Daar denk ik ook altijd aan als ik DICE hoor.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:28 schreef Retuobak het volgende:
Wat betekent DICE eigenlijk? Ken alleen Digital Illusions CE.
DiceSummitquote:The Academy's D.I.C.E. Summit was created to explore approaches to the creative process and artistic expression as they uniquely apply to the development of interactive entertainment.
The D.I.C.E. Summit features two days of seminars by some of the most celebrated and creative minds in the games industry as well as a few surprises from other mainstream entertainment fields. Past speakers include: Mark Ecko, Stan Lee, Doug Lowenstein, Syd Mead, Shigeru Miyamoto, Yu Suzuki, Tim Schafer, Will Wright among many others. Speakers address the challenges of various aspects of game design and creation and offer solutions to help developers maintain the creative edge in this rapidly evolving industry. Topics are design-focused and intended to inspire new ways of approaching the art of making games. Because of the limited number of places available at the summit and the single-track format, D.I.C.E. can provide unparalleled access to industry leaders and opportunities to share ideas and experiences with other attendees in an intimate setting
Aan die afkortingen voldoet de Nintendo Revolution perfect.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:35 schreef philipnorth het volgende:
Design, Innovate, Communicate Entertain
[..]
DiceSummit
Evenals de PS3, 360 en PC imhoquote:Op zondag 29 januari 2006 19:36 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Aan die afkortingen voldoet de Nintendo Revolution perfect.
quote:Session:
The Changing World of PC Games
Date/Time:
February 10, 2006 - Friday
9:30 AM—10:15 AM
Speaker:
Peter Moore
Ja oke dat is waar.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:48 schreef Retuobak het volgende:
PS3 > Cell
360 > Live/GPU
PC > PPU/MMO's en nog een hoop vernieuwingen op andere vlakken
De luchtmuis inderdaad, die je stijve armen gaat geven.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:52 schreef Retuobak het volgende:
Ook op dat vlak moet Nintendo nog de innovatie laten zien natuurlijk, vooralsnog hebben ze enkel innovatie laten zien op hardwaregebied (nl. de Z-as toevoegen aan een luchtmuis). Het is aan de developers om er iets wezenlijks nieuws mee te doen. En we moeten natuurlijk niet vergeten dat we de afgelopen generatie ook gewoon op elk platform vernieuwende games hebben gezien, en ik verwacht niet dat dat nu zal veranderen.
Hou je je playstation controller ook altijd in de lucht dan?quote:Op zondag 29 januari 2006 20:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
De luchtmuis inderdaad, die je stijve armen gaat geven.
Ik wel!quote:Op zondag 29 januari 2006 20:13 schreef Retuobak het volgende:
Daar oordeel ik liever niet over totdat ik er gebruik van heb gemaakt.
Àls het echt zoveel indruk maakt en vernieuwend is en succesvol blijkt, dan komt 't al naar de PS3 als nieuwe standaard controller, dan zie ik niet waarom het op de PS4 zou moeten wachten. Maar daar ga ik niet vanuit!quote:Op zondag 29 januari 2006 20:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Wen er maar aan het komt straks ook bij de PS4
Ik denk het ook, maar dat zullen we nog wel zienquote:Op zondag 29 januari 2006 20:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
De luchtmuis inderdaad, die je stijve armen gaat geven.
Dàt zeker niet! Het kan ook alleen als succes beschouwd worden als Nintendo deze controller voortzet en/of uitbreid bij hun volgende console.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:04 schreef H.Flick het volgende:
Ik denk in ieder geval niet de revo-controller industry-standard gaat worden.
Nooit dus.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:12 schreef speknek het volgende:
Ach, zodra Nintendo weer 80% van de markt in haar bezit heeft, is het toch nog defacto industry standard..
De Amerikaanse releasedatum van de DS Lite, vooruit.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik verwacht niet dat er nieuwe info komt op DICE
Nee, het zijn gewoon feitenquote:Op zondag 29 januari 2006 22:00 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jij kunt het vast goed vinden met Tomasso
bronquote:Metal Gear Ac!d Director Interested in Nintendo Revolution
by Shawn White (01/27/06)
In a recent interview conducted by Game Informer.com, Metal Gear Ac!d Director Shinta Nojiri discussed his interest in Nintendo's next-generation console, code-named the Nintendo Revolution.
GI: When I met with you at Tokyo Game Show, it was right after the announcement of the Revolution controller. You kind of mentioned that you were on the team that was working on that. Are you excited about with that new hardware for new productions?
Nojiri: To be completely honest, I have been wrapped up in Ac!d 2 and haven’t even touched the Revolution development kit. Nothing has been decided yet but I am very interested in the Revolution. To be 100% honest, all I have is ideas in my head. I am not working on anything.
Although Metal Gear Creator Hideo Kojima has managed to keep his Revolution project under tight wrap since he announced it some months back, Nojiri's comments indicate that the title may not be as far along as initally believed. Of course, the possibility that Kojima has dedicated a sizeable amount of time and energy to his Revolution game without Nojiri's involvement also exists.
The full interview can be read here.
Stay with Revolution Report for more on information regarding the Metal Gear team's Revoluton game(s).
Damn, dat is bijna drie maand, schiet lekker opquote:Op maandag 30 januari 2006 13:02 schreef Ruzbeh het volgende:
Nog 99 dagen tot E3.
Nog 10 dagen tot DICE.
Ziet er niet slecht uit, zoiets zie ik wel gebeuren, maar niks maar dan ook niks lekt uit Nintendo. Tevens heet het "Nintendo RS".quote:Op maandag 30 januari 2006 14:32 schreef Xrenity het volgende:
D'r is weer een nieuwe interface gelekt
[afbeelding]
Volledige pics + verhaal
Alsof de interface van de DS zo mooi en apart is?quote:Op maandag 30 januari 2006 14:54 schreef Erwtensoep het volgende:
Veel te gewoontjes voor een nintendo interface
De echte wordt een stuk mooier
Haha, dat is eigelijk wel een leuke naam.quote:
Dat is de revolutie, je speelt met dobbelstenenquote:Op maandag 30 januari 2006 17:29 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Haha, dat is eigelijk wel een leuke naam.Alleen dan zouden mensen denken dat het om dobbelstenen gaat en niet om een console.
Je zou trouwens met de Revolution controller een spel kunnen simuleren waar je met dobbelstenen gooit.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:06 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat is de revolutie, je speelt met dobbelstenenDe geluksfactor van Mario KArt wordt nog hoger
Moet je alleen uitkijken dat je de controller niet loslaat tijdens zo'n "worp".quote:Op maandag 30 januari 2006 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:
Je zou trouwens met de Revolution controller een spel kunnen simuleren waar je met dobbelstenen gooit.Gokspelletjes FTW!
Maar niet zo leuk.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Moet je alleen uitkijken dat je de controller niet loslaat tijdens zo'n "worp".
En een random getalletje genereren door op een knopje te drukken is toch net zo handig.
Nou, wat een feest!quote:
Lomp voorwerp?quote:Op maandag 30 januari 2006 19:12 schreef P-Style het volgende:
een lomp voorwerp als de revolutioncontroller.
Vergeleken met een dobbelsteen wel ja.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Lomp voorwerp?
Hèhè!quote:Op maandag 30 januari 2006 19:19 schreef Ruzbeh het volgende:
De bewegingen die je maakt als je een twee dobbelstenen in je hand schudt en gooit kan je perfect simuleren.
schudden kun je absoluut wel simuleren, en rollen ook. Tis alleen niet zo realistisch als een echte dobbelsteen.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hèhè!Absoluut niet dus. Het schudden niet èn het gooien niet in ieder geval. Dan blijft er niet veel over.
Begrijp me niet verkeerd hoor. De Revolution controller biedt veel mogelijkheden die unieke gameplay mogelijk maakt, maar kun je nou echt geen beter voorbeeld bedenken dan het smijten van dobbelstenen?!
Dat schudden lijkt dan meer op het schudden van een deo-spuitbus en die "worp" lijkt meer op een tennisslag dan het gooien van dobbelstenen (tenzij je de controller ècht op de grond smijt).quote:Op maandag 30 januari 2006 19:47 schreef Morthill het volgende:
schudden kun je absoluut wel simuleren, en rollen ook. Tis alleen niet zo realistisch als een echte dobbelsteen.
Believe.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:57 schreef P-Style het volgende:
Nee, sorry. Als de Revolution het moet hebben van dobbelsteengooi simulaties dan wordt het een regelrechte flop.
Tijdens het schudden hou je een knop in, als je los wilt laten van de dobbelstenen laat je de knop los.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:57 schreef P-Style het volgende:
En hoe weet die Revolution nou wanneer je die dobbelstenen loslaat? Daarvoor moet je dan toch een knopje indrukken.
Wat is dan het nut van het schudden als je de dobbelstenen toch al los laat door het knopje los te laten?!quote:Op maandag 30 januari 2006 21:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Tijdens het schudden hou je een knop in, als je los wilt laten van de dobbelstenen laat je de knop los.
Heerlijke dobbelsteen discussie trouwens.![]()
Het nut van het schudden? Nou... gewoon.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van het schudden als je de dobbelstenen toch al los laat door het knopje los te laten?!![]()
Echt wel.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:34 schreef P-Style het volgende:
Dat je een on-screen hand ziet die dezelfde bewegingen maakt als jij? Nou, spannend hoor!
In het echt is het een beetje lastig om op een makkelijkere manier een willekeurig getal tussen de 1 en de 6 te krijgen.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Het nut van het schudden? Nou... gewoon.Dan kan je je gelijk afvragen waarom mensen dat in het echt doen.
Als je een soort spel hebt waar je character even wat moet drinken dan zou je inderdaad een soort van shudden voor gebruik minigame doen ja!!quote:Op maandag 30 januari 2006 21:37 schreef peristilius het volgende:
Je zou er ook perfect een fristi pakje mee na kunnen bootsen, schudden voor gebruik.
quote:Op maandag 30 januari 2006 21:38 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Als je een soort spel hebt waar je character even wat moet drinken dan zou je inderdaad een soort van shudden voor gebruik minigame doen ja!!
Je kan toch ook gewoon die dobbelstenen in je hand gooien zonder te shudden?quote:Op maandag 30 januari 2006 21:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
In het echt is het een beetje lastig om op een makkelijkere manier een willekeurig getal tussen de 1 en de 6 te krijgen.
Dobbelstenen gooien moet natuurlijk geen apart game worden.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:38 schreef H.Flick het volgende:
En trouwens, als de revo het moet hebben van dobbelspelen is-ie sowieso doomed natuurlijk.
Ruzbeh... Waarom wil je je dobbelsteen-voorbeeld toch zo graag verdedigen.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef Ruzbeh het volgende:
Het nut van het schudden? Nou... gewoon.Dan kan je je gelijk afvragen waarom mensen dat in het echt doen.
quote:Echt wel.
Je zou bijvoorbeeld die dobbelsteen minigame zo kunnen programmeren dat je een betere kans krijgt op een goede getal als je wel schudt! DUS!quote:Op maandag 30 januari 2006 21:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ruzbeh... Waarom wil je je dobbelsteen-voorbeeld toch zo graag verdedigen.Mensen doen dit in het echt, omdat je op die manier met echte dobbelstenen een random getal genereert. De meest eenvoudige computer kan zelf random getallen genereren, daarvoor hoef je niks te schudden. Totaal nutteloos dus!
Nee, maar triviale dingen die je makkelijk in het echt kan doen zijn soms ook leuk als je het in een spelletje doet.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:41 schreef H.Flick het volgende:
Als je het zo leuk vindt moet je gewoon gaan dobbelen met echte dobbelstenen. Je hoeft niet alles te simuleren.
Als jij serieus een "betere" kans kunt creëren door zèlf te schudden, dan moet je naar Las Vegas gaan en daarmee rijk gaan worden.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:43 schreef Ruzbeh het volgende:
Je zou bijvoorbeeld die dobbelsteen minigame zo kunnen programmeren dat je een betere kans krijgt op een goede getal als je wel schudt! DUS!
Triviale dingen...quote:Nee, maar triviale dingen die je makkelijk in het echt kan doen zijn soms ook leuk als je het in een spelletje doet.
Nou, misschien in een spel die veelvuldig gebruik maakt van plee-humor wel ja!quote:Op maandag 30 januari 2006 21:46 schreef P-Style het volgende:
Triviale dingen...Straks wil je zeker ook in al je games naar de wc kunnen gaan en de revolution controller gebruikem om de plee door te spoelen?!
Nee, ik zeg net, minigames die je dus in een spel implementeert. Zoals Hot Coffee in San Andreas, ik noem maar wat.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:53 schreef H.Flick het volgende:
Dus als het aan jou ligt krijgen we alleen maar suffe techdemo-achtige games op de revolution?
Dobbelen, Schudden voor gebruik etc. etc.
En jij verwacht op die manier een marktaandeel van 70%?quote:Op maandag 30 januari 2006 21:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee, ik zeg net, minigames die je dus in een spel implementeert. Zoals Hot Coffee in San Andreas, ik noem maar wat.
En in datzelfde spel zou je naar de wc kunnen gaan en de revo-controller gebruiken om plee papier te simuleren door ermee lang je billen te gaan en je zou in dat spel kunnen douchen en de revo-controller als washandje gebruiken en vervolgens je brood kunnen smeren met je revo-controller als broodmes en daarna in je spel neer een virtuele tv kijken en je revo-controller gebruiken als afstandsbediening.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:17 schreef 2Dcube het volgende:
Ik ben het met Ruzbeh eens. Je zou in een spel (adventure oid) een paar dobbelstenen kunnen tegenkomen en oppaken. Vervolgens moet je erachter komen hoe ze te gebruiken (dus: schudden en dan knop los laten). hardstikke leuk (waarschijnlijk eenmalig) puzzletje toch?
Ik hoef natuurlijk geen volledig dobbelspel. En als je het iedere keer moet doen wordt het vervelend.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:02 schreef leejow het volgende:
Zelfs de mensen van de Yathzee-bond raken eerder uitgepraat over dobbelstenen dan jullie..
Volgens mij gaat het helemaal niet om dobbelstenenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:02 schreef leejow het volgende:
Zelfs de mensen van de Yathzee-bond raken eerder uitgepraat over dobbelstenen dan jullie..
quote:Op maandag 30 januari 2006 19:19 schreef Ruzbeh het volgende:
De bewegingen die je maakt als je een twee dobbelstenen in je hand schudt....
quote:Op maandag 30 januari 2006 21:32 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik probeer het nu even uit met me Gameboy Micro
Ik heb er in ieder geval mijn twijfels overquote:Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Serieus... Is IEDEREEN van het pad af tegenwoordig?
Ik had ook zoiets van: WTF? yahtzee topic ofzo?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Serieus... Is IEDEREEN van het pad af tegenwoordig?
Hoezo heb je Gameboy doorgestreept in die quote?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:16 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het helemaal niet om dobbelstenen
[..]
[..]
[..]
Ik heb er in ieder geval mijn twijfels over![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |