Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Zitten goeien tussen zeg!quote:Op zondag 16 april 2006 17:47 schreef Alessandro het volgende:
Damn gaat hard hier weer. Vandaag heeft Bob Cicherillo 2006 IFBB Masters Gewonnen.
Prachtig lichaam
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ken ook alleen maar de woorden "abductie" en "adductie" uit dit rijtje maar weet nog steeds niet welke nou de binnenkant v/h been is en welke de buitenkant :\.quote:Op zondag 16 april 2006 19:49 schreef ivosnivo het volgende:
Ik word echt kankerziek van me kutopleiding. En niet omdat het moeilijk is, maar omdat er woorden in gebruikt worden waar ik absoluut de betekenis niet van weet. Ik zal wat voorbeelden geven:
proliferatie, maturatie, flexie, abductie, adductie, lonitudinale, transversale, sagittale.
En dat weten ze dan op 1 blz te proppen, stelletje zieke honden.
Mijn trainer is eigenlijk sportmasseur. Misschien is dat een leukere opleiding (duurt maar een jaar)quote:Op zondag 16 april 2006 19:58 schreef ivosnivo het volgende:
Fitnesstraineren het is niet per defenitie voor je been. Dat kun je met bijna elke spier doen. Soort van samentrekken, of ontspannen.
Dat soort termern horen er nou eenmaal bij... Ff uit je kop leren en niet zo zeiken. Welke opleiding volg je? Fitvak?quote:Op zondag 16 april 2006 21:24 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb me studiegeld al overgemaakt dus dat is geen optie. En ik wil in een sportschool gaan werken, dus dan is het niet de meest logische keuze om sportmasseur te gaan doen.
Hehe die ken ik allemaal wel.quote:Op zondag 16 april 2006 19:49 schreef ivosnivo het volgende:
Ik word echt kankerziek van me kutopleiding. En niet omdat het moeilijk is, maar omdat er woorden in gebruikt worden waar ik absoluut de betekenis niet van weet. Ik zal wat voorbeelden geven:
proliferatie, maturatie, flexie, abductie, adductie, lonitudinale, transversale, sagittale.
En dat weten ze dan op 1 blz te proppen, stelletje zieke honden.
Betekent dat dat ik het fout heb dan?quote:Op maandag 17 april 2006 08:38 schreef ivosnivo het volgende:
Heb je fout, het zijn fases bij een blesure.
Dank uquote:Op maandag 17 april 2006 14:55 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Betekent dat dat ik het fout heb dan?Proliferatie zal herstel betekenen vlak na de laesie...en maturation volledig herstel? Dat verschilt toch niet zo heel erg van mijn eerste definities. Ligt ook aan de context
.
Flexie betekent buigen, extensie strekken. Abductie betekent van je lichaam af bewegen en adductie naar je lichaam toe (to add = toevoegen).
En dan zal ik een verschil maken tussen longitudinale, transversale en sagittale VLAKKEN en ASSEN.
Frontale vlak (een doorsnee in de verticale richting, zodat je voor- en achterkant worden gescheiden en dus niet je linkerer en rechterkant) komt overeen met je sagittale as -> in de dimensie diepte, bijvoorbeeld een as door je navel waardoor je een radslag kunt maken.
Transversale vlak: horizontale dwarsdoorsnee van je lichaam, komt overeen met de longitudinale as, waardoor je bijvoorbeeld een pirouette kan maken.
Sagittale vlak:
(doorsnee in de verticale richting, waarbij je linker- en rechterkant worden gescheiden, dus dwars op het frontale vlak) en komt overeen met je transversale as, zodat je een koprol kunt maken.
Duidelijk?
@LedZep: adductoren (magnus, medius en minimus als ik het goed heb) aan de binnenkant van het been (dus dichterbij het lichaam), abductoren aan de buiten kant: m. gluteus medius en tensor fascies latae -> is een bindweefselplaat.
O_Oquote:Op maandag 17 april 2006 16:10 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag al 7 pizza's weggekaant![]()
Vanavond nog 3 dan heb ik 3 kg pizza op vandaag![]()
Nieuw persoonlijk record
dude!quote:Op maandag 17 april 2006 16:10 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag al 7 pizza's weggekaant![]()
Vanavond nog 3 dan heb ik 3 kg pizza op vandaag![]()
Nieuw persoonlijk record
LOLquote:Op maandag 17 april 2006 18:15 schreef ivosnivo het volgende:
Ben nu wel een beetje misselijk (diepvriespizza's elk uur 1 in de magnetron), zal mij benieuwen wat voor keutel ik morgen draai![]()
In 1 pizza zit gemiddeld zo'n 30 tot 50 gram eiwit (zo'n Dr Oetker Big American)quote:Op maandag 17 april 2006 18:40 schreef Sloper het volgende:
[..]
LOLHoeveel gr eiwit en vet is dat bij elkaar? En welke pizza?
Tevens verkapte tvp
Meldt*quote:
Jep, dat heb ik ook een beetje. Ik probeer het ook weg te krijgen door nu 3 low calorie dagen in de week en wat meer cardio. Maar een sixpack is een sixpack toch?quote:Op maandag 17 april 2006 19:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Meldt*
Ik heb niet veel vet (12-13%) maar er ligt toch een laagje over m'n abs, en omdat die toch best sterk zijn heb ik dus een soort sixpack maar dan wel met vet eroverheen. Zitten ook echt plooien in vetlaagje dus eigenlijk een soort blokjes vet
![]()
Ik heb opzich wel redelijke blokjes vanuit de juiste hoek op een lege maag 's morgens. Dus ik moet gewoon zorgen dat ik in de zomer zo rond 2 uur 's middags van bed af ga, en dan meteen naar het strand gaquote:Op maandag 17 april 2006 19:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Meldt*
Ik heb niet veel vet (12-13%) maar er ligt toch een laagje over m'n abs, en omdat die toch best sterk zijn heb ik dus een soort sixpack maar dan wel met vet eroverheen. Zitten ook echt plooien in vetlaagje dus eigenlijk een soort blokjes vet
![]()
Wat ik wel knap vind van jou is dat je altijd op een laag vetpercentage blijft zitten. Van mening dat hele jaar droog betere resultaten geeft dan je in de winter 'laten gaan'?quote:Op maandag 17 april 2006 22:22 schreef Mr.J het volgende:
Sta hier op 8% dus ik heb wel een six pack en de schuine buikspieren komen er ook goed doorheen. Voor de rest nu ook wat aderen over mijn buik.
Heb jij een foto van je fysiek? Ben wel beniewd hoe je eruit ziet, mede omdat je ook roids gebruikt...Ik zal als ik klaar ben met cutten ook eens wat pics plaatsen...quote:Op maandag 17 april 2006 22:22 schreef Mr.J het volgende:
Sta hier op 8% dus ik heb wel een six pack en de schuine buikspieren komen er ook goed doorheen. Voor de rest nu ook wat aderen over mijn buik.
Knap?quote:Op maandag 17 april 2006 22:47 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat ik wel knap vind van jou is dat je altijd op een laag vetpercentage blijft zitten. Van mening dat hele jaar droog betere resultaten geeft dan je in de winter 'laten gaan'?
In m'n fotoboek staat een brakke webcam pic van eind 2005.quote:Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef Sloper het volgende:
[..]
Heb jij een foto van je fysiek? Ben wel beniewd hoe je eruit ziet, mede omdat je ook roids gebruikt...Ik zal als ik klaar ben met cutten ook eens wat pics plaatsen...
Als ik op de 5000 kcal ga zitten, heb ik zo weer 25% bfquote:Op maandag 17 april 2006 23:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Knap?
Ik kom zelfs op 5000kcal niet boven de 10% uit. Dus aan de ene kant sta ik er altijd wel ok bij (plus elke kg massa toont meteen erg goed), maar aan de andere kant zal ik dus niet snel veel massa aanzetten.
Kwestie van accepteren en lekker doorgaan.
www.aalo.nl (die doe ik)quote:Op maandag 17 april 2006 22:26 schreef Genjuro het volgende:
ow, ik ben ook erg geinteresseerd in opleiding van fitnessintructeur (of personal trainer), heb je ergens een link met meer info ofzo?
Sta je daar op 8%?quote:Op maandag 17 april 2006 23:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
In m'n fotoboek staat een brakke webcam pic van eind 2005.
You're welcomequote:Op maandag 17 april 2006 15:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dank u
En verder: hoe bevalt dat nou, bewegingswetenschappen? Ik ben nog maar een zielige scholier (jaja, mijn ware identiteit komt naar boven en het is geen 100 kilo wegende senior) en op zich leek bewegingswetenschappen mij ook wel wat, though, ik ben behoorlijk exact aangelegd en die richting spreekt me ook erg aan.
Dus, wat was jouw motivatie om zoiets te doen en wat zijn de toekomstperspectieven?
Een percentage waar je weerstand bij blijft behouden, te laag gaan voor een lange tijd en je hebt meer kans op verkoudheden en andere zaken die met je immuunsysteem te maken hebben. Je hebt in ieder geval een percentage nodig waarbij er nog voldoende vet aanwezig is rond de organen, daarom is bijvoorbeeld een percentage van 4% niet lang vol te houden. 10% is goed te doen, zelf geef ik de voorkeur aan een wat hoger percentage. Zeker als ik massa wil gainen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:58 schreef Alessandro het volgende:
Wat kun je het beste zijn qua vetpercentage?? Is 10% goed of verschilt het per persoon>
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Het is ook een soort verslaving denk ik om steeds maar weer méér en méér en méér te willen. En het helpt ook wel mee dat er altijd mensen zijn die groter zijn dan jijzelf, en dan wil je daar weer op lijken en ga je weer meer eten, meer trainen etc.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:47 schreef ivosnivo het volgende:
Net voor de 3e keer in me leven me vet% laten meten. Viel me een beetje tegen, maarja de kilo's vliegen er dan ook aan.
Herkent iemand dit:
Zo lang ik al bezig ben heb ik altijd doelen waar ik naar toe streef. Maar telkens als ik die bereikt heb wil ik weer groter worden op de 1 of andere manier. Omdat ik mezelf niet als groot zie (door reacties van anderen merk ik dat het wel zo is maar zelf denk ik er totaal anders over). Ik heb dus nogal een vertekend beeld van mezelf. Hebben meer mensen dit? Daarom kan ik me ook wel een beetje voorstellen dat als je dat heel erg hebt, je net zo groot wil worden als een Markus Ruhl bijvoorbeeld.
Wel beetje oppassen, wat je hier beschrijft antwoord perfect aan de syntomen van reverse anorexiaquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Het is ook een soort verslaving denk ik om steeds maar weer méér en méér en méér te willen. En het helpt ook wel mee dat er altijd mensen zijn die groter zijn dan jijzelf, en dan wil je daar weer op lijken en ga je weer meer eten, meer trainen etc.
Eigenlijk is het maar goed ook, anders zou de lol van het trainen er gauw af zijn denk ik
quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:42 schreef Bjorn81 het volgende:
Hallo Mensen,
Zijn er hier mensen die ook sportvoeding dan wel voedingsupplementen gebruiken?
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat gebruik je?
je reactie is een beetje een vreemde maar goed...Het lijkt mij niet vanzelfsprekend dat iedereen die in dit topic reageerd sportvoeding dan wel voedingsupplementen tot zich neemt...!! Maar goed alsnog bedankt voor je reactie....!!!quote:
Eiwitten zie ik meer bij voeding dan bij supps, maar buiten eiwitten neem ik alleen wat creatine post workout.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:42 schreef Bjorn81 het volgende:
Hallo Mensen,
Ikzelf gebruik sinds kort de volgende voedingsupplementen:
Stackers om het overtollige vet te verbranden (in combinatie met 3x fitnessen per week)
Eiwitten (Whey Protein) om spieren na krachttraining sneller te laten herstellen en sneller resultaat te krijgen in de opbouw van spieren.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Groetjes,
Björn
Magere kwark an sich is ook niet te vreten nee. Ik gooi er wat kaneel doorheen (insulinepiek) en werk het zo snel mogelijk weg.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:41 schreef synthesix het volgende:
Eten jullie die kwark trouwens gewoon puur?
Lijkt mij echt _niet_ te vreten zo namelijk..
Maar gelukkig is MrJ ontzettend hardcorequote:Op dinsdag 18 april 2006 21:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Magere kwark an sich is ook niet te vreten nee. Ik gooi er wat kaneel doorheen (insulinepiek) en werk het zo snel mogelijk weg.
Ik zal zelf bv altijd minpuntjes blijven zien, terwijl een ander denkt houd je bek mongoolquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Het is ook een soort verslaving denk ik om steeds maar weer méér en méér en méér te willen. En het helpt ook wel mee dat er altijd mensen zijn die groter zijn dan jijzelf, en dan wil je daar weer op lijken en ga je weer meer eten, meer trainen etc.
Eigenlijk is het maar goed ook, anders zou de lol van het trainen er gauw af zijn denk ik
Whey 2 keer per dag, swole v3 2 ker per dag(potje is voor de helft leeg soort van creatine), 2 visolie capsules, 1 multivitamine.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:42 schreef Bjorn81 het volgende:
Hallo Mensen,
Ikzelf gebruik sinds kort de volgende voedingsupplementen:
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Groetjes,
Björn
Wat heeft iedereen hier toch tegen kwarkquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Magere kwark an sich is ook niet te vreten nee. Ik gooi er wat kaneel doorheen (insulinepiek) en werk het zo snel mogelijk weg.
Dat klinkt wel vet lekker, zo met die bruine suiker. Maar is die suiker niet slecht?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:34 schreef Tommy__ het volgende:
je bent echt bezeten manrespect daarvoor trouwens
![]()
ik gooi bij 300 gram gemiddeld 4 koffielepels bruine suiker er doorheen![]()
Zo heb ik ook 6,5 jaar getraind ofzo. Maar toch op een gegeven moment ben ik eerst voor creatine gezwicht en later voor eiwiitenquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:42 schreef LedZep het volgende:
Ik neem overigens geen enkel supplement, al ga ik denk ik wat visoliecapsules oid gebruiken. Eiwitten heb ik genoeg uit gewone voeding.
Gooi er meestal wat karnemelk of wat magere yoghurt doorheen. Niet dat het dan beter smaakt, maar ik drink het dan zo weg.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vaak schijt ik maar 1 keer per week, ik wil toch geen massa verliezen jongen.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:06 schreef BB_Koning het volgende:
Wil je groot worden, dan meot je veel eten. Serieuze vraag voor de mensen die veel eten: moet je ook niet veel schijten?![]()
Valt meequote:Op woensdag 19 april 2006 01:06 schreef BB_Koning het volgende:
Wil je groot worden, dan meot je veel eten. Serieuze vraag voor de mensen die veel eten: moet je ook niet veel schijten?![]()
Opgenomen misschien wel, maar ook daadwerkelijk omgezet in spierweefsel? En niet als energievoorraad in de lever?quote:Op woensdag 19 april 2006 17:23 schreef LedZep het volgende:
Volgens mij worden alle eiwitten gewoon opgenomen, al neem je 100 gram whey wanneer je ermee begint.
Mijn kennis op dit gebied is nog niet groot, maar ik heb nog niet gehoord dat eiwitten überhaupt in de lever opgeslagen kunnen worden. Daar wordt toch alleen glycogeen opgeslagen?quote:Op woensdag 19 april 2006 17:32 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Opgenomen misschien wel, maar ook daadwerkelijk omgezet in spierweefsel? En niet als energievoorraad in de lever?
Hij gebruikt nu een jaar whey en merkte bij zichzelf dat zijn lichaam er pas na een paar maand efficiënt mee omging.
Ik train nu ongeveer 2,5 jaar en maar boek nog steeds vooruitgang, maar ik sluit niet uit dat ik nooit anabolen zou gaan gebruiken.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef Jurrio het volgende:
Hehe hij raadde vanille juist af, omdat die volgens hem niet te zuipen was. Ik heb aardbei en dat bevalt me wel goed.
Verder noemde hij gewoon dingen die hij at, zoals brinta 's morgens met whey (weet niet of hij het mengde), eieren (3-5 per dag, soms rauw) en noemde hij een goede wheyleverancier via internet...maar die ben ik vergeten
.
Daarnaast hebben we het nog over anabolen gehad, ik zei dat ik daar nooit aan zou beginnen, maar hij zei dat ik daar later toch nog een keer goed over na zou gaan denken, omdat het niet al te duur is, goed werkt en je er een enorme trainingslust van krijgt (door de testosteron). En je er dus beter (sterker) van wordt.
Hij gebruikte trouwens zelf niet en is het ook niet van plan....maar hij wist er wel veel van af
Nee niet alleen glycogeen...ook wel gifstoffen enzo. Het is de opslagplaats van het lichaam.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:40 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mijn kennis op dit gebied is nog niet groot, maar ik heb nog niet gehoord dat eiwitten überhaupt in de lever opgeslagen kunnen worden. Daar wordt toch alleen glycogeen opgeslagen?
Dat natuurlijk sowieso...maar ik weet niet of ik nog zo lang bezig blijf met bodybuilding. En het zal zeker nog wel een tijd duren voordat ik geen progressie meer boek dmv voeding en whey...dus de kans dat ik anabolen ga gebruiken is uitermate klein.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:07 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik train nu ongeveer 2,5 jaar en maar boek nog steeds vooruitgang, maar ik sluit niet uit dat ik nooit anabolen zou gaan gebruiken.
Verdiep me er liever eerst een paar maanden in
Dat hoeft niet perse, want dat heb ik ook nooit gedaan.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef Jurrio het volgende:
Daarnaast hebben we het nog over anabolen gehad, ik zei dat ik daar nooit aan zou beginnen, maar hij zei dat ik daar later toch nog een keer goed over na zou gaan denken, omdat het niet al te duur is, goed werkt en je er een enorme trainingslust van krijgt (door de testosteron). En je er dus beter (sterker) van wordt.
Hij gebruikte trouwens zelf niet en is het ook niet van plan....maar hij wist er wel veel van af
ja, ik weet het, en dat voor het slapen gaanquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:37 schreef Mr.J het volgende:
Idd, neem dan zoetstof ofzo, maar 4 koffielepels pure suikers?
Ik vind het bestquote:Op woensdag 19 april 2006 22:34 schreef Genjuro het volgende:
Wie doet er mee, cutting contest, op 21 juni posten we een pic van onze fysiek, en we kiezen wie er het beste uitkomt...
Daar gaat het toch niet om, het gaat er gewoon om wie het het best uitziet. Een vrouw gaat je niet beoordelen naar "hoeveel je kan benchen" of "hoe hard je traps zijn", het totaalplaatje is wat telt, stats zijn voor jezelf.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:36 schreef Tommy__ het volgende:
iedereen ziet er anders uit, iemand met meer vet kan er beter uit zien, kan je niet beter gewoon zien naar het aantal kilo's (of grammen) verloren vet?
hehe owkej, zou graag meedoen maar heb geen digitaal toestel, en ben nog maar een kleine 2 maand bezigquote:Op woensdag 19 april 2006 23:09 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Gegarandeerd zal deze contest wel wat vrouwtjes trekken om te beoordelen ook
Me tooquote:Op woensdag 19 april 2006 22:47 schreef Tommy__ het volgende:
ik zie er trouwens zo al droog genoeg uit![]()
Mij best alleen de 21e ga ik niet halen. Kunnen we het ook meteen in de TT zetten. + Je naam, gewicht, leeftijd en jaren training?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:34 schreef Genjuro het volgende:
Wie doet er mee, cutting contest, op 21 juni posten we een pic van onze fysiek, en we kiezen wie er het beste uitkomt...
Goed idee, als we leeftijd en jaren training meetellen heb ik misschien nog een kans tegenover die massabeesten hierquote:Op donderdag 20 april 2006 07:36 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Mij best alleen de 21e ga ik niet halen. Kunnen we het ook meteen in de TT zetten. + Je naam, gewicht, leeftijd en jaren training?
* Sloper meldt zichquote:Op woensdag 19 april 2006 22:34 schreef Genjuro het volgende:
Ik ben eigenlijk maar een dik vet mannetje dus ik doe niet meequote:Op woensdag 19 april 2006 22:34 schreef Genjuro het volgende:
SQUAT SQUAT SQUAT SQUAT.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:07 schreef redguy2222 het volgende:
Aangezien ik weer 'serieus' wil gaan wielrennen, vroegi k mij af welke oefening ik nu het beste kon doen voor meer beenkracht (Massa liever niet), en dan voornamelijk beenkracht die gebruikt wordt bij het fietsen, zeg maar de beweging voornamelijk van de trapper naar beneden 'stampen'.
Jep. Blijf altijd maar op/onder de vijf herhalingen, daarmee ontwikkel je de meeste kracht (massa zal je ook wel krijgen btw, maar alleen functioneel). Het beste is ROCK BOTTOM, oftewel totdat je hamstrings je kuiten raken, maar als je slechte knieën hebt of de flexibiliteit mist, ga je gewoon tot parallelquote:Op donderdag 20 april 2006 19:11 schreef redguy2222 het volgende:
Toch?En dan stuk of 5 herhalingen op max gewicht?
ik vrees dat je het niet lang zal uithouden met je fietsje als je puur voor kracht gaat, ik doe (nog) geen squat of deathlift voor m'n rug, dus doe ik momenteel gewoon legpress, 6*20 herhalingen (3x wijd, 3x voeten dichter bijeen), de vermoeiendste oefening van de weekquote:Op donderdag 20 april 2006 19:11 schreef redguy2222 het volgende:
Toch?En dan stuk of 5 herhalingen op max gewicht?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar als je leg press al zwaar vindt denk ik dat je na je eerste squatsessie halfdood de gym uitlooptquote:Op donderdag 20 april 2006 20:19 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik vrees dat je het niet lang zal uithouden met je fietsje als je puur voor kracht gaat, ik doe (nog) geen squat of deathlift voor m'n rug, dus doe ik momenteel gewoon legpress, 6*20 herhalingen (3x wijd, 3x voeten dichter bijeen), de vermoeiendste oefening van de week![]()
en homo's...quote:Op woensdag 19 april 2006 23:09 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Gegarandeerd zal deze contest wel wat vrouwtjes trekken om te beoordelen ook
hangt toch van het gewicht af? doe jij maar eens legpress met 800kg, en blijf beweren dat het een oefening voor mietjes isquote:Op donderdag 20 april 2006 20:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar als je leg press al zwaar vindt denk ik dat je na je eerste squatsessie halfdood de gym uitloopt![]()
quote:Op donderdag 20 april 2006 20:43 schreef BertV het volgende:
[..]
en homo's...![]()
waarom denk ik hier nu aan?
dat wil ik precies niet wetenquote:Op donderdag 20 april 2006 20:43 schreef BertV het volgende:
[..]
en homo's...![]()
waarom denk ik hier nu aan?
Voor brute kracht: zwaar gaanquote:Op donderdag 20 april 2006 20:49 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
hangt toch van het gewicht af? doe jij maar eens legpress met 800kg, en blijf beweren dat het een oefening voor mietjes is(ik zeg niet dat legpress beter is dan deathlift)
ik doe dus 6*20 herhalingen van 40 - 55kg (full range ofc) (ik ben net geen 2 maand bezig
) en dat merk je wel tijdens het fietsen, ik denk dat je met 5 herhaling per setje goed kan sprinten, maar dat je het niet lang volhoud..
Geen wonder, squatten (en deadliften) vind ik gewoon de leukste oefeningenquote:Op donderdag 20 april 2006 21:35 schreef Fugie het volgende:
over paar weken ook squatten
vreemd genoeg heb ik er ook gewoon zin in
Overhead presses (alle soorten)quote:Op donderdag 20 april 2006 21:40 schreef Fugie het volgende:
wat vinden jullie trouwens fijne schouderoefeningen, ik kan echt nix boeiends vinden
ik wil voor het squatten me schouders trainen, noem het opwarmen ofzo. ik doe nu lateral raises en een soort van overhead press op een machine, maar ik vorder daar echt bijna nix mee, misschien groeien de schouders ook niet zo snel maja echt motiverend is het nietquote:Op donderdag 20 april 2006 21:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Overhead presses (alle soorten)
High pull (upright row vanaf de grond zegmaar)
Bent-over-raises
Vind ik 1. de leukste oefeningen en 2. deze 3 samen belasten de gehele schouders dus het is ook gelijk een goede schoudertraining. Niet dat ik een "schoudertraining" heb ofzo, maar dit zou een goede schoudertraining zijn.
Een speed box squat is een squat die je met een relatief laag gewicht uitvoert (60% van je 1RepMax) maar met een zo groot mogelijke snelheid. "Box" wil hier zeggen dat je als het ware gaat zitten (dat kan op een box, maar ik doe het altijd gewoon op een bankje aangezien dat het beste voor handen is). Er zijn talloze voordelen van box squats (o.a. explosiviteitsontwikkeling, sneller herstel, vergroting flexibiliteit e.d.) maar nog meer voordelen van speed squats.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:52 schreef redguy2222 het volgende:
Bedankt LedZep voor je reacties ! Maar wat bedoel je precies met een speedbox squat?
En Tommy__, ik heb al een enorme conditie, maar ik ben van nature een echte sprinter, en wil dit nu dus weer in wedstrijd verband gaan gebruiken, ik hoef ook geen 10km te kunnen sprinten, maar 500 op 60km/u en harder is voldoende.
Doe die overhead press maar los, veel veiliger (ja, veiliger ja, doordat je geen vaste bewegingsbaan meer hebt spreek je meer spieren aan -> minder kans op blessures).quote:Op donderdag 20 april 2006 22:00 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik wil voor het squatten me schouders trainen, noem het opwarmen ofzo. ik doe nu lateral raises en een soort van overhead press op een machine, maar ik vorder daar echt bijna nix mee, misschien groeien de schouders ook niet zo snel maja echt motiverend is het niet
ik ben die schijt machine ook allang beuquote:Op donderdag 20 april 2006 22:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Doe die overhead press maar los, veel veiliger (ja, veiliger ja, doordat je geen vaste bewegingsbaan meer hebt spreek je meer spieren aan -> minder kans op blessures).
Ik had vorig jaar hetzelfde als jij, moest ook die "shoulder press" machine doen en bleef maar op 40 POUNDS () steken. Mijn schouders zijn nu nog niet heel sterk, maar door losse gewichten te gebruiken ben ik ontzettend vooruit gegaan.
Houd je bek met je vette mannetje idioot. Je zit onder de 10% man gek.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:58 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk maar een dik vet mannetje dus ik doe niet mee![]()
Maar de 21e moet wel lukken, zit nu al beneden de 10%
Ivosnivo is pas dik, die vreet 10 pizza's op een dagquote:Op donderdag 20 april 2006 22:18 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Houd je bek met je vette mannetje idioot. Je zit onder de 10% man gek.
Get real enzo.
Ik kon vandaag lekkerdepekker wel 20 kg meer met squaten op de smith-machine als vorige week'.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ivosnivo is pas dik, die vreet 10 pizza's op een dag
military pressquote:Op donderdag 20 april 2006 21:40 schreef Fugie het volgende:
wat vinden jullie trouwens fijne schouderoefeningen, ik kan echt nix boeiends vinden
sarcasmequote:Op donderdag 20 april 2006 22:18 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Houd je bek met je vette mannetje idioot. Je zit onder de 10% man gek.
Get real enzo.
21 Juni wou je het pas doen, ik dacht 21 april.....quote:Op woensdag 19 april 2006 22:34 schreef Genjuro het volgende:
Vertel ons een wat over No-Xplode, want het zegt mij niets....quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:47 schreef zangerbob3 het volgende:
Ben al een poosje aant lurken hier, en ga nu s posten...:)
Heeft iemand misschien ervaring met No-Xplode ?
Want tis echt topspul, alleen het is hartstikke verrot dat je pas zo'n shake mag nemen als je nuchter bent... Iemand ervaring hiermee? Hoe je dit t beste kan doen?
zo begon iedereen op de bankdrukquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef chawa_goochem het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst 30 kg gedrukt op de bench press!
Het is voor jullie niks natuurlijk..![]()
nah ik begon ietsje hoger heurquote:
Voor een vrouw is het niet slechtquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef chawa_goochem het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst 30 kg gedrukt op de bench press!
Het is voor jullie niks natuurlijk..![]()
Idd, nog best pittigquote:
Bedankt, jongens. Ik ben ook idd een vrouw. (1.62 m.)quote:
Het is dus nieuw..quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:17 schreef Sloper het volgende:
[..]
Vertel ons een wat over No-Xplode, want het zegt mij niets....
![]()
En ik heel veel potten pindakaasquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Daar haal ik heel veel kwark voor![]()
Hele tijd zie je hem niet en nu is hij me weer voorquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:27 schreef Mr.J het volgende:
Nope, kijk eens op DBB in de supp sectie.
Hoorde er wel goede verhalen over.
quote:Maandag
Rug
Machine Chin Ups 3x8
Seated Row 3x8
Shrug 3x8
Triceps
Dumbell extensions 3x8
Pushdown 3x8
Tate Presses 3x8
Woensdag
Schouders
Military Press 3x8
Dumbell Lateral Raise 3x8
Rear Delt Row 3x8
Benen
Squat 3x8
(Romanian) Deadlift 3x8
Seated Calf Raise 3x8
Leg Extensions 3x8
Vrijdag
Borst
Bench Press 3x8
Incline Bench Press 3x8
Cable Standing Fly 3x8
Biceps
Cable Curl 3x8
Dumbell Hammer Curl 3x8
Machine Preacher Curl 3x8
Oke hier komt ie:quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:37 schreef Fugie het volgende:
hier mijn nieuwe schema voor zover ik hem heb gemaakt, ik zit eraan te denken om voor me borst en rug nog een oefening toe te voegen (kweet niet zo goed welke) Benen begin ik eerst maar met squatten deadliften en calf raises, aangezien ik hier net mee begin kan ik dat altijd nog uitbreiden
als iemand nog tips of aanmerkingen heeft, roep het maar
[..]
Voedingskundige gedachtequote:Op vrijdag 21 april 2006 10:02 schreef Videopac het volgende:
@ivosnivo: die 10 pizza's op 1 dag: doe je dit omdat je het lekker vindt of zit er nog een bepaalde voedingskundige gedachte achter?
(serieuze vraag)
Ik doe nooit cardio of iets van te voren. Als ik bv borst ga trainen, ga ik eerst als een gek met me armen zwaaienquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nah ik begon ietsje hoger heur![]()
Vandaag lekker deadlifts gedaan, 100 kg, met de beentjes op 45 graden... Onderrug is toch sterker dan ik dacht![]()
Hoe zit het eigenlijk met een opwarming? Ik fiets altijd 10 minuutjes naar de sportschool, en begin niet idioot zwaar met de 1e oefening, maar veel meer dan dat doe ik niet, en heb ik ook niet nodig geloof ik.
Ik zou sowieso geen vast schema nemen met elke week dezelfde oefeningen en het zelfde aantal herhalingen. Mijn bedoeling is altijd om zoveel mogelijk te varieëren zodat er geen gewenning optreed.quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:37 schreef Fugie het volgende:
hier mijn nieuwe schema voor zover ik hem heb gemaakt, ik zit eraan te denken om voor me borst en rug nog een oefening toe te voegen (kweet niet zo goed welke) Benen begin ik eerst maar met squatten deadliften en calf raises, aangezien ik hier net mee begin kan ik dat altijd nog uitbreiden
als iemand nog tips of aanmerkingen heeft, roep het maar
[..]
in principe wil ik romanian deadlift doen, maar ik dacht laat ik maar beginnen met een normale deadlift om de techniek eerst te leren. Bovendien zie ik er weinig problemen mee om een deadlift uit te voeren mijn andere rugtraining. Zie het als een lb training.quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Oke hier komt ie:
1. Deadlift bij rug (romanian deadlift wel bij benen btw, maar je kan ze allebei doen op verschillende dagen)
thnx, hier was ik eigelijk nog een beetje naar op zoekquote:2. Het probleem is dat je voor alles (behalve benen) evenveel doet, een goede maatstaaf is ongeveer dit:
borst/schouders - 10-12 sets
rug - 14 sets
biceps - 6-8 sets
triceps - 8 sets
bovenbenen - 14 sets
kuiten - 8 sets
Probeer je daaraan te houden bij het toevoegen c.q. weglaten van oefeningen.
deadlift doe ik dus bij benen, shrugs aan te raden of nutteloos als ik chin ups doenquote:3. Een roeioefening bij rug zou ik altijd met losse gewichten doen, dus bv afwisselend barbell row / dumbbell row
Goede rugtraining wordt dan:
-Deadlift
-(Machine) Chin up
-Barbell / Dumbbell Row
Tezamen ongeveer 14 sets.
ok over squatten dacht ik wel dat ik met wat veel reps zat, ik vraag de paapie in de sportschool nog wel wat een goede training is bij het squatten (iig geen 3x8quote:4. Ik zou meer setjes squat doen (5 oid) en dan leg extension weg in ruil voor leg curl (is beter om de knieflexie - het buigen van de knie, zeer belangrijk - te trainen.
Dus dan:
Squat (5 sets)
Romanian deadlift (3 sets)
Leg press (3 sets)
Leg curl (3 sets)
+ kuiten natuurlijk
5. Ik kan je zeggen dat het ZEER onfortabel is om 8 reps te moeten deadliften, waarschijnlijk val je halfdood neer na elke set, hou deze bij voorkeur onder de 5 reps (ook meer gewicht -> meer spiervezels)
Dat was het wel, borst/schouder/armen oefeningen zijn wel oke, alleen pas dus de sets wat aan.
Nooit langer dan 45-60 min trainen...quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:58 schreef Fugie het volgende:
okie, ik hou die front squat nog even in gedachten. Eerst maar eens standaard squat leren en kijken hoe dat gaat
Overigens heb ik ook geen flauw idee hoelang me trainingen nu worden en ze mogen natuurlijk niet te lang wordenDus het is allemaal nog ff bekijken hoe het precies eruit komt te zien. volgende week ga ik gebruiken om nog wat oefeningen te leren en de weke daarna komt het nieuwe schema in effect
Omdat?quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nooit langer dan 45-60 min trainen...
Ik zag eergisteren toen ik ook benen aan het trainen was een man van mijn lengte en ik schatte hem zo'n 90 kilo. Die deed echt gruwelijk diepe squats, ik zat echt met open mond te kijken. Zoiets zie je bijna nooit, daarna met de legpress liet ie zijn benen zo'n beetje in zijn nek komen wachte even en drukte het weer omhoog. En het waren geen kinderachtige gewichtjes. Zag er zeer indrukwekkend uit.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:00 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er trouwens ook achter dat mijn fullsquat behoorlijk zuigt. Gisteren even filmpje laten maken en het blijkt dat ik echt gigantisch met mijn knieeën naar voren kom. Ga morgen dus met licht gewicht dus even flink oefenen op het achteruit zitten.
Jammergenoeg is het nooit helemaal te voorkomen dat je knieeën bij een fullsquat voorbij je tenen komen, though, dit was wel erg extreem, ik dacht dat ik slechts een fractie ervoorbij kwam. Raar dat je dat zelf niet eens merkt.
1 van mijn collega's doet t ook. Oud Iron man winnaar en zweert erbij. Ik doe t overigens ook tot horizontaal.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zag eergisteren toen ik ook benen aan het trainen was een man van mijn lengte en ik schatte hem zo'n 90 kilo. Die deed echt gruwelijk diepe squats, ik zat echt met open mond te kijken. Zoiets zie je bijna nooit, daarna met de legpress liet ie zijn benen zo'n beetje in zijn nek komen wachte even en drukte het weer omhoog. En het waren geen kinderachtige gewichtjes. Zag er zeer indrukwekkend uit.
Ik ga nooit verder als horizontaal trouwens.
Anders komt er (teveel) cortisol vrij, dat je spieren weer afbreektquote:
Heb je het nu over een spiergroep of de gehele training??? Ik ben vaak anderhalf uur bezig gehele training,... per spiergroep 30-45 minuten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:14 schreef r0bert het volgende:
[..]
Anders komt er (teveel) cortisol vrij, dat je spieren weer afbreekt![]()
Bron: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson.htm
De gehele trainingquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:16 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Heb je het nu over een spiergroep of de gehele training??? Ik ben vaak anderhalf uur bezig gehele training,... per spiergroep 30-45 minuten.
Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijnquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:18 schreef r0bert het volgende:
[..]
De gehele trainingIk probeer zelf meestal na 45 - 60 minuten te stoppen, ook al heb ik niet alle oefeningen gedaan.
Check ook: http://www.lijfsportenmiddelen.nl/?nieuwsId=261
Vind je? Na een uurtje ben ik meestal wel kapot hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:22 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijnLijkt me wel heel kort
Kan prima. Grote spiergroepen als rug kunnen in 30-40 minuten makkelijk afgewerkt worden en kleinere spieren als biceps moeten in 20 minuten klaar kunnen zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:22 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijnLijkt me wel heel kort
Cool dat wist ik nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:59 schreef LedZep het volgende:
Je hebt altijd een afgifte van catabole (spierafbrekende) en anabole (spieropbouwende) hormonen. Aan het begin van je training overheersen de anabole hormonen. Wanneer moet je stoppen? Logisch, wanneer de afgifte van anabole hormonen naar beneden keldert en de afgifte catabole hormonen omhoog gaat. Tot zover de feiten.
De mythe: na 45-60 minuten komt er cortisol vrij, dus gaan je spieren afbreken.
NEE, de catabole hormonen worden in grotere getale afgegeven wanneer je niet meer in staat bent om maximaal te presteren. Bij de meeste van ons is dit na een uur. In plaats van door te sukkelen met lagere gewichten moet je dan maar gewoon stoppen.
Dit wil niet zeggen dat het een regel is. Sommige powerlifters trainen standaard 2 uur of langer. They aren't the smallest ones, are they?
Het heeft allemaal te maken met je werkcapaciteit, en die valt gewoon te trainen door op te bouwen naar een hoger volume. Ik train nu ongeveer 1,5 uur, hierin kan ik alles doen wat ik wil doen, zonder halverwege minder te gaan presteren.
Nope, weet zo even 1,2,3 niets te vinden.quote:Overigens ben ik ook nog nooit een onderzoek tegengekomen waarin bewezen werd dat die 60-minuten-wet werd bewezen. Misschien dat MrJ nog wat heeft..?
meer geinterreseerd waar je het gedownload hebquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:20 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb muscle & fitness trainingsschema's en oefeningenuitleg gedownload. Per spiergroep een film, echt ideaal. Een beetje te vergelijken met die kleine boekjes die vroeger (misschien nu nog wel) in het tijdschrift zaten met uitleg van alle oefeningen voor 1 bepaalde spiergroep.
Als er iemand belang bij heeft, ik kan het wel branden en opsturen ofzo. Het is echt vet leerzaam.
Dat is juist het probleem. Het komt van een MMA torrent site, en je moet een lid wezen om er te downloaden. En er zijn al genoeg leden want je kunt je niet meer aanmelden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:32 schreef Fugie het volgende:
[..]
meer geinterreseerd waar je het gedownload heb![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Het komt van een MMA torrent site, en je moet een lid wezen om er te downloaden. En er zijn al genoeg leden want je kunt je niet meer aanmelden.
tot hoever is dan zo'n beetje toelaatbaar? ik heb ook een filmpje gemaakt en denk dat ik ongeveer een cm of 5-8 voorbij mijn tenen zit bij fullsquat...quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:00 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er trouwens ook achter dat mijn fullsquat behoorlijk zuigt. Gisteren even filmpje laten maken en het blijkt dat ik echt gigantisch met mijn knieeën naar voren kom. Ga morgen dus met licht gewicht dus even flink oefenen op het achteruit zitten.
Jammergenoeg is het nooit helemaal te voorkomen dat je knieeën bij een fullsquat voorbij je tenen komen, though, dit was wel erg extreem, ik dacht dat ik slechts een fractie ervoorbij kwam. Raar dat je dat zelf niet eens merkt.
Niks. "Koolhydraat" is precies hetzelfde als "suiker". Er is geen verschil, de een is niet slecht of de ander goed or what so ever.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:01 schreef Tommy__ het volgende:
wat is er trouwens zo slecht aan koolhydraden uit suikers?
400 mb per spiergroep?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:01 schreef Tommy__ het volgende:
kan je het niet gwn uploaden?
Tja dat weet ik niet helemaal, op DBB heeft goeroe 3XL weleens gezegd dat het bij hem altijd gebeurt (gedurende 20 jaar) en dat het niks uitmaakt, though, feit is dat 1. hoe verder de knieën naar voren gaan hoe hoger de druk, 2. hoe dieper je gaat hoe hoger de druk (ondanks dat het heupgewricht meehelpt).quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:09 schreef Celt het volgende:
[..]
tot hoever is dan zo'n beetje toelaatbaar? ik heb ook een filmpje gemaakt en denk dat ik ongeveer een cm of 5-8 voorbij mijn tenen zit bij fullsquat...
lees nu al een tijdje hier mee, ben meer een waarnemer zeg maarpost dus niet zoveel.
Dat is wel een beetje een voordeel van de smith machine, je kunt gewoon je voeten wat verder vooruit zetten, en je reet naar achteren gooien en klaar ben je.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja dat weet ik niet helemaal, op DBB heeft goeroe 3XL weleens gezegd dat het bij hem altijd gebeurt (gedurende 20 jaar) en dat het niks uitmaakt, though, feit is dat 1. hoe verder de knieën naar voren gaan hoe hoger de druk, 2. hoe dieper je gaat hoe hoger de druk (ondanks dat het heupgewricht meehelpt).
Het valt de bezien in hoeverre dit voor mensen met gezonde knieeën een probleem is, though ik zoek sowieso naar de perfecte squat en daarbij zitten in de parallele positie je knieën een fractie voor de tenen (beste hefboom - meeste krachtpotentie) en daar wil ik ook heenwerken.
Ik zit ook zo'n 8cm ervoor denk ik. Ga iig proberen dmv box squats een perfecte techniek te krijgen, dan kijken hoever de knieën komen bij een fullsquat en komen ze dan weer zover naar voren, tja, dan ligt het aan m'n bouw. Maar ik heb ze liever wat naar achteren.
dus kan ik rustig wat lepels suiker bij m'n brinta kappen voor ik naar school fiets?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
Niks. "Koolhydraat" is precies hetzelfde als "suiker". Er is geen verschil, de een is niet slecht of de ander goed or what so ever.
Het enige onderlinge verschil tussen suikers is de glycemische index, dwz, ieder suiker bestaat uit een zooi moleculen, waarvan glucose de simpelste is, en zetmeel een van de ingewikkeldste. Het lichaam kan alleen glucose door de darmwand opnemen, dus elk suiker moet worden afgebroken tot glucose. Glucose zelf wordt dus heel snel opgenomen, ingewikkelde suikers langzaam. De glycemische index loopt van 0 naar 100, waarbij 100 glucose is en hoe hoger het getal hoe sneller het dus wordt opgenomen. Men zegt weleens: producten met een GI index boven de 50 zijn "slecht" omdat ze snel worden opgenomen en dan word je dik of zoiets, maar dat is onzin, je hebt zowel snel opneembare als langzaam opneembare suikers nodig.
Afijn ik ben niet zo heel goed in uitleggen, zoek op google maar eens naar glycemische index oid, dan vind je genoeg.
Beetje onzinnig om te doen vind ik zelf...quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:58 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
dus kan ik rustig wat lepels suiker bij m'n brinta kappen voor ik naar school fiets?![]()
bedankt, jammer genoeg ben ik zelf zo soepel als een hardhouten plank met reuma, als ik op zun diepst ga zit ik nog niet echt ver onder parralel. en als ik mun knieën niet voor mun tenen wil laten komen zit ik met mun bovenlichaam bijna horizontaal, squat ook niet lekkerquote:Op zaterdag 22 april 2006 20:16 schreef LedZep het volgende:
knip
Dan moet je vast veel pissenquote:Op zondag 23 april 2006 14:12 schreef ivosnivo het volgende:
1 Liter melk, 1 liter water met creatine, 1 liter water op het werk en 1 liter water tijdens de training.
Best apart eigenlijk, tijdens me werk mag ik nooit enzo. Dus vlak voordat ik moet beginnen of pauze heb gehad ga ik ff naar de plee (ook als ik niet moet) en ik zijk gewoon. Kwestie van dwingen ofzoquote:
Iemand nog hints/opmerkingen?quote:Maandag:
buikspieren 2-3 oefeningen 4 sets
benchen 4 sets
EDIT: overhead press 4 sets
biceps 2 oefeningen van 4 sets
wide pull-ups 4 sets
dinsdag:
schouders 3 oefeningen 4 sets
triceps 3 oefeningen 4 sets
deadlift 4 sets
EDIT: wide lat. pulldown 4 sets
woensdag
clean and press 4 sets
Squat 4 sets
donderdag:
Herhaling van maandag
vrijdag:
rust/zwemmen
zaterdag:
intensieve cardio
zondag:
lichtere cardio
Het zou normaal een stuk beide moeten zijn, spier en power kweken. Vooral woensdag is wat leeg vindt ik, maar na de squats ben ik meestal vrij uitgeputquote:Op zondag 23 april 2006 16:05 schreef ivosnivo het volgende:
Volgens mij mogen er wel wat oefeningen bij, maar het ziet er uit als een powerlift schema. Daar weet ledzep veel van.
Ik train nu een jaar, en ik vind het superlekker.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:47 schreef MyImmortal het volgende:
hoelang train je eigenlijk al chawa_goochem?
Och, ik ben er aan gewendquote:Op zondag 23 april 2006 17:15 schreef BB_Koning het volgende:
Worden jullie al dat eten niet zat? Ik eet om de 2 uur en word er echt moe van. Ik vind het ook vervelend om dan een hele dag ergens te zijn, want dan moet ik plannen wanneer ik eet enzo.![]()
Soms wel ja, maar af en toe smokkel ik wel is. Ik neem vrijwel altijd brood mee als ik ergens heen ga. Het kan me weinig schelen wat ze er van vinden.quote:Op zondag 23 april 2006 17:15 schreef BB_Koning het volgende:
Worden jullie al dat eten niet zat? Ik eet om de 2 uur en word er echt moe van. Ik vind het ook vervelend om dan een hele dag ergens te zijn, want dan moet ik plannen wanneer ik eet enzo.![]()
BURGER KINGquote:Op zondag 23 april 2006 17:19 schreef BB_Koning het volgende:
En Led, wat als je een keer een dagje de stad ingaat? ik heb het dan over Amsterdam, niet over Sneek![]()
je komt 12 uur in amsterdam aan en vertrekt om 17 uur weer. dan ga jij dus 3 keer naar burger king?quote:
vrijdag voor het eerst, eerste setje alleen de stang, daarna omhoog tot ik bij 25 totaal zat. Voelde goed dus daar ga ik verder mee volgende keerquote:Op zondag 23 april 2006 17:01 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik train nu een jaar, en ik vind het superlekker.![]()
Volgens mij begint niemand met 30 kg op de benchpress, maar met 10 kg; het gewicht van de stang.![]()
ik eet ook ongeveer zoveelquote:Op zondag 23 april 2006 17:26 schreef LedZep het volgende:
Overigens vind ik dat ik te weinig eet. Ik heb nog steeds momenten van lichtelijke honger en heb het idee dat er meer brood en melk bij kan. Vanaf nu naar 16-18 stukken brood per dag. (woon nog thuis, school, dus brood is erg makkelijk)
2x en dan extra whoppers kan ookquote:Op zondag 23 april 2006 17:29 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
je komt 12 uur in amsterdam aan en vertrekt om 17 uur weer. dan ga jij dus 3 keer naar burger king?![]()
My god hoe sterk is die gast? Ik heb wel is gelezen dat Berend Venenberg (sterkste man) 7 liter volle melk per dag dronk.quote:Op zondag 23 april 2006 17:38 schreef LedZep het volgende:
Maar wat ik en de anderen hier eten valt echt in het niet bij wat sommige DBB'ers doen:
Monsterstrength: ruim 5000kcal aan MELK + de rest
Geloof dat laatstgenoemde nu iets minder extreem eet, though nog steeds enorme hoeveelheden.
quote:Op zondag 23 april 2006 17:38 schreef LedZep het volgende:
Maar wat ik en de anderen hier eten valt echt in het niet bij wat sommige DBB'ers doen:
Adema: 6000kcal p/d
Unregistred: 7000+ CLEAN kcal p/d
Monsterstrength: ruim 5000kcal aan MELK + de rest
Geloof dat laatstgenoemde nu iets minder extreem eet, though nog steeds enorme hoeveelheden.
Alsof je zomaar een arnold word, ik heb altijd gelezen hoe die toppers trainen enzo. Niet omdat ik zou wou worden, maar omdat zij weten hoe het moet.quote:Op zondag 23 april 2006 17:50 schreef r0bert het volgende:
[..]
Echt bizar veel idd. Heb voor mezelf een keer bijgehouden hoeveel ik eet (ben ecto, en ik viel alleen maar af
), en ik bleek sowieso al 400 kcal onder het minimum te zitten
Verhouding vet/carbs/eiwit was gelukkig wel goed. Ben momenteel (voor mijn doen) behoorlijk meer aan het eten, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven
(hoef geen ahnuld te worden
)
Ik houdt zeker DBB Forum etc. wel in de gaten (vooral op het gebied van voeding), maar waar het mij een beetje om ging was het minimaal 5 keer per dag eten etc. Niets dan respect voor de mensen die deze discipline kunnen opbrengen, maar voor mij persoonlijk is dat echt niet te doenquote:Op zondag 23 april 2006 17:52 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Alsof je zomaar een arnold word, ik heb altijd gelezen hoe die toppers trainen enzo. Niet omdat ik zou wou worden, maar omdat zij weten hoe het moet.
Het is ook vervelend, ik deed het een tijdje en toen was ik t zatquote:Op zondag 23 april 2006 17:54 schreef r0bert het volgende:
[..]
. Niets dan respect voor de mensen die deze discipline kunnen opbrengen, maar voor mij persoonlijk is dat echt niet te doen![]()
Deze jongeman is nu 18 jaar, heeft een 320 kilo squat, 225 kilo bench press en 300 kilo deadlift. In de klassie 16-17 jarigen heeft hij het wereldrecord bench met 200 kilo, en in de overige bewegingen + totaalgewicht het europees record. Insane, echt waar. Hij is wel dik (20% oid) maar dat komt vooral omdat hij een periode had met 2 junkfoodmaaltijden per dagquote:Op zondag 23 april 2006 17:45 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
My god hoe sterk is die gast? Ik heb wel is gelezen dat Berend Venenberg (sterkste man) 7 liter volle melk per dag dronk.
Goede zaak dat je honger hebt, meer eten, meer groeien!!!!!
Wat was de quote ook al weer?quote:Op zondag 23 april 2006 18:02 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Het is ook vervelend, ik deed het een tijdje en toen was ik t zatSinds kort vond ik dat ik veels te strak werd (gekke omschrijving, maar je weet wat ik bedoel
) en ben ik weer veel gaan eten en binnen een maand 4 kilo erbij
![]()
(Ik zou eigenlijk nog 10 kilo erbij willen, maar ja, realistisch blijven is ook wel zo leuk)
ik zit na 3 weken al aan 50kgquote:Op zondag 23 april 2006 17:32 schreef Fugie het volgende:
[..]
vrijdag voor het eerst, eerste setje alleen de stang, daarna omhoog tot ik bij 25 totaal zat. Voelde goed dus daar ga ik verder mee volgende keer![]()
technisch gezien lig je al, dus het is alleen maar goedquote:Op zondag 23 april 2006 20:11 schreef BB_Koning het volgende:
Ik kan niet bankdrukken, als ik een zware stang oppak, dan val ik om
waarom ga je dan naar de gym?quote:Op zondag 23 april 2006 20:11 schreef BB_Koning het volgende:
Ik kan niet bankdrukken, als ik een zware stang oppak, dan val ik om
daar houden we jou natuurlijk aanquote:Op zondag 23 april 2006 20:20 schreef LedZep het volgende:
Als mijn deadlift niet voor 31 december 2006 van 130 kilo nu naar 200 kilo is gegaan mogen jullie me de rest van mijn leven een mieterige bitch noemen. Even zwart op wit.
quote:Op zondag 23 april 2006 20:17 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
technisch gezien lig je al, dus het is alleen maar goed
Jep, allereerst is de squat prioriteit, want die ligt zelfs nog 30 kilo lager dan deadliftquote:Op zondag 23 april 2006 20:21 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
daar houden we jou natuurlijk aanmaar het moet wel te doen zijn, vooral op de manier zoals jij traint moet dat goed lukken me dunkt
![]()
Knappe jongen als je massive borstspieren weet te kweken met dumbbell flyes en pec deckquote:Op zondag 23 april 2006 20:26 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Bankdrukken is niet het enige wat je kunt doen in de gym, hoor![]()
![]()
Je hebt ok van die apparaten waar je op moet zitten en dan duw je die 2 handvaten weg: zittend bankdrukkenquote:Op zondag 23 april 2006 20:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Knappe jongen als je massive borstspieren weet te kweken met dumbbell flyes en pec deck
3x in de week? ben je dan niet moe die 3de keer?quote:Op zondag 23 april 2006 20:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Jep, allereerst is de squat prioriteit, want die ligt zelfs nog 30 kilo lager dan deadlift. Though, tegelijktijd ga ik mijn hamstrings naar acceptabel niveau brengen EN elke dag zo'n 50 chins doen gedurende de dag, in combinatie met 3x per week rows. Then it's time to dead! En ik zal slagen, al sterf ik onder de bar. Ain't afraid to kill myself
.
quote:Op zondag 23 april 2006 20:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Je hebt ok van die apparaten waar je op moet zitten en dan duw je die 2 handvaten weg: zittend bankdrukken![]()
hoeveel begon je danquote:Op zondag 23 april 2006 20:06 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik zit na 3 weken al aan 50kg![]()
legpress gaat ook goed vooruit, vorige week nog 14x 70kg gehaald![]()
Ik train 1,5 uur minstens, dus tijd heb ik wel. En moe, tja, ik doe verschillende soorten rows + mijn vieze ecto lichaam protesteert weleens, maar dan ga ik gewoon door. Btw, squatten doe ik nu weer 3x per week + 1x deadlift, dus feitelijk 4x per week benen, da's nog een stukje intensiver. Werkt wel moet ik zeggen (al is het voor bodybuilding niet aan te raden).quote:Op zondag 23 april 2006 20:36 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
3x in de week? ben je dan niet moe die 3de keer?of beter, heb je daar nog tijd voor??
Op DBB.com is er een gast die alleen maar flys oefeningen doet voor borst en echt een hele mooie volle borst heeft. T kan dus welquote:Op zondag 23 april 2006 20:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Knappe jongen als je massive borstspieren weet te kweken met dumbbell flyes en pec deck
Thank you sir, I only do my job.quote:Op zondag 23 april 2006 22:57 schreef Tommy__ het volgende:
ok, dat doet de deur dicht
Led, herlees de topic naam en richt een eigen topic "powerlifting" op!
![]()
ps: respect voor Led![]()
![]()
Wie?quote:Op zondag 23 april 2006 23:01 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Op DBB.com is er een gast die alleen maar flys oefeningen doet voor borst en echt een hele mooie volle borst heeft. T kan dus wel![]()
Ben zn naam ff kwijt. Gozer die op Aruba zit.quote:
Klusmier? Die dikke?quote:Op zondag 23 april 2006 23:05 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ben zn naam ff kwijt. Gozer die op Aruba zit.
Mijn conditie is wel aardig. Tot voor kort liep ik regelmatig hard en zwom ik veel. Nu ben ik met een schema van MrJ begonnen en heb ik echt geen puf meer voor cardio. Miss dat ik 1 keer per week ga lopen op mn rustdag.quote:Op zondag 23 april 2006 23:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Thank you sir, I only do my job.
Kijk, de feiten keren zich tegen me; leeftijd, gewicht, lichaamstype, m'n "gym" (healthcenter)...tja, ik zal er maar niet over beginnen. Dan moet je toch wat.
Overigens ben ik ook bijna klaar met mijn eigengemaakte elite-massive-fitness-schema voor een ultragoede conditie binnen nu en een maand of 2-3, want aan conditie ontbreekt het mij nogal. Van MrJ weet ik dat het een luie dondersteen is, maar hoe zit het met de overige leden hier op conditioneel gebied?
geen id wie klusmier is. Maar hij was niet dik. Weet niet eens of ie er nog zit. Ik kwam er nl een jaar of 3 geledenquote:
BOS (Bestoldschool).quote:Op zondag 23 april 2006 23:05 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ben zn naam ff kwijt. Gozer die op Aruba zit.
je bent nog iets vergeten, dit forum keert zich ook tegen jequote:Op zondag 23 april 2006 23:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kijk, de feiten keren zich tegen me; leeftijd, gewicht, lichaamstype, m'n "gym" (healthcenter)...tja, ik zal er maar niet over beginnen. Dan moet je toch wat.
Overigens ben ik ook bijna klaar met mijn eigengemaakte elite-massive-fitness-schema voor een ultragoede conditie binnen nu en een maand of 2-3, want aan conditie ontbreekt het mij nogal. Van MrJ weet ik dat het een luie dondersteen is, maar hoe zit het met de overige leden hier op conditioneel gebied?
Ja die idd. Mooi lichaam... Echte beachboyquote:
OMG 30 km/u...MrJ HOOR JE DAT?!quote:Op zondag 23 april 2006 23:08 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
je bent nog iets vergeten, dit forum keert zich ook tegen je![]()
wat m'n conditie betreft, ik fiets elke dag 16km naar school op een -voor mijn normen- rustig tempo (30km/u gemiddeld), m'n record staat op 12min voor 8km enkel toen er een strom in m'n gat zat (regen zat 100m achter me + super sterke wind) wat neerkomt op 40km/u gemiddeld in de dicht bebouwde kom![]()
m'n bovenlichaam doet het minder kwa conditie, al ben ik in de paasvakantie eens gaan zwemmenals ik tijd had zou ik het 3x per week gaan doen, maar ik vind amper tijd om te gaan trainen
![]()
Echt een heel leuk schema van je. Vorige week mee begonnen en voelt heel erg prettigquote:
Vieze bodybuilders...nie hatuh!quote:Op zondag 23 april 2006 23:08 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
je bent nog iets vergeten, dit forum keert zich ook tegen je![]()
wat m'n conditie betreft, ik fiets elke dag 16km naar school op een -voor mijn normen- rustig tempo (30km/u gemiddeld), m'n record staat op 12min voor 8km enkel toen er een strom in m'n gat zat (regen zat 100m achter me + super sterke wind) wat neerkomt op 40km/u gemiddeld in de dicht bebouwde kom![]()
m'n bovenlichaam doet het minder kwa conditie, al ben ik in de paasvakantie eens gaan zwemmenals ik tijd had zou ik het 3x per week gaan doen, maar ik vind amper tijd om te gaan trainen
![]()
zet maar eens een computer op je fiets, de gemiddelde snelheid daalt echt wel sneller dan ze stijgt, zeker als je achter het rode licht staatquote:
ik ga ook niet alleen naar de gym voor "een kas" te krijgen.. sssshtquote:
Ik denk dat hij t ook best snel vindt toch?quote:Op zondag 23 april 2006 23:15 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
zet maar eens een computer op je fiets, de gemiddelde snelheid daalt echt wel sneller dan ze stijgt, zeker als je achter het rode licht staat![]()
[..]
ik ga ook niet alleen naar de gym voor "een kas" te krijgen.. ssssht![]()
ik wou het gwn even verduidelijkenquote:Op zondag 23 april 2006 23:18 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk dat hij t ook best snel vindt toch?
Ja, met 30 kilo lukt het me ook nog.....quote:Op zondag 23 april 2006 22:54 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Wat een onzin. Laat je dan ff spotten. Het is hartstikke lekker!![]()
![]()
conditie is prima dankzij 2 tot 3 x in de week boksen, en wat tennis en soms squash ernaast.quote:Op zondag 23 april 2006 23:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
P.
Ik wil je toch adviseren om elke week te blijven proberen te bankdrukken. Het moet gewoon steeds beter gaan, doe maar zonder gewicht. Leer de oefening eerst goed, en ga er dan schijven op doen. Je kunt bankdrukken niet vergelijken met een machine.quote:Op zondag 23 april 2006 20:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Je hebt ok van die apparaten waar je op moet zitten en dan duw je die 2 handvaten weg: zittend bankdrukken![]()
Ik moet idd al extra gewicht op dat 100kg pec deck leggen om iets te voelen.quote:Op zondag 23 april 2006 20:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Geen flauw idee.quote:Op zondag 23 april 2006 23:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kan je mss iets zeggen over zijn motivatie om alleen flyes als massaoefening te doen?
Hij zal ongetwijfeld overstrekken bedoelenquote:Op zondag 23 april 2006 20:53 schreef Tommy__ het volgende:
overlaatst hoorde ik nog een instructeur tegen een niets vermoedend wezen vertellen dat hij bij de leg extension zijn benen zeker niet voluit mag strekken.. die instructeurs toch![]()
Heb je geen andere sportschool bij je in de buurt dan? Ik vind het zelf ook altijd prettig als er een sportschool dichtbij zit (ivm tijd). Ik heb het zelf 3 maanden volgehouden in een healthcenter, vond het echt helemaal niks. Niet dat ik nu in hardcoregyms train ofzo, maar wel met een beetje normale apparaten (ook al gebruik ik ze minimaal).quote:Op zondag 23 april 2006 23:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik train ook niet zwaar genoeg denk ik?quote:Op maandag 24 april 2006 12:59 schreef ivosnivo het volgende:
55 kg als ik me dag heb.
1 setje van 7 dan.
Met sommige oefeningen kan ik de eerste keer zo enorm diep gaan. Dat het de 2e en 3e niet meer lukt om dat te evenaren.
Dat is ook heel moeilijk, dumbells die ik gebruik in de sportzaal zijn stangetjes waar je zelf de schijven op moet doen. Die kun je niet op je benen laten rusten met het omhoog brengen. Daarom breng ik er 1 zelf omhoog, en 1 door een "spotter", en pak die dan in de lucht. Zelfde met terug leggen.quote:Op maandag 24 april 2006 14:11 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik train ook niet zwaar genoeg denk ik?
Minder herhalingen proberen en voor de, bijv. 30-35kg gaan?
Ik merk nu al dat ik worstel met die dumbbells voordat ik ze in "startpositie" heb.
20, de olympische stang, en die mashine waar over gepraat word pakte ik voor ik begon te benchpressen 45kgquote:
Er zijn zat sportscholen, ze zijn echter geen van allen hardcore en deze is het goedkoopstquote:Op maandag 24 april 2006 12:32 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hij zal ongetwijfeld overstrekken bedoelenMaar af en toe een keer een setje zonder te strekken is ook wel lekker hoor, spanning erop houden zeg maar.
[..]
Heb je geen andere sportschool bij je in de buurt dan? Ik vind het zelf ook altijd prettig als er een sportschool dichtbij zit (ivm tijd). Ik heb het zelf 3 maanden volgehouden in een healthcenter, vond het echt helemaal niks. Niet dat ik nu in hardcoregyms train ofzo, maar wel met een beetje normale apparaten (ook al gebruik ik ze minimaal).
Ik ben 2 jaar geleden gestopt met cardio, daarvoor liep ik 1 keer in de week 30 min. Maar ik begon steeds meer last van me onderrug en knieen te krijgen omdat ik te zwaar werd.
Ik train vaak in de zomer wat minder en zwem wat meer. Beetje mountainbiken enzo, dat vind ik dan veel leuker als het mooi weer is.
ow, maar ik ga vanavond weer mijn rug trainenquote:Op maandag 24 april 2006 17:21 schreef LedZep het volgende:
Eigenlijk moeten we dit topic even snel volspammen Fugie. De rest is toch weg
Als je gewoon zo'n draai bedoelt, dat is een gewone curl, heeft er mee te maken dat de biceps daar extra kracht voor moet zetten oid zodat je em meer pakt. (De biceps is een zogenaamde supinator (buitenwaartsdraaier) van de arm).quote:Op maandag 24 april 2006 17:23 schreef Fugie het volgende:
[..]
ow, maar ik ga vanavond weer mijn rug trainen
eens kijken wat ik nog voor oefeningen moet leren daarbij.
wat is trouwens het nut van hammer curls voor den biceps, want ik doe nu een soort combi tussen hammer en normale curls (dumbell van verticaal naar horizontaal draaien)
preacher curls pakken die brachialis toch ookquote:Op maandag 24 april 2006 17:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als je gewoon zo'n draai bedoelt, dat is een gewone curl, heeft er mee te maken dat de biceps daar extra kracht voor moet zetten oid zodat je em meer pakt. (De biceps is een zogenaamde supinator (buitenwaartsdraaier) van de arm).
Hammer curls trainen vooral brachioradialis (deel v/d onderarm) en brachialis (spier tussen biceps en triceps) wat ervoor kan zorgen dat je biceps voller en vooral langer lijkt.
Brachialis vind ik zelf nog belangrijker voor een goede arm dan biceps, dus da's geen probleem.quote:Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef Fugie het volgende:
[..]
preacher curls pakken die brachialis toch ookNiet beter om die te vervangen door een oefening die meer de biceps zelf pakt
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |