Duo-solli!quote:Op maandag 10 april 2006 12:10 schreef dolle_hond het volgende:
ik wil t wel gaan doen. liefst samen met dos37
Word up.quote:
owja,quote:Op maandag 10 april 2006 11:33 schreef rubbereend het volgende:
Het is vervolgens de bedoeling dat het WK dus enkel en alleen in het WK2006 subforum besproken wordt.
Lekker niveautje daar vorige keer in het subforum en jullie denken dat dat gaat veranderen...?quote:Op maandag 10 april 2006 16:13 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is niet de bedoeling.
Als jij in WK2006 moet gaan posten zie ik het somber in.quote:Op maandag 10 april 2006 16:27 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Lekker niveautje daar vorige keer in het subforum en jullie denken dat dat gaat veranderen...?
Ik weet tenminste dat Krajicek geen voetballer is.quote:Op maandag 10 april 2006 16:28 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Als jij in WK2006 moet gaan posten zie ik het somber in. [afbeelding]
Had nog zo gehoopt dat je nog een keertje zou happen, zodat ik met een goed gevoel naar huis kon gaan.quote:Op maandag 10 april 2006 16:30 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik weet tenminste dat Krajicek geen voetballer is.
Kom op,ik blijf niet bezigquote:Op maandag 10 april 2006 16:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Had nog zo gehoopt dat je nog een keertje zou happen, zodat ik met een goed gevoel naar huis kon gaan.![]()
Morgen is er weer een dag!quote:
Met een stel goede mods, die goed de boel in de gaten houden, denken wij dat dat wel kan.quote:Op maandag 10 april 2006 16:27 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Lekker niveautje daar vorige keer in het subforum en jullie denken dat dat gaat veranderen...?
Sterktequote:Op maandag 10 april 2006 16:35 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Met een stel goede mods, die goed de boel in de gaten houden, denken wij dat dat wel kan.
quote:Op maandag 10 april 2006 16:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Als je echt interesse hebt mailen he!
quote:Op maandag 10 april 2006 12:10 schreef dolle_hond het volgende:
ik wil t wel gaan doen. liefst samen met dos37
Afgewezen i.v.m. slecht Nederlands schrijven.quote:Op maandag 10 april 2006 17:39 schreef borisz het volgende:
oook gesollicieteerd
Dan hoef ik niet eens te beginnenquote:Op maandag 10 april 2006 17:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Afgewezen i.v.m. slecht Nederlands schrijven.![]()
Wij samen?quote:Op maandag 10 april 2006 17:50 schreef golfer het volgende:
[..]
De kans dat ik ooit weer crewlid mag worden schat ik op 0,002 % in.quote:
Dat was een klein typfoutje.quote:Op maandag 10 april 2006 17:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kies jou uit als mijn medemod.quote:Op maandag 10 april 2006 18:25 schreef golfer het volgende:
[..]
De kans dat ik ooit weer crewlid mag worden schat ik op 0,002 % in.![]()
Tuurlijk wel. Genoeg mensen die thuis Oranje kijken met de laptop op schoot. Of de TV op kijkafstand van de PC hebbenquote:Op maandag 10 april 2006 19:29 schreef Zwansen het volgende:
Ai, dat was een goede kans voor Nederland jongens. Als die raak was zaten we met één been al in de finale.
Whehe, ik kan het me gewoon niet voorstellen.
Tijdens een WK? Ik zou echt gek worden als ik op een stoel moest kijken. Kan geen moment stilzitten dan. Maar goed, ieder zijn ding.quote:Op maandag 10 april 2006 19:35 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Genoeg mensen die thuis Oranje kijken met de laptop op schoot. Of de TV op kijkafstand van de PC hebben
Geloof me, daar kom je heel snel op terug!quote:Op maandag 10 april 2006 18:14 schreef Noca het volgende:
Zoekces.
Eén forum voor het WK lijkt mij wel zo handig.
Maar je weet best dat zo'n WK-forum allerlei gasten zonder een bal verstand van voetbal gaat aantrekken en dat er de meest onzinnige topics geopend gaan worden.quote:Op maandag 10 april 2006 21:07 schreef Suijk het volgende:
Waarom kan 'serieus' commentaar niet in WK06? Het is het WK06 forum, het gaat dus over het WK06, alles wat erbij hoort.En dus juist niet alleen maar die onzin topics.
Het is een openbaar subforum, dus óók voor gasten zonder een bal verstand van voetbal.quote:Op maandag 10 april 2006 21:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je weet best dat zo'n WK-forum allerlei gasten zonder een bal verstand van voetbal gaat aantrekken en dat er de meest onzinnige topics geopend gaan worden.
De mods van het WK-forum hebben dan de keus om als strenge politie-agentjes al die onzintopics rücksichloss te gaan sluiten en enorm impopulair te worden of al die bagger gewoon te gedogen en daarmee net zo'n pulp-forum te krijgen als EK04 en het OWS-forum.
Waar ga jij kijken? De Zwetser?quote:Op maandag 10 april 2006 19:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In de kroeg kijken op groot scherm is gewoon het ultieme WK-gevoel.
Alles is verpauerd.quote:Op maandag 10 april 2006 22:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weeknie, vroeger altijd in de Stijl. Alleen is dat nu een echte paupertent geworden.
Maar je weet ook dat het WK niet te vergelijken is denk ik met OWS wat omvang betrefdquote:Op maandag 10 april 2006 21:56 schreef rubbereend het volgende:
in het OWS forum kon in de serieuze topics gewoon serieus gepost worden, die zijn naar weten niet verbaggerd. Dat is ook de bedoeling voor het WK forum. Daarbij komt dat VBL ook toegankelijk is voor iedereen en hier is ook iedereen welkom!
daarom gaan wij het er ook niet bij doen maar komt er een nieuwe ploeg.quote:Op maandag 10 april 2006 22:18 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Maar je weet ook dat het WK niet te vergelijken is denk ik met OWS wat omvang betrefd
Ah,het probleem verschuivenquote:Op maandag 10 april 2006 22:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daarom gaan wij het er ook niet bij doen maar komt er een nieuwe ploeg.
quote:
Dar moet ik nog een nachtje over slapenquote:Op maandag 10 april 2006 22:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Zeker weten, op steun kunnen ze rekenen.
En ik hoop ook op de steun van de serieuze VBL-users.
quote:Op maandag 10 april 2006 22:18 schreef pekel het volgende:
[..]
Alles is verpauerd.. Ik ga gwoon in de kantine van de mm av kijken, met de tap 1 meter van me af.
.
Dan mag je ook kapot vallen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:29 schreef Zwansen het volgende:
Ai, dat was een goede kans voor Nederland jongens. Als die raak was zaten we met één been al in de finale.
Whehe, ik kan het me gewoon niet voorstellen.
Heb je al gesolliciteerd Jajong?quote:
Ik zie liever een zelfverklaarde intellectueel als jij de boel modereren, samen met tong en doc. Kunnen jullie lekker tijdens de wedstrijden je eigen posts modereren terwijl de rest in de kroeg zitquote:Op dinsdag 11 april 2006 02:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je al gesolliciteerd Jajong?
Jij, samen met Dirk Kuyt, DAM, Cultheld en Terro lijken mij de perfecte mods voor dit nu al bij voorbaat zijnde kansloze forum.
Met de ondersteuning van de huidige VBL-mods moet het jullie toch wel lukken?![]()
No way, dat ik ooit weer het doe.quote:Op dinsdag 11 april 2006 02:18 schreef cultheld het volgende:
Ik zie liever een zelfverklaarde intellectueel als jij de boel modereren, samen met tong en doc. Kunnen jullie lekker tijdens de wedstrijden je eigen posts modereren terwijl de rest in de kroeg zit.
Als je nog even antwoord op mijn vraag geeft stem ik voor jou.quote:
Verbaggerd door niet voetbalkeners-users, net zoals ook tijdelijke OWS-forum verbaggerd is door een aantal type(s) die voor elke scheet een nieuw topic openden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 02:15 schreef APK het volgende:
Golfert, leg eens uit wat er zo erg was aan het EK 2004 subforum aub.
Ik zat toen het grootste gedeelte elders en heb dus het meeste gemist.......
Dat doet Tong nu toch ook gewoon in VBLquote:Op dinsdag 11 april 2006 02:36 schreef golfer het volgende:
Elke te spelen wedstrijd gaat nog tig andere topics opleveren van de haarkleur/schoenen/broekjes/scheidsrechter van dienst/kleur van het gras/kapsels/ maat schoenen/ grootte van de piemel van een speler/ .........enzovoort.
Spijker-kop!quote:
Omdat alleen de échte voetbalkenners er zouden moeten posten, je weet toch?quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:01 schreef Falco het volgende:
Precies. OWS was een prima afspiegeling tussen serieuze topics over diverse schaatsers, biatlon, curling en schaatsen, maar ook ludiekere topics zoals de '3000 meter schaatsen voor heren', het neukroddeltopic en het-steun-de-belgen-op-de-OS-topic. Ging prima en erg leuk. Ik zie niet in waarom zo'n mengeling vervelend zou zijn in een apart WK-subforum
.
quote:Op maandag 10 april 2006 19:27 schreef Zwansen het volgende:
Er gaan toch niet echt mensen in de topics posten als Nederland speelt toch? Triest is misschien niet de goede benaming, maar het komt wel in de buurt.
Het WK is geen evenement voor de voetbalkenners. Er kijken 5, 6 misschien wel 7 miljoen mensen. Zijn dat allemaal kenners? Nee, dat zijn veelal mensen die nooit voetbal volgen, alleen tijdens de WK's en EK's. Zulke mensen mogen er ook komen... Ook al weten ze misschien niet eens dat Brazilië titelverdediger is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 02:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Verbaggerd door niet voetbalkeners-users, net zoals ook tijdelijke OWS-forum verbaggerd is door een aantal type(s) die voor elke scheet een nieuw topic openden.
En ik voorspel voor WK-06 hetzelfde.
Elke te spelen wedstrijd gaat nog tig andere topics opleveren van de haarkleur/schoenen/broekjes/scheidsrechter van dienst/kleur van het gras/kapsels/ maat schoenen/ grootte van de piemel van een speler/ .........enzovoort.
quote:Op maandag 10 april 2006 22:45 schreef DutchGooner het volgende:
Mag mijn WK-toto wel in VBL?
Misschien dat er ook mensen (zoals ik bijvoorbeeld) zijn die zowel de professionele analyses van de VBL'ers als ook het Teletoeter-gebeuren erg weten te waarderenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:53 schreef Cart_man het volgende:
Daarom zouden wij VBL-ers ook gewoon in VBL over het WK mogen posten. Laat die teletoeters maar leuk gaan doen in het Wk subforum...
Juist, precies zoals EK'2004.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:53 schreef Cart_man het volgende:
Daarom zouden wij VBL-ers ook gewoon in VBL over het WK mogen posten. Laat die teletoeters maar leuk gaan doen in het Wk subforum...
Pcies,ondanks de mooie voornemens kan je wel op je vingers uittellen waar het uiteindelijk in gaat eindigen...quote:
Nee, want dan raak je de draad kwijt op den duur. Wat mag waar wel, dan krijg je dubbel topics waar je in de een serieus kan posten en in de ander niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien dat er ook mensen (zoals ik bijvoorbeeld) zijn die zowel de professionele analyses van de VBL'ers als ook het Teletoeter-gebeuren erg weten te waarderen. Dan is het wel zo efficiënt en handig om alles in één subforum te zetten
.
(Goede) mods kunnen er toch op toezien dat er een goeie mix is tussen de serieuze en 'teletoeter'-topics? Het zal wel wat drukker worden dan het overgecentraliseerde VBL-gebeuren, maar ik denk dat je het overzicht wel kan behoudenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, want dan raak je de draad kwijt op den duur. Wat mag waar wel, dan krijg je dubbel topics waar je in de een serieus kan posten en in de ander niet..
Die quote kan ik me ook nog herinneren inderdaad. Maar dat is niet wat 'men' wil. Althans, ik heb het deze keer niet gelezen en als dat het niveau moet zijn, kunnen we het altijd nog terugdraaien. We willen een gewoon extra forum, waar iedereen (serieus en met een knipoog) in kan posten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk niet dat dat kan. Ik ben op zoek naar een quote van Yvonne uit die tijd, maar kan m niet meer vinden. Daarin stond iets in de strekking van "als ik een topic wil openen over het schaamhaar van Cocu, dan moet dat kunnen", toen ging de discussie nog over wel of geen apart forum. Dit is dus wat men wil, en daar hoort het serieuze geneuzel niet bij.
OKquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:30 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Jawel, voor de bekende groep wel zo leuk, anders wordt het zo massaal.
Wat is het probleem wel dan? Dat er users komen die minder verstand van voetbal hebben? Onnozele topics?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel op blijven letten pfaf, dit is iets te makkelijk schoppen. Daar gaat het namelijk niet om.
En jij weet dat, omdat... ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Het kan! Maar het gebeurt niet!
*Zucht*quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:55 schreef placebeau het volgende:
Maar nee, laat het doel van WK zijn om VBL vrij te houden van mensen die er anders niet komen. Wat een mentaliteit...
hij al sinds 25 maart 2002 hier ziet en genoeg gezien heeft om te weten dat het niet gaat lukken.quote:
Autoriteitsargument doet het altijd goed hè.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:58 schreef Cart_man het volgende:
[..]
hij al sinds 25 maart 2002 hier ziet en genoeg gezien heeft om te weten dat het niet gaat lukken.
het is wat zwart wit gesteld, maar het komt er wel op neer bij sommigen.quote:
Weet ik veel ik zat toen nog in m'n ei!quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, er waren tijdens het WK 2002 natuurlijk erg veel teletoeters...
En mijn landentopics?quote:Op maandag 10 april 2006 22:45 schreef DutchGooner het volgende:
Mag mijn WK-toto wel in VBL?
Die kunnen toch verplaatst of geplaatst worden in het WK-subforum?quote:
De meeste mensen hebben geen trek in forumhoppen en uitgerekend bij zo'n evenement als dit is het toch leuk als alles op één forum te hebben. Is wel zo overzichtelijkquote:We hebben de hele kwalificatie hier ook besproken en dan mag het toetje ineens niet meer. Beetje jammer.
Waarom een subforum nog verder opdelen in een subsubforum en dan ook nog eens een verbod op het plaatsen van berichten over het WK in VBL? Bij het EK werkte dat juist zo prettig, [EK04 in VBL] topics.
Daar hebben moderators een heel handig pull-down menuutje voor.quote:
Sandman: point proven!quote:We hebben de hele kwalificatie hier ook besproken en dan mag het toetje ineens niet meer. Beetje jammer.
Waarom een subforum nog verder opdelen in een subsubforum en dan ook nog eens een verbod op het plaatsen van berichten over het WK in VBL? Bij het EK werkte dat juist zo prettig, [EK04 in VBL] topics.
Nee, dat lijkt me niet zo verstandig. Dan krijg je mensen die gaan lachen omdat er een Chinchilla bij Costa Rica speelt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Die kunnen toch verplaatst of geplaatst worden in het WK-subforum?
[..]
Een WK is voetbal! Dat hoort hier. We maken toch ook geen apart forum voor de CL-finale, omdat die toevallig meer kijkers trekt dan de gemiddelde Europese match?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:09 schreef pfaf het volgende:
Sandman: point proven!
We dit, we zus, we zo!
Waarom kunnen jullie in fuck's naam niet verder posten in WK2006 dan? Er zal toch (behoudens een ander kopje bovenaan) niets veranderen ten opzichte van topics in VBL?
Inderdaadquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me niet zo verstandig. Dan krijg je mensen die gaan lachen omdat er een Chinchilla bij Costa Rica speelt.
Als er nu bij iedere CL-wedstrijd 8 miljoen Nederlanders voor de buis gekluisterd zaten, zou je een goed punt hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Een WK is voetbal! Dat hoort hier. We maken toch ook geen apart forum voor de CL-finale, omdat die toevallig meer kijkers trekt dan de gemiddelde Europese match?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me niet zo verstandig. Dan krijg je mensen die gaan lachen omdat er een Chinchilla bij Costa Rica speelt.
je haalt nu dingen wel een beetje uit hun verband. Als er genoeg animo voor is qua grote wordt het over het algemeen uit het vaste subforum geligt!quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:14 schreef methodmich het volgende:
Het gaat om het idee pfaf. Is er een apart songfestivalforum ipv MUZ? Is er een apart forum over het Game Camp in Almere ipv GAM? Over de Kama Sutra Beurs ipv SEX?
Als mensen mee willen praten over het WK, kunnen ze ook gewoon naar VBL komen.
Hoe durf je die vergelijking te maken dat het songfesitval het WereldKampioenschap van de muziekscene isquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:14 schreef methodmich het volgende:
Het gaat om het idee pfaf. Is er een apart songfestivalforum ipv MUZ? Is er een apart forum over het Game Camp in Almere ipv GAM? Over de Kama Sutra Beurs ipv SEX?
Er zullen heel veel Wk-topics komen dan in VBL. Dat lijkt me erg onoverzichtelijk om te modden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:14 schreef methodmich het volgende:
Dat is idd het EK van de muziekscene.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoe durf je die vergelijking te maken dat het songfesitval het WereldKampioenschap van de muziekscene is!
dit schoppen we straks ook WK2006quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is idd het EK van de muziekscene.
Trouwens, als er geen WK-topics in VBL mogen, wat doet dit topic dan hier?
Die voorbeelden ga ik niet eens op in, je weet zelf ook drommels goed dat die kant nog wal raken...quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:14 schreef methodmich het volgende:
En krijg je dus net zo'n situatie als twee jaar terug, zodat er weer gezegd kan worden dat deze oplossing niet werktquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:19 schreef methodmich het volgende:
Okee, maar dan vind ik nog dat je dan moet tolereren dat we ernaast ook in VBL over het WK kunnen praten.
Ik snap niet dat mensen schrik zouden hebben om in een internetforum te posten. En dan ineens in een WK-deel wel durven. Lijkt me vreemd.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die voorbeelden ga ik niet eens op in, je weet zelf ook drommels goed dat die kant nog wal raken...
Wat dat laatste betreft, dat is natuurlijk wel zo. Ik zou er ook geen problemen mee als álles in VBL zou komen, mits het wat ruimer en losser zou worden. Maar er hangt voor veel users toch een bepaald aura om VBL heen, waardoor het wat minder makkelijker zou zijn om in te posten. En dit geldt niet alleen voor users die normaal niets met voetbal hebben er zijn er ook zat users die net zo veel verstand als jou van hebben, maar gewoon niet graag komen. Ik denk dat dit een reden is geweest om gewoon een nieuw forum te openen. Ach en als er behoefte voor is, is het toch geen probleem? Zoals ik eerder al stelde zal er vast niet veel veranderen t.o.v. nu hoor.
MAAR WAAROM? Doet je toetsenbord het niet buiten VBL en MUZ? Moeten je favorieten en snelkoppelingen aangepast worden?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:19 schreef methodmich het volgende:
Okee, maar dan vind ik nog dat je dan moet tolereren dat we ernaast ook in VBL over het WK kunnen praten.
Lees m'n stukje nog eens en reageer dan eens niet zo kinderachtig, wil je?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen schrik zouden hebben om in een internetforum te posten. En dan ineens in een WK-deel wel durven. Lijkt me vreemd.
Iedereen hier vond dat een goede oplossing volgens mij. Je ontneemt nu mensen min of meer de mogelijkheid hier over het WK te praten en dat is jammer. Had best even gepeild kunnen worden bij de users. Als dan blijkt dat het grootste deel wel graag een WK-forum wil en daar wil gaan posten, kan je altijd zo'n besluit nemen. Anders vind ik dat je VBL open moet houden voor een WK.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:20 schreef Falco het volgende:
[..]
En krijg je dus net zo'n situatie als twee jaar terug, zodat er weer gezegd kan worden dat deze oplossing niet werkt
quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
MAAR WAAROM? Doet je toetsenbord het niet buiten VBL en MUZ? Moeten je favorieten en snelkoppelingen aangepast worden?
Er was aardig wat kritiek op hoor..quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Iedereen hier vond dat een goede oplossing volgens mij.
quote:Je ontneemt nu mensen min of meer de mogelijkheid hier over het WK te praten en dat is jammer.
Nou, ik vind die verhalen over "een bepaald aura rond VBL" gewoon schromelijk overdreven. Daar kan ik echt niet bij, vind ik gewoon raar. Iedereen is hier welkom.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Lees m'n stukje nog eens en reageer dan eens niet zo kinderachtig, wil je?
Al in begin maart was er veel vraag naar: Wanneer gaat het WK-subforum open?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Iedereen hier vond dat een goede oplossing volgens mij. Je ontneemt nu mensen min of meer de mogelijkheid hier over het WK te praten en dat is jammer. Had best even gepeild kunnen worden bij de users. Als dan blijkt dat het grootste deel wel graag een WK-forum wil en daar wil gaan posten, kan je altijd zo'n besluit nemen. Anders vind ik dat je VBL open moet houden voor een WK.
Tuurlijk is iedereen welkom, en ik ervaar dat ook zeker niet zo. Maar ik post al in VBL, zou wel vreemd zijn als het wel zo was.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, ik vind die verhalen over "een bepaald aura rond VBL" gewoon schromelijk overdreven. Daar kan ik echt niet bij, vind ik gewoon raar. Iedereen is hier welkom.
Het is gewoon een rare beslissing om een VERBOD uit te spreken op posten over een aan het subforum gerelateerd onderwerp! Heeft niets met snelkoppelingen of wat dan ook te maken. Het is gewoon een besluit dat niet te verdedigen valt, zoals ook blijkt uit de reacties van hen die het besluit hebben genomen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:25 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Ook al lach ik erom, zo komt het iig wel op mij over..
Was volgens mij ook niet al te serieus bedoeld hoor, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Al in begin maart was er veel vraag naar: Wanneer gaat het WK-subforum open?
analoog:quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Het is gewoon een rare beslissing om een VERBOD uit te spreken op posten over een aan het subforum gerelateerd onderwerp! Heeft niets met snelkoppelingen of wat dan ook te maken. Het is gewoon een besluit dat niet te verdedigen valt, zoals ook blijkt uit de reacties van hen die het besluit hebben genomen.
Verwacht jij dan serieus dat die mensen ineens wel serieus over een WK willen gaan posten met mensen uit "het door een aura omgeven VBL" als het forum een ander naampje heeft????quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk is iedereen welkom, en ik ervaar dat ook zeker niet zo. Maar ik post al in VBL, zou wel vreemd zijn als het wel zo was.Maar het schijnt dus wel zo te zijn.
Er zullen zeker users zijn ja, dat verwacht ik wel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Verwacht jij dan serieus dat die mensen ineens wel serieus over een WK willen gaan posten met mensen uit "het door een aura omgeven VBL" als het forum een ander naampje heeft????
Toen zat ik niet eens op het forum.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
analoog:
Voetbal is een sport. Eens?
In voetbal zijn voetbal-topics VERBODEN.
Was jij ook zo fel tegen het opengaan van een VBL-forum?
Matig om nu al WK-liefhebbers/geïnteresseerden niet serieus te nemenquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Was volgens mij ook niet al te serieus bedoeld hoor, eerlijk gezegd.
Ik denk dat je daar nog van zal gaan staan te kijken. Kijk naar de mensen die nooit in spt posten maar wel opeens in het ows-forumquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Verwacht jij dan serieus dat die mensen ineens wel serieus over een WK willen gaan posten met mensen uit "het door een aura omgeven VBL" als het forum een ander naampje heeft????
Ik denk dat die heel goed hier welkom zouden zijn, als ze echt geïnteresseerd zijn. Dan hadden ze zich wellicht al gemeld hoor.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Matig om nu al WK-liefhebbers/geïnteresseerden niet serieus te nemen.
zondag 14 oktober 2001 @ 16:34 ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toen zat ik niet eens op het forum.
Zal ik nog maar eens een poging doen?quote:Maar desondanks heeft nog niemand de logica van deze beslissing kunnen verwoorden op een aanvaardbare manier.
Ik geloof dat de top3-posters van OWS nu ook tot het meubilair van SPT horenquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:31 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar nog van zal gaan staan te kijken. Kijk naar de mensen die nooit in spt posten maar wel opeens in het ows-forumEn ik denk persoonlijk dat dat met het WK ook zal gaan gebeuren.
Toen zat ik alleen op de FP. Ben pas rond 2003 op het forum begonnen.quote:
Onnodig dubbel is het niet, er is blijkbaar behoefte aan dubbel.quote:Zal ik nog maar eens een poging doen?
Er is vanuit veel users een behoefte aan een WK-forum, deze zal er nu dus ook komen. Omdat topics over het WK logischerwijze in het WK-forum komen, komen ze niet in VBL. Net zoals voetbaltopics niet in SPT komen. Dit is om onnodige dubbele topics te voorkomen...
Ok.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toen zat ik alleen op de FP. Ben pas rond 2003 op het forum begonnen.
En toen was de cirkel rond.quote:[..]
Onnodig dubbel is het niet, er is blijkbaar behoefte aan dubbel.
die top 3 waren voornamelijk aan het slowchatten en aan het praten hoeveel posts ze wel niet hadden. Idd erg nuttigquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik geloof dat de top3-posters van OWS nu ook tot het meubilair van SPT horen.
Het kan nooit veel kwaad dat je door middel van zo'n subforum op de lange termijn nieuwe VBL-posters krijgt.
Volgens mij zit ik daar bij. Kan me niet herinneren dat ik mijn postaantal besprekingswaardig vond of vind.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
die top 3 waren voornamelijk aan het slowchatten en aan het praten hoeveel posts ze wel niet hadden. Idd erg nuttig
Dat viel reuze mee volgens mij. En gasten die geilen op postaantallen heb je in elk subforum.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
die top 3 waren voornamelijk aan het slowchatten en aan het praten hoeveel posts ze wel niet hadden. Idd erg nuttig
Jou bedoel ik daar niet mee. Dat kan je zelf ook wel inschattenquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik daar bij. Kan me niet herinneren dat ik mijn postaantal besprekingswaardig vond of vind.
lul niet zo slap. tuurlijk werden postaantallen besproken maar wel in de statistiekentopics.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Jou bedoel ik daar niet mee. Dat kan je zelf ook wel inschatten
ik doel op een andere 'top 3' (het waren er meer) die elke dag ging vergelijken hoeveel posts ze hadden. Ik heb daar teksten gelezen als: nog 20 posts dan zit ik op de 300 en dan stop ik maar voor vandaag.
En dat beperkte zich niet tot 1 of 2 topics.
Nu praat je jezelf een beetje tegen mich !quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:14 schreef methodmich het volgende:
Dat mag dus niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:10 schreef Bjoro het volgende:
dmv van een subforum kun je het serieuze gedeelte wel in VBL houden en het "teletoeter" in WK.
Erger jij (en de echte kenners) je minder en is iedereen tevreden.
Ik denk dat het ook omgekeerd werkt, die "teletoeters" zitten ook niet op een serieus tactisch analytisch topic te wachten, lijkt mij, dat kan dan weer in VBL!
oh...nou dan is het wél goedquote:
Mijn punt ookquote:Op woensdag 12 april 2006 02:42 schreef APK het volgende:
Zijn een aantal regulars misschien bang dat het erg rustig gaat worden in VBL tijdens het WK en hebben ze subforumsmetvrees
ben ik ook met je eens !quote:Op woensdag 12 april 2006 11:10 schreef Falco het volgende:
Mijn punt ook.
Wat is er zo erg aan om de tactische strategieën van de Costa Ricanen te bespreken in een apart subforum? En waarom is er niet meer vertrouwen in de mods?
dat is dus aan de mods om dat te voorkomen. Simpel, zoals in elk subforum.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is er op tegen dat mijn verwachting is dat die topics verneukt worden. Waarom niet gewoon net als 2004, toen ging het wat dei verdeling betreft prima...
deze toeving is inderdaad primaquote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeker PRO SUB-forum.
Maar ANTI niet in VBL over het WK mogen posten...
Ik vind het ook geen handige beslissing, en aangezien ik mod van zowel VBL als EK toendertijd weet ik echt wel waar ik het over heb. Ik ben toendertijd blij geweest dat golfer en ik ons hard hebben gemaakt voor de mogelijkheid om het EK ook in VBL te kunnen bespreken. Het heeft me toen veel tijd gekost om dat voor elkaar te krijgen en ik vind nog steeds dat de argumenten die ik daar toen voor gebruikt heb (zoek ze maar op in het mod-deel) nog steeds staan.quote:Op maandag 10 april 2006 20:40 schreef Suijk het volgende:
Ik heb het EK04 prima gevolgd en vond dat verhevene toen ook al vreemd. Een nieuw forum wordt ook gemaakt door zijn users en als jij vantevoren al zo'n instelling hebt, zal het ook niks worden helaas. Je had ook kunnen zeggen, ik ga mijn kwaliteitsposts en topics daar wel plaatsen.
De nieuwe mods zullen zeker het gebagger in de hand moeten houden, want in EK04 had dat de overhand. Maar dat hoeft hier niet te gebeuren als er gewoon tegen op wordt getreden, toch?
Het is juist makkelijk als je weet WAAR je die meer serieuse topics kan vinden. Bij het EK was dat redelijk goed te doen op basis van die twee verschillende fora, maar met de mix ervan gaat het erg lastig worden.quote:Op maandag 10 april 2006 21:07 schreef Suijk het volgende:
Waarom kan 'serieus' commentaar niet in WK06? Het is het WK06 forum, het gaat dus over het WK06, alles wat erbij hoort.En dus juist niet alleen maar die onzin topics.
Idd zeg.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:34 schreef pfaf het volgende:
Hunnie mogen niet in onze forum posten, boehoe.
Dergelijke topics zijn het probleem niet. Het gaat om de topics als "DAT WAS HANDS", "YESSSSSSSSSSSSS", "zie je dat...", "FUCK TERING TYFUS KUTSCHEIDS", "PREhgxehyyg", "ke je die mop van die drol", "ik neem nog een bier!" die met een zodanige frequentie voorbij komen dat er niet echt tegen aan te modden is, tenzij drie mod bereid is gedurende het hele WK ieder iedere dag minstens 8 uur per dag te gaan modden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 02:45 schreef APK het volgende:
[..]
Dat doet Tong nu toch ook gewoon in VBL
Verder kan een goed mod-duo volgens mij best bekijken of een topic potentieel heeft of niet.
Ik zie het probleem niet met topics over 'haarkleur/schoenen/scheidsrechter' etc.
Hooijdonck bv zeikt toch ook over het gewicht van een wedstrijdbal
Je kunt dat soort topics ook links laten liggen.
En in VBL zou je dat probleem niet hebben?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Dergelijke topics zijn het probleem niet. Het gaat om de topics als "DAT WAS HANDS", "YESSSSSSSSSSSSS", "zie je dat...", "FUCK TERING TYFUS KUTSCHEIDS", "PREhgxehyyg", "ke je die mop van die drol", "ik neem nog een bier!" die met een zodanige frequentie voorbij komen dat er niet echt tegen aan te modden is, tenzij drie mod bereid is gedurende het hele WK ieder iedere dag minstens 8 uur per dag te gaan modden.
Volgens mij komen dit soort reply's ook regelmatig voor in de live-topics hier in VBLquote:Op woensdag 12 april 2006 13:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Dergelijke topics zijn het probleem niet. Het gaat om de topics als "DAT WAS HANDS", "YESSSSSSSSSSSSS", "zie je dat...", "FUCK TERING TYFUS KUTSCHEIDS", "PREhgxehyyg", "ke je die mop van die drol", "ik neem nog een bier!" die met een zodanige frequentie voorbij komen dat er niet echt tegen aan te modden is, tenzij drie mod bereid is gedurende het hele WK ieder iedere dag minstens 8 uur per dag te gaan modden.
Je kan veel over het huidige VBL zeggen, maar overgecentraliseerd is het nu zeker niet meer.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:05 schreef Falco het volgende:
[..]
(Goede) mods kunnen er toch op toezien dat er een goeie mix is tussen de serieuze en 'teletoeter'-topics? Het zal wel wat drukker worden dan het overgecentraliseerde VBL-gebeuren, maar ik denk dat je het overzicht wel kan behouden.
Ach, die topics zie je nu in VBL ook wel bij beladen duels... Ik zie ook niet in, waarom je daardoor niet normaal zou kunnen posten..quote:Op woensdag 12 april 2006 13:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is éen duidelijke topic serie die je als je wilt makkelijk kan vermijden (net zoals Hools bv). Wat ik schetst zijn topictitels en de sfeer in 90% van de topics.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Volgens mij komen dit soort reply's ook regelmatig voor in de live-topics hier in VBL.
Dus als ik het goed begrijp wil je best mod worden van een forum vol bagger, maar als het er ook serieus aan toe gaat haak je af?quote:Op woensdag 12 april 2006 12:57 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat er tegen de bagger in het WK forum niet te modden is (was bij het EK forum zo en zal nu niet absoluut niet anders zijn) en ik kan daarom alvast melden dat ik me in een dergelijke constructie 100% zeker niet aan meld als mod.
In live-topics zie je dat - niet op het gehele forum. En geloof me dat dat het niet zol leuk is als het 90% van de sfeeer wordt in het forum.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ach, die topics zie je nu in VBL ook wel bij beladen duels... Ik zie ook niet in, waarom je daardoor niet normaal zou kunnen posten..
Je doet je tagje eer aanquote:Op woensdag 12 april 2006 13:13 schreef static het volgende:
Wat een gedoe zeg. Er is vraag naar, laat de users het zelf invullen m.b.v. de mods.
Hell, sluit VBL gewoon tijdens het WK.
Het is toch geen probleem dat soort topics per direct op slot te gooien? Wanneer die user dit soort kutgedrag voortzet, kan die altijd nog een WK6-forumban krijgen tot ergens begin juliquote:Op woensdag 12 april 2006 13:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is éen duidelijke topic serie die je als je wilt makkelijk kan vermijden (net zoals Hools bv). Wat ik schetst zijn topictitels en de sfeer in 90% van de topics.
De mod opzet waarin ik me thuisvoelde was een waarin in VBL naast EK/WK kon doen. Een modopzet waarin je in een WK forum baggervrij wil houden is er een waar ik de tijd niet voor heb.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je best mod worden van een forum vol bagger, maar als het er ook serieus aan toe gaat haak je af?
Is dat dan zo erg?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Zjroen, lees eens mee. Het punt is dat er in VBL NIET over het WK gepost mag worden...
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend. Bovendien zijn we een maand vantevoren open, de toon kan gezet worden, de regels kunnen duidelijk gemaakt worden, de users kunnen zelf hun forum opbouwen en er samen met de mods wat van maken.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Dan niet gek dat VBL in de top5 van de grootste fora op Fok zit ...quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:20 schreef pfaf het volgende:
Maar er hangt voor veel users toch een bepaald aura om VBL heen...
Ja. Dat gaat de hele dag zo door. Je mag vervolgens als mod na de wedstrijd een 40 tal topics gaan sluiten en bagger gaan verwijderen uit de meer serieuse topics die daarin geplaatst is. Wil je het goed doen is het een voltijdsbaan.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend. Bovendien zijn we een maand vantevoren open, de toon kan gezet worden, de regels kunnen duidelijk gemaakt worden, de users kunnen zelf hun forum opbouwen en er samen met de mods wat van maken.
Het WK06 forum is niet een vrijplaats om je bagger te gaan plaatsen. Doet iemand dat wel, dan is 'ie ook zo weer weg.
Onoverzichtelijk is een WK forum waarin je zogenaamd serieuse toipics naast "vrolijk vertier" wil hebben.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:19 schreef rubbereend het volgende:
Iets wat we willen voorkomen is een tweedeling. Dat was er vorige keer. Mensen voelden zich hier niet welkom. Dat wij als vaste users dat misschien niet zo bedoelen is zo, maar VBL is voor een aantal een subforum met een drempel. Die tweedeling willen we niet. Het maakt de boel ook onoverzichtelijk.
We hebben er voor gekozen (en niet uit onszelf, nee na signalen van users) om voor deze duidelijke lijn te kiezen. We kunnen nooit iedereen tevreden houden maar de oplossing van vorige keer verdiende ook niet de schoonheidsprijs.
Wanneer bepaal je of iets echt bagger is of gewoon vrolijk een WK volgen. Ook dan kom je met "elitaire" beslissingen. Er is imho niet tegen aan te modden.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is toch geen probleem dat soort topics per direct op slot te gooien? Wanneer die user dit soort kutgedrag voortzet, kan die altijd nog een WK6-forumban krijgen tot ergens begin juli.
Als er een apart WK forum is niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:06 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En in VBL zou je dat probleem niet hebben?
Een goede mod heeft dat gevoel wel lijkt mij, net als ONZ-mods de baggertopics van de leuke topics weten te onderscheiden.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Wanneer bepaal je of iets echt bagger is of gewoon vrolijk een WK volgen. Ook dan kom je met "elitaire" beslissingen. Er is imho niet tegen aan te modden.
Thnx, dat woord zocht ik...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:28 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk bevalt me de dwang niet dat ik niet in VBL over het WK zou mogen posten. Laat iedereen daarin juist vrij !
Precies. Bij een wedstrijdtopic kan zoiets gebeuren, maar denk dat de meeste VBL-ers dan niet op het forum hangen in een live verslag topic. De andere topics zullen dan wat strak gemod moeten worden om bagger te voorkomen. Lijkt me geen probleem.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje aanstellerig overkomen dat je niet in een WK forum wil posten omdat daar zgn. een ander soort user post. Dat is het principe van een forum hè, één plek waar iedereen kan posten. Dat is ook zo gegaan met het OWS forum en dat moet toch zeker ook wel met een WK kunnen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Persoonlijk bevalt me de dwang niet dat ik niet in VBL over het WK zou mogen posten. Laat iedereen daarin juist vrij !
Nee, ik wil een apart WK forum zodat het voor iedereen makkelijk herkenbaar is wanneer een topic "serieus" over voetbal gaat dan wel waarin een redelijke dosis van "bagger" gewaard wordt.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:15 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dus je wil een WK forum om voetbal proper te houden?
En dat is exact de reden waarom in nooit in ONZ kom.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Een goede mod heeft dat gevoel wel lijkt mij, net als ONZ-mods de baggertopics van de leuke topics weten te onderscheiden.
Het kan in theorie maar mijn punt is dat er - wil je het op die manier modden - er héél véél tijd in gaat zitten...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:33 schreef Noca het volgende:
[..]
Precies. Bij een wedstrijdtopic kan zoiets gebeuren, maar denk dat de meeste VBL-ers dan niet op het forum hangen in een live verslag topic. De andere topics zullen dan wat strak gemod moeten worden om bagger te voorkomen. Lijkt me geen probleem.
Ik ergerde me vorige keer juist aan het dubbel gehalte van de topics. Op die manier wordt een WK/EK forum ook gewoon een flop.
Ach, je kan toch niet iedereen tevreden houden. Juist door zowel VBL als WK te hebben lijkt me dat iets makkelijkerquote:Op woensdag 12 april 2006 14:46 schreef APK het volgende:
Ik verheug mij nu al op de feedback-reeks van het WK subforum.![]()
Jaah, net als in HBB rellenquote:Op woensdag 12 april 2006 14:46 schreef APK het volgende:
Ik verheug mij nu al op de feedback-reeks van het WK subforum.![]()
Falco waarom wordt jij samen met Weebl geen mod dan (zag zijn naam ergens staan) evt met andere niet sport crew( want anders zijn we er teveel kwijt)quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:05 schreef Falco het volgende:
[..]
(Goede) mods kunnen er toch op toezien dat er een goeie mix is tussen de serieuze en 'teletoeter'-topics? Het zal wel wat drukker worden dan het overgecentraliseerde VBL-gebeuren, maar ik denk dat je het overzicht wel kan behouden.
Hmmmmm wel een idee. Ik ga mailenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:17 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Falco waarom wordt jij samen met Weebl geen mod dan (zag zijn naam ergens staan) evt met andere niet sport crew( want anders zijn we er teveel kwijt)
Nah toch maar niet, ik heb het erg druk rond die tijd. Ik zou het wel heel goed kunnen denk ik, dat dan weer welquote:
Triest dat jullie mij zouden moeten missen ja!quote:Op woensdag 12 april 2006 15:18 schreef TJDoornbos het volgende:
ben niet zo dom als ik eruit zie, zou heel triest zijn
wij jouw missen?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Triest dat jullie mij zouden moeten missen ja!
Je zegt nee, maar je legt uit waarom het ja moet zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee, ik wil een apart WK forum zodat het voor iedereen makkelijk herkenbaar is wanneer een topic "serieus" over voetbal gaat dan wel waarin een redelijke dosis van "bagger" gewaard wordt.
Die is al zo vaak aanwezig.quote:
Het is jammer dat die regels wel zodanig zijn opgesteld dat als het over een voetbal WK het betrefde forum meer op ONZ zal lijken (incl. de wijze van modden) dan op dat van VBL. Mensen die slechts eens in de twee jaar om voetbal geven domineren voor een WK zodoende mensen die iedere dag om voetbal geven.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:35 schreef pfaf het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind het dwang argument nogal zwak en verwend. Je wordt toch ook gedwongen om voetbalonderwerpen in VBL te posten en niet in SPT, je wordt toch ook gedwongen je aan de regels te houden, gedwongen om gok-topics in UVT te houden en niet in SPT. Als je met zovelen op een forum zit zijn er nu eenmaal regels om je aan te houden. Dat dit als dwang voelt zal best, ik zie het eerder als noodzaak.
Wie zegt dat die gaan domineren dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is jammer dat die regels wel zodanig zijn opgesteld dat als het over een voetbal WK het betrefde forum meer op ONZ zal lijken (incl. de wijze van modden) dan op dat van VBL. Mensen die slechts eens in de twee jaar om voetbal geven domineren voor een WK zodoende mensen die iedere dag om voetbal geven.
Ga eens tellen hoeveel procent van de kijkers naar het WK mensen zijn die af en toe eens voetbal kijken... Dat is verreweg de meerderheid.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is jammer dat die regels wel zodanig zijn opgesteld dat als het over een voetbal WK het betrefde forum meer op ONZ zal lijken (incl. de wijze van modden) dan op dat van VBL. Mensen die slechts eens in de twee jaar om voetbal geven domineren voor een WK zodoende mensen die iedere dag om voetbal geven.
En hoezo weet je zo zeker dat het op ONZ gaat lijken dan? Heb je wel eens kritisch naar VBL gekeken? Das misschien wel het meest onzinnige forum van heel fok.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Precies, bovendien zijn er nu al een paar sollicitaties binnen, waardoor ik er nog meer vertrouwen in heb gekregen dat het uitermate goed gaat lopen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En hoezo weet je zo zeker dat het op ONZ gaat lijken dan?
Ik heb het EK04 forum gemod. Ik zag daar dat het type posts aanzienlijk verschilde hoe er er in VBL gepost werd. Die manier leek aanzienlijk eer op wat in ONZ gebeurde.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En hoezo weet je zo zeker dat het op ONZ gaat lijken dan? Heb je wel eens kritisch naar VBL gekeken? Das misschien wel het meest onzinnige forum van heel fok.
Nogmaals: toen waren VBL en EK gescheiden, nu niet! Heb je er ooit eens bij nagedacht dat de oorzaak van het hoge onzingehalte in EK2004wel eens zou kunnen zijn dat er een tweedeling was!quote:Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb het EK04 forum gemod. Ik zag daar dat het type posts aanzienlijk verschilde hoe er er in VBL gepost werd. Die manier leek aanzienlijk eer op wat in ONZ gebeurde.
Zoals eerder gezegd: hety is niet de manier waarop ik het zou indelen, maar wens de toekomstige mods veel succes. Als jullie mensen kiezen zal de crux absoluut "aanwezigheid" zijn. Het WK-forum voor zowel VBL-ers als ONZ-ers is alleen maar op de manier te modden door heel strekt telkens er boven op te zitten.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies, bovendien zijn er nu al een paar sollicitaties binnen, waardoor ik er nog meer vertrouwen in heb gekregen dat het uitermate goed gaat lopen.
Misschien lag het wel aan de moderatie toen?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb het EK04 forum gemod. Ik zag daar dat het type posts aanzienlijk verschilde hoe er er in VBL gepost werd. Die manier leek aanzienlijk eer op wat in ONZ gebeurde.
Wat is er trouwens allemaal zo extreem onzinning aan VBL?
Je maakt het allemaal wel erg zwart-wit. Zwansen (bijv.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: hety is niet de manier waarop ik het zou indelen, maar wens de toekomstige mods veel succes. Als jullie mensen kiezen zal de crux absoluut "aanwezigheid" zijn. Het WK-forum voor zowel VBL-ers als ONZ-ers is alleen maar op de manier te modden door heel strekt telkens er boven op te zitten.
Dat zou best kunnen. We zullen zien. Ik denk dat het voordeel wel was dat snel duidelijk was waar je moest zijn als je serieuser over het WK wilde discussieren en waar je moest zijn als je lekker wilde bierelieren. Als dat overzicht ook duidelijk kan zijn in het WK forum (bv door [tags]) en dat ook nageleefd kan worden, kan het best een succes zijn, maar het is dan wel een arbeidsintensief forumquote:Op woensdag 12 april 2006 16:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nogmaals: toen waren VBL en EK gescheiden, nu niet! Ooit eens bij nagedacht dat de oorzaak van het hoge onzingehalte wel eens zou kunnen zijn dat er een tweedeling was!
In mijn moderatie was ik toen zeer ruimhartig. Het was duidelijk als je serieus wilde praten zat je in VBL, als je lwilde bierelieren ging je naar EK04. Was heel helder. Het is lastiger als je beiden in een forum wil doen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien lag het wel aan de moderatie toen?
Maar wat er onzinnig is aan voetbal? Vind je de live-verslagen topics en de Ajax/Feyenoord topics na een nederlaag van desbetreffende ploeg nu zo hoogstaand? Kom op zeg. En dan heb ik het nog niet eens over de tong-topics.
Tags voor serieuze topics? Komop man, dat is toch hilarisch. In ieder topic moet ruimte zijn voor een serieuze discussie, daar hoeven ook echt geen tags voor hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. We zullen zien. Ik denk dat het voordeel wel was dat snel duidelijk was waar je moest zijn als je serieuser over het WK wilde discussieren en waar je moest zijn als je lekker wilde bierelieren. Als dat overzicht ook duidelijk kan zijn in het WK forum (bv door [tags]) en dat ook nageleefd kan worden, kan het best een succes zijn, maar het is dan wel een arbeidsintensief forum
Dat het dubbelop is en wellicht zelfs bagger in het WK-forum in de hand werkt.quote:Wat was het probleem van serieusere topic in VBL hebben?
Hier heb je wel weer ene punt eigenlijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef pfaf het volgende:
Dat het dubbelop is en wellicht zelfs bagger in het WK-forum in de hand werkt.
quote:Op woensdag 12 april 2006 16:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier heb je wel weer ene punt eigenlijk.
Dus je gaat samen met XL modden?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
En wat de mods niet bevalt gaat naar UVT.
Dat is exact mijn punt Sand!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeker PRO SUB-forum.
Maar ANTI niet in VBL over het WK mogen posten...
Het lijkt me ook duidelijk dat daar plaatst voor moet zijn - alleen is het iets lastiger kan zijn om in een "serieus" topic te posten als daar ondertussen "gebaggerd" wordt. Het is "baggeraars" niet aan te rekenen om te gaan baggeren in die topics - want ze posten dan niet anders dan in de minder serieuse topics. Die scheiding is niet duidelijk. Het is handig te weten waar nou bierelier wel en waar dat niet gewaardeerd wordt.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef pfaf het volgende:
Tags voor serieuze topics? Komop man, dat is toch hilarisch. In ieder topic moet ruimte zijn voor een serieuze discussie, daar hoeven ook echt geen tags voor hoor.
Ik vind het heel leuk om af en toe loos te gaan in een live topic hoor. Op zich vind ik "die anderen" niet zo'n punt. Het gaat er om dat als je serieus ergens over wil praten het onduidelijker is waar dat te doen omdat onduidelijk is waar bierelier gewaardeerd wordt en waar niet als alles in een forum staat.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef pfaf het volgende:
Waar ben jij nog eigenlijk bang voor? In de live-topics zal echt geen enkele zichzelf respecterende voetballiefhebber posten, dus tijdens de wedstrijd zullen de 'serieuze' users geen 'last' hebben van de anderen.
Het probleem is dat ik weet hoeveel werk dat kost omdat systematisch goed te doenquote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef pfaf het volgende:
En denk je nu echt dat de teletoeters zich in methodmich's topic gaan bemoeien met de geweldige traptechniek van Chiwawa uit Costa Rica? Tuurlijk niet! En mocht dat per abuis wel zo gebeuren, zal dáár uitermate hard tegen opgetreden worden.
Ik zie het probleem gewoon niet!
Zoals je hierboven eigenlijk al aangeeft valt het met de dubbele topics heel erg mee. De topics over de trap techniek die vind je dan helemaal niet in WK06. Zoals ik al eerder aangaf waren de enige echte dubbele topics tussen Ek04 en VBL de live topics. Als daar nu duidelijk voor staat dat die in WK06 moeten ben je van 90% van de overlap af en scheelt heel wat moderatiewerk en kan iedereen posten zoals-ie wil. Het betekent ook voor de "ONZ-posters" veel meer vrijheid om lekker loos te gaan in ieder WK06-topic zonder dat er veel wrevel ontstaat tussen hen die serieus willen praten en zij die lekker feest willen vieren.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef pfaf het volgende:
Dat het dubbelop is en wellicht zelfs bagger in het WK-forum in de hand werkt.
Als er zeer veel tijd in gestoken gaat worden zou het mogelijk moeten zijnquote:Op woensdag 12 april 2006 16:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
[afbeelding] In plaats van het slechtste, gewoon het beste van 2 werelden combineren wordt het credo deze zomer.
Dat is iets anders dan niet mogen.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:35 schreef pfaf het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind het dwang argument nogal zwak en verwend. Je wordt toch ook gedwongen om voetbalonderwerpen in VBL te posten en niet in SPT, je wordt toch ook gedwongen je aan de regels te houden, gedwongen om gok-topics in UVT te houden en niet in SPT. Als je met zovelen op een forum zit zijn er nu eenmaal regels om je aan te houden. Dat dit als dwang voelt zal best, ik zie het eerder als noodzaak.
Komop man, je doet ja net of dit een kleuterforum is, als er serieus gediscussieerd wordt, zal er echt niemand het topic binnenkomen "HOLLAND LALALALA CHevChenKo Moet MeT GuUs De BeKur pakKen!" Je overdrijft het nu echt hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:49 schreef Doc het volgende:
[..]
Het lijkt me ook duidelijk dat daar plaatst voor moet zijn - alleen is het iets lastiger kan zijn om in een "serieus" topic te posten als daar ondertussen "gebaggerd" wordt. Het is "baggeraars" niet aan te rekenen om te gaan baggeren in die topics - want ze posten dan niet anders dan in de minder serieuse topics. Die scheiding is niet duidelijk. Het is handig te weten waar nou bierelier wel en waar dat niet gewaardeerd wordt.
Tuurlijk zal zoiets gewoon in voetbal mogen. {disclaimer: ik heb natuurlijk niets over VBL te zeggen, als de VBL-mods er anders over denken kan dat natuurlijk}quote:Op woensdag 12 april 2006 16:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan niet mogen.
Maar stel dat ik een mooi topic in VBL maak "Bespreek hier je laatst bekeken voetbalwedstrijd." Zou die dan dicht gaan als we daar, omdat het toevallig juni is, WK-duels bespreken of is zoiets wel toegestaan???
Dat slaat imo echt helemaal nergens op. Wel toevallig dat zo'n topic dan in juni tevoorschijn komt.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar stel dat ik een mooi topic in VBL maak "Bespreek hier je laatst bekeken voetbalwedstrijd." Zou die dan dicht gaan als we daar, omdat het toevallig juni is, WK-duels bespreken of is zoiets wel toegestaan???
quote:Op woensdag 12 april 2006 19:39 schreef shmoopy het volgende:
Ik snap opeens al die ouwehoerprogramma's over voetbal.
Wil jij dan Babs zijn?quote:Op woensdag 12 april 2006 19:39 schreef shmoopy het volgende:
Ik vind Babs een beetje naar, met die stem.quote:
Ja, we schaffen de play-offs af in de NBA!quote:Op woensdag 12 april 2006 19:46 schreef popolon het volgende:
Dus:
Gewoon VBL een maandje dicht en allemaal in WK06 posten.
over het hele forum worden bepaalde hot items uit de daarvoor bestemde subfora gehaad, Idols, BB, OWS en dan ga je dat neit dubbel doen in het subforum waar het uitkomt. Die lijn wordt gewoon doorgetrokken!quote:Op woensdag 12 april 2006 19:45 schreef shmoopy het volgende:
Ja, kom op, niet zeiken, er waren veel users die een apart WK-forum wilden, dat vonden wij een goed plan, en zoals ook al in de solli te lezen valt is het niet de bedoeling dat het een baggerforum wordt.
Daar kan door de aan te stellen mods prima op gelet worden, en als het sommigen te 'volks' wordt allemaal, raad ik ze aan lekker een column voor Hard Gras in te sturen.
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:01 schreef methodmich het volgende:
Wie hebben er nou weer op eend gestemd als mod?
DutchGooner-Gate zit nog diep hè.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]het koste me nogal wat om al die stemmen te kopen, om vervolgens geen mod te worden in die sollironde
jaquote:
Jouw leerlingen gaan ook nog altijd met zonder jas naar buiten in de pauze?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:09 schreef methodmich het volgende:
Onder DG was dit wel nooit gebeurd natuurlijk!
en PUB danquote:Op woensdag 12 april 2006 19:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
over het hele forum worden bepaalde hot items uit de daarvoor bestemde subfora gehaad, Idols, BB, OWS en dan ga je dat neit dubbel doen in het subforum waar het uitkomt. Die lijn wordt gewoon doorgetrokken!
Het is niet heel erg overdreven eerlijk gezegd. Het viel me in het EK forum op hoe on-voor-stel-baar bagger men kon posten. Daar sta je van te kijken ...quote:Op woensdag 12 april 2006 17:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Komop man, je doet ja net of dit een kleuterforum is, als er serieus gediscussieerd wordt, zal er echt niemand het topic binnenkomen "HOLLAND LALALALA CHevChenKo Moet MeT GuUs De BeKur pakKen!" Je overdrijft het nu echt hoor.
De hoeveelheid post is bij OS en OWS wat anders dan bij WK en ook de beleving is er anders bij. Daarnaast vind ik dat er weinig onderschied tussen bagger en bagger bestaat - dus vind ik het onzin om het ene bagger topic te sluiten en het ander open te laten. Juist doordat VBL er naast was hoefde dat ook niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:12 schreef placebeau het volgende:
Tja, doc, als moderator van EK zat je zelf liever in VBL dan in EK, waardoor EK je na een tijdje niet echt meer interesseerde (je raadde zelfs anderen aan om over te schakelen). Die indruk had ik toch. En als de eigen mods zelfs niet meer geïnteresseerd zijn in het subforum, zie je van hier dat het gaat mislopen.
En een tweede probleem bij EK was dat zo goed als elk topic open bleef onder het mom van "vrije moderatie".
Het kan werken, net als OS en OWS goed gewerkt hebben. Zoals pfaf al meermaals aanhaalde was de verbaggering vooral het gevolg van de tweesplitsing VBL en WK en niet de oorzaak. Dus ofwel alles in WK ofwel alles in VBL. Want topics over hetzelfde onderwerp, met dezelfde titel maar in een ander subforum slaan nergens op, dat lijkt me erg duidelijk.
En die snor staat me zoquote:Op woensdag 12 april 2006 19:39 schreef shmoopy het volgende:
Alle landentopics ook.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:00 schreef Doc het volgende:
Het aantal dubbele topics met VBL was op de na live topics overigens miniem.
En weer omhoog.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:50 schreef rubbereend het volgende:
en unsticky
Jij lijkt mij ook wel geschikt.quote:
We worden WERELD-kampioen (ouwe) lullo dus wat moet ik dan op internetquote:
Juichen natuurlijkquote:Op donderdag 13 april 2006 02:40 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
We worden WERELD-kampioen (ouwe) lullo dus wat moet ik dan op internet
Voor!quote:Op donderdag 13 april 2006 02:26 schreef golfer het volgende:
DAM en Cultheld lijken mij ook wel geschikt als echte voetbalkenners.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |