Dan reageer je toch lekker niet op mij. Ik begrijp alleen niet hoe je iemand kan steunen die zonder enig gevoel in zijn godverdomme doden op zijn geweten heeft en bijna een complete wereldoorlog ontketent.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:21 schreef stukovich het volgende:
[..]
Daar vallen de meeste vrouwen op, jammer dat er ook nog gothics bij lopen.
Anyway, als jij je ergens niet in wilt verdiepen, waarom zou ik dan moeite doen om met jou in discussie te gaan.
ONZ is een paar treden verder
Waarom twijfel je daar aanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nee hoor, ik denk dat ze best dreigbrieven ontvangen, maar het is maar zeer de vraag of dat deze geweest is.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom twijfel je daar aan
En of het te maken heeft met de spotprenten over Mohammed is niet duidelijk. We weten de exacte inhoud van die dreigbrieven niet. Maar het was waarschijnlijk gewoon een verzameling van dreigbrieven en andere ellende die Imam's over zich heen hebben gekregen.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Feit blijft dat de hele ophef misplaatst en ge-enscenceerd is
Ja je hebt gelijk, ik ga mijn moslimbuurman er maar even op aanspreken, want dit kan toch écht niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:28 schreef Super7fighter het volgende:
De topictitel is misleidend en klopt niet.
Ik heb geen idee wat de bedoeling is van pislinke Moslims. Daar heb ik ook weinig boodschap aan, want op die manier bereik je niks en het is ook totale onzin om je over zoiets zo kwaad te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu zijn een aantal miljoenen pislinke Moslims de weegschaal recht aan het trekken ofzo? Of moet er dan nog een ambassade of 4 in de brand vliegen, een paar ongelovigen de strot afgesneden en een paar zelfmoordterroristen opgeblazen in een deense bus?
Die imams interesseren je niet, maar je hebt het wel constant over hun geripte lulquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen ogenblik behoefte aan ook, ik heb voldoende gezond verstand om zelfstandig te denken en dat wil ik zo houden ook.
Van mij mogen ze zelfs die gasten voor eeuwig aan hun geripte lul aan de hoogste boom hangen.
Je hebt er een universitaire studie voor nodigquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:28 schreef dancemacabre het volgende:
Imam Abu Mazen spreekt niettemin zijn volk in klare taal toe.
Imam worden is blijkbaar éénvoudig.
Conclusie?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de bedoeling is van pislinke Moslims. Daar heb ik ook weinig boodschap aan, want op die manier bereik je niks en het is ook totale onzin om je over zoiets zo kwaad te maken.
Dat jij vind dat het misplaatst en ge-ensceneerd is, wil nog niet zeggen dat Imams in Denemarken nooit zo'n driegbrief hebben ontvangen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nu insinueer je dat ik het eens ben met die Imam, geen woorden in mijn mond leggen svpquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan reageer je toch lekker niet op mij. Ik begrijp alleen niet hoe je iemand kan steunen die zonder enig gevoel in zijn godverdomme doden op zijn geweten heeft en bijna een complete wereldoorlog ontketent.
Geweld is zinloos.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Conclusie?
Nee, maar volgens mij gaat dit topic niet over het al dan niet ontvangen van een dreigbrief door een Imam, maar over het feit dat een Imam blijkbaar doelbewust een enorme hetze heeft gecreeerd door een 'fatwah' tripje te houden langs een aantal molsimfundies.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat jij vind dat het misplaatst en ge-ensceneerd is, wil nog niet zeggen dat Imams in Denemarken nooit zo'n driegbrief hebben ontvangen.
Wat doet een Palestijnse leider in deze discussie?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:32 schreef dancemacabre het volgende:
Hoe heeft Abu Mazen het dan tot Imam geschopt?
In de titel staat dat Imams zelf spotprenten hebben gemaakt en dat is onzin.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, maar volgens mij gaat dit topic niet over het al dan niet ontvangen van een dreigbrief door een Imam, maar over het feit dat een Imam blijkbaar doelbewust een enorme hetze heeft gecreeerd door een 'fatwah' tripje te houden langs een aantal molsimfundies.
Pardon?quote:Al je posts in dit topic zijn derhalve ook volledig offtopic en doen er sterk aan denken dat je maar vooral de aandacht van het schandalige feit wil afleiden:
Wat heeft de Holocaust en de joden te maken met de spotprent tekenaars? Wat hebben alle denen te maken met de krant en tekenaar van de spotprents?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wat doet een Palestijnse leider in deze discussie?![]()
Ik denk dat hij Abu Hamza bedoelt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:36 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat heeft de Holocaust en de joden te maken met de spotprent tekenaars? Wat hebben alle denen te maken met de krant en tekenaar van de spotprents?![]()
wat heb jij met betreffende prents te makenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:36 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat heeft de Holocaust en de joden te maken met de spotprent tekenaars? Wat hebben alle denen te maken met de krant en tekenaar van de spotprents?![]()
Ik dacht nog wel dat je bij de hysterische massa was om vreedzaam mee te demonstreren. Vort, doe je nickname eer aan en ga super vechten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Die imams interesseren je niet, maar je hebt het wel constant over hun geripte lul![]()
Wat doe je dan eigenlijk in deze discussie?![]()
Schijnbaar alles moslims geven iedereen de schuld. Zij proberen groepen tegen elkaar op te zetten door dat stront geloof. Zonder religies was het zoveel gezelliger op aarde.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat heb jij met betreffende prents te maken![]()
als je tegenwoordig iedereen al moet beoordelen van hun nickquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik dacht nog wel dat je bij de hysterische massa was om vreedzaam mee te demonstreren. Vort, doe je nickname eer aan en ga super vechten.
Extremisten rellen om prentjes, of zie je mij ook als een extremistquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
![]()
Ik ben wel gezellig en ik zal nooit gaan rellen om een paar spotprentjes.![]()
Kennelijk vond ie het niet de moeite om ze in SA te laten weten dat die afbeeldingen geen onderdeel van de 12 spotprenten waren.quote:Maar wat men er in Saoedi-Arabië mee doet, is niet zijn verantwoordelijkheid, vindt Abu Laban. Hij heeft de Deense regering wel een brief gestuurd om uitleg te geven: „Wij zijn ook Denen, wij zijn ook bezorgd om wat er gebeurt.” Maar een oproep van hem aan de Arabische wereld om de escalatie te stoppen, ziet Abu Laban niet zitten: „Dat gelooft niemand.” Hij hoopt dat de crisis overwaait.
Nee maar er zijn tegenwoordig wel een hoop extremisten. Ik ga niet "leuker" denken over de islam als je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig zijn er ook nog een hoop normale mensen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Extremisten rellen om prentjes, of zie je mij ook als een extremist![]()
er zijn miljoenen extremisten, er zijn 100den miljoenen vreedzame lieve moslimsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:52 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee maar er zijn tegenwoordig wel een hoop extremisten. Ik ga niet "leuker" denken over de islam als je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig zijn er ook nog een hoop normale mensen.
Nee, jij beledigde mij toen je me afwees, onder de mom van ik wil geen hoofddoekquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nou, niet alleen op zijn nick hoor. Ben nog zelfs een paar dagen geleden voor zoiets als een hoer die alleen maar goed is om te neuken door hem uitgemaakt. Ja, en dan krijg je af en toe weleens van die steigerende reacties.
Maar ik heb zijn huis niet in de fik gestoken wegens beledigingen.![]()
Het is verkeert, het is een gewone persoonsvorm in de hij-vorm tegenwoordige tijd, ofwel stam+tquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:44 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ontkennen is zinloos als jij niet in die situatie verkeerd
Pot verwijt ketel?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:46 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik kan het niet genoeg benadrukken, maar jij mist ook nog eens spellingscontrole/beheersing
Gelukkig wel ... anders zouden de problemen helemaal niet te overzien zijn. Niet alle moslims zijn extremist, wel veel extremisten noemen zich moslim. En juist door je als normale gelovige niet te verzetten tegen de vele extremistische elementen heeft de Islam een belabberde naam.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
er zijn miljoenen extremisten, er zijn 100den miljoenen vreedzame lieve moslims![]()
Je hebt zojuist kort samengevat wat ik 3 jaar bij Fok! probeer te vertellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Gelukkig wel ... anders zouden de problemen helemaal niet te overzien zijn. Niet alle moslims zijn extremist, wel veel extremisten noemen zich moslim. En juist door je als normale gelovige niet te verzetten tegen de vele extremistische elementen heeft de Islam een belabberde naam.
Klopt, het is bijv. goed dat de haatimam in Engeland veroordeeld is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Gelukkig wel ... anders zouden de problemen helemaal niet te overzien zijn. Niet alle moslims zijn extremist, wel veel extremisten noemen zich moslim. En juist door je als normale gelovige niet te verzetten tegen de vele extremistische elementen heeft de Islam een belabberde naam.
Mjah sehr intelligente reactie, maar waarom zou ze nou met een vaatdoek op haar hoofd moeten rondlopen van jou en waarom ben je daar boos om? Ik betrap jou er ook nooit eens op dat je een rechtstreeks antwoord geeft, altijd maar duck, weave, ontkennen en goedpraten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en nu bezig houden met je eigen reacties en je kunt er mee door.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:50 schreef basilisk het volgende:
Kennelijk vond ie het niet de moeite om ze in SA te laten weten dat die afbeeldingen geen onderdeel van de 12 spotprenten waren.
quote:Dat waren plaatjes die sommige imams als dreigbrief hadden ontvangen. We hebben dat er in onze notitie nadrukkelijk bij vermeldt.”
Waarom heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Dat heeft die wel gedaan. Dat staat ook in het artikel en ook in de eerste post van mij in dit topic...
[..]
In eerste instantie (als ik 'em mag geloven), maar als hij ziet dat ze er in SA vervolgens een andere draai aan geven dan zeg je daar toch ook wat van? Hij is tenslotte met die plaatjes aan komen zetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Dat heeft die wel gedaan. Dat staat ook in het artikel en ook in de eerste post van mij in dit topic...
[..]
Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:11 schreef DaveHarris het volgende:
Waarom heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam?
Wie zegt dat die dat niet gedaan heeft?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef basilisk het volgende:
In eerste instantie (als ik 'em mag geloven), maar als hij ziet dat ze er in SA vervolgens een andere draai aan geven dan zeg je daar toch ook wat van?
Mensen van allerhande religie hebben er nogal eens een handje van dat ze onterecht voor elkaar opkomen. doen ze ook met pedo´s in de katholieke kerk.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik ben niet iemand die denkt dat elke Moslim een leugenaar is.
En ik ben ook niet zo naief om te denken dat die Imams in Denemarken nooit dreigbrieven hebben ontvangen. Dus ik zou niet weten waarom die zoiets zou verzinnen.
Imam Ahmed Abu Laban, ja. Betrouwbare kerel. Onomstreden ook. Ik geloof hem op z'n woord. Leon de Winter? Tja, blijft een Jood, hè?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dus omdat je niet denkt dat iedere moslim een leugenaar is heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam. Logica. Je hebt zeker ook blind vertrouwen in de voorgangers van de Tawhid moskee, de Al-Fourqaan moskee of de As Soenah moskee?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom niet?
En ik ben ook niet zo naief om te denken dat die Imams in Denemarken nooit dreigbrieven hebben ontvangen. Dus ik zou niet weten waarom die zoiets zou verzinnen.
Dat wil nog niet zeggen dat iedere gelovige een leugenaar is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:17 schreef Panzerknacker het volgende:
Mensen van allerhande religie hebben er nogal eens een handje van dat ze onterecht voor elkaar opkomen. doen ze ook met pedo´s in de katholieke kerk.
Een blind vertrouwen niet. Dat zou ik pas hebben als ik iemad door en door ken. En dat is niet het geval. Maar ik ga niet iemand die ik niet ken, zomaar beschuldigen van leugens.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:19 schreef DaveHarris het volgende:
Dus omdat je niet denkt dat iedere moslim een leugenaar is heb je blind vertrouwen in de desbetreffende imam.
Afijn, maar nu weten we wel onderhand zeker waardoor al dat geweld onstaan is. Maar ik begrijp even niet waarom deze imam niet is opgepakt daar hij zelfs nog in Denemarken is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als men prentjes maakt hoeft niemand dood, beter gesproken mag niemand dood.
En jij hoeft geen hoofddoek te dragen.
Dat wil nog niet zeggen dat je het blindelings zomaar voor een medegelovige moet opnemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat iedere gelovige een leugenaar is.
zijn er nog ambassades in de fik gestoeken?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als men prentjes maakt hoeft niemand dood, beter gesproken mag niemand dood.
En jij hoeft geen hoofddoek te dragen.
misschien al huisarrest ofzo?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Afijn, maar nu weten we wel onderhand zeker waardoor al dat geweld onstaan is. Maar ik begrijp even niet waarom deze imam niet is opgepakt daar hij zelfs nog in Denemarken is.
laatste was in libanon als ik me nie vergis(gister)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
zijn er nog ambassades in de fik gestoeken?
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef Panzerknacker het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat je het blindelings zomaar voor een medegelovige moet opnemen.
De imam die Osama Bin Laden publiekelijk tot held aller Arabieren uitriep vlak na 9/11. Die iman, ja. Mjah, vrijheid van meningsuiting. Moet kunnen, toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:21 schreef calvobbes het volgende:
En dit topic gaat over die Deense Imam. Niet over andere Imams.
In de pers heef ie dat niet gedaan. Terwijl hij het wel belangrijk genoeg vond om iedereen in het MO die spotprenten te laten zien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wie zegt dat die dat niet gedaan heeft?
Dat hij het niet zijn verantwoordelijkheid vind, wil nog niet zeggen dat het hem helemaal koudlaat.
Ik toon niet aan dat/of de man een leugenaar is, ik toon aan dat jij hem zondermeer gelooft omdat hij ook moslim is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet.
Ik kies ervoor om die man zijn verhaal te geloven. Wat is daar mis mee? Waarom willen jij en anderen mij, zonder duidelijk bewijs, er van doen overtuigen dat die man een leugenaar is?
Waar in de pers heeft hij dan gezegd dat die foto bij de cartoons hoorde?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:25 schreef basilisk het volgende:
In de pers heef ie dat niet gedaan.
Je neemt zijn woorden over als waarheid zonder aan de authenticiteit daarvan te twijfelen, dat zegt mij eigenlijk wel dat er gesproken kan worden over een blind vertrouwen. De commotie die de beste man op z`n geweten heeft zou eigenlijk al genoeg reden zijn om te twijfelen aan zijn intentie, en als daar eenmaal twijfel bestaat is het zeer gezond om twijfel te hebben aan de oprechtheid van de man.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Een blind vertrouwen niet. Dat zou ik pas hebben als ik iemad door en door ken. En dat is niet het geval. Maar ik ga niet iemand die ik niet ken, zomaar beschuldigen van leugens.
En dit topic gaat over die Deense Imam. Niet over andere Imams.
Nee idd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:26 schreef Panzerknacker het volgende:
Ik toon niet aan dat/of de man een leugenaar is
Idd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef DaveHarris het volgende:
Je neemt zijn woorden over als waarheid zonder aan de authenticiteit daarvan te twijfelen
Als iemand commontie veroorzaakt, wil dat nog niet meteen zeggen dat iemand onbetrouwbaar of een leugenaar is.quote:De commotie die de beste man op z`n geweten heeft zou eigenlijk al genoeg reden zijn om te twijfelen aan zijn intentie, en als daar eenmaal twijfel bestaat is het zeer gezond om twijfel te hebben aan de oprechtheid van de man.
Je snapt het punt nog niet. Je bent te goedgelovig, een gezond stukje achterdocht en kennis zou ervoor kunnen zorgen dat je het niet onnodig voor een jackass opneemt en de verschillende nieuwsberichten wijzen toch echt in die richting.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee idd.
het zou de discussie een stuk nuttiger maken als iemand dat wel zou doen.
Nu zitten we met verschillende mensen nutteloos te zanikken over of je een Moslims mag geloven of niet.
Wat maakt het in godsnaam uit dat ik die man in dit geval geloof? Mag ik die mening niet hebben ofzo?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik vind alleen dat ie publiekelijk had moet laten weten dat die berichtgeving niet klopte. Hij heeft die plaatjes en foto's onder de aandacht gebracht in het MO, dus heeft hij daar ook een verantwoording.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar in de pers heeft hij dan gezegd dat die foto bij de cartoons hoorde?
Welke nieuwsberichten dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:32 schreef Panzerknacker het volgende:
Je snapt het punt nog niet. Je bent te goedgelovig, een gezond stukje achterdocht en kennis zou ervoor kunnen zorgen dat je het niet onnodig voor een jackass opneemt en de verschillende nieuwsberichten wijzen toch echt in die richting.
Yep, je bent goedgelovig. Daar twijfel ik niet aan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Welke nieuwsberichten dan?
Ik heb in dit topic alleen maar een bericht van de Elsevier gezien. Maar dat is meer een Column van de Winter. Ook iemand die maar al te graag wat commotie veroorzaakt.
En tja, ik ben liever goedgelovig dan achterdochtig. Sue me....
En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Idd.
Dat doe ik net als wanneer Wilders roept dat die bedreigd is jij en/of anderen dat ook meteen geloven en niet in twijfel trekken.
Je zegt dat jij niet duidelijk heeft gemaakt dat die foto's niet bij de spotprenten horen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:33 schreef basilisk het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet?
Die verantwoording heeft die dan ook genomen door erbij te zeggen dat die foto's bij dreigbrieven hoorde en niet bij de spotprents.quote:Ik vind alleen dat ie publiekelijk had moet laten weten dat die berichtgeving niet klopte. Hij heeft die plaatjes en foto's onder de aandacht gebracht in het MO, dus heeft hij daar ook een verantwoording.
Nee hoor. Wees maar gerust.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef DaveHarris het volgende:
En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?
Nou okee, jij gelooft hem, ik niet. De tijd zal het leren wie er gelijk had.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee hoor. Wees maar gerust.
Dat ik een Imam geloof, wil niet zeggen dat ik alle beweringen van mensen zomaar geloof
ik meen me te herinneren dat toen die jongen in deventer door marokkanen werd dood gemept en de vriendin van die jongen verklaarde dat het ws allochtonen waren je haar verhaal in twijfel trok.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En tja, ik ben liever goedgelovig dan achterdochtig. Sue me....
bronquote:A Muslim religious organisation in Denmark, Islamisk Trossamfund, has brought attention to the cartoons during a tour of the Middle-East, and has allegedly represented that Muslims in Denmark have been exposed to much more overtly offensive images.[41] However, these additional images, none of which had previously been published by any mainstream media outlet, would be considered deliberately profane and obscene by many non-Muslims. On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]
Akhmad Akkari, spokesman of the Danish Muslim organisations which organised the tour, claimed to be unaware of the origin of the three pictures, claiming that they had been sent by unknown persons to Muslims in Denmark. Arkkari purported to justify the use of the three drawings as providing "insight in how hateful the atmosphere in Denmark is towards Muslims." However, when Akkari was asked if the Muslims who had received these pictures could be interviewed, Akkari refused to reveal their identities.[43]
tuurlijk, geloof in goedheid van de mensquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
En, dat doe je zeker ook wanneer de Iraanse president zegt dat ze uranium willen verrijken voor vreedzame doeleinden?
Daar zijn die foto's waarschijnlijk misbruikt door mensen die graag onrust willen stoken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef basilisk het volgende:
In SA dus kennelijk niet
Dat herinner je je verkeerd. Want ten eerste heb ik haar nooit gesproken en ten tweede heb ik dat verhaal helemaal niet in twijfel getrokken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef 1ofthefew het volgende:
ik meen me te herinneren dat toen die jongen in deventer door marokkanen werd dood gemept en de vriendin van die jongen verklaarde dat het ws allochtonen waren je haar verhaal in twijfel trok.
Dus eigenlijk is het de BBC die daar de fout in is gegaan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:43 schreef schatje het volgende:
Ja, dat is gewoon olie op het vuur gooien. Een ander artikel:
"On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]"
bron
Dat BBC er van uit ging dat de foto`s ook in de krant stonden en dat vervoglens op tv melde betekend niet dat zij de veroorzaker van deze misvatting zijn. Waarschijnlijk hebben zij dat overgenomen uit de Arabische media.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het de BBC die daar de fout in is gegaan?
Godsdienstwaanzin onder moslims verspreidt zich sneller als de varkenspest.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef Super7fighter het volgende:
Protesten in Nigeria tegen spotprenten Mohammed
Uitgegeven op dinsdag 07 februari 2006 om 18:16:53, bijgewerkt om 18:49:40
(Novum/AP) - Leden van het parlement van de Noord-Nigeriaanse deelstaat Kano hebben dinsdag in het parlementsgebouw Noorse en Deense vlaggen verbrand uit woede over de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in die landen. Ook hebben zij Deense bedrijven verboden mee te bieden op een groot bouwproject, een bestelling van zeventig Deense bussen geannuleerd en de vijf miljoen inwoners van Kano opgeroepen Deense producten te boycotten. Het was het eerste grote protest in Nigeria naar aanleiding van de gewraakte prenten.
Parlementsvoorzitter Balarabe Gani zei dat als Denemarken dichterbij zou hebben gelegen, de Denen de toorn van de bevolking van Kano op een andere manier duidelijk zou zijn gemaakt. "Wij nemen het belasteren van onze heilige profeet niet lichtzinnig op", aldus Gani.
In het aangrenzende Niger gingen dinsdag tienduizenden boze moslims de straat op om anti-Deense leuzen te scanderen. In Niamey kwamen vijftigduizend mensen op de been om vreedzaam naar de belangrijkste moskee in de stad te lopen. Ook in andere West-Afrikaanse landen, zoals Mali en Mauritanië, werd tegen de controversiële publicaties in verschillende Europese media geprotesteerd.
Niet echt slim van de BBC dan he.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:52 schreef DaveHarris het volgende:
Dat BBC er van uit ging dat de foto`s ook in de krant stonden en dat vervoglens op tv melde betekend niet dat zij de veroorzaker van deze misvatting zijn. Waarschijnlijk hebben zij dat overgenomen uit de Arabische media.
Gaan we weer!quote:Moslims boos over beeld profeet op hooggerechtshof
WASHINGTON - Amerikaanse moslimleiders hebben hun bezorgdheid geuit over een beeld van de islamitische profeet Mohammed in het Amerikaanse hooggerechtshof. De sculptuur van Mohammed maakt deel uit van een marmeren fries van achttien invloedrijke wetgevers zoals Mozes, Confucius, Hugo de Groot en Karel de Grote. Mohammed houdt een koran in zijn linkerhand en een zwaard in zijn rechter.
De moslimleiders erkenden dinsdag dat het beeld van Mohammed bedoeld is om de stichter van de islam als historische figuur te eren. Het zou niet te vergelijken zijn met de Deense spotprenten over Mohammed, die islamieten als godslasterlijk beschouwen.
Amerikaanse moslims vroegen in het verleden al om verwijdering van het beeld. Het hof weigerde omdat anders de „artistieke compleetheid” zou worden aangetast.
De islamitische traditie verbiedt afbeeldingen van de profeet.
Die vrijheid van religie is nu juist een wet die eruit moet. Het geeft de valse impressie als zou religie iets anders zijn, méér zou zijn dan een mening. Wat natuurlijk verklaard waarom nogal wat gelovigen die wet juist willen handhaven.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:23 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik heb het idee dat er in deze discussie zoveel niet relevante zaken worden bijgehaald.
En dat sommige mensen deze topic (mis)bruiken om hun vooroordelen en haat te ventileren t.o.v. moslims, westerlingen en wie dan ook.
Zou de kern van deze discussie niet moeten zijn: vrijheid van meningsuiting die soms op gespannen voet staat met een ander grondrecht namelijk vrijheid van religie, en omgekeerd.
Mijn persoonlijke mening is dat er niet mag gekozen worden tussen deze twee. Dat ze allebei even belangrijk zijn.
Dat er moslims zijn die zich beledigd voelen, kan ik me voorstellen. Dat ze dan gaan demonstreren kan ik me ook voorstellen. Echter sommige mensen gaan dan te ver door te dreigen met geweld. Dreigen met geweld is in tegenspraak met zowel het grondrecht van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie.
Dus om een bindende factor te vinden in deze discussie. Laten we nou iedereen in zijn waarde laten en accepteren dat er verschillende meningen zijn over de cartoons. Maar laten we in gezamenlijkheid de geweldsdreigingen en geweldplegingen afkeuren.
Op dit punt hebben we toch geen discussie ?
Ik ben het met je eens, het grondrecht vrijheid van meningsuiting volstaat. Religie heeft geen aparte bescherming nodig.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:33 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Die vrijheid van religie is nu juist een wet die eruit moet. Het geeft de valse impressie als zou religie iets anders zijn, méér zou zijn dan een mening. Wat natuurlijk verklaard waarom nogal wat gelovigen die wet juist willen handhaven.
Al met al is de wet op vrijheid van religie volstrekt overbodig. Die vrijheid wordt al volledig gewaarborgd door de wet op vrijheid van meningsuiting en vergadering.
Wat wel een mogelijkheid zou zijn is een wet die de vrijheid van ongeloof waarborgt, gezien het gedrag van religies en gelovers door de eeuwen heen.
Het is natuurlijk van een onwaarschijnlijke hypocrisie, een gotspe, dat nu de indruk gewekt wordt dat het gelovigen zijn die bescherming moeten hebben, in plaats van de ''ongelovigen''. (wat natuurlijk onder gelovigen een zeer rekbaar begrip is)
jakkes![]()
Hoe weet je dat? Heb je daar een bron voor? Als dat zo zou zijn dan lijkt het me een klare zaak en dan zou dat weer eens duidelijk aantonen dat calvobbes veel te naief is. Ik mag toch ook hopen dat als dit echt vaststaat die imam een process aan z`n broek krijgt voor het aanzetten tot haat o.i.d.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:37 schreef Blood_Money het volgende:
Hij liegt. In het dossier dat-ie meenam stond ook vermeld dat Denemarken moskeeën verbiedt en bidden onmogelijk maakt. Kom op zeg.
de overeenkomst zit in het woordje strijdenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:51 schreef Drugshond het volgende:
-- offtopic --
[afbeelding]
Wat een contrast/overeenkomstDe een noemt het vrijheid de ander heiligheid, en beide partijen willen het verdeligen of voor strijden.
Constant? In november hebben ze 12 spotprenten geplaatst!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
het niet optreden van een krant die constant zit te beledigen
Dat is de krant, en niet het land. Om nog maar te zwijven over het feit wat 'respecteren' is...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
het niet respecteren van mensen in hun geloof
Heb jij de cartoons in de arabische kranten wel eens gezien?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
het niet optreden van een krant die constant zit te beledigen
het niet respecteren van mensen in hun geloof
Dat allen is Denemarken ervoor schuldig
Verwacht hier maar geen antwoord opquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heb jij de cartoons in de arabische kranten wel eens gezien?
Of tel je de hoon tegen het jodendom voor het gemak even niet mee?
ignore the trolls pleasequote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hey Meki!!!!!!
Misschien kun je vandaag WEL m'n vraag beantwoorden...
In moslimlanden is het al jaren zoniet decennia gemeengoed dat er spotprenten over joden worden gemaakt. Mijn bron is daar onderandere bewijs van.
Waarom dan nu opeens zo'n rellen wanneer er eens andersom SPOTprenten over de islam worden gemaakt?
Aangezien je om een bron gaat janken geeft ik je die ook alvast.
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
Kranten uit onderandere Jordanië, Egypte, Qatar, Oman etc etc.
Wil je vandaag aub wel mijn vraag beantwoorden?
Maar ik zou spaarzaam zijn met beledigen, want je drukt een stempel op jezelf... En het is maar al te duidelijk welke stempel die cartoons uit de arabische wereld op de overheid en de cartoonisten daar zetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik je wijzen op dat het sinds deze week het in Europa toegestaan om iedereen te beledigen .
ten tweede ook dat is een belediging . elke belediging die mensen kwetst is een belediging maar sinds deze week mag je iedereen beledigen
Tja. Is dat even pech voor degenen die niks kunnen hebben...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik je wijzen op dat het sinds deze week het in Europa toegestaan om iedereen te beledigen .
ten tweede ook dat is een belediging . elke belediging die mensen kwetst is een belediging maar sinds deze week mag je iedereen beledigen
Net zo min als dat er een antwoord komt op de vraag waarom de moslims nu wel massaal demonstreren omdat hun geloof door het slijk wordt gehaald.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:12 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Verwacht hier maar geen antwoord op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |