abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32703105
genetica is gewoon een smoes. ik heb hem ook jaren gebruikt voor me kuiten. in plaats van het af te schuiven op genetica, kun je beter een plan maken om iets aan te pakken. ik train me kuiten nu 2 keer in de week (rippen, negatieve herhalingen, met hulp, steeds wat gewicht er af halen enz enz). je moet gewoon een plan maken en je daar aan houden, zoals het altijd is met bb.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32703597
Wil eigenlijk weer gaan trainen, ook al is het thuis heb alle spullen ervoor dus... Nu doe ik al aan bankdrukken, squatten deed ik eerst ook. Maar nu wil ik ook gaan deadliften. Kan ik dit zonder begleiding doen? Heb wel een redelijk goed boek met veel oefeningen erin (Krachttraining, een anatomische benadring door Frédéric Delavier) waarin die uitvoerig behandeld word maar ben toch nog een beetje huiverig...
  woensdag 30 november 2005 @ 18:53:16 #278
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32704062
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:21 schreef diep-in-de-war het volgende:
genetica is gewoon een smoes.
Absoluut niet waar.

Alles valt of staat met je genetische aanleg. Je kan door te focussen op bepaalde spiergroepen wel de verhouding aardig rechttrekken, maar zwakke punten zullen in verhouding altijd zwakke punten blijven.

Of denk je dat een Marcus Ruhl niet weet hoe hij zijn triceps moet trainen?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_32705666
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:38 schreef Semargofni het volgende:
Wil eigenlijk weer gaan trainen, ook al is het thuis heb alle spullen ervoor dus... Nu doe ik al aan bankdrukken, squatten deed ik eerst ook. Maar nu wil ik ook gaan deadliften. Kan ik dit zonder begleiding doen? Heb wel een redelijk goed boek met veel oefeningen erin (Krachttraining, een anatomische benadring door Frédéric Delavier) waarin die uitvoerig behandeld word maar ben toch nog een beetje huiverig...
Nouja eigenlijk is de oefening niet zo erg moeilijk, maar je verkloot je rug als je je rug niet hol houdt. Nu lijkt dat niet zo lastig, maar veel mensen hebben moeite om hun rug hol te houden en weten niet hoe ze hun bekken moeten kantelen. Dit is wel te leren en na enige oefening kan iedereen het, maar je moet het wel even weten.
pi_32715152
Mmm ok bedankt voor je tips . Tsja als ik squat let ik er altijd goed op dat ik mijn kont goed naar achter houd en mijn rug recht is bij die oefening volgens mij het belangrijkst. Zal de deadlift nog eens goed bekijken en dan proberen zonder al teveel gewicht, heb een niet al te sterke rug volgens mij en hoop hem zo ook een beetje te verstevigen.
pi_32718950
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Absoluut niet waar.

Alles valt of staat met je genetische aanleg. Je kan door te focussen op bepaalde spiergroepen wel de verhouding aardig rechttrekken, maar zwakke punten zullen in verhouding altijd zwakke punten blijven.

Juist!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_32725106
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Mr.J het volgende:

Absoluut niet waar.

wat is er mis met zijn triceps? als je de achterliggende spiergroep maar op een juiste manier aanpakt zal ie echt wel groeien. gewoon dingen om blijven gooien en blijven uitproberen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32725156
ik heb gisteren voor het eerst sinds 1,5 jaar me armen weer is opgemeten. ik schrok me kapot. ik dacht dat ik niet meer zo erg groeide. me armomtrek is nu 47,5 cm (ik sta nog 2,5 cm achter op arnold op zijn 18e ). de vorige keer dat ik ze gemeten had was het nog 44.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  donderdag 1 december 2005 @ 14:20:43 #284
19479 Mr.J
pi_32726056
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:44 schreef diep-in-de-war het volgende:

[..]

[afbeelding]

wat is er mis met zijn triceps? als je de achterliggende spiergroep maar op een juiste manier aanpakt zal ie echt wel groeien. gewoon dingen om blijven gooien en blijven uitproberen.
In verhouding veel. Zoek nog maar eens goed naar foto's en probeer dan niet 1tje te posten waar het net niet duidelijk opstaat om je gelijk te halen.
pi_32726172
ik zat te googlen en bij de meeste foto's doet ie dubbele biceps voorzijde of borst aanspannen enzo. ik kan niks vinden met triceps.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  donderdag 1 december 2005 @ 14:36:22 #286
19479 Mr.J
pi_32726497

Zo maar een paar fototjes. Z'n triceps is gewoon uit verhouding.

In mijn optiek is dat genetica, in de jouwe het feit dat Ruhl en/of zijn begeleider niet weten hoe je triceps goed aanpakt.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:37:23 #287
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_32726535
wat een engerd is het toch ook
pi_32728610
Ik vind persoonlijk dat bi Ronnie Coleman zijn biceps absoluut niet in verhouding is met de rest van zijn lichaam
pi_32729856
ik heb een trainingsvideo van hem, daar drukt ie 1000 kilo weg met de benchpress. ik zat gisteren voor het eerst boven de 300 kilo, 320 kilo 11 keer.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32731389
1000 kilo benchpress? Pounds zul je bedoelen. (of je bent heeel erg diep in de war)
pi_32732147
Die triceps van Marcus Ruhl is inderdaad ongeveer net zo groot/klein als zijn biceps
pi_32732465
nee kilo, man ik ben toch niet scheel. hij deed er schijven op van 50 kilo per stuk. dan is het een kwestie van tellen he.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  donderdag 1 december 2005 @ 18:46:01 #293
19479 Mr.J
pi_32732843
Ongeveer 1100kg ja (2300 pound).

The Cost of Redemption op 1 uur, 18 minuten en 38 seconden.
pi_32736424
1100 kg? Dat lijkt me een absoluut record of niet?
pi_32737532
Ik ben pas begonnen met 'bodybuilding' en heb na een aantal weken een schema gekregen, is het een goed schema? (Ik ga natuurlijk uit van wel )

1.
TRICEPS: Push down / French press / Zittend Extension
BORST: Bankdrukken / Schuindrukken / Flys / Dippen

2.
BICEPS: Haltercurl / Scottcurl / Concent. curl
RUG: Roeien / Pulldown / Double Roeien /Romanchair

3. Benen etc.: Kniebuigen / Legg ext. / Legcurl / Kuiten
SCHOUDERS: Nekdrukken / Bent over / Lateral / Shrugs

En dan kan ik zelf nog kiezen wanneer ik buikoefening doe. Welke oefening kan ik daar het best voor doen?
pi_32740055
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:10 schreef Knoekie het volgende:
Ik ben pas begonnen met 'bodybuilding' en heb na een aantal weken een schema gekregen, is het een goed schema? (Ik ga natuurlijk uit van wel )

1.
TRICEPS: Push down / French press / Zittend Extension
BORST: Bankdrukken / Schuindrukken / Flys / Dippen

2.
BICEPS: Haltercurl / Scottcurl / Concent. curl
RUG: Roeien / Pulldown / Double Roeien /Romanchair

3. Benen etc.: Kniebuigen / Legg ext. / Legcurl / Kuiten
SCHOUDERS: Nekdrukken / Bent over / Lateral / Shrugs

En dan kan ik zelf nog kiezen wanneer ik buikoefening doe. Welke oefening kan ik daar het best voor doen?
Ik hoop wel dat je de arm oefeningen na de borst/rug oefeningen doet?

Voor je buik heb je 2 basis oefeningen die ik zelf erg lekker vind.

eerste voor de bovenste buikspieren de bench crunch:

# Ga op de grond liggen naast een bankje en leg je kuiten op de bank, zodat je benen een hoek van negentig graden met je bovenlichaam maken
# Leg je handen op je borst en houd ze daar. Ga dus niet met je handen naar voren zwaaien om toch die herhaling voor elkaar te krijgen.
# Breng nu je hoofd langzaam richting je benen door je schouderbladen van de grond te tillen, maar houd de rest van je rug op de grond. Dit is een heel korte beweging, maar genoeg om de spieren te trainen
# Knijp je buikspieren hard samen!
# Ga weer terug naar beneden, maar houd je schouderbladen los van de grond zodat er spanning op je spieren blijft staan.

Gebruik wel gewicht op je borst, want je buikspieren moet je als elke andere spier trainen. dus 3 setjes hiervan met flink veel gewicht en je zult spierpijn krijgen in je buik .

Voor de onderste doe ik de reverse crunch:

Plaatje erbij om het de verduidelijken

Pak dus iets stevigs vast, want met meer gewicht tussen je voeten moet je behoorlijk veel kracht zetten.

Ga dus omhoog en omlaag met je benen, maar niet gaan zwaaien. Probeer ook niet de grond te raken met je voeten.

Zelf doe ik deze ook met gewicht en ik klem dan gewoon dumbells tussen mijn voeten en dat gaat prima . Zelf vind ik dit echt een heerlijke oefening, voel ze de volgende dag altijd nog erg goed .
pi_32740516
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:24 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat je de arm oefeningen na de borst/rug oefeningen doet?
Uhm, Ik doe bijvoorbeeld op dag 1. Die 1ste oefeningen. Dan de volgende keer 2 en dan weer 3 en dan begin ik weer met 1.

Ik zal het morgen proberen. Bedankt
pi_32741805
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:40 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Uhm, Ik doe bijvoorbeeld op dag 1. Die 1ste oefeningen. Dan de volgende keer 2 en dan weer 3 en dan begin ik weer met 1.

Ik zal het morgen proberen. Bedankt
Armen altijd als laatste doen, want als je triceps al uitgeput zijn kan je niet echt hard gaan voor je borst. Zie de borst training als een goede opwarmer voor de triceps om het daarna af te maken .
pi_32741990
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:16 schreef frenkck het volgende:

[..]

Armen altijd als laatste doen, want als je triceps al uitgeput zijn kan je niet echt hard gaan voor je borst. Zie de borst training als een goede opwarmer voor de triceps om het daarna af te maken .
Ja, ik begin altijd met de triceps en dan met de armen.

Trouwens ik ben eerst een hele tijd naar zo'n 'trendy' fitnessruimte gegaan. . Nu zit ik bij zo'n echte sportschool allemaal oude dingen enzo. Veel leuker (en nog goedkoper ook ). En daar heb ik het echt gevoel dat ik wat doe. Ook dacht ik echt dat die grote kerels een beetje minachtend zouden doen , maar als je iets fout doet zeggen ze altijd hoe het wel moet. Vooroordelen
pi_32747094
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:46 schreef Mr.J het volgende:
Ongeveer 1100kg ja (2300 pound).

The Cost of Redemption op 1 uur, 18 minuten en 38 seconden.
ik heb alleen the unbelievable ronny cooleman. maar ik bedoel nog markus ruhl made in germany heet ie geloof ik.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')