mohammed heeft zichzelf tot profeet benoemd. hij beweerde dat ie zogenaamd een engel had gesproken in een grot. en dat ie op een vliegende paard naar jeruzalem vloog etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:09 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ben nog steeds benieuwd naar het "onomstotelijke" bewijs dat Mighty Mo echt bestaan heeft.
Ik leef nog geen honderden jaren hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:00 schreef stukovich het volgende:
[..]
Honderden jaren zijn jullie in de aanval geweest
[afbeelding]
Ja, maar als je moslim mag je tegelijkertijd generaliseren en moord en brand schreeuwen als er tegen je gegeneraliseerd wordt...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik leef nog geen honderden jaren hoor.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:15 schreef SocialDisorder het volgende:
nog steeds geen bewijs.............zal ik het anders aan een echte moslim gaan vragen, stukovich?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:55 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik meldde gisteren al dat ik met jou niet meer in debat ga, omdat je een zeer laag bij de grondse opmerking hebt gedeponeerd op dit forum
Waarom zou ik me verantwoordelijk moeten voelen voor dingen die zij gedaan hebben?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:25 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, en jij hebt ook een oma en opa of een stamboom. Beetje relativeringsvermogen aub
Jezus is God volgens de eerste christelijke geloofsbelijdenis. Er zijn daarvoor vele teksten in de Bijbel.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden:
Óf jezus is god.
Óf jezus is een profeet.
Als iemand het over een zoon heeft, heeft ie het dan over een profeet of over god? Mij is ook nooit echt duidelijk hoe christenen de status 'zoon' nou precies interpreteren.
Ah, dus alle Denen en andere Europeanen zijn verantwoordelijk voor de daden van een Deense tekenaar; alle nu levende Europeanen zijn verantwoordelijk voor de daden van hun voorouders, maar alle moslims zijn niet verantwoordelijk voor de daden van een kleine groep extremisten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:25 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, en jij hebt ook een oma en opa of een stamboom. Beetje relativeringsvermogen aub
Het overgrote deel van de reacties van moslims over de hele wereld doet de vooroordelen geen goed.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
De reacties van een aantal moslims op Fok! doet het ontkrachten van vooroordelen geen goed.
Deze hele discussie ging over een post van Milagrooo met "Katholieken aanvallen!!!!!" en het enige wat ik daarover heb gezegd is dat een katholieke aanval niet iets nieuws is, maar ja zaken uit zijn verband rukken is weer heel populairquote:
Ik wil geen voorbarige conclusie trekken maar (zonder mijzelf op de borst te kloppen) kan ik wel zeggen dat ik redelijk veel van de islam afweet. En kom dan telkens tot de conclusie dat het een 'vreemde'aftakking is van Abraham. MAar dat heeft ook alles te maken met Jakob en Ezau. Vanaf die tijd leven de Arabieren in oorlog met de Joden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:27 schreef stukovich het volgende:
[..]
Als jij vooraf al je conclusie hebt getrokken heeft het dan zin om in discussie te gaan
Het enige wat je weer hebt duidelijk gemaakt is dat jij argumenten ontloopt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:28 schreef stukovich het volgende:
[..]
Deze hele discussie ging over een post van Milagrooo met "Katholieken aanvallen!!!!!" en het enige wat ik daarover heb gezegd is dat een katholieke aanval niet iets nieuws is, maar ja zaken uit zijn verband rukken is weer heel populair
Hoezo uit verband rukken? Er is niemand meer in leven die verantwoordelijkheid draagt voor katholieke aanvallen op moslims.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:28 schreef stukovich het volgende:
[..]
Deze hele discussie ging over een post van Milagrooo met "Katholieken aanvallen!!!!!" en het enige wat ik daarover heb gezegd is dat een katholieke aanval niet iets nieuws is, maar ja zaken uit zijn verband rukken is weer heel populair
Ja.quote:
quote:Honderden jaren zijn jullie in de aanval geweest
Daarmee doelde ik op jullie katholieken. Niet de user als specifieke katholiek.quote:
Whatever. Jullie = jullie, klaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:35 schreef stukovich het volgende:
[..]
Daarmee doelde ik op jullie katholieken. Niet de user als specifieke katholiek.
Verklaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:35 schreef stukovich het volgende:
[..]
Wij en jullie, daar waar Nederland zo trots op is
Nou alleen al het feit dat ik niet als Nederland wordt geaccepteerd, maar de stempel 'allochtoon' krijg is één van de verklaringen, en nu niet aankomen met "Ja, maar zo noemen wij nou eenmaal mensen met een buitenlandse ouder", tegenwoordig staat het synoniem voor 'zwart haar, islamitisch'.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Whatever. Jullie = jullie, klaar.
[..]
Verklaar.
Er zijn natuurlijk wel moslims boos om het feit dat er mensen zijn die uit naam van hun geloof aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik leef nog geen honderden jaren hoor.
Ik vraag me nog steeds af waarom moslims boos worden om een spotprentje, maar niet boos worden als men uit naam van de 'vredelievende Allah' aanslagen pleegt en mensen onthoofd.Antwoord: omdat ze er niet boos om zijn. Conclusie: moslims zijn gewelddadig, en derhalve zijn de spotprenten geeneens spotprenten maar gewoon werkelijkheid.
Dus jij vindt Nederlanders schuldig aan generalisatie omdat zij de term allochtoon niet altijd even nauw nemen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:39 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nou alleen al het feit dat ik niet als Nederland wordt geaccepteerd, maar de stempel 'allochtoon' krijg is één van de verklaringen, en nu niet aankomen met "Ja, maar zo noemen wij nou eenmaal mensen met een buitenlandse ouder", tegenwoordig staat het synoniem voor 'zwart haar, islamitisch'.
Ik kan nog wel doorgaan over al mijn persoonlijke ervaringen die ik heb gehad in een vriendenkring met overwegend veel autochtonen, alleen ga ik hier niet over huilebalken omdat alles goed loopt in mijn leven tot nu toe, dit kon ook anders zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus jij vindt Nederlanders schuldig aan generalisatie omdat zij de term allochtoon niet altijd even nauw nemen?
In mijn beleving niet, ik distantieer me dan ook van mensen die dat wel doen, en met mij vele anderen. Ik vind het jammer dat je mensen een mening in de schoenen schuift.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:39 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nou alleen al het feit dat ik niet als Nederland wordt geaccepteerd, maar de stempel 'allochtoon' krijg is één van de verklaringen, en nu niet aankomen met "Ja, maar zo noemen wij nou eenmaal mensen met een buitenlandse ouder", tegenwoordig staat het synoniem voor 'zwart haar, islamitisch'.
6 posts boven je kijkenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:44 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
In mijn beleving niet, ik distantieer me dan ook van mensen die dat wel doen, en met mij vele anderen. Ik vind het jammer dat je mensen een mening in de schoenen schuift.
das niet het enige wattie mistquote:
Jij maakt ook genoeg fouten hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:46 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik kan het niet genoeg benadrukken, maar jij mist ook nog eens spellingscontrole/beheersing
Werkelijk te triest voor woorden dat het eerst schot wat de Nederlandse luchtmacht in Afghanistan moet lossen voortkomt uit een spotprent...quote:(Novum) - Een Nederlandse F16 heeft voor het eerst waarschuwingsschoten moeten lossen in Afghanistan. Dat meldt het ministerie van Defensie dinsdag. Een demonstratie bij een Noorse militaire basis in Maymana, tegen de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed, liep uit de hand. De Noorse vredesmacht vroeg daarom de Nederlandse ISAF-militairen om luchtsteun. Bij de demonstratie in het noordwesten van Afghanistan kwamen drie betogers om. Ook moest personeel van de Verenigde Naties worden geëvacueerd.
Ook bij een andere demonstratie tegen de Deense cartoons van de profeet waren Nederlandse militairen betrokken. Driehonderd Afghanen protesteerden voor de poort van de basis van het Nederlandse Provincial Reconstruction Team (PRT) en gooiden stenen naar de militairen. Eén Nederlandse militair werd geraakt aan het hoofd. Hij raakte niet zwaargewond, meldt Defensie.
Op dit moment zijn op de Nederlandse PRT-basis 160 militairen van de Koninklijke Marine gelegerd. De basis ligt in de plaats Pol-e-Khomri in de provincie Baghlan. De militairen zijn daar sinds oktober 2004 om de veiligheid te waarborgen in de provincie. Als gevolg van de demonstratie zijn de beveiligingsmaatregelen aangescherpt bij het kamp. Er wordt extra bewaking ingezet rondom de basis.
Dat ik ooit nog met jou zou instemmen zeg, nota bene iemand die mij voor extremist uitmaakt, maar je hebt voor de verandering eens gelijkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij maakt ook genoeg fouten hoor.Alhoewel ik me afvraag in hoeverre spreektaal opschrijven een gebrek is. Maar laten we on-topic gaan.
Sorry dat ik economie studeer en geen rechten, volgende week heb ik het hele wetboek uit m'n hoofd geleerd, nog voorkeur voor een titel?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:52 schreef Tarabass het volgende:
Is het tegenwoordig met de nieuwe spelling geen 'vrijheid van meninguiting'??![]()
quote:Moskee doet aangifte tegen Geert Wilders
De El Tawheed-moskee in Amsterdam heeft aangifte gedaan tegen Geert Wilders wegens godslastering.
Gekwetst
De politicus zette op zijn site de omstreden Deense spotprenten van de profeet Mohammed. "Het bestuur van de stichting is bijzonder gekwetst, gegriefd en hoogst beledigd", zegt advocaat Westendorp van de moskee. Moslims over de hele wereld protesteren tegen de cartoons.
Aanval
Volgens de advocaat wist Wilders door de schokkende gebeurtenissen in het Midden-Oosten wat hij onder moslims los zou maken met de publicatie. In diverse moslimlanden zijn Deense doelen aangevallen. In Libanon en Syrië gingen de Deense vertegenwoordigingen in vlammen op.
Provoceren
Bovendien vindt Westendorp de publicatie provocerend. "De actie van Wilders is niet in het belang van de Nederlandse samenleving", zegt hij. "Het is nu gelukkig rustig. Het bestuur heeft daarom het gevoel dat Wilders het publiceren van de spotprenten als voertje wil gebruiken om daarin verandering te brengen. Dat vindt het bestuur niet verstandig."
Doodsbedreigingen
Wilders kreeg per mail al tientallen doodsbedreigingen binnen vanwege de publicatie van de spotprenten op zijn website. Hij heeft ze geplaatst om 'de Deense tekenaars te steunen en op te komen voor de vrijheid van meningsuiting'.
Ze doen het vooralsnog tenminste wel op de aangewezen manier.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:58 schreef Eveli het volgende:
Ach, onze vrienden van de El Yawheed-moskee laten ook weer van zich horen:
[..]
Maar je hebt wel door dat als er eens actie wordt ondernomen volgens de rechterlijke macht er weer met minachting over gesproken wordtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:00 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ze doen het vooralsnog tenminste wel op de aangewezen manier.
Als ze het niet winnen verbaast het me niks als ze alsnog andere dingen gaan doenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:00 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ze doen het vooralsnog tenminste wel op de aangewezen manier.
en als de menigten nu kleiner werden, maar nee, men loopt als een kudde ongeleide projectielen achter elkaar aan te stenengooien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je het NOS journaal ziet word je gewoon triest van die ziedende menigte.
Welke ambassade? Wederom de Deense?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:39 schreef indahnesia.com het volgende:
BREAKING NEWS
In Terehan wordt de ambassade op dit moment aangevallen, aldus CNN.
Ik vind het geen 'breaking' news, er zijn al 2 eerdere aanvallen geweest die afgeslagen werden. Maar ja triest natuurlijk voor het personeel etcquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:39 schreef indahnesia.com het volgende:
BREAKING NEWS
Nu is het nacht he.. kunnen ze meer doen. Hopelijk lukt het niet trouwens..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik vind het geen 'breaking' news, er zijn al 2 eerdere aanvallen geweest die afgeslagen werden. Maar ja triest natuurlijk voor het personeel etc
Verbaast mij niets van Iran. Iran heeft al direct na het begin van de oprichting van hun Islamitische heilstaat laten zien, dat het geen enkel respect heeft voor ambassades. Daar kunnen de Amerikanen goed over meepraten. Niets is hen heilig behalve dan natuurlijk dat er geen afbeeldingen van Mohammed gemaakt mogen worden. Triest trouwens dat de misdadige ayatollah Khomeini jarenlang onderdak heeft kunnen vinden in het Westen om zich daarna tegen het Westen te keren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:39 schreef indahnesia.com het volgende:
BREAKING NEWS
Gaan we weer Sinterklaas spelen zoals gewoonlijk?quote:Met deze bewuste en zeer geslaagde provocatie wil de moslimbroederschap, een illegale club moslimextremisten, heel West-Europa aan de sharia onderwerpen. Dat zegt Claude Moniquet, directeur van het in Brussel gevestigde dreigingsanalysebureau ESISC.
Deense broeders hebben het vuurtje opgestookt met een ruim 40 pagina’s tellend dossier. Daarin klaagden ze dat Denemarken moslims discrimineert, de bouw van moskeeën verbiedt en gebed onmogelijk maakt. Om hun netwerken te mobiliseren en een wereldwijde actie te ontketenen, voegde de Deense sectie niet alleen de twaalf gewraakte cartoons toe uit Jyllands-Posten, maar nog drie extra, die volgens Moniquet ‘veel erger’ waren. Op één staat de profeet met een varkenskop, op de tweede verkracht hij een 9-jarig meisje, op de derde wordt een moslim tijdens het bidden door een hond genomen.
,,Het is maar één van de aanwijzingen die we hebben dat het gaat om een georchestreerde actie”, aldus Moniquet. Hij wijst er verder op dat de grote demonstraties in Brussel en Parijs, dit weekend, niet per mail maar per sms zijn georganiseerd en er eigen, ‘stille’ ordediensten aanwezig waren. Vergunningen werden niet aangevraagd. Een groot deel van de acties is voorbereid tijdens de pelgrimstocht naar Mekka vorige maand, waar 2 miljoen moslims bijeen waren.
Moniquet zegt zijn analyse te hebben gecheckt bij gematigde moslimorganisaties en inlichtingendiensten. Die bevestigden hem ook dat West Europa en primair Denemarken rekening moeten houden met een verhoogd risico op aanslagen. Over directe banden tussen de broederschap en terreurorganisaties is niets bekend, aldus Moniquet, ‘maar hun morele, intellectuele en politieke invloed op imams en andere leiders is groot’. De uit Egypte stammende broeders zouden in Europa enkele duizenden volgelingen hebben.
Moniquet, die in veiligheidskringen een goede reputatie heeft - zijn European Strategic Intelligence and Security Center voert regelmatig opdrachten uit voor zowel overheden als inlichtingendiensten, hijzelf was vorig jaar de enige niet-Amerikaanse deskundige op een hoorzitting van het Congres over terreurdreiging door moslimextremisten – belooft later deze week zijn analyse met gedetailleerd feitenmateriaal te onderbouwen.
Intussen roept de Franse ex-journalist Europa op heel snel te reageren om intensivering van de haatacties tegen te gaan. Dat kan door te wijzen op de financiële en politieke steun van Brussel aan Arabische en moslimlanden en het feit dat vrije media in Europa een lange traditie hebben van kritische stukken en spotprenten, die zich allerminst tot de islam beperken.
Bron: AD
Voor degene die geen mening buiten FOK! om hebben lijkt het me ideaal.quote:In vrijheid getekend? over de commotie rond de 'Mohammed-cartoons’.
Veel redacties hebben de laatste weken hun hoofd gebroken of de ‘Mohammed’ cartoons wel of niet expliciet gepubliceerd moesten worden. Burgers winden zich op over de wel of niet geplaatste cartoons. Vele journalisten, publicisten, columnisten en cartoonisten geven hun reactie. Stichting MediaDebat nodigt allen uit deel te nemen aan een publiek debat over dit onderwerp.
DEBAT In vrijheid getekend? over de commotie rond de 'Mohammed-cartoons’
DATUM woensdag 8 februari 2006
LOKATIE Felix Meritis, Keizersgracht 324, 1016 EZ Amsterdam
TIJD van 20.00 tot 21.30 uur (zaal open vanaf 19.30 uur)
TOEGANG Gratis
Onder leiding van Maria Henneman (vml. Hfd.redacteur Netwerk, media- communicatieadviseur) gaan in debat:
Frits van Exter (hoofdredacteur Trouw), schreef zaterdag 4 februari in zijn eigen krant: “Het is een incident in een reeks, symptomatisch voor een confrontatie die onze vrijheden bedreigt. Maar zolang je die vrijheid hebt, denk ik dat de krant haar beter dient door te informeren dan door te ageren. Natuurlijk is dat onderscheid niet absoluut en vanzelfsprekend heeft de krant een standpunt (dat onder druk minder vrijblijvend kan zijn), maar wie dat onderscheid niet meer wil proberen te maken, zaait twijfel over de wil om alle relevante feiten onder ogen te zien, tegengestelde meningen aan bod te laten komen en de eigen opinies te bewaren voor de plekken waar je ze verwacht.“
Prof. Drs. Paul Scheffer (bijzonder hoogleraar grootstedelijke politiek, UvA) zegt in zijn artikel in NRC Handelsblad zaterdag 4 februari: “Het beeldverbod dat een deel van de moslimwereld omarmt, kan nooit de leidraad voor intellectuele of journalistieke of artistieke uitingen zijn, al was het maar omdat de weg van een beeldverbod naar een spraakverbod en een schrijfverbod heel kort is. Zo raken we onze onbevangenheid helemaal kwijt. ……. Er is geen ontkomen aan: we moeten proberen van de nood een deugd te maken. Dat kan door op een ondubbelzinnige manier het recht op godsdienstvrijheid van moslims, te verbinden met het recht op vrije meningsuiting voor de critici van de islam. Die wederkerigheid is de kern van een open samenleving.”
Mohammed Benzakour (publicist/columnist), vindt het nogal naief als cartoonisten zeggen deze reactie vanuit de moslimwereld niet te hebben verwacht. “Als we vinden dat we alles moeten kunnen zeggen, moeten we ook de consequenties daarvan dragen”. Zelf vindt hij deze cartoons ‘cartoon-onwaardig’ en zou hij ze niet hebben geplaatst als hij in de schoenen van de hoofdredacteur zou staan. Aan de andere kant stelt hij dat Moslims die nu Deense vlaggen verbranden, Deense producten boycotten etc. niet erg sterk in hun geloof staan.
Jos Collignon (cartoonist), is van mening dat een flink deel van de wereld nog een grote sprong moet maken naar vrijheid en ontkerkelijking. "We realiseren ons te weinig hoeveel dank we zijn verschuldigd aan bv. 'Zo Is Het', Monty Python, Youp van het Hek, Freek de Jonge, columnisten en cartoonisten. Zij dwingen ons te relativeren door humor. Relativeren is al te vaak verboden. Humor is de vijand van kerkelijke en wereldlijke machthebbers.
Voor meer informatie en aanmeldingen kunt u contact opnemen met:
Stichting MediaDebat, Hester van Gorkum (coördinator MediaDebat), 020-6766771
redactie@mediadebat.nl; www.mediadebat.nl
Stichting MediaDebat is in 2005 opgericht door de Nederlandse Vereniging van Journalisten, het NOS Journaal en de Nederlandse Dagbladpers. Stichting MediaDebat stelt zich tot doel het op gang brengen en faciliteren van discussies over werkwijze, vakinhoud en ethiek in het journalistieke veld. Het bureau signaleert, initieert en stimuleert de discussie over kwaliteit, betrouwbaarheid en diversiteit van journalistieke media, zowel binnen als buiten de beroepsgroep.
Tjah, het zal wel weerquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gaan we weer Sinterklaas spelen zoals gewoonlijk?
op CNN hebben ze het nu ook over de noorse ambassadequote:
Een debat van 1.5 uur in de avond... en gratis toegang. Lijkt wel of het een rel-opname voor Talpa is of zoquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een aardig debatje lijkt me dit:
[..]
Voor degene die geen mening buiten FOK! om hebben lijkt het me ideaal.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:01 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
op CNN hebben ze het nu ook over de noorse ambassade
Dit is de natte droom van extremisten. Ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die zo ontzettend primitief zijn.quote:Met deze bewuste en zeer geslaagde provocatie wil de moslimbroederschap, een illegale club moslimextremisten, heel West-Europa aan de sharia onderwerpen. Dat zegt Claude Moniquet, directeur van het in Brussel gevestigde dreigingsanalysebureau ESISC.
het is algemeen bekend dat een kleine groep fantasten/fanatisten dat wil. Deze provocatieve acties (vanuit de moslim-wereld) zijn dan ook 'in scene gezet' om zo meer macht te krijgen. Dat lijkt me wel duidelijk.quote:Met deze bewuste en zeer geslaagde provocatie wil de moslimbroederschap, een illegale club moslimextremisten, heel West-Europa aan de sharia onderwerpen. Dat zegt Claude Moniquet, directeur van het in Brussel gevestigde dreigingsanalysebureau ESISC.
Ja .. je weet toch wel dat er in de wereld enorme verschillen zijn, tussen rijk en arm.. mensen die educatie hebben gekregen en de ongeletterde.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dit is de natte droom van extremisten. Ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die zo ontzettend primitief zijn.
Plus weinig gevoel voor humor, zelfkritiek en zelfspot.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ja .. je weet toch wel dat er in de wereld enorme verschillen zijn, tussen rijk en arm.. mensen die educatie hebben gekregen en de ongeletterde.
Vooral in veel Moslimlanden is er veel armoede en slecht onderwijs.. dat is een deel van de verklaring van de extreme reacties denk ik .
wat dacht je van het achterlijk houden van de bevolking door de regering d.m.v. slecht onderwijs, sensuur en staatsmedia?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ja .. je weet toch wel dat er in de wereld enorme verschillen zijn, tussen rijk en arm.. mensen die educatie hebben gekregen en de ongeletterde.
Vooral in veel Moslimlanden is er veel armoede en slecht onderwijs.. dat is een deel van de verklaring van de extreme reacties denk ik .
quote:Door onze redacteur Jaco Alberts
Kopenhagen, 7 febr. „Ik huil bittere tranen om Denemarken, om de brandende ambassades, om de bedrijven die worden geboycot, om de mensen die hun banen verliezen. Maar niemand kan mijn gekwetste persoonlijke religieuze gevoelens wegnemen.”
Ahmed Abu Laban is imam in Kopenhagen en hoofdrolspeler in de wereldwijde veenbrand rond de cartoons van de profeet Mohammed die eind september in de Deense krant Jyllands-Posten werden afgedrukt. Het was een door Abu Laban geïnspireerd comité ‘ter ere van de profeet’ dat delegaties zond naar Egypte en Libanon om de landen in het Midden-Oosten wakker te schudden.
Eén delegatie toog naar Egypte, een andere naar Libanon. Volgens Abu Laban spraken ze daar onder meer met regeringsfunctionarissen, de moefti (geestelijk leider) van Egypte en met de secretaris-generaal van de Arabische Liga. Het duurde nog enige tijd voordat vanuit het invloedrijke Saoedi-Arabië een oproep tot boycot van Denemarken klonk. Men had daar volgens hem het einde van de pelgrimage naar Mekka afgewacht.
Die actie wordt Abu Laban in Denemarken niet in dank afgenomen. Deense producten worden geboycot, woedende menigten in Beiroet, Damascus en Teheran staken afgelopen weekeinde Deense consulaten en een ambassade in brand. Bij de rellen, ook in andere islamitische landen, zijn al zeker vijf doden gevallen.
De imam ontvangt zijn bezoek in zijn kantoortje op de eerste verdieping van een wat haveloos pand in een buitenwijk van Kopenhagen, op de hoek van een weggetje met groezelige en verlaten industrie. ‘Det Islamiske Trossamfund’ staat er op de gevel, de naam van een welzijnsorganisatie (trustfund) voor moslims waarvan Abu Laban de leider is. Een omstreden man in Denemarken, want eerder werden hij en zijn organisatie al in verband gebracht met geldinzamelingen voor Hamas en contacten met de blinde sjeik Omar Abdel Rahman, die een levenslange gevangenisstraf uitzit voor de bomaanslag op het World Trade Center in New York in 1993.
Op de trap naar de tweede verdieping is het een komen en gaan van vrouwen met hoofddoekjes, op de eerste verdieping staat de kleine receptie vol met mannen. Een groot agenda-bord op de muur geeft aan dat ‘sjeik’ Abu Laban vandaag aanwezig is.
Abu Laban oogt als een vriendelijke zestiger van Palestijnse komaf, met donkere ogen en een grijze baard. Hij doet zijn best om begrip te kweken voor zijn positie. Maar Abu Laban heeft geen spijt van zijn acties en voelt zich ook niet verantwoordelijk voor de escalatie van de laatste dagen. Het plan om naar het Midden-Oosten af te reizen ontstond toen hij en zijn medestanders van 26 moslimorganisaties in Denemarken zelf naar eigen zeggen keer op keer bot vingen. „De cartoons zijn extreem kwetsend voor gelovige moslims. Ons fundament is dat Allah de grote schepper is en Mohammed zijn boodschapper. Hij is de perfecte mens, onze gids.”
Imam Abu Laban: „Als geestelijke ben ik wel gewend geraakt aan erge dingen. Ik heb een zekere immuniteit opgebouwd en heb mezelf onder controle. Maar als religieus persoon vind ik het heel erg.”
Nederland is Denemarken voorgegaan in de golf van anti-islamitische sentimenten tot aan het beledigen van de profeet toe, zegt Abu Laban. Daarmee verwijst hij naar de moord op Theo van Gogh na diens film Submission. In november 2004 veroordeelde de imam in een preek de moordenaar. Maar ook voor het slachtoffer had hij geen goed woord over. „Nederland heeft het niet goed aangepakt en nu is de golf over Denemarken heengekomen, dat andere zeer liberale land in Europa.”
Abu Laban zegt de Jyllands-Posten op de krenking te hebben aangesproken. Twee redacteuren heeft hij naar eigen zeggen precies het scenario geschetst dat nu is uitgekomen. „Als jullie dan geen excuses willen maken, zei ik, laten we dan een praktische oplossing vinden, geef dan tenminste een signaal! Organiseer een serieuze conferentie over Mohammed.” Maar er gebeurde niets. Ook de minister reageerde niet. „Ja, hij gaf een paar dagen later een provocatieve persverklaring met de boodschap: take it or leave it. Toen hebben we besloten een representatieve delegatie naar het Midden-Oosten te sturen.”
„We hebben niet om sancties gevraagd, we wilden geen politiek bedrijven”, zegt de geestelijke. Maar wat dan wel precies het doel van de delegaties was, wordt niet glashelder: „We willen alleen een meer sensitieve houding van De-nemarken ten aanzien van deze kwestie.” Hij spreekt van een „ongezonde atmosfeer” die de laatste jaren in Denemarken heerst. „Er staat grote druk op moslims hier, ze zijn tot het uiterste getergd. Voor ons was het: genoeg is genoeg.”
Het is een indirecte verwijzing naar de politieke situatie in Denemarken, waar de centrum-rechtse regering-Rasmussen de steun nodig heeft van de rechts-populistische Dansk Folkeparti. Dat zorgt onder meer voor strengere immigratiewetgeving. Rechtstreeks commentaar wil hij daar liever niet op geven. „Dit is een democratie, als de meerderheid dat wil, worden hier wetten aangenomen. Dat wisten we toen we hier kwamen.” Maar Abu Laban heeft wel moeite met het debat: „Dat is hier totaal vergiftigd. De Dansk Folkeparti speelt in op de gevoelens van onzekerheid bij de Denen.”
In dat opzicht gaat de vergelijking met Nederland niet helemaal op, vindt Abu Laban, de situatie in Denemarken is erger. „Nederland is vanwege zijn koloniale verleden al veel langer in aanraking met de islam, men is veel meer gewend. Denen zijn van oudsher heel erg in zichzelf gekeerd. Verder kunnen de Marokkanen in Nederland door hun aantal een sterk etnisch blok vormen. Hier zijn de moslims met Pakistani, Palestijnen, Marokkanen en Turken veel meer verdeeld.”
In Denemarken krijgt de imam veel kritiek omdat de delegaties die naar het Midden-Oosten reisden behalve de twaalf gepubliceerde cartoons, ook andere exemplaren meenamen. Om de boel aan te dikken, luidt het verwijt. „We hebben een uitgebreide documentatie meegenomen, met ook andere cartoons inderdaad. Dat waren plaatjes die sommige imams als dreigbrief hadden ontvangen. We hebben dat er in onze notitie nadrukkelijk bij vermeldt.”
Maar wat men er in Saoedi-Arabië mee doet, is niet zijn verantwoordelijkheid, vindt Abu Laban. Hij heeft de Deense regering wel een brief gestuurd om uitleg te geven: „Wij zijn ook Denen, wij zijn ook bezorgd om wat er gebeurt.” Maar een oproep van hem aan de Arabische wereld om de escalatie te stoppen, ziet Abu Laban niet zitten: „Dat gelooft niemand.” Hij hoopt dat de crisis overwaait. ,,Misschien is dit een eruptie als bij een vulkaan. Daarna kan ook de rust weerkeren. We moeten de reacties ook niet overdrijven. In Syrië en Libanon wordt nou eenmaal zo gereageerd. Er hebben al vele Israëlische en Amerikaanse vlaggen gebrand, het hoort een beetje bij het plaatselijke temperament.”
Het debat over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting vindt Abu Laban niet ingewikkeld: „Bewaar Mohammed, Jezus en Jozef gewoon op een veilige plaats. Aan die nobele mensen mag niemand komen. Er zijn toch nog genoeg figuren om belachelijk te maken: Mao, Che Guevara, Montgomery, Stalin, noem maar op.”
Oke, maar zo ontzettend primitieve reacties en haat wat deze uitstralen doet het schaamrood zelfs op de kaken van een onontdekte oerwoudstam nog verschijnen. Dan nog, dergelijke landen claimen dat ze als geciviliseerden worden behandeld. Zelfs een ratelslang dicht ik meer fatsoen toe.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Door die fanatici niet nee, maar door de normale mensen wel. Echter is iedereen bezig om die fanatici in de gaten te houden, en iemand die gematigd is zie ik niet in beeldquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Damn.. Rasmussen zegt gewoon keihard de waarheid:
"Extremisten, fanatici gooien extra olie op het vuur voor hun eigen politieke agenda"
Tja.. maar deze werkelijkheid zal niet gewaardeerd worden vermoed ik.
Hij heeft gelijk.. goed dat hij gewoon zegt waar het op staat en zich niet de wet laat voorschrijven door radicalen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:32 schreef indahnesia.com het volgende:
"Extremisten, fanatici gooien extra olie op het vuur voor hun eigen politieke agenda"
Ik zie genoeg gematigde... alleen zien ze er dan vaak nogal westers uit..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:34 schreef stukovich het volgende:
[..]
Door die fanatici niet nee, maar door de normale mensen wel. Echter is iedereen bezig om die fanatici in de gaten te houden, en iemand die gematigd is zie ik niet in beeld
http://www.nrc.nl/krant/article212086.ecequote:In Denemarken krijgt de imam veel kritiek omdat de delegaties die naar het Midden-Oosten reisden behalve de twaalf gepubliceerde cartoons, ook andere exemplaren meenamen. Om de boel aan te dikken, luidt het verwijt. „We hebben een uitgebreide documentatie meegenomen, met ook andere cartoons inderdaad. Dat waren plaatjes die sommige imams als dreigbrief hadden ontvangen. We hebben dat er in onze notitie nadrukkelijk bij vermeldt.”
Ik zou willen dat J.P. Balkje ook zo stevig in zijn schoenen stond.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk.. goed dat hij gewoon zegt waar het op staat en zich niet de wet laat voorschrijven door radicalen.
Rasmussen wordt hard gedist met het volgende bericht:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Vast wel, dat boekkie is zo dik, dat er vast wel iets over in moet staanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:05 schreef Jett het volgende:
Mag ik even tussen door wat vragen want ik heb niet echt bepaalt de behoefte om 21 delen door te lezen.
Staat er niet in de Koran, dat men die uitspraken doet over de Islam die niet kloppen vergeven moeten worden omdat zij ontwetend zijn?
Volgens mij is van de oorspronkelijke foto een krantenfoto gemaakt die dan voor tekening moest doorgaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:53 schreef calvobbes het volgende:
Lijkt me trouwens ook wel duidelijk dat een foto wel wat anders is dan een cartoon
Geweldig geloofwaardig die imam, echt een geestelijke vertrouwensman die je onvoorwaardelijk serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:01 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Rasmussen wordt hard gedist met het volgende bericht:
In Denemarken krijgt de imam veel kritiek omdat de delegaties die naar het Midden-Oosten reisden behalve de twaalf gepubliceerde cartoons, ook andere exemplaren meenamen. Om de boel aan te dikken, luidt het verwijt. „We hebben een uitgebreide documentatie meegenomen, met ook andere cartoons inderdaad. Dat waren plaatjes die sommige imams als dreigbrief hadden ontvangen. We hebben dat er in onze notitie nadrukkelijk bij vermeldt.”
Hopelijk krijgen steeds meer moslims dat zelf ook in de gaten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:08 schreef TheMarco het volgende:
Ik heb hoe dan ook het gevoel dat we met zijn allen in onze kont genomen worden door een of andere persoon of groep personen die er belang bij heeft / hebben dat de rellen van de laatste tijd zouden ontstaan. Het is gewoon TE raar allemaal.
Was het maar bij uitspraken gebleven, maar men heeft de Profeet beledigd en mensen vergeven zoiets niet echtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:05 schreef Jett het volgende:
Mag ik even tussen door wat vragen want ik heb niet echt bepaalt de behoefte om 21 delen door te lezen.
Staat er niet in de Koran, dat men die uitspraken doet over de Islam die niet kloppen vergeven moeten worden omdat zij ontwetend zijn?
Ja, heb jij wel eens met een Imam gepraat.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geweldig geloofwaardig die politici, echt een geestelijke vertrouwensman die je onvoorwaardelijk serieus moet nemen.
Nee dat snap ik, en ik vind het gewoon achterlijk dat mensen in deze tijd de profeet van een geloof belachelijk gaat maken wat zoveel mensen ''vrezen''. Persoonlijk vind ik het gewoon uitlokken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:13 schreef stukovich het volgende:
[..]
Was het maar bij uitspraken gebleven, maar men heeft de Profeet beledigd en mensen vergeven zoiets niet echt
En wie heeft dat dan gedaan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:10 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens mij is van de oorspronkelijke foto een krantenfoto gemaakt die dan voor tekening moest doorgaan.
Geen ogenblik behoefte aan ook, ik heb voldoende gezond verstand om zelfstandig te denken en dat wil ik zo houden ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:14 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ja, heb jij wel eens met een Imam gepraat.
Ik zeg niet ALLE Imams, maar de meeste wel
Ik wil helemaal niet sceptisch zijn hoor, maar wie zegt dat er zo'n dreigbrief geweest is? Dit riekt me iets teveel naar voorbedachten rade, en dit kwam wel lekker uit natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En wie heeft dat dan gedaan?
Diegene die de dreigbrief stuurde, of de Imam?
Ik vroeg me alleen af waarom ik nog geen Imam die uitspraak heb horen zeggen. ( zover ik weet dan )quote:
Daar vallen de meeste vrouwen op, jammer dat er ook nog gothics bij lopen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen ogenblik behoefte aan ook, ik heb voldoende gezond verstand om zelfstandig te denken en dat wil ik zo houden ook.
Van mij mogen ze zelfs die gasten voor eeuwig aan hun geripte lul aan de hoogste boom hangen.
En waarom zou ik dan oogkleppen op hebbenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:19 schreef TheMarco het volgende:
calvobbes zet die oogkleppen eens af man. 99,9% van de wereld heeft zoiets van 'waar gaat dit over?' inclusief heel veel moslims. Dreigbrieven-stuurders zijn sowieso mongolen, net als idioten die ambassades in de hens steken.
Dit hele gebeuren stinkt gewoon aan alle kanten.
Dat vertelt het verhaal niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En wie heeft dat dan gedaan?
Diegene die de dreigbrief stuurde, of de Imam?
dat de meerderheid zich koest houdt, zegt toch al genoegquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:20 schreef Jett het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af waarom ik nog geen Imam die uitspraak heb horen zeggen. ( zover ik weet dan )
Jij denkt dat Imams in Denemarken nog nooit een dreigbrief hebben ontvangen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik wil helemaal niet sceptisch zijn hoor, maar wie zegt dat er zo'n dreigbrief geweest is?
Klopt maar daar zit ook het hele probleem ook niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:34 schreef stukovich het volgende:
Door die fanatici niet nee, maar door de normale mensen wel. Echter is iedereen bezig om die fanatici in de gaten te houden, en iemand die gematigd is zie ik niet in beeld
Ja, maar vaak let men niet zo snel op de positieve meerderheid, maar richt zich vooral op de negatieve minderheid.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat de meerderheid zich koest houdt, zegt toch al genoeg
Er zijn in Nederland al meer dan 500 moskeeën, 1 imam per moskee. Er zijn heus wel die tegen geweld predikken, alleen zoals ik al eerder zei tegen andere users worden alleen de radicalen in beeld gebracht.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:20 schreef Jett het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af waarom ik nog geen Imam die uitspraak heb horen zeggen. ( zover ik weet dan )
En nu zijn een aantal miljoenen pislinke Moslims de weegschaal recht aan het trekken ofzo? Of moet er dan nog een ambassade of 4 in de brand vliegen, een paar ongelovigen de strot afgesneden en een paar zelfmoordterroristen opgeblazen in een deense bus?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij denkt dat Imams in Denemarken nog nooit een dreigbrief hebben ontvangen?
Dit riekt niet naar voorbedachte rade, maar na een paar Moslims die allerlei dreigementen e.d. hebben verzameld.
Nee hoor, ik denk dat ze best dreigbrieven ontvangen, maar het is maar zeer de vraag of dat deze geweest is. Verder heeft zo'n brief natuurlijk niets te maken met spotprenten over Mohammed.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij denkt dat Imams in Denemarken nog nooit een dreigbrief hebben ontvangen?
Dit riekt niet naar voorbedachte rade, maar na een paar Moslims die allerlei dreigementen e.d. hebben verzameld.
Amen. Ik heb met verbazing toegekeken naar de ontwikkelingen van de laatste week tot ik concludeerde dat sommige dingen niet 'vanzelf' gebeuren. Iets als dit bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vertelt het verhaal niet.
Feit blijft dat de hele ophef misplaatst en ge-enscenceerd is
Dan reageer je toch lekker niet op mij. Ik begrijp alleen niet hoe je iemand kan steunen die zonder enig gevoel in zijn godverdomme doden op zijn geweten heeft en bijna een complete wereldoorlog ontketent.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:21 schreef stukovich het volgende:
[..]
Daar vallen de meeste vrouwen op, jammer dat er ook nog gothics bij lopen.
Anyway, als jij je ergens niet in wilt verdiepen, waarom zou ik dan moeite doen om met jou in discussie te gaan.
ONZ is een paar treden verder
Waarom twijfel je daar aanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nee hoor, ik denk dat ze best dreigbrieven ontvangen, maar het is maar zeer de vraag of dat deze geweest is.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom twijfel je daar aan
En of het te maken heeft met de spotprenten over Mohammed is niet duidelijk. We weten de exacte inhoud van die dreigbrieven niet. Maar het was waarschijnlijk gewoon een verzameling van dreigbrieven en andere ellende die Imam's over zich heen hebben gekregen.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Feit blijft dat de hele ophef misplaatst en ge-enscenceerd is
Ja je hebt gelijk, ik ga mijn moslimbuurman er maar even op aanspreken, want dit kan toch écht niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:28 schreef Super7fighter het volgende:
De topictitel is misleidend en klopt niet.
Ik heb geen idee wat de bedoeling is van pislinke Moslims. Daar heb ik ook weinig boodschap aan, want op die manier bereik je niks en het is ook totale onzin om je over zoiets zo kwaad te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu zijn een aantal miljoenen pislinke Moslims de weegschaal recht aan het trekken ofzo? Of moet er dan nog een ambassade of 4 in de brand vliegen, een paar ongelovigen de strot afgesneden en een paar zelfmoordterroristen opgeblazen in een deense bus?
Die imams interesseren je niet, maar je hebt het wel constant over hun geripte lulquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen ogenblik behoefte aan ook, ik heb voldoende gezond verstand om zelfstandig te denken en dat wil ik zo houden ook.
Van mij mogen ze zelfs die gasten voor eeuwig aan hun geripte lul aan de hoogste boom hangen.
Je hebt er een universitaire studie voor nodigquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:28 schreef dancemacabre het volgende:
Imam Abu Mazen spreekt niettemin zijn volk in klare taal toe.
Imam worden is blijkbaar éénvoudig.
Conclusie?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de bedoeling is van pislinke Moslims. Daar heb ik ook weinig boodschap aan, want op die manier bereik je niks en het is ook totale onzin om je over zoiets zo kwaad te maken.
Dat jij vind dat het misplaatst en ge-ensceneerd is, wil nog niet zeggen dat Imams in Denemarken nooit zo'n driegbrief hebben ontvangen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nu insinueer je dat ik het eens ben met die Imam, geen woorden in mijn mond leggen svpquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan reageer je toch lekker niet op mij. Ik begrijp alleen niet hoe je iemand kan steunen die zonder enig gevoel in zijn godverdomme doden op zijn geweten heeft en bijna een complete wereldoorlog ontketent.
Geweld is zinloos.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Conclusie?
Nee, maar volgens mij gaat dit topic niet over het al dan niet ontvangen van een dreigbrief door een Imam, maar over het feit dat een Imam blijkbaar doelbewust een enorme hetze heeft gecreeerd door een 'fatwah' tripje te houden langs een aantal molsimfundies.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat jij vind dat het misplaatst en ge-ensceneerd is, wil nog niet zeggen dat Imams in Denemarken nooit zo'n driegbrief hebben ontvangen.
Wat doet een Palestijnse leider in deze discussie?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:32 schreef dancemacabre het volgende:
Hoe heeft Abu Mazen het dan tot Imam geschopt?
In de titel staat dat Imams zelf spotprenten hebben gemaakt en dat is onzin.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, maar volgens mij gaat dit topic niet over het al dan niet ontvangen van een dreigbrief door een Imam, maar over het feit dat een Imam blijkbaar doelbewust een enorme hetze heeft gecreeerd door een 'fatwah' tripje te houden langs een aantal molsimfundies.
Pardon?quote:Al je posts in dit topic zijn derhalve ook volledig offtopic en doen er sterk aan denken dat je maar vooral de aandacht van het schandalige feit wil afleiden:
Wat heeft de Holocaust en de joden te maken met de spotprent tekenaars? Wat hebben alle denen te maken met de krant en tekenaar van de spotprents?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wat doet een Palestijnse leider in deze discussie?![]()
Ik denk dat hij Abu Hamza bedoelt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:36 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat heeft de Holocaust en de joden te maken met de spotprent tekenaars? Wat hebben alle denen te maken met de krant en tekenaar van de spotprents?![]()
wat heb jij met betreffende prents te makenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:36 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat heeft de Holocaust en de joden te maken met de spotprent tekenaars? Wat hebben alle denen te maken met de krant en tekenaar van de spotprents?![]()
Ik dacht nog wel dat je bij de hysterische massa was om vreedzaam mee te demonstreren. Vort, doe je nickname eer aan en ga super vechten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Die imams interesseren je niet, maar je hebt het wel constant over hun geripte lul![]()
Wat doe je dan eigenlijk in deze discussie?![]()
Schijnbaar alles moslims geven iedereen de schuld. Zij proberen groepen tegen elkaar op te zetten door dat stront geloof. Zonder religies was het zoveel gezelliger op aarde.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat heb jij met betreffende prents te maken![]()
als je tegenwoordig iedereen al moet beoordelen van hun nickquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik dacht nog wel dat je bij de hysterische massa was om vreedzaam mee te demonstreren. Vort, doe je nickname eer aan en ga super vechten.
Extremisten rellen om prentjes, of zie je mij ook als een extremistquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
![]()
Ik ben wel gezellig en ik zal nooit gaan rellen om een paar spotprentjes.![]()
Kennelijk vond ie het niet de moeite om ze in SA te laten weten dat die afbeeldingen geen onderdeel van de 12 spotprenten waren.quote:Maar wat men er in Saoedi-Arabië mee doet, is niet zijn verantwoordelijkheid, vindt Abu Laban. Hij heeft de Deense regering wel een brief gestuurd om uitleg te geven: „Wij zijn ook Denen, wij zijn ook bezorgd om wat er gebeurt.” Maar een oproep van hem aan de Arabische wereld om de escalatie te stoppen, ziet Abu Laban niet zitten: „Dat gelooft niemand.” Hij hoopt dat de crisis overwaait.
Nee maar er zijn tegenwoordig wel een hoop extremisten. Ik ga niet "leuker" denken over de islam als je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig zijn er ook nog een hoop normale mensen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Extremisten rellen om prentjes, of zie je mij ook als een extremist![]()
er zijn miljoenen extremisten, er zijn 100den miljoenen vreedzame lieve moslimsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:52 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee maar er zijn tegenwoordig wel een hoop extremisten. Ik ga niet "leuker" denken over de islam als je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig zijn er ook nog een hoop normale mensen.
Nee, jij beledigde mij toen je me afwees, onder de mom van ik wil geen hoofddoekquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nou, niet alleen op zijn nick hoor. Ben nog zelfs een paar dagen geleden voor zoiets als een hoer die alleen maar goed is om te neuken door hem uitgemaakt. Ja, en dan krijg je af en toe weleens van die steigerende reacties.
Maar ik heb zijn huis niet in de fik gestoken wegens beledigingen.![]()
Het is verkeert, het is een gewone persoonsvorm in de hij-vorm tegenwoordige tijd, ofwel stam+tquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:44 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ontkennen is zinloos als jij niet in die situatie verkeerd
Pot verwijt ketel?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:46 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik kan het niet genoeg benadrukken, maar jij mist ook nog eens spellingscontrole/beheersing
Gelukkig wel ... anders zouden de problemen helemaal niet te overzien zijn. Niet alle moslims zijn extremist, wel veel extremisten noemen zich moslim. En juist door je als normale gelovige niet te verzetten tegen de vele extremistische elementen heeft de Islam een belabberde naam.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
er zijn miljoenen extremisten, er zijn 100den miljoenen vreedzame lieve moslims![]()
Je hebt zojuist kort samengevat wat ik 3 jaar bij Fok! probeer te vertellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Gelukkig wel ... anders zouden de problemen helemaal niet te overzien zijn. Niet alle moslims zijn extremist, wel veel extremisten noemen zich moslim. En juist door je als normale gelovige niet te verzetten tegen de vele extremistische elementen heeft de Islam een belabberde naam.
Klopt, het is bijv. goed dat de haatimam in Engeland veroordeeld is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Gelukkig wel ... anders zouden de problemen helemaal niet te overzien zijn. Niet alle moslims zijn extremist, wel veel extremisten noemen zich moslim. En juist door je als normale gelovige niet te verzetten tegen de vele extremistische elementen heeft de Islam een belabberde naam.
Mjah sehr intelligente reactie, maar waarom zou ze nou met een vaatdoek op haar hoofd moeten rondlopen van jou en waarom ben je daar boos om? Ik betrap jou er ook nooit eens op dat je een rechtstreeks antwoord geeft, altijd maar duck, weave, ontkennen en goedpraten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en nu bezig houden met je eigen reacties en je kunt er mee door.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:50 schreef basilisk het volgende:
Kennelijk vond ie het niet de moeite om ze in SA te laten weten dat die afbeeldingen geen onderdeel van de 12 spotprenten waren.
quote:Dat waren plaatjes die sommige imams als dreigbrief hadden ontvangen. We hebben dat er in onze notitie nadrukkelijk bij vermeldt.”
Waarom heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Dat heeft die wel gedaan. Dat staat ook in het artikel en ook in de eerste post van mij in dit topic...
[..]
In eerste instantie (als ik 'em mag geloven), maar als hij ziet dat ze er in SA vervolgens een andere draai aan geven dan zeg je daar toch ook wat van? Hij is tenslotte met die plaatjes aan komen zetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Dat heeft die wel gedaan. Dat staat ook in het artikel en ook in de eerste post van mij in dit topic...
[..]
Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:11 schreef DaveHarris het volgende:
Waarom heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam?
Wie zegt dat die dat niet gedaan heeft?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef basilisk het volgende:
In eerste instantie (als ik 'em mag geloven), maar als hij ziet dat ze er in SA vervolgens een andere draai aan geven dan zeg je daar toch ook wat van?
Mensen van allerhande religie hebben er nogal eens een handje van dat ze onterecht voor elkaar opkomen. doen ze ook met pedo´s in de katholieke kerk.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik ben niet iemand die denkt dat elke Moslim een leugenaar is.
En ik ben ook niet zo naief om te denken dat die Imams in Denemarken nooit dreigbrieven hebben ontvangen. Dus ik zou niet weten waarom die zoiets zou verzinnen.
Imam Ahmed Abu Laban, ja. Betrouwbare kerel. Onomstreden ook. Ik geloof hem op z'n woord. Leon de Winter? Tja, blijft een Jood, hè?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dus omdat je niet denkt dat iedere moslim een leugenaar is heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam. Logica. Je hebt zeker ook blind vertrouwen in de voorgangers van de Tawhid moskee, de Al-Fourqaan moskee of de As Soenah moskee?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom niet?
En ik ben ook niet zo naief om te denken dat die Imams in Denemarken nooit dreigbrieven hebben ontvangen. Dus ik zou niet weten waarom die zoiets zou verzinnen.
Dat wil nog niet zeggen dat iedere gelovige een leugenaar is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:17 schreef Panzerknacker het volgende:
Mensen van allerhande religie hebben er nogal eens een handje van dat ze onterecht voor elkaar opkomen. doen ze ook met pedo´s in de katholieke kerk.
Een blind vertrouwen niet. Dat zou ik pas hebben als ik iemad door en door ken. En dat is niet het geval. Maar ik ga niet iemand die ik niet ken, zomaar beschuldigen van leugens.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:19 schreef DaveHarris het volgende:
Dus omdat je niet denkt dat iedere moslim een leugenaar is heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam.
Afijn, maar nu weten we wel onderhand zeker waardoor al dat geweld onstaan is. Maar ik begrijp even niet waarom deze imam niet is opgepakt daar hij zelfs nog in Denemarken is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als men prentjes maakt hoeft niemand dood, beter gesproken mag niemand dood.
En jij hoeft geen hoofddoek te dragen.
Dat wil nog niet zeggen dat je het blindelings zomaar voor een medegelovige moet opnemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat iedere gelovige een leugenaar is.
zijn er nog ambassades in de fik gestoeken?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als men prentjes maakt hoeft niemand dood, beter gesproken mag niemand dood.
En jij hoeft geen hoofddoek te dragen.
misschien al huisarrest ofzo?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Afijn, maar nu weten we wel onderhand zeker waardoor al dat geweld onstaan is. Maar ik begrijp even niet waarom deze imam niet is opgepakt daar hij zelfs nog in Denemarken is.
laatste was in libanon als ik me nie vergis(gister)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
zijn er nog ambassades in de fik gestoeken?
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef Panzerknacker het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat je het blindelings zomaar voor een medegelovige moet opnemen.
De imam die Osama Bin Laden publiekelijk tot held aller Arabieren uitriep vlak na 9/11. Die iman, ja. Mjah, vrijheid van meningsuiting. Moet kunnen, toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:21 schreef calvobbes het volgende:
En dit topic gaat over die Deense Imam. Niet over andere Imams.
In de pers heef ie dat niet gedaan. Terwijl hij het wel belangrijk genoeg vond om iedereen in het MO die spotprenten te laten zien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wie zegt dat die dat niet gedaan heeft?
Dat hij het niet zijn verantwoordelijkheid vind, wil nog niet zeggen dat het hem helemaal koudlaat.
Ik toon niet aan dat/of de man een leugenaar is, ik toon aan dat jij hem zondermeer gelooft omdat hij ook moslim is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet.
Ik kies ervoor om die man zijn verhaal te geloven. Wat is daar mis mee? Waarom willen jij en anderen mij, zonder duidelijk bewijs, er van doen overtuigen dat die man een leugenaar is?
Waar in de pers heeft hij dan gezegd dat die foto bij de cartoons hoorde?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:25 schreef basilisk het volgende:
In de pers heef ie dat niet gedaan.
Je neemt zijn woorden over als waarheid zonder aan de authenticiteit daarvan te twijfelen, dat zegt mij eigenlijk wel dat er gesproken kan worden over een blind vertrouwen. De commotie die de beste man op z`n geweten heeft zou eigenlijk al genoeg reden zijn om te twijfelen aan zijn intentie, en als daar eenmaal twijfel bestaat is het zeer gezond om twijfel te hebben aan de oprechtheid van de man.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Een blind vertrouwen niet. Dat zou ik pas hebben als ik iemad door en door ken. En dat is niet het geval. Maar ik ga niet iemand die ik niet ken, zomaar beschuldigen van leugens.
En dit topic gaat over die Deense Imam. Niet over andere Imams.
Nee idd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:26 schreef Panzerknacker het volgende:
Ik toon niet aan dat/of de man een leugenaar is
Idd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef DaveHarris het volgende:
Je neemt zijn woorden over als waarheid zonder aan de authenticiteit daarvan te twijfelen
Als iemand commontie veroorzaakt, wil dat nog niet meteen zeggen dat iemand onbetrouwbaar of een leugenaar is.quote:De commotie die de beste man op z`n geweten heeft zou eigenlijk al genoeg reden zijn om te twijfelen aan zijn intentie, en als daar eenmaal twijfel bestaat is het zeer gezond om twijfel te hebben aan de oprechtheid van de man.
Je snapt het punt nog niet. Je bent te goedgelovig, een gezond stukje achterdocht en kennis zou ervoor kunnen zorgen dat je het niet onnodig voor een jackass opneemt en de verschillende nieuwsberichten wijzen toch echt in die richting.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee idd.
het zou de discussie een stuk nuttiger maken als iemand dat wel zou doen.
Nu zitten we met verschillende mensen nutteloos te zanikken over of je een Moslims mag geloven of niet.
Wat maakt het in godsnaam uit dat ik die man in dit geval geloof? Mag ik die mening niet hebben ofzo?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik vind alleen dat ie publiekelijk had moet laten weten dat die berichtgeving niet klopte. Hij heeft die plaatjes en foto's onder de aandacht gebracht in het MO, dus heeft hij daar ook een verantwoording.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar in de pers heeft hij dan gezegd dat die foto bij de cartoons hoorde?
Welke nieuwsberichten dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:32 schreef Panzerknacker het volgende:
Je snapt het punt nog niet. Je bent te goedgelovig, een gezond stukje achterdocht en kennis zou ervoor kunnen zorgen dat je het niet onnodig voor een jackass opneemt en de verschillende nieuwsberichten wijzen toch echt in die richting.
Yep, je bent goedgelovig. Daar twijfel ik niet aan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Welke nieuwsberichten dan?
Ik heb in dit topic alleen maar een bericht van de Elsevier gezien. Maar dat is meer een Column van de Winter. Ook iemand die maar al te graag wat commotie veroorzaakt.
En tja, ik ben liever goedgelovig dan achterdochtig. Sue me....
En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Idd.
Dat doe ik net als wanneer Wilders roept dat die bedreigd is jij en/of anderen dat ook meteen geloven en niet in twijfel trekken.
Je zegt dat jij niet duidelijk heeft gemaakt dat die foto's niet bij de spotprenten horen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:33 schreef basilisk het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet?
Die verantwoording heeft die dan ook genomen door erbij te zeggen dat die foto's bij dreigbrieven hoorde en niet bij de spotprents.quote:Ik vind alleen dat ie publiekelijk had moet laten weten dat die berichtgeving niet klopte. Hij heeft die plaatjes en foto's onder de aandacht gebracht in het MO, dus heeft hij daar ook een verantwoording.
Nee hoor. Wees maar gerust.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef DaveHarris het volgende:
En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?
Nou okee, jij gelooft hem, ik niet. De tijd zal het leren wie er gelijk had.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee hoor. Wees maar gerust.
Dat ik een Imam geloof, wil niet zeggen dat ik alle beweringen van mensen zomaar geloof
ik meen me te herinneren dat toen die jongen in deventer door marokkanen werd dood gemept en de vriendin van die jongen verklaarde dat het ws allochtonen waren je haar verhaal in twijfel trok.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En tja, ik ben liever goedgelovig dan achterdochtig. Sue me....
bronquote:A Muslim religious organisation in Denmark, Islamisk Trossamfund, has brought attention to the cartoons during a tour of the Middle-East, and has allegedly represented that Muslims in Denmark have been exposed to much more overtly offensive images.[41] However, these additional images, none of which had previously been published by any mainstream media outlet, would be considered deliberately profane and obscene by many non-Muslims. On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]
Akhmad Akkari, spokesman of the Danish Muslim organisations which organised the tour, claimed to be unaware of the origin of the three pictures, claiming that they had been sent by unknown persons to Muslims in Denmark. Arkkari purported to justify the use of the three drawings as providing "insight in how hateful the atmosphere in Denmark is towards Muslims." However, when Akkari was asked if the Muslims who had received these pictures could be interviewed, Akkari refused to reveal their identities.[43]
tuurlijk, geloof in goedheid van de mensquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?
Daar zijn die foto's waarschijnlijk misbruikt door mensen die graag onrust willen stoken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef basilisk het volgende:
In SA dus kennelijk niet
Dat herinner je je verkeerd. Want ten eerste heb ik haar nooit gesproken en ten tweede heb ik dat verhaal helemaal niet in twijfel getrokken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef 1ofthefew het volgende:
ik meen me te herinneren dat toen die jongen in deventer door marokkanen werd dood gemept en de vriendin van die jongen verklaarde dat het ws allochtonen waren je haar verhaal in twijfel trok.
Dus eigenlijk is het de BBC die daar de fout in is gegaan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef schatje het volgende:
Ja, dat is gewoon olie op het vuur gooien. Een ander artikel:
"On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]"
bron
Dat BBC er van uit ging dat de foto`s ook in de krant stonden en dat vervoglens op tv melde betekend niet dat zij de veroorzaker van deze misvatting zijn. Waarschijnlijk hebben zij dat overgenomen uit de Arabische media.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het de BBC die daar de fout in is gegaan?
Godsdienstwaanzin onder moslims verspreidt zich sneller als de varkenspest.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef Super7fighter het volgende:
Protesten in Nigeria tegen spotprenten Mohammed
Uitgegeven op dinsdag 07 februari 2006 om 18:16:53, bijgewerkt om 18:49:40
(Novum/AP) - Leden van het parlement van de Noord-Nigeriaanse deelstaat Kano hebben dinsdag in het parlementsgebouw Noorse en Deense vlaggen verbrand uit woede over de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in die landen. Ook hebben zij Deense bedrijven verboden mee te bieden op een groot bouwproject, een bestelling van zeventig Deense bussen geannuleerd en de vijf miljoen inwoners van Kano opgeroepen Deense producten te boycotten. Het was het eerste grote protest in Nigeria naar aanleiding van de gewraakte prenten.
Parlementsvoorzitter Balarabe Gani zei dat als Denemarken dichterbij zou hebben gelegen, de Denen de toorn van de bevolking van Kano op een andere manier duidelijk zou zijn gemaakt. "Wij nemen het belasteren van onze heilige profeet niet lichtzinnig op", aldus Gani.
In het aangrenzende Niger gingen dinsdag tienduizenden boze moslims de straat op om anti-Deense leuzen te scanderen. In Niamey kwamen vijftigduizend mensen op de been om vreedzaam naar de belangrijkste moskee in de stad te lopen. Ook in andere West-Afrikaanse landen, zoals Mali en Mauritanië, werd tegen de controversiële publicaties in verschillende Europese media geprotesteerd.
Niet echt slim van de BBC dan he.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:52 schreef DaveHarris het volgende:
Dat BBC er van uit ging dat de foto`s ook in de krant stonden en dat vervoglens op tv melde betekend niet dat zij de veroorzaker van deze misvatting zijn. Waarschijnlijk hebben zij dat overgenomen uit de Arabische media.
Gaan we weer!quote:Moslims boos over beeld profeet op hooggerechtshof
WASHINGTON - Amerikaanse moslimleiders hebben hun bezorgdheid geuit over een beeld van de islamitische profeet Mohammed in het Amerikaanse hooggerechtshof. De sculptuur van Mohammed maakt deel uit van een marmeren fries van achttien invloedrijke wetgevers zoals Mozes, Confucius, Hugo de Groot en Karel de Grote. Mohammed houdt een koran in zijn linkerhand en een zwaard in zijn rechter.
De moslimleiders erkenden dinsdag dat het beeld van Mohammed bedoeld is om de stichter van de islam als historische figuur te eren. Het zou niet te vergelijken zijn met de Deense spotprenten over Mohammed, die islamieten als godslasterlijk beschouwen.
Amerikaanse moslims vroegen in het verleden al om verwijdering van het beeld. Het hof weigerde omdat anders de „artistieke compleetheid” zou worden aangetast.
De islamitische traditie verbiedt afbeeldingen van de profeet.
Die vrijheid van religie is nu juist een wet die eruit moet. Het geeft de valse impressie als zou religie iets anders zijn, méér zou zijn dan een mening. Wat natuurlijk verklaard waarom nogal wat gelovigen die wet juist willen handhaven.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:23 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik heb het idee dat er in deze discussie zoveel niet relevante zaken worden bijgehaald.
En dat sommige mensen deze topic (mis)bruiken om hun vooroordelen en haat te ventileren t.o.v. moslims, westerlingen en wie dan ook.
Zou de kern van deze discussie niet moeten zijn: vrijheid van meningsuiting die soms op gespannen voet staat met een ander grondrecht namelijk vrijheid van religie, en omgekeerd.
Mijn persoonlijke mening is dat er niet mag gekozen worden tussen deze twee. Dat ze allebei even belangrijk zijn.
Dat er moslims zijn die zich beledigd voelen, kan ik me voorstellen. Dat ze dan gaan demonstreren kan ik me ook voorstellen. Echter sommige mensen gaan dan te ver door te dreigen met geweld. Dreigen met geweld is in tegenspraak met zowel het grondrecht van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie.
Dus om een bindende factor te vinden in deze discussie. Laten we nou iedereen in zijn waarde laten en accepteren dat er verschillende meningen zijn over de cartoons. Maar laten we in gezamenlijkheid de geweldsdreigingen en geweldplegingen afkeuren.
Op dit punt hebben we toch geen discussie ?
Ik ben het met je eens, het grondrecht vrijheid van meningsuiting volstaat. Religie heeft geen aparte bescherming nodig.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:33 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Die vrijheid van religie is nu juist een wet die eruit moet. Het geeft de valse impressie als zou religie iets anders zijn, méér zou zijn dan een mening. Wat natuurlijk verklaard waarom nogal wat gelovigen die wet juist willen handhaven.
Al met al is de wet op vrijheid van religie volstrekt overbodig. Die vrijheid wordt al volledig gewaarborgd door de wet op vrijheid van meningsuiting en vergadering.
Wat wel een mogelijkheid zou zijn is een wet die de vrijheid van ongeloof waarborgt, gezien het gedrag van religies en gelovers door de eeuwen heen.
Het is natuurlijk van een onwaarschijnlijke hypocrisie, een gotspe, dat nu de indruk gewekt wordt dat het gelovigen zijn die bescherming moeten hebben, in plaats van de ''ongelovigen''. (wat natuurlijk onder gelovigen een zeer rekbaar begrip is)
jakkes![]()
Hoe weet je dat? Heb je daar een bron voor? Als dat zo zou zijn dan lijkt het me een klare zaak en dan zou dat weer eens duidelijk aantonen dat calvobbes veel te naief is. Ik mag toch ook hopen dat als dit echt vaststaat die imam een process aan z`n broek krijgt voor het aanzetten tot haat o.i.d.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:37 schreef Blood_Money het volgende:
Hij liegt. In het dossier dat-ie meenam stond ook vermeld dat Denemarken moskeeën verbiedt en bidden onmogelijk maakt. Kom op zeg.
de overeenkomst zit in het woordje strijdenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:51 schreef Drugshond het volgende:
-- offtopic --
[afbeelding]
Wat een contrast/overeenkomstDe een noemt het vrijheid de ander heiligheid, en beide partijen willen het verdeligen of voor strijden.
Constant? In november hebben ze 12 spotprenten geplaatst!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
het niet optreden van een krant die constant zit te beledigen
Dat is de krant, en niet het land. Om nog maar te zwijven over het feit wat 'respecteren' is...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
het niet respecteren van mensen in hun geloof
Heb jij de cartoons in de arabische kranten wel eens gezien?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
het niet optreden van een krant die constant zit te beledigen
het niet respecteren van mensen in hun geloof
Dat allen is Denemarken ervoor schuldig
Verwacht hier maar geen antwoord opquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heb jij de cartoons in de arabische kranten wel eens gezien?
Of tel je de hoon tegen het jodendom voor het gemak even niet mee?
ignore the trolls pleasequote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hey Meki!!!!!!
Misschien kun je vandaag WEL m'n vraag beantwoorden...
In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Waarom dan nu opeens zo'n rellen wanneer er eens andersom SPOTprenten over de islam worden gemaakt?
Aangezien je om een bron gaat janken geeft ik je die ook alvast.
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
Kranten uit onderandere Jordanië, Egypte, Qatar, Oman etc etc.
Wil je vandaag aub wel mijn vraag beantwoorden?
Maar ik zou spaarzaam zijn met beledigen, want je drukt een stempel op jezelf... En het is maar al te duidelijk welke stempel die cartoons uit de arabische wereld op de overheid en de cartoonisten daar zetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik je wijzen op dat het sinds deze week het in Europa toegestaan om iedereen te beledigen .
ten tweede ook dat is een belediging . elke belediging die mensen kwetst is een belediging maar sinds deze week mag je iedereen beledigen
Tja. Is dat even pech voor degenen die niks kunnen hebben...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik je wijzen op dat het sinds deze week het in Europa toegestaan om iedereen te beledigen .
ten tweede ook dat is een belediging . elke belediging die mensen kwetst is een belediging maar sinds deze week mag je iedereen beledigen
Net zo min als dat er een antwoord komt op de vraag waarom de moslims nu wel massaal demonstreren omdat hun geloof door het slijk wordt gehaald.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:12 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Verwacht hier maar geen antwoord op![]()
dat beslist Iran wel niet de commissiequote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zegt hij dan dat boycotten niet mag?
/edit: reageer ik toch weer.
Inderdaad. Wat is je probleem dan? Die commissie geeft alleen een mening...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:17 schreef Meki het volgende:
[..]
dat beslist Iran wel niet de commissie
zit ik enorm m'n best te doen op deze post, niemand die erop reageertquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:34 schreef SocialDisorder het volgende:
OK ontopic;
Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof botsen nergens.
Vrijheid van geloof houdt in dat je vrijelijk kan geloven wat je wil, van Christendom tot Verlichte Pad Van Het Konijn, van Islam tot Druïde Circel Van De 12 Bosgeesten, zonder dat je daarbij gehinderd wordt.
Vrijheid van meningsuiting houdt in dat je vrijelijk je mening over van alles en nog wat kan spuien, zonder dat je daarbij gehinderd wordt. Het houdt ook in dat niet iedereen het met de mening eens hoeft te zijn. Zie daar; daar ontstaat de dialoog.
Als Iran de vrijheid van meningsuiting wil gebruiken om de Holocaust te ontkennen, vind ik het prima, maar dan vraag ik op mijn beurt waar zij dat op baseren. Als Imam El-Moumni vind dat homo's in de dierengordel ergens tussen de honden en varkens terecht komen, wil ik wel eens weten waar dat vandaan komt.
En ja, om te voorkomen dat iedereen elkaar maar blind gaat beledigen, zijn er grenzen gesteld aan de beide vrijheden in de wet. Uitlatingen, of ze nou een mening zijn of voorkomen uit een religie, die oproepen tot haat van een bepaalde groep, kunnen door de rechter getoetst worden aan de wet, en eventueel kan deze rechter een straf loslaten op de persoon in kwestie.
Naar mijn mening hebben de oorspronkelijke 12 tekeningen niet opgeroepen tot haat, en zijn dus volkomen legitiem.
En de regels zijn door Deense krant en Europese kranten over geweest . Het onnodig mensen beledigigen van mensen bestaat niet in de mensheidquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zit ik enorm m'n best te doen op deze post, niemand die erop reageert![]()
ik wil hier wel op reagerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zit ik enorm m'n best te doen op deze post, niemand die erop reageert![]()
Mohammed met een bom in zijn tulband, wat zegt dat?quote:Naar mijn mening hebben de oorspronkelijke 12 tekeningen niet opgeroepen tot haat, en zijn dus volkomen legitiem.
Hey, dit is een jodengrapquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:38 schreef Nickthedick het volgende:
[[url=http://images3.pictiger.com/thumbs/32/7408c38dfaa0cfcb80fd223e1d6d8032.th.jpg]afbeelding][/URL]
Had even zin om te tekenen![]()
Was ironischer en dus leuker geweest iddquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef VendoR het volgende:
[..]
Hey, dit is een jodengrap.
Als dit in een joodse context geplaatst was, dan was het onschuldig grappig denk ik. (nu ook leuk)
Je kunt het ook zo uitleggen dat er in naam van de islam gedoodt wordt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
ik wil hier wel op reageren
[..]
Mohammed met een bom in zijn tulband, wat zegt dat?
Islam = terrorisme
+ Het westen voert een oorlog tegen het terrorisme
----------------------------------------------------------------------
= Het westen voert een oorlog tegen de Islam
Dat lijkt me voor moslims een stuk beledigender dan een paar plaatjes. Kennelijk heb ik het mis...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo uitleggen dat er in naam van de islam gedoodt wordt.
Let wel, ik wil absoluut niet beweren dat alle meningen even veel waard zijn. Een mening dient uiteindelijk onderbouwd te worden met argumenten en logica.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, het grondrecht vrijheid van meningsuiting volstaat. Religie heeft geen aparte bescherming nodig.
Elke overtuiging heeft waarde, religieuze overtuigingen zijn niet belangrijker dan andere overtuigingen.
Kwestie van interpretatie; je kan die prent ook zien als: Islamitische landen zijn een tikkende tijdbom. En dan hebben ze het niet eens over terrorisme; maar over de diplomatieke en binnenlandse neerwaardse spiraal waarin veel Islamitische landen zich begeven.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Islam = terrorisme
HA een inhoudelijke reactie. Fijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Islam = terrorisme
Dit sluit dit aan bij de gevoelens van de bevolking daar. Een oorlog tegen Afganistan, tegen Irak, de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israel ten koste van de Palestijnen, zware dreigementen tegen Syrie en Iran, de westerse steun aan dictatoriale en corrupte regimes in Saudi Arabië en Pakistan etc.
Plus dat je met een zo'n prent de hele gematigde Islam in het verdomhoekje zet.
De hele regio staat al onder druk en de dreiging van geweld is echt geen prettige emotie dus wat verwacht je in godsnaam?
Het is imo pure promotie van de Clash of Civilizations doctrine, de ideologie van een confrontatie tussen het Westen en de Islam. Of het in dit licht nog steeds geen oproepen tot haat of haatzaaien is mag iedereen zelf beoordelen.
Dat zou ook de uitleg zijn die ik eraan zou geven maar dat is niet wat de mensen er daar uit halen. En dat kun je ook niet verwachten denk ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo uitleggen dat er in naam van de islam gedoodt wordt.
Wat dus niet hetzelfde is als Islam = terrorisme.
Omdat zij er aanstoot aannemen moeten wij ervoor wijken? Het is gewoon onzin om zo heftig te reageren op een spotprent. Als dat een rechtvaardiging is voor terrorisme zijn ze écht niet goed snik daar zo. Sowieso moeten ze eens hun bekken opentrekken als er weer iemand uit naam van de Islam onthoofd wordt. Dat is een factor 1000 erger.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
Zien jullie het gevaar niet van massaal beledigen ???
dit kan een aanleiding worden voor Al Qaida
Al Qaida heeft helemaal geen aanleiding nodig. Al Qaida is een laffe gestoorde club van 'mensen' (door ze als beesten te betitelen doe je de beesten te kort) die altijd wel een aanleiding ziet om onschuldige mensen, waaronder kinderen, te vermoorden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
Ja, daarom vind ik het ook zo vreemd dat daar niet massaal op werd gereageerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:54 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor moslims een stuk beledigender dan een paar plaatjes. Kennelijk heb ik het mis...
Als het de bedoeling was om dat over te brengen, mag ik dan stellen dat dàt iig mislukt is?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Wat maakt deze tekening dan duidelijk? Deze tekening probeert duidelijk te maken aan gematigden dat er mensen zijn die de religie misbruiken voor andere doeleinden. En dát kan alleen maar aan te moedigen zijn, IMHO.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat zij er aanstoot aannemen moeten wij ervoor wijken? Het is gewoon onzin om zo heftig te reageren op een spotprent. Als dat een rechtvaardiging is voor terrorisme zijn ze écht niet goed snik daar zo. Sowieso moeten ze eens hun bekken opentrekken als er weer iemand uit naam van de Islam onthoofd wordt. Dat is een factor 1000 erger.
Ach... ze worden toch wel pissig om het 1 of het ander, nu zijn het cartoons, straks zijn ze het omdat we hier het lef hebben om te vliegerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
dit geeft wel het denken van Moslims dat Al Qaida terecht bezig is .quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Al Qaida heeft helemaal geen aanleiding nodig. Al Qaida is een laffe gestoorde club van 'mensen' (door ze als beesten te betitelen doe je de beesten te kort) die altijd wel een aanleiding ziet om onschuldige mensen, waaronder kinderen, te vermoorden.
Nog effe en het is Headless Nickquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:38 schreef Nickthedick het volgende:
[[url=http://images3.pictiger.com/thumbs/32/7408c38dfaa0cfcb80fd223e1d6d8032.th.jpg]afbeelding][/URL]
Had even zin om te tekenen![]()
Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijdersquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
Het lijkt mij idd een stuk beledigender als moslims zelf in naam van de islam dood en verderf zaaien dan een paar spotprent tekenaars die grappig willen zijn.
Waarom gaan moslims niet massaal de straat op als hun medebroeders hun geloof een slechte naam bezorgen dan een paar niet gelovige die een spotprentje tekenen??
![]()
Hoi Mekiquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
dit geeft wel het denken van Moslims dat Al Qaida terecht bezig is .
Dat willen wij niet hebben en moet snel een einde aan komen . dat kan alleen met een excuces komen van Denemarken
Nou lijkt mij niks meer dan menselijk. Wij zijn toch ook fel tegen moord en doodslag om een religie. En het lijkt mij dat jullie het helemaal zijn want jou geloof word gebruikt voor dat soort smerige praktijken. Lijkt me dat jij een stukje feller moet zijn dan een niet gelovige. Maar het is juist andersom. Niet gelovige laten hun stem hard horen als de islam word gebruikt om te moorden en te terroriseren maar moslims blijven gewoon stil?? Islam is toch zo belangrijk in jou leven? Zit je er niet mee dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijders. Ook al gaan we protesteren jullie blijven deze denkgedachte houden
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hoi Meki![]()
Zou een excuses van de krant niet voldoende zijn?, waarom van een heel land?
Met vriendelijke groet,
Johan
ik denk dat we dat wel met redelijke zekerheid kunnen stellen, hoewel je je wel kunt afvragen in hoeverre deze tekening in kwestie uberhaupt door de relschoppers gezien is, en zij niet blind achter een herrieschopper aanrennen die roept "DOOD AAN DENENMARKEN!" en dat zij erachteraan lopen "waarom zijn we tegen Denemarken?" 'Geen idee, het schijnt iets met strips, de profeet en belediging te maken te hebben." "Ah, OK, in dat geval ALLAH AKBAR!".quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als het de bedoeling was om dat over te brengen, mag ik dan stellen dat dàt iig mislukt is?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nou lijkt mij niks meer dan menselijk. Wij zijn toch ook fel tegen moord en doodslag om een religie. En het lijkt mij dat jullie het helemaal zijn want jou geloof word gebruikt voor dat soort smerige praktijken. Lijkt me dat jij een stukje feller moet zijn dan een niet gelovige. Maar het is juist andersom. Niet gelovige laten hun stem hard horen als de islam word gebruikt om te moorden en te terroriseren maar moslims blijven gewoon stil?? Islam is toch zo belangrijk in jou leven? Zit je er niet mee dan?
Vrijheidsstrijdersquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zouden we ? jullie zien Islaam als een gevaarlijke sekte . jullie weigeren respect voor te hebben en dat voor vrijheidstrijders. Ook al gaan we protesteren jullie blijven deze denkgedachte houden
Tja.. nou dan zijn we in ieder geval met elkaar eens. dat we het nu over een krant hebben en niet over een heel land.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
dat zou voor mij voldoende zijn . Maar zij weigeren het
en waarom ?? ik weet niet
Nee ik zou het mooi vinden als jij je stem luid zou laten horen als er weer een idioot in de naam van de islam het nodig vind om aanslagen te plegen. Je moet eens kijken hoeveel niet gelovige achter je staan en hoeveel respect jou religie terug kan winnen. Islam staat toch voor vrede? Ga dan dat uitschot bestreiden i.p.v. te janken over een paar tekeningen die niet gelovige hebben gemaakt. Wat weten zij nou van het "ware" geloof. Je moet die lafbekken binnen de islam aan pakken die richten meer schade aan dan een tekenaar. Geloof me.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Dus je geeft mij gelijk in ??
Willen jullie nou dat ik andere mensen nu ook moet gaan beledigen zoals wat AEL en Europa deed
moet ik hetzelfde doen ??moet ik dan ook naar de niveau gaan ?
Welja, rechtvaardig de acties van Al Qaida (of zoiets) ook nog even. En natuurlijk verwacht je nog serieus genomen te worden hier...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
dit geeft wel het denken van Moslims dat Al Qaida terecht bezig is .
Dat willen wij niet hebben en moet snel een einde aan komen . dat kan alleen met een excuces komen van Denemarken
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
VrijheidsstrijdersHet enige wat ze doen is zorgen dat er nooit iets gaat veranderen. Denk jij nu echt dat zij thuis gaan zitten met de koters als zij hen doel bereikt hebben?
Ze zullen gewoon doorgaan met haat en verderf zaaien hoor.
![]()
Die krant heeft al lang excuses aangeboden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Tja.. nou dan zijn we in ieder geval met elkaar eens. dat we het nu over een krant hebben en niet over een heel land.
Groetjes Johan![]()
Jij vind dat je met het leggen van bommen en zelfmoord terroristen in de naam van de Islam wel mensen in hun waarde laat? Nogmaals i.p.v. massaal te protesteren tegen tekeningen laat je stem eens horen als er weer een idioot een aanslag op onschuldige pleegt in de naam van jou geloof.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar vind jij dat Beledigen van mensen in hun waarde kan ?? dus voor Europa en AEL
Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KANquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee ik zou het mooi vinden als jij je stem luid zou laten horen als er weer een idioot in de naam van de islam het nodig vind om aanslagen te plegen. Je moet eens kijken hoeveel niet gelovige achter je staan en hoeveel respect jou religie terug kan winnen. Islam staat toch voor vrede? Ga dan dat uitschot bestreiden i.p.v. te janken over een paar tekeningen die niet gelovige hebben gemaakt. Wat weten zij nou van het "ware" geloof. Je moet die lafbekken binnen de islam aan pakken die richten meer schade aan dan een tekenaar. Geloof me.![]()
Hoi Meki ,quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar vind jij dat Beledigen van mensen in hun waarde kan ?? dus voor Europa en AEL
Dat is geen Islaam dat is baldadige cultuurquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij vind dat je met het leggen van bommen en zelfmoord terroristen in de naam van de Islam wel mensen in hun waarde laat? Nogmaals i.p.v. massaal te protesteren tegen tekeningen laat je stem eens horen als er weer een idioot een aanslag op onschuldige pleegt in de naam van jou geloof.
En jij hebt nog nooit iemand beledigd met je essays? Doe toch niet zo schijnheilig kerel.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Not gonna happen. Iets met vrijheid en meningsuiting. Hoe sneller je daarmee leert leven, hoe makkelijker het leven wordt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KAN
ik heb allang afstand genomen van extreministen jullie steunen ze blijkbaar nog
hoiquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hoi Meki ,![]()
Beledigen van mensen is inderdaad niet lief.![]()
Gelukkig staat in de wet dat als je vindt dat iemand je beledigd of discrimineert je aangifte kunt doen en er een rechtzaak van kunt maken.
Het is dan aan de rechter om er een uitspraak over te doen. Wat vindt je hier nou van?
Met vriendelijke groet,
Johan
Dat jij en vele moslims daar afstand van hebben genomen daar merken wij bijna niets van. Geen protesten niets? Lijkt me toch een veel serieuze kwestie dan een paar tekeningen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar waarom nemen jullie geen afstand van deze belachelijke haatprenten . Waarom niet massaal afkeuren dat beledigen niet KAN
ik heb allang afstand genomen van extreministen jullie steunen ze blijkbaar nog
Hallo Mekiquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is geen Islaam dat is baldadige cultuur
Islaam is geen terroristische club maar terroristen zijn dat
Islaam met 1,3 miljard mensen .
Ik essays ???quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
En jij hebt nog nooit iemand beledigd met je essays? Doe toch niet zo schijnheilig kerel.Jij bent hier de kampioen wat beledigen betreft
En wat nog triester is... je ziet het niet eens omdat je oogkleppen op hebt.
![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is geen Islaam dat is baldadige cultuur
Zolang je maar geen mensen gaat neersteken of aanzetten tot moord... primaquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik essays ???
Ik had alle respect voor iedereen ook voor Joden en voor Moslims
nu moet ik erover na gaan denken of dat nu ook zo is omdat het nu toegestaan is
Dat laatste bewust niet... dat heeft te maken met beschaving en moreel fatsoen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
Dus je geeft mij gelijk in ??
Willen jullie nou dat ik andere mensen nu ook moet gaan beledigen zoals wat AEL en Europa deed
moet ik hetzelfde doen ??moet ik dan ook naar de niveau gaan ?
nou kom je met onzinquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:21 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
miljoenen mensen om het leven gekomen door die baldadigheid. Geen hond die massaal ging protesteren dat is gewoon een beetje baldadigheid he?
En er zijn een paar tekeningen die moslims zelf ook al jaren in hun kranten hebben over joden etc. en ze staan op hun achterse poten. Als iets baldadig is dan zijn het wel die spotprentjes. Maar moorden en aanslagen baldadig noemen?? HAHAHAHAHAH
Hoi Mekiquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
hoi![]()
Maar waarom keurt Balkenende dat goed en waarom keurt Poetin dat fout '?
Drugshond, ik heb die vraag al meerdere malen aan meki gesteld zonder enig antwoord, enkel ontwijkende replies en steeds vragen wat de vraag ookalweer was en vragen om een bron, die tig keer gepost is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:16 schreef Drugshond het volgende:
Meki ,TC03,.Refragmental .. de eerste notes staan eral.
Of ontopic (in de geest van de laatste bijdrages).. of optiefen.
In flamebaits en steken onder water hem ik nu geen zin. En zeker niet na een opruimaktie.
Probeer die spelletjes maar in [NWS-FB], maar niet in dit serieuze topic.
Is toch in naam van jou geloof gedaan? Dan heb je ook niets met die spotprenten te maken? Dat is ook in de naam van jou geloof maar daar heb jij toch niets verder mee te maken? Dus waarom druk over maken?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
nou kom je met onzin![]()
miljoenen
Moet ik me daarover gaan beantwoorden ? ben ik chef de aanslagen ????
Ik heb er niks mee te maken dus ga ik er NIET mee bemoeien![]()
Als iemand uit een groep of vereniging waar ik ook lid van ben iets raars doet, zou ik hem/haar iig veroordelen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
nou kom je met onzin![]()
miljoenen
Moet ik me daarover gaan beantwoorden ? ben ik chef de aanslagen ????
Ik heb er niks mee te maken dus ga ik er NIET mee bemoeien![]()
Hij lult zich 10 keer vast. Als iemand een aanslag pleegt uit de naam van zijn geloof heeft ie er niks mee te maken en bemoeid ie zich er niet mee. Maar als er een spotprentje over zijn geloof verschijnt word ie gek?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:29 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als iemand uit een groep of vereniging waar ik ook lid van ben iets raars doet, zou ik hem/haar iig veroordelen.![]()
http://expliciet.nl/quote:Open brief van Okay Pala aan de groep Wilders
Nederland, 02-02-2006
Aan de groep Wilders,
Uw groep heeft de kans gegrepen en gebruik gemaakt van een gebeurtenis om een goedkoop politiek gewin te realiseren, en stemmen terug te winnen die het had verloren. Wij zien u de Moslims uitdagen, prenten publiceren waar ieder weldenkend mens het eens is over haar hoogst provocerende en beledigend karakter. Wat heeft u hiertoe gedreven? Is het de liefde om in de schijnwerpers te staan, of is het opportunisme?
Hoezeer u beweert deze smerige prenten gepubliceerd te hebben uit vrees de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid aan te tasten. Wij weten zeker dat u heeft gehandeld uit haat tegen Islam en de Moslims, met als doel Islam en de Moslims te lasteren.
Als u daadwerkelijk een helder en correct begrip heeft over “vrijheid” waar u over raaskalt, waarom heeft u de gevoelens van miljoenen Moslims gekwetst? En als u gerekend wordt tot de denkers onder de intellectuelen, waarom heeft u deze prenten gepubliceerd en hiermee een miljoen Moslims gelasterd die volgens u opgericht en integreert zouden moeten worden.
Wij hebben uw commentaar op de gebeurtenissen in de wereld ten gevolgen van deze prenten gelezen, en zijn dan ook niet verbaasd over het lage niveau en de oppervlakkige visie waarmee u gezegend bent. Waar wij ons echter wel over verbazen is hoe figuren zoals u stoelen in het parlement bezet houden.
Hoe kunnen figuren zoals u regenten en politici zijn die met hun dwaasheid het land naar onrust leiden, en haat tussen de onderdanen zaaien?
Zoals gewoonlijk verbindt u de gebeurtenissen met het Islamitische fundamentalisme, en beschouwt u het verbod op het afbeelden van de profeet vrede zijn met hem als enkel de visie van de zogenaamde fundamentalisten. En wij zeggen u, weer heeft u uw onwetendheid over de Islam en de Moslims duidelijk getoond. Want het verbod op het afbeelden van de profeet vrede zij met Hem, is iets waar geen enkele onenigheid over bestaat onder de Moslims, en is niet enkel specifiek aan de zogenaamde fundamentalisten onder hen.
En de door u uitgekraamde onzin, is een verwijzing naar de werkelijke reden achter uw handelen, namelijk het vervormen van de kwestie, en deze presenteren als zijnde een strijd tussen het Islamitische fundamentalisme en de Europese moderniteit die vertegenwoordigd wordt in de zogenaamde vrijheid.
En wij delen u bij dezen mede dat het verdedigen en het opkomen voor de profeet Mohammed, vrede zij met Hem, een plicht is voor alle Moslims, niet enkel de fundamentalisten. En weet dat de belediging van de profeet Mohammed vrede zij met Hem, een belediging is gericht tot alle Moslims, zowel tot die als fundamentalist worden aangeduid, als tot degenen die als gematigd worden gekenmerkt.
En helaas beschikken de Moslims (nog) niet over een krachtige staat, de Rechtgeleide Khilafah Staat, die u uw misdaad en de ernst van uw handelen aantoont. Echter, de wil en passie in de harten van Moslims hun profeet te verdedigen blijft.
En wij eisen namens de Moslims in dit land van u het verwijderen van de lasterende prenten en dat u openlijk en publiekelijk uw excuses aanbiedt.
Wij eisen dit, opdat u gewaarschuwd bent dat u een miljoen Moslims heeft gelasterd die in dit land verblijven, en u haat zaait onder de burgers.
Okay Pala,
Lidvertegenwoordiger van Hizb ut-Tahrir in Nederland
Ik geloof ook wel dat jij respect hebt voor anderen. Probleem is alleen dat je discussievaardigheden soms wat matig zijn ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik essays ???
Ik had alle respect voor iedereen ook voor Joden en voor Moslims
nu moet ik erover na gaan denken of dat nu ook zo is omdat het nu toegestaan is
quote:
vond je het anders geen dreigende taal?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:45 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
net of Wilders daar van onder de indruk is. Ze moeten niet janken om die kut prentjes. Hoe gefrustreerder ze reageren op die prentjes hoe leuker ze worden. Gewoon lekker op die site laten staan.
Trouwens hebben ze de website van Wilders als startpagina? Waarom druk om maken, weer publiciteit voor Wilders daar is het hem om te doen. Gewoon negeren want ik neem aan dat ze geen vaste bezoekers van die site zijn. whehehe
Nee ik heb liever dat ze een mailtje sturen dan een gebouw afbranden en iemand vermoorden. Hun goed recht om netjes een mailtje te sturen. Maar die drukte om niks..... pffffffffffquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vond je het anders geen dreigende taal?
Nee.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vond je het anders geen dreigende taal?
je voedt mondelinge drukte anders wel met je reactiesquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee ik heb liever dat ze een mailtje sturen dan een gebouw afbranden en iemand vermoorden. Hun goed recht om netjes een mailtje te sturen. Maar die drukte om niks..... pffffffffff
Wij eisen dit, opdat u gewaarschuwd bent dat u een miljoen Moslims heeft gelasterd die in dit land verblijven, en u haat zaait onder de burgers.quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:25 schreef Refragmental het volgende:
Drugshond, ik heb die vraag al meerdere malen aan meki gesteld zonder enig antwoord, enkel ontwijkende replies en steeds vragen wat de vraag ookalweer was en vragen om een bron, die tig keer gepost is..
Ze hebben wel een punt, maar slaan vervolgens over op een dreigende toon:quote:
Die één miljoen moslims bestaan helemaal niet. Ik denk dat je circa de helft als oprecht moslim kunt beschouwen.quote:Wij eisen dit, opdat u gewaarschuwd bent dat u een miljoen Moslims heeft gelasterd die in dit land verblijven, en u haat zaait onder de burgers.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je voedt mondelinge drukte anders wel met je reacties
juist ik vond het ook wel dreigend over komenquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ze hebben wel een punt, maar slaan vervolgens over op een dreigende toon:
[..]
Die één miljoen moslims bestaan helemaal niet. Ik denk dat je circa de helft als oprecht moslim kunt beschouwen.
ik wel hoor, voor mij is het niet onverwachtquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
vind je het gek? Er worden gebouwen afgebrand en mensen vermoord om een paar spotprentjes. Wie had dat kunnen denken?
![]()
Jij had dit serieus verwacht? Zelfs dat er doden over gingen vallen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik wel hoor, voor mij is het niet onverwacht
Klopt ... Langzamerhand maakt Wilders zichzelf trouwens echt belachelijk. Ik kan mij best vinden in een aantal van zijn gepubliceerde standpunten, maar hij slaat door in zijn Islam-obsessie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
juist ik vond het ook wel dreigend over komen
Ze hebben helemaal geen punt, heb je die website wel eens goed bekeken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ze hebben wel een punt, maar slaan vervolgens over op een dreigende toon:
[..]
Die één miljoen moslims bestaan helemaal niet. Ik denk dat je circa de helft als oprecht moslim kunt beschouwen.
Ik doel alleen op de reden waarom Wilders de cartoon geplaatst heeft.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal geen punt, heb je die website wel eens goed bekeken.
Ja ik verbaas me dat jij het niet had verwacht, extremisten zoeken alleen maar simpele redenen om hun aanslag te rechtvaardigen, remember?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij had dit serieus verwacht? Zelfs dat er doden over gingen vallen?![]()
Tsjaah, ik vraag me dan ook af, hoeveel "steun" Denemarken heeft aan de door hem geplaatste foto's op zijn webruimtequote:Op woensdag 8 februari 2006 00:56 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Klopt ... Langzamerhand maakt Wilders zichzelf trouwens echt belachelijk. Ik kan mij best vinden in een aantal van zijn gepubliceerde standpunten, maar hij slaat door in zijn Islam-obsessie.
vast welquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
Waar ik opeens aan zit te denken is aan caberet.
Hans Teeuwen had in een show toch grappen over de lul van Allah? Waarom werd daar eigenlijk wel gewoon normaal op gereageerd. Geen doodsbedreigingen aan zijn adres?
Hij had ook een hoop geslaagde grappen over jezus en god? Is toch lachen? Jij kon dus ook niet lachen om de Allah met zijn dikke lul grappen?quote:
vind het niet eens humor, hij bracht het schreeuwerig over en snapte niet waarom men er over moest lachen, maar goed zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hij had ook een hoop geslaagde grappen over jezus en god? Is toch lachen? Jij kon dus ook niet lachen om de Allah met zijn dikke lul grappen?![]()
Geen steun. Het opnieuw publiceren is gewoon uitdagen ... Ik vind overigens nog steeds dat de achterliggende gedacht van de publicatie van de Denen best goed was ... namelijk het vestiging van de aandacht op misdragingen uit de naam van een religie. De afbeelden van Mohammed was een minder handige keuze. Echter ... de misbruik die bepaalde extremisten maken van de situatie (een publicatie van maanden geleden) is gewoon verachtelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tsjaah, ik vraag me dan ook af, hoeveel "steun" Denemarken heeft aan de door hem geplaatste foto's op zijn webruimte
Hoezo helaas?quote:En helaas beschikken de Moslims (nog) niet over een krachtige staat, de Rechtgeleide Khilafah Staat, die u uw misdaad en de ernst van uw handelen aantoont.
vooral als het ook daadwerkelijk klopt dat imams 8er alle commotie zittenquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:09 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Geen steun. Het opnieuw publiceren is gewoon uitdagen ... Ik vind overigens nog steeds dat de achterliggende gedacht van de publicatie van de Denen best goed was ... namelijk het vestiging van de aandacht op misdragingen uit de naam van een religie. De afbeelden van Mohammed was een minder handige keuze. Echter ... de misbruik die bepaalde extremisten maken van de situatie (een publicatie van maanden geleden) is gewoon verachtelijk.
Dat lijkt wel zo te zijn inderdaad. Persoonlijk vind ik dat moslims er goed aan zouden doen deze man te lynchen. Juist de reacties die dit soort personen uitlokken geven een religie een slechte naam. Idem dito overigens voor terroristen ... Ik denk dat de Islamitische wereld veel kan winnen door opener te zijn in de aanpak van extremisten. Goed voorbeeld is overigens ook de Palestijnse kwestie. Van mensen die meerdere malen in de regio zijn geweest begrijp ik juist van veel radicale Palestijnen helemaal geen vrome moslims zijn ... Echter gebruiken ze de Islam wel om een eenheid te vormen. Begrijpelijk gezien hun conflict met de Joden, maar wel weer een punt waardoor de Islam slecht in het nieuws komt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vooral als het ook daadwerkelijk klopt dat imams 8er alle commotie zitten
Ik denk nog steeds dat men eerder spot met het terrorisme, en dan voornamelijk het terrorisme uit de naam van de Islam. En niet met de Islam zelf.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat zou ook de uitleg zijn die ik eraan zou geven maar dat is niet wat de mensen er daar uit halen. En dat kun je ook niet verwachten denk ik.
Voor de goede orde, ik vind dat de krant dit mag afdrukken hoor. Ik zet alleen dikke vraagtekens bij de 'onschuldige' bedoeling ervan.
dude, ik ben slapen.. Veel discussieer plezier nog, truste!quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:17 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat lijkt wel zo te zijn inderdaad. Persoonlijk vind ik dat moslims er goed aan zouden doen deze man te lynchen. Juist de reacties die dit soort personen uitlokken geven een religie een slechte naam. Idem dito overigens voor terroristen ... Ik denk dat de Islamitische wereld veel kan winnen door opener te zijn in de aanpak van extremisten. Goed voorbeeld is overigens ook de Palestijnse kwestie. Van mensen die meerdere malen in de regio zijn geweest begrijp ik juist van veel radicale Palestijnen helemaal geen vrome moslims zijn ... Echter gebruiken ze de Islam wel om een eenheid te vormen. Begrijpelijk gezien hun conflict met de Joden, maar wel weer een punt waardoor de Islam slecht in het nieuws komt.
De wereld is toch beter af met een stabiel, verenigd moslimrijk met een krachtige kernwapenarsenaal , dat de balans en rust in de wereld terug doet keren. Of niet?quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De wereld is toch beter af met een stabiel, verenigd moslimrijk met een krachtige kernwapenarsenaal , dat de balans en rust in de wereld terug doet keren. Of niet?
right...quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Super7fighter het volgende:
De wereld is toch beter af met een stabiel, verenigd moslimrijk met een krachtige kernwapenarsenaal , dat de balans en rust in de wereld terug doet keren. Of niet?
Nogal een kromme interpretatie van Het Geloof van de Vrede als je het mij vraagt. Tekenend voor de hypocrisie van sommige van haar volgelingen. De corrupte Imam en de terroristen mogen van jou wel dood omdat ze de het aanzien van de Islam beschadigd hebben, maar het eigen geweld dat daarbij toegepast moet worden is natuurlijk volkomen gerechtvaardigd. Typerend.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:17 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat moslims er goed aan zouden doen deze man te lynchen. Juist de reacties die dit soort personen uitlokken geven een religie een slechte naam. Idem dito overigens voor terroristen...
Noem eens een stabiel moslim land op over de laatste 50 jr geen twist had over een stukje grondgebied. Of zal ik de lat lager leggen.... de laatste 20 jr...quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Super7fighter het volgende:
Kan je een voorbeeld noemen? Voor zover mij bekend zijn de landen waarvan de meerderheid van de bevolking moslim is juist zeer onstabiel.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Brunei, Maleisie, Qatar, VAE, Libie, Tunesie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Noem eens een stabiel moslim land op over de laatste 50 jr geen twist had over een stukje grondgebied. Of zal ik de lat lager leggen.... de laatste 20 jr...
10 jr... ?
Het leger in Turkije speelt ook een belangrijke rol in het bewaren van deze stabiliteit.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
turkeije, daar gaat het wel goed. Maar dat is ook geen moslims staat. Ze hebben daar een strenge scheiding tussen religie en staat. en zo hoort het ook
vraag eens aan koerden en armenen hoe stabiel het allemaal binnen de grenzen is...quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
turkeije, daar gaat het wel goed. Maar dat is ook geen moslims staat. Ze hebben daar een strenge scheiding tussen religie en staat. en zo hoort het ook
Betrekkelijk weinig moslim landen die ook nog eens ver uit elkaar liggen om een stabiele islamitische eenheid te smeden. En toch wil je kernwapens voor je grootmacht ?!quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:57 schreef Super7fighter het volgende:
Brunei, Maleisie, Qatar, VAE, Libie, Tunesie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |