abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37161207
hoelang train je eigenlijk al chawa_goochem?
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:53:52 #152
142208 zangerbob3
Check mijn nieuwe sing0l !
pi_37163141
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:17 schreef Sloper het volgende:

[..]

Vertel ons een wat over No-Xplode, want het zegt mij niets....
Het is dus nieuw.. van BSN en dr zit een nieuw soort creatine in.. Esther Malaat. Zit ook in Swole geloof ik en nog een paar van dat soort producten.
Dus geen mono meer. Verder zitten dr allemaal bizarre ingredienten in, en wat vitaminen. B6 en B12 een hele hoop, en je voelt je er serieus een stuk gefocusder en krachtiger door, en je bent ook krachtiger Je hebt zegmaar echt een fris gevoel, en je hebt zin om er tegenaan te gaan. Maar het verrote is dus.. dat je het op een nuchtere maag moet drinken.

En als je een eetschema hebt, en om de 2 uur eet, dan komt dat heel zuur uit. Want je moet dan een maaltijd vervangen met die No-Xplode. Dus als je dan gaat fitnessen, dan zit je echt honger te lijden. Ik drink dan wel anderhalf liter water, maar alsnog heb je uiteraard honger. Want als je niet nuchter bent, dan heeft dat een nadelige invloed op de werking ervan. Maar voor de training mag je dan ook geen whey-shake nemen... En na de training dan mag je weer eten (na een uurtje) , en neem k glucose met water.. en een banaan. En als ik dan thuis kom een whey shake.. Eventjes wachten en dan weer eten. En ook glutamine mag je niet innemen, want dit zou ook de werking van No-Xplode kunnen verminderen.
pi_37165315
En wat betaal je voor een potje, vast weer 80 euro ofzo
pi_37165558
66 euro!! En binnen een maand is het op!
pi_37166027
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:18 schreef LedZep het volgende:
66 euro!! En binnen een maand is het op!
Daar haal ik heel veel kwark voor
pi_37166061
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Daar haal ik heel veel kwark voor
En ik heel veel potten pindakaas
pi_37166909
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:40 schreef LedZep het volgende:

[..]

En ik heel veel potten pindakaas
Kwark met pindakaas
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:20:14 #158
142208 zangerbob3
Check mijn nieuwe sing0l !
pi_37166942
maar niemand ervaring mee zo te zien?
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:27:30 #159
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_37167092
Nope, kijk eens op DBB in de supp sectie.

Hoorde er wel goede verhalen over.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_37167149
Zoek anders even op DBB.
pi_37167202
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:27 schreef Mr.J het volgende:
Nope, kijk eens op DBB in de supp sectie.

Hoorde er wel goede verhalen over.
Hele tijd zie je hem niet en nu is hij me weer voor
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:37:49 #162
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37167309
hier mijn nieuwe schema voor zover ik hem heb gemaakt, ik zit eraan te denken om voor me borst en rug nog een oefening toe te voegen (kweet niet zo goed welke ) Benen begin ik eerst maar met squatten deadliften en calf raises, aangezien ik hier net mee begin kan ik dat altijd nog uitbreiden

als iemand nog tips of aanmerkingen heeft, roep het maar
quote:
Maandag
Rug
Machine Chin Ups 3x8
Seated Row 3x8
Shrug 3x8

Triceps
Dumbell extensions 3x8
Pushdown 3x8
Tate Presses 3x8

Woensdag
Schouders
Military Press 3x8
Dumbell Lateral Raise 3x8
Rear Delt Row 3x8

Benen
Squat 3x8
(Romanian) Deadlift 3x8
Seated Calf Raise 3x8
Leg Extensions 3x8

Vrijdag
Borst
Bench Press 3x8
Incline Bench Press 3x8
Cable Standing Fly 3x8

Biceps
Cable Curl 3x8
Dumbell Hammer Curl 3x8
Machine Preacher Curl 3x8
pi_37170946
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:37 schreef Fugie het volgende:
hier mijn nieuwe schema voor zover ik hem heb gemaakt, ik zit eraan te denken om voor me borst en rug nog een oefening toe te voegen (kweet niet zo goed welke ) Benen begin ik eerst maar met squatten deadliften en calf raises, aangezien ik hier net mee begin kan ik dat altijd nog uitbreiden

[..]
Oke hier komt ie:

1. Deadlift bij rug (romanian deadlift wel bij benen btw, maar je kan ze allebei doen op verschillende dagen)
2. Het probleem is dat je voor alles (behalve benen) evenveel doet, een goede maatstaaf is ongeveer dit:
borst/schouders - 10-12 sets
rug - 14 sets
biceps - 6-8 sets
triceps - 8 sets
bovenbenen - 14 sets
kuiten - 8 sets

Probeer je daaraan te houden bij het toevoegen c.q. weglaten van oefeningen.
3. Een roeioefening bij rug zou ik altijd met losse gewichten doen, dus bv afwisselend barbell row / dumbbell row
Goede rugtraining wordt dan:
-Deadlift
-(Machine) Chin up
-Barbell / Dumbbell Row

Tezamen ongeveer 14 sets.
4. Ik zou meer setjes squat doen (5 oid) en dan leg extension weg in ruil voor leg curl (is beter om de knieflexie - het buigen van de knie, zeer belangrijk - te trainen.
Dus dan:
Squat (5 sets)
Romanian deadlift (3 sets)
Leg press (3 sets)
Leg curl (3 sets)

+ kuiten natuurlijk
5. Ik kan je zeggen dat het ZEER onfortabel is om 8 reps te moeten deadliften, waarschijnlijk val je halfdood neer na elke set, hou deze bij voorkeur onder de 5 reps (ook meer gewicht -> meer spiervezels)

Dat was het wel, borst/schouder/armen oefeningen zijn wel oke, alleen pas dus de sets wat aan .
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:11:44 #164
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37171014
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:08 schreef LedZep het volgende:

[..]
dank, morgen ga ik inhoudelijk reageren, nu slapen
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:42:55 #165
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37171796
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:02 schreef Videopac het volgende:
@ivosnivo: die 10 pizza's op 1 dag: doe je dit omdat je het lekker vindt of zit er nog een bepaalde voedingskundige gedachte achter?
(serieuze vraag)
Voedingskundige gedachte . Ik ben totaal een n00b op het gebied van voeding. Ik heb altijd zo gedaan: als ik wou aankomen meer vetten eten, en als ik wou afvallen iets minder brood. Zo ben ik al 9 jaar bezig.
En die 10 pizza's was ivm me junkfooddag.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:17 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

nah ik begon ietsje hoger heur
Vandaag lekker deadlifts gedaan, 100 kg, met de beentjes op 45 graden... Onderrug is toch sterker dan ik dacht

Hoe zit het eigenlijk met een opwarming? Ik fiets altijd 10 minuutjes naar de sportschool, en begin niet idioot zwaar met de 1e oefening, maar veel meer dan dat doe ik niet, en heb ik ook niet nodig geloof ik.
Ik doe nooit cardio of iets van te voren. Als ik bv borst ga trainen, ga ik eerst als een gek met me armen zwaaien . Ik ben volgens mij de enige die dat doet (in me sportschool dan), daarna beetje borst oprekken. Dan beginnen met 50 kg warmdrukken 2 keer. Dan 80 kilo 3 keer. 100 1 Keer om te voelen hoe goed ik me voel. En dan het echte gewicht erop. Hoe zwaarder te traint hoe beter je warming up moet zijn volgens mij.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:37 schreef Fugie het volgende:

[..]
Ik zou sowieso geen vast schema nemen met elke week dezelfde oefeningen en het zelfde aantal herhalingen. Mijn bedoeling is altijd om zoveel mogelijk te varieëren zodat er geen gewenning optreed.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:42:54 #166
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37185220
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:08 schreef LedZep het volgende:

[..]

Oke hier komt ie:

1. Deadlift bij rug (romanian deadlift wel bij benen btw, maar je kan ze allebei doen op verschillende dagen)
in principe wil ik romanian deadlift doen, maar ik dacht laat ik maar beginnen met een normale deadlift om de techniek eerst te leren. Bovendien zie ik er weinig problemen mee om een deadlift uit te voeren mijn andere rugtraining. Zie het als een lb training.
quote:
2. Het probleem is dat je voor alles (behalve benen) evenveel doet, een goede maatstaaf is ongeveer dit:
borst/schouders - 10-12 sets
rug - 14 sets
biceps - 6-8 sets
triceps - 8 sets
bovenbenen - 14 sets
kuiten - 8 sets

Probeer je daaraan te houden bij het toevoegen c.q. weglaten van oefeningen.
thnx, hier was ik eigelijk nog een beetje naar op zoek Ga het erin verwerken.
quote:
3. Een roeioefening bij rug zou ik altijd met losse gewichten doen, dus bv afwisselend barbell row / dumbbell row
Goede rugtraining wordt dan:
-Deadlift
-(Machine) Chin up
-Barbell / Dumbbell Row

Tezamen ongeveer 14 sets.
deadlift doe ik dus bij benen, shrugs aan te raden of nutteloos als ik chin ups doen
quote:
4. Ik zou meer setjes squat doen (5 oid) en dan leg extension weg in ruil voor leg curl (is beter om de knieflexie - het buigen van de knie, zeer belangrijk - te trainen.
Dus dan:
Squat (5 sets)
Romanian deadlift (3 sets)
Leg press (3 sets)
Leg curl (3 sets)

+ kuiten natuurlijk
5. Ik kan je zeggen dat het ZEER onfortabel is om 8 reps te moeten deadliften, waarschijnlijk val je halfdood neer na elke set, hou deze bij voorkeur onder de 5 reps (ook meer gewicht -> meer spiervezels)

Dat was het wel, borst/schouder/armen oefeningen zijn wel oke, alleen pas dus de sets wat aan .
ok over squatten dacht ik wel dat ik met wat veel reps zat, ik vraag de paapie in de sportschool nog wel wat een goede training is bij het squatten (iig geen 3x8 ). overigens staat 3x8 voor 2x8 en de laatste keer tot failure.
Leg press vind ik een gare oefening en die hou ik eruit. En als voetballer zijnde denk ik dat knie flexie niet mijn grootste zorg is Mede daarom wil ik ook niet teveel oefeningen voor me benen, die zijn al redelijk in orde in vergelijking met de rest van me lichaam.

Overigens gister voor het eerst wezen bankdrukken, dat voelde wel goed aan. en ik heb tate presses gedaan maar die waren wel lastig om uit te voeren moet ik zeggen, misschien had ik ook niet het ideale bankje ervoor

@ivo ik ben net 4 maanden bezig, ik wil dus eerst wat handigheid krijgen in oefeningen en dergelijke
pi_37185371
Kijk je kan best deadliften na het squatten maar dat wordt erg lastig (vooral als beginner). Romanian deadlifts zijn minder vermoeiend omdat je de barbell niet op de grond legt. Conventional deadlifts staan daarnaast beter bij rug omdat dit voor het grootste gedeelte de rug aanspreekt. Dus je kan gewoon 2x per week deadliften, 1x conventional bij rug en 1x romanian bij benen

Shrugs had ik niet vermeld maar kunnen gewoon aan het eind van je rugtraining idd.

Over benen: ik zeg altijd maar zo, als 1 ding voorloopt op de rest moet je deze niet MINDER trainen dan normaal, je moet de achterlopende spiergroepen MEER en HARDER trainen dan normaal . Omdat je niet van leg pressen houdt kan ik je toch sterk aanraden om na de squat 3 setjes front squat te doen, dit is meer voor je quads (back squat is hamstring-dominant).

Tate presses zijn tamelijk lastig idd en je kan over het algemeen weinig gewicht gebruiken, klopt.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:58:30 #168
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37185549
okie, ik hou die front squat nog even in gedachten. Eerst maar eens standaard squat leren en kijken hoe dat gaat

Overigens heb ik ook geen flauw idee hoelang me trainingen nu worden en ze mogen natuurlijk niet te lang worden Dus het is allemaal nog ff bekijken hoe het precies eruit komt te zien. volgende week ga ik gebruiken om nog wat oefeningen te leren en de weke daarna komt het nieuwe schema in effect
pi_37185594
Ik ben er trouwens ook achter dat mijn fullsquat behoorlijk zuigt. Gisteren even filmpje laten maken en het blijkt dat ik echt gigantisch met mijn knieeën naar voren kom. Ga morgen dus met licht gewicht dus even flink oefenen op het achteruit zitten.

Jammergenoeg is het nooit helemaal te voorkomen dat je knieeën bij een fullsquat voorbij je tenen komen, though, dit was wel erg extreem, ik dacht dat ik slechts een fractie ervoorbij kwam. Raar dat je dat zelf niet eens merkt.
pi_37185646
na 2 weken niet kunnen legpressen, heb ik er 20kg kunnen bijleggen het enige wat me stoorde was m'n rug die schuurde tegen het bankje en m'n voeten die gekneld zaten in m'n schoenen .

net zoals bij de standing calves, bij 70kg ging het goed, maar ik had last van m'n rug dus kon ik niet meer pakken .

kortom: super dagje achter de rug
balsporten :r
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:19:29 #171
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_37185957
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:58 schreef Fugie het volgende:
okie, ik hou die front squat nog even in gedachten. Eerst maar eens standaard squat leren en kijken hoe dat gaat

Overigens heb ik ook geen flauw idee hoelang me trainingen nu worden en ze mogen natuurlijk niet te lang worden Dus het is allemaal nog ff bekijken hoe het precies eruit komt te zien. volgende week ga ik gebruiken om nog wat oefeningen te leren en de weke daarna komt het nieuwe schema in effect
Nooit langer dan 45-60 min trainen...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_37186282
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:19 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Nooit langer dan 45-60 min trainen...
Omdat?
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:43:14 #173
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_37186467
zo, pa en ma 2 weken op vakantie geweest.
totale anarchy hier thuis

2 weken niet gesport en slechte voeding. (te weinig eiwitten)..

vanaf maandag weer keihard aan de slag. (ben ook super gemotiveerd weer)

tvp
pi_37186675
Ik heb besloten om de komende tijd alle fullsquats te laten varen en alleen nog maar box squats te doen om mijn techniek te verbeteren. Denk dat dit de beste optie is gezien hier geen ervaren powerlifters zijn die me kunnen instrueren .
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:03:15 #175
140141 ivosnivo
pi_37186856
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:00 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er trouwens ook achter dat mijn fullsquat behoorlijk zuigt. Gisteren even filmpje laten maken en het blijkt dat ik echt gigantisch met mijn knieeën naar voren kom. Ga morgen dus met licht gewicht dus even flink oefenen op het achteruit zitten.

Jammergenoeg is het nooit helemaal te voorkomen dat je knieeën bij een fullsquat voorbij je tenen komen, though, dit was wel erg extreem, ik dacht dat ik slechts een fractie ervoorbij kwam. Raar dat je dat zelf niet eens merkt.
Ik zag eergisteren toen ik ook benen aan het trainen was een man van mijn lengte en ik schatte hem zo'n 90 kilo. Die deed echt gruwelijk diepe squats, ik zat echt met open mond te kijken. Zoiets zie je bijna nooit, daarna met de legpress liet ie zijn benen zo'n beetje in zijn nek komen wachte even en drukte het weer omhoog. En het waren geen kinderachtige gewichtjes. Zag er zeer indrukwekkend uit.

Ik ga nooit verder als horizontaal trouwens.
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:09:41 #176
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_37187012
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:03 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik zag eergisteren toen ik ook benen aan het trainen was een man van mijn lengte en ik schatte hem zo'n 90 kilo. Die deed echt gruwelijk diepe squats, ik zat echt met open mond te kijken. Zoiets zie je bijna nooit, daarna met de legpress liet ie zijn benen zo'n beetje in zijn nek komen wachte even en drukte het weer omhoog. En het waren geen kinderachtige gewichtjes. Zag er zeer indrukwekkend uit.

Ik ga nooit verder als horizontaal trouwens.
1 van mijn collega's doet t ook. Oud Iron man winnaar en zweert erbij. Ik doe t overigens ook tot horizontaal.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_37187127
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:33 schreef LedZep het volgende:

[..]

Omdat?
Anders komt er (teveel) cortisol vrij, dat je spieren weer afbreekt

Bron: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson.htm
Home is where my guitar is
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:16:04 #178
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_37187156
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:14 schreef r0bert het volgende:

[..]

Anders komt er (teveel) cortisol vrij, dat je spieren weer afbreekt

Bron: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson.htm
Heb je het nu over een spiergroep of de gehele training??? Ik ben vaak anderhalf uur bezig gehele training,... per spiergroep 30-45 minuten.

sessions should be kept at between 30 and 45 minutes and weight sessions should be no longer than 45 minutes.?? Hebben ze het nu over per spiergroep of de gehele training
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_37187204
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:16 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Heb je het nu over een spiergroep of de gehele training??? Ik ben vaak anderhalf uur bezig gehele training,... per spiergroep 30-45 minuten.
De gehele training Ik probeer zelf meestal na 45 - 60 minuten te stoppen, ook al heb ik niet alle oefeningen gedaan.

Check ook: http://www.lijfsportenmiddelen.nl/?nieuwsId=261
Home is where my guitar is
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:20:55 #180
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_37187251
ik hou het binnen een uur, daarna nog wat cardio varierend van kwartier tot half uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')