Shopsquote:
Online shopsquote:Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Koelkastenquote:
Handige linksquote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana Snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Vorige delenquote:
De OP-picsquote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 23
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
quote:Op woensdag 30 november 2005 13:28 schreef Bramvanlith het volgende:
quote:Op woensdag 30 november 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.
d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?
Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!
Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.
Ik wil dus ook voor mijn anwarter gaan dit seizoen, in mei ergens met ripstar mee (speciaal voor sportstudenten) en dit lijkt me dus ook super.. Maar ik vraag me af waarom je beide diploma's wilt hebben.. Als je je anwarter hebt kom je ook makkelijk genoeg in een nederlandse skihal te werken, het nut zeg maar van beide diploma's zie ik niet echt.. Omdat voorzover ik begreep de anwarter de nederlandse diploma's overtrof??? ...... iemand??
Dus zou ik het geld sparen om meer ervaring op te doen of opzij te leggen voor een eventueel stapje hoger met buitenlandse diploma's ...
Over het duits ben ik ook wel benieuwd, heb eigenlijk alleen op de havo duits gehad en dat is ongeveer vier jaar geleden, het is wel zo dat ik het meerdendeel goed kan verstaan en ook wel redelijk kan communiceren... behlave dan alle goede naamvallen enzo![]()
Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?quote:Als je in het bezit bent van NSL diploma kan je verder gaan met je module Anwärter. Deze module vindt geheel in Oostenrijk plaats en duurt 6 dagen. Van 's ochtends vroeg tot een uur of twee in de middag wordt er geskied of geboard. Aan het einde van de dag en 's avonds na het eten is er theorie.
De laatste ging inderdaad maar 8 daagjes meequote:Op woensdag 30 november 2005 13:54 schreef ForumGek het volgende:
wooehoo!! Die topics gaan snel, ouwe !
SSL stelt dat als eis.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:56 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben bang dat je toch eerst je NSL moet halen voordat je voor je anwärter mag, maar zeker weten doe ik het niet. Op de site van snowsportsacademy.nl staat het volgende:
[..]
Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?
Erg lastig, en ik hoop dat iemandhier wat meerover kan zeggen !
Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !quote:Op woensdag 30 november 2005 14:50 schreef XL het volgende:
[..]
SSL stelt dat als eis.
Ripstar niet. De anwarther is voor beide dezelfde. In NL staat NSL hoger aangeschreven dan Anwarther, maar zijn beide voldoende. Ik zou het lekker via Ripstar doen. In Oostenrijk is NSL niet bekend, al zullen sommige scholen het gerust als Anwarther accepteren.
Ja.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:56 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !
En kan je met je anwärter evt. ook in Snowworld komen te werken? Niet dat ik dat wil, maar accepteren ze dat?
Kleine boxjes en kleine kickers heb ik daar niet gezien twee weken geleden.. wel een aantal rails..quote:Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !
Misschien dat ik volgende week richting snowword ga...maar welke kan ik het beste doen ? Landgraaf is écht ver weg...als in 4 uur met de trein. Maar daar kanje weleen dagkaart nemen. Zoetermeer is iets korter maar daar kan je max. 2 uur blijven. Ik wil wel eens wat gaan jibben, als in beginnen boxjes en keine kickers !
Die wil ik ook gaan doen als alles mee zit. iets van 800 pleuro's toch?quote:Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !
quote:Op woensdag 30 november 2005 15:10 schreef XL het volgende:
Bram, wat betaal je trouwens via de ALO voor die opleiding?
Misschien wel aardig om nog een maandje voor de ALO in te schrijven en dan goedkoop die cursus te doen?
Als ik het inschrijf als tweede studie kost dat niets. Dus als er geen eis aan de vakken wordt gesteld laat je het maar wetenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:32 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
, dat is toch nog veel duurder, of niet
![]()
Maar het staat allemaal nog niet vast, vorig jaar dacht ik dat de prijs rond de 700 euro lag, dus zal dit jaar ook wel zoiets zijn. Ik dacht dat een normale anwarter curcus 900 euro was?, dus opzich wel de moeite waard..
Maar ik denk ook dat je moet kunnen aantonen dat je bepaalde vakken heb gehad, methodiek, sneeuw + lawine kunde enzo... Want deze vakken worden tijdens die cursus over geslag, zodat we meer kunnen boarden![]()
Karinthië ligt ten zuiden van Salzburg en dus ten zuiden van de gebieden waar men hier heen gaat (bij mijn weten); desalniettemin een goed initiatief van de oostenrijkers als je het mij vraagt.quote:Terwijl in Nederland de maximumsnelheid naar beneden wordt bijgesteld, doet de regering in Oostenrijk vanaf 2 mei juist een proef met het opschroeven van de maximumsnelheid. Over twaalf kilometer van de A10 in het Oostenrijkse Karinthië gaat de maximumsnelheid van 130 naar 160 kilometer per uur. Gekeken zal worden wat de verhoging voor de doorstroming van het verkeer en voor het milieu te betekenen heeft.
De Oostenrijkse minister van verkeer Hubert Gorbach heeft meteen laten weten dat de rijbewijzen van iedereen die 180 kilometer per uur of harder rijdt zal worden ingenomen. Daarnaast krijgt de politie de bevoegdheid roekeloze rijders te beboeten.
De test op de A10 zal alleen kunnen plaatsvinden als weer en verkeer dat toestaan.
Dope shit, ouwe!quote:Op woensdag 30 november 2005 18:17 schreef ForumGek het volgende:
Nieuwe avatar...nu moet ik het nog zo krijgen dat die boarder over de rail heen gaat!
Kijk, das wel een lekkere snelhiedquote:Op woensdag 30 november 2005 18:26 schreef 360sjors het volgende:
Even terugkomend op het Oostenrijk-autobahnverhaal..
Van de frontpage:
[..]
Karinthië ligt ten zuiden van Salzburg en dus ten zuiden van de gebieden waar men hier heen gaat (bij mijn weten); desalniettemin een goed initiatief van de oostenrijkers als je het mij vraagt.
Dat zie Peijs niet zo snel doen.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:26 schreef 360sjors het volgende:
Van de frontpage:
[..]
Karinthië ligt ten zuiden van Salzburg en dus ten zuiden van de gebieden waar men hier heen gaat (bij mijn weten); desalniettemin een goed initiatief van de oostenrijkers als je het mij vraagt.
Ik dacht bij het bericht al aan die auto van jouquote:
Die van mij kan het wel....quote:Op woensdag 30 november 2005 18:52 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik dacht bij het bericht al aan die auto van jou
Niet dat ik er veel vertrouwen in heb dat die Golf cabrio het wel haalt hoor...
Vorige golf (mk1, 90pk) heb ik wel eens op de 160 gehad, maar toen was de snelheid er wel al erg uit hoor... de huidige (mk3, 75pkquote:Op woensdag 30 november 2005 19:03 schreef XL het volgende:
[..]
Die van mij kan het wel....
Maar alleen berg af, wind mee en cafe in zicht.
Hooguit een binding.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:04 schreef Roellio het volgende:
Ik heb nu die Picto van XL... nu wil ik a.s. vrijdag schoenen gaan kopen. Is het raadzaam om mijn board mee te slepen naar de shop?
Alsin enkelvoud? 1 binding?quote:
Hij lijkt tevreden. Grote kamer van Amsterdam! Je betaalt vast meer dan ikquote:Op woensdag 30 november 2005 21:18 schreef Roellio het volgende:
[..]
Alsin enkelvoud? 1 binding?
BTW, in het 'studentenkamer' topic kan je even checken of je board het naar z'n zin heeft.
300 incl. - 20 euro huursubsidie = 280 incl.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:27 schreef XL het volgende:
[..]
Hij lijkt tevreden. Grote kamer van Amsterdam! Je betaalt vast meer dan ik![]()
Daar kun je bijna ons hele huis van hurenquote:Op woensdag 30 november 2005 21:48 schreef Roellio het volgende:
[..]
300 incl. - 20 euro huursubsidie = 280 incl.
Hoeveel moet hij opbrengen?quote:Op woensdag 30 november 2005 22:20 schreef Kentaro het volgende:
Net terug van een dagje boarden in Landgraaf, super chill ouwe. Dagje vrij genomen. Echt niemand op de baan, behalve een paar duitse skiers en wat boarders op Flows. Dus nergens last van. Hoewel ik zat dus een keer met zo'n Vlo in de lift. En die begon ook nog tegen me te praten. Maar ik gaf hem een blik die ik normaal bewaar voor een zwerver die om geld vraagt, dus verder nergens last van gehad
Mezusje
heeft een nieuwe Feelgood ES 154 gekocht. Dus er is Domimant 150 te koop. Boardje is van vorig seizoen en nog helemaal goed.
200 euro. Board is nog gewoon nieuw, geen enkel krasje. Er is bijna niet op geboard, want ze pakt altijd de 161 Hammer Twillightquote:
Hoe is je zusje te spreken over die FG ES? Mijn vriendin heeft hem namelijk ook op het oog. Het enige waar ze nog aan twijfeld zijn de bindingen. Daar zoekt ze mooie voor, maar ook moeten ze licht zijn.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:20 schreef Kentaro het volgende:
Me zusje heeft een nieuwe Feelgood ES 154 gekocht. Dus er is Domimant 150 te koop. Boardje is van vorig seizoen en nog helemaal goed.
Dat je dat nu pas opvalt... heeft ie (net als Sjors en ik) nog maar sinds 2004 hoorquote:
quote:Op donderdag 1 december 2005 00:31 schreef NoComment het volgende:
[..]
Dat je dat nu pas opvalt... heeft ie (net als Sjors en ik) nog maar sinds 2004 hoor
in landgraaf niet nee, maar die flow-idioten zijn meestal zo sloom als kweetniehoe...quote:Op woensdag 30 november 2005 22:20 schreef Kentaro het volgende:
Net terug van een dagje boarden in Landgraaf, super chill ouwe. Dagje vrij genomen. Echt niemand op de baan, behalve een paar duitse skiers en wat boarders op Flows. Dus nergens last van. Hoewel ik zat dus een keer met zo'n Vlo in de lift. En die begon ook nog tegen me te praten. Maar ik gaf hem een blik die ik normaal bewaar voor een zwerver die om geld vraagt, dus verder nergens last van gehad
Mijn vorige 2 avatars waren ook van mij gejat/gekopieerdquote:Op donderdag 1 december 2005 00:46 schreef beerke het volgende:
... mag jij mij even uitleggen waarom een avatar úberhaupt origineel zou moeten zijn.
Overigens schiet mij nu wel een leuke anekdote te binnen. Destijds waaren XL en ik ook actief in het Rock Werchter-topic. Er was daar iemand die onze muzieksmaak niet echt kon waarderen. Ik zal zijn naam hier niet vernoemen, maar heeft hier nog wel eens iets gepost over een Burton Air en de breedte daarvan. Enfin, ik dwaal af.
Die user was er op een gegeven moment heilig van overtuigd dat ik een cloon van XL was. Mocht dat niet het geval zijn, dan waren wij rugridders of iets dergelijks. Leuk hé.
Dan ben je OF een grote zuiper OF je hebt er niet veel voor gevangenquote:Op donderdag 1 december 2005 03:28 schreef XL het volgende:
De-whe-he-he-ik-ben-de-nachtbraker-deze-avond-post! Had ik eindelijk veel geld, Thanks Roellio... zuip ik het allemaal op. Trouwens ik diss al die vlo-prutsers uit Landgraaf bigtime ouwe! Vet Chill cker weet je!
geen idee wat die vlo zei, want ik had muziek op. Ik heb niks tegen flows overgens, was meer incrowd dissen, ouwequote:Op donderdag 1 december 2005 01:13 schreef Rnej het volgende:
[..]
in landgraaf niet nee, maar die flow-idioten zijn meestal zo sloom als kweetniehoe...![]()
maar gelukkig heb je in landgraaf ruimte genoeg om uit te wijken... (alhoewel, keb op een drukke dag een keer een flower omver geploegd omdat hij lekker onverwachts deed)
maarreh, wat zei die gast in de lift dan.. zoiets als: "wooow, kenkervet boardje" .. ofzo? .. moet wel toch?![]()
Karinthië is waar ik atijd naartoe ga, me vader vond het een goede zaak ! Kunnen we nu 230 in duitsand en 160 in Oostenrijkquote:Op woensdag 30 november 2005 18:26 schreef 360sjors het volgende:
Van de frontpage:
[..]
Hou je wel rekening met hoe koud het daar is op het moment? En dan vooral met de wind erbij, windchill factor is op het moment ongeveer -25 @ 3200 meterquote:Op donderdag 1 december 2005 08:38 schreef Maruku het volgende:
jawel jawel,
schaamteloze tvp en waarschijnlijk laatste post voor ik naar valtho ga.
Damn... eigenlijk moet je nog veel regelen voordat je gaat. Al is het alleen je tas inpakken, fotogear bijeen regelen, pasfoto's al die shit...
Maar goed, vanaf vrijdag 8 dagen in valtho. Gaat vast wel tof worden.
Burton fanboy beetje je zusje brainwashen hequote:Op woensdag 30 november 2005 22:38 schreef Kentaro het volgende:
[..]
200 euro. Board is nog gewoon nieuw, geen enkel krasje. Er is bijna niet op geboard, want ze pakt altijd de 161 Hammer Twillight
[afbeelding]
auw! mijn kop....quote:Op donderdag 1 december 2005 03:28 schreef XL het volgende:
De-whe-he-he-ik-ben-de-nachtbraker-deze-avond-post! Had ik eindelijk veel geld, Thanks Roellio... zuip ik het allemaal op. Trouwens ik diss al die vlo-prutsers uit Landgraaf bigtime ouwe! Vet Chill cker weet je!
Dacht je dat ik zo vroeg uit mijn nest was gekomen op zo'n ochtend als ik niks te doen had vandaag?quote:
Beschadigt je board erg van het glijden op boxen/rails? Ik denk het wel, dus als ik dit zou doen zou ik een jib boardje moeten nemen ofzo...iets van 145 ofzoquote:Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Thermo het volgende:
Wat het grootste risico in het begin is, is dat je kanten happen in de rail
Op een box heb je dit al veel minder ( is ook makkelijker ) maargoed.
Als je nu een oud boardje heb, maak je de kanten tussen je bindingen bot, en de buitenste randen van je board ook, alleen onder je bindingen hou je ze scherp.
Kan je ideaal oefenen en toch gewoon je bochten pakken verder.
Zoveel heb ik niet, ik heb maar 150quote:Op woensdag 30 november 2005 22:38 schreef Kentaro het volgende:
[..]
200 euro. Board is nog gewoon nieuw, geen enkel krasje. Er is bijna niet op geboard, want ze pakt altijd de 161 Hammer Twillight
[afbeelding]
Als je me nu gaat vertellen dat je EN nog een burton plank ga kopen EN een freestyle plank EN een babymaatje voor jou doen, dan denk ik echt dat de drank je te pakken heeft.quote:
De drank heeft mij niet te pakken, ik heb de drank goed te pakken gehad.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:01 schreef Thermo het volgende:
[..]
Als je me nu gaat vertellen dat je EN nog een burton plank ga kopen EN een freestyle plank EN een babymaatje voor jou doen, dan denk ik echt dat de drank je te pakken heeft.
145? Mijn jib board is 157, 155 gaat ook nog goed.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:43 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Beschadigt je board erg van het glijden op boxen/rails? Ik denk het wel, dus als ik dit zou doen zou ik een jib boardje moeten nemen ofzo...iets van 145 ofzo![]()
Ik weeg 58 kg, dus het kan ook wel. Maar met een 150 ben je wat bewegelijker, vrijer, alles gaat dan wat makkelijker imoquote:Op donderdag 1 december 2005 10:19 schreef Thermo het volgende:
Hoeveel weeg je gaat het meer om.
Vrienden van me van jou lengte en een kilo of 60/65 rijden allemaal op 1.52 ongeveer.
150 is perfect voor je. ik weet nog een leuk plankje voor jequote:Op donderdag 1 december 2005 10:56 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik weeg 58 kg, dus het kan ook wel. Maar met een 150 ben je wat bewegelijker, vrijer, alles gaat dan wat makkelijker imo!
Die hou je erbij voor de mooie poederdagenquote:Op donderdag 1 december 2005 11:14 schreef ForumGek het volgende:
Neem jij dan mijn ongebruikte F2 Legal ?
Geen idee, ik sta me hele leven al op derdehands afdankertjesquote:Op donderdag 1 december 2005 11:41 schreef Thermo het volgende:
Zo'n F2 gooi je toch bij het grof vuil nadat je beetje op een echte plank heb gestaan he Kentaro
Die avatar is dus meesterlijkquote:
Ze is er wel over te spreken denk ik. We waren aan het boarden toen ik voorstelde om eens een FG ES te testen. Ze hadden hem alleen nieuw in de shop maar dat was geen probleem. Lexa's erop geschroeft en gaan. Ze heeft er iets van 4 uur op geboard en hem toen in de winkel af gerekend. Ik geloof dat ze zich daar al een beetje zorgen maakte dat ze een nieuw board konden gaan afschrijvenquote:Op woensdag 30 november 2005 23:34 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Hoe is je zusje te spreken over die FG ES? Mijn vriendin heeft hem namelijk ook op het oog. Het enige waar ze nog aan twijfeld zijn de bindingen. Daar zoekt ze mooie voor, maar ook moeten ze licht zijn.![]()
1 |
Ja behalve degene die colo en domein veranderd zijn en te lui zijn om de avatar even op de nieuwe server te uppen.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:45 schreef beerke het volgende:
Gast, was het gisteravond / nacht een Vlo-party?
Verder hebben alle posters hier wel een unieke avatar heb ik het idee. Wat wil je ook, want het zijn allemaal boaders. Mensen met een eigen identiteit. Je weet wel, ouwe...
Ok, bedankt.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:47 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ze is er wel over te spreken denk ik. We waren aan het boarden toen ik voorstelde om eens een FG ES te testen. Ze hadden hem alleen nieuw in de shop maar dat was geen probleem. Lexa's erop geschroeft en gaan. Ze heeft er iets van 4 uur op geboard en hem toen in de winkel af gerekend. Ik geloof dat ze zich daar al een beetje zorgen maakte dat ze een nieuw board konden gaan afschrijven
[ code verwijderd ]
Dat jij mijn avatar kan uploaden zodat ik hem op fok! kan gebruiken...hij is nu te groot om op de fok server te zettenquote:
En waarom zou ik dat doenquote:Op donderdag 1 december 2005 14:28 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat jij mijn avatar kan uploaden zodat ik hem op fok! kan gebruiken...hij is nu te groot om op de fok server te zetten!!
Nee, die vloparty's zijn niet zo schandalig ranzig als de pink playboy party waar ik nu nog last van heb.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:45 schreef beerke het volgende:
Gast, was het gisteravond / nacht een Vlo-party?
Verder hebben alle posters hier wel een unieke avatar heb ik het idee. Wat wil je ook, want het zijn allemaal boaders. Mensen met een eigen identiteit. Je weet wel, ouwe...
kijk anders even bij www.photobucket.comquote:Op donderdag 1 december 2005 14:28 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat jij mijn avatar kan uploaden zodat ik hem op fok! kan gebruiken...hij is nu te groot om op de fok server te zetten!!
Daar was ik ook bijna heen gegaan ouwe! Maar ik moet vanavond na mijn werk ook nog op stap, en gezien de enorme productiviteit die ik vandaag tentoon moest spreiden heeft mijn verstand gisteren overwonnenquote:Op donderdag 1 december 2005 14:34 schreef XL het volgende:
[..]
pink playboy party waar ik nu nog last van heb.
Ik wist dat het iets met Pink was....quote:Op donderdag 1 december 2005 17:25 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Daar was ik ook bijna heen gegaan ouwe! Maar ik moet vanavond na mijn werk ook nog op stap, en gezien de enorme productiviteit die ik vandaag tentoon moest spreiden heeft mijn verstand gisteren overwonnen![]()
Kinky Pinky heette het overigens, het bier heeft je geheugen wat aangetast. In Polly![]()
Er zijn twee mogelijkheden. Vroeg in het seizoen vinden ze alles prima of vroeg in het seizoen heeft de bus geen kar en is het proppen. Chauffeurs doen altijd moeilijk, maar ik heb altijd alles nog meegekregen.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:04 schreef Maruku het volgende:
urgh... hoe ga ik nu aan een weekendtas komen? Past daar trouwens serieus zoveel meer in? Ik heb een rugzak als in een hike rugzak... zo'n grote backpack. Volgens mij gaat er 60 liter in ofzo. En die andere rugzak is gewoon een kleine, die ik ook bijna elke dag gebruik voor school .
Maar ndie boardbag, daar gaan ze niet moeilijk over doen denk je?
Leon td niequote:
Alfa GTquote:
waar kunnen we m vinden dan? :Squote:Op donderdag 1 december 2005 21:54 schreef GenesiZ het volgende:
Aub ForumGek, hij staat online
[afbeelding]
wat denk je van: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/avatarfg.gifquote:waar kunnen we m vinden dan? :S
Seat Ibizaquote:Op donderdag 1 december 2005 22:37 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Alfa GT
122 kW / 163 pk
bij 6400 tpm
Maximaal koppel 206 Nm
bij 3250 tpm
Seat Leon
150 KW / 204 pk
bij 4400 tpm
Maximaal koppel 390 Nm
bij 1900 tpm
Je valt op het laatstquote:Op donderdag 1 december 2005 22:43 schreef luciferist het volgende:
ik dik blij net hele tijd geoefend en zie hier het resultaat:
http://image.badongo.com/(...)121d620eec715d3b.avi
edit: verkeerde board topic
Lijkt me heerlijk heerlijk rijden, 230 met sneeuwquote:Op donderdag 1 december 2005 22:10 schreef Kentaro het volgende:
Op naar St. Anton![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ho is, 165 pk!quote:Op donderdag 1 december 2005 22:37 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Alfa GT
122 kW / 163 pk
bij 6400 tpm
Maximaal koppel 206 Nm
bij 3250 tpm
Seat Leon
150 KW / 204 pk
bij 4400 tpm
Maximaal koppel 390 Nm
bij 1900 tpm
![]()
Jawel men, die paar vlokken doet geen hol.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:00 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk heerlijk rijden, 230 met sneeuw![]()
Die van jou is mooierquote:Op vrijdag 2 december 2005 10:28 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ho is, 165 pk!
![]()
chippen op een diesel is niet eerlijk
ik moet van 8u45 tot 17.00 uur werkenquote:Op vrijdag 2 december 2005 09:27 schreef ForumGek het volgende:
Yeah, bedankt voor het uploaden GenesiZ !230 met sneeuw idd...zieke shit !
ik ga misschien morgen naar SW:Z, wie nog meer eventueel?
meningen verschillen, maargoed, tussen de volgende standen in (mits je achterste been nooit verder ingedraaid dan je voorste natuurlijk!) moet goed zijn:quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:08 schreef Roellio het volgende:
Ik ga naar snowplanet vanmiddag!
Nog even een vraagje;
Mijn bindingen staan nu haaks op m'n bord. 0/0 volgens die schijf. Wat is de meest ideale beginnersstand?
quote:
Een huwelijksaanzoek is niet iets wat je in een topic op internet doet. Maar Thermo gaat wel opkijken als hij thuis komt en die luchtballon vol roze rozen landt in de tuinquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:09 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wanneer vragen jullie elkaar in dit topic ten huwelijk?![]()
Ouwe romanticus dat je bentquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:39 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Een huwelijksaanzoek is niet iets wat je in een topic op internet doet. Maar Thermo gaat wel opkijken als hij thuis komt en die luchtballon vol roze rozen landt in de tuin
3 x op je skateboard springen en daarvan het gemiddelde nemen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:08 schreef Roellio het volgende:
Nog even een vraagje;
Mijn bindingen staan nu haaks op m'n bord. 0/0 volgens die schijf. Wat is de meest ideale beginnersstand?
hmmm, als je duck begint leer je vaak verkeerde dingen aan, bovendien is vallen als je duck staat en beginner bent niet aan te raden...quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:16 schreef Maruku het volgende:
mjah, ik weet niet of dat meteen de oplossing is. Ikzelf sta vanaf dag 1 al duck, ahterste been op -6 ofzo, niet idioot veel in ieder geval. Ik weet niet waarom, maar het voelde vanaf het begin goed aan. Ik kreeg mijn eerste huurplank ook op 30/15 ofzo, maar die heb ik erg snel teruggedraaid.
Ik weet niet... ik zou gewoon zo gaan staan dat je rielekst lang kan staan. Ik heb lange tijd een vechtsport gedaan, waar ik eigenlijk al soort van duck stond en ook ver door de knieeen, dus ik denk dat dat de reden is dat ik nu ook duck rij.
ah men ik was daar 2 meter vandaag gisteravond, maar ik heb afgezien van die treurnis.quote:Op zaterdag 3 december 2005 03:55 schreef XL het volgende:
'Ouwe,,,, dikke meet vannacht in de champs ouwe.
Ik denk dat ik ouwjaar weer ga.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:39 schreef Thermo het volgende:
[..]
ah men ik was daar 2 meter vandaag gisteravond, maar ik heb afgezien van die treurnis.
Had het eff gezegd ouwe, kwam ik eff mee gin & juice drinken weetje![]()
Post even je lengte, gewicht en schoenmaat.quote:Op zondag 4 december 2005 13:39 schreef JRB het volgende:
Omdat ik nu al vijf (serieus) jaar board op een Elan Boulevard, ben ik nu op zoek naar een compleet nieuw setje. Want dat mag ook wel. Nou mag ik mezelf best goed noemen, en hou ik vooral van echt lekker carven. Freestylen zoals jullie doe ik niet aan.
ik heb een tijdje zitten overwegen om een echt carveboard te nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Een keer zo'n ding gehuurd, maar als je in een bocht zit, kom je er niet uit mocht er zich een obstakel voordoen.
Daarnaast zou ik ook meteen hardboats moeten aanschaffen, en das mij ietsje te gortig.
Nu is mijn vraag: What's the best next thing? Ik zoek dus een stijf board om lekker mee te carven (Freeride?).
En nou vond ik eerst de Burton Cruzer, alleen schijnt die wat meer voor beginnelingen te zijn? Ook de Nitro Resistance en de Salomon Forecast lijken me wel ok. Maar is er hier mss iemand die me echt een specifiek board kan aanraden?
Nu kun je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar ik kan het best proberen![]()
En om er hele maandsalarissen aan uit te geven zie ik ook niet zitten voor de twee/drie weken per jaar dat ik board.
Ik zat te denken aan een max van 350,- voor het board alleen![]()
Alvast hartelijk dank iig.
Achter 0 en voor +15/+20.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:08 schreef Roellio het volgende:
Nog even een vraagje;
Zwaar duck staan is nooit goed. Dan staan je knieën niet meer goed en dan verdraai je veel makkelijker iets.quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:30 schreef Rnej het volgende:
[..]
hmmm, als je duck begint leer je vaak verkeerde dingen aan, bovendien is vallen als je duck staat en beginner bent niet aan te raden...
Ik heb de afgelopen week hele goeie dingen gehoord over de F2 Eliminator.quote:Op zondag 4 december 2005 13:39 schreef JRB het volgende:
Omdat ik nu al vijf (serieus) jaar board op een Elan Boulevard, ben ik nu op zoek naar een compleet nieuw setje. Want dat mag ook wel. Nou mag ik mezelf best goed noemen, en hou ik vooral van echt lekker carven. Freestylen zoals jullie doe ik niet aan.
ik heb een tijdje zitten overwegen om een echt carveboard te nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Een keer zo'n ding gehuurd, maar als je in een bocht zit, kom je er niet uit mocht er zich een obstakel voordoen.
Daarnaast zou ik ook meteen hardboats moeten aanschaffen, en das mij ietsje te gortig.
Nu is mijn vraag: What's the best next thing? Ik zoek dus een stijf board om lekker mee te carven (Freeride?).
En nou vond ik eerst de Burton Cruzer, alleen schijnt die wat meer voor beginnelingen te zijn? Ook de Nitro Resistance en de Salomon Forecast lijken me wel ok. Maar is er hier mss iemand die me echt een specifiek board kan aanraden?
Nu kun je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar ik kan het best proberen![]()
En om er hele maandsalarissen aan uit te geven zie ik ook niet zitten voor de twee/drie weken per jaar dat ik board.
Ik zat te denken aan een max van 350,- voor het board alleen![]()
Alvast hartelijk dank iig.
forecast is geen boardercrosser hoor, denk dat het een redelijke allrounder is.. zeker met dat torsionele systeem erin....quote:Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef JRB het volgende:
Maar ik ben nu wel natuurlijk wel benieuwd wat voor soort board die Salomon Forecast is, puur een boardercross plank?
Here you go, Santa Cruz All Star. Perfect all mountain board, in deze lengte met jouw gewicht is het een heerlijke knalbak - 200 euro - en wijd genoeg voor je maatje 44.quote:Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef JRB het volgende:
Gefelicteerd!
En bedankt voor de antwoorden, dat de Cruzer het niet zou worden zag ik al aankomen, maar duidelijkheid is altijd mooi.
Die F2 Eliminator, dat gaat me dus veels te duur worden, ik heb ook nog genoeg andere uitgaven ben ik bang.
Natuurlijk moet je op een board niet bezuinigen, eensch, maar eigenlijk moet je dat met alle dingen in het leven niet doen, toch? Ik zal wel als een heel nuchtere calvinist overkomen tussen jullie boarder addicts, maar iets in me weegt de prijs toch altijd af tegen de drie weekjes per jaar dat ik in de sneeuw sta.
Ik ben 1,85; 70 kg en heb schoenmaat 44 (en 18 jaar). Behoorlijk licht dus, en een 168 zoals ik nu heb is dus ook wat te lang denk ik.
De hele grap is, is dat die Elan Boulevard 168 het enige board is dat ik ooit heb gehad. Gekregen voor kerst (vader had kenissen bij Elanfabriek) als 13 jarige. Pa was die hard skier, en had dus geen flauw benul van lengteverhoudingen met snowboards.
"Zal vast wel zelfde zijn als bij ski's..."![]()
Of hij wist het wel en wilde me straffen voor m'n overstap van skien naar boarden.
Dat kreng was dus een kop groter dan ik. Maargoed, ik heb het verdomme geleerd op dat board, wist ik veel. Daarvoor nog even 3 daagjes les gehad met een plastic plankje van 150 ofzo, en toen meteen aan de slag met die Boulevard.
Ik denk dat ik het stukken zwaarder heb gehad dan de meeste beginners![]()
Maar ik ben nu wel natuurlijk wel benieuwd wat voor soort board die Salomon Forecast is, puur een boardercross plank?
Die had ik zien staan, maar een waist van 25 cm en maat 44 dat gaat niet werken.quote:Op zondag 4 december 2005 18:21 schreef JRB het volgende:
Nu is het niet m'n bedoeling om meteen dit hele topic vol te spammen met vragen, maarreh...
Deze Santa Cruz Duo GXL?![]()
He Kentaro, is de prijs van die dominant al naar 150?quote:Op zondag 4 december 2005 19:09 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Die had ik zien staan, maar een waist van 25 cm en maat 44 dat gaat niet werken.
nee dat gaat niet gebeuren ouwe.quote:Op zondag 4 december 2005 19:25 schreef XL het volgende:
[..]
He Kentaro, is de prijs van die dominant al naar 150?![]()
Vet jammer, je weet.quote:
Dat sowiesoquote:
thnx m8quote:Op zondag 4 december 2005 18:18 schreef XL het volgende:
Komakie, gefeliciteerd ouwe! Je weet!
Vroeger heb ik trouwens ook leren hardbooten op planken die langer waren dan ik. Back in the old daysEen Oxygen plank (die zullen wel terecht failliet zijn) van 1,67 als mannetje uit de brugklas
![]()
True, maar die All Star heeft een waist van 25,6, maakt dat zo gigantisch veel uit? Want dat board spreekt mij wel wat meer aan, en die aanbieding is wel ergquote:Op zondag 4 december 2005 19:09 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Die had ik zien staan, maar een waist van 25 cm en maat 44 dat gaat niet werken.
Als jij een echte carve-stance hebt zou het misschien net kunnen passen.quote:Op zondag 4 december 2005 21:23 schreef JRB het volgende:
[..]
True, maar die All Star heeft een waist van 25,6, maakt dat zo gigantisch veel uit? Want dat board spreekt mij wel wat meer aan, en die aanbieding is wel erg![]()
Ik ga van de week maar eens bij The Old Man hier in A'dam kijken.
Goeie shit,quote:
Dat maakt heel veel verschil. Het is nl het smalste punt. Dus op het punt waar je voeten staan scheelt het zomaar 2,5 / 3 cm. Die 25 gaat nooit passen.quote:Op zondag 4 december 2005 21:23 schreef JRB het volgende:
[..]
True, maar die All Star heeft een waist van 25,6, maakt dat zo gigantisch veel uit? Want dat board spreekt mij wel wat meer aan, en die aanbieding is wel erg![]()
Ik ga van de week maar eens bij The Old Man hier in A'dam kijken.
Je geeft gewoon les aan de groep waar je in zit.quote:Op zondag 4 december 2005 21:55 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Goeie shit,wat ik me dus wel altijd nog afvraag, bij het lesgeef gedeelte ben je dan echt met kinderen bezig of geef je les aan de "groep"...
Ik heb niet echt literatuur van te voren gelezen.quote:Ik ben me ook al een beetje gaan voorbereiden op lesgeef technieken van snowboarders en methodische opbouw en dergelijke, maar is er nog literatuur aan te raden? Ik heb een boekje met de naam: sportwijzer; snowboarden geschreven door Erich Frischenschlager & G. Ladig met als inhoud techniek - tactiek - theorie..![]()
Aangezien het toch allemaal duits is en die duitse snowboard termen me redelijk onbekend zijn zcoht ik dus iets in die richting. Ik ga ook maar een cursus duits doen oid, omdat ik het voor school verplicht (twee vliegen in een klap) ben en zo dus ook meer voorbereid daar aankom (inmiddels 4 jaar geen taal meer op school)
Ze zijn nog steeds niet terugquote:Op zondag 4 december 2005 22:16 schreef NoComment het volgende:
Overigens Komakie, ik begrijp dat jij over twee weken weer een tijd in het buitenland zit? Volgens mij wilde je snel van die P1's af toch?Of zijn ze nog steeds niet terug... (dan moet ik zo zachtjesaan eens gaan kijken voor iets anders, de 22e vertrek ik ook...)
Ze werken nietquote:Op zondag 4 december 2005 23:26 schreef XL het volgende:
Zie mijn laatste post:
[FOTO'S] Showtime - Het SPT foto topic.
Die kruisjes zijn vet, ouwe!quote:Op zondag 4 december 2005 23:26 schreef XL het volgende:
Zie mijn laatste post:
[FOTO'S] Showtime - Het SPT foto topic.
ik weet, weet je!quote:
Nicequote:Op maandag 5 december 2005 08:35 schreef XL het volgende:
[..]
ik weet, weet je!
Desondanks heb ik de links aangepast en nu werken ze weer.
Afgelopen jaar ook in dilemma gezeten of ik die niet zou nemen; als opvolger van de plank die ik heb gebroken vorige winter (ook een duo, paar jaar ouder mordel). Ben met mijn boardstijl (op zijn tijd eens een flinke sprong of slide en aardig wat pistetricks tussendoor) een beetje huiverig voor die dubbele kern.. Bij even zoeken op het net naar duo's blijkt dat ik niet de enige was die een duo heeft gebroken. Samenvattend: rijdt als een droom, maar met een risico.quote:Op zondag 4 december 2005 18:21 schreef JRB het volgende:
Nu is het niet m'n bedoeling om meteen dit hele topic vol te spammen met vragen, maarreh...
Deze Santa Cruz Duo GXL?![]()
quote:Thomas hat einen super Style.
quote:Op maandag 5 december 2005 10:05 schreef 360sjors het volgende:
Komokie, ik ben wat later dan een hoop anderen, maar toch: gefeliciteerd ouwe![]()
[..]
Het is maar ff dat je het weet hequote:Thomas hat einen super Style.
Er hatquote:Op maandag 5 december 2005 13:19 schreef Thermo het volgende:
He thomas, du hat einen super style!
Gefeli ouwe
Ik heb alleen een sleutelbeenoperatie gehad...nee dus.Ik heb wel 2 weken in het gipsgezeten. En toenzat me arm (rechter) tegen mijn lichaam aan. Enhet gips er omheen...mijn lichaam dus.Ikwas net een mummie, en het stonk verschrikkelijk toen het eraf gingquote:Op maandag 5 december 2005 13:07 schreef Basje_B het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met operatie aan de schouderbanden? Moet misschien geopereerd worden nadat me schouder voor 4de keer uit de kom is met boarden.
Dom 150 van afgelopen seizoenquote:Op zondag 4 december 2005 23:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoeveel vraag je voor die dominant? specs?
ik heb misschien wel interesse
Schoenmaat 13....quote:Op maandag 5 december 2005 15:26 schreef Rnej het volgende:
helaas, 150 is te kort en te smal.... heb schoenmaat 13, dusja :S
all-mountain boardsquote:Op maandag 5 december 2005 16:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Schoenmaat 13....
Een dominant is niet echt iets voor jou nee
sowieso bijna geen enkel freestyle board denk ik. Omdat freestyleboards bijna nooit echt goed brede boards zijn.
Hoewel mijn voeten 2 amerikaanse maten kleiner zijn, heb ik al vaak problemen met freestyle boards (Met de lengte vooral trouwens). maar ja, ik rij sowieso liever met all-mountain boards
Zegt hij met z'n Custom Xquote:
26cm waist.... nouja ok het zou net kunnenquote:Op maandag 5 december 2005 16:41 schreef Thermo het volgende:
Maatje sneeuwschuiver gaat MAKKELIJK op een Dominant 159.
Thomas
jou schoenmaat is dan ook wel belachelijk klein he...quote:Op maandag 5 december 2005 16:53 schreef ForumGek het volgende:
WTF...schoenmaat 13 ! En ik heb maat 6, mijn maat verschil gewoon!
De burton shaun white smallsquote:Op maandag 5 december 2005 17:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
jou schoenmaat is dan ook wel belachelijk klein he...
dat zjin meisjes maatjes
Jij kan gewoon een van de vrouwen schoenen
The machine, Squad jibster, squad.quote:Op maandag 5 december 2005 17:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zegt hij met z'n Custom X
[..]
26cm waist.... nouja ok het zou net kunnen
Maar de Dominant is wel een beetje een uitzondering
Verkoopt Duijvenstein Volkl?quote:
vrouwen..... je kunt beter kippen houden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Het was ook niet gepland..het was een wanhoopsdaad. Het meisje waar ik achteraan ging, ging ineens met iemand anders praten () En toen ging ik aan de fles. Wel spijt van gehad, maar achteraf kunnen we erom lachen !
Je moeder is een wijze vrouwquote:Op dinsdag 6 december 2005 08:52 schreef ForumGek het volgende:
Herkenbaar !
's nachts naar het huis getilt worden door een aantal bekenden. er vervolgens eenhalf uur over doen om de deur open tekrijgen. (lastig zo'n sleutel) de trap opslenteren). Eenmaal op je kamer gigantische braakjes leggen. "s ochtends wakker worden en dan gezellig ontbijten met de familie. Bij het zien van de cruesli kwam de halve liter schnaps die ik ge-ad had er finaal weer uit. Tot 11 uur in bed gelegen en toen móest ik weer de piste op van mams. iets met "s avonds een vent, 's ochtends een vent"
!
De busreis was kut, maar eenmaal op de plank staan en de schone lucht langs je voelen deed veel goed...echt heerlijk!
pfff Moraalridderquote:Op dinsdag 6 december 2005 09:26 schreef beerke het volgende:
Ik vind een skipas iets te duur om een ochtend dusdanig brak te zijn dat ik de piste niet op kan. Bovendien vind ik het onverantwoord ten opzichte van je mede-pistegebruikers.
Of Tarwe verbouwen. Dat kakelt tenminste nietquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:22 schreef XL het volgende:
[..]
vrouwen..... je kunt beter kippen houden.
![]()
Ik ken iemand die in Mallnitz les geeft bij een skischool (als snowboardleraar)quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:31 schreef ForumGek het volgende:
Het sneeuwt nu gewoon al 2 dagen in Mallnitz..ik wil hier weg !!
We gaan waarschijnlijk ook 1 week voor de vakantie, moet ik me gaan ziekmelden..yeah. Nu ff zien te regelen dat ik er 2 weken blijf en dan met de trein terug kom ofzo, zou wel héél relaxt zijn dan !
Met tarwe kun je geen *#$* hebben....quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:28 schreef Komakie het volgende:
Of Tarwe verbouwen. Dat kakelt tenminste niet
Doe een leuke warming-up op dag 1 voor de snowboardleerlingen. Bij ons gaat dat ritueel al jaren mee, om het lichaampjes soepel en warm te maken het gaat als volgt:quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:30 schreef Komakie het volgende:
De snowboardschool heeft trouwens gevraagd om een les voor te bereiden met nieuwe dingen die ik dan weer aan de andere leraren kan leren
Geef me een naam en de kans is groot dat ík weet wie het is...hij mij waarsch. nietquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in Mallnitz les geeft bij een skischool (als snowboardleraar)
Dat zie je die schoolskiklasjes altijd doen, druk te zwaaien met armen en hoppen op die hardboots. Hmja, ik ben meestal al warm van de 15 minuten lopen naar de lift (eerste gondel, je weet), en dan wordt de rest vanzelf wel warm bij de eerste twee runs.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Doe een leuke warming-up op dag 1 voor de snowboardleerlingen. Bij ons gaat dat ritueel al jaren mee, om het lichaampjes soepel en warm te maken het gaat als volgt:
Ga met de hele groep in een grote cirkel staan. Ga vervolgens "paardje rijden" (d.m.v. met je handenop je boven benen te tikken en ze ook langs elkaar doet, je kent het wel). Leg eerst uit dat je bij een aantal woorden zoals lasso dingen meot gaan doen hier zijn de woorden met uitleg:
Lasso: iedereen doet als of ie een lasso gooit en trekt haalt hem in, tijdens het inhalen van de lasso loop je allemaal naar het midden toe, daar eenmaal aangekomen ga je weer terug.
Balk/Boom ander liggend voorwerp: iedereen springt tijdens het paardje rijden
Overhangend iets: iedereen bukt !
Liggen: Iedereen zo snel mogelijk liggen en dan weer opstaan
En dan variëren, tussen door doe je de heletijd het paardje rijden, erg gezellige manier om de groep een beetje te leren kennen en warm te worden.![]()
Ik zou het op eigenwaarde gooienquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:43 schreef ForumGek het volgende:
Je hebt natuurlijk een ego om hoog te houden?
Ego, Eigenwaarde....quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:44 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik zou het op eigenwaarde gooien.
yes.quote:
Respectquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/785191/8/25#32854955]dinsdag 6 december 2005
Bij het zien van de cruesli kwam de halve liter schnaps die ik ge-ad had er finaal weer uit. Tot 11 uur in bed gelegen en toen móest ik weer de piste op van mams. iets met "s avonds een vent, 's ochtends een vent"
!
Wat is er mis met brak zijn?quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:09 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Respect![]()
Nadat je hebt genekt ben je (ik in ieder geval) 9 van de 10 keer wel je brakke gevoel kwijt!
Dit weekend wel...maar 0,5L 40% alcohol is niet goed..dat blijft wel ff !quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:09 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Respect![]()
Nadat je hebt genekt ben je (ik in ieder geval) 9 van de 10 keer wel je brakke gevoel kwijt!
Volgens mij zou ik doodvallen bij mijn definitie van adten, je weetquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dit weekend wel...maar 0,5L 40% alcohol is niet goed..dat blijft wel ff !![]()
Ik wil het er niet eens meer over hebben...quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef XL het volgende:
[..]
Met tarwe kun je geen *#$* hebben....
Ik distantieer me verder van het onderwerp, maar kom van het boerenland en daar hoor je wel eens dingen![]()
Dat zijn idd leuke dingen jaquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Doe een leuke warming-up op dag 1 voor de snowboardleerlingen. Bij ons gaat dat ritueel al jaren mee, om het lichaampjes soepel en warm te maken het gaat als volgt:
Ga met de hele groep in een grote cirkel staan. Ga vervolgens "paardje rijden" (d.m.v. met je handenop je boven benen te tikken en ze ook langs elkaar doet, je kent het wel). Leg eerst uit dat je bij een aantal woorden zoals lasso dingen meot gaan doen hier zijn de woorden met uitleg:
Lasso: iedereen doet als of ie een lasso gooit en trekt haalt hem in, tijdens het inhalen van de lasso loop je allemaal naar het midden toe, daar eenmaal aangekomen ga je weer terug.
Balk/Boom ander liggend voorwerp: iedereen springt tijdens het paardje rijden
Overhangend iets: iedereen bukt !
Liggen: Iedereen zo snel mogelijk liggen en dan weer opstaan
En dan variëren, tussen door doe je de heletijd het paardje rijden, erg gezellige manier om de groep een beetje te leren kennen en warm te worden.![]()
Ik ken een arrogant jongetje die nogal goed kan snowboarden. Die deed ook nooit een warmingup. Altijd 2 keer een kicker nemen voordat een webstrijd begon en dan gelijk springen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:39 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat zie je die schoolskiklasjes altijd doen, druk te zwaaien met armen en hoppen op die hardboots. Hmja, ik ben meestal al warm van de 15 minuten lopen naar de lift (eerste gondel, je weet), en dan wordt de rest vanzelf wel warm bij de eerste twee runs.
Mezelf voor gek zetten met idiote Lasso Paardentricks doe ik thuis wel..
waarom denk je dat er dequote:Op dinsdag 6 december 2005 16:11 schreef beerke het volgende:
Een moraalridder... ik![]()
Ik heb trouwens vandaag een Giro SST aangeschaft. Ik ben er zeer content mee.
[afbeelding]
Dat vind ik nou echt een heeeeele ruige supercooooole helm (en dat is niet alleen omdat ik hem ook heb, je weet).quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:11 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]
Ouwe, ik vond het een vet chille reactie van je. Ik moest er ook smakelijk om lachen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
waarom denk je dat er debij stond....
thnx dreumesquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:44 schreef beerke het volgende:
[..]
Ouwe, ik vond het een vet chille reactie van je. Ik moest er ook smakelijk om lachen.![]()
wat dacht van je de k2 black hawk one? pilotenlook, met mp3 en 'wolkietolkie' . voor 300 pegelen voor jouquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:11 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]
Zie een luxe appartement in Belle Plagne vooral als een hok van 12 m2 met 5 stapelbedden... Luxe heb je daar namelijk niet. Plagne Soleil is een chalet dorp, misschien een aantal vakantiehuizen. In ieder geval geen nachtleven. In Belle Plagne heb je een ruige Ierse pub met live muziek en een disco. Ten slotte een gondel naar Plagne Bellecote waar je nog meer leuke kroegen hebt. Vanuit Bellecote rijden gratis bussen naar Plagne Centre. Geen van de afstanden is comfortabel te belopen, half uur minstens.... veelal over bergen. Soleil is volgens mij des avonds afgesloten van de buitenwereld. Belle Plagne ligt centraler in het gebied.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:35 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Gevraagd: La Plagne experts!
probleem is als volgt; ik kan (voor dezelfde prijs) kiezen tussen een verblijf in Le Mont Soleil (in Plagne Soleil, vrij direct aan de piste) of een luxer appartement in Belle Plagne (Les Balcons de Belle Plagne). Neem aan; dat appartement in Belle Plagne is inderdaad mooier. Probleem is dus dat het crappy ding bij Mont Soleil natuurlijk veel meer in het centrum ligt.
Nu is mijn vraag;
1. Wat is qua liftenvoorziening beter; plagne soleil of belle plagne (om dus elke dag de kam over te moeten naar het Plagne Centre zie ik eigenlijk niet zo zitten)
2. Wat is qua uitgaan beter? Plagne Soleil is zelf natuurlijk brak maar ligt dicht bij de kern van Plagne Centre; dus de vraag is of je 's s avonds vanuit daar wel naar Plagne Centre kan. Belle Plagne heeft ook wel wat maar Plagne Centre heeft natuurlijk veel meer uitgaansgebied. Wie weet dus of je van Plagne Soleil naar Plagne Centre kan 's avonds (t liefst lopend natuurlijk)?
Voor de kenners die het gebied niet meer zo heel goed kennen hier een kaartje: http://www.la-plagne.com/panorama/Plagne.jpg
Ik zou echt heel erg geholpen zijn met een antwoord dus ik hoop dat iemand hier een beetje ervaren is in het dorp...
Bvd.
Ik ben natuurlijk niet in alle appartementencomplexen geweest daar, maar Belle Plagne is het schoolvoorbeeld van een frans appartementendorp. Het hele dorp is aangesloten op de winkelstraat en aan de andere kant van het appartement aangesloten op de piste. Het is alleen maar hoogbouw, met heel veel balkonnetjes. Dat bevestigd het vermoeden van veel kleine hokjes. Het verschil van 10 m2 in het boekje zegt me ook niet zoveel. Ik heb al in kleine, maar superpraktische hokjes gezeten. Echter ook in grote mega-onhandige hokjes.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:12 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Zijn die appartementen in Belle Plagne allemaal zo slecht dan? Het gaat om een appartement in Le Mont Soleil (Plagne Soleil) van 2kamers, 41m2 voor 7 personen, versus Les Balcons de Belle Plagne met een 3K chalet van 52m2 en iets luxer ingericht. De prijs is dus hetzelfde...
Prima, Belle Plagne wordt het dusquote:Op woensdag 7 december 2005 10:52 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Hmja ik twijfelde eigenlijk vooral of de omgeving van soleil niet beter zou zijn maar voorzover ik het hier lees is belle plagne naast een beter app. ook nog beter qua uitgaan en boarden. Uitgemaakte zaak dus.
Als je wat beter board schrijf je met dergelijke handschoenen je elleboog/sleutelbeen/schouder af. Voor beginners is het praktisch omdat die ontzettend vaak vallen en hun val proberen te breken met hun polsen. Leer dat breken van de val zo snel mogelijk af. Als je beter bent en spectaculairder gaat vallen heb je er geen baat bij. De kracht van de botsing verplaats je, niet de pols maar de rest van de arm krijgt de impact te verwerken. Het is geen dempen, het is verplaatsen. Die handschoenen kunnen wel handig zijn als je slalom rijdt, dan kun je er veilig die stokken mee wegduwen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:15 schreef Aernoud het volgende:
ik moet nieuwe handschoenen, en nou vroeg ik me af of jullie bekent zijn met de gloves waar verharde stukken inzitten, zogezegd voor voorkomen van botbreuken(pols dan). het leek me dat met een beetje vallen de stukken (zoals vroeger de kniebeschermers door de skatebroeken) plastic door het textiel heen slijten? en zitten ze wel lekker? perry heeft een paar van protest, heb die even aangehad, maar erg bewegingsvrij ben je niet, dus ze moeten wel supergoed isolerend zijn. iemand die er ervaring mee heeft?
Liever m'n pols danquote:Op woensdag 7 december 2005 11:39 schreef ForumGek het volgende:
Elleboog breuken zijn doorgaans minder fijn dan polsbreuken...dus inderdaad. Begin je niet, kan het wel. Ben je wat beter, liever niet. Want alsje met je pols naar binnen opde grond klapt op een harde piste breek jeje ellepijp/elleboog.
Idd, hiervoor had ik ze ook altijd omdat je dan met dat opstaan wat minder last kreeg, zeker als je met een vrij grote groep les had waren je polsen aan het einde van de dag gewoon helemaal lam.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:12 schreef NoComment het volgende:
[..]
Liever m'n pols dan![]()
Ik vind die polsbeschermers ook vreselijk onhandig trouwens... heb ze een tijdje gebruikt, maar dat gehannes elke keer als je iets wilt pakken of je handschoenen uit wilt doen is echt irritant. Het enige wat ik er wel fijn aan vind is dat als je opstaat (niet na het vallen maar nadat je even op iemand gewacht hebt ofzo) je polsen wat minder belast worden..
Maargoed, het gehannes en het gevaar op het breken van andere botten vind ik reden genoeg ze niet te dragen..
Oh ja, dat lukt me wel, ben toevallig een echte volleyballer (quote:Op woensdag 7 december 2005 14:15 schreef XL het volgende:
Opstaan doe je vanuit de bovenbeentjes mannen. De echte vent zit niet met zijn wanten aan de sneeuw(want dan krijg je koude handen)
Elke dag een paar minuutjes gehurkt met de rug recht tegen de muur en de knieetjes in een hoek van 90 graden. Alleen voor echte volleyballers () en boarders (
)
Peter heet hij.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:20 schreef ForumGek het volgende:
Komakie, wie kende je nou die ook in Mallnitz les had gegeven/geeft. En wat was zijn ervaring daar? Ik wil het namelijk ook gaan doen volgend jaar!
Wat is maat 14 in normale schoenmaat. Ik heb er wel intresse in als ik ze zou passen.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef Rnej het volgende:
heren, mijn boots gaan in de verkoop:
maat 14 motos uit 04/05, met een extra jaar garantie (garantie tot februari 2007 dus)
[afbeelding]
als jullie nog iemand weten met maat kano die el cheapo beginnersboots nodig heeftlet me know
50 euro mogen ze weg
groot! ... 47/48quote:Op woensdag 7 december 2005 18:00 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Wat is maat 14 in normale schoenmaat. Ik heb er wel intresse in als ik ze zou passen.
Het voordeel van die schoenen is dat je geen plank meer nodig hebt. Alleen een touwtje om ze aan elkaar te binden, met het touwtje los heet het funskien.quote:
hehe.. yes...quote:Op woensdag 7 december 2005 18:19 schreef XL het volgende:
[..]
Het voordeel van die schoenen is dat je geen plank meer nodig hebt. Alleen een touwtje om ze aan elkaar te binden, met het touwtje los heet het funskien.
hey! .. beetje vriendelijk blijven aubquote:Op woensdag 7 december 2005 18:35 schreef Kentaro het volgende:
47/48 bloody hell, je kunt ze in het zomerseizoen verhuren als vakantiewoning.
Moet jij dan trouwens ook voor allebei je schoenen een liftpas kopen?quote:Op woensdag 7 december 2005 18:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
hey! .. beetje vriendelijk blijven aub
pas nog steeds op een snowboard zonder toedrag...
Hey was vriendelijk bedoelt. en als je ze hier niet verkoopt, kun je ze altijd nog op Funda zettenquote:Op woensdag 7 december 2005 18:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
t valt wel mee, ik ben een grote jongen... 1m92 , dus heb er niet zo'n last vanquote:Op woensdag 7 december 2005 19:22 schreef NoComment het volgende:
wat een heerlijke bash toch weer
Is dat niet ongelooflijk irritant trouwens zulke grote voeten? Collega van mij heeft nog groter (52 geloof ik) maar das al irritant voor anderen, want je verwacht niet dat die dingen zover uitsteken dus dan struikel je er constant over
![]()
Maar das dan vooral achter de kassa/balie, die zijn niet zo ruim..
Maar je keuze in boards is wel een beetje beperktquote:Op woensdag 7 december 2005 18:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
das idd jammerquote:Op woensdag 7 december 2005 19:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar je keuze in boards is wel een beetje beperkt
Dat gaat zeker enorm schelen in footprint. Maar als je een beetje wil jibben en in het park rijden dan kun je beter wat anders nemen. De DX is wel een echt stijve schoen, je gaat echt schrikken als je je eerste bocht inzet, ouwequote:Op woensdag 7 december 2005 19:30 schreef Rnej het volgende:
[..]
t valt wel mee, ik ben een grote jongen... 1m92 , dus heb er niet zo'n last van
en die motos heb ik ook te groot gekocht, heb zelf maat 46/47...
kga nu iig voor maat 13 driver X , dus dan is mijn footprint een centimeter of 3/4 korter
Het kan wel maar je moet dan niet dicht bij de 0 gaan staan want dan heb je zeker wel too-/heeldrag.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
das idd jammer
maar op zich is een Baron ES wel wat ik wil![]()
yes, I know, ben ervoor gewaarschuwd... maar elke verkoper/snowboarder die ik mijn rijstijl vertel raadt me de driver X aan...quote:Op woensdag 7 december 2005 21:55 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat gaat zeker enorm schelen in footprint. Maar als je een beetje wil jibben en in het park rijden dan kun je beter wat anders nemen. De DX is wel een echt stijve schoen, je gaat echt schrikken als je je eerste bocht inzet, ouwe
Jammerquote:
Baron ES freestyle????quote:Op woensdag 7 december 2005 22:27 schreef Thermo het volgende:
Waarom zit je dan voor een freestyle board te loeren.
En pro's hebben niet meer nodig dan een Picto!quote:Op donderdag 8 december 2005 00:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
mjaaa, en de dominant is een alpineboard!![]()
Dan zie ik af van mijn bod Kentaro.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
mjaaa, en de dominant is een alpineboard!![]()
Dat is dus 2 keer mijn maatje 39quote:Op woensdag 7 december 2005 23:20 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
JammerIk vind ze heel vet, maar ik moet dan 5 paar sokken aantrekken met mijn maat 44.
Ow shut the fuck upquote:
Hier, de reply.quote:Op zondag 4 december 2005 23:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoeveel vraag je voor die dominant? specs?
ik heb misschien wel interesse
Ik bied 150quote:Op donderdag 8 december 2005 11:24 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ow shut the fuck up
Je weet toch wel dat ik het weet, paar bladzijdes terug ging het toch over die dominant.
hij zit momenteel al in oostenrijk dus echt bereikbaar is hij niet.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:00 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is dus 2 keer mijn maatje 39!
Komakie: Peter ken ik idd niet, maar zal ik snel genoeg leren kennen dan in februari ! Kan jij erachter komen hoe hij daar terrecht is gekomen? Ik wil namelijk eerst kijken of ze wel een plek voor me hebben volgend jaar voordat ik me anwarter ga halen. MAar dat kan ik daar ook doen aan de toffe ski/snowboard verhuur/les houder
![]()
![]()
zal ik de grap over die 10 cm inkoppenquote:Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef Rnej het volgende:
mijn keus is gevallen op de driver X![]()
de meneer in de snowboardwinkel... zegt wat ik al vermoedde.....ik kan met die drivers aan nog lekker freestylen, want met mijn 130 kilo flex ik die schoen gewoon veel meer dan iemand van 80 kilo dat kan![]()
volgende week zondag zijn ze mine! :-D whiej
ohja, en ik paste gewoon maat 12!!van moto maat 14 naar driver X maat 12.. dat is.. 10 centimeter?
kijk, dat jij meteen aan andere dingen dan VOETEN denkt.. kan k ook niet aan doenquote:Op donderdag 8 december 2005 16:55 schreef Kentaro het volgende:
[..]
zal ik de grap over die 10 cm inkoppen![]()
Hij is aan jou....quote:Op donderdag 8 december 2005 16:55 schreef Kentaro het volgende:
[..]
zal ik de grap over die 10 cm inkoppen![]()
Ja.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:58 schreef Nellid het volgende:
Maar kan ik ook gewoon duck staan of is dat niet echt aan te raden?
Oh sorry:quote:
Tis niet zo van oh ik ben beginner ik sta duck dus m'n knie gaat stuk!quote:
Zijwaardse klappen????quote:Op donderdag 8 december 2005 18:11 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Tis niet zo van oh ik ben beginner ik sta duck dus m'n knie gaat stuk!
Zolang je maar niet te extreem draait, en het zou nog beter zijn ook, dan achter 0 graden. Met andere hoek krijgt je knie minder zijwaardse klappen op te vangen.
Ja, dat werd hier nog gezegd, je knie vind van links naar rechts gerammeld worden niet zo fijn, en dat zou minder zijn als je dus niet 0 graden staat.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Zijwaardse klappen????
Snowboard jij in downtown-Bagdad ofzo?
Daar heb ik dan overheen gelezen. Klinkt als bullshit.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:17 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja, dat werd hier nog gezegd, je knie vind van links naar rechts gerammeld worden niet zo fijn, en dat zou minder zijn als je dus niet 0 graden staat.
Duck staan schijnt sowieso wel goed te zijn voor je image, dus waar hebben we het hier over?quote:Op donderdag 8 december 2005 18:19 schreef XL het volgende:
[..]
Daar heb ik dan overheen gelezen. Klinkt als bullshit.
Duck is het nieuwe rijden ouwe.... Ik ben al bijna 30 graden teruggedraaid in mijn snowboardcarriere.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:23 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Duck staan schijnt sowieso wel goed te zijn voor je image, dus waar hebben we het hier over?
Komakie geeft straks wel serieus antwoord hoor, maak je geen zorgenquote:Op donderdag 8 december 2005 18:33 schreef Nellid het volgende:
Ik ga het wel gewoon een keer proberen dan, vallen doe ik trouwens toch niet...![]()
"Worry is like a rocking chair; it gives you something to do but it doesn't get you anywhere."quote:Op donderdag 8 december 2005 18:39 schreef XL het volgende:
[..]
Komakie geeft straks wel serieus antwoord hoor, maak je geen zorgen![]()
Serieus??? ik???? ik zou niet durvenquote:Op donderdag 8 december 2005 18:39 schreef XL het volgende:
[..]
Komakie geeft straks wel serieus antwoord hoor, maak je geen zorgen![]()
Volgens mij kun je gewooon met JA antwoorden.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Serieus??? ik???? ik zou niet durven![]()
Maar ehm... wat was de vraag ook weer
ohw ok....quote:Op donderdag 8 december 2005 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Volgens mij kun je gewooon met JA antwoorden.
Een heel groot ego bijvoorbeeldquote:Op woensdag 7 december 2005 19:16 schreef XL het volgende:
Sorry Renj,
Sommige mensen hebben grote voeten en andere mensen hebben weer andere dingen heel groot. Geeft niks..... Kun je niks aan doen.
![]()
Ok, doe ik dat. Ik bedoel, wanner 2 mensen iets beweren kan je dat natuurlijk niet zomaar naast je neerleggen.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:00 schreef XL het volgende:
Nou Dillen, 2 man denkt JA.....
Dus dat zal het dan wel zijn!
Geen dank!
![]()
ey dude.. omschrijf jezelf ns.. was vanmiddag aan t werk in SW ZMquote:Op donderdag 8 december 2005 22:15 schreef Nellid het volgende:
[..]
Ok, doe ik dat. Ik bedoel, wanner 2 mensen iets beweren kan je dat natuurlijk niet zomaar naast je neerleggen.
En inderdaad; geen dank![]()
Hmmm lekker zooitje bij mekaar is dat dan...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
ey dude.. omschrijf jezelf ns.. was vanmiddag aan t werk in SW ZM
btw, heb mijn motos verkocht aan een dude die boots en boards spaart ofzo..
bel zo op, hij zo vertellen: "mja zoek boots voor freeride"
dus ik over mijn uberslappe motos: "nja, dan zijn dit eigenlijk niet de boots die je wil"...
"ach joh boeit me echt niet, maakt nie uit... "![]()
lolquote:Op donderdag 8 december 2005 22:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm lekker zooitje bij mekaar is dat dan...
De een zegt dat je als beginner geen duck moet gaan staan, de ander wel
Of haal ik nou 2 dingen door mekaar
Als je als beginner duck gaat staan zal het indraaien van je knie niet echt een automatisme worden..quote:Op donderdag 8 december 2005 22:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm lekker zooitje bij mekaar is dat dan...
De een zegt dat je als beginner geen duck moet gaan staan, de ander wel
Of haal ik nou 2 dingen door mekaar
Wat heb je gedaan van hoe laat tot hoe laat?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
ey dude.. omschrijf jezelf ns.. was vanmiddag aan t werk in SW ZM
btw, heb mijn motos verkocht aan een dude die boots en boards spaart ofzo..
bel zo op, hij zo vertellen: "mja zoek boots voor freeride"
dus ik over mijn uberslappe motos: "nja, dan zijn dit eigenlijk niet de boots die je wil"...
"ach joh boeit me echt niet, maakt nie uit... "![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |