alleen fout gemaakt in de nummeringquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:35 schreef du_ke het volgende:
deze is eerder?
Hier maak jij een foutjequote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zijn toch politiek gecreëerde problemen. Als je niet genoeg parkeerruimte bouwt ontstaan er logischerwijs problemen.
Nog altijd geen antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is gewoon symboolpolitiek. GL heeft een hekel aan auto's verhuld onder de noemer milieu.
Laten al die dappere figuren dan eerst hun eigen auto inleveren.
Dat zou dan een liberale partij moeten zijn. Wat een lachertje.
Dan bouw je als B&W toch gewoon ondergrondse parkeergarages. Maar ja als je dat niet doet dan verstopt de stad vanzelf wel. Dat bedoel ik met politiek gecreëerde problemen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:37 schreef George-Butters het volgende:
Hier maak jij een foutje
Centra zijn vaak al aangelegd voordat de auto zijn entree had. Pas in de jaren 60 en 70 werd het auto gebruik pas echt massaal.
Gevolg nauwe straatjes zonder parkeerruimte.
Juist maar eigenlijk hadden we dus van 1870 met terugwerkende kracht rekening moeten houden met de opkomst van de autoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:37 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Hier maak jij een foutje
Centra zijn vaak al aangelegd voordat de auto zijn entree had. Pas in de jaren 60 en 70 werd het auto gebruik pas echt massaal.
Gevolg nauwe straatjes zonder parkeerruimte.
Veel mensen hebben nou eenmaal het liefst een auto op een zo goedkoop mogelijke plaats staan en pleuren hem dus liever aan de straatkant neer dan dat ze hem in een parkeerplaats gooien. Daarmee nemen ze dus weer de plekken in van de bewoners, die de auto toch ook niet in een parkeerplaats gooien want stel je voor dat je 5 minuten moet lopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zijn toch politiek gecreëerde problemen. Als je niet genoeg parkeerruimte bouwt ontstaan er logischerwijs problemen.
Ik voer nergens een hetze tegen downloaden dus waarom mag ik niet downloaden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:38 schreef du_ke het volgende:
Nog altijd geen antwoord op de vraag.
En het is wel een onnozele uitspraak. Als nette conservatieve jongeman heb je dus ook nog nooit wat gedownload?
hoezo??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:37 schreef George-Butters het volgende:
Ander plaatje nodig!!
Dat gaan ze toch ook doen? Dat staat in je eigen artikel. Ondergronds is trouwens wel een hele kostbare uitdaging...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan bouw je als B&W toch gewoon ondergrondse parkeergarages. Maar ja als je dat niet doet dan verstopt de stad vanzelf wel. Dat bedoel ik met politiek gecreëerde problemen.
Dat hebben de duitsers hier geprobeerd met de grootschalige verherbouwing van het centrum hier, maar heeft niet echt gewerktquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist maar eigenlijk hadden we dus van 1870 met terugwerkende kracht rekening moeten houden met de opkomst van de auto.
Ok, ik ga hem ff overzetten naar een eigen serverquote:
omdat er conservatieve mensen tegen zijn. Dat is precies de manier hoe jij over GL en auto's redeneert.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik voer nergens een hetze tegen downloaden dus waarom mag ik niet downloaden.
De wegen in steden zijn niet berekend op zoveel auto's. Bottleneck nummer 2.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan bouw je als B&W toch gewoon ondergrondse parkeergarages. Maar ja als je dat niet doet dan verstopt de stad vanzelf wel. Dat bedoel ik met politiek gecreëerde problemen.
Lang leve het OV van de rand van de stad naar het centrumquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:42 schreef George-Butters het volgende:
[..]
De wegen in steden zijn niet berekend op zoveel auto's. Bottleneck nummer 2.
Ja dat is echt zonde geweestquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat hebben de duitsers hier geprobeerd met de grootschalige verherbouwing van het centrum hier, maar heeft niet echt gewerkt
http://www.imagehosting.usquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ok, ik ga hem ff overzetten naar een eigen server
quote:nos.nl : Geen bewijs voor CIA-cellen Europa
STRAATSBURG De Raad van Europa heeft geen bewijs gevonden van het bestaan van geheime CIA-gevangenissen in Polen, Roemenië en andere EU-landen, maar acht het wel waarschijnlijk dat die er zijn. Dat stelt de Zwitserse onderzoeker Dick Marty in een tussenrapport.
Volgens hem heeft de CIA de afgelopen jaren waarschijnlijk honderden geheime vluchten in Europa uitgevoerd. Marty denkt dat de CIA systematisch andere landen gebruikt om gevangenen te laten martelen, maar hard bewijs is er niet.
De Raad van Europa is een organisatie van 46 landen, die zich bezighoudt met democratie en mensenrechten.
quote:RTL.nl : Bewijs voor CIA-vluchten naar Europa
De CIA heeft vele vluchten uitgevoerd door Europese landen. Daarbij zijn de afgelopen jaren ruim 100 personen overgedragen.
Video: Rapport CIA-vluchten
CIA-kampen
Maar er is geen concreet bewijs voor geheime detentiecentra. Dat staat in een tussenrapport. De Raad van Europa laat onderzoek doen naar de geheime vluchten en kampen die de CIA in Europa zou hebben. Sinds november is naar bewijzen gezocht voor de vermeende CIA-vluchten en -kampen.
Hoogst onwaarschijnlijk
De onderzoeker vindt het 'hoogst onwaarschijnlijk' dat regeringen in Europa, of hun inlichtingendiensten niet wisten van de vluchten. Hij wijst onder meer op onthullingen in krantenpublicaties in de VS de afgelopen jaren.
Verlegenheid
De Verenigde Staten zijn ernstig in verlegenheid gebracht door de kwestie. Ten minste 100 gevangenen werden in het geheim vervoerd naar locaties in Europa. Vervolgens werden ze ondervraagd en gemarteld, vermoedelijk in opdracht van de Amerikanen. Daar is geen bewijs van gevonden, maar wel van de vele vliegbewegingen in opdracht van de CIA.
quote:Financial Times.com : European report raps US over rendition flights
By Daniel Dombey in Strasbourg
Published: January 24 2006 08:49 | Last updated: January 24 2006 10:57
An international investigation into alleged CIA prisons in Europe said on Tuesday that the US had broken the law but failed to provide hard evidence that European governments had hosted illegal detention centres on their soil.
Dick Marty, a Swiss parliamentarian heading a Council of Europe investigation into the claims, said in an interim report that US activities had been both illegal and counter productive.
“No cogent evidence has yet emerged of the existence in Europe of detention camps like the one at Guantanamo Bay“ he said.
“On the other hand it has been proved (and in fact never denied) that individuals have been abducted, deprived of their liberty and all rights and transported to different destinations in Europe, to be handed over to countries in which they have suffered degrading treatment and torture.”
Claude Moraes, a British Labour MEP and member of the European Parliament inquiry which opens on Thursday, said: ‘‘This report by Mr Marty establishes that there is a case for European governments to answer.
‘‘It may not be conclusive so far, but there clearly is an issue to resolve on rendition flights, although on the question of secret prisons in Europe and torture there is far more work to be done.’’
Mr Moraes said the report gave strong momentum to the European’s Parliament’s own inquiry.
Mr Marty based much of his investigation on press reports, rather than official documents but said that he had received satellite pictures and flight records from official European agencies this week and would now analyse them to see if they provided more information about CIA flights.
He spoke in his report of hundreds of CIA chartered flights and transporting more than 100 people from European countries and said that rendition by the US “broke the principle of the rule of law“ and was “ damaging to the fight against terrorism
The US maintains that rendition, or extra legal abduction, is compatible with international law and that it never transported people to countries where they would be at risk of torture.
Het zal wel weer.quote:CNN.com : Report: U.S. was 'outsourcing' torture
No formal evidence of secret prisons, Swiss senator says
Tuesday, January 24, 2006 Posted: 0847 GMT (1647 HKT)
Marty said there was no formal evidence so far of the existence of clandestine detention centers.
Council of Europe
Central Intelligence Agency (CIA)
or Create Your Own
Manage Alerts | What Is This? STRASBOURG, France (AP) -- The head of a European investigation into alleged CIA secret prisons in Europe said Tuesday that evidence pointed to the existence of a system of "outsourcing" of torture by the United States, and said it was highly likely that European governments knew of it.
But Swiss senator Dick Marty said there was no formal evidence so far of the existence of clandestine detention centers in Romania or Poland as alleged by the New York-based Human Rights Watch.
"There is a great deal of coherent, convergent evidence pointing to the existence of a system of 'relocation' or 'outsourcing' of torture," Marty said in a report presented to the Council of Europe, the human rights watchdog on whose behalf he is investigating.
"Acts of torture or severe violation of detainees' dignity through the administration of inhuman or degrading treatment are carried outside national territory and beyond the authority of national intelligence services."
The report said that extraordinary rendition -- transferring terror suspects to countries where they may face torture or ill treatment -- "seems to have concerned more than a hundred persons in recent years."
"It is highly unlikely that European governments, or at least their intelligence services, were unaware," it said.
The Council of Europe launched its probe after allegations surfaced in November that U.S. agents interrogated key al Qaeda suspects at clandestine prisons in eastern Europe and transported some suspects to other countries passing through Europe.
Human Rights Watch identified Romania and Poland as possible sites of secret U.S.-run detention facilities. Both countries have denied involvement. Clandestine detention centers would violate European human rights treaties.
Marty's report said there was no formal, irrefutable evidence of the existence of secret CIA prisons in Romania, Poland or any other country.
"Nevertheless, there are many indications from various sources which must be considered reliable, justifying the continuation of ... investigative work," the report said.
Marty said there was no formal evidence so far of the existence of clandestine detention centers.
It continues: Buchanan compares Clinton to Osamaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:42 schreef RichardQuest het volgende:
http://movies.crooksandliars.com/Bush-Brokeback.wmv
Wat een zieligerd.
en auto's geven vervuiling, zo erg zelfs dat bv. in Noord-Italie nu er beperkingen gelden voor het laten rijden van motorvoertuigen in het centrum vd (grotere) stedenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:42 schreef George-Butters het volgende:
[..]
De wegen in steden zijn niet berekend op zoveel auto's. Bottleneck nummer 2.
Smeuïg?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:43 schreef Tafkahs het volgende:
zozo, het valt niet mee, zo'n schoolcomputer zonder privacybescherming
Here to helpquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
alleen fout gemaakt in de nummering
Ik ben een prutser![]()
Bevalt het een beetje, je extra knopjes?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Here to help.
Wat moet er gebeuren.
Op slot, sticky, verwijderen, andere OT andere TT, pr0n plaatje, naar een andere forum, een topic note.
U roept wij draaien.
Ja hoor, je moet alleen iets fijnzinniger met humor omgaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:57 schreef sigme het volgende:
Bevalt het een beetje, je extra knopjes?
Ga eens een biertje halen... en snel graag.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:57 schreef du_ke het volgende:
Ja een mooi gevoel van macht?
* DoG flikkert een blik bier naar drugshond zijn kopquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Here to help.
Wat moet er gebeuren.
Op slot, sticky, verwijderen, andere OT andere TT, pr0n plaatje, naar een andere forum, een topic note.
U roept wij draaien.
quote:
* DoG geeft Sigme een knuffel en een warme kruikquote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
* DoG geeft Sigme een knuffel en een warme kruik
Bij zwagerschappen hebben de mannen in eerst instantie last van buikpijn dommie, eerst door de verlammende angst en daarna door de overconsumptie van alcohol en tabakquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:30 schreef MrX1982 het volgende:
Schop OUD.
Ik zou eerder een hartaanval krijgen maar gelukkig gaat het blijkbaar niet verder dan buikpijnquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Bij zwagerschappen hebben de mannen in eerst instantie last van buikpijn dommie, eerst door de verlammende angst en daarna door de overconsumptie van alcohol en tabak
Zo was het bij mij tenminste
Ik zou overal pijn krijgen, van dat voortdurend van de trap af gooien van mezelf, en pijn in m'n buik vanwege een overdosis peterselie.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Bij zwangerschappen hebben de mannen in eerst instantie last van buikpijn dommie, eerst door de verlammende angst en daarna door de overconsumptie van alcohol en tabak
Ik heb me toen wel een delerium gezopen, ik moest tenslotte ook de alcohol consumptie van me ex compenseren. Anders hadden de biermerken het gemerktquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zou eerder een hartaanval krijgen maar gelukkig gaat het blijkbaar niet verder dan buikpijn.
Oei, die ga ik ook uitprintenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Geeft sigme een corset, en trekt alles goed strak aan.
[afbeelding]
Ze zijn n.l. bang dat ze helemaal zonder sex komen te zitten in de laatste weken van de zwangerschap.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Bij zwagerschappen hebben de mannen in eerst instantie last van buikpijn dommie, eerst door de verlammende angst en daarna door de overconsumptie van alcohol en tabak
* du_ke Flikkert een of ander lauw blik aldi bier naar Drugshondquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ga eens een biertje halen... en snel graag.
Niet uit te sluiten dat dat wel helpt jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Geeft sigme een corset, en trekt alles goed strak aan.
[afbeelding]
Dan is me ex behoorlijk bedrogen uitgekomenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ze zijn n.l. bang dat ze helemaal zonder sex komen te zitten in de laatste weken van de zwangerschap.![]()
Is dit fonetisch???quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:39 schreef DionysuZ het volgende:
knipperdeknipknip
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:41 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Is dit fonetisch???
Jansen Bagger Bandquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:39 schreef DionysuZ het volgende:
De perspectieve veur de toekoms die zijn nul komma nul
Al hubste nao veul zweite unne universitaire bul
Al biste ongerwiezer, bankwerker of psycholoog
De kommende jaore buste waarschienlijk werkeloos
Doe mos sollicitere
Ze zeggen allei jong
Sollicitere
Hubse al geschreeve?
Viefenzeventig breeve
Hubse al geschreeve?
Viefenzeventig breeve
Hubse al geschreeve?
Dan sjrief maar opnuuj!
Dat is nog eens een sociale motviatie om te zuipen. Anders zouden de biermerken mensen moeten ontslaan. Zoiets wil je niet op je geweten hebbenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik heb me toen wel een delerium gezopen, ik moest tenslotte ook de alcohol consumptie van me ex compenseren. Anders hadden de biermerken het gemerkt
Dat wist ik, maar ziet er zo anders uit dan dat van bv Rowwen Hezequote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jansen Bagger Band![]()
En het is limburgs.
Ik ben nou eenmaal heel sociaal ingesteldquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is nog eens een sociale motviatie om te zuipen. Anders zouden de biermerken mensen moeten ontslaan. Zoiets wil je niet op je geweten hebben.
Rowwen Hèze is Noord Limburgsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:44 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Dat wist ik, maar ziet er zo anders uit dan dat van bv Rowwen Heze
Ik bent maar een domme Rotterdammert.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Rowwen Hèze is Noord Limburgsin iedere stad/dorpje hebben ze wel een iets ander dialect, met grote verschillen tussen noord- midden- en zuid-limburg
En rechts.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik ben nou eenmaal heel sociaal ingesteld
Geen carnaval voor mij, ik moet werkenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:48 schreef DionysuZ het volgende:
ben weer helemaal in de vastelaovend stemming te komengisteren alvast 144 van de meest bekende carnavalsliedjes gedownload. Samen met de cd's die ik nog heb liggen kom ik wel even door
Centrist, het is centristquote:
Centrist met een afwijking naar rechts?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Centrist, het is centrist
dat is nou het mooie van in het zuiden studeren en een eigen bedrijf hebbenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:50 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Geen carnaval voor mij, ik moet werken
Nee jullie maken je liever druk om de Elfstedentochtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:53 schreef du_ke het volgende:
Wij in het noorden doen niet aan carnaval.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:52 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dat is nou het mooie van in het zuiden studeren en een eigen bedrijf hebben
das toch jammerquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:53 schreef du_ke het volgende:
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:53 schreef du_ke het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:05 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
't Is dan ook een Rotterdammer. Ik denk, ik betrek DoG bij carnaval.
Juistquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:02 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ja, het heeft grote voordelen, het Noorden!
![]()
![]()
![]()
en de bacchus van vurrig jaorquote:Ich mos nog gebaore waere, 't sjtong veur miene pap al vas.
Ich mos en zou ein jungske waere, ein jungske mit väöl laeve, mit väöl sjpas.
't Waas vastelaovend, 't waerde maondaag, de optoch trok, bienao waas 't miene tied.
En waat dinkse, mit mam dao op dae wage, op 't Zjwartbrook waar 't zo wied.
Dao bun ich toen gebaore, en Bacchus waas derbie.
En veurdet ich begreep wat der aan de handj waas, zong ederein gans bliej.
Refrein:
Dit is mien club, mien Bacchus club,
dit is 't sjoonste, sjoonste waat ich hub.
Hiej lik mien hert, mien vreugde, mien verdreet.
't Kint kaat zien, 't kint vreere, maar veer kinne noojt verlere,
want ein sjoondere club as Bacchus guf 't neet.
Noe heel get jeurkes later, ich waas al 5x adjudant.
Nao aaflaup krieg ich sjteeds unne kater, en unne boek wie eine aoliefant.
Ich dach: noe mot 't toch maar ins gebeure, ze kinne aan mich ech neet meer veurbiej.
En toen vrooge ze mich waat ich wól heure, Doe waers Bacchus, busse bliej.
Noe trèk de bóntje optoch, ich sjtaon op 't Zjwartbrookplein,
en pap en mam, die janke zich ein aug oet, es ze loestere nao dit refrein….
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4728781quote:Fabrieken langs Chinese rivieren 'tijdbom'
China telt ruim 20 duizend chemische fabrieken langs rivieren, waarvan er zeker honderd veiligheidsgebreken vertonen. Dat heeft het staatsbureau voor milieubescherming laten weten. De fabrieken zijn onderzocht na een ongeluk in november, waarbij chemisch materiaal in de rivier de Songhua lekte.
Volgens het milieubureau vormen de fabrieken langs rivieren een ecologische tijdbom. Eenderde van alle Chinezen woont in de buurt van de rivier de Yangtze, waar ook duizenden bedrijven staan. Het bureau erkent dat Peking de milieubescherming in het verleden heeft verwaarloosd, maar zegt dat de prioriteiten beginnen te verschuiven.
Eindhoven, daar ga je toch niet naartoe met carnavalquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ype was vorig jaar naar Eindhoven gekomen.
ik weet het, mensen die niet uit limburg of bepaalde delen van brabant komen die snappen dat vaak nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef Sickie het volgende:
Carnaval........
Ype heeft achter een ex-vriendin aanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ype was vorig jaar naar Eindhoven gekomen.
Ik heb wel pogingen gedaan, maar ik snap het echt niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik weet het, mensen die niet uit limburg of bepaalde delen van brabant komen die snappen dat vaak niet.
Z'n eigen ex-vriendin of de jouwe?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:54 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ype heeft achter een ex-vriendin aangezeten.
noujahquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:55 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb wel pogingen gedaan, maar ik snap het echt niet.
Mijn ex-vriendin.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:56 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Z'n eigen ex-vriendin of de jouwe?
Wat is het verschil?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:56 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
noujahlaat ik zo zeggen, carnaval in brabant snap ik ook niet
nou, voor zover ik heb gemerkt is het in brabant meer een zuipfestijn waar je zoveel mogelijk meisjes moet versieren en waar je maximaal een pruik en een boerenkiel mag hebbenquote:
Tja het is nu ook geen pretje op grote delen van curacao. Dus heeeel misschien zou het kunnen helpen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:00 schreef Drugshond het volgende:
Nieuwe partij wil razzia's op Curaçao
Aaahhh Nee he, is soms A.Godett weer bezig.
quote:Nederland scoort matig op lijst milieuvriendelijke landen
ANP
DEN HAAG - Nederland presteert in vergelijking met andere landen maar matig als het gaat om milieubescherming. Dat bleek dinsdag uit de Milieu Prestatie Index 2006 van de Amerikaanse universiteiten Yale University en het Earth Institute van Columbia University
Op de wereldwijde lijst, die donderdag in het Zwitserse Davos gepresenteerd wordt, bezet Nederland de 27ste plaats. Dat is één plaats boven de Verenigde Staten, die gezien hun opstelling inzake bijvoorbeeld het Kyoto Verdrag niet bepaald bekend staan om hun vooruitstrevende milieu- en klimaatmaatregelen.
Van de 23 onderzochte Europese landen hoort Nederland met een achttiende plaats bij de hekkensluiters. De ooster- en zuiderburen doen het door hun dichtbevolkte gebieden, veel transport en grote industriegebieden ook slecht in de milieumeter: Duitsland en België staan wereldwijd gezien op de 22ste en 39ste plaats.
Nieuw Zeeland is het meest milieuvriendelijke land, gevolgd door Zweden, Finland, Tsjechië en Groot-Brittannië. Deze landen zetten zich met maatregelen en geld ‘significant’ in voor de bescherming van het milieu, aldus de Amerikaanse onderzoekers.
Bij de beoordeling van het milieubeleid hebben de onderzoekers naar de prestaties op verschillende terreinen gekeken. Zo zijn cijfers uitgedeeld voor beleid ten aanzien van gezondheid en milieu, luchtkwaliteit, biodiversiteit, waterkwaliteit en duurzame energie.
Dat de Verenigde Staten nog altijd slecht scoren, vormt volgens de onderzoekers niet alleen een probleem voor de Amerikanen zelf, maar ‘voor de hele wereld’. Zij hopen dat de milieu-index de Amerikanen en hun regeringsleiders wakker zal schudden.
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks is teleurgesteld over de Nederlandse milieuprestaties. De fractie roept staatssecretaris Van Geel (Milieu) op ‘groen leiderschap’ te tonen en Nederland wat betreft het milieubeleid weer een voorbeeldfunctie te laten vervullen.
Volgens klimaatspecialist D. Pols van Milieudefensie toont het Yale-rapport keihard aan dat Nederland zijn verantwoordelijkheid op het milieugebied verzaakt. ‘Op alle terreinen zit het Nederlandse milieubeleid in de achterhoede.’ Pols vindt dat Van Geel het kabinet moet bewegen zo snel mogelijk extra beleidsmaatregelen te nemen.
Dat zijn beweringen van Amerikanen en die lullen bij voorbaat uit hun nek,quote:
oh zeker niet bij voorbaatquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:57 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat zijn beweringen van Amerikanen en die lullen bij voorbaat uit hun nek,toch?
Je consistentie is inspirerend.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
oh zeker niet bij voorbaat. Behalve als ze het over de veiligheidssituatie in Irak of Afghanistan hebben
.
Bron: GSquote:John de Mol is boos
John de Mol heeft het altijd geweten: aan het begin van zijn Talpa-avontuur had hij wel verwacht dat er een 'anti-Talpasentiment' zou ontstaan. Zo stelt de omroepbaas deze maand in een interview in vakblad Broadcast Magazine. De Mol, door datzelfde blad uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar: Het is zo Nederlands en ik herken het langzamerhand een beetje als je met iets nieuws komt. Eerst prijzen ze je de hemel in en dan zagen ze je af tot boven de knieën.
En daar slaat John natuurlijk de spijker op de man. Want Talpa is niet meer weg te denken in het omroepbestel. We noemen een NSE, een Thuis, een Samen en een ‘t Mannetje. U wilt meer? U krijgt meer: Jack Spijkerman, Kim Holland, Evert Santegoeds, Harmke Pijpers, het Eredivisie Journaal, Commissaris Rex, Parels en Zwijnen en als vanzelfsprekend Barend en Van Dorp (Jan Mulder!). Om nog maar te zwijgen van aanstormende kijkcijferhits America’s Funniest Homevideo’s en natuurlijk M.A.S.H., spoedig op uw Nickelodeon Talpa-kanaal.
Lekker makkelijk weer hoor GeenStijl, beetje een easy target als Talpa bashen. Het is tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend. Of zoals John zou zeggen: “Er worden zoveel feitelijke onjuistheden en aannames geschreven of gezegd."
Instant update: de kijkersvraag: hoe heette de winnaar van de laatste editie van Big Brother? (Hij is momenteel campagnemedewerker voor D66). SMS uw antwoord naar: 0900-Tien!.
En als je ooit zin hebt in een lekkere eendenbout is het natuurlijk niet moeilijk om eraan te komenquote:
Waarom snapt die man niet dat die bagger allang is uitgemolken bij de trosquote:
quote:
Ze eten 2 keer per week.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:22 schreef pberends het volgende:
America's Next Topmodel cycle 4 #3 Tyra gaat flippen
Op twee na word je ook niet vrolijker van die America's Next topmodels.
Dit geeft wel aan welk spectrum Talpa in het zicht heeft.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:55 schreef pberends het volgende:
De Mol: Anti-Talpamentaliteit geen verrassing
Wel raar hoor, Talpa krijgt constant gratis reclame, maar nog kijken er niet veel mensen na.
quote:School voor tuig
waarin het verhaal van een groep probleemgevallen op een middelbare school wordt gevolgd. Een team van uitmuntende en toegewijde leraren neemt ze eens goed onder handen. Het stelletje ongeregeld wordt gevolgd terwijl ze een metamorfose ondergaan van asociale probleemjongeren tot studiebollen met een positieve blik op het leven. Met behulp van een verborgen camera en interviews ervaart de kijker de ongelovelijke en soms ontroerende verhalen van jonge mensen die eigenlijk alleen maar een betere toekomst willen.
Iedereen neemt het maar klakkeloos aan. Maar hoe rekenen ze, uitstoot / km2 land ofzo?quote:
Wrom niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik koop zelf geen zelf-samengestelde PC's meer.
Garantie en ondersteuning. Voor mijn HP Proliant ML380 kreeg ik onlangs binnen 2 uur gratis een nieuwe voeding, nadat èèn van beide was overleden. Sindsdien koop ik enkel nog maar complete PC's.quote:
HPquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Garantie en ondersteuning. Voor mijn HP Proliant ML380 kreeg ik onlangs binnen 2 uur gratis een nieuwe voeding, nadat èèn van beide was overleden. Sindsdien koop ik enkel nog maar complete PC's.
HP![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Probleem van "bij elkaar geraapte" pc's is dat er altijd wel onderdelen tegen elkaar lopen te trippen. Allerlei verschillende garanties is ook niet handig.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Garantie en ondersteuning. Voor mijn HP Proliant ML380 kreeg ik onlangs binnen 2 uur gratis een nieuwe voeding, nadat èèn van beide was overleden. Sindsdien koop ik enkel nog maar complete PC's.
HP![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PC's zijn wel goede werkverschaffers geworden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Probleem van "bij elkaar geraapte" pc's is dat er altijd wel onderdelen tegen elkaar lopen te trippen. Allerlei verschillende garanties is ook niet handig.
Donald Trump neem je toch ook wat serieuzer als het gaat over economie en bedrijfskunde dan over, zeg, de Teletubbies? Dat is niet inconsistent, nee, dat is, zou ik willen zeggen, consistent relevantisme.quote:
Ik had ook Diamondquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:34 schreef Tafkahs het volgende:
ja, dat is wel zo, maar na diverse compaq irritaties, ben ik toch maar naar beter gegaan. Heel vroeger dacht ik dat het verstandig was om zoveel mogelijk componenten van hetzelfde merk te kopen, bijvoorbeeld van Diamond..
Dell schijnt ook een en al ellende te zijn..
quote:We've spend some time talking about the Iranian issue and the desire to
solve this issue diplomatically by working together.
(...)
Our job is to form a common consensus, and so you're, you're, this is the,
this is what called diplomacy.
(...)
Diplomacy is out talking to friends, allies and others about a common objective.
Nee hoor, alleen Bush en zijn criminele mensenrechten-schendende, oorlogszuchtige, liegende, frauderende, hypocriete politieke vriendjes.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:57 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat zijn beweringen van Amerikanen en die lullen bij voorbaat uit hun nek,toch?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:47 schreef pberends het volgende:
Ironische stukjes over Talpa.
Hehe, serieus nemen dat ze buiten moeten spelen.
quote:Jack Spijkerman: Huh? Ik dacht dat "Talpa" Latijns voor "Principieel" was.
Dat is een begin. Nu nog leren om zelf met iets nieuws te komen.quote:ik herken het langzamerhand een beetje als je met iets nieuws komt
Oh, dat klinkt al een heel stuk beter dan : Ik ben ziekquote:
Dat ben ik ook nog een beetje. Afgelopen nacht weer 2 t-shirts, een dekbed, dekbedovertrek, hoeslaken en kussen ondergezweetquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt al een heel stuk beter dan : Ik ben ziek
Je slaapt dan ook veels te warmquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat ben ik ook nog een beetje. Afgelopen nacht weer 2 t-shirts, een dekbed, dekbedovertrek, hoeslaken en kussen ondergezweet.
En nu ook weer wat verhoging. Maar ik ben aan de beterende hand.
Je hebt het wel lelijk te pakken, nietwaar? Is het nou ruim twee weken?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat ben ik ook nog een beetje. Afgelopen nacht weer 2 t-shirts, een dekbed, dekbedovertrek, hoeslaken en kussen ondergezweet.
En nu ook weer wat verhoging. Maar ik ben aan de beterende hand.
Ik sta ervan verbaasd dat Grolsch nog geen winstwaarschuwing uitgeeftquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt het wel lelijk te pakken, nietwaar? Is het nou ruim twee weken?
Vorige week zaterdag is het begonnen. En sindsdien eigenlijk elke dag koorts gehadquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt het wel lelijk te pakken, nietwaar? Is het nou ruim twee weken?
haha ja blijkbaar niet heel anders dan normaal maar ik zie het maar als positief, alle ellende eruit zweten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je slaapt dan ook veels te warm
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik sta ervan verbaasd dat Grolsch nog geen winstwaarschuwing uitgeeft
Ja, het is altijd klote en zonde van je tijd, ziek zijn. Twee hele wekenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vorige week zaterdag is het begonnen. En sindsdien eigenlijk elke dag koorts gehad. Dus ik heb het inderdaad flink te pakken. Baal er vooral ook van dat ik hiermee m'n tentamen periode ook compleet naar de tering geholpen heb.
Hoewel het nu een stuk beter ga voel ik me nog wel erg zwak en ben ik na weinig inspanning al moe.
Zoveel medicijn en toch ziek...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:38 schreef du_ke het volgende:
[..]Nou heb inderdaad heel wat litertjes minder naar binnen gewerkt
.
Nee nog geen twee hele weken, anderhalf nuquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, het is altijd klote en zonde van je tijd, ziek zijn. Twee hele weken [afbeelding], ik ben denk ik nooit van m'n leven zolang ziek geweest. Vreselijk lijkt me dat.
Gelukkig is er internet, da's toch een redelijk weinig inspanning vergende manier om een beetje onder de virtuele vriendjes te blijven.
Rood licht achter de ramenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:55 schreef George-Butters het volgende:
Net naar een huisje gekeken op de Nieuwe Blekerstraat. Ziet er goed en veelbelovened uit.
Leuk plekje om te wonen volgens mijquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:55 schreef George-Butters het volgende:
Net naar een huisje gekeken op de Nieuwe Blekerstraat. Ziet er goed en veelbelovened uit.
Da's wel een aardig buurtje. Huisje.. een kamer, een huurhuis, koophuis..? voor jou alleen of voor jou + mevrouw Butters?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:55 schreef George-Butters het volgende:
Daar heb je andere straten voor in Groningenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Rood licht achter de ramen???
2 mooie rode tl-buizenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Rood licht achter de ramen???
Huurhuis, bovenwoning. ruime woonkamer met open keuken, studeerkamer, boven 2 slaapkamers en een douche en balkon op het zuiden met uitzicht op de A-kerk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's wel een aardig buurtje. Huisje.. een kamer, een huurhuis, koophuis..? voor jou alleen of voor jou + mevrouw Butters?
* sigme is niks niet nieuwsgierig![]()
Ik ben zo goed bekend daarquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar heb je andere straten voor in Groningen.
OMFG, daar gaat je online timequote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Huurhuis, bovenwoning. ruime woonkamer met open keuken, studeerkamer, boven 2 slaapkamers en een douche en balkon op het zuiden met uitzicht op de A-kerk.
Het is voor samenwonen
There is a first time for everything.
Nee joh, ik zie haar nu ook al dagelijks.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
OMFG, daar gaat je online time
Tjah als het niet burgerlijk is om op 14m2 te blijven zitten tussen studentjes als werkende, dan liever een burgerlul met ruimte!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:02 schreef du_ke het volgende:
Man je wordt een burgerlul.
Maar mijn balkon heeft uitzicht op de Martinikerk.
Klinkt heel goed! Woningbouwvereniging of particulier?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Huurhuis, bovenwoning. ruime woonkamer met open keuken, studeerkamer, boven 2 slaapkamers en een douche en balkon op het zuiden met uitzicht op de A-kerk.
Ik vond het ook maar eng, maar het bevalt me nog steeds uitstekend. Mijn huisje is ongeveer 1/4 van dat van jou, als ik het zo eens inschat, dus naar mijn mening heb je een hoop ruimte jezelf terug te trekken al woon je samen.quote:Het is voor samenwonen
There is a first time for everything.
ja dat werkt ook niet, ik weet het.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:05 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Tjah als het niet burgerlijk is om op 14m2 te blijven zitten tussen studentjes als werkende, dan liever een burgerlul met ruimte!
Bovendien is deze plek mooier!
terugtrek ruimte is voor de man altijd belangrijkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Klinkt heel goed! Woningbouwvereniging of particulier?
[..]
Ik vond het ook maar eng, maar het bevalt me nog steeds uitstekend. Mijn huisje is ongeveer 1/4 van dat van jou, als ik het zo eens inschat, dus naar mijn mening heb je een hoop ruimte jezelf terug te trekken al woon je samen.
Particulier, sta niet ingeschreven dus slachtoffer van uitperser...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Klinkt heel goed! Woningbouwvereniging of particulier?
[..]
Ik vond het ook maar eng, maar het bevalt me nog steeds uitstekend. Mijn huisje is ongeveer 1/4 van dat van jou, als ik het zo eens inschat, dus naar mijn mening heb je een hoop ruimte jezelf terug te trekken al woon je samen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
aftrek ruimte is voor de man altijd belangrijk![]()
zo overduidelijk wou ik het nou ook weer niet neerpleurenquote:
Naja, dat zeg ik, in mijn huisje is daarvoor geen ruimte. Wij doen aan time-share. Ik werk op dagen dat liefste vrij is, heeft 'ie het huis voor zichzelf.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
terugtrek ruimte is voor de man altijd belangrijk![]()
Je kan er opzich ook wel mazzel mee hebben. M'n broer huurt met z'n vriendin een leuk huisje voor weinig vlak bij het noorder station. Dit via een makelaar maar het scheelde dat zijn vriendin toen bij een andere makelaar werktequote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:07 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Particulier, sta niet ingeschreven dus slachtoffer van uitperser...
Waar woon jij ongeveer?
Makelaars zijn allemaal uitzuigers met een machtspositie.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kan er opzich ook wel mazzel mee hebben. M'n broer huurt met z'n vriendin een leuk huisje voor weinig vlak bij het noorder station. Dit via een makelaar maar het scheelde dat zijn vriendin toen bij een andere makelaar werkte.
Oosterpoort. Ook particulier gehuurd destijds, was niet speciaal duur in mijn geval. Je kan gewoon huursubsidie aanvragen, ook al huur je particulier, denk daaraan!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:07 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Particulier, sta niet ingeschreven dus slachtoffer van uitperser...
Waar woon jij ongeveer?
Maar altijd nog stukken beter dan die rotmogolen van directwonen of andere "woningbemiddelaars"quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:11 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Makelaars zijn allemaal uitzuigers met een machtspositie.
Zo duidelijk is ook niet nodig hoor, ik snap het zo ook welquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
zo overduidelijk wou ik het nou ook weer niet neerpleuren
Ik hou wel van een beetje Doe het zelfenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo duidelijk is ook niet nodig hoor, ik snap het zo ook wel.
Oosterpoort is mooi, maar onbetaalbaar geworden. Je moet echt geluk hebben heb ik het idee.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Oosterpoort. Ook particulier gehuurd destijds, was niet speciaal duur in mijn geval. Je kan gewoon huursubsidie aanvragen, ook al huur je particulier, denk daaraan!
Mijn huur was te laag om voor subsidie in aanmerking te komen. Zelfs toen we ongeveer bijstandsniveau verdienden.
Onbetaalbaar?.. Ik heb mijn huisje gekocht, vorig jaar, voor 40.000 euro. Misschien had ik wel een beetje gelukquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:16 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Oosterpoort is mooi, maar onbetaalbaar geworden. Je moet echt geluk hebben heb ik het idee.
Verstandig, je moet altijd wat achter de hand hebben, en wat autonomie bewaren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik hou wel van een beetje Doe het zelfen
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Onbetaalbaar?.. Ik heb mijn huisje gekocht, vorig jaar, voor 40.000 euro. Misschien had ik wel een beetje geluk.
Mijn broertje had hetzelfde geluk, die heeft namelijk in dezelfde koop ons buurhuis gekocht.. voor dezelfde prijs.
En mijn liefste heeft geen huis dan ik niet heb. We hebben samen nog wat ruimte buiten de stad.. we hadden toch geld over
.
Ach een voordeel, je verleerd het nooitquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Verstandig, je moet altijd wat achter de hand hebben, en wat autonomie bewaren.
ik nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:27 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je betaalt in de oosterpoort voor 50m2 120.000 nu.
Die hebben wel een sociaal levenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:33 schreef George-Butters het volgende:
Er zit hier op de POL SC voornamelijk, brabanders, lui van rond Amsterdam en Rotterdam en Groningers....
Waar is de rest van Nederland
Dat geloof ik nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:37 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Die hebben wel een sociaal leven
Dat is de beste manier om hier weggejaagd te worden.quote:Of zitten in Onz![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:42 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb het vaker gezegd; het zal wel komen door je billen.
![]()
Ik ga s mijn meisje aansporen ruimte te maken in bed.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:54 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als ik 120.000 vang voor mijn huis verkoop ik vandaag. Het heeft ook wel iets met mijn huis te maken, die aankoopprijs.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:55 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik ga s mijn meisje aansporen ruimte te maken in bed.
Als ik hier zo weer verschijn dan is dat mislukt.
Duik er gewoon boven opquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:55 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik ga s mijn meisje aansporen ruimte te maken in bed.
Als ik hier zo weer verschijn dan is dat mislukt.
Laat jij mijn titel eens met rustquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Brokeback politics!
Ik kom er niet aan. Ik ben M. niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Laat jij mijn titel eens met rust![]()
Ok, dan is het goedquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik kom er niet aan. Ik ben M. niet.
Erik O. lives on..quote:Nederlandse militairen schieten Afghaan dood
ANP
DEN HAAG - Nederlandse commando's hebben het afgelopen weekeinde in het zuiden van Afghanistan een Afghaan doodgeschoten. Dat gebeurde tijdens een vuurgevecht. Twee andere Afghanen raakten gewond. . Aan Nederlandse zijde vielen geen slachtoffers. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Defensie dinsdag bekendgemaakt.
Kijken wat het OM hiervan gaat zeggenquote:
Laten we er een referendum van maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Kijken wat het OM hiervan gaat zeggen![]()
We did what was right for our cuntrie...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Kijken wat het OM hiervan gaat zeggen![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Laten we er een referendum van maken.
Hier wat meer. Lijkt me dat ze duidelijk genoeg zijn geweest met waarschuwingenquote:Nederlanders betrokken bij vuurgevecht Afghanistan
Uitgegeven: 24 januari 2006 20:05
Laatst gewijzigd: 24 januari 2006 21:11
DEN HAAG - Nederlandse commando's in het zuiden van Afghanistan zijn afgelopen weekeinde voor het eerst betrokken geweest bij een vuurgevecht. Hierbij overleed een Afghaan en raakten er twee gewond. Aan Nederlandse zijde vielen geen slachtoffers. Dat maakte een woordvoerder van het ministerie van Defensie dinsdag bekend.
De Afghaanse gewonden zijn opgenomen in een ziekenhuis in Kandahar. Na het vuurgevecht troffen de commando's een grote hoeveelheid wapens, munitie en drugs aan. Deze worden aan de Afghaanse autoriteiten overgedragen.
Verdacht voertuig
Het incident gebeurde bij het invallen van de duisternis toen een verdacht voertuig inreed op een patrouille van het Special Forces detachement. De patrouille probeerde het voertuig te waarschuwen met lichtsignalen en lichtkogels. Maar de bestuurder van het voertuig reageerde niet, waarop de patrouille waarschuwingsschoten loste. Daarop wijzigde het voertuig van richting en werd vanuit de auto met automatische wapens gericht op de Nederlandse commando's geschoten. Hierop ontstond een vuurgevecht en werd het voertuig tot stoppen werd gedwongen.
Gevaarlijke operatie
De Nederlandse patrouille behoort tot een eenheid van ongeveer 260 militairen die een groot gebied ten zuiden van de stad Kandahar moet controleren. De commando's en mariniers worden ondersteund door Chinook transporthelikopters en zijn sinds medio vorig jaar actief in het gebied. De manschappen richten zich vooral op verkenningen en het vergaren van inlichtingen. Hoewel de operatie werd beschouwd als een van de gevaarlijkste operaties van de afgelopen jaren, bleef het in het controle gebied tot nu toe opvallend rustig en konden de militairen zich ook bezighouden met het slaan van waterputten en de bouw van een school.
Het ministerie van Defensie wilde niet ingaan op de vraag wat er gebeurt met de twee gewonde inzittenden van het voertuig. Wel wordt de Tweede Kamer op korte termijn nader geïnformeerd over het incident.
quote:Het ministerie van Defensie wilde niet ingaan op de vraag wat er gebeurt met de twee gewonde Afghanen. Wel wordt de Tweede Kamer op korte termijn nader geïnformeerd over het incident.
Valt die Taskforce niet onder US command?quote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Valt die Taskforce niet onder US command?
Wat is dat, speakers?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:27 schreef Yildiz het volgende:
I-Sennheiser, sinds een paar weken, en tevreden ook.
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Beats Sony, hard!
Ik heb trouwens deze
Kijk ook naar Nova, Kamp wil niets zeggen..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Valt die Taskforce niet onder US command?
Nederlandse militairen schieten Afghaan doodquote:De Afghaanse gewonden zijn opgenomen in een ziekenhuis in Kandahar. Na het vuurgevecht troffen de commando's een grote hoeveelheid wapens, munitie en drugs aan. Deze worden aan de Afghaanse autoriteiten overgedragen.
Buizenversterker, op het plaatje, denk ik.quote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:00 schreef Yildiz het volgende:
Oja, sigme, neem het niet persoonlijk hé, in dat andere topic.
Ja, dat kan allemaal wel, maar Pakistan doet geen reet. En eigenlijk is dat ook logisch, naast de taliban heb je nog een groep extremisten die al jaren elkaars ledematen uitwisselenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nederlandse militairen schieten Afghaan dood
wat ben jij laat trouwens?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij ook niet, hoop ik. Ik ga ook niet dooremmeren hoor, het was een kleine zijsprong in een discussie over iets heel anders.
ik ga dan ook nu naar bedquote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij ook niet, hoop ik. Ik ga ook niet dooremmeren hoor, het was een kleine zijsprong in een discussie over iets heel anders.
NIet denk ik, ik weet het wel zeker.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:00 schreef Yildiz het volgende:
Buizenversterker, op het plaatje, denk ik.
Pure schoonheid in ieder geval.![]()
Dan heb je 15 minuten de tijd om een biertje te slobberen, of om Desiredbard aan te lijnen en te muilkorvenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
NIet denk ik, ik weet het wel zeker.
Pure schoonheid in geluid.![]()
Alleen je moet zeker 15 minuten wachten totdat de buizen lekker op temperatuur zijn.
Wel grappig, vroeger zat ze gewoon in radio's.. en nu noemen ze high fidelity (met de juiste electronica erachter).
quote:
Een kenner.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
NIet denk ik, ik weet het wel zeker.
Pure schoonheid in geluid.![]()
Alleen je moet zeker 15 minuten wachten totdat de buizen lekker op temperatuur zijn.
Wel grappig, vroeger zat ze gewoon in radio's.. en nu noemen ze high fidelity (met de juiste electronica erachter).
quote:Nu ook executies mogelijk in Guantánamo Bay
WASHINTON - De Verenigde Staten hebben de mogelijkheden voor het gebruik van hun basis Guantánamo Bay op Cuba verruimd. Vanaf nu zijn er ook executies mogelijk.
Dit heeft een Amerikaanse militaire woordvoerder dinsdag laten weten. Op Guantánamo Bay worden honderden terreurverdachten vastgehouden, bijna allemaal zonder aanklacht of vorm van proces. Slechts tien van hen zijn tot nu toe in staat van beschuldiging gesteld door speciale militaire tribunalen.
Tot nu toe was Fort Leavenworth in de staat Kansas de enige plaats waar de Amerikaanse strijdkrachten executies konden uitvoeren. Volgens waarnemers willen de VS met de nieuwe maatregel voorkomen dat terreurverdachten voor hun executie speciaal naar het Amerikaanse vasteland moeten worden gebracht.
Waarom? Het *is* een heel slecht argument.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:09 schreef George-Butters het volgende:
Pechtold (opnieuw) zwaar onder vuur.![]()
![]()
Valt me van je tegen, blauwe bil.
Da's een interessante.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:15 schreef pberends het volgende:
Waarom zou je perse Nederlands moeten spreken in Rotterdam... Engels is ook goed!
Een bestseller zei die arabist gister in NOVAquote:103 Teletekst wo 25 jan
Samir A. schrijft autobiografie
HILVERSUM Terreurverdachte Samir A. is
een autobiografie aan het schrijven.De
eerste 25 pagina's werden vorig jaar
bij zijn aanhouding gevonden.Het tv-
programma NOVA citeerde eruit.
In het boek schrijft Samir A. onder
meer over zijn reis naar Tsjetsjenië,
die strandde in Oekraïne,over hoe hij
voor Allah ging leven en zich niets
meer van zijn ouders aantrok,en over
wat iemand moet doen die gearresteerd
wordt en een verhoor ondergaat.
De advocaat van Samir A. wilde in NOVA
niet reageren.Zijn cliënt moet vrijdag
voor de rechter verschijnen in een pro-
formazitting.
Ja, vandaag minder dan gister. Ik ben blij voor m'n lammetjes, ik heb het plaatsvervangend extra koud als het zo vriest.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:13 schreef Iblardi het volgende:
Alors, hebben jullie het ook zo koud?
(Hoort de spreekkoren al: "Als je weer eens wat te zeiken hebt, rot dan maar mooi op naar je eigen land!")
Omdat dat een bijzonder hot item is momenteel in Nederland en al helemaal op Fok. Zeken wanneer men de kans krijgt te kankeren op die Islam.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:
Waarom wordt zoveel hier direct teruggebracht tot een discussie over de Islam?
Je kan er vanalles van of over vinden, over de leer, de politiek, de mensen, zonder dat het gehinderd wordt door een definitie of anderzins omlijnd begrip dat 'islam' heet. Terwijl het ondanks die ongrijpbaarheid wel lekker benoembaar is en iets aanduidt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:
Waarom wordt zoveel hier direct teruggebracht tot een discussie over de Islam?
In NWS was het dan ook een periode een stuk heviger.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:23 schreef du_ke het volgende:
Tja als het over moslims gaat zijn de grenzen hier op Fok helaas al behoorlijk opgerekt. Vooral in POL helaas in NWS let men er meer op...
Sigme, jij bent toch ook joods? Niet naar de Klaagbaak gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan er vanalles van of over vinden, over de leer, de politiek, de mensen, zonder dat het gehinderd wordt door een definitie of anderzins omlijnd begrip dat 'islam' heet. Terwijl het ondanks die ongrijpbaarheid wel lekker benoembaar is en iets aanduidt.
Omdat 'de' islam niet bestaat is het vrij voor iedere beschuldiging en interpretatie. Net als 'de' joden, die dan ook met regelmaat ter sprake komen.
Ik heb een doctrine, Iblardi, en die is fok!=POL. Tegenwoordig heb ik mijn horizon verruimd met NWS, maar daar laat ik het bij. Uit verveling kijk ik wel eens rond, van de klaagbaak weet ik wel ongeveer wat het is. Als ik mijn blikveld weer verder ga verruimen zal het niet die kant op zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:28 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Sigme, jij bent toch ook joods? Niet naar de Klaagbaak gaan.
Ps. Heb jij ook op zo'n joodse school gezeten?
Hm, dat is prettig. Ze zijn vaak niet zo leuk: erg sober, erg streng, jongens en meisjes strikt gescheiden, bedenkte kleding verplicht, parfum en make-up verboden, veel spelletjes verboden, hardop lachen verboden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb een doctrine, Iblardi, en die is fok!=POL. Tegenwoordig heb ik mijn horizon verruimd met NWS, maar daar laat ik het bij. Uit verveling kijk ik wel eens rond, van de klaagbaak weet ik wel ongeveer wat het is. Als ik mijn blikveld weer verder ga verruimen zal het niet die kant op zijn.
Ik heb op vele scholen gezeten, maar geen joodse.
WFL gaat over filosofie en levensbeschouwing, POL over ideeën, NWS over gebeurtenissen en KLB over mensen. Volgens mij is het spectrum overal wel gelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hm, dat is prettig. Ze zijn vaak niet zo leuk: erg sober, erg streng, jongens en meisjes strikt gescheiden, bedenkte kleding verplicht, parfum en make-up verboden, veel spelletjes verboden, hardop lachen verboden.
Is er zo'n verschil in meningenspectrum tussen de verschillende .... eh, hoe heten die dingen? Tussenkopjes? Als in Politiek en Nieuws en Klaagbaak.
Ik meen dat het subfora genoemd worden. Ja, er is nogal verschil. Niet eens zozeer in de meningen maar in de groep 'vaste users', waarbij volgens mij de leeftijd en de serieusheid van de users per subforum erg verschilt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is er zo'n verschil in meningenspectrum tussen de verschillende .... eh, hoe heten die dingen? Tussenkopjes? Als in Politiek en Nieuws en Klaagbaak.
Vertel?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
In NWS was het dan ook een periode een stuk heviger.![]()
Dan moet je vooral niet naar een boeddhistisch land gaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:20 schreef Iblardi het volgende:
Jezus, wat is dat?
Dit gaat mij echt vijf stappen te ver: Acceptatie buitenlanders
Ik kan daar niet naar kijken zonder misselijk te worden, zo'n hakenkruis.
Dat heeft iets te maken met dat 'andere' forum, gene zijde, wat een deel van de fokbannelingen heeft opgericht / naar is uitgeweken, na de Grote Zuivering.quote:
Daar is het doel achter het gebruik van de swastika iets andersquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan moet je vooral niet naar een boeddhistisch land gaan.
Tsjah, wat valt er te zeggen? Ik heb de indruk dat het in NWS wat dat betreft een in ieder geval tijdje geleden een stuk meer losging dan hier. Maar goed, ik bekijk het dan ook minder door een groen-linksige bril, wat mogelijk tot een andere werkelijkheidsbeleving leidt.quote:
Nee, dat weet ik. Wellicht zou er dan gewenning optreden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan moet je vooral niet naar een boeddhistisch land gaan.
Ik weet niet wat voor plaatje er stond maar een swasika is een swastika.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef du_ke het volgende:
Daar is het doel achter het gebruik van de swastika iets anders. En ik dacht dat het meer om hindoeistische landen ging.
Zien! Zien!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat heeft iets te maken met dat 'andere' forum, gene zijde, wat een deel van de fokbannelingen heeft opgericht / naar is uitgeweken, na de Grote Zuivering.
Floripas is er wel eens geweest, aan gene zijde, dat was heftig.
Ik kwam er ook wel, maar ben afgehaakt inmiddels.
draait ie daar ook niet de andere kant op?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar is het doel achter het gebruik van de swastika iets anders. En ik dacht dat het meer om hindoeistische landen ging.
Ik snap niet waarom je zo misselijk wordt van een swastika. In het Westen is dat logo inderdaad gekoppeld aan het nazisme en kleeft er daardoor een wrange smaak aan maar het symbool heeft in feite helemaal niets met het nazisme te maken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:49 schreef Iblardi het volgende:
Nee, dat weet ik. Wellicht zou er dan gewenning optreden.
Maar voor hakenkruizen heb ik nog net niet een Clockwork Orange-achtige reflex van Pavlov aangeleerd gekregen.
De A in Islam was vervangen door een hakenkruis aan de onderkant van een weinig symphatiek en opruiend pamflet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor plaatje er stond maar een swasika is een swastika.
In het Boeddhisme komt het ook voor.
Ik kan het je van harte afraden. Het is een stel verzuuurde figuren die fok op een bepaald moment afzweerden maar nog wel dagelijks zwaar mee leesden totaan de onzin in deze slowchat reeks aan toe. Begin er echt niet aan. Grote lappen onleesbare tekst die er steeds weer op neer komen dat ze zelf geen vlieg kwaad doen en dat fok de duivel is.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zien! Zien!
Was het er zo erg dat jij wegging? Waren het jodenhaters?
Herken ik trouwens correct een snufje Floripas onder jouw naam?
Dit is Floripas' naamtopic.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zien! Zien!
Was het er zo erg dat jij wegging? Waren het jodenhaters?
Herken ik trouwens correct een snufje Floripas onder jouw naam?
Er zijn dan ook vergelijkingen te maken tussen sommige moslims en het nazisme.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:57 schreef du_ke het volgende:
De A in Islam was vervangen door een hakenkruis aan de onderkant van een weinig symphatiek en opruiend pamflet.
Tja je kan er in meegaan maar ik ga er vanuit dat het plaatje niet voor niets is verwijderdquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er zijn dan ook vergelijkingen te maken tussen sommige moslims en het nazisme.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=676186/sc=6e173c
http://frontpage.fok.nl/nieuws/61582
Welke opmerking? En waarom denk je dat ik iets ironisch opgevat heb?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hmm, sigme, vatte jij mijn opmerking op als zijnde ironisch?
Ik zeg ook niet dat het plaatje er had moeten blijven staan eerder was ik verbaasd over de reactie van Iblardi over het misselijk worden na het zien van een swastika.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:01 schreef du_ke het volgende:
Tja je kan er in meegaan maar ik ga er vanuit dat het plaatje niet voor niets is verwijderd.
In een enkel geval zijn die vergelijkingen steekhoudend; maar door de zeer brede term 'moslims' en nazisme maar makkelijk op één hoop te gooien, veroordeel je ten onrechte heel veel mensen tegelijk. Anti-semitisme onder moslims is zeker zorgelijk, maar dat zal je nooit oplossen door parallellen te trekken met het nazisme. Daarmee plak je eerder moslims een etiket op,en dat is bepaaldelijk geen oplossingquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er zijn dan ook vergelijkingen te maken tussen sommige moslims en het nazisme.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=676186/sc=6e173c
http://frontpage.fok.nl/nieuws/61582
Maar ja het is zo makkelijk he?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Reya het volgende:
[..]
In een enkel geval zijn die vergelijkingen steekhoudend; maar door de zeer brede term 'moslims' en nazisme maar makkelijk op één hoop te gooien, veroordeel je ten onrechte heel veel mensen tegelijk. Anti-semitisme onder moslims is zeker zorgelijk, maar dat zal je nooit oplossen door parallellen te trekken met het nazisme. Daarmee plak je eerder moslims een etiket op,en dat is bepaaldelijk geen oplossing![]()
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/01/art0000100605FF.htmlquote:25 Januari 2006 11:25
Actie tegen ruimtegebrek op school
UTRECHT Op de Daltonschool in Utrecht hebben ouders vanochtend actie gevoerd tegen ruimtegebrek. Ze eisen dat de gemeente zorgt voor noodlokalen, omdat de lokalen overvol zitten. Sommige kinderen krijgen les op de gang en de docenten hebben geen eigen ruimte.
Het ruimtegebrek op scholen is volgens de Algemene Onderwijsbond een landelijk probleem. Tien jaar geleden is er een geboortegolf geweest en de gemeenten hebben daar niet goed op gereageerd.
De gemeenten krijgen geld van het Rijk voor het onderwijs, maar gebruiken dat volgens de AOb te weinig voor de bouw van nieuwe lokalen en scholen.
Ik heb veel familie verloren in de holocaust. Die kende ik zelf (natuurlijk) niet, maar er is eindeloos over gepraat en gepraat en gepraat in mijn familie. Het heeft wellicht een ander lading voor mij dan voor jou, maar buiten geschiedenisboeken ("Dat is de Tuivel, kind, kijk er goed naar") had ik nog nooit een hakenkruis "in het wild" gezien.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het plaatje er had moeten blijven staan eerder was ik verbaasd over de reactie van Iblardi over het misselijk worden na het zien van een swastika.
Ik heb ook nergens gezegd dat alle moslims overeenkomsten vertonen met het nazisme. Dat zou ook wel belachelijk zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Reya het volgende:
In een enkel geval zijn die vergelijkingen steekhoudend; maar door de zeer brede term 'moslims' en nazisme maar makkelijk op één hoop te gooien, veroordeel je ten onrechte heel veel mensen tegelijk. Anti-semitisme onder moslims is zeker zorgelijk, maar dat zal je nooit oplossen door parallellen te trekken met het nazisme. Daarmee plak je eerder moslims een etiket op,en dat is bepaaldelijk geen oplossing![]()
Oh ja, het was ook geenszins bedoeld als opruiend. Ik merk nu eigenlijk pas hoe gevoelig deze kwesties hier liggen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het plaatje er had moeten blijven staan eerder was ik verbaasd over de reactie van Iblardi over het misselijk worden na het zien van een swastika.
Hoe opent zo'n (potentieel) opruiende thread dan kan je deze dingen verwachten.
Het is enorm makkelijk, maar het is tegelijkertijd ook enorm onrechtvaardig en zal waarschijnlijk snel voor sociale spanningen zorgen. Een cultuur die zichzelf 'beschaafd' noemt zou dat niet moeten willenquote:
Oei, oei, oei, wat een onprettige mensen, al zie ik daar een Floripas die ik ook niet ken uit het echtquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit is Floripas' naamtopic.
Dit het mijne
Dit het lokale politieke subforum
Ze is nu bezig met een editie en een vertaling. Heeft ze daarover verteld? Er gebeuren de gekste dingen in die tekst.quote:Ja, dat is Floripas' werk, niet eens een vertaalopdracht, gewoon door haar voorgesteld & door mij aangenomen. Ben er blij mee.
Ik denk dat die beschaving helaas maar een heeeeeel dun laagje is bij velen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is enorm makkelijk, maar het is tegelijkertijd ook enorm onrechtvaardig en zal waarschijnlijk snel voor sociale spanningen zorgen. Een cultuur die zichzelf 'beschaafd' noemt zou dat niet moeten willen![]()
Ik heb altijd al wel gepost in POL; een combinatie van interesse en studiegebied. Als je vrijwel dagelijks bezig bent met zaken als staatsinrichting en internationale betrekkingen krijg je vanzelf de neiging er ook over te willen discussieren. Althans, dat is bij mij zoquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef sigme het volgende:
Wat heeft jou naar POL gelokt, Reya?
Dat de holocaust voor jou een andere lading heeft dan voor mij begrijp ik.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:15 schreef Iblardi het volgende:
Ik heb veel familie verloren in de holocaust. Die kende ik zelf (natuurlijk) niet, maar er is eindeloos over gepraat en gepraat en gepraat in mijn familie. Het heeft wellicht een ander lading voor mij dan voor jou, maar buiten geschiedenisboeken ("Dat is de Tuivel, kind, kijk er goed naar") had ik nog nooit een hakenkruis "in het wild" gezien.
Dat komt een mooi eind in de richtingquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:22 schreef Iblardi het volgende:
Maar leg mij nog eens uit, o leerschool Fok!
Je hebt dus vrijheid van meningsuiting in alles.
Behalve nazi zijn en holocaustontkenning en doodsbedreigingen?
Nou, ik vind het wel gebruik/misbruik maken van een zo krachtig symbool dat het een shockreactie oplevert.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat de holocaust voor jou een andere lading heeft dan voor mij begrijp ik.
Maar zo'n plaatje wat gepost werd is toch ook geen hakenkruis "in het wild"?
Daarom moet je gewoon een harde huid hebben hier op Fok daarnaast zijn het "slechts" posts en zijn uitspraken van die idioot uit Iran een stuk zorgelijker.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:17 schreef Iblardi het volgende:
Oh ja, het was ook geenszins bedoeld als opruiend. Ik merk nu eigenlijk pas hoe gevoelig deze kwesties hier liggen.![]()
Alsof ik naar de sjoel ga met een McBacon....
Ja, maar in Iran ga ik niet wonen, en met die gek wel...quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarom moet je gewoon een harde huid hebben hier op Fok daarnaast zijn het "slechts" posts en zijn uitspraken van die idioot uit Iran een stuk zorgelijker.
Vrijheid van meningsuiting is zoals je weet niet absoluut, en fok is niet openbaar, dus stelt fok er eigen grenzen aan. Doodsbedreigen worden bestraft met ban, racisme, anti-semitisme, holocaustontkenning etc net hoe de pet van de MOD / FA staat. Ook afhankelijk van de bijgeleverde argumentatie, het subforum, het topic, de bekendheid met de user.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:22 schreef Iblardi het volgende:
Maar leg mij nog eens uit, o leerschool Fok!
Je hebt dus vrijheid van meningsuiting in alles.
Behalve nazi zijn en holocaustontkenning en doodsbedreigingen?
Maar die user is geen president van een land. Daarnaast is het plaatje verwijderd dus je hoeft niet meer te schrikkenquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef Iblardi het volgende:
Ja, maar in Iran ga ik niet wonen, en met die gek wel...
Mwah van posts of fok schrik ik eigenlijk niet zo snel. Verwerpelijk zijn sommige posts wel maar dat is iets anders.quote:Ik weet het wel, maar ik schrok gewoon. Heb jij dat nog nooit gehad?
Ik heb gisteren een nieuw woord geleerd uit de krant: Orwelliaans.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is zoals je weet niet absoluut, en fok is niet openbaar, dus stelt fok er eigen grenzen aan. Doodsbedreigen worden bestraft met ban, racisme, anti-semitisme, holocaustontkenning etc net hoe de pet van de MOD / FA staat. Ook afhankelijk van de bijgeleverde argumentatie, het subforum, het topic, de bekendheid met de user.
Sommigen noemen dat 'onvrijheid van meningsuiting' , of 'meergelijkheid', waarin de ene user 'meergelijk' is dan de andere. En dat is ook zo, en zo hoort het ook.
Ik heb even de eerste twee pagina's van je AT bekeken, ik zag een duidelijke stijging in het aantal POLtopics de laatste tijd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb altijd al wel gepost in POL; een combinatie van interesse en studiegebied. Als je vrijwel dagelijks bezig bent met zaken als staatsinrichting en internationale betrekkingen krijg je vanzelf de neiging er ook over te willen discussieren. Althans, dat is bij mij zo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |