Dat zie je toch al gebeuren in de VS dat, voor zover ik kan zien, steeds meer op een politiestaat begint te lijken en waar de president zelfs het martelen van mensen als optie ziet?quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:28 schreef Floripas het volgende:
Stelling: als we de rechtsstaat verder afbreken, zoals Wilders c.s. voorstaan, dan geven we niet alleen terroristen hun zin, maar lopen we ook nog eens het gevaar onze democratie en rechtsstaat, die we met die maatregelen juist willen beschermen, te verliezen.
Voor jou misschien wel, voor de Wildersen in nederland helaas niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:30 schreef Argento het volgende:
Ja, maar dat lijkt me een open deur.
Ik denk zelf dat sommige maatregelen best genomen kunnen worden mits daar genoeg zekerheden ingebouwd worden en dat er een duidelijke termijn gesteld wordt hoelang zo'n maatregel van kracht mag blijven zonder dat dit de rechtsstaat aantast. Zo'n voorstel van Donner om tereur goed te praten te verbieden is idioot en levensgevaarlijk, want wie bepaalt wat tereur is. Gelukkig hebben we de VVD nogquote:Op dinsdag 1 november 2005 13:28 schreef Floripas het volgende:
Stelling: als we de rechtsstaat verder afbreken, zoals Wilders c.s. voorstaan, dan geven we niet alleen terroristen hun zin, maar lopen we ook nog eens het gevaar onze democratie en rechtsstaat, die we met die maatregelen juist willen beschermen, te verliezen.
Waarom gaan we er dan mee door?quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:30 schreef Argento het volgende:
Ja, maar dat lijkt me een open deur.
Oh ja?quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Tussen haakjes Ignatieff is liberaal-conservatief? Liberaal-democraat toch eerder, dacht ik?
Dat is pure logica. Ik begrijp die ook niet...quote:Overigens mbt deze kwestie wordt de Weimarrepubliek veelvuldig aangehaald. M.n. vaak door neoconservatieven in de VS. Die stellen dat een (links-)liberale democratie op de duur slap en decadent wordt en het gevaar loopt overgenomen te worden door een dictatoriaal autoritair systeem zoals tijdens Weimar. We moeten ons beveiligen tegen het gevaar overgenomen te worden door een dictatoriaal autoriteir bewind door... een conservatief autoritair bewind in te stellen. Wilders c.s. nemen deze argumentatie over en zijn en passant bereid om een flink aantal liberale uitgangspunten van de democratie te slopen.
We, als in, wij, Nederland, ons ministerie van justitie.quote:
Ik weet het niet, hoor. Drie bivakmutsen en een bom die ik zelfs beter zou kunnen bouwen als weak ass alfa: die gast vindt aandacht gewoon heerlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:45 schreef Chewie het volgende:
Over Samir A denk ik dat je het een beetje mis hebt, ik denk dat er met de huidige wetgeving (die de rechtsstaat zeker niet afbreekt) genoeg grond was om hem te arresteren en je maakt dit soort idioten ook geen martelaar door ze in de cel te zetten maar door ze juist hun gang te laten gaan.
Liberaal-conservatief bestaat niet hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh ja?
Ik ben zo links en zo progressief dat ik iederéén een liberaal-conservatief vind.![]()
Komt voort uit de angst voor het nazisme. Neoconservatisme is een stroming, bijna politieke sekte, van én voor m.n. Joodse voormalig progressieven, die zich uit teleurstelling in de jaren 50 afkeerden van FDRs New Deal politiek, invloedrijk onder progressieven in de VS tot aan zelfs Clinton. Social wellfare maakt de mensen afhankelijk, de wellfare state maakt de mensen genotszuchtig, slap en decadent, indien zich onverhoopt een crisis voordoet dan valt de massa wat al te gemakkelijk ten prooi aan politieke stromingen zoals het nazisme tijdens de Weimarrepubliek. Om dit voor te zijn moet je de massa onder de knoet brengen via een conservatief autoritair systeem.quote:Dat is pure logica. Ik begrijp die ook niet...
Omdat het een open deur is dat terrorismebestrijding gebaat is bij verdergaande (dwingende) overheidsbevoegdheden, hetgeen onherroepelijk een beperking van de privacy (en vrijheden in meer algemene zin) met zich brengt, hetgeen ook betekent dat de bescherming van de burger tegen de dwingend optredende overheid beperkt wordt, hetgeen een verzwakking van de fundamenten van de rechtstaat betekent.quote:
Ja, okee, maar zijn tijd is zo ook weer over.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
We, als in, wij, Nederland, ons ministerie van justitie.
Als in, "bewijsmateriaal" van de AIVD toestaan in rechtsspraak.
Hij is dan ook een Canadees.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Liberaal-conservatief bestaat niet hoor.. Dat zijn de twee uitersten in het Anglo-Amerikaanse politieke landschap. Ignatieff is een liberaal-democraat, vergelijkbaar met D66 in ons land schat ik in.
[..]
Waarom verzwak je de rechtsstaat als je de burger tegen de overheid beschermt?quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:56 schreef Argento het volgende:
[..]
Omdat het een open deur is dat terrorismebestrijding gebaat is bij verdergaande (dwingende) overheidsbevoegdheden, hetgeen onherroepelijk een beperking van de privacy (en vrijheden in meer algemene zin) met zich brengt, hetgeen ook betekent dat de bescherming van de burger tegen de dwingend optredende overheid beperkt wordt, hetgeen een verzwakking van de fundamenten van de rechtstaat betekent.
Wat vind jij?quote:Het een volgt uit het ander. Dát de rechtstaat aan betekenis verliest als het gaat om terrorismebestrijding op de schaal die wij hier voorstaan, is een open deur. Het is echter geen open deur of wij die beperkingen van de rechtstatelijkheid moeten accepteren, omwille van de bescherming tegen terrorisme. Dat is een keus en waarschijnlijk (helaas) een politieke keus.
Al jaren terug las ik een artikel (PDF, pagina 10) over angst en bowling for columbine. Uitstekend artikel: http://www.groningerstudentenbond.nl/nl/organen/ns/ns31/ns3.pdfquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:02 schreef aldo71 het volgende:
Angst is een geweldig gereedschap voor politici om er van alles doorheen te drukken, Hitler, Bush, Balkenende, alles lukt je als de mensen maar bang zijn.
Hier zijn wel films over gemaakt, (kan me even niet te binnen schieten welke)
Maar het is ook de media die hier een deel in heeft. Ik zag laatst weer een voorbeeld van dit soort angstzaaierij:
Het ging over statistieken in de criminaliteit, en ik zag terwijl daarover verteld werd constant marokanen en turken in beeld, dit terwijl het commentaar en onderwerp algemeen waren, het woord marokaan of turk is niet gevallen. Zo worden we geconditioneerd, om zo te denken.
Ik vraag me af of daar opzet achter zit? Of dat dit min of meer bewus gaat bij de makers van het nieuws.
On Topic: Maar ansgt is dus een goed gereedschap om iets voor elkaar te krijgen. Al was het maar een oorlog om olie in de golf.
Maar het zijn ook de burgers die erin trappen. Terwijl de criminaliteitscijfers dalen, worden mensen steeds banger. Als je wil zien waar dit heen gaat en hoe het in elkaar zit:
Bowling for Columnbine van Micheal Moore.
Leg uit.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Soms heb ik de indruk dat justitie betreffende de moslim terroristen aan dezelfde tunnelvisie lijdt als in de zaak van die kindermoord in Rotjeknor
Onderbouw dit eens wat beter, er zijn namelijk ook voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat "angst" juist het tegenovergestelde bereikt heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:02 schreef aldo71 het volgende:
Angst is een geweldig gereedschap voor politici om er van alles doorheen te drukken, Hitler, Bush, Balkenende, alles lukt je als de mensen maar bang zijn.
Ik heb dit niet gezien maar uit statistieken blijkt altijd dat allochtonen een buitenproportioneel aandeel hebben in de criminaliteit hebben en vind ik de keus om allochtonen te laten zien in de beelden niet zo vreemd.quote:Hier zijn wel films over gemaakt, (kan me even niet te binnen schieten welke)
Maar het is ook de media die hier een deel in heeft. Ik zag laatst weer een voorbeeld van dit soort angstzaaierij:
Het ging over statistieken in de criminaliteit, en ik zag terwijl daarover verteld werd constant marokanen en turken in beeld, dit terwijl het commentaar en onderwerp algemeen waren, het woord marokaan of turk is niet gevallen. Zo worden we geconditioneerd, om zo te denken.
Ik vraag me af of daar opzet achter zit? Of dat dit min of meer bewus gaat bij de makers van het nieuws.
Ik zou Micheal Moore nu niet echt een objectieve bron noemen, het is waar de de criminaliteit gedaalt is sinds ze begonnen te meten in 1973 maar de laatste 3 jaar is dat ook alweer gestabiliseerd en is het nog maar de vraag waar Moore de beelden vandaan haalde voor Bowlingfor Columbine, want er zijn namelijk steden in de VS die juist een stijging hebben laten zien in vooral de zware criminaliteit zoals moord.quote:On Topic: Maar ansgt is dus een goed gereedschap om iets voor elkaar te krijgen. Al was het maar een oorlog om olie in de golf.
Maar het zijn ook de burgers die erin trappen. Terwijl de criminaliteitscijfers dalen, worden mensen steeds banger. Als je wil zien waar dit heen gaat en hoe het in elkaar zit:
Bowling for Columnbine van Micheal Moore.
Hoe moet ik dat uitleggen, mmmquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |