Ik neem altijd vanille, bevalt me prima.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:17 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
@ mr J, die link voor die whey wat jij me gaf smaakt die vanille nog een beetje. Heb zelf alleen nog maar aardbei gehad van verschillende merken, maar wil nu toch wel eens een andere smaak
Yeps, kan je zelfs dood aan gaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:15 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wisten jullie trouwens dat heel veel water in korte tijd drinken ook erg slecht is?![]()
Maak je niet druk, denk dat niemand hier eigenlijk een antwoord van enig niveau van jou verwacht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:46 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik kan geen simpeler voorbeeld bedenken hoor. misschien is 1 van de bijwerkingen van steroids wel dat je langzaam hersendood wordt. sorry maar ik kan echt geen simpeler en duidelijkere uitleg bedenken.
Meer dan 6 liter is dodelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:15 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wat een discussie in dat vorige topic. Iedereen maakt voor zich de keuze of ie AS wil gebruiken of niet en dat zou men gewoon moeten respecteren.
Wisten jullie trouwens dat heel veel water in korte tijd drinken ook erg slecht is?![]()
Per hoeveel tijd?quote:
Bij het zien van dat filmpje vraag ik mij 2 dingen af.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:58 schreef NotoriousJw het volgende:
http://media.putfile.com/Coleman-Angry
de enigste kans dat badell & jay op de '0 heeft, is als ronny doodvaltquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:58 schreef NotoriousJw het volgende:
pruik?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:30 schreef boempa het volgende:
[..]
Bij het zien van dat filmpje vraag ik mij 2 dingen af.
Hoe weten de professionals hun hoofdhaar te behouden, terwijl er zovele anderen kaal worden? (ivm. testosteron als ik mij niet vergis)
En hoe krijg je van die gespierde onderarmen?
Het lijkt me heel veel uit te maken wanneer je wat zwaarder gaat bankdrukken ivm. de polsen, of helpt dat niet zoveel?
Ik doe sinds een paar dagen extra oefeningen voor mijn onderarmen, omdat ik het idee heb dat die anders achterblijven als de rest wel wat gaat groeien.
Zijn er mensen die mij hier wat meer duidelijkheid over kunnen geven?
Alvast bedankt.
Ik kan me niet voorstellen dat er producten bestaan die daadwerkelijk haarverlies tegengaan, maar ik heb het wel vaker mis.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:35 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
pruik?ze gebruiken wel producten tegen haarverlies
en voor onderarmen, moet je gaan squatten of zo'n pols-rolbeweging doen met een lichte barbell op een bankje
Hoofdhaar verliezen is grotendeels erferlijk bepaald. De conversie van testoseron naar DHT kan ervoor zorgen dat dit proces versneld wordt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:30 schreef boempa het volgende:
[..]
Bij het zien van dat filmpje vraag ik mij 2 dingen af.
Hoe weten de professionals hun hoofdhaar te behouden, terwijl er zovele anderen kaal worden? (ivm. testosteron als ik mij niet vergis)
En hoe krijg je van die gespierde onderarmen?
Het lijkt me heel veel uit te maken wanneer je wat zwaarder gaat bankdrukken ivm. de polsen, of helpt dat niet zoveel?
Ik doe sinds een paar dagen extra oefeningen voor mijn onderarmen, omdat ik het idee heb dat die anders achterblijven als de rest wel wat gaat groeien.
Zijn er mensen die mij hier wat meer duidelijkheid over kunnen geven?
Alvast bedankt.
Wat een arrogante gasten zegquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:58 schreef NotoriousJw het volgende:
Waar spreek ik mijzelf tegen dan.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:53 schreef Del_Toro het volgende:
je spreekt je telkens jezelf tegen
hihi
juist niet goed. In het begin kan je veel sterker worden zonder dat je bang hoeft te zijn voor je pezen en banden -- simpelweg omdat je geen zware gewichten kan tillen waarmee je ze zou kunnen beschadigen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:09 schreef LedZep het volgende:
Ja, die voorbereiding is nodig. 15-20 reps in het begin is zeer aan te raden, omdat de spieren in die tijd nog totaal niet gewend zijn aan het werkelijke trainen.
Nee, absoluut niet. Op 1 voorwaarde: dat je techniek goed is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:13 schreef RFG het volgende:Overal lees ik dat je bij de meeste krachttraining oefeningen 4 tot 12 reps moet doen. De schema's bij ons gaan er echter vanuit dat ik 20 reps maak per set. Dit geeft eerder de indruk dat je dan meer bezig bent met spierversteviging dan echte spieropbouw. Volgens de instructrice was dit ook om te zorgen dat je spieren en pezen etc kunnen wennen aan zwaardere belasting, om blessures te voorkomen. Dit zou ik dan twee maanden moeten volhouden. Nou zie ik daar ook wel wat in, maar twee maanden lijkt me wel erg veel. Is dit echt nodig?
Een spier weet het verschil niet tussen al die oefeningen. Hij trekt alleen in de lengterichting samen, dus welke houding je lichaam of het gewicht aanneemt doet er niet toe. Dat is alleen van belang bij het bepalen van de totale belasting op alle spiergroepen die met een oefening worden gebruikt.quote:Daarnaast nog een vraag over het doen van verschillende oefeningen per spiergroep. Is dat echt noodzakelijk voor een goede spiergroei?
"Work capacity", zoals het zo mooi heet, is trainbaar. Daar wen je dus wel aan als je regelmatig traint om die te vergroten. Je totale volume (totaal aantal herhalingen x gewicht) laten fluctueren werkt het makkelijkst. Ook kan je spelen met de rust tussen de series: 3 series van 8 met 1 minuut rust of 5 minuten rust... dat scheelt ook heel veel.quote:Ik heb gemerkt dat mijn spieren na 3 sets van 1 oefening al behoorlijk vermoeid zijn en ik denk niet dat er dan nog kracht over is om nog een oefening met zoveel sets te doen.
Ik zit al 16 jaar tussen de gewichten en ik heb datzelfde gevoel nog bijna wekelijks.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:36 schreef LedZep het volgende:
Dan is dat mij verkeerd verteld.
Waar ik train, is een soort schuine bank met onder/achteraan rollen voor tegen de kuiten, en dan lig je als het ware met je onderlichaam.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:47 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand tips hoe je spanning/pijn van je onderrug kan krijgen? Beetje rek oefeningen, geen fysio
Eensch. Alleen al over de noodzaak van eiwitsupplementen kom ik van alle kanten tegenstrijdige (overtuigende) argumenten tegen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:46 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Ik zit al 16 jaar tussen de gewichten en ik heb datzelfde gevoel nog bijna wekelijks.Dat is de mindere kant van blijven researchen: je moet telkens je denkbeelden weer aanpassen.
Op die manier blijf je dus wel altijd ongeveer dezelfde hoeveelheid series en herhalingen doen. Verhoog je je work capacity, dan kan je in dezelfde hoeveelheid tijd en met hetzelfde gewicht méér series met méér herhalingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:13 schreef diep-in-de-war het volgende:over die work capacity, ik denk dat je beter 3 of 4 oefeningen goed zwaar kan pakken en dan de volgende spiergroep doen, dan uren trainen wat ik ook vaak zie. ik train alleen altijd binnen het uur 2 spiergroepen (met z'n 2en max 1,5 uur) en dan ga ik meteen kwark rammen.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Een voorbeeld:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
kun je dat verduidelijken? ik heb jaren lang 3 oefeningen 3 sets per spiergroep gedaan. beviel me altijd perfect. nu doe ik 4 oefeningen 2 sets per spiergroep. bedoel je de rust tijd varieeren?
Quads en rug op 1 dag. Volgens mij de 2 grootste spiergroepen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:46 schreef Del_Toro het volgende:
kunt perfect squatten & deadliften op de zelfde dag
1,5.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:04 schreef LedZep het volgende:
Als je borst en triceps niet op 1 dag doet train je de triceps eigenlijk 2 keer per week toch?
tenzij je cataract of zo wilt, dont do itquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:14 schreef LedZep het volgende:
Hoe staat men hier trouwens tegenover het gebruik van de trilplaat voor het (extra) trainen/ stimuleren van buik- en beenspieren?
Nee hoor, omhoog komen vanuit je gebogen knieen is benen, het strekken (schouderbladen naar achteren trekken) is voor je rug.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:14 schreef LedZep het volgende:
Eerste deel van de deadlift is voor de rug en het tweede deel (als je al bijna rechtop staat) voor je benen meende ik.
Hij doelt volgens mij op zijn eerdere bewering. Dus dat zijn eerdere bewering in werkelijkheid andersom is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:26 schreef diep-in-de-war het volgende:
hoezo andersom als je je schouderbladen achteruit ramt train je je benen?
Het lijkt mij dat ze gewoon niet zo zwaar moet gaan trainen. Sowieso met lage gewichtjes beginnen. Maar dan gewoon veel reps. Of zeg ik hier nu iets heel stoms?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:05 schreef NotoriousJw het volgende:
vriendin van mij (is 16) en wil aan krachttraining gaan doen. Ze wil dus redelijke vormen gaan zien in haar lichaam. Maar ik weet niet precies wat ik haar moet aanraden voor soort training, i.v.m. dat ze nog in de groei is. Iemand tips?
Dit had ik ook al in gedachten, maar dat is niet haar gedachte achter de sport. Ze wil "groot" worden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:35 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze gewoon niet zo zwaar moet gaan trainen. Sowieso met lage gewichtjes beginnen. Maar dan gewoon veel reps. Of zeg ik hier nu iets heel stoms?
Kan ze trouwens niet voor een jaartje of 2 een andere sport doen? Als je begint, kan je beter goed beginnen denk ik dan.
Wil ze ook wel, heeft ze geen problemen mee, maar ik vraag me af of dat op 16 1/2 jaar geen negatieve gevolgen kan geven.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:59 schreef diep-in-de-war het volgende:
als ze groot wil worden moet ze gewoon als een man trainen lijkt me.
Het beste is een combi van krachttraining en wat cardio.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:05 schreef NotoriousJw het volgende:
vriendin van mij (is 16) en wil aan krachttraining gaan doen. Ze wil dus redelijke vormen gaan zien in haar lichaam. Maar ik weet niet precies wat ik haar moet aanraden voor soort training, i.v.m. dat ze nog in de groei is. Iemand tips?
Moet je idd mee uitkijken, met dat soort grapjes. Ik heb een chronische rugblessure opgelopen door o.a. langdurig te deadliften (en ik deed het nog correct ook).quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:16 schreef TheVotary het volgende:
.
Meesterlijke oefenening trouwens de deadlift. Alleen spijtig genoeg heb ik daar wel een blessure aan mijn onderrug bij opgelopen een x aantal maanden geleden, wat nog steeds niet helemaal over is. Ben 's ochtends soms nog steeds behoorlijk stijf in de rug als ik wakker wordt. Als ik bezig ben heb ik er weinig last van. Alleen 's avonds dan voel je soms van die steekjes in de onderrug.
Toch misschien maar eens naar binnnen lopen bij een chiropractor binnenkort.![]()
Denk dat dan ook het beste is als je de deadlift als laatste oefening neemt voor de rug, zodat je niet meer voluit kan gaan hiermee en de kans op blessure flink afneemt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:58 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Moet je idd mee uitkijken, met dat soort grapjes. Ik heb een chronische rugblessure opgelopen door o.a. langdurig te deadliften (en ik deed het nog correct ook).
Nee eerst je rug. Als je eerst je biceps gaat trainen kan je nooit meer voluit gaan met je rug, omdat je biceps dan de beperkende factor is. Het is ook gelijk een goede warmingup voor je biceps zoals al gezegd is. Als je het toch anders wil, moet je je biceps op een andere dag trainen.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:52 schreef Invert het volgende:
Ja dat snap ik.. maar m'n biceps waren dus zo verzuurd dat ik nauwelijks nog m'n arm kon buigen met hele lichte gewichten dus dat schiet niet op dan. En ik train idd altijd armen samen met rug, gisteren met rug begonnen. Probeer het de volgende keer wel andersom.
Dat schema houd ik nu ook aan ja, al zit ik eraan te denken om toch een 4e dag te doen. Je redt het soms nog steeds niet binnen een bepaalde tijd met dit schema.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:39 schreef Mr.J het volgende:
Rug + benen?
Zijn je 2 grootste spiergroepen. Zou ik zeker niet samen trainen. Borst, biceps, triceps / benen, kuiten, buik / schouders, rug zou ik doen.
Het typte oefening is zeker wel belangrijk, er is een heel groot verschil tussen de leg press en de squat die meestal uitgevoerd worden als je bezig bent met de benen trainen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:15 schreef LedZep het volgende:
Ja idd, maar mijn vraag is eigenlijk meer gericht op de oefeningen die in het schema staan. Is het type oefening ook erg belangrijk? Of maakt het eigenlijk geen donder uit welke oefeningen je doet, als je maar een paar oefeningen voor desbetreffende spier uitvoert?
Je zou voor de rug de deadlift er nog bij kunnen doen voor je onderrug (uitvoering is hier zeer belangrijk) en voor de bovenkant van de trapezius kan je shrugs doen, middenpartij wordt al wel beetje mee getrained door roeien maar kan ook optimaler.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:15 schreef LedZep het volgende:
Ja idd, maar mijn vraag is eigenlijk meer gericht op de oefeningen die in het schema staan. Is het type oefening ook erg belangrijk? Of maakt het eigenlijk geen donder uit welke oefeningen je doet, als je maar een paar oefeningen voor desbetreffende spier uitvoert?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:54 schreef Del_Toro het volgende:
aargh kut dbb
quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:04 schreef frenkck het volgende:
Staan bij schouderoefening of bicep oefening zou ik zelf niet doen, want je gaat misschien beetje smokkelen met je benen hierbij om ze hoger te krijgen. Als je zit kan je echt niet smokkelen en moet alle kracht echt uit die spier komen.
Komt een beetje door m'n meisjes middel. Ik heb zonder m'n huidige lovehandles danquote:Op zondag 6 november 2005 12:32 schreef Mr.J het volgende:
En al geprobeerd je onderrug te versterken?
Weet niet of het een spier of wervel kwestie is echter.
En hij praat ook redelijk slaapverwekkend ja.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:13 schreef diep-in-de-war het volgende:
echt continu, ook als ie een verhaal in de camera verteld alle kanten op kijken terwijl ie met niemand in de gym praat. zelfs niet met zijn vriendin die zijn trainingsmaatje is.
Je v-shape komt er idd erg goed uit.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:45 schreef dewd het volgende:
[..]
Komt een beetje door m'n meisjes middel. Ik heb zonder m'n huidige lovehandles daneen minmaal middeltje smaller dan die van m'n beide zussen. En die zijn niet flink. Natuurlijk probeer ik wel m'n onderrug te versterken maar het taps toelopen van je middel naar je schouders is ook wel een leuk gezicht. Het oog wil ook wat
I know.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:06 schreef Del_Toro het volgende:
je moet es doorzappen tot het moment dat ie de inhoud van z'n frigo toont, en dan moet je stapvoets vooruit en de inhoud vd deur vd frigo zien, ra ra ra wat daarin zit
En waarom niet?quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:05 schreef diep-in-de-war het volgende:
hehe hij is ook niet een van de slimste dus.
Ja dat begrijp ik.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:03 schreef diep-in-de-war het volgende:
af en toe is een training aan 1 van die 2 spiergroepen besteden bv. of wat oefeningen meer ervoor doen. of gaan trainen met iemand achter je. enz enz.
Mooier gespierd? Een spier groeit of hij groeit niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:25 schreef Logitik het volgende:
Na de eerste zin gezelen te hebben in de OP:
Thuistrainen kan best goed zijn! Ik doe het nu al een jaar, en ik ben al best gespierd!
moet ik bijzeggen dat trainen in de sportschool wel uitgebreider is, waardoor je "mooier" gespierd wordt. Maar thuis kan je ook genoeg doen
Ik ben laatste tijd iets te loos gegaan denk ik, alles ging keihard vooruit. Is nogal logisch natuurlijk in de eerste maanden, maar onderarmen liepen beetje achter. Heb nu dus beetje last van aanhechting aan de ellepijp. Heb dus last van stekende pijn wat je echt tot op het bot voelt als je een dumbbell terug legt. Ga denk eerst maar eventjes rusten totdat het weg is en dan mijn onderarmen maar rustig gaan trainen. Echt prettig is het niet.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:13 schreef diep-in-de-war het volgende:
net godverdomme vreselijk loos gegaan in de sportschool godverdomme. lekker man dat trainen.
spotten je ma&pa dan als je >200kg bankdrukt?quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:25 schreef Logitik het volgende:
Na de eerste zin gezelen te hebben in de OP:
Thuistrainen kan best goed zijn! Ik doe het nu al een jaar, en ik ben al best gespierd!
moet ik bijzeggen dat trainen in de sportschool wel uitgebreider is, waardoor je "mooier" gespierd wordt. Maar thuis kan je ook genoeg doen
Rows heb ik in mijn schema zitten ja, maar heb weinig zin in die pijn die dan maar blijft. Het is van het weekend weer goed herstelt, dus ga het maandag toch maar weer rustig proberen. Heb namelijk erg weinig zin om een weekje over te slaan.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:57 schreef Semargofni het volgende:
Onderarmen train je zowieso toch al mee? Zeker als je rows in je schema hebt. Maar als jij ze nog apart wil trainen moet je dat natuurlijk doen.
Doe dan gewoon 2x p/w een full body workout. Ik heb dat ook een maandje gedaan, omdat ik simpelweg geen tijd had voor 4 trainingen p/w.quote:Op zondag 13 november 2005 17:19 schreef LedZep het volgende:
Op sommige andere fora is de discussie al losgebarsten over het 1 of 2 keer trainen van een spier per week, in een UB/LB schema. Dus op dag 1: borst, schouders, rug en armen; dag 2: benen (en buik denk ik), en dan dag 3 en 4 weer hetzelfde als op dag 1 en 2. Persoonlijk denk ik niet dat het beter is, maar hoe zijn de meningen hier?
(Argumenten voor zijn onder andere dat het beter is om een spier tweemaal iets lichter te belasten dan eenmaal helemaal tot het maximum, dat zou slecht zijn voor het zenuwstelsel)
yeah die dippen&hammercurls zijn kickass voor je triceps vind ik,quote:Op zondag 13 november 2005 12:50 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja ik snap hem ook niet, dan pak je je onderarmen goed aan denk je?
Wat een enorme bullshit zeg. Laat het CDA zich ff lekker ergens anders mee bezig houden. Hoe wouden ze dat gaan doen dan met nierpatienten die EPO gebruiken, ook meteen maar schorsen bij de sportschool? En dat is maar 1 van de voorbeelden.quote:Op maandag 14 november 2005 11:18 schreef diep-in-de-war het volgende:
CDA: Dopingcontrole in sportscholen
geweldig (was mijn eerste gedachte)
dat tuig vergaderd maar op onze kostenquote:Op maandag 14 november 2005 13:30 schreef TheVotary het volgende:
Zijn ze nu helemaal doorgeslagen, wat een waanzinnig (in de negatieve zin) idee.
Maargoed, dit is gewoon weer zo'n proefballon waar ze weer een weekje zoet mee zijn en het daarna in de prullenbak gooien. Ga zo door....![]()
![]()
En dan mijn urine filteren en weer doorverkopen zeker.quote:Op maandag 14 november 2005 11:18 schreef diep-in-de-war het volgende:
Gaan we weerquote:Op maandag 14 november 2005 11:18 schreef diep-in-de-war het volgende:
yeah met één knie op een bank en vooruit leunenquote:Op maandag 14 november 2005 09:07 schreef Mr.J het volgende:
Hammercurls voor je triceps?
met je volle gewicht leunen op je voorarmen zal ze wel doen groeienquote:Op maandag 14 november 2005 11:16 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja en dippen voor onderarmen?
ik heb toch niks te verbergen, mogen ze die anabolenbillys opsluitenquote:Op maandag 14 november 2005 11:18 schreef diep-in-de-war het volgende:
Dippen 15 keer, zonder extra gewicht.quote:Op maandag 14 november 2005 15:26 schreef diep-in-de-war het volgende:
dan kan ik 14 keer
echt vet grappig, dat is echt een oefening waarbij ik 20kg gewicht op me rug hang.
met optrekken kan ik dat maar met 8 kg en dan haal ik de 7 nog maar.
Ookal ga je op je hoofd staan het lijkt me schier onmogelijk om met hammercurls je triceps te trainen...quote:Op maandag 14 november 2005 15:16 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
yeah met één knie op een bank en vooruit leunen
quote:Op maandag 14 november 2005 15:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ookal ga je op je hoofd staan het lijkt me schier onmogelijk om met hammercurls je triceps te trainen...
1. Niemand heeft het recht om mensen tegen hun zin een test af te nemen. Integriteit van het lichaam heet zoiets. Plan is dus onmogelijk uitvoerbaar.quote:Op maandag 14 november 2005 15:18 schreef Del_Toro het volgende:
ik heb toch niks te verbergen, mogen ze die anabolenbillys opsluiten![]()
![]()
N00b alert!quote:
Dat is dus strekken en idd voor je triceps, maar dat noem je extension.quote:
Ja, DIE wel, ja. Helaas (voor hem) heeft de grote expert Del_Toro het daar niet over.quote:Op maandag 14 november 2005 16:35 schreef diep-in-de-war het volgende:
hammer curls zijn voor den biceps
De brachialis is de spier die ongeveer aan de buitenkant van de onderkant van de biceps zit (leuke zin). Daaronder zit de brachioradialis, die het verbindingsstuk is tussen boven- en onderarm. (Hoewel de brachialis ook dicht bij de elleboog zit)quote:Op maandag 14 november 2005 16:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat is dus strekken en idd voor je triceps, maar dat noem je extension.
Ga je echter zitten en doet ongeveer dezelfde beweging, maar dan dus arm buigen pak je dat stukje onderarm wat een stukje doorloopt in je bovenarm, je brachialis dacht ik.
al noemde het professor-in-de-kont-neuken, de beweging met je arm blijft de hammercurlquote:Op maandag 14 november 2005 16:31 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
N00b alert!![]()
Dat zijn tricep kickbacks, schattebout. Vandaar ook de naam van het filmpje: Triceps/DBkickback.
quote:Op maandag 14 november 2005 16:29 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
1. Niemand heeft het recht om mensen tegen hun zin een test af te nemen. Integriteit van het lichaam heet zoiets. Plan is dus onmogelijk uitvoerbaar.
fijn, dan blijven ze maar thuis trainen
2. Brede Piet in de sportschool is blijkbaar een groter gevaar voor de samenleving dan (niet trainende) Ahmed en zn 40 rovers?
'k weet niet wat die ermee te maken hebben, maar het motiveren van mensen om zonder performance enhancing drugs te sporten, moet beter, als je enkel dope moet gebruiken om door je plateaus te geraken![]()
3. Niet iedereen die breder is dan jou gebruikt AS. Er zijn ook een hoop mensen die gewoon weten wat ze aan het doen zijn.
dan zullen die er ook geen probleem mee hebben![]()
Nee hoor, wat ik al zei; strekken = triceps = dumbbell extension. Curlen = buigen = hammer curl.quote:Op maandag 14 november 2005 18:10 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
al noemde het professor-in-de-kont-neuken, de beweging met je arm blijft de hammercurl
denk het niet, maar het voelt wel goed aanquote:Op maandag 14 november 2005 18:38 schreef LedZep het volgende:
Vraag: is het hebben van spierpijn werkelijk noodzakelijk? Ook hierover schijnen de meningen nog al verdeeld te zijn, maar ik heb gewoon vrijwel nooit enige last ervan. Terwijl ik elke spier toch (mijns inziens) goed en stevig train.
Betekent dus dat je genoeg eiwitten binnen krijgt voor herstelquote:Op maandag 14 november 2005 18:57 schreef LedZep het volgende:
Nou, bijvoorbeeld gisteren heb ik borst, biceps, triceps getraind, en vlak na het trainen heb ik altijd wel een "stijf" gevoel in de getrainde spieren, maar dat houdt al gauw op. De dag erna voel ik er weinig meer van.
Gelukkig is dat hele plan van de tafel geveegdquote:Op maandag 14 november 2005 16:29 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
1. Niemand heeft het recht om mensen tegen hun zin een test af te nemen. Integriteit van het lichaam heet zoiets. Plan is dus onmogelijk uitvoerbaar.
2. Brede Piet in de sportschool is blijkbaar een groter gevaar voor de samenleving dan (niet trainende) Ahmed en zn 40 rovers?
3. Niet iedereen die breder is dan jou gebruikt AS. Er zijn ook een hoop mensen die gewoon weten wat ze aan het doen zijn.
Ah, dus chest-supported rows is eigenlijk ook gewoon bankdrukken. Right, nu begrijp ik het.quote:Op maandag 14 november 2005 18:10 schreef Del_Toro het volgende:
al noemde het professor-in-de-kont-neuken, de beweging met je arm blijft de hammercurl
Was ook totaal niet uitvoerbaar. Maar goed, meneer Atsma heeft z'n 5 minutes of fame eventjes gehad.quote:Op maandag 14 november 2005 23:46 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Gelukkig is dat hele plan van de tafel geveegd
Dat wist je niet?!quote:Op dinsdag 15 november 2005 08:26 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Ah, dus chest-supported rows is eigenlijk ook gewoon bankdrukken. Right, nu begrijp ik het.![]()
Hoe zit dit nou? Als ik bijv. mijn biceps pak heb ik niet altijd dat gespannen gevoel na afloop van de oefening? Is dit vereist voor spiergroei?quote:Op maandag 14 november 2005 19:44 schreef LedZep het volgende:
Zelfs al zou ik te ver doorgaan (wat ik niet denk) dan zou ik toch juist méér spierpijn moeten hebben?
Dan heb ik een flink pomp gevoel, maar als ik daarna de triceps doe is het gevoel in mijn biceps na een half uur weg.]
Zit al 16 jaar tussen het ijzer en leer elke dag nog wat bij. Wel raar dat het altijd jonge kinderen zijn die de wijsheid in pacht hebben. Blijkbaar heb ik veel verkeerd begrepen in mn jeugd.quote:
Hoog metabolisme.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:01 schreef LedZep het volgende:
Hoe kom je op 9% zonder cardio?
Ectooooquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoog metabolisme.
Zet helaas daarom ook erg langzaam massa aan. Maar goed, elk beetje massa dat je aanzet toont meteen erg goed.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik moet elke dag 30 km fietsen, dat vind ik wel genoeg cardio
Mja ik heb ook de vervelende eigenschap om veel om mijn buik aan te zetten. Ben overal perfect droog (je ziet de aderen overduidelijk lopen tijdens inspanning) en met huidplooi meting kom ik rond de 9 à 10% uit. Ik heb echter duidelijk een behoorlijke vetlaag over mijn buikspieren zitten die nergens anders aanwezig is.quote:Op maandag 21 november 2005 23:56 schreef RFG het volgende:
Qua vetpercentage blijf ik rond de 11% steken, wat teveel is aangezien ik nog een vetrandje heb
Heb mijn cardio maar opgeschroeft van 3x per week hardlopen naar 5x, en fitness wat actiever. Verder mijn dieet nog stricter gemaakt. Ben ook maar overmatig veel water gaan drinken. Als dat allemaal nog niks uitgehaald heeft over een paar weken ga ik toch eens kijken of er goede hulpmiddelen zijn
Ik weeg momenteel zo'n 76,5 kilo dus dat valt op zich nog wel mee denk ik vergeleken met sommigen van julliequote:Op maandag 21 november 2005 23:59 schreef diep-in-de-war het volgende:
jezus 5x cardio, das best veel. wat eet je wel niet per dag?
Behoorlijk frustrerend! Maar ik ga net zolang door tot het weg isquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:08 schreef frenkck het volgende:
Mja ik heb ook de vervelende eigenschap om veel om mijn buik aan te zetten. Ben overal perfect droog (je ziet de aderen overduidelijk lopen tijdens inspanning) en met huidplooi meting kom ik rond de 9 à 10% uit. Ik heb echter duidelijk een behoorlijke vetlaag over mijn buikspieren zitten die nergens anders aanwezig is.
Heb er nog nooit op gezeten, zie er alleen maar dikke huisvrouwen opquote:Op woensdag 23 november 2005 17:34 schreef Devlinsect het volgende:
Powerplate in combinatie met krachttraining werkt goed. Ben net aan de powerplate. Hoor van de collegasporters dat het wel degelijk je krachttraining bevordert.
Of het ook zo voor mij werkt moet blijken. Gisteren de benen met de plate gedaan. Lekker hoor die verzuring....
zijn er meer mannen die je kent die op zon ding staan?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:34 schreef Devlinsect het volgende:
Powerplate in combinatie met krachttraining werkt goed. Ben net aan de powerplate. Hoor van de collegasporters dat het wel degelijk je krachttraining bevordert.
Of het ook zo voor mij werkt moet blijken. Gisteren de benen met de plate gedaan. Lekker hoor die verzuring....
idd. ik ook. and that's not pretty to see.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:41 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Heb er nog nooit op gezeten, zie er alleen maar dikke huisvrouwen op
Waar zijn je benen in dat schema? 1x per week een spiergroep is voldoende en dan kan je je benen ook pakken. Laat ze niet achterlopen!quote:Op woensdag 23 november 2005 20:06 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Hier ook weer een vraagje
Ik ben nu bezig met stage, en ik haal het niet meer qua tijd om 3x per week, 2 spiergroepen te pakken. (5uur op, 6uur thuis)
En daarom train nu elke dag (6x in de week) 1 spiergroep, en daar ben ik een uurtje druk mee.
Maandag: Bi + Tricep
Dinsdag: Rug
Woensdag: Schouders
Dondag: Borst
Vrijdag: Bi + Tri
Zaterdag: Rug + alles wat leuk en/of nodig is
Maandag: Schouders
Dinsdag: Borst
enz...enz..
Meestal 4 setjes van 10, of op een slechte dag 4 setjes van 8.
Vaak train ik aan het eind ook nog het buikje.
Zoals je kan zien schuift alles gewoon door, dus per spier heb ik 4 nachten rust.
(ruim 8 uur slaap per nacht)
Maar nu zoek ik een goed eet-schema om te groeien!
Ik ben 1.86 en weeg nu 70 kilo met een vet randje.
Dat vet zit me niet in de weg, maar ik wil wel meer massa krijgen.
Toen ik begon met trainen woog ik altijd tussen de 64 en 66 kilo, dus er is al ruim 5 kilo bij!
Maar ik wil gewoon weer vooruit!
Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?
Naar mn werk neem ik altijd 8 snee brood mee, na het werken trainen en daarna een blikje tonijn á 150g.
Dit kan vast beter!
Wel oppassen welke pindakaas je neemt, sommige bevatten teveel transvetten.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:02 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik eet vaak droog brood, of brood met (pinda)kaas
Dat ding moest er eerst drie maanden staan en ik heb met diverse kerels erover gesproken voordat ik het aandurfde. En deze kerels zijn geen Gerard Joling typesquote:Op woensdag 23 november 2005 21:18 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
zijn er meer mannen die je kent die op zon ding staan?
Mn benen doe ik op de mountainbike!quote:Op woensdag 23 november 2005 22:23 schreef frenkck het volgende:
[..]
Waar zijn je benen in dat schema? 1x per week een spiergroep is voldoende en dan kan je je benen ook pakken. Laat ze niet achterlopen!
Ligt er ook aan wat er op die 8 broodjes zit, ham is beetje nutteloos. Probeer lekker veel kipfilet te eten en doe dubbele plakjes dan, anders heeft het nog geen zin.
Voor fitness mag dat dan voldoende zijn maar er ontstaat nu inflatie op het woord "bodybuilding".quote:Op donderdag 24 november 2005 09:50 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
Mn benen doe ik op de mountainbike!
Sta je om 5 uur op voor je werk/school of om te etenquote:Op zondag 27 november 2005 14:27 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik heb me verdiept in de wereld van de voeding, en kom op het volgende uit:
05:00 :: Brinta,melk + eiwit
08:00 :: Bruinbrood + kipfilet
09:00 :: Bruinbrood + gekookt ei
10:00 :: Roggebrood + kipfilet
11:00 :: Bruinbrood + pindakaas
12:00 :: Bruinbrood + kipfilet
13:00 :: Bruinbrood + pindakaas
14:00 :: Bruinbrood + kipfilet
15:00 :: Appel
16:00 :: Banaan
17:00 :: Kwark
18:00 :: Training
19:00 :: eiwit shake
20:00 :: Tonijn
Totaal:
Eiwit :: 225,9
Koolh :: 285,4
Vet :: 56,89
Kcal :: 2511
Het probleem:
Eiwit : 25,9 te veel:
Koolh :: 84,6 te weinig
Vet :: 11,89 te veel
Kcal :: 179 te weinig
Wat vinden jullie van het schema, en wat is de oplossing voor het probleem?
Zelf zie ik nog graag een warme maaltijd in de lijst, maar geen idee hoe ik dat ga doen...
Dat is ook het probleem sherlockquote:Op zondag 27 november 2005 17:02 schreef Devlinsect het volgende:
Leuk dat je een schema post, kun je iets vertellen over je lengte, gewicht en evt. je vetpercentage?
Denk dat je te weinig koolhydraten tot je neemt en wat te veel vet...
Kerel, dit is echt slecht voor je gebit, om 't uur iets eten.quote:Op zondag 27 november 2005 14:27 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik heb me verdiept in de wereld van de voeding, en kom op het volgende uit:
"lijst"
Verlaag het gewicht en verhoog de aantal bewegingen. Als je niets meer kan na de training, heb je te hard getraind.quote:Op maandag 28 november 2005 21:53 schreef SHE het volgende:
ok, SHE-tje is ook weer vol in de running...alleen stuit ik deze week ineens op een mateloos irritant gegeven
met name borst/tricep en bicep zit echt in not time vol...zo erg, dat ik echt nog geen veertje kan oppakken als ik klaar ben met trainen
Hoe haal ik net even dat beetje extra uit die spier?? Moet ik rekken? Creatine?
Ik word er gek van en wil er een set bij
IMijn schema is dik in orde, dus overbelasting is het niet..gun ze goed de rust. Voeding is ook in orde ( al eet ik weinig tot geen vlees meer, maar wel genoeg hoogwaardig eiwit )
Wat te doen??
maar serieus,quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:01 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Kerel, dit is echt slecht voor je gebit, om 't uur iets eten.
13 happies per dag... Ik zou d'r echt 'n paar samenvoegen hoor
Tandartsen raden aan 3x per dag. Maar daar moet je je niet te veel van aantrekken. Zolang je maar goed poetst is er geen probleem. De meeste mensen nemen maar 3 maaltijden per dag, maar vergeet niet dat elke kop thee/koffie of frisdrank ook je zuurtegraad veranderd. Dus al met al krijgt bijna iedereen veel meer dan 3 zuurmomenten per dag.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:24 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
maar serieus,
wat is de max per dag dan?
heheh, tjah, genetisch natuurlijk te verwachten, maar jou karakter heeft vast geen zin om zich daar aan aan te passenquote:
Absoluut niet waar.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:21 schreef diep-in-de-war het volgende:
genetica is gewoon een smoes.
Nouja eigenlijk is de oefening niet zo erg moeilijk, maar je verkloot je rug als je je rug niet hol houdt. Nu lijkt dat niet zo lastig, maar veel mensen hebben moeite om hun rug hol te houden en weten niet hoe ze hun bekken moeten kantelen. Dit is wel te leren en na enige oefening kan iedereen het, maar je moet het wel even weten.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:38 schreef Semargofni het volgende:
Wil eigenlijk weer gaan trainen, ook al is het thuis heb alle spullen ervoor dus... Nu doe ik al aan bankdrukken, squatten deed ik eerst ook. Maar nu wil ik ook gaan deadliften. Kan ik dit zonder begleiding doen? Heb wel een redelijk goed boek met veel oefeningen erin (Krachttraining, een anatomische benadring door Frédéric Delavier) waarin die uitvoerig behandeld word maar ben toch nog een beetje huiverig...
Juist!quote:Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Absoluut niet waar.
Alles valt of staat met je genetische aanleg. Je kan door te focussen op bepaalde spiergroepen wel de verhouding aardig rechttrekken, maar zwakke punten zullen in verhouding altijd zwakke punten blijven.
Of denk je dat een Marcus Ruhl niet weet hoe hij zijn triceps moet trainen?
quote:Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Mr.J het volgende:
Absoluut niet waar.
Alles valt of staat met je genetische aanleg. Je kan door te focussen op bepaalde spiergroepen wel de verhouding aardig rechttrekken, maar zwakke punten zullen in verhouding altijd zwakke punten blijven.
Of denk je dat een Marcus Ruhl niet weet hoe hij zijn triceps moet trainen?
In verhouding veel. Zoek nog maar eens goed naar foto's en probeer dan niet 1tje te posten waar het net niet duidelijk opstaat om je gelijk te halen.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:44 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
[afbeelding]
wat is er mis met zijn triceps? als je de achterliggende spiergroep maar op een juiste manier aanpakt zal ie echt wel groeien. gewoon dingen om blijven gooien en blijven uitproberen.
Ik hoop wel dat je de arm oefeningen na de borst/rug oefeningen doet?quote:Op donderdag 1 december 2005 21:10 schreef Knoekie het volgende:
Ik ben pas begonnen met 'bodybuilding' en heb na een aantal weken een schema gekregen, is het een goed schema? (Ik ga natuurlijk uit van wel)
1.
TRICEPS: Push down / French press / Zittend Extension
BORST: Bankdrukken / Schuindrukken / Flys / Dippen
2.
BICEPS: Haltercurl / Scottcurl / Concent. curl
RUG: Roeien / Pulldown / Double Roeien /Romanchair
3. Benen etc.: Kniebuigen / Legg ext. / Legcurl / Kuiten
SCHOUDERS: Nekdrukken / Bent over / Lateral / Shrugs
En dan kan ik zelf nog kiezen wanneer ik buikoefening doe. Welke oefening kan ik daar het best voor doen?
Uhm, Ik doe bijvoorbeeld op dag 1. Die 1ste oefeningen. Dan de volgende keer 2 en dan weer 3 en dan begin ik weer met 1.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:24 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je de arm oefeningen na de borst/rug oefeningen doet?
Armen altijd als laatste doen, want als je triceps al uitgeput zijn kan je niet echt hard gaan voor je borst. Zie de borst training als een goede opwarmer voor de triceps om het daarna af te makenquote:Op donderdag 1 december 2005 22:40 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Uhm, Ik doe bijvoorbeeld op dag 1. Die 1ste oefeningen. Dan de volgende keer 2 en dan weer 3 en dan begin ik weer met 1.
Ik zal het morgen proberen. Bedankt![]()
Ja, ik begin altijd met de triceps en dan met de armen.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:16 schreef frenkck het volgende:
[..]
Armen altijd als laatste doen, want als je triceps al uitgeput zijn kan je niet echt hard gaan voor je borst. Zie de borst training als een goede opwarmer voor de triceps om het daarna af te maken.
ik heb alleen the unbelievable ronny cooleman. maar ik bedoel nog markus ruhl made in germany heet ie geloof ik.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:46 schreef Mr.J het volgende:
Ongeveer 1100kg ja (2300 pound).
The Cost of Redemption op 1 uur, 18 minuten en 38 seconden.
\quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:43 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
ik heb alleen the unbelievable ronny cooleman. maar ik bedoel nog markus ruhl made in germany heet ie geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |