De mod opzet waarin ik me thuisvoelde was een waarin in VBL naast EK/WK kon doen. Een modopzet waarin je in een WK forum baggervrij wil houden is er een waar ik de tijd niet voor heb.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je best mod worden van een forum vol bagger, maar als het er ook serieus aan toe gaat haak je af?
Is dat dan zo erg?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Zjroen, lees eens mee. Het punt is dat er in VBL NIET over het WK gepost mag worden...
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend. Bovendien zijn we een maand vantevoren open, de toon kan gezet worden, de regels kunnen duidelijk gemaakt worden, de users kunnen zelf hun forum opbouwen en er samen met de mods wat van maken.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Dergelijke topics zijn het probleem niet. Het gaat om de topics als "DAT WAS HANDS", "YESSSSSSSSSSSSS", "zie je dat...", "FUCK TERING TYFUS KUTSCHEIDS", "PREhgxehyyg", "ke je die mop van die drol", "ik neem nog een bier!" die met een zodanige frequentie voorbij komen dat er niet echt tegen aan te modden is, tenzij drie mod bereid is gedurende het hele WK ieder iedere dag minstens 8 uur per dag te gaan modden.
Dan niet gek dat VBL in de top5 van de grootste fora op Fok zit ...quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:20 schreef pfaf het volgende:
Maar er hangt voor veel users toch een bepaald aura om VBL heen...
Ja. Dat gaat de hele dag zo door. Je mag vervolgens als mod na de wedstrijd een 40 tal topics gaan sluiten en bagger gaan verwijderen uit de meer serieuse topics die daarin geplaatst is. Wil je het goed doen is het een voltijdsbaan.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend. Bovendien zijn we een maand vantevoren open, de toon kan gezet worden, de regels kunnen duidelijk gemaakt worden, de users kunnen zelf hun forum opbouwen en er samen met de mods wat van maken.
Het WK06 forum is niet een vrijplaats om je bagger te gaan plaatsen. Doet iemand dat wel, dan is 'ie ook zo weer weg.
Onoverzichtelijk is een WK forum waarin je zogenaamd serieuse toipics naast "vrolijk vertier" wil hebben.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:19 schreef rubbereend het volgende:
Iets wat we willen voorkomen is een tweedeling. Dat was er vorige keer. Mensen voelden zich hier niet welkom. Dat wij als vaste users dat misschien niet zo bedoelen is zo, maar VBL is voor een aantal een subforum met een drempel. Die tweedeling willen we niet. Het maakt de boel ook onoverzichtelijk.
We hebben er voor gekozen (en niet uit onszelf, nee na signalen van users) om voor deze duidelijke lijn te kiezen. We kunnen nooit iedereen tevreden houden maar de oplossing van vorige keer verdiende ook niet de schoonheidsprijs.
Wanneer bepaal je of iets echt bagger is of gewoon vrolijk een WK volgen. Ook dan kom je met "elitaire" beslissingen. Er is imho niet tegen aan te modden.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is toch geen probleem dat soort topics per direct op slot te gooien? Wanneer die user dit soort kutgedrag voortzet, kan die altijd nog een WK6-forumban krijgen tot ergens begin juli.
Als er een apart WK forum is niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:06 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En in VBL zou je dat probleem niet hebben?
Een goede mod heeft dat gevoel wel lijkt mij, net als ONZ-mods de baggertopics van de leuke topics weten te onderscheiden.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Wanneer bepaal je of iets echt bagger is of gewoon vrolijk een WK volgen. Ook dan kom je met "elitaire" beslissingen. Er is imho niet tegen aan te modden.
Thnx, dat woord zocht ik...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:28 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk bevalt me de dwang niet dat ik niet in VBL over het WK zou mogen posten. Laat iedereen daarin juist vrij !
Precies. Bij een wedstrijdtopic kan zoiets gebeuren, maar denk dat de meeste VBL-ers dan niet op het forum hangen in een live verslag topic. De andere topics zullen dan wat strak gemod moeten worden om bagger te voorkomen. Lijkt me geen probleem.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dit de hele dag (en iedere dag) zo doorgaat? Dit gebeurt (wellicht) tijdens de wedstrijden van het NL elftal maar echt niet doorlopend.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje aanstellerig overkomen dat je niet in een WK forum wil posten omdat daar zgn. een ander soort user post. Dat is het principe van een forum hè, één plek waar iedereen kan posten. Dat is ook zo gegaan met het OWS forum en dat moet toch zeker ook wel met een WK kunnen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Persoonlijk bevalt me de dwang niet dat ik niet in VBL over het WK zou mogen posten. Laat iedereen daarin juist vrij !
Nee, ik wil een apart WK forum zodat het voor iedereen makkelijk herkenbaar is wanneer een topic "serieus" over voetbal gaat dan wel waarin een redelijke dosis van "bagger" gewaard wordt.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:15 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dus je wil een WK forum om voetbal proper te houden?
En dat is exact de reden waarom in nooit in ONZ kom.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Een goede mod heeft dat gevoel wel lijkt mij, net als ONZ-mods de baggertopics van de leuke topics weten te onderscheiden.
Het kan in theorie maar mijn punt is dat er - wil je het op die manier modden - er héél véél tijd in gaat zitten...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:33 schreef Noca het volgende:
[..]
Precies. Bij een wedstrijdtopic kan zoiets gebeuren, maar denk dat de meeste VBL-ers dan niet op het forum hangen in een live verslag topic. De andere topics zullen dan wat strak gemod moeten worden om bagger te voorkomen. Lijkt me geen probleem.
Ik ergerde me vorige keer juist aan het dubbel gehalte van de topics. Op die manier wordt een WK/EK forum ook gewoon een flop.
Ach, je kan toch niet iedereen tevreden houden. Juist door zowel VBL als WK te hebben lijkt me dat iets makkelijkerquote:Op woensdag 12 april 2006 14:46 schreef APK het volgende:
Ik verheug mij nu al op de feedback-reeks van het WK subforum.![]()
Jaah, net als in HBB rellenquote:Op woensdag 12 april 2006 14:46 schreef APK het volgende:
Ik verheug mij nu al op de feedback-reeks van het WK subforum.![]()
Falco waarom wordt jij samen met Weebl geen mod dan (zag zijn naam ergens staan) evt met andere niet sport crew( want anders zijn we er teveel kwijt)quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:05 schreef Falco het volgende:
[..]
(Goede) mods kunnen er toch op toezien dat er een goeie mix is tussen de serieuze en 'teletoeter'-topics? Het zal wel wat drukker worden dan het overgecentraliseerde VBL-gebeuren, maar ik denk dat je het overzicht wel kan behouden.
Hmmmmm wel een idee. Ik ga mailenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:17 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Falco waarom wordt jij samen met Weebl geen mod dan (zag zijn naam ergens staan) evt met andere niet sport crew( want anders zijn we er teveel kwijt)
Nah toch maar niet, ik heb het erg druk rond die tijd. Ik zou het wel heel goed kunnen denk ik, dat dan weer welquote:
Triest dat jullie mij zouden moeten missen ja!quote:Op woensdag 12 april 2006 15:18 schreef TJDoornbos het volgende:
ben niet zo dom als ik eruit zie, zou heel triest zijn
wij jouw missen?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Triest dat jullie mij zouden moeten missen ja!
Je zegt nee, maar je legt uit waarom het ja moet zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee, ik wil een apart WK forum zodat het voor iedereen makkelijk herkenbaar is wanneer een topic "serieus" over voetbal gaat dan wel waarin een redelijke dosis van "bagger" gewaard wordt.
Die is al zo vaak aanwezig.quote:
Het is jammer dat die regels wel zodanig zijn opgesteld dat als het over een voetbal WK het betrefde forum meer op ONZ zal lijken (incl. de wijze van modden) dan op dat van VBL. Mensen die slechts eens in de twee jaar om voetbal geven domineren voor een WK zodoende mensen die iedere dag om voetbal geven.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:35 schreef pfaf het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind het dwang argument nogal zwak en verwend. Je wordt toch ook gedwongen om voetbalonderwerpen in VBL te posten en niet in SPT, je wordt toch ook gedwongen je aan de regels te houden, gedwongen om gok-topics in UVT te houden en niet in SPT. Als je met zovelen op een forum zit zijn er nu eenmaal regels om je aan te houden. Dat dit als dwang voelt zal best, ik zie het eerder als noodzaak.
Wie zegt dat die gaan domineren dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is jammer dat die regels wel zodanig zijn opgesteld dat als het over een voetbal WK het betrefde forum meer op ONZ zal lijken (incl. de wijze van modden) dan op dat van VBL. Mensen die slechts eens in de twee jaar om voetbal geven domineren voor een WK zodoende mensen die iedere dag om voetbal geven.
Ga eens tellen hoeveel procent van de kijkers naar het WK mensen zijn die af en toe eens voetbal kijken... Dat is verreweg de meerderheid.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is jammer dat die regels wel zodanig zijn opgesteld dat als het over een voetbal WK het betrefde forum meer op ONZ zal lijken (incl. de wijze van modden) dan op dat van VBL. Mensen die slechts eens in de twee jaar om voetbal geven domineren voor een WK zodoende mensen die iedere dag om voetbal geven.
En hoezo weet je zo zeker dat het op ONZ gaat lijken dan? Heb je wel eens kritisch naar VBL gekeken? Das misschien wel het meest onzinnige forum van heel fok.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Precies, bovendien zijn er nu al een paar sollicitaties binnen, waardoor ik er nog meer vertrouwen in heb gekregen dat het uitermate goed gaat lopen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En hoezo weet je zo zeker dat het op ONZ gaat lijken dan?
Ik heb het EK04 forum gemod. Ik zag daar dat het type posts aanzienlijk verschilde hoe er er in VBL gepost werd. Die manier leek aanzienlijk eer op wat in ONZ gebeurde.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En hoezo weet je zo zeker dat het op ONZ gaat lijken dan? Heb je wel eens kritisch naar VBL gekeken? Das misschien wel het meest onzinnige forum van heel fok.
Nogmaals: toen waren VBL en EK gescheiden, nu niet! Heb je er ooit eens bij nagedacht dat de oorzaak van het hoge onzingehalte in EK2004wel eens zou kunnen zijn dat er een tweedeling was!quote:Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb het EK04 forum gemod. Ik zag daar dat het type posts aanzienlijk verschilde hoe er er in VBL gepost werd. Die manier leek aanzienlijk eer op wat in ONZ gebeurde.
Zoals eerder gezegd: hety is niet de manier waarop ik het zou indelen, maar wens de toekomstige mods veel succes. Als jullie mensen kiezen zal de crux absoluut "aanwezigheid" zijn. Het WK-forum voor zowel VBL-ers als ONZ-ers is alleen maar op de manier te modden door heel strekt telkens er boven op te zitten.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies, bovendien zijn er nu al een paar sollicitaties binnen, waardoor ik er nog meer vertrouwen in heb gekregen dat het uitermate goed gaat lopen.
Misschien lag het wel aan de moderatie toen?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb het EK04 forum gemod. Ik zag daar dat het type posts aanzienlijk verschilde hoe er er in VBL gepost werd. Die manier leek aanzienlijk eer op wat in ONZ gebeurde.
Wat is er trouwens allemaal zo extreem onzinning aan VBL?
Je maakt het allemaal wel erg zwart-wit. Zwansen (bijv.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: hety is niet de manier waarop ik het zou indelen, maar wens de toekomstige mods veel succes. Als jullie mensen kiezen zal de crux absoluut "aanwezigheid" zijn. Het WK-forum voor zowel VBL-ers als ONZ-ers is alleen maar op de manier te modden door heel strekt telkens er boven op te zitten.
Dat zou best kunnen. We zullen zien. Ik denk dat het voordeel wel was dat snel duidelijk was waar je moest zijn als je serieuser over het WK wilde discussieren en waar je moest zijn als je lekker wilde bierelieren. Als dat overzicht ook duidelijk kan zijn in het WK forum (bv door [tags]) en dat ook nageleefd kan worden, kan het best een succes zijn, maar het is dan wel een arbeidsintensief forumquote:Op woensdag 12 april 2006 16:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nogmaals: toen waren VBL en EK gescheiden, nu niet! Ooit eens bij nagedacht dat de oorzaak van het hoge onzingehalte wel eens zou kunnen zijn dat er een tweedeling was!
In mijn moderatie was ik toen zeer ruimhartig. Het was duidelijk als je serieus wilde praten zat je in VBL, als je lwilde bierelieren ging je naar EK04. Was heel helder. Het is lastiger als je beiden in een forum wil doen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien lag het wel aan de moderatie toen?
Maar wat er onzinnig is aan voetbal? Vind je de live-verslagen topics en de Ajax/Feyenoord topics na een nederlaag van desbetreffende ploeg nu zo hoogstaand? Kom op zeg. En dan heb ik het nog niet eens over de tong-topics.
Tags voor serieuze topics? Komop man, dat is toch hilarisch. In ieder topic moet ruimte zijn voor een serieuze discussie, daar hoeven ook echt geen tags voor hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. We zullen zien. Ik denk dat het voordeel wel was dat snel duidelijk was waar je moest zijn als je serieuser over het WK wilde discussieren en waar je moest zijn als je lekker wilde bierelieren. Als dat overzicht ook duidelijk kan zijn in het WK forum (bv door [tags]) en dat ook nageleefd kan worden, kan het best een succes zijn, maar het is dan wel een arbeidsintensief forum
Dat het dubbelop is en wellicht zelfs bagger in het WK-forum in de hand werkt.quote:Wat was het probleem van serieusere topic in VBL hebben?
Hier heb je wel weer ene punt eigenlijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef pfaf het volgende:
Dat het dubbelop is en wellicht zelfs bagger in het WK-forum in de hand werkt.
quote:Op woensdag 12 april 2006 16:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier heb je wel weer ene punt eigenlijk.
In plaats van het slechtste, gewoon het beste van 2 werelden combineren wordt het credo deze zomer. | Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |