© Ajax Foto Side.nlquote:Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden
Vannacht is Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden. Wij condoleren FC Utrecht, familie en vrienden van Di Tommaso met dit verlies. Ondanks de grote rivaliteit tussen de beide clubs, roepen wij iedereen op om uit respect voor de nabestaanden zich waardig te gedragen.
Supportersvereniging Ajax en Onafhankelijke Fanclub Ajax (en de AFS sluit zich daar uiteraard bij aan).
Helemaal mee eens. Dit is veel erger dat het verliezen van 3 punten op het Kampioenschap.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:09 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax verliest zondag met 1-0 in Nieuw Galgenwaard van FC Utrecht, waardoor het nu negende staat, maar het zal ooit weer goedkomen met mijn club. FC Utrecht-verdediger David Di Tommaso (die volgens geruchten in de belangstelling heeft gestaan van Ajax) overlijdt op 26-jarige leeftijd in zijn slaap, dát is pas erg! Onterecht afgekeurde treffers, spreekkoren, het kan mij niets meer schelen.
quote:Ajax staat weer open voor Cruijff
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Martin van Geel, technisch directeur van Ajax, voerde afgelopen zomer twee gesprekken met Johan Cruijff. Ze spraken over het technische beleid van de Amsterdamse club. Van Geel: ''We zaten op één lijn.''
Van Geel vloog eenmaal naar Barcelona voor een onderhoud. Een andere ontmoeting vond plaats op de burelen van Ajax.
De technisch directeur, voorheen actief bij AZ en Willem II, wilde zijn eigen denkbeelden toetsen aan die van Johan Cruijff. ''We denken hetzelfde over waar Ajax nu staat, waar we naar toe willen en hoe we dat gaan doen,'' aldus Van Geel.
Cruijff wordt niet officieel betrokken bij het technische beleid van Ajax. Maar net als bij FC Barcelona en het Nederlands elftal kan Cruijff volgens Van Geel op de achtergrond wel een adviserende functie vervullen.
Waar de invloed van Cruijff bij Ajax onder de voormalige technisch directeur Louis van Gaal tot een nulpunt was gedaald, heeft de club de deur voor 'El Salvador' opnieuw geopend.
Voor Van Geel kan Cruijff ook op een ander gebied van waarde zijn. De technisch directeur van Ajax heeft bij Willem II en AZ bewezen dat hij goed is ingevoerd op de nationale transfermarkt, maar in internationaal opzicht ontbreekt het hem aan een uitgebreid netwerk. Met Cruijff op de achtergrond heeft Van Geel automatisch ook in het buitenland meer armkracht.
Van Geel onderzoekt of de scoutingsafdeling van Ajax toe is aan een reorganisatie. Het contract van hoofdscout Ton Pronk loopt komende zomer af. Voor hem moet een opvolger worden gevonden. Ook daarover zal Cruijff een mening hebben.
Om de balans in het elftal terug te brengen zoekt Ajax in eerste instantie naar Nederlandse versterking. ''We zoeken spelers met ervaring en spelers die fysiek sterk zijn. Voor het volgende seizoen zullen er negen of tien mutaties in de selectie plaatsvinden. Wellicht gebeurt er al iets in de winterstop.''
De technisch directeur sprak de hoop uit dat Nigel een Jong een driejarige contractaanbieding accepteert. In 2006 loopt de verbintenis van de Amsterdamse middenvelder af.
Van Geel: ''We denken dat het voor de ontwikkeling van Nigel het beste is als hij nog een aantal jaar bij Ajax voetbalt. Hij is nog jong. Als hij bijtekent, kan hij in 2009 als 24-jarige, gevestigde speler naar het buitenland. Het hangt voor Nigel niet af van de financiën, denk ik. Het is een gevoelskwestie. Binnenkort moet hij ons laten weten wat hij wil.''
Met de nederlaag zondag tegen FC Utrecht (1-0) vers in het geheugen erkent Van Geel dat Ajax dieper is gezakt dan hij bij zijn aanstelling op 1 juli 2005 kon vermoeden. Toch is hij niet van plan aan de doelstellingen van de club te tornen. Ajax blijft het beleidsplan hanteren dat oud-technisch directeur Van Gaal heeft geschreven.
Van Geel. ''Dat betekent: elk seizoen meedoen om het landskampioenschap en de beker. Eén keer in de vijf jaar de halve finales halen van een Europees toernooi. Dat alles met aanvallend combinatievoetbal, met de wil om te winnen en met veel spelers uit de eigen jeugdopleiding.''
Van Geel erkende dat Ajax op dit moment mede slecht presteert omdat de spelers angstig en verkrampt op het veld staan. ''De beste manier om daarvan af te komen, is wedstrijden winnen,'' aldus Van Geel. ''Sommige mensen zeggen dat dat in een 4-4-2 systeem makkelijker is dan in een 4-3-3 systeem, maar die garantie geeft niemand. Veel spelers komen uit de jeugdopleiding en kennen het 4-3-3 systeem goed. Misschien zijn ze verder van huis als ze 4-4-2 moeten spelen.''
Van Geel is ook eindverantwoordelijk voor het technische beleid van Ajax Cape Town. Dat hij pas in februari een kijkje gaat nemen in Zuid-Afrika, zeven maanden na zijn aanstelling, toont hoe onbelangrijk de deelneming voor Ajax in die buitenlandse activiteit is geworden.
© Het Parool, 29-11-2005
Iedereen die dit niet kan is een idiote lamlul die het niet verdienen om ooit nog maar iets te dragen of te doen wat enige relatie heeft met onze mooie club, of voetbal in het algemeen.quote:
Voorlopig is het meer een afbouw-jaar.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:15 schreef twi het volgende:
[..]
Iedereen die dit niet kan is een idiote lamlul die het niet verdienen om ooit nog maar iets te dragen of te doen wat enige relatie heeft met onze mooie club, of voetbal in het algemeen.
Over de discussie uit het vorige topic:
Ik zie inderdaad liever spelers die aan het einde van 't seizoen willen vertrekken liever in de winterstop gaan. Als het meezit kan je er dan nog een miljoen of vijf, zes voor vangen. Totaal, natuurlijk. Bovendien kun je dan dat geld gebruiken voor 1 a 2 vervangers die al een half jaar een basisplek kunnen krijgen.
Ik zie vanaf afgelopen week dit seizoen namelijk wel als bouwjaar.
Gaat wel naar ManUquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef DaYwALKuR het volgende:
Nigel gaat ook Ajax verlatenlet op mijn woorden!
Kan hij samen met Park de bank warmhouden! maja ook Seedorf was vroeg vertrokken en heeft toch een glansrijke carriere gemaaktquote:
Park stond afgelopen weekend in de basis hoor.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:23 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Kan hij samen met Park de bank warmhouden! maja ook Seedorf was vroeg vertrokken en heeft toch een glansrijke carriere gemaakt![]()
hij speelt best vaak zelfs volgens mijquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:28 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Park stond afgelopen weekend in de basis hoor.
En volgende wedstrijd weer op de bankquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:28 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Park stond afgelopen weekend in de basis hoor.
Eens. Wat boeit mij nu die 3 punten die wij ajacieden mislopen. Een mensenleven, heeft veel meer verdrietquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef aapi het volgende:
je baalt als ajacied van die nederlaag van afgelopen zondag, maar als je dan het bericht leest van die overleden utrechtspeler, dan denk je waar maak ik me eigenlijk druk over? Een mensenleven is veel belangrijker dan een spelletje. Ik wens utrecht heel veel sterkte toe om dit verlies te dragen.
Absoluut mee eens. Niets weegt op tegen het verlies van een mensenleven.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef aapi het volgende:
je baalt als ajacied van die nederlaag van afgelopen zondag, maar als je dan het bericht leest van die overleden utrechtspeler, dan denk je waar maak ik me eigenlijk druk over? Een mensenleven is veel belangrijker dan een spelletje. Ik wens utrecht heel veel sterkte toe om dit verlies te dragen.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:09 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax verliest zondag met 1-0 in Nieuw Galgenwaard van FC Utrecht, waardoor het nu negende staat, maar het zal ooit weer goedkomen met mijn club. FC Utrecht-verdediger David Di Tommaso (die volgens geruchten in de belangstelling heeft gestaan van Ajax) overlijdt op 26-jarige leeftijd in zijn slaap, dát is pas erg! Onterecht afgekeurde treffers, spreekkoren, het kan mij niets meer schelen.
Terug naar Ajaxquote:'Wamberto wil weg bij langlaufend Standard'
29/11/2005 11:49
Wamberto wil in januari, als de transfermarkt weer opent, weg bij Standard Luik, zo meldt Het Nieuwsblad. De Braziliaanse ex-Ajacied is ontevreden omdat hij weinig speelt bij de koploper van de Belgische Eerste Klasse.
De dertigjarige aanvaller stond dit seizoen twee keer in de basis en viel vier keer in. Doelpunten wist hij niet te maken. Vorig seizoen kwam hij in totaal tot negentien optredens in de nationale competitie, met één treffer als bijdrage.
Dit weekend onderwierp Standard-coach Dominique D'Onofrio zijn spelers aan een speciale training. Omdat de topper tegen Anderlecht was afgelast, ging de selectie langlaufen in de besneeuwde Ardennen.
De wedstrijd over vijftien kilometer werd gewonnen door de Oekraïense aanvaller Sergei Kovalenko, die Eric Deflandre en Milan Rapaic zeven minuten voor bleef. De Portugees Sergio Conceição bleek het minst talentvol. Hij kwam als laatste op ruim drie kwartier binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |