abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34129164

Final Fantasy

Dè RPG-reeks die bekend staat om z'n diepgaande verhaallijnen, intrigerende karakters en z'n verslavende úrenlange gameplay. Chocobo's, Moogle's, airships, Gil als valuta, ouwe mannen genaamd Cid, Biggs en Wedge, Bahamut, Ifrit, Shiva, Bombs, Cactuars, Chimera's, Iron Giants, Malboro's, Ochu's, Tonberry's, Iron Giants... ze komen in ieder deel voor, maar voor de rest is elk deel een unieke ervaring!

Final Fantasy Games

Een compilatie van alles wat met Final Fantasy te maken heeft, met het platform waarop het verschenen is/waarop het zal verschijnen.

• Final Fantasy RPG's
    Final Fantasy I - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy II - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy III - NES, Nintendo DS
    Final Fantasy IV - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (Final Fantasy IV Advance)
    Final Fantasy V - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VI - SNES, Playstation, GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VII - Playstation, PC
    Final Fantasy VIII - Playstation, PC
    Final Fantasy IX - Playstation
    Final Fantasy X - Playstation 2
    Final Fantasy X-2 - Playstation 2
    Final Fantasy XI (Online) - Playstation 2 (VS & Japan), PC, Xbox 360
    Final Fantasy XII - Playstation 2

• Final Fantasy Spin-offs
    Final Fantasy Mystic Quest- SNES
    Final Fantasy Tactics - Playstation
    Final Fantasy Legend I - GameBoy
    Final Fantasy Legend II - GameBoy
    Final Fantasy Legend III - GameBoy
    Final Fantasy Adventure - GameBoy
    Final Fantasy Tactics Advance - GBA
    Final Fantasy Crystal Chronicles - Gamecube
    Chocobo Racing - Playstation
    Chocobo's Mysterious Dungeon - Playstation
    Chocobo's Mysterious Dungeon 2 - Playstation
    Ergheiz - Playstation
    Kingdom Hearts - Playstation 2
    Kingdom Hearts 2 - Playstation 2

• Final Fantasy VII Spin-offs
    Final Fantasy VII: Advent Children - DVD-video, UMD-video
    Final Fantasy VII: Before Crisis - Mobiele Telefoon (Japan)
    Final Fantasy VII: Crisis Core - PSP
    Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus - Playstation 2
    Final Fantasy VII Snowboarding - Mobiele Telefoon (Japan)

En dan hebben we natuurlijk ook nog de film Final Fantasy: The Spirits Within.

Links

• Square-Enix

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35

(OP)
  • pi_34129187
    Doe je snel.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_34129192
    Echo's zijn dus zéér belangrijk bij Spherebreak!
    pi_34129457
    De TT valt me nu pas op, hehe.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_34129999
    Ik ben nu maar weer eens aan het levellen geslagen in VIII, maar ik baal ervan dat ik nu aan Squall vastzit (die is lvl 90, terwijl de rest rond de 40 - 50 hangt).

Is het btw. ook mogelijk om Balamb Garden nog te verplaatsen zonder de Ragnarok in Fisherman's Horizon te laten?
    Don't hurry, be crappy!
    pi_34130145
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 18:48 schreef RiDo78 het volgende:
    Ik ben nu maar weer eens aan het levellen geslagen in VIII, maar ik baal ervan dat ik nu aan Squall vastzit (die is lvl 90, terwijl de rest rond de 40 - 50 hangt).
    Dat vond ik het mooie aan FFX. Je mannetjes hadden geen level meer, maar je bepaalde zelf wanneer je je mannetje sterker maakt en er was ook geen "level 99-limiet". Je moet dan wel weer voldoende AP hebben verzamelen, maar toch.
    pi_34130305
    FF RPG's TVP's
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_34130467
    Een OP in P-Style style.
      maandag 16 januari 2006 @ 19:01:45 #9
    42151 LuQas
    Dum spiro spero
    pi_34130536
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 18:26 schreef P-Style het volgende:
    Echo's zijn dus zéér belangrijk bij Spherebreak!
    Ah, dan ga ik vanavond nog maar een poging wagen. Is die Lady Luck-sphere eigenlijk handig uberhaupt?

Ik vind X-2 overigens nu een stuk leuker dan de vorige keer dat ik hem speelde.
    Afrika Paprika
      maandag 16 januari 2006 @ 20:07:06 #10
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34133492
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 19:01 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ah, dan ga ik vanavond nog maar een poging wagen. Is die Lady Luck-sphere eigenlijk handig uberhaupt?

Ik vind X-2 overigens nu een stuk leuker dan de vorige keer dat ik hem speelde.
    Als je de limitbreaks van Cait Sith in FFVII gebruikte, dan kan je er nog wel lol mee beleven. Persoonlijk heb ik er niks mee, die random damage.

P-S. mooie op hoor!
    Met een korreltje zout soms best te pruimen!
    In 2006 lees ik minder spoilertags!
      maandag 16 januari 2006 @ 20:58:49 #11
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34136006
    Prima OP inderdaad Geen gedoe met belachelijk grote plaatjes enzo. Ik vind de FF topics één van de gezelligste ook
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 16 januari 2006 @ 21:04:15 #12
    42151 LuQas
    Dum spiro spero
    pi_34136265
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 20:07 schreef BtjeFlauw het volgende:

[..]

Als je de limitbreaks van Cait Sith in FFVII gebruikte, dan kan je er nog wel lol mee beleven. Persoonlijk heb ik er niks mee, die random damage.

P-S. mooie op hoor!
    Cait Sith

Shinra inmiddels verslagen, die dressphere is wel geinig, maar niet een van de meest nuttige idd. Nog even en ik heb die berseker dressphere weer, daarmee was ik onoverwinnelijk vorige keer.
    Afrika Paprika
    pi_34136654
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 20:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Prima OP inderdaad Geen gedoe met belachelijk grote plaatjes enzo. Ik vind de FF topics één van de gezelligste ook
    True
    pi_34136742
    quote:
    Ik vind de FF topics één van de gezelligste ook
    Dat komt omdat RPG gamers gewoon stoer zijn .
    pi_34136838
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:13 schreef H.Flick het volgende:
    Dat komt omdat RPG gamers gewoon stoer zijn .
    Geniet je een beetje van Skies?
    pi_34136950
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Geniet je een beetje van Skies?
    Leuke RPG! Ik ben nog niet zo ver, maar ik las dingen over een eigen piratenbasis! Dat lijkt me dan wel weer helemaal fantastisch. Vliegen blijft irritant.

Afgelopen dagen heb ik niet kunnen spelen, ik ga komende week wel weer verder.
    pi_34137294
    Die basis is tegen het einde, maar voor die tijd kun je je schip nog pimpen.

Ik had niet zo'n moeite met het vliegen.
    pi_34137381
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:24 schreef Strolie75 het volgende:
    Die basis is tegen het einde, maar voor die tijd kun je je schip nog pimpen.

Ik had niet zo'n moeite met het vliegen.
    Het zal wel aan mij liggen. Ik vind de draw-distance erg kort en daardoor zie ik mijn bestemming pas heel laat. Bovendien is die kaart een beetje onhandig, ik zou graag in willen zoomen.
    pi_34138473
    Doe eens niet zo miereneuken.
    pi_34138573
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:50 schreef Strolie75 het volgende:
    Doe eens niet zo miereneuken.
    Ik ben de perfectie van Dragon Quest gewend.
      maandag 16 januari 2006 @ 21:55:52 #21
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34138681
    Het is toch vervelend als die maps niet goed zijn... Vind ik geen mierenneuken. Meest frustrerende kaartje ooit voor mij was toch wel die van FF VI, oftewel US FF III. Vreselijk takkeding. En dan die uren vliegen voordat je uiteindelijk Bahamut(?!) tegenkwam... Voor de rest top spel trouwens.
    pi_34138763
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:53 schreef H.Flick het volgende:
    Ik ben de perfectie van Dragon Quest gewend.
    Laat ik daar maar niet over beginnen.
    pi_34138764
    Ben nu FFX aan het spelen maar ik word er een beetje moe van dat je maar een klein beetje loopt en gelijk alweer een filmpje hebt. Geweldig hoor die filmpjes/cutscenes maar potdorie zeg mag ik ook eens spelen.
    Van die spheregrid snap ik niet echt veel van maar dat zal nog wel komen.
      maandag 16 januari 2006 @ 22:02:15 #24
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34138966
    Ik vond dat FFX over het algemeen best weinig FMV had...
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_34139065
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:57 schreef Ardenlyn het volgende:
    Ben nu FFX aan het spelen maar ik word er een beetje moe van dat je maar een klein beetje loopt en gelijk alweer een filmpje hebt. Geweldig hoor die filmpjes/cutscenes maar potdorie zeg mag ik ook eens spelen.
    Ik zou Metal Gear Solid maar nooit spelen als ik jou was
    pi_34139088
    Van die hele mooie filmpjes die gaan nog wel maar al die tussenstukjes dat er weer eens zo nodig gebabbeld moet worden die bedoel ik meer.
    Ik wil graag door dorpen lopen en door velden enz bv net als FF7.
    Daar was je wel een tijdje bezig voordat je weer een filmpje of gebabbel had.
    Maarja wie eet komt dat nog. Is de 1ste keer dat ik hem speel.
    pi_34139135
    Weinig FMV, maar wel erg veel cutscenes, kon behoorlijk vervelend zijn.
    pi_34139199
    Klopt en ik kan genieten van cutscenes maar dit is me net iets te

MGS heb ik weleens gespeeld maar dat soort spellen is niets voor mij. Of ik maak teveel geluid of verstop me niet goed genoeg. Heb het spel de volgende dag meteen geruild
      maandag 16 januari 2006 @ 22:08:01 #29
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34139211
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:57 schreef Ardenlyn het volgende:
    FF doorheen bijten, het blijft immers een FF. Is straks na een uur of 1,5 voorbij.

Heeft verschillende vakjes (power-ups, stat-uppers) die je moet activeren door er een corresponderende sphere op te plakken. Er zijn 5 soorten, maar je werkt er eigenlijk maar met 4: Power, Speed, Ability en Mana. Luck is de 5e maar die is zeldzaam en gebruik je eigenlijk alleen op het eind.

Als je nu op een vakje staat met bijvoorbeeld strength +1, dan kan je die activeren met een power-sphere, zodat bij je stats bij strength 1 erbij komt. Eigenlijk een soort van levelen, alleen dan een versie waarbij je zelf de richting aan kan geven. Zo kan je Lulu, die eigenlijk gebaseerd is op mana & magic ook tot krachtpatser ombouwen, en Auron of Kimahri tot magic user bijvoorbeeld.

Maakt overigens niet zo heel veel uit, want aan het einde van het spel zal je toch alles moeten maximaliseren. Keysphere's gebruik je trouwens om de sloten op te lossen (lv1, lv2, lv3 en lv4 voor de corresponderende lv sloten). Hoopt dat dit wat duidelijkheid schept.
    pi_34139305
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 22:04 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ik zou Metal Gear Solid maar nooit spelen als ik jou was
    Of Xenosaga, dat is echt niet normaal meer qua Cutscenes.
    pi_34139382
    Ik zou het wel vet vinden als ze een keer een final fantasy maken met een battle systeem a la Zelda of Secret of Mana, gewoon realtime. Die turnbased gevechten gaan op den duur vervelen.
    pi_34139439
    Snap het nog niet helemaal maar het is ietsje duidelijker geworden bedankt

Ik heb bv FF7, FF1, FF2 enz gespeeld en cutscenes zijn heerlijk maar bij FFX valt het mij erg op dat het wel heel vaak gebeurd. Maar maakt niet uit. Ik ga verder spelen.
    Ben gek op RPG spellen:)

BTW hoe is FFX-2 eigenlijk? IAls ik een review zag of bv screenshots dan lijkt het mij dat er veel wiebelende tieten in zitten. Maar is dat ook echt zo of zit er wel een leuk verhaal in?
      maandag 16 januari 2006 @ 22:15:30 #33
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34139514
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 22:12 schreef trepper het volgende:
    Ik zou het wel vet vinden als ze een keer een final fantasy maken met een battle systeem a la Zelda of Secret of Mana, gewoon realtime. Die turnbased gevechten gaan op den duur vervelen.
    Square-Enix heeft je gehoord blijkbaar... FFXII
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 22:13 schreef Ardenlyn het volgende:
    Snap het nog niet helemaal maar het is ietsje duidelijker geworden bedankt

Ik heb bv FF7, FF1, FF2 enz gespeeld en cutscenes zijn heerlijk maar bij FFX valt het mij erg op dat het wel heel vaak gebeurd. Maar maakt niet uit. Ik ga verder spelen.
    Ben gek op RPG spellen:)

BTW hoe is FFX-2 eigenlijk? IAls ik een review zag of bv screenshots dan lijkt het mij dat er veel wiebelende tieten in zitten. Maar is dat ook echt zo of zit er wel een leuk verhaal in?
    FFX-2 is niet mijn favoriet. Het dressphere systeem past niet echt bij FF-stijl, net als het feit dat het gewoon een vervolg is. Maar mijn mening daargelaten, oordeel zelf.
    pi_34139616
    FFXII heeft nog steeds een turnbased gevechtssysteem... alleen kun je vrij rondlopen en kun je de vijanden zien op de kaart, maar het is nog steeds turnbased.
      maandag 16 januari 2006 @ 22:20:25 #35
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34139764
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 22:17 schreef H.Flick het volgende:
    FFXII heeft nog steeds een turnbased gevechtssysteem... alleen kun je vrij rondlopen en kun je de vijanden zien op de kaart, maar het is nog steeds turnbased.
    Hmmm, my bad... zou zweren dat ik ergens had gelezen dat het real-time combat zou worden. Zal FFVII: DoC wel geweest zijn...
    pi_34139916
    Het lijkt real-time, maar je hebt nog steeds een tijdbalk die vol moet lopen voordat je kunt aanvallen. Het lijkt een beetje op het systeem van Star Wars: KOTOR, misschien zegt het je iets .
      maandag 16 januari 2006 @ 22:30:59 #37
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34140267
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 22:23 schreef H.Flick het volgende:
    Het lijkt real-time, maar je hebt nog steeds een tijdbalk die vol moet lopen voordat je kunt aanvallen. Het lijkt een beetje op het systeem van Star Wars: KOTOR, misschien zegt het je iets .
    Nee, ik heb een beetje een hekel aan Star Wars en alles wat met lightsabers etc. te maken heeft (nou bagetaliseer ik een beetje, maar ben dus geen die-hard science-fic. fan). Geef mij maar een oude vertrouwde Ragnarok of Masamune .
    pi_34140536
    als ik FFX uitgespeeld heb zal ik het verder bekijken met FFX-2.

Heb laatst alle FF's bij elkaar gezocht en gekocht en ben van plan om ze allemaal te spelen. Maar moet zeggen dat ik deel 4 en 5 toch al best verrot vind
    Kom er niet makkelijk doorheen.
    Is net als bv NES spellen. Die speelde ik eerder best vaak en redelijk goed maar de besturing van bv de menu's. Tja weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Het gaat best verrot om eerlijk te zeggen.

FF1 en 2 heb ik gespeeld op de GBA en dat wou wel weer goed. Menu's gingen soepel.
    pi_34141107
    quote:
    Geen gedoe met belachelijk grote plaatjes enzo.
    Dat is mijn OP-filosofie! Belachelijk grote plaatjes, daar is de rest van de topic voor!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 00:15:25 #40
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_34145052
    heb vanmiddag de magus sisters bemachtigd

Wel een leuke aeon alleen jammer dat ze doen waar ze zelf zin in hebben
    Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_34145218
    Ze zijn wel enorm krachtig!
    pi_34145300
    quote:
    Ik vind de FF topics één van de gezelligste ook
    Omdat hier de mensen met goede smaak zitten.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 00:22:04 #43
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_34145330
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 00:19 schreef peristilius het volgende:
    Ze zijn wel enorm krachtig!
    slaap jij nooit
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_34145355
    Rondom heel Final Fantasy hangt gewoon zo'n heerlijk gezellig sfeertje.
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 00:22 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

slaap jij nooit
    Oh ja, ik ging naar bed.
    pi_34145435
    alleen duurt t zolang tot er een nieuwe komt
    pi_34145441
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:55 schreef BtjeFlauw het volgende:
    Meest frustrerende kaartje ooit voor mij was toch wel die van FF VI, oftewel US FF III. Vreselijk takkeding.
    Wat was er zo frustrerend aan dan? Ik had er geen problemen mee namelijk; de meeste locaties zijn makkelijk te onderscheiden, en de afstanden zijn over het algemeen niet al te groot.
    quote:
    En dan die uren vliegen voordat je uiteindelijk Bahamut(?!) tegenkwam...
    Doom Gaze.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 00:57:52 #47
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34146509
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 00:24 schreef chibibo het volgende:

[..]

Wat was er zo frustrerend aan dan? Ik had er geen problemen mee namelijk; de meeste locaties zijn makkelijk te onderscheiden, en de afstanden zijn over het algemeen niet al te groot.
    Ach man die pixelbrij, ik werd helemaal horendol van... Nog twee verschillende modi, waarbij één van de twee nog een beetje te doen was
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    ... en die ander was gewoon te donker voor woorden (zal uiteindelijk wel eindigen met het feit dat ik een bril nodig heb...):
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    quote:
    [..]

Doom Gaze.
    Dat was hem ja!
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 00:24 schreef Newien het volgende:
    alleen duurt t zolang tot er een nieuwe komt
    Liever kwaliteit dan kwantiteit
      dinsdag 17 januari 2006 @ 01:35:18 #48
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34147224
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:57 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Laat ik daar maar niet over beginnen.
    Die heb jij veeeeeeeeeeeeeeeeeels te kort gegamed Gijs.... echt waar Je naam staat op dit spel !
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 06:12:56 #49
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34149064
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 01:35 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Die heb jij veeeeeeeeeeeeeeeeeels te kort gegamed Gijs.... echt waar Je naam staat op dit spel !
    'Van Strol, voor Sjo'?
    pi_34149175
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 01:35 schreef Chocobo het volgende:
    Ik trok het niet Gijs. Het ziet echt geweldig mooi uit en het vechten zit goed in elkaar. Maar ik trek dat traditionele echt niet meer. Tevaak gedaan. Ik bedoel, een huis betreden, de boel slopen en spullen jatten terwijl de bewoners gewoon aan tafel blijven zitten? Komop! Het is 2006!

Nee, misschien ben ik geen hardcore RPG-fan maar een hele kieskeurige. FFVII, FFX, Skies of Arcadia en KOTOR. Dat zijn mijn RPG's.
    pi_34149176
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 06:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
    'Van Strol, voor Sjo'?
    'Van Strol, voor Sjo, heel veel kusjes'

dinsdag 17 januari 2006 @ 07:07:20 #52
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34149181
    KotOR gaat over fokking ruimtemannetjes met laserpistooltjes... Kom op, we zijn het jaar 2000 gepaseerd en dat soort sci-fi is lame.

Ik wil in een RPG gewoon huizen binnengaan en in alle potten kijken. Je moest eens weten hoe blij ik ben als ik een ether vind in FFIV in een pot achter een huis waar je alleen via een geheime route door het water komt bijv.
    pi_34149189
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 07:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
    KotOR gaat over fokking ruimtemannetjes met laserpistooltjes... Kom op, we zijn het jaar 2000 gepaseerd en dat soort sci-fi is lame.

Ik wil in een RPG gewoon huizen binnengaan en in alle potten kijken. Je moest eens weten hoe blij ik ben als ik een ether vind in FFIV in een pot achter een huis waar je alleen via een geheime route door het water komt bijv.
    Dat wil ik ook. Maar wel wat realistischer. Zoals in Fable waar je moet oppassen dat je de plaatselijke politie niet achter je aan krijgt als je het te opzichtig doet.

En KOTOR. Epische Star Wars RPG
      dinsdag 17 januari 2006 @ 07:14:13 #54
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34149211
    Ik vond Fable wat dat betreft verschrikkelijk Die evilpunten voor het breken van potten
    pi_34149216
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 07:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik vond Fable wat dat betreft verschrikkelijk Die evilpunten voor het breken van potten
    Ik vond Fable briljant. Binnenkort wil ik The Lost Chapters spelen. Heb hem besteld bij Play.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 07:19:48 #56
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34149230
    Fable was een prima game, maar briljant? Nee.
    pi_34149240
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 07:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Fable was een prima game, maar briljant? Nee.
    Het had wat langer kunnen zijn en wat meer diepgang moeten hebben.

Maar de sfeer, muziek en vooral de gevolgen die je gedrag hebben op het spel maakte Fable echt een topper voor mij. RPG Light
      dinsdag 17 januari 2006 @ 08:36:08 #58
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34149711
    quote:
    Dat is dit precies ,.... en het voelt ook echt belonend

DQVIII is het eerste RPG spel wat items vinden echt belangrijk maakt.... je hebt ze echt nodig.
    pi_34149813
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 08:36 schreef Chocobo het volgende:
    DQVIII is het eerste RPG spel wat items vinden echt belangrijk maakt.... je hebt ze echt nodig.
    Moeilijkheidsgraad is inderdaad een groot pluspunt. Lekker pittig.
    pi_34154129
    quote:

Dat heb ik netzo. Gewoon in huizen stappen en in alles rondneuzen. Dat is ook mijn manier van RPG spellen spelen
    pi_34154948
    quote:
    Exact, dat zijn RPG's!
    pi_34155448
    Voor de RPG-fans. Zojuist de nieuwe Games TM gekocht.

• Uitgebreide preview van Rogue Galaxy.
  • Retro-special over Secret of Mana.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_34155896
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 12:32 schreef Strolie75 het volgende:
  • Retro-special over Secret of Mana.
  • Vertel eens wat meer daarover.
    pi_34155921
    Ben op m'n werk Gijs, ik heb het blad net even snel doorgebladerd. Vanavond lees ik het artikel en vertel ik je meer.
    pi_34162093
    Godver... mijn savefile van Skies of Arcadia is corrupted . Ik kan weer opnieuw beginnen .
    pi_34167364
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 15:41 schreef H.Flick het volgende:
    Godver... mijn savefile van Skies of Arcadia is corrupted . Ik kan weer opnieuw beginnen .
    Ik gebruik altijd 3 savefiles die ik oms te beurt gebruikt.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 19:05:08 #67
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34169661
    Ik gebruik ook altijd meerdere saves. Bij PoP3 had ik er zelfs 10, elk nieuw punt een volgende plek op de mem card. De 11e dan weer op de 1e plek enzo.
    pi_34171532
    Ik gebruik nooit meer third-party memory cards . Bij de GC maakte het me niet zoveel uit omdat ik er toch niet veel mee doe, maar nu ben ik dus mooi in de aap gelogeerd.

Het jammere is ook dat ik helemaal geen zin meer heb om opnieuw te beginnen .
    pi_34171584
    wel doen
    pi_34171623
    Ik moet er ook even doorheen bijten. Ik was ongeveer 5 uur bezig, dus in 1 weekendje kan ik het inhalen.
    pi_34171676
    pi_34171747
    Ik ben dus niet de enige die meerder save files aanmaakt
    pi_34171817
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ardenlyn het volgende:
    Normaalgesproken doe ik het ook altijd, maar ik had nog maar ruimte voor 1 save.
    pi_34171911
    Behoorlijk balen hoor.
    Had het een keer met een spel op de GBA dat ik onder het saven zat te prutsen met de aan/uit knop en ja hoor......ik zette hem uit en de savefile was foetsie. Kon alles overnieuw doen.

Nu doe ik altijd minimaal 2 savefiles.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 20:38:18 #75
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34173905
    Saves,......... van ongekend belang in een RPG... vaak zijn er 3 zichtbare save velden... ik save op veld 1 en op veld 4 zodat ik die niet zie... vind ik niet netjes

Maar zo heb ik wel een backup ! Vanavond weer dik aan de DQVIII trouwens
    pi_34174018
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 20:38 schreef Chocobo het volgende:
    Saves,......... van ongekend belang in een RPG... vaak zijn er 3 zichtbare save velden... ik save op veld 1 en op veld 4 zodat ik die niet zie... vind ik niet netjes :
    Gijs...serieus...ik dacht dat ik rare tiks in games had...maar dit slaat alles.
    pi_34174147
    Ik heb ook vaak dat soort dingen .
      dinsdag 17 januari 2006 @ 20:43:54 #78
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34174174
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 20:40 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Gijs...serieus...ik dacht dat ik rare tiks in games had...maar dit slaat alles.
    Dat is nog niks Wekelijks memorycard management,............ als ik save moet het tijdstip even zijn en niet oneven etc etc....
      dinsdag 17 januari 2006 @ 20:47:21 #79
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34174352
    Dwangneuroses in en met games, totaaaaaal van het pad. Maar hey, het geeft een goed gevoel

Als ik (denk dat ik) voor een belangrijke gebeurtenis sta save ik ook altijd twee keer, zodat ik zeker weet dat ik ECHT goed gesaved heb. En natuurlijk heb ik een shitload aan tenten en cottages
    pi_34174492
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 20:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Dwangneuroses in en met games, totaaaaaal van het pad. Maar hey, het geeft een goed gevoel

Als ik (denk dat ik) voor een belangrijke gebeurtenis sta save ik ook altijd twee keer, zodat ik zeker weet dat ik ECHT goed gesaved heb. En natuurlijk heb ik een shitload aan tenten en cottages
    Ik moet altijd het maximaal aantal items, potions, etc hebben en vervolgens ben ik te gierig om ze te gebruiken. Wat vaak opnieuw laden betekent omdat ik doodga.
    pi_34174646
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dat is nog niks Wekelijks memorycard management,............ als ik save moet het tijdstip even zijn en niet oneven etc etc....
    Dit is echt erg . Zoek professionele hulp!
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:45:53 #82
    132645 BtjeFlauw
    Mijn eitje is een...
    pi_34185353
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik moet altijd het maximaal aantal items, potions, etc hebben en vervolgens ben ik te gierig om ze te gebruiken. Wat vaak opnieuw laden betekent omdat ik doodga.
    Dat komt me zo bekend voor hè .
    pi_34188260
    Ik heb weer zin in FF9
    Binnekort moet ik trouwens weer verder gaan met FF 7
    CD 2 al zowat level 70 ben veel aan het trainen
      woensdag 18 januari 2006 @ 07:37:35 #84
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34189733
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja,... ik cast ook niet veel spells.... zonde van mijn MP en in Dragon Quest heb ik daar nog niet echt items voor.....
      woensdag 18 januari 2006 @ 07:37:57 #85
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34189738
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 20:52 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Dit is echt erg . Zoek professionele hulp!
      woensdag 18 januari 2006 @ 07:54:22 #86
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_34189870
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ardenlyn het volgende:
    same here

ik heb 2 memorycards en het zijn allebij identieke kopien

[ Bericht 2% gewijzigd door Deacon_Tigra op 18-01-2006 10:10:19 ]
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_34194178
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 07:37 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ja,... ik cast ook niet veel spells.... zonde van mijn MP en in Dragon Quest heb ik daar nog niet echt items voor.....
    MP in Dragon Quest is lastig. Er zijn weinig ether-achtige items, pas later in het spel kom je ze echt tegen. Vaak naar de inn is het beste advies .
      woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:07 #88
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34194306
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 11:43 schreef H.Flick het volgende:

[..]

MP in Dragon Quest is lastig. Er zijn weinig ether-achtige items, pas later in het spel kom je ze echt tegen. Vaak naar de inn is het beste advies .
    SPOILER
    pi_34194346
    33 uur! Je bent nog niet eens op een kwart van het spel .
      woensdag 18 januari 2006 @ 12:48:16 #90
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34196404
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 11:48 schreef H.Flick het volgende:
    33 uur! Je bent nog niet eens op een kwart van het spel .
    Serieus

pi_34196834
    Kijk even naar de kaart. Je zit pas op het eerste continent .
      woensdag 18 januari 2006 @ 13:03:45 #92
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34196940
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 13:01 schreef H.Flick het volgende:
    Kijk even naar de kaart. Je zit pas op het eerste continent .
    Ja rechts dan idd,... boven en onder gehad uiteraard
    pi_34197680
    Is die Dragon Quest een fijn spel om te spelen? Bv lekker in huizen en dorpen rondneuzen, grote map, leuk verhaal enz?

Ik denk dat ik binnenkort maar FF8 ga spelen en daarna 9. Word een beetje schijtziek dat ik in FFX zo weinig kan spelen en al die filmpjes om de minuut haast.
    Eigenlijk is FF7 aan de beurt maar die heb ik een tijd terug gespeeld en 8 en 9 heb ik nog nooit gespeeld.
    Ben zeer benieuwd of ik daar wel in dorpen kan rondneuzen en in potten enz kan kijken
    pi_34197721
    Ja! DQ is een hele traditionele RPG met veel rondneuzen en potten kapotgooien.
      woensdag 18 januari 2006 @ 13:25:02 #95
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34197759
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 13:23 schreef Ardenlyn het volgende:
    Is die Dragon Quest een fijn spel om te spelen? Bv lekker in huizen en dorpen rondneuzen, grote map, leuk verhaal enz?

Ik denk dat ik binnenkort maar FF8 ga spelen en daarna 9. Word een beetje schijtziek dat ik in FFX zo weinig kan spelen en al die filmpjes om de minuut haast.
    Eigenlijk is FF7 aan de beurt maar die heb ik een tijd terug gespeeld en 8 en 9 heb ik nog nooit gespeeld.
    Ben zeer benieuwd of ik daar wel in dorpen kan rondneuzen en in potten enz kan kijken
    Dan is DQ echt jouw game Maar 8 en 9 zijn ook top

X heeft niet zo heel veel cutscenes hoor.... af en toe ineens een berg ja !
    pi_34198434
    Lol, apart volk toch hier hoor.

Ik heb altijd maar 1 savegame. Heb helaas ook maar 1 mem. card.
    Op de Xbox kan je tenminste oneindig opslaan, dat is wel tof.

Ik krijg ook weer een beetje zin in FF IX, maar ik moet nog te veel andere spellen spelen.
    Ik was wel goed bezig, alle ultimate weapons halen enzo. Al schijnt Steiner een superzwaard te krijgen als je binnen 12 uur bij het einde bent ofzo, weet iemand of dit waar is? Het lijkt me haast onmogelijk.
    pi_34199031
    Oeh heel fijn
    Zodra ik weer wat meer geld heb dan wil ik die denk ik aanschaffen.

In FFX is het meer dat je bv eindelijk een beetje rond kan lopen je wilt praten met 1tje en inplaats van dat er gewoon een tekst komt begint er weer een scene of je wilt niet eens praten en je loopt het volgende scherm in en ja hoor weer een scene.

Heel stom misschien maar ik vind dat je cutscenes moet verdienen
    Je doet heel wat om een opdracht te halen of een dungeon (?) door te komen en af en toe kom je er niet uit en ineens na of een paar min of heel wat uur ben je eruit en als prijs krijg je een prachtige cutscene zodat het verhaal duidelijker word.

En ik mis dorpen enz. Ik wil een dorp uitlopen en dat je in een map terecht komt ala Lufia, FF1, FF2, FF7, ToS. Maar ik speel FFX nog wel uit maar misschien niet nu.

Ik heb ook maar 1 memorycard maar ik save wel een paar keer op 1. Bij ToS had ik er volgens mij4. Echt belachelijk. En je hebt net gesaved en dan toch nog een keer doen want stel het is niet goed gegaan. Echt belachelijk maarja.

Is DQ wel te koop in NL?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2006 14:01:39 ]
    pi_34199088
    DQ is nog niet te krijgen. Volgens mij komt hij over een paar maanden naar Europa.
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:07:59 #99
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34199383
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 13:42 schreef peristilius het volgende:
    Lol, apart volk toch hier hoor.

Ik krijg ook weer een beetje zin in FF IX, maar ik moet nog te veel andere spellen spelen.
    Ik was wel goed bezig, alle ultimate weapons halen enzo. Al schijnt Steiner een superzwaard te krijgen als je binnen 12 uur bij het einde bent ofzo, weet iemand of dit waar is? Het lijkt me haast onmogelijk.
    12 uur Dan zit ik pas in het 2e huisje van de 3e stad
      woensdag 18 januari 2006 @ 14:08:18 #100
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_34199397
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 13:59 schreef H.Flick het volgende:
    DQ is nog niet te krijgen. Volgens mij komt hij over een paar maanden naar Europa.
    Ubisoft brengt hem uit idd.... lente geloof ik.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')