abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32695222

Welkom in het 27e centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

Fabrikanten
quote:
Shops
quote:
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Online shops
quote:
Koelkasten
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana Snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Handige links
quote:
Vorige delen
quote:
De OP-pics

Babes

Pizza

Terje

Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier

[ Bericht 1% gewijzigd door GenesiZ op 30-11-2005 13:51:31 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_32695313
Laatste post uit deel 26:
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:28 schreef Bramvanlith het volgende:

quote:Op woensdag 30 november 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.

d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?

Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!

Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.

Ik wil dus ook voor mijn anwarter gaan dit seizoen, in mei ergens met ripstar mee (speciaal voor sportstudenten) en dit lijkt me dus ook super.. Maar ik vraag me af waarom je beide diploma's wilt hebben.. Als je je anwarter hebt kom je ook makkelijk genoeg in een nederlandse skihal te werken, het nut zeg maar van beide diploma's zie ik niet echt.. Omdat voorzover ik begreep de anwarter de nederlandse diploma's overtrof??? ...... iemand??

Dus zou ik het geld sparen om meer ervaring op te doen of opzij te leggen voor een eventueel stapje hoger met buitenlandse diploma's ...

Over het duits ben ik ook wel benieuwd, heb eigenlijk alleen op de havo duits gehad en dat is ongeveer vier jaar geleden, het is wel zo dat ik het meerdendeel goed kan verstaan en ook wel redelijk kan communiceren... behlave dan alle goede naamvallen enzo
pi_32695439
wooehoo!! Die topics gaan snel, ouwe !
Fingerspitzgefühl
pi_32695493
Ik ben bang dat je toch eerst je NSL moet halen voordat je voor je anwärter mag, maar zeker weten doe ik het niet. Op de site van snowsportsacademy.nl staat het volgende:
quote:
Als je in het bezit bent van NSL diploma kan je verder gaan met je module Anwärter. Deze module vindt geheel in Oostenrijk plaats en duurt 6 dagen. Van 's ochtends vroeg tot een uur of twee in de middag wordt er geskied of geboard. Aan het einde van de dag en 's avonds na het eten is er theorie.
Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?

Erg lastig, en ik hoop dat iemandhier wat meerover kan zeggen !
Fingerspitzgefühl
pi_32695504
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:54 schreef ForumGek het volgende:
wooehoo!! Die topics gaan snel, ouwe !
De laatste ging inderdaad maar 8 daagjes mee Zal wel aan de tijd van het jaar liggen
  woensdag 30 november 2005 @ 14:44:29 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32696667
Fipo...

Vroeger...... toen topics maar 3 dagen meegingen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 30 november 2005 @ 14:50:31 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32696835
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:56 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben bang dat je toch eerst je NSL moet halen voordat je voor je anwärter mag, maar zeker weten doe ik het niet. Op de site van snowsportsacademy.nl staat het volgende:
[..]

Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?

Erg lastig, en ik hoop dat iemandhier wat meerover kan zeggen !
SSL stelt dat als eis.
Ripstar niet. De anwarther is voor beide dezelfde. In NL staat NSL hoger aangeschreven dan Anwarther, maar zijn beide voldoende. Ik zou het lekker via Ripstar doen. In Oostenrijk is NSL niet bekend, al zullen sommige scholen het gerust als Anwarther accepteren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_32696898
Ik ben wel blij dat de laatste post in het vorige topic de link naar deze was. Om er maar een mooie *tvp* van te maken.

die goeie ouwe tijd
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_32696989
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:50 schreef XL het volgende:

[..]

SSL stelt dat als eis.
Ripstar niet. De anwarther is voor beide dezelfde. In NL staat NSL hoger aangeschreven dan Anwarther, maar zijn beide voldoende. Ik zou het lekker via Ripstar doen. In Oostenrijk is NSL niet bekend, al zullen sommige scholen het gerust als Anwarther accepteren.
Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !

En kan je met je anwärter evt. ook in Snowworld komen te werken? Niet dat ik dat wil, maar accepteren ze dat?
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 15:01:57 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32697176
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:56 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !

En kan je met je anwärter evt. ook in Snowworld komen te werken? Niet dat ik dat wil, maar accepteren ze dat?
Ja.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:10:55 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32697445
Bram, wat betaal je trouwens via de ALO voor die opleiding?
Misschien wel aardig om nog een maandje voor de ALO in te schrijven en dan goedkoop die cursus te doen?
pi_32697800
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !

Misschien dat ik volgende week richting snowword ga...maar welke kan ik het beste doen ? Landgraaf is écht ver weg...als in 4 uur met de trein. Maar daar kanje weleen dagkaart nemen. Zoetermeer is iets korter maar daar kan je max. 2 uur blijven. Ik wil wel eens wat gaan jibben, als in beginnen boxjes en keine kickers !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 16:04:00 #13
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32699029
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !

Misschien dat ik volgende week richting snowword ga...maar welke kan ik het beste doen ? Landgraaf is écht ver weg...als in 4 uur met de trein. Maar daar kanje weleen dagkaart nemen. Zoetermeer is iets korter maar daar kan je max. 2 uur blijven. Ik wil wel eens wat gaan jibben, als in beginnen boxjes en keine kickers !
Kleine boxjes en kleine kickers heb ik daar niet gezien twee weken geleden.. wel een aantal rails..
Life's like music, get the rhythm..
pi_32699759
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Die wil ik ook gaan doen als alles mee zit. iets van 800 pleuro's toch?
Zit nu weer met schouder uit de kom dus hopelijk geen operatie rond die tijd (4de keer al)
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_32699773
tvp.

Board weer gewaxt, klaar voor de kerst, en gelijk nieuwe tas gehaald, de Day Hiker X

.

Alleen dan met de rode randjes.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 30 november 2005 @ 16:31:27 #16
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32699882
ziet er gelikt uit! ik heb ongeveer dezelfde gehaald
you can call me Susan if it makes you happy
pi_32699932
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:10 schreef XL het volgende:
Bram, wat betaal je trouwens via de ALO voor die opleiding?
Misschien wel aardig om nog een maandje voor de ALO in te schrijven en dan goedkoop die cursus te doen?
, dat is toch nog veel duurder, of niet
Maar het staat allemaal nog niet vast, vorig jaar dacht ik dat de prijs rond de 700 euro lag, dus zal dit jaar ook wel zoiets zijn. Ik dacht dat een normale anwarter curcus 900 euro was?, dus opzich wel de moeite waard..
Maar ik denk ook dat je moet kunnen aantonen dat je bepaalde vakken heb gehad, methodiek, sneeuw + lawine kunde enzo... Want deze vakken worden tijdens die cursus over geslag, zodat we meer kunnen boarden
pi_32700572
Volgens mij niet hoor. Deze vakken/onderdelen krijg je we, alleen ze worden niet getoetst. Net als Engels, maar je krijgt er wel les in.

En de anwärter cursussen liggen rond de ¤830, maar dat is excl. reis en verzekering en al die shit volgens mij !

Als het allemaal beetje goed verloopt dan ga ik dit wel doen deze zomer of het eind daarvan !

Eerst kijken hoe het in februari met wintersport gaat . Can't wait !
Fingerspitzgefühl
pi_32700777
Ja precies, maar de cursus die ik ga volgen slaat deze vakken over omdat we die dus al hebben gehad, waardoor het eindbedrag goedkoper wordt.. Mijne is ook excl. reis, verzekerd ben ik al dus dat komt er ook niet bij..

Ik ga eerst ook nog oefenen (eind december oefenweek 1 en er volgen er hopelijk meer), en daarna kijken of ik hem kan doen..
  woensdag 30 november 2005 @ 17:01:30 #20
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32700837
tvp
  woensdag 30 november 2005 @ 17:07:16 #21
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32701033
tvp

En een weekje Val Thorens geboekt..
Nog twee weekjes
  woensdag 30 november 2005 @ 17:13:16 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32701232
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:32 schreef Bramvanlith het volgende:

[..]

, dat is toch nog veel duurder, of niet
Maar het staat allemaal nog niet vast, vorig jaar dacht ik dat de prijs rond de 700 euro lag, dus zal dit jaar ook wel zoiets zijn. Ik dacht dat een normale anwarter curcus 900 euro was?, dus opzich wel de moeite waard..
Maar ik denk ook dat je moet kunnen aantonen dat je bepaalde vakken heb gehad, methodiek, sneeuw + lawine kunde enzo... Want deze vakken worden tijdens die cursus over geslag, zodat we meer kunnen boarden
Als ik het inschrijf als tweede studie kost dat niets. Dus als er geen eis aan de vakken wordt gesteld laat je het maar weten
pi_32703015
Nieuwe avatar...nu moet ik het nog zo krijgen dat die boarder over de rail heen gaat !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 18:26:20 #24
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32703259
Even terugkomend op het Oostenrijk-autobahnverhaal..

Van de frontpage:
quote:
Terwijl in Nederland de maximumsnelheid naar beneden wordt bijgesteld, doet de regering in Oostenrijk vanaf 2 mei juist een proef met het opschroeven van de maximumsnelheid. Over twaalf kilometer van de A10 in het Oostenrijkse Karinthië gaat de maximumsnelheid van 130 naar 160 kilometer per uur. Gekeken zal worden wat de verhoging voor de doorstroming van het verkeer en voor het milieu te betekenen heeft.

De Oostenrijkse minister van verkeer Hubert Gorbach heeft meteen laten weten dat de rijbewijzen van iedereen die 180 kilometer per uur of harder rijdt zal worden ingenomen. Daarnaast krijgt de politie de bevoegdheid roekeloze rijders te beboeten.

De test op de A10 zal alleen kunnen plaatsvinden als weer en verkeer dat toestaan.
Karinthië ligt ten zuiden van Salzburg en dus ten zuiden van de gebieden waar men hier heen gaat (bij mijn weten); desalniettemin een goed initiatief van de oostenrijkers als je het mij vraagt.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:26:51 #25
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32703270
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:17 schreef ForumGek het volgende:
Nieuwe avatar...nu moet ik het nog zo krijgen dat die boarder over de rail heen gaat !
Dope shit, ouwe!
  woensdag 30 november 2005 @ 18:31:07 #26
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32703376
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:26 schreef 360sjors het volgende:

Van de frontpage:
[..]

Karinthië ligt ten zuiden van Salzburg en dus ten zuiden van de gebieden waar men hier heen gaat (bij mijn weten); desalniettemin een goed initiatief van de oostenrijkers als je het mij vraagt.
Kijk, das wel een lekkere snelhied Dan heb je niet zoals hier dat je zowat in slaap valt @ 120 per uur

Denk alleen dat die 160 ook weer gaat wennen, en dan wordt dat ook weer saai lijkt me, weet nog wel van die vakantie naar frankrijk 3 jaar geleden 160+ erg snel wende... alleen jammer dat die auto zo zweverig werd bij 170

Edit: net een mailtje gehad dat mijn wiskunde cijfer nog 0,2 puntjes hoger wordt! Had 0,03 tekort voor een blok in het tweede jaar, had wiskunde gedaan en een 5.2 gehaald maar dacht dat het gemiddeld voldoende was... maar een cijfer niet goed gelezen...

[ Bericht 19% gewijzigd door NoComment op 30-11-2005 18:36:53 ]
  woensdag 30 november 2005 @ 18:34:18 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32703471
quote:

Van de frontpage:
[..]

Dat zie Peijs niet zo snel doen.
160, mijn cinquecento past even.....
  woensdag 30 november 2005 @ 18:52:42 #28
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32704046
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:34 schreef XL het volgende:

[..]

160, mijn cinquecento past even.....
Ik dacht bij het bericht al aan die auto van jou

Niet dat ik er veel vertrouwen in heb dat die Golf cabrio het wel haalt hoor...
  woensdag 30 november 2005 @ 19:03:33 #29
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32704369
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:52 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik dacht bij het bericht al aan die auto van jou

Niet dat ik er veel vertrouwen in heb dat die Golf cabrio het wel haalt hoor...
Die van mij kan het wel....
Maar alleen berg af, wind mee en cafe in zicht.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:14:52 #30
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32704730
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:03 schreef XL het volgende:

[..]

Die van mij kan het wel....
Maar alleen berg af, wind mee en cafe in zicht.
Vorige golf (mk1, 90pk) heb ik wel eens op de 160 gehad, maar toen was de snelheid er wel al erg uit hoor... de huidige (mk3, 75pk ) is dan wel iets minder een blokkendoos, maar ik vraag me af of ie het haalt stom dat ik dat nog nooit heb uitgeprobeerd eigenlijk

Maargoed, back ontopic:

Dit was de 25ste in Val Thorens!
nog 22 nachtjes slapen!!!
pi_32708466
Ik heb nu die Picto van XL... nu wil ik a.s. vrijdag schoenen gaan kopen. Is het raadzaam om mijn board mee te slepen naar de shop?
  woensdag 30 november 2005 @ 21:17:01 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32708895
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:04 schreef Roellio het volgende:
Ik heb nu die Picto van XL... nu wil ik a.s. vrijdag schoenen gaan kopen. Is het raadzaam om mijn board mee te slepen naar de shop?
Hooguit een binding.
pi_32708962
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:17 schreef XL het volgende:

[..]

Hooguit een binding.
Alsin enkelvoud? 1 binding?

BTW, in het 'studentenkamer' topic kan je even checken of je board het naar z'n zin heeft.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:27:32 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32709294
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:18 schreef Roellio het volgende:

[..]

Alsin enkelvoud? 1 binding?

BTW, in het 'studentenkamer' topic kan je even checken of je board het naar z'n zin heeft.
Hij lijkt tevreden. Grote kamer van Amsterdam! Je betaalt vast meer dan ik

Een binding is genoeg, tenzij je zwaar assymetrische schoenen wil kopen.
pi_32710033
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:27 schreef XL het volgende:

[..]

Hij lijkt tevreden. Grote kamer van Amsterdam! Je betaalt vast meer dan ik
300 incl. - 20 euro huursubsidie = 280 incl.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:04:21 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32710685
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:48 schreef Roellio het volgende:

[..]

300 incl. - 20 euro huursubsidie = 280 incl.
Daar kun je bijna ons hele huis van huren
pi_32711321
Net terug van een dagje boarden in Landgraaf, super chill ouwe. Dagje vrij genomen. Echt niemand op de baan, behalve een paar duitse skiers en wat boarders op Flows. Dus nergens last van. Hoewel ik zat dus een keer met zo'n Vlo in de lift. En die begon ook nog tegen me te praten. Maar ik gaf hem een blik die ik normaal bewaar voor een zwerver die om geld vraagt, dus verder nergens last van gehad

Me zusje heeft een nieuwe Feelgood ES 154 gekocht. Dus er is Domimant 150 te koop. Boardje is van vorig seizoen en nog helemaal goed.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:29:38 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32711652
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:20 schreef Kentaro het volgende:
Net terug van een dagje boarden in Landgraaf, super chill ouwe. Dagje vrij genomen. Echt niemand op de baan, behalve een paar duitse skiers en wat boarders op Flows. Dus nergens last van. Hoewel ik zat dus een keer met zo'n Vlo in de lift. En die begon ook nog tegen me te praten. Maar ik gaf hem een blik die ik normaal bewaar voor een zwerver die om geld vraagt, dus verder nergens last van gehad

Me zusje heeft een nieuwe Feelgood ES 154 gekocht. Dus er is Domimant 150 te koop. Boardje is van vorig seizoen en nog helemaal goed.
Hoeveel moet hij opbrengen?
pi_32711992
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:29 schreef XL het volgende:

[..]

Hoeveel moet hij opbrengen?
200 euro. Board is nog gewoon nieuw, geen enkel krasje. Er is bijna niet op geboard, want ze pakt altijd de 161 Hammer Twillight
pi_32713856
quote:

Hoe is je zusje te spreken over die FG ES? Mijn vriendin heeft hem namelijk ook op het oog. Het enige waar ze nog aan twijfeld zijn de bindingen. Daar zoekt ze mooie voor, maar ook moeten ze licht zijn.
pi_32714528
XL, was jij vandaag in Landgraaf ja?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_32715196
Edit: laat maar.

[ Bericht 24% gewijzigd door GenesiZ op 01-12-2005 00:33:30 ]
  donderdag 1 december 2005 @ 00:31:18 #43
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32715518
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:18 schreef GenesiZ het volgende:
Goh beerke. Originele avatar
Dat je dat nu pas opvalt... heeft ie (net als Sjors en ik) nog maar sinds 2004 hoor
pi_32715581
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:31 schreef NoComment het volgende:

[..]

Dat je dat nu pas opvalt... heeft ie (net als Sjors en ik) nog maar sinds 2004 hoor
pi_32715858
... mag jij mij even uitleggen waarom een avatar úberhaupt origineel zou moeten zijn.

Overigens schiet mij nu wel een leuke anekdote te binnen. Destijds waaren XL en ik ook actief in het Rock Werchter-topic. Er was daar iemand die onze muzieksmaak niet echt kon waarderen. Ik zal zijn naam hier niet vernoemen, maar heeft hier nog wel eens iets gepost over een Burton Air en de breedte daarvan. Enfin, ik dwaal af.
Die user was er op een gegeven moment heilig van overtuigd dat ik een cloon van XL was. Mocht dat niet het geval zijn, dan waren wij rugridders of iets dergelijks. Leuk hé.
  donderdag 1 december 2005 @ 01:13:57 #46
71115 Rnej
I walk the line
pi_32716407
quote:
in landgraaf niet nee, maar die flow-idioten zijn meestal zo sloom als kweetniehoe...

maar gelukkig heb je in landgraaf ruimte genoeg om uit te wijken... (alhoewel, keb op een drukke dag een keer een flower omver geploegd omdat hij lekker onverwachts deed )

maarreh, wat zei die gast in de lift dan.. zoiets als: "wooow, kenkervet boardje" .. ofzo? .. moet wel toch?
  donderdag 1 december 2005 @ 03:28:46 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32717919
De-whe-he-he-ik-ben-de-nachtbraker-deze-avond-post! Had ik eindelijk veel geld, Thanks Roellio... zuip ik het allemaal op. Trouwens ik diss al die vlo-prutsers uit Landgraaf bigtime ouwe! Vet Chill cker weet je!
pi_32718404
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:46 schreef beerke het volgende:
... mag jij mij even uitleggen waarom een avatar úberhaupt origineel zou moeten zijn.

Overigens schiet mij nu wel een leuke anekdote te binnen. Destijds waaren XL en ik ook actief in het Rock Werchter-topic. Er was daar iemand die onze muzieksmaak niet echt kon waarderen. Ik zal zijn naam hier niet vernoemen, maar heeft hier nog wel eens iets gepost over een Burton Air en de breedte daarvan. Enfin, ik dwaal af.
Die user was er op een gegeven moment heilig van overtuigd dat ik een cloon van XL was. Mocht dat niet het geval zijn, dan waren wij rugridders of iets dergelijks. Leuk hé.
Mijn vorige 2 avatars waren ook van mij gejat/gekopieerd . Deze users namen niet eens de moeite om een andere bestandsnaam te maken Aangezien het nog steeds gebeurd dat users niet van andere avatars kan blijven, dacht ik dat dat hier ook gebeurt
Rugridders of iets dergelijks zijn schijnt helemaal niet zo erg te zijn. (als je homo bent ) Zoniet, dan zijn het gewoon je vrienden, maties, homies, bro's enz
quote:
Op donderdag 1 december 2005 03:28 schreef XL het volgende:
De-whe-he-he-ik-ben-de-nachtbraker-deze-avond-post! Had ik eindelijk veel geld, Thanks Roellio... zuip ik het allemaal op. Trouwens ik diss al die vlo-prutsers uit Landgraaf bigtime ouwe! Vet Chill cker weet je!
Dan ben je OF een grote zuiper OF je hebt er niet veel voor gevangen
pi_32718597
quote:
Op donderdag 1 december 2005 01:13 schreef Rnej het volgende:

[..]

in landgraaf niet nee, maar die flow-idioten zijn meestal zo sloom als kweetniehoe...

maar gelukkig heb je in landgraaf ruimte genoeg om uit te wijken... (alhoewel, keb op een drukke dag een keer een flower omver geploegd omdat hij lekker onverwachts deed )

maarreh, wat zei die gast in de lift dan.. zoiets als: "wooow, kenkervet boardje" .. ofzo? .. moet wel toch?
geen idee wat die vlo zei, want ik had muziek op. Ik heb niks tegen flows overgens, was meer incrowd dissen, ouwe
  donderdag 1 december 2005 @ 08:38:09 #50
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32718776
jawel jawel,
schaamteloze tvp en waarschijnlijk laatste post voor ik naar valtho ga.
Damn... eigenlijk moet je nog veel regelen voordat je gaat. Al is het alleen je tas inpakken, fotogear bijeen regelen, pasfoto's al die shit...
Maar goed, vanaf vrijdag 8 dagen in valtho. Gaat vast wel tof worden.
pi_32718841
quote:

Van de frontpage:
[..]

Karinthië is waar ik atijd naartoe ga, me vader vond het een goede zaak ! Kunnen we nu 230 in duitsand en 160 in Oostenrijk !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 1 december 2005 @ 08:52:22 #52
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32718932
quote:
Op donderdag 1 december 2005 08:38 schreef Maruku het volgende:
jawel jawel,
schaamteloze tvp en waarschijnlijk laatste post voor ik naar valtho ga.
Damn... eigenlijk moet je nog veel regelen voordat je gaat. Al is het alleen je tas inpakken, fotogear bijeen regelen, pasfoto's al die shit...
Maar goed, vanaf vrijdag 8 dagen in valtho. Gaat vast wel tof worden.
Hou je wel rekening met hoe koud het daar is op het moment? En dan vooral met de wind erbij, windchill factor is op het moment ongeveer -25 @ 3200 meter
D'r gaat ook nog wel wat sneeuw vallen trouwens, verwachting is +/- 20cm vrijdag en 15cm zaterdag, meeste zal 's nachts vallen
maar ik vermoed dat je dat zelf wel al wist
Nog maar 3 weekjes en dan mag ik ook!
pi_32719028
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:38 schreef Kentaro het volgende:

[..]

200 euro. Board is nog gewoon nieuw, geen enkel krasje. Er is bijna niet op geboard, want ze pakt altijd de 161 Hammer Twillight
[afbeelding]
Burton fanboy beetje je zusje brainwashen he
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_32719038
Valtho heeft een leuke rainbow, daar heb ik mijn eerste rainbow slides op geleerd *melodramatisch deuntje speelt*
pi_32719143
Hoe is het eigenlijk om rails te pakken met een snowboard? Is het erg lastig? Met skateboard kan ik fs/bs boardside, 50-50 en 5-0. Maar ik denk dat het met snowboarden vies tegenvalt. Ookal heb ik met skateboarden wel enig gevoel gekweekt denk ik!

Daarom wi ik ook zo graag naar een park/baan waar ze rails hebben. In Mallnitz dus niet, en ik vind het er zooo relaxt uitzien. Lekker doordraaien op de rail en dan met een 270 eraf komen...maar dat zal wel lastig zijn
Fingerspitzgefühl
pi_32719265
270 op slide 270 af slide is redelijk lastig ja Verwacht daar komende jaar nog maar niet te veel van

Probeer eerst maar ees 50-50 over die rail te komen, je zal zien dat dat heel anders is dan met een skateboard. Je bent het glijden niet gewend en kent je balans nog niet. Daarna probeer je rustig boardslides front en back en een nose en tail slide.

Als je wil beginnen met spinnen moet eerst 50-50 naar nose slide of boardslide gaan proberen.

Als je het stylisch wil gaan doen dit seizoen kan ik je aanraden om je tentje bij de indoor baan maar vast op te zetten
pi_32719367
Nog nieteens zo'n gek idee !

Met een paar vrienden naar landgraaf gaan, daar een tent neerzetten naast de baan en een week gaan boarden. Ze kunnen dan vast wel iets regeen met de prijs...toch?

Maar het is een ander soort glijden dus, en je kunt je plank niet bewegen natuurijk -als in hakken/teen- en dat maakt het ook lastig. En je moet er voor open staan en niet bang zijndus, dan lukt het wel naar een paar keer goed slammen
Fingerspitzgefühl
pi_32719497
Wat het grootste risico in het begin is, is dat je kanten happen in de rail
Op een box heb je dit al veel minder ( is ook makkelijker ) maargoed.
Als je nu een oud boardje heb, maak je de kanten tussen je bindingen bot, en de buitenste randen van je board ook, alleen onder je bindingen hou je ze scherp.
Kan je ideaal oefenen en toch gewoon je bochten pakken verder.
  donderdag 1 december 2005 @ 09:33:51 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32719508
quote:
Op donderdag 1 december 2005 03:28 schreef XL het volgende:
auw! mijn kop....

pi_32719549
Moet jij niet afstudere ofzo XL
  donderdag 1 december 2005 @ 09:40:26 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32719623
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:36 schreef Thermo het volgende:
Moet jij niet afstudere ofzo XL
Dacht je dat ik zo vroeg uit mijn nest was gekomen op zo'n ochtend als ik niks te doen had vandaag?
pi_32719680
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:33 schreef Thermo het volgende:
Wat het grootste risico in het begin is, is dat je kanten happen in de rail
Op een box heb je dit al veel minder ( is ook makkelijker ) maargoed.
Als je nu een oud boardje heb, maak je de kanten tussen je bindingen bot, en de buitenste randen van je board ook, alleen onder je bindingen hou je ze scherp.
Kan je ideaal oefenen en toch gewoon je bochten pakken verder.
Beschadigt je board erg van het glijden op boxen/rails? Ik denk het wel, dus als ik dit zou doen zou ik een jib boardje moeten nemen ofzo...iets van 145 ofzo
Fingerspitzgefühl
  donderdag 1 december 2005 @ 09:54:25 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32719868
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:38 schreef Kentaro het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zoveel heb ik niet, ik heb maar 150
pi_32720033
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:54 schreef XL het volgende:

[..]

Zoveel heb ik niet, ik heb maar 150
Als je me nu gaat vertellen dat je EN nog een burton plank ga kopen EN een freestyle plank EN een babymaatje voor jou doen, dan denk ik echt dat de drank je te pakken heeft.
  donderdag 1 december 2005 @ 10:07:28 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32720159
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:01 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als je me nu gaat vertellen dat je EN nog een burton plank ga kopen EN een freestyle plank EN een babymaatje voor jou doen, dan denk ik echt dat de drank je te pakken heeft.
De drank heeft mij niet te pakken, ik heb de drank goed te pakken gehad.
pi_32720166
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:43 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Beschadigt je board erg van het glijden op boxen/rails? Ik denk het wel, dus als ik dit zou doen zou ik een jib boardje moeten nemen ofzo...iets van 145 ofzo
145? Mijn jib board is 157, 155 gaat ook nog goed.
Hoe kort ben je dan precies?

En ja, als je een lompe boarder ben dan beschadigd hij hard.

Paar weken terug heeft iemand die ik ken een gloednieuwe Rome Artifact Limited gebroken omdat hij ws. niet goed op de rail lande. ( Hoe hij aan die limited komt is ook al een verhaal maargoed )
het is doodzonde... Gewoon lomp rammen kun je echt makkelijk je kanten reken of erger.
pi_32720294
Ik ben 1,70. Mijn huidige plank is 156. Wat voor lekker offpiste/piste boarden fijn is, maar voor rotaties, wheelie's/spelen niet zo fijn. Dus vandaar !
Fingerspitzgefühl
pi_32720408
Hoeveel weeg je gaat het meer om.
Vrienden van me van jou lengte en een kilo of 60/65 rijden allemaal op 1.52 ongeveer.
pi_32720684
Zaterdag 21.00 uur Air&Style live the Final op Eurosport.
Shaun White is geblesseerd geraakt met skaten.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_32721170
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:19 schreef Thermo het volgende:
Hoeveel weeg je gaat het meer om.
Vrienden van me van jou lengte en een kilo of 60/65 rijden allemaal op 1.52 ongeveer.
Ik weeg 58 kg, dus het kan ook wel. Maar met een 150 ben je wat bewegelijker, vrijer, alles gaat dan wat makkelijker imo !

ARGHHH!! Ik wil boarden...zit ik hier een beetje op stage gif. avatars te maken die 13,4kb zijn waardoor ik ze niet op fok kan zetten ! (of heeft iemand een upload waar ik zenaartoe kan zenden, want putfile pakt hem niet)
Fingerspitzgefühl
pi_32721216
Hij staat nu op de server van het bedrijf waar ik stage loop..maar daar moet ie zo snel mogelijk weg
Fingerspitzgefühl
pi_32721310
1.50 is wel wat anders dan 1.45 zoals je eerder zei.
pi_32721314
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:56 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik weeg 58 kg, dus het kan ook wel. Maar met een 150 ben je wat bewegelijker, vrijer, alles gaat dan wat makkelijker imo !
150 is perfect voor je. ik weet nog een leuk plankje voor je
pi_32721535
Neem jij dan mijn ongebruikte F2 Legal ?
Fingerspitzgefühl
pi_32721937
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:14 schreef ForumGek het volgende:
Neem jij dan mijn ongebruikte F2 Legal ?
Die hou je erbij voor de mooie poederdagen
pi_32722084
Zo'n F2 gooi je toch bij het grof vuil nadat je beetje op een echte plank heb gestaan he Kentaro
pi_32722220
Hmm...2 boards is op dit moment nog wat veel, als ik volgend jaar écht de sneeuw in ga en voor anwärter enzo...dan misschien wel ja !

@Thermo: dat zeg jij nu wel zo..maar toen ik die shop binnekwam met mijn board om de mission bindingen uit te zoeken was het eerste dat ik hoorde: "Gaan we surfen". hmm..toen had ik er eigenlijk al geen zin in
Fingerspitzgefühl
pi_32722839
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:41 schreef Thermo het volgende:
Zo'n F2 gooi je toch bij het grof vuil nadat je beetje op een echte plank heb gestaan he Kentaro
Geen idee, ik sta me hele leven al op derdehands afdankertjes
pi_32722891

Fingerspitzgefühl
  donderdag 1 december 2005 @ 12:26:49 #80
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32723145
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:15 schreef ForumGek het volgende:

Die avatar is dus meesterlijk Hoe doe je dat eigenlijk, met welk programma? Wil ook wel eens een nieuwe maken...
pi_32723368
Dank U !

Ik heb via printscreen dat logo uit de site geplukt.

-Met paint het logo eruit gehaald en appart opgeslagen.
-Het poppetje eruit knippen (met rail en al)
-De rail enzo om het poppetje weg halen en deze opslaan als alleen poppetje
-het poppetje uit het originele logo halen en dan de rail weer maken.
-Het plaatje met hele rail maar zonder poppetje openen en daarin telkens het poppetje openen (plakken uit..) en deze elke keer op een andere plek zetten. En opslaan als .gif.
-Alle plaatjes achtermekaar zetten en er een gifje van maken met UnFREEz.

Taadaa !

Ik moet er thuis maar wat beter mee bezig, maar het lijkt nu al wel wat. Alleen de kwaliteit is zo ruk omdat ik zo min mogelijk kb wilde hebben, maar hij staat nu op server van stagebedrijf. En ik moet ff regelen dat de nieuwe (die dus groter wordt, qua kb) bij iemand erop kan staan.

*kijkt GenesiZ heel lief aan

/edit: Het is dus allemaal met paint ( ) gedaan.
Fingerspitzgefühl
pi_32723503
Klik op de link voor het originele logo

http://img224.imageshack.us/my.php?image=standaard7li.jpg
Fingerspitzgefühl
pi_32723556
Gast, was het gisteravond / nacht een Vlo-party?

Verder hebben alle posters hier wel een unieke avatar heb ik het idee. Wat wil je ook, want het zijn allemaal boaders. Mensen met een eigen identiteit. Je weet wel, ouwe...
pi_32723594
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:34 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Hoe is je zusje te spreken over die FG ES? Mijn vriendin heeft hem namelijk ook op het oog. Het enige waar ze nog aan twijfeld zijn de bindingen. Daar zoekt ze mooie voor, maar ook moeten ze licht zijn.
Ze is er wel over te spreken denk ik. We waren aan het boarden toen ik voorstelde om eens een FG ES te testen. Ze hadden hem alleen nieuw in de shop maar dat was geen probleem. Lexa's erop geschroeft en gaan. Ze heeft er iets van 4 uur op geboard en hem toen in de winkel af gerekend. Ik geloof dat ze zich daar al een beetje zorgen maakte dat ze een nieuw board konden gaan afschrijven

1Dit zegt overgens niets over of het een geschikt board voor je vriendin is
pi_32723955
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:45 schreef beerke het volgende:

Verder hebben alle posters hier wel een unieke avatar heb ik het idee. Wat wil je ook, want het zijn allemaal boaders. Mensen met een eigen identiteit. Je weet wel, ouwe...
Ja behalve degene die colo en domein veranderd zijn en te lui zijn om de avatar even op de nieuwe server te uppen.
pi_32725624
... alle gangster in dit topic, ouwe
pi_32726053
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:36 schreef ForumGek het volgende:

*kijkt GenesiZ heel lief aan
Hoe dat zo?
pi_32726091
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:47 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ze is er wel over te spreken denk ik. We waren aan het boarden toen ik voorstelde om eens een FG ES te testen. Ze hadden hem alleen nieuw in de shop maar dat was geen probleem. Lexa's erop geschroeft en gaan. Ze heeft er iets van 4 uur op geboard en hem toen in de winkel af gerekend. Ik geloof dat ze zich daar al een beetje zorgen maakte dat ze een nieuw board konden gaan afschrijven
[ code verwijderd ]
Ok, bedankt.
pi_32726253
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:20 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Dat jij mijn avatar kan uploaden zodat ik hem op fok! kan gebruiken...hij is nu te groot om op de fok server te zetten !!
Fingerspitzgefühl
pi_32726389
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:28 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat jij mijn avatar kan uploaden zodat ik hem op fok! kan gebruiken...hij is nu te groot om op de fok server te zetten !!
En waarom zou ik dat doen

Mail hem even naar meisnermark[apestraart)hotmail.com. Ik kan hem vanavond pas online gooien, daar ik vanaf mijn werk niet op mijn server kan komen.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:34:47 #91
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32726443
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:45 schreef beerke het volgende:

Nee, die vloparty's zijn niet zo schandalig ranzig als de pink playboy party waar ik nu nog last van heb.
pi_32729372
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:28 schreef ForumGek het volgende:

[..]

kijk anders even bij www.photobucket.com

dat is de shit, ouwe .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32730595
Ik heb hem al per mail binnen gekregen. Ik moet overwerken tot 21:00 maar als ik daarna thuis ben, zal ik hem op mijn server planten.

Een eigen server hebben is de shit, ouwe
  donderdag 1 december 2005 @ 17:25:04 #94
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32730776
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:34 schreef XL het volgende:

[..]
pink playboy party waar ik nu nog last van heb.
Daar was ik ook bijna heen gegaan ouwe! Maar ik moet vanavond na mijn werk ook nog op stap, en gezien de enorme productiviteit die ik vandaag tentoon moest spreiden heeft mijn verstand gisteren overwonnen

Kinky Pinky heette het overigens, het bier heeft je geheugen wat aangetast. In Polly
  donderdag 1 december 2005 @ 17:28:16 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32730866
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:25 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Daar was ik ook bijna heen gegaan ouwe! Maar ik moet vanavond na mijn werk ook nog op stap, en gezien de enorme productiviteit die ik vandaag tentoon moest spreiden heeft mijn verstand gisteren overwonnen

Kinky Pinky heette het overigens, het bier heeft je geheugen wat aangetast. In Polly
Ik wist dat het iets met Pink was....
En vorige week was er een playboy party.....
Dan staan beide feesten dagelijks te flyeren voor de bieb, heb je 10 van die flyers weggegooid en nog niet onthouden hoe het heet

Ik had wel het vermoeden dat het niet klopte, maar vond het wel een treffende omschrijving gezien mijn ervaringen aldaar. Ik kwam inderdaad nog wel een lading huisgenoten van Anneke tegen geloof ik.
  donderdag 1 december 2005 @ 20:19:11 #96
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32735823
help help!
hoe moet ik al mijn spul meenemen in de bus? Ik heb nu een rugzak, maar die zit gewoon vol met kleren, tuningkit, handdoeken, toiletspullen en weet ik wat.
Nu neem ik sowieso nog een rugzak mee met laptop en camera en eten voor onderweg.
En mijn gear zit nu dus in een boardbag... dus een boardbag met daarin board, bindingen, schoenen, broek en bescherming. Maar gaan ze daar nu over zeiken? Ze zeggen in de mail dat ik mijn bindingen los moet halen. Dus gaan ze dan heel moeilijk doen over een tot de nok toe gevulde boardbag?
Ik zie geen andere manier om het mee te nemen eigenlijk, dus ik rol maar zo... en als ze gaan zeiken dan zie ik wel wat ik nog bij anderen in tassen kwijt kan ofzo.
Toch moeilijk eigenlijk, die shit inpakken... Blij dat ik geen helm mee hoef te nemen.
pi_32736240
Ruil je rugzak in voor een ruime weekendtas. Daar kun je veel meer in kwijt. De boardbag + weekenstas in het ruim/aanhanger en de rugzak bij je met je handbagage.
  donderdag 1 december 2005 @ 21:04:29 #98
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32737345
urgh... hoe ga ik nu aan een weekendtas komen? Past daar trouwens serieus zoveel meer in? Ik heb een rugzak als in een hike rugzak... zo'n grote backpack. Volgens mij gaat er 60 liter in ofzo. En die andere rugzak is gewoon een kleine, die ik ook bijna elke dag gebruik voor school .
Maar ndie boardbag, daar gaan ze niet moeilijk over doen denk je?
  donderdag 1 december 2005 @ 21:20:59 #99
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32737875
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:04 schreef Maruku het volgende:
urgh... hoe ga ik nu aan een weekendtas komen? Past daar trouwens serieus zoveel meer in? Ik heb een rugzak als in een hike rugzak... zo'n grote backpack. Volgens mij gaat er 60 liter in ofzo. En die andere rugzak is gewoon een kleine, die ik ook bijna elke dag gebruik voor school .
Maar ndie boardbag, daar gaan ze niet moeilijk over doen denk je?
Er zijn twee mogelijkheden. Vroeg in het seizoen vinden ze alles prima of vroeg in het seizoen heeft de bus geen kar en is het proppen. Chauffeurs doen altijd moeilijk, maar ik heb altijd alles nog meegekregen.
pi_32737934
Boardbag doen ze nooit moeilijk over ook al vermelden ze dat altijd wel.
  donderdag 1 december 2005 @ 21:24:33 #101
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32738008
damn... die chauffeurs kunnen de tering krijgen. Ik bedoel.. het is in de bergen, dan heb je gewoon veel kleren nodig. En shcoenen nemen echt bruut veel ruimte in beslag, dus die kan je ook moeilijk meenemen in je rugzak. Ik vind dat ze niet moeilijk moeten doen.
pi_32738459
dat doen ze dus ook niet, nog nooit meegemaakt.
pi_32738785
met de bus
pi_32738937
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:45 schreef Kentaro het volgende:
met de bus
Leon td nie
pi_32739046
Aub ForumGek, hij staat online

pi_32739162
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:50 schreef Thermo het volgende:

[..]

Leon td nie
Alfa GT Nee
  donderdag 1 december 2005 @ 21:58:38 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32739200
Fiat 500, ja!
pi_32739576
Op naar St. Anton

pi_32740070
Zoow, nog even snel een weekje tussendoor geboekt. 7 januari zit ik in Val Thorens in een appartement zonder enige vorm van luxe what-so-ever :-) voor 250 euri all in valt ook niet meer te verwachten denk ik.
ff een vraagje aan alle F2-bashers... wat zuigt er zo aan die boards? Heb er zelf namelijk ook eentje, en was zelf nogal sceptisch, maar het bevalt me eigenlijk best goed. Hij klappert wel een beetje op hoge snelheid, maar dat was het ook wel.
pi_32740214
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:57 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Alfa GT Nee

racen?
pi_32740447
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:30 schreef Thermo het volgende:

[..]

racen?
Alfa GT
122 kW / 163 pk
bij 6400 tpm
Maximaal koppel 206 Nm
bij 3250 tpm

Seat Leon
150 KW / 204 pk
bij 4400 tpm
Maximaal koppel 390 Nm
bij 1900 tpm

donderdag 1 december 2005 @ 22:43:25 #112
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_32740632
ik dik blij net hele tijd geoefend en zie hier het resultaat:

http://image.badongo.com/(...)121d620eec715d3b.avi
edit: verkeerde board topic
  donderdag 1 december 2005 @ 22:59:16 #113
71115 Rnej
I walk the line
pi_32741192
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:54 schreef GenesiZ het volgende:
Aub ForumGek, hij staat online

[afbeelding]
waar kunnen we m vinden dan? :S
pi_32741565
quote:
waar kunnen we m vinden dan? :S
wat denk je van: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/avatarfg.gif

of was het een grapje?
  vrijdag 2 december 2005 @ 04:53:20 #115
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32746839
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:37 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Alfa GT
122 kW / 163 pk
bij 6400 tpm
Maximaal koppel 206 Nm
bij 3250 tpm

Seat Leon
150 KW / 204 pk
bij 4400 tpm
Maximaal koppel 390 Nm
bij 1900 tpm
Seat Ibiza

86 kw

Gelukkig rijd ik deze winter in een A6 quattro 3.0 tdi (275 pk) naar Kitzbuhel

Sweat dreams
pi_32747588
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:43 schreef luciferist het volgende:
ik dik blij net hele tijd geoefend en zie hier het resultaat:

http://image.badongo.com/(...)121d620eec715d3b.avi
edit: verkeerde board topic
Je valt op het laatst
pi_32747639
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:10 schreef Kentaro het volgende:
Op naar St. Anton

[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me heerlijk heerlijk rijden, 230 met sneeuw
pi_32748072
Yeah, bedankt voor het uploaden GenesiZ !

230 met sneeuw idd...zieke shit !

ik ga misschien morgen naar SW:Z, wie nog meer eventueel?
Fingerspitzgefühl
pi_32748081
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:55 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Je valt op het laatst
Ik kan hem niet zien
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:36:24 #120
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32748211
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:28 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik kan hem niet zien
Nee ik zie ook niks...
pi_32749100
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:37 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Alfa GT
122 kW / 163 pk
bij 6400 tpm
Maximaal koppel 206 Nm
bij 3250 tpm

Seat Leon
150 KW / 204 pk
bij 4400 tpm
Maximaal koppel 390 Nm
bij 1900 tpm

Ho is, 165 pk!

chippen op een diesel is niet eerlijk
pi_32749131
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk heerlijk rijden, 230 met sneeuw
Jawel men, die paar vlokken doet geen hol.

gassen richting de bergen zeg ik je ouwe
pi_32749979
Ik ga naar snowplanet vanmiddag!

Nog even een vraagje;

Mijn bindingen staan nu haaks op m'n bord. 0/0 volgens die schijf. Wat is de meest ideale beginnersstand?
pi_32750215
Nu moet hij het wel doen, foutje in de server. Veel plezier ermee.

Nu doet die van Thermo het niet
pi_32750228
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:28 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ho is, 165 pk!

chippen op een diesel is niet eerlijk
Die van jou is mooier
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:54:39 #126
71115 Rnej
I walk the line
pi_32751088
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:27 schreef ForumGek het volgende:
Yeah, bedankt voor het uploaden GenesiZ !

230 met sneeuw idd...zieke shit !

ik ga misschien morgen naar SW:Z, wie nog meer eventueel?
ik moet van 8u45 tot 17.00 uur werken

op de baan: zoek de lange dude met zwarte muts + rode ster erop

bij de verhuur, zoek de lange dude die in een donkerblauwe (niet-fleece) trui loopt...rood haar + rode sik...
.
(ik heb een 2 jaar oude personeelstrui, ipv die nieuwe veel te warme zooi)
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:57:11 #127
71115 Rnej
I walk the line
pi_32751156
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:08 schreef Roellio het volgende:

Nog even een vraagje;

Mijn bindingen staan nu haaks op m'n bord. 0/0 volgens die schijf. Wat is de meest ideale beginnersstand?
meningen verschillen, maargoed, tussen de volgende standen in (mits je achterste been nooit verder ingedraaid dan je voorste natuurlijk!) moet goed zijn:

voorste been: 30 achterste been 15
voorste been: 24 achterste been 9

bij de snowworld staan ze allemaal 30/15 of daar in de buurt.. maargoed, zorg ervoor dat beide voeten ingedraaid staan, ongeveer 15 graden verschil tussen beide voeten...

op die manier buigen je knieëen niet te ver uit elkaar als je valt.. (en hou je dus je kniebanden enzo heel)
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:16:51 #128
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32751630
mjah, ik weet niet of dat meteen de oplossing is. Ikzelf sta vanaf dag 1 al duck, ahterste been op -6 ofzo, niet idioot veel in ieder geval. Ik weet niet waarom, maar het voelde vanaf het begin goed aan. Ik kreeg mijn eerste huurplank ook op 30/15 ofzo, maar die heb ik erg snel teruggedraaid.
Ik weet niet... ik zou gewoon zo gaan staan dat je rielekst lang kan staan. Ik heb lange tijd een vechtsport gedaan, waar ik eigenlijk al soort van duck stond en ook ver door de knieeen, dus ik denk dat dat de reden is dat ik nu ook duck rij.
pi_32755705
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:20 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die van jou is mooier

Ik vind een leon ook geil hoor
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:09:57 #130
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32757686
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik vind een leon ook geil hoor
Wanneer vragen jullie elkaar in dit topic ten huwelijk?
pi_32758554
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wanneer vragen jullie elkaar in dit topic ten huwelijk?
Een huwelijksaanzoek is niet iets wat je in een topic op internet doet. Maar Thermo gaat wel opkijken als hij thuis komt en die luchtballon vol roze rozen landt in de tuin
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:49:51 #132
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32758848
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Een huwelijksaanzoek is niet iets wat je in een topic op internet doet. Maar Thermo gaat wel opkijken als hij thuis komt en die luchtballon vol roze rozen landt in de tuin
Ouwe romanticus dat je bent Je bent me er eentje!
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:18:26 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32761062
quote:

Nog even een vraagje;

3 x op je skateboard springen en daarvan het gemiddelde nemen.
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:30:19 #134
71115 Rnej
I walk the line
pi_32771993
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:16 schreef Maruku het volgende:
mjah, ik weet niet of dat meteen de oplossing is. Ikzelf sta vanaf dag 1 al duck, ahterste been op -6 ofzo, niet idioot veel in ieder geval. Ik weet niet waarom, maar het voelde vanaf het begin goed aan. Ik kreeg mijn eerste huurplank ook op 30/15 ofzo, maar die heb ik erg snel teruggedraaid.
Ik weet niet... ik zou gewoon zo gaan staan dat je rielekst lang kan staan. Ik heb lange tijd een vechtsport gedaan, waar ik eigenlijk al soort van duck stond en ook ver door de knieeen, dus ik denk dat dat de reden is dat ik nu ook duck rij.
hmmm, als je duck begint leer je vaak verkeerde dingen aan, bovendien is vallen als je duck staat en beginner bent niet aan te raden...
  zaterdag 3 december 2005 @ 03:55:58 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32773842
'Ouwe,,,, dikke meet vannacht in de champs ouwe.
pi_32775557
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:55 schreef XL het volgende:
'Ouwe,,,, dikke meet vannacht in de champs ouwe.
ah men ik was daar 2 meter vandaag gisteravond, maar ik heb afgezien van die treurnis.

Had het eff gezegd ouwe, kwam ik eff mee gin & juice drinken weetje
  zaterdag 3 december 2005 @ 15:48:52 #137
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32781889
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:39 schreef Thermo het volgende:

[..]

ah men ik was daar 2 meter vandaag gisteravond, maar ik heb afgezien van die treurnis.

Had het eff gezegd ouwe, kwam ik eff mee gin & juice drinken weetje
Ik denk dat ik ouwjaar weer ga.
pi_32805667
Omdat ik nu al vijf (serieus) jaar board op een Elan Boulevard, ben ik nu op zoek naar een compleet nieuw setje. Want dat mag ook wel. Nou mag ik mezelf best goed noemen, en hou ik vooral van echt lekker carven. Freestylen zoals jullie doe ik niet aan.
ik heb een tijdje zitten overwegen om een echt carveboard te nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Een keer zo'n ding gehuurd, maar als je in een bocht zit, kom je er niet uit mocht er zich een obstakel voordoen.
Daarnaast zou ik ook meteen hardboats moeten aanschaffen, en das mij ietsje te gortig.

Nu is mijn vraag: What's the best next thing? Ik zoek dus een stijf board om lekker mee te carven (Freeride?).
En nou vond ik eerst de Burton Cruzer, alleen schijnt die wat meer voor beginnelingen te zijn? Ook de Nitro Resistance en de Salomon Forecast lijken me wel ok. Maar is er hier mss iemand die me echt een specifiek board kan aanraden?
Nu kun je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar ik kan het best proberen
En om er hele maandsalarissen aan uit te geven zie ik ook niet zitten voor de twee/drie weken per jaar dat ik board.
Ik zat te denken aan een max van 350,- voor het board alleen

Alvast hartelijk dank iig.
pi_32806722
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:39 schreef JRB het volgende:
Omdat ik nu al vijf (serieus) jaar board op een Elan Boulevard, ben ik nu op zoek naar een compleet nieuw setje. Want dat mag ook wel. Nou mag ik mezelf best goed noemen, en hou ik vooral van echt lekker carven. Freestylen zoals jullie doe ik niet aan.
ik heb een tijdje zitten overwegen om een echt carveboard te nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Een keer zo'n ding gehuurd, maar als je in een bocht zit, kom je er niet uit mocht er zich een obstakel voordoen.
Daarnaast zou ik ook meteen hardboats moeten aanschaffen, en das mij ietsje te gortig.

Nu is mijn vraag: What's the best next thing? Ik zoek dus een stijf board om lekker mee te carven (Freeride?).
En nou vond ik eerst de Burton Cruzer, alleen schijnt die wat meer voor beginnelingen te zijn? Ook de Nitro Resistance en de Salomon Forecast lijken me wel ok. Maar is er hier mss iemand die me echt een specifiek board kan aanraden?
Nu kun je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar ik kan het best proberen
En om er hele maandsalarissen aan uit te geven zie ik ook niet zitten voor de twee/drie weken per jaar dat ik board.

Post even je lengte, gewicht en schoenmaat.
  zondag 4 december 2005 @ 14:41:18 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32807432
quote:

Nog even een vraagje;

Achter 0 en voor +15/+20.
Dat is zoals wij hem altijd instellen als we leerlingen krijgen.
Op die manier heb je een stance waar je alle kanten mee uit kunt
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

hmmm, als je duck begint leer je vaak verkeerde dingen aan, bovendien is vallen als je duck staat en beginner bent niet aan te raden...
Zwaar duck staan is nooit goed. Dan staan je knieën niet meer goed en dan verdraai je veel makkelijker iets.
Maar ingedraaid beginnen is iets wat 15 jaar geleden werd aanbevolen. Wat uiteraard nog steeds in nederland gehanteerd wordt omdat we ongeveer zo ver achter lopen op de rest van de wereld.

Dat je sneller iets verdraait of verkeerd aanleert is onzin. Dat heeft meer te maken met de manier van lesgeven. Als je iets verkeerd aan leert heb je niet opgelet bij de les of verkeerd les gekregen.

Tegenwoordig staan alleen nog alpine boarders of oldskool boarders ingedraaid. Die helemaal niets te maken willen hebben met freestyle of freeride. De techniek die tegenwoordig aangeleerd wordt is juist zo veel mogelijk boven je board en niet ingedraaid.
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:39 schreef JRB het volgende:

Ik heb de afgelopen week hele goeie dingen gehoord over de F2 Eliminator.
Freeride/boardercross board. Daar kun je "wel aardig" mee carven
Hij is alleen wel wat duurder dan 350 euro (549 euro bij blue tomato) maar dan heb je ook wel wat.

Ik heb wel een tip voor je (wat de rest ook waarschijnlijk zal gaan zeggen)
Geef iets meer geld uit aan een board. De definitie van "goed" is natuurlijk vrij breed te noemen, maar ik denk wel dat je iets meer geld moet gaan uitgeven aan een board als je een goede snowboarder bent.
De Cruzer is een board voor mensen die 1 of 2 weken les hebben gehad. Salomon Forecast is dan gelijk weer een hele andere categorie maar dat is niet echt een freeride board.
Nitro Resistance ken ik verder niet zo goed...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 4 december 2005 @ 14:55:48 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32807821
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald

Voor de mensen die het willen weten zijn hier de praktijkcijfers:
Schulefahren: 2
Lehrauftritt: 2
Gelande: 3
Competition: 3

(5 is het laagste en 1 het hoogste... Bij 5 ben je gezakt, bij 4/3/2/1 geslaagd)
(Schulefahren=bochten voordoen voor leerlingen. Lehrauftritt=oefening uitleggen. Gelande=eigen kunnen offpiste. Competition=slalom)
De Theoriecijfers waren niet zo heel erg denderend maar goed genoeg om het papiertje te krijgen
Het was 1 van de hoogste praktijkresultaten van die week zei de ausbilder (opleider)

Slalom ging woensdag niet zo heel erg goed. Zat wel op meer dan een seconde binnen de toegestane tijd (je moest binnen een bepaalde tijd binnen zijn) maar ben niet erg tevreden. Had veel harder gekund maar gleed een paar keer weg. Maar goed, het is goed genoeg en voor iemand die nog nooit een slalom heeft gereden ben ik best tevreden
Lehrauftritt is natuurlijk niet zo heel moeilijk als je al een seizoen hebt lesgegeven.
Vrijdag moesten we nog de Gelande en het Schulefahren doen.
Gelande begonnen we weer. We moesten eerst een sportieve afdaling offpiste maken met grote bochten. Op een niet zo heel erg steil stuk (ik denk 30% ofzo) Dus ik heb me helemaal de sloffen uit me boots gereden om maar zo sportief mogelijk naar beneden te komen. Dat uit gelukkig redelijk gelukt
Daarna moesten we een sportieve afdaling met korte bochten op een steile helling (55% ongeveer). Dat ging niet zo heel goed. Had me board al een paar dagen niet geslepen dus gleed een paar keer weg waardoor het er allemaal niet zo heel erg geweldig uit zag voor mijn gevoel. Maar weer goed genoeg
Daarna Schulefahren. We moesten een gedrifte bocht met hoogontlasting voor doen (dus overdreven rijden) en een gesneden bocht met hoogonlasting en als laatste een "kurtzschwung" doen. Nou is carven wel aan mij besteed dus dat ging wel goed. Die anderen trouwens ook.

Zo kwam ik dus aan mijn cijfertjes
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_32808539
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:55 schreef Komakie het volgende:
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald
Congrats, .

Wat had je trouwens voor het bierdrinken?

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32808755
Gefelicteerd!

En bedankt voor de antwoorden, dat de Cruzer het niet zou worden zag ik al aankomen, maar duidelijkheid is altijd mooi.
Die F2 Eliminator, dat gaat me dus veels te duur worden, ik heb ook nog genoeg andere uitgaven ben ik bang.
Natuurlijk moet je op een board niet bezuinigen, eensch, maar eigenlijk moet je dat met alle dingen in het leven niet doen, toch? Ik zal wel als een heel nuchtere calvinist overkomen tussen jullie boarder addicts, maar iets in me weegt de prijs toch altijd af tegen de drie weekjes per jaar dat ik in de sneeuw sta.
Ik ben 1,85; 70 kg en heb schoenmaat 44 (en 18 jaar). Behoorlijk licht dus, en een 168 zoals ik nu heb is dus ook wat te lang denk ik.

De hele grap is, is dat die Elan Boulevard 168 het enige board is dat ik ooit heb gehad. Gekregen voor kerst (vader had kenissen bij Elanfabriek) als 13 jarige. Pa was die hard skier, en had dus geen flauw benul van lengteverhoudingen met snowboards.
"Zal vast wel zelfde zijn als bij ski's..."
Of hij wist het wel en wilde me straffen voor m'n overstap van skien naar boarden.
Dat kreng was dus een kop groter dan ik. Maargoed, ik heb het verdomme geleerd op dat board, wist ik veel. Daarvoor nog even 3 daagjes les gehad met een plastic plankje van 150 ofzo, en toen meteen aan de slag met die Boulevard.
Ik denk dat ik het stukken zwaarder heb gehad dan de meeste beginners

Maar ik ben nu wel natuurlijk wel benieuwd wat voor soort board die Salomon Forecast is, puur een boardercross plank?
  zondag 4 december 2005 @ 16:10:02 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_32809776
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef JRB het volgende:

Maar ik ben nu wel natuurlijk wel benieuwd wat voor soort board die Salomon Forecast is, puur een boardercross plank?
forecast is geen boardercrosser hoor, denk dat het een redelijke allrounder is.. zeker met dat torsionele systeem erin....

tis wel ff wennen met sturen, maar daarna boardt ie als de beste... schijnt echt een goeie plank te zijn
pi_32811527
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef JRB het volgende:
Gefelicteerd!

En bedankt voor de antwoorden, dat de Cruzer het niet zou worden zag ik al aankomen, maar duidelijkheid is altijd mooi.
Die F2 Eliminator, dat gaat me dus veels te duur worden, ik heb ook nog genoeg andere uitgaven ben ik bang.
Natuurlijk moet je op een board niet bezuinigen, eensch, maar eigenlijk moet je dat met alle dingen in het leven niet doen, toch? Ik zal wel als een heel nuchtere calvinist overkomen tussen jullie boarder addicts, maar iets in me weegt de prijs toch altijd af tegen de drie weekjes per jaar dat ik in de sneeuw sta.
Ik ben 1,85; 70 kg en heb schoenmaat 44 (en 18 jaar). Behoorlijk licht dus, en een 168 zoals ik nu heb is dus ook wat te lang denk ik.

De hele grap is, is dat die Elan Boulevard 168 het enige board is dat ik ooit heb gehad. Gekregen voor kerst (vader had kenissen bij Elanfabriek) als 13 jarige. Pa was die hard skier, en had dus geen flauw benul van lengteverhoudingen met snowboards.
"Zal vast wel zelfde zijn als bij ski's..."
Of hij wist het wel en wilde me straffen voor m'n overstap van skien naar boarden.
Dat kreng was dus een kop groter dan ik. Maargoed, ik heb het verdomme geleerd op dat board, wist ik veel. Daarvoor nog even 3 daagjes les gehad met een plastic plankje van 150 ofzo, en toen meteen aan de slag met die Boulevard.
Ik denk dat ik het stukken zwaarder heb gehad dan de meeste beginners

Here you go, Santa Cruz All Star. Perfect all mountain board, in deze lengte met jouw gewicht is het een heerlijke knalbak - 200 euro - en wijd genoeg voor je maatje 44.

http://www.blue-tomato.at(...)Wdx3PrqPEBWgen8Aie-1
pi_32811601
quote:
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald
  zondag 4 december 2005 @ 18:00:24 #147
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32812914
quote:
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald
Les geven dus deze winter?
  zondag 4 december 2005 @ 18:18:01 #148
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32813307
Komakie, gefeliciteerd ouwe! Je weet!

Vroeger heb ik trouwens ook leren hardbooten op planken die langer waren dan ik. Back in the old days Een Oxygen plank (die zullen wel terecht failliet zijn) van 1,67 als mannetje uit de brugklas
pi_32813378
Nu is het niet m'n bedoeling om meteen dit hele topic vol te spammen met vragen, maarreh...

Deze Santa Cruz Duo GXL?
pi_32814522
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:21 schreef JRB het volgende:
Nu is het niet m'n bedoeling om meteen dit hele topic vol te spammen met vragen, maarreh...

Deze Santa Cruz Duo GXL?
Die had ik zien staan, maar een waist van 25 cm en maat 44 dat gaat niet werken.
  zondag 4 december 2005 @ 19:25:42 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32814986
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:09 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die had ik zien staan, maar een waist van 25 cm en maat 44 dat gaat niet werken.
He Kentaro, is de prijs van die dominant al naar 150?
pi_32815101
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:25 schreef XL het volgende:

[..]

He Kentaro, is de prijs van die dominant al naar 150?
nee dat gaat niet gebeuren ouwe.
  zondag 4 december 2005 @ 20:17:26 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32816724
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:28 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Vet jammer, je weet.
Dan stel ik mijn freestyle ambitie wel een jaartje uit.
pi_32818140
Komakie, gefeliciteerd met je Landes. De rake shit, ouwe!
  zondag 4 december 2005 @ 21:06:13 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32818263
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:00 schreef NoComment het volgende:

[..]

Les geven dus deze winter?
Dat sowieso

Nog ff 2 weekjes werken en dan ben ik weer vertrokken.
Werd vanavond ff gebeld door iemand van me werk dat het vet druk is enzo. Kan nu al niet wachten om weg te zijn

Trouwens, www.hot-zone.tv is geupdate met de gegevens van onze school
Ik sta er ook tussen
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:18 schreef XL het volgende:
Komakie, gefeliciteerd ouwe! Je weet!

Vroeger heb ik trouwens ook leren hardbooten op planken die langer waren dan ik. Back in the old days Een Oxygen plank (die zullen wel terecht failliet zijn) van 1,67 als mannetje uit de brugklas
thnx m8

Oxygen bestaat als het goed is nog steeds en maken ook nog steeds snowboards
http://www.oxygensnowboards.com/
Hoewel hun website nog van 2002/2003 is...

Er was iemand bij de opleiding vorige week met een Oxygen snowboard. Hardbooter natuurlijk. Het blijven rare lui
pi_32818796
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:09 schreef Kentaro het volgende:

[..]

True, maar die All Star heeft een waist van 25,6, maakt dat zo gigantisch veel uit? Want dat board spreekt mij wel wat meer aan, en die aanbieding is wel erg
Ik ga van de week maar eens bij The Old Man hier in A'dam kijken.
  zondag 4 december 2005 @ 21:54:20 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32819780
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:23 schreef JRB het volgende:

[..]

True, maar die All Star heeft een waist van 25,6, maakt dat zo gigantisch veel uit? Want dat board spreekt mij wel wat meer aan, en die aanbieding is wel erg
Als jij een echte carve-stance hebt zou het misschien net kunnen passen.
pi_32819832
quote:
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald
Goeie shit, wat ik me dus wel altijd nog afvraag, bij het lesgeef gedeelte ben je dan echt met kinderen bezig of geef je les aan de "groep"...

Ik ben me ook al een beetje gaan voorbereiden op lesgeef technieken van snowboarders en methodische opbouw en dergelijke, maar is er nog literatuur aan te raden? Ik heb een boekje met de naam: sportwijzer; snowboarden geschreven door Erich Frischenschlager & G. Ladig met als inhoud techniek - tactiek - theorie..

Aangezien het toch allemaal duits is en die duitse snowboard termen me redelijk onbekend zijn zcoht ik dus iets in die richting. Ik ga ook maar een cursus duits doen oid, omdat ik het voor school verplicht (twee vliegen in een klap) ben en zo dus ook meer voorbereid daar aankom (inmiddels 4 jaar geen taal meer op school )
  zondag 4 december 2005 @ 22:16:46 #159
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32820567
Overigens Komakie, ik begrijp dat jij over twee weken weer een tijd in het buitenland zit? Volgens mij wilde je snel van die P1's af toch? Of zijn ze nog steeds niet terug... (dan moet ik zo zachtjesaan eens gaan kijken voor iets anders, de 22e vertrek ik ook...)
pi_32820780
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:23 schreef JRB het volgende:

[..]

Dat maakt heel veel verschil. Het is nl het smalste punt. Dus op het punt waar je voeten staan scheelt het zomaar 2,5 / 3 cm. Die 25 gaat nooit passen.
  zondag 4 december 2005 @ 23:21:20 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32822666
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:55 schreef Bramvanlith het volgende:

[..]

Goeie shit, wat ik me dus wel altijd nog afvraag, bij het lesgeef gedeelte ben je dan echt met kinderen bezig of geef je les aan de "groep"...
Je geeft gewoon les aan de groep waar je in zit.
Ze trekken niet zomaar ff een blik met kids open
quote:
Ik ben me ook al een beetje gaan voorbereiden op lesgeef technieken van snowboarders en methodische opbouw en dergelijke, maar is er nog literatuur aan te raden? Ik heb een boekje met de naam: sportwijzer; snowboarden geschreven door Erich Frischenschlager & G. Ladig met als inhoud techniek - tactiek - theorie..

Aangezien het toch allemaal duits is en die duitse snowboard termen me redelijk onbekend zijn zcoht ik dus iets in die richting. Ik ga ook maar een cursus duits doen oid, omdat ik het voor school verplicht (twee vliegen in een klap) ben en zo dus ook meer voorbereid daar aankom (inmiddels 4 jaar geen taal meer op school )
Ik heb niet echt literatuur van te voren gelezen.
De termen zijn ook niet heel erg moeilijk hoor. Vooral niet als je een beetje in het snowboardwereldje bekend bent.

De taal kan soms wat problematisch zijn. Het is wel handig om wat voor te bereiden, maar verder zou ik er gewoon een beetje blanco heen gaan. Vooral ook omdat er nogal wat verschillende opvattingen zijn over het aanleren van technieken en opbouw enzo. Dus als je van te voren dingen gaat lezen ga je misschien wel de verkeerde dingen lezen/leren...
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:16 schreef NoComment het volgende:
Overigens Komakie, ik begrijp dat jij over twee weken weer een tijd in het buitenland zit? Volgens mij wilde je snel van die P1's af toch? Of zijn ze nog steeds niet terug... (dan moet ik zo zachtjesaan eens gaan kijken voor iets anders, de 22e vertrek ik ook...)
Ze zijn nog steeds niet terug
Maar ik ben ook pas vandaag terug gekomen uit oostenrijk

Ik ga donderdag ff kijken voor me bindingen. Hoe het er mee staat enzo. Ik hoop nu ze toch wel zo'n beetje terug te krijgen

en jep, ik zit over 2 weken in het buitenland...
  zondag 4 december 2005 @ 23:26:26 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32822845
pi_32823833
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:26 schreef XL het volgende:
Zie mijn laatste post:
[FOTO'S] Showtime - Het SPT foto topic.
Ze werken niet
  zondag 4 december 2005 @ 23:58:09 #164
71115 Rnej
I walk the line
pi_32823873
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:28 schreef Kentaro het volgende:

[..]

hoeveel vraag je voor die dominant? specs?

ik heb misschien wel interesse
  maandag 5 december 2005 @ 08:08:01 #165
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32827302
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:26 schreef XL het volgende:
Zie mijn laatste post:
[FOTO'S] Showtime - Het SPT foto topic.
Die kruisjes zijn vet, ouwe!

Ik kan hier @ stage niet bij mijn eigen werkplek, er is ingebroken Beetje klote aangezien mijn aantekeningen daar liggen...
  maandag 5 december 2005 @ 08:35:39 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32827493
quote:
Op maandag 5 december 2005 08:08 schreef NoComment het volgende:

[..]

Die kruisjes zijn vet, ouwe!
ik weet, weet je!
Desondanks heb ik de links aangepast en nu werken ze weer.
  maandag 5 december 2005 @ 08:38:09 #167
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32827514
quote:
Op maandag 5 december 2005 08:35 schreef XL het volgende:

[..]

ik weet, weet je!
Desondanks heb ik de links aangepast en nu werken ze weer.
Nice
  maandag 5 december 2005 @ 10:05:57 #168
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32828705
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:21 schreef JRB het volgende:

Deze Santa Cruz Duo GXL?
Afgelopen jaar ook in dilemma gezeten of ik die niet zou nemen; als opvolger van de plank die ik heb gebroken vorige winter (ook een duo, paar jaar ouder mordel). Ben met mijn boardstijl (op zijn tijd eens een flinke sprong of slide en aardig wat pistetricks tussendoor) een beetje huiverig voor die dubbele kern.. Bij even zoeken op het net naar duo's blijkt dat ik niet de enige was die een duo heeft gebroken. Samenvattend: rijdt als een droom, maar met een risico.

Komokie, ik ben wat later dan een hoop anderen, maar toch: gefeliciteerd ouwe
quote:
Thomas hat einen super Style.
pi_32828952
idd..Komakie ! Gefeliciteerd !

Woehoo, ik heb me Oakley O-fram XS binnen, fijne bril. Niet zo groot, maar toch goed (mag ik hopen). En het belangrijkste, hij past !

Nu nog een paar dvd's bestellen binnekort, en het is allemaal goed. Nu alleen nog de tijd uitzetten tot half februari !
Fingerspitzgefühl
  maandag 5 december 2005 @ 13:07:56 #170
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_32832838
Heeft iemand hier ervaring met operatie aan de schouderbanden? Moet misschien geopereerd worden nadat me schouder voor 4de keer uit de kom is met boarden.
  maandag 5 december 2005 @ 13:14:10 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32833039
quote:
Op maandag 5 december 2005 10:05 schreef 360sjors het volgende:
Komokie, ik ben wat later dan een hoop anderen, maar toch: gefeliciteerd ouwe
[..]
quote:
Thomas hat einen super Style.
Het is maar ff dat je het weet he
pi_32833188
He thomas, du hat einen super style!

Gefeli ouwe
  maandag 5 december 2005 @ 13:23:17 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32833309
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:19 schreef Thermo het volgende:
He thomas, du hat einen super style!

Gefeli ouwe
Er hat
Du hast

pi_32833401
ja ik zat al du hast te typen

Dat ze daar nog gelijk in hadden.. altijd je eerste ingeving volgen
pi_32833647
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:07 schreef Basje_B het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met operatie aan de schouderbanden? Moet misschien geopereerd worden nadat me schouder voor 4de keer uit de kom is met boarden.
Ik heb alleen een sleutelbeenoperatie gehad...nee dus.Ik heb wel 2 weken in het gipsgezeten. En toenzat me arm (rechter) tegen mijn lichaam aan. Enhet gips er omheen...mijn lichaam dus.Ikwas net een mummie, en het stonk verschrikkelijk toen het eraf ging !

Sterkte
Fingerspitzgefühl
pi_32836491
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

Dom 150 van afgelopen seizoen
  maandag 5 december 2005 @ 15:26:07 #177
71115 Rnej
I walk the line
pi_32836546
helaas, 150 is te kort en te smal.... heb schoenmaat 13, dusja :S
  maandag 5 december 2005 @ 16:26:05 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32838213
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:26 schreef Rnej het volgende:
helaas, 150 is te kort en te smal.... heb schoenmaat 13, dusja :S
Schoenmaat 13....

Een dominant is niet echt iets voor jou nee
sowieso bijna geen enkel freestyle board denk ik. Omdat freestyleboards bijna nooit echt goed brede boards zijn.
Hoewel mijn voeten 2 amerikaanse maten kleiner zijn, heb ik al vaak problemen met freestyle boards (Met de lengte vooral trouwens). maar ja, ik rij sowieso liever met all-mountain boards
pi_32838351
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Schoenmaat 13....

Een dominant is niet echt iets voor jou nee
sowieso bijna geen enkel freestyle board denk ik. Omdat freestyleboards bijna nooit echt goed brede boards zijn.
Hoewel mijn voeten 2 amerikaanse maten kleiner zijn, heb ik al vaak problemen met freestyle boards (Met de lengte vooral trouwens). maar ja, ik rij sowieso liever met all-mountain boards
all-mountain boards
pi_32838638
Maatje sneeuwschuiver gaat MAKKELIJK op een Dominant 159.

Thomas

pi_32838925
WTF...schoenmaat 13 ! En ik heb maat 6, mijn maat verschil gewoon !
Fingerspitzgefühl
  maandag 5 december 2005 @ 17:23:37 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32839666
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:31 schreef Kentaro het volgende:

[..]

all-mountain boards
Zegt hij met z'n Custom X
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:41 schreef Thermo het volgende:
Maatje sneeuwschuiver gaat MAKKELIJK op een Dominant 159.

Thomas

26cm waist.... nouja ok het zou net kunnen
Maar de Dominant is wel een beetje een uitzondering
  maandag 5 december 2005 @ 17:25:57 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32839712
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:53 schreef ForumGek het volgende:
WTF...schoenmaat 13 ! En ik heb maat 6, mijn maat verschil gewoon !
jou schoenmaat is dan ook wel belachelijk klein he...
dat zjin meisjes maatjes

Jij kan gewoon een van de vrouwen schoenen
  maandag 5 december 2005 @ 17:35:30 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32839963
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

jou schoenmaat is dan ook wel belachelijk klein he...
dat zjin meisjes maatjes

Jij kan gewoon een van de vrouwen schoenen
De burton shaun white smalls
pi_32840460
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:23 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zegt hij met z'n Custom X
[..]

26cm waist.... nouja ok het zou net kunnen
Maar de Dominant is wel een beetje een uitzondering
The machine, Squad jibster, squad.
  maandag 5 december 2005 @ 18:15:20 #186
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32841000
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:53 schreef Thermo het volgende:

[..]

The machine, Squad jibster, squad.
Verkoopt Duijvenstein Volkl?
  maandag 5 december 2005 @ 19:24:04 #187
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32842903
Woei ik kan met een gerust hart op vakantie... er was nog een kans dat ik een tentamen moest overdoen de 23ste, maar aangezien ik een 7 heb kan ik de 22ste lekker vertrekken
pi_32850875
Ik heb zojuist oudejaarsavond geboekt in een luxe **** hotel te Landgraaf http://www.winselerhof.com/ en dan Hotel WinselerHof. Als kado voor mijn vriendin. In de ochtend hier weg van Spijkenisse. Daarna een beetje slenteren in Landgraaf en Valkenburg. In Valkenburg lekker uit eten en genieten van oudejaarsavond. Glaasje champagne erbij om 24:00 en dan op tijd naar bed want de volgende ochtend staat er wat leuks in de tuin na het onbijt, namelijk Snowworld Landgraaf. Deze kun je via een mooie tuinwandeling bereiken. De 1e dag van het jaar moet je uiteraard goed beginnen met een snowboard-dagje

Ik heb er zin in

dinsdag 6 december 2005 @ 00:12:53 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32851528
Ik ga het nieuwe jaar denk ik niet beginnen met een dagje boarden. Dat doe ik de rest van het seizoen wel
Tenzij er veel poeder gevallen is misschien...

Vorig jaar ging het ook zo. Dik uit gaan in Gerlos tot iets van 7h in de ochtend en dan brak je bed in rollen (met of zonder vrouwlijk schoon erbij ) en lekker laat eruit komen en de volgende dag weer volle bak aan de gang.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:28:38 #190
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32851930
hmm heb ook wel eens geboard met een kater van hier tot tokio, das idd niet aan te raden... damn wat gaat je evenwicht ervan naar de klote zeg ik kon die ochtend amper lopen, laat staan boarden...vraag er maar naar bij de andere true lifers, iets met spaghetti enzo..
pi_32854955
Herkenbaar !

's nachts naar het huis getilt worden door een aantal bekenden. er vervolgens eenhalf uur over doen om de deur open tekrijgen. (lastig zo'n sleutel) de trap opslenteren). Eenmaal op je kamer gigantische braakjes leggen. "s ochtends wakker worden en dan gezellig ontbijten met de familie. Bij het zien van de cruesli kwam de halve liter schnaps die ik ge-ad had er finaal weer uit . Tot 11 uur in bed gelegen en toen móest ik weer de piste op van mams. iets met "s avonds een vent, 's ochtends een vent" !

De busreis was kut, maar eenmaal op de plank staan en de schone lucht langs je voelen deed veel goed...echt heerlijk !
Fingerspitzgefühl
pi_32855473
Ik vind een skipas iets te duur om een ochtend dusdanig brak te zijn dat ik de piste niet op kan. Bovendien vind ik het onverantwoord ten opzichte van je mede-pistegebruikers.
pi_32856499
Het was ook niet gepland..het was een wanhoopsdaad. Het meisje waar ik achteraan ging, ging ineens met iemand anders praten ( ) En toen ging ik aan de fles. Wel spijt van gehad, maar achteraf kunnen we erom lachen !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:22:46 #194
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32856695
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Het was ook niet gepland..het was een wanhoopsdaad. Het meisje waar ik achteraan ging, ging ineens met iemand anders praten ( ) En toen ging ik aan de fles. Wel spijt van gehad, maar achteraf kunnen we erom lachen !
vrouwen..... je kunt beter kippen houden.

dinsdag 6 december 2005 @ 10:28:51 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32856820
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:52 schreef ForumGek het volgende:
Herkenbaar !

's nachts naar het huis getilt worden door een aantal bekenden. er vervolgens eenhalf uur over doen om de deur open tekrijgen. (lastig zo'n sleutel) de trap opslenteren). Eenmaal op je kamer gigantische braakjes leggen. "s ochtends wakker worden en dan gezellig ontbijten met de familie. Bij het zien van de cruesli kwam de halve liter schnaps die ik ge-ad had er finaal weer uit . Tot 11 uur in bed gelegen en toen móest ik weer de piste op van mams. iets met "s avonds een vent, 's ochtends een vent" !

De busreis was kut, maar eenmaal op de plank staan en de schone lucht langs je voelen deed veel goed...echt heerlijk !
Je moeder is een wijze vrouw

Gewoon niet mega dronken worden in snowboardvakanties. Dat is zonde van de tijd. Dan ga je iets doen wat je thuis ook gewoon kunt doen.

Maar ja, vrouwen he...
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:26 schreef beerke het volgende:
Ik vind een skipas iets te duur om een ochtend dusdanig brak te zijn dat ik de piste niet op kan. Bovendien vind ik het onverantwoord ten opzichte van je mede-pistegebruikers.
pfff Moraalridder

quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:22 schreef XL het volgende:

[..]

vrouwen..... je kunt beter kippen houden.

Of Tarwe verbouwen. Dat kakelt tenminste niet
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:30:20 #196
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32856847
De snowboardschool heeft trouwens gevraagd om een les voor te bereiden met nieuwe dingen die ik dan weer aan de andere leraren kan leren
pi_32856862
Het sneeuwt nu gewoon al 2 dagen in Mallnitz..ik wil hier weg ! !

We gaan waarschijnlijk ook 1 week voor de vakantie, moet ik me gaan ziekmelden..yeah . Nu ff zien te regelen dat ik er 2 weken blijf en dan met de trein terug kom ofzo, zou wel héél relaxt zijn dan !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:33:41 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32856895
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:31 schreef ForumGek het volgende:
Het sneeuwt nu gewoon al 2 dagen in Mallnitz..ik wil hier weg ! !

We gaan waarschijnlijk ook 1 week voor de vakantie, moet ik me gaan ziekmelden..yeah . Nu ff zien te regelen dat ik er 2 weken blijf en dan met de trein terug kom ofzo, zou wel héél relaxt zijn dan !
Ik ken iemand die in Mallnitz les geeft bij een skischool (als snowboardleraar)
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:35:10 #199
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32856926
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:28 schreef Komakie het volgende:

Of Tarwe verbouwen. Dat kakelt tenminste niet
Met tarwe kun je geen *#$* hebben....
Ik distantieer me verder van het onderwerp, maar kom van het boerenland en daar hoor je wel eens dingen
pi_32856933
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:30 schreef Komakie het volgende:
De snowboardschool heeft trouwens gevraagd om een les voor te bereiden met nieuwe dingen die ik dan weer aan de andere leraren kan leren
Doe een leuke warming-up op dag 1 voor de snowboardleerlingen. Bij ons gaat dat ritueel al jaren mee, om het lichaampjes soepel en warm te maken het gaat als volgt:

Ga met de hele groep in een grote cirkel staan. Ga vervolgens "paardje rijden" (d.m.v. met je handenop je boven benen te tikken en ze ook langs elkaar doet, je kent het wel). Leg eerst uit dat je bij een aantal woorden zoals lasso dingen meot gaan doen hier zijn de woorden met uitleg:

Lasso: iedereen doet als of ie een lasso gooit en trekt haalt hem in, tijdens het inhalen van de lasso loop je allemaal naar het midden toe, daar eenmaal aangekomen ga je weer terug.

Balk/Boom ander liggend voorwerp: iedereen springt tijdens het paardje rijden

Overhangend iets: iedereen bukt !

Liggen: Iedereen zo snel mogelijk liggen en dan weer opstaan

En dan variëren, tussen door doe je de heletijd het paardje rijden, erg gezellige manier om de groep een beetje te leren kennen en warm te worden.
Fingerspitzgefühl
pi_32856945
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ken iemand die in Mallnitz les geeft bij een skischool (als snowboardleraar)
Geef me een naam en de kans is groot dat ík weet wie het is...hij mij waarsch. niet
Fingerspitzgefühl
pi_32857015
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Doe een leuke warming-up op dag 1 voor de snowboardleerlingen. Bij ons gaat dat ritueel al jaren mee, om het lichaampjes soepel en warm te maken het gaat als volgt:

Ga met de hele groep in een grote cirkel staan. Ga vervolgens "paardje rijden" (d.m.v. met je handenop je boven benen te tikken en ze ook langs elkaar doet, je kent het wel). Leg eerst uit dat je bij een aantal woorden zoals lasso dingen meot gaan doen hier zijn de woorden met uitleg:

Lasso: iedereen doet als of ie een lasso gooit en trekt haalt hem in, tijdens het inhalen van de lasso loop je allemaal naar het midden toe, daar eenmaal aangekomen ga je weer terug.

En dan variëren, tussen door doe je de heletijd het paardje rijden, erg gezellige manier om de groep een beetje te leren kennen en warm te worden.
Dat zie je die schoolskiklasjes altijd doen, druk te zwaaien met armen en hoppen op die hardboots. Hmja, ik ben meestal al warm van de 15 minuten lopen naar de lift (eerste gondel, je weet), en dan wordt de rest vanzelf wel warm bij de eerste twee runs.

Mezelf voor gek zetten met idiote Lasso Paardentricks doe ik thuis wel. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32857081
Je hebt natuurlijk een ego hoog te houden?

[ Bericht 4% gewijzigd door ForumGek op 06-12-2005 10:50:56 ]
Fingerspitzgefühl
pi_32857135
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:43 schreef ForumGek het volgende:
Je hebt natuurlijk een ego om hoog te houden?
Ik zou het op eigenwaarde gooien .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32857154
Ook belangrijk !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:49:07 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32857236
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:44 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ik zou het op eigenwaarde gooien .
Ego, Eigenwaarde....

Als je een beetje Style hebt noem je dat Image.
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:00:04 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_32858901
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Verkoopt Duijvenstein Volkl?
yes.

enne ja, ik hoopte op een dominant 159 of een 154, ging misschien ook nog net

kga trouwens de driver X kopen binnekort :-D .. de zwarte... de 16e komt mijn loon binnen :-) whiej
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:09:05 #208
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32861901
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/785191/8/25#32854955]dinsdag 6 december 2005

Bij het zien van de cruesli kwam de halve liter schnaps die ik ge-ad had er finaal weer uit . Tot 11 uur in bed gelegen en toen móest ik weer de piste op van mams. iets met "s avonds een vent, 's ochtends een vent" !
Respect

Nadat je hebt genekt ben je (ik in ieder geval) 9 van de 10 keer wel je brakke gevoel kwijt!
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:23:27 #209
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32862266
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Respect

Nadat je hebt genekt ben je (ik in ieder geval) 9 van de 10 keer wel je brakke gevoel kwijt!
Wat is er mis met brak zijn?
pi_32863016
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Respect

Dit weekend wel...maar 0,5L 40% alcohol is niet goed..dat blijft wel ff !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:58:49 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32863121
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dit weekend wel...maar 0,5L 40% alcohol is niet goed..dat blijft wel ff !
Volgens mij zou ik doodvallen bij mijn definitie van adten, je weet
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:57:06 #212
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32864598
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef XL het volgende:

[..]

Met tarwe kun je geen *#$* hebben....
Ik distantieer me verder van het onderwerp, maar kom van het boerenland en daar hoor je wel eens dingen
Ik wil het er niet eens meer over hebben...
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat zijn idd leuke dingen ja

ik heb er zelf ook weer een aantal opgedaan afgelopen opleiding.
- Slope style warmingup
Iedereen blijft op zijn plaats hardlopen. De leraar zegt dan wat voor hindernissen+tricks er gaan wordt. Dus als je zegt "Daar komt een schans!!! 360!!!!" moet iedereen een rondje draaien. Als je zegt "frontside rail" gaat iedereen zo staan alsof hij over een rail rijdt.
Van te voren natuurlijk wel ff uitleggen hoe het werkt (vooral de frontflip aan het einde is leuk )

- Boardercross
ongeveer hetzelfde idee als bij de slope style.

- Berenjacht.
Verhaaltje over een jager (die gespeeld wordt door de leerlingen) op berenjacht.
De jager loopt door het bos (leerlingen lopen een beetje door hun knieën gezakt) en we moeten klimmen (net alsof je klimt), zwemmen (op de grond doen alsof je zwemt) en aan het einde is daar de beer en vlucht je. Door hard weg te rennen.

Dan heb je nog wedstrijdjes hardlopen (of een rugzak heen in 2 teams bijvoorbeeld) Sumo worstelen, het Mcdonalds spel en ga zo maar door

Je moet gewoon zorgen dat je voor 5 dagen verschillende warmingups hebt. Langer krijg jij je leerlingen toch niet
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:39 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dat zie je die schoolskiklasjes altijd doen, druk te zwaaien met armen en hoppen op die hardboots. Hmja, ik ben meestal al warm van de 15 minuten lopen naar de lift (eerste gondel, je weet), en dan wordt de rest vanzelf wel warm bij de eerste twee runs.

Mezelf voor gek zetten met idiote Lasso Paardentricks doe ik thuis wel. .
Ik ken een arrogant jongetje die nogal goed kan snowboarden. Die deed ook nooit een warmingup. Altijd 2 keer een kicker nemen voordat een webstrijd begon en dan gelijk springen.
2 maanden geleden is hij hard op z'n bek gegaan en spierscheuringen opgelopen omdat zijn spieren niet warm waren

Ik zeg niet dat je gelijk wat scheurt als je geen warmingup doet, maar het is best lachen om het te doen. Vooral als je met een grote groep leerlingen bent.
pi_32864983
Een moraalridder... ik

Ik heb trouwens vandaag een Giro SST aangeschaft. Ik ben er zeer content mee.

dinsdag 6 december 2005 @ 17:24:59 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32866849
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:11 schreef beerke het volgende:
Een moraalridder... ik

[afbeelding]
waarom denk je dat er de bij stond....

dinsdag 6 december 2005 @ 17:26:55 #215
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32866903
quote:
Een moraalridder... ik

[afbeelding]
Dat vind ik nou echt een heeeeele ruige supercooooole helm (en dat is niet alleen omdat ik hem ook heb, je weet).
pi_32867390
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

waarom denk je dat er de bij stond....

Ouwe, ik vond het een vet chille reactie van je. Ik moest er ook smakelijk om lachen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:33:57 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32870229
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:44 schreef beerke het volgende:

[..]

Ouwe, ik vond het een vet chille reactie van je. Ik moest er ook smakelijk om lachen.
thnx dreumes
pi_32874297
damn, tsjoe
  dinsdag 6 december 2005 @ 23:15:27 #219
54067 Aernoud
Aapachtig paars?
pi_32877154
quote:
Een moraalridder... ik

[afbeelding]
wat dacht van je de k2 black hawk one? pilotenlook, met mp3 en 'wolkietolkie' . voor 300 pegelen voor jou

ik moet nieuwe handschoenen, en nou vroeg ik me af of jullie bekent zijn met de gloves waar verharde stukken inzitten, zogezegd voor voorkomen van botbreuken(pols dan). het leek me dat met een beetje vallen de stukken (zoals vroeger de kniebeschermers door de skatebroeken ) plastic door het textiel heen slijten? en zitten ze wel lekker? perry heeft een paar van protest, heb die even aangehad, maar erg bewegingsvrij ben je niet, dus ze moeten wel supergoed isolerend zijn. iemand die er ervaring mee heeft?
Heb jij nog ergens een platypus liggen? Stuur hem op naar mij en ontvang een aardige vergoeding!
pi_32877863
Gevraagd: La Plagne experts!

probleem is als volgt; ik kan (voor dezelfde prijs) kiezen tussen een verblijf in Le Mont Soleil (in Plagne Soleil, vrij direct aan de piste) of een luxer appartement in Belle Plagne (Les Balcons de Belle Plagne). Neem aan; dat appartement in Belle Plagne is inderdaad mooier. Probleem is dus dat het crappy ding bij Mont Soleil natuurlijk veel meer in het centrum ligt.

Nu is mijn vraag;
1. Wat is qua liftenvoorziening beter; plagne soleil of belle plagne (om dus elke dag de kam over te moeten naar het Plagne Centre zie ik eigenlijk niet zo zitten)
2. Wat is qua uitgaan beter? Plagne Soleil is zelf natuurlijk brak maar ligt dicht bij de kern van Plagne Centre; dus de vraag is of je 's s avonds vanuit daar wel naar Plagne Centre kan. Belle Plagne heeft ook wel wat maar Plagne Centre heeft natuurlijk veel meer uitgaansgebied. Wie weet dus of je van Plagne Soleil naar Plagne Centre kan 's avonds (t liefst lopend natuurlijk)?

Voor de kenners die het gebied niet meer zo heel goed kennen hier een kaartje: http://www.la-plagne.com/panorama/Plagne.jpg

Ik zou echt heel erg geholpen zijn met een antwoord dus ik hoop dat iemand hier een beetje ervaren is in het dorp...

Bvd.
pi_32878866
Tja Aernoud, ik heb net een helm gekocht vandaag. Die K2 zit er dus niet tot ik een keer een rots ben tegen gekomen die mijn helm afschrijft.

En voor LordOfTheBoard, voor vragen over La Plagne ben je naar de juiste plek gekomen hoor. De True Life Gang hier is vorig jaar een hele week actief geweest in la Plagne. Wij zaten in Belle Plagne vlak bij de piste. Ideaal dus, want het was je board onderbinden en naar beneden knallen naar Plagne Bellecôte waar je op een plein uit komt met allemaal liften.
Wij hebben het die week absoluut niet als negatief ervaren om niet dicht bij Plagne Centre te zitten. Sterker nog, die bergrug over gaan kost je nog geen twintig minuten en het was lekker warm boarden. Het gebied is dus zeer goed toegankelijk vanuit Belle Plagne.
Verder kan ik je aanraden om les te nemen bij de ESF in Bellcôte. Thiery, die door het leven gaat met de bijnaam "Shrimp" kent het gebied op zijn duimpje en laat je serieus waar de mooiste spots zien die op dat moment toegankelijk zijn.
  woensdag 7 december 2005 @ 00:03:43 #222
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32878897
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:35 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Gevraagd: La Plagne experts!

probleem is als volgt; ik kan (voor dezelfde prijs) kiezen tussen een verblijf in Le Mont Soleil (in Plagne Soleil, vrij direct aan de piste) of een luxer appartement in Belle Plagne (Les Balcons de Belle Plagne). Neem aan; dat appartement in Belle Plagne is inderdaad mooier. Probleem is dus dat het crappy ding bij Mont Soleil natuurlijk veel meer in het centrum ligt.

Nu is mijn vraag;
1. Wat is qua liftenvoorziening beter; plagne soleil of belle plagne (om dus elke dag de kam over te moeten naar het Plagne Centre zie ik eigenlijk niet zo zitten)
2. Wat is qua uitgaan beter? Plagne Soleil is zelf natuurlijk brak maar ligt dicht bij de kern van Plagne Centre; dus de vraag is of je 's s avonds vanuit daar wel naar Plagne Centre kan. Belle Plagne heeft ook wel wat maar Plagne Centre heeft natuurlijk veel meer uitgaansgebied. Wie weet dus of je van Plagne Soleil naar Plagne Centre kan 's avonds (t liefst lopend natuurlijk)?

Voor de kenners die het gebied niet meer zo heel goed kennen hier een kaartje: http://www.la-plagne.com/panorama/Plagne.jpg

Ik zou echt heel erg geholpen zijn met een antwoord dus ik hoop dat iemand hier een beetje ervaren is in het dorp...

Bvd.
Zie een luxe appartement in Belle Plagne vooral als een hok van 12 m2 met 5 stapelbedden... Luxe heb je daar namelijk niet. Plagne Soleil is een chalet dorp, misschien een aantal vakantiehuizen. In ieder geval geen nachtleven. In Belle Plagne heb je een ruige Ierse pub met live muziek en een disco. Ten slotte een gondel naar Plagne Bellecote waar je nog meer leuke kroegen hebt. Vanuit Bellecote rijden gratis bussen naar Plagne Centre. Geen van de afstanden is comfortabel te belopen, half uur minstens.... veelal over bergen. Soleil is volgens mij des avonds afgesloten van de buitenwereld. Belle Plagne ligt centraler in het gebied.
pi_32883561
Zijn die appartementen in Belle Plagne allemaal zo slecht dan? Het gaat om een appartement in Le Mont Soleil (Plagne Soleil) van 2kamers, 41m2 voor 7 personen, versus Les Balcons de Belle Plagne met een 3K chalet van 52m2 en iets luxer ingericht. De prijs is dus hetzelfde...
  woensdag 7 december 2005 @ 09:15:34 #224
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32883605
Ik zou het appartement op de locatie af laten hangen, je moet er immers toch alleen maar slapen (en eventueel eten...)

Bij de voordeur je snowboard kunnen onderbinden lijkt me wel ruig!
pi_32883708
Nja het ding is dus dat het lijkt dat qua boarden de locatie van Belle Plagne echt niet slecht is vergeleken met Soleil, en dat je wat uitgaan betreft sowieso beter zit in Belle Plagne. Vraag is dus of het app. wel zo mooi is als voorgespiegeld.
  woensdag 7 december 2005 @ 09:46:17 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32884044
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:12 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Zijn die appartementen in Belle Plagne allemaal zo slecht dan? Het gaat om een appartement in Le Mont Soleil (Plagne Soleil) van 2kamers, 41m2 voor 7 personen, versus Les Balcons de Belle Plagne met een 3K chalet van 52m2 en iets luxer ingericht. De prijs is dus hetzelfde...
Ik ben natuurlijk niet in alle appartementencomplexen geweest daar, maar Belle Plagne is het schoolvoorbeeld van een frans appartementendorp. Het hele dorp is aangesloten op de winkelstraat en aan de andere kant van het appartement aangesloten op de piste. Het is alleen maar hoogbouw, met heel veel balkonnetjes. Dat bevestigd het vermoeden van veel kleine hokjes. Het verschil van 10 m2 in het boekje zegt me ook niet zoveel. Ik heb al in kleine, maar superpraktische hokjes gezeten. Echter ook in grote mega-onhandige hokjes.

Ik zou gewoon op dorp kiezen en dan is Belle Plagne toch wel de ruigste Plagne om in te zitten. Je appartement is aan de piste, vanaf die piste kun je naar alle dorpen van het gebied met 1 lift (m.u.v. Montalbert). Dat dorp is gewoonweg niet zonder liften bereikbaar vanuit de andere dorpen in het gebied.
pi_32884154
9/10 keer nee. Maar dat is bij alle hotels/appartementen van alle vakanties vaak zo. Tenzij je naar Grand Krasnapolsky/Amtsel/Kurhaus/Dubai ofzo gaat. Golden Tullip stelt ook geen f*ck voor terwijl het toch 4 sterren heeft. Geloof me, hoe mooit het hotel is heeft niks met de kwaliteit van je vakantie te maken. Als je bedden maar oke zijn, er geen ongedierte is, je goed kunt koken. MAar dat is bijna overal zo.

Factoren die wel van belang zijn voor je wintersportgenot:
- Sneeuw, ligt erwel sneeuw, elke dag poeder is fijn.
- Weer, de hele week zon is leuk, voor de vrouwtjes. Maar 7 dagen sneeuw/hagel/ijsbuien met daarbij horende kou en windvlagen..nee. Dat is niet leuk
- Gezelschap, als het gezellig ismaakt het ook niet uit.

Maar dat weet je allemaal wel denk ik
Fingerspitzgefühl
pi_32885383
Hmja ik twijfelde eigenlijk vooral of de omgeving van soleil niet beter zou zijn maar voorzover ik het hier lees is belle plagne naast een beter app. ook nog beter qua uitgaan en boarden. Uitgemaakte zaak dus.
  woensdag 7 december 2005 @ 11:00:53 #229
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32885571
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:52 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Hmja ik twijfelde eigenlijk vooral of de omgeving van soleil niet beter zou zijn maar voorzover ik het hier lees is belle plagne naast een beter app. ook nog beter qua uitgaan en boarden. Uitgemaakte zaak dus.
Prima, Belle Plagne wordt het dus

Goede keuze, ook een prima gebiedskeuze. Het is erg mooi daar
  woensdag 7 december 2005 @ 11:32:30 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32886368
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:15 schreef Aernoud het volgende:

ik moet nieuwe handschoenen, en nou vroeg ik me af of jullie bekent zijn met de gloves waar verharde stukken inzitten, zogezegd voor voorkomen van botbreuken(pols dan). het leek me dat met een beetje vallen de stukken (zoals vroeger de kniebeschermers door de skatebroeken ) plastic door het textiel heen slijten? en zitten ze wel lekker? perry heeft een paar van protest, heb die even aangehad, maar erg bewegingsvrij ben je niet, dus ze moeten wel supergoed isolerend zijn. iemand die er ervaring mee heeft?
Als je wat beter board schrijf je met dergelijke handschoenen je elleboog/sleutelbeen/schouder af. Voor beginners is het praktisch omdat die ontzettend vaak vallen en hun val proberen te breken met hun polsen. Leer dat breken van de val zo snel mogelijk af. Als je beter bent en spectaculairder gaat vallen heb je er geen baat bij. De kracht van de botsing verplaats je, niet de pols maar de rest van de arm krijgt de impact te verwerken. Het is geen dempen, het is verplaatsen. Die handschoenen kunnen wel handig zijn als je slalom rijdt, dan kun je er veilig die stokken mee wegduwen.
pi_32886551
Elleboog breuken zijn doorgaans minder fijn dan polsbreuken...dus inderdaad. Begin je niet, kan het wel. Ben je wat beter, liever niet. Want alsje met je pols naar binnen opde grond klapt op een harde piste breek jeje ellepijp/elleboog.
Fingerspitzgefühl
  woensdag 7 december 2005 @ 12:12:46 #232
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32887362
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:39 schreef ForumGek het volgende:
Elleboog breuken zijn doorgaans minder fijn dan polsbreuken...dus inderdaad. Begin je niet, kan het wel. Ben je wat beter, liever niet. Want alsje met je pols naar binnen opde grond klapt op een harde piste breek jeje ellepijp/elleboog.
Liever m'n pols dan

Ik vind die polsbeschermers ook vreselijk onhandig trouwens... heb ze een tijdje gebruikt, maar dat gehannes elke keer als je iets wilt pakken of je handschoenen uit wilt doen is echt irritant. Het enige wat ik er wel fijn aan vind is dat als je opstaat (niet na het vallen maar nadat je even op iemand gewacht hebt ofzo) je polsen wat minder belast worden..

Maargoed, het gehannes en het gevaar op het breken van andere botten vind ik reden genoeg ze niet te dragen..
pi_32890006
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:12 schreef NoComment het volgende:

[..]

Liever m'n pols dan

Ik vind die polsbeschermers ook vreselijk onhandig trouwens... heb ze een tijdje gebruikt, maar dat gehannes elke keer als je iets wilt pakken of je handschoenen uit wilt doen is echt irritant. Het enige wat ik er wel fijn aan vind is dat als je opstaat (niet na het vallen maar nadat je even op iemand gewacht hebt ofzo) je polsen wat minder belast worden..

Maargoed, het gehannes en het gevaar op het breken van andere botten vind ik reden genoeg ze niet te dragen..
Idd, hiervoor had ik ze ook altijd omdat je dan met dat opstaan wat minder last kreeg, zeker als je met een vrij grote groep les had waren je polsen aan het einde van de dag gewoon helemaal lam.

Maar na al deze horror verhalen laat ik ze mooi thuis.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 7 december 2005 @ 14:15:58 #234
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32890547
Opstaan doe je vanuit de bovenbeentjes mannen. De echte vent zit niet met zijn wanten aan de sneeuw (want dan krijg je koude handen)

Elke dag een paar minuutjes gehurkt met de rug recht tegen de muur en de knieetjes in een hoek van 90 graden. Alleen voor echte volleyballers ( ) en boarders ( )
pi_32890635
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:15 schreef XL het volgende:
Opstaan doe je vanuit de bovenbeentjes mannen. De echte vent zit niet met zijn wanten aan de sneeuw (want dan krijg je koude handen)

Elke dag een paar minuutjes gehurkt met de rug recht tegen de muur en de knieetjes in een hoek van 90 graden. Alleen voor echte volleyballers ( ) en boarders ( )
Oh ja, dat lukt me wel, ben toevallig een echte volleyballer ( ). Die oefening doe ik wel eens. Wat ook wel leuk is is op één voet compleet gehurkt zitten en dan 10 keer met dat been jezelf omhoog drukken.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32890735
Dat doet XL nog wel 25 keer als je het hem vraagt...
  woensdag 7 december 2005 @ 16:17:54 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32894239
Botten breken voorkom je niet met hulpmiddelen maar met techniek.
Tenminste, voor een gedeelte

Ook voor beginners is het niet heel erg verstandig om handschoenen met versteviging te kopen. Aangezien die meer vallen en ook harder vallen op hun polsen en dus sneller iets breken als ze die handschoenen aan hebben. (iets anders dan hun pols dus)

Je kunt beter gewoon op de goeie manier te vallen en gewoon op te passen met vallen. Dat is een betere manier dan die handschoenen.
pi_32894315
Komakie, wie kende je nou die ook in Mallnitz les had gegeven/geeft. En wat was zijn ervaring daar? Ik wil het namelijk ook gaan doen volgend jaar !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 7 december 2005 @ 17:26:30 #239
71115 Rnej
I walk the line
pi_32896008
heren, mijn boots gaan in de verkoop:

maat 14 motos uit 04/05, met een extra jaar garantie (garantie tot februari 2007 dus)

als jullie nog iemand weten met maat kano die el cheapo beginnersboots nodig heeft let me know
50 euro mogen ze weg
  woensdag 7 december 2005 @ 17:28:23 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32896044
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:20 schreef ForumGek het volgende:
Komakie, wie kende je nou die ook in Mallnitz les had gegeven/geeft. En wat was zijn ervaring daar? Ik wil het namelijk ook gaan doen volgend jaar !
Peter heet hij.
Hij werkt er dit jaar en hij zat bij mij op de landes opleiding.

Volgens mij werkt hij er dit jaar voor het eerst. Ik heb er iig nog geen mooie verhalen over gehoord (ook geen slechte trouwens )
pi_32896895
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:26 schreef Rnej het volgende:
heren, mijn boots gaan in de verkoop:

maat 14 motos uit 04/05, met een extra jaar garantie (garantie tot februari 2007 dus)

[afbeelding]

als jullie nog iemand weten met maat kano die el cheapo beginnersboots nodig heeft let me know
50 euro mogen ze weg
Wat is maat 14 in normale schoenmaat. Ik heb er wel intresse in als ik ze zou passen.
  woensdag 7 december 2005 @ 18:02:58 #242
71115 Rnej
I walk the line
pi_32896961
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Wat is maat 14 in normale schoenmaat. Ik heb er wel intresse in als ik ze zou passen.
groot! ... 47/48
  woensdag 7 december 2005 @ 18:19:44 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32897350
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:02 schreef Rnej het volgende:

[..]

groot! ... 47/48
Het voordeel van die schoenen is dat je geen plank meer nodig hebt. Alleen een touwtje om ze aan elkaar te binden, met het touwtje los heet het funskien.
  woensdag 7 december 2005 @ 18:35:30 #244
71115 Rnej
I walk the line
pi_32897738
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:19 schreef XL het volgende:

[..]

Het voordeel van die schoenen is dat je geen plank meer nodig hebt. Alleen een touwtje om ze aan elkaar te binden, met het touwtje los heet het funskien.
hehe.. yes...

en als je oprijlaan vol met sneeuw ligt moet je gewoon ff een aanloop nemen en dan schuif je m in 1x schoon
pi_32897749
47/48 bloody hell, je kunt ze in het zomerseizoen verhuren als vakantiewoning.
  woensdag 7 december 2005 @ 18:58:15 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32898287
Bied ik 150 euro op een dominantje van Kentaro....
2 weken later kan ik voor een derde de Moto 1.53 van Renj kopen.....

Zo zie je maar dat het altijd verstandig is om even de kat uit de boom te kijken.
  woensdag 7 december 2005 @ 18:58:21 #247
71115 Rnej
I walk the line
pi_32898289
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:35 schreef Kentaro het volgende:
47/48 bloody hell, je kunt ze in het zomerseizoen verhuren als vakantiewoning.
hey! .. beetje vriendelijk blijven aub

pas nog steeds op een snowboard zonder toedrag...
  woensdag 7 december 2005 @ 19:01:34 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32898372
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

Moet jij dan trouwens ook voor allebei je schoenen een liftpas kopen?
pi_32898381
quote:

[..]

Hey was vriendelijk bedoelt. en als je ze hier niet verkoopt, kun je ze altijd nog op Funda zetten
  woensdag 7 december 2005 @ 19:05:55 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32898460
Doet de buschauffeur trouwens nooit moeilijk over die dingen, of boek je ze als overbagage?
  woensdag 7 december 2005 @ 19:12:48 #251
71115 Rnej
I walk the line
  woensdag 7 december 2005 @ 19:16:18 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32898699
Sorry Renj,

Sommige mensen hebben grote voeten en andere mensen hebben weer andere dingen heel groot. Geeft niks..... Kun je niks aan doen.

woensdag 7 december 2005 @ 19:22:12 #253
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32898836
wat een heerlijke bash toch weer

Is dat niet ongelooflijk irritant trouwens zulke grote voeten? Collega van mij heeft nog groter (52 geloof ik ) maar das al irritant voor anderen, want je verwacht niet dat die dingen zover uitsteken dus dan struikel je er constant over

Maar das dan vooral achter de kassa/balie, die zijn niet zo ruim..
  woensdag 7 december 2005 @ 19:30:48 #254
71115 Rnej
I walk the line
pi_32899042
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:22 schreef NoComment het volgende:
wat een heerlijke bash toch weer

Is dat niet ongelooflijk irritant trouwens zulke grote voeten? Collega van mij heeft nog groter (52 geloof ik ) maar das al irritant voor anderen, want je verwacht niet dat die dingen zover uitsteken dus dan struikel je er constant over

Maar das dan vooral achter de kassa/balie, die zijn niet zo ruim..
t valt wel mee, ik ben een grote jongen... 1m92 , dus heb er niet zo'n last van

en die motos heb ik ook te groot gekocht, heb zelf maat 46/47...
kga nu iig voor maat 13 driver X , dus dan is mijn footprint een centimeter of 3/4 korter
  woensdag 7 december 2005 @ 19:59:55 #255
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32899705
quote:

[..]

Maar je keuze in boards is wel een beetje beperkt
  woensdag 7 december 2005 @ 20:38:46 #256
71115 Rnej
I walk the line
pi_32900683
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar je keuze in boards is wel een beetje beperkt
das idd jammer

maar op zich is een Baron ES wel wat ik wil
pi_32903108
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

t valt wel mee, ik ben een grote jongen... 1m92 , dus heb er niet zo'n last van

en die motos heb ik ook te groot gekocht, heb zelf maat 46/47...
kga nu iig voor maat 13 driver X , dus dan is mijn footprint een centimeter of 3/4 korter
Dat gaat zeker enorm schelen in footprint. Maar als je een beetje wil jibben en in het park rijden dan kun je beter wat anders nemen. De DX is wel een echt stijve schoen, je gaat echt schrikken als je je eerste bocht inzet, ouwe
  woensdag 7 december 2005 @ 22:17:51 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32903851
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

das idd jammer

maar op zich is een Baron ES wel wat ik wil
Het kan wel maar je moet dan niet dicht bij de 0 gaan staan want dan heb je zeker wel too-/heeldrag.

Verder is de Baron ES een prima keuze
  woensdag 7 december 2005 @ 22:22:42 #259
71115 Rnej
I walk the line
pi_32904008
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:55 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Dat gaat zeker enorm schelen in footprint. Maar als je een beetje wil jibben en in het park rijden dan kun je beter wat anders nemen. De DX is wel een echt stijve schoen, je gaat echt schrikken als je je eerste bocht inzet, ouwe
yes, I know, ben ervoor gewaarschuwd... maar elke verkoper/snowboarder die ik mijn rijstijl vertel raadt me de driver X aan... ..
pi_32904153
Waarom zit je dan voor een freestyle board te loeren.
  woensdag 7 december 2005 @ 22:28:58 #261
71115 Rnej
I walk the line
pi_32904203
een Baron ES is geen freestyle board....
pi_32905876
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:02 schreef Rnej het volgende:

[..]

groot! ... 47/48
Jammer Ik vind ze heel vet, maar ik moet dan 5 paar sokken aantrekken met mijn maat 44.
  woensdag 7 december 2005 @ 23:57:19 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32906866
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:27 schreef Thermo het volgende:
Waarom zit je dan voor een freestyle board te loeren.
Baron ES freestyle????
  donderdag 8 december 2005 @ 00:15:29 #264
71115 Rnej
I walk the line
pi_32907392
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Baron ES freestyle????
mjaaa, en de dominant is een alpineboard!
  donderdag 8 december 2005 @ 00:38:12 #265
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32907980
quote:
Op donderdag 8 december 2005 00:15 schreef Rnej het volgende:

[..]

En pro's hebben niet meer nodig dan een Picto!

Kopen? 250 euri vriendenprijsje!
  donderdag 8 december 2005 @ 01:49:23 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32909182
quote:
Op donderdag 8 december 2005 00:15 schreef Rnej het volgende:

[..]

Dan zie ik af van mijn bod Kentaro.
pi_32911474
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:20 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Jammer Ik vind ze heel vet, maar ik moet dan 5 paar sokken aantrekken met mijn maat 44.
Dat is dus 2 keer mijn maatje 39 !

Komakie: Peter ken ik idd niet, maar zal ik snel genoeg leren kennen dan in februari ! Kan jij erachter komen hoe hij daar terrecht is gekomen? Ik wil namelijk eerst kijken of ze wel een plek voor me hebben volgend jaar voordat ik me anwarter ga halen . MAar dat kan ik daar ook doen aan de toffe ski/snowboard verhuur/les houder
Fingerspitzgefühl
pi_32911949
quote:
Op donderdag 8 december 2005 01:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dan zie ik af van mijn bod Kentaro.
je bod was al ongeldig, want onder de 200 euro
pi_32913989
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Baron ES freestyle????
Ow shut the fuck up

Je weet toch wel dat ik het weet, paar bladzijdes terug ging het toch over die dominant.
pi_32914023
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

Hier, de reply.

Stelletje n00bs
  donderdag 8 december 2005 @ 11:39:57 #271
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32914325
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:24 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ow shut the fuck up

Je weet toch wel dat ik het weet, paar bladzijdes terug ging het toch over die dominant.
Ik bied 150
pi_32915310
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:39 schreef XL het volgende:

[..]

Ik bied 150
genoteerd
  donderdag 8 december 2005 @ 13:23:26 #273
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32916661
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:00 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat is dus 2 keer mijn maatje 39 !

Komakie: Peter ken ik idd niet, maar zal ik snel genoeg leren kennen dan in februari ! Kan jij erachter komen hoe hij daar terrecht is gekomen? Ik wil namelijk eerst kijken of ze wel een plek voor me hebben volgend jaar voordat ik me anwarter ga halen . MAar dat kan ik daar ook doen aan de toffe ski/snowboard verhuur/les houder
hij zit momenteel al in oostenrijk dus echt bereikbaar is hij niet.
Als je de kans hebt zou ik zeker me anwarter gaan halen. Het is een uitgelezen kans om met toptrainers te werken en dus weer eens hele andere aanwijzingen te krijgen.

Daarnaast weet je nooit waar het goed voor is
  donderdag 8 december 2005 @ 16:52:00 #274
71115 Rnej
I walk the line
pi_32921773
mijn keus is gevallen op de driver X
de meneer in de snowboardwinkel... zegt wat ik al vermoedde.....ik kan met die drivers aan nog lekker freestylen, want met mijn 130 kilo flex ik die schoen gewoon veel meer dan iemand van 80 kilo dat kan
volgende week zondag zijn ze mine! :-D whiej

ohja, en ik paste gewoon maat 12!! van moto maat 14 naar driver X maat 12.. dat is.. 10 centimeter?
pi_32921866
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef Rnej het volgende:
mijn keus is gevallen op de driver X
de meneer in de snowboardwinkel... zegt wat ik al vermoedde.....ik kan met die drivers aan nog lekker freestylen, want met mijn 130 kilo flex ik die schoen gewoon veel meer dan iemand van 80 kilo dat kan
volgende week zondag zijn ze mine! :-D whiej

ohja, en ik paste gewoon maat 12!! van moto maat 14 naar driver X maat 12.. dat is.. 10 centimeter?
zal ik de grap over die 10 cm inkoppen
  donderdag 8 december 2005 @ 17:20:30 #276
71115 Rnej
I walk the line
pi_32922504
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:55 schreef Kentaro het volgende:

[..]

kijk, dat jij meteen aan andere dingen dan VOETEN denkt.. kan k ook niet aan doen
  donderdag 8 december 2005 @ 17:32:47 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32922808
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:55 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Hij is aan jou....
  donderdag 8 december 2005 @ 17:58:59 #278
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32923382
Ik ben vanmiddag in Zoetermeer geweest voor 4 uurtjes. Het was lekker rustig gelukkig maar ik kreeg meteen in het begin al last van de onderkant van m'n rechtervoet, Ik sta met links voor en het lijkt op een soort van kramp... Ik heb vorig jaar 1 week gesnowboard en toen had ik er ook al last van.

Maargoed, ik dus terug naar die balie en vraag of hij iets weet dat zou kunnen helpen. Toen had ie het erover dat ik misschien zou kunnen proberen duck te gaan staan. Nou had ik hier dacht ik al gelezen dat dit misschien niet zo verstandig is voor een beginner... Volgens hem maakte t niets uit en was de stand van mn voet dan beter en zou misschien de pijn overgaan, Ik dus mn board brengen maar toen bleek dat de binding verkeerd stond en hiernaa heb ik eigenlijk bijna geen last meer gehad... Maar kan ik ook gewoon duck staan of is dat niet echt aan te raden?
  donderdag 8 december 2005 @ 18:02:13 #279
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32923466
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:58 schreef Nellid het volgende:
Maar kan ik ook gewoon duck staan of is dat niet echt aan te raden?
Ja.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:06:15 #280
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32923574
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:02 schreef XL het volgende:

[..]

Ja.
Ok, bedankt
  donderdag 8 december 2005 @ 18:10:55 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32923682
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:06 schreef Nellid het volgende:

[..]

Ok, bedankt
Oh sorry:
Ja, je kunt gewoon duck staan of het is niet aan te raden
pi_32923695
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:06 schreef Nellid het volgende:

[..]

Ok, bedankt
Tis niet zo van oh ik ben beginner ik sta duck dus m'n knie gaat stuk!

Zolang je maar niet te extreem draait, en het zou nog beter zijn ook, dan achter 0 graden. Met andere hoek krijgt je knie minder zijwaardse klappen op te vangen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 8 december 2005 @ 18:15:42 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32923792
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:11 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Tis niet zo van oh ik ben beginner ik sta duck dus m'n knie gaat stuk!

Zolang je maar niet te extreem draait, en het zou nog beter zijn ook, dan achter 0 graden. Met andere hoek krijgt je knie minder zijwaardse klappen op te vangen.
Zijwaardse klappen????
Snowboard jij in downtown-Bagdad ofzo?
pi_32923844
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Zijwaardse klappen????
Snowboard jij in downtown-Bagdad ofzo?
Ja, dat werd hier nog gezegd, je knie vind van links naar rechts gerammeld worden niet zo fijn, en dat zou minder zijn als je dus niet 0 graden staat.

Hoe je dat links naar rechts geshake voor elkaar wilt krijgen moet je mij ook niet vragen, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 8 december 2005 @ 18:19:14 #285
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32923867
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:17 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ja, dat werd hier nog gezegd, je knie vind van links naar rechts gerammeld worden niet zo fijn, en dat zou minder zijn als je dus niet 0 graden staat.
Daar heb ik dan overheen gelezen. Klinkt als bullshit.
pi_32923968
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:19 schreef XL het volgende:

[..]

Daar heb ik dan overheen gelezen. Klinkt als bullshit.
Duck staan schijnt sowieso wel goed te zijn voor je image, dus waar hebben we het hier over?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 8 december 2005 @ 18:25:10 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32924007
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:23 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Duck staan schijnt sowieso wel goed te zijn voor je image, dus waar hebben we het hier over?
Duck is het nieuwe rijden ouwe.... Ik ben al bijna 30 graden teruggedraaid in mijn snowboardcarriere.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:33:48 #288
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32924220
Ik ga het wel gewoon een keer proberen dan, vallen doe ik trouwens toch niet...
  donderdag 8 december 2005 @ 18:39:18 #289
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32924337
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:33 schreef Nellid het volgende:
Ik ga het wel gewoon een keer proberen dan, vallen doe ik trouwens toch niet...
Komakie geeft straks wel serieus antwoord hoor, maak je geen zorgen
  donderdag 8 december 2005 @ 18:49:38 #290
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32924533
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:39 schreef XL het volgende:

[..]

"Worry is like a rocking chair; it gives you something to do but it doesn't get you anywhere."
  donderdag 8 december 2005 @ 19:13:30 #291
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32925081
quote:
Op donderdag 8 december 2005 18:39 schreef XL het volgende:

[..]

Serieus??? ik???? ik zou niet durven

Maar ehm... wat was de vraag ook weer
  donderdag 8 december 2005 @ 19:48:05 #292
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32925981
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Serieus??? ik???? ik zou niet durven

Maar ehm... wat was de vraag ook weer
Volgens mij kun je gewooon met JA antwoorden.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:55:28 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32926170
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:48 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij kun je gewooon met JA antwoorden.
ohw ok....

mijn bloedserieuze antwoord is dan ook een volmondig "JA!"

donderdag 8 december 2005 @ 20:00:08 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32926299
Nou Dillen, 2 man denkt JA.....
Dus dat zal het dan wel zijn!

Geen dank!

donderdag 8 december 2005 @ 20:29:20 #295
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32927069
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:16 schreef XL het volgende:
Sorry Renj,

Sommige mensen hebben grote voeten en andere mensen hebben weer andere dingen heel groot. Geeft niks..... Kun je niks aan doen.

Een heel groot ego bijvoorbeeld
  donderdag 8 december 2005 @ 22:15:25 #296
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32930130
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:00 schreef XL het volgende:
Nou Dillen, 2 man denkt JA.....
Dus dat zal het dan wel zijn!

Geen dank!

Ok, doe ik dat. Ik bedoel, wanner 2 mensen iets beweren kan je dat natuurlijk niet zomaar naast je neerleggen.

En inderdaad; geen dank
  donderdag 8 december 2005 @ 22:57:20 #297
71115 Rnej
I walk the line
pi_32931314
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:15 schreef Nellid het volgende:

[..]

Ok, doe ik dat. Ik bedoel, wanner 2 mensen iets beweren kan je dat natuurlijk niet zomaar naast je neerleggen.

En inderdaad; geen dank
ey dude.. omschrijf jezelf ns.. was vanmiddag aan t werk in SW ZM

btw, heb mijn motos verkocht aan een dude die boots en boards spaart ofzo..

bel zo op, hij zo vertellen: "mja zoek boots voor freeride"

dus ik over mijn uberslappe motos: "nja, dan zijn dit eigenlijk niet de boots die je wil"...

"ach joh boeit me echt niet, maakt nie uit... "
  donderdag 8 december 2005 @ 22:59:29 #298
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32931376
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

dus ik over mijn uberslappe motos: "nja, dan zijn dit eigenlijk niet de boots die je wil"...

Hmmm lekker zooitje bij mekaar is dat dan...
De een zegt dat je als beginner geen duck moet gaan staan, de ander wel

Of haal ik nou 2 dingen door mekaar
  donderdag 8 december 2005 @ 23:10:42 #299
71115 Rnej
I walk the line
pi_32931711
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

lol
als beginner zou ik niet als duck gaan staan... en dit hoor ik van meerdere leraren dus ook... op zich vertrouw ik wel op hun oordeel

tis WEL zo, dat zodra jij kan carven, en gewoon genoeg techniek in je donder hebt om alles te rijden... ga zoeken naar je ideale gradenstand
pi_32931748
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je als beginner duck gaat staan zal het indraaien van je knie niet echt een automatisme worden..
  donderdag 8 december 2005 @ 23:14:00 #301
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_32931839
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan van hoe laat tot hoe laat?

De enige die ik een beetje goed heb gesproken was een gozer die achter de materialen stond tussen 11.00 en 14.45 ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')