abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31988340
Jij post ook je triceps na de borst . Rug na biceps is niet goed, dat weet ik, maar die zou je net zo goed andersom kunnen doen. Biceps op een andere dag dan de rug krijg je al gauw samen met triceps, en da's ook niet ideaal imo. Daarom dacht ik aan zoiets.
pi_31988633
tis allemaal toch net zo persoonlijk als het maar kan, de een vind dit fijn de ander dat.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31989788
Ja idd, maar mijn vraag is eigenlijk meer gericht op de oefeningen die in het schema staan . Is het type oefening ook erg belangrijk? Of maakt het eigenlijk geen donder uit welke oefeningen je doet, als je maar een paar oefeningen voor desbetreffende spier uitvoert?
pi_31992958
ik doe vaak met borst schouder/ 2 druk oefeningen en 2 soorten flies. met rug doe ik vaak 2 trekoefeningen (optrekken enzo) en 2 roeioefeningen. biceps triceps vaak 3 met losse gewichten 1 met kabeltjes. en benen vaak 2 squat oefeningen en 1 voor hamstrings of bovenbenen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31992995
het beste blijft gewoon niet vast roesten in leuke schematjes. gewoon alles blijven veranderen, elke training weer. soms ga ik naar de sportschool en beslis daar pas welke spiergroepen ik doe (zo verras je je lichaam helemaal )
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31994231
Oke, bedankt
pi_31995427
Ik train zelf al een geruime tijd en na toch een tijd gestopt te zijn ben ik nu weer vol aan de gang.
Ik ga weer goed vooruit met het volgende schema:

Dag1: Borst 4x Triceps 1x
Dag2: Rug 4x Schouders 2x Biceps 1x
Dag3: Benen 6x
Dag4: etc etc.

Armen train ik minimaal, vaak ook zelfs niet, merk dat het eigenlijk ook weinig uitmaakt als je je hoofdspiergroepen maar zwaar genoeg pakt (rug, benen, borst)
pi_31995528
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:15 schreef LedZep het volgende:
Ja idd, maar mijn vraag is eigenlijk meer gericht op de oefeningen die in het schema staan . Is het type oefening ook erg belangrijk? Of maakt het eigenlijk geen donder uit welke oefeningen je doet, als je maar een paar oefeningen voor desbetreffende spier uitvoert?
Het typte oefening is zeker wel belangrijk, er is een heel groot verschil tussen de leg press en de squat die meestal uitgevoerd worden als je bezig bent met de benen trainen.
pi_31996352
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:15 schreef LedZep het volgende:
Je zou voor de rug de deadlift er nog bij kunnen doen voor je onderrug (uitvoering is hier zeer belangrijk) en voor de bovenkant van de trapezius kan je shrugs doen, middenpartij wordt al wel beetje mee getrained door roeien maar kan ook optimaler.
Lat pulldown kan, maar je kan ook gaan chinnen. 5 setjes chinnen tot je echt niet meer kan vind ik een stuk vermoeiender en heftiger.

bench press met losse gewichten zou je ook eens kunnen proberen, is veel intenser dan met een barbell vind ik. En tja pectoral fly, ben zelf niet zo'n fan van machines, probeer eens de fly met kabels. Je moet veel meer stabiliseren dan met een machine en dus ook veel intenser.

Behandel je buik trouwens niet als een andere spier, hij moet gewoon hetzelfde getrained worden als de overige spieren. Dus gewoon 3/4 setjes met gewichten en dan 8-12 reps. Dus de bench crunch (alleen schouderbladen van de grond proberen te tillen!) en de reverse crunch (houd billen van de grond!). Bij de laatste kan je dan gewichten tussen je benen klemmen. Zo hoef je je buik ook maar 1x per week mee te pakken.

Staan bij schouderoefening of bicep oefening zou ik zelf niet doen, want je gaat misschien beetje smokkelen met je benen hierbij om ze hoger te krijgen. Als je zit kan je echt niet smokkelen en moet alle kracht echt uit die spier komen.

En verder moet je gewoon ook lekker veel afwisselen, je pakt je spier toch net anders mee met een andere oefening.

Het jammere is wel met 3x per week dat je niet echt volledig je benen kan meepakken, want je houdt weinig tijd over als je 1 dag helemaal voor de benen pakt. Je zult dus zelf de overweging moeten nemen om het zo te laten of misschien 4x te gaan en je benen wat intensiever pakken.
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:54:52 #110
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_32000166
aargh kut dbb
Quickpar fo shizzle
  zaterdag 5 november 2005 @ 23:28:31 #111
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32007654
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:54 schreef Del_Toro het volgende:
aargh kut dbb
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 6 november 2005 @ 05:03:24 #112
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_32016259
kreeg op iedere link de melding dat de pg niet bestond
maar tis inmiddels gefixt
Quickpar fo shizzle
  zondag 6 november 2005 @ 10:45:45 #113
38549 dewd
100% pure
pi_32018071
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:04 schreef frenkck het volgende:
Staan bij schouderoefening of bicep oefening zou ik zelf niet doen, want je gaat misschien beetje smokkelen met je benen hierbij om ze hoger te krijgen. Als je zit kan je echt niet smokkelen en moet alle kracht echt uit die spier komen.
Bij zitten kun je net zo goed smokkelen dat is niet alleen aan staande oefeningen toe vertrouwd. En een klein beetje smokkelen hoort er gewoon bij hoor, zolang je maar niet aan het windsurfen bent en jezelf kompleet voor lul zet. Overigens doe ik weinig staand schouders ivm m'n onderrug die bij mij niet zo sterk is helaas.
  zondag 6 november 2005 @ 12:32:38 #114
19479 Mr.J
pi_32020385
En al geprobeerd je onderrug te versterken?

Weet niet of het een spier of wervel kwestie is echter.
pi_32032683
Wat ik nog steeds lastig vind zijn de dips. Niet omdat de oefening moeilijk/zwaar is of zo, maar bij dips train je naast de triceps ook de schouders mee. En die gaan meestal niet samen op één dag.

[ Bericht 32% gewijzigd door LedZep op 06-11-2005 19:21:58 ]
pi_32032782
Heeft iemand hier trouwens nog een site waar wat BB events worden gehouden in Nederland?
pi_32100406
ik heb verder niks tegen cutler ofzo. maar ik ben nu een 3,5 uur durende trainingsvideo van hem aan het bekijken. en volgens mij is die gast zo paranoid als het maar kan. hij zit echt continu om zich heen te kijken.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32100634
Misschien meer van: Zie mij is ff van die gewichten trekken mèn.

Of is ie echt paranoid?
pi_32100886
echt continu, ook als ie een verhaal in de camera verteld alle kanten op kijken terwijl ie met niemand in de gym praat. zelfs niet met zijn vriendin die zijn trainingsmaatje is.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:45:05 #120
38549 dewd
100% pure
pi_32102079
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:32 schreef Mr.J het volgende:
En al geprobeerd je onderrug te versterken?

Weet niet of het een spier of wervel kwestie is echter.
Komt een beetje door m'n meisjes middel. Ik heb zonder m'n huidige lovehandles dan een minmaal middeltje smaller dan die van m'n beide zussen. En die zijn niet flink. Natuurlijk probeer ik wel m'n onderrug te versterken maar het taps toelopen van je middel naar je schouders is ook wel een leuk gezicht. Het oog wil ook wat
  woensdag 9 november 2005 @ 09:01:02 #121
19479 Mr.J
pi_32108706
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:13 schreef diep-in-de-war het volgende:
echt continu, ook als ie een verhaal in de camera verteld alle kanten op kijken terwijl ie met niemand in de gym praat. zelfs niet met zijn vriendin die zijn trainingsmaatje is.
En hij praat ook redelijk slaapverwekkend ja.
  woensdag 9 november 2005 @ 09:02:36 #122
19479 Mr.J
pi_32108737
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:45 schreef dewd het volgende:

[..]

Komt een beetje door m'n meisjes middel. Ik heb zonder m'n huidige lovehandles dan een minmaal middeltje smaller dan die van m'n beide zussen. En die zijn niet flink. Natuurlijk probeer ik wel m'n onderrug te versterken maar het taps toelopen van je middel naar je schouders is ook wel een leuk gezicht. Het oog wil ook wat
Je v-shape komt er idd erg goed uit.

Zou toch rustig aan verstevigen met hyperextensions, en toch heel licht squaten en deadliften (beide zonder riem). Licht uitvoeren zal geen blessures opleveren maar wel een versteviging van je middel.
  woensdag 9 november 2005 @ 19:06:40 #123
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_32124654
je moet es doorzappen tot het moment dat ie de inhoud van z'n frigo toont, en dan moet je stapvoets vooruit en de inhoud vd deur vd frigo zien, ra ra ra wat daarin zit
Quickpar fo shizzle
  woensdag 9 november 2005 @ 20:17:26 #124
38549 dewd
100% pure
  woensdag 9 november 2005 @ 23:14:50 #125
19479 Mr.J
pi_32133204
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:06 schreef Del_Toro het volgende:
je moet es doorzappen tot het moment dat ie de inhoud van z'n frigo toont, en dan moet je stapvoets vooruit en de inhoud vd deur vd frigo zien, ra ra ra wat daarin zit
I know.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')