nette tijden hoorquote:Op donderdag 11 mei 2006 06:42 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik wist niet dat er een topic over was. In ieder geval, ik doe ook sinds kort aan hardlopen en heb op de volgende tijden gelopen:
14km Delftsehout in 1.06.21
22.1km City-peer-City Den Haag in 1.38.03
15km Aarlanderveen in 57.09
10km Delftsehout in 38.48
In de maand Juni ga ik de halve marathon doen in Leiden en wil ik onder de 1.30 lopen
Als ik die tijden zo zie moet dat wel lukken lijkt mequote:Op donderdag 11 mei 2006 06:42 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik wist niet dat er een topic over was. In ieder geval, ik doe ook sinds kort aan hardlopen en heb op de volgende tijden gelopen:
14km Delftsehout in 1.06.21
22.1km City-peer-City Den Haag in 1.38.03
15km Aarlanderveen in 57.09
10km Delftsehout in 38.48
In de maand Juni ga ik de halve marathon doen in Leiden en wil ik onder de 1.30 lopen
Ik ken het, ik ken het. Ik heb aanstaand weekend een wedstrijdje van 8 KM, maar heb de laatste 3 weken niks meer gedaan, elke keer verzet ik het weer. Misschien dat ik na het weekend de draad weer op pak.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:55 schreef annoh het volgende:
Heerlijk hoor dat weer, maar het hardlopen schiet er echt bij in!! Vanavond ga ik mijzelf weer even dwingen en volgende week zal ik weer gaan zeuren dat het zulk kutweer is
O.a. Google Earth kan ook, zie vorige topic.quote:Overige
map24.com., internetplattegrond weer je zeer eenvoudig afstanden kunt opmeten
met dit warme weer kan ik niet echt lopenquote:Op donderdag 11 mei 2006 08:29 schreef pfaf het volgende:
Het gaat weer iets afkoelen ( helaas gelukkig), dus komende dagen wordt het weer mogelijk wat intesiever te lopen.
Zie dat onderste linkje in de OPquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
O.a. Google Earth kan ook, zie vorige topic.
Ow ja, dat liniaaltje doet 't 'mquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Moet jou woonplaats er wel vrij gedetailleerd op staan, en je moet Plus hebben om een path uit te stippelenquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren even gevraagd en ook even naar de instellingen op mijn computer gekeken, maar ik heb echt geen Google Plus.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet jou woonplaats er wel vrij gedetailleerd op staan, en je moet Plus hebben om een path uit te stippelen
hmmquote:Op donderdag 11 mei 2006 10:19 schreef Grumpey het volgende:
in ieder geval zaterdag (ga met iemand anders dan sowieso lopen), en misschien vanavond nog even een 5 km. Niet lang in ieder geval....te warm voor
ja en dan hoe kan ik dan afstand van punt tot punt meten weet echt niet hoe dat werkt :Squote:Op donderdag 11 mei 2006 13:31 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren even gevraagd en ook even naar de instellingen op mijn computer gekeken, maar ik heb echt geen Google Plus.
Idd, moet wel je woonplaats er duidelijk opstaan, maar bij de meeste plaatsen in Nederland is dat geen probleem.
Als ik Google Earth open dan ga ik naar TOOLS en open vervolgens MEASURE.
Dan stel ik PATH in op km.....et voila!
Afstanden vallen per definitie tegen!quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:31 schreef annoh het volgende:
whaa vet goeie site die een paar posts hierboven gegeven werd, al valt de afstand die ik liep tegen, ik had gedacht dat het 9 km zou zijn, nu is het maar 7.5...
Dat briesje hadden we hier in Leuven niet, helaas.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:37 schreef Robocock het volgende:
Vond het juist wel lekker, beetje koel avondzonnetje en bijhorend briesje![]()
Lekker door een druk Vondelpark gehobbeld, net als tig andere sporters, en op het gras honderden mensjes die aan de rose zitten
Jeemig wat moet jij veel (kunnen) eten op een dagquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:30 schreef Scighera het volgende:
zoals, vandaag 72.5km gefietst (37.2km/h, HR148) direct gevolgd door 15.2km lopen (13.2km/h, HR165)
ging lekker, na afloop ook niet echt moe of zo; even snel een glas cola en een isostarreep gegeten, ff gedouched en de stad in om boodschappen te halen.
de vorm begint weer te komen gelukkig. temperatuur was aangenaam, niet echt warm of zo.
ja, ik wen er snel aan, vorige jaar de nodige trainingen gedaan met 30 graden op het heets van de dag, gewoon een kwestie van de juiste kleding en voldoende drinken
morgenmiddag misschien nog even een klein stukje lopen (10k max), sávodns iig 2x 30 minuten losfietsen, een zwemtraining va neen uurtje en 45 minuten krachttraining.
zaterdag doorbreken we hopelijk de 150k grens met de lange fietstraining,en dan zondag de eerste zwemtraining van het jaar in het buitenbad, gevolgd door krachttraining en een vrije looptraining (15-21km met intensiteit naar keuze). Ben benieuwd wat ik dinsdag ga lopen voor afstand. verleidelijk om meer te lopen dan afgelopen dinsdag, maar dnek dat ik me maar inhoud; loop al ver voor op schema, as usual
Mijn kleine teen is net weer hersteld. Kon echt een paar dagen alleen maar op slippers lopen, dus ik weet helemaal wat je doormaakt!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:08 schreef annoh het volgende:
Ik heb 2 enorme blaren op mn voetenOf eigenlijk zijn het 2 miniwondjes maar precies op de verkeerde plekken zodat ik niet eens schoenen aan kan, het doet echt zo'n pijn! Ik baal echt want ik heb echt zin om een stuk te rennen maar op mijn slippers gaat dat toch echt voor geen meter ...
Dat zeker. Al was ik wel helemaal blank van het zweet.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:33 schreef Grumpey het volgende:
en ik voel me ook echt lekker na elke keer
Dan klik je eerst op je start/beginpunt en vervolgens een stukje verder (in de richting van de route die je wilt lopen) klik je weer en dan weer een stukje enz. tot dat je weer bij je eindpunt komt. Heb je per ongeluk verkeerd geklikt dan kun je met de rechtermuisknop je laatste "ijkpunt" weer wissen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:33 schreef reintje17 het volgende:
[..]
ja en dan hoe kan ik dan afstand van punt tot punt meten weet echt niet hoe dat werkt :S
Als je geen rare voeten hebt en je rent ECHT maar een klein stukje 1 a 2 keer per week dan kun je best een simpel paar hardloopschoenen aanschaffen in de uitverkoop van rond de 50 Euro. Of een model van vorig jaar bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:06 schreef Adurothiel het volgende:
Hallo sportieve mensen
Ik zit erover te denken om ook af en toe te gaan hardlopen. Ik zwem ook al en doe aan yoga, dus het zou echt voor erbij zijn, niet meer dan 1 a 2 keer per week een half uurtje ofzo.
Nu vraag ik me dus af wat voor schoenen ik nodig heb. Ik heb er niet erg veel geld voor over (ik ben student dus dan weet je het wel) omdat het dus alleen voor erbij is en ik het misschien wel heel snel zat ben. Aan de andere kant wil ik ook niet m'n gewrichten de vernieling in helpen.
Waarschijnlijk wordt het wel rennen op straat/asfalt, omdat ik in een stad woon. Zijn er hiervoor niet al te beroerde schoenen te krijgen onder de pakweg 70 euro? Of kan ik "gewoon" sportschoenen gebruiken?
Heb je dat Japanse(??) merk al geprobeerd Mizuno. Ik heb zelf ook erg brede voeten(maar geen platvoeten).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:13 schreef Geerd het volgende:
Hey zit met een probleem opzich wil ik ook gaan hardlopen het probleem is alleen ik kan geen goeie schoenen vinden.
Dit omdat ik platvoeten heb zegmaar heb uiterraad steunzolen enzo.
Heb nu al twee keer schoenen van meer dan 100 pleuors gekocht maar eerste halfuur lukt wel.
Maar dan begint het dus te irriteren dus ga ik maar richting huis maar ja dan lichen mijn wreven alweer helemaal open zegmaar.
Ik heb ook al gekenen naar gewoon brede hardloop schoenen maar die zijn der gewoon niet.
Ook al naar de schoenmaker geweest (waar ik ook de steunzooltjes van heb uitterraad) niet van die zooltjes die je gewoon kunt kopen bij de schoenmaker uiterraad maar heb echt van die ja hoe noemen ze dat ?protezes?.
Ook als ik die der in doe met hardlopen is gewoon de hardloopschoen te smal (ik loop zelf op kisten)breed genoeg dus.
En het punt is gewoon al die schoenen zijn gewoon te smal bij enkel/wreef.
Oh, dat is wel een opluchtingquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:15 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Als je geen rare voeten hebt en je rent ECHT maar een klein stukje 1 a 2 keer per week dan kun je best een simpel paar hardloopschoenen aanschaffen in de uitverkoop van rond de 50 Euro. Of een model van vorig jaar bijvoorbeeld.
Maar LET OP!: Zodra je meer en langer gaat rennen, zijn goede schoenen echt belangrijk
Wat is pauzeren bij jou?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:08 schreef WEST het volgende:
ik heb gister weer gelopen en dit keer een rondje door de gemeente +/- 20km maar ik heb wel last van me voeten. tempo kan ik makkelijk 5 km volhouden daarna moet ik ff een minuut pauzeren om daarna weer lekker door te kunnen gaan.
stukje rustig lopen beentjes dan even de benen strekkenquote:
Ik ga komend weekend denk ik de halve marathon proberen, of in ieder geval richting de 18 km.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:00 schreef Nooruna het volgende:
Gisteren ruim 16km aan een stuk gerend , voor het eerst sinds lange tijd en het ging best lekker.
Wel langzaam, ik zit nu op ongeveer 6,5 minuten per kilometer, maar ik ben dan ook pas sinds kort weer begonnen.
10 a 15km per keer vind ik wel een fijne afstand, eerst nog een paar weekjes wennen en dan ga ik het tempo opvoeren.
Ik had eigenlijk nooit eerder gerend in de buurt waar ik nu woon en ik ontdek allerlei nieuwe dingen![]()
Geen idee? Maar ik zou als ik jou was toch wel voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ga komend weekend denk ik de halve marathon proberen, of in ieder geval richting de 18 km.
Ik zit alleen in dubio, ik heb gewoon zaalvoetbalschoenen al mijn gehele leven en heb nog nooit last van wat voor pijntje ergens in benen of gewrichten ooit gehad. Dan hoor ik die pleidooien hier over goede schoenen etc. dus ik denk dat ik dan maar even moet wachten met de afstand te vergroten en eerst schoenen moet kopen (na sparen dus). Aan andere kant heb ik gewoon zin om langere afstanden te lopen...
grrr. Is het echt zo erg ? Ook als je nog nooit ergens last van heb gehad ?
mijn
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ga komend weekend denk ik de halve marathon proberen, of in ieder geval richting de 18 km.
Ik zit alleen in dubio, ik heb gewoon zaalvoetbalschoenen al mijn gehele leven en heb nog nooit last van wat voor pijntje ergens in benen of gewrichten ooit gehad. Dan hoor ik die pleidooien hier over goede schoenen etc. dus ik denk dat ik dan maar even moet wachten met de afstand te vergroten en eerst schoenen moet kopen (na sparen dus). Aan andere kant heb ik gewoon zin om langere afstanden te lopen...
Hoe snel ren jij eigenlijk en/of ren je soms ook langzamer? Het staat vast wel ergens, maar dan heb ik erover heen gelezen?
loop gemiddeld 15 km/h op 10 km. Ietsjes rustiger als de afstand toeneemt natuurlijk, 18 km hoop ik te lopen tussen 1 uur en 15 min en 1 uur en 20 min.quote:Hoe snel ren jij eigenlijk en/of ren je soms ook langzamer? Het staat vast wel ergens, maar dan heb ik erover heen gelezen?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:08 schreef Scighera het volgende:
hmmik lig tijdelijk uit de running, cardiovasculaire oververmoeidheid..
??? Hoe merk je zoiets, behalve aan je hartslagmeter? En wat zijn dan de lange termijn gevolgen ervan? Zelf heb ik juist dat mijn hart wel meer aan kan, maar mijn beenspieren zich vaak nog te pletter schrikken, die moeten duidelijk nog wennen aan langere afstanden.
benen, longen en geest zijn goed; alleen het hart dus niet. krijg deze met moeite over de 70% HRmax heen sinds afgelopen weekend. gelukkig tijdig erachtergekomen (lang leven HR-meters) zodat ik begin volgende week weer terug in ironman training zit. (nu doorknallen betekend overtraining in 2-3 weken en dan ben je verder van huis)
maar goed, blijft moeilijk, wordt dus alleen techniektrainingen zwemmen, massages en compex-trainingen
Ja het is zo erg. Je merkt pas iets van een blessure als het te laat is. En met name peesblessures kunnen je weken en soms maanden uit de running houden. Dan is een paar goede schoenen eigenlijk maar een kleine investering.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
...
grrr. Is het echt zo erg ? Ook als je nog nooit ergens last van heb gehad ?
Maar hoe moet ik dat zien, ben je naar je huisarts gestapt en heb je gezegd: "mijn HR is te laag"? Of heb je die diagnose cardiovasculaire oververmoeidheid zelf gesteld?quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:24 schreef Scighera het volgende:
valt verder niet te merken. om je een voorbeeld te geven:
<..>
ik zit al ver over de 900 km met mijn zaalvoetbalschoentjes, denk richting de 2000quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:25 schreef Scighera het volgende:
idd...ik vervang mijn loopschoenen om de 900km, dus gebruik 4 paar per jaar. voor mij wordt het dus interessant om quantumkorting te krijgen
en ja, ik ben ook begonnen op mijn oude nike air-max....helaas...beide kant achilles tendon onsteking en shin splints
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:44 schreef reintje17 het volgende:
Damtotdam loop nu echt al bijna vol!
Heb nog net op het laatste moment kunnen inschrijven moest er wel een Nike shirt bijkopen anders kon ik niet meer meedoen!
Zoo, ik heb me ingeschrevenquote:Beste Aschwin,
Hartelijk dank voor je inschrijving voor de Dam tot Damloop.
Je hebt gekozen voor de categorie: 10 mijl (16.1 km) trimloop.
Uiterlijk in de week voor de wedstrijd krijg je het startnummer, de eventuele chip en uitgebreide informatie thuisgezonden.
Als je het Dam tot Damloop shirt besteld hebt, ontvang je dit startshirt uiterlijk in de week voor de wedstrijd in een aparte mailing.
Bij keuze voor het shirt ben je VERPLICHT hierin de Dam tot Damloop te lopen, omdat het startnummer er op gedrukt is. Je ontvangt in dit geval GEEN "papieren" startnummer. Het startshirt is dan jouw bewijs van deelname.
Kijk regelmatig op http://www.damloop.nl voor de laatste informatie over de 22e Dam tot Damloop.
Wij wensen je veel succes met de voorbereiding en zien je aan de start op zondag 17 september 2006.
Organisatie Dam tot Damloop
http://www.damloop.nl
Voor de 10EM? Zo ja, wat voor eindtijd heb jij opgegeven?quote:Op zondag 21 mei 2006 14:15 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik ook
Heel trainingschema gemaakt, komt helemaal goed!
Jammer, dat je voor die schema's moet betalen...quote:Op zondag 21 mei 2006 16:47 schreef krumpie het volgende:
Ook wel leuke site: http://www.prorun.nl/
Van een oude trainer van me.
Ik loop elke dag overigens.
Ik had me een tijdje geleden opgegeven, had geen idee, heb maar 1,45 opgegeven. Ik hoop 1,30 te lopen, maar moet mezelf niet overschatten.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:56 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Voor de 10EM? Zo ja, wat voor eindtijd heb jij opgegeven?
1.30 is niet verkeerdquote:Op zondag 21 mei 2006 19:22 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik had me een tijdje geleden opgegeven, had geen idee, heb maar 1,45 opgegeven. Ik hoop 1,30 te lopen, maar moet mezelf niet overschatten.
Bij de halve marathon van Utrecht waren ook hazen aanwezig die 1.45 gingen lopen.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:20 schreef annoh het volgende:
Bij de langzamere groepen? lijkt me niet toch? Ben nog niet zo´n ervaren loper heh
Misschien staat t op de site.
Doelen hoog instellen kan geen kwaad denk ik, ik heb deze zomer veel tijd om te trainen dus wie weet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |