Hij blijft heb ik t idee, laat em maar t seizoen verknallen, volgend jaar beter dan maar. Tis misschien ook wel es goed om een trainer ook de tijd te geven om er echt ZIJN team van te maken, alleen twijfel ik eraan of Blind daar de kwaliteiten voor heeft.. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 28 november 2005 12:28 schreef devv05 het volgende:
De kneusjes hebben nu wel weer genoeg aandacht gehad, terug ontopic!
Verwachten we de bezem al in de winterstop of pas na dit seizoen? Gaat Blind het uberhaupt zolang volhouden?
Tot nu toe heeft ie van mij al het vertrouwen gehad, maar ik begin langzaam toch wel een beetje twijfels te krijgen. Maarja, wéér een trainer weg, maakt het wel iets uit?
Blind heeft mazzel dat alle frustratie zich nu op Jaakke richt, anders was hij al aardig in de problemen gekomen denk ik.quote:Op maandag 28 november 2005 12:28 schreef devv05 het volgende:
De kneusjes hebben nu wel weer genoeg aandacht gehad, terug ontopic!
Verwachten we de bezem al in de winterstop of pas na dit seizoen? Gaat Blind het uberhaupt zolang volhouden?
Tot nu toe heeft ie van mij al het vertrouwen gehad, maar ik begin langzaam toch wel een beetje twijfels te krijgen. Maarja, wéér een trainer weg, maakt het wel iets uit?
Voor de mensen die t niet gezien hadden.quote:Verbist heeft spreekkoren 'niet gehoord'
Maandag 28 november, door SV, Amsterdam, 08.05u GMT+01.00, NHD
De Belgische scheidsrechter Johan Verbist heeft gezegd dat hij de spreekkoren over Wesley Sneijder tijdens FC Utrecht-Ajax (1-0) niet heeft gehoord.
De supporters zongen minstens een uur lang de spreekkoren jegens de Utrechter in Amsterdamse dienst. Naast 'Wesley Sneijder je moeder is een hoer' zongen de fans ook 'joden aan het gas ole ole'. Volgens de reglementen van de KNVB, had de arbiter de wedstrijd moeten staken. Verbist wist overigens ook niet dat Sneijder een Utrechter was.
Sneijder zelf liet zich niet van de wijs brengen door het verbale geweld. 'Ik hoor ze wel, maar ze doen me niets. Ik vind het randdebielen en laat me niet beinvloeden', aldus de middenvelder.
Verbist analyseerde inderdaad dat hij dacht dat Nigel de Jong een duw gaf bij het afgekeurde doelpunt. 'Zeker de omgekeerde wereld in Belgie', was de reactie van De Jong over de dwaling.
Bedankt voor de bevestiging.quote:Op maandag 28 november 2005 12:28 schreef -Vaduz- het volgende:
De posts van JFH zijn niet zo erg, maar ik irriteer me wel aan termen als 'pleur op' en '... graftopic' huilsmileys en dergelijke. En dat er dan op elkaar gereageerd wordt. Laat toch gaan denk ik dan en probeer niet ten koste van alles je gelijk te halen.
Dit is dus echt onbegrijpelijk....quote:Op maandag 28 november 2005 12:31 schreef Jajong het volgende:
[..]
Voor de mensen die t niet gezien hadden.
Dat hij zich niet ergert betekent niet dat . . . .quote:Op maandag 28 november 2005 12:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging.![]()
Blind kan ze blijkbaar dus absoluut niet motiveren.quote:Op maandag 28 november 2005 12:34 schreef Cheiron het volgende:
Valt Blind daadwerkelijk iets te verwijten? Ja, zijn opstel en wisselbeleid is af en toe dubieus, maar hij heeft ook laten zien dat hij goed voetbal uit de ploeg kan krijgen (in het begin van het seizoen vond ik het voetbal goed). Als ik naar de spelers en het spel kijk zie ik een soort van onwil. Je ziet zelden nog een speler een extra stap doen om toch nog net de bal te halen. Nee, beetje dom staan kijken en je schouders ophalen.
Het is nog maar een handjevol spelers dat inzet toont... althans, zo zie ik dat
Prima, aan het einde van het seizoen.quote:Op maandag 28 november 2005 12:29 schreef Robar het volgende:nieuw topic, nieuwe discussie.
Laatste vraag was of de bezem er in de winterstop doormoest of na het seizoen?
Mijn antwoord:
Ik denk dat dit aan het einde van het seizoen gebeurt.
In de winterstop zou het voor te veel onrust kunnen gaan zorgen. (voor zo ver die er al niet is uiteraard)
Prima. Ik ga aan 't werk trouwens. Meng me later wel even in de -ontopic- discussie.quote:Op maandag 28 november 2005 12:34 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat hij zich niet ergert betekent niet dat . . . .
OK, zand erover en verder discussieren dan maar?
Ik snap wel dat er iets moet gebeuren, maar waar ik bang voor ben is dat er in de winterstop weer van die paniekaankopen gedaan worden. Want dan moet alles snel gebeuren. Vlaar en Huntelaar zijn een zekerheid wat mij betreft, daar moet Ajax alles aan doen. En ik ga er nog steeds vanuit dat Ajax wat betreft selectie bij de top 4 hoort. Ik geloof ook nog steeds dat ze wel bij die top 4 komen (zei het met een flinke achterstand). Maar het tij zal keren.quote:Op maandag 28 november 2005 12:35 schreef devv05 het volgende:
[..]
Prima, aan het einde van het seizoen.
Maar wat is dan het gevolg voor dit seizoen? De prestaties zullen dan waarschijnlijk niet veel beter worden en met de huidige trend zouden we dan nacompetitie moeten spelen zo ongeveer.
Is het niet noodzakelijk dat er eerder ingegrepen wordt om te redden wat er te redden valt?
De vraag was wanneerquote:
Oh was ik maar Blind of Van Geel. Dan waren er al een aantal verbannen en voorlopig niet meer gespeeld.quote:Op maandag 28 november 2005 12:48 schreef Robar het volgende:
[..]
De vraag was wanneer
Maar ik neem aan dat jij nu gelijk bedoelt?
Ik weet het niet, ik ben nu blij geen Blind of van Geel te zijn
Kijk eerst eens naar jezelf man, Ajax supporters deden net zoveel aan spreekkoren als het Utrecht-publiek, en een vak slopen uit frustratie, vreemd dat de Telegraaf bv. daar helemaal geen aandacht aan besteed....quote:Op maandag 28 november 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dit is dus echt onbegrijpelijk....
Als we "Verbist teringlijer" hadden gezongen, zou het dan ook niet gehoord hebben
Het zou een beetje raar zijn als Huntelaar en Vlaar - 2 jonkies - ineens een enorme impuls aan Ajax geven.quote:Op maandag 28 november 2005 12:48 schreef Robar het volgende:
[..]
De vraag was wanneer
Maar ik neem aan dat jij nu gelijk bedoelt?
Ik weet het niet, ik ben nu blij geen Blind of van Geel te zijn
Om weer te missen...quote:Op maandag 28 november 2005 12:51 schreef Erwtensoep het volgende:
.... nieuwe kansen
Ja, en ook voor het tweede viel wat te zeggen.quote:Op maandag 28 november 2005 12:32 schreef Jajong het volgende:
Was dat eerste afgekeurde doelpunt terecht afgekeurt trouwens? die heb ik niet gezien.
2 nieuwe spelers zullen idd het tij niet keren. er moet iemand komen die ze kan motiveren.quote:Op maandag 28 november 2005 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zou een beetje raar zijn als Huntelaar en Vlaar - 2 jonkies - ineens een enorme impuls aan Ajax geven.
Persoonlijk zou ik toch overwegen om Blind te ontslaan, hij kan ze blijkbaar niet op scherp krijgen, maar gelukkig hoef ik er helemaal niks van te vinden.
Tsja, het geduw en getrek gebeurde aan twee kanten.quote:Op maandag 28 november 2005 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, en ook voor het tweede viel wat te zeggen.
Daar heb ik het toch helemaal niet over?quote:Op maandag 28 november 2005 12:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kijk eerst eens naar jezelf man, Ajax supporters deden net zoveel aan spreekkoren als het Utrecht-publiek, en een vak slopen uit frustratie, vreemd dat de Telegraaf bv. daar helemaal geen aandacht aan besteed....
Dan elke corner en vrije trap dus affluiten....quote:Op maandag 28 november 2005 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, en ook voor het tweede viel wat te zeggen.
Ik zei niet dat ik het ermee eens was, alleen dat er wel wat voor te zeggen valt. Iemand wegduwen is feitelijk tegen de spelregels, misschien is die Belg gewoon wat consequenter dan zijn collega's?quote:Op maandag 28 november 2005 13:08 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dan elke corner en vrije trap dus affluiten....
Te triest dit, laten ze eerst naar zich zelf kijken of de verloren wedstrijden niet een klein beetje hun eigen fout is. Er zwak om je te verschuilen achter de arbitrage. Hoe vaak heeft Ajax de voorgaande seizoenen de arbitrage wel mee gehad? Juist vaak genoeg. Er word meer heisa gemaakt over de arbitrage dan over de wedstrijd Ajax 2 - Feyenoord 2 van vorig seizoen werd gemaakt. Dat werd maar een beetje afgewimpeld door het bestuur van Ajax. Hoeveel supporters zijn er voor die wantoestanden op "De Toekomst" nou eigenlijk veroordeeld? 0,0. Laten ze nou maar gewoon gaan voetballen, maar dat blijken ze zelfs niet meer te kunnen. Als Ajax 1e had gestaan en als het goed voetbal liet zien had niemand het meer over de arbitrage gehad.quote:Ajacieden: 'Het lijkt wel een complot'
Dat de club al weken cq maanden slecht draait, zijn ze bij Ajax wel achter. Binnen de Amsterdamse club ziet men echter nog een factor die een rol heeft gespeeld in de malaise. Middenvelders Nigel de Jong, Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder raakten er na het verloren duel bij Utrecht niet over uitgepraat.
De Ajacieden hebben het over de arbitrage. Tegen ADO Den Haag, AZ, PSV, Heerenveen en Utrecht zou de club recht hebben gehad op meer punten. Ajax verloor in totaal dertien punten in die duels.
Voordat Blind over het gebrek aan geluk begon, benadrukte hij het slechte spel van zijn elftal. "Tuurlijk, laten we daar eerlijk over zijn", zegt Blind. "We spelen niet goed en dwingen het ook te weinig af. Maar als je in totaal meer dan tien punten verliest door fouten van de arbitrage, kan je niet alles aan jezelf wijten."
De laatste keer dat de Ajax-spelers zich 'genaaid' voelden was gistermiddag. Sneijder explodeerde van woede toen de goal van Yannis Anastasiou in de blessuretijd werd afgekeurd. ''Belachelijke beslissing. Het was een glaszuivere treffer.''
Arbiter Johan Verbist was duidelijk: Nigel de Jong duwde Dwight Tiendalli van Utrecht weg. "''Het is zeker de omgekeerde wereld in België. Ik werd juist onderuit gehaald door Tiendalli. Toen Verbist floot, dacht ik dat we een penalty zouden krijgen. Bij PSV zijn we genaaid en nu weer. Het lijkt wel een complot", reageerde De Jong.
Wat heeft dat incident op de Toekomst te maken met de fuckin' slechte prestaties van Ajax?quote:Op maandag 28 november 2005 13:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Te triest dit, laten ze eerst naar zich zelf kijken of de verloren wedstrijden niet een klein beetje hun eigen fout is. Er zwak om je te verschuilen achter de arbitrage. Hoe vaak heeft Ajax de voorgaande seizoenen de arbitrage wel mee gehad? Juist vaak genoeg. Er word meer heisa gemaakt over de arbitrage dan over de wedstrijd Ajax 2 - Feyenoord 2 van vorig seizoen werd gemaakt. Dat werd maar een beetje afgewimpeld door het bestuur van Ajax. Hoeveel supporters zijn er voor die wantoestanden op "De Toekomst" nou eigenlijk veroordeeld? 0,0. Laten ze nou maar gewoon gaan voetballen, maar dat blijken ze zelfs niet meer te kunnen.
Niks, gewoon een vergelijking hoeveel heisa er over word gemaakt. Terwijl er wat er op "De Toekomst" is gebeurt vele male erger is.quote:Op maandag 28 november 2005 13:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat heeft dat incident op de Toekomst te maken met de fuckin' slechte prestaties van Ajax?
Ik blijf jullie altijd kritisch volgen hoorquote:Op maandag 28 november 2005 13:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Wel opvallend, als Ajax verliest dan stroomt het helemaal vol met supporters van andere (lees mindere) verenigingen.
Ik hoop dat we zondag weer winnen dan zijn we weer even van ze af.
quote:Op maandag 28 november 2005 13:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Te triest dit, laten ze eerst naar zich zelf kijken of de verloren wedstrijden niet een klein beetje hun eigen fout is. Er zwak om je te verschuilen achter de arbitrage. Hoe vaak heeft Ajax de voorgaande seizoenen de arbitrage wel mee gehad? Juist vaak genoeg.
Dat zegt ie toch? Het ligt ook aan Ajax. Punt. Maar wat je niet kan ontkennen, is dat Ajax verre van bevoordeeld is door de scheidsrechters. Punt. Twee feiten die je beiden niet kan ontkennen. En ze hebben allebei iets met elkaar te maken.quote:Voordat Blind over het gebrek aan geluk begon, benadrukte hij het slechte spel van zijn elftal. "Tuurlijk, laten we daar eerlijk over zijn", zegt Blind. "We spelen niet goed en dwingen het ook te weinig af
Hey kereltje, ga jij nou eens een keer gewoon energie besteden aan je eigen club. Ik zie je hier meer reageren dan de gemiddelde Ajacied.quote:Op maandag 28 november 2005 13:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik begin eerlijk gezegd ook sterk te twijfelen aan sommige bronnen in de media.quote:Op maandag 28 november 2005 13:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Te triest dit, laten ze eerst naar zich zelf kijken of de verloren wedstrijden niet een klein beetje hun eigen fout is. Er zwak om je te verschuilen achter de arbitrage. Hoe vaak heeft Ajax de voorgaande seizoenen de arbitrage wel mee gehad? Juist vaak genoeg. Er word meer heisa gemaakt over de arbitrage dan over de wedstrijd Ajax 2 - Feyenoord 2 van vorig seizoen werd gemaakt. Dat werd maar een beetje afgewimpeld door het bestuur van Ajax. Hoeveel supporters zijn er voor die wantoestanden op "De Toekomst" nou eigenlijk veroordeeld? 0,0. Laten ze nou maar gewoon gaan voetballen, maar dat blijken ze zelfs niet meer te kunnen. Als Ajax 1e had gestaan en als het goed voetbal liet zien had niemand het meer over de arbitrage gehad.
Wanneer Ajax in de eerste 8 a 9 wedstrijden 24-27 punten had gepakt, had daar helemaal niets op af te dingen geweest qua vertoond spel. Sinds een wedstrijd of vier zit er ook de klad in qua spel, maar dat is een logisch gevolg van het niet kunnen winnen.quote:Op maandag 28 november 2005 13:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
maar het was natuurlijk echt schandalig geweest wanneer Ajax 2de of 3de had gestaan met dit spel, want qua spel en prestaties is de 9de plaats nu echt even het niveau waar Ajax momenteel op zit. Erg kut, aan de afgelopen 13 wedstrijden kan je niets meer veranderen.
quote:ik stel voor om met zijn allen de knvb een brief te sturen. we willen alleen nog maar nederlandse top-scheidsen bij AJAX. de rest is het niet waard om onze godenclub te fluiten. We hadden gewoon minstens 10 ounten meer moeten hebben, als de scheidsen gewoon net als anders hadden gefloten. Kom op: bestook de knvb met protest brieven!!!
quote:ajax moet kapot, volgens KNVB, we wordne gewoon genaaid, wat een waardeloos volk daar in zeist, ze moeten ons juist beschermen en koesteren. Na Ornaje zijn wij het meest toonaangevende team van nederland in het buitenland!
quote:GVD kut scheids ook altijd. We hebben ze ook altijd tegen. We worden gewoon dik genaaid. Als we de verloren punten door scheidsrechters bij ons puntentotaal optellen dan zouden we 1e hebben gestaan, en dan zou het elftal waarschijnlijk ook beter hebben gedraaid
Post ook even het URL van de bron, dan pik ik er even 10 uit die wel realistisch reageren.quote:Op maandag 28 november 2005 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat kansloze Ajax supporters op forums:
[..]
[..]
[..]
![]()
Klopt wel. De enige wedstrijd waar we het echt schandalig slecht tegen hebben weggeven is denk ik Heracles thuis geweest. En natuurlijk ADO thuis.quote:Op maandag 28 november 2005 13:25 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer Ajax in de eerste 8 a 9 wedstrijden 24-27 punten had gepakt, had daar helemaal niets op af te dingen geweest qua vertoond spel. Sinds een wedstrijd of vier zit er ook de klad in qua spel, maar dat is een logisch gevolg van het niet kunnen winnen.
Ik begrijp niet wat dit er toe doet ?quote:Op maandag 28 november 2005 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
Joh, die komen wel weer terug wanneer Ajax weer gaat winnen.quote:Op maandag 28 november 2005 13:23 schreef twi het volgende:
Ik zie je hier meer reageren dan de gemiddelde Ajacied.
Dit noemen ze dus een troll. Gelezen wat Vaduz heeft gezegd? Mooi.quote:Op maandag 28 november 2005 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
Ajax is vaak zat bevoordeelt door scheidsrechters. Amstelcup finale tegen FC Utrecht vergeten?? Die goal die wel 2 meter buitenspel was. Of de stervende zwaan Nicos Machlas tegen Feyenoord die wel heel opvallend over de armen van dudek duikt.quote:Op maandag 28 november 2005 13:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar wat je niet kan ontkennen, is dat Ajax verre van bevoordeeld is door de scheidsrechters. Punt.
Wie is nu de calimero?quote:Op maandag 28 november 2005 13:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ajax is vaak zat bevoordeelt door scheidsrechters. Amstelcup finale tegen FC Utrecht vergeten?? Die goal die wel 2 meter buitenspel was. Of de stervende zwaan Nicos Machlas tegen Feyenoord die wel heel opvallend over de armen van dudek duikt.
quote:Op maandag 28 november 2005 13:30 schreef kasper het volgende:
[..]
Joh, die komen wel weer terug wanneer Ajax weer gaat winnen.
Feyenoorders zijn wel de laatsten die hierover moeten "quote:
Zeer mooi,Maar ik heb voor het eerst in mijn leven de "twijfel" gehad..quote:Op maandag 28 november 2005 12:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nog 1 keertje dan maar:
Dit is mijn club, mijn ideaal.
Dit is de mooiste club van allemaal.
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet.
Het kan dooien, het kan vriezen.
We kunnen winnen of verliezen,
maar een betere club dan Ajax is er niet.
AAAAAJAAAAAAX
Heel veel pijn. Maar het is en blijft de mooiste, voor eeuwig.quote:
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:Op maandag 28 november 2005 13:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ajax is vaak zat bevoordeelt door scheidsrechters. Amstelcup finale tegen FC Utrecht vergeten?? Die goal die wel 2 meter buitenspel was. Of de stervende zwaan Nicos Machlas tegen Feyenoord die wel heel opvallend over de armen van dudek duikt.
Als Ajax in de playoffs bijvoorbeeld in de laatste minuut van AZ wint door een onterrechte goal waardoor ze Champions League halen, zouden Sneijder en de Jong dan ook zo zeuren op de scheidsrechter??? En zouden ze dan de Champions League plek afgeven aan AZ? Dacht het niet he. Allemaal huilies daar in Amsterdam.
14 echte gloryhunters te vinden in dit topic inderdaad. Goh, goh, wat een glory, die 10e plekquote:
Sjezus, als je dat niet gehoord hebt... Dat hoorde je op een een paar honderd meter van het stadion nog volgens mij!quote:Op maandag 28 november 2005 12:31 schreef Jajong het volgende:
[..]
Voor de mensen die t niet gezien hadden.
Waar besteed jij je tijd aanquote:Op maandag 28 november 2005 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
Dat heeft er toch niets mee te maken? Ik ga er toch ook geen dingen van 4 of 8 of 10 jaar geleden bij halen? Zo kun je bezig blijven. Het gaat om nu dit seizoen. Dit seizoen is het gewoon al een paar keer gebeurd. Dat kun je niet ontkennen. Kan je wel met voorbeelden uit het verleden mee komen, maar dat betekent niet dat het niet is gebeurd. Punt.quote:Op maandag 28 november 2005 13:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee. En dat is hypocriet. Klopt. Maar dat gebeurt overal. Zijn er nog steeds genoeg die het dan wel toegeven, maar die gaan er niet minder hard door juichen.quote:Als Ajax in de playoffs bijvoorbeeld in de laatste minuut van AZ wint door een onterrechte goal waardoor ze Champions League halen, zouden Sneijder en de Jong dan ook zo zeuren op de scheidsrechter??? En zouden ze dan de Champions League plek afgeven aan AZ? Dacht het niet he. Allemaal huilies daar in Amsterdam.
OTquote:Op maandag 28 november 2005 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heel veel pijn. Maar het is en blijft de mooiste, voor eeuwig.
Ik jou ook, dat kwam altijd vaker voor dan bij onsquote:Op maandag 28 november 2005 13:35 schreef SCH het volgende:
Ik vind jullie veel leuker als jullie verliezen dan als jullie winnen
Heel verstandig, je hebt je happers weer gehad...quote:
quote:Op maandag 28 november 2005 13:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
OT
Sand, ik dacht dat er Gullit in je ondertitel stond!![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 13:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
OT
quote:I Find Myself Confined Between Furtive Desires And Feelings for Gullit
quote:Op maandag 28 november 2005 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik jou ook, dat kwam altijd vaker voor dan bij ons
Ik las dat ookquote:Op maandag 28 november 2005 13:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
OT
...quote:28/11/2005 - Vooronderzoek naar incidenten rond FC Utrecht - Ajax
(Gepost door RvN)
De KNVB heeft gemeld dat de aanklager betaald voetbal een vooronderzoek heeft ingesteld naar incidenten rondom FC Utrecht - Ajax, zo meldt Nu.nl. Het zou gaan om de aanhoudende spreekkoren van de FC Utrecht fans. Tegen de regels in greep de Belgische scheidsrechter daar niet op in. Ook de vernielingen van het uitvak door Ajax fans zouden onderzocht worden. FC Utrecht wil de kosten van enkele tienduizenden euro´s op Ajax verhalen.
Ik deel m'n mening hierover nog maar niet totdat het officieel bekend isquote:'De Jong kiest voor Manchester United'
Jeffrey Brummelhuis | Highlow Communications | 28-11-2005 00:56:09
Nigel de Jong heeft de aanbieding van Ajax naast zich neergelegd, aldus het veelal betrouwbare Highlow Communications. De Amsterdammer zou willen ingaan op een aanbieding van een van de vele Engelse topclubs.
Vele buitenlandse topclubs hebben interesse getoond in de middenvelder, maar Manchester United zou aan het langste eind trekken. De 20-jarige middenvelder moet nog antwoord geven aan Ajax over aanbieding die hij heeft gekregen. Afgelopen zomer kon De Jong al op Old Trafford tekenen.
De Jong zou Ajax gezien zijn aflopende contract transfervrij kunnen verlaten. Steven Pienaar, Hatem Trabelsi en Maxwell doen dat ook.
100% mee eens..quote:Op maandag 28 november 2005 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heel veel pijn. Maar het is en blijft de mooiste, voor eeuwig.
Rosenberg was zeker niet de slechtste zondag. Ik heb wel vertrouwen in die gozert.quote:Op maandag 28 november 2005 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Nigel, nog steeds een van mijn favorieten...
En Rosenberg kan het zo worden...
Die hebben het ook maar van Highlow Communications, bron staat er overigens ook bij. Moet het ook eerst zien, voor ik het geloof. Nigel de Jong moet nog 21 jaar worden, blijf dan nog even in Amsterdam. Zijn zaakwaarnemer zou hem wel gek maken.quote:Op maandag 28 november 2005 13:41 schreef twi het volgende:
Onze altijd goed geinformeerde VZ
[..]
Ik deel m'n mening hierover nog maar niet totdat het officieel bekend is
Nigel wil ook helemaal niet weg, hij wil spélen. En dat snap ik van een jongen van nog geen 21 wel.quote:Op maandag 28 november 2005 13:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die hebben het ook maar van Highlow Communications, bron staat er overigens ook bij. Moet het ook eerst zien, voor ik het geloof. Nigel de Jong moet nog 21 jaar worden, blijf dan nog even in Amsterdam. Zijn zaakwaarnemer zou hem wel gek maken.
Dan moet hij zeker niet naar Man United gaan (al zitten die niet dik in de middenvelders)quote:Op maandag 28 november 2005 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nigel wil ook helemaal niet weg, hij wil spélen. En dat snap ik van een jongen van nog geen 21 wel.
Reken eens uit hoeveel speelminuten die jongen dit seizoen heeft gemaakt. Volgens mij zit ie dan wel in de top 10, minimaal.quote:Op maandag 28 november 2005 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nigel wil ook helemaal niet weg, hij wil spélen. En dat snap ik van een jongen van nog geen 21 wel.
Dat zou me erg verbazen gezien zijn algemene inzet tijdens de wedstrijden.quote:Op maandag 28 november 2005 13:53 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb wel zo'n gevoel dat Nigel het gedoe bij Ajax beu is en daarom wel ergens anders een doorstart zou willen maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Zdenek Grygera 20 13 6 1 Hedwiges Maduro (1) 18 (1) 12 5 1 Steven Pienaar 17 10 6 1 Ryan Babel (3) 16 (2) 11 (1) 4 1 Hatem Trabelsi 15 10 5 0 Wesley Sneijder (2) 15 12 (2) 3 0 Nigel de Jong (3) 14 (2) 9 (1) 4 1 Tomás Galásek (3) 13 (1) 10 (1) 3 (1) 0 Hans Vonk 12 7 4 1 Nourdin Boukhari (6) 10 (5) 5 (1) 4 1 Markus Rosenberg (5) 10 (3) 7 (2) 3 0 Maarten Stekelenburg 9 7 2 0 Mauro Rosales (7) 7 (5) 6 (1) 1 (1) 0 Olaf Lindenbergh (1) 7 (1) 4 3 0 Thomas Vermaelen (1) 6 (1) 4 2 0 Yannis Anastasiou (3) 6 (3) 4 2 0 Julien Escudé 5 2 2 1 Angelos Charisteas (5) 4 (3) 2 (2) 1 1 Johnny Heitinga (6) 4 (4) 3 (2) 0 1 Edgar Manucharyan (3) 2 (2) 2 (1) 0 0 Juanfran (2) 0 (1) 0 (1) 0 0 Emmanuel Boakye (1) 0 (1) 0 0 0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Zdenek Grygera 1742 1112 540 90 Hedwiges Maduro 1620 1080 450 90 Ryan Babel 1439 980 369 90 Steven Pienaar 1428 827 514 87 Wesley Sneijder 1374 1062 312 0 Hatem Trabelsi 1284 834 450 0 Nigel de Jong 1266 786 398 82 Tomás Galásek 1225 945 277 3 Hans Vonk 1080 630 360 90 Nourdin Boukhari 886 492 304 90 Markus Rosenberg 833 516 317 0 Maarten Stekelenburg 810 630 180 0 Mauro Rosales 761 655 98 8 Olaf Lindenbergh 594 362 232 0 Thomas Vermaelen 540 360 180 0 Yannis Anastasiou 518 376 142 0 Johnny Heitinga 508 414 4 90 Angelos Charisteas 436 274 72 90 Julien Escudé 390 120 180 90 Edgar Manucharyan 139 118 21 0 Juanfran 22 16 6 0 Emmanuel Boakye 11 11 0 0 |
Hij probeert het tij te keren, maar z'n interviews vind ik wel veelzeggend. Maar goed, ik ben nu flink aan het speculeren. We wachten de ontwikkelingen wel af.quote:Op maandag 28 november 2005 13:54 schreef twi het volgende:
[..]
Dat zou me erg verbazen gezien zijn algemene inzet tijdens de wedstrijden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Speler Totaal HCE CL JC Urby Emanuelson 1884 1260 534 90 Zdenek Grygera 1742 1112 540 90 Hedwiges Maduro 1620 1080 450 90 Ryan Babel 1439 980 369 90 Steven Pienaar 1428 827 514 87 Wesley Sneijder 1374 1062 312 0 Hatem Trabelsi 1284 834 450 0 Nigel de Jong 1266 786 398 82 |
Elke paar weken van spits wisselen vind ik not-done en ik kan me ook niet voorstellen dat die spelers dat fijn vinden.quote:Op maandag 28 november 2005 14:06 schreef twi het volgende:
Ach al dat verhaal over de opstelling vind ik zo'n dikke onzin. Nu krijg je een verwijt dat de opstelling teveel door elkaar wordt gegooid. Wat een onzin, bij PSV hebben 7 spelers 10 of meer wedstrijden in de basis gestaan. Bij Ajax zijn dat er 8. Bovendien hebben die 8 Ajax-spelers gemiddeld ook meer basisplaatsen gehad dan bij PSV. En dat ondanks de blessures die we hebben gehad.
Een of andere nepjournalist heeft dat de wereld in geslingerd en nu wordt Blind daar elke keer kritisch over ondevraagd. Zou Danny er graag op wijzen om eens te kijken naar de statistieken van de concurrentie.
Rosenberg startte 7 wedstrijden in de basis en scoorde 1 keer tegen RBC. Charisteas kreeg daarna z'n speeltijd totdat 'ie uit de wedstrijd werd gekopt. Toen werd het inderdaad twijfelen tussen Anastasiou, Rosenberg. Nu is Rosenberg weer terug en doet hij het redelijk tot goed. Ik vind al die keuzes niet zo vreemd hoor.quote:Op maandag 28 november 2005 14:08 schreef pfaf het volgende:
Elke paar weken van spits wisselen vind ik not-done en ik kan me ook niet voorstellen dat die spelers dat fijn vinden.
Daar zitten dan ook de Bobo's!!!!quote:Op maandag 28 november 2005 14:12 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk heeft de arbitrage niet meegezeten in de wedstrijden tegen ADO Den Haag, AZ, PSV, Heerenveen en FC Utrecht, maar ik denk niet dat dit cruciale beslissingen waren. Daarnaast hoor ik supporters zeggen dat die Belg de wedstrijd moest staken in verband met de vele spreekkoren, alsof we dan wel hadden gewonnen? Laat ons maar eens een kutjaar hebben, het komt altijd weer goed met Ajax! Sfeer in Nieuw Galgenwaard was overigens wel goed, in de Amsterdam ArenA is het ondenkbaar dat de lange zijdes meezingen.
Moah, ik vond het wel weer curieus dat Markus in basis stond, terwijl hij die paar wedstrjiden daarvoor weer op de bank begon? Als trainer maak je toch een keuze voor je spits aan de hand van trainingen en het dagelijkse werken met de spelers, niet na een slechte wedstrijd o.i.d..quote:Op maandag 28 november 2005 14:14 schreef twi het volgende:
[..]
Rosenberg startte 7 wedstrijden in de basis en scoorde 1 keer tegen RBC. Charisteas kreeg daarna z'n speeltijd totdat 'ie uit de wedstrijd werd gekopt. Toen werd het inderdaad twijfelen tussen Anastasiou, Rosenberg. Nu is Rosenberg weer terug en doet hij het redelijk tot goed. Ik vind al die keuzes niet zo vreemd hoor.
quote:"Danny moet kiezen!"
Er zijn dit seizoen dertien wedstrijden door Ajax gespeeld, hiervan wonnen de Amsterdammers er slechts vijf, er werd driemaal gelijkgespeeld en vijfmaal werd er verloren. Ajax staat op dit moment negende en zowel FC Groningen als NAC Breda kunnen de club passeren, wanneer zij hun inhaalwedstrijd winnend afsluiten. Na dertien wedstrijden al eenentwintig verliespunten hebben, lijkt mij een record voor Ajax. De play-offs die dit seizoen zijn ingevoerd, lijken een uitkomst voor Ajax, als deze tenminste gehaald worden.
Waar ligt de oorzaak van de problemen van Ajax? Het probleem is dat er zoveel problemen tegelijk zijn. Ajax kan een kwaliteitsimpuls gebruiken in iedere linie, de club mist een leider en de huidige selectie heeft wel voldoende kwaliteit, maar mist simpelweg de vorm. Dit huidige Ajax zou bovenaan kunnen staan als alle ballen er wél invlogen, maar dit seizoen zit er gewoon veel tegen. Arbitraire dwalingen zorgen in de lastige uitwedstrijden tegen PSV en FC Utrecht voor twee nederlagen, maar daar kan het niet op afgeschoven worden.
Danny Blind is een echte Ajacied, maar het blijft de vraag of het wel een verstandige keuze was om juist hem de ontslagen Ronald Koeman op te laten volgen. Ronald Koeman wist geen vooruitgang meer te boeken en Danny Blind mocht het met dezelfde selectie proberen, maar dit lijkt een ondankbare taak. Ik wil Danny Blind niet de schuld geven van de huidige situatie, toch heb ik wel lichte kritiek. De Zeeuw wil namelijk spelen zoals het succesvolle Ajax onder Louis van Gaal, maar vergeet enkele belangrijke details.
Op dit moment speelt Ajax met vier verdedigers op rij, waarvan de vleugelverdedigers aan de lijn spelen en alle vrijheid hebben om op te komen. Onder Louis van Gaal kwamen de rechts- en linksback zelden over de middenlijn en zorgden zij voor de mandekking. Van de centrale verdedigers schoof de vier een linie door om de balans te herstellen, de tien speelde namelijk zó diep dat het moelijk een middenvelder genoemd kon worden. Het huidige Ajax speelt met een driemansmiddenveld, waarvan de centrale man met de punt naar achteren speelt. Het breekt Ajax dan ook op dat de tien is verdwenen, Ajax mist zo haar spelverdeler, de man die in feite alles bepaalde. De vleugelspitsen worden zelden meer in de diepte aangespeeld en het huidige spel mist dan ook elke vorm van creativiteit, waardoor individuele acties moeten zorgen voor de hoogtepunten.
Als er dan wordt gekozen voor een andere invulling van het Ajax-systeem, kan er net zo goed van worden afgestapt. Het systeem waar Danny Blind mee speelt is namelijk niet het klassieke Ajax-systeem, waar de achterban zo trots op is. Danny Blind zal dus een keuze moeten maken, hij zal spelers moeten aantrekken die wél passen in het zo succesvol gebleken Ajax-systeem óf hij zal een systeem moeten kiezen, dat het beste bij zijn beste spelers past, wellicht dus 4-4-2. Want het huidige systeem verlamt Ajax.
Komende zomer zal Ajax veel spelers kwijtraken, Danny Blind kan dus een grote sanering houden in de selectie van Ajax. Hatem Trabelsi, Steven Pienaar en Maxwell willen niet verlengen, daarnaast lijkt ook Nigel de Jong transfervrij te vertrekken. Bij het zoeken naar de vervangers, zal Danny Blind zijn keuze dus gemaakt moeten hebben. Waar hij ook voor kiest, Ajax zal meerdere spelers moeten halen, het liefst spelers die er meteen staan. Technisch directeur Martin van Geel zal dus de komende tijd nog veel werk moeten verzetten.
Wanneer ik de keuze moest maken, zou ik kiezen voor het Ajax-systeem. Hedwiges Maduro is namelijk de ideale vier en Wesley Sneijder zou perfect als tien kunnen fungeren. Denny Landzaat zou de ideale rechtshalf voor Ajax en als linkshalf zou Edgar Davids de ideale man zijn, deze lijkt echter onhaalbaar. Wellicht dat Olaf Lindenbergh of Urby Emanuelson deze positie zou kunnen invullen? Achterin is Zdenek Grygera de ideale mandekker, maar speelt de Tsjech volgend seizoen nog bij Ajax? Wanneer hij met Tsjechië een goed WK speelt, zie ik hem spoedig vertrekkken naar de Serie A. Johnny Heitinga zou de ideale vrije man zijn, in de rol die Danny Blind destijds vervulde en met zijn huidige trainer/coach als mentor, moet dat haast goed gaan. Thomas Vermaelen ontwikkelt zich de laatste tijd uitstekend en lijkt mij ook een goede mandekker, hij dus links en Zdenek Grygera rechts.
Angelos Charisteas, Markus Rosenberg en Ryan Babel mogen strijden om de spitspositie bij Ajax, wellicht komt Klaas Jan Huntelaar hier nog bij. Ajax heeft op dit moment twee vleugelspitsen in de selectie, Nicolae Mitea is geblesseerd en Mauro Rosáles kampt met een vormcrisis, daarnaast lijken beide te licht voor Ajax. De Amsterdammers mogen dus op zoek naar minimaal één links- en rechtsbuiten, maar namen weet ik niet te noemen. Kenneth Perez is de beste linksbuiten van de eredivisie, maar niet echt een linksbuiten voor het Ajax-systeem. Julian Jenner en Tarek Sektioui doen het dit seizoen aardig als rechtsbuiten, maar lijken te licht voor Ajax, hetzelfde verhaal geldt voor de verhuurde Tom de Mul. Wellicht kunnen talenten van de Toekomst uitkomst bieden? Meer dan een eeuw lang staat Ajax bekend om haar geweldige opleiding, waarom worden er dit seizoen geen talenten ingepast?
Met nog eenentwintig wedstrijden te gaan, lijkt de competitie voor Ajax voorbij. De club kan zich richten op de Champions League en Gatorade Cup, in de competitie kan Danny Blind gaan bouwen aan een elftal dat weer voor de prijzen mee gaat doen, komende transferperiode zal Ajax al enkele versterkingen halen en ik hoop maar dat Danny Blind dan zijn keuze heeft gemaakt. Want het huidige systeem is de oorzaak van de huidige slechte prestaties, liever 4-4-2 dan een slechte invulling van 4-3-3 en ik hoop dat Danny Blind ervaren genoeg is om dat in te zien.
Waar komst dat schrijfsel vandaan, PORNOSTAR?quote:
Als je op Feyenoord doelt, dat is 6 jaar heur.quote:Op maandag 28 november 2005 14:17 schreef rompompom het volgende:
Inderdaad, liever één echt kutjaar dan al een jaar of vijftien geen kampioen kunnen worden
Ik begin mij zo langzamerhand af te vragen of Blind er zelf nog wel zin in heeft. Het lijkt wel of je aan een dood paard loopt te trekken bij deze selectie.quote:Op maandag 28 november 2005 12:28 schreef devv05 het volgende:
benieuwd of dat topic de winterstop haalt.quote:Op maandag 28 november 2005 15:29 schreef Kang-He het volgende:
Het Danny Blind moet worden ontslagen topic zit alweer op deel 3 overigens.
Ik wel, maar die willen niet of zijn niet beschikbaar.quote:Op maandag 28 november 2005 15:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik zou geen trainer weten
Kluivert, Finidi, Pettersson, Brian Laudrup, Gronkjaer, Chivu, Rijkaard.....quote:Op maandag 28 november 2005 13:43 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
100% mee eens..
ookal is het nu zeer moeilijk
Ik heb op dit moment ook helemaal geen 'held" meer bij ajax
Jari Litmanen,Michael Laudrup,Richard Witschge,Zlatan..
Dat waren mijn helden,en nu? 0'0... ik heb helemaal geen voorkeur meer voor een bepaalde speler.
Eens. Al is het wel zo dat zowel Koeman als Blind als trainer nog heel weinig hebben gepresteerd. Koeman deed het bij Vitesse al niet best en het feit dat Ajax terug moest vallen op Danny Blind, geeft al aan dat de mensen die wel geschikt zijn voor die job geen interesse hebben of niet beschikbaar zijn. Dat probleem speelt nu nog steeds. Van Basten, Rijkaard, Adriaanse en Cruyff zijn de meest geschikte kandidaten, maar ik zie ze geen van allen trainer worden van Ajax op dit moment.quote:Op maandag 28 november 2005 15:30 schreef twi het volgende:
Ik denk dat veel spelers wel de kwaliteit hebben, maar simpelweg de motivatie missen. Het is toch van de gekken dat zowel Koeman als Blind ze niet scherp kunnen krijgen. Voor professionals behoor je echt geen Ratelband-praktijken nodig te hebben om ze te motiveren.
Die contracten zijn zoveel waard als een ouwe toiletrol natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 15:35 schreef Robar het volgende:
Hehe, misschien dat Porto daarvan op de hoogte was en dat ze daarom hem snel zijn contract hebben laten verlengen
Kan ik amper geloven.quote:Op maandag 28 november 2005 15:34 schreef SCH het volgende:
Co Adriaanse wordt het als ik mijn collega's van Langs de Lijn moet geloven.
(ja ja, ondanks dat hij bijgetekend heeft)
Ik heb het dan ook over een mogelijke afkoopsom voor Porto, want in de CL presteert Cootje natuurlijk niet en ze staan niet bovenaan in de competitie . . . . .quote:Op maandag 28 november 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Die contracten zijn zoveel waard als een ouwe toiletrol natuurlijk.
Wat is nou belangrijkerquote:Op maandag 28 november 2005 15:58 schreef jimjim1983 het volgende:
Co hoef ik niet terug, is een eikelal denk ik wel dat ie meer uit deze groep krijgt dan Blind.
haha, als dat gebeurt kan je mij opvegen!quote:Op maandag 28 november 2005 15:34 schreef SCH het volgende:
Co Adriaanse wordt het als ik mijn collega's van Langs de Lijn moet geloven.
(ja ja, ondanks dat hij bijgetekend heeft)
Inderdaad, we moeten afwachten wat Danny Blind kan doen met een opgeschoonde selectie volgend seizoen. Als het dan nog een drama is met goede nieuwe spelers kan je je vraagtekens gaan zetten, en misschien voor een andere trainer kijken.quote:Op maandag 28 november 2005 16:08 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat Blind voorlopig nog wel aanblijft, dus speculeren over opvolgers is wat voorbarig.
Dat waren nog eens tijden.. Gronkjaer nog ooit eens bij zijn eerste Ajax optreden de hand mogen schuddenquote:Op maandag 28 november 2005 15:35 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Kluivert, Finidi, Pettersson, Brian Laudrup, Gronkjaer, Chivu, Rijkaard.....
Zo'n gevoel heb ik er ook bij.quote:Op maandag 28 november 2005 16:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Neeskens lijkt me nou juist iemand die geen harde vuist heeft en waar de spelers zo overheen lopen
Ik vond hem juist altijd bij NEC macht uitstraaldequote:Op maandag 28 november 2005 16:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Neeskens lijkt me nou juist iemand die geen harde vuist heeft en waar de spelers zo overheen lopen
Dan spelen we in ieder geval geen 433 meerquote:Op maandag 28 november 2005 16:34 schreef TimoBasso het volgende:
Is de Nees niks voor Ajax.. tijd voor de harde vuist.
Als er iemand respect krijgt bij die jongen broekies,dan is het johan wel .
Ik zou hem graag bij Ajax willen zien
Je moet wel 11 man overhouden natuurlijkquote:Op maandag 28 november 2005 16:49 schreef Houniet het volgende:
Als zo'n verwende koter niet wil luisteren schop je hem naar huis toe, is toch niet zo moeilijk.
Goede zet..quote:Op maandag 28 november 2005 16:48 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dan spelen we in ieder geval geen 433 meer
Dan heb je daar geen Neeskens voor nodig.quote:Op maandag 28 november 2005 16:54 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Goede zet..
442 .. Het is niet op zijn Ajax.. Maar ik denk dat de spitsen dan wel kunnen scoren
En de Jong vervangenquote:Op maandag 28 november 2005 17:00 schreef twi het volgende:
Oud en vertrouwd 4-3-3 met verdedigende backs. Natuurlijk nog wel 2 vleugelspelers halen
daar heb ik nog ergens een vlaggetje vanquote:
dvd met de hele wedstrijdquote:Op maandag 28 november 2005 17:16 schreef Houniet het volgende:
[..]
daar heb ik nog ergens een vlaggetje van0-2
Die wedstrijd.. mocht ik als enigste leerling kijken op mijn basis schooltje in de aula.quote:Op maandag 28 november 2005 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is vandaag echt alweer 10 jaar geleden dat we de besten van de wereld waren...
Erg mooiquote:Op maandag 28 november 2005 17:21 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Die wedstrijd.. mocht ik als enigste leerling kijken op mijn basis schooltje in de aula.
Omdat ik als enigste voor Ajax was.(ik woonde onder de rook van Eindhoven)
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/wereldbeker.wma
![]()
Waarom niet eigenlijk? Bij Feyenoord schijnt het te werken, een groep talentloze voetballers in de top 3 krijgenquote:Op maandag 28 november 2005 17:16 schreef Cart_man het volgende:
Een nieuwe trainer is niet de oplossing om dit zooitje aan het voetballen te krijgen...
Ik heb er ook 10 hoorquote:Op maandag 28 november 2005 17:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Grijzende kalende Ajax aandeelhouder bobo's
Ach gossie.quote:Op maandag 28 november 2005 17:29 schreef twi het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Bij Feyenoord schijnt het te werken, een groep talentloze voetballers in de top 3 krijgen
Ze bleken dus voor Harry te zijn geweest, in plaats voor onze andere Griekse vriend.quote:Sunderland boss in hunt for Angelos
Sunderland have opened talks with Ajax star Angelos Charisteas - and should seal a loan deal for the striker within days. The Sunday Sun can reveal a Black Cats delegation was in Amsterdam on Friday to offer Charisteas a move to Wearside in January until the end of the season.
And the 25-year-old Greek international - one of the leading lights in his country's shock Euro 2004 triumph - is set to agree to revive his career in the Premiership.
Charisteas only joined Ajax in January, but has endured serious injury problems and has only made four first-team starts this season.
But a cool relationship between Charisteas and Ajax coach Danny Blind, combined with Sunderland's desperate need of extra attacking firepower, has prompted Mick McCarthy to make a move.
Kan hem niet openenquote:Op maandag 28 november 2005 17:21 schreef TimoBasso het volgende:
Vast wel ja....quote:Op maandag 28 november 2005 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Klopt, historisch dieptepunt. Komen we wel weer uit hoor
Nee hoor, het seizoen 64/65 was nog slechter, ondanks het debuut van Cruijff, eindigden we dat seizoen op 3 punten van een degradatieplek op de 13e plaats.quote:Op maandag 28 november 2005 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Klopt, historisch dieptepunt. Komen we wel weer uit hoor
Seizoen is nog niet voorbij.quote:Op maandag 28 november 2005 17:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, het seizoen 64/65 was nog slechter, ondanks het debuut van Cruijff, eindigden we dat seizoen op 3 punten van een degradatieplek op de 13e plaats.
quote:Op maandag 28 november 2005 17:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, het seizoen 64/65 was nog slechter, ondanks het debuut van Cruijff, eindigden we dat seizoen op 3 punten van een degradatieplek op de 13e plaats.
Weet je wat mij frustrerend lijkt? Dat HEEFT f'noord weer eens een redelijk seizoen (dwz beter dan Ajax) en dan worden ze NOG geen kampioen..quote:
quote:Op maandag 28 november 2005 17:21 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Die wedstrijd.. mocht ik als enigste leerling kijken op mijn basis schooltje in de aula.
![]()
Ik lig helemaal dubbelquote:Op maandag 28 november 2005 18:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet je wat mij frustrerend lijkt? Dat HEEFT f'noord weer eens een redelijk seizoen (dwz beter dan Ajax) en dan worden ze NOG geen kampioen...
Zou er een verband bestaan tussen mijn stoppen en de resultaten van onze club?quote:Op maandag 28 november 2005 18:07 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet opeens waarom Golfer gestopt is met modden.
Ik zat meer aan een carriere move voor jou te denkenquote:Op maandag 28 november 2005 18:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Zou er een verband bestaan tussen mijn stoppen en de resultaten van onze club?![]()
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Buitenspelers dan uit de jeugd halen en laat ze maar een wedstrijdje of 7 staan.quote:Op maandag 28 november 2005 17:00 schreef twi het volgende:
[..]
Dan heb je daar geen Neeskens voor nodig.
Dat artikel eerder heeft gewoon gelijk. We speelden vroeger met Frank de Boer op linksback, Michael Reiziger op rechtsback. Beiden verdedigende backs die niet of nauwelijks op kwamen, omdat ze aanvallend tekort kwamen.
Misschien is het dus gewoon een goed idee om Vermaelen en Heitinga als backs in te gaan zetten, en Maduro centraal achterin. Dan kun je Emanuelson linkshalf zetten, Sneijder op de 10 en De Jong op de 6.
Oud en vertrouwd 4-3-3 met verdedigende backs. Natuurlijk nog wel 2 vleugelspelers halen
Voorbeeldjood?quote:Op maandag 28 november 2005 18:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zat meer aan een carriere move voor jou te denken.
Van Geel zit er net, dus die gun ik nog even de tijd voordat ik het van hem overneem.quote:Op maandag 28 november 2005 18:52 schreef HeatWave het volgende:
Ik zat meer aan een carriere move voor jou te denken.
quote:Ajacieden: 'Het lijkt wel een complot'
Bron: VoetbalZone
Dat de club al weken cq maanden slecht draait, zijn ze bij Ajax wel achter. Binnen de Amsterdamse club ziet men echter nog een factor die een rol heeft gespeeld in de malaise. Middenvelders Nigel de Jong, Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder raakten er na het verloren duel bij Utrecht niet over uitgepraat.
De Ajacieden hebben het over de arbitrage. Tegen ADO Den Haag, AZ, PSV, Heerenveen en Utrecht zou de club recht hebben gehad op meer punten. Ajax verloor in totaal dertien punten in die duels.
Voordat Blind over het gebrek aan geluk begon, benadrukte hij het slechte spel van zijn elftal. "Tuurlijk, laten we daar eerlijk over zijn", zegt Blind. "We spelen niet goed en dwingen het ook te weinig af. Maar als je in totaal rond de tien punten verliest door fouten van de arbitrage, kan je niet alles aan jezelf wijten."
De laatste keer dat de Ajax-spelers zich 'genaaid' voelden was gistermiddag. Maduro, De Jong en vooral Sneijder explodeerden van woede toen de goal van Yannis Anastasiou in de blessuretijd werd afgekeurd. ''Belachelijke beslissing. Het was een glaszuivere treffer'', zegt de laatstgenoemde.
Arbiter Johan Verbist was duidelijk: Nigel de Jong duwde Dwight Tiendalli van Utrecht weg. "Dit is de omgekeerde wereld. Ik werd juist onderuit gehaald door Tiendalli. Toen Verbist floot, dacht ik dat we een penalty zouden krijgen. Bij PSV zijn we genaaid en nu weer. Het lijkt wel een complot", reageerde De Jong.
Een emotionele De Jong na de uit-nederlaag bij Utrecht
Dus... ?quote:Op maandag 28 november 2005 19:29 schreef S-Two het volgende:
Als je even de moeite had om het topic een beetje door te nemen had je kunnen zien dat de meeste ajacieden hier ook vinden dat ze niet moeten zeuren en de hand eerst eens in eigen boezem moeten steken.
quote:Op maandag 28 november 2005 19:32 schreef FrankyMcG het volgende:
Of mag een buitenstaander niet zijn mening geven over ajax?
Ik doe alleen lief tegen homofiele Heerenveen supporters!quote:
Dat zijn Fortes Rodriquez ook al!quote:Op maandag 28 november 2005 19:36 schreef pfaf het volgende:
Bull-verhaal over dat complot natuurlijk, maar als je zo genaaid wordt roep je wel eens wat.
Je gaat zeker altijd voor ze staanquote:Op maandag 28 november 2005 19:36 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ik doe alleen lief tegen homofiele Heerenveen supporters!
quote:Op maandag 28 november 2005 19:40 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Dat zijn Fortes Rodriquez ook al!
Wij in de klas, geweldig was dat, na schooltijd bleven we gewoon zitten.quote:Op maandag 28 november 2005 18:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Wij zaten het toen in een gymzaal te luisteren, iedereen ging uit zn dak toen Blind die penalty scoorde.
Same herequote:Op maandag 28 november 2005 20:02 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Wij in de klas, geweldig was dat, na schooltijd bleven we gewoon zitten.
+1 Scherpquote:
Ik had het in ieder geval nog niet gelezen.quote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef TimmyAsd het volgende:
Weet niet of het al gemeld is, maar Ajax zou persoonlijk rond zijn met Huntelaar. Aldus AT5.
Nog niet op AT5 teletekst.quote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef TimmyAsd het volgende:
Weet niet of het al gemeld is, maar Ajax zou persoonlijk rond zijn met Huntelaar. Aldus AT5.
Toch wel:quote:
We mochten op school niet kijken, dus ben ik thuis geblevenquote:Op maandag 28 november 2005 17:21 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
![]()
quote:Edgar Manucharyan heeft een spier gescheurd in zijn rechterbovenbeen, in de wedstrijd tegen FC Utrecht op 27 november.
Verwacht wordt dat de Armeniër als gevolg hiervan zes weken niet meer binnen de lijnen te zien is. De Armeense aanvaller liep in zijn eerste stage bij Ajax een blessure op tegen het Spaanse Barcelona. De international maakte bij zijn tweede proefperiode voldoende indruk voor een contract. Maar door allerlei blessures heeft hij nog niet veel kunnen laten.
Wel jammer voor zo'n jongenquote:Manucharyan dit jaar niet meer in actie
28/11/2005 17:51
Veel gelegenheid heeft Edgar Manucharyan niet gehad zijn belofte waar te maken. En nu staat Ajacied weer ruim een maand aan de kant.
Zijn verblijf in Amsterdam brengt Manucharyan (voorlopig) weinig geluk. De Armeense aanvaller liep in zijn eerste stage bij Ajax een blessure op. De international maakte bij zijn tweede proefperiode voldoende indruk voor een contract. Maar door allerlei blessures heeft hij nog niet veel kunnen laten zien.
Tegen FC Utrecht kreeg Manucharyan zondag voor de tweede keer een basisplaats bij Ajax. Maar veel speeltijd was hem niet gegund. Al na minder dan twintig minuten moest de buitenspeler geblesseerd naar de kant.
Manucharyan moest worden gewisseld vanwege een spierblessure in zijn bovenbeen. Naar verwachting heeft de Armeniër zes weken nog voor zijn herstel.
Haha ik ook. Zat op de middelbare school, en had er weinig vertrouwen in dat ze 't ons zouden laten kijken. Achteraf blijken ze bij gym tijdens een of andere gare turnoefening de radio aan te hebben gehad.quote:Op maandag 28 november 2005 20:33 schreef Houniet het volgende:
[..]
We mochten op school niet kijken, dus ben ik thuis gebleven! Nog meer van die dingen
?
Naar verluidt schijnt ook Hamburger SV belangstelling voor Huntelaar te hebben, schijnt net te zijn gezegd in Voetbal Insite.quote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef TimmyAsd het volgende:
Heb je daarna nooit geprobeerd om je leerboek in te spreken en tijdens het tentamen te beluisteren, als ze die oordopjes toch niet zien................quote:Op maandag 28 november 2005 20:50 schreef The_Hives het volgende:
Ik had toen tentamens.
Een maat en ik probeerden allebei met radio en oordopje in nog iets op te schrijven. Halverwege de wedstrijd (nee niet de rust) schiet zijn stekker eruit. Midden in de tentamen zaal: 'De Boer past op.....'
Hij:
Leraar:![]()
Gelukkig zag hij mijn oordopje niet en kon ik verder luisteren. De penalty's werden toen tentamens afwaren via luidspeakers door de hele school uitgezonden.
Tering, via de radio is nog slechter voor je hart dan dat je de beelden ziet
Dat ik daar nooit aan gedacht hebquote:Op maandag 28 november 2005 20:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heb je daarna nooit geprobeerd om je leerboek in te spreken en tijdens het tentamen te beluisteren, als ze die oordopjes toch niet zien................![]()
Franky altijdquote:Op maandag 28 november 2005 19:32 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Of mag een buitenstaander niet zijn mening geven over ajax?
Wij mochten het niet zien dacht ikquote:Op maandag 28 november 2005 20:33 schreef Houniet het volgende:
[..]
We mochten op school niet kijken, dus ben ik thuis gebleven! Nog meer van die dingen
?
En de buurt bij melkaar geschreeuwd! Samen met mijn moederquote:Op maandag 28 november 2005 22:31 schreef Jajong het volgende:
Wij zaten in de aula te kijkenheb 3 rondes om de school gerend daarna
Dat is er zeker zo een van "22 man die achter een bal aan hollen"quote:Op maandag 28 november 2005 22:43 schreef Houniet het volgende:
[..]
En de buurt bij melkaar geschreeuwd! Samen met mijn moeder.
Me vader houdt helemaal niet van voetbal, sterker nog, die stond tijdens de Finale in 88 de auto te wassen![]()
!!1!
Die finale was op mijn zevende verjaardagquote:Op maandag 28 november 2005 22:43 schreef Houniet het volgende:
[..]
En de buurt bij melkaar geschreeuwd! Samen met mijn moeder.
Me vader houdt helemaal niet van voetbal, sterker nog, die stond tijdens de Finale in 88 de auto te wassen![]()
!!1!
Klinkt me bekend in de oren als PSV supporter. In de zomer van 1988 werd ik 5 jaar.........PSV & Nederlandquote:
Boehoe, jankerd.quote:Op maandag 28 november 2005 23:31 schreef Nashje het volgende:
Suijk, je kunt weer.
Maar om nou als niet-Ajacied dit topic vol te spammen met smilieposts lijkt me ook niet de bedoeling, toch?quote:Op maandag 28 november 2005 23:45 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Boehoe, jankerd.
Begrijp dat je het zwaar hebt met hoe het nu gaat bij ajax, maar om nou te gaan huilen om elke 'grap' waarop gereageerd wordt...![]()
I second that. En Suijk ook.quote:Op maandag 28 november 2005 23:45 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Boehoe, jankerd.
Begrijp dat je het zwaar hebt met hoe het nu gaat bij ajax, maar om nou te gaan huilen om elke 'grap' waarop gereageerd wordt...![]()
Ja, maar dat is ook een kut-mod.quote:
Het beroemde kuchjequote:Op dinsdag 29 november 2005 00:25 schreef Erwtensoep het volgende:
Of hij er een auto mee heeft gewonnen weet ik niet maar hij maakte wel de beslissende
[afbeelding]
Staat me zoiets van bij. Hij vond het zelf niet echt terecht en het was ook niet terecht geloof ikquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:25 schreef Erwtensoep het volgende:
Of hij er een auto mee heeft gewonnen weet ik niet maar hij maakte wel de beslissende
[afbeelding]
Nou, misschien staat Verbist de volgende keer dan wél aan onze kantquote:Op dinsdag 29 november 2005 01:11 schreef patrickt37 het volgende:
Ajax heeft volgens Belgische voetbalsites de onderhandelingen geopend met Anderlecht-middenvelder Christian Wilhelmsson. Na de interland tussen Zweden en IJsland zou Ajax met de zaakwaarnemer van de Zweedse international hebben gepraat over een overgang.
De Belgen weten dat Wilhelmsson graag wil vertrekken, maar hangen desondanks een fiks prijskaartje om de nek van de buitenspeler. Technisch directeur van de Amsterdammers, Martin van Geel, noemde het verband tussen Ajax en het Anderlecht-duo deze week nog een gerucht en ‘uit de lucht gegrepen’. Inmiddels is al wel duidelijk dat de interesse in de Belgische verdediger Anthony Vanden Borre minder concreet is dan die van Wilhelmsson.
De 25-jarige Wilhelmsson stond afgelopen seizoen voor een overgang naar Fiorentina, maar die transfer ketste op het laatste moment af. Wanneer de Amsterdammers een transfersom met Anderlecht overeen kunnen komen, is het mogelijk dat hij in januari al zijn debuut kan maken voor Ajax.
Bron: VI.nl
Ambon?quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:25 schreef Jajong het volgende:
Als Blind weg moet trouwens: SIMON TAHAMATA, even chauvinistisch doen voor mijn vaderland
Jupquote:
Toch is het voor mij onbegrijpelijk wat Belgische scheidrechters in Nederland komen doen. De competities zijn niet te vergelijken. De Nederlandse competitie is van een heel ander niveau dan de Belgische.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:20 schreef patrickt37 het volgende:
Verbist: http://www.belgiumsoccer.(...)4486/2005-11-28.html
Shreyas is anti-Belgie,is in principe niet erg maar je kunt absoluut doordraaien.quote:Op dinsdag 29 november 2005 03:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Das wel een conspiracy theory waar ik me dus niet aan wil wagen, ver gezocht...
Ja dusquote:Ook dit seizoen worden enkele wedstrijden in de ere- en eerste divisie geleid door Belgische scheidsrechters. In totaal fluit een Belg acht duels in de eredivisie en acht wedstrijden in de eerste divisie. Eenzelfde aantal Nederlandse scheidsrechters komt in de Belgische eerste en tweede klasse in actie.
Met hoopgevende woorden haal je geen punten.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:43 schreef jimjim1983 het volgende:
hoopgevende woorden
hopelijk komt er iets van terecht.
hopelijk komt er iets van terecht.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:45 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Met hoopgevende woorden haal je geen punten.
hopelijk wel ja.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hopelijk komt er iets van terecht.
misschien hadden ze Sneijder is enen hoerenjong moeten zingenquote:Op dinsdag 29 november 2005 10:51 schreef zjroentje het volgende:
Dat Verbist ook met droge ogen kan beweren dat hij niks gehoord heeft.
Sneijder, zunne zijt subiet enen nakomsteling enen prostituee!quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:52 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien hadden ze Sneijder is enen hoerenjong moeten zingen
quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef Robar het volgende:
[..]
Sneijder, zunne zijt subiet enen nakomsteling enen prostituee!
Sneijder, zunne zijt subiet
Sneijder, zunne zijt subiet
quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:00 schreef Jajong het volgende:
van Geel heeft me TT gelezenAdvies van JC gevraagd, etc.. Ik voel betere tijden aanbreken
quote:Inter Milan doet Maxwell contractaanbieding
Dinsdag 29 november, door SV, Amsterdam, 08.44u GMT+01.00, www.sports.it
Volgens de Italiaanse media heeft Inter Milan Ajax-linksback Maxwell een vierjarig contract aangeboden. De topclub wil proberen hem voor de neus van concurrent Juventus weg te halen.
Inter wil Maxwell nu al een soort voorcontract laten tekenen, dat volgend jaar geratificeerd moet worden. De Milenezen hebben hem eveneens een jaarsalaris van twee miljoen euro geboden. Maxwell zou het bod met voldoening tegemoet hebben zien.
quote:Vraagprijs Hatem Trabelsi bedraagt 3,8 mlj
Dinsdag 29 november, door SV, Amsterdam, 08.39u GMT+01.00, Tribal Football
Volgens de website Tribal Football wil Arsenal graag Ajax-verdediger Hatem Trabelsi contracteren, maar moeten The Gunners 3,8 miljoen euro neertellen als zij hem in januari willen contracteren.
Clubs die Trabelsi graag willen hebben, zijn bang dat ze achter het net vissen als ze in de zomer hem transfervrij moeten proberen aan te trekken.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Jajong bedankt, Jajong bedankt, Jajong, Jajong, Jajonge bedankt
![]()
ik heb liever 3 miljoenquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Persoonlijk heb ik liever dat Hatem dat laatste halfjaar nog gewoon blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |