Inorbit | woensdag 11 januari 2006 @ 20:25 |
[Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren Vorige topic en topics ![]() ![]() Het centrale BMW topic, gewoon verder ouwehoeren over hoe geweldig het wel niet rijd quote: | |
Inorbit | woensdag 11 januari 2006 @ 20:30 |
M1, wat een mooi ding! Dat heb ik ook, tegen een BMW rijder doe je gewoon netjes, zo hoord dat, en tegen franse MPV's doe je aggeressief (kleven, seinen, clacsoneren en rechts inhalen als ze je weer eens afsnijden om met 110 op de linker baan te rijden). Daar koop je dan ook een bmw voor. | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 20:33 |
ja super natuurlijk ![]() trouwens waar is de mooie foto uit de OP? ![]() dan zal ik maar wat posten... E34 M5 3.8 ![]() ![]() ![]() -edit- je hebt het al gefixed ![]() | |
Inorbit | woensdag 11 januari 2006 @ 20:35 |
quote:zeker heel bruut die M5 dat moet echt de auto zijn waar je op dit moment het meest pk voor je geld mee krijgt. zo'n beetje, met de m3 E36 ik heb niks gefixed, even geduld, sorry. | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 20:38 |
quote:doe mij de M5 maar ![]() ![]() ![]() | |
Inorbit | woensdag 11 januari 2006 @ 20:41 |
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/bmw/17133876.html? als je dit ziet, dat kan toch niet?? beetje jammer dat deze M5 door ze'n grote gewicht meer last heeft van onderstuur. | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 20:51 |
nee idd.... jammergenoeg geen 3.8..... trouwens dat onderstuur valt wel mee hoor ![]() | |
yup | woensdag 11 januari 2006 @ 20:53 |
Jammergenoeg geen 3.8? De 3.8 zegt eerder plof dan de 3.6 hoor, en dat kan makkelijk gebeuren met zo een 2dehands knakenbak. ALs ik een M5 moest kopen altijd 3.6 voor mij... | |
Bassie_van_Adriaan | woensdag 11 januari 2006 @ 21:00 |
ik zat te kijken voor een 518, maar ze hebben allemaal zoveel km's gelopen. en met mn 18 jaar zal het in de verzekering ook niet goedkoop zijn ondanks dat ik 30% bunusmalus heb, zit dus nog te twijfelen. had eerst een e30 wat wel lekker was nu een 205 wat gewoon kut is. Ik wil weer een bmw ![]() | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 21:11 |
quote:3.8 is ook een super degelijke motor hoor yup ![]() ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 21:12 |
quote:een 518 alsjeblieft zeg..... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 11 januari 2006 @ 21:15 |
Ik zou ook best zo'n M5 willen hebben ![]() Youp heb je al achterhaald of die BMW 3.0 CSI (E9) de moeite waard is.. die kerel wil het nu wel eens weten! ![]() | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 21:17 |
quote:een 3.0 CSL is altijd de moeite waard !!! ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | woensdag 11 januari 2006 @ 21:29 |
quote:denk dat dat het enige is wat ze op mijn leeftijd verzekeren, had liever een 525 natuurlijk | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 11 januari 2006 @ 21:39 |
quote:de moeite waard in financieel opzicht uiteraard. | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 22:48 |
quote:je gaat er altijd meer in stoppen dan dat je er voor terug krijgt als je dat bedoeld ![]() maar wat mankeerder er ook alweer aan? hij was erg rot had ik begrepen? | |
Five_Aces | woensdag 11 januari 2006 @ 23:29 |
3.8L motoren zijn goed hoor. Zit niet zo veel op wat stuk kan gaan dat is het voordeel. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 11 januari 2006 @ 23:37 |
quote:Ja rot en staat nu een tijdje buiten ![]() verder nog niet goed gekeken eigenlijk ![]() | |
Youp | woensdag 11 januari 2006 @ 23:40 |
quote:kijk maar uit, dadelijk is er niets meer van over en dat zou DOOD en DOOD zonde zijn.... zo'n zeldzame, mooie auto's..... ![]() | |
LoggedIn | donderdag 12 januari 2006 @ 16:12 |
ik heb een vraag over de M5 (van nu): In deze auto schakel je met het stuur waarbij de auto zelf het koppelen doet (dus niet volledig automatisch). Maar betekent dat dan dat er ook geen koppelingspedaal in de auto zit? Zo niet, hoe gaat dat dan bij het stoplicht enzow? | |
Youp | donderdag 12 januari 2006 @ 17:23 |
quote:ja het is gewoon een electronisch gestuurde handbak... zit dus gewoon een koppeling in enzo.... en hoe dat gaat bij het stoplicht? >> electronica ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 12 januari 2006 @ 17:29 |
quote:ik heb er alleen zo weinig tijd voor.. ![]() is het niets voor jou dan? | |
Youp | donderdag 12 januari 2006 @ 17:31 |
quote:als ik geld genoeg had zou ik m zo willen hebben...... ![]() zorg dat dat ding ergens kurkdroog komt te staan... desnoods begin je er over 10 jaar pas aan bij wijze van spreken, als hij maar droog staat dan wordt het niet erger dan dat het al is... | |
LoggedIn | donderdag 12 januari 2006 @ 17:31 |
quote:maar moet je dan terugschakelen naar zn vrij als je gaat stilstaan, of moet je net als in een automaat de rem gaan zitten vasthouden (zonder dat de motor afslaat)? | |
Youp | donderdag 12 januari 2006 @ 17:33 |
quote:juist dat ding ontkoppelt gewoon vanzelf... maar je kan de rem ook loslaten en dan rijdt hij niet weg, hij koppelt pas wanneer je gas geeft... en je kan je pookje idd ook nog in de vrij zetten zou je dat willen... en in een automaat stand... | |
LoggedIn | donderdag 12 januari 2006 @ 17:34 |
maar dat betekent ook dat ie gaat zitten (ont)koppelen als je je gas gewoon loslaat | |
Youp | donderdag 12 januari 2006 @ 17:36 |
quote:nee.. pas wanneer je bijna stil staat... -edit- het is geen sCo0t4h ![]() | |
LoggedIn | donderdag 12 januari 2006 @ 17:40 |
quote:ooh, ok ![]() scooter zou ik niet weten hoor ![]() ![]() ![]() | |
zerotolerance | vrijdag 13 januari 2006 @ 11:07 |
Nog belang bij een e28 pick up? Advertentie. | |
yup | vrijdag 13 januari 2006 @ 11:31 |
quote:Volgens mij zelfs in zelf schakel modus zorgt de bak ervoor dat je bij het remmen niet opeens begint te gassen in zijn 7 terwijl je maar 20 rijd. De electronica zorgt ervoor (indien jij een te hoge versnelling hebt gekozen) dat de bak zelf terugschakelt. Ook met terugschakelen bij hoge toeren, bijv. naar zijn 2 schakelen bij 150 km/u. Kan niet. Electronica zorgt ervoor dat je de motor niet kan opblazen door mensen die terugschakel happy zijn... | |
JWD | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:50 |
quote:Als je lang van te voren gaat remmen voor een stoplicht dan ontkoppeld hij ook automatisch op een bepaald moment, 't is even wennen aangezien je natuurlijk eerst nog even afremt op de motor en daarna ineens meer bij moet remmen. Als je er eenmaal aan gewend bent gaat het vanzelf en voel je het punt dat hij gaat ontkoppelen al aan komen, super systeem wat mij betreft. Je kan zelfs heel gemakkelijk 'holletje trekken' door heel licht je voet op het gaspedaal te laten rusten, dan laat hij de koppeling netjes slippen. | |
Youp | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:25 |
quote:ik vind het wel een gaaf systeem iig ![]() ![]() | |
yup | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:34 |
Wil ook wel zo een SMG ding rijden. Als iemand mij een BMW M3 met SMG wilt lenen, graag. ![]() | |
wh00t | vrijdag 13 januari 2006 @ 16:44 |
De nieuwe BMW Motorsport kalender is.... ![]() | |
ChRoNiC | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:12 |
Deel 7 alweer! Gaat hard ![]() | |
ook_gek | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:15 |
quote:Morgen geweldig feest in de silly ben je er ook ![]() sorry dat ik off topic ga ![]() | |
wh00t | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:45 |
quote:Dat nerveus ligt vaak aan de hoogtoerige agressieve motor die aan de SMG2 bak gekoppeld zit en dito rechtervoet ![]() Ik vind het ook wel een gaaf systeem maar voor dagelijks gebruik niet echt heel praktisch. Op een gegeven moment 'leer' je wel schakelen ermee en kan je bijna schokvrij opschakelen (beetje met je gaspedaal spelen erbij, iets terug nemen) maar het zal nooit echt comfortabel zijn. In z'n meest snelle stand is de bak ook wel erg agressief vind ik, voor sportief gebruik erg gaaf natuurlijk en jij hebt, als bestuurder zijnde, het stuur vast en dan vallen de 'klappen' nog wel mee maar voor de bijrijders komt het nogal 'hard' over allemaal en gedurende de rit zie je de gezichten vaak wat minder vrolijk worden. (als de eerste indrukwekkende momenten voorbij zijn dus ![]() | |
yup | zaterdag 14 januari 2006 @ 10:53 |
Volgens mij is de M3 3.2 blok ook behoorlijk agressief op het gas, niet dat ik ermee heb gereden maar van horen zeggen... Gewone 330i bijv. lijkt me wat relaxter op het gas reageren... | |
Youp | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:52 |
quote:dan moet je de E90 330i met handbak eens rijden ![]() ![]() ![]() maar iig ik heb in een clubsport gereden met SMG (dus geen M ) maar die was dus enorm agressief en dat komt puur door de bak en hoe hij ontkoppelt ![]() | |
wh00t | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:14 |
quote:Klopt, die heb ik in de 6 serie gereden, 630i dus. Vanwege het gewicht en de automaat voelde het op het eerste moment even wat traag aan maar als ie eenmaal gaat... Wat een heerlijke jank-toerenmachine weer! ![]() ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 14 januari 2006 @ 14:34 |
quote: ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 14 januari 2006 @ 19:56 |
Iemand nog 20000 EUR los in de achterzak voor een 645i? Check deze mobile.de link Wat een oplichters heb je op deze wereld ![]() ![]() ![]() Maar als je er in trapt ben je natuurlijk wel een sukkel ![]() | |
Youp | zaterdag 14 januari 2006 @ 22:38 |
quote:mwah 630i heb ik niet mee gereden maar die is toch wat te log voor die motor.... 530i heb ik wel gereden... niet echt je van het... 645 en 650 lopen wel oké ![]() | |
OnlineGokker | zondag 15 januari 2006 @ 00:22 |
In een vorig topic las ik over een BMW 535d E60 die getuned was naar 350PK en 800nm en gewoon supersnel was. Wat moet je daar in godsnaam allemaal voor doen ![]() ![]() | |
yup | zondag 15 januari 2006 @ 00:30 |
quote:Foto's bewijzen meer dan genoeg,zolang kenteken er niet duidelijk op staat... Dit zijn gewoon van interneet geplukte plaatjes. Mobile staat vol met zulke scams, jammer dat er weinig aan g edaan word :/ | |
Youp | zondag 15 januari 2006 @ 13:00 |
quote:dan moet je een betere zoeken... 60nm winst is net niks... ![]() | |
Five_Aces | zondag 15 januari 2006 @ 13:40 |
De E90 M3:![]() ![]() Alleen dit is de 4 deurs uitvoering ![]() Testfahrzeug ![]() | |
yup | zondag 15 januari 2006 @ 13:44 |
4 deurs raket op wielen. Me like ![]() | |
Pharell | zondag 15 januari 2006 @ 14:06 |
ouwe feauteauxsjop... maar wel lekker ![]() | |
Repeat | zondag 15 januari 2006 @ 14:32 |
quote:is dat ook een beetje sjiek bij het parkeren dan? Niet dat dat ding ineens vol aangrijpt en jij je bmw in een andere auto parkeert ![]() | |
Five_Aces | zondag 15 januari 2006 @ 15:10 |
Nee, Je moet alleen niet ongeduldig zijn, als je even een dot gas geeft gaat hij wel ![]() ![]() | |
ChRoNiC | zondag 15 januari 2006 @ 17:45 |
Die M3 ziet er echt heel dik uit. Ben benieuwd naar de coupe. | |
Youp | zondag 15 januari 2006 @ 19:36 |
quote:uhhuh ik ken het ![]() dat parkeren dan ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | zondag 15 januari 2006 @ 19:45 |
ik heb nog steeds geen duidelijke fotos gezien van de nieuwe 3 coupe, zijn die er wel? | |
Youp | zondag 15 januari 2006 @ 21:18 |
quote:geen officiele.... | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2006 @ 21:53 |
Wel photoshops ![]() ![]() | |
Tommeh | zondag 15 januari 2006 @ 22:01 |
Ben blij dat t photoshops zijn, hoop niet dat bmw ooit zoiets uitbrengt.. | |
Bassie_van_Adriaan | maandag 16 januari 2006 @ 00:06 |
waarom duurt het zo lang dan voordat er iets officieels is | |
wh00t | maandag 16 januari 2006 @ 13:30 |
quote:Dat inparkeren vereist inderdaad nogal wat oefening... ![]() Je moet zeg maar genoeg vaart maken en laten rollen want als je nog 20cm naar voren of achteren moet en je staat reeds stil dan moet je gaan opletten... ![]() | |
Repeat | maandag 16 januari 2006 @ 13:33 |
quote:voor mij al een reden om gewoon een handbak te kopen. Heb je tenminste altijd 100% controle. | |
LoggedIn | maandag 16 januari 2006 @ 13:51 |
quote: ![]() ![]() | |
Repeat | maandag 16 januari 2006 @ 13:52 |
quote:of een gewone automaat, das ook relaxed. | |
LoggedIn | maandag 16 januari 2006 @ 13:53 |
nah, gewone automaat vind ik niks | |
wh00t | maandag 16 januari 2006 @ 14:44 |
Totdat je een keer met zo'n SMG2 bak gereden hebt, wel waanzinnig spectaculair hoor... ![]() ![]() Maar voor dagelijks gebruik is een 'conventionele automaat' of handbak toch wat makkelijker inderdaad. Aan de andere kant; Een M3/M5/M6 als 'dagelijkse' auto om 50k km per jaar te doen is sowieso wat onlogisch dus is het logisch dat er zo'n SMG2 bak in zit. Even genieten... ![]() | |
Repeat | maandag 16 januari 2006 @ 14:45 |
quote:waarom? Ik zou zo'n auto ervoor kopen hoor. | |
LoggedIn | maandag 16 januari 2006 @ 14:56 |
quote:natuurlijk koop je geen M5 als je niet voor je plezier sportief wil rijden.. maar dat betekent toch niet dat er geen rekening mee gehouden hoeft te worden dat je er ook wel eens mee naar de stad gaat ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 16 januari 2006 @ 19:43 |
Yup, je BMW ![]() heb je pics? ![]() | |
Youp | maandag 16 januari 2006 @ 21:47 |
quote:heh?! heb ik wat gemist? | |
Youp | maandag 16 januari 2006 @ 21:48 |
quote:rijdt anders heerlijk in zo'n 7 serie met een V12 of een 645/650 cruiseauto ofzo hoor ![]() | |
Hyperdude | maandag 16 januari 2006 @ 22:04 |
quote:auto naar sloop Mijn medeleven gaat uit naar Yup en zijn E30. Hopelijk wordt die van mij weer iets meer waard! ![]() | |
Inorbit | dinsdag 17 januari 2006 @ 20:33 |
ik heb pas geleden een stukkie mee gereden in een 528 van 97, maar dat rijd me daar een partij lekker zeg. stil, krachtig, met toch een mooi motor geluid en je zoeft zo lekker, precies zoals een gewone 5 serie zou moeten zijn en wat die uitstraalt met de buitenkant. niet echt een auto voor mij, teveel wegenbelasting enzo door dat hoge gewicht, en niet echt een racertje zoals men 325, maar al met al een wagen van formaat | |
Youp | dinsdag 17 januari 2006 @ 20:51 |
quote: ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | dinsdag 17 januari 2006 @ 20:55 |
ik heb m'n e36 coupe laatst van deze koplampen voorzien:![]() Hella dingen met angel eyes *wegduikt* Ik zocht lampen die beter licht geven dan de originele unit maar toch lijken op de standaard unit. Deze zijn simpel en gewoon zwart ipv van dat chroom ![]() ![]() Geeft me een bak licht ![]() | |
Repeat | dinsdag 17 januari 2006 @ 20:59 |
je verkoopt shoarma neem ik aan? | |
Lamme_Sterfkanarie | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:01 |
heb ik gedaan ja. Nu deal ik coke op het schoolplein. | |
Repeat | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:02 |
quote: ![]() | |
Youp | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:06 |
quote:waarom verander je je E36 toch in zo'n stereotype sjonnie bak? ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:09 |
doe ik niet ![]() hij is helemaal standaard op nette witte knipperlichten en die koplampen na. Zal als ik tijd heb wel ff wat ploatjes schieten. Je ziet het verschil met de standaard koplampen amper. Vandaar dat ik deze ook genomen heb ![]() Ik wist dat ik hierop commentaar ging krijgen ![]() Ik woon trouwens in de achterhoek dus het fenomeen "turkenbmw" en "sjonniebak" is me niet zo bekend ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Lamme_Sterfkanarie op 17-01-2006 21:20:03 ] | |
Hyperdude | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:44 |
quote:Maar het fenomeen Boeren Mest Wagen des te meer, neem ik aan? ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:44 |
je moest eens weten hoe vaak ik _dat_ hoor ![]() | |
Youp | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:47 |
quote:nee sorry.. witte knippers vind ik wel oké... maar die lampen... heb ze zelfs zelf een keer moeten monteren op zo'n hoeren turken bak... blegh ![]() | |
Hyperdude | woensdag 18 januari 2006 @ 19:49 |
Iemand nog tips om mijn remmen te verbeteren? Want mijn ervaringen met BMW remmen zijn niet al te best tot nu toe. E30 325iX: prima remmen, 2 maal geventileerde schijven E36 325 Coupé: Scheisse remmen, en als ze wel goed remden waren ze binnen de kortste keren weer krom ![]() E46 330i ben ik ook niet kapot van, ze remmen wel aardig, maar als het regent duurt het een seconde ofzo voor ze "pakken"(probleem is bekend op de diverdse fora), de nwe E90 remt daarom de blokken automatisch droog. Schijven schijnen ook vlot krom te trekken. Iemand ervaringen met andere remmen, gewoon voor "stevig" ![]() Maten(uniek voor 330i en D)voor: 325*25, achter: 300* 25, beide geventileerd. Zijn de M3 schijven ( compound noemen ze die geloof ik, beter?) Of iemand ervaringen met gegroefde schijven, zoals de ContiTeves/ATE Powerdisc (ellipsoïde groeven) als die al in de goede maat te krijgen is!? Ook MovIT lijkt mij wel aardig, maar een beetje prijzig. ![]() MovIT is geloof ik omgebouwde Porsche zooi, dus dat remt iig. beter dan die Beierse TROEP ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 19-01-2006 17:43:14 ] | |
Youp | woensdag 18 januari 2006 @ 23:26 |
quote:wat aftermarket meerzuiger remklauwen enzo nemen... kromgetrokken schijven heb ik wel vaker van gehoord (e36) maar ik heb het nog nooit mee mogen maken in mn stage... (bij geen enkele) zal wel meevallen... | |
2609 | donderdag 19 januari 2006 @ 00:12 |
wanner komt die nieuwe m3 nou dan mn broer gaat het dan bestellen ![]() | |
Tommeh | donderdag 19 januari 2006 @ 01:03 |
quote:e30 ? ( ik heb niet heel dit topic doorgelezen dus vandaar ) | |
Hyperdude | donderdag 19 januari 2006 @ 17:34 |
quote:Nee remmen voor een E46 330? Me E30 heeft al prima stoppers ![]() | |
Tommeh | donderdag 19 januari 2006 @ 17:41 |
Hehe, ik dacht dus e30, vond t al raar ![]() | |
vwk | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:11 |
Ik post normaal echt nooit op Fok, maar beetje de oude BMW topics doorgelezen en vind het echt lachen ![]() Voor de introductie wat pics dan maar ![]() Specs: BMW 328i Coupé uit maart '95 200.000KM Origineel M-technic geleverd (behalve achterbumper) ///M Verlicht pookknopje Breyton achterbumper Bilstein schokdempers H&R veren ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 20 januari 2006 @ 16:14 |
Heb je je 328 ook nog wat "geprikkeld"? Dat doet toch iedereen met zo'n blok! Mooie otoo/foto's trouwens ![]() | |
Youp | vrijdag 20 januari 2006 @ 16:43 |
ondanks dat ik totaal niet van styling houd (zoals de meesten hier wel weten) moet ik toegeven dat ik die breyton achterbumper erg subtiel vind ![]() ![]() maar ik vind de standaard M technik bumper nog nét wat mooier ![]() | |
Inorbit | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:23 |
Jeuhh mooie bak man, die velgen zijn echt super. zo hoort een bmw. | |
Miiso | zondag 22 januari 2006 @ 17:47 |
quote:Wat kost nou zoiets? | |
Rydell | zondag 22 januari 2006 @ 17:50 |
Als mijn E21 320-6 wat groter was, ging ik er in wonen! ![]() | |
ChRoNiC | zondag 22 januari 2006 @ 23:07 |
vwk, mooie wagen. Lijkt tenminste nog beetje standaard, dat zijn de mooiere! | |
Youp | zondag 22 januari 2006 @ 23:22 |
quote:dude... je rijdt bmw... en dan die merc in je avatar... ![]() | |
LoggedIn | zondag 22 januari 2006 @ 23:27 |
quote:dat zat ik ook al te kijken.. ![]() | |
Rydell | zondag 22 januari 2006 @ 23:34 |
quote:'k Had tot voor kort nog een hele fijne Benz tot mijn beschikking, en er zijn genoeg BMW rijders die een voorliefde voor Mercedes hebben, is dat zo raar of zo? ![]() | |
ChRoNiC | zondag 22 januari 2006 @ 23:58 |
quote: ![]() | |
Youp | maandag 23 januari 2006 @ 00:07 |
quote:t vloekt een beetje | |
vwk | maandag 23 januari 2006 @ 16:13 |
quote:Hij is (nog) niet geprikkeld, had bij Carly geïnformeerd maar ging al snel achterin de 2000 euro incl., met andere nokkenas en remap ![]() Buiten de standaard trucjes (M50 inlaat, andere nokkenassen) weet ik niet veel. Heb wel voor 450 euro een M3 spaghetti spruitstuk en kat met 2 redelijk nieuwe lambda's op de kop getikt, aangezien ik al een originele M3 uitlaat heb is dit natuurlijk erg gaaf ![]() Wordt een klein stukje doorlassen op de originele, dunnere flens koppeling tussen middendemper en einddemper, maar a la. Geluid is nu al gaaf (ook inlaatsnorkel dr af gehaald), dus ben benieuwd ![]() quote:De Breyton vind ik hier, i.t.t. andere producten van breyton, idd subiel, maar wel (mooi) dikker dan de M technik diffuser ![]() quote:Vind dit ook de mooiste Motorsport velgen ![]() Thanks voor de replies ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 24 januari 2006 @ 01:05 |
quote:Fatsoenlijk leren remmen? Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn. Gewoon andere set remblokken er op zetten, iets als Hawk HPS of Ferrodo DS2500. Mov'it of AP Racing is het beste wat er is maar volkomen overbodig op een straatauto. | |
wh00t | dinsdag 24 januari 2006 @ 16:06 |
quote:Fatsoenlijk leren remmen? ![]() Enige dat ik me kan bedenken dat jij bedoelt is dat je met nieuwe remblokken te agressief bent in het begin waardoor ze verglazen. Oh, en met ijskoude remmen meteen een noodstop maken is ook niet goed natuurlijk maar there's no such things as onfatsoenlijk remmen hoor... ![]() Je experimenteert vooral met verschillende soorten schijven volgens mij maar probeer eens Pagid 'blauwe' remblokken, dat zijn speciale 'race-blokken'. Die bijten goed op het eerste moment, 'kleven' niet (wat wellicht ook tegen kromtrekken zou kunnen helpen?) en zijn best wel slijtvast. | |
Hyperdude | dinsdag 24 januari 2006 @ 18:45 |
quote:Ik heb het probleem alleen gehad bij mijn E36 325, niet bij mijn andere ootos/BMW's daarvoor, misschien rem ik daar dan wel fatsoenlijk mee? ![]() De remmen van de gewone E36 zijn echt minimaal, en zijn binnen de kortste keren krom. En als je dan eindelijk een keer geen kromme schijven hebt zijn je draagarmen(rubbers) weer eens naar de knoppen. De 330 heb ik nog maar een paar maanden, en nog niks gemerkt van kromme schijven, maar wel van vertraagd aanspreken bij regen/zout op de weg, ook de draagarmen blijven een probleem bij de E46. Zo fantastisch is het allemaal nou ook weer niet bij BMW. Lees hier maar eens over klachten over de E46 330i en 330D remmen: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=149271 http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=95893 http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=72565 De enige oplossing die BMW biedt: "Compound" schijven (geloof ik afkomstig van de M3) die zijn geloof ik doorboord en kosten iets van 1000 EUR bij de BMW boer. Dan kan ik net zo goed direct een M3 kopen, als ze die in toering en niet-pimp uitvoering wilden/konden leveren ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 24-01-2006 19:13:53 ] | |
Five_Aces | dinsdag 24 januari 2006 @ 20:34 |
E46 M3 schijven kosten 500 pleuro voor 2. Als je de 325 mm hebt tenminste. De 345 mm van de CSL / Competiton package zijn denk ik nog iets duurder. Ex montage dan. Maar ze zijn dikker als die van een 330i, 30mm tegen 25 mm van die van de 330i. Verschil zit er niet in dat ze doorboord zijn, maar dat het hart van aluminum is en de schijf zelf vrij is van het hart en met kleine pinnetjes (floating hub) hierdoor heb je minder warmteoverdracht naar de wiellagers. Dat doorboren doet niet veel voor je remmen. Stoptech verkoop wel 2 delige schijven voor E46 M3's als je ze zoekt. Neem aan goedkoper als origineel. Nogmaals, doe er een set betere remblokken op als je beter remmen zoekt ![]() Extreem voorbeeld van plekken door overhitte blokken: ![]() (voor de nieuwsgierigen AP Racing schijven en klauwen op een E36 M3, met ferrodo DS2500 op een circuit gebruikt) En even af laten koelen voor je hem weg zet. Dus laatste kilometer rustig aan en niet vol in de remmen. Ligt ook aan de banden die je gebruikt, die hebben ook invloed op je remweg (meer als de grootte van je schijven in elk geval). Maar draagarmrubbers blijven inderdaad een drama ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Five_Aces op 24-01-2006 20:40:34 ] | |
Hyperdude | dinsdag 24 januari 2006 @ 20:55 |
Kijk daar heb ik wat aan! ![]() Ik heb momenteel geen problemen met mijn remmen anders dan het moeizame aanspreken bij (veel) regen. Doorboorde schijven schijnen dan beter te zijn. Maar ik heb teveel gescheurde Zimmermans gezien om daar veel vertrouwen in te hebben, of moet ik die zelf gaan "countersinken"? ![]() Er wordt ook wel gedacht dat het wieldesign/maat meespeelt dat er te veel water op de schijf komt, heb nu BMW spaakwiel nr.73, 17 Inch. Eens kijken hoe het straks gaat met 18 Inch Alpina's. Er zit wel weinig ruimte tussen schijf en velg bij de 17 Inch velgen, bij de 18 Inch heb je meer "ventlatie". ![]() Feit blijft dat de E90 nu automatisch de schijven droogremt, volgens mij doen dikkere Benzen dat ook al een tijdje. Dus misschien was/is dat ook wel nodig bij de E46 330? | |
Five_Aces | dinsdag 24 januari 2006 @ 21:10 |
Mja ik weet er wel een aantal die met Zimmerman rijden en er verder totaal geen problemen mee hebben (onder E36 M3's straat gebruik en een enkele keer rondje nurburgring) Maar dat ze eerder kunnen scheuren bij zwaar gebruik staat wel vast. Je kan ook gegroefde nemen van oa stoptech, maar nadeel van gegroefd is dat de blokken iets harder slijten. Stoptech kost $ 118 per stuk volgens hun site. | |
Hyperdude | dinsdag 24 januari 2006 @ 21:18 |
Die kapotte Zimmermans lagen tussen gare keramische schijven bij de plaatselijke Porsche boer. Kwamen van 911jes. Alles kan kapot! Ook setje keramische schijven op een GT3 RS die 20000 EUR!!! extra kosten. Maar bedankt voor je tips, ik ga eens ff wat rondneuzen. Weet je trouwens wat dit voor schijven zijn, onder protype Z4 coupé? ![]() http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1974.jpg Lijken mij gedrillde M3 schijven oid, maar dan kleiner? Uit dit topic: http://forum.fok.nl/topic/753537/ | |
Five_Aces | dinsdag 24 januari 2006 @ 21:26 |
Ik denk toch M3 schijven 325x30 mm... die klauwen lijken namelijk heel veel op die van een 840i/850i. Dat zijn 4 pots brembo klauwen welke normaal 324x32 mm schijven hebben. Dat en die schijven lijken ook een alu hart te hebben. Maar kan goed zijn dat het een compleet nieuwe setup is... Edit: quote:M3 competiton remmen. Maar die klauwen zijn daar niet van. Kunnen ATE's zijn, 850CSI had 345 mm net als de CSL/Competiton maar ook met Brembo 4 pots klauwen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EG91&mospid=47329&btnr=34_0363&hg=34&fg=05 ATE word sowieso ook gebruikt voor de E36 M3, E60 M5 enz. [ Bericht 18% gewijzigd door Five_Aces op 24-01-2006 21:36:56 ] | |
vwk | woensdag 25 januari 2006 @ 09:14 |
Ik ben op zoek naar een M3 GT spoiler, de Class II, dus de dubbele zonder wiggen... Iemand een idee? ![]() | |
essiedepessie | woensdag 25 januari 2006 @ 09:18 |
http://www.akto.nl/index4.htm Weet iemand nog een bedrijf als bijvoorbeeld deze die lederen interieurs uit sloopwagens leveren, ik ben op zoekn naar een leren interieur uit de nieuwe 3 serie e90. Iemand enig idee? | |
vwk | woensdag 25 januari 2006 @ 11:12 |
Akto is hierin wel een van de grotere, dus als zij het niet hebben... De E90 is best wel nieuw, de kans dat iemand hem nu al totalled heeft, en leer had, en dat hij gedemonteerd is + nog niet verkocht is vrijwel nihil ![]() | |
Five_Aces | woensdag 25 januari 2006 @ 14:18 |
Nog even wat picwhoring, M3 GT strutbrace er op geschroefd:![]() Geen scharnierpunten en gemaakt van aluminium, weegt nog geen 2 kg denk ik. | |
Tommeh | woensdag 25 januari 2006 @ 14:28 |
Ziet er goed uit! Heel de ruimte ook ![]() | |
Five_Aces | woensdag 25 januari 2006 @ 14:34 |
Ja ik vond het balen dat hij er vorige week voor Zolder niet op zat, had ik nog even kunnen kijken wat het verschil zou zijn als ik hem opdraai of losser zet. Zit wel iets verschil in maar moet zeggen dat het niet overweldigend is naar mijn gevoel. Misschien nog even met de setting spelen. | |
JWD | woensdag 25 januari 2006 @ 18:24 |
quote:Ziet er strak uit! Ik moet die van mij nog steeds eens een wasbeurtje onder de kap geven. Wel grappig om het verschil te zien tussen een 3.2l met SMG en een 3.0 GT. ![]() | |
Five_Aces | woensdag 25 januari 2006 @ 18:39 |
Haha nice ![]() ![]() ![]() | |
vwk | woensdag 25 januari 2006 @ 18:53 |
Zo dan, dat scheelt toch flink wat in gewicht ![]() | |
7T7 | woensdag 25 januari 2006 @ 20:36 |
JWD, je hebt dus 3 BMW's als ik het goed begrijp, waarvan 2 M3's? Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld ![]() | |
yup | woensdag 25 januari 2006 @ 20:38 |
quote:Wat is eigenlijk sneller een M3 GT of een M3 3.2 liter ![]() Beide E36... GT heeft 5 bak als het goed is, en 3.2 liter 6 bak. Verder 295 (als het goed is) pk vs 321... | |
Five_Aces | woensdag 25 januari 2006 @ 20:57 |
Denk dat het niks uitmaakt als je ze naast elkaar zou zetten. gearsets zijn gelijk alleen de 3.2L heeft een extra 6. 3.0 GT gaat tot 7800 RPM dacht ik, en 3.2L tot 7600 RPM. 295 PK is meer richting 305-310 PK denk ik, de nokkenassen zijn wat scherper ten opzichte van een normale 3.0 en de pijpen van het inlaatspruitstuk zijn wat langer. Die aluminium deuren zitten ook in de 96 en 97 modellen van de 3.2L, dus in feite zijn alleen de bumpers iets lichter. Qua handling zit er een xbrace op en die motorsport veerpootbrug, plus dat de 3.0L wagens een 1:15,6 stuurhuis hebben en de 3.2L een 1:17,8. Dus in dat opzicht heeft de GT iets overhand op een 3.2L 3.2L heeft weer iets betere voorremmen als de standaard 3.0 en 3.0 GT. Maar het is in alle gevallen minimaal. | |
JWD | donderdag 26 januari 2006 @ 00:22 |
quote:Ik heb ook nog een 98 M3 3.2l SMG met 3500km op de teller ![]() Mijn centjes gaan dan ook vooral op aan auto's, je bent autogek of je bent het niet. | |
JWD | donderdag 26 januari 2006 @ 00:28 |
quote:Het verschil is minimaal, de 3.2 heeft iets meer kracht onderin naar mijn gevoel. De handeling van een standaard M3 GT is iets beter dan die van de 3.2 oftewel de M3 EVO. Leuk detail is de voorspoiler van de GT, die kan je namelijk uitschuiven voor extra downforce, Helaas was ik deze bij het eerste de beste uitstapje in de grindbak van Zandvoort volledig kwijt ![]() Standaard heeft de GT 'slechts' 300pk ten opzichte van 321pk in de EVO dit verschil merk je bijna niet, de eerste E36 M3 had 280pk en gek genoeg merk je dat verschil wel. | |
Five_Aces | donderdag 26 januari 2006 @ 09:59 |
Jij spaart ze echt zeker? ![]() 1x E36 M3 GT 1x E36 M3 Evo 1x E46 M3 cabrio Wat je zegt over die kracht onderin klopt wel. Standaard geven ze voor een 3.2L 350 NM @ 3250 RPM op, maar ik had op de testbank 405 NM tussen 3000 en 3500 RPM. Dat zit hem in de dual vanos tegenover de single vanos van de 3.0. De stock 3.0 heb ik nooit verder als 320 NM zien komen, maar dat was wel op een hoger toerental. Bij een sprint zou het alleen niet veel uitmaken omdat de 3.2L wagens in hun 1e versnellig vanaf 4000 RPM electronish gelimiteerd zijn. Al kan je wel een spoor van 30 meter zetten als je SMG in launch control gebruikt, mits die vrij geschakeld is. Maar zet je hem gewoon in zijn 1 en geef je gas dan ben je er iets langzamer mee. Al met al leuk om te weten maar niet boeiend, omdat ik hem niet voor 1/4 of stoplichtsprints of wat gebruik. | |
Repeat | donderdag 26 januari 2006 @ 11:52 |
waarom zit je limiet erop dan in de eerste versnelling ![]() | |
Five_Aces | donderdag 26 januari 2006 @ 12:18 |
Is een soort nanny control. Is er ook niet uit te chippen, omdat dat deel van de ECU helaas niet programmeerbaar is. Sommigen zeggen soort van ingebouwde TC (Een E36 M3 kan je niet krijgen met ASC+T) anderen zeggen dat het is om je koppeling te beschermen. Er is een omweg voor namelijk de in-gear sensor overbruggen, en de koppelingssensor lostrekken. Durf het alleen zelf niet aan omdat ik bang ben dat het SMG systeem dan op straat gaat. | |
yup | donderdag 26 januari 2006 @ 13:07 |
En met een handbak kan het dan wel ![]() Dus is de handbak begrenst in 1 ![]() | |
Repeat | donderdag 26 januari 2006 @ 13:10 |
je kan toch ook wel wielsping < 4k toeren krijgen neem ik aan? Netzoals dat je ook je koppeling kunt webranden < 4k.... | |
Five_Aces | donderdag 26 januari 2006 @ 13:17 |
quote:Ja dus wel. Waarom ik het met SMG niet aandurf is dat je kans loopt dat je SMG control unit in noodloop gaat, of in het ergste geval door een een softwarestoring helemaal niet meer van zijn plek komt. Ding springt al in noodloop als je 1 abs sensor stuk hebt, laat staan dat je aan de sensoren op je versnelligensbak gaat rotzooien. | |
Five_Aces | donderdag 26 januari 2006 @ 13:29 |
quote:Ja. Krijg je wheelspin, schiet je toerental met een hoge vaart omhoog en onderbreekt hij bij 4160 RPM de ontsteking even. Daarna vervroegd hij de timing waardoor het als een 'flatspot' voelt in de toerenrange. Heb je dus even wheelspin, en daarna pakt hij weer op. Dit wil niet zeggen dat wheelspin helemaal niet mogelijk is, hij verminderd het afgegeven vermogen, maar bijvoorbeeld op een nat wegdek of zo is dit wel nog steeds genoeg voor wheelspin. Dit is heel erg duidelijk als je half gas wegrijd en op bijvoorbeeld 6000 RPM doorschakeld naar zijn 2 met het gaspedaal in dezelfde stand (kan met SMG) de auto trekt dan harder in zijn 2 als in zijn 1. 1e versnelling is 1:4,23 en 2de is 1:2:51 dus zelfs het verschil in koppel over de toerenrange kan dit niet veroorzaken. Gedachte die ik er zelf over heb is de aandrijflijn, eerdere modellen van de E36 hadden nog wel last dat het diff losscheurde van het chassis. M3 3.2L heeft een veel zwaarder diff maar is qua koppel ook krachtiger, dus misschien is dat de achterliggende reden. | |
JWD | donderdag 26 januari 2006 @ 14:14 |
Het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen dat hij bij 4k rpm gelimiteerd is, naar mijn weten kan je hem gewoon doortrekken tot de toerenbegrenzer. Op Zandvoort heb ik het vaak gebruikt maar vooral met de eerste SMG software versies had je al snel dat hij na 2 of 3 keer in noodloop schoot. Tegenwoordig kan je bij SMG2 en 3 maar eens in de zoveel tijd de launch/burnout mode gebruiken. Als je overigens heel rap je voet op het gaspedaal zet en vol gas geeft laat hij ook de koppeling licht schieten, 't scheelt een paar tienden van een seconde maar in principe werkt het net zo goed. | |
yup | donderdag 26 januari 2006 @ 17:01 |
Mja voor mij is JWD een idool... Zoveel auto's bezitten, godverdegodver zeg ![]() Ooit als het schip met geld binnenkomt... :-) | |
Five_Aces | donderdag 26 januari 2006 @ 18:24 |
quote:Klopt, zit ook geen toerenbegrenzer op, maar je mist gewoon iets aan power van 4000 tot 7000 RPM in zijn 1e versnelling. Ik heb btw verder op het circuit nooit een noodloop gehad. Er zijn 2 varianten van de control unit in omloop, 1 heeft 3 automaat modes en de oudere maar 2. Met een 1998 zou je de nieuwere met 3 modes moeten hebben ![]() Gewoon gasgeven doe ik ook altijd, die launchcontrol vreet inderdaad koppelingsplaten. | |
Youp | donderdag 26 januari 2006 @ 19:12 |
quote:neem dan een halflederen of volledig lederen sportinterieur... dat is zooooo goed voor je rug en je vermoeidheid ![]() ![]() ![]() gewone BMW stoelen zitten *** vind ik ![]() de sportstoel uit de E87 en E90 is trouwens ook verkozen tot beste autostoel van het jaar door autoweek ofzo ![]() -edit- deze dus... ![]() werkelijk alles is instelbaar... hoogte, breedte, kantelhoek van het zitvlak (mjah de hele stoel) achterover, uitschuifbare steun onder je benen (hoe noem je dat nou nog eens? ![]() ![]() het enige nadeel van 1 serie stoelen is dat de hoofdsteun niet kantelbaar is... bij de 3serie kan dat wel, verder zijn de stoelen identiek ![]() | |
vwk | vrijdag 27 januari 2006 @ 12:04 |
Iemand een advies qua bandenmaat voor op mijn voiture... Met originele Motorsport velgen... Gewoon E6 M3 bandenmaat aanhouden? ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 27 januari 2006 @ 12:20 |
235/40ZR17 rondom met die velgen, is ook standaard op de M3 inderdaad ![]() | |
essiedepessie | vrijdag 27 januari 2006 @ 12:41 |
Het punt is, hoe kom ik aan dat interieur??? mooi is het zeker, maar dan nog vinden! | |
vwk | vrijdag 27 januari 2006 @ 13:31 |
veilingkijker.nl is een goeie... Maar een E90 is echt zo nieuw @Five_Acer: ik zat te twijfelen wat het moest zijn: 225/45/17 voor en 235/40/17 achter, of 235/40/17 rondom.. Het had toch een bepaald effect, smallere banden voor dan achter ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 27 januari 2006 @ 13:57 |
Ja, maakt de auto iets meer ondersturend. M3 3.0 stond op die velgen die jij hebt en die hebben 235/40/17 rondom. M3 3.2L heeft 17x7,5J voor en 17x8,5J achter met 225/45/17 voor en 245/40/17 achter ![]() Evt kan 225 rondom ook geen probleem. | |
vwk | vrijdag 27 januari 2006 @ 15:56 |
Aha, thanks ![]() Wat zijn deze velgen dan, 7J? ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:10 |
17x7,5J bij mijn weten ![]() | |
Youp | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:47 |
damn... mn stage bij BMW zit er op ![]() als afsluiter vandaag wel een E60 M5 mogen rijden ![]() ![]() ![]() dat loopt als een tierelier op de normal mode... en dan douw je op de power button... en dan loopt t nog harder ![]() tering, ik moet de loterij winnen ![]() | |
yup | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:57 |
quote:Jij hoort slaag te krijgen, beetje ons lekker maken dat je met een M5 V10 mag rijden :/ ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2006 @ 08:57 |
Video van nieuwe E92. Nog wel een beetje gecamoufleerd, maar wel met goed geluid http://www.automotorsport.se/tv/?m=56 | |
Inorbit | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:18 |
quote:oh dat is de 335 turbo zeker. | |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:12 |
quote:dude... van een kant moet je blij zijn dat je niet in zo'n ding hebt gereden... dan weet je pas echt wat je mist ![]() en ik mis t nu al ![]() | |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:12 |
quote:335i ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:02 |
quote:alleen daarom al zou je zon opleiding gaan doen ![]() | |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:04 |
quote:dan moet je nog bij zo'n stagebedrijf terecht zien te komen... en dan moeten ze daar nog vinden dat je kan rijden.. en dan als je veel geluk hebt mag je dat spul rijden ![]() | |
Repeat | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:49 |
quote:mn zweeds iets niet zo goed, maar er staat iets van V8 en M3 onder ![]() piepende banden all the way trouwens ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | zaterdag 28 januari 2006 @ 18:04 |
ik ga morgen ws bij een 318i kijken uit 1990 4 deurs alleen dat ding blijkt dus al 3 ton weg te hebben... hij moet 600 euro kosten elec raampjes, schuifdak, cv, airbag, stuurbekrachtiging. is 3 ton echt te veel of kan die dat makkelijk hebbe | |
vwk | zaterdag 28 januari 2006 @ 18:57 |
Let wel goed op, het is een M40 blok dus loop je eigenlijk 100% kans op ingesleten nokkenas en tikkende klepstoters. Maar 3ton kan makkelijk, mijn 318i heb ik 2 maanden geleden naar een vriend van me gedaan, die heeft er 326.000 opstaan, had bij 315 pas de eerste keer een complete nieuwe koppeling nodig (nooit niks aan vervangen!! ![]() niet dat het qua blok uitmaakt, maar is het een E30 of een E36? ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | zaterdag 28 januari 2006 @ 18:59 |
e30 | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2006 @ 20:08 |
quote:Als ie goed rijdt/remt/stuurt en er zit nog een (groot deel van een)jaar APK op gewoon kopen. Kijk even of al je electrische ramen en schuifdak het nog goed doen. Een kapot/lek schuifdak heb je liever niet. ff paar 100 km. mee rijden en dan een lijstje maken van wat je moet fixen en alle vloeistoffen (laten)vervangen. Ik heb hier ook een E30 325 staan met 299000 KM op de tellers staan, geen probleem mits fatsoenlijk bereden/onderhouden. | |
Bassie_van_Adriaan | zaterdag 28 januari 2006 @ 20:15 |
ja dat is een 6 pitter, hij heeft tot november nog apk. zit NAP bij | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2006 @ 20:16 |
quote:Vanochtend even bij mijn Porsche connectie langsgeweest, 993/993S schijven+ klauwen zouden prima passen, iig. met 18 inch velgen., ware het niet dat de ET-waarde totaal niet meer klopt. en dat is ook niet voldoende te compenseren. Jammer, want dat was volgens mij een redelijk betaalbare (gereviseerde 993 klauwen ong 100 ex per stuk) en stoere oplossing geweest. Ik ga mij verder in de materie verdiepen, anders maar ff een M3 setje klauwen regelen ![]() Als die al passen | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2006 @ 20:17 |
quote:In je eerdere post had je het over een 318i, dat is een 4 cylinder ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | zaterdag 28 januari 2006 @ 20:23 |
ja jij hebt een 325, dat is de 6er, die zal er al minder moeite mee hebben denk ik met zulke kilometers | |
Hyperdude | zaterdag 28 januari 2006 @ 20:34 |
quote:o bedoelde je dat. Ach met een 325 is ook meer gescheurd, maakt verder niet zoveel uit denk ik. Als het goed lijkt/rijdt gewoon doen joh. Ik heb vorig jaar 5 x zoveel voor mijn E30 betaald ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | zaterdag 28 januari 2006 @ 20:58 |
ik ga morgen gewoon ff rondje rijden en kijken | |
yup | zondag 29 januari 2006 @ 00:21 |
quote:Dat is ook grote onzin, een 6 cylindertje leeft niet langer als een 4 hoor. Hangt gewoon af hoe het bereden is. Sterker nog, een 6 cylinder heeft een langere kop, dus die is gevoeliger voor warmrijden (meer oppervlak moet opgewarmd worden)... 600 euro is DUUR voor een 318i met 3 ton op de teller, maak daar maar 400 ofzo van, grappig al die goodiez maar verwacht geen probleemloze auto... Differentieel, hardy-schijf, cardan-as, cardan-as rubber, versnellingsbak, allemaal dingen die de nodige aandacht nodig hebben met zo een km stand... Zou iig goed proefrijden... | |
Hyperdude | zondag 29 januari 2006 @ 08:51 |
quote:Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!: ![]() http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW ![]() | |
minicooperS | zondag 29 januari 2006 @ 10:21 |
wat een debiel zeg!!! niet geraakt aan de voor of achterkant, alleen maar over de kop geslagen ![]() | |
Hyperdude | zondag 29 januari 2006 @ 10:55 |
quote:Meer geld dan kunde!! | |
Tommeh | zondag 29 januari 2006 @ 11:23 |
Wat een eikel! ![]() | |
truSteh | zondag 29 januari 2006 @ 11:50 |
quote:En daar durft ie nog 15k voor te vragen ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 29 januari 2006 @ 11:53 |
quote:M5 blok kost bij BMW 19500 EUR ( in Duitsland) Maar dan heb je wel een nieuwe in een krat ipv van een 2e handse in een krot ![]() | |
ForumGek | zondag 29 januari 2006 @ 12:04 |
Kennis/klant van me gaat een M6 kopen, en dan nog wat tunen ofzo via BMW zodat er 525PK'tjes in zitten ! ![]() ![]() | |
Repeat | zondag 29 januari 2006 @ 13:28 |
quote:knap van je dat je al precies weet wat er gebeurd is en daarom kunt zeggen dat hij niet kan rijden... | |
ForumGek | zondag 29 januari 2006 @ 13:29 |
Dat ie niet meer kan rijden kan ik je ook wel vertellen hoor ![]() | |
yup | zondag 29 januari 2006 @ 13:36 |
quote:Waarom zou je zo een maximaal getunede blok nog meer gaan tunen ![]() Die kennis van je is gek, dat zegi k je alleen. Dat pk verschil merk je niet weet ik zeker. Origineel laten die shit. | |
Repeat | zondag 29 januari 2006 @ 13:40 |
quote:zeg dat tegen die RS4, RS6 knakkers ![]() | |
yup | zondag 29 januari 2006 @ 13:42 |
quote:Uhhh dat zijn turbo blokjes. Een M5 V10 is een tot de "edge" getunede V10 die 8000+ rpm kan draaien... Een RS6 is een V8 met 2 turbo's erop. Dat kan oma op rollator nog tunen ![]() | |
Five_Aces | zondag 29 januari 2006 @ 13:46 |
quote:Weet inderdaad dat dat op E36 M3's ook gedaan is, maar of het op E46's past? E46 330i remmen worden ook wel vaker op E36's gezet dus wat dat betreft zou het kunnen. Als je zoiets doet dan kan je er ook nog een spacer tussen steken past het misschien wel. | |
ForumGek | zondag 29 januari 2006 @ 13:49 |
quote:Moet toch iets met je geld ![]() HIj heeft ook een Corvette uit '65 waarmee die binnekort door tsjechië gaat crossen ![]() Ach...ik wacht met smart tot ie geleverd wordt en ik hem hier kan zien ! (werk bij golfbaan, hij speelt er, ken wel meer lui met vette auto's - Range Rover Sport Super Charged - BMW 645CI cabrio's - BMW 745D - Porsche GT3 - Porsche 911 Carrera - Nieuwe Range Rovers discovery - Audi A8 - TVR - Ferrari/Rolls Royce Oldtimers -Jaguar XJR En zo komt er vaak puik spul hier staan. Jammergenoeg niet van mij.... ![]() | |
Repeat | zondag 29 januari 2006 @ 13:51 |
tof zeg, dat je wel eens dikke auto's mag bekijken ![]() | |
M5 | zondag 29 januari 2006 @ 13:52 |
quote:Doe mij ook een 4.2 FSI blok van 3 jaar oud! ![]() De eerste Audi met 4.2 FSI is de RS4 van afgelopen jaar en nu in de Q7. ff wat anders, heb een E36 M3 3.0 te koop zien staan, is dat blok nog betrouwbaar met 193k op de teller? link naar auto in kwestie | |
yup | zondag 29 januari 2006 @ 13:54 |
quote:Uhhh bij die M3 3.0 reken maaro p een revisie hoor... Hij is wat robuuster dan de 3.2 dat zeker. Maar toch je moet op een revisie rekenen... Uiteraard hangt van de staat af. Dus zonder de auto zelf te zien, zonder c ompressie test weet je weinig... | |
Five_Aces | zondag 29 januari 2006 @ 13:57 |
Mja ligt er erg aan hoe er mee gereden is en soort olie enzo. Kennis van mij heeft er 1 en die staat op 240.000 en die heeft er geen problemen mee. Met hoge kilometerstanden krijg je nog wel meer dingen, namelijk dat de dempers af zijn, en rubbers in het onderstel slap worden enz. Wagen ziet er heel goed uit, netjes, geen troep er op enz (is zelfs niet eens verlaagd zo te zien), maar is wel veel te duur, voor 16K heb je ook 97 en 98 3.2L modellen met maar iets van 120.000 op de klok. Een 3.0 met bijna 2 ton op de klok heeft een handelswaarde van 9000 euro ongeveer. | |
ForumGek | zondag 29 januari 2006 @ 13:59 |
quote:Ze klinken ook wel lekker..corvette van afgelopen jaar ![]() | |
M5 | zondag 29 januari 2006 @ 14:01 |
De vraagprijs vond ik al wat hoog ja. zeker gezien de km stand. maar eens verder zoeken dan ![]() verval datum APK staat volgens RDW op 25 juli 2004 ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door M5 op 29-01-2006 14:03:33 (apk'tje nodig..) ] | |
Five_Aces | zondag 29 januari 2006 @ 14:06 |
LINK 14K, M3 GT. Eigenaar zit oa op Gummen.org Alleen wel ook vrij hoge km stand. | |
Inorbit | zondag 29 januari 2006 @ 17:17 |
quote:op zich zoek ik nog zo'n blokkie voor mijn E30, maar ik vind deze te prijzig, zeker voor 1 waarvan je niet weet oftie wel werkt ![]() zou dat passen? | |
Inorbit | zondag 29 januari 2006 @ 17:19 |
dubbel | |
Hyperdude | zondag 29 januari 2006 @ 21:18 |
quote:Probleem is dat de punten waar de stuurstang en draagarm vastzitten aan de "ashals"( zo noemt BMW dat op ETK, ding waar schijf, draagarm en stuurstang aan vastzitten ![]() ![]() Je kan het ook aan de ET waarden van de velgen zien, bij de 330, 47, dus een "vlak" wiel. De velgen voor een 993 "buigen veel meer naar binnen", veel lagere ET waarde Diameter van de schijven voor een standaard 993 is trouwens ook maar 300 mm, 330 heeft 325 mm ![]() | |
Youp | zondag 29 januari 2006 @ 21:28 |
quote: ![]() | |
Youp | zondag 29 januari 2006 @ 21:29 |
quote:mjah ik heb een E34 M5 3,8 gereden met 280k op de klok... ding liep als een klokje... t kan allemaal ![]() | |
Hyperdude | zondag 29 januari 2006 @ 21:30 |
quote:sorry ![]() | |
vwk | maandag 30 januari 2006 @ 15:28 |
Heb m'n spoilert binnen ![]() ![]() Linker auto, origineel M3 GT ![]() | |
ChRoNiC | maandag 30 januari 2006 @ 15:30 |
quote:Ik vond hem zonder mooier eerlijk gezegd ![]() ![]() ![]() | |
LoggedIn | maandag 30 januari 2006 @ 15:45 |
quote:idd zeg ![]() ![]() | |
Repeat | maandag 30 januari 2006 @ 17:11 |
shoarmabak met die spoiler.... | |
vwk | maandag 30 januari 2006 @ 17:16 |
Valt wel mee... het is een OEM, geen autostyle winkelkarhandvat ![]() | |
Tommeh | maandag 30 januari 2006 @ 20:31 |
Vind het ook geen mooie spoiler. Die van five aces heeft toch mn voorkeur maar het is een kwestie van smaak. | |
ChRoNiC | maandag 30 januari 2006 @ 20:56 |
JWD, heb jij trouwens een foto met al je BMW's erop? Wel leuk om te zien vind ik ![]() | |
vwk | maandag 30 januari 2006 @ 21:59 |
Ik post wel pics als die erop zit ![]() Kijkt toch een stuk anders en niet zo lomp als het nu lijkt ![]() Eerst ff laten spuiten, to be continued dus ![]() | |
Youp | maandag 30 januari 2006 @ 22:34 |
quote:mijn idee ![]() | |
JWD | zaterdag 4 februari 2006 @ 14:31 |
Hier JWD live vanuit Oostenrijk ![]() De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z'n auto's strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd. Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243. Volgende upgrade dus, software van DMS en limiter removal ![]() Handeling in de sneeuw van de 535d is ook super... toch mis ik een beetje de 4x4 van de X5 hier ![]() Het onderstaande plaatje kan ik jullie natuurlijk niet onthouden. ![]() | |
Rydell | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:25 |
Onlangs nog even het 'Duitse broertje' van mijn E21 opgehaald. ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 4 februari 2006 @ 19:17 |
* LoggedIn wil ook in een BMW rijden ![]() vroeger had ik een buurman, die kocht elk jaar een nieuwe BMW ![]() ![]() ![]() ![]() achja.. nog een paar jaar.. met een beetje geluk ben ik dan piloot, en dan moet een BMW wel lukken ![]() | |
Youp | zaterdag 4 februari 2006 @ 19:20 |
quote:vreemd... bij de 645 gaat de tellert toch wel tot 260... en dan gaat de toerenteller nog ietsie door en dan ineens *pof* houdt t op met trekken... | |
yup | zondag 5 februari 2006 @ 00:37 |
Wel raar want wat ik had gehoord van Audi en BMW berichten is dat ze de auto's zo begrenzen dat ze in alle gevallen 250 km/u kunnen halen. Dus ook bergop of met tegenwind... Vandaar dat ze vaak ook wat harder lopen, niet dat ik ervaring mee heb, maar heb wel een paar filmpjes waar je dat ziet (E46 330i, BMW E46 M3 etc.) | |
Hyperdude | zondag 5 februari 2006 @ 11:28 |
quote:Misschien moet je ook eens op je buitentemp metertje kijken? De mijne piept onder de 3+ graden, dan lijkt mij 250 hard zat ![]() Opvriezende weggedeeltes/schaduw/bruggen enzo! Mijn 330 touring is vlgns mij ook op Vmax begrensd, als je die eraf haalt loopt ie even later in de toerenbegrenzing. Overigens denk ik dat het sowiezo bij 251 sowiezo afgelopen is. ![]() | |
Repeat | zondag 5 februari 2006 @ 11:53 |
LoggedIn | zondag 5 februari 2006 @ 12:05 |
quote: ![]() | |
Repeat | zondag 5 februari 2006 @ 12:07 |
quote:misschien moet je er even op reageren :') | |
LoggedIn | zondag 5 februari 2006 @ 12:14 |
quote:maar er staat niks om op te reageren... of was het sarcastisch ![]() | |
Hyperdude | zondag 5 februari 2006 @ 12:15 |
quote:Ceci n'est pas une poste? ![]() | |
Repeat | zondag 5 februari 2006 @ 12:24 |
het was dus gewoon een overbodige post die ik heb weggehaald voor de sherlocks onder ons ![]() | |
Youp | zondag 5 februari 2006 @ 14:42 |
quote:dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt "oh we rijden 250km/h" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt) ![]() | |
yup | zondag 5 februari 2006 @ 14:54 |
quote:Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer... | |
Youp | zondag 5 februari 2006 @ 15:26 |
quote:een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math ![]() | |
Roadster | zondag 5 februari 2006 @ 16:25 |
quote:Hang er een GPS device in (pda met gps muis), installeer gps tuner en kijk dan eens. Om een voorbeeld te geven, heb dit getest in mijn Astra GTC 1.9cdti 120pk http://sjaro.speed.planet(...)ort19cdti_gps196.jpg Teller stond op dik 210km/u... ik bedoel maar. | |
Tommeh | zondag 5 februari 2006 @ 16:45 |
quote:Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto. | |
JWD | zondag 5 februari 2006 @ 17:36 |
Zo, we zijn weer terug in NL ![]() De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display). In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl). Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z'n topsnelheid bereikt ![]() Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d's (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd... ![]() Filmpje: KLIK | |
Repeat | zondag 5 februari 2006 @ 19:26 |
3500 toeren bij 250 km/u is wel relaxed ![]() ![]() ![]() maar waarom heb je zo\'n vaag gps ding erin zitten als ik mag vragen ![]() en zit er een smurf naast je ofzo? ![]() | |
Youp | zondag 5 februari 2006 @ 19:35 |
quote:+-10% boven 100 zeg ik toch ![]() afwijking kan je niet vermijden... wielen slippen nl. een aantal procent door... en hoe harder je rijdt hoe meer ze doorslippen... | |
JWD | zondag 5 februari 2006 @ 19:37 |
quote:Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzo ![]() Enneh.... een smurf? Ik heb alleen mijn vriendin bij me ![]() | |
Youp | zondag 5 februari 2006 @ 19:44 |
quote:waar is je sleutel?? | |
LoggedIn | zondag 5 februari 2006 @ 19:55 |
quote:\"ja de teller gaat ook niet verder\" ![]() | |
JWD | zondag 5 februari 2006 @ 20:00 |
quote:Keyless-go, sleutel zit dus in mijn broekzak ![]() | |
wh00t | zondag 5 februari 2006 @ 20:59 |
quote:Cool! 535d, echt een waanzinnig ding is dat! ![]() Apart is overigens dat ik vorig jaar met een 525d (!!) heel Duitsland door ben geweest en op de weg richting Berlijn VET heuvel af 260 op de teller gehaald heb... | |
Repeat | zondag 5 februari 2006 @ 23:23 |
quote:waarom zou je ritregistratie doen? | |
Five_Aces | maandag 6 februari 2006 @ 01:37 |
quote:Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb. Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd. Is ook de reden dat de limiter bij een M3 op 260 inkomt, ze zijn begrensd op het digitale signaal, dus 250 km/u op de OBC. | |
EViL_TWiN | maandag 6 februari 2006 @ 08:44 |
Hey peepz, Ten eerste vette topic, maar ik zal gelijk even toe de point komen, ik wil een E36 325i gaan kopen uit 92 kan iemand me tips geven waar ik op moet letten enzo. Ik heb namelijk gehoord dat deze vrij veel mankementen kunnen hebben... Nog een vraag hoe voel je bij een testrit of een auto is afgetrapt ? Nou, bij voorbaat dank, zo te horen zijn hier behoorlijk wat BMW kenners ![]() | |
Youp | maandag 6 februari 2006 @ 09:06 |
quote:ah dat is wel cool, dat wist ik niet ![]() | |
JWD | maandag 6 februari 2006 @ 12:06 |
quote:Klopt, in de OBC wordt het heel nauwkeurig weergegeven, bij de X5 had je zo'n diagnostics menu waardoor je de snelheid digitaal kon weer laten geven, dit was op +/- 1km/h na gelijk aan wat je op de GPS zag. Neemt nog niet weg dat ik niet begrijp waarom ze op verschillende snelheden gelimit worden. Met een 525d heuvel af 260kmh halen zou kunnen, hoogstwaarschijnlijk omdat deze geen begrenzer hebben aangezien deze onder normale omstandigheden niet in de buurt van de 250 komt, het moet overigens wel een enorme heuvel zijn geweest waar je vanaf kwam met windkracht 12 in je rug om 260 te halen ![]() | |
wh00t | maandag 6 februari 2006 @ 12:17 |
quote:Nee, op de vlakke weg deed deze ongeveer 230 op de teller. En die 260 was wel een opgave ja en het was een enorme heuvel maar ik stond best wel verbaasd hoe makkelijk hij doorliep. En vanwege de mooie 4 baans weg hoefde je gelukkig niet veel te remmen en had ik ook nog tijd voor het maken van foto's.. ![]() Begonnen natuurlijk met 240, 245, 250, 255, 257, 258 en toen keihard juichen ![]() http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/DSR95819.jpg http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/fyt95850.jpg | |
JWD | maandag 6 februari 2006 @ 12:33 |
quote:Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik! Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken. Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn. En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken. Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie ![]() | |
wh00t | maandag 6 februari 2006 @ 12:52 |
quote:Ja, ik stond er zelf ook verbaasd van... ![]() Ik moet eerlijk zeggen dat alweer een tijdje terug was (half jaar denk ik?) dus kan me niet meer exact herinneren maar volgens mij reed ik gewoon in D en heb toen op hoge snelheid de bak nog in DS gezet omdat ik zag dat ik een nieuw speedrecord ging zetten en wilde kijken of het wellicht nog iets zou helpen ![]() Toen was waarschijnlijk het toerental al te hoog om nog terug te schakelen naar z'n 5? Kan het me niet precies meer herinneren allemaal. En ja, dat dieselverbruik... best apart! Maar vergeet niet dat het natuurlijk erg heuvel af gaat dus dan gaat de meter sowieso al verder naar links ![]() Meer foto's heb ik jammergenoeg niet, behalve 2 vage.. http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/XGv97972.jpg http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/kqj97998.jpg Op de 2e foto lijkt het trouwens alsof we 261 gaan ![]() | |
Youp | maandag 6 februari 2006 @ 13:17 |
nu we toch met snelheden aan t pimpen zijn.... in de leen-6 onderweg naar Basel.... een proefritje van zaterdag tot maandag ![]() beetje vage foto maar de tellerindeling is dus t zelfde als dat we wel gewend zijn ![]() | |
Inorbit | maandag 6 februari 2006 @ 15:29 |
wat is het een 630? | |
Repeat | maandag 6 februari 2006 @ 16:47 |
quote:vergeet de knoflooksaus niet ![]() | |
ChRoNiC | maandag 6 februari 2006 @ 16:51 |
quote:OVerdrijver. De grootste problemen zijn gewoon dat die dingen slecht onderhouden worden en afgeragd zijn.. | |
Repeat | maandag 6 februari 2006 @ 16:55 |
quote:een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn.... | |
ChRoNiC | maandag 6 februari 2006 @ 17:05 |
quote:Dat is wat ik min of meer bedoel | |
Youp | maandag 6 februari 2006 @ 17:32 |
quote:645Ci... de 630i was toen nog nieteens uit ![]() | |
yup | maandag 6 februari 2006 @ 17:37 |
quote:Om maar iets te noemen: Seat Leon TDi 150 pk op v-max (230+ ): verbruik ging naar 1:6-7 oid... Uiteraard niet te vergelijken, maar op top verbruiken die grote diesels idd 1:5 ofzo... Volgens mij is dat verbruik omdat ie de begrenzer inramt ofzo? (snelheidsbegrenzer dus)... | |
Hyperdude | maandag 6 februari 2006 @ 19:03 |
quote:Ik heb mijn oude 1992 325 coupé net ingeruild. Hij is alweer doorverkocht. En degene die hem heeft gekocht heeft voor 3250 (vraagprijs) heeft een prima otoo met 192 PK, top boven de 230 en een functionerende airco, en 220000 KM op de teller ![]() En sowiezo wordt ik een beetje moe van al dat gepiep over oude bakken. Je moet gewoon een goede kopen en niet te bang zijn voor een paar kilometers op de teller en een paar jaar achter de rug. Een goede 13 jaar oude 325 is altijd nog een betere otoo dan een 3 jaar oude 316 ![]() En voor wat betreft de "Knoflookgeur" opmerkingen hierboven: Mijn stelling voor vandaag: De gemiddelde Turk heeft meer verstand van goede otoos "voor weinig" dan de gemiddelde NL boerenkinkel ![]() Je moet oa. letten op de volgende zaken: -trillen bij remmen, schijven krom/voorwielophanging versleten -schone olie+ schone koelvloeistof/letten op koppakking dus. -roest, mn. bij achterwielkasten/bumper -koppeling pakt goed?begint niet te rammelen/klappen bij 5 minuten start/stop file verker. | |
Inorbit | maandag 6 februari 2006 @ 20:14 |
quote:oehhhh ![]() | |
EViL_TWiN | maandag 6 februari 2006 @ 20:22 |
quote:Thx;) hier heb ik teminste wat aan ![]() BTW hoe kun je tijdens een testrit achterhalen of een bak is afgetrapt... | |
Hyperdude | maandag 6 februari 2006 @ 20:40 |
Als zo'n ding er netjes uitziet en hij rijdt soepel en zonder bijgeluiden/rammeltjes rechtuit dan klopt het meestal wel. Gewoon een paar keer net te hard over een verkeersdrempel rijden ![]() Uitkijken voor roken/olieverbruik en veel te brede (schuin afgesleten)banden. Paar recente rekeningen is ook wel aardig. De meeste gastjes die zo'n ding rijden geven liever geld uit aan dikke wielen en spoilers dan aan een fatsoenlijke garage. ![]() | |
Repeat | maandag 6 februari 2006 @ 20:42 |
en de kerel checken van wie je hem koopt. Als ie zo'n stereotype autoverneuker is weet je het al ![]() | |
Youp | maandag 6 februari 2006 @ 21:31 |
quote:weet niet of je de topics een beetje gevolgd hebt... maar ik heb nog wel veel spannendere dingen gereden dan een 645Ci ![]() en we hebben zo'n apparaat thuis... maarja... sinds ik mn rijbewijs heb ik eigenlijk 95% van de tijd in achterwielaandrijvers gereden... nagenoeg geen enkele voorwielaandrijver... bij BMW wel de Mini's dan, en nog een tijdje in de ex Saxo VTS van moeders maar verder niks waar ik meer dan 25km mee gemaakt heb... ![]() ![]() | |
Sjoewe | maandag 6 februari 2006 @ 21:35 |
Gespot Deel 23 Voor wie binnenkort overweegt om een tweedehands setje alpina's te kopen ![]() | |
Youp | maandag 6 februari 2006 @ 21:38 |
quote:fijne streek ![]() | |
ChrisM55 | maandag 6 februari 2006 @ 22:53 |
Ik heb met een vriend een discussie over een auto. Volgens hem is dit namelijk een E36 M3: http://www.marktplaats.nl(...)ml%3Fimg%3D2%23photo maar ik zeg dat het slechts een 325 is met een M3 e2 motor. Aangezien de RDW-site ook aangeeft dat het een 325i is en hij ook de zogenaamde lip niet heeft onderaan de voor bumper. Ik mag hem laten keuren en als het geen echte M3 is mag ik hem hebben, maar is t wel een echte dan moet ik 1000 euro betalen ![]() | |
Zonda_F | maandag 6 februari 2006 @ 22:56 |
M blok, M stoelen, M badge in de deurstrip en M achterbumper. Ik weet het niet ![]() | |
Hyperdude | maandag 6 februari 2006 @ 22:59 |
die zwarte dingen op de veerpoten zien er ook anders uit dan bij een 325. Heb je de laatste 7 cijfers van het chassisnummer? stop ik 'm even in de ETK [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 06-02-2006 23:12:35 ] | |
ChrisM55 | maandag 6 februari 2006 @ 23:03 |
Ik zal proberen er aan te komen, mocht ik ze hebben dan zal ik ze zsm posten. | |
Five_Aces | maandag 6 februari 2006 @ 23:09 |
Ik kan sowieso het kenteken niet zien? (als RDW 325i zegt is de kans HEEL groot dat het wel zeker ombouw is) Maar heb je het chassisnummer? Begint het serienummer met WBA dan is het BMW AG en begint het serienummer met WBS dan is het M gmbh, dus een echte. Dan weet je het altijd zeker. WBA chassisnummer is een ombouw. Kleur is er wel 1 die je eigenlijk bijna alleen op M3's ziet (dakar yellow) komt wel op normale E36's voor maar ik heb dat eigenlijk maar heel weinig gezien. Alle M kleuren en niet M kleuren zijn via individual program wel leverbaar geweest. Maat van de remschijven lijkt achter wel 300 mm wat een M3 zou moeten hebben, maar dat kan je ook overbouwen. Voor zou 315 mm moeten zijn, lijkt ook zo. Onderlip kan er af gereden zijn, maar hij is niet overdreven laag, die hoogte zou ongeveer standaard zijn op een M3. Als het ombowu is 4500 bieden ![]() | |
Zonda_F | maandag 6 februari 2006 @ 23:15 |
quote:Klopt, ik heb ook alleen nog maar 325's gezien zonder die kappen op de veerpoten. Hier een echte M3 ![]() En die heeft dus ook die zwarte kapjes op de veerpoten zitten ![]() | |
ChrisM55 | maandag 6 februari 2006 @ 23:22 |
Het is wel een echte, vorige keer gaf hij 01-DH-TB als kenteken maar dit blijkt 21-DH-TB te zijn. Het grote broertje van dus ![]() Verder begint ook het chassisnummer met WBSBF. Jammer maar helaas. ![]() | |
Mr._T-Rex | maandag 6 februari 2006 @ 23:45 |
Ik had gelijk ![]() | |
Zonda_F | dinsdag 7 februari 2006 @ 00:35 |
¤1000 weg dus? ![]() | |
Inorbit | dinsdag 7 februari 2006 @ 08:48 |
dat is wel een lage streek dan eerst het verkeerde nummerbord opgeven | |
ChrisM55 | dinsdag 7 februari 2006 @ 09:09 |
Whehehe geen ¤1000 weg, ik ben niet gek. Ik wilde het eerst zelf 100% zeker weten ![]() | |
Inorbit | donderdag 9 februari 2006 @ 09:15 |
kijk ik heb een 130i gespot, waarvan het lijkt alsof er 1 wiel bijna van de grond is niet heel bijzonder, maar dit is de 1e die ik gezien heb. Die ietwat grotere gele vlekken op de achtergrond zijn van zwaailichten die horen bij het ongeluk op de A12 bij zoetermeer 11 kilometer ofzo door kijkers ![]() ![]() | |
yup | donderdag 9 februari 2006 @ 09:41 |
Ik zie vaak een 30i Geen tikfout :-) Halen ze volgens mij de 1 eraf. Allergrappigste reactie die ik ooit heb gehoord, woooww kijk die BMW 120i, is dat een 1.2 motor ![]() Ik dacht echt van, whatever, maar heb die meneer wel effe gecorrigeerd dat er een 2 liter blok in zat, en geen een of ander knaken 1.2tje ![]() | |
Sjoewe | donderdag 9 februari 2006 @ 11:19 |
quote:Die redenering biedt wel perspectief voor de 760i ![]() | |
Inorbit | donderdag 9 februari 2006 @ 11:32 |
quote:haha, dus daarom is de 850 CSi zo gruwelijk zwaar. 8,5 liter V12 dat moet wel ontzettend snel zijn | |
vwk | donderdag 9 februari 2006 @ 11:57 |
Wat nieuwe pics van mijn laatste mod: Oud: ![]() ![]() Nieuw: ![]() ![]() ![]() Leuke performance en soundupgrade 8) | |
Inorbit | donderdag 9 februari 2006 @ 12:14 |
Wat scheelt dat in vermogen zo'n nieuw stukkie uitlaat? | |
vwk | donderdag 9 februari 2006 @ 12:30 |
Het zou tussen de 15 en 20PK moeten kunnen schelen... Vooral meer flow... principe is helder, geeft gewoon veel meer flow door het spruistuk, en bovendien zijn de buizen dikker ![]() | |
Five_Aces | donderdag 9 februari 2006 @ 12:39 |
Yep, maar dacht dat de inlaat op een M52 meer de beperking was? | |
vwk | donderdag 9 februari 2006 @ 13:04 |
De waardes is wat "men" zegt op een standaard 328i, dus da's dan met M52 intake ![]() | |
Virus.NL | donderdag 9 februari 2006 @ 22:37 |
Wat is de commerciële uurprijs voor een BMW-monteur bij de dealer? Heb namenlijk nogal een dure beurt gehad en een offerte meegekregen voor 'wat dingetjes' die nog moeten gebeuren.... | |
Youp | vrijdag 10 februari 2006 @ 00:42 |
quote:75 ex btw | |
Hyperdude | vrijdag 10 februari 2006 @ 07:09 |
quote:Je moet dan ook niet naar de dealer gaan als de garantie afgelopen is ![]() | |
vwk | vrijdag 10 februari 2006 @ 20:18 |
Final pics: Van de bovenkant: Bas creatief lambdasondes verlengd: Einddemper heeft geen mantel meer, maar ach B): Mooi doorgelast: Spruitstuk van onderen: | |
Youp | zaterdag 11 februari 2006 @ 01:17 |
quote:ach... ze hebben de beste apparatuur (denk aan DIS en SSS etc.) om uit te lezen en te programmeren (met een universele tester kan je gewoon bijna niks bij zo'n bak) ze leveren goede service, wanneer je auto 50km verderop gebracht moet worden wordt dit gedaan, ook worden klanten als ze dat willen kostenloos opgehaald en/of thuisgebracht, ze gebruiken hoogwaardig spul (geen "Heuts" microfilter in je airco bv.) ze lopen echt alle punten na bij onderhoud, iets als een brandstoffilter bij een benzine auto wordt daadwerkelijk tijdig vervangen ![]() t is maar net wat je wil... ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 11 februari 2006 @ 01:19 |
quote:naaaaaaais! ![]() | |
Hyperdude | zondag 12 februari 2006 @ 19:31 |
quote:Mijn garage heeft ook (bijna) alle BMW spullen en compu zooi. Tot 1999 dealer geweest ofzo, maar moesten toen kiezen tussen of enorm uitbreiden of dealer af. Hebben ze gelukkig voor het laatste gekozen. Bovendien lopen daar nog oude mannetjes rond die nog wel weten hoe een E30/E36 in elkaar zit ![]() Ik koop eigenlijk nooit een nieuwe otoo (wie wel, schat 75 % leaseverkoop bij BMW) en ik heb ook niet zo'n zin aan die patsergebouwen mee te betalen. En leuke meiden bij de receptie zijn leuk om vanalles mee te doen, behalve aan mijn otoo zitten; ik loop liever direct door naar de werkplaats. Daar mag je bij de dealer al bijna niet meer komen. ![]() Jouw verhaal klopt natuurlijk ook wel; ieder zo het zijne. | |
Youp | zondag 12 februari 2006 @ 19:35 |
quote:t scheelt natuurlijk wel een boel dat ze dealer geweest zijn ![]() en klanten in de werkplaats zijn inderdaad vaak hinderlijk ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 12 februari 2006 @ 19:38 |
He Youp, Heb je al ontwenningsverschijnselen van je stage, of moet je nu allemaal verslagen ed. maken? Of hebben ze je gevraagd om de M-modellen in te rijden voor klanten die daar geen tijd voor hebben? ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 12-02-2006 19:47:59 ] | |
Youp | zondag 12 februari 2006 @ 19:40 |
quote:ja ![]() quote:gelukkig niet, wat ik momenteel aan het uitvoeren ben op school vind je in dit topic: [project]Opel Astra F GT ![]() quote:was het maar zo... ![]() | |
Hyperdude | zondag 12 februari 2006 @ 19:48 |
Ach, kan je goed oefenen voor je tii. | |
Youp | zondag 12 februari 2006 @ 19:55 |
quote:heh? hoe bedoel je dat? ![]() | |
Hyperdude | zondag 12 februari 2006 @ 20:07 |
Voor de E46 rijders breken eindelijk goede tijden aan. Meyle draagarmen met 30 jaar "garantie" http://www.meyle.com/html/index.php Gelukkig zijn die van mij net voor de aanschaf gedaan, maar omdat die dingen gemiddeld toch maar 50000 km meegaan lijkt mij dit een goed product. ![]() | |
Hyperdude | maandag 13 februari 2006 @ 22:30 |
Als je griep hebt kan je dit mooi gaan knippen en plakken: ![]() ![]() ![]() ![]() Succes ![]() | |
Youp | maandag 13 februari 2006 @ 22:44 |
vandaag n radiateurtje weggebracht naar de lokale radiateur en airco man... wordt opnieuw opgebouwd met tropenkoeler ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 14 februari 2006 @ 00:52 |
Vandaag weer een prent aan de broek. 189e. ![]() | |
yup | dinsdag 14 februari 2006 @ 19:14 |
quote:Wat voor prent. | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 14 februari 2006 @ 19:16 |
quote:Te snel rijden. ![]() | |
yup | dinsdag 14 februari 2006 @ 19:20 |
quote:Binnen buiten bebouwde kom en hoe hard. | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 14 februari 2006 @ 19:21 |
quote:Buiten. 40 Te hard dit keer. | |
Hugster | dinsdag 14 februari 2006 @ 19:33 |
quote:40 km/h is buiten de bebouwde kom op een autoweg ¤280 en op de autosnelweg ¤234 eh ![]() Ik hoop dat je door de correctie nog in een wat gunstigere schaal valt ![]() http://www.om.nl/boetebase/tabellen/snelheidsovertredingen/ | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 14 februari 2006 @ 19:34 |
Dan heb ik dus mazzel gehad. Er staat geen snelheid op het papiertje, maar alleen een bedrag. | |
Hugster | dinsdag 14 februari 2006 @ 20:09 |
quote:Oh het was een staande houding, ja dan heb je mazzel gehad ja. Dan kan hij ook lopen te overdrijven natuurlijk, of heb je de snelheid ook gezien op zijn camerabeeld o.i.d? | |
yup | dinsdag 14 februari 2006 @ 20:22 |
Als er een bedrag op de bon staat denk ik dat jij serieus geluk hebt, of die agent heeft wat verkeerd geschreven en dan ben je alsnog de lul. MAAR volgens mij is buiten bebouwde kom precies 40 te hard gewoon een mulder feitje en dat kost alleen maar euronen en geen aantekening bij je naam... Wat staat er rechtsboven (wat is er ingevuld ![]() Want meer dan 40 te hard buiten bk betekent = OvJ beslist boete, meestal zal dat standaard tarief zijn als je niet zulke overtredingen hebt gemaakt eerder. Als je binnen een jaar zo een boete hebt gehad, reken maar op problemen (of een fikse verhoging van de boete, en dan kom je er nog goed van af als het daar bij blijft...) | |
Repeat | dinsdag 14 februari 2006 @ 20:56 |
quote:wat is dit dan voor een putmerk als er onderdelen dan maar 50k km meegaan ![]() | |
yup | dinsdag 14 februari 2006 @ 21:10 |
quote:50kkm is ook overdreven BS. Maar draagarmen zijn bij meer merken een probleem hoor, mompelt iets over Passat, Golf 4, Bora, verschillende Audi's etc waar ze bij bosjes gaan sneuvelen | |
Youp | dinsdag 14 februari 2006 @ 21:30 |
quote:ERG overdreven ![]() | |
vwk | donderdag 16 februari 2006 @ 08:40 |
Soundcheck van de complete M3 uitlaat: klik | |
Johnny_Footballhero | donderdag 16 februari 2006 @ 12:14 |
quote:Het was een lasercontrole. Nee hij heeft niets van bewijs laten zien en er staat ook geen snelheid op. Alleen een bedrag van 189,-. | |
Hyperdude | donderdag 16 februari 2006 @ 14:40 |
quote:BMW Original Teil! ![]() 50K is misschien een beetje weinig, maar erg veel beter dan de E36 zijn ze bij de E46 ook niet. | |
Mr._T-Rex | donderdag 16 februari 2006 @ 17:58 |
quote:Klinkt lekker ![]() Is het trouwens een E36? Ik kan het niet goed zien omdat het zo donker is. | |
Pharell | donderdag 16 februari 2006 @ 18:10 |
quote:Voertuigsoort Personenauto Merk BMW Handelsbenaming 3ER REIHE; 328I COUPE Kleur(en) Zwart Brandstof Benzine Aantal cilinders 6 Cilinderinhoud 0 cm3 Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Massa ledig voertuig 1.295 kg Maximum massa voertuig 1.780 kg Massa rijklaar 0 kg Laadvermogen N.v.t. Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd 670 kg - geremd 1.675 kg - oplegger geremd N.v.t. - autonoom geremd N.v.t. - middenas geremd N.v.t. Datum eerste afgifte Nederland 18 maart 1995 Datum eerste toelating 18 maart 1995 Datum aanvang tenaamstelling 10 december 2005 Vervaldatum APK 9 november 2006 | |
Mr._T-Rex | donderdag 16 februari 2006 @ 18:18 |
'95 dus een E36, had ik het dus goed gezien ![]() Vriend van me heeft een keer z'n pa's E46 M3 in de garage gestart om me te laten horen, dat gaf nog wat meer geluid ![]() | |
Five_Aces | donderdag 16 februari 2006 @ 19:47 |
Klopt, E46 M3 klinkt erg mooi. Die hebben ook een soort raspgeluid in de uitlaat. | |
Mr._T-Rex | donderdag 16 februari 2006 @ 20:12 |
Het Harmon Kardon Audiosysteem in die M3 klonk bijna net zo lekker trouwens ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 16 februari 2006 @ 20:13 |
Ow, ik heb nog wat, maar daar begin ik het nieuwe topic wel mee ![]() hier verder: [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? |