Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijnquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:18 schreef r0bert het volgende:
[..]
De gehele trainingIk probeer zelf meestal na 45 - 60 minuten te stoppen, ook al heb ik niet alle oefeningen gedaan.
Check ook: http://www.lijfsportenmiddelen.nl/?nieuwsId=261
Vind je? Na een uurtje ben ik meestal wel kapot hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:22 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijnLijkt me wel heel kort
Kan prima. Grote spiergroepen als rug kunnen in 30-40 minuten makkelijk afgewerkt worden en kleinere spieren als biceps moeten in 20 minuten klaar kunnen zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:22 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijnLijkt me wel heel kort
Cool dat wist ik nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:59 schreef LedZep het volgende:
Je hebt altijd een afgifte van catabole (spierafbrekende) en anabole (spieropbouwende) hormonen. Aan het begin van je training overheersen de anabole hormonen. Wanneer moet je stoppen? Logisch, wanneer de afgifte van anabole hormonen naar beneden keldert en de afgifte catabole hormonen omhoog gaat. Tot zover de feiten.
De mythe: na 45-60 minuten komt er cortisol vrij, dus gaan je spieren afbreken.
NEE, de catabole hormonen worden in grotere getale afgegeven wanneer je niet meer in staat bent om maximaal te presteren. Bij de meeste van ons is dit na een uur. In plaats van door te sukkelen met lagere gewichten moet je dan maar gewoon stoppen.
Dit wil niet zeggen dat het een regel is. Sommige powerlifters trainen standaard 2 uur of langer. They aren't the smallest ones, are they?
Het heeft allemaal te maken met je werkcapaciteit, en die valt gewoon te trainen door op te bouwen naar een hoger volume. Ik train nu ongeveer 1,5 uur, hierin kan ik alles doen wat ik wil doen, zonder halverwege minder te gaan presteren.
Nope, weet zo even 1,2,3 niets te vinden.quote:Overigens ben ik ook nog nooit een onderzoek tegengekomen waarin bewezen werd dat die 60-minuten-wet werd bewezen. Misschien dat MrJ nog wat heeft..?
meer geinterreseerd waar je het gedownload hebquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:20 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb muscle & fitness trainingsschema's en oefeningenuitleg gedownload. Per spiergroep een film, echt ideaal. Een beetje te vergelijken met die kleine boekjes die vroeger (misschien nu nog wel) in het tijdschrift zaten met uitleg van alle oefeningen voor 1 bepaalde spiergroep.
Als er iemand belang bij heeft, ik kan het wel branden en opsturen ofzo. Het is echt vet leerzaam.
Dat is juist het probleem. Het komt van een MMA torrent site, en je moet een lid wezen om er te downloaden. En er zijn al genoeg leden want je kunt je niet meer aanmelden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:32 schreef Fugie het volgende:
[..]
meer geinterreseerd waar je het gedownload heb![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Het komt van een MMA torrent site, en je moet een lid wezen om er te downloaden. En er zijn al genoeg leden want je kunt je niet meer aanmelden.
tot hoever is dan zo'n beetje toelaatbaar? ik heb ook een filmpje gemaakt en denk dat ik ongeveer een cm of 5-8 voorbij mijn tenen zit bij fullsquat...quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:00 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er trouwens ook achter dat mijn fullsquat behoorlijk zuigt. Gisteren even filmpje laten maken en het blijkt dat ik echt gigantisch met mijn knieeën naar voren kom. Ga morgen dus met licht gewicht dus even flink oefenen op het achteruit zitten.
Jammergenoeg is het nooit helemaal te voorkomen dat je knieeën bij een fullsquat voorbij je tenen komen, though, dit was wel erg extreem, ik dacht dat ik slechts een fractie ervoorbij kwam. Raar dat je dat zelf niet eens merkt.
Niks. "Koolhydraat" is precies hetzelfde als "suiker". Er is geen verschil, de een is niet slecht of de ander goed or what so ever.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:01 schreef Tommy__ het volgende:
wat is er trouwens zo slecht aan koolhydraden uit suikers?
400 mb per spiergroep?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:01 schreef Tommy__ het volgende:
kan je het niet gwn uploaden?
Tja dat weet ik niet helemaal, op DBB heeft goeroe 3XL weleens gezegd dat het bij hem altijd gebeurt (gedurende 20 jaar) en dat het niks uitmaakt, though, feit is dat 1. hoe verder de knieën naar voren gaan hoe hoger de druk, 2. hoe dieper je gaat hoe hoger de druk (ondanks dat het heupgewricht meehelpt).quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:09 schreef Celt het volgende:
[..]
tot hoever is dan zo'n beetje toelaatbaar? ik heb ook een filmpje gemaakt en denk dat ik ongeveer een cm of 5-8 voorbij mijn tenen zit bij fullsquat...
lees nu al een tijdje hier mee, ben meer een waarnemer zeg maarpost dus niet zoveel.
Dat is wel een beetje een voordeel van de smith machine, je kunt gewoon je voeten wat verder vooruit zetten, en je reet naar achteren gooien en klaar ben je.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja dat weet ik niet helemaal, op DBB heeft goeroe 3XL weleens gezegd dat het bij hem altijd gebeurt (gedurende 20 jaar) en dat het niks uitmaakt, though, feit is dat 1. hoe verder de knieën naar voren gaan hoe hoger de druk, 2. hoe dieper je gaat hoe hoger de druk (ondanks dat het heupgewricht meehelpt).
Het valt de bezien in hoeverre dit voor mensen met gezonde knieeën een probleem is, though ik zoek sowieso naar de perfecte squat en daarbij zitten in de parallele positie je knieën een fractie voor de tenen (beste hefboom - meeste krachtpotentie) en daar wil ik ook heenwerken.
Ik zit ook zo'n 8cm ervoor denk ik. Ga iig proberen dmv box squats een perfecte techniek te krijgen, dan kijken hoever de knieën komen bij een fullsquat en komen ze dan weer zover naar voren, tja, dan ligt het aan m'n bouw. Maar ik heb ze liever wat naar achteren.
dus kan ik rustig wat lepels suiker bij m'n brinta kappen voor ik naar school fiets?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
Niks. "Koolhydraat" is precies hetzelfde als "suiker". Er is geen verschil, de een is niet slecht of de ander goed or what so ever.
Het enige onderlinge verschil tussen suikers is de glycemische index, dwz, ieder suiker bestaat uit een zooi moleculen, waarvan glucose de simpelste is, en zetmeel een van de ingewikkeldste. Het lichaam kan alleen glucose door de darmwand opnemen, dus elk suiker moet worden afgebroken tot glucose. Glucose zelf wordt dus heel snel opgenomen, ingewikkelde suikers langzaam. De glycemische index loopt van 0 naar 100, waarbij 100 glucose is en hoe hoger het getal hoe sneller het dus wordt opgenomen. Men zegt weleens: producten met een GI index boven de 50 zijn "slecht" omdat ze snel worden opgenomen en dan word je dik of zoiets, maar dat is onzin, je hebt zowel snel opneembare als langzaam opneembare suikers nodig.
Afijn ik ben niet zo heel goed in uitleggen, zoek op google maar eens naar glycemische index oid, dan vind je genoeg.
Beetje onzinnig om te doen vind ik zelf...quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:58 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
dus kan ik rustig wat lepels suiker bij m'n brinta kappen voor ik naar school fiets?![]()
bedankt, jammer genoeg ben ik zelf zo soepel als een hardhouten plank met reuma, als ik op zun diepst ga zit ik nog niet echt ver onder parralel. en als ik mun knieën niet voor mun tenen wil laten komen zit ik met mun bovenlichaam bijna horizontaal, squat ook niet lekkerquote:Op zaterdag 22 april 2006 20:16 schreef LedZep het volgende:
knip
Dan moet je vast veel pissenquote:Op zondag 23 april 2006 14:12 schreef ivosnivo het volgende:
1 Liter melk, 1 liter water met creatine, 1 liter water op het werk en 1 liter water tijdens de training.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |