© Ajax Foto Side.nlquote:Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden
Vannacht is Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden. Wij condoleren FC Utrecht, familie en vrienden van Di Tommaso met dit verlies. Ondanks de grote rivaliteit tussen de beide clubs, roepen wij iedereen op om uit respect voor de nabestaanden zich waardig te gedragen.
Supportersvereniging Ajax en Onafhankelijke Fanclub Ajax (en de AFS sluit zich daar uiteraard bij aan).
Helemaal mee eens. Dit is veel erger dat het verliezen van 3 punten op het Kampioenschap.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:09 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax verliest zondag met 1-0 in Nieuw Galgenwaard van FC Utrecht, waardoor het nu negende staat, maar het zal ooit weer goedkomen met mijn club. FC Utrecht-verdediger David Di Tommaso (die volgens geruchten in de belangstelling heeft gestaan van Ajax) overlijdt op 26-jarige leeftijd in zijn slaap, dát is pas erg! Onterecht afgekeurde treffers, spreekkoren, het kan mij niets meer schelen.
quote:Ajax staat weer open voor Cruijff
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Martin van Geel, technisch directeur van Ajax, voerde afgelopen zomer twee gesprekken met Johan Cruijff. Ze spraken over het technische beleid van de Amsterdamse club. Van Geel: ''We zaten op één lijn.''
Van Geel vloog eenmaal naar Barcelona voor een onderhoud. Een andere ontmoeting vond plaats op de burelen van Ajax.
De technisch directeur, voorheen actief bij AZ en Willem II, wilde zijn eigen denkbeelden toetsen aan die van Johan Cruijff. ''We denken hetzelfde over waar Ajax nu staat, waar we naar toe willen en hoe we dat gaan doen,'' aldus Van Geel.
Cruijff wordt niet officieel betrokken bij het technische beleid van Ajax. Maar net als bij FC Barcelona en het Nederlands elftal kan Cruijff volgens Van Geel op de achtergrond wel een adviserende functie vervullen.
Waar de invloed van Cruijff bij Ajax onder de voormalige technisch directeur Louis van Gaal tot een nulpunt was gedaald, heeft de club de deur voor 'El Salvador' opnieuw geopend.
Voor Van Geel kan Cruijff ook op een ander gebied van waarde zijn. De technisch directeur van Ajax heeft bij Willem II en AZ bewezen dat hij goed is ingevoerd op de nationale transfermarkt, maar in internationaal opzicht ontbreekt het hem aan een uitgebreid netwerk. Met Cruijff op de achtergrond heeft Van Geel automatisch ook in het buitenland meer armkracht.
Van Geel onderzoekt of de scoutingsafdeling van Ajax toe is aan een reorganisatie. Het contract van hoofdscout Ton Pronk loopt komende zomer af. Voor hem moet een opvolger worden gevonden. Ook daarover zal Cruijff een mening hebben.
Om de balans in het elftal terug te brengen zoekt Ajax in eerste instantie naar Nederlandse versterking. ''We zoeken spelers met ervaring en spelers die fysiek sterk zijn. Voor het volgende seizoen zullen er negen of tien mutaties in de selectie plaatsvinden. Wellicht gebeurt er al iets in de winterstop.''
De technisch directeur sprak de hoop uit dat Nigel een Jong een driejarige contractaanbieding accepteert. In 2006 loopt de verbintenis van de Amsterdamse middenvelder af.
Van Geel: ''We denken dat het voor de ontwikkeling van Nigel het beste is als hij nog een aantal jaar bij Ajax voetbalt. Hij is nog jong. Als hij bijtekent, kan hij in 2009 als 24-jarige, gevestigde speler naar het buitenland. Het hangt voor Nigel niet af van de financiën, denk ik. Het is een gevoelskwestie. Binnenkort moet hij ons laten weten wat hij wil.''
Met de nederlaag zondag tegen FC Utrecht (1-0) vers in het geheugen erkent Van Geel dat Ajax dieper is gezakt dan hij bij zijn aanstelling op 1 juli 2005 kon vermoeden. Toch is hij niet van plan aan de doelstellingen van de club te tornen. Ajax blijft het beleidsplan hanteren dat oud-technisch directeur Van Gaal heeft geschreven.
Van Geel. ''Dat betekent: elk seizoen meedoen om het landskampioenschap en de beker. Eén keer in de vijf jaar de halve finales halen van een Europees toernooi. Dat alles met aanvallend combinatievoetbal, met de wil om te winnen en met veel spelers uit de eigen jeugdopleiding.''
Van Geel erkende dat Ajax op dit moment mede slecht presteert omdat de spelers angstig en verkrampt op het veld staan. ''De beste manier om daarvan af te komen, is wedstrijden winnen,'' aldus Van Geel. ''Sommige mensen zeggen dat dat in een 4-4-2 systeem makkelijker is dan in een 4-3-3 systeem, maar die garantie geeft niemand. Veel spelers komen uit de jeugdopleiding en kennen het 4-3-3 systeem goed. Misschien zijn ze verder van huis als ze 4-4-2 moeten spelen.''
Van Geel is ook eindverantwoordelijk voor het technische beleid van Ajax Cape Town. Dat hij pas in februari een kijkje gaat nemen in Zuid-Afrika, zeven maanden na zijn aanstelling, toont hoe onbelangrijk de deelneming voor Ajax in die buitenlandse activiteit is geworden.
© Het Parool, 29-11-2005
Iedereen die dit niet kan is een idiote lamlul die het niet verdienen om ooit nog maar iets te dragen of te doen wat enige relatie heeft met onze mooie club, of voetbal in het algemeen.quote:
Voorlopig is het meer een afbouw-jaar.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:15 schreef twi het volgende:
[..]
Iedereen die dit niet kan is een idiote lamlul die het niet verdienen om ooit nog maar iets te dragen of te doen wat enige relatie heeft met onze mooie club, of voetbal in het algemeen.
Over de discussie uit het vorige topic:
Ik zie inderdaad liever spelers die aan het einde van 't seizoen willen vertrekken liever in de winterstop gaan. Als het meezit kan je er dan nog een miljoen of vijf, zes voor vangen. Totaal, natuurlijk. Bovendien kun je dan dat geld gebruiken voor 1 a 2 vervangers die al een half jaar een basisplek kunnen krijgen.
Ik zie vanaf afgelopen week dit seizoen namelijk wel als bouwjaar.
Gaat wel naar ManUquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef DaYwALKuR het volgende:
Nigel gaat ook Ajax verlatenlet op mijn woorden!
Kan hij samen met Park de bank warmhouden! maja ook Seedorf was vroeg vertrokken en heeft toch een glansrijke carriere gemaaktquote:
Park stond afgelopen weekend in de basis hoor.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:23 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Kan hij samen met Park de bank warmhouden! maja ook Seedorf was vroeg vertrokken en heeft toch een glansrijke carriere gemaakt![]()
hij speelt best vaak zelfs volgens mijquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:28 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Park stond afgelopen weekend in de basis hoor.
En volgende wedstrijd weer op de bankquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:28 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Park stond afgelopen weekend in de basis hoor.
Eens. Wat boeit mij nu die 3 punten die wij ajacieden mislopen. Een mensenleven, heeft veel meer verdrietquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef aapi het volgende:
je baalt als ajacied van die nederlaag van afgelopen zondag, maar als je dan het bericht leest van die overleden utrechtspeler, dan denk je waar maak ik me eigenlijk druk over? Een mensenleven is veel belangrijker dan een spelletje. Ik wens utrecht heel veel sterkte toe om dit verlies te dragen.
Absoluut mee eens. Niets weegt op tegen het verlies van een mensenleven.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef aapi het volgende:
je baalt als ajacied van die nederlaag van afgelopen zondag, maar als je dan het bericht leest van die overleden utrechtspeler, dan denk je waar maak ik me eigenlijk druk over? Een mensenleven is veel belangrijker dan een spelletje. Ik wens utrecht heel veel sterkte toe om dit verlies te dragen.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:09 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax verliest zondag met 1-0 in Nieuw Galgenwaard van FC Utrecht, waardoor het nu negende staat, maar het zal ooit weer goedkomen met mijn club. FC Utrecht-verdediger David Di Tommaso (die volgens geruchten in de belangstelling heeft gestaan van Ajax) overlijdt op 26-jarige leeftijd in zijn slaap, dát is pas erg! Onterecht afgekeurde treffers, spreekkoren, het kan mij niets meer schelen.
Terug naar Ajaxquote:'Wamberto wil weg bij langlaufend Standard'
29/11/2005 11:49
Wamberto wil in januari, als de transfermarkt weer opent, weg bij Standard Luik, zo meldt Het Nieuwsblad. De Braziliaanse ex-Ajacied is ontevreden omdat hij weinig speelt bij de koploper van de Belgische Eerste Klasse.
De dertigjarige aanvaller stond dit seizoen twee keer in de basis en viel vier keer in. Doelpunten wist hij niet te maken. Vorig seizoen kwam hij in totaal tot negentien optredens in de nationale competitie, met één treffer als bijdrage.
Dit weekend onderwierp Standard-coach Dominique D'Onofrio zijn spelers aan een speciale training. Omdat de topper tegen Anderlecht was afgelast, ging de selectie langlaufen in de besneeuwde Ardennen.
De wedstrijd over vijftien kilometer werd gewonnen door de Oekraïense aanvaller Sergei Kovalenko, die Eric Deflandre en Milan Rapaic zeven minuten voor bleef. De Portugees Sergio Conceição bleek het minst talentvol. Hij kwam als laatste op ruim drie kwartier binnen.
Klopt, maar van der Meyde dan? Ook toch niet slecht?quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:00 schreef jimjim1983 het volgende:
Wamberto is wel, serieus, de laatste linksbuiten die nog een beetje goed was die we hebben gehad
rechtsbuitenquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:01 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Klopt, maar van der Meyde dan? Ook toch niet slecht?
Dom van mijquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het was niet onze meest intelligente speler toendertijd nee![]()
Ja, maar hij ging naar binnen en schoot met rechtsquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:17 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dom van mijDat ik dacht dat het een linksbuiten was. Hij kwam daar toch wel een aan de linker flank aan de bak toch? AS ROMA (CL, hij scoorde vanaf links de 0-1)
ja hij heeft nog best veel wedstrijden linksbuiten gespeeld hoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:17 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dom van mijDat ik dacht dat het een linksbuiten was. Hij kwam daar toch wel een aan de linker flank aan de bak toch? AS ROMA (CL, hij scoorde vanaf links de 0-1)
volgens mij zit er nog eentje bij ajax.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:15 schreef Suijk het volgende:
Hoe zit het met die zoontjes van Wampie? Dat waren toch ook wel talentjes?
Echt een vriendelijk mannetjequote:Op dinsdag 29 november 2005 13:35 schreef Robar het volgende:
Wamberto, telkens als ik zijn kop zie moet ik glimlachen
En dat bedoel ik niet alleen negatief
ik weet nog precies die goal die hij met zijn hoofd maakt en dat die commentator toen zei "met het hoofdje". zo liefquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:35 schreef Robar het volgende:
Wamberto, telkens als ik zijn kop zie moet ik glimlachen
En dat bedoel ik niet alleen negatief
Van mij mag hij komenquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[afbeelding]
http://img121.imagevenue.com/loc243/th_c0b_paswamberto200.jpg
Nee man, zijn beste was tegen Utrecht voor de ACquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:39 schreef DaYwALKuR het volgende:
Zijn beste wedstrijd was tegen Celtic
Eenschquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:42 schreef 2Drix het volgende:
[..]
Nee man, zijn beste was tegen Utrecht voor de AC![]()
Dat gecombineerd met kwaliteit, dan komt de rest vanzelf wel.quote:met de wil om te winnen
Nou heb ik de afgelopen paar dagen de Ajax topics niet echt gevolgd, maar boetes waarvoor?quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:56 schreef BennyNL het volgende:
nigel moet ook gewoon weg gaan..hij weet niet waar hij aan toe is in dit Ajax. en dan proberen ze ook nog zijn spelplezier weg te halen door te dreigen met boetes![]()
Ik nietquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:56 schreef Nashje het volgende:
Wampie moet niet terugkomen. Toen ie vertrok was heel de ArenA opgelucht.
Ik denk dat een van de verschillen is, dat de onderste binnenkort het syndroom van Micheal Jackson zal hebbenquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:08 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Zoek de tien verschillen.
[afbeelding]
die heb ik als wallpaperquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:21 schreef Mr.Mills het volgende:
Wamberto met die deksel van de Amsterdam Tournement/Amstel Cup op z'n kop![]()
Ik zal het nooit vergeten![]()
Haha, iddquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:23 schreef Garlic_Sauce het volgende:
Bovendien zou het de gemiddelde lengte van de Ajax selectie wederom naar beneden halen
Speelt die dan alle wedstrijden bij Groningen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:17 schreef ThomasBerge het volgende:
Lindgren mag ook wel weer komen
Volgens mij doet hij wel redelijk vaak mee.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Speelt die dan alle wedstrijden bij Groningen?
quote:De auto van Ajax-voorzitter John Jaakke is eerder deze maand niet beschadigd door boze Ajax-fans, maar door activisten van het Dieren Bevrijdings Front (DBF). De wagen van Jaakke werd op 20 november met houtbeits overgoten. Ook werden de vier banden lekgestoken. Dat gebeurde op de oprijlaan van zijn huis in 't Gooi.
Meteen na het gebeuren wees Jaakke al op de mogelijkheid dat er DBF-activisten achter konden zitten. Maar ook Ajax-fans zouden de daders geweest kunnen zijn, daar zij zeer boos waren over diens beleid.
Nu is de vernieling echter opgeëist door het DBF. Dat gebeurde vandaag via de activistenwebsite Indymedia. De auto van Jaakke werd volgens de activisten toegetakeld omdat hij bij GlaxoSmithKline werkt. Dit bedrijf zou zijn medicijnen laten testen bij een omstreden Brits proefdiercentrum. DBF maakte ook bekend deze maand in Zwanenburg en Naarden auto's van werknemers van Sankyoen Roche te grazen hebben genomen.
nou dan mogen een hoop media hun berichtgeving wel retificeren zeg....quote:
dat meen je nietquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:55 schreef LuukBes het volgende:
Zo, grote klasse van Sneijder dat ie op dat Utrecht-terrein bloemen legt, tussen al die supporters van Utrecht die hem zo uitscholden.
quote:De training was pas twintig minuten onderweg toen Wesley Sneijder tijdens een positiespel een trap tegen zijn rechterkuit kreeg. De middenvelder - die onlangs zijn contract in Amsterdam verlengde -ging kermend naar de grond en verliet even later met een bandage om zijn been het trainingsveld. Op eigen kracht, dat wel.
Was te zien op studio sport. Was een erg mooi beeld. Wesley loopt door de haag van supporters naar de plek waar de bloemen gelegd worden, de supporters zijn nog stil en kijken ietwat verbaasd, Wesley legt de bloemen neer en krijgt applaus van de aanwezige supporters.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:29 schreef Houniet het volgende:
[..]
dat meen je nietklasse zeg
ik kan het nergens vinden
quote:29 november: Aardappel Fontein houdt van sprookjes
Je bent geboren in 1952, je wordt de nieuwe algemeen directeur van Ajax en je zegt dat je vanaf je dertiende jaar op de F-side staat. Dat betekent dat de F-side in 1965 al bestond. Das raar, zover wij weten is de F-Side ontstaan/opgericht in 1976. Er was natuurlijk wel Vak F, maar dat is wel wat anders dan de F-side. Tevens zegt Fontein dat hij zeker 2000 wedstrijden heeft bezocht. Als hij op zijn dertiende begint betekent dat minimaal 2000 in grofweg 40 jaar. Dat is minimaal 50 wedstrijden per jaar, 40 jaar lang...
De week daarna tegen Vitessequote:Op dinsdag 29 november 2005 22:45 schreef MrDoegewoon het volgende:
Wat deed Grim bij Vitesse - RKC?
Laat maar dit weekend natuurlijk Ajax - RKC
Bij de 3-2 een prima actie en voorzet van de Mul.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:47 schreef twi het volgende:
Zal wel gekeken hebben naar De Mul, kijkend of 'ie enige progressie boekt om 'm dan wellicht terug te halen.
*kijkt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:00 schreef JaWi het volgende:
Vanavond bij barend en van dorp de nieuwe voorzitter van de supportersvereniging, Daniël Dekker.
quote:Escudé kan overlijden van vriend niet bevatten
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Julien Escudé stuurde zijn vriend David di Tommaso zondagochtend nog een sms-je. ,,Om hem succes te wensen in zijn wedstrijd tegen ons’’, aldus de Franse Ajax-verdediger.
,,En hij speelde fantastisch. Ik kan nog steeds niet bevatten dat David er niet meer is. Een gemeenschappelijke vriend vertelde het me gisterochtend, maar ik geloofde het niet. Pas toen het ook op teletekst stond, drong het tot me door. Een sportman van 26 jaar, in de bloei van zijn leven. Ongelooflijk.’’
Escudé ontmoette Di Tommaso ruim tien jaar geleden, als jeugdspeler van het Zuid-Franse Cannes. ,,David speelde bij AS Monaco, de regionale rivaal’’, vertelt de Ajacied, sinds het weekeinde geveld door een griepje. ,,We speelden voor het eerst samen in het Franse jeugdelftal onder zeventien jaar. Later maakten we samen een EK mee met Frankrijk onder 21. In die twee weken heb ik hem pas echt goed leren kennen, als een sympathieke en intelligente jongen. Toen hij vorige zomer tekende bij Utrecht, heb ik David al snel een keer opgebeld. Als land- en leeftijdsgenoten hadden we toch een band.
Bovendien zijn onze zoontjes ongeveer net zo oud en woonde hij vlakbij, op zo’n 20 minuten rijden van mijn huis. Ik heb geprobeerd om hem wat dingen te vertellen over Nederland. We belden elkaar niet dagelijks, maar wel vrij geregeld.’’
Escudé zocht gisteren nog geen contact met de familie van Di Tommaso. ,,Het voelt beter om daar nog even mee te wachten’’, zegt Escudé. ,,Maar ik zal deze week zeker proberen zijn vrouw te bereiken. Al kan ik maar een heel klein beetje steun geven.’’ Escudé hoopt dat er snel duidelijkheid komt over de toedracht van Di Tommaso’s overlijden. ,,Daar krijgen we hem niet mee terug, maar het is belangrijk om te weten hoe zoiets heeft kunnen gebeuren. Ik ben er helemaal kapot van. Ik hoop nog steeds dat er straks iemand belt om te vertellen dat het allemaal niet waar is.’’
quote:De spelers van Ajax betalen de kaartjes voor hun supporters voor de bekerwedstrijd tegen Eindhoven op 22 december. vandaag begint de kaartverkoop voor die wedstrijd. "Aangezien de maand december voor iedereen een dure maand is, wil de spelersgroep van Ajax de trouwe fans tegemoet komen door de kosten voor het kaartje van deze Gatorade Cupwedstrijd tegen FC Eindhoven voor zijn rekening te nemen", zo staat op de website van de Amsterdamse voetbalclub te lezen.
Er wordt geen link gelegd met de slechte prestaties van de afgelopen tijd. Ajax-fans die naar de bekerwedstrijd in Eindhoven willen moeten de kosten van het vervoer wel zelf betalen. Het toegangsbewijs kost negen euro.
Van wat ik ervan heb gezien (kon mijn ogen niet openhouden) kwam die best ok op me over, en dat voor een Tros djquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:00 schreef JaWi het volgende:
Vanavond bij barend en van dorp de nieuwe voorzitter van de supportersvereniging, Daniël Dekker.
quote:Op woensdag 30 november 2005 10:51 schreef Suijk het volgende:
Misschien krijgen we dan het 'een grote familie' gevoel weer terug.
En Ron Boszhard als stadionspeaker...quote:Op woensdag 30 november 2005 10:51 schreef Suijk het volgende:
Misschien krijgen we dan het 'een grote familie' gevoel weer terug.
Laat Arie van de Eijden dan alsjeblieft niet aan miljoenenjacht meedoenquote:Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Dylan Dog het volgende:
Ach ja, TROS en Ajax is ook wel een leuke combi...
quote:Een aantal maanden geleden waren inspecteur De Cock en zijn assistent Dick Vledder in de Amsterdam ArenA om een moord te onderzoeken. Of ze er in slagen de moordenaar te vinden, wordt duidelijk in twee afleveringen van de populaire serie Baantjer. Vrijdag wordt het eerste deel uitgezonden, een week later de slotepisode.
In het eerste deel van De Cock En De Moord Op De Middenstip wordt op de middenstip van de Arena wordt het lijk van Edwin Kuijpers aangetroffen. Deze stervoetballer stond op het punt een transfer naar een club in Engeland te maken. Kon iemand uit het elftal zijn jaloezie niet bedwingen?
Een week later volgt het tweede deel. Het blijkt dat de zaak van de vermoorde stervoetballer heeft een tweede dode geëist. Men vermoedt dat het om zelfmoord gaat, maar De Cock twijfelt. Een gebroken ruitje bij de voordeur van het slachtoffer, zit hem niet lekker.
De aflevering worden op 2 en 9 december vanaf 20.30 uur op RTL 4 uitgezonden.
quote:Angelos Charisteas zou wel eens in de winter voor een periode niet meer in Amsterdam zijn. De aanvaller van Ajax heeft zich nog niet kunnen bewijzen in Amsterdam, het Engelse Sunderland lijkt serieuze interesse te hebben in de Griekse aanvaller.
Charisteas werd door Ronald Koeman naar Ajax gehaald, maar kwam tot nog toe niet echt uit de verf. Een verhuur zou dan ook een goede oplossing zijn voor beide partijen.
Sunderland zou hem de tweede helft van het seizoen willen huren van Ajax. Afgelopen vrijdag was de delegatie van Sunderland in de Arena om het met hem te bespreken.
Absoluutquote:Op woensdag 30 november 2005 12:28 schreef M0NTANA het volgende:
Welsey Sneijder is trouwens de laatste weken wel in aanzien gestegen bij mij, eerst die contractverlenging, zijn volwassen reactie na de spreekkoren van de supporters van FC Utrecht en gisteren zijn bezoek aan Nieuw Galgenwaard. Wesley Sneijder is het perfecte voorbeeld voor de jeugd!
Daar gaat Amsterdam's brandschone imago in het buitenland. Door een drugsdealer vlak bij de hoerenbuurt.quote:Boro fan fatally stabbed
A Middlesbrough supporter has been fatally stabbed in Amsterdam following the club's Uefa Cup clash against AZ Alkmaar on Thursday.
Police have also confirmed that another man suffered serious injuries following the match which took place 40 miles from the Dutch capital.
A Cleveland Police spokeswoman said: "We are in regular contact with police in Holland following information received by Cleveland Police this morning of an attack that took place in Amsterdam.
"This incident resulted in the death of one man and severe injuries to another man."
Ja!quote:
Dit doet ons imago dan zeker goed.quote:Jan Toorops portret van mevrouw M. J. de Lange heeft een recordbedrag opgeleverd van 818.400 euro tijdens een veiling bij Christie's Amsterdam.
Volgens het veilinghuis werd nooit eerder een modern schilderij voor zo'n hoge prijs verkocht op een veiling in Nederland. De koper van het portret is Noortman Master Paintings.
Het schilderij is een afbeelding van Marie Jeanette de Lange. Zij poseerde hartje winter 1900 voor het schilderij. De Lange was volgens Christie's destijds een bekende verschijning. Ze was voorzitter van de Vereniging voor Verbetering van Vrouwenkleding.
Jij bent niet zo slimquote:Op woensdag 30 november 2005 12:52 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Daar gaat Amsterdam's brandschone imago in het buitenland. Door een drugsdealer vlak bij de hoerenbuurt.
MITEAAAAAAAAAAA WOHOOOOOOOOquote:Grygera beslist in januari
Voetbal International meldt dat Grygera heeft laten weten dat hij in januari een beslissing zal nemen of hij al dan niet ingaat op het aanbod dat Ajax hem gedaan heeft tot contractverlenging. Ook Mitea heeft inmiddels een nieuw aanbod gekregen.
Ik hoop wel eerst dat hij gaat tekenen.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
MITEAAAAAAAAAAA WOHOOOOOOOO
Thnx for infoquote:Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zat net Blind te kijken bij Studio Sport maar wat een enorme huilie is dat
Inderdaad. Nadenken tot januari, dat zou dan betekenen dat hij niet zo'n geweldig aanbod heeft gekregen? Of wordt het een leegloop omdat de eersten al weggaan?quote:Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Jajong het volgende:
Grygera :-S
Nou, ik heb liever dat ze er deze keer flink over nadenken voordat ze weer een flopper binnenhalenquote:Op woensdag 30 november 2005 13:24 schreef kluivie het volgende:
Al bij stil gestaan maar ze roepen dat er tien nieuwe komen dat is gewoon een heel nieuw elftal we mogen aannemen dat stekelenburg een zekerheidje nu is! Pfff nou dan mogen ze wel gaan kopen en mag aannemen dat er nu is wat NAMEN komen
Gelijk halen! Hij kan zeker nog van waarde zijn voor dit Ajax. Misschien niet om elke wedstrijd te spelen, maar er zijn zeker momenten waarop je hem heel goed kan gebruikenquote:Op woensdag 30 november 2005 13:07 schreef Lionheaad het volgende:
Frank de Boer wil misschien een seizoen nog terugkomen...
"Als Ajax weer wil praten, luister ik zeker"
Inderdaad. Een beetje routinier is nooit verkeerd.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:27 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
Gelijk halen! Hij kan zeker nog van waarde zijn voor dit Ajax. Misschien niet om elke wedstrijd te spelen, maar er zijn zeker momenten waarop je hem heel goed kan gebruiken
Ben je nou weer uitgepist, azijnzeiker?quote:Op woensdag 30 november 2005 13:31 schreef fernando_redondo het volgende:
Ajax is wel heel diep gezakt als Frons een verlosser is
Jeetje, ga jij eens weg.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:31 schreef fernando_redondo het volgende:
Ajax is wel heel diep gezakt als Frons een verlosser is
quote:'Als Ajax weer wil praten, luister ik zeker'
30/11/2005 12:52
'Ik kom volgende zomer definitief terug naar Nederland. Het leven in Qatar bevalt me nog steeds fantastisch, maar na ruim zes jaar in het buitenland vinden mijn familie en ik het mooi geweest. Ik heb begrepen dat de KNVB volgend jaar voor de laatste keer een verkorte trainerscursus organiseert en daar heb ik me voor aangemeld. Zo’n buitenkans mag ik niet laten schieten. Het is niet zo dat ik nu heel graag trainer wil worden, maar met dat papiertje op zak heb ik straks in ieder geval de mogelijkheid aan de slag te gaan. Mijn broer Ronald twijfelt nog over zijn toekomst. Hij wil misschien nog een jaartje in Qatar blijven, maar wacht nog even af welke aanbieding hij krijgt.
Als je me vijf jaar geleden had gevraagd of ik trainer zou willen worden had ik absoluut nee gezegd. Maar de laatste jaren heb ik er nog eens rustig over nagedacht en ben ik toch geïnteresseerd geraakt. In Turkije, bij Galatasaray, zag ik het verkeerde voorbeeld. Daar deden we vaak alleen maar partijtjes, daar leer je niks van. Voetbal draait om de basisdingen, daar moet je elke dag aan werken. Het zal niet als een verrassing klinken dat ik als speler vooral van Louis van Gaal onder de indruk ben geraakt. Maar ook van Guus Hiddink en Frank Rijkaard heb ik veel dingen opgestoken. Het lijkt me leuk straks eens rustig te beginnen bij de jeugd.
Ik weet nog niet of ik volgend seizoen nog ga spelen in Nederland. Het zal er ook aan liggen of er een club voor me komt. Phillip Cocu heeft mijn naam wel eens laten vallen bij PSV en vorig jaar was er contact met Ajax. Dat leverde toen niets op, ook vanwege miscommunicatie. Maar Danny Blind heeft me later nog gebeld om het uit te leggen, no hard feelings dus. Als ze weer met we willen praten ben ik zeker bereid te luisteren. Het lijkt me trouwens ook wel aardig om de stage van mijn trainerscursus straks bij Ajax te lopen. Ik ben ervan overtuigd dat ik nog een seizoen kan spelen in de top van de Eredivisie. Afgelopen maandag moesten we bij Al Shamal twaalf minuten rondjes lopen en ik liep al die jonge gasten er uit. Ik voel me topfit, ben nog nooit zo afgetraind geweest.
Ik ben het Nederlandse voetbal altijd blijven volgen, Oranje natuurlijk ook. Fantastisch dat zo’n jong elftal zich zo gemakkelijk heeft gekwalificeerd voor het WK. Al vond ik die enorme hosannah-stemming wel erg overdreven. We moeten niet vergeten dat het elftal ook heel veel geluk heeft gehad. Neem de wedstrijd tegen Tsjechië in De Arena en uitduels met Roemenië en Finland. Daarom vond ik het niet erg dat ze tegen Italië met 1-3 op hun broek kregen. Nederland is er namelijk nog niet. Er komt heel veel kijken bij een WK spelen, neem alleen al de enorme druk. Dat wordt nog weleens onderschat.
Daar kwam ik zelf achter toen ik in 1994 als jonkie meespeelde in Amerika. Ik bleek nog helemaal niet klaar voor zo’n groot toernooi. Dat gevaar bestaat ook nu met een aantal spelers, al kunnen Phillip Cocu en Edwin van der Sar zorgen voor een goede balans. Je kunt Nederland geen favoriet noemen voor het WK. Dan denk ik eerder aan landen als Argentinië en Brazilië. Maar als de ploeg blijft doorgroeien en straks alles goed loopt kunnen ze wel een goede indruk maken. Wie weet zit er een plaats in de halve finale in.'
Omdat hij te slecht is voor de Rangers!quote:Op woensdag 30 november 2005 13:47 schreef fernando_redondo het volgende:
Je gaat toch niet serieus beweren dat een verdediger van 35 die al anderhalf jaar in de woestijn speelt omdat hij te slecht is voor Rangers een serieuze optie is?
Laat hemquote:Op woensdag 30 november 2005 13:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
Omdat hij te slecht is voor de Rangers!Hoe verzin je het...
Weet je nou echt niet waarom Frank de Boer wegging bij de Rangers?quote:Op woensdag 30 november 2005 13:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Anders was hij wel gebleven maar hij moest gewoon weg. Net zoals hij in Turkije ook moest nokken
en turkije dan?quote:Op woensdag 30 november 2005 14:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Weet je nou echt niet waarom Frank de Boer wegging bij de Rangers?
Omdat zijn contract niet werd verlengdquote:Op woensdag 30 november 2005 14:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Weet je nou echt niet waarom Frank de Boer wegging bij de Rangers?
Ik weet t ook nietquote:Op woensdag 30 november 2005 14:05 schreef DeTolk het volgende:
ok, wie legt het 'm uit. heb er zelf geen zin in![]()
Ja, Frank wilde alleen z'n contract verlengen als Ronald's contract ook verlengd zou worden.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:03 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Omdat zijn contract niet werd verlengd
Dus had ik het goed gedachtquote:Op woensdag 30 november 2005 14:08 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ja, Frank wilde alleen z'n contract verlengen als Ronald's contract ook verlengd zou worden.
Rangers wilden dat niet, dus koos ook Frank de Boer voor de goedbetaalde zandbak.
Tot wanneer loopt het contract van Lobont? Ik weet wel dat eerdere geinteresseerde buitenlandse clubs schrokken van z'n salariseisen van ongeveer 1 miljoen per jaar. Zou mooi zijn voor hem en voor Ajax als ie naar Benfica zou verkassen...quote:30/11/2005 - Lobont wil graag naar Benfica
(Gepost door MB)
BRON: VI.nl
Bogdan Lobont zou in januari graag naar het Portugese Benfica verhuizen. Ajax staat open voor een vertrek van de doelman, ondanks zijn contract tot 2008. In Voetbal International liet Ronald Koeman, coach van Benfica, weten dat hij Lobont ziet als een oplossing van het keepersprobleem bij Benfica.
De voormalig Ajax-coach had ook eerder al aangegeven geïnteresseerd te zijn in Lobont .
De Roemeen moet echter wel concurreren met Jurek Dudek die de eerste keus van Benfica lijkt te zijn.
Vooral het moment met Ono was mooi.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:25 schreef jimjim1983 het volgende:
is wel een mooie club voor hem
vind het wel jammer als ie weggaat, een van de leukste mensen bij ajax volgens mijen ik vond hem altijd wel goed keepen eigenlijk.
dat inderdaad ja, en dat hij Mitea in huis naam, goede vrienden was met Chivu en bijnamen voor de spelers bedacht zoals Trabelloquote:Op woensdag 30 november 2005 14:27 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Vooral het moment met Ono was mooi.
Waar staat dat Rangers wel zijn contract wilde verlengen?quote:Op woensdag 30 november 2005 14:08 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ja, Frank wilde alleen z'n contract verlengen als Ronald's contract ook verlengd zou worden.
Rangers wilden dat niet, dus koos ook Frank de Boer voor de goedbetaalde zandbak.
Het ging me meer om het feit dat je alleen maar negatief post. Ik snap best dat je niet anders kan als je niet voor Ajax bent, maar stift dan lekker opquote:Op woensdag 30 november 2005 13:47 schreef fernando_redondo het volgende:
Je gaat toch niet serieus beweren dat een verdediger van 35 die al anderhalf jaar in de woestijn speelt omdat hij te slecht is voor Rangers een serieuze optie is?
Zeker zijn middelvinger na afloop van de wedstrijd niet gezienquote:Op woensdag 30 november 2005 12:28 schreef M0NTANA het volgende:
zijn volwassen reactie na de spreekkoren van de supporters van FC Utrecht
Nee, dat was die flapdrol die dat man of the match bord uit ging reiken aan Tiendalli, richting het uitvakquote:Op woensdag 30 november 2005 15:12 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Zeker zijn middelvinger na afloop van de wedstrijd niet gezien
Ook erg mooi, zonder Lobont, voelde Mitea zich niet thuisquote:Op woensdag 30 november 2005 14:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat inderdaad ja, en dat hij Mitea in huis naam, goede vrienden was met Chivu en bijnamen voor de spelers bedacht zoals Trabello
en hij was ook altijd helemaal schor na een wedstrijd
Niet gezien, maar dat hoort erbij. Net als die materiaalman die de cornervlag voor het uitvak kwam ophalen.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:12 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Zeker zijn middelvinger na afloop van de wedstrijd niet gezien
quote:Op woensdag 30 november 2005 15:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Niet gezien, maar dat hoort erbij. Net als die materiaalman die de cornervlag voor het uitvak kwam ophalen.![]()
Klopt en werd later door twee mannen in pak vriendelijk verzocht te verdwijnen, schitterend.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:53 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]. Die daagde de fans toch uit?
Klopt, ik vind dat hij al gewoon daarheen ging al een hele prestatie! Schitterend ook toen die applaus kwam van de Utrecht aanhang!quote:Op woensdag 30 november 2005 15:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt en werd later door twee mannen in pak vriendelijk verzocht te verdwijnen, schitterend.
Maat wat betreft de volwassen reactie van Wesley Sneijder doelde ik meer op de spreekkoren, die reactie was erg volwassen en in combinatie met zijn bezoek van gisteren aan Utrecht, denk ik dat hij door iedereen even iets meer gerespecteerd zal worden en terecht.
Ik heb liever dat ze week langer over een goede doen dan dat ze er ergens één uit de klei trekken die het wéér net niet is.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:14 schreef methodmich het volgende:
Benfica is een leuke club voor Bogdan inderdaad.
En Ajax nog altijd geen linksbuiten gescout dus.
Als de transfer van Huntelaar dreigt te mislukken door HSV, lijkt het mij dat Ajax hier snel bij moet zijn.quote:Rafael staat open voor AZ
Nando Rafael sluit een transfer naar AZ niet uit, zo meldt VI. De spits van Hertha BSC wordt gevolgd door de Alkmaarders, maar wil op korte termijn nog geen beslissing nemen over zijn toekomst.
"AZ is een mooie club. Ik weet dat ze me volgen", reageert de oud-Ajacied in VI. "Maar ik vind het nog te vroeg om nu al mijn toekomst te bepalen. Ik wil eerst kijken hoe dit seizoen zich verder ontwikkelt."
Marcel Brands, technisch directeur bij AZ, erkent de belangstelling: "We volgen hem, zoals dat zo mooi heet." Rafael, inmiddels in het bezit van een Duits paspoort, werd geboren in Angola. Om die reden kon hij in Nederland geen verblijfsvergunning krijgen, waardoor hij Ajax noodgedwongen verruilde voor het Duitse Hertha BSC.
Lijkt er wel weer op dat Ajax Huntelaar mis looptquote:Op woensdag 30 november 2005 16:37 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Als de transfer van Huntelaar dreigt te mislukken door HSV, lijkt het mij dat Ajax hier snel bij moet zijn.
Filmpje ergens te vinden?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:01 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Klopt, ik vind dat hij al gewoon daarheen ging al een hele prestatie! Schitterend ook toen die applaus kwam van de Utrecht aanhang!
http://www.nos.nl/nosstud(...)omassooverleden.htmlquote:
Wat een gek ja. Die twee kerels waren flink pissigquote:Op woensdag 30 november 2005 15:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt en werd later door twee mannen in pak vriendelijk verzocht te verdwijnen, schitterend.
Uiteraard, daar zijn wij het over eens. Na de wedstrijd nog even een middelvinger omhoog steken moet kunnen wmb.quote:Maat wat betreft de volwassen reactie van Wesley Sneijder doelde ik meer op de spreekkoren, die reactie was erg volwassen en in combinatie met zijn bezoek van gisteren aan Utrecht, denk ik dat hij door iedereen even iets meer gerespecteerd zal worden en terecht.
Kippenvel momentje. Maar het werd vandaag ook nog tijdens de journaals herhaald, in het sportgedeelte.quote:
Nee hoor, KJH is allang rondquote:Op woensdag 30 november 2005 16:43 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Lijkt er wel weer op dat Ajax Huntelaar mis loopt.
Bron?quote:
Steefquote:
quote:
dat heb ik wel geweten ja. En Ajax zag hij liever dan Feyenoordquote:Op woensdag 30 november 2005 18:06 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nee, AT5 en Parool zeiden dat Klaas-Jan persoonlijk zo goed als rond was met Ajax. En hij wil helemaal niet naar t buitenland dus HSV![]()
Hij is gehuurd aan Vitesse.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:37 schreef Kang-He het volgende:
Misschien zelfs nog een optie voor in de winterstop? Weer een rechtsbuiten erbij, vooral als Pienaar zou weggaan.
Ik denk dat ie bedoeld dat we em terug halen in de winterstop, wat gewoon kan.quote:
Aha.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:44 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik denk dat ie bedoeld dat we em terug halen in de winterstop, wat gewoon kan.
quote:Op woensdag 30 november 2005 18:46 schreef _moder8or_ het volgende:
voetbal is erg leuk bij Vitesse,
Ik bedoelde dus dat de Mul goed voetbald bij Vitesse.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:49 schreef JaWi het volgende:
[..].
Je begint weer eens te vervelen.
Yep, ik heb vernomen dat ie dit jaar 750 wedstrijden gaat bekijken.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef _moder8or_ het volgende:
1 december komt die andere dus?
Ook Arnold Mühren zou hem inmiddels bekeken hebben. Ik ken hem niet.quote:Volgens de Belgische krant 'Het Laatste Nieuws' zou Ajax geïnteresseerd zijn in de 17-jarige Steven Defour, die de laaste weken heel wat verricht bij zijn club Genk.
Defour verlengde onlangs nog zijn contract tot 2009. Het bestuur vreesde immers voor de interesse van talrijke clubs, die hem wel leren kennen in de loop der tijd. Ajax's hoofdscout kwam al paar keer de middenvelder scouten en zag heel wat positieve dingen van de Genkse revelatie.
Nou ja, kan mij niet zoveel schelen eigenlijk.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:43 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Lijkt er wel weer op dat Ajax Huntelaar mis loopt.
Ajax heeft wel zo'n type nodigquote:Op woensdag 30 november 2005 19:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou ja, kan mij niet zoveel schelen eigenlijk.
Ik vind Theo een prima speler, maar niet echt geschikt voor Ajax. Eigenlijk hoort hij gewoon ook bij Vitesse te blijven.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:02 schreef Roskoo het volgende:
Ik vraag me af welke nieuwe spelers julie zien als een versterking voor Ajax. Zelf denk ik dat Theo Janssen, Klaas Jan Huntelaar en Ron Vlaar wel geschikt zullen zijn. Vooral Theo Janssen lijkt me een topper, een echte winner en een baasje.
Odonkor van Dortmund lijkt mij wel een versterking.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:02 schreef Roskoo het volgende:
Ik vraag me af welke nieuwe spelers julie zien als een versterking voor Ajax.
wat heb de knvb te maken met de nieuwjaarsreceptie van Ajax?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:26 schreef methodmich het volgende:
Dat mocht niet van de KNVB, te kritisch.
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:08 schreef Jajong het volgende:
[..]
Yep, ik heb vernomen dat ie dit jaar 750 wedstrijden gaat bekijken.
Gelul, ik las in de krant dat ie juist een 5 kreeg van de rapporteur.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Goed rapport voor Verbist na Utrecht-Ajax
Afgelopen zondag kreeg de Belgische scheidsrechter Johan Verbist half Nederland over zich heen na de wedstrijd Utrecht-Ajax. Vandaag echter maakt de Belgische voetbalbond bekend dat het rapport opgesteld door de Nederlandse scheidsrechterscommissie na afloop van de match nochtans wéllovend was voor Verbist.
In de wedstrijd keurde de Belgische arbiter in de slotfase de gelijkmaker van Ajax af en legde het spel niet stil na kwetsende spreekkoren. Maar de voorzitter van de scheidsrechterscommissie van de Belgische voetbalbond verdedigde vandaag Johan Verbist "Ik heb het Nederlandse rapport gekregen en dat is heel lovend voor Verbist" aldus comissievoorzitter Robert Jeurissen. Johan gaat ook heel hard meewerken in de bepaling voor de strafmaat voor Utrecht. In België gaan we heel voorzichtig om met het stilleggen van wedstrijden, maar in Nederland roepen ze ergere dingen. Maar iedereen is tevreden over de uitwisseling. In het buitenland doen onze arbiters het vaak beter dan bij ons. Ze zijn meer ontspannen en slepen geen verleden mee."
quote:Huntelaar moet paar weken toekijken
SC Heerenveen moet het voorlopig doen zonder Klaas Jan Huntelaar. De spits heeft zeker enkele weken nodig om te herstellen van een knieblessure.
Woensdag onderging Huntelaar een mri-scan. De uitkomsten waren positief te noemen in de zin dat de angst voor een ernstige blessure ongegrond was. Maar de spits, die de klachten overhield aan de wedstrijd tegen RBC Roosendaal, is voorlopig niet beschikbaar.
Trainer Gertjan Verbeek kan waarschijnlijk zo'n drie weken geen beroep doen op zijn topscorer. Huntelaar mist daardoor ook de UEFA Cup-ontmoeting met Levski Sofia van volgende week.
shit helemaal vergeten m even te bedankenquote:Op woensdag 30 november 2005 18:52 schreef JaWi het volgende:
Leuk.
Arie van Eijden heeft vandaag definitief afscheid genomen van Ajax als algemeen directeur.
Trabelsi zal wel opgesteld blijven want die had al lang geleden aangekondigd dat dit zijn laatste seizoen bij Ajax zou zijn.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:43 schreef Erwtensoep het volgende:
Goed werk, alleen Trabelsi is een aderlating.
Nee, ze moeten consequent blijven. Hatem ook weer lekker op de tribunequote:Op woensdag 30 november 2005 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Trabelsi zal wel opgesteld blijven want die had al lang geleden aangekondigd dat dit zijn laatste seizoen bij Ajax zou zijn.
Boukhari niet opstellen is nauwelijks een straf te noemenquote:Op woensdag 30 november 2005 23:01 schreef Kang-He het volgende:
Maar dat betekent dan ook dat ze eventueel spelers als Boukhari waarvan ze het contract niet meer willen verlengen ook niet meer zullen opstellen.
Ze kunnen wel de "beste" zijn maar van alle spelers die weg gaan of niks laten horen tonen alleen de Jong en Trabelsi nog wat inzet de rest speelt al of ze weg zijn.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het vreemd omdat de opvolgers er nog niet zijn, je moet gewoon de beste spelers laten spelen dan.
Officieel persbericht van de NOS. Ben benieuwd zondagquote:Ajax stelt 'afvalligen' niet op
Ajax heeft besloten om de spelers die hun contract niet verlengen, voorlopig niet meer op te stellen.
Het besluit heeft in eerste instantie betrekking op Hatem Trabelsi en Steven Pienaar. Nigel de Jong, die binnen enkele weken beslist over contractverlenging, hangt dezelfde sanctie boven het hoofd.
Ook Maxwell zal zijn aflopende contract bij de Amsterdammers niet verlengen. De Braziliaan is echter door een blessure sowieso niet inzetbaar.
quote:Verklaring Jaakke
Vernieling van mijn auto opgeëist
Gisteren is bekend geworden wie de vernieling van mijn auto heeft opgeëist. Ik ben opgelucht dat daarover nu duidelijkheid bestaat. Ik kon mij ook al niet voorstellen dat Ajax-supporters hierachter zouden zitten. Helaas is die indruk in sommige media wel gewekt. In de afgelopen periode heb ik persoonlijk heel veel steunbetuigingen gekregen van Ajax-supporters van alle geledingen. Een hart onder de riem dat enorm wordt gewaardeerd en mij goed doet. Ik realiseer mij dat wij het niet altijd met elkaar eens zijn, maar daarover strijden de supporters en het bestuur met open vizier met elkaar. Discussie gaan wij niet uit de weg en dat moet zo blijven.
Goed dat dit boek kan worden gesloten en wij met elkaar onze club kunnen steunen.
John Jaakke
Mooi, even kijken of ik er kan bijzijnquote:Op woensdag 30 november 2005 23:35 schreef Houniet het volgende:
De eerstvolgende competitiewedstrijd van Ajax is thuis tegen RKC. Deze wedstrijd wordt op zondag 4 december 2005 om 14:30 uur gespeeld.
Er is vrije verkoop bij het stadion. De verkoop start om 12.00 uur.
Aan de ene kant heeft het wel wat. Wat moet dan de opstelling worden voor RKC thuis?quote:Op woensdag 30 november 2005 23:44 schreef Nashje het volgende:
Ik vind het best wel een slimme zaak van Ajax. Nu al bouwen voor het volgend seizoen en de spelers zullen des te eerder weg willen. Dus de kans dat ze in de winterstop al vertrekken is groter, dus vangt Ajax toch nog wat geld.
Ik vind het redelijk belachelijk...quote:Op woensdag 30 november 2005 22:59 schreef Nashje het volgende:
Goed beleid van Ajax om die spelers niet meer op stellen. Trabelsi gun ik eigenlijk wel een plek. Altijd een van de beste op het veld.
Alleen maar pittige wedstrijden. RKC nog misschien te doen, maar Arsenal, Vitesse, Heerenveen. Ai.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:45 schreef Houniet het volgende:
Inderdaad. Een goeie zaak. Nog een paar wedstrijden voor de winterstop.
04/1214:30 Ajax-RKC
07/12 20.45Arsenal-Ajax Champions League
11/1214:30 Vitesse-Ajax
18/12 14:30NAC-Ajax
22/12 20:45FC Eindhoven-Ajax KNVB Beker
27/12 20:00Ajax-FC Groningen
30/12 20:00SC Heerenveen-Ajax
Eindelijk die bezem.![]()
Dat is het voor de spelers ook. Ajax heeft wel duidelijk een punt.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:45 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik vind het redelijk belachelijk...
Maar worden ze niet opgesteld omdat ze niet bijtekenen of omdat ze geen duidelijkheid geven?quote:Op woensdag 30 november 2005 23:47 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat is het voor de spelers ook. Ajax heeft wel duidelijk een punt.
De wedstrijd tegen Arsenal gaan nergens over...quote:Op woensdag 30 november 2005 23:46 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Alleen maar pittige wedstrijden. RKC nog misschien te doen, maar Arsenal, Vitesse, Heerenveen. Ai.
Ok, wij zijn gelukkig door. Maar dan nog, het is geen pretje om 'vernedert' te wordenquote:Op woensdag 30 november 2005 23:52 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
De wedstrijd tegen Arsenal gaan nergens over...
"Wij zijn Ajax, wij zijn de beste"quote:Op woensdag 30 november 2005 23:53 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ok, wij zijn gelukkig door. Maar dan nog, het is geen pretje om 'vernedert' te worden
Ja ok. Maar dit slaat echt nergens meer op. Het bestuur/beleid is gewoon KUT!quote:Op woensdag 30 november 2005 23:56 schreef Houniet het volgende:
[..]
"Wij zijn Ajax, wij zijn de beste"
Niet vergeten he![]()
Jong, kalou en kone kunnen er ook wat van, hadden we vorig weekend nog kunnen zienquote:Ik kan bijna niet geloven dat ze dat zouden doen. (en laat Pienaar en De Jong maar gezellig ergens in een cafeetje gaan zitten dansen (of juichen, zoals zij het noemen....), hoewel ik De Jong ook weer inzet vind tonen de laatste paar wedstrijden, en hij juicht niet meer zo schandelijk)
Ik wil het nog wel meemaken of dit echt gaat gebeuren. Aan de ene kant kan ik me dit goed voorstellen, maar aan de andere kant is het echt belachelijk. Ik weet niet wat ik er van moet denken.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:57 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ja ok. Maar dit slaat echt nergens meer op. Het bestuur/beleid is gewoon KUT!
Bij Ajax gaat het zo, en dit was het ook het geval bij Koeman,quote:Op donderdag 1 december 2005 00:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik wil het nog wel meemaken of dit echt gaat gebeuren. Aan de ene kant kan ik me dit goed voorstellen, maar aan de andere kant is het echt belachelijk. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Kone en Jong heb ik dan niet gezien, maar wat Kalou deed was wel iets anders, zij speelden toen helaas (kan het niet hebbenquote:Op woensdag 30 november 2005 23:59 schreef Houniet het volgende:
[..]
Jong, kalou en kone kunnen er ook wat van, hadden we vorig weekend nog kunnen zien.
oke oke, maar laten we Nashje's zijn advies maar opvolgenquote:Op donderdag 1 december 2005 00:04 schreef Daz_Man het volgende:
[..]
Kone en Jong heb ik dan niet gezien, maar wat Kalou deed was wel iets anders, zij speelden toen helaas (kan het niet hebben) goed en hebben dus recht om te juichen. Bovendien is een dansje nog iets anders dan dolle hond nadoen heh
![]()
Zeer rare manier van onderhandelen.quote:Het besluit heeft in eerste instantie
betrekking op Hatem Trabelsi en Steven
Pienaar.Nigel de Jong,die binnen enkele
weken beslist over contractverlenging,
hangt dezelfde sanctie boven het hoofd.
of slim, het is maar net hoe je het bekijktquote:
Nee, waar?quote:Op donderdag 1 december 2005 00:19 schreef Houniet het volgende:
Al mensen die het interview met Michael Krohn-Dehli gelezen hebben.
quote:Anderhalf jaar geleden dacht hij Amsterdam voorgoed achter zich te laten, maar nu blijkt de toekomst van Michael Krohn-Dehli toch in de hoofdstad te liggen, bij de club waar hij als voetballer gevormd werd. Nu is hij nog in dienst van RKC Waalwijk, vorige week tekende de 22-jarige Deen een contract dat hem wederom tot Ajacied maakt, vanaf komende zomer. Krohn Dehli hoefde niet lang na te denken over het aanbod van zijn voormalig broodheer. ,,Als een club als Ajax komt, is een keuze makkelijk gemaakt.''
Verbaasde de belangstelling van Ajax je?
,,Zeker. Ik ben anderhalf jaar geleden niet voor niets naar RKC gegaan. De verwachting was dat ik het bij Ajax niet zou redden. Zelf ben ik daar ook altijd eerlijk in geweest: ik was toen gewoon niet genoeg voor het eerste. Als je weg moet bij een club, moet je de oorzaak daarvan ook bij jezelf durven zoeken. In mijn geval was iedereen het erover eens dat ik me bij een andere vereniging beter zou kunnen ontwikkelen. Er is toen wel gezegd dat ze mijn verrichtingen zouden blijven volgen, maar ik had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan.’’
Zeker omdat je de laatste zes maanden geblesseerd bent geweest?
,,Inderdaad. Ik heb dit seizoen vanwege knieproblemen nog geen wedstrijd gespeeld. Drieënhalve maand geleden ben ik geopereerd aan een van de pezen, omdat daar al langer een ontsteking zat. De artsen hebben de boel schoongemaakt en nu ben ik bijna fit.’’
Zit je zondag bij de selectie van RKC voor de wedstrijd tegen Ajax?
,,Nee, daar is het nog veel te vroeg voor. Ik zou afgelopen maandag mijn eerste wedstrijd spelen sinds de revalidatie, met het Beloftenteam van RKC. Dat ging niet door vanwege de weersomstandigheden. Er lag te veel sneeuw om te voetballen. Nu hoop ik komende maandag mijn rentree te maken, tegen Volendam 2. Maar ik ben zondag zeker in het stadion. Voor RKC is het een van de mooiste wedstrijden van het seizoen. Dat ik toevallig aan het einde van dit seizoen naar Ajax ga, heeft daar niets mee te maken.''
Toevallig is het natuurlijk niet. Van trainer Danny Blind is bekend dat hij gecharmeerd is van jouw kwaliteiten als voetballer.
,,Dat is waar, wij liggen elkaar goed. Zowel de trainer als de technisch directeur wilde graag dat ik naar Ajax kwam. Dat heeft de keuze voor mij nog makkelijker gemaakt. Het is altijd een pluspunt als de trainer het in je ziet zitten. Er spreekt vertrouwen uit en dat heb je nodig om te presteren. Ik kom natuurlijk niet naar Ajax als er geen perspectief voor mij is; dat was destijds juist de reden om weg te gaan.''
Welk doel heb je bij Ajax?
,,Ik wil het seizoen goed beginnen en op die manier een basisplaats veroveren. Dat lijkt me een mooie uitdaging. Op welke positie ik sta, maakt me niet zo veel uit. Linksbuiten of achter de spits heeft mijn voorkeur, maar rechtsbuiten of aan een van de zijkanten op het middenveld kan ook. Dat is een voordeel en daarom hebben ze me ook gehaald.''
Wie ken je nog van je vorige periode bij Ajax?
,,Het is niet zo dat ik sinds mijn vertrek nog veel contact heb gehad met spelers van Ajax, ook omdat ik sinds mijn vertrek naar RKC in Den Bosch ben gaan wonen. Maar met de meeste jongens bij Ajax heb ik natuurlijk vaak genoeg samengespeeld. In Jong Ajax onder anderen met Maarten Stekelenburg, Thomas Vermaelen en Wesley Sneijder. En met Thomas heb ik vorig seizoen ook nog bij RKC gespeeld, die kom ik telkens weer tegen.''
Ja o.a. Maar hij moet zich niet alleen bewijzen bij Van Geel en Blind. Hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:27 schreef _moder8or_ het volgende:
En je bedoeld de 4e vraag Houniet?
Inderdaadquote:Op donderdag 1 december 2005 00:30 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ja o.a. Maar hij moet zich niet alleen bewijzen bij Van Geel en Blind. Hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen.
Verkocht volgens mijquote:Op donderdag 1 december 2005 00:38 schreef Houniet het volgende:
nou miskoop niet he, hij is toch verhuurd aan rkc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |