Eigelijk nietquote:Svyatagor - dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:14
Is dit topic ook voor videocamera's??
Dat duurt nog wel evenquote:Disorder - dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:01
Ik wil een Nikon D50. Wanneer gaan die in prijs dalen? Waarom moet alles zo duur zijn terwijl je in Azië zoiets voor veel minder in huis haalt? Zucht![]()
Ik heb iets gevonden,quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:25 schreef Yildiz het volgende:
Okay, ik moet een nieuwe hebben.
De vorige camera is gecrashed in Hannover, hij had daarna nog even een laatste adem, maar toen was het echt over.
Bron: een druppeltje vloeibaar stikstof van een trein op de lens
Het was een, nu oude, sony DSC P31, zonder optische zoom, en eigenlijk beviel dat aardig.
Nu zoek ik dus een nieuwe sony (het liefst wel, anders heb ik niks meer aan de memory-sticks), voor niet al teveel. Mijn budget zit zo ongeveer rond de 200 euro.
Ik heb het liefst een uiteindelijke resolutie van rond de 1600x1200 (of meer), de normale opties zoals elke camera, multifocus e.d. 8 Megapix is dan dus echt veels te overbodig.
Maar nog beter is een camera die ook echt snel reageerd, niet dat je op het knopje drukt, en je een halve tel moet wachten voordat ie dan de foto maakt, dat vind ik nog steeds zooooo duf...
Een ingebouwd microfoontje is leuk voor erbij.
Dus, Sony (liefst), rond de 200 euro. Degelijk. Welke?
Is dit een miskoop, of een aardig goede?quote:Groot 2,0-inch LCD-scherm
4,1 effectieve megapixels
3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
Carl ZeissŪ Vario SonnarŪ-lens
Levensduur Stamina-batterij (ongeveer 510 opnamen volgens CIPA-standaard met optionele batterij NH-AA-2DB)
Snelle bediening (vertraging sluitertijd 0,3 sec., vertraging sluiter 0,009 sec.)
3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
Thnx voor de antwoord.quote:Op zaterdag 3 september 2005 01:04 schreef Foresterwalker het volgende:
SharkDoggy als een camera 3 of 4x optische zoom heeft maakt het wel wat uit maar niet veel.
Als je de prijs vergelijking ziet dan is de V1 wel een stuk goedkoper, kijk maar bij kieskeurig Deze staat daar voor rond de 300 euro de V3 is toch ruim de helft hiervan duurder dat vindt ik nogal wat veel.
Als je een klein cameraatje zoekt zou ik toch ook eens naar een ander merk kijken.
Ik zou niet afgaan op je geheugenkaartje.Maar op wat meer optische zoom.
Om het te vergelijken kan je dit internetadresje gebruiken ::
http://www.letsgodigital.(...)334-746-987-933.html
Ik heb het idee dat die andere naam voor de beeldsensor van de S60 gewoon iets is wat Sony heeft bedacht. Een fancy naam zodat het wat cooler lijkt, voor de reclame.quote:Op zaterdag 3 september 2005 01:53 schreef Yildiz het volgende:
http://www.letsgodigital.(...)917-349-334-746.html
Mooie site, valt me gelijk op dat de S60 een andere beeldsensor heeft, wat betekend dat?
P31 zette ik er voor de gein bij, das mn oude, kapotte camera.
* Offy turft haar goede daad voor vandaag weer afquote:Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
edit: kijk eens aan, de bovenstaande post, 4 kleuren, das mooiquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:
Toevallig : Hulp nodig
wou deze persoon ook een S60 aanschaffen, maar stapt toch over op Canon, omdat sony plastic-achtige kleuren zou hebben? Heb er met de vorige Sony DSC-P31 niet echt veel van gemerkt?
volgens het overzicht, heeft de V3 dat niet, maar de S60 wélquote:Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
Wie kan me helpen hiermee.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:15 schreef snakelady het volgende:
Welke camera kan ik het beste aanschaffen met deze eisen??
Niet duurder dan 1000 euro.
min. 8 megapixels
spiegelreflex
instelbare sluitertijd
Liefst instelbare ISO waarde maar is geen pré.
Het zou ook leuk zijn als ik lenzen kan bijkopen en verwisselen enz.
Wat denken jullie welke camera het meest geschikt is?
Is het haalbaar voor die prijs?
Ik ben nu ongeveer 4 jaar met een fujifilm finepix a210 aan het tobben, leuk ding maar wil verder en meer.
Heb de Olympus E-300 en de Canon eos 350d op het oog maar weet niet of dit goede camera's zijn.
Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:16 schreef Vanderdonk het volgende:
Het aantal megapixels wordt ten onrechte aangeduid als dé norm voor beeldkwaliteit en scherpte. Het type camera, de beeldsensor en de lens zijn veel belangrijker. De onderdelen die van belang zijn voor een kwalitatief goed plaatje op een rij:
De resolutiekwaliteit: wordt voornamelijk bepaald door de beeldsensor en de lens.
Korrel en ruis: word vooral bepaald door de grote van de beeldsensor (groter = beter)
Dynamisch bereik: het aantal kleurtinten dat de beeldsensor kan onderscheiden.
Kleurkwaliteit: word o.a. bepaald door de filters en interpolatie.
Bewerkingen: zullen miniem verschillen bij spiegelreflexcamera's
Pixel- en sensoromvang: zie ook ruis echter de kwaliteit van de sensor bepaald ook veel.
Het nut van camera’s met 8 miljoen pixels of meer voor foto's is te verwaarlozen. De bestanden worden onnodig groot en bij het afdrukken op standaardformaten als 10Ũ15 en 13Ũ18 cm is er geen verschil te zien met een 3 of 4 megapixel-camera. Een 6 megapixel-camera is al voldoende voor afdrukken tot maximaal A4. Het is wenselijker om een goede 6 megapixel-camera te leveren met een lage signaal/ruis-verhouding, een goede kleurweergave en een fraaie weergave van hoge contrasten dan een camera met veel meer pixels die op al deze gebieden minder scoort.
Daarom maken ze bij de op internet zo geroemde dpreview ook gebruik van voorbeeldfotos en andere vergelijkingsmethodes. http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page19.asp
En kijk ook maar op deze pagina en verder
ennuh een mooi grafiekje met diverse budget spiegelreflexcameras...
Verlichtingsruis
[afbeelding]
RGB-ruis
[afbeelding]
Uhm ja en de conclusie is nu lastig, eht licht er ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. In het onderzoek waar ik de grafiekjes vandaan haalde keken ze vooral naar de D50 en concludeerden dat die het vergeleken met andere cams best goed deed.
Uhm en dan heb ik hier de cams naast elkaar staan...
Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspitquote:Op zondag 4 september 2005 03:09 schreef Subhuman het volgende:
Uit het topic van snakelady:
[..]
Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!
De Camera is precies het zelfde alleen de w17 is uitgerust met leren hoesje en extra batterijen (accu's). Daarnaast is de W5 zelfde (exact) als de W7 alleen dan met 5 mega pixel. Als je wat meer geld wil neerleggen is de P200 ook zeer goede keus iets duurder maar wel kleiner (lees Hipper) Kwa software zijn deze drie camera's precies gelijk alleen de w5 = 5 mega pix w7 = 7 mega pix en de p200 is 7 mega pic en kleiner.quote:[b]
[edit]Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?
Mijn antwoord was op een geheel andere vraag, dus dat je daar dan weer op antwoord en mij een zeikerd noemt is niet geheel terecht. Sterker nog volgens mij snap je geheel niet waar ik het over had omdat je vervolgens begint over sluitertijd en CCD-eigenschappen, maar dat terzijde, het was ook niet voor dit topic bedoeld.quote:Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspit
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscs60.asp
de sensor wordt daar als CCD aangeduidt, terwijl het Super HAD CCD is, okey tot daar aan toe.
Maar dan bijv. shutter speed, staat er 1/1000, terwijl sony zelf 1/2000 aangeeft.
1/1000 is voor handmatig, 1/2000 voor automatisch...
Van de reviews verder, geeft er 1 een heel slecht oordeel, terwijl de rest er wel okey mee is.
Degene die een slecht oordeel geeft, hier @ DPreview zegt dat er een kleur overheersd.
Sony heeft, om dit te voorkomen, júist die Super HAD CCD ontwikkeld.
Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
Zte ze eens naast elkaar in dpreview.com/quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
het was niet op jouw bedoeld, maar om die reviews die daar staan, sorry als dat onduidelijk wasquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:38 schreef Vanderdonk het volgende:
-ik voel mij persoonlijk aangevallen-
Even een kleine reactie, niet op sensoren of wat dan ook gelet.quote:Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:
Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
Welke was dat precies? De 7D of de 5D?quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika
Waarom valt die Konica Minolta af?quote:die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
Heb je dit artikel al gelezen?quote:Op woensdag 7 september 2005 08:01 schreef pmponer het volgende:
Ik ben van plan om de Olympus C765 te gaan halen.
Ik zoek namelijk een camera met groot zoom bereik en die ook leuke macro's kan maken.
Is er ook iemand die deze camera heeft en wat persoonlijke ervaringen kan vertellen?
En wanneer ik hem online zou kopen welk tasje moet ik er dan bij nemen
Canon Powershot A510 (3mp, bij A4 is de kwaliteit goed genoeg, maar niet super de super) is denk ik wel geschikt voor moedersquote:Op donderdag 8 september 2005 20:56 schreef p_iglet het volgende:
Ik ben op zoek naar een digitale camera...
niet voor mezelf (mijn D70s doet het prima en ben ik goed te vreden over)...
maar voor mijn moeder.
Die is absoluut a-technisch dus ik zoek iets met weinig knopjes en een makkelijk menu, maar eventueel wel de mogelijkheid om dingen zoals sluitertijd/diafgragma zelf in te stellen (beetje analoge fotokennis heeft ze dan weer wel)....
Niet te groot en kunnen uitvergroten tot maximaal A4 is groot genoeg.
Wie heeft er tips wat een fijne handige camera zou kunnen zijn...
Deee..... Canon van 179 euro, met 3 megapix, sorry ik kom even niet op het type, werd mij ook aangeraden, maar ik probeer het wel even uit. Ik had inderdaad net een paar bewogen foto'squote:Op zaterdag 10 september 2005 18:59 schreef chrdek het volgende:
hele matige camera de s-60.... koop voor dat geld een camera met minder megapixels.. een olympus 3 of 4 megapixel... ik heb zelf de s-60 na een week weer teruggebracht door:
- groot toestel
- niet zuivere fotos
- rare kleuren op fotos
- batterijen snel op en zwaar
ik heb zelf de pentax optio s5z gekocht, wel een flink stukje duurder, maar veel kleiner, lichter, goedkoper geheugen. en wat voor mij het belangrijkste is: veel mooiere scherpere fotos dan de sony
ik kan wel redelijk fotos maken (geen pro hoor) en ik hou van mooie zuivere fotos. maar met de sony heb ik werkelijk geen een zuivere foto kunnen maken. ik ben naar sail 2005 geweest om fotos te maken en een week in berlijn en ik heb de fotos van berlijn niet eens bewaard..quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Deee..... Canon van 179 euro, met 3 megapix, sorry ik kom even niet op het type, werd mij ook aangeraden, maar ik probeer het wel even uit. Ik had inderdaad net een paar bewogen foto's
Maar dat is gewoon aanleren, denk ik...
Kijk eens in de eerste post van dit topic?quote:Op zondag 11 september 2005 11:18 schreef Tique3 het volgende:
Omdat jullie in dit topic veel kennis hebben (daar ga ik gewoon van uit)...
Ik wil een digitale camera kopen, nou vroeg ik mij af of er niet een site is waar je de prijs, aantal MP etc. kan invullen en hij mogelijke opties geeft.
enig idee?
(Zo nee, misschien wat advies van jullie? Ik zoek een camera met 5 MP, liefst sd-kaarten, compact, redelijk groot display)
Volgens mij maakt het op zich niet zo veel uit welke camera je koopt. Ik heb ook naar deze beide camera's gekeken. De sony viel bij mij al af, omdat hij een macro heeft van 10cm (waar je imho vrij weinig aan hebt) en ik niet zo houd van de kleuren van Sony (al zei de vriendelijke meneer in de fotowinkel dat het bij de V3 wel meeviel, maar het je toch zou gaan vervelen na een tijdje). De G6 lijkt me ook een fijne cameraquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:49 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben tot de conclusie gekomen dat de W7 net een maatje te klein is.Ik zit te twijfelen tussen Sony Cyber-shot DSC-V3 en de Canon PowerShot G6. Beiden zijn goede camera's (heb wat reviews gelezen), wat het kiezen moeilijk maakt. Iemand die me verder kan helpen?
Wil je echt gaan fotograferen of gewoon wat foto's maken op vakantie?quote:Op maandag 12 september 2005 12:16 schreef dynamiet het volgende:
wat is een beter camera een Canon PowerShot A620 of een sony dsc-w17. ik hoor over allebeide camera's hele goede verhalen. ik ga de camera het meest gebruiken voor wat vakantie foto’s etc
Maakt vrij weinig uit.quote:
Nou ik ben als eerste een fan van de Ixus 500... mooi ding, maar zelf nooit gehad. Vrienden van me wel.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Maakt vrij weinig uit.
Als je hem gewoon voor wat fotootjes hier en daar wilt gebruiken zijn de verschillen te verwaarlozen.
Verschillen zitten in aantal mp (7 heb je niet nodig bij gewoon foto's maken) aantal keer zoom, handmatig scherpstellen, sluitertijden en macroafstanden.
Wat wil je er mee gaan doen?
Bedankt voor de feedbackquote:Op zondag 11 september 2005 09:09 schreef chrdek het volgende:
[..]
ik kan wel redelijk fotos maken (geen pro hoor) en ik hou van mooie zuivere fotos. maar met de sony heb ik werkelijk geen een zuivere foto kunnen maken. ik ben naar sail 2005 geweest om fotos te maken en een week in berlijn en ik heb de fotos van berlijn niet eens bewaard..
een aantal voorbeelden van sail:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zou jij voor mij wat voorbeeldjes kunnen plaatsen hier, van wat jij mooi vind? misschien dat ik me vergist heb in het toestel....quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bedankt voor de feedback
Inderdaad, in de automatische stand vind ik de fotos allemaal heel vaag, of ik moet em op de grond zetten, maar dat is geen optie.
Echter, als ik in de P-modus de opties gewoon goed instel, mbv het histogram e.a., zien de fotos er rete-cool uit.
Maargoed, ik ga zeker wel even kijken of ik niet wat anders kan nemen. Zo slecht vind ik em nog niet, maar toch.
De C765 heb ik ook, en ik vind het niet tegenvallen.quote:Op woensdag 7 september 2005 08:01 schreef pmponer het volgende:
Ik ben van plan om de Olympus C765 te gaan halen.
Ik zoek namelijk een camera met groot zoom bereik en die ook leuke macro's kan maken.
Is er ook iemand die deze camera heeft en wat persoonlijke ervaringen kan vertellen?
En wanneer ik hem online zou kopen welk tasje moet ik er dan bij nemen
Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?quote:Op woensdag 14 september 2005 16:09 schreef danni het volgende:
Ik heb de minolta DiMage x31
Dit plate en keine cameratje maakt goede fotos mits voldoende licht.
'savonds buiten op een open terras met redelijk wat licht maakt ie ook nog goede foto's
In een tent kun je het wel vergeten. tenzij er een flits optie voor is waardoor het wel lukt.
(iets met 3x f;ash voor de uiteindelijke foto genomen wordt)
Camera is autofocus (wel langzaam), geen instelbare sluitertijd, geen optische zoeker (wel l cd),
Gaat echt heel lang mee op 2 GP 2300Mha batterijen.
De automacro funstie is geweldig en de macros zijn scherp.
Ik vind het leuk dat Danni de informatie geeft! Mensen die op zoek zijn naar een camera hebben er wellicht iets aan. Daarom past het ook juist goed in dit topic!quote:Op woensdag 14 september 2005 21:29 schreef Elefes het volgende:
[..]
Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?
Kijk eens naar de topictitel![]()
Aaaaaaaaaaaaahh kut!quote:Toch kan de camera niet meekomen met de compacte camera's van de concurrentie op het gebied van fotokwaliteit, snelheid en levensduur van de accu. De flits, om maar een voorbeeld te noemen, doet er meer dan elf seconden over om te herladen.
Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeftquote:Op donderdag 15 september 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
Helaas, ik ben om.
Deze camera, ik ben er niet te tevreden mee.
Ik kan niet 'en public' met de camera in 1 hand foto's maken. Zo van ik steek me arm recht omhoog, ik mik ergens voor me ongeveer, en dat is dan een scherpe foto. Met de DSC P31 ging dat super, met de DSC S60 is het een ware ramp. Ongeveer de helft van de foto's is bewogen, zoals iemand hier eerder ook zei. Bedankt
Ik heb em zaterdag gekocht, ik heb nog de bonnen, garantiepapieren, verpakking en heel de shit, dus ze kunnen niet moeilijk doen.
[afbeelding]
En die wil ik omruilen voor dit apparaat, wat mij vorige keer ook opviel, maar omdat ik memorysticks heb, hield dat me een beetje tegen.
Wellicht heb ik die ook te koop: [TK] Sony Memory Stick 128MB (2x) mocht ik echt overstappen.
Ik ga vanmiddag alles meenemen, en weer ff kijken. De volgende lijkt me een leuke, wat jullie?
http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/
[afbeelding]
3.9 MP lijkt me ook genoeg, nu is het 4.1 maar dat zie je echt niet.
2x optische zoom ipv nu 3x, maar als ik met de sony 3x inzoom is het ook niet altijd helemaal super.
Ik ga dus ff kijken
edit:
http://www.tweakers.net/nieuws/34937
[..]
Aaaaaaaaaaaaahh kut!
Okey, ik wil een camera die in veel omstandigheden, dus ook schokkende omstandigheden, een scherpe foto produceerd. Op een resolutie van 1024x768 is al genoeg, een tandje hoger mag ook.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:40 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeftNee, geen zin om evt. terug te lezen...
Volgens mij welquote:Op donderdag 15 september 2005 15:49 schreef Chocobo het volgende:
Ik ben in de war... net nu ik besloten heb de Ixus 700 aan te schaffen zie ik dat je ook de Ixus 750 kan kopen. Deze is naar mijn inzien precies hetzelfde maar met een grotere lcd display? Klopt dit?
Misschien is de Pentax Optio S40 iets?quote:Op donderdag 15 september 2005 15:45 schreef Yildiz het volgende:
1: meenemen, altijd en overal, weerproof, zoals de bovenstaande olympus is dus leuk
2: scherpe fotos tot 19 inch beeld
3: penlite accu
dawassut
een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan eenquote:Op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben op zoek naar een klein toestel. Zo klein dat ie in je broekzak past zonder dat je er last van hebt, zeg maar. Een minicam, zeg maar.
Moet wel een goed schermpje op zitten... Optische zoom is ook een must..
Ik heb zelf al gezocht, maar op plaatjes is het zo verdomt lastig te zien..
En ik ben niet op zoek naar een crappy Trust-cam of zo. Prijs is ook niet echt relevant.
Als je er maar goede, mooie foto's mee kan maken.
Alvast bedankt.
Welke Ixus, er zijn er zoveel..quote:Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:
[..]
een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
Dimage van minlota. hij maakt echt hele goeie fotos. prijs is rond 200,-
Zoiets zoek ik wellicht ookquote:Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:
[..]
een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
Misschien is de Panasonic Lumix DMC FX 7 iets voor je? Of wellicht de broertjes FX 8 of FX 9. Groot LCD-scherm (2,5") en image stabilisation, alleen niet echt goedkoop denk ik.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Welke Ixus, er zijn er zoveel...
En is dat echt een cam formaat pakje sigaretten?
Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zoiets zoek ik wellicht ook
3MP idd, zoom mag, penlite's en design is ook niet weg.
Gewoon een altijd-meenemen-ding idd
alleen dan wel een absolute grens van 250 euro
Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.
Heeft iemand hier ervaring mee?.
Die 50 is iets over de 250 euro wel.
quote:Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.
Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:
http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
Ik heb nog wel een camera Daglalalala. Een kodak. 3x optische zoom. Iets groter dan je zoekt waarschijnlijk. een 7630 is het volgens mij.quote:
Wat voor type ixus als ik vragen mag?quote:Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:
[..]
quote:De Olympus SP-500 UltraZoom
Als u op zoek bent naar een kwaliteitscamera met een indrukwekkende 10x optische zoom, is de SP-500UZ precies wat u zoekt. Dankzij de LCD van 6,4 cm en de 6 miljoen pixels maakt u in een handomdraai mooie, creatieve opnamen. Bovendien worden de vele mogelijkheden nog verder vergroot met een predictive autofocus en een filmopnamefunctie met geluid.
quote:De Olympus SP-350
Als u op zoek bent naar camera waarmee u creatief aan de slag kunt, is de SP-350 een prima keuze. Deze ergonomisch vormgegeven camera biedt tal van indrukwekkende functies, zoals 8,0 miljoen pixels, een LCD van 6,4 cm en 24 handige scčneprogramma's. Ook is de SP-350 uitgerust met een speciale flitsschoen voor de aansluiting van een externe flitser.
Nee, ik bedoel, je moet hem niet pimpenquote:Op zaterdag 17 september 2005 17:55 schreef Yildiz het volgende:
Wat, die Sony houden? Ik vond em eerlijk gezegd echt kut foto's maken. Macro's zagen er wel strak uit, maar het was geen ready-to-go camera naar mijn idee.
De meeste foto's waren goed bewogen, terwijl ik nou niet zo'n triller ben.
Had ik em moeten houden dan?
Okey, maar dan haal ik wel die stickers erafquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel, je moet hem niet pimpen![]()
Zonder de flits hoort een macroquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Okey, maar dan haal ik wel die stickers eraf
Mooi scherpe macro's maakt ie, mits gewoon goed belicht, met flits is het uien, maar dat is normaal denk ik.
Even een puntenslijper (moet ik voor dinsdag goed tekenen, dus die lag alvast op me bureau.)quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zonder de flits hoort een macro![]()
Laat eens een paar zien dan?
Mja, of niet goed genoeg gefocused, zoals ik zei, ik moet nog oefenen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:25 schreef Renesite het volgende:
Béétje bewogen misschien, verder wel okay mijns inzien!
Ik gebruik altijd het woord bijsnijden... Vind crop maar een lelijk woord, waarom overgaan op Engels als er een goed Nederlands woord voor is?quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:
en crop: (ik dacht eerst, waarom niet gewoon snijden noemen, maar in FOT gebruikt men die term meer, volgens mij, dus ja)
Omdat velen een engels software programma hebben is het woord Cropquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:38 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd het woord bijsnijden... Vind crop maar een lelijk woord, waarom overgaan op Engels als er een goed Nederlands woord voor is?
Allround hequote:Op donderdag 22 september 2005 13:40 schreef Faux het volgende:
Euhm, lieve mensen - 'zoom' is niets meer dan de vermenigvuldigingsfactor van je minimale focale afstant tov. je hoogste focale afstand...
Een 100-400mm telelens heeft een 'zoom-factor' van x4, terwijl een 18-200mm een 'zoom-factor' van 11x heeft. Toch zal de 100-400 het beeld véél dichterbij halen...
Mijn advies aan Renesite: vraag jezelf af wat voor foto's je wilt gaan maken en besluit aan de hand van dat, welke focale afstanden daar het beste bijhoren: Wildlife gaan schieten met een groothoek, da's net zo slim als landschapfotografie met een telelens...
Succes!
Voor allround is veel zoom wel heel fijn, het biedt je heel veel flexibiliteit zonder dat je iedere keer een lens moet wisselen. Ik gebruik mijn KM Dimage Z2 (4.1 MP, 10x zoom) veel om foto's van mijn dochter te maken. Die flexibiliteit sluit ideaal aan bij de beweeglijkheid van een kind.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Allround he
Oftewel, van alles wat.
Jammer dat 5 x zoom camera's neit veel gemaakt worden
Dat wordt dan dus een Fuji of een Olympus.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:17 schreef Renesite het volgende:
Wil het liefste een XD happer hebben.., scheelt me een dikke 100 euro aan geheugenkaartjes![]()
Ook volautomatisch, binnen, met flits, maakt het apparaat naar mijn gevoel niet 100% scherpe foto's. Of niet zoals die A204 die ik had.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:30 schreef RonaldV het volgende:
De FinePix serie heeft goede camera's maar ik heb gemerkt (ik heb de S304, de voorganger van jouw 3500, en de S7000) dat ze op de automagiese stand enorm gevoelig zijn voor licht, wat resulteert in een lichte bij- en/of verziendheid. Zet bij twijfel je flits aan, of schiet halfautomatisch, dan heb je nergens last van.
Ik heb nog een kaartje van 128 mb liggen, en omdat ik dus een goede ervaring hád met de FinePix, leek het me een verstandige keuze om opnieuw voor een 'xD-happer' te kiezen. Nu is het echter niet meer een pré, nee.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:39 schreef Renesite het volgende:
Skic, is het bij jou een pré om XD happende camera te hebben?
Als het alleen voor fotokiekjes is kan je ook die Olympus komen voor 99 euro bij de Medimarkt.quote:Op maandag 26 september 2005 20:00 schreef KwastaNova het volgende:
Simpel vergelijkinkje; mams wil een digicam voor vakantiekiekjes e.d. geen hoogstaande modelfoto's ofzo:
- De HP Photosmart R-707 á Ī179,-
- De Canon A-520 á Ī199,-
Persoonlijk neig ik naar de Canon aangezien ik daar zelf ook nooit problemen mee gehad heb, maar hé, ik heb er nauwelijks verstand van om eerlijk te zijn.
Wat raden jullie me aan?
En als het kan; waarom die?
Naja, het hoeft niet perse spotgoedkoop ofzo..quote:Op maandag 26 september 2005 20:34 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als het alleen voor fotokiekjes is kan je ook die Olympus komen voor 99 euro bij de Medimarkt.
kijkend als je moeder zou ik voor de Canon gaanquote:Op maandag 26 september 2005 20:55 schreef skiczukie het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=digitalecamera&id=4968335F207A4BD8C1256FA40063845A~4F8C0BBD918E4768C1256E7700678D26t
Misschien kan iemand er wat nuttigs over zeggen. Ik zie bij beide camera's voor en nadelen. Maar zou zelf ook kiezen voor de Canon.
kieskeurig.nlquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:02 schreef maimaimai het volgende:
Hoiiiii
Ik ben op zoek naar een camera van rond de 4 mp,moet wel een goede zijn en niet veel duurder dan 150 euro. ik heb er al wel een paar gezien, van HP bijvoorbeeld, maar ik wil vergelijken!
Tips?
Volgens mij kent/heeft niemand deze camera ...quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:04 schreef Renesite het volgende:
*schopje![]()
![]()
![]()
Ik wil morgen denk ik beslissen
Dat laatste begrijp ik dus niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Volgens mij kent/heeft niemand deze camera ...
Misschien een subtiele hint om toch voor een andere te gaan
quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:04 schreef Renesite het volgende:
*schopje![]()
![]()
![]()
Ik wil morgen denk ik beslissen
Ik geloof dat Portier deze camera heeft? Waar hij overigens geweldige foto's mee zou posten, maar dat nog niet gedaan heeftquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Volgens mij kent/heeft niemand deze camera ...
Misschien een subtiele hint om toch voor een andere te gaan
Je kunt proberen zelf de sluitertijd in te stellen van de camera, als je deze op handmatig zet (in de handleiding staat ws uitgelegd hoe dit moet). Of misschien wat spelen met iso-waarden (hogere iso-waarde, geeft een lichtere foto, maar helaas ook wat meer ruis).quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:07 schreef Chandler het volgende:
Ik heb nu een PowerShot SI 1S ofzo.. 10x zoom en 3.1 megapixel, hele fijne camera.. alleen krijg ik niet 1,2,3 een foto; het ding moet vooral 's avonds goed instellen en dan komen de foto's er alsnog wazig uitook al de resolutie goed is, moet hij toch ongv een halve seconde instellen? is hier een oplossing voor? of is een andere camera een aanrader? (zoals een Canon met spiegelreflex?) want wil gewoon een snel fotograferende camera hebben, klik en schiet met liefst goede (niet digitale) zoom.
Wel met de S3500. Viel me zwaar tegen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:13 schreef minolta het volgende:
is de fujifilm fototoestellen iets zoals de s5500 en s5600 die lijken me toch wel goeie fototoestellen
iemand ervaring mee
Al eens de Olympus C765-Ultrazoom bekeken..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:09 schreef Yildiz het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds zeer te spreken over mijn Pentax Optio S45
210 euro, en 40 euro voor 512 aan geheugen, penlites, 4MP, 3 Optische zoom, eigenlijk zat opties, alleen manueel kan ie nou net niet helemaal alles (sluitertijd bijv niet)
Maargoed, er zitten genoeg opties en effecten op om hetzelfde te bereiken
hij moet alleen best vaak flitsen, als je em op auto zet...
Ik heb het kleine broertje (de S304, die heet nu S3000 geloof ik) en de grote broer S7000. Beiden vind ik prettige cameras, al merk ik er naarmate ik er langer mee werk wel steeds meer kleine tekortkomingen op. Maar dat komt waarschijnlijk meer door de kunstjes die ik ermee probeer te doen. Voor normaal gebruik zijn het prettige (ook in prijs) cameras. En alle cameras hebben tekortkomingen, dus waarschijnlijk zou ik bij echt grote/dure merken nog lopen te zeuren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:13 schreef minolta het volgende:
is de fujifilm fototoestellen iets zoals de s5500 en s5600 die lijken me toch wel goeie fototoestellen
iemand ervaring mee
Ja gek zegquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:27 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Al eens de Olympus C765-Ultrazoom bekeken..
4MP, 10X optische zoom, 4X digitale zoom
ISO 64, 100, 200, 400
Opslag XD-Card
Prijs EU 299,--
Ookal heb ik nu de EOS 350D, de Olymp C765 UZ
is ook een blijvertje
Hmm, die van mij past niet in broekzak meer nee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja gek zeg
[afbeelding]
Dat past niet in mijn broekzak (en dat moet ie wel doen, en dat doet me pentax ook)
De prijs zal wel zakken, maar dan komt er een nieuw model uit. En dan wil je die hebben. En in tussentijd kan jij geen foto's maken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:43 schreef TechXP het volgende:
Ik denk erover om de EOS 350D te kopen. Een redelijke prijs met veel opties. Is er nog een andere DSLR die dezelfde eigenschappen heeft en die eigenlijk betere kwaliteit is? Voor ongeveer dezelfde prijs?
En moet ik nog wat maanden wachten omdat de prijzen wellicht ver gaan zakken? Of gaat dat nog een lange tijd duren? Of komt Canon misschien binnenkort met een nieuwe?
Liever een nieuwe. Dan zit er nog garantie op enzo. Het is ook wel een bedrijfsaankoopquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:42 schreef Vliegvrager het volgende:
De EOS 300D is inmiddels oud genoeg om een redelijk aanbod 2e hands te hebben. Misschien ook een optie?
Klopt, hij is erg lastig leverbaar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:33 schreef Lime het volgende:
Berichtje voor J.A.N.A: waar o waar heb jij de Panasonic fx9 in het zwart kunnen kopen, ben er al twee weken naar op zoek maar in het zwart is de camera in Nederland niet leverbaar lijkt het wel.
En hoe bevalt ie? Ik zit eraan te denken om die ook te gaan halen. Waar heb je hem gekocht?quote:
Offtopic: heb jij elke week een nieuwe camera, of lijkt dat maar zo?quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb vandaag een FinePix A345 en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over.
Ik heb 3 weken geleden een Olympus teruggebracht, vervolgens anderhalve week later die S3500, en heb nu een A345.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Offtopic: heb jij elke week een nieuwe camera, of lijkt dat maar zo?
Het focussen is nogal iets dat moet wennen, verder bevalt hij tot nu toe goed hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:36 schreef pmponer het volgende:
[..]
En hoe bevalt ie? Ik zit eraan te denken om die ook te gaan halen. Waar heb je hem gekocht?
Combi foto's!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:09 schreef pmponer het volgende:
Dat is ook een van de redenen waarom ik die camera wil, waar heb je hem gekocht?
En welke geheugenkaart heb je erbij
= 100 foto's..quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:21 schreef pmponer het volgende:
Nou eigenlijk ging ik voor de olympus c770 maar die is niet meer voor een leuke prijs verkrijgbaar
Deze camera is incl accesoires al bijna 100 euro duurder dus ik vind dat wel best zo. Ik heb helaas niks in te ruilen.
Ik heb een aanbieding gezien van deze camera met 256 mb geheugen zou dat om te beginnen genoeg zijn? (heb geen ervaring met digitale fotografie)
Dan ben ik bang dat ik volgende week dat pakket ga aanschaffenquote:
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het focussen is nogal iets dat moet wennen, verder bevalt hij tot nu toe goed hoor
Soms is het moeilijk om niet al te veel te bewegen bij zoomfoto's, het bereik is des te beter!
[afbeelding]
uitgezoomd
[afbeelding]
ingezoomd![]()
Ik zit ff te kijken hoe ik dit moet opvattenquote:
Ojee!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:28 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat ik volgende week dat pakket ga aanschaffen![]()
Waarom? Het is toch super die zoom.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zit ff te kijken hoe ik dit moet opvatten![]()
Ja, dat dan weer welquote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:00 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waarom? Het is toch super die zoom.
481 geloof ik dat is camera, tas, 256 mb geheugen en extra accuquote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zit ff te kijken hoe ik dit moet opvatten![]()
[..]
Ojee!
Tel je geld maar![]()
(Hoeveel is dat pakket? In euro's)
ik zal em even quoten zodat meer mensen het lezen (gezien je onderaan de pagina staat enzo)quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:57 schreef Kleintje het volgende:
Deze dame heeft nog geen digitale camera.
En eigenlijk wil ik ook wel meer foto's gaan maken.
Ik wil me gaan toeleggen op compleet andere fotografie, ik wil paarden in actie fotograveren.
Dus... ik moet beweging gaan vastleggen, ik maak het mezelf gelijk moeilijk.
Met wat voor soort camera die niet te overdreven duur is kan dit? Heeft iemand toevallig nog iets liggen?
HELP... PLEH...
Perfecte prijs!!!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:36 schreef pmponer het volgende:
[..]
481 geloof ik dat is camera, tas, 256 mb geheugen en extra accu
Psst, op internet al vanaf ongeveer 50 euroquote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Perfecte prijs!!!
Vooral met extra accu![]()
Voor als je op reis gaat of eens 65 euro over hebt kan je er altijd nog een kaartje van 512 bij doen!
Extra snelle schrijfsnelheid.. ach, we hebben ze voor 50 euro meegekregen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef Elefes het volgende:
[..]
Psst, op internet al vanaf ongeveer 50 euro![]()
Sandisk Ultra 2quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Extra snelle schrijfsnelheid.. ach, we hebben ze voor 50 euro meegekregen.
Ik heb echt geen verstand van foto's maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef Elefes het volgende:
Kleintje: Heb je verder nog eisen voor de camera? Dit vind ik wel leuk, ben zelf ook paarden"fan"
Wil je ook in binnenmaneges gaan fotograferen (wedstrijden e.d.) of alleen voor de lol wat in de wei of in de zomer?
Ik heb op zich een goede camera, maar geen spiegelreflex. Binnen schieten kan ik gewoon vergeten; het is te donker (en ik kan mijn iso-waardes niet genoeg omhoog schroeven, en een korte sluitertijd heb je toch nodig bij bewegende paarden (1/400 minimaal eigenlijk). Iso waarde is trouwens de hoeveelheid licht die de sensor doorlaat (zoiets in ieder gevalquote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:40 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ik heb echt geen verstand van foto's maken.
Dus mijn eisen... hij moet voldoen aan wat ik nodig heb
Ik wil dus ook binnen kunnen fotograferen, dus idd. ook op wedstrijden.
Ik wil vooral op wedstrijden foto's maken en mooie plaatjes als men aan het trainen is e.d.
Zie genoeg mooie foto's van paarden, maar om ze op het juiste moment te schieten vergt het toch vaak ook wat kennis om ook in de oefening op het juiste moment te schieten.
En ik hoop dat ik me daar wat in kan specialiseren. Puur voor de lol...
Niemand ervaringen met dit toestel?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:42 schreef Doopey het volgende:
Kben benieuwd of iemand ervaringen heeft met de NIKON COOLPIX 7600: http://nikonimaging.com/g(...)camera/coolpix/7600/
Ik wil namelijk een nieuw digitaal fototoestel aanschaffen, maar ben benieuwd naar de kwaliteit.
Ik heb een paar digitale toestellen gehad maar deze gaven wanneer je binnen foto's maakte slechte kwaliteit foto's (pixels duidelijk zichtbaar en vaak donker)
Ehm maakt het voor het toestel veel uit of je een gewone sd kaart neem of een sd ultra turbo supersnel? (ik heb echt geen idee)quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Extra snelle schrijfsnelheid.. ach, we hebben ze voor 50 euro meegekregen.
Het werkt wel sneller, je kan het bekijken tussen USB 1.1 en USB 2.0 als je dat begrijpt?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:37 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ehm maakt het voor het toestel veel uit of je een gewone sd kaart neem of een sd ultra turbo supersnel? (ik heb echt geen idee)
Laat ik het zo zeggen heb je performance verlies als je een standaard sd kaart neemt?
Ja dat begrijp ik wel maar als bijvoorbeeld de camera een maximale schrijf snelheid heeft van bv 1MB/sec en een normale SD kaart kan 2 MB/sec aan... dan is het natuurlijk niet nodig om een SD ultra ++ SUPER SNEL te kopen van 4 MB/sec, immers de camera is dan de bottleneck en schrijft ook op die snelle kaar maar 1 MB/secquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:59 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het werkt wel sneller, je kan het bekijken tussen USB 1.1 en USB 2.0 als je dat begrijpt?
Het werd mij gewoon geadviseerd.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:06 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik wel maar als bijvoorbeeld de camera een maximale schrijf snelheid heeft van bv 1MB/sec en een normale SD kaart kan 2 MB/sec aan... dan is het natuurlijk niet nodig om een SD ultra ++ SUPER SNEL te kopen van 4 MB/sec, immers de camera is dan de bottleneck en schrijft ook op die snelle kaar maar 1 MB/sec
DUs heb ik aan een normale SD kaart genoeg of beperk ik dan de camera?
Relatief meer groothoek dan standaard, en daardoor tevens minder tele.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:46 schreef allsystemshalt het volgende:
N00bvraag,
Wat is het verschil tussen zoom en Wide zoom ?![]()
*Optisch in beide gevallen ?
Waar blijf je tegenwoordig motorman?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:06 schreef pmponer het volgende:
Ja dat begrijp ik wel maar als bijvoorbeeld de camera een maximale schrijf snelheid heeft van bv 1MB/sec en een normale SD kaart kan 2 MB/sec aan... dan is het natuurlijk niet nodig om een SD ultra ++ SUPER SNEL te kopen van 4 MB/sec, immers de camera is dan de bottleneck en schrijft ook op die snelle kaar maar 1 MB/sec
DUs heb ik aan een normale SD kaart genoeg of beperk ik dan de camera?
Hmmm dan ga ik maar voor losse camera een goede sd kaart (turbo ultra plus)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Relatief meer groothoek dan standaard, en daardoor tevens minder tele.![]()
[..]
Waar blijf je tegenwoordig motorman?![]()
De waarden die de kaartfabrikanten opgeven is natuurlijk zonder het gereken van de camera zelf.![]()
Het verschil merk je alleen in de professionele camera's, en als je echt grote bestanden gaat wegschrijven.
Bijvoorbeeld een ongecomprimeerd Tiff formaat.![]()
als je die voorlens (een veiligheidje) er af haalt kan hij nét in je jaszak.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 07:46 schreef pmponer het volgende:
[..]
Hmmm dan ga ik maar voor losse camera een goede sd kaart (turbo ultra plus)
iemand nog een een tip voor een goede sd kaart van 512mb (merk, type)
en een tas natuurlijk.
Renesite==> wat voor tas heb jij om die camera en is hij makkelijk mee te nemen?
bijvoorbeeld op de motor![]()
Euhhquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:05 schreef Asmooh het volgende:
ooooi
ik zoek een camera
max 0,5cm dik.
verder maakt me weinig uit zolang hij maar digitaal is
en liefste beetje creditcard formaat
iemand enig idee?
zoek iets voor in mn porto
en die 1,6cm dikke cameras neemt teveel ruimte in
mn mobiel is nog dikker en die past ook niet in mn porto
007?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:05 schreef Asmooh het volgende:
ooooi
ik zoek een camera
max 0,5cm dik.
iemand enig idee?
sony had zo'n geil plat dingetje, iets van net geen cm dikquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:05 schreef Asmooh het volgende:
ooooi
ik zoek een camera
max 0,5cm dik.
iemand enig idee?
Ringo dat lijkt me een hele redelijke aanbieding. Kun je voor dat bedrag niet laten liggen. Reken wel nog wat extra's voor een geheugenkaart. Succes ermee.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:20 schreef Ringo het volgende:
Ik zoek een digitale camera, te gebruiken in mijn studie (grafisch ontwerpen). Dat wil zeggen dat ik er goed en breed mee moet kunnen experimenteren.
Heb de mogelijkheid om een Nikon Coolpix 5000 te kopen, voor 160 euro. Is dat een redelijke aanbieding?
Weet niet of het verder nog van belang is, maar ik heb een iBook en de camera moet daar goed op aansluitbaar zijn.
(ik ben dus een absolute leek maar de bedoeling is dat dat snel verandert.)
FZ5quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:20 schreef allsystemshalt het volgende:
AArrrrgh ik wordt gek![]()
Ik kom er niet uit.
Wil dus een camera kopen met de volgende eisen
minimaal 4 megapixel
minimaal 5 keer optische zoom ---> liever 10 keer optish eigenlijk
Beeld / lens stabilisator
Niet "Te " zwaar/groot
Minder dan 600 euro inclusief 512 geheugenkaart en eventueel reserve accu (als ze speciale accu hebben en geen aa batterij kunnen slikken) ps goeie aa baterijen heb ik al ( oplaadbare)
![]()
Wie heeft de gouden tip ??
Zo eindelijk heb ik hem dan besteldquote:
Zo'n kit of zo bij pixmania ?quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:09 schreef pmponer het volgende:
[..]
Zo eindelijk heb ik hem dan besteld
dus fz5 een extra accu 256 mb geheugen en een tas
Wel revieuwen he als je 'm binnen hebtquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:48 schreef pmponer het volgende:
een kit idd bij digitalstreet.
deze http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=21_230&products_id=1304
Jaaah die krijg ik zaterdag ook binnen! Verjaardagskado van mijn lief.... Kan echt haast niet wachten tot ie er is!!!quote:
Hahaha, ik krijg hem morgen binnen ook voor mijn verjaardagquote:Op woensdag 12 oktober 2005 03:40 schreef Kimske het volgende:
[..]
Jaaah die krijg ik zaterdag ook binnen! Verjaardagskado van mijn lief.... Kan echt haast niet wachten tot ie er is!!!![]()
Iemand al ervaringen mee?
Volgens mij is de laatste komende week bij de mediamarkt in de aanbieding.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:32 schreef cyberrobin het volgende:
Hi all, ben al een tijdje opzoek naar een beetje een redelijk goede en niet dure camera, nu heb ik er eentje gevonden (denk ik): http://digicamshop.nl/product/11237
Ik vroeg me af of dit wat is? kan ik hier wel wat redelijke foto's mee maken enzo?
[afbeelding]
Waarvoor gebruiken:
- macro's
- indoor
- landschappen
- vakantie
- beetje een soort van 'familie' camera
Wil hem een beetje voor van alles en nog wat gebruiken eigenijk!
En is ie ook een beetje snel zonder dat ik een hele tijd moet wachten vorodat ik de volgende foto kan maken?
Iemand er ervaring mee?
Zit ik in 't goede topic?
Edit:
Of deze? http://www.digicamshop.nl/product/16125
Hoiquote:Op woensdag 12 oktober 2005 03:40 schreef Kimske het volgende:
[..]
Jaaah die krijg ik zaterdag ook binnen! Verjaardagskado van mijn lief.... Kan echt haast niet wachten tot ie er is!!!![]()
Iemand al ervaringen mee?
Die mediamarkt aanbieding heeft 5 keer optische zoom ipv 10 is een ander typequote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Volgens mij is de laatste komende week bij de mediamarkt in de aanbieding.
www.mediamarkt.nl
idd 179 euro
Ik reageerde dan ook op de link van de digicamshop http://www.digicamshop.nl/product/16125quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:06 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die mediamarkt aanbieding heeft 5 keer optische zoom ipv 10 is een ander type![]()
Ben geen techneut, laat staan fotografie-expert, maar 5x optische zoom is best veel als je budget max. 250 euro is. Tenminste, als je gaat voor een digitale camera. Bovendien vreten die dingen batterijen (lcd-schermpjes) en hebben de meeste een lange opstarttijd, dus volgens mij kan je in jouw geval het beste voor analoog gaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef von_manstein het volgende:
Ik twijfel tussen een digitale camera of een compact camere.
Budget is max 250 Euro
Camera moet spatwater dicht zijn en tegen een schok kunnen.
Een optische zoom van 5+ is een must.
Camera moet makkelijk te bedienen zijn en binnen 1 minuut gereed zijn om een foto te kunnen maken.
Tevens langdurige levensduur voor de accu/batterijen omdat niet overal waar ik overnacht netspanning beschikbaar is.
Hebben jullie ideen over welke camera's hier enigsinds voor geschikt zijn ?
Budget is idd wat laag.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ben geen techneut, laat staan fotografie-expert, maar 5x optische zoom is best veel als je budget max. 250 euro is. Tenminste, als je gaat voor een digitale camera. Bovendien vreten die dingen batterijen (lcd-schermpjes) en hebben de meeste een lange opstarttijd, dus volgens mij kan je in jouw geval het beste voor analoog gaan.
Voor 250 euro heb je een prachtig analoog toestel.
Ik zou eerlijk gezegd niet zo gauw voor analoog gaan, en eerder misschien nog even doorsparen zodat je iets meer uit kunt geven. Maar ook voor 250 euro kun je een leuke camera kopen!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef von_manstein het volgende:
Ik twijfel tussen een digitale camera of een compact camere.
Budget is max 250 Euro
Camera moet spatwater dicht zijn en tegen een schok kunnen.
Een optische zoom van 5+ is een must.
Camera moet makkelijk te bedienen zijn en binnen 1 minuut gereed zijn om een foto te kunnen maken.
Tevens langdurige levensduur voor de accu/batterijen omdat niet overal waar ik overnacht netspanning beschikbaar is.
Hebben jullie ideen over welke camera's hier enigsinds voor geschikt zijn ?
Ik heb een Z2, een voorloper van de Z10, met 10x opt zoom. De zoom doet niets af aan de kwaliteit van de foto, afgezien van een beetje (nauwelijks zichtbare) vervorming. De zoom is optisch, dwz je zoomt door de brandpuntsafstand te veranderen. Je kunt de lens ook zien bewegen. Dat levert geen kwaliteitsverlies, itt digitale zoom.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:27 schreef von_manstein het volgende:
Nou ik het op kieskeurig.nl wat revies gelezen en wat prijs vergelijkingen gedaan.
Denk dat het de Konica Minolta Dimage Z10 wordt. Aangezien deze ~170 euro kost en een 8x optische zoom heeft. Ben wel benieuwd of de foto's nog te doen zijn als er daadwerkelijk 8x is ingezoomd. Volgens de reviews zijn het goede foto's wat dat ding kan maken.
Alhoewel ik soms wat ??? bij de reviewers zelf zet
Mocht het niks zijn dan verkoop ik hem wel weer door.
Ik heb de voorloper, de S304. Lekker cameraatje.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:08 schreef cyberrobin het volgende:
Heb toch de Fuji S3500 besteld, krijg ik morgen of overmorgen binnen
Kutcamera. Heb hem ook gehad. Maakt slechte foto's.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:08 schreef cyberrobin het volgende:
Heb toch de Fuji S3500 besteld, krijg ik morgen of overmorgen binnen
of je ruilt gewoon binnen 8 dagen als je niet tevreden bent, ook weer klaarquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:27 schreef von_manstein het volgende:
Nou ik het op kieskeurig.nl wat revies gelezen en wat prijs vergelijkingen gedaan.
Denk dat het de Konica Minolta Dimage Z10 wordt. Aangezien deze ~170 euro kost en een 8x optische zoom heeft. Ben wel benieuwd of de foto's nog te doen zijn als er daadwerkelijk 8x is ingezoomd. Volgens de reviews zijn het goede foto's wat dat ding kan maken.
Alhoewel ik soms wat ??? bij de reviewers zelf zet
Mocht het niks zijn dan verkoop ik hem wel weer door.
Dus de S3500 is van binnen wel een andere camera dan de S304. Want daar heb ik nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:02 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Kutcamera. Heb hem ook gehad. Maakt slechte foto's.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dus de S3500 is van binnen wel een andere camera dan de S304. Want daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Wat was er precies zo kut aan? Wou je dingen doen die de camera niet aan kon misschien?
Ik heb nu een FinePix A345, die een stuk betere foto's maakt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik had eergister een Fuji FinePix S3500 gekocht. Maar het beeld viel me zó tegen. ik had goede verwachtigen, maar geen enkele foto was echt goed scherp. Ik had 3 jaar geleden een FinePix A204 gekregen, en die foto's waren echt supermooi, goed scherp. Daarom had ik dus weer een FinePix gekocht, maar vandaag maar weer teruggebracht.
Iemand nog tips voor me? Ik zoek dus een camera die echt goede, scherpe, heldere kleuren foto's maakt.
Goed cameraatjequote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:45 schreef Kimske het volgende:
Nog twee daagjes en dan is het klikkerdekliklik in huize Kimske!!
Echt waar?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:02 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Kutcamera. Heb hem ook gehad. Maakt slechte foto's.
Misschien lag het aan het model van mij, slechte productie ofzo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:50 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Echt waar?leek op voorbeeld foto's niet zo! (en in de reviews ook niet!)
Dat zijn er heel wat!quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Beste mensen ik ben op zoek naar een (spiegelreflex) camera met instelbare sluitertijd,
diafragma en een verwisselbaar objectief en een statief.
Zo!![]()
Ik ben op zoek naar een digitale camera, iemand tips/advies?
Je kunt niet op elke camera alle lenzen zetten. Dat ligt aan de maat van de lens schroefdraad (?) van je camera; dus waar de lens opgezet moet worden. Je zult snappen dat op een opening van 53 mm geen lens pas van 37 mmquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:50 schreef cyberrobin het volgende:
Krijg hem dus vandaag/morgen binnen, maar had nog een vraag, laatst zag op op internet zo'n Telelensconverter staan (en bijv andere als Groothoekconverters, Macro Converters, Lenskappen, Zonnekappen) maar nou vroeg ik me af of (bijna) elke van deze convertels/lenzen/lens-zonnekapper op m'n camera kunnen? of moet ik dat speciaal van Fuji hebben enzo? omdat bijna 80% zijn Canon en Nikon dingen.. zoals van bijv. zo'n zonnekap ben ik er alleen eentje van canon tegengekomen net niet van fuji..
Dus moet ik persee een speciaal type/merk van die dingen hebben om ze op mijn camera te kunnen zetten? (misschien een ietwat domme vraag)
Heb je verder nog eisen? Er zijn nlk wel érg veel camera's die aan dit signalement voldoen..quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Beste mensen ik ben op zoek naar een (spiegelreflex) camera met instelbare sluitertijd,
diafragma en een verwisselbaar objectief en een statief.
Zo!![]()
Ik ben op zoek naar een digitale camera, iemand tips/advies?
Op de site van fuji zelf staan er maar 2, heb de camera zelf nog niet binnen maar volgens de specs is het een:quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:31 schreef Elefes het volgende:
Je kunt niet op elke camera alle lenzen zetten. Dat ligt aan de maat van de lens schroefdraad (?) van je camera; dus waar de lens opgezet moet worden. Je zult snappen dat op een opening van 53 mm geen lens pas van 37 mm
Dat is dus even goed opletten voor je iets koopt, maar meestal heeft elke camera waarbij extra lenzen te gebruiken zijn mogelijkheden (al verschilt het aanzienlijk in hoeveel mogelijkheden er zijn).
Meestal heeft de fabrikant van jouw camera er ook een aantal lenzen bij in het assortiment die passen.
Ook moet je soms met een adapter werken. Het is misschien het makkelijkste om even op de site van de fabrikant te zoeken, daar zal waarschijnlijk het een en ander te vinden zijn hierover
Ik zit niet echt aan een maximum prijs te denken.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:12 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Dat zijn er heel wat!heb je een maximale prijs enzo?
Nee, hier heeft het niets mee te maken. Je moet kijken naar (volgens mij) de lens thread; schroefdraad van de lens (aan het uiteinde) als je geen spiegelreflex hebt (want daar haal je de hele lens er van af, bij compactcamera's zet je er iets extra's voor). Ik ben verder ook geen lenzen-expertquote:Op maandag 17 oktober 2005 17:57 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Op de site van fuji zelf staan er maar 2, heb de camera zelf nog niet binnen maar volgens de specs is het een:
Lens focal length Equivalent to 39 – 234 mm on a 35mm camera
lens, dus moet op zoek gaan naar 35mm lenzen?
'k Zal ff naar da topic gaanquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:24 schreef Elefes het volgende:
[..]
Nee, hier heeft het niets mee te maken. Je moet kijken naar (volgens mij) de lens thread; schroefdraad van de lens (aan het uiteinde) als je geen spiegelreflex hebt (want daar haal je de hele lens er van af, bij compactcamera's zet je er iets extra's voor). Ik ben verder ook geen lenzen-expertDus ik zou het voor de zekerheid navragen in de fotowinkel of bij iemand die het beter weet.
Er zijn hier mensen die je beter dan ik uit kunnen leggen hoe het ook al weer zat met de 35mm etc., volgens mij is het iets met de afstand van de lens tot de ccd ofzo (maar ik kan er ook helemaal naast zitten).
Wat voor camera is het precies?
Misschien kun je je vraag beter hier stellen: Het grote lenzentopic deel 8.
Kijk anders is of hier wat tussen staat? http://www.camerastore.nl/vshop/default.php?cPath=200 't zijn wel de meest uit een lopende prijzen..quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:58 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Ik zit niet echt aan een maximum prijs te denken.
Laat ik het zo zeggen, ik wil mij wat meer in fotografie gaan interesseren.
Dit doe ik al lange tijd maar niet op professioneel niveau.
Nu zit ik er aan te denken om mezelf op te geven voor de basiscursis op de Foto vak school, gewoon puur om te oriënteren. Misschien besluit ik mezelf daarna wel op te geven voor de vervolg opleiding. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in pers fotografie.
Maar om toe gelaten te kunnen worden dien je natuurlijk wel te beschikken over een goede camera.
Ik zit te denken aan een bedrag rond de 5 á 600 euro.
Dank je!quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:32 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Kijk anders is of hier wat tussen staat? http://www.camerastore.nl/vshop/default.php?cPath=200 't zijn wel de meest uit een lopende prijzen..
Je zou eens hier kunnen kijken. Op die site kun je je voorkeuren in geven en dan kijken wat voor camera daar bij past (buying guide - features search).quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:58 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Ik zit niet echt aan een maximum prijs te denken.
Laat ik het zo zeggen, ik wil mij wat meer in fotografie gaan interesseren.
Dit doe ik al lange tijd maar niet op professioneel niveau.
Nu zit ik er aan te denken om mezelf op te geven voor de basiscursis op de Foto vak school, gewoon puur om te oriënteren. Misschien besluit ik mezelf daarna wel op te geven voor de vervolg opleiding. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in pers fotografie.
Maar om toe gelaten te kunnen worden dien je natuurlijk wel te beschikken over een goede camera.
Ik zit te denken aan een bedrag rond de 5 á 600 euro.
Hé bedankt zeg! Hier ben ik echt heel erg mee geholpen!quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:11 schreef Elefes het volgende:
[..]
Je zou eens hier kunnen kijken. Op die site kun je je voorkeuren in geven en dan kijken wat voor camera daar bij past (buying guide - features search).
Misschien zou je kunnen kijken naar camera's als de Canon powershot G6, Nikon coolpix 8700, Panasonic Lumix DMC-FZ30 of de Olympus C8080 of C7070 camera's.
Deze camera's ondersteunen allemaal externe lenzen en flitser, zijn handmatig in te stellen (sluitertijd, diafragma, scherpstellen, etc.).
Het zijn maar wat voorbeeldjes, en en zijn vast nog veel meer modellen te noemen die geschikt zijn. Ik zou zeggen; ga eens bij de fotowinkel langs, of vraag bijvoorbeeld bij de fotovakschool wat zij aanraden.
Ook zou ik me eerst erg goed inlezen voordat je een beslissing maakt (zodat je achteraf niet toch liever iets anders had).
De laatste van de genoemde camera's heb ik zelf, daar ben ik zeer tevreden overAfgezien van enkele kleine dingetjes (bijv. wat moeilijk autofocussen in het donker) is het een topcamera w.m.b.
Succes!
Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zelf ga ik denk ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ30 maar ik lees nergens of deze ook een verwisselbaar objectief heeft. Iemand ervaring met dit toestel?
Dat was ik inderdaad van plan!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.
Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef TrentReznor het volgende:
Goedenavond,
Ben op zoek naar een camera met een groothoek van ongeveer 28 mm + de mogelijkheid om de sluitertijd en diafragma handmatig in te kunnen stellen. Maar ik heb niet zo'n zin om met een spiegelreflex te gaan zeulen (en met losse lenzen te gaan werken)....
Panasonic DMC-LX1 Was misschien leuk geweest maar heeft weer veel ruis lees ik... Echt andere opties ben ik nog niet tegengekomen.
oa bij,quote:Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?![]()
Hmmm.. die Ricoh heeft weer geen optische zoom, of is dat tegenwoordig niet meer nodig met 8 megapixelsquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 04:00 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
[..]
Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.
Ik zelf ga wel voor de LX1 van Panasonic, dat nadeel van ruis is enkel volgens die kerel die bij dpreview de recensie geschreven heeft. En hij vergelijkt de camera onterecht met spiegelreflexcamera's met een grotere sensor. Alle andere gebruikersrecensies (o.a. in de fora op dezelfde site) spreken vol lof, en als ik zie wat voor foto's het toestel maakt dan kan ik me dat goed voorstellen.
Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?![]()
Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:
ik heb em nog altijd NIET.
Beste mensen, NOOIT bij pixmania bestellen!
De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
Welke camera heb je besteld ? en hou ons op de hoogte ik ben wel benieuwd.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:
ik heb em nog altijd NIET.
Beste mensen, NOOIT bij pixmania bestellen!
De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
Jaja, dat had ik ook wel gedaan, als ik hem zelf besteld zou hebben. Echter heeft mijn lieffie dat gedaan voor mijn verjaardag...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:50 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!
Ik heb dus 2 weken geleden een fz5 bij digitalstreet gekocht, machtig mooi apperaat is dat zeg![]()
die reactie ligt idd vaak tussen de 0.1 sec (dure versie) en de 0.3 sec (normale consument)quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:52 schreef BarteS het volgende:
Aangezien jullie relatief gezien de experts zijn...
Tijdenlang is het zo geweest dat digitale camera's een ongelovelijke vertraging hebben, ofwel, drukken en vervolgens een seconde wachten totdat de foto genomen is. Een enorm irritant fenomeen!
Is het zo dat in de huidige generatie camera's die inmiddels is opgelost? Of zijn het bepaalde series die daar geen last van hebben? Suggestie's wat dat betreft?
Hijs echt zó gaaf!!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:49 schreef allsystemshalt het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jahhhh.
Ik kon niet meer wachten en ben naar de winkel gereden en heb een Panasonic DMC- FZ5 gekocht
Met kit dus Cameratas extra accu 256 mbSD kaart (er zit standaard een 16 mb kaart bijen nog een 512 mb SD kaart erbij gekocht
![]()
![]()
![]()
Accu is aan't opladen![]()
![]()
Ik ga de fucking manual lezen doei![]()
Ja VET hequote:
Ik heb gekozen voor de P200. Die is ook erg klein, en is nog fatsoenlijk vast te houden zonder dat je door het kleine formaat nog extra gaat "bibberen". Alternatief was ook nog de Ixus 50 van Canon, maar die is helemaal voor kleuterhandjes gemaakt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:27 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2:
Sony P200: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp200.asp
Pentax Optio S6: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios6.asp
Punt is dat ik niet kan kiezen omdat ik graag het doorkijkding (ik weet de naam ff niet) van de P200 wil, maar het formaat van de Optio S6. Zit er technisch ergens een groot verschil? Of zijn de ervaringen zeer uiteenlopend? Overtuig mij!
btw de Optio S5z was het eigenlijk, maar die S6 is nieuwer dus dat is dan beter lijkt mij...
Voorbeelden vers van de persquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:37 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja VET he![]()
![]()
![]()
Even oefenen nog en dan zal ik en kijken of ik een mooi voorbeeld kan neergooien![]()
Vooral de beeld stabilisatie icm 12 maal zoom is super![]()
Ik heb um zojuist besteldquote:Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.
Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:
http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
Ik wilde je de Panasonic FX9 aanpraten maar helaas is je budget niet toereikend.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:12 schreef Roolio het volgende:
Ik twijfel nog tussen heel veel modellen, en volgens mij heb ik de helft nog niet gezien.. Ik wil er foto's mee maken voor mijn opleiding, maar ook voor de lol. De kwaliteit van de foto's moet gewoon perfect zijn, 4MP is geen probleem. Ik wil wel veel handmatig kunnen instellen en ik heb een hekel aan afdrukvertraging.. Wie helpt mij effe om mijn lijstje wat in te korten (of aanvullen als ik een goede vergeten ben)? Mijn budget ligt op max 250 euro.
Kodak Z740 -> lekker inzoomen tegen een relatief lage prijs!
Canon Porwershot A520 -> Mooie foto's en erg veel functies!
Olympus FE 5500/D630 -> 5 MP en redelijk groot schermpje..
Kodak CX 7430
Fuji Finepix E510
Nikon Coolpix 4200
Pentax Optio S55
Sony DSC S80
Samsung Digimax A7
Samsung Digimax A402
Kodak LS 755
Dussss..![]()
Ik zou wachten tot je fotografielessen. Kun je en sparen en je weet of je het wel leuk genoeg vind.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:05 schreef Ringo het volgende:
Iemand ervaringen met de Sony DSC P150? Heb goede verhalen over deze camera gehoord (7.2 MP, uitstekende Carl Zeiss lens, relatief veel instelmogelijkheden) maar ik twijfel of ik niet meteen voor een (semi)prof doe-het-zelf camera moet gaan ipv een snapshotter-deluxe als deze.
Ik ben helemaal geen fotograaf (als ik fotografeer wil ik gewoon klikken&wegwezen) maar ik krijg over een aantal maanden professionele fotografielessen (kunstacademie), dus misschien...
(had eerder de aanschaf van een Nikon Coolpix 5000 overwogen, tweedehands, maar die aanbieding liep ik mis. Deze Sony DSC P150 kan ik, via Marktplaats, voor Ī225 kopen)
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:48 schreef Yildiz het volgende:
http://www.nu.nl/news/614(...)sturen_met_WiFi.html
11 MB / s niet rap genoeg? Das toch gauw 0.4 sec / foto ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:43 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
![]()
Leuke gadget, maar denk eens aan de transfer snelheid die is vrij landzaam is en je batterij is ook zo leeg.
Ik wacht nog even op wireless USB![]()
Die snelheid haal je volgens mij nooit in de praktijkquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
11 MB / s niet rap genoeg? Das toch gauw 0.4 sec / foto ?
Net zoals met wireless USB denk ikquote:Op zondag 30 oktober 2005 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Die snelheid haal je volgens mij nooit in de praktijk
WUSB performance at launch will provide adequate bandwidth to meet the requirements of a typical user experience with wired connections. The 480 Mbps initial target bandwidth of WUSB is comparable to the current wired USB 2.0 standard. With 480 Mbps being the initial target, WUSB specifications will allow for generation steps of data throughput as the ultra wideband radio evolves and with future process technologies, exceeding limits of 1 Gbps.quote:
Ja, ik heb hem en hij is echt erg goed.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:12 schreef loek1 het volgende:
Hoi,
Bedankt voor je snelle reactie
Die camera vind ik te groot. Bij het lezen van de postings wordt de Panasonic Lumix FX9 nogal eens genoemd. Zou dit dan wat zijn?
Karel
mja, specs, specsquote:Op zondag 30 oktober 2005 10:26 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
WUSB performance at launch will provide adequate bandwidth to meet the requirements of a typical user experience with wired connections. The 480 Mbps initial target bandwidth of WUSB is comparable to the current wired USB 2.0 standard. With 480 Mbps being the initial target, WUSB specifications will allow for generation steps of data throughput as the ultra wideband radio evolves and with future process technologies, exceeding limits of 1 Gbps.
Dat zijn toch wel wat hogere snelheden laat het een fractie daarvan zijn dan is dat nog altijd sneller dan wifi
![]()
Jammer want dan zou ik Quicktime op mijn website moeten zetten en dat vertik ik. Zou je een confersie kunnen doen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:54 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
De filpje die je er mee maakt zijn wel *.mov (Quicktime) bestanden. Ik ken eigenlijk geen enkele camera die .wmv creëert...
USB2: 480Mb/squote:Op zondag 30 oktober 2005 17:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
mja, specs, specs
Officieel moet je over n netwerk ook met 100 MB/s bestanden over kunnen sturen, je mag blij zijn met 40. Internet is ook zoiets discutabels. Verder die USB sticks bijv., die halen ook nooit niet eens de helft van de snelheid die ze claimen te halen.
Technisch zal het vast wel mogelijk zijn, als alles goed gebufferd wordt, en nergens gecontroleerd wordt, en door firewalls e.d. gaat.
Daarom is Wifi met n paar MB /s nog wel mooi, maar nu heb ik niet al te hoge verwachtingen van wireless USB eerlijk gezegd, kweenie waarom, misschien omdat USB van nature ook niet zo supersnel is. FireWire is dan weer n ander verhaal, dát gaat snel![]()
ik vond em juist erg klein.... maar tis wat je gewend bent natuurlijkquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:12 schreef loek1 het volgende:
Hoi,
Bedankt voor je snelle reactie
Die camera vind ik te groot. Bij het lezen van de postings wordt de Panasonic Lumix FX9 nogal eens genoemd. Zou dit dan wat zijn?
Karel
Me stubbornquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:43 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik zou wachten tot je fotografielessen. Kun je en sparen en je weet of je het wel leuk genoeg vind.
De ruis op de Minolta is zeker erg aanwezig, ik zou daarom ook niet voor die camera gaan. Zeker niet omdat je een cam wilt met wat meer kwaliteit, imho is ruis een van de minst fijne dingen om te hebben bij een camera, omdat je er zo weinig aan kunt doen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:30 schreef TearSong het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe digicam. Ik heb nu een Olympus mju mini-digital en dat is op zich een leuk camera'tje om makkelijk mee te nemen in je broekzak maar de kwaliteit valt erg tegen.
Dus...ik ben nu aan het kijken naar camera's zoals de Konica Minolta Dimage Z5 en de Panasonic DMG FZ5. Ik wil een 5 of 6 megapixel camera met 10 tot 12x optische zoom. Verder wil ik dat hij niet al te 'traag' is. Het mag best een groot ding zijn, voor het 'makkelijk meenemen' hou ik de olympus. Prijsklasse? Ik wil er eigenlijk niet meer dan 500 euro aan uitgeven.
Zijn er andere camera's vergelijkbaar met bovenstaande 2 waar ik eens naar moet kijken?
Verder begreep ik dat de Konica Minolta Dimage Z5 best veel beeldruis heeft bij 'donkere' opnames. Is dit bij de Panasonic ook zo?
Als het alleen voor (vakantie)kiekjes is zul je waarschijnlijk nooit toekomen aan het instellen van sluitertijden en diafragma, etc.. Dan is het dus ook niet nodig om de Powershot te kopen, hoewel dit wel fijne camera's zijn. Zo groot is de powershot ook niet, die zijn naar mijn mening al veel te klein om echt fijn mee te fotograferenquote:
Heb je nog andere lenzen bij die F50?quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:53 schreef Oesie het volgende:
* "Oesie" is op zoek naar een digitale SLR.
Mijn analoge slr (een Nikon F50)
<knip>
Zelf dacht ik aan de Canon 350D inclusief een filter (om de lens te beschermen) en een extra lens om objecten dichterbij te halen (wat voor?). Wie heeft er ideeen over dit verhaaltje?
Nope alleen de standaard lens. Dus daar ga ik me niet druk over maken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:51 schreef BarteS het volgende:
[..]
Heb je nog andere lenzen bij die F50?
Ik weet het niet hoor, maar ik zou allereerst uitzoeken of je die lenzen op een nikon uit de digitale serie kunt gebruiken.
Mijn vader heeft zelf een tweetal lenzen op zijn digitale camera gezet, die oorspronkelijk op zijn analoge nikon zaten.
Op die manier is het niet onmiddelijk een enorme uitgavepost, maar kun je nu investeren in een body, en later naar een goede extra lens kijken. ik ga er dan wel vanuit dat de lenzen van de F50 goed zijn...
je kan hier een uitgebreide reviews lezen van gebruikersquote:Op donderdag 3 november 2005 20:06 schreef loek1 het volgende:
Wie heeft ervaring met Canon PowerShot S80
Dit zou HET toestel zijn om schiderijen mee te fotograferen. En klein is natuurlijk.
Groetjes
Karel
Leuke camera, maar wat wil je er mee gaan doen? Wat is het doel van de foto's van de schilderijen, en zul je zelf dingen handmatig in gaan stellen (diafragma, sluitertijd)?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:06 schreef loek1 het volgende:
Wie heeft ervaring met Canon PowerShot S80
Dit zou HET toestel zijn om schiderijen mee te fotograferen. En klein is natuurlijk.
Groetjes
Karel
Misschien is de HP Photosmart M417 of M517 iets voor je? 5 Megapixel (lijkt me genoeg, of wil je echt grote afdrukken gaan maken ergens van?), beetje zoom en niet zo heel veel handmatige instellingsmogelijkheden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:44 schreef loek1 het volgende:
Om te beginnen ben ik helemaal geen fotograaf en boekjes onthouden wij niet. Jullie weten er echt veel meer van. Dus ik doet >> klik >> goede foto.
Doel in het bijzonder: foto's van mijn acryl schilderijen en tekeningen. En snelle (ilegale?) foto's in musea en galleries.
Met mijn huidige Nikon 2,1 vallen de details weg en is alles een beetje flets. Dus om goede foto's te maken neem ik mijn oude Minolta kleinbeeld enz. Daar wil ik vanaf.
Groetjes
Karel
Je hebt dus een klein cameraatje nodig.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:44 schreef loek1 het volgende:
Om te beginnen ben ik helemaal geen fotograaf en boekjes onthouden wij niet. Jullie weten er echt veel meer van. Dus ik doet >> klik >> goede foto.
Doel in het bijzonder: foto's van mijn acryl schilderijen en tekeningen. En snelle (ilegale?) foto's in musea en galleries.
en Sony's staan ook bekend om hun "over saturation"..quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sony's staan trouwens bekend om hun uitstekende (Carl Zeiss) lenzen.
Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?quote:Op maandag 7 november 2005 21:25 schreef TrentReznor het volgende:
Heb de Sony DSC-H1 gisteren besteld!!![]()
Nou geduldig wachten tot Pieter Post hem langs komt brengen..![]()
Op deze site staan een aantal foto's. Met andere camera's zijn ongeveer dezelfde foto's gemaakt, dus kan je mooi de fotokwaliteit vergelijken.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:
[..]
Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?
Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.
Alvast bedankt!
Eerst eens even dat ding onder de knie krijgen, zal over een paar dagen eens wat uploaden.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:
[..]
Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?
Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.
Alvast bedankt!
Zorg voor een camera met gewone AA (penlight) batterijen! (!)quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
Kan iemand mij een goede camera aanraden voor die prijs? Dank je!
Heb je ervaring met fotograferen, vind je het leuk om te doen en wil je je er in verdiepen ((deels) handmatige instellingen gebruiken, etc.)? Of wil je gewoon "point and shoot" en dat er dan ook nog wat fatsoenlijke foto's uit komen rollen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
Kan iemand mij een goede camera aanraden voor die prijs? Dank je!
Spiegel Reflex zijn ook automatisch hoorquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef kayzie het volgende:
Tja, ik wil camera waar je snel mooie foto's mee maakt, maar ook waar bv. sluitertijd en zo mee in te stellen is. Twijfel over een digitale spiegelreflexcamera, in hoeverre zijn die dingen ook automatisch? Of moet je altijd eerst op het gemak scherp stellen?
Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Spiegel Reflex zijn ook automatisch hooralleen hier MOET je door de zoeker heen kijken, het is niet mogelijk om via het LCD foto's te maken
Het lcd scherm op de achterkant van de camera kan je gebruiken om gemaakte foto's te bekijken en je mogelijkheden in te stellen. Ze hebben geen real weergave mogelijkheid omdat je via de zoeker over de spiegel kijkt, zonder electronisch beeld dat naar het display gebracht wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |