abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:22:29 #181
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_37187279
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:18 schreef r0bert het volgende:

[..]

De gehele training Ik probeer zelf meestal na 45 - 60 minuten te stoppen, ook al heb ik niet alle oefeningen gedaan.

Check ook: http://www.lijfsportenmiddelen.nl/?nieuwsId=261
Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijn Lijkt me wel heel kort
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_37187356
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:22 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Hoe de fuck wil je dan trainen> als je bijvoorbeeld 2 spiergroepen doet op een dag benen/ borst: wil je zeggen dat je per spiergroep dan maximaal 30 minuten bezig mag zijn Lijkt me wel heel kort
Vind je? Na een uurtje ben ik meestal wel kapot hoor Als je het te kort vind kun je natuurlijk je programma verder splitten.

Misschien dat de meer ervaren bodybuilders (heb veel gelezen maar weet natuurlijk ook niet alles) hier wat meer van weten?
Home is where my guitar is
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:30:40 #183
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37187447
Ik zit vaak tussen 1 uur en max 1,5 uur. Nooit langer, maar ik ga geen oefeningen overslaan. En daarna weer meteen bunkeren.
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:43:16 #184
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_37187749
Ik denk dat het wel kan kloppen ik train 45 minuten per spiergroep maar dan tel ik de rustpauzes wel mee. Echt trainen kom ik dan ook wel op 25-30 minuten uit voor een spiergroep.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_37188057
Je hebt altijd een afgifte van catabole (spierafbrekende) en anabole (spieropbouwende) hormonen. Aan het begin van je training overheersen de anabole hormonen. Wanneer moet je stoppen? Logisch, wanneer de afgifte van anabole hormonen naar beneden keldert en de afgifte catabole hormonen omhoog gaat. Tot zover de feiten.

De mythe: na 45-60 minuten komt er cortisol vrij, dus gaan je spieren afbreken.

NEE, de catabole hormonen worden in grotere getale afgegeven wanneer je niet meer in staat bent om maximaal te presteren. Bij de meeste van ons is dit na een uur. In plaats van door te sukkelen met lagere gewichten moet je dan maar gewoon stoppen.

Dit wil niet zeggen dat het een regel is. Sommige powerlifters trainen standaard 2 uur of langer. They aren't the smallest ones, are they?

Het heeft allemaal te maken met je werkcapaciteit, en die valt gewoon te trainen door op te bouwen naar een hoger volume. Ik train nu ongeveer 1,5 uur, hierin kan ik alles doen wat ik wil doen, zonder halverwege minder te gaan presteren.
pi_37188100
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:22 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Kan prima. Grote spiergroepen als rug kunnen in 30-40 minuten makkelijk afgewerkt worden en kleinere spieren als biceps moeten in 20 minuten klaar kunnen zijn.
pi_37188204
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:59 schreef LedZep het volgende:
Je hebt altijd een afgifte van catabole (spierafbrekende) en anabole (spieropbouwende) hormonen. Aan het begin van je training overheersen de anabole hormonen. Wanneer moet je stoppen? Logisch, wanneer de afgifte van anabole hormonen naar beneden keldert en de afgifte catabole hormonen omhoog gaat. Tot zover de feiten.

De mythe: na 45-60 minuten komt er cortisol vrij, dus gaan je spieren afbreken.

NEE, de catabole hormonen worden in grotere getale afgegeven wanneer je niet meer in staat bent om maximaal te presteren. Bij de meeste van ons is dit na een uur. In plaats van door te sukkelen met lagere gewichten moet je dan maar gewoon stoppen.

Dit wil niet zeggen dat het een regel is. Sommige powerlifters trainen standaard 2 uur of langer. They aren't the smallest ones, are they?

Het heeft allemaal te maken met je werkcapaciteit, en die valt gewoon te trainen door op te bouwen naar een hoger volume. Ik train nu ongeveer 1,5 uur, hierin kan ik alles doen wat ik wil doen, zonder halverwege minder te gaan presteren.
Cool dat wist ik niet Ik merk bij mezelf wel dat ik na een uurtje inderdaad minder begin te presteren en oefeningen slechter uitvoer, dus ik let er wel op dat ik er na 60 minuten mee kap (meestal ben ik wel klaar in een uur).
Home is where my guitar is
pi_37188279
De beste keuze is dan stoppen idd . En je trainingen kunnen makkelijk in een uur, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:16:33 #189
140141 ivosnivo
pi_37188417
Vaak doe ik 1 grote en 1 kleine spiergroep, en ben dan binnen het uur klaar. Alleen moet ik dan nog kuiten of buik doen.
pi_37188494
Lyle McDonald zegt er dit over:

" A while back there was some noise that workouts onger than an hour caused testosterone to fall and cortisol to go way up. Suppposedly the Bulgarian method of training (short 30 minute blocks of training interposed with 30 minutes of rest) avoided this. As I can recall, no study ever supported the idea.

Now, long training will cause cortisol to go up to mobilize fuels. Sipping a carb drink during a particularly long workout would probably prevent this.

As well, there are some workouts, usually involving low reps and long rests that are going to run longer than an hour almost no matter what you do. Doing 15 sets in an hour and a half (because the first 5 sets took you 45 minutes) is going to be different than doing 60 sets (bodybuilder workout) in an hour and a half. Setting some arbitrary absolute maximum regardless of what's being done is silly.

Taht said, unless you're doing a very long rest workout, for most people, if they are in the gym going heavy for much more than an hour, they are probably doing too much to begin with.

An hour is probably a good rough guideline for most people but that's all it is."

Overigens ben ik ook nog nooit een onderzoek tegengekomen waarin bewezen werd dat die 60-minuten-wet werd bewezen. Misschien dat MrJ nog wat heeft..?
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:31:05 #191
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_37190411
quote:
Overigens ben ik ook nog nooit een onderzoek tegengekomen waarin bewezen werd dat die 60-minuten-wet werd bewezen. Misschien dat MrJ nog wat heeft..?
Nope, weet zo even 1,2,3 niets te vinden.

Desondanks raad ik nog steeds mensen aan het KT binnen het uur te houden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:20:10 #192
140141 ivosnivo
pi_37191982
Ik heb muscle & fitness trainingsschema's en oefeningenuitleg gedownload. Per spiergroep een film, echt ideaal. Een beetje te vergelijken met die kleine boekjes die vroeger (misschien nu nog wel) in het tijdschrift zaten met uitleg van alle oefeningen voor 1 bepaalde spiergroep.

Als er iemand belang bij heeft, ik kan het wel branden en opsturen ofzo. Het is echt vet leerzaam.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:32:46 #193
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37192440
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:20 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb muscle & fitness trainingsschema's en oefeningenuitleg gedownload. Per spiergroep een film, echt ideaal. Een beetje te vergelijken met die kleine boekjes die vroeger (misschien nu nog wel) in het tijdschrift zaten met uitleg van alle oefeningen voor 1 bepaalde spiergroep.

Als er iemand belang bij heeft, ik kan het wel branden en opsturen ofzo. Het is echt vet leerzaam.
meer geinterreseerd waar je het gedownload heb
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:35:59 #194
140141 ivosnivo
pi_37192538
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:32 schreef Fugie het volgende:

[..]

meer geinterreseerd waar je het gedownload heb
Dat is juist het probleem. Het komt van een MMA torrent site, en je moet een lid wezen om er te downloaden. En er zijn al genoeg leden want je kunt je niet meer aanmelden.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:39:16 #195
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37192659
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:35 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Het komt van een MMA torrent site, en je moet een lid wezen om er te downloaden. En er zijn al genoeg leden want je kunt je niet meer aanmelden.

narigheid
pi_37193321
kan je het niet gwn uploaden?
balsporten :r
pi_37193331
wat is er trouwens zo slecht aan koolhydraden uit suikers?
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:09:29 #198
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_37193574
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:00 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er trouwens ook achter dat mijn fullsquat behoorlijk zuigt. Gisteren even filmpje laten maken en het blijkt dat ik echt gigantisch met mijn knieeën naar voren kom. Ga morgen dus met licht gewicht dus even flink oefenen op het achteruit zitten.

Jammergenoeg is het nooit helemaal te voorkomen dat je knieeën bij een fullsquat voorbij je tenen komen, though, dit was wel erg extreem, ik dacht dat ik slechts een fractie ervoorbij kwam. Raar dat je dat zelf niet eens merkt.
tot hoever is dan zo'n beetje toelaatbaar? ik heb ook een filmpje gemaakt en denk dat ik ongeveer een cm of 5-8 voorbij mijn tenen zit bij fullsquat...
lees nu al een tijdje hier mee, ben meer een waarnemer zeg maar post dus niet zoveel.
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
pi_37193647
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:01 schreef Tommy__ het volgende:
wat is er trouwens zo slecht aan koolhydraden uit suikers?
Niks. "Koolhydraat" is precies hetzelfde als "suiker". Er is geen verschil, de een is niet slecht of de ander goed or what so ever.

Het enige onderlinge verschil tussen suikers is de glycemische index, dwz, ieder suiker bestaat uit een zooi moleculen, waarvan glucose de simpelste is, en zetmeel een van de ingewikkeldste. Het lichaam kan alleen glucose door de darmwand opnemen, dus elk suiker moet worden afgebroken tot glucose. Glucose zelf wordt dus heel snel opgenomen, ingewikkelde suikers langzaam. De glycemische index loopt van 0 naar 100, waarbij 100 glucose is en hoe hoger het getal hoe sneller het dus wordt opgenomen. Men zegt weleens: producten met een GI index boven de 50 zijn "slecht" omdat ze snel worden opgenomen en dan word je dik of zoiets, maar dat is onzin, je hebt zowel snel opneembare als langzaam opneembare suikers nodig.

Afijn ik ben niet zo heel goed in uitleggen, zoek op google maar eens naar glycemische index oid, dan vind je genoeg .
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:12:12 #200
140141 ivosnivo
pi_37193664
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:01 schreef Tommy__ het volgende:
kan je het niet gwn uploaden?
400 mb per spiergroep?
pi_37193789
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:09 schreef Celt het volgende:

[..]

tot hoever is dan zo'n beetje toelaatbaar? ik heb ook een filmpje gemaakt en denk dat ik ongeveer een cm of 5-8 voorbij mijn tenen zit bij fullsquat...
lees nu al een tijdje hier mee, ben meer een waarnemer zeg maar post dus niet zoveel.
Tja dat weet ik niet helemaal, op DBB heeft goeroe 3XL weleens gezegd dat het bij hem altijd gebeurt (gedurende 20 jaar) en dat het niks uitmaakt, though, feit is dat 1. hoe verder de knieën naar voren gaan hoe hoger de druk, 2. hoe dieper je gaat hoe hoger de druk (ondanks dat het heupgewricht meehelpt).

Het valt de bezien in hoeverre dit voor mensen met gezonde knieeën een probleem is, though ik zoek sowieso naar de perfecte squat en daarbij zitten in de parallele positie je knieën een fractie voor de tenen (beste hefboom - meeste krachtpotentie) en daar wil ik ook heenwerken.

Ik zit ook zo'n 8cm ervoor denk ik. Ga iig proberen dmv box squats een perfecte techniek te krijgen, dan kijken hoever de knieën komen bij een fullsquat en komen ze dan weer zover naar voren, tja, dan ligt het aan m'n bouw. Maar ik heb ze liever wat naar achteren.
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:20:32 #202
140141 ivosnivo
pi_37193931
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:16 schreef LedZep het volgende:

[..]

Tja dat weet ik niet helemaal, op DBB heeft goeroe 3XL weleens gezegd dat het bij hem altijd gebeurt (gedurende 20 jaar) en dat het niks uitmaakt, though, feit is dat 1. hoe verder de knieën naar voren gaan hoe hoger de druk, 2. hoe dieper je gaat hoe hoger de druk (ondanks dat het heupgewricht meehelpt).

Het valt de bezien in hoeverre dit voor mensen met gezonde knieeën een probleem is, though ik zoek sowieso naar de perfecte squat en daarbij zitten in de parallele positie je knieën een fractie voor de tenen (beste hefboom - meeste krachtpotentie) en daar wil ik ook heenwerken.

Ik zit ook zo'n 8cm ervoor denk ik. Ga iig proberen dmv box squats een perfecte techniek te krijgen, dan kijken hoever de knieën komen bij een fullsquat en komen ze dan weer zover naar voren, tja, dan ligt het aan m'n bouw. Maar ik heb ze liever wat naar achteren.
Dat is wel een beetje een voordeel van de smith machine, je kunt gewoon je voeten wat verder vooruit zetten, en je reet naar achteren gooien en klaar ben je.
pi_37195105
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:11 schreef LedZep het volgende:

[..]

Niks. "Koolhydraat" is precies hetzelfde als "suiker". Er is geen verschil, de een is niet slecht of de ander goed or what so ever.

Het enige onderlinge verschil tussen suikers is de glycemische index, dwz, ieder suiker bestaat uit een zooi moleculen, waarvan glucose de simpelste is, en zetmeel een van de ingewikkeldste. Het lichaam kan alleen glucose door de darmwand opnemen, dus elk suiker moet worden afgebroken tot glucose. Glucose zelf wordt dus heel snel opgenomen, ingewikkelde suikers langzaam. De glycemische index loopt van 0 naar 100, waarbij 100 glucose is en hoe hoger het getal hoe sneller het dus wordt opgenomen. Men zegt weleens: producten met een GI index boven de 50 zijn "slecht" omdat ze snel worden opgenomen en dan word je dik of zoiets, maar dat is onzin, je hebt zowel snel opneembare als langzaam opneembare suikers nodig.

Afijn ik ben niet zo heel goed in uitleggen, zoek op google maar eens naar glycemische index oid, dan vind je genoeg .
dus kan ik rustig wat lepels suiker bij m'n brinta kappen voor ik naar school fiets?
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:01:35 #204
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_37195190
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:58 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

dus kan ik rustig wat lepels suiker bij m'n brinta kappen voor ik naar school fiets?
Beetje onzinnig om te doen vind ik zelf...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zondag 23 april 2006 @ 01:56:08 #205
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_37202652
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:16 schreef LedZep het volgende:
knip
bedankt, jammer genoeg ben ik zelf zo soepel als een hardhouten plank met reuma, als ik op zun diepst ga zit ik nog niet echt ver onder parralel. en als ik mun knieën niet voor mun tenen wil laten komen zit ik met mun bovenlichaam bijna horizontaal, squat ook niet lekker Was het trouwens niet zo dat als je dieper als paralel ging dat dan je knieën versterkt werden? (ookal wordt de druk dan groter)
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
  zondag 23 april 2006 @ 09:27:15 #206
140141 ivosnivo
pi_37204956
Hoe moet ik me dat voorstellen? Dat je knieen sterker worden? Er komt toch meer druk op? Ik heb niet zulke sterke knieen maar zou ze graag sterker krijgen.
pi_37206842
Door het doen van fullsquats versterken je kniebanden, gewrichten etc. Maar als je al slechte knieën hebt kan je ze door het doen van fullsquats ook compleet verneuken, dus probeer eerst maar eens tot parallel te komen zonder klachten.
  zondag 23 april 2006 @ 12:55:39 #208
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_37208806
Drinken jullie allemaal minimaal 2 liter per dag?
bb_koning.hyves.nl
  zondag 23 april 2006 @ 14:12:53 #209
140141 ivosnivo
pi_37212054
1 Liter melk, 1 liter water met creatine, 1 liter water op het werk en 1 liter water tijdens de training.
  zondag 23 april 2006 @ 14:13:50 #210
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_37212099
quote:
Op zondag 23 april 2006 14:12 schreef ivosnivo het volgende:
1 Liter melk, 1 liter water met creatine, 1 liter water op het werk en 1 liter water tijdens de training.
Dan moet je vast veel pissen
bb_koning.hyves.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')