Wat een arrogante gasten zegquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:58 schreef NotoriousJw het volgende:
http://media.putfile.com/Coleman-Angry
Waar spreek ik mijzelf tegen dan.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:53 schreef Del_Toro het volgende:
je spreekt je telkens jezelf tegen
hihi
juist niet goed. In het begin kan je veel sterker worden zonder dat je bang hoeft te zijn voor je pezen en banden -- simpelweg omdat je geen zware gewichten kan tillen waarmee je ze zou kunnen beschadigen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:09 schreef LedZep het volgende:
Ja, die voorbereiding is nodig. 15-20 reps in het begin is zeer aan te raden, omdat de spieren in die tijd nog totaal niet gewend zijn aan het werkelijke trainen.
Nee, absoluut niet. Op 1 voorwaarde: dat je techniek goed is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:13 schreef RFG het volgende:Overal lees ik dat je bij de meeste krachttraining oefeningen 4 tot 12 reps moet doen. De schema's bij ons gaan er echter vanuit dat ik 20 reps maak per set. Dit geeft eerder de indruk dat je dan meer bezig bent met spierversteviging dan echte spieropbouw. Volgens de instructrice was dit ook om te zorgen dat je spieren en pezen etc kunnen wennen aan zwaardere belasting, om blessures te voorkomen. Dit zou ik dan twee maanden moeten volhouden. Nou zie ik daar ook wel wat in, maar twee maanden lijkt me wel erg veel. Is dit echt nodig?
Een spier weet het verschil niet tussen al die oefeningen. Hij trekt alleen in de lengterichting samen, dus welke houding je lichaam of het gewicht aanneemt doet er niet toe. Dat is alleen van belang bij het bepalen van de totale belasting op alle spiergroepen die met een oefening worden gebruikt.quote:Daarnaast nog een vraag over het doen van verschillende oefeningen per spiergroep. Is dat echt noodzakelijk voor een goede spiergroei?
"Work capacity", zoals het zo mooi heet, is trainbaar. Daar wen je dus wel aan als je regelmatig traint om die te vergroten. Je totale volume (totaal aantal herhalingen x gewicht) laten fluctueren werkt het makkelijkst. Ook kan je spelen met de rust tussen de series: 3 series van 8 met 1 minuut rust of 5 minuten rust... dat scheelt ook heel veel.quote:Ik heb gemerkt dat mijn spieren na 3 sets van 1 oefening al behoorlijk vermoeid zijn en ik denk niet dat er dan nog kracht over is om nog een oefening met zoveel sets te doen.
Ik zit al 16 jaar tussen de gewichten en ik heb datzelfde gevoel nog bijna wekelijks.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:36 schreef LedZep het volgende:
Dan is dat mij verkeerd verteld.
Waar ik train, is een soort schuine bank met onder/achteraan rollen voor tegen de kuiten, en dan lig je als het ware met je onderlichaam.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:47 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand tips hoe je spanning/pijn van je onderrug kan krijgen? Beetje rek oefeningen, geen fysio
Eensch. Alleen al over de noodzaak van eiwitsupplementen kom ik van alle kanten tegenstrijdige (overtuigende) argumenten tegen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:46 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Ik zit al 16 jaar tussen de gewichten en ik heb datzelfde gevoel nog bijna wekelijks.Dat is de mindere kant van blijven researchen: je moet telkens je denkbeelden weer aanpassen.
Op die manier blijf je dus wel altijd ongeveer dezelfde hoeveelheid series en herhalingen doen. Verhoog je je work capacity, dan kan je in dezelfde hoeveelheid tijd en met hetzelfde gewicht méér series met méér herhalingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:13 schreef diep-in-de-war het volgende:over die work capacity, ik denk dat je beter 3 of 4 oefeningen goed zwaar kan pakken en dan de volgende spiergroep doen, dan uren trainen wat ik ook vaak zie. ik train alleen altijd binnen het uur 2 spiergroepen (met z'n 2en max 1,5 uur) en dan ga ik meteen kwark rammen.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Een voorbeeld:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
kun je dat verduidelijken? ik heb jaren lang 3 oefeningen 3 sets per spiergroep gedaan. beviel me altijd perfect. nu doe ik 4 oefeningen 2 sets per spiergroep. bedoel je de rust tijd varieeren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |