abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:54:39 #126
71115 Rnej
I walk the line
pi_32751088
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:27 schreef ForumGek het volgende:
Yeah, bedankt voor het uploaden GenesiZ !

230 met sneeuw idd...zieke shit !

ik ga misschien morgen naar SW:Z, wie nog meer eventueel?
ik moet van 8u45 tot 17.00 uur werken

op de baan: zoek de lange dude met zwarte muts + rode ster erop

bij de verhuur, zoek de lange dude die in een donkerblauwe (niet-fleece) trui loopt...rood haar + rode sik...
.
(ik heb een 2 jaar oude personeelstrui, ipv die nieuwe veel te warme zooi)
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:57:11 #127
71115 Rnej
I walk the line
pi_32751156
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:08 schreef Roellio het volgende:
Ik ga naar snowplanet vanmiddag!

Nog even een vraagje;

Mijn bindingen staan nu haaks op m'n bord. 0/0 volgens die schijf. Wat is de meest ideale beginnersstand?
meningen verschillen, maargoed, tussen de volgende standen in (mits je achterste been nooit verder ingedraaid dan je voorste natuurlijk!) moet goed zijn:

voorste been: 30 achterste been 15
voorste been: 24 achterste been 9

bij de snowworld staan ze allemaal 30/15 of daar in de buurt.. maargoed, zorg ervoor dat beide voeten ingedraaid staan, ongeveer 15 graden verschil tussen beide voeten...

op die manier buigen je knieëen niet te ver uit elkaar als je valt.. (en hou je dus je kniebanden enzo heel)
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:16:51 #128
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32751630
mjah, ik weet niet of dat meteen de oplossing is. Ikzelf sta vanaf dag 1 al duck, ahterste been op -6 ofzo, niet idioot veel in ieder geval. Ik weet niet waarom, maar het voelde vanaf het begin goed aan. Ik kreeg mijn eerste huurplank ook op 30/15 ofzo, maar die heb ik erg snel teruggedraaid.
Ik weet niet... ik zou gewoon zo gaan staan dat je rielekst lang kan staan. Ik heb lange tijd een vechtsport gedaan, waar ik eigenlijk al soort van duck stond en ook ver door de knieeen, dus ik denk dat dat de reden is dat ik nu ook duck rij.
pi_32755705
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:20 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die van jou is mooier

Ik vind een leon ook geil hoor
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:09:57 #130
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32757686
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik vind een leon ook geil hoor
Wanneer vragen jullie elkaar in dit topic ten huwelijk?
pi_32758554
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wanneer vragen jullie elkaar in dit topic ten huwelijk?
Een huwelijksaanzoek is niet iets wat je in een topic op internet doet. Maar Thermo gaat wel opkijken als hij thuis komt en die luchtballon vol roze rozen landt in de tuin
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:49:51 #132
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32758848
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Een huwelijksaanzoek is niet iets wat je in een topic op internet doet. Maar Thermo gaat wel opkijken als hij thuis komt en die luchtballon vol roze rozen landt in de tuin
Ouwe romanticus dat je bent Je bent me er eentje!
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:18:26 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32761062
quote:

Nog even een vraagje;

Mijn bindingen staan nu haaks op m'n bord. 0/0 volgens die schijf. Wat is de meest ideale beginnersstand?
3 x op je skateboard springen en daarvan het gemiddelde nemen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:30:19 #134
71115 Rnej
I walk the line
pi_32771993
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:16 schreef Maruku het volgende:
mjah, ik weet niet of dat meteen de oplossing is. Ikzelf sta vanaf dag 1 al duck, ahterste been op -6 ofzo, niet idioot veel in ieder geval. Ik weet niet waarom, maar het voelde vanaf het begin goed aan. Ik kreeg mijn eerste huurplank ook op 30/15 ofzo, maar die heb ik erg snel teruggedraaid.
Ik weet niet... ik zou gewoon zo gaan staan dat je rielekst lang kan staan. Ik heb lange tijd een vechtsport gedaan, waar ik eigenlijk al soort van duck stond en ook ver door de knieeen, dus ik denk dat dat de reden is dat ik nu ook duck rij.
hmmm, als je duck begint leer je vaak verkeerde dingen aan, bovendien is vallen als je duck staat en beginner bent niet aan te raden...
  zaterdag 3 december 2005 @ 03:55:58 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32773842
'Ouwe,,,, dikke meet vannacht in de champs ouwe.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_32775557
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:55 schreef XL het volgende:
'Ouwe,,,, dikke meet vannacht in de champs ouwe.
ah men ik was daar 2 meter vandaag gisteravond, maar ik heb afgezien van die treurnis.

Had het eff gezegd ouwe, kwam ik eff mee gin & juice drinken weetje
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zaterdag 3 december 2005 @ 15:48:52 #137
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32781889
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:39 schreef Thermo het volgende:

[..]

ah men ik was daar 2 meter vandaag gisteravond, maar ik heb afgezien van die treurnis.

Had het eff gezegd ouwe, kwam ik eff mee gin & juice drinken weetje
Ik denk dat ik ouwjaar weer ga.
pi_32805667
Omdat ik nu al vijf (serieus) jaar board op een Elan Boulevard, ben ik nu op zoek naar een compleet nieuw setje. Want dat mag ook wel. Nou mag ik mezelf best goed noemen, en hou ik vooral van echt lekker carven. Freestylen zoals jullie doe ik niet aan.
ik heb een tijdje zitten overwegen om een echt carveboard te nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Een keer zo'n ding gehuurd, maar als je in een bocht zit, kom je er niet uit mocht er zich een obstakel voordoen.
Daarnaast zou ik ook meteen hardboats moeten aanschaffen, en das mij ietsje te gortig.

Nu is mijn vraag: What's the best next thing? Ik zoek dus een stijf board om lekker mee te carven (Freeride?).
En nou vond ik eerst de Burton Cruzer, alleen schijnt die wat meer voor beginnelingen te zijn? Ook de Nitro Resistance en de Salomon Forecast lijken me wel ok. Maar is er hier mss iemand die me echt een specifiek board kan aanraden?
Nu kun je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar ik kan het best proberen
En om er hele maandsalarissen aan uit te geven zie ik ook niet zitten voor de twee/drie weken per jaar dat ik board.
Ik zat te denken aan een max van 350,- voor het board alleen

Alvast hartelijk dank iig.
pi_32806722
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:39 schreef JRB het volgende:
Omdat ik nu al vijf (serieus) jaar board op een Elan Boulevard, ben ik nu op zoek naar een compleet nieuw setje. Want dat mag ook wel. Nou mag ik mezelf best goed noemen, en hou ik vooral van echt lekker carven. Freestylen zoals jullie doe ik niet aan.
ik heb een tijdje zitten overwegen om een echt carveboard te nemen, maar daar zie ik nu maar vanaf. Een keer zo'n ding gehuurd, maar als je in een bocht zit, kom je er niet uit mocht er zich een obstakel voordoen.
Daarnaast zou ik ook meteen hardboats moeten aanschaffen, en das mij ietsje te gortig.

Nu is mijn vraag: What's the best next thing? Ik zoek dus een stijf board om lekker mee te carven (Freeride?).
En nou vond ik eerst de Burton Cruzer, alleen schijnt die wat meer voor beginnelingen te zijn? Ook de Nitro Resistance en de Salomon Forecast lijken me wel ok. Maar is er hier mss iemand die me echt een specifiek board kan aanraden?
Nu kun je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar ik kan het best proberen
En om er hele maandsalarissen aan uit te geven zie ik ook niet zitten voor de twee/drie weken per jaar dat ik board.

Post even je lengte, gewicht en schoenmaat.
  zondag 4 december 2005 @ 14:41:18 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32807432
quote:

Nog even een vraagje;

Achter 0 en voor +15/+20.
Dat is zoals wij hem altijd instellen als we leerlingen krijgen.
Op die manier heb je een stance waar je alle kanten mee uit kunt
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

hmmm, als je duck begint leer je vaak verkeerde dingen aan, bovendien is vallen als je duck staat en beginner bent niet aan te raden...
Zwaar duck staan is nooit goed. Dan staan je knieën niet meer goed en dan verdraai je veel makkelijker iets.
Maar ingedraaid beginnen is iets wat 15 jaar geleden werd aanbevolen. Wat uiteraard nog steeds in nederland gehanteerd wordt omdat we ongeveer zo ver achter lopen op de rest van de wereld.

Dat je sneller iets verdraait of verkeerd aanleert is onzin. Dat heeft meer te maken met de manier van lesgeven. Als je iets verkeerd aan leert heb je niet opgelet bij de les of verkeerd les gekregen.

Tegenwoordig staan alleen nog alpine boarders of oldskool boarders ingedraaid. Die helemaal niets te maken willen hebben met freestyle of freeride. De techniek die tegenwoordig aangeleerd wordt is juist zo veel mogelijk boven je board en niet ingedraaid.
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:39 schreef JRB het volgende:

Ik heb de afgelopen week hele goeie dingen gehoord over de F2 Eliminator.
Freeride/boardercross board. Daar kun je "wel aardig" mee carven
Hij is alleen wel wat duurder dan 350 euro (549 euro bij blue tomato) maar dan heb je ook wel wat.

Ik heb wel een tip voor je (wat de rest ook waarschijnlijk zal gaan zeggen)
Geef iets meer geld uit aan een board. De definitie van "goed" is natuurlijk vrij breed te noemen, maar ik denk wel dat je iets meer geld moet gaan uitgeven aan een board als je een goede snowboarder bent.
De Cruzer is een board voor mensen die 1 of 2 weken les hebben gehad. Salomon Forecast is dan gelijk weer een hele andere categorie maar dat is niet echt een freeride board.
Nitro Resistance ken ik verder niet zo goed...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 4 december 2005 @ 14:55:48 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32807821
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald

Voor de mensen die het willen weten zijn hier de praktijkcijfers:
Schulefahren: 2
Lehrauftritt: 2
Gelande: 3
Competition: 3

(5 is het laagste en 1 het hoogste... Bij 5 ben je gezakt, bij 4/3/2/1 geslaagd)
(Schulefahren=bochten voordoen voor leerlingen. Lehrauftritt=oefening uitleggen. Gelande=eigen kunnen offpiste. Competition=slalom)
De Theoriecijfers waren niet zo heel erg denderend maar goed genoeg om het papiertje te krijgen
Het was 1 van de hoogste praktijkresultaten van die week zei de ausbilder (opleider)

Slalom ging woensdag niet zo heel erg goed. Zat wel op meer dan een seconde binnen de toegestane tijd (je moest binnen een bepaalde tijd binnen zijn) maar ben niet erg tevreden. Had veel harder gekund maar gleed een paar keer weg. Maar goed, het is goed genoeg en voor iemand die nog nooit een slalom heeft gereden ben ik best tevreden
Lehrauftritt is natuurlijk niet zo heel moeilijk als je al een seizoen hebt lesgegeven.
Vrijdag moesten we nog de Gelande en het Schulefahren doen.
Gelande begonnen we weer. We moesten eerst een sportieve afdaling offpiste maken met grote bochten. Op een niet zo heel erg steil stuk (ik denk 30% ofzo) Dus ik heb me helemaal de sloffen uit me boots gereden om maar zo sportief mogelijk naar beneden te komen. Dat uit gelukkig redelijk gelukt
Daarna moesten we een sportieve afdaling met korte bochten op een steile helling (55% ongeveer). Dat ging niet zo heel goed. Had me board al een paar dagen niet geslepen dus gleed een paar keer weg waardoor het er allemaal niet zo heel erg geweldig uit zag voor mijn gevoel. Maar weer goed genoeg
Daarna Schulefahren. We moesten een gedrifte bocht met hoogontlasting voor doen (dus overdreven rijden) en een gesneden bocht met hoogonlasting en als laatste een "kurtzschwung" doen. Nou is carven wel aan mij besteed dus dat ging wel goed. Die anderen trouwens ook.

Zo kwam ik dus aan mijn cijfertjes
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_32808539
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:55 schreef Komakie het volgende:
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald
Congrats, .

Wat had je trouwens voor het bierdrinken?

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32808755
Gefelicteerd!

En bedankt voor de antwoorden, dat de Cruzer het niet zou worden zag ik al aankomen, maar duidelijkheid is altijd mooi.
Die F2 Eliminator, dat gaat me dus veels te duur worden, ik heb ook nog genoeg andere uitgaven ben ik bang.
Natuurlijk moet je op een board niet bezuinigen, eensch, maar eigenlijk moet je dat met alle dingen in het leven niet doen, toch? Ik zal wel als een heel nuchtere calvinist overkomen tussen jullie boarder addicts, maar iets in me weegt de prijs toch altijd af tegen de drie weekjes per jaar dat ik in de sneeuw sta.
Ik ben 1,85; 70 kg en heb schoenmaat 44 (en 18 jaar). Behoorlijk licht dus, en een 168 zoals ik nu heb is dus ook wat te lang denk ik.

De hele grap is, is dat die Elan Boulevard 168 het enige board is dat ik ooit heb gehad. Gekregen voor kerst (vader had kenissen bij Elanfabriek) als 13 jarige. Pa was die hard skier, en had dus geen flauw benul van lengteverhoudingen met snowboards.
"Zal vast wel zelfde zijn als bij ski's..."
Of hij wist het wel en wilde me straffen voor m'n overstap van skien naar boarden.
Dat kreng was dus een kop groter dan ik. Maargoed, ik heb het verdomme geleerd op dat board, wist ik veel. Daarvoor nog even 3 daagjes les gehad met een plastic plankje van 150 ofzo, en toen meteen aan de slag met die Boulevard.
Ik denk dat ik het stukken zwaarder heb gehad dan de meeste beginners

Maar ik ben nu wel natuurlijk wel benieuwd wat voor soort board die Salomon Forecast is, puur een boardercross plank?
  zondag 4 december 2005 @ 16:10:02 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_32809776
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef JRB het volgende:

Maar ik ben nu wel natuurlijk wel benieuwd wat voor soort board die Salomon Forecast is, puur een boardercross plank?
forecast is geen boardercrosser hoor, denk dat het een redelijke allrounder is.. zeker met dat torsionele systeem erin....

tis wel ff wennen met sturen, maar daarna boardt ie als de beste... schijnt echt een goeie plank te zijn
pi_32811527
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef JRB het volgende:
Gefelicteerd!

En bedankt voor de antwoorden, dat de Cruzer het niet zou worden zag ik al aankomen, maar duidelijkheid is altijd mooi.
Die F2 Eliminator, dat gaat me dus veels te duur worden, ik heb ook nog genoeg andere uitgaven ben ik bang.
Natuurlijk moet je op een board niet bezuinigen, eensch, maar eigenlijk moet je dat met alle dingen in het leven niet doen, toch? Ik zal wel als een heel nuchtere calvinist overkomen tussen jullie boarder addicts, maar iets in me weegt de prijs toch altijd af tegen de drie weekjes per jaar dat ik in de sneeuw sta.
Ik ben 1,85; 70 kg en heb schoenmaat 44 (en 18 jaar). Behoorlijk licht dus, en een 168 zoals ik nu heb is dus ook wat te lang denk ik.

De hele grap is, is dat die Elan Boulevard 168 het enige board is dat ik ooit heb gehad. Gekregen voor kerst (vader had kenissen bij Elanfabriek) als 13 jarige. Pa was die hard skier, en had dus geen flauw benul van lengteverhoudingen met snowboards.
"Zal vast wel zelfde zijn als bij ski's..."
Of hij wist het wel en wilde me straffen voor m'n overstap van skien naar boarden.
Dat kreng was dus een kop groter dan ik. Maargoed, ik heb het verdomme geleerd op dat board, wist ik veel. Daarvoor nog even 3 daagjes les gehad met een plastic plankje van 150 ofzo, en toen meteen aan de slag met die Boulevard.
Ik denk dat ik het stukken zwaarder heb gehad dan de meeste beginners

Here you go, Santa Cruz All Star. Perfect all mountain board, in deze lengte met jouw gewicht is het een heerlijke knalbak - 200 euro - en wijd genoeg voor je maatje 44.

http://www.blue-tomato.at(...)Wdx3PrqPEBWgen8Aie-1
pi_32811601
quote:
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald
  zondag 4 december 2005 @ 18:00:24 #147
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32812914
quote:
Hey trouwens
Ik heb me landes gehaald
Les geven dus deze winter?
Life's like music, get the rhythm..
  zondag 4 december 2005 @ 18:18:01 #148
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32813307
Komakie, gefeliciteerd ouwe! Je weet!

Vroeger heb ik trouwens ook leren hardbooten op planken die langer waren dan ik. Back in the old days Een Oxygen plank (die zullen wel terecht failliet zijn) van 1,67 als mannetje uit de brugklas
pi_32813378
Nu is het niet m'n bedoeling om meteen dit hele topic vol te spammen met vragen, maarreh...

Deze Santa Cruz Duo GXL?
pi_32814522
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:21 schreef JRB het volgende:
Nu is het niet m'n bedoeling om meteen dit hele topic vol te spammen met vragen, maarreh...

Deze Santa Cruz Duo GXL?
Die had ik zien staan, maar een waist van 25 cm en maat 44 dat gaat niet werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')