Het is dus nieuw..quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:17 schreef Sloper het volgende:
[..]
Vertel ons een wat over No-Xplode, want het zegt mij niets....
![]()
En ik heel veel potten pindakaasquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Daar haal ik heel veel kwark voor![]()
Hele tijd zie je hem niet en nu is hij me weer voorquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:27 schreef Mr.J het volgende:
Nope, kijk eens op DBB in de supp sectie.
Hoorde er wel goede verhalen over.
quote:Maandag
Rug
Machine Chin Ups 3x8
Seated Row 3x8
Shrug 3x8
Triceps
Dumbell extensions 3x8
Pushdown 3x8
Tate Presses 3x8
Woensdag
Schouders
Military Press 3x8
Dumbell Lateral Raise 3x8
Rear Delt Row 3x8
Benen
Squat 3x8
(Romanian) Deadlift 3x8
Seated Calf Raise 3x8
Leg Extensions 3x8
Vrijdag
Borst
Bench Press 3x8
Incline Bench Press 3x8
Cable Standing Fly 3x8
Biceps
Cable Curl 3x8
Dumbell Hammer Curl 3x8
Machine Preacher Curl 3x8
Oke hier komt ie:quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:37 schreef Fugie het volgende:
hier mijn nieuwe schema voor zover ik hem heb gemaakt, ik zit eraan te denken om voor me borst en rug nog een oefening toe te voegen (kweet niet zo goed welke) Benen begin ik eerst maar met squatten deadliften en calf raises, aangezien ik hier net mee begin kan ik dat altijd nog uitbreiden
als iemand nog tips of aanmerkingen heeft, roep het maar
[..]
Voedingskundige gedachtequote:Op vrijdag 21 april 2006 10:02 schreef Videopac het volgende:
@ivosnivo: die 10 pizza's op 1 dag: doe je dit omdat je het lekker vindt of zit er nog een bepaalde voedingskundige gedachte achter?
(serieuze vraag)
Ik doe nooit cardio of iets van te voren. Als ik bv borst ga trainen, ga ik eerst als een gek met me armen zwaaienquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nah ik begon ietsje hoger heur![]()
Vandaag lekker deadlifts gedaan, 100 kg, met de beentjes op 45 graden... Onderrug is toch sterker dan ik dacht![]()
Hoe zit het eigenlijk met een opwarming? Ik fiets altijd 10 minuutjes naar de sportschool, en begin niet idioot zwaar met de 1e oefening, maar veel meer dan dat doe ik niet, en heb ik ook niet nodig geloof ik.
Ik zou sowieso geen vast schema nemen met elke week dezelfde oefeningen en het zelfde aantal herhalingen. Mijn bedoeling is altijd om zoveel mogelijk te varieëren zodat er geen gewenning optreed.quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:37 schreef Fugie het volgende:
hier mijn nieuwe schema voor zover ik hem heb gemaakt, ik zit eraan te denken om voor me borst en rug nog een oefening toe te voegen (kweet niet zo goed welke) Benen begin ik eerst maar met squatten deadliften en calf raises, aangezien ik hier net mee begin kan ik dat altijd nog uitbreiden
als iemand nog tips of aanmerkingen heeft, roep het maar
[..]
in principe wil ik romanian deadlift doen, maar ik dacht laat ik maar beginnen met een normale deadlift om de techniek eerst te leren. Bovendien zie ik er weinig problemen mee om een deadlift uit te voeren mijn andere rugtraining. Zie het als een lb training.quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Oke hier komt ie:
1. Deadlift bij rug (romanian deadlift wel bij benen btw, maar je kan ze allebei doen op verschillende dagen)
thnx, hier was ik eigelijk nog een beetje naar op zoekquote:2. Het probleem is dat je voor alles (behalve benen) evenveel doet, een goede maatstaaf is ongeveer dit:
borst/schouders - 10-12 sets
rug - 14 sets
biceps - 6-8 sets
triceps - 8 sets
bovenbenen - 14 sets
kuiten - 8 sets
Probeer je daaraan te houden bij het toevoegen c.q. weglaten van oefeningen.
deadlift doe ik dus bij benen, shrugs aan te raden of nutteloos als ik chin ups doenquote:3. Een roeioefening bij rug zou ik altijd met losse gewichten doen, dus bv afwisselend barbell row / dumbbell row
Goede rugtraining wordt dan:
-Deadlift
-(Machine) Chin up
-Barbell / Dumbbell Row
Tezamen ongeveer 14 sets.
ok over squatten dacht ik wel dat ik met wat veel reps zat, ik vraag de paapie in de sportschool nog wel wat een goede training is bij het squatten (iig geen 3x8quote:4. Ik zou meer setjes squat doen (5 oid) en dan leg extension weg in ruil voor leg curl (is beter om de knieflexie - het buigen van de knie, zeer belangrijk - te trainen.
Dus dan:
Squat (5 sets)
Romanian deadlift (3 sets)
Leg press (3 sets)
Leg curl (3 sets)
+ kuiten natuurlijk
5. Ik kan je zeggen dat het ZEER onfortabel is om 8 reps te moeten deadliften, waarschijnlijk val je halfdood neer na elke set, hou deze bij voorkeur onder de 5 reps (ook meer gewicht -> meer spiervezels)
Dat was het wel, borst/schouder/armen oefeningen zijn wel oke, alleen pas dus de sets wat aan.
Nooit langer dan 45-60 min trainen...quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:58 schreef Fugie het volgende:
okie, ik hou die front squat nog even in gedachten. Eerst maar eens standaard squat leren en kijken hoe dat gaat
Overigens heb ik ook geen flauw idee hoelang me trainingen nu worden en ze mogen natuurlijk niet te lang wordenDus het is allemaal nog ff bekijken hoe het precies eruit komt te zien. volgende week ga ik gebruiken om nog wat oefeningen te leren en de weke daarna komt het nieuwe schema in effect
Omdat?quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nooit langer dan 45-60 min trainen...
Ik zag eergisteren toen ik ook benen aan het trainen was een man van mijn lengte en ik schatte hem zo'n 90 kilo. Die deed echt gruwelijk diepe squats, ik zat echt met open mond te kijken. Zoiets zie je bijna nooit, daarna met de legpress liet ie zijn benen zo'n beetje in zijn nek komen wachte even en drukte het weer omhoog. En het waren geen kinderachtige gewichtjes. Zag er zeer indrukwekkend uit.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:00 schreef LedZep het volgende:
Ik ben er trouwens ook achter dat mijn fullsquat behoorlijk zuigt. Gisteren even filmpje laten maken en het blijkt dat ik echt gigantisch met mijn knieeën naar voren kom. Ga morgen dus met licht gewicht dus even flink oefenen op het achteruit zitten.
Jammergenoeg is het nooit helemaal te voorkomen dat je knieeën bij een fullsquat voorbij je tenen komen, though, dit was wel erg extreem, ik dacht dat ik slechts een fractie ervoorbij kwam. Raar dat je dat zelf niet eens merkt.
1 van mijn collega's doet t ook. Oud Iron man winnaar en zweert erbij. Ik doe t overigens ook tot horizontaal.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zag eergisteren toen ik ook benen aan het trainen was een man van mijn lengte en ik schatte hem zo'n 90 kilo. Die deed echt gruwelijk diepe squats, ik zat echt met open mond te kijken. Zoiets zie je bijna nooit, daarna met de legpress liet ie zijn benen zo'n beetje in zijn nek komen wachte even en drukte het weer omhoog. En het waren geen kinderachtige gewichtjes. Zag er zeer indrukwekkend uit.
Ik ga nooit verder als horizontaal trouwens.
Anders komt er (teveel) cortisol vrij, dat je spieren weer afbreektquote:
Heb je het nu over een spiergroep of de gehele training??? Ik ben vaak anderhalf uur bezig gehele training,... per spiergroep 30-45 minuten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:14 schreef r0bert het volgende:
[..]
Anders komt er (teveel) cortisol vrij, dat je spieren weer afbreekt![]()
Bron: http://www.bodybuilding.com/fun/drobson.htm
De gehele trainingquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:16 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Heb je het nu over een spiergroep of de gehele training??? Ik ben vaak anderhalf uur bezig gehele training,... per spiergroep 30-45 minuten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |