abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32493039
Welkom in het Nintendo Revolution topic

Wat is de Nintendo Revolution?

De Nintendo Revolution is de next-gen console van Nintendo. De naam Revolution zal hoogstwaarschijnlijk veranderd worden.
Nintendo streeft om met deze nieuwe console alle leeftijdsgroepen en soorten mensen aan te spreken. Dit willen zij bereiken door middel van innovatieviteit. Hierover lees je later meer.

Wat kan ik de volgende console van Nintendo dan allemaal?

Op de volgende console console van Nintendo kan je natuurlijk vooral gamen. Het is immers een gameconsole. Je kan alleen gamen op eens een andere manier. Hierover lees je meer onder het punt Controller.

Gamen kan je op meerdere manier. Je kan uiteraard zoals op een console meestal zo is gewoon in je eentje gamen of met vrienden mutliplayen. Maar ook kan je met deze Nintendo console online gamen. Online gamen zal helemaal gratis worden voor de first party games van Nintendo. Developers die third party games uitbrengen, mogen echter wel een vergoeding vragen van Nintendo. Je betaalt in ieder geval geen maandelijks bedrag, zoals je bijvoorbeeld wel bij Xbox Live! doet.

Last but not least, je kan heel veel oude klassiekers downloaden van alle Nintendo consoles die de Revolution voor waren. Dat zijn dus:

• Nintendo Entertainment System, ook wel de NES
  • Super Nintendo Entertainment System, ook wel de SNES / Super Nintendo.
  • Nintendo 64
    Downloaden van deze games zal waarschijnlijk een kleine vergoeding bedragen.

Nu mist echter de Nintendo GameCube in dit rijtje. Dat klopt, deze games zal je niet kunnen downloaden. Deze games zal je echter gewoon met je Revolution kunnen spelen, aangezien de self loading disc drive van de Revolution zowel de grotere discs van de Nintendo Revolution pakt, als ook de kleinere Nintendo GameCube discs.

Wat zijn de specificaties hiervan dan?

Hier is nog niet zoveel over bekend. Wat wel bekend is, is dat:

• Er 512 MB Flash Memory in zal zitten.
  • Er een CPU chip wordt geleverd door IBM, waarvan de codenaam Broadway is.
  • Er een GPU chip wordt geleverd door ATI, waarvan de codenaam Hollywood is.
  • MoSys 1T-SRAM.

[/img]http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/522/522559/igncubes-nintendo-revolution-faq-20050525023041926.jpg[/img]

Daarnaast is bekend van de Nintendo Revolution:

• De Nintendo Revolution zal zowel op een tv monitor als op een computer monitor kunnen worden aangesloten
  • Er zijn 4 Nintendo GameCube controller ports ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • Er zijn 2 Memory Card slots van de Nintendo GameCube ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • De Nintendo Revolution zal 12cm optical discs gebruiken, waar de spellen op zullen staan. De discs komen van Nintendo zelf.
  • De Nintendo Revolution zal waarschijnlijk in meerdere kleuren beschikbaar worden. Men denkt dat de witte en de zwarte versie bij de launch van de console beschikbaar zullen zijn.
  • De Nintendo Revolution zal ruimte hebben waar je SD kaartjes in kunt stoppen, waar je dan dus bijv. gedownloade games op kwijt kunt. De grootte van het aantal MB van deze kaarten kan je zelf bepalen.
  • De Nintendo Revolution zal draadloos online gaan. Dit zal gebeuren door middel van WiFi, met behulp van Nintendo WiFi Connection.
  • De Nintendo Revolution zal 2 USB 2.0 ports ingebouwd hebben.
  • De Nintendo Revolution zal in 2006 uitkomen.
  • Je kunt er dvd's op afspelen door middel van een dongle ( ala Xbox )

Wat is de controller?

De controller is er eentje die totaal niet lijkt op de "standaard" controllers, die Microsoft en Sony respectievelijk gebruiken op de Xbox 360 en PS3. De controller die bij de Nintendo Revolution wordt geleverd, is met één hand te besturen. Daarnaast zullen er uitbreidingen voor uit komen, waarvan er één standaard wordt bij geleverd.

De Nintendo Revolution controller bekeken vanuit alle standen.

De Nintendo Revolution controller samen met een uitbreiding. Deze zal waarschijnlijk standaard geleverd worden zodra je een Nintendo Revolution systeem koopt.

Het speciale aan deze controller, behalve de vorm, is dat de Nintendo Revolution kan detecteren hoe je je controller houdt. De controller is een soort van 3D-muis. Een voorbeeld: Stel, je bent een FPS game aan het spelen, laten we zeggen Metroid Prime 3. Zodra jij met je controller naar links beweegt, zal het beeld ook naar links gaan. Dit vervangt en verbetert een tweede analoge stick. Deze besturing zal vele malen nauwkeuriger zijn dan een analoge stick.

Snap je nog niet wat ik bedoel? Bekijk dan eens dit filmpje. Het is overdreven, maar geeft je toch een beeld hoe je de controller kan gebruiken. De Nintendo Revolution zal alle bewegingen die je met de controller doet detecteren: links, rechts, boven, onder en naar voor en achter. Dus ook in de diepte. Daarnaast kan je de controller ook om de lengte as draaien. Je kan zelfs de controller 90° draaien, zodat je soort NES-controller in je handen krijgt. Hiermee zou je bijvoorbeeld kunnen racen. Dit gebeurt door middel van Bluetooth.

Daarnaast zal er een "standaard" controller worden ontwikkeld, waar je de originele controller van de Revolution in kan pluggen. Deze zogenaamde classic controller heeft ongeveer de vorm van een Wavebird. Dit zodat je bijv. de oude games kan spelen maar ook multiplatform games die gewoon een normale controller nodig hebben. Last but not least: er zal ook een rumble functie in de draadloze controller zitten.

Oude topics
    [1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7] | [8] | [9] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20]
    [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40] | [41] |

OP Bron
    [/quote]
  • pi_32493097
    Als je de titel niet snapt:

http://gonintendo.com/?p=228#comments
      dinsdag 22 november 2005 @ 22:41:04 #3
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_32493332
    TT aangepast
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_32493410
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 22:41 schreef MMaRsu het volgende:
    TT aangepast

Ik krijg die hoere OP niet aangepast
    quote:
    Het forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen opnieuw. (De verbinding met de database server werd verbroken tijdens een handeling.)

[ Bericht 11% gewijzigd door Dj_Day-V op 22-11-2005 22:49:07 ]
    pi_32493553
    Waarom moest dat vorige topic zo snel dicht?
    pi_32493574
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 22:46 schreef Retuobak het volgende:
    Waarom moest dat vorige topic zo snel dicht?
    Had de nieuwe al klaar staan
      dinsdag 22 november 2005 @ 23:15:49 #7
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_32494448
    Bij Mtv Overdrive hebben ze een stuk over Miyamoto !

Met een interview enzo, hier is de link :

http://www.mtv.com/overdrive/?name=games
      dinsdag 22 november 2005 @ 23:30:01 #8
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32494852
    Ik ben benieuwd wat Nintendo allemaal nog in petto heeft voor ons
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_32495147
    Ik heb in ieder geval vertrouwen dat het wel goed komt met de Revolution.
    pi_32495822
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 22:47 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Had de nieuwe al klaar staan
    Had je ook wel een linkje naar deze kunnen geven.
    Maar dacht dat je iig dan wel wat nieuws zou hebben
    Maar das eigenlijk hetzelfde als bij het Duke Nukem topic een releasedate verwachten als ie gekicked wordt.
    pi_32499841
    Waarom je de 360 moet skippen en moet wachten op de Rev

Van IGN
    quote:
    #8. 360 Doesn't Have Legend of Zelda
    We don't want to dwell on the obvious, but it is an important point, especially since you're reading a Nintendo-centric channel and not a Microsoft one. Xbox 360 may have a lot of things going for it, but the platform doesn't have The Legend of Zelda franchise -- and it never will. If you want to control series hero Link in an all new home console adventure, you can only do it with Nintendo Revolution. And the same is true for all of Nintendo's major games, from Mario to Pikmin, F-Zero and Kid Icarus. You can only find them on one next generation platform and it's not Xbox 360. Considering that millions of gamers have stayed loyal to the Big N through the years simply because they adore these characters and franchises, you'll definitely want to consider this point when planning your next hardware purchase.

woensdag 23 november 2005 @ 08:49:02 #12
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32499890
    quote:
    Geniaal stukje ja Zul je zien dat iedereen dat serieus gaat nemen, maar fuck it. Dit is gewoon grappig Revolution FTW, sowieso.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_32501358
    Grappig stukje idd
    Het blijft bullshit, maar goed, het ligt er hier behoorlijk dik op dat het een onzinlijstje is .
    Dat plaatje trouwens .
      woensdag 23 november 2005 @ 13:40:04 #14
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_32506111
    Het is helemaal geen bullshit.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      woensdag 23 november 2005 @ 13:43:21 #15
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32506209
    wanneer komt de Revolution eigenlijk uit?

ik ben vooral benieuwd naar filmpjes van games, maar dat duurt dus nog even...
    The line is a dot to you!
      woensdag 23 november 2005 @ 13:50:16 #16
    65330 Ruzbeh
    pi_32506382
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 13:43 schreef kepler het volgende:
    wanneer komt de Revolution eigenlijk uit?
    2006, wanneer precies weet niemand. In ieder geval niet Q1. Ik gok op Q2/Q3.

Wat een kut OP trouwens. Als de officiele naam eindelijk bekend is ga ik wel een mooie (korte) OP bouwen.
    pi_32506905
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 13:40 schreef Ruzbeh het volgende:
    Het is helemaal geen bullshit.
    #7. Girls and Grandpas Will Play Revolution

woensdag 23 november 2005 @ 14:18:40 #18
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_32507150
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 14:10 schreef Retuobak het volgende:
    #7. Girls and Grandpas Will Play Revolution

Nou m'n grandpa weet waarschijnlijk niet meer wat een tv is, laat staan een computer, maar m'n girl gaat er zeker wel op gamen hoor .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_32507389
    Ik ben het natuurlijk wel eens met feit #9:
    quote:
    #9. Same Games, Prettier Graphics
      woensdag 23 november 2005 @ 14:27:36 #20
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_32507432
    Ik niet helemaal. Vooralsnog wel, maar ik zie wel dat meer karakters op scherm, of bijvoorbeeld een veel grotere kijkafstand, tot nieuwe gameplay elementen kan leiden. Die hogere resolutie is natuurlijk inderdaad gewoon een upgrade.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_32507456
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 14:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou m'n grandpa weet waarschijnlijk niet meer wat een tv is, laat staan een computer, maar m'n girl gaat er zeker wel op gamen hoor .
    Tja, ken zat meiden die ook gewoon PC, PS2 of Xbox titels spelen. En tja, m'n oma (opa's zijn beiden overleden) kan niet eens meer die knopjes indrukken, dus dat zie ik sowieso niet zo gebeuren.
    pi_32507485
    Hmm, kippevel moment..
    quote:
    The Revolution controller (with its accessories) will cater to both the hardcore and casual gamer in ways not possible on Xbox 360 or PlayStation 3. It will enable new and inventive games not possible on other systems. And it will potentially make games better than they have ever been before.
    BELIEVE!
    pi_32507523
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 14:27 schreef speknek het volgende:
    Ik niet helemaal. Vooralsnog wel, maar ik zie wel dat meer karakters op scherm, of bijvoorbeeld een veel grotere kijkafstand, tot nieuwe gameplay elementen kan leiden. Die hogere resolutie is natuurlijk inderdaad gewoon een upgrade.
    Veel grotere kijkafstand; mee eens. Meer karakters; dat kan nu ook al.. Grotere werelden heb je ook niet nodig.. 4x een iets kleinere is ook groter dan 1 grote.. ofzo.
    pi_32507620
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 14:30 schreef Oksel het volgende:

[..]

Veel grotere kijkafstand; mee eens. Meer karakters; dat kan nu ook al.. Grotere werelden heb je ook niet nodig.. 4x een iets kleinere is ook groter dan 1 grote.. ofzo.
    Een grote wereld vind ik anders erg fijn hoor, ik weet niet hoe het met jou zit, maar veel andere mensen vinden de grote wereld in games als GTA:SA een erg leuke toevoeging. En dat vind ik stukken leuker dan een stel kleine maps bij elkaar. Krachterige systemen brengen simpelweg meer dan alleen betere graphics.
      woensdag 23 november 2005 @ 14:34:34 #25
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_32507634
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 14:30 schreef Oksel het volgende:
    Ja, maar dan moet je trucs toe gaan passen waarbij je niet zomaar van de ene wereld naar de andere wereld kan komen, dynamisch op de achtergrond werelden gaan laden, etc. Maar dat is dan hetzelfde als de kijkafstand.
    En meer karakters kan wel, maar die moet je dan een groeps-AI geven, in plaats van individuele AI.
      woensdag 23 november 2005 @ 14:46:45 #26
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
      woensdag 23 november 2005 @ 17:01:45 #27
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_32511816
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 14:34 schreef Retuobak het volgende:
    Een grote wereld vind ik anders erg fijn hoor, ik weet niet hoe het met jou zit, maar veel andere mensen vinden de grote wereld in games als GTA:SA een erg leuke toevoeging. En dat vind ik stukken leuker dan een stel kleine maps bij elkaar. Krachterige systemen brengen simpelweg meer dan alleen betere graphics.
    Kunnen meer brengen. Meer karakters op het scherm is niet per se een vernieuwing, of verbetering. Er zijn nu een paar spellen op de xbox360 die daar gebruik van maken, Kameo, dat zombie spel en nog een ander soort beat em up spel. Met name het zombiespel heeft potentie om een nieuwe spelervaring te creëren, maar ik verwacht het niet. Veel karakters op het scherm is niet nieuw. Veel karakters in een beat em up setting ook niet. Zelfs Paper Mario had op een gegeven moment grote horde tegenstanders waar je je doorheen moest banen.

Probleem is dat je al die karakters individueel heel slap moet maken om het speelbaar te houden, liefst ook niet al te slim. Het wordt dus gewoon gevalletje van dik hout zaagt men planken naar nog dikker hout gaan. Interessanter wordt het wanneer die grote groep niet extreem dom is, maar eigen intelligentie bevat. Dat head on gaan gewoon zelfmoord betekent. Volgens mij zijn er nog niet van zulk soort spellen. Je zou kunnen denken aan een jacht-simulator. Waarbij jij (en vrienden) een groep leeuwen zijn die een grote groep wildebeest op moet jagen. Dat je goed op moet letten waar de zwakke punten zitten en daar aan te vallen, en tegelijkertijd moet opletten om niet verpletterd te worden.

Dat zou innovatief gebruik van nieuwe rekenkracht zijn .

Maar een hogere resolutie op tv's die toch niemand heeft is ook leuk, natuurlijk .
      woensdag 23 november 2005 @ 17:04:23 #28
    65330 Ruzbeh
    pi_32511910
    Ik denk dat de gameplay een incrementele voortuigang zal kennen in het potentiele gebeuren, dus niks nieuws zoals GTA ofzo.

Anyways...

Waar blijft Nintendo nou met dat godverrrrrrrrrruhdomme nieuwe info.
      woensdag 23 november 2005 @ 17:13:29 #29
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32512181
    Iwata belde net, Miyamoto's moeder is ziekjes Daarom duurt de nieuwe info wat langer...
      woensdag 23 november 2005 @ 17:19:12 #30
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_32512354
    quote:
    The Xbox 360's power adapter is roughly 1,000 times larger than Earth.
    pi_32513198
    Ze zijn in ieder geval de 360 niet echt aan het promoten, want over de ps3 hadden ze ook al zo'n lijstje.
    Houd van een lijntje.
    pi_32513247
    quote:
    #8. 360 Doesn't Have Legend of Zelda

Ow die quote je zelf al
      woensdag 23 november 2005 @ 18:24:23 #33
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32514077
    quote:
    #11. De Xbox360 crasht constant.
    pi_32514528
    #12 Xbox 360 valt snel op de grond

http://www.break.com/articles/xbox360prank.html
      woensdag 23 november 2005 @ 18:50:08 #35
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32514872
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 18:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
    #12 Xbox 360 valt snel op de grond

http://www.break.com/articles/xbox360prank.html
    #13 Xbox360 gaat snel stuk
      woensdag 23 november 2005 @ 19:41:37 #36
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_32516381
    waarom je wel een xbox moet kopen:

#11 scheelt het lezen van deze bagger .
      woensdag 23 november 2005 @ 19:55:00 #37
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32516803
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 19:41 schreef speknek het volgende:
    waarom je wel een xbox moet kopen:

#11 scheelt het lezen van deze bagger .
    Jij begint te tellen bij 11?
    pi_32516976
    Tof ding, maffe controller.
      woensdag 23 november 2005 @ 20:07:32 #39
    65330 Ruzbeh
    pi_32517208
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 20:00 schreef Intxaurraga het volgende:
    Tof ding, maffe controller.
    Helemaal niet maf.
    pi_32519346
    quote:
    #1. The Controller Will Change Everything
    Helemaal mee eens.
    pi_32519597
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 21:13 schreef Mr.BomBastique het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
    Ik zou het er mee eens zijn als er stond:

#1 - The controller may possibly change some things
    pi_32519862
    De nieuwe controller gaat geil worden.. ik zit nu al uit te kijken naar Metroid Prime 3.. op de Revo.. AAAAAAAAAAAAAAH zo geil..
    pi_32520043
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 21:20 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dan:

#1 - The controller will change some things
      woensdag 23 november 2005 @ 21:37:28 #44
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32520193
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 21:20 schreef Retuobak het volgende:

[..]

pi_32520256
    Welk spel wachten julliet het meest op ?

1. Zelda
    2. Super Smash
    3. Een goede FPS (een nieuwe, geen metroid)
    4. Metroid Prime
    5. Mario

Nja, er zijn er niet echt veel aangekondigd
    pi_32520724
    1. Een goede FPS
    2. Een goede action game
    3. Een goede FPS
    4. een goede action game
    5. Een goede FPS

En met goede FPS bedoel ik geen Metroid Prime, gewoon iets anders.
    pi_32521169
    Funky apparaat.

Liet gisteren de commercial van Nintendo zien aan m'n zus, die echt weinig van computers and such moet hebben, en d'r eerste reactie was dat ze em meteen wilde hebben.

Nintendo heeft een leuke troef in handen met z'n "revolution'.

woensdag 23 november 2005 @ 22:11:19 #48
    65330 Ruzbeh
    pi_32521426
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 22:04 schreef InsertCredit het volgende:
    Funky apparaat.

Liet gisteren de commercial van Nintendo zien aan m'n zus, die echt weinig van computers and such moet hebben, en d'r eerste reactie was dat ze em meteen wilde hebben.

Tja, ik liet het ook zien aan een meisje die ik ken, die niet echt games speelt op consoles maar wel op de PC (MMORPGs enzo) en ze flipte helemaal fout toen ze die teaser filmpje zag. (In de positieve zin)
      woensdag 23 november 2005 @ 22:15:02 #49
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_32521579
    zieke mensen.. ik ga ook reclame maken en zet zo'n filmpje op m'n telefoon
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_32521846
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 22:04 schreef InsertCredit het volgende:
    Funky apparaat.

Toen ik hem aan m'n zus liet zien was haar eerste reactie "dat is iets voor kinderen toch?"
    pi_32521935
    Ik heb vandaag eens flink geoefend met de nieuwe controller die Nintendo gaat leveren. Op mijn werk heb ik namelijk een muis gekregen die via een soort draadloze verbinding staat met mijn pc. Ik kan de muis gebruiken zonder bureaublad door een knop in te drukken en dan in de lucht te bewegen.

Hij hoort bij een smartboard dat ook op mijn kamer voor presentaties is komen te staan. Ik heb natuurlijk gelijk even (illegaal, maarja) need for speed (oude versie wel) op mijn werk pc geinstalleerd en ben met de muis gaan rijden door gewoon op mijn bureaustoel voor het scherm te zitten en naar links en rechts in de lucht te bewegen.

Heel bizar, je moet er eerst erg aan wennen en het ziet er vreemd uit.

Vervolgens heb ik nog een tijdje windows bediend "vanuit de lucht" en het bevalt heel goed (vooral voor presentaties dan deze manier).

Ik zie het wel zitten om zo te gamen
    Jammer dat ik niet veel games kan gaan installeren op mijn werk, ik ken daarnaast ook geen game met een poppetje met bijv. een zwaard dat je met de muis kan laten bewegen, anders had ik dat even kunnen testen.

Maar als het een beetje dezelfde technologie is (de muis gebruikt een soort ontvanger met 1 antenne), dan is het echt perfect! Er zit trouwens een accu in die muis, dat zal ook wel in die controller zo zijn mag ik hopen.
    pi_32521942
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 21:52 schreef Retuobak het volgende:

En met goede FPS bedoel ik geen Metroid Prime, gewoon iets anders.
    Prime is ook meer een FPA (adventure) dan een FPS.
    Scheren is voor schapen!
    pi_32522810
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 22:23 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Prime is ook meer een FPA (adventure) dan een FPS.
    True
    pi_32529522
    Metroid Prime 3 niet
    Houd van een lijntje.
      donderdag 24 november 2005 @ 11:41:50 #55
    65330 Ruzbeh
    pi_32532491
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 22:21 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Toen ik hem aan m'n zus liet zien was haar eerste reactie "dat is iets voor kinderen toch?"
    Ja je zei er zeker bij dat het een Nintendo ding was of niet?
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 22:23 schreef snoekiesnoek het volgende:
    Er zit trouwens een accu in die muis, dat zal ook wel in die controller zo zijn mag ik hopen.
    Dat wordt nog bepaald door Nintendo of ze nou met een accu gaan of gewone batterijen.
    pi_32532688
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 11:41 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ja je zei er zeker bij dat het een Nintendo ding was of niet?
    Nee
      donderdag 24 november 2005 @ 11:56:30 #57
    65330 Ruzbeh
    pi_32532892
    Oh.
      donderdag 24 november 2005 @ 12:35:07 #58
    65330 Ruzbeh
    pi_32533895
    pi_32535817
    Niet echt spannend, Ruzbeh.
    pi_32535858
    Mooi stukkie Maar ik denk niet dat non-believers hierdoor overtuigd raken. Die moeten echt eerst zelf ermee spelen
      donderdag 24 november 2005 @ 14:41:35 #61
    65330 Ruzbeh
    pi_32537134
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 13:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Mooi stukkie Maar ik denk niet dat non-believers hierdoor overtuigd raken. Die moeten echt eerst zelf ermee spelen
    Non-believers moeten maar gewoon oprotten. Echt waar.
    pi_32537804
    Vandaag begon iemand over de revolution controller, 'die controller is net een afstandsbediening man' ja maar die controller registreert in real time je bewegingen 'oh vet zeg, die ga ik wel kopen dan'.

Houd van een lijntje.
      donderdag 24 november 2005 @ 15:08:22 #63
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_32537917
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 15:04 schreef Erwtensoep het volgende:
    Vandaag begon iemand over de revolution controller, 'die controller is net een afstandsbediening man' ja maar die controller registreert in real time je bewegingen 'oh vet zeg, die ga ik wel kopen dan'.

Ik zeg altijd: "De controller van de revolution kun je in 3 assen in de lucht bewegen, je kunt hem tilten, hij is te gebruiken als een light gun, je kunt hem verticaal met 1 hand vasthouden of horizontaal met 2 handen & je kunt er o.a. een analoge stick aan vast koppelen.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_32540226
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 13:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Klopt, de Revolution is zeker niet iets dat ik blind zal kopen (noch iets waarvan ik direct zeg hem niet te gaan kopen zonder het uit te proberen)
    pi_32546447
    quote:
    man dikke bullshit die xbox is een heel stuk omhoog geschoven man als je zo bekijkt..
    anyways xbox360 ziet er het best uit enz..
    PS3 net een omgebouwde SNES!
    Revo.. oke leuke klein kut doosje.. maar die controller? WTF newbz!
    een afstandsbediening is om mee te zappen niet om mee te gamen! kut kinders..
    een echte gamer gamed met een gamepad! klaar..
    een hoe wou je FPSen met zo'n ding? om rondjes en saltos op je bank te maken.. ik bedoel CMON!! get a life..
    http://www.scito.nl/forum/index.php?act=ST&f=17&t=2538&st=15#entry62352

Sommige mensen zijn echt zo " "
      donderdag 24 november 2005 @ 20:43:12 #66
    65330 Ruzbeh
    pi_32547195
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 20:18 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

http://www.scito.nl/forum/index.php?act=ST&f=17&t=2538&st=15#entry62352

Sommige mensen zijn echt zo " "
    Ja, what the fuck verwacht je dan zelf van zo'n breezer forum.
    pi_32559490
    Dat stukje op IGN
    Geweldig

verkapte TPG
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
      vrijdag 25 november 2005 @ 12:06:37 #68
    65330 Ruzbeh
    pi_32562557
    TPG?

Ik heb trouwens echt een enorme coole idee voor de Revolution (controller). Toen ik het ontdekte werd ik bijna duizelig. De mogelijkheden zijn echt gaaf. Ik post het later wel.
    pi_32563474
    Ik heb de 10 redenen eens allemaal met elkaar vergeleken, maar die van de Revo vond ik toch het meest overtuigend.
    Houd van een lijntje.
    pi_32563859
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_32563951
    Gaat zeker goed met nintendo, ze maken als enige winst!
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:00:23 #72
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32563995
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 12:55 schreef piet_pelle het volgende:
    Gaat goed met nintendo; http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=13224
    Zo gek is dat niet toch? Cube zuigt, DS is pas een jaar oud, GBA sales dalen ook. Verder maken ze nog steeds dikke winst
    pi_32564183
    Maar wat wil je hier eigenlijk mee zeggen garnale_pelle? Hier in het Revolution topic?

Of zit je gewoon weer uit te dagen
    Houd van een lijntje.
    pi_32564225
    Als die Revo net zo slecht gaat verkopen als de Cube, wordt het dan de laatste console van nintendo of zullen ze het dan nog een keer gaan proberen?

Ik denk dat ze zich dan eens achter hun oren mogen krabben. Als je je console alleen in leven kunt houden door er geld in te pompen uit andere wel winstgevende projecten (handhelds, pokecrap e.d.) dan hebben ze er vrij weing aan.
    pi_32564267
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:07 schreef Erwtensoep het volgende:
    Maar wat wil je hier eigenlijk mee zeggen garnale_pelle? Hier in het Revolution topic?

Of zit je gewoon weer uit te dagen
    Beetje uitdagen. Normaal als er een dergelijk bericht over andere vergelijkbare bedrijven bekend is dan wordt het meteen tegen je kop gegooid maar nu houdt iedereen zick sneaky stil.

Smertensoep
    pi_32564314
    Grapjas. Je weet zelf ook wel dat Microsoft geen cent verdient aan de xbox, en zelfs alleen maar verlies maakt. En bovendien zijn er evenveel gamecubes verkocht als xboxen.

De vraag is eigenlijk waarom Microsoft de xbox nog in leven houd? Ook omdat ze op de nieuwe console alweer verlies gaan maken. Zeker als je ziet dat de 360 weinig toegevoegde waarde heeft tegenover de Revolution (gameplay) en PS3 (brute kracht).

Ik vind de xbox een mooi apparaatje (heb er zelf ook een), maar de 360 slaat wat mij betreft de plank volledig mis.
    Houd van een lijntje.
    pi_32564469
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:12 schreef Erwtensoep het volgende:
    Grapjas. Je weet zelf ook wel dat Microsoft geen cent verdient aan de xbox, en zelfs alleen maar verlies maakt. En bovendien zijn er evenveel gamecubes verkocht als xboxen.

De vraag is eigenlijk waarom Microsoft de xbox nog in leven houd? Ook omdat ze op de nieuwe console alweer verlies gaan maken. Zeker als je ziet dat de 360 weinig toegevoegde waarde heeft tegenover de Revolution (gameplay) en PS3 (brute kracht).

Ik vind de xbox een mooi apparaatje (heb er zelf ook een), maar de 360 slaat wat mij betreft de plank volledig mis.
    Ben je nou echt zo dom/blind? Microsoft verkoopt niet alleen veel beter dan de cube ze gaan er op den duur echt wel winst mee maken hoor. Ze geven veel meer uit dan nintendo aan marketing, hardware en licenties en developpers daarom maken ze verlies.

Alleen ze geven nu veel geld uit om op den duur winst te gaan maken, de Cube kost Nintendo geld en zolang hun consoles niet genoeg verkopen zal dat ding Nintendo's winst niet ten goede komen, de xbox gaat op de lange termijn meer en meer verkopen. Microsoft kan die investering doen, nintendo niet.

En wat dat ding te bieden heeft is niet alleen persoonlijk, het staat hier helemaal buiten en laat weer eens zien dat je niet objectief na kan denken.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:22:29 #78
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32564560
    Wereldwijd heeft de Xbox echt maar 3 miljoen meer verkocht hoor, op 25 miljoen is dat niet echt gigantisch ofzo Bovendien, wanneer gaan ze winst maken dan op de Xbox, dat gebeurt niet meer hoor want de 360 is al uit nu en de Xbox wordt compleet afgestoten in 2006. Eerste jaar 360 is ook verlies, 126 dollar per unit!
    pi_32564603
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Wereldwijd heeft de Xbox echt maar 3 miljoen meer verkocht hoor, op 25 miljoen is dat niet echt gigantisch ofzo Bovendien, wanneer gaan ze winst maken dan op de Xbox, dat gebeurt niet meer hoor want de 360 is al uit nu en de Xbox wordt compleet afgestoten in 2006. Eerste jaar 360 is ook verlies, 126 dollar per unit!
    Ik bedoel "xbox" als in alle consoles van Microsoft onder deze merknaam.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:25:53 #80
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32564642
    Dan nog duurt het nog wel even.
    pi_32564680
    Ik denk dat ik objectiever ben dan jou. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan de xbox, maar aan al jouw reacties blijkt wel dat jij anti Nintendo bent.

En ik hoor genoeg geluiden van anderen die (nog) niet onder de indruk zijn van de 360, dus die zijn dan ook allemaal niet objectief?
    Houd van een lijntje.
    pi_32564701
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Dan nog duurt het nog wel even.
    Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat Microsoft in 2007 winst dacht te gaan maken met de gehele xbox franchise.
    *even naar artikel zoekt*
    pi_32564748
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:27 schreef Erwtensoep het volgende:
    Ik denk dat ik objectiever ben dan jou. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan de xbox, maar aan al jouw reacties blijkt wel dat jij anti Nintendo bent.

En ik hoor genoeg geluiden van anderen die (nog) niet onder de indruk zijn van de 360, dus die zijn dan ook allemaal niet objectief?
    Nee dat zijn ze niet als ze hun verwachtingen niet verwarren met hun wensen.
    pi_32564754
    Goh dan lopen ze maar 20 jaar achter op nintendo kwa winst maken.....
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:29:39 #85
    65330 Ruzbeh
    pi_32564759
    quote:
    Nintendo's full year forecast was not altered: operating profit is predicted to stand at YEN 90 billion (USD 758 million), with net profit at YEN 75 billion (USD 631 million) and sales at YEN 400 billion (USD 3.4 billion).
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:09 schreef piet_pelle het volgende:
    Als die Revo net zo slecht gaat verkopen als de Cube, wordt het dan de laatste console van nintendo of zullen ze het dan nog een keer gaan proberen?

Ik denk dat ze zich dan eens achter hun oren mogen krabben. Als je je console alleen in leven kunt houden door er geld in te pompen uit andere wel winstgevende projecten (handhelds, pokecrap e.d.) dan hebben ze er vrij weing aan.
    Sega stond dik rood toen ze hun laatste twee consoles uitbrachten, Nintendo verdient nog steeds enorm veel geld en jij denkt nu al dat het de laatste wordt?
    pi_32564833
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:29 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet als ze hun verwachtingen niet verwarren met hun wensen.
    Ja mag het, het is de nieuwe generatie. Het moet wel de 400 euro rechtvaardigen. Anders ga ik wel Far Cry Insticts spelen ipv Perfect Dark Zero.
    Houd van een lijntje.
    pi_32565071
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:32 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ja mag het, het is de nieuwe generatie. Het moet wel de 400 euro rechtvaardigen. Anders ga ik wel Far Cry Insticts spelen ipv Perfect Dark Zero.
    Je hebt het nog steeds de hele tijd over wat jij allemaal vind en zou willen, maar het gaat niet om wat je vind/ je wensen maar om wat er daadwerkelijk gaat gebeuren/ verwachtingen.

Waarom zou nintendo doorgaan met iets wat verliesgevend is, omdat het bedrijf in zijn totaliteit nog gezond is? Yeah right, ze zijn geen liefdadigheid.
    Ze kunnen beter van te voren de stekker eruit trekken en iets gaan doen wat hun winst wel vergroot dan doorgaan tot de console verkopen wel de rest van de bedrijfsresultaten gaat schaden.

Want ik zie niet in waarom hun volgende console(s) opeens wel veel meer gaan verkopen.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:44:55 #88
    65330 Ruzbeh
    pi_32565195
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:40 schreef piet_pelle het volgende:
    Waarom zou nintendo doorgaan met iets wat verliesgevend is, omdat het bedrijf in zijn totaliteit nog gezond is? Yeah right, ze zijn geen liefdadigheid.
    Gamecube is niet verliesgevend.

En als je denkt dat de Revolution slechter gaat verkopen dan de Gamecube ben je niet goed. De hele plan van de Gamecube was heel vaag en belabberd.
    pi_32565232
    Maar de gamecube is nooit verliesgevend geweest

En de Revolution heeft echt wel een grote kans van slagen. Je moet het niet vergelijken met de cube, die heeft geen toegevoegde waarde boven de andere consoles (op de nintendo spellen na natuurlijk). De revolution heeft dat wel, en is vergelijkbaar met de succesvolle DS. Minder kracht dan de concurrent, maar leuke innovatieve spellen en makkelijk toegangbaar.
    Houd van een lijntje.
    pi_32565259
    quote:
    Zeker, nog altijd winst
    pi_32565267
    Juist Ruzbeh
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:48:11 #92
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32565302
    quote:
    Verander Nintendo eens in Microsoft en stel dezelfde vraag aan jezelf. Complete onzin wat je nu uitkraamt
    pi_32565428
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Verander Nintendo eens in Microsoft en stel dezelfde vraag aan jezelf. Complete onzin wat je nu uitkraamt
    Dat is het nou juist, Nintendo is geen Microsoft
    pi_32565581
    Maar reageer eens op mijn bericht pietje, ik ben wel benieuwd wat je mijn objectieve toekomstvisie vind.
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:57:02 #95
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32565582
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:52 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Dat is het nou juist, Nintendo is geen Microsoft
    ... Goed. Je hebt gelijk, Microsoft is een liefdadigheids instelling. Daarom vragen ze ook 400 euro voor een 360
    pi_32565807
    Blijkbaar heb ik een goed punt gemaakt want piet reageert niet meer
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 25 november 2005 @ 14:05:55 #97
    65330 Ruzbeh
    pi_32565876
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 14:04 schreef Erwtensoep het volgende:
    Zit niet zo uit te lokken. Als hij niet reageert vind ik het best.
    pi_32565945
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:57 schreef Erwtensoep het volgende:
    Maar reageer eens op mijn bericht pietje, ik ben wel benieuwd wat je mijn objectieve toekomstvisie vind.
    Ja sorry.
    Nou ik ben bang (ja bang, ik zie liever veel verschillende consoles dan weinig) dat nintendo's nobele streven van kwaliteit boven kwantiteit het niet redt. Tuurlijk is het allemaal heel interessant die nieuwe manieren van gamen maar als daar geen multi miljard euro marketing campagne, talloze race, schiet en race/schiet games tegenover staan dat ze het wat consoles betreft gewoon niet gaan redden.
    Ook vrees ik dat ze niet eens goed genoeg gebruik zullen gaan maken van de revo's nieuwe functionaliteit en dat je uiteindelijk maar weer iets van 3 a 4 echte coole spellen hebt waar je zo'n ding voor in huis zou willen halen en dat de rest maar een beetje mini games zijn.
    Niet genoeg om een echte impact te kunnen maken dus.
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

... Goed. Je hebt gelijk, Microsoft is een liefdadigheids instelling. Daarom vragen ze ook 400 euro voor een 360
    Nintendo's console inkomsten nu= kut
    Nintendo's console inkomsten toekomst= kut

Microsofts console inkomsten nu= kut
    Microsofts console inkomsten toekomst= goed

Dat bedoelde ik, ik zeg het een beetje lomp maar anders leek je het niet te begrijpen.
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 14:04 schreef Erwtensoep het volgende:
    Mag ik ff de tijd? *bitchslapped Ruzbeh*

[ Bericht 9% gewijzigd door piet_pelle op 25-11-2005 14:09:49 (niet zo ongeduldig) ]
      vrijdag 25 november 2005 @ 14:10:46 #99
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32566038
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 14:08 schreef piet_pelle het volgende:

[..]
    [..]

Microsofts console inkomsten nu= kut
    Microsofts console inkomsten toekomst= goed

Dat bedoelde ik, ik zeg het een beetje lomp maar anders leek je het niet te begrijpen.
    Jij hebt inderdaad echt marktinzicht. Nintendo heeft altijd winst gemaakt op de Cubes, dus kut is het niet. Bovendien vind ik toekomstige consoles waarop je 126 dollar verlies maakt nou niet echt een goed vooruitzicht.

Ik denk dat jij degene bent die het niet begrijpt hoor
    pi_32566132
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 14:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Jij hebt inderdaad echt marktinzicht. Nintendo heeft altijd winst gemaakt op de Cubes, dus kut is het niet. Bovendien vind ik toekomstige consoles waarop je 126 dollar verlies maakt nou niet echt een goed vooruitzicht.

Ik denk dat jij degene bent die het niet begrijpt hoor
    Het bovenstaande bericht over de dalende winst zegt toch echt wat anders maar dat lijk je alleen maar om te willen praten in iets wat eigenlijk goed voor nintendo is.
      vrijdag 25 november 2005 @ 14:18:22 #101
    65330 Ruzbeh
    pi_32566292
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 14:08 schreef piet_pelle het volgende:
    Nintendo's console inkomsten nu = uitstekend
    Nintendo's console inkomsten in de nabije toekomst = uitstekend
    Nintendo's console inkomsten in 5 jaar = geen idee.
    pi_32566350
    Ik heb helaas niet de gave die jullie wel hebben om de waarheid naar wens aan te passen dus,
    screw you guys, I'm going ------->heum.
    pi_32566550
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 14:20 schreef piet_pelle het volgende:
    Ik heb helaas niet de gave die jullie wel hebben om de waarheid naar wens aan te passen dus,
    aaaaaaaaahahahaha!

Hulie
    pi_32566570
    quote:
    Ik ben uitgelult met argumenten, dus ik ben pleite
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 25 november 2005 @ 14:27:12 #105
    65330 Ruzbeh
    pi_32566575
    Zit nou niet godverdomme uit te lokken. Ik heb geen zin in een flamewar.
      vrijdag 25 november 2005 @ 14:41:43 #106
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32567085
    quote:

Dat vind ik dan wel weer tof van je, Cartman
      vrijdag 25 november 2005 @ 14:45:12 #107
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_32567174
    quote:
    Waarom zou nintendo doorgaan met iets wat verliesgevend is
    quote:
    [aan het begin van de nieuwe generatie]
    Consolidated net profit stood at YEN 36.63 billion (USD 308.4 million),
    quote:
    Ik heb helaas niet de gave die jullie wel hebben om de waarheid naar wens aan te passen
    Die gave van jou, daar is helemaal niks mis mee.
    pi_32568271
    quote:
    Gamedemon heeft zo te zien een nieuw forum gevonden.
      vrijdag 25 november 2005 @ 15:25:50 #109
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_32568365
    dat forum
    quote:
    De ps3 zal alles weer goed maken jongens
    Hij zal de grootste worden en ik heb geen twijvel daarover
    Hij heeft wel gelijk, het word zeker de grootste
      vrijdag 25 november 2005 @ 15:27:46 #110
    65330 Ruzbeh
    pi_32568423
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 15:25 schreef MMaRsu het volgende:
    dat forum
    [..]

Hij heeft wel gelijk, het word zeker de grootste
    Xbox 360 en PS3 zijn even groot.
      vrijdag 25 november 2005 @ 15:47:37 #111
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_32569059
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 15:27 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Xbox 360 en PS3 zijn even groot.
    Geloof er geen zak van.
      vrijdag 25 november 2005 @ 15:57:58 #112
    65330 Ruzbeh
    pi_32569377
      vrijdag 25 november 2005 @ 16:01:16 #113
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_32569466
    Volgens mij is een slot trouwens kleiner dan een tray.
      vrijdag 25 november 2005 @ 16:06:48 #114
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32569633
    volgens de maten wordt de PS3 1,5 CM langer/breder dan de 360, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.

over dat de 360 nu met verlies wordt verkocht. Op dit moment kost het ze inderdaad geld, maar binnen een paar maanden is dat alweer de helft. Binnen een jaar zullen ze ook winst maken op de console zelf, ipv alleen de games. En als je verlies draait op een console hoeft nog niet te beteken dat je verlies draait op de hele games-divisie. De hoeveelheid verkochte games maakt een hele hoop goed. De PS3 zal zeker ook wel met verlies verkocht worden, de Cell processor is namelijk duurder dan de CPU in de 360. Om te concurreren met de 360 zullen ze wel lager moeten gaan zitten met de prijs.

En persoonlijk denk ik dat de Revo ook wel met verlies verkocht zal gaan worden in het begin. Zeker als ze zeggen dat ze grafisch niet veel onder zullen doen voor de 360/PS3 en ook nog eens een prijs van 200 dollar willen halen. Daarbij komt ook nog eens het 'probleem' dat al deze hardware in een kleinere ruimte gepropt moet worden en dit zorgt voor koelproblemen (wat de prijs ook hoger maakt). Althans dat is mijn visie
      vrijdag 25 november 2005 @ 16:10:04 #115
    65330 Ruzbeh
    pi_32569740
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 16:06 schreef kepler het volgende:
    En persoonlijk denk ik dat de Revo ook wel met verlies verkocht zal gaan worden in het begin.
    Volgens mij is dat nog nooit met een Nintendo console gebeurt @ launch...
    quote:
    Zeker als ze zeggen dat ze grafisch niet veel onder zullen doen voor de 360/PS3 en ook nog eens een prijs van 200 dollar willen halen. Daarbij komt ook nog eens het 'probleem' dat al deze hardware in een kleinere ruimte gepropt moet worden en dit zorgt voor koelproblemen (wat de prijs ook hoger maakt). Althans dat is mijn visie
    Hij zal natuurlijk niet zo krachtig zijn als X360/PS3, omdat het toch niet HDTV niet ondersteund en alleen maximaal 480p zal doen.
      vrijdag 25 november 2005 @ 16:24:34 #116
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32570209
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 16:10 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nog nooit met een Nintendo console gebeurt @ launch...
    uitzonderingen bevestigen de regel
    quote:
    Hij zal natuurlijk niet zo krachtig zijn als X360/PS3, omdat het toch niet HDTV niet ondersteund en alleen maximaal 480p zal doen.
    nee ok, maar dan wordt het nog steeds een probleem met de grootte van dat ding. Het is namelijk echt klein (zeker als je bedenkt dat de DVD-lezer het grootste gedeelte in beslag neemt). Ik denk dat de kracht van de Revolution of echt minder dan de helft van de 360/PS3 is, of anders verkopen ze dat ding met verlies. En dan hebben ze nog steeds een probleem met de koeling. Maar goed ze zullen het vast beter weten dan ik
      vrijdag 25 november 2005 @ 16:42:22 #117
    65330 Ruzbeh
    pi_32570751
    Als je niet kan kwijlen over de graphics op je scherm kwijl je gewoon maar over de graphics van de console zelf.

!!!
      vrijdag 25 november 2005 @ 16:46:52 #118
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_32570898
    Hij is zo mooi
      vrijdag 25 november 2005 @ 18:11:29 #119
    65330 Ruzbeh
    pi_32573399
    Nou me idee was dus zoiets (even Morrowind als voorbeeld gebruiken).

Als je in first-person zit zoals in Morrowind en je hebt een zwaard en dat je dan niet zelf hoeft te gaan zwaaien als een idioot met je controller maar dat je ook alsnog enorm veel controle hebt over je wapen/zwaard.

Stel je nou voor (jaja) dat je dat zwaard houdt als de controller, zo vertical ongeveer als in die screenshot, en dat de zwaard ook automatisch correspondeert met hoe je je controller houdt (ongeveer verticaal dus). Dan moet je niet zelf gaan zwaaien maar dan druk je gewoon A, en dan zwaai je je zwaard van boven naar beneden dus verticaal neerhakken. Maar als je dan je pols naar links draait, dat je dan van boven naar beneden diagonaal omlaag slaat, en dan hoef je ook alleen A te drukken. En als je dan verder met je pols draait, zodat je je controller horizontaal houdt, dat je ook de zwaard horizontaal houdt en dat je dan van links naar rechts neerhakt met je zwaard, en voor de zwaai moet je dus weer alleen A drukken. Maar het kan nog beter, als je je controller dus horizontaal houdt en het naar de scherm wijst (zoals je dat doet bij een normale afstandsbediening tijdens het zappen) en dus ook je zwaard zo houdt, en als je dan A drukt, dat je dat een beweging maakt met je zwaard zo van dat je naar voren duwt met dat ding. Een "thrust" i.p.v. een "slash". Zo heb je echt enorm veel controle over je zwaard terwijl je steeds maar op 1 knop drukt.

Zo kan je dus 1 knop meerdere functies geven. Bijv. in een FPS. Als je dus een normale wapen hebt met twee functies (schieten en een ingebouwde grenadelauncher), kan je dus schieten met A, maar .i.p.v. gewoon je pols rechthouden moet je even draaien met je pols naar links, 70 graden ofzo, en als je dan op A drukt krijg je de granaat.

Dat pols draaien klinkt lastig maar als je zelf oefent met een afstandsbediening valt het best mee!
      vrijdag 25 november 2005 @ 18:17:51 #120
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32573595
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 18:11 schreef Ruzbeh het volgende:
    Nou me idee was dus zoiets (even Morrowind als voorbeeld gebruiken).

[afbeelding]

Als je in first-person zit zoals in Morrowind en je hebt een zwaard en dat je dan niet zelf hoeft te gaan zwaaien als een idioot met je controller maar dat je ook alsnog enorm veel controle hebt over je wapen/zwaard.

Stel je nou voor (jaja) dat je dat zwaard houdt als de controller, zo vertical ongeveer als in die screenshot, en dat de zwaard ook automatisch correspondeert met hoe je je controller houdt (ongeveer verticaal dus). Dan moet je niet zelf gaan zwaaien maar dan druk je gewoon A, en dan zwaai je je zwaard van boven naar beneden dus verticaal neerhakken. Maar als je dan je pols naar links draait, dat je dan van boven naar beneden diagonaal omlaag slaat, en dan hoef je ook alleen A te drukken. En als je dan verder met je pols draait, zodat je je controller horizontaal houdt, dat je ook de zwaard horizontaal houdt en dat je dan van links naar rechts neerhakt met je zwaard, en voor de zwaai moet je dus weer alleen A drukken. Maar het kan nog beter, als je je controller dus horizontaal houdt en het naar de scherm wijst (zoals je dat doet bij een normale afstandsbediening tijdens het zappen) en dus ook je zwaard zo houdt, en als je dan A drukt, dat je dat een beweging maakt met je zwaard zo van dat je naar voren duwt met dat ding. Een "thrust" i.p.v. een "slash". Zo heb je echt enorm veel controle over je zwaard terwijl je steeds maar op 1 knop drukt.

Zo kan je dus 1 knop meerdere functies geven. Bijv. in een FPS. Als je dus een normale wapen hebt met twee functies (schieten en een ingebouwde grenadelauncher), kan je dus schieten met A, maar .i.p.v. gewoon je pols rechthouden moet je even draaien met je pols naar links, 70 graden ofzo, en als je dan op A drukt krijg je de granaat.

Dat pols draaien klinkt lastig maar als je zelf oefent met een afstandsbediening valt het best mee!
    ik denk dat je er bij moest zijn

maar op de manier waarop je het nu beschrijft heb je niks aan die controller. Kan je beter meerdere knoppen hebben... Voordeel van de controller is dat je in 3D kan bewegen, niet dat je 1 knop meerdere functies kan geven
      vrijdag 25 november 2005 @ 18:20:41 #121
    65330 Ruzbeh
    pi_32573678
    .

Ik bedoel dus dat je enorm veel controle kan hebben over een zwaard terwijl je zelf niet een grote zwaai hoeft te maken met de controller.
      vrijdag 25 november 2005 @ 18:29:43 #122
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32574008
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 18:20 schreef Ruzbeh het volgende:
    .

Ik bedoel dus dat je enorm veel controle kan hebben over een zwaard terwijl je zelf niet een grote zwaai hoeft te maken met de controller.
    jamaar wat is dan het voordeel van die speciale controller? Dan kan je beter een paar extra knoppen hebben om die functies op te roepen
      vrijdag 25 november 2005 @ 18:43:04 #123
    65330 Ruzbeh
    pi_32574482
    Tuurlijk niet, dan heb je wel 100 knoppen om dezelfde controle de hebben over die zwaard.
      vrijdag 25 november 2005 @ 18:52:31 #124
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32574764
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 18:43 schreef Ruzbeh het volgende:
    Tuurlijk niet, dan heb je wel 100 knoppen om dezelfde controle de hebben over die zwaard.
    aha de hoek waarin hem houdt, daarin slaat hij ook? Maar waarom moet je dan op een knop drukken, kan je er beter echt meeslaan
      vrijdag 25 november 2005 @ 18:58:49 #125
    65330 Ruzbeh
    pi_32574972
    Nee, tering. LEES JE WEL!? Ik schrijf dus dat het als alternatief is zeg maar. Met je hele controller meezwaaien kan veel moeite zijn, vooral als je het steeds opnieuw moet doen. Dus dit kan je gebruiken als alternatief, terwijl je nog steeds enorm veel controle hebt. Dat is nou zo cool.
      vrijdag 25 november 2005 @ 19:57:08 #126
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_32576787
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 18:58 schreef Ruzbeh het volgende:
    Nee, tering. LEES JE WEL!? Ik schrijf dus dat het als alternatief is zeg maar. Met je hele controller meezwaaien kan veel moeite zijn, vooral als je het steeds opnieuw moet doen. Dus dit kan je gebruiken als alternatief, terwijl je nog steeds enorm veel controle hebt. Dat is nou zo cool.
    zoals ik het begrijp kan je net zo goed een controller gebruiken dan. Maar goed ik begrijp het vast verkeerd
    Als je de controller op een bepaalde manier houdt en dan op A-drukt voer je een bepaalde move uit. In de praktijk betekent dat je hoogstens 4-8 moves kan gebruiken, want anders wordt de grens te klein (dus 0 graden, 45, 90, 135, 180, enz). Zoveel knoppen zitten er dus ook wel op een controller
      vrijdag 25 november 2005 @ 20:01:01 #127
    65330 Ruzbeh
    pi_32576916
    Ja maar het feit dat je maar 1 knop hoeft te gebruiken maakt alles natuurlijk veel makkelijker.

Daarnaast is het niet zo dat je maar een paar moves hebt, maar dat je ook precies kan slaan hoe je wilt slaan, dus niet alleen 45 of 90 graden maar ook 48 graden of 86 graden. En natuurlijk ook een "thrust" beweging i.p.v. een "slash" beweging. En bij die thrust beweging met die zwaard kan je dus ook goed richten met je controller waar je precies wilt neerprikken. Bijv. in je vijand's ogen. Of op een bepaalde zwakke plek ofzo. Zo wordt alles een stuk spannender.

Tering... het idee alleen. Zo krijg ik zelf enorm veel zin om een game te bouwen.
      vrijdag 25 november 2005 @ 20:02:10 #128
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_32576943
    Blaat.

Geen gekke theorieen, gewoon gelul over de Revolution
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
      vrijdag 25 november 2005 @ 20:07:52 #129
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_32577140
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 20:02 schreef Tomasso het volgende:
    Blaat.

Geen gekke theorieen, gewoon gelul over de Revolution
    Idd. Ook geen feiten in dit topic! Alleen maar mock-ups en quotes.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_32579933
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 20:01 schreef Ruzbeh het volgende:
    Ja maar het feit dat je maar 1 knop hoeft te gebruiken maakt alles natuurlijk veel makkelijker.

Daarnaast is het niet zo dat je maar een paar moves hebt, maar dat je ook precies kan slaan hoe je wilt slaan, dus niet alleen 45 of 90 graden maar ook 48 graden of 86 graden. En natuurlijk ook een "thrust" beweging i.p.v. een "slash" beweging. En bij die thrust beweging met die zwaard kan je dus ook goed richten met je controller waar je precies wilt neerprikken. Bijv. in je vijand's ogen. Of op een bepaalde zwakke plek ofzo. Zo wordt alles een stuk spannender.

Tering... het idee alleen. Zo krijg ik zelf enorm veel zin om een game te bouwen.
    Ja, idd, en ik krijg dan het idee dat de revolution 5-10 jaar te vroeg komt als je exacte bewegingen wil vertolken naar de game, en vijanden wil hebben die daar ook nog anders op reageren. Zoiets kost namelijk nogal kracht, dat moet je in gedachten houden.

En over de behuizing, ik blijf het een matige keus vinden, design kan me geen fuck schelen en als je hem groter maakt heb je voor hetzelfde geld krachtigere hardware doordat je bijv. beter kunt koelen (meer oppervlak om hitte via af te voeren). Mja, veel mensen geven blijkbaar meer om hoe de console er uit ziet dan hoe hun games er uit zien en wat de mogelijkheden in die games zijn.
    pi_32580004
    En jij oordeelt voor je beurt

Eerst afwachten tot je er daadwerkelijk mee speelt en dan pas een oordeel trekken. Nintendo is niet gek.
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 25 november 2005 @ 21:39:27 #132
    65330 Ruzbeh
    pi_32580065
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:34 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja, idd, en ik krijg dan het idee dat de revolution 5-10 jaar te vroeg komt als je exacte bewegingen wil vertolken naar de game, en vijanden wil hebben die daar ook nog anders op reageren. Zoiets kost namelijk nogal kracht, dat moet je in gedachten houden.
    Dat kan ik me echt niet voorstellen. Dat is helemaal niet moeilijk. Als je gewoon de controller beweegt enzo, beweegt je hand/zwaard in het spel mee, en als je dus aanvalt met de A knop dat je een slash doet, maar dat een andere graden gewoon dezelfde animatie is, maar dan ook gewoon gedraait zeg maar. En hetzelfde kan makkelijk met die thrust beweging met de zwaard, gewoon een thrust animatie maar dan verplaatst het punt waar de zwaard terechtkomt. Dan moet er alleen wel een crosshair komen als je een beetje wilt richten.

Helemaal niet positief over mijn idee? Kom op zeg.
    pi_32580714
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:34 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En over de behuizing, ik blijf het een matige keus vinden, design kan me geen fuck schelen en als je hem groter maakt heb je voor hetzelfde geld krachtigere hardware doordat je bijv. beter kunt koelen (meer oppervlak om hitte via af te voeren). Mja, veel mensen geven blijkbaar meer om hoe de console er uit ziet dan hoe hun games er uit zien en wat de mogelijkheden in die games zijn.
    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_32582915
    Jezus, wat een lulverhalen allemaal.
    pi_32583525
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:39 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat kan ik me echt niet voorstellen. Dat is helemaal niet moeilijk. Als je gewoon de controller beweegt enzo, beweegt je hand/zwaard in het spel mee, en als je dus aanvalt met de A knop dat je een slash doet, maar dat een andere graden gewoon dezelfde animatie is, maar dan ook gewoon gedraait zeg maar. En hetzelfde kan makkelijk met die thrust beweging met de zwaard, gewoon een thrust animatie maar dan verplaatst het punt waar de zwaard terechtkomt. Dan moet er alleen wel een crosshair komen als je een beetje wilt richten.

Helemaal niet positief over mijn idee? Kom op zeg.
    En wat dacht je van het bijhouden van exacte damage? Precies waar jouw zwaard dat van een ander treft, de kracht van welk zwaard nou sterker is etc. etc. Vooral die laatste 2 daar zal behoorlijk wat CPU time heen moeten, en ik denk dat de Revolution daardoor best beperkt zal zijn. Misschien voor een opvolger een mogelijkheid, voor de Revolution zou ik er niet teveel op rekenen .
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:37 schreef Erwtensoep het volgende:
    En jij oordeelt voor je beurt

Eerst afwachten tot je er daadwerkelijk mee speelt en dan pas een oordeel trekken. Nintendo is niet gek.
    Wie zegt er dat ze gek zijn? Omdat één iets wat de controller wel mogelijk maakt niet gaat door de rest van de hardware? Zat dingen die vast prima zullen gaan met de Revolution controller (FPS, adventure, gimmick games (denk aan zoiets als dat kookvoorbeeld in dat controller filmpje etc.)
      zaterdag 26 november 2005 @ 12:44:32 #136
    127457 moomoo
    Niet uit te spreken als momo
    pi_32592469
    zeg eens, ben je een programmeur?

zo niet, dan is jouw gok over hoeveel processorkracht ergens voor nodig is zo goed als die van elk ander. persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat het vergelijken van de snelheid van twee zwaarden en dingen als hitboxes erg veel rekenkracht nodig heeft.
      zaterdag 26 november 2005 @ 13:47:13 #137
    65330 Ruzbeh
    pi_32593696
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 23:48 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En wat dacht je van het bijhouden van exacte damage? Precies waar jouw zwaard dat van een ander treft, de kracht van welk zwaard nou sterker is etc. etc. Vooral die laatste 2 daar zal behoorlijk wat CPU time heen moeten, en ik denk dat de Revolution daardoor best beperkt zal zijn. Misschien voor een opvolger een mogelijkheid, voor de Revolution zou ik er niet teveel op rekenen .
    Dat exacte damage hoeft natuurlijk niet zo precies he. Gewoon andere schade op de hoofd (het meest) en hoeveel schade op de benen, etc. Alsof het zo precies moet zijn. Ik ben niet een expert op dat hele gebeuren met hoe dat geprogrameerd wordt, maar het is niet zo dat ik er totaal geen verstand van heb. Volgens mij is het gewoon mogelijk, maar dan moeten er maar wat hier en daar wat opofferingen gemaakt worden zodat het wel een beetje draait, zoals dat het niet zo precies hoeft te zijn ofzo.

Anyways. Ik vraag me af of Nintendo ook Gameboy en/of Gameboy Color games toevoegd bij de Nintendo Virtual Console, omdat ze toch nergens te koop zijn en omdat Nintendo afstand wilt doen van die games (Gameboy of Gameboy Color games werken niet op Nintendo DS of Gameboy Micro).
      zaterdag 26 november 2005 @ 20:08:47 #138
    65330 Ruzbeh
    pi_32602284
    Kijk 's aan, zelfs het NCRV is het met mij eens!

.
      zaterdag 26 november 2005 @ 21:39:01 #139
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_32604678
    DE NCRV ,

En dat believe gelul begint ook uiterst irritant te worden...
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
      zaterdag 26 november 2005 @ 21:43:19 #140
    65330 Ruzbeh
    pi_32604799
    Kut terwijl ik zo zat te twijfelen tussen de of het. Eerst had ik gewoon de. Maar goed.
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 21:39 schreef Tomasso het volgende:
    En dat believe gelul begint ook uiterst irritant te worden...
    Onzin.
    pi_32619071
    En nog minder verlies erop maken dan de 360
    Houd van een lijntje.
    pi_32619310
    Ik heb zo nog mn twijfels over die controller, het idee is geweldig maar kan zo zijn problemen meenemen. Stel je zit een spel te spelen afhankelijk van de remote, werkelijk alle bewegingen zullen worden geregistreerd. Rek je je arm? de revo reageert. Ga je anders zitten? de revo reageert enzovoorts. Vrijheid om iets anders te doen tijdens het gamen lijkt me moeilijk.

Een simpele hold knop om de remote sensor even uit te schakelijk moet de truuc wel doen though.
      zondag 27 november 2005 @ 15:36:04 #144
    65330 Ruzbeh
    pi_32619389
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 15:33 schreef Glopes het volgende:
    Ik heb zo nog mn twijfels over die controller, het idee is geweldig maar kan zo zijn problemen meenemen. Stel je zit een spel te spelen afhankelijk van de remote, werkelijk alle bewegingen zullen worden geregistreerd. Rek je je arm? de revo reageert. Ga je anders zitten? de revo reageert enzovoorts. Vrijheid om iets anders te doen tijdens het gamen lijkt me moeilijk.

Een simpele hold knop om de remote sensor even uit te schakelijk moet de truuc wel doen though.
    Gewoon even het spel pauzeren.
    pi_32619448
    Mwa dat heb je nu ook. Als je per ongeluk de verkeerde knop indruk of uitschiet met je pookje. Lijkt me niet zo een probleem.
    Houd van een lijntje.
      zondag 27 november 2005 @ 16:59:24 #146
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_32621707
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 15:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
    Even een gratis Revolution bestellen
    http://www.lik-sang.com/info.php?category=314&products_id=6998&
    * besteldt
      zondag 27 november 2005 @ 17:05:58 #147
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_32621861
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 16:59 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

* besteldt
    quote:
    Review by: Ugabuga on November 25th, 2005
    REVOLUTION has 3x the power of GC, and a remote for the controller..
    Xbox has 5x the power of GC, and a controller based heavily on the ols PS DualShock..
    PS3 has 10x the power of GC, with an ergonomically designed bomerang for the controller.

Wich one do you think i'm gonna chose?
    uhhm
    push it to the limit
    pi_32621900
    quote:
    Lezen is ook een kunst natuurlijk:
    quote:
    4. Unit price and features are not confirmed and can change at any time.
    [..]
    6. The product is listed with a dummy price - your credit card is NOT charged.
      zondag 27 november 2005 @ 17:12:09 #149
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_32622012
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 17:07 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Lezen is ook een kunst natuurlijk:
    [..]
    shit

* mikando18 canceled preorder
    push it to the limit
      zondag 27 november 2005 @ 17:20:08 #150
    65330 Ruzbeh
    pi_32622225
    De E3 dit jaar was trouwens echt bout.

E3 2006:
    Speelbare X360
    Speelbare PS3
    Speelbare Revolution
    Nieuwe versie Nintendo DS
    X360 games
    PS3 games (gewoon real-time deze keer )
    Revolution games
    NDS games
    PSP games

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')