abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31843470
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, zelfs wilde stakers.

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.
pi_31843490
MSN
pi_31843507
De AIVD levert explosieven zodat ze zichzelf bezig kunnen houden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31843512
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:04 schreef MrX1982 het volgende:
MSN
MrX

(Later wordt het leuk).
pi_31843581
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:05 schreef Johan_de_With het volgende:
MrX

(Later wordt het leuk).
Ik vind het nu al leuk
pi_31843602
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vind het nu al leuk
Dan ga ik maar eten
pi_31843604
wat een flitsende start
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31843640
Negatief bericht.
pi_31843664
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:10 schreef Monidique het volgende:
Negatief bericht.
pi_31843694
Goh, eindelijk is bekend dat Samir A. vervolgt gaat worden voor het slaan van een fotograaf.
pi_31843695
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Dan ga ik maar eten
slakken op toast

Of houd je van afwisseling
pi_31843758
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

slakken op toast

Of houd je van afwisseling
Ik ga naar een grote M., en dan bedoel ik niet de kattenhouder.
pi_31843802
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ga naar een grote M., en dan bedoel ik niet de kattenhouder.
McDonalds?

Eet smakelijk.
pi_31843813
Altijd nog beter dan Chinees, dat ik net gegeten heb. Dat is voer voor de honden.
pi_31843916
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:17 schreef Monidique het volgende:
Altijd nog beter dan Chinees, dat ik net gegeten heb. Dat is voer voor de honden.
Stukken kat voor de hond. Ja dat kan prima. Ik ga voor een magnetron maaltijd van de Appie, de Keuken ligt iets te veel uit elkaar om te kunnen koken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31843983
Mijn moeder gaat weer eens iets lekkers koken, hoop ik
pi_31844361
tvp
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31844784
nieuws dan, vanover de grote plas, (...):
quote:
Minder plastijd om te besparen

ap

BRUSSEL - Amerikaanse werknemers van de autofabrikant DaimlerChrysler mogen hun tijd nemen om naar het toilet te gaan. Dat meldt topman Jason Vines op een weblog. DaimlerChrysler volgt daarmee niet de verstrenging van de 'toiletregels' van concurrent Ford in Michigan.
Jason Vines, onderdirecteur communicatie van de groep, zegt op de bedrijfsblog dat de Noord-Amerikaanse divisie van DaimlerChrysler niet van plan is de sanitaire stops van de werknemers te monitoren.

De verklaring komt enkele dagen nadat de krant Detroit News meldde dat de toiletten in een Fordfabriek in de Amerikaanse staat Michigan gefilmd worden. Ford zou zo de kosten willen drukken.

,,Wij zijn niet van plan een stopwatch te gebruiken, zo maken we van een natuurlijke daad een olympische sport'', zegt Vines op zijn blog. Werknemers van Chrysler hebben 46 minuten per shift om naar het toilet te gaan. Bij Ford in Michigan zijn er dat 48, nog steeds volgens de Detroit News. Volgens Vines krijgen Amerikaanse werknemers van Japanse autofabrikanten slechts 30 minuten plastijd. ,,Dat maakt een behoorlijk verschil in...euh...bandsnelheid'', luidt het.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF31102005_051
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:04:43 #23
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31847076
Zakjapanner! Wat doe jij eigenlijk in het dagelijkse leven?
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31847390
Donner krijgt waarschijnlijk niet z'n zin om goedpraten van terreur straafbaar te maken. .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31847400
Laten we het zakelijk houden.
pi_31847432
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:14 schreef RichardQuest het volgende:
Donner krijgt waarschijnlijk niet z'n zin om goedpraten van terreur straafbaar te maken. .
Terecht lijkt me namelijk erg moeilijk te toetsen
pi_31847487
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Terecht lijkt me namelijk erg moeilijk te toetsen
Dat zal wel goedkomen denk ik, maar het gaat om het principe...Een jaar terug had iedereen de mond vol van vrijheid van meningsuiting.
pi_31847555
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:17 schreef RichardQuest het volgende:
Dat zal wel goedkomen denk ik, maar het gaat om het principe...Een jaar terug had iedereen de mond vol van vrijheid van meningsuiting.
Het collectief geheugen is niet zo lang. Het wordt eerder gedreven door opportunisme.
pi_31848222
automobilisten in de stad raken steeds meer privileges kwijt:
quote:
Het blik moet de stad uit

door Mathijs Rotteveel
Tilburg, Zoutelande en Sneek. Op het eerste gezicht zijn er weinig overeenkomsten tussen deze plaatsen, toch hebben ze precies hetzelfde probleem. Om auto's uit het centrum te weren, zijn ze druk doende de kosten van parkeren te verhogen. Tot ongenoegen van de bevolking en de plaatselijke middenstand.

DEN HAAG - Gebrek aan parkeerruimte is allang niet meer het exclusieve probleem van de grote steden. Ook in middelgrote steden en zelfs in dorpen staat het parkeerprobleem hoog op de agenda van de lokale overheid. Harold Wiggers uit Haaksbergen heeft het aan den lijve ondervonden. Hij kon altijd parkeren op de parkeerplaats van de Jumbo-supermarkt. Sinds twee weken is die alleen bestemd voor vergunninghouders, het omringende gebied is een blauwe zone geworden, voor kort parkeren.

,,Daar kan ik niet parkeren en ik krijg geen vergunning'', zegt hij. ,,Alleen bewoners van de nabijgelegen bejaardenwoningen hebben daar volgens de gemeente recht op. Het gevolg is dat ik mijn auto een paar honderd meter verder voor het huis van een ander moet zetten en de Jumbo-parkeerplaats nagenoeg leeg blijft.''

Wiggers kan volgens professor Henk Meurs van de Radboud Universiteit Nijmegen model staan voor vele honderdduizenden dorpsbewoners die nu of straks met een strenger parkeerbeleid te maken krijgen. ,,De parkeertarieven in grote steden waren altijd al hoog'', zegt hij. ,,In de middelgrote steden is er altijd veel gedoe geweest over invoering van betaald parkeren, maar die gaan nu noodgewongen óók overstag.''

Dat kleinere steden en dorpen nu eveneens beginnen met het invoeren van betaald parkeren, is volgens hem het gevolg van een ander overheidsbeleid. ,,Vorige regeringen wilden het totale aantal parkeerplaatsen in Nederland beperken in de hoop dat burgers daardoor minder auto's zouden aanschaffen. Dat bleek niet te werken. Het aantal auto's ligt nu rond de zeven miljoen en groeit door tot circa negen miljoen in 2020, ongeacht het parkeerbeleid.''

Nu luidt het motto: autobezit mág, maar het blik moet op een andere plek gestald worden. Steeds meer gemeenten ontwikkelen plannen om auto's uit de centra te weren, soms ook uit bittere noodzaak: strengere Europese milieunormen dwingen hen daartoe.

Buiten de centrumring verrijzen grote garages, overigens voorlopig met relatief lage parkeertarieven. Wie toch nog een schaarse plek in het centrum wil bemachtigen, moet diep in de buidel tasten: de tarieven daar gaan soms met tientallen procenten per jaar omhoog.

Prijsverschil

Het heeft alles te maken met vraag en aanbod, zegt Teun de Wit van het CROW, een nationaal kennisplatform voor infrastructuur, verkeer, vervoer en openbare ruimte. Alleen met grote prijsverschillen zijn automobilisten te beïnvloeden. De Wit: ,,Winkelend publiek rijdt het liefst met de auto tot ín de winkel. Dus zal het parkeren midden in de stad aanzienlijk duurder worden dan aan de rand in een grote garage.''

Roelof Hellemans, manager mobiliteit op luchthaven Schiphol, merkt dat consumenten de parkeerkosten goed in de gaten houden; en er naar handelen. De luchthaven heeft 32.000 betaalde parkeerplaatsen, met uurprijzen tussen de 3,80 en 10 euro voor parkeerplaatsen dicht bij de vertrek- en aankomsthal. ,,Met ons prijsbeleid proberen wij de enorme stroom reizigers te sturen. Het werkt'', zegt hij.

,,Onze parkeertarieven staan op internet en we merken dat mensen daar vooraf naar kijken.'' Schiphol hanteert verschillende prijzen voor verschillende soorten parkeren. ,,Lang parkeren, kort, dichtbij, verder weg en valet parking voor de luxe zakenreiziger'', aldus Hellemans. ,,Bij valet parking kunnen reizigers hun auto tot voor de deur van de vertrekhal rijden en hun sleutels bij een speciale balie inleveren. Bij terugkomst staat de auto voor de deur van de aankomsthal klaar, ongeacht de mogelijke vertraging van het vliegtuig. Daar houden we rekening mee.''

De uurprijzen op Schiphol voor kort parkeren beginnen bij 3,80 euro. Bij lang parkeren betalen reizigers na de eerste drie dagen nog maar 5 euro per dag. ,,Dan staat de auto wel verder weg en zitten de reizigers even in de bus van de parkeerplaats naar de vertrekhal. Vanwege de relatief lage kosten kiezen veel vakantiegangers daar toch voor. Ze houden er rekening mee dat het extra tijd kost en vertrekken gewoon wat eerder van huis.''

Hoewel er geen andere luchthavens in de buurt zijn, moet Hellemans wel degelijk rekening houden met concurrentie. ,,We houden goed in de gaten wat de luchthavens van Brussel, Frankfurt, Londen en Parijs doen. Daarnaast hebben reizigers op Schiphol zelf ook voldoende alternatieven: de trein, taxi, bus of familie die wil brengen en halen.''

Met betaald parkeren haalde Schiphol het afgelopen jaar een omzet van 69 miljoen euro. Het blijft echter een ondersteunende dienst. ,,Vliegen blijft natuurlijk het belangrijkst.''

Protest

Voor lokale overheden is het een stuk lastiger te spelen met parkeertarieven en het aantal beschikbare plaatsen. Elke stijging van de tarieven wordt door centrumbewoners en winkeliers met luid protest ontvangen. Volgens hoogleraar Henk Meurs onterecht.

,,Eigenlijk hebben het winkelend publiek, de winkeliers en de bewoners de gratis parkeerruimte altijd cadeau gekregen en daarvoor zouden ze dankbaar mogen zijn'', zegt hij. ,,De werkelijke kosten van parkeerruimte in Nederland zijn ongeveer twee keer zo hoog als de gemiddelde prijs die de consument er nu voor betaalt.''

Inmiddels laten gemeenten autobezitters al veel vaker voor hun parkeerplek betalen. ,,Bij veel nieuwbouwlokaties moeten de bewoners zelf een parkeerplaats aanleggen op de door hen gekochte grond'', zegt Meurs. ,,Bewoners van een nieuwe wijk kunnen ook kiezen voor een centrale parkeerplaats, maar de grondkosten komen dan wel voor hun rekening.''

Het meest bekende voorbeeld van een streng maar effectief parkeerbeleid biedt de Belgische gemeente Hasselt. Daar waren er felle protesten van de lokale middenstand tegen het autovrij maken van de binnenstad. In plaats van minder, maken de winkeliers daar nu meer omzet, constateert Meurs.

,,De Hasseltse binnenstad is er echt op vooruit gegaan. Er is nu meer ruimte voor een mooie inrichting, zoals plantenbakken en terrassen. Wat natuurlijk ook helpt, is dat de stad gratis openbaar vervoer aanbiedt.''

Parkeergarages

Zulke rigoureuze projecten staan in Nederland nog niet op stapel. Voorlopig houden de meeste gemeenten het bij het uitbreiden van het aantal betaalde parkeerplekken. Het exploiteren van garages en het controleren van betaalde plaatsen op straat - inclusief het uitdelen van boetes - besteden ze uit aan commerciële exploitanten.

Een van de grootste is het Maastrichtse Q-Park, dat onlangs voor 105 miljoen de nieuwe parkeergarage aan de Amsterdamse Zuidas kocht. Erwin Mekking van concurrent PCH komt Q-Park vaak tegen bij aanbestedingen door gemeenten. ,,Die willen een nieuwe garage openen en zoeken een koper of een beheerder. Daarvoor kunnen binnen- en buitenlandse partijen zich inschrijven. Wij beheren inmiddels acht verschillende garages, maar wij zijn groter in controleren van betaald parkeren op straat.''

De boetes die PCH hierbij uitdeelt, komen ten goede aan de gemeente. Volgens Mekking ligt het innen van boetes voor eigen rekening nogal gevoelig. De inkomsten uit parkeergarages zijn wel voor PCH zelf. ,,Daarmee moeten we altijd iets onder het lokale straattarief zitten, anders komen automobilisten hun auto echt niet bij ons neerzetten. Gemeenten houden die straattarieven nog laag, waardoor onze inkomsten indirect gecontroleerd worden door de gemeente.''

Aan die beperking mag van Meurs snel een einde komen. ,,Parkeerders gaan uiteindelijk de werkelijke kosten van hun parkeerplek betalen. Die kosten financieren gemeenten nu nog uit andere inkomsten, zoals onroerendgoedbelasting. Die zou dan wel omlaag moeten.''

Hellemans heeft ook nog wel een idee om de automobilist naar de juiste parkeerplek te sturen. ,,Nu vermelden de borden van parkeergarages Vol of Vrij. Het zou beter zijn als ze de prijs per uur zouden vermelden, en dat die prijs stijgt naarmate de garage voller raakt. Dan kunnen we zelf kiezen en raken de garages waarschijnlijk nooit helemaal vol.''
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=71492
pi_31848307
Ach met het verdwijnen van de automobilist verdwijnt ook het geld

Wat houd je over, sociaal zwakkeren en milieu fanatici. Aan beide groepen heb je financieel gezien uitermate weinig.
pi_31848400
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:43 schreef MrX1982 het volgende:
Ach met het verdwijnen van de automobilist verdwijnt ook het geld

Wat houd je over, sociaal zwakkeren en milieu fanatici. Aan beide groepen heb je financieel gezien uitermate weinig.
dan onderschat je de winkeldrift van de Consument met hoofdletter C
pi_31848401
Onzin aapje en dat weet je zelf ook. Auto's hebben in de binnenstad niet zo gek veel te zoeken. Zeker wanneer je met parkeergarages aan de rand van de binnenstad een en transferia buiten de ring goed alternatief hebt. Werkt b.v. hier in Groningen ook prima.
pi_31848427
in Goes gaan ze ook beginnen me het opzetten van transferia, zag ik vandaag toevallig, ook in de kleinere steden beginnen ze daar dus aan idd.
pi_31848442
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:40 schreef pberends het volgende:
Poetin zo bij Netwerk.
Hij heeft altijd z'n zwarte hond bij zich .
pi_31848738
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:47 schreef zakjapannertje het volgende:
dan onderschat je de winkeldrift van de Consument met hoofdletter C
Dat is dan tevens de consument met de hoofdletter D van Dom.
In de VS hebben ze dat principe veel beter door. Veel ruimte voor je auto
pi_31848850
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is dan tevens de consument met de hoofdletter D van Dom.
In de VS hebben ze dat principe veel beter door. Veel ruimte voor je auto
3 keer raden waar het idee van transferia vandaan komt
pi_31848921
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:59 schreef zakjapannertje het volgende:
3 keer raden waar het idee van transferia vandaan komt
Het zou me niets verbazen als het uit de VS komt. Daar weten ze wel hoe je dat moet aanpakken. Maar daar is parkeren in veel gevallen gratis.
pi_31849054
Op de transferia rond groningen is parkeren ook gratis. Daarna kan je voor een luttel bedrag (euro of 2 meen ik) met alle inzittenden van die auto met de bus naar het hart van de stad. Als je liever met de auto tot in het centrum wilt kan dat ook maardan ben je aangewezen op parkeergarages of wat schaarse parkeerplekken aan b.v. de grachten maar dan ben je wel 1,60 per uur kwijt.
pi_31849095
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als het uit de VS komt. Daar weten ze wel hoe je dat moet aanpakken. Maar daar is parkeren in veel gevallen gratis.
dat is in Nederland ook zo, iig in Leiden, de bus naar het centrum is dacht ik niet gratis maar ach zoveel is dat ook weer niet
pi_31849243
Hmm redelijk acceptabel.
pi_31849522
tijd genoeg iig om te winkelen, auto of geen auto:
quote:
Vrouwen die nu twintig zijn, hebben nog 70 jaar te leven

Het zal de Belgische premier tijdens zijn vakantie in het fraaie Toscane ongetwijfeld sterken in de overtuiging dat het generatiepact er moet komen, het onderzoek dat de Sunday Times publiceert en waaruit blijkt dat een vrouw die nu twintig jaar is, grote kans maakt om nog meer dan 70 jaar te blijven leven - voor mannen ligt dat cijfer slechts iets lager.

Want dat doet opnieuw de vraag rijzen wie dat moet betalen. Dat de vergrijzing, en de (economische) gevolgen daarvan, de gemoederen beroeren, hebben wij de voorbije weken allemaal kunnen ervaren. Nu bevestigen Britse onderzoekers het al bestaande vermoeden dat dit probleem in de toekomst alleen maar verder zal toenemen, want de trend die wil dat de mensen in de geïndustrialiseerde wereld steeds ouder worden, is nog lang niet aan het afzwakken.

Integendeel. Een nieuw Brits onderzoek geeft aan dat een vrouw die nu twintig jaar is, een goede kans heeft om de klip van de 90 te overschrijden. En voor vrouwen die rond 2025 het levenslicht zien, zal het eeuwfeest eerder regel dan uitzondering worden.
En dat komt vooral door de gezondere jeugdjaren en de verbeterde gezondheidszorg tijdens de rest van het leven. Volgens Stephen Richards, een Brits researcher die zich baseerde op de officiële overlijdensregisters, "kan een vrouw van 65 in de hoogste socio-economische groep nu al rekenen op een verdere levensduur van gemiddeld 21 jaar. Dat cijfer zal, als gevolg van verwachte verbeteringen in de levensomstandigheden, verder blijven stijgen".
Want voor mensen die in 1931 werden geboren, steeg de overlevingskans gemiddeld tussen de 1 en 2 procent per jaar dat ze leefden. Dat is nu al uitgegroeid tot 4 procent per jaar. Belangrijke redenen daarvoor zijn volgens Richards de succesvolle bestrijding van ademhalingsziektes die in het recente verleden kinderen en ongeboren baby's troffen en die op latere leeftijd fataal werden, samen met de afname van het aantal rokers.

Speculaties dat de "plaag van onze tijd", zwaarlijvigheid, de trend zou doen keren, zijn volgens zijn onderzoek onjuist. De nieuwe cijfers bevestigen wat de regering-Blair zelf al had berekend (ook al tegen de achtergrond van de dreigende pensioencrisis). Die officiële cijfers geven namelijk aan dat een vrouw die in 2046 haar 25ste verjaardag viert, een zeer grote kans maakt om - al dan niet op eigen kracht - ook de honderd kaarsjes uit te blazen.
Hoewel de groeiende vergrijzing voor de hele bevolking geldt, blijft het een feit dat wie vrouw is en tot een hogere socio-economische groep behoort een langer leven tegemoet kan zien dan een man en iemand die uit een minder welgestelde klasse komt. Allemaal pensioensparen dus maar.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)C-8E24-57B1A863A990}
pi_31849608
Opmerkelijk dat zwaarlijvigheid volgens dit onderzoek geen negatieve impact heeft.
pi_31849748
misschien dat men nu rekening gehouden heeft met de hogere olieprijzen en hogere parkeertarieven in de stad
pi_31849903
Zou het toch nog voordelen hebben. Hoewel ik het onderzoek niet echt geloof omdat zwaarlijvigheid wel degelijk een probleem vormt nu en in de toekomst.
pi_31849949
the coalition of the willing heeft last van een herfstdepressie?
quote:
Bush en Berlusconi zeggen gezamenlijke persconferentie af

VS-president George W. Bush en de Italiaanse regeringsleider Silvio Berlusconi hebben een gezamenlijke persconferentie afgezegd die zij maandag na hun onderhoud in Washington zouden houden.

Oorzaak van de afzegging zijn de jongste uitingen van Il Cavaliere in een tv-interview, waarin de onvoorwaardelijke bondgenoot van Bush zei, herhaaldelijk en vergeefs te hebben geprobeerd de VS-president van de invasie van Irak te weerhouden.

Berlusconi plaatste bovendien vraagtekens achter de mogelijkheid om de democratie met geweld op te leggen, en dat is precies een van de kernpunten van het neoconservatieve "denken". Berlusconi's bedenkingen weerhielden Italië er niet van, in ruime militaire mate bij te dragen aan de "coalitie van de bereidwilligen", de bezettingsmacht in Irak.

Volgens waarnemers en de centrum-linkse oppositie in Italië heeft de "onthulling" van de Forza Italia-voorman, bijna drie jaar na de feiten, vooral een electorale waarde: volgende lente vinden in Italië parlementsverkiezingen plaats.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)3-924F-0A837F0A4704}
pi_31850136
Nederland en Vlaanderen gaan aan iets nieuws beginnen?
quote:
Bourgeois wil imago Vlaanderen in Nederland verbeteren

Vlaams minister van buitenlands beleid Geert Bourgeois laat een onderzoek uitvoeren naar het imago van Vlaanderen in Nederland.

Dat moet als basis dienen om de beeldvorming over Vlaanderen bij onze noorderburen te verbeteren. Ook zal vanaf 2007 de Vlaamse vertegenwoordiging in Den Haag uitbreiden. De Vlaamse regering keurde een strategienota van Bourgeois goed die de krijtlijnen uittekent voor een nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en "prioritair partnerland" Nederland.

Bourgeois wil meer overleg met Nederland voorafgaand aan belangrijke Europese besluitvorming, onder meer op het vlak van bescherming van het Nederlands binnen de Unie en bij de behartiging van economische belangen.
http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp
pi_31850367
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:30 schreef zakjapannertje het volgende:
the coalition of the willing heeft last van een herfstdepressie?
[..]

http://www.hbvl.be/nieuws(...)3-924F-0A837F0A4704}
De ratten verlaten het zinkende schip.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:51:22 #49
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31850674

'Heerenveen kan Jaap Stam niet betalen'

31/10/2005 20:25

Zelf wilde Jaap Stam aan de vooravond van PSV-AC Milan niet op een eventueel snelle rentree in de Nederlandse competitie ingaan. Veel meer dan 'in voetbal is alles mogelijk', kreeg de verdediger van de rossoneri niet over de lippen.

'Op dit moment ben ik niet bezig met mijn toekomst. Ik ben in Nederland om met AC Milan te voetballen tegen PSV. Ik speel in Italië met veel plezier en wat er in de toekomst gaat gebeuren, wachten we maar rustig af.'

Zaakwaarnemer Henk van Ginkel liet in het blad van Proprof meer los. Vanwege persoonlijke omstandigheden zou Stam een terugkeer in Nederland ambiëren. Hij wil meer tijd kunnen besteden aan zijn familie. Twee clubs zouden in aanmerking komen om Stam in te lijven. En daarbij hoort niet SC Heerenveen.

'In Nederland zijn eigenlijk maar twee clubs waarvoor hij kan spelen: PSV of Ajax. Hij heeft nog een doorlopend contract en als hij zou terugkeren in Nederland zal daarvoor een transfersom aan AC Milan moeten worden betaald. Jaap vindt SC Heerenveen ook een mooie club, maar die zou dat bedrag niet kunnen betalen.'
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31850694
Voor 11 september was GroenLinks altijd voor het afschaffen van inlichtingendiensten . Zei Halsema net op ned3.
pi_31850768
Het afschaffen van inlichtingendiensten

Die vrouw heeft een nieuw dieptepunt bereikt. Na 11 september zag ze toch wel het nut van inlichtingendiensten of nog steeds niet?
pi_31850997
Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt.
pi_31851019
'Rome' op Canvas
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:01:10 #54
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31851030
Ik ben vrijgelaten.
pi_31851051
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben vrijgelaten.
En weer geradicaliseerd?
pi_31851071
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:00 schreef MrX1982 het volgende:
'Rome' op Canvas
. !
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:02:40 #57
93744 Finder_elf_towns
pi_31851085
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

En weer geradicaliseerd?
Alleen een Jan Marijnissen namaakhoofd heeft er iets van gemerkt.
pi_31851098
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:53 schreef MrX1982 het volgende:
Het afschaffen van inlichtingendiensten

Die vrouw heeft een nieuw dieptepunt bereikt. Na 11 september zag ze toch wel het nut van inlichtingendiensten of nog steeds niet?
Grappig dat ze na 11 september eindelijk het nut van inlichtingendiensten in zag. Terwijl juist bij 11 september de inlichtingendiensten falikant faalden .
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:05:33 #59
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31851206
Dikke tieten bij CSI
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:27:04 #61
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31851936
quote:
Neeeee, niet rochel
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:31:07 #62
93744 Finder_elf_towns
pi_31852927
het voordeel van een dictatuur wordt weer eens aangetoond:
quote:
Pakistan peinst niet over kleiner militair budget

ISLAMABAD (ANP/DPA) – Pakistan weigert zijn gigantisch militair budget te verkleinen, ondanks de enorme nood onder de Pakistaanse bevolking na de aardbeving van begin oktober. Uitgaven voor de strijdkrachten en hulp voor de slachtoffers van de aardbeving zijn twee verschillende aangelegenheden, benadrukte president Musharraf maandag.

Nog in juni verhoogde de atoommacht Pakistan zijn budget voor militaire doeleinden van 3,62 naar 3,74 miljard dollar.
http://www.refdag.nl/arti(...)militair+budget.html
pi_31853399
Dat was leuk, dat 'Rome'.
pi_31853476
Als het aan Van Aartsen ligt, mag je straks niet meer zeggen dat '11 September' maar eens herhaald moet worden. Wat wel grappig is, aangezien zijn partijgenoot Van Baalen vandaag nog opperde dat militaire actie, een eufemisme voor staatsterreur, tegen Iran mogelijk moet zijn.
pi_31853509
En de zuivere Islam staat gelijk aan de radicale Islam, aldus Van Aartsen. Interessant. Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben, maar ik heb er verscheidene ideeën over.
pi_31853638
Van Aartsen in 1 nacht van zuiver naar radicaal?
pi_31853714
Echt zuiver is hij toch al een tijdje niet?
pi_31853738
Smir Azzouz is zuiver!
En Mo Bouyeri natuurlijk.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_31853745
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:17 schreef zakjapannertje het volgende:
Van Aartsen in 1 nacht van zuiver naar radicaal?
"...de radicale, of zoals Ayaan zegt zuivere, Islam..."
pi_31853785
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]
Die kerel bij Paul de Leeuw, hij lijkt op jou.
pi_31853813
Van Aarsten is niet bepaald een frisse jongen .
pi_31853833
De Bansheeboys in Nederland zijn hier welkom zolang ze maar Yes Boss zeggen. En heel hard werken.
Zo gauw ze zich tegen ons systeem keren kunnen ze oprotten.
Samen met hun gezin.
Gewoon gezinshereniging in de Thuislanden
pi_31853852
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:09 schreef Monidique het volgende:
Dat was leuk, dat 'Rome'.

Ik ben eigenlijk al bij ep9
pi_31853891
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

"...de radicale, of zoals Ayaan zegt zuivere, Islam..."
de ayatollahs zitten tegenwoordig dus bij de VVD
pi_31853934
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk al bij ep9
Erg goed dat je het meldde!
pi_31853978
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:27 schreef Monidique het volgende:
Erg goed dat je het meldde!
Dan heb ik het niet voor niets gemeld.

Er is zelfs een hele thread over Rome op HBO
pi_31854084
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:23 schreef RichardQuest het volgende:
Van Aarsten is niet bepaald een frisse jongen .
Zeker niet. Ik ben trouwens nog steeds verontwaardigd over het optreden van Hirsi Ali gister bij buitenhof. Het irriteert me als mensen gewoon blijven stilstaan in dat stigma dat ze zelf in leven houden en waar zij het liefst deel van uitmaken.

Maar goed, je schijnt ook goede vvd'ers te hebben...
pi_31854166
Ook een stukje van gezien best leuk idd .
pi_31854210
Wome is youw fwiend..
pi_31854294
Asterix&Oblix
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:39:44 #82
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31854358
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:35 schreef Tafkahs het volgende:
Wome is youw fwiend..
Welease Wudolf !
pi_31854410
Zal ik Colonization blijven spelen, of toch maar Babylon 5 gaan kijken?
pi_31854427
Biggus Dickus
pi_31854475
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:12 schreef Monidique het volgende:
Als het aan Van Aartsen ligt, mag je straks niet meer zeggen dat '11 September' maar eens herhaald moet worden. Wat wel grappig is, aangezien zijn partijgenoot Van Baalen vandaag nog opperde dat militaire actie, een eufemisme voor staatsterreur, tegen Iran mogelijk moet zijn.
Maar van Baalen is ook best wel een heel eng mannetje he...
pi_31854476
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:42 schreef Monidique het volgende:
Zal ik Colonization blijven spelen, of toch maar Babylon 5 gaan kijken?
Op welke zender zit Babylon 5.?
Ik denk dat die zender niet op mijn kabel zit..
pi_31854505
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Welease Wudolf !
Wodewick,.. he's a wobbew

[vrouw] and a pickpocket ..
[menigte] beeeeeuuuuuuwwwhhh....
pi_31854534
The Life of Brian blijft een klassieker
pi_31854543
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Op welke zender zit Babylon 5.?
Ik denk dat die zender niet op mijn kabel zit..
Het staat op mijn PC.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:47:32 #91
89730 Drugshond
pi_31854590
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:46 schreef MrX1982 het volgende:
The Life of Brian blijft een klassieker
op het kruis:
I'm Jesus and so is my wife.. just kidding
pi_31854622
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:48 schreef Tafkahs het volgende:
op het kruis:
I'm Jesus and so is my wife.. just kidding
Always look on the bright side of life

Meesterlijk
pi_31854645
?me moet altijd schateren bij die slotscene
pi_31854701
quote:
B : Who cured you?
EL : Jesus did. I was hopping along, when suddenly he comes and cures me. One minute I'm a leper with a trade, next moment me livelihood's gone. Not so much as a by your leave. Look. I'm not saying that being a leper was a bowl of cherries. But it was a living. I mean, you try waving muscular suntanned limbs in people's faces demanding compassion. It's a bloody disaster.
M : You could go and get yourself a decent job, couldn't you?
EL : Look, sir, my family has been in begging six generations. I'm not about to become a goat-herd, just because some long-haired conjuror starts mucking about.
pi_31854709
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:47 schreef Drugshond het volgende:
Over een leuk stukje software programma gesproken.

Een compleet spel, wat slechts 95 kb groot is.
Razend knap gemaakt.....
Is dat weer zo'n assembly stunt? Die had je vroeger veel van de future crew enzo.
pi_31854735
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben vrijgelaten.

Tevens goedenavond post!
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:56:18 #98
89730 Drugshond
pi_31854990
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Yup,
Nice, ik vreesde al dat dat in 1994 opgehouden was ofzo. De kick was toen om demo's van 100k te maken in assemblytaal. Dat kun je je nu gewoon niet meer voorstellen, zo hardcore als dat coderen is.
pi_31855317
Wow, na zoveel turbotaal zoek ik mijn bed maar eens op, truste!
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:09:20 #101
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31856448
Kanker, iedereen blért alweer dat Iran maar aangevallen moet worden, omdat ze wapens hebben.
Teringjantje, ik kan gewoon de kranten erop naslaan van 4 jaar geleden. Wedden dat ze over 2 weken al binnen Iran staan? En dat het weer niks was, maar toch?

Om te kotsen, eerlijk waar. Om te kotsen. En op de VVD / CDA partij het hardst

Dat ze uberhaupt de tekst 'dreigen met oorlog' in de mond durven te nemen, werkelijk waar een grote schande.
Ze moesten zich diep, inmens diep, schamen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31856459
Truste.
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:14:39 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31856533
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:10 schreef du_ke het volgende:
Truste.
ik ga ook
  dinsdag 1 november 2005 @ 02:15:43 #104
93744 Finder_elf_towns
pi_31857035
Er gaat wat gebeuren .........
  dinsdag 1 november 2005 @ 07:39:08 #105
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31857720
goedemorgen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31857766
goeismèrges
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:17:21 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31858012
Bula!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:15:29 #108
89730 Drugshond
pi_31858735
quote:
Peiling: geen pardon betrokkenen Schipholramp

Bijna driekwart van de Nederlanders (72 procent) vindt niet dat gedetineerden van het detentiecentrum op Schiphol waar donderdag een felle brand woedde automatisch een verblijfsvergunning horen te krijgen. Politici als Ed van Thijn en Ayaan Hirsi Ali pleitten dit weekend voor een dergelijk pardon.

Bij de brand kwamen elf asielzoekers om het leven. Van de ondervraagden vindt vijftien procent dat gevangenen die in het deel zaten waar de brand woedde een verblijfsvergunning moeten krijgen. Zo blijkt uit het onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond. Tien procent is van mening dat alle gevangenen die in het detentiecentrum zaten nu recht hebben om in Nederland te mogen blijven. Met name potentiële kiezers op de LPF, VVD en Groep Wilders blijken tegen het pardon.
En weer slaat de politiek de plank volledig mis.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:19:51 #109
89730 Drugshond
pi_31858811
quote:
Valsemunter loopt tegen de lamp na hoerenbezoek

Een Belgische valsemunter is tegen de lamp gelopen toen hij in Parijs een prostituee bezocht. De 42-jarige Gentenaar wilde de vrouw betalen met een vals biljet. De dame merkte de zwendel echter op en waarschuwde de politie, waarna de man kon worden aangehouden.

De man is eigenlijk drukker van geboortekaartjes. Hij werd in zijn thuisstad Gent opgepakt wegens het vervalsen van dollars. In totaal zou hij zeker vijfduizend Amerikaanse tiendollarbiljetten gedrukt hebben. Dit deed hij samen met een 43-jarige compagnon uit De Haan. Beide mannen hebben inmiddels bekend.
Het is geneukt of verneukt worden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:38:12 #110
89730 Drugshond
pi_31859178
quote:
'Arabische machthebbers zijn fascistisch'

BRUSSEL - Arabische leiders zijn fascistisch. Dat zegt Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) dinsdag in een interview met de Belgische krant De Morgen. "Fascisme is universeel. Het is niet alleen iets van de witte mens. Er bestaat geen enkel Arabisch land dat echt democratisch is en waar het individu vrij kan leven."

Hirsi Ali stelt verder dat in de meeste Arabische landen geen vrijheid van godsdienst bestaat en vrouwen er slechter behandeld worden dan dieren. "De machthebbers passen er geweld en manipulatie toe op dezelfde manier als Mussolini en Hitler. Kijk bijvoorbeeld naar de gifgasaanval van Sadam Hoessein tegen de Koerden in Irak en het uit de weg ruimen van politieke tegenstanders zoals door het Assad-regime in Syrië."
En wat is China, Singapore ?
pi_31859480
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:09 schreef Yildiz het volgende:
Kanker, iedereen blért alweer dat Iran maar aangevallen moet worden, omdat ze wapens hebben.
Teringjantje, ik kan gewoon de kranten erop naslaan van 4 jaar geleden. Wedden dat ze over 2 weken al binnen Iran staan? En dat het weer niks was, maar toch?

Dat ze uberhaupt de tekst 'dreigen met oorlog' in de mond durven te nemen, werkelijk waar een grote schande.
Het neoconservatieve buitenlandse beleid nog steeds: pre-emptive strike. Maar anyway, waar ik benieuwd naar ben, hebben ze nog wel genoeg manschappen beschikbaar. Laatste wat ik daaromtrent vernam was dat ze zelfs oude mannen van 68 als reservisten aantrokken...
I´m back.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:53:09 #112
89730 Drugshond
pi_31859514
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:51 schreef Ryan3 het volgende:
Het neoconservatieve buitenlandse beleid nog steeds: pre-emptive strike. Maar anyway, waar ik benieuwd naar ben, hebben ze nog wel genoeg manschappen beschikbaar. Laatste wat ik daaromtrent vernam was dat ze zelfs oude mannen van 68 als reservisten aantrokken...
Een soort Volkssturm dus.
pi_31859636
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Een soort Volkssturm dus.
[afbeelding]
Die kwam er pas in 1944. Wat ik bedoel is dat het reservistenblik wel zo'n beetje op is, die indruk kreeg ik althans, en dat hij voor verdere 'avonturen' mogelijk dienstplicht moet overwegen. Kijken wat de bevolking daarvan vindt.
I´m back.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:13:15 #114
89730 Drugshond
pi_31859991
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:58 schreef Ryan3 het volgende:
Die kwam er pas in 1944. Wat ik bedoel is dat het reservistenblik wel zo'n beetje op is, die indruk kreeg ik althans, en dat hij voor verdere 'avonturen' mogelijk dienstplicht moet overwegen. Kijken wat de bevolking daarvan vindt.
PRdV wil graag een her-invoering van de sociale dienstplicht. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap.

Persoonlijk zou ik de militaire dienstplicht verplicht willen stellen voor alle jeugdige delinquenten. De vorming van des persoons via teamwork, orde, discipline en gezag is zeker een mes wat aan twee kanten kan snijden. Ze zullen er in ieder geval nooit slechter van worden, hooguit beter (en je hebt tijdswinst).
pi_31860237
quote:
Oude man

Amsterdam centraal station. Het is middag en ik loop over een leeg perron als ik plots een oude man bovenaan de trap naar het perron zie staan. Ik schrik van zijn houding. In elkaar gedoken. Bijna knielend met zijn hoofd naar beneden. Hij beweegt niet. "Oh God," denk ik, "wat is er aan de hand? Een beroerte? Een hartaanval?" De oude man beweegt nog steeds niet. Ik moet iets doen! Ik moet er naar toe om te helpen maar sta verstijfd te kijken. Ik voel mijn hart in mijn keel bonzen. Net als ik de eerste stap richting de man zet komt er een klein jongetje de hoek om gerend. De oude man springt op en roept: "kiekeboe!"
Vorige week meegemaakt, vandaag aan het NRC gestuurd voor de achterpagina (ik @ NRC). Hopelijk wordt hij geplaatst.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_31860468
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:09 schreef Yildiz het volgende:

''Nederlandse politici lopen op Schiphol rechtop het vliegtuig in, en komen er in Washington dc. op handen en voeten uitgekropen''

Déja vu
pi_31860491
Overigens lijkt het me een goed idee om Iran te verlossen van z'n nucleaire technologie Maar meer ook niet.
pi_31860832
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

PRdV wil graag een her-invoering van de sociale dienstplicht. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap.

Persoonlijk zou ik de militaire dienstplicht verplicht willen stellen voor alle jeugdige delinquenten. De vorming van des persoons via teamwork, orde, discipline en gezag is zeker een mes wat aan twee kanten kan snijden. Ze zullen er in ieder geval nooit slechter van worden, hooguit beter (en je hebt tijdswinst).
Ja dan leren ze tenminste goed om te gaan met hun wapens, scheelt weer in het aantal gewonden.

Overigens ben ik zeer zeker ook voor een algemene sociale dienstplicht.
pi_31861169
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik riep bij de presentatie van de plannen van Verdonk al dat het wachten was op de eerste doden. Toen dacht ik nog aan in elkaar geslagen door overwerkte Marechaussee. Maar ze in de fik steken is ook een optie natuurlijk.
pi_31861186
Zo, het stormt een beetje. Net wat meer dan nu.
pi_31861228
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens lijkt het me een goed idee om Iran te verlossen van z'n nucleaire technologie Maar meer ook niet.
Moeten we Israel dan ook van die technologie verlossen? Die valleen in min of meer dezelfde regio ook net zo goed onder de noemer agressor.
pi_31861891
quote:
Earlier, Jack Straw, the Foreign Secretary, warned Syria would face "very serious consequences" if it failed to co-operate with the United Nations probe
[ bron ]
quote:
"We have affirmed our just demands of the Syrian government and made it clear that failure with these demands will lead to serious consequences from the international community," U.S. Secretary of State Condoleezza Rice said.
[ bron ]
quote:
Recalls, in that context, that the Council has repeatedly warned Iraq that it will face serious consequences as a result of its continued violations of its obligations;
[ bron ]
pi_31862594
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Moeten we Israel dan ook van die technologie verlossen? Die valleen in min of meer dezelfde regio ook net zo goed onder de noemer agressor.
Wat heeft Israel hier nu weer mee te maken? Oh ja, natuurlijk, Joden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:57:53 #124
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31862607
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik riep bij de presentatie van de plannen van Verdonk al dat het wachten was op de eerste doden. Toen dacht ik nog aan in elkaar geslagen door overwerkte Marechaussee. Maar ze in de fik steken is ook een optie natuurlijk.
ze gaat echt letterlijk over lijken. Waarom is het voor zoiemand toch zo moeilijk om een excuus te brengen? Ik begrijp het niet hoor..

Zelfs Aardjan de Geus vond dat elke uitspraak over dit een politieke uitspraak was. Daar kun je toch alleen maar van walgen? Die mensen staan ergens ver buiten de maatschappij denk ik..
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:01:11 #125
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31862704
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]Met name potentiële kiezers op de LPF, VVD en Groep Wilders blijken tegen het pardon.

Voeg daar maar Talpa kijkers aan toe...

Dit moet je eens proberen bij een cafebrand in Volendam of een vuurwerkramp in Enschede... (dan is het huis te klein)
pi_31862775
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Wat heeft Israel hier nu weer mee te maken? Oh ja, natuurlijk, Joden.
Omdat alles in het Midden-Oosten met elkaar te maken heeft. Iran zou geen atoombommen moeten hebben, wat mij betreft, ongeacht wat Israël wil of heeft, maar het is een mooie gelegenheid om ons weer eens af te vragen waarom we zo'n appeasement-politiek jegens Israël voeren, zeker met betrekking tot hun massavernietigingswapens.
pi_31863231
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat alles in het Midden-Oosten met elkaar te maken heeft. Iran zou geen atoombommen moeten hebben, wat mij betreft, ongeacht wat Israël wil of heeft, maar het is een mooie gelegenheid om ons weer eens af te vragen waarom we zo'n appeasement-politiek jegens Israël voeren, zeker met betrekking tot hun massavernietigingswapens.
Israel wordt omringd door landen die het liefst Israel zouden vernietigen. Kernwapens zijn dan een nuttig bezit. En terecht dat Israel meer vertrouwen heeft in z'n eigen militaire kracht en dat van de VS dan in de internationale vredesbewegingen en de ''internationale gemeenschap'', daar heeft nog nooit iemand op kunnen rekenen.
pi_31863274
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:18 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Israel wordt omringd door landen die het liefst Israel zouden vernietigen. Kernwapens zijn dan een nuttig bezit.
Dat geldt ook voor Iran. Of Syrië. Nee, sorry, dat is geen excuus.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:21:09 #129
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31863312
Hallo Floripas.
pi_31863323
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor Iran. Of Syrië. Nee, sorry, dat is geen excuus.
Uiteraard maar daar wonen moslims en dan is het minder erg .
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:22:25 #132
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:23:39 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31863364
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:18 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Israel wordt omringd door landen die het liefst Israel zouden vernietigen. Kernwapens zijn dan een nuttig bezit.
Israel weet zich gesteund door de machtigste bondgenoten. En ze zitten in het Eurovisie songfestvial, dus Zweden zal ze wel militair willen steunen.
pi_31863392
Ik heb zo'n vervelend wondje in m'n mondhoek .
pi_31863409
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:24 schreef RichardQuest het volgende:
Schapenschurft.
pi_31863434
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Schapenschurft.
Varkenstyfus.
pi_31863515
Zit ik hier dan op m'n kamer, rolgordijn naar beneden tegen de zon. Vandaag helemaal niets doen, het stormt dan ook.
pi_31863616
Ik ga zo eindelijk weer beginnen met leren . Denk ik .
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:33:33 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31863640
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:24 schreef RichardQuest het volgende:
Orale herpes
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:35:01 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31863685
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:32 schreef du_ke het volgende:
Ik ga zo eindelijk weer beginnen met leren . Denk ik .
Ik moet vierduizend Engelse woorden uitspugen over ontologisch individualisme.
pi_31863760
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Orale herpes
Nee, varkenstyfus.
pi_31863766
Rome ep 1-7 binnen . Ja, ik ben wel tevreden met de schoolverbinding.
pi_31863775
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik moet vierduizend Engelse woorden uitspugen over ontologisch individualisme.
Fijn ik moet nog een pagina of 800 opnemen voor vrijdag en maandag. Gaat ook niet helemaal lukken .
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:39:25 #144
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31863811
ik ga ook maar es naar school
pi_31864048
quote:
Milieuorganisatie Greenpeace is door de Filipijnse autoriteiten beboet, omdat haar schip, de Rainbow Warrior II, een koraalrif bij de Filipijnen heeft beschadigd. De boete die de milieuorganisatie moet betalen bedraagt ruim 10.000 euro.

Gisteren liep het schip vast in het Tubbataha Reef Marine Park, een zeepark dat op de lijst van werelderfgoederen van de Unesco staat. Hierdoor werd ruim honderd vierkante meter koraalrif beschadigd. Eco Matser, een woordvoerder van Greenpeace Nederland, zegt in een reactie het ongeluk erg te betreuren. "Je gaat er toch juist heen om de zaak te beschermen." Matser verklaarde dat het ongeluk kon gebeuren, doordat de Filipijnse regering zeekaarten had verstrekt die niet klopten. "De bemanning dacht nog anderhalve mijl van het koraal af te zitten. Bovendien was er iemand van het park zelf aan boord." Desondanks erkent Greenpeace de verantwoordelijkheid voor de toegebrachte schade en zal zij daarom de boete gewoon betalen.

De Rainbow Warrior II vaart sinds dit weekeinde opnieuw in het gebied. Het schip neemt deel aan een actie die het gebruik van meer milieuvriendelijkere energiebronnen moet stimuleren. Vanaf de Rainbow Warrior onderzocht de bemanning ondermeer het effect van broeikasgassen op koraal.
De ware aard van Greenpeace komt boven. Wat een losers
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:52:55 #146
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31864123
t gaat om de kaarrrrten
pi_31864193
Ja dat zou ik ook zeggen. Lekker een ander de schuld geven terwijl ze moedwillig koraalrif kapot hebben willen maken.

Priceless voor de rest Eurocard Mastercard.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:58:34 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864259
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Grappig, maar wat heeft dir te maken met aard?
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:59:00 #149
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31864272
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ja dat zou ik ook zeggen. Lekker een ander de schuld geven terwijl ze moedwillig koraalrif kapot hebben willen maken.

Priceless voor de rest Eurocard Mastercard.
je wilt zeggen dat ze niet kunnen kaart lezen?
pi_31864376
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:59 schreef Yildiz het volgende:
je wilt zeggen dat ze niet kunnen kaart lezen?
Bijvoorbeeld.

Gevaar op zee die gasten van Greenpeace. Als ze de natuur niet slopen dan doen ze wel anderen vervelende dingen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:03:48 #151
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864401
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.

Gevaar op zee die gasten van Greenpeace. Als ze de natuur niet slopen dan doen ze wel anderen vervelende dingen.
Hond, stok, rammen maar!
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:04:16 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31864415
quote:

[..]

Bijvoorbeeld.

en een foute kaart is dus 'absolutely out of the question' geen plausibele mogelijkheid?
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:05:17 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864441
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

en een foute kaart is dus 'absolutely out of the question' geen plausibele mogelijkheid?
Nee, want als feiten rechts zijn, zijn ze waar, en als ze links zijn, zijn ze propaganda.
Je wéét toch, Yildiz?
pi_31864454
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:04 schreef Yildiz het volgende:
Dat zie ik eerder als een laf excuus.

Ze vertrouwen dus op de kaarten die ze krijgen. Hebben ze zelf geen kaarten aan boord van dat schip?
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:08:37 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31864539
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ze vertrouwen dus op de kaarten die ze krijgen. Hebben ze zelf geen kaarten aan boord van dat schip?
nouja, als je de kaarten van elke haven bij je wil hebben, dan moet je ongeveer dit gebouw op sleeptouw nemen:

plus dat kaarten snel verouderen, zandbanken verschuiven etc.
ik neem ook aan dat dat schip niet heel zijn leven, van bouw tot eind, in 1 haven blijft, zeg maar.
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, want als feiten rechts zijn, zijn ze waar, en als ze links zijn, zijn ze propaganda.
Je wéét toch, Yildiz?
Mja, helaas wel
pi_31864549
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je wéét toch, Yildiz?
Heb je eindelijk het licht gezien?
pi_31864618
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nouja, als je de kaarten van elke haven bij je wil hebben, dan moet je ongeveer dit gebouw op sleeptouw nemen:

[afbeelding]
plus dat kaarten snel verouderen, zandbanken verschuiven etc.
ik neem ook aan dat dat schip niet heel zijn leven, van bouw tot eind, in 1 haven blijft, zeg maar.
Van een milieuorganisatie zou je verwachten dat ze wel weten waar zo'n koraalrif ligt. Blijkbaar niet

Het is sws vreemd dat ze een boot hebben. Boten zijn slecht voor het milieu en koraal zoals vandaag is gebleken
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:11:39 #158
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864620
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb je eindelijk het licht gezien?
Gewogen, en te licht bevonden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:12:19 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864640
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Van een milieuorganisatie zou je verwachten dat ze wel weten waar zo'n koraalrif ligt. Blijkbaar niet

Het is sws vreemd dat ze een boot hebben. Boten zijn slecht voor het milieu en koraal zoals vandaag is gebleken
Stok!
Hond!
Slaan!
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:13:19 #160
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31864671
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

enig idee hoeveel koraalriffen er ter wereld zijn? 1? (great barrier reef @ australie) 2? 10? 100?
10.000? You tell me.
pi_31864803
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:13 schreef Yildiz het volgende:
enig idee hoeveel koraalriffen er ter wereld zijn? 1? (great barrier reef @ australie) 2? 10? 100?
10.000? You tell me.
Niet veel denk ik en zeker van een milieuorganisatie mag je toch wel verwachten dat ze weten waar het ligt.

De gezichten van de mensen op die boot had ik wel willen zien toen bleek dat ze koraalrif hadden vernield.
Verslagenheid? verdriet? euforie? of suïcidale neigingen?
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:23:46 #162
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31864937
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Niet veel denk ik en zeker van een milieuorganisatie mag je toch wel verwachten dat ze weten waar het ligt.

De gezichten van de mensen op die boot had ik wel willen zien toen bleek dat ze koraalrif hadden vernield.
Verslagenheid? verdriet? euforie? of suïcidale neigingen?
Het gaat er meer om, om dieptes. In de zeevaart. Men boeit het niet veel of er een wrak ligt, een koraalrif, een zandbank of voor mijn part een onderwaterhotel.

Het gaat erom dat je overal weet waar je kan varen, met welke diepgang etc. (Daarom berekenen schepen hun gewicht, dan weten ze hun diepgang van tevoren al)

Punt is, je kan nooit van heel de wereld alle dieptes weten, en om dat digitaal te doen, aan jou de mogelijkheid om dat door te voeren...

Kijk maar eens op een willekeurige waterkaart van een stukje Frieslân, das al n flinke kaart, met onwijs veel gegevens. Dan zijn er ook dus nog eens kaarten van elke grote haven, waarvan deze er 1 was.

En díe kaart was volgens greenpeace niet lekker, en dat kan, foutje kan gebeuren.
Misschien met een nieuwe versie, ergens iets fout gegaan, stagiar, je weet hoe dat gaat etc.

EDIT: plus, van een ANWB mag je toch wel verwachten dat ie nooit met n lekke band komt te staan
van een bibliotheekfunctionaris mag je toch verwachten dat deze persoon alle boeken weet te vinden
van een advocaat mag je toch verwachten dat ie het wetboek uit zn kop kent
van een afijn, je snapt wat ik bedoel
pi_31865060
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Gewogen, en te licht bevonden.
Dat is logisch met zulke vrienden
pi_31865169
Je kunt als kapitein best een inschattingsfout maken maar dat het Greenpeace gebeurt is natuurlijk extra pijnlijk doch lachwekkend.

Blijkbaar met alle moderne middelen als gps, raders enzo vertrouwen ze nog op ouderwetse kaarten. Niet zo slim zo blijkt
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:50:46 #165
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31865654
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:31 schreef MrX1982 het volgende:
Je kunt als kapitein best een inschattingsfout maken maar dat het Greenpeace gebeurt is natuurlijk extra pijnlijk doch lachwekkend.

Blijkbaar met alle moderne middelen als gps, raders enzo vertrouwen ze nog op ouderwetse kaarten. Niet zo slim zo blijkt
GPS heeft n afwijking van ongeveer n meter of 10, dat wil je niet hebben

WEL zullen ze GPS gebruiken, om te kijken waar op de kaart ze ongeveer zijn, maar als die coordinaten dus niet kloppen, dan zit je.

radars werken met koraal ook niet zo lekker volgens mij, en een sonar heeft ook niet elke boot.
Radars werken btw alleen boven water onder water heet het sonar.

ben het verder wel met je eens dat het een pijnlijke gebeurtenis is
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:53:21 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31865731
Dit blijft ook mooi, zeggen dat Iran de mensenrechten schendt, DUS USA moet dan maar binnenvallen
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:45 schreef DarkDancer het volgende:
toch na de recente uitspraken van de politiek leiders van iran, het atoomwapenprogramma en de schending van mensenrechten zal een invasie va amerika of de vn niet lang uitblijven
Hij blijft grappig, edoch evenzeer triest
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:53:38 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31865737
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is logisch met zulke vrienden
Welke vrienden?
Voorbij FOK?
pi_31866750
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welke vrienden?
Voorbij FOK?
Waar je het over had in het topic over PrdV

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2005 14:31:54 ]
pi_31867270
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Sinds wanneer geef jij om koraalriffen?
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:54:45 #170
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31867329
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar je het over had in het topic over PrdV
Oh, die!
Tsja, natuurkundigen, hè.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:56:08 #171
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31867372
Ik heb het gedaan, ik heb het gedaan, ik heb het gedaan!

Ik heb over de rand van het POL-forum gepost!

Mensen wiens reactie niet lezenswaardig is

Jammer alleen van die fout in die titel.
pi_31867455
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:52 schreef RichardQuest het volgende:
Sinds wanneer geef jij om koraalriffen?
Sinds ik met mijn voorliefde voor koraalriffen Greenpeace een hak kan zetten.
pi_31867475
[TK] iPod 20GB

Iedereen verkoopt die overhypte dingen nu .
pi_31867515
Ik heb geen ipod.
Bagger apparaat en bovendien veel te duur.
pi_31867557
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:56 schreef Floripas het volgende:

Mensen wier reactie niet lezenswaardig is

voor een kloon bent je wel een zeikert.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:05:14 #176
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31867613
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb geen ipod.
Bagger apparaat en bovendien veel te duur.
Ik heb een i-river.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:05:50 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31867625
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

voor een kloon bent je wel een zeikert.
Voor iemand met een hoge opleiding kun jij wel slecht spellen.
pi_31867928
is zéáú 15-jarige Lonsdale-snol in Brabantse bierkeet.

Dit is zo'n Anglicisme, dan wel irritante stijlfiguur.
pi_31868073
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Voor iemand met een hoge opleiding kun jij wel slecht spellen.
Vanwaar het idee dat ik een hoge opleiding genoten zou hebben?
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:24:06 #180
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868113
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:17 schreef Johan_de_With het volgende:
is zéáú 15-jarige Lonsdale-snol in Brabantse bierkeet.

Dit is zo'n Anglicisme, dan wel irritante stijlfiguur.
Dat is natuurlijk een ironische stijlfiguur*, een verwijzing naar GeenStijltaalgebruik.
Het kan toch niet zo zijn dat jij dat niet aanvoelt, fijnerd?

* niet de anakolouth, de zeugma of de parabool, maar het 'vulgarisme'.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:25:12 #181
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868146
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vanwaar het idee dat ik een hoge opleiding genoten zou hebben?
Oh, is system engineer gewoon een sjieke term voor een verkeersagent, dan?
pi_31868256
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een ironische stijlfiguur*, een verwijzing naar GeenStijltaalgebruik.
Het kan toch niet zo zijn dat jij dat niet aanvoelt, fijnerd?

* niet de anakolouth, de zeugma of de parabool, maar het 'vulgarisme'.
Zeugma? Ik zeg toch ook niets over jouw moeder? De mytheme van de MILFs.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:32:32 #183
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868346
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:29 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zeugma? Ik zeg toch ook niets over jouw moeder? De mytheme van de MILFs.
Jij bènt een vulgarisme, nietwaar?
pi_31868382
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij bènt een vulgarisme, nietwaar?
Ik ben de godfather van mongoloide Nederland.
pi_31868394
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, is system engineer gewoon een sjieke term voor een verkeersagent, dan?
Soms ben ik wel een soort van verkeersagent

Maar om eerlijk te zijn werd er niet veel aandacht besteed aan Nederlands en was Nederlands afgezien van literatuur ook niet echt een succes op de Havo.
pi_31868432
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Dan ben je dus de Godfather van oa Floripas.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:36:34 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868460
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan ben je dus de Godfather van oa Floripas.
Zo! Die is goedkoop.
Ik ruik de hemaworst er nog aan.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:37:13 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868480
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Soms ben ik wel een soort van verkeersagent

Maar om eerlijk te zijn werd er niet veel aandacht besteed aan Nederlands en was Nederlands afgezien van literatuur ook niet echt een succes op de Havo.
Nee, ik weet het, en daar zou ik graag iets aan veranderd zien.
pi_31868501
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo! Die is goedkoop.
Je bedoelt FEMA.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:39:03 #190
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868534
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ligt er vannacht dan het afgehakte hoofd van Franz K. naast me in bed?
pi_31868535
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:36 schreef Floripas het volgende:
Zo! Die is goedkoop.
Tsja het niveau moet je aanpassen aan de doelgroep.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:40:10 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868558
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Had ik al eens gezegd dat jij echt mijn favoriete knuffelfascist bent?

Geintje, geintje, geintje.
pi_31868562
quote:

[..]

Je bedoelt jouw worst aan ons verstand???
I´m back.
pi_31868563
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ligt er vannacht dan het afgehakte hoofd van Franz K. naast me in bed?
Waarom niet Jozef?
pi_31868569
quote:

[..]

Hé wacht dat is Geenstijl taal.

Nivo bedoel ik natuurlijk
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:40:57 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868581
quote:

[..]

Oh ja, ben jij Amerikafan? Ben jer er wel eens geweest?
Is het eenvoudig om een visum te krijgen?
pi_31868592
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Is het uit of is ze ongesteld?
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:41:43 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868598
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom niet Jozef?
Wie is Jozef K.?
pi_31868618
quote:
Had ik al eens gezegd dat jij echt mijn favoriete knuffelfascist bent?

Geintje, geintje, geintje.
Gelukkig dat het een geintje is, anders zou ik diep gekwetst zijn.

Ha-Ha-Ha.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:42:32 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868626
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Is het uit of is ze ongesteld?
Het is nog aan en ze wil niet mee.
Ze is meer francofiel.
pi_31868632
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wie is Jozef K.?
Jemand mußte Josef K. verleumdet haben....
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:43:16 #202
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868649
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gelukkig dat het een geintje is, anders zou ik diep gekwetst zijn.

Ha-Ha-Ha.
Van wie was dat liedje ook alweer dat slechts bestond uit gelach?
pi_31868654
quote:
Ik ben er 2 keer geweest
Op vakantie dus visum aanvraag, ik heb geen idee.
pi_31868674
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Guus Meeuwis?
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:44:32 #205
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868693
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jemand mußte Josef K. verleumdet haben....
Oh ja!
In mijn herinnering heette hij Franz K.
pi_31868708
Ik ga naar de dokter.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:45:00 #207
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868709
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Guus Meeuwis?
Nee, Meeuwis, da's een hard gelag.
pi_31868731
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh ja!
In mijn herinnering heette hij Franz K.
Dat is nou zo'n beetje de crux van het boek.
pi_31868746
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga naar de dokter.
Spuiten of slikken? .
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:47:37 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868785
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ben er 2 keer geweest
Op vakantie dus visum aanvraag, ik heb geen idee.
Het is nogal een gedoe, die bureaucratie
pi_31868828
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Spuiten of slikken? .
Een normaal consult.
pi_31868847
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:47 schreef Floripas het volgende:
Dat zal vast wel. Zeker na 9/11

Wil je naar de VS emigreren?
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:50:05 #213
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31868854
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat is nou zo'n beetje de crux van het boek.
Ik was veertien. Het spijt mij.
pi_31868863
Ik ga weg, nu ik eindelijk weer eens schik in studeren heb.
pi_31868875
Succes Johan. Ik heb vertrouwen in je.
pi_31868899
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:50 schreef MrX1982 het volgende:
Succes Johan. Ik heb vertrouwen in je.
Summus exsuperantissimus, mijn vriend.
pi_31868921
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Robert Kreis ?
pi_31868993
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, ik weet het, en daar zou ik graag iets aan veranderd zien.
Ik ben ook wel voor meer Nederlands taalonderwijs op de basisschool (wat eigenlijk weer gewoon de lagere school zou moeten worden) en op de middelbare school, het was in mijn tijd al een beetje een ondergeschoven kindje en ik heb het idee dat dit nog erger is geworden.

Ik ben onlangs door mijn werk naar een cursus "Vlot, pakkend en correct schrijven" van de VU gestuurd Best lastig om documenten in het Nederlands te schrijven als je dit bij je vorige werkgever alleen in het Engels deed.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:00:08 #219
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869108
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zal vast wel. Zeker na 9/11

Wil je naar de VS emigreren?
Nee, ik kan niet langer dan een jaar uit de buurt zijn van een middeleeuws gebouw, want dan sterf ik.

Ik ga er een half jaar wonen, beurs voor de Ivy Leaugue, onderzoek doen, hoera!
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:00:43 #220
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31869127
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:56 schreef Floripas het volgende:

Mensen wier reactie niet lezenswaardig is

Nu al een slotje, heb je een cursus nodig?
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:02:15 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869171
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:51 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Summus exsuperantissimus, mijn vriend.
Jij mag hypistos zeggen, schatje.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:02:48 #222
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869191
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nu al een slotje, heb je een cursus nodig?
Nee, een vrijere samenleving.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:04:45 #223
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31869240
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, ik kan niet langer dan een jaar uit de buurt zijn van een middeleeuws gebouw, want dan sterf ik.

Ik ga er een half jaar wonen, beurs voor de Ivy Leaugue, onderzoek doen, hoera!
Whehe, goeie
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, een vrijere samenleving.
Zoals ik dat zie, of anders?
Oftewel, verklaar u nader.

* Yildiz knalt Guano Apes - Big in Japan aan
pi_31869252
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij mag hypistos zeggen, schatje.
Je hebt er iets bijgekregen?
pi_31869317
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vond het nogal meevallen toen ik er voor mijn werk heen moest, een verademing in vergelijking met Canada waar ik vandaan kwam.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:07:56 #226
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869319
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:05 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je hebt er iets bijgekregen?
Ik ben als een kikker: met mijn acht huisgenotes is de sexeverdeling zo ongelijk dat ik langzaam verander in een man. Dat wordt nog een mooie verrassing in bed.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:09:27 #227
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31869356
quote:

Deze is briljant!!!!!

1 - Ga naar Google ( http://www.google.com )
2 - Type het woord "Failure" in
3 - Klik niet op "Google Zoeken," maar op "Ik doe een gok"
4 - Lach
5 - Doorsturen voordat de mensen van Google dit mankementje fixen
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:09:39 #228
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869361
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Whehe, goeie
[..]
Ik ben in essentie geen Amerikaan. Ik ben zó in- en in-Europees, dat als ik nog Europeser was, mijn borsten eraf zouden vallen, denk ik.
quote:
Zoals ik dat zie, of anders?
Oftewel, verklaar u nader.

* Yildiz knalt Guano Apes - Big in Japan aan
Ik heb er recent nog een topic over geopend.
pi_31869368
Maar jullie menstrueren wel gelijktijdig?
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:10:47 #230
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869387
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:09 schreef Tafkahs het volgende:

[..]
Die is al oud.
Dioe hetzelfde eens met "raar kapsel".
pi_31869401

Big in Japan is toch van Tom Waits?
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:11:29 #232
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869415
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar jullie menstrueren wel gelijktijdig?
Ja, voor zover we niet aan de pil zijn.
Ik zal je eens uitnodigen op onze Eerste Dag!
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:12:36 #233
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869441
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, voor zover we niet aan de pil zijn.
Ik zal je eens uitnodigen op onze Eerste Dag!
Normaal houden we natuurlijk kirrend kussengevechten in lingerie, maar dan slachten we ritueel een man. We beginnen dan in het midden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:14:39 #234
93744 Finder_elf_towns
pi_31869507
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Normaal houden we natuurlijk kirrend kussengevechten in lingerie, maar dan slachten we ritueel een man. We beginnen dan in het midden.
Met een koranstrofe of zonder?
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:15:00 #235
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:15:10 #236
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31869524
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben in essentie geen Amerikaan. Ik ben zó in- en in-Europees, dat als ik nog Europeser was, mijn borsten eraf zouden vallen, denk ik.
[..]

Ik heb er recent nog een topic over geopend.
We breken die rechtsstaat zèlf wel even voor u af

Ik neem aan dat je deze bedoelt?
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:15 schreef Floripas het volgende:
Ik heb de mannen weggejaagd.
Waar is sigme?
Vakantie, dat weet ík zelfs.
Al zegt dat niet veel goeds over mij.
pi_31869551
Nu weet ik weer waarom Leiden zo'n hekel heeft aan Utrecht.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:18:09 #238
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869593
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Met een koranstrofe of zonder?
Wij lezen dan de vulgaat achterstevoren luidop terwijl we onze tepelhoven met olijfolie insmeren.
Natuurlijk!
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:18:51 #239
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869610
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Nu weet ik weer waarom Leiden zo'n hekel heeft aan Utrecht.
Praat me niet van Leiden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:19:34 #240
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869629
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

We breken die rechtsstaat zèlf wel even voor u af

Ik neem aan dat je deze bedoelt?
[..]
Ja.
quote:
Vakantie, dat weet ík zelfs.
Al zegt dat niet veel goeds over mij.
Wat zegt dat dan over jou?
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:22:48 #241
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31869728
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja.
Dan ga ik daar binnenkort eens reageren.
quote:
[..]

Wat zegt dat dan over jou?
Dat ik teveel op FOK! [POL]-SC zit '

edit: hoewel, jij hebt meer posts, en ik denk dat gemiddeld jouw posts ook wat langer zijn. Bedankt voor de steun

edit: wat denk *jij* dat Yildiz morgen gaan doen?

[ Bericht 16% gewijzigd door Yildiz op 01-11-2005 16:32:06 ]
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:31:41 #242
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869877
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan ga ik daar binnenkort eens reageren.
[..]

Dat ik teveel op FOK! [POL]-SC zit '

edit: hoewel, jij hebt meer posts, en ik denk dat gemiddeld jouw posts ook wat langer zijn. Bedankt voor de steun
Steun?
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:32:58 #243
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31869924
Ze reageren niet eens op mijn vraag over waarom-ie gesloten is.

Beter weer terug naar POL: betere moderatoren, betere reacties, betere onderwerpen.
Hoewel...ik hoor ook veel goeds over Cultuur.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:35:32 #244
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31870006
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Steun?
Ja, nu zie ik tenminste dat ik niet zo extreem hoog zit qua aantal posts.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:37:27 #245
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31870058
quote:
Verdonk houdt vast aan de term 'adequaat'
ANP

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft dinsdag in de Tweede Kamer opnieuw grote ergernis gewekt door haar uitspraak dat ‘zeer adequaat’ is gehandeld door het personeel bij de brand op Schiphol. De bewindsvrouw probeerde het in het vragenuurtje op te nemen voor de medewerkers van het afgebrande cellencomplex die volgens haar ook getraumatiseerd zijn.

AFTREDEN!
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:38:32 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31870097
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:37 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

AFTREDEN!
Dat gelieg van haar ook de hele tijd ben ik ook wel een beetje zat, ja.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:42:27 #247
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31870246
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat gelieg van haar ook de hele tijd ben ik ook wel een beetje zat, ja.
dat van Ayaan Hirsi Ali ook trouwens?
pi_31870337
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja dat ze toegeven een fout gemaakt te hebben en ze de schade gaan vergoeden. Duidelijk de duivelse aard van Greenpeace .
pi_31870382
quote:

[..]

Bijvoorbeeld.

Of ze worden opgeblazen !
pi_31870660
Greenpeace is sowieso lachwekkend triest.

Dit bericht maakt mij enkel blij.
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:00:40 #251
93744 Finder_elf_towns
pi_31870709
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:59 schreef MrX1982 het volgende:

Nieuws over Greenpeace maakt mij nooit blij.
pi_31870735
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]

Big in Japan is toch van Tom Waits?
En nog 10 artiesten.
pi_31870809
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:59 schreef MrX1982 het volgende:

Dat zegt gelukkig meer over jou dan over Greenpeace .
pi_31870818
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nieuws over Greenpeace maakt mij nooit blij.
Maar het bericht van vandaag is toch lachwekkend.

Onze natuurvrienden van Greenpeace die zelf de natuur vernietigen. Is het niet tragisch.
pi_31870952
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:03 schreef du_ke het volgende:
Dat zegt gelukkig meer over jou dan over Greenpeace .
Ach vroeger had ik een Greenpeace t-shirt met de tekst 'No time to waste'. Ik geloofde toen nog wel in een organisatie als Greenpeace al dan niet vanwege jeugdige naïviteit.

Nu ben ik ouder en wijzer (of cynischer) en geloof ik niet meer zo in het goede karakter van Greenpeace. Niet dat dit bericht daar een bevestiging van is, meer dan hilarisch kan ik het niet noemen.
pi_31871087
Koraalridder. .
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:16:13 #257
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31871249

De natuur in actie tegen Greenpeace
pi_31871300
Tijd om weer met DDT te gaan spuiten om op subtiele wijze van die roofvogels af te komen .
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:23:14 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31871315
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach vroeger had ik een Greenpeace t-shirt met de tekst 'No time to waste'. Ik geloofde toen nog wel in een organisatie als Greenpeace al dan niet vanwege jeugdige naïviteit.

Nu ben ik ouder en wijzer (of cynischer) en geloof ik niet meer zo in het goede karakter van Greenpeace. Niet dat dit bericht daar een bevestiging van is, meer dan hilarisch kan ik het niet noemen.
Zo, uitgelachen?
Wat is precies je probleem met Greenpeace?
pi_31871359
Een van de Greenpeacers van het eerste uur heeft ook de pest aan ze, inmiddels. Ik ben z'n naam even kwijt.
pi_31871371
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:22 schreef du_ke het volgende:
Tijd om weer met DDT te gaan spuiten om op subtiele wijze van die roofvogels af te komen .
Van de adelaar blijf je af.
pi_31871411
quote:
'Kranten waren niet negatief over moslims'

Na de moord op Theo van Gogh, woensdag een jaar geleden, zouden de media te negatief hebben bericht over moslims. Het tegendeel blijkt waar.

AMSTERDAM, 31 OKT. Na de moord op Theo van Gogh waren de media steeds vaker onderwerp in diezelfde media. In de vier maanden na de moord verschenen 101 artikelen in de landelijke kranten die gingen over de media en moslims. Het grootste deel daarvan, 95, had de strekking dat de media te negatief schrijven over moslims. Zes auteurs beweerden het omgekeerde: de media zouden juist te positief berichten over moslims.

Maar dat kranten negatief schrijven over moslims, blijkt niet uit een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam onder leiding van hoogleraar politicologie Maarten Hajer en onderzoeker Justus Uitermark. Zij onderzochten de berichtgeving over moslims voor en na de moord op Theo van Gogh, woensdag 2 november een jaar geleden.

Ze telden artikelen en de teneur daarvan in de zes landelijke kranten. Vier maanden voor de moord, en vier maanden na de moord. De maand november, waarin de moord plaatsvond, lieten zij buiten beschouwing. Hoogleraar Hajer: ,,Je wilt weten welke verschuivingen beklijven. In de eerste dagen na de moord is van alles geroepen.''

Hajer en Uitermark concluderen dat er bij de pers na de moord ,,geen eenzijdige focus is op tekortkomingen van moslims en immigranten''. Er wordt wel veel geschreven over radicalisering van moslims.

Als mogelijke verklaringen daarvoor noemen media vooral het ontbreken van kansen en een gebrekkige integratie. De islam wordt als oorzaak van radicalisering nauwelijks genoemd. Opmerkelijk, vinden de onderzoekers, omdat juist de moordenaar van Van Gogh, Mohammed B., volgens een aantal normen geïntegreerd was in de Nederlandse samenleving. Hij had ook een goede opleiding, die hem kansen gaf.

De aandacht voor de relatie tussen allochtonen, criminaliteit en veiligheid neemt sterk af na de moord. Het aantal artikelen waarin dat verband wordt gelegd halveert na november: van 22 naar 11.

Juist meer aandacht is er voor moslims als slachtoffer van discriminatie. Het aantal artikelen daarover verdrievoudigt: van vijftig voor de moord naar honderdvijftig in de periode erna. En dan gaat het niet om de aan de moord gerelateerde incidenten, zoals het bekladden van moskeeën en het in brand steken van islamitische scholen, zegt Hajer.

,,De artikelen gaan vooral over structurele discriminatie, bij het vinden van een huis en een baan, en bijvoorbeeld bij de deur van de disco. Overigens gaan ook dertien artikelen over discriminatie dóór moslims, van homo's en joden.''

De onderzoekers maakten geen onderscheid tussen nieuwsverhalen en opinie-artikelen. Van nieuwsverhalen werd ,,de strekking op hoofdlijnen vastgelegd''. Hajer: ,,We hebben gekozen voor de belangrijkste opinie die uit die nieuwsverhalen spreekt. Maar dat zouden we grondiger moeten uitzoeken.''

Eén van de zes auteurs die volgens de onderzoekers in de kranten betoogden dat te positief wordt bericht over moslims is de bedreigde VVD-politica Ayaan Hirsi Ali. Zij schreef een opinie-artikel dat de journalistiek beducht moet zijn voor zelfcensuur. Journalisten zouden volgens haar te angstig zijn om mensen in hun religieuze gevoelens te kwetsen.

Onderzoeker Hajer zegt in reactie daarop: ,,Het gaat te ver om te veronderstellen dat Hirsi Ali gelijk heeft op basis van onze cijfers. Wat je wel kunt zeggen is dat er in Nederland, ook bij de pers, een sterk commitment aan de multi-culturele samenleving is. En dat het niet waar is dat media alleen escalatie in de hand werken. De media werken óók deëscalerend.''
Zo. Bij deze het "schuld van de media"-argument ontkracht.
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:27:08 #264
93744 Finder_elf_towns
pi_31871412
Het probleem van Greenpeace is dat ze denken een verschil te kunnen maken. De wereld is echter zo groot dat Greenpeace een oneindig marginale organisatie is.
pi_31871422

dinsdag 1 november 2005 @ 17:27:44 #266
93744 Finder_elf_towns
pi_31871428
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

En een ander dogma bevestigd.
pi_31871432
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Van de adelaar blijf je af.
Och die heeft geen bijzonder belangrijke plek in het ecosysteem (behalve als verzamelpunt van broomverbindingen en diverse dioxinen). Beetje knuffelbescherming net als de reuzepanda.
pi_31871455
De wereld is volstrekt contingent.
pi_31871463
quote:

[..]

Nee maar ze hebben wel al die achterlijke uitspraken van onze politici met veel plezier gebracht .
pi_31871478
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:23 schreef Floripas het volgende:
Zo, uitgelachen?
Wat is precies je probleem met Greenpeace?
Ik heb niets met die organisatie. De manier van handelen en manier van denken staat mij niet aan.

Daarnaast heb ik een tijdje terug nog een thread over Greenpeace geopend met de manier waarop Greenpeace omgaat met veranderingen om mensenlevens te redden, iets wat ze dus dwarsbomen.

De kritiek kwam nota bene van een van de oprichters van Greenpeace zelf.
pi_31871503
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het probleem van Greenpeace is dat ze denken een verschil te kunnen maken. De wereld is echter zo groot dat Greenpeace een oneindig marginale organisatie is.
Ze hebben op een aantal punten wel degelijk 'het verschil' gemaakt.
pi_31871577
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:27 schreef du_ke het volgende:
Och die heeft geen bijzonder belangrijke plek in het ecosysteem (behalve als verzamelpunt van broomverbindingen en diverse dioxinen). Beetje knuffelbescherming net als de reuzepanda.
Ze staan bovenin de voedselhierarchie.
Elk beest heeft een plek in de natuur. Dus elk best is van belang.

Daarnaast staat de adelaar voor kracht en heeft hij een fantastische uitstraling. Ik vind het een machtig beest die zeker beschermd dient te worden. Ik las tijdje terug dat het weer beter ging met de adelaar in de VS, wat een mooi bericht is. Zeker omdat de adelaar hét symbool van de VS is.
pi_31871619
"Look Lois, the two symbols of the Republican Party: an elephant, and a big fat white guy who is threatened by change."
pi_31871632
Dat overschot aan konijntjes of zalm raken we ook zonder de adelaar wel kwijt. Het is een mooi groot beest maar net zo misbaar als de reuzepanda of de korenwolf.
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:34:55 #275
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31871651
quote:
[afbeelding]

Hij's weer hard.
pi_31871857
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:34 schreef du_ke het volgende:
Dat overschot aan konijntjes of zalm raken we ook zonder de adelaar wel kwijt. Het is een mooi groot beest maar net zo misbaar als de reuzepanda of de korenwolf.
De plaats van de korenwolf en reuzenpanda lijkt me een andere dan de adelaar. Iik vind dat alle bedreigde dierensoorten beschermingen verdienen.

Het is goed om te zien dat bijv. de adelaar althans de Amerikaanse zeearend is gered van de ondergang.
pi_31871907
Is er eigenlijk een gedegen rechtvaardiging voor het beschermen van bedreigde diersoorten?
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:45:59 #278
93744 Finder_elf_towns
pi_31871943
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Is er eigenlijk een gedegen rechtvaardiging voor het beschermen van bedreigde diersoorten?
Ik ben er in veel gevallen ook wel voor. Maar de visie van MrX in dezen verbaast me wel lichtelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door du_ke op 01-11-2005 18:01:24 ]
pi_31871956
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja ze maken onderdeel uit van de natuur. De mens heeft niet het recht dieren uit te roeien voor eigen gewin.

Dat de mens elkaar uitroeit is een ding maar dieren moeten daar buiten gelaten worden.
pi_31872002
quote:
Dat is de Amerikaanse zeearend en een paar jaar geleden stond die op de rand van uitsterven. Gelukkig gaat het nu weer beter.
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:51:22 #282
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_31872071
Hallo allen

Johan: Ik zie net foto's van jou online, en mijn hemel wat heb je gedaan???? Je ziet er ontzettend HOTTTTT uit je had al veel eerder naar de kapper moeten gaan!
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_31872125
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:46 schreef du_ke het volgende:
Ik ben er in veel gevallen ook wel voor. Maar de vizie van MrX in dezen verbaast me wel lichtelijk.
Zo zie je maar dat zelfs hardvochtige rechtse mensen ergens toch wel een hart hebben en uiteindelijk de wereld niet zo zwart wit is.
pi_31872126
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:51 schreef Tuana het volgende:
Hallo allen

Johan: Ik zie net foto's van jou online, en mijn hemel wat heb je gedaan???? Je ziet er ontzettend HOTTTTT uit je had al veel eerder naar de kapper moeten gaan!
. Dank je. Maar wat ik gedaan heb weet je dus al, ik ben naar de kapper geweest.

Waar staan ze? .
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:55:33 #285
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31872174
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:51 schreef Tuana het volgende:
Hallo allen

Nieuw hier!?

dinsdag 1 november 2005 @ 17:56:32 #286
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_31872199
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

. Dank je. Maar wat ik gedaan heb weet je dus al, ik ben naar de kapper geweest.

Waar staan ze? .
Waar je gisteravond was - zie online Je ziet er echt goehoed uit

Zijn de mensen in Nederland trouwens ook bang voor de uitbraak van "avian flu"? Hier namelijk wel...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_31872269
Voor een keer moet ik je gelijk geven. .
Ze zijn hier nog altijd meer bevreesd voor terrorisme dan voor de griep, voorzover ik het kan overzien.
pi_31872279
Ik heb al griep gehad.
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:02:30 #290
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_31872338
Oh en nieuwe partijvoorzitter voor de PvdA.... Opvallend hoe data te manipuleren is

[Michiel van Hulten is door 61,7 procent van de leden aangewezen als de winnaar]

[in totaal hebben 21174 leden hun stem uitgebracht. Met een opkomst van 34,8 procent is hierbij ruim voldaan aan de minimale opkomst van 15 procent om de uitslag van raadpleging geldig te laten zijn]

Die 61,7 procent is dus van de 21174 leden die hun stem hebben uitgebracht... Wat nou 61,7 % van de leden?!?

(en dat is ná allerlei herverdelings-trucjes)
pi_31872371
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja ze maken onderdeel uit van de natuur. De mens heeft niet het recht dieren uit te roeien voor eigen gewin.

Dat de mens elkaar uitroeit is een ding maar dieren moeten daar buiten gelaten worden.
Tegelijkertijd heb je er geen problemen mee dat het klimaat verpoerd wordt en ons (en dus ook dat van diverse dieren) leef klimaat er door de vele emissies niet fijner op is geworden
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:04:06 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31872372
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor een keer moet ik je gelijk geven. .
Ze zijn hier nog altijd meer bevreesd voor terrorisme dan voor de griep, voorzover ik het kan overzien.
Link.
pi_31872395
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:55 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nieuw hier!?

Ja jij .
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:05:21 #294
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31872407
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Link.
Zodra ze in m'n fotoalbum staan.
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:07:09 #296
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_31872448
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:55 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nieuw hier!?

Nee, ben alleen niet zo vaak meer in de SC
pi_31872466
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:04 schreef du_ke het volgende:
Tegelijkertijd heb je er geen problemen mee dat het klimaat verpoerd wordt en ons (en dus ook dat van diverse dieren) leef klimaat er door de vele emissies niet fijner op is geworden
Ja het is ook lastig te rijmen. Ik modder tussen twee principes in.
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:08:29 #298
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31872497
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:08 schreef Floripas het volgende:
Zeg, wie is het homunculus?

Heb jij iets tegen kleine mensen?
Thorbecke, geloof ik.
pi_31872517
Et
pi_31872522