abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32856945
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ken iemand die in Mallnitz les geeft bij een skischool (als snowboardleraar)
Geef me een naam en de kans is groot dat ík weet wie het is...hij mij waarsch. niet
Fingerspitzgefühl
pi_32857015
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Doe een leuke warming-up op dag 1 voor de snowboardleerlingen. Bij ons gaat dat ritueel al jaren mee, om het lichaampjes soepel en warm te maken het gaat als volgt:

Ga met de hele groep in een grote cirkel staan. Ga vervolgens "paardje rijden" (d.m.v. met je handenop je boven benen te tikken en ze ook langs elkaar doet, je kent het wel). Leg eerst uit dat je bij een aantal woorden zoals lasso dingen meot gaan doen hier zijn de woorden met uitleg:

Lasso: iedereen doet als of ie een lasso gooit en trekt haalt hem in, tijdens het inhalen van de lasso loop je allemaal naar het midden toe, daar eenmaal aangekomen ga je weer terug.

Balk/Boom ander liggend voorwerp: iedereen springt tijdens het paardje rijden

Overhangend iets: iedereen bukt !

Liggen: Iedereen zo snel mogelijk liggen en dan weer opstaan

En dan variëren, tussen door doe je de heletijd het paardje rijden, erg gezellige manier om de groep een beetje te leren kennen en warm te worden.
Dat zie je die schoolskiklasjes altijd doen, druk te zwaaien met armen en hoppen op die hardboots. Hmja, ik ben meestal al warm van de 15 minuten lopen naar de lift (eerste gondel, je weet), en dan wordt de rest vanzelf wel warm bij de eerste twee runs.

Mezelf voor gek zetten met idiote Lasso Paardentricks doe ik thuis wel. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32857081
Je hebt natuurlijk een ego hoog te houden?

[ Bericht 4% gewijzigd door ForumGek op 06-12-2005 10:50:56 ]
Fingerspitzgefühl
pi_32857135
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:43 schreef ForumGek het volgende:
Je hebt natuurlijk een ego om hoog te houden?
Ik zou het op eigenwaarde gooien .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32857154
Ook belangrijk !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:49:07 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32857236
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:44 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ik zou het op eigenwaarde gooien .
Ego, Eigenwaarde....

Als je een beetje Style hebt noem je dat Image.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:00:04 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_32858901
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Verkoopt Duijvenstein Volkl?
yes.

enne ja, ik hoopte op een dominant 159 of een 154, ging misschien ook nog net

kga trouwens de driver X kopen binnekort :-D .. de zwarte... de 16e komt mijn loon binnen :-) whiej
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:09:05 #208
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32861901
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/785191/8/25#32854955]dinsdag 6 december 2005

Bij het zien van de cruesli kwam de halve liter schnaps die ik ge-ad had er finaal weer uit . Tot 11 uur in bed gelegen en toen móest ik weer de piste op van mams. iets met "s avonds een vent, 's ochtends een vent" !
Respect

Nadat je hebt genekt ben je (ik in ieder geval) 9 van de 10 keer wel je brakke gevoel kwijt!
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:23:27 #209
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32862266
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Respect

Nadat je hebt genekt ben je (ik in ieder geval) 9 van de 10 keer wel je brakke gevoel kwijt!
Wat is er mis met brak zijn?
pi_32863016
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Respect

Dit weekend wel...maar 0,5L 40% alcohol is niet goed..dat blijft wel ff !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:58:49 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32863121
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dit weekend wel...maar 0,5L 40% alcohol is niet goed..dat blijft wel ff !
Volgens mij zou ik doodvallen bij mijn definitie van adten, je weet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:57:06 #212
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32864598
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef XL het volgende:

[..]

Met tarwe kun je geen *#$* hebben....
Ik distantieer me verder van het onderwerp, maar kom van het boerenland en daar hoor je wel eens dingen
Ik wil het er niet eens meer over hebben...
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Doe een leuke warming-up op dag 1 voor de snowboardleerlingen. Bij ons gaat dat ritueel al jaren mee, om het lichaampjes soepel en warm te maken het gaat als volgt:

Ga met de hele groep in een grote cirkel staan. Ga vervolgens "paardje rijden" (d.m.v. met je handenop je boven benen te tikken en ze ook langs elkaar doet, je kent het wel). Leg eerst uit dat je bij een aantal woorden zoals lasso dingen meot gaan doen hier zijn de woorden met uitleg:

Lasso: iedereen doet als of ie een lasso gooit en trekt haalt hem in, tijdens het inhalen van de lasso loop je allemaal naar het midden toe, daar eenmaal aangekomen ga je weer terug.

Balk/Boom ander liggend voorwerp: iedereen springt tijdens het paardje rijden

Overhangend iets: iedereen bukt !

Liggen: Iedereen zo snel mogelijk liggen en dan weer opstaan

En dan variëren, tussen door doe je de heletijd het paardje rijden, erg gezellige manier om de groep een beetje te leren kennen en warm te worden.
Dat zijn idd leuke dingen ja

ik heb er zelf ook weer een aantal opgedaan afgelopen opleiding.
- Slope style warmingup
Iedereen blijft op zijn plaats hardlopen. De leraar zegt dan wat voor hindernissen+tricks er gaan wordt. Dus als je zegt "Daar komt een schans!!! 360!!!!" moet iedereen een rondje draaien. Als je zegt "frontside rail" gaat iedereen zo staan alsof hij over een rail rijdt.
Van te voren natuurlijk wel ff uitleggen hoe het werkt (vooral de frontflip aan het einde is leuk )

- Boardercross
ongeveer hetzelfde idee als bij de slope style.

- Berenjacht.
Verhaaltje over een jager (die gespeeld wordt door de leerlingen) op berenjacht.
De jager loopt door het bos (leerlingen lopen een beetje door hun knieën gezakt) en we moeten klimmen (net alsof je klimt), zwemmen (op de grond doen alsof je zwemt) en aan het einde is daar de beer en vlucht je. Door hard weg te rennen.

Dan heb je nog wedstrijdjes hardlopen (of een rugzak heen in 2 teams bijvoorbeeld) Sumo worstelen, het Mcdonalds spel en ga zo maar door

Je moet gewoon zorgen dat je voor 5 dagen verschillende warmingups hebt. Langer krijg jij je leerlingen toch niet
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:39 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dat zie je die schoolskiklasjes altijd doen, druk te zwaaien met armen en hoppen op die hardboots. Hmja, ik ben meestal al warm van de 15 minuten lopen naar de lift (eerste gondel, je weet), en dan wordt de rest vanzelf wel warm bij de eerste twee runs.

Mezelf voor gek zetten met idiote Lasso Paardentricks doe ik thuis wel. .
Ik ken een arrogant jongetje die nogal goed kan snowboarden. Die deed ook nooit een warmingup. Altijd 2 keer een kicker nemen voordat een webstrijd begon en dan gelijk springen.
2 maanden geleden is hij hard op z'n bek gegaan en spierscheuringen opgelopen omdat zijn spieren niet warm waren

Ik zeg niet dat je gelijk wat scheurt als je geen warmingup doet, maar het is best lachen om het te doen. Vooral als je met een grote groep leerlingen bent.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_32864983
Een moraalridder... ik

Ik heb trouwens vandaag een Giro SST aangeschaft. Ik ben er zeer content mee.

We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:24:59 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32866849
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:11 schreef beerke het volgende:
Een moraalridder... ik

[afbeelding]
waarom denk je dat er de bij stond....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:26:55 #215
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32866903
quote:
Een moraalridder... ik

[afbeelding]
Dat vind ik nou echt een heeeeele ruige supercooooole helm (en dat is niet alleen omdat ik hem ook heb, je weet).
pi_32867390
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

waarom denk je dat er de bij stond....

Ouwe, ik vond het een vet chille reactie van je. Ik moest er ook smakelijk om lachen.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:33:57 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32870229
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:44 schreef beerke het volgende:

[..]

Ouwe, ik vond het een vet chille reactie van je. Ik moest er ook smakelijk om lachen.
thnx dreumes
pi_32874297
damn, tsjoe
  dinsdag 6 december 2005 @ 23:15:27 #219
54067 Aernoud
Aapachtig paars?
pi_32877154
quote:
Een moraalridder... ik

[afbeelding]
wat dacht van je de k2 black hawk one? pilotenlook, met mp3 en 'wolkietolkie' . voor 300 pegelen voor jou

ik moet nieuwe handschoenen, en nou vroeg ik me af of jullie bekent zijn met de gloves waar verharde stukken inzitten, zogezegd voor voorkomen van botbreuken(pols dan). het leek me dat met een beetje vallen de stukken (zoals vroeger de kniebeschermers door de skatebroeken ) plastic door het textiel heen slijten? en zitten ze wel lekker? perry heeft een paar van protest, heb die even aangehad, maar erg bewegingsvrij ben je niet, dus ze moeten wel supergoed isolerend zijn. iemand die er ervaring mee heeft?
Heb jij nog ergens een platypus liggen? Stuur hem op naar mij en ontvang een aardige vergoeding!
pi_32877863
Gevraagd: La Plagne experts!

probleem is als volgt; ik kan (voor dezelfde prijs) kiezen tussen een verblijf in Le Mont Soleil (in Plagne Soleil, vrij direct aan de piste) of een luxer appartement in Belle Plagne (Les Balcons de Belle Plagne). Neem aan; dat appartement in Belle Plagne is inderdaad mooier. Probleem is dus dat het crappy ding bij Mont Soleil natuurlijk veel meer in het centrum ligt.

Nu is mijn vraag;
1. Wat is qua liftenvoorziening beter; plagne soleil of belle plagne (om dus elke dag de kam over te moeten naar het Plagne Centre zie ik eigenlijk niet zo zitten)
2. Wat is qua uitgaan beter? Plagne Soleil is zelf natuurlijk brak maar ligt dicht bij de kern van Plagne Centre; dus de vraag is of je 's s avonds vanuit daar wel naar Plagne Centre kan. Belle Plagne heeft ook wel wat maar Plagne Centre heeft natuurlijk veel meer uitgaansgebied. Wie weet dus of je van Plagne Soleil naar Plagne Centre kan 's avonds (t liefst lopend natuurlijk)?

Voor de kenners die het gebied niet meer zo heel goed kennen hier een kaartje: http://www.la-plagne.com/panorama/Plagne.jpg

Ik zou echt heel erg geholpen zijn met een antwoord dus ik hoop dat iemand hier een beetje ervaren is in het dorp...

Bvd.
pi_32878866
Tja Aernoud, ik heb net een helm gekocht vandaag. Die K2 zit er dus niet tot ik een keer een rots ben tegen gekomen die mijn helm afschrijft.

En voor LordOfTheBoard, voor vragen over La Plagne ben je naar de juiste plek gekomen hoor. De True Life Gang hier is vorig jaar een hele week actief geweest in la Plagne. Wij zaten in Belle Plagne vlak bij de piste. Ideaal dus, want het was je board onderbinden en naar beneden knallen naar Plagne Bellecôte waar je op een plein uit komt met allemaal liften.
Wij hebben het die week absoluut niet als negatief ervaren om niet dicht bij Plagne Centre te zitten. Sterker nog, die bergrug over gaan kost je nog geen twintig minuten en het was lekker warm boarden. Het gebied is dus zeer goed toegankelijk vanuit Belle Plagne.
Verder kan ik je aanraden om les te nemen bij de ESF in Bellcôte. Thiery, die door het leven gaat met de bijnaam "Shrimp" kent het gebied op zijn duimpje en laat je serieus waar de mooiste spots zien die op dat moment toegankelijk zijn.
  woensdag 7 december 2005 @ 00:03:43 #222
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32878897
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:35 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Gevraagd: La Plagne experts!

probleem is als volgt; ik kan (voor dezelfde prijs) kiezen tussen een verblijf in Le Mont Soleil (in Plagne Soleil, vrij direct aan de piste) of een luxer appartement in Belle Plagne (Les Balcons de Belle Plagne). Neem aan; dat appartement in Belle Plagne is inderdaad mooier. Probleem is dus dat het crappy ding bij Mont Soleil natuurlijk veel meer in het centrum ligt.

Nu is mijn vraag;
1. Wat is qua liftenvoorziening beter; plagne soleil of belle plagne (om dus elke dag de kam over te moeten naar het Plagne Centre zie ik eigenlijk niet zo zitten)
2. Wat is qua uitgaan beter? Plagne Soleil is zelf natuurlijk brak maar ligt dicht bij de kern van Plagne Centre; dus de vraag is of je 's s avonds vanuit daar wel naar Plagne Centre kan. Belle Plagne heeft ook wel wat maar Plagne Centre heeft natuurlijk veel meer uitgaansgebied. Wie weet dus of je van Plagne Soleil naar Plagne Centre kan 's avonds (t liefst lopend natuurlijk)?

Voor de kenners die het gebied niet meer zo heel goed kennen hier een kaartje: http://www.la-plagne.com/panorama/Plagne.jpg

Ik zou echt heel erg geholpen zijn met een antwoord dus ik hoop dat iemand hier een beetje ervaren is in het dorp...

Bvd.
Zie een luxe appartement in Belle Plagne vooral als een hok van 12 m2 met 5 stapelbedden... Luxe heb je daar namelijk niet. Plagne Soleil is een chalet dorp, misschien een aantal vakantiehuizen. In ieder geval geen nachtleven. In Belle Plagne heb je een ruige Ierse pub met live muziek en een disco. Ten slotte een gondel naar Plagne Bellecote waar je nog meer leuke kroegen hebt. Vanuit Bellecote rijden gratis bussen naar Plagne Centre. Geen van de afstanden is comfortabel te belopen, half uur minstens.... veelal over bergen. Soleil is volgens mij des avonds afgesloten van de buitenwereld. Belle Plagne ligt centraler in het gebied.
pi_32883561
Zijn die appartementen in Belle Plagne allemaal zo slecht dan? Het gaat om een appartement in Le Mont Soleil (Plagne Soleil) van 2kamers, 41m2 voor 7 personen, versus Les Balcons de Belle Plagne met een 3K chalet van 52m2 en iets luxer ingericht. De prijs is dus hetzelfde...
  woensdag 7 december 2005 @ 09:15:34 #224
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32883605
Ik zou het appartement op de locatie af laten hangen, je moet er immers toch alleen maar slapen (en eventueel eten...)

Bij de voordeur je snowboard kunnen onderbinden lijkt me wel ruig!
Life's like music, get the rhythm..
pi_32883708
Nja het ding is dus dat het lijkt dat qua boarden de locatie van Belle Plagne echt niet slecht is vergeleken met Soleil, en dat je wat uitgaan betreft sowieso beter zit in Belle Plagne. Vraag is dus of het app. wel zo mooi is als voorgespiegeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')