De mod opzet waarin ik me thuisvoelde was een waarin in VBL naast EK/WK kon doen. Een modopzet waarin je in een WK forum baggervrij wil houden is er een waar ik de tijd niet voor heb.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je best mod worden van een forum vol bagger, maar als het er ook serieus aan toe gaat haak je af?
Is dat dan zo erg?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Zjroen, lees eens mee. Het punt is dat er in VBL NIET over het WK gepost mag worden...
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend. Bovendien zijn we een maand vantevoren open, de toon kan gezet worden, de regels kunnen duidelijk gemaakt worden, de users kunnen zelf hun forum opbouwen en er samen met de mods wat van maken.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Dergelijke topics zijn het probleem niet. Het gaat om de topics als "DAT WAS HANDS", "YESSSSSSSSSSSSS", "zie je dat...", "FUCK TERING TYFUS KUTSCHEIDS", "PREhgxehyyg", "ke je die mop van die drol", "ik neem nog een bier!" die met een zodanige frequentie voorbij komen dat er niet echt tegen aan te modden is, tenzij drie mod bereid is gedurende het hele WK ieder iedere dag minstens 8 uur per dag te gaan modden.
Dan niet gek dat VBL in de top5 van de grootste fora op Fok zit ...quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:20 schreef pfaf het volgende:
Maar er hangt voor veel users toch een bepaald aura om VBL heen...
Ja. Dat gaat de hele dag zo door. Je mag vervolgens als mod na de wedstrijd een 40 tal topics gaan sluiten en bagger gaan verwijderen uit de meer serieuse topics die daarin geplaatst is. Wil je het goed doen is het een voltijdsbaan.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend. Bovendien zijn we een maand vantevoren open, de toon kan gezet worden, de regels kunnen duidelijk gemaakt worden, de users kunnen zelf hun forum opbouwen en er samen met de mods wat van maken.
Het WK06 forum is niet een vrijplaats om je bagger te gaan plaatsen. Doet iemand dat wel, dan is 'ie ook zo weer weg.
Onoverzichtelijk is een WK forum waarin je zogenaamd serieuse toipics naast "vrolijk vertier" wil hebben.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:19 schreef rubbereend het volgende:
Iets wat we willen voorkomen is een tweedeling. Dat was er vorige keer. Mensen voelden zich hier niet welkom. Dat wij als vaste users dat misschien niet zo bedoelen is zo, maar VBL is voor een aantal een subforum met een drempel. Die tweedeling willen we niet. Het maakt de boel ook onoverzichtelijk.
We hebben er voor gekozen (en niet uit onszelf, nee na signalen van users) om voor deze duidelijke lijn te kiezen. We kunnen nooit iedereen tevreden houden maar de oplossing van vorige keer verdiende ook niet de schoonheidsprijs.
Wanneer bepaal je of iets echt bagger is of gewoon vrolijk een WK volgen. Ook dan kom je met "elitaire" beslissingen. Er is imho niet tegen aan te modden.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is toch geen probleem dat soort topics per direct op slot te gooien? Wanneer die user dit soort kutgedrag voortzet, kan die altijd nog een WK6-forumban krijgen tot ergens begin juli.
Als er een apart WK forum is niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:06 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En in VBL zou je dat probleem niet hebben?
Een goede mod heeft dat gevoel wel lijkt mij, net als ONZ-mods de baggertopics van de leuke topics weten te onderscheiden.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Wanneer bepaal je of iets echt bagger is of gewoon vrolijk een WK volgen. Ook dan kom je met "elitaire" beslissingen. Er is imho niet tegen aan te modden.
Thnx, dat woord zocht ik...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:28 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk bevalt me de dwang niet dat ik niet in VBL over het WK zou mogen posten. Laat iedereen daarin juist vrij !
Precies. Bij een wedstrijdtopic kan zoiets gebeuren, maar denk dat de meeste VBL-ers dan niet op het forum hangen in een live verslag topic. De andere topics zullen dan wat strak gemod moeten worden om bagger te voorkomen. Lijkt me geen probleem.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje aanstellerig overkomen dat je niet in een WK forum wil posten omdat daar zgn. een ander soort user post. Dat is het principe van een forum hè, één plek waar iedereen kan posten. Dat is ook zo gegaan met het OWS forum en dat moet toch zeker ook wel met een WK kunnen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Persoonlijk bevalt me de dwang niet dat ik niet in VBL over het WK zou mogen posten. Laat iedereen daarin juist vrij !
Nee, ik wil een apart WK forum zodat het voor iedereen makkelijk herkenbaar is wanneer een topic "serieus" over voetbal gaat dan wel waarin een redelijke dosis van "bagger" gewaard wordt.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:15 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dus je wil een WK forum om voetbal proper te houden?
En dat is exact de reden waarom in nooit in ONZ kom.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Een goede mod heeft dat gevoel wel lijkt mij, net als ONZ-mods de baggertopics van de leuke topics weten te onderscheiden.
Het kan in theorie maar mijn punt is dat er - wil je het op die manier modden - er héél véél tijd in gaat zitten...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:33 schreef Noca het volgende:
[..]
Precies. Bij een wedstrijdtopic kan zoiets gebeuren, maar denk dat de meeste VBL-ers dan niet op het forum hangen in een live verslag topic. De andere topics zullen dan wat strak gemod moeten worden om bagger te voorkomen. Lijkt me geen probleem.
Ik ergerde me vorige keer juist aan het dubbel gehalte van de topics. Op die manier wordt een WK/EK forum ook gewoon een flop.
Ach, je kan toch niet iedereen tevreden houden. Juist door zowel VBL als WK te hebben lijkt me dat iets makkelijkerquote:Op woensdag 12 april 2006 14:46 schreef APK het volgende:
Ik verheug mij nu al op de feedback-reeks van het WK subforum.![]()
Jaah, net als in HBB rellenquote:Op woensdag 12 april 2006 14:46 schreef APK het volgende:
Ik verheug mij nu al op de feedback-reeks van het WK subforum.![]()
Falco waarom wordt jij samen met Weebl geen mod dan (zag zijn naam ergens staan) evt met andere niet sport crew( want anders zijn we er teveel kwijt)quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:05 schreef Falco het volgende:
[..]
(Goede) mods kunnen er toch op toezien dat er een goeie mix is tussen de serieuze en 'teletoeter'-topics? Het zal wel wat drukker worden dan het overgecentraliseerde VBL-gebeuren, maar ik denk dat je het overzicht wel kan behouden.
Hmmmmm wel een idee. Ik ga mailenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:17 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Falco waarom wordt jij samen met Weebl geen mod dan (zag zijn naam ergens staan) evt met andere niet sport crew( want anders zijn we er teveel kwijt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |