abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:06:09 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_30102760
Links naar reviews / foto's / prijzen / geheugen.

• dpreview (Camera Reviews + Foto's) (ENG)
  • Letsgodigital (Camera Reviews) (NL)
  • Steves-Digicams (Camera Reviews + Foto's) (ENG)
  • Tweakers pricewatch (Camera prijzen) (NL)
  • Britstra Info geheugenkaarten (NL)

Vragen uit het vorige topic
    quote:
    Svyatagor - dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:14
    Is dit topic ook voor videocamera's??
    Eigelijk niet
    Open eens een nieuwe topic
    quote:
    Disorder - dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:01
    Ik wil een Nikon D50. Wanneer gaan die in prijs dalen? Waarom moet alles zo duur zijn terwijl je in Azië zoiets voor veel minder in huis haalt? Zucht
    Dat duurt nog wel even

Het vorige topic: Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 15

Deze Openings Post: Klik
    Veel succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door SpeedyGJ op 30-08-2005 18:11:45 ]
  • pi_30104053
    Komt er niet gauw een opvolger voor de Nikon D50 waardoor de prijs lager gaat?
      dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:21:24 #3
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30112164
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 22:25 schreef Yildiz het volgende:
    Okay, ik moet een nieuwe hebben.
    De vorige camera is gecrashed in Hannover, hij had daarna nog even een laatste adem, maar toen was het echt over.

Bron: een druppeltje vloeibaar stikstof van een trein op de lens

Het was een, nu oude, sony DSC P31, zonder optische zoom, en eigenlijk beviel dat aardig.

Nu zoek ik dus een nieuwe sony (het liefst wel, anders heb ik niks meer aan de memory-sticks), voor niet al teveel. Mijn budget zit zo ongeveer rond de 200 euro.

Ik heb het liefst een uiteindelijke resolutie van rond de 1600x1200 (of meer), de normale opties zoals elke camera, multifocus e.d. 8 Megapix is dan dus echt veels te overbodig.
    Maar nog beter is een camera die ook echt snel reageerd, niet dat je op het knopje drukt, en je een halve tel moet wachten voordat ie dan de foto maakt, dat vind ik nog steeds zooooo duf...
    Een ingebouwd microfoontje is leuk voor erbij.

Dus, Sony (liefst), rond de 200 euro. Degelijk. Welke?
    Ik heb iets gevonden,
    deze:

4 Megapix, audio, aardig design (das persoonlijk) en aardig aan de eisen voldoenend, zo te lezen op deze site: van sony, de DSC S60
    quote:
    Groot 2,0-inch LCD-scherm
    4,1 effectieve megapixels
    3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
    Carl ZeissŪ Vario SonnarŪ-lens
    Levensduur Stamina-batterij (ongeveer 510 opnamen volgens CIPA-standaard met optionele batterij NH-AA-2DB)
    Snelle bediening (vertraging sluitertijd 0,3 sec., vertraging sluiter 0,009 sec.)
    3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
    Is dit een miskoop, of een aardig goede?
    Zo zie ik bijv. nergens of ik mijn oude paarse Sony memorysticks van 128 MB ( 2 stuks, en 1 van 16MB) nog kan gebruiken...

edit: beter zoeken Yildiz.

AA batterij (yes!)
    96x64x40 (bummer dat ie 40 mm dik is...)
    Opnamemedium Memory Stick™ ™ / Memory Stick™ Pro™ / intern geheugen (32 MB)

193 euro bij : http://www.tweakers.net/pricewatch/115486

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 30-08-2005 22:30:27 ]
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:45:32 #4
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_30113232
    Ik kan dit beter aan de experts over laten, maar bij mijn weten heeft Sony nog geen slechte cameras gemaakt.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_30122435
    Op vakantie (scheelde toch wel heel veel geld) deze gekocht:

Casio Exilim p505

Ben er erg blij mee Maakt erg mooie foto's. Veel instellingen, lekker klein, gewoon een toppertje!
    pi_30205778
    Ja ik ook.
    maar! Ik heb net een panasonic fz 5 gekocht. Geweldig aparaat.

Als je een digitale fotocamara koopt denk dan aan verschillende dingen.
    Belangrijk is de optische zoom om het beeld te vergroten. Hoe meer des te beter.
    Een stablisator om het beeld stil te houden.
    Dan de macro zoom.
    De lens is wel belangrijk genoeg om daar ook op te letten.
    Dan de pixels vergroting, de een zegt dat is belangrijk de ander zegt van niet.
    Op een camera van 3mil pixel vergroting zit je al op een behoorlijke foto, daar komt nog bij dat het optische zoom verdubbelt door pixelvergroting maar daar krijg je niet de beste foto's mee. De accu of accu's vindt ik geen punt . Als je de prijs in je gedachten neemt kan de AA accustaafjes goedkoper uitvallen. Daartegenover is het gewicht misschien iets zwaarder.
    Dan het uiterlijk, ik viel op een wat klein model. Dit alles en de prijs heeft mij pas geleden besloten om de pannasonic fz 5 te kopen.
    Minpunten geen handmatige macrozoomring en geen aansluiting voor een externeflitser.
    Pluspunt is toch wel de kleine omvang en het gewicht en de prachtige foto's die het neemt.
    Maar er zijn meer camera's die dat doen.

Groetjes van Foresterwalker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Foresterwalker op 02-09-2005 16:49:03 ]
      vrijdag 2 september 2005 @ 20:30:19 #7
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_30213062
    Ben opzoek naar een nieuwe camera, bij voorkeur een Sony vanwege mem. stick kaarten en omdat ik altijd al goede ervaringen mee had. Voorheen had ik een Sony-V1 camera, maar die ben ik kwijt (gestolen).

Nu heb ik gezien dat Sony meerdere 5 megapixel camera's heeft maar dat alleen de V1 4x optical zoom had. De Sony V3 is voor mij geen optie omdat ik een camera nodig heb die zo compact mogelijk is. Nu is mijn vraag of het echt wat uitmaakt of een camera 4x of 3x optical zoom heeft.

Het allerliefst had ik meteen weer een V1 gekocht, maar de prijs is nog steeds hoog en dat voor een wat oudere camera. Iemand suggesties voor alternatieve camera's of meer kan vertellen over 3x of 4x optical zoom?

Mijn budget is 400 - 500 euro.

[edit]Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sharkdoggie op 02-09-2005 20:41:31 ]
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      vrijdag 2 september 2005 @ 20:31:34 #8
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30213096
    Kan iemand mij advies geven over de bovenstaande SOny DSC -S60?
    pi_30219876
    SharkDoggy als een camera 3 of 4x optische zoom heeft maakt het wel wat uit maar niet veel.
    Als je de prijs vergelijking ziet dan is de V1 wel een stuk goedkoper, kijk maar bij kieskeurig Deze staat daar voor rond de 300 euro de V3 is toch ruim de helft hiervan duurder dat vindt ik nogal wat veel.
    Als je een klein cameraatje zoekt zou ik toch ook eens naar een ander merk kijken.
    Ik zou niet afgaan op je geheugenkaartje.Maar op wat meer optische zoom.
    Om het te vergelijken kan je dit internetadresje gebruiken ::

http://www.letsgodigital.(...)334-746-987-933.html
      zaterdag 3 september 2005 @ 01:53:47 #10
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30220995
    http://www.letsgodigital.(...)917-349-334-746.html
    Mooie site, valt me gelijk op dat de S60 een andere beeldsensor heeft, wat betekend dat?
    P31 zette ik er voor de gein bij, das mn oude, kapotte camera.
      zaterdag 3 september 2005 @ 07:26:02 #11
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_30223150
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 01:04 schreef Foresterwalker het volgende:
    SharkDoggy als een camera 3 of 4x optische zoom heeft maakt het wel wat uit maar niet veel.
    Als je de prijs vergelijking ziet dan is de V1 wel een stuk goedkoper, kijk maar bij kieskeurig Deze staat daar voor rond de 300 euro de V3 is toch ruim de helft hiervan duurder dat vindt ik nogal wat veel.
    Als je een klein cameraatje zoekt zou ik toch ook eens naar een ander merk kijken.
    Ik zou niet afgaan op je geheugenkaartje.Maar op wat meer optische zoom.
    Om het te vergelijken kan je dit internetadresje gebruiken ::

http://www.letsgodigital.(...)334-746-987-933.html
    Thnx voor de antwoord. Heb je ook een tip voor een specifieke merk en model? Want uiteindelijk wil ik gewoon zoveel mogelijk in een klein camera. Zolang het geen joekel van een camera is, maar wel minstens de specs heeft van de V-1. Het hoeft dus voor mij geen Sony te zijn.
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      zaterdag 3 september 2005 @ 12:57:38 #12
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_30227401
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 01:53 schreef Yildiz het volgende:
    http://www.letsgodigital.(...)917-349-334-746.html
    Mooie site, valt me gelijk op dat de S60 een andere beeldsensor heeft, wat betekend dat?
    P31 zette ik er voor de gein bij, das mn oude, kapotte camera.
    Ik heb het idee dat die andere naam voor de beeldsensor van de S60 gewoon iets is wat Sony heeft bedacht. Een fancy naam zodat het wat cooler lijkt, voor de reclame.

Ik heb zelf verder geen ervaring met Sony, maar volgens mij maken ze in elk geval geen slechte camera's.
      zaterdag 3 september 2005 @ 13:05:56 #13
    45796 Offy
    rooi'n bin kwooi'n
    pi_30227573
    quote:
    Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
    De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
    * Offy turft haar goede daad voor vandaag weer af

[ Bericht 1% gewijzigd door Offy op 03-09-2005 13:16:46 ]
    Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
    Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
      zaterdag 3 september 2005 @ 13:06:30 #14
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30227591
    Toevallig : Hulp nodig
    wou deze persoon ook een S60 aanschaffen, maar stapt toch over op Canon, omdat sony plastic-achtige kleuren zou hebben? Heb er met de vorige Sony DSC-P31 niet echt veel van gemerkt?
      zaterdag 3 september 2005 @ 13:07:27 #15
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30227609
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:
    Toevallig : Hulp nodig
    wou deze persoon ook een S60 aanschaffen, maar stapt toch over op Canon, omdat sony plastic-achtige kleuren zou hebben? Heb er met de vorige Sony DSC-P31 niet echt veel van gemerkt?
    edit: kijk eens aan, de bovenstaande post, 4 kleuren, das mooi
    moest n edit zijn, werd n quote
    http://www.sony.net/Products/SC-HP/sys/ccd/sensor/super_had.html
    netjes
    quote:
    Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
    De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
    volgens het overzicht, heeft de V3 dat niet, maar de S60 wél
    de sony site bevestigd dat de S60 dat heeft.
      zaterdag 3 september 2005 @ 21:23:44 #16
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_30241005
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 21:15 schreef snakelady het volgende:
    Welke camera kan ik het beste aanschaffen met deze eisen??

Niet duurder dan 1000 euro.
    min. 8 megapixels
    spiegelreflex
    instelbare sluitertijd
    Liefst instelbare ISO waarde maar is geen pré.
    Het zou ook leuk zijn als ik lenzen kan bijkopen en verwisselen enz.

Wat denken jullie welke camera het meest geschikt is?
    Is het haalbaar voor die prijs?

Ik ben nu ongeveer 4 jaar met een fujifilm finepix a210 aan het tobben, leuk ding maar wil verder en meer.

Heb de Olympus E-300 en de Canon eos 350d op het oog maar weet niet of dit goede camera's zijn.
    Wie kan me helpen hiermee.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
      zondag 4 september 2005 @ 03:09:48 #17
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_30249900
    Uit het topic van snakelady:
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 23:16 schreef Vanderdonk het volgende:
    Het aantal megapixels wordt ten onrechte aangeduid als dé norm voor beeldkwaliteit en scherpte. Het type camera, de beeldsensor en de lens zijn veel belangrijker. De onderdelen die van belang zijn voor een kwalitatief goed plaatje op een rij:
    De resolutiekwaliteit: wordt voornamelijk bepaald door de beeldsensor en de lens.
    Korrel en ruis: word vooral bepaald door de grote van de beeldsensor (groter = beter)
    Dynamisch bereik: het aantal kleurtinten dat de beeldsensor kan onderscheiden.
    Kleurkwaliteit: word o.a. bepaald door de filters en interpolatie.
    Bewerkingen: zullen miniem verschillen bij spiegelreflexcamera's
    Pixel- en sensoromvang: zie ook ruis echter de kwaliteit van de sensor bepaald ook veel.

Het nut van camera’s met 8 miljoen pixels of meer voor foto's is te verwaarlozen. De bestanden worden onnodig groot en bij het afdrukken op standaardformaten als 10Ũ15 en 13Ũ18 cm is er geen verschil te zien met een 3 of 4 megapixel-camera. Een 6 megapixel-camera is al voldoende voor afdrukken tot maximaal A4. Het is wenselijker om een goede 6 megapixel-camera te leveren met een lage signaal/ruis-verhouding, een goede kleurweergave en een fraaie weergave van hoge contrasten dan een camera met veel meer pixels die op al deze gebieden minder scoort.

Daarom maken ze bij de op internet zo geroemde dpreview ook gebruik van voorbeeldfotos en andere vergelijkingsmethodes. http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page19.asp
    En kijk ook maar op deze pagina en verder

ennuh een mooi grafiekje met diverse budget spiegelreflexcameras...
    Verlichtingsruis
    [afbeelding]
    RGB-ruis
    [afbeelding]

Uhm ja en de conclusie is nu lastig, eht licht er ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. In het onderzoek waar ik de grafiekjes vandaan haalde keken ze vooral naar de D50 en concludeerden dat die het vergeleken met andere cams best goed deed.
    Uhm en dan heb ik hier de cams naast elkaar staan...
    Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door Subhuman op 04-09-2005 03:31:18 ]
      zondag 4 september 2005 @ 11:14:26 #18
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30253047
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 03:09 schreef Subhuman het volgende:
    Uit het topic van snakelady:
    [..]

Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!
    Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspit
    http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscs60.asp
    de sensor wordt daar als CCD aangeduidt, terwijl het Super HAD CCD is, okey tot daar aan toe.
    Maar dan bijv. shutter speed, staat er 1/1000, terwijl sony zelf 1/2000 aangeeft.
    1/1000 is voor handmatig, 1/2000 voor automatisch...

Van de reviews verder, geeft er 1 een heel slecht oordeel, terwijl de rest er wel okey mee is.
    Degene die een slecht oordeel geeft, hier @ DPreview zegt dat er een kleur overheersd.
    Sony heeft, om dit te voorkomen, júist die Super HAD CCD ontwikkeld.

Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
      zondag 4 september 2005 @ 13:05:27 #19
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_30255630
    Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
      zondag 4 september 2005 @ 13:57:52 #20
    52099 Jornjur
    uhhh ja tuurlijk
    pi_30257078
    quote:
    [b]
    [edit]Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?
    De Camera is precies het zelfde alleen de w17 is uitgerust met leren hoesje en extra batterijen (accu's). Daarnaast is de W5 zelfde (exact) als de W7 alleen dan met 5 mega pixel. Als je wat meer geld wil neerleggen is de P200 ook zeer goede keus iets duurder maar wel kleiner (lees Hipper) Kwa software zijn deze drie camera's precies gelijk alleen de w5 = 5 mega pix w7 = 7 mega pix en de p200 is 7 mega pic en kleiner.
    Living from vacation to vacation.
    pi_30327904
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspit
    de sensor wordt daar als CCD aangeduidt, terwijl het Super HAD CCD is, okey tot daar aan toe.
    Maar dan bijv. shutter speed, staat er 1/1000, terwijl sony zelf 1/2000 aangeeft.
    1/1000 is voor handmatig, 1/2000 voor automatisch...

Van de reviews verder, geeft er 1 een heel slecht oordeel, terwijl de rest er wel okey mee is.
    Degene die een slecht oordeel geeft, hier @ DPreview zegt dat er een kleur overheersd.
    Sony heeft, om dit te voorkomen, júist die Super HAD CCD ontwikkeld.

Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
    Mijn antwoord was op een geheel andere vraag, dus dat je daar dan weer op antwoord en mij een zeikerd noemt is niet geheel terecht. Sterker nog volgens mij snap je geheel niet waar ik het over had omdat je vervolgens begint over sluitertijd en CCD-eigenschappen, maar dat terzijde, het was ook niet voor dit topic bedoeld.

Dat er voor Super HAD CCD een extra kleurreceptor word gebruikt zal waarschijnlijk tot betere plaatjes leiden. Ik vind het dan enigszins vreemd dat ze alleen een groene hebben genomen omdat de fotoprinters tegenwoordig met 6 kleuren (+zwart) werken. Dan zou het afstemmen van camera op printer geweldig kunnen worden...

In dpreview zou je de voorbeeldfotos kunnen bekijken (mits die er zijn) om zelf te controleren hoe dat zit met kleurverzadiiging etc. Ervaring is toch dat, net als bij het gebruik van negatieven en afdrukcentrales ook digitale cameras, verschillende kleurtonen en verzadiging gebruiken per merk. Dat is dan eerder een kwestie van smaak (vind ik die kleuren mooi) dan van waarheidsgetrouw.
    Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
    pi_30328177
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
    Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
    Zte ze eens naast elkaar in dpreview.com/

Er zijn weinig verschillen, Nikon D50 is grotere sensor, groter belichtingscompensatie, SD-card, groter lcd-scherm. De Canon heeft een lagere isowaarde, meer MP en weegt iets minder.

Als je de review van de D50 doorleest zie je ook dat die hoog gewaardeerd word voor weinig ruis enzo.

Hier staat met kleurtjes mooi aangegeven wat het verschil is...

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanderdonk op 06-09-2005 18:55:32 ]
    Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
      dinsdag 6 september 2005 @ 21:28:47 #23
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30333932
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:38 schreef Vanderdonk het volgende:
    -ik voel mij persoonlijk aangevallen-
    het was niet op jouw bedoeld, maar om die reviews die daar staan, sorry als dat onduidelijk was
    pi_30338529
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:

Even een kleine reactie, niet op sensoren of wat dan ook gelet.
    De kleur is wel goed van Sony camera's, op zich niets mis mee. Het is niet zo dat je kleuren op de foto krijgt die er niet zijn of wat dan ook. De kleuren zijn alleen wat "anders" dan bij de meeste camera's. Iemand die ik ken heeft een Sony camera, en daarbij is het vrij goed te zien (vind ik), vooral als je er foto's uit een andere camera naast legt. Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor foto's je maakt. Vooral bij foto's van natuur en water vind ik het duidelijk.
    Verder is het imho absoluut geen punt om de camera niet te kopen als je gewoon wat fotootjes wilt maken, en niets serieus wat ergens tentoongesteld gaat worden ofzo (en anders is er altijd nog photoshop).
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_30339116
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
    Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika
    Welke was dat precies? De 7D of de 5D?
    quote:
    die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
    Waarom valt die Konica Minolta af?

Ik zit juist erg te twijfelen tussen de Nikon D70(s) en de Konica Minolta 5D....
    Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
      woensdag 7 september 2005 @ 01:11:46 #26
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_30341580
    thnx allemaal voor de hulp, Icicle, ik ga zeker even in fotozaken kijken en voelen hoe ze in de hand liggen, hele goede tip.

Denk (weet eigenlijk haast zeker) wat ik voor de EOS350D ga.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
      woensdag 7 september 2005 @ 08:01:12 #27
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_30343841
    Ik ben van plan om de Olympus C765 te gaan halen.
    Ik zoek namelijk een camera met groot zoom bereik en die ook leuke macro's kan maken.

Is er ook iemand die deze camera heeft en wat persoonlijke ervaringen kan vertellen?
    En wanneer ik hem online zou kopen welk tasje moet ik er dan bij nemen
    Drop you like an ill, bad habit
      woensdag 7 september 2005 @ 09:44:48 #28
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_30345168
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 08:01 schreef pmponer het volgende:
    Ik zoek namelijk een camera met groot zoom bereik en die ook leuke macro's kan maken.

Is er ook iemand die deze camera heeft en wat persoonlijke ervaringen kan vertellen?
    Heb je dit artikel al gelezen?
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 7 september 2005 @ 13:11:02 #29
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_30351553
    Die niet maar wel vergelijkbare artikelen? Hoezo? had jij een betere camera in gedachten (ongeveer zelfde prijsklasse)
    pi_30392100
    Aangekondigd door Sony, Cyber-shot DSC-R1 :

Specs:
    Professional quality 10.3-megapixel CMOS imager
    5x (24-120mm 35mm equiv.) Carl Zeiss T* wide angle zoom lens
    Manual zoom and focus rings on lens barrel
    Fast startup, AF and short shutter lag time
    TTL autofocus with AF assist lamp
    5-zone Auto Focus area, auto or manual selection
    File format: RAW and JPEG in Fine or Normal quality
    2.0" tilt/swivel top-mounted color LCD monitor
    High-resolution eyelevel TTL color viewfinder
    Program AE w/Shift and four Scene modes
    Shutter speed priority (30 secs. to 1/2000 sec.)
    Aperture priority (f/2.8 to f/16 in 15 steps)
    Full Manual exposure with EV indicator
    Auto Exposure Bracketing with +/- 0.3, 0.7 or 1.0 steps
    Multi-pattern, Center-weighted or Spot metering
    Five white balance presets and one-push custom;
    Selectable ISO sensitivity (Auto, 160, 200, 400, 800, 1600, 3200)
    In-camera saturation, contrast and sharpening
    14-bit A/D conversion for wider dynamic range from highlight to shadow
    Adjustable TTL flash with Red Eye reduction
    Hot shoe for high power Sony HVL-F32X external flash
    Memory Stick/MS Pro and CompactFlash Type I/II storage
    Video output for displaying images on TV sets
    USB 2.0 connectivity for fast downloading to PC
    Rechargeable Sony InfoLITHIUM NP-FM50 battery
    Exif 2.2 compatible and direct USB printing via PictBridge

The Cyber-shot DSC-R1 will be available in mid-November and comes with an InfoLithium M battery, AC adapter/in-camera charger, Video output cable, USB cable, lens hood, shoulder strap and lens cap. The MSRP is $999.00

bron:www.steves-digicams.com

well jammer dat er geen IS erin zit.
    voor de rest een net camera voor een net prijs (gezien de specs)
      donderdag 8 september 2005 @ 18:13:23 #31
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30393646
    Okey, ik denk dat ik em morgen toch maar gaat aanschaffen, de DSC S60, ook al ben ik behoorlijk platzak aan het worden, sinds mijn ontslag onlangs...

Even de reviews op een rijtjes.
    http://www.letsgodigital.(...)cation/917/show.html
    http://www.steves-digicam(...)_dsc40-60-90_pr.html
    http://www.tweakers.net/pricewatch/115486

ja,
    pi_30398837
    Ik ben op zoek naar een digitale camera...

niet voor mezelf (mijn D70s doet het prima en ben ik goed te vreden over)...
    maar voor mijn moeder.

Die is absoluut a-technisch dus ik zoek iets met weinig knopjes en een makkelijk menu, maar eventueel wel de mogelijkheid om dingen zoals sluitertijd/diafgragma zelf in te stellen (beetje analoge fotokennis heeft ze dan weer wel)....
    Niet te groot en kunnen uitvergroten tot maximaal A4 is groot genoeg.
    Wie heeft er tips wat een fijne handige camera zou kunnen zijn...
    pi_30399051
    quote:
    Op donderdag 8 september 2005 20:56 schreef p_iglet het volgende:
    Ik ben op zoek naar een digitale camera...

niet voor mezelf (mijn D70s doet het prima en ben ik goed te vreden over)...
    maar voor mijn moeder.

Die is absoluut a-technisch dus ik zoek iets met weinig knopjes en een makkelijk menu, maar eventueel wel de mogelijkheid om dingen zoals sluitertijd/diafgragma zelf in te stellen (beetje analoge fotokennis heeft ze dan weer wel)....
    Niet te groot en kunnen uitvergroten tot maximaal A4 is groot genoeg.
    Wie heeft er tips wat een fijne handige camera zou kunnen zijn...
    Canon Powershot A510 (3mp, bij A4 is de kwaliteit goed genoeg, maar niet super de super) is denk ik wel geschikt voor moeders Mijn moeder heeft mijn "oude" Powershot A70 (redelijk vergelijkbaar volgens mij) en kan er erg goed mee overweg
    Redelijk wat handmatige instellingen, en toch makkelijk in de bediening.
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
      zaterdag 10 september 2005 @ 18:48:47 #34
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30460108
    Ik heb em dan toch gekocht, de Sony DSC-S60
    Even wat proeffoto's, ik moet het nog leren.

deze

en

'T ziet er aardig uit
    pi_30460470
    hele matige camera de s-60.... koop voor dat geld een camera met minder megapixels.. een olympus 3 of 4 megapixel... ik heb zelf de s-60 na een week weer teruggebracht door:
    - groot toestel
    - niet zuivere fotos
    - rare kleuren op fotos
    - batterijen snel op en zwaar

ik heb zelf de pentax optio s5z gekocht, wel een flink stukje duurder, maar veel kleiner, lichter, goedkoper geheugen. en wat voor mij het belangrijkste is: veel mooiere scherpere fotos dan de sony
      zaterdag 10 september 2005 @ 19:23:37 #36
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30461270
    quote:
    Op zaterdag 10 september 2005 18:59 schreef chrdek het volgende:
    hele matige camera de s-60.... koop voor dat geld een camera met minder megapixels.. een olympus 3 of 4 megapixel... ik heb zelf de s-60 na een week weer teruggebracht door:
    - groot toestel
    - niet zuivere fotos
    - rare kleuren op fotos
    - batterijen snel op en zwaar

ik heb zelf de pentax optio s5z gekocht, wel een flink stukje duurder, maar veel kleiner, lichter, goedkoper geheugen. en wat voor mij het belangrijkste is: veel mooiere scherpere fotos dan de sony
    Deee..... Canon van 179 euro, met 3 megapix, sorry ik kom even niet op het type, werd mij ook aangeraden, maar ik probeer het wel even uit. Ik had inderdaad net een paar bewogen foto's
    Maar dat is gewoon aanleren, denk ik...
    pi_30462568
    Wij willen ook graag een nieuwe camera. We hebben gekeken naar de minolta z5 en de minolta z6. We zoeken een camera waarmee we snel foto's kunnen nemen en waarbij we goed kunnen inzoemen. We hebben destijds de z1 gekocht wat een prima camera was.
    Verder is de kwaliteit van de foto's erg belangrijk. We maken voornamelijk foto's bij voetbalwedstrijden. Iemand ervaring met een van deze toestellen of misschien een toestel dat beter zou zijn? Maar die wel tussen de 350 en 450 euro ligt.
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      zaterdag 10 september 2005 @ 20:49:01 #38
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_30464143
    Ben tot de conclusie gekomen dat de W7 net een maatje te klein is. Ik zit te twijfelen tussen Sony Cyber-shot DSC-V3 en de Canon PowerShot G6. Beiden zijn goede camera's (heb wat reviews gelezen), wat het kiezen moeilijk maakt. Iemand die me verder kan helpen?
    pi_30476558
    quote:
    Op zaterdag 10 september 2005 19:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Deee..... Canon van 179 euro, met 3 megapix, sorry ik kom even niet op het type, werd mij ook aangeraden, maar ik probeer het wel even uit. Ik had inderdaad net een paar bewogen foto's
    Maar dat is gewoon aanleren, denk ik...
    ik kan wel redelijk fotos maken (geen pro hoor) en ik hou van mooie zuivere fotos. maar met de sony heb ik werkelijk geen een zuivere foto kunnen maken. ik ben naar sail 2005 geweest om fotos te maken en een week in berlijn en ik heb de fotos van berlijn niet eens bewaard..

een aantal voorbeelden van sail:

zondag 11 september 2005 @ 11:18:07 #40
    118447 Tique3
    deze avater kreeg aandacht :7
    pi_30478063
    Omdat jullie in dit topic veel kennis hebben (daar ga ik gewoon van uit )...
    Ik wil een digitale camera kopen, nou vroeg ik mij af of er niet een site is waar je de prijs, aantal MP etc. kan invullen en hij mogelijke opties geeft.
    enig idee?
    (Zo nee, misschien wat advies van jullie? Ik zoek een camera met 5 MP, liefst sd-kaarten, compact, redelijk groot display)
    Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
    pi_30480438
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 11:18 schreef Tique3 het volgende:
    Omdat jullie in dit topic veel kennis hebben (daar ga ik gewoon van uit )...
    Ik wil een digitale camera kopen, nou vroeg ik mij af of er niet een site is waar je de prijs, aantal MP etc. kan invullen en hij mogelijke opties geeft.
    enig idee?
    (Zo nee, misschien wat advies van jullie? Ik zoek een camera met 5 MP, liefst sd-kaarten, compact, redelijk groot display)
    Kijk eens in de eerste post van dit topic?
    www.dpreview.com , daar kan dat buying guide - features search.
    quote:
    Op zaterdag 10 september 2005 20:49 schreef Sharkdoggie het volgende:
    Ben tot de conclusie gekomen dat de W7 net een maatje te klein is. Ik zit te twijfelen tussen Sony Cyber-shot DSC-V3 en de Canon PowerShot G6. Beiden zijn goede camera's (heb wat reviews gelezen), wat het kiezen moeilijk maakt. Iemand die me verder kan helpen?
    Volgens mij maakt het op zich niet zo veel uit welke camera je koopt. Ik heb ook naar deze beide camera's gekeken. De sony viel bij mij al af, omdat hij een macro heeft van 10cm (waar je imho vrij weinig aan hebt) en ik niet zo houd van de kleuren van Sony (al zei de vriendelijke meneer in de fotowinkel dat het bij de V3 wel meeviel, maar het je toch zou gaan vervelen na een tijdje). De G6 lijkt me ook een fijne camera
    Ik ben uiteindeljik zelf voor de Olympus C7070 Zoom gegaan, iets vergelijkbaars als die twee die je noemt. Ik ben er heel erg tevreden mee, mooie scherpe foto's en zeer veel instellingsmogelijkheden.
    Echter geen SD geheugen, gewoon display en niet zo heel klein (imho is dat ook niet fijn als je echt aan het fotograferen slaat).
    pi_30510367
    wat is een beter camera een Canon PowerShot A620 of een sony dsc-w17. ik hoor over allebeide camera's hele goede verhalen. ik ga de camera het meest gebruiken voor wat vakantie foto’s etc
    pi_30515924
    quote:
    Op maandag 12 september 2005 12:16 schreef dynamiet het volgende:
    wat is een beter camera een Canon PowerShot A620 of een sony dsc-w17. ik hoor over allebeide camera's hele goede verhalen. ik ga de camera het meest gebruiken voor wat vakantie foto’s etc
    Wil je echt gaan fotograferen of gewoon wat foto's maken op vakantie?
    In het laaste geval zou ik zeker niet de Canon nemen (van de Sony kon ik zo gauw geen specs vinden) want die is dan way over the top! Wat moet je voor af en toe een paar gewone foto's met 7mp, 15sec sluitertijd en 1cm macro?
    Misschien kun je dan beter naar een camera met iets minder mogelijkheden (en goedkoper) kijken.

In het eerste geval; wat zijn je eisen aan de camera?
      dinsdag 13 september 2005 @ 12:55:01 #44
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_30538327
    Canon Ixus 50 of 700 ! ?
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_30539051
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 12:55 schreef Chocobo het volgende:
    Canon Ixus 50 of 700 ! ?
    Maakt vrij weinig uit.
    Als je hem gewoon voor wat fotootjes hier en daar wilt gebruiken zijn de verschillen te verwaarlozen.
    Verschillen zitten in aantal mp (7 heb je niet nodig bij gewoon foto's maken) aantal keer zoom, handmatig scherpstellen, sluitertijden en macroafstanden.

Wat wil je er mee gaan doen?
      dinsdag 13 september 2005 @ 13:45:23 #46
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_30539574
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 13:21 schreef Elefes het volgende:

[..]

Maakt vrij weinig uit.
    Als je hem gewoon voor wat fotootjes hier en daar wilt gebruiken zijn de verschillen te verwaarlozen.
    Verschillen zitten in aantal mp (7 heb je niet nodig bij gewoon foto's maken) aantal keer zoom, handmatig scherpstellen, sluitertijden en macroafstanden.

Wat wil je er mee gaan doen?
    Nou ik ben als eerste een fan van de Ixus 500... mooi ding, maar zelf nooit gehad. Vrienden van me wel.

Maar nu komt mijn 2e kindje straks en ik wordt een beetje gek van die lompe logge HP Photosmart 950 van me (5 MP)

Nu zag ik zelf ook dat het verschil maar 2 MP was en ik denk dat het niet echt heeeel veel mooier wordt, dus wil ik eventueel voor de Ixus 50 gaan, tenzij mensen hier toevallig met ervaringen aankomen waarin ik zie dat de Ixus 700 de betere keuze is.
      dinsdag 13 september 2005 @ 13:50:44 #47
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30539705
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 09:09 schreef chrdek het volgende:

[..]

ik kan wel redelijk fotos maken (geen pro hoor) en ik hou van mooie zuivere fotos. maar met de sony heb ik werkelijk geen een zuivere foto kunnen maken. ik ben naar sail 2005 geweest om fotos te maken en een week in berlijn en ik heb de fotos van berlijn niet eens bewaard..

een aantal voorbeelden van sail:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Bedankt voor de feedback
    Inderdaad, in de automatische stand vind ik de fotos allemaal heel vaag, of ik moet em op de grond zetten, maar dat is geen optie.

Echter, als ik in de P-modus de opties gewoon goed instel, mbv het histogram e.a., zien de fotos er rete-cool uit.

Maargoed, ik ga zeker wel even kijken of ik niet wat anders kan nemen. Zo slecht vind ik em nog niet, maar toch.
    pi_30547718
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 13:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bedankt voor de feedback
    Inderdaad, in de automatische stand vind ik de fotos allemaal heel vaag, of ik moet em op de grond zetten, maar dat is geen optie.

Echter, als ik in de P-modus de opties gewoon goed instel, mbv het histogram e.a., zien de fotos er rete-cool uit.

Maargoed, ik ga zeker wel even kijken of ik niet wat anders kan nemen. Zo slecht vind ik em nog niet, maar toch.
    zou jij voor mij wat voorbeeldjes kunnen plaatsen hier, van wat jij mooi vind? misschien dat ik me vergist heb in het toestel....

(volgens mij heb ik de fotos van sail in de P-modus geschoten)
    pi_30569977
    Zo net de Canon EOS 350D besteld
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
    pi_30574565
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 08:01 schreef pmponer het volgende:

De C765 heb ik ook, en ik vind het niet tegenvallen.
    Ik gebruik hem bijna dagelijks.
    Alleen de 40X digitale zoom is a nono.
    Op het lcd dislpay ziet het er prima uit,
    maar als je de foto dan op de computer ziet
    is het een tegenvaller. De 10X optische zoom
    is prima. Die kun je nog wat opkrikken tot 14X
    via de superzoom.

En bij dixons heb ik dit tasje erbij gepakt
    Een Olympus tas voor 39,99

-----------------------------------------------------------------------------------------------

@ Speedy

Jij had toch ook een EOS 350D

wat voor een flashcard heb je erin
    512 MB of 1 van 1 gig
    Want de snelheid wordt toch ook beinvloed door
    de grootte van de kaart

kan ik dan beter 2 van 512 kopen inplaats 1 van 1 gig

[ Bericht 18% gewijzigd door -CRASH- op 14-09-2005 16:07:09 ]
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
    pi_30574748
    Ik heb de minolta DiMage x31

Dit plate en keine cameratje maakt goede fotos mits voldoende licht.
    'savonds buiten op een open terras met redelijk wat licht maakt ie ook nog goede foto's
    In een tent kun je het wel vergeten. tenzij er een flits optie voor is waardoor het wel lukt.
    (iets met 3x f;ash voor de uiteindelijke foto genomen wordt)

Camera is autofocus (wel langzaam), geen instelbare sluitertijd, geen optische zoeker (wel l cd),
    Gaat echt heel lang mee op 2 GP 2300Mha batterijen.
    De automacro funstie is geweldig en de macros zijn scherp.
    pi_30584522
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 16:09 schreef danni het volgende:
    Ik heb de minolta DiMage x31

Dit plate en keine cameratje maakt goede fotos mits voldoende licht.
    'savonds buiten op een open terras met redelijk wat licht maakt ie ook nog goede foto's
    In een tent kun je het wel vergeten. tenzij er een flits optie voor is waardoor het wel lukt.
    (iets met 3x f;ash voor de uiteindelijke foto genomen wordt)

Camera is autofocus (wel langzaam), geen instelbare sluitertijd, geen optische zoeker (wel l cd),
    Gaat echt heel lang mee op 2 GP 2300Mha batterijen.
    De automacro funstie is geweldig en de macros zijn scherp.
    Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?
    Kijk eens naar de topictitel

-CRASH- : Ik heb dan wel niet de EOS 350D, maar goed. Ik vind het fijner om met 2x 512 mb te werken, maar ik denk dat dat heel persoonlijk is. Op zich maakt het niet zo heel veel uit.
      woensdag 14 september 2005 @ 23:40:32 #53
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_30589716
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 21:29 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?
    Kijk eens naar de topictitel
    Ik vind het leuk dat Danni de informatie geeft! Mensen die op zoek zijn naar een camera hebben er wellicht iets aan. Daarom past het ook juist goed in dit topic!
      donderdag 15 september 2005 @ 12:49:05 #54
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30600038
    Helaas, ik ben om.
    Deze camera, ik ben er niet te tevreden mee.
    Ik kan niet 'en public' met de camera in 1 hand foto's maken. Zo van ik steek me arm recht omhoog, ik mik ergens voor me ongeveer, en dat is dan een scherpe foto. Met de DSC P31 ging dat super, met de DSC S60 is het een ware ramp. Ongeveer de helft van de foto's is bewogen, zoals iemand hier eerder ook zei. Bedankt

Ik heb em zaterdag gekocht, ik heb nog de bonnen, garantiepapieren, verpakking en heel de shit, dus ze kunnen niet moeilijk doen.

En die wil ik omruilen voor dit apparaat, wat mij vorige keer ook opviel, maar omdat ik memorysticks heb, hield dat me een beetje tegen.
    Wellicht heb ik die ook te koop: [TK] Sony Memory Stick 128MB (2x) mocht ik echt overstappen.

Ik ga vanmiddag alles meenemen, en weer ff kijken. De volgende lijkt me een leuke, wat jullie?
    http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/

3.9 MP lijkt me ook genoeg, nu is het 4.1 maar dat zie je echt niet.
    2x optische zoom ipv nu 3x, maar als ik met de sony 3x inzoom is het ook niet altijd helemaal super.

Ik ga dus ff kijken

edit:
    http://www.tweakers.net/nieuws/34937
    quote:
    Toch kan de camera niet meekomen met de compacte camera's van de concurrentie op het gebied van fotokwaliteit, snelheid en levensduur van de accu. De flits, om maar een voorbeeld te noemen, doet er meer dan elf seconden over om te herladen.
    Aaaaaaaaaaaaahh kut!
    pi_30604271
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
    Helaas, ik ben om.
    Deze camera, ik ben er niet te tevreden mee.
    Ik kan niet 'en public' met de camera in 1 hand foto's maken. Zo van ik steek me arm recht omhoog, ik mik ergens voor me ongeveer, en dat is dan een scherpe foto. Met de DSC P31 ging dat super, met de DSC S60 is het een ware ramp. Ongeveer de helft van de foto's is bewogen, zoals iemand hier eerder ook zei. Bedankt

Ik heb em zaterdag gekocht, ik heb nog de bonnen, garantiepapieren, verpakking en heel de shit, dus ze kunnen niet moeilijk doen.
    [afbeelding]

En die wil ik omruilen voor dit apparaat, wat mij vorige keer ook opviel, maar omdat ik memorysticks heb, hield dat me een beetje tegen.
    Wellicht heb ik die ook te koop: [TK] Sony Memory Stick 128MB (2x) mocht ik echt overstappen.

Ik ga vanmiddag alles meenemen, en weer ff kijken. De volgende lijkt me een leuke, wat jullie?
    http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/
    [afbeelding]
    3.9 MP lijkt me ook genoeg, nu is het 4.1 maar dat zie je echt niet.
    2x optische zoom ipv nu 3x, maar als ik met de sony 3x inzoom is het ook niet altijd helemaal super.

Ik ga dus ff kijken

edit:
    http://www.tweakers.net/nieuws/34937
    [..]

Aaaaaaaaaaaaahh kut!
    Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeft Nee, geen zin om evt. terug te lezen...
      donderdag 15 september 2005 @ 15:45:35 #56
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30604427
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 15:40 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeft Nee, geen zin om evt. terug te lezen...
    Okey, ik wil een camera die in veel omstandigheden, dus ook schokkende omstandigheden, een scherpe foto produceerd. Op een resolutie van 1024x768 is al genoeg, een tandje hoger mag ook.
    Verder wil ik de camera altijd mee kunnen nemen. 3 MP is dus al genoeg.

Ik prefereer heel erg om Penlite accu's te nemen. Mocht ik dan ergens in de nederlandse rimboe zijn, en ik moet foto's maken, en de accu plus de reserve is leeg, kan ik altijd nog nieuw halen.

Een beetje design is verder ook niet mis. Oja ik heb hier die SOny DSC-S60, 4.1 MP, 3x optische zoom.
    De kleur is okey, maar ik moet helemaal de camera ijverig stil gaan houden met 2 handen, om een scherpe foto te maken. Ik wil gewoon bijna zwaaiend met 1 arm een heldere foto maken. Scherp vooral. Zoals ik net zei, het hoeft geen denderend hoge resolutie te zijn. Als het op een 17 of 19 inch beeldscherm haarscherp is, en het dus op een half A4-tje makkelijk goed scherp gedrukt kan worden, is het goed.

Die sony die ik nu heb gaat dus weg, daar krijg ik 230 weer voor terug, en ik wil nog max. 20 euro bijleggen. Meer niet.

Thanks

1: meenemen, altijd en overal, weerproof, zoals de bovenstaande olympus is dus leuk
    2: scherpe fotos tot 19 inch beeld
    3: penlite accu

dawassut
      donderdag 15 september 2005 @ 15:49:22 #57
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_30604535
    Ik ben in de war... net nu ik besloten heb de Ixus 700 aan te schaffen zie ik dat je ook de Ixus 750 kan kopen. Deze is naar mijn inzien precies hetzelfde maar met een grotere lcd display? Klopt dit?
    pi_30604994
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 15:49 schreef Chocobo het volgende:
    Ik ben in de war... net nu ik besloten heb de Ixus 700 aan te schaffen zie ik dat je ook de Ixus 750 kan kopen. Deze is naar mijn inzien precies hetzelfde maar met een grotere lcd display? Klopt dit?
    Volgens mij wel .
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 15:45 schreef Yildiz het volgende:

1: meenemen, altijd en overal, weerproof, zoals de bovenstaande olympus is dus leuk
    2: scherpe fotos tot 19 inch beeld
    3: penlite accu

dawassut
    Misschien is de Pentax Optio S40 iets?
    Of de Canon Digital Ixus 430.

Met een beetje zoeken en invullen ("features search" onder "buying guide") op dpreview kom je een eind, misschien handig om even te kijken daar?
      donderdag 15 september 2005 @ 16:13:20 #59
    118447 Tique3
    deze avater kreeg aandacht :7
    pi_30605226
    Kan iemand mij vertellen of de Cannon Ixus 55 een goede camera is? (weinig problemen, snel fotograferen etx. )
    Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
    pi_30607844
    offtopic:

Dat lcd schermpje op mijn camera 'freezed' welles,
    en dan veranderd het schermpje geleidelijk naar wit!
    Ik zie dan dus niks meer met dat schermpje!
    weet iemand hier meer vanaf? Wie heeft een zelfde ervaring gehad?
    wie weet waar dit aan ligt?

bijna lege batterijen zijn het niet, dat heb ik al gestest
    pi_30610582
    Ik ben op zoek naar een klein toestel. Zo klein dat ie in je broekzak past zonder dat je er last van hebt, zeg maar. Een minicam, zeg maar.
    Moet wel een goed schermpje op zitten.. . Optische zoom is ook een must..
    Ik heb zelf al gezocht, maar op plaatjes is het zo verdomt lastig te zien. .
    En ik ben niet op zoek naar een crappy Trust-cam of zo. Prijs is ook niet echt relevant .
    Als je er maar goede, mooie foto's mee kan maken.
    Alvast bedankt .
    -
    pi_30611092
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ik ben op zoek naar een klein toestel. Zo klein dat ie in je broekzak past zonder dat je er last van hebt, zeg maar. Een minicam, zeg maar.
    Moet wel een goed schermpje op zitten.. . Optische zoom is ook een must..
    Ik heb zelf al gezocht, maar op plaatjes is het zo verdomt lastig te zien. .
    En ik ben niet op zoek naar een crappy Trust-cam of zo. Prijs is ook niet echt relevant .
    Als je er maar goede, mooie foto's mee kan maken.
    Alvast bedankt .
    een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
    Dimage van minlota. hij maakt echt hele goeie fotos. prijs is rond 200,-
    pi_30611125
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:

[..]

een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
    Welke Ixus, er zijn er zoveel.. .
    En is dat echt een cam formaat pakje sigaretten?
    -
      donderdag 15 september 2005 @ 19:26:28 #64
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30611349
    quote:

[..]

Zoiets zoek ik wellicht ook
    3MP idd, zoom mag, penlite's en design is ook niet weg.
    Gewoon een altijd-meenemen-ding idd
    alleen dan wel een absolute grens van 250 euro

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 15-09-2005 19:37:22 ]
    pi_30611612
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 19:19 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Welke Ixus, er zijn er zoveel.. .
    En is dat echt een cam formaat pakje sigaretten?
    Misschien is de Panasonic Lumix DMC FX 7 iets voor je? Of wellicht de broertjes FX 8 of FX 9. Groot LCD-scherm (2,5") en image stabilisation, alleen niet echt goedkoop denk ik.

Of misschien de Pentax Optio S5z, S6 of S60.
    Ik ken geen van deze camera's, maar kwam hierop door te zoeken bij dpreview. Verder zien de specificaties er wel oke uit.
    pi_30612254
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 19:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zoiets zoek ik wellicht ook
    3MP idd, zoom mag, penlite's en design is ook niet weg.
    Gewoon een altijd-meenemen-ding idd
    alleen dan wel een absolute grens van 250 euro
    Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.
    Heeft iemand hier ervaring mee? .
    Die 50 is iets over de 250 euro wel .
    -
      donderdag 15 september 2005 @ 20:33:03 #67
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_30613503
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 19:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.
    Heeft iemand hier ervaring mee? .
    Die 50 is iets over de 250 euro wel .
    Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.

Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:

http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
      donderdag 15 september 2005 @ 20:44:26 #68
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30613965
    Ik ga die IXUS-en morgen maar eens checken denk ik
    pi_30627408
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.

Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:

!
    Ik ga meteen ff kijken .
    -
      vrijdag 16 september 2005 @ 09:32:55 #70
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_30627854
    quote:
    Op vrijdag 16 september 2005 09:02 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

!
    Ik ga meteen ff kijken .
    Ik heb nog wel een camera Daglalalala. Een kodak. 3x optische zoom. Iets groter dan je zoekt waarschijnlijk. een 7630 is het volgens mij.
      vrijdag 16 september 2005 @ 19:24:57 #71
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30644037
    quote:

[..]

Wat voor type ixus als ik vragen mag?
    pi_30644289
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 50% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:28:35 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 17:10:36 #73
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30668215
    Kijk je eventjes niet en dan komt Olympus met een nieuwe serie camera's .
    Ik heb dus een concrete vraag aan mensen met heel veel zoom.
    Hoe vaak gebruiken jullie het?
    Dat maakt de keuze tussen deze 2 wel makkelijker, ik vind trouwens 6 mil pixels meer dan zat, daar doe ik niet moeilijk over.
    Het gaat meer om de creatieve mogelijkheden geloof ik, maar ik vind een externe flitsshoe ook niet echt een pré.
    quote:
    De Olympus SP-500 UltraZoom

Als u op zoek bent naar een kwaliteitscamera met een indrukwekkende 10x optische zoom, is de SP-500UZ precies wat u zoekt. Dankzij de LCD van 6,4 cm en de 6 miljoen pixels maakt u in een handomdraai mooie, creatieve opnamen. Bovendien worden de vele mogelijkheden nog verder vergroot met een predictive autofocus en een filmopnamefunctie met geluid.
    quote:
    De Olympus SP-350

Als u op zoek bent naar camera waarmee u creatief aan de slag kunt, is de SP-350 een prima keuze. Deze ergonomisch vormgegeven camera biedt tal van indrukwekkende functies, zoals 8,0 miljoen pixels, een LCD van 6,4 cm en 24 handige scčneprogramma's. Ook is de SP-350 uitgerust met een speciale flitsschoen voor de aansluiting van een externe flitser.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      zaterdag 17 september 2005 @ 17:50:29 #74
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30669228
    Nou, jullie zullen me wel vervloeken dat ik naar iets anders ben gestapt, maar ik heb mijn Sony DSC-S60 ingeruild voor een Pentax Optio S45
    De foto's zijn tot nu toe aardig (even wat macro's gemaakt)
    Dit is em

bron

Over een weekje een volledigere review

Ik zit er serieus over te denken om 'm een leuk lakje te geven. Dit is echt een pauperdesign namelijk

Tot nu toe:
    penlites, en toch lekker plat, goedkoop geheugen (SD, 512MB @ 39 euro)
    Géén Nederlands menu.
    Past wel lekker in de broekzak, zo bij mn mobieltje, zonder te klemmen of wat ook.
    De lens zit wat dieper dan de rest van het frontje, dat geeft het gevoel dat ie het wel aankan.

Twijfel posi/negi
    Ze maken reclame op de verpakking dat ie 2 jaar benelux garantie heeft, maar alle consumentenelectronica heeft sowieso 2 jaar. Maarja, vertel dat de ganzen maar.
      Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 17:53:29 #75
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30669326
    Ouch!
    Niet doehoen!
    Gewoon houdeeheeen!
      zaterdag 17 september 2005 @ 17:55:05 #76
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30669372
    Wat, die Sony houden? Ik vond em eerlijk gezegd echt kut foto's maken. Macro's zagen er wel strak uit, maar het was geen ready-to-go camera naar mijn idee.
    De meeste foto's waren goed bewogen, terwijl ik nou niet zo'n triller ben.

Had ik em moeten houden dan?
      Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 18:09:44 #77
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30669696
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 17:55 schreef Yildiz het volgende:
    Wat, die Sony houden? Ik vond em eerlijk gezegd echt kut foto's maken. Macro's zagen er wel strak uit, maar het was geen ready-to-go camera naar mijn idee.
    De meeste foto's waren goed bewogen, terwijl ik nou niet zo'n triller ben.

Had ik em moeten houden dan?
    Nee, ik bedoel, je moet hem niet pimpen
      zaterdag 17 september 2005 @ 18:14:54 #78
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30669803
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 18:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel, je moet hem niet pimpen
    Okey, maar dan haal ik wel die stickers eraf
    Mooi scherpe macro's maakt ie, mits gewoon goed belicht, met flits is het uien, maar dat is normaal denk ik.
      Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 18:18:21 #79
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30669888
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 18:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Okey, maar dan haal ik wel die stickers eraf
    Mooi scherpe macro's maakt ie, mits gewoon goed belicht, met flits is het uien, maar dat is normaal denk ik.
    Zonder de flits hoort een macro
    Laat eens een paar zien dan?
      zaterdag 17 september 2005 @ 19:20:13 #80
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30671509
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 18:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zonder de flits hoort een macro
    Laat eens een paar zien dan?
    Even een puntenslijper (moet ik voor dinsdag goed tekenen, dus die lag alvast op me bureau.)
    Even een crop en een resize, dan zie je het wel aardig. Eerst ook even met mn bureaulamp gespeeld voor het licht. Ik ben wel een absolute noob, die straks pas de handleiding gaat lezen, maar here goes. De Pentax Optio S45

Resize: (4MP)

en crop: (ik dacht eerst, waarom niet gewoon snijden noemen, maar in FOT gebruikt men die term meer, volgens mij, dus ja)

Voor 209 euro, vind ik dat niet al te slecht
    Plus dat ik nog moet leren werken met dat ding. Geef me een paar daagjes spelen
      Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 19:25:58 #81
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30671701

Béétje bewogen misschien, verder wel okay mijns inzien!
      zaterdag 17 september 2005 @ 19:32:25 #82
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30671909
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:25 schreef Renesite het volgende:

Béétje bewogen misschien, verder wel okay mijns inzien!
    Mja, of niet goed genoeg gefocused, zoals ik zei, ik moet nog oefenen.
    Macro's is redelijk nieuw voor mij (paar weken pas).
      Moderator dinsdag 20 september 2005 @ 20:32:14 #83
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30769058
    Subtiel schopje
    Had nog een vraagje staan
    pi_30770520
    Ik heb zelf een Dimage Z1 met 10x zoom en ik gebruik het echt veel.
    Het is gewoon fijn om je foto mooie te kunnen kaderen ook als je niet dichterbij kunt komen.
    ik zou zeker voor de SP-500 gaan.
    "So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
      dinsdag 20 september 2005 @ 21:25:37 #85
    34663 SpeedyGJ
    pi_30770981
    Idd, als je voor 3X zoom gaat dan kom je al gauw achter dat je gewoon te weinig hebt.
    Ik gebruik zelf ook heel veel zoom, vooral bij dieren fotografie is dat zeker aanbevolen
    Ik ga met PoseidonVS mee
      dinsdag 20 september 2005 @ 22:38:49 #86
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_30774069
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:

en crop: (ik dacht eerst, waarom niet gewoon snijden noemen, maar in FOT gebruikt men die term meer, volgens mij, dus ja)
    Ik gebruik altijd het woord bijsnijden... Vind crop maar een lelijk woord, waarom overgaan op Engels als er een goed Nederlands woord voor is?
    pi_30774536
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 22:38 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd het woord bijsnijden... Vind crop maar een lelijk woord, waarom overgaan op Engels als er een goed Nederlands woord voor is?
    Omdat velen een engels software programma hebben is het woord Crop
    begrijpelijker...
      Moderator woensdag 21 september 2005 @ 14:42:35 #88
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30791480
    Ok, ik wacht ff tot die uit is en dan bekijk ik m eventjes
    pi_30822404
    Euhm, lieve mensen - 'zoom' is niets meer dan de vermenigvuldigingsfactor van je minimale focale afstant tov. je hoogste focale afstand...

Een 100-400mm telelens heeft een 'zoom-factor' van x4, terwijl een 18-200mm een 'zoom-factor' van 11x heeft. Toch zal de 100-400 het beeld véél dichterbij halen...

Mijn advies aan Renesite: vraag jezelf af wat voor foto's je wilt gaan maken en besluit aan de hand van dat, welke focale afstanden daar het beste bijhoren: Wildlife gaan schieten met een groothoek, da's net zo slim als landschapfotografie met een telelens...

Succes!
    "Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch
    Ik heb een Hyve. U ook?
      Moderator donderdag 22 september 2005 @ 14:53:40 #90
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30824943
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 13:40 schreef Faux het volgende:
    Euhm, lieve mensen - 'zoom' is niets meer dan de vermenigvuldigingsfactor van je minimale focale afstant tov. je hoogste focale afstand...

Een 100-400mm telelens heeft een 'zoom-factor' van x4, terwijl een 18-200mm een 'zoom-factor' van 11x heeft. Toch zal de 100-400 het beeld véél dichterbij halen...

Mijn advies aan Renesite: vraag jezelf af wat voor foto's je wilt gaan maken en besluit aan de hand van dat, welke focale afstanden daar het beste bijhoren: Wildlife gaan schieten met een groothoek, da's net zo slim als landschapfotografie met een telelens...

Succes!
    Allround he
    Oftewel, van alles wat.
    Jammer dat 5 x zoom camera's neit veel gemaakt worden
    pi_30825916
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 14:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Allround he
    Oftewel, van alles wat.
    Jammer dat 5 x zoom camera's neit veel gemaakt worden
    Voor allround is veel zoom wel heel fijn, het biedt je heel veel flexibiliteit zonder dat je iedere keer een lens moet wisselen. Ik gebruik mijn KM Dimage Z2 (4.1 MP, 10x zoom) veel om foto's van mijn dochter te maken. Die flexibiliteit sluit ideaal aan bij de beweeglijkheid van een kind.

Je zou kunnen overwegen voor 2ehands te gaan. Qua leeftijd mag je zo langzamerhand verwachten dat de Z1 en de Z2 (latere z-tjes hebben minder zoom) al aangeboden worden, mn door mensen die over willen stappen op DSLR.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      Moderator donderdag 22 september 2005 @ 16:17:56 #92
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30827550
    Wil het liefste een XD happer hebben.., scheelt me een dikke 100 euro aan geheugenkaartjes
    pi_30855557
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 16:17 schreef Renesite het volgende:
    Wil het liefste een XD happer hebben.., scheelt me een dikke 100 euro aan geheugenkaartjes
    Dat wordt dan dus een Fuji of een Olympus.
    pi_30855677
    Ik had eergister een Fuji FinePix S3500 gekocht. Maar het beeld viel me zó tegen. ik had goede verwachtigen, maar geen enkele foto was echt goed scherp. Ik had 3 jaar geleden een FinePix A204 gekregen, en die foto's waren echt supermooi, goed scherp. Daarom had ik dus weer een FinePix gekocht, maar vandaag maar weer teruggebracht.

Iemand nog tips voor me? Ik zoek dus een camera die echt goede, scherpe, heldere kleuren foto's maakt.
      vrijdag 23 september 2005 @ 13:30:21 #95
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_30856150
    De FinePix serie heeft goede camera's maar ik heb gemerkt (ik heb de S304, de voorganger van jouw 3500, en de S7000) dat ze op de automagiese stand enorm gevoelig zijn voor licht, wat resulteert in een lichte bij- en/of verziendheid. Zet bij twijfel je flits aan, of schiet halfautomatisch, dan heb je nergens last van.
    - Privacy Matters
    pi_30856425
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:30 schreef RonaldV het volgende:
    De FinePix serie heeft goede camera's maar ik heb gemerkt (ik heb de S304, de voorganger van jouw 3500, en de S7000) dat ze op de automagiese stand enorm gevoelig zijn voor licht, wat resulteert in een lichte bij- en/of verziendheid. Zet bij twijfel je flits aan, of schiet halfautomatisch, dan heb je nergens last van.
    Ook volautomatisch, binnen, met flits, maakt het apparaat naar mijn gevoel niet 100% scherpe foto's. Of niet zoals die A204 die ik had.
      Moderator vrijdag 23 september 2005 @ 15:39:59 #97
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_30859940
    Skic, is het bij jou een pré om XD happende camera te hebben?
    pi_30860649
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 15:39 schreef Renesite het volgende:
    Skic, is het bij jou een pré om XD happende camera te hebben?
    Ik heb nog een kaartje van 128 mb liggen, en omdat ik dus een goede ervaring hád met de FinePix, leek het me een verstandige keuze om opnieuw voor een 'xD-happer' te kiezen. Nu is het echter niet meer een pré, nee.
      vrijdag 23 september 2005 @ 20:55:17 #99
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_30869242
    Ik heb vandaag m'n Panasonic Lumix FX9 (zwart) opgehaald. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben

Deze is in een aantal tests ook als beste uit de bus gekomen. Hier voor had ik een Sony W12, deze had 2 features die ik nu op de FX9 toch wel mis.
    1. Bloed snel door je foto's heen bladeren.
    2. Het matte scherm van de Sony was echt erg goed, dat kan geen enkele camera evenaren.

Het hebben van de beeld stabilisator is echt erg handig, zelfs overdreven hand bewegingen vangt hij keurig op met als resultaat waanzinnig scherpe foto's (Ik sta paf!) Ook de kwaliteit van de foto's is (op beeldscherm van Powerbook) erg goed. Ik laat er deze week eens een paar afdrukken.
    Het zoomen gaat erg fijn. Ik heb op vakantie een Casio Z750 mee gehad, deze had een erg nerveuze/snelle zoom functie en dat scherm was vaak slecht te zien in fel zonlicht, deze had gelukkig wel een optisch kijkertje.

Wel vraag ik me af of ik nu met de FX9 de optische zoeker niet ga missen...

De FX9:

Tot nu toe

Oooh ja hij is ook nog eens bloedmooi! Daar kan Canon met z'n (huidige) ixus lijn nog een puntje aan zuigen!

[ Bericht 5% gewijzigd door J.A.N.A. op 23-09-2005 20:58:52 (toevoeging extra lof) ]
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
    pi_30951203
    Simpel vergelijkinkje; mams wil een digicam voor vakantiekiekjes e.d. geen hoogstaande modelfoto's ofzo:

- De HP Photosmart R-707 á Ī179,-

- De Canon A-520 á Ī199,-

Persoonlijk neig ik naar de Canon aangezien ik daar zelf ook nooit problemen mee gehad heb, maar hé, ik heb er nauwelijks verstand van om eerlijk te zijn .

Wat raden jullie me aan?
    En als het kan; waarom die?
    pi_30952357
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:00 schreef KwastaNova het volgende:
    Simpel vergelijkinkje; mams wil een digicam voor vakantiekiekjes e.d. geen hoogstaande modelfoto's ofzo:

- De HP Photosmart R-707 á Ī179,-

- De Canon A-520 á Ī199,-

Persoonlijk neig ik naar de Canon aangezien ik daar zelf ook nooit problemen mee gehad heb, maar hé, ik heb er nauwelijks verstand van om eerlijk te zijn .

Wat raden jullie me aan?
    En als het kan; waarom die?
    Als het alleen voor fotokiekjes is kan je ook die Olympus komen voor 99 euro bij de Medimarkt.
    pi_30952456
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:34 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Als het alleen voor fotokiekjes is kan je ook die Olympus komen voor 99 euro bij de Medimarkt.
    Naja, het hoeft niet perse spotgoedkoop ofzo..
    Het moet gewoon een goed ding zijn voor een acceptabele prijs...
    Kwaliteits-/prijsverhouding, etc...

Dus eigenlijk 1 van die 2 .
    pi_30953096
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=digitalecamera&id=4968335F207A4BD8C1256FA40063845A~4F8C0BBD918E4768C1256E7700678D26t

Misschien kan iemand er wat nuttigs over zeggen. Ik zie bij beide camera's voor en nadelen. Maar zou zelf ook kiezen voor de Canon.
      maandag 26 september 2005 @ 20:58:07 #104
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_30953203
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:55 schreef skiczukie het volgende:
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=digitalecamera&id=4968335F207A4BD8C1256FA40063845A~4F8C0BBD918E4768C1256E7700678D26t

Misschien kan iemand er wat nuttigs over zeggen. Ik zie bij beide camera's voor en nadelen. Maar zou zelf ook kiezen voor de Canon.
    kijkend als je moeder zou ik voor de Canon gaan
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_30954537
    Ik heb het gehad met die "Konica/Minolta Dimage x31" van mij.

Ik zoek een klein handzaam cameratje, liefst zelfde groote/niet groter dan een canon powershot.
    Met een instelbare/goeie sluitertijd, zodat ik al lopende redelijke foto's kan maken
    van mensen en bewegende objecten.
    manual focus zou ook cool zijn, maar hoeft niet (ik heb het namelijk gehad met die autofocus)

Die Dimage maakt wel hele mooie macro-opnamen.
    pi_30983205
    Hoiiiii

Ik ben op zoek naar een camera van rond de 4 mp,moet wel een goede zijn en niet veel duurder dan 150 euro. ik heb er al wel een paar gezien, van HP bijvoorbeeld, maar ik wil vergelijken!

Tips?
    pi_30983398
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 22:02 schreef maimaimai het volgende:
    Hoiiiii

Ik ben op zoek naar een camera van rond de 4 mp,moet wel een goede zijn en niet veel duurder dan 150 euro. ik heb er al wel een paar gezien, van HP bijvoorbeeld, maar ik wil vergelijken!

Tips?
    kieskeurig.nl
    pi_31000898
    www.dpreview.com voor uitgebreide reviews, mogelijkheid tot vergelijken, etc.

Prijzen zoek je op in de Pricewatch van T.net en voila: klaar is skiczukie.
    "Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch
    Ik heb een Hyve. U ook?
      vrijdag 30 september 2005 @ 13:23:28 #109
    90061 coz
    laat een bericht achter na de
    pi_31057428
    iemand ervaring met een acer CR-8530
    Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
    Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
      Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 19:00:14 #110
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31064998
    De panasonic Lumix FZ5 !!!
    Als het mee zit binnen heel snel in mijn bezit
    Zijn er nog slechte dingen over te vertellen?
    [urhttp://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_2524.html]Linkje[/url]
    pi_31065164
    Ik heb nu een PowerShot SI 1S ofzo.. 10x zoom en 3.1 megapixel, hele fijne camera.. alleen krijg ik niet 1,2,3 een foto; het ding moet vooral 's avonds goed instellen en dan komen de foto's er alsnog wazig uit ook al de resolutie goed is, moet hij toch ongv een halve seconde instellen? is hier een oplossing voor? of is een andere camera een aanrader? (zoals een Canon met spiegelreflex?) want wil gewoon een snel fotograferende camera hebben, klik en schiet met liefst goede (niet digitale) zoom.
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 21:04:14 #112
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31068612
    *schopje
    Ik wil morgen denk ik beslissen
    pi_31068798
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 21:04 schreef Renesite het volgende:
    *schopje
    Volgens mij kent/heeft niemand deze camera ...
    Misschien een subtiele hint om toch voor een andere te gaan
      Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 21:15:34 #114
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31069003
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik dus niet.
    sorry, maar hij werd werkelijk de hemel ingeprezen door de verkoper, een klant die had hem ook en prees hem ook.
    De Sony H1 had mindere belichting en de sony had hij het niet eens over, begon hij niet eens mee.
    pi_31069120
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 21:04 schreef Renesite het volgende:
    *schopje
    pi_31071753
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Ik geloof dat Portier deze camera heeft? Waar hij overigens geweldige foto's mee zou posten, maar dat nog niet gedaan heeft Maar ik kan me ook vergissen...
    En volgens mij had nog iemand 'm, als je de laatste paar topics in deze serie snel terugzoekt moet je dat wel kunnen vinden.
    Ik ken de cam verder niet, maar geloof idd wel dat het een goede is
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 19:07 schreef Chandler het volgende:
    Ik heb nu een PowerShot SI 1S ofzo.. 10x zoom en 3.1 megapixel, hele fijne camera.. alleen krijg ik niet 1,2,3 een foto; het ding moet vooral 's avonds goed instellen en dan komen de foto's er alsnog wazig uit ook al de resolutie goed is, moet hij toch ongv een halve seconde instellen? is hier een oplossing voor? of is een andere camera een aanrader? (zoals een Canon met spiegelreflex?) want wil gewoon een snel fotograferende camera hebben, klik en schiet met liefst goede (niet digitale) zoom.
    Je kunt proberen zelf de sluitertijd in te stellen van de camera, als je deze op handmatig zet (in de handleiding staat ws uitgelegd hoe dit moet). Of misschien wat spelen met iso-waarden (hogere iso-waarde, geeft een lichtere foto, maar helaas ook wat meer ruis).
    Ik weet niet wat je met je camera doet? Maar een spiegelreflex lijkt me niet per se nodig in deze.
    pi_31082941
    De 350D is binnen

En morgen is er een roofvogelshow
    hier in de buurt.
    Dus vanmiddag FF wat testshots gaan maken.
    pi_31089576
    is de fujifilm fototoestellen iets zoals de s5500 en s5600 die lijken me toch wel goeie fototoestellen
    iemand ervaring mee
    pi_31090012
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 17:13 schreef minolta het volgende:
    is de fujifilm fototoestellen iets zoals de s5500 en s5600 die lijken me toch wel goeie fototoestellen
    iemand ervaring mee
    Wel met de S3500. Viel me zwaar tegen.
      Moderator zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:06:55 #120
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31092835
    * Renesite heeft de FZ5
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:09:01 #121
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31092907
    Ik ben trouwens nog steeds zeer te spreken over mijn Pentax Optio S45
    210 euro, en 40 euro voor 512 aan geheugen, penlites, 4MP, 3 Optische zoom, eigenlijk zat opties, alleen manueel kan ie nou net niet helemaal alles (sluitertijd bijv niet)
    Maargoed, er zitten genoeg opties en effecten op om hetzelfde te bereiken

hij moet alleen best vaak flitsen, als je em op auto zet...
    pi_31093492
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 19:09 schreef Yildiz het volgende:
    Ik ben trouwens nog steeds zeer te spreken over mijn Pentax Optio S45
    210 euro, en 40 euro voor 512 aan geheugen, penlites, 4MP, 3 Optische zoom, eigenlijk zat opties, alleen manueel kan ie nou net niet helemaal alles (sluitertijd bijv niet)
    Maargoed, er zitten genoeg opties en effecten op om hetzelfde te bereiken

hij moet alleen best vaak flitsen, als je em op auto zet...
    Al eens de Olympus C765-Ultrazoom bekeken..
    4MP, 10X optische zoom, 4X digitale zoom
    ISO 64, 100, 200, 400
    Opslag XD-Card
    Prijs EU 299,--

Ookal heb ik nu de EOS 350D, de Olymp C765 UZ
    is ook een blijvertje
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:37:08 #123
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31093802
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 17:13 schreef minolta het volgende:
    iemand ervaring mee
    Ik heb het kleine broertje (de S304, die heet nu S3000 geloof ik) en de grote broer S7000. Beiden vind ik prettige cameras, al merk ik er naarmate ik er langer mee werk wel steeds meer kleine tekortkomingen op. Maar dat komt waarschijnlijk meer door de kunstjes die ik ermee probeer te doen. Voor normaal gebruik zijn het prettige (ook in prijs) cameras. En alle cameras hebben tekortkomingen, dus waarschijnlijk zou ik bij echt grote/dure merken nog lopen te zeuren.
    - Privacy Matters
      Moderator zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:47:07 #124
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31094173
    Een paar startfoto's van de FZ5

zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:50:45 #125
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31094320
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 19:27 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Al eens de Olympus C765-Ultrazoom bekeken..
    4MP, 10X optische zoom, 4X digitale zoom
    ISO 64, 100, 200, 400
    Opslag XD-Card
    Prijs EU 299,--

Ookal heb ik nu de EOS 350D, de Olymp C765 UZ
    is ook een blijvertje
    Ja gek zeg

Dat past niet in mijn broekzak (en dat moet ie wel doen, en dat doet me pentax ook)
      Moderator zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:54:17 #126
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31094448
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 19:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja gek zeg

[afbeelding]

Dat past niet in mijn broekzak (en dat moet ie wel doen, en dat doet me pentax ook)
    Hmm, die van mij past niet in broekzak meer nee.
    Maar een jaszak wel.
      maandag 3 oktober 2005 @ 12:43:59 #127
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_31142085
    Ik denk erover om de EOS 350D te kopen. Een redelijke prijs met veel opties. Is er nog een andere DSLR die dezelfde eigenschappen heeft en die eigenlijk betere kwaliteit is? Voor ongeveer dezelfde prijs?
    En moet ik nog wat maanden wachten omdat de prijzen wellicht ver gaan zakken? Of gaat dat nog een lange tijd duren? Of komt Canon misschien binnenkort met een nieuwe?
      maandag 3 oktober 2005 @ 13:20:03 #128
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_31142942
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 12:43 schreef TechXP het volgende:
    Ik denk erover om de EOS 350D te kopen. Een redelijke prijs met veel opties. Is er nog een andere DSLR die dezelfde eigenschappen heeft en die eigenlijk betere kwaliteit is? Voor ongeveer dezelfde prijs?
    En moet ik nog wat maanden wachten omdat de prijzen wellicht ver gaan zakken? Of gaat dat nog een lange tijd duren? Of komt Canon misschien binnenkort met een nieuwe?
    De prijs zal wel zakken, maar dan komt er een nieuw model uit. En dan wil je die hebben. En in tussentijd kan jij geen foto's maken.
    De 350 is nog maar "net" uit, de volgende komt ws pas volgend jaar spetember ofzo uit (als het ook weer anderhalf jaar duurt)
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 3 oktober 2005 @ 13:29:13 #129
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_31143173
    Eh.. kan idd niet in de tussentijd foto's maken Mijn pentax optio33L doet erg raar

Misschien moet ik het maar gewoon kopen. Toevallig ergens een goede aanbieding ervan?
      maandag 3 oktober 2005 @ 13:33:31 #130
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_31143288
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_31143535
    De EOS 300D is inmiddels oud genoeg om een redelijk aanbod 2e hands te hebben. Misschien ook een optie?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_31143803
    Ik heb vandaag een FinePix A345 en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over.
      maandag 3 oktober 2005 @ 14:36:58 #133
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_31144950
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 13:42 schreef Vliegvrager het volgende:
    De EOS 300D is inmiddels oud genoeg om een redelijk aanbod 2e hands te hebben. Misschien ook een optie?
    Liever een nieuwe. Dan zit er nog garantie op enzo. Het is ook wel een bedrijfsaankoop Dus dan moet ik maar gewoon even lekker investeren
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:54:19 #134
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_31165034
    Wat is het voordeel van een Konica Minolta 5D boven de Canon 350D? Of is 350D veel beter?
    Zo een vergelijkingstabel geeft namelijk nauwelijks verschil. Alleen verschil in iso waarden en in aantal megapixels. Iemand?
    pi_31174907
    Berichtje voor J.A.N.A: waar o waar heb jij de Panasonic fx9 in het zwart kunnen kopen, ben er al twee weken naar op zoek maar in het zwart is de camera in Nederland niet leverbaar lijkt het wel.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:50:39 #136
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31177184
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 14:33 schreef Lime het volgende:
    Berichtje voor J.A.N.A: waar o waar heb jij de Panasonic fx9 in het zwart kunnen kopen, ben er al twee weken naar op zoek maar in het zwart is de camera in Nederland niet leverbaar lijkt het wel.
    Klopt, hij is erg lastig leverbaar.

Ik heb hem bij de lokale Combifoto gekocht.
    Ik zou eerst een zilver kleurige krijgen maar had een voorkeur voor een zwarte, dat wist Meneer Combi. Toen hij de zilveren FX9 bestelde was deze opeens ook op, na enig aandringen had hij er nog wel een liggen voor een klant wiens bestelling nog niet compleet was en dus ook nog niet geleverd hoefde te worden, dit bleek een zwarte FX9!

Ik heb dus puur geluk gehad!

Hij is nu 2 weken in gebruik en ik ben er erg tevreden over, hij snel, eenvoudig en OIS is een echte uitkomst!
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:36:50 #137
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31178492
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 19:06 schreef Renesite het volgende:
    * Renesite heeft de FZ5
    En hoe bevalt ie? Ik zit eraan te denken om die ook te gaan halen. Waar heb je hem gekocht?
    En welke geheugenkaart heb je erbij?

[ Bericht 6% gewijzigd door pmponer op 05-10-2005 15:07:41 ]
    pi_31178564
    Je hebt echt geboft! Nu ja, gelukkig is de zwarte versie van de fx9 kennelijk wel verkrijgbaar ik ga nog maar even verder zoeken. Dank voor je reactie en nog heel veel plezier van de fx9!
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:25:08 #139
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31181268
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef skiczukie het volgende:
    Ik heb vandaag een FinePix A345 en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over.
    Offtopic: heb jij elke week een nieuwe camera, of lijkt dat maar zo?
    pi_31183371
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 18:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Offtopic: heb jij elke week een nieuwe camera, of lijkt dat maar zo?
    Ik heb 3 weken geleden een Olympus teruggebracht, vervolgens anderhalve week later die S3500, en heb nu een A345.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 13:42:56 #141
    12970 Doopey
    I'm Helluva tough
    pi_31202983
    Kben benieuwd of iemand ervaringen heeft met de NIKON COOLPIX 7600: http://nikonimaging.com/g(...)camera/coolpix/7600/

Ik wil namelijk een nieuw digitaal fototoestel aanschaffen, maar ben benieuwd naar de kwaliteit.
    Ik heb een paar digitale toestellen gehad maar deze gaven wanneer je binnen foto's maakte slechte kwaliteit foto's (pixels duidelijk zichtbaar en vaak donker)
    If I'm not back in 5 minutes, just wait longer
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 15:01:20 #142
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31205204
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 16:36 schreef pmponer het volgende:

[..]

En hoe bevalt ie? Ik zit eraan te denken om die ook te gaan halen. Waar heb je hem gekocht?
    Het focussen is nogal iets dat moet wennen, verder bevalt hij tot nu toe goed hoor
    Soms is het moeilijk om niet al te veel te bewegen bij zoomfoto's, het bereik is des te beter!

uitgezoomd

ingezoomd
      woensdag 5 oktober 2005 @ 15:09:11 #143
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31205428
    Dat is ook een van de redenen waarom ik die camera wil, waar heb je hem gekocht?
    En welke geheugenkaart heb je erbij
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 15:18:22 #144
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31205676
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:09 schreef pmponer het volgende:
    Dat is ook een van de redenen waarom ik die camera wil, waar heb je hem gekocht?
    En welke geheugenkaart heb je erbij
    Combi foto's!
    479 euro los, en ik heb 2 keer 512mb
    Hadden een geschikte deal gemaakt, 479 euro, inruil oude camera = 379 en dan 256mb aan XD geruild voor 256mb SD (12 euro > 512mb) en 20 euro tasje maakte hij 400 euro van, en 512mb voor 50 euro erbij
    Geschikte winkel waar wij hem weg hebben (hoeft geen garantie te zijn voor alle combi foto winkels.

FZ20 / 30 kan je overwegen, maar veel verschil zat er niet tussen de FZ5 en FZ20 behalve dat onhandige grootte verschil.
    FZ30 was het verschil van 200 euro teveel.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 15:21:44 #145
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31205763
    Nou eigenlijk ging ik voor de olympus c770 maar die is niet meer voor een leuke prijs verkrijgbaar
    Deze camera is incl accesoires al bijna 100 euro duurder dus ik vind dat wel best zo. Ik heb helaas niks in te ruilen.

Ik heb een aanbieding gezien van deze camera met 256 mb geheugen zou dat om te beginnen genoeg zijn? (heb geen ervaring met digitale fotografie)
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 15:24:09 #146
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31205834
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:21 schreef pmponer het volgende:
    Nou eigenlijk ging ik voor de olympus c770 maar die is niet meer voor een leuke prijs verkrijgbaar
    Deze camera is incl accesoires al bijna 100 euro duurder dus ik vind dat wel best zo. Ik heb helaas niks in te ruilen.

Ik heb een aanbieding gezien van deze camera met 256 mb geheugen zou dat om te beginnen genoeg zijn? (heb geen ervaring met digitale fotografie)
    = 100 foto's..
      woensdag 5 oktober 2005 @ 15:28:04 #147
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31205947
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

= 100 foto's..
    Dan ben ik bang dat ik volgende week dat pakket ga aanschaffen
    pi_31205971
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Het focussen is nogal iets dat moet wennen, verder bevalt hij tot nu toe goed hoor
    Soms is het moeilijk om niet al te veel te bewegen bij zoomfoto's, het bereik is des te beter!
    [afbeelding]
    uitgezoomd
    [afbeelding]
    ingezoomd
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 15:38:50 #149
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31206244
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:28 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik zit ff te kijken hoe ik dit moet opvatten
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:28 schreef pmponer het volgende:

[..]

Dan ben ik bang dat ik volgende week dat pakket ga aanschaffen
    Ojee!
    Tel je geld maar
    (Hoeveel is dat pakket? In euro's)
    pi_31206733
    Deze dame heeft nog geen digitale camera.
    En eigenlijk wil ik ook wel meer foto's gaan maken.
    Ik wil me gaan toeleggen op compleet andere fotografie, ik wil paarden in actie fotograveren.
    Dus... ik moet beweging gaan vastleggen, ik maak het mezelf gelijk moeilijk.

Met wat voor soort camera die niet te overdreven duur is kan dit? Heeft iemand toevallig nog iets liggen?
    HELP... PLEH...
    pi_31206805
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Waarom? Het is toch super die zoom.
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 16:13:50 #152
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31207095
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 16:00 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Waarom? Het is toch super die zoom.
    Ja, dat dan weer wel
      woensdag 5 oktober 2005 @ 17:36:50 #153
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31209503
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

[..]

Ojee!
    Tel je geld maar
    (Hoeveel is dat pakket? In euro's)
    481 geloof ik dat is camera, tas, 256 mb geheugen en extra accu
      woensdag 5 oktober 2005 @ 17:48:07 #154
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31209825
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 15:57 schreef Kleintje het volgende:
    Deze dame heeft nog geen digitale camera.
    En eigenlijk wil ik ook wel meer foto's gaan maken.
    Ik wil me gaan toeleggen op compleet andere fotografie, ik wil paarden in actie fotograveren.
    Dus... ik moet beweging gaan vastleggen, ik maak het mezelf gelijk moeilijk.

Met wat voor soort camera die niet te overdreven duur is kan dit? Heeft iemand toevallig nog iets liggen?
    HELP... PLEH...
    ik zal em even quoten zodat meer mensen het lezen (gezien je onderaan de pagina staat enzo)
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 21:07:51 #155
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31215735
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 17:36 schreef pmponer het volgende:

[..]

481 geloof ik dat is camera, tas, 256 mb geheugen en extra accu
    Perfecte prijs!!!
    Vooral met extra accu
    Voor als je op reis gaat of eens 65 euro over hebt kan je er altijd nog een kaartje van 512 bij doen!
    pi_31216233
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Perfecte prijs!!!
    Vooral met extra accu
    Voor als je op reis gaat of eens 65 euro over hebt kan je er altijd nog een kaartje van 512 bij doen!
    Psst, op internet al vanaf ongeveer 50 euro

Kleintje: Heb je verder nog eisen voor de camera? Dit vind ik wel leuk, ben zelf ook paarden"fan"
    Wil je ook in binnenmaneges gaan fotograferen (wedstrijden e.d.) of alleen voor de lol wat in de wei of in de zomer?
      Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 21:27:20 #157
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31216427
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef Elefes het volgende:

[..]

Psst, op internet al vanaf ongeveer 50 euro
    Extra snelle schrijfsnelheid.. ach, we hebben ze voor 50 euro meegekregen.
    pi_31216664
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Sandisk Ultra 2 De "gewone" zijn nog een tikkie goedkoper (al scheelt het aanzienlijk waar je kijkt).
    pi_31218984
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef Elefes het volgende:
    Kleintje: Heb je verder nog eisen voor de camera? Dit vind ik wel leuk, ben zelf ook paarden"fan"
    Wil je ook in binnenmaneges gaan fotograferen (wedstrijden e.d.) of alleen voor de lol wat in de wei of in de zomer?
    Ik heb echt geen verstand van foto's maken.
    Dus mijn eisen... hij moet voldoen aan wat ik nodig heb

Ik wil dus ook binnen kunnen fotograferen, dus idd. ook op wedstrijden.
    Ik wil vooral op wedstrijden foto's maken en mooie plaatjes als men aan het trainen is e.d.

Zie genoeg mooie foto's van paarden, maar om ze op het juiste moment te schieten vergt het toch vaak ook wat kennis om ook in de oefening op het juiste moment te schieten.
    En ik hoop dat ik me daar wat in kan specialiseren. Puur voor de lol...
    pi_31219458
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 22:40 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ik heb echt geen verstand van foto's maken.
    Dus mijn eisen... hij moet voldoen aan wat ik nodig heb

Ik wil dus ook binnen kunnen fotograferen, dus idd. ook op wedstrijden.
    Ik wil vooral op wedstrijden foto's maken en mooie plaatjes als men aan het trainen is e.d.

Zie genoeg mooie foto's van paarden, maar om ze op het juiste moment te schieten vergt het toch vaak ook wat kennis om ook in de oefening op het juiste moment te schieten.
    En ik hoop dat ik me daar wat in kan specialiseren. Puur voor de lol...
    Ik heb op zich een goede camera, maar geen spiegelreflex. Binnen schieten kan ik gewoon vergeten; het is te donker (en ik kan mijn iso-waardes niet genoeg omhoog schroeven, en een korte sluitertijd heb je toch nodig bij bewegende paarden (1/400 minimaal eigenlijk). Iso waarde is trouwens de hoeveelheid licht die de sensor doorlaat (zoiets in ieder geval vraag het aan de experts...) waardoor je foto uit zichzelf al wat lichter wordt en je dus in een redelijk donkere omgeving kunt fotograferen.)
    Wat dat betreft zou ik dus neigen om te zeggen; als je echt binnen wil fotograferen zul je bijna wel aan een spiegelreflex moeten. Ook focust die een tikkie sneller dan een compact camera, wat ook wel makkelijk is
    Maar ik zou me goed inlezen voor je een dergelijke investering doet, het is namelijk nogal een camera die je koopt.
    Buiten is voor mij weer geen probleem, dat gaat eigenlijk goed . Denk dat dat met een gewone compact camera sowieso wel aardig lukt allemaal.

Ik zou me ook in de fotowinkel goed laten adviseren. En misschien zijn er hier mensen die een betere tip hebben...
      donderdag 6 oktober 2005 @ 11:11:15 #161
    12970 Doopey
    I'm Helluva tough
    pi_31224970
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 13:42 schreef Doopey het volgende:
    Kben benieuwd of iemand ervaringen heeft met de NIKON COOLPIX 7600: http://nikonimaging.com/g(...)camera/coolpix/7600/

Ik wil namelijk een nieuw digitaal fototoestel aanschaffen, maar ben benieuwd naar de kwaliteit.
    Ik heb een paar digitale toestellen gehad maar deze gaven wanneer je binnen foto's maakte slechte kwaliteit foto's (pixels duidelijk zichtbaar en vaak donker)
    Niemand ervaringen met dit toestel?
    If I'm not back in 5 minutes, just wait longer
      donderdag 6 oktober 2005 @ 11:37:11 #162
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31225595
    quote:
    Op woensdag 5 oktober 2005 21:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ehm maakt het voor het toestel veel uit of je een gewone sd kaart neem of een sd ultra turbo supersnel? (ik heb echt geen idee)

Laat ik het zo zeggen heb je performance verlies als je een standaard sd kaart neemt?
      Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 11:59:34 #164
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31226121
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 11:37 schreef pmponer het volgende:

[..]

Ehm maakt het voor het toestel veel uit of je een gewone sd kaart neem of een sd ultra turbo supersnel? (ik heb echt geen idee)

Laat ik het zo zeggen heb je performance verlies als je een standaard sd kaart neemt?
    Het werkt wel sneller, je kan het bekijken tussen USB 1.1 en USB 2.0 als je dat begrijpt?
      donderdag 6 oktober 2005 @ 14:06:39 #165
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31229534
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 11:59 schreef Renesite het volgende:

[..]

Het werkt wel sneller, je kan het bekijken tussen USB 1.1 en USB 2.0 als je dat begrijpt?
    Ja dat begrijp ik wel maar als bijvoorbeeld de camera een maximale schrijf snelheid heeft van bv 1MB/sec en een normale SD kaart kan 2 MB/sec aan... dan is het natuurlijk niet nodig om een SD ultra ++ SUPER SNEL te kopen van 4 MB/sec, immers de camera is dan de bottleneck en schrijft ook op die snelle kaar maar 1 MB/sec

DUs heb ik aan een normale SD kaart genoeg of beperk ik dan de camera?
      Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 17:34:26 #166
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31234575
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:06 schreef pmponer het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik wel maar als bijvoorbeeld de camera een maximale schrijf snelheid heeft van bv 1MB/sec en een normale SD kaart kan 2 MB/sec aan... dan is het natuurlijk niet nodig om een SD ultra ++ SUPER SNEL te kopen van 4 MB/sec, immers de camera is dan de bottleneck en schrijft ook op die snelle kaar maar 1 MB/sec

Het werd mij gewoon geadviseerd.
    Dus ik denk dat het wel zin heeft.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 19:11:02 #167
    56000 Patrick281
    Oldskool fokker!
    pi_31236810
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 11:46 schreef allsystemshalt het volgende:
    N00bvraag,

Wat is het verschil tussen zoom en Wide zoom ?

*Optisch in beide gevallen ?
    Relatief meer groothoek dan standaard, en daardoor tevens minder tele.
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 14:06 schreef pmponer het volgende:

Waar blijf je tegenwoordig motorman?

De waarden die de kaartfabrikanten opgeven is natuurlijk zonder het gereken van de camera zelf.

Het verschil merk je alleen in de professionele camera's, en als je echt grote bestanden gaat wegschrijven.
    Bijvoorbeeld een ongecomprimeerd Tiff formaat.
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:46:06 #168
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31245970
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 19:11 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Relatief meer groothoek dan standaard, en daardoor tevens minder tele.
    [..]

Waar blijf je tegenwoordig motorman?

De waarden die de kaartfabrikanten opgeven is natuurlijk zonder het gereken van de camera zelf.

Het verschil merk je alleen in de professionele camera's, en als je echt grote bestanden gaat wegschrijven.
    Bijvoorbeeld een ongecomprimeerd Tiff formaat.
    Hmmm dan ga ik maar voor losse camera een goede sd kaart (turbo ultra plus)
    iemand nog een een tip voor een goede sd kaart van 512mb (merk, type)
    en een tas natuurlijk.

Renesite==> wat voor tas heb jij om die camera en is hij makkelijk mee te nemen?
    bijvoorbeeld op de motor

[ Bericht 2% gewijzigd door pmponer op 07-10-2005 08:28:22 ]
      Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:32:39 #169
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31251180
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 07:46 schreef pmponer het volgende:

[..]

Hmmm dan ga ik maar voor losse camera een goede sd kaart (turbo ultra plus)
    iemand nog een een tip voor een goede sd kaart van 512mb (merk, type)
    en een tas natuurlijk.

Renesite==> wat voor tas heb jij om die camera en is hij makkelijk mee te nemen?
    bijvoorbeeld op de motor
    als je die voorlens (een veiligheidje) er af haalt kan hij nét in je jaszak.
    Het tasje? geen idee, wel ruim zat.
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:05:35 #170
    122573 Asmooh
    Ik wel, Jij ook?
    pi_31253259
    ooooi

ik zoek een camera

max 0,5cm dik.
    verder maakt me weinig uit zolang hij maar digitaal is
    en liefste beetje creditcard formaat

iemand enig idee?
    zoek iets voor in mn porto
    en die 1,6cm dikke cameras neemt teveel ruimte in
    mn mobiel is nog dikker en die past ook niet in mn porto
      Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:06:53 #171
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31253290
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 14:05 schreef Asmooh het volgende:
    ooooi

ik zoek een camera

max 0,5cm dik.

iemand enig idee?
    Euhh
    Minolta???
    pi_31253307
    Heeft Sony niet van die hele "gedesignde" cameraatjes? Zo uit m'n hoofd weet ik er eigenlijk geen..
    pi_31253319
    quote:
    ooooi

ik zoek een camera

max 0,5cm dik.

iemand enig idee?
    007?
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:14:01 #174
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31253477
    quote:
    ooooi

ik zoek een camera

max 0,5cm dik.

iemand enig idee?
    sony had zo'n geil plat dingetje, iets van net geen cm dik

mja, alsnog 14 mm dik
    klik
      Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:18:01 #175
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31253603
    Maar never niet nooit dat die in een portemonee past gezien de breedte lengte verhouding.
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:25:41 #176
    122573 Asmooh
    Ik wel, Jij ook?
    pi_31253842
    hmm nadelig

@ iedereen, die zijn allemaal 1,5cm enzow
    wordt porto nog al dik van he
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:10:19 #177
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31256757

6 mm dik is dat plat zat?

Het blijkt nog platter te kunnen, 4,5 mm (!)

[ Bericht 19% gewijzigd door J.A.N.A. op 07-10-2005 16:16:37 ]
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:20:25 #178
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_31288835
    Ik zoek een digitale camera, te gebruiken in mijn studie (grafisch ontwerpen). Dat wil zeggen dat ik er goed en breed mee moet kunnen experimenteren.

Heb de mogelijkheid om een Nikon Coolpix 5000 te kopen, voor 160 euro. Is dat een redelijke aanbieding?

Weet niet of het verder nog van belang is, maar ik heb een iBook en de camera moet daar goed op aansluitbaar zijn.
    (ik ben dus een absolute leek maar de bedoeling is dat dat snel verandert.)
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:45:09 #179
    66363 TrentReznor
    Nothing can stop me now..
    pi_31296367
    Goedenavond,

Ben op zoek naar een camera met een groothoek van ongeveer 28 mm + de mogelijkheid om de sluitertijd en diafragma handmatig in te kunnen stellen. Maar ik heb niet zo'n zin om met een spiegelreflex te gaan zeulen (en met losse lenzen te gaan werken)....

Panasonic DMC-LX1 Was misschien leuk geweest maar heeft weer veel ruis lees ik... Echt andere opties ben ik nog niet tegengekomen.
    Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
    pi_31305426
    Hi all, ben al een tijdje opzoek naar een beetje een redelijk goede en niet dure camera, nu heb ik er eentje gevonden (denk ik): http://digicamshop.nl/product/11237
    Ik vroeg me af of dit wat is? kan ik hier wel wat redelijke foto's mee maken enzo?

Waarvoor gebruiken:
    - macro's
    - indoor
    - landschappen
    - vakantie
    - beetje een soort van 'familie' camera

Wil hem een beetje voor van alles en nog wat gebruiken eigenijk!

En is ie ook een beetje snel zonder dat ik een hele tijd moet wachten vorodat ik de volgende foto kan maken?

Iemand er ervaring mee?

Zit ik in 't goede topic?

Edit:
    Of deze? http://www.digicamshop.nl/product/16125

[ Bericht 11% gewijzigd door cyberrobin op 09-10-2005 14:58:05 ]
    D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
    pi_31310326
    AArrrrgh ik wordt gek

Ik kom er niet uit.

Wil dus een camera kopen met de volgende eisen

minimaal 4 megapixel
    minimaal 5 keer optische zoom ---> liever 10 keer optish eigenlijk
    Beeld / lens stabilisator

Niet "Te " zwaar/groot

Minder dan 600 euro inclusief 512 geheugenkaart en eventueel reserve accu (als ze speciale accu hebben en geen aa batterij kunnen slikken) ps goeie aa baterijen heb ik al ( oplaadbare)

Wie heeft de gouden tip ??
      zondag 9 oktober 2005 @ 16:34:21 #182
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31310593
    als je die zoom op3x laat zou de Pentax Optio S45 ideaal zijn (die heb ik)
    maar die zit ook in een hele andere prijscatagorie (210 euro)
    pi_31321271
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 19:20 schreef Ringo het volgende:
    Ik zoek een digitale camera, te gebruiken in mijn studie (grafisch ontwerpen). Dat wil zeggen dat ik er goed en breed mee moet kunnen experimenteren.

Heb de mogelijkheid om een Nikon Coolpix 5000 te kopen, voor 160 euro. Is dat een redelijke aanbieding?

Weet niet of het verder nog van belang is, maar ik heb een iBook en de camera moet daar goed op aansluitbaar zijn.
    (ik ben dus een absolute leek maar de bedoeling is dat dat snel verandert.)
    Ringo dat lijkt me een hele redelijke aanbieding. Kun je voor dat bedrag niet laten liggen. Reken wel nog wat extra's voor een geheugenkaart. Succes ermee.
      Moderator maandag 10 oktober 2005 @ 00:00:50 #185
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31321913
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 16:20 schreef allsystemshalt het volgende:
    AArrrrgh ik wordt gek

Ik kom er niet uit.

Wil dus een camera kopen met de volgende eisen

minimaal 4 megapixel
    minimaal 5 keer optische zoom ---> liever 10 keer optish eigenlijk
    Beeld / lens stabilisator

Niet "Te " zwaar/groot

Minder dan 600 euro inclusief 512 geheugenkaart en eventueel reserve accu (als ze speciale accu hebben en geen aa batterij kunnen slikken) ps goeie aa baterijen heb ik al ( oplaadbare)

Wie heeft de gouden tip ??
    FZ5
      maandag 10 oktober 2005 @ 08:09:37 #186
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31326742
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 00:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

FZ5
    Zo eindelijk heb ik hem dan besteld

dus fz5 een extra accu 256 mb geheugen en een tas
    pi_31328630
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 08:09 schreef pmponer het volgende:

[..]

Zo eindelijk heb ik hem dan besteld

dus fz5 een extra accu 256 mb geheugen en een tas
    Zo'n kit of zo bij pixmania ?
      maandag 10 oktober 2005 @ 12:48:56 #188
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31331684
      woensdag 12 oktober 2005 @ 03:40:19 #190
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31375602
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 00:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

FZ5
    Jaaah die krijg ik zaterdag ook binnen! Verjaardagskado van mijn lief.... Kan echt haast niet wachten tot ie er is!!! Iemand al ervaringen mee?
    Stem:
    http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
    en maak kans op een notebook!
      woensdag 12 oktober 2005 @ 08:55:55 #191
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31376866
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 03:40 schreef Kimske het volgende:

[..]

Jaaah die krijg ik zaterdag ook binnen! Verjaardagskado van mijn lief.... Kan echt haast niet wachten tot ie er is!!! Iemand al ervaringen mee?
    Hahaha, ik krijg hem morgen binnen ook voor mijn verjaardag
      woensdag 12 oktober 2005 @ 08:57:16 #192
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31376891
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:32 schreef cyberrobin het volgende:
    Hi all, ben al een tijdje opzoek naar een beetje een redelijk goede en niet dure camera, nu heb ik er eentje gevonden (denk ik): http://digicamshop.nl/product/11237
    Ik vroeg me af of dit wat is? kan ik hier wel wat redelijke foto's mee maken enzo?

[afbeelding]

Waarvoor gebruiken:
    - macro's
    - indoor
    - landschappen
    - vakantie
    - beetje een soort van 'familie' camera

Wil hem een beetje voor van alles en nog wat gebruiken eigenijk!

En is ie ook een beetje snel zonder dat ik een hele tijd moet wachten vorodat ik de volgende foto kan maken?

Iemand er ervaring mee?

Zit ik in 't goede topic?

Edit:
    Of deze? http://www.digicamshop.nl/product/16125
    Volgens mij is de laatste komende week bij de mediamarkt in de aanbieding.

www.mediamarkt.nl

idd 179 euro
      Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 10:01:07 #193
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31377979
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 03:40 schreef Kimske het volgende:

[..]

Hoi
    pi_31378076
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 08:57 schreef pmponer het volgende:

[..]

Volgens mij is de laatste komende week bij de mediamarkt in de aanbieding.

www.mediamarkt.nl

idd 179 euro
    Die mediamarkt aanbieding heeft 5 keer optische zoom ipv 10 is een ander type
      woensdag 12 oktober 2005 @ 10:10:34 #195
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31378155
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 10:06 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Die mediamarkt aanbieding heeft 5 keer optische zoom ipv 10 is een ander type
    Ik reageerde dan ook op de link van de digicamshop http://www.digicamshop.nl/product/16125
    en volgens mij is dat wel dezelfde camera
      woensdag 12 oktober 2005 @ 17:56:03 #196
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31388332
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 10:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoi
    hallooo!
    Stem:
    pi_31403424
    Ik twijfel tussen een digitale camera of een compact camere.
    Budget is max 250 Euro
    Camera moet spatwater dicht zijn en tegen een schok kunnen.
    Een optische zoom van 5+ is een must.
    Camera moet makkelijk te bedienen zijn en binnen 1 minuut gereed zijn om een foto te kunnen maken.

Tevens langdurige levensduur voor de accu/batterijen omdat niet overal waar ik overnacht netspanning beschikbaar is.

Hebben jullie ideen over welke camera's hier enigsinds voor geschikt zijn ?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 14:31:10 #198
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_31409748
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef von_manstein het volgende:
    Budget is max 250 Euro
    Camera moet makkelijk te bedienen zijn en binnen 1 minuut gereed zijn om een foto te kunnen maken.
    Tevens langdurige levensduur voor de accu/batterijen omdat niet overal waar ik overnacht netspanning beschikbaar is.
    Ben geen techneut, laat staan fotografie-expert, maar 5x optische zoom is best veel als je budget max. 250 euro is. Tenminste, als je gaat voor een digitale camera. Bovendien vreten die dingen batterijen (lcd-schermpjes) en hebben de meeste een lange opstarttijd, dus volgens mij kan je in jouw geval het beste voor analoog gaan.

Voor 250 euro heb je een prachtig analoog toestel.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 14:45:06 #199
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31410082
    Nog twee daagjes en dan is het klikkerdekliklik in huize Kimske!!
    Stem:
      donderdag 13 oktober 2005 @ 15:25:12 #200
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31411007
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 14:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ben geen techneut, laat staan fotografie-expert, maar 5x optische zoom is best veel als je budget max. 250 euro is. Tenminste, als je gaat voor een digitale camera. Bovendien vreten die dingen batterijen (lcd-schermpjes) en hebben de meeste een lange opstarttijd, dus volgens mij kan je in jouw geval het beste voor analoog gaan.

Voor 250 euro heb je een prachtig analoog toestel.
    Budget is idd wat laag.
    Batterijduur is erg verbeterd de laatste tijd.
    En een lange opstart tijd? De meeste camera's zijn binnen 1,5 seconde ready to shoot.
    pi_31411449
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef von_manstein het volgende:
    Budget is max 250 Euro

Ik zou eerlijk gezegd niet zo gauw voor analoog gaan, en eerder misschien nog even doorsparen zodat je iets meer uit kunt geven. Maar ook voor 250 euro kun je een leuke camera kopen!
    Het voordeel van digitaal is dat je meteen ziet wat je (ongeveer) hebt geschoten, dit zal ws een heel aantal mislukte afdrukken voorkomen.
    Batterijduur is op zich goed tegenwoordig, ik heb in twee weken vakantie met 2 accu's goed kunnen volstaan; en voortdurend mijn lcd-schermpje aan gehad.
    Misschien kun je eens op www.dpreview.com kijken, daar kun je zoeken op de opties die je graag op je camera ziet en bijvoorbeeld budget. Zo komen er een paar camera's uitrollen die misschien iets voor je zijn
    pi_31412137
    Heb toch de Fuji S3500 besteld, krijg ik morgen of overmorgen binnen
    pi_31430706
    Nou ik het op kieskeurig.nl wat revies gelezen en wat prijs vergelijkingen gedaan.
    Denk dat het de Konica Minolta Dimage Z10 wordt. Aangezien deze ~170 euro kost en een 8x optische zoom heeft. Ben wel benieuwd of de foto's nog te doen zijn als er daadwerkelijk 8x is ingezoomd. Volgens de reviews zijn het goede foto's wat dat ding kan maken.

Alhoewel ik soms wat ??? bij de reviewers zelf zet

Mocht het niks zijn dan verkoop ik hem wel weer door.
    pi_31431910
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 09:27 schreef von_manstein het volgende:
    Nou ik het op kieskeurig.nl wat revies gelezen en wat prijs vergelijkingen gedaan.
    Denk dat het de Konica Minolta Dimage Z10 wordt. Aangezien deze ~170 euro kost en een 8x optische zoom heeft. Ben wel benieuwd of de foto's nog te doen zijn als er daadwerkelijk 8x is ingezoomd. Volgens de reviews zijn het goede foto's wat dat ding kan maken.

Ik heb een Z2, een voorloper van de Z10, met 10x opt zoom. De zoom doet niets af aan de kwaliteit van de foto, afgezien van een beetje (nauwelijks zichtbare) vervorming. De zoom is optisch, dwz je zoomt door de brandpuntsafstand te veranderen. Je kunt de lens ook zien bewegen. Dat levert geen kwaliteitsverlies, itt digitale zoom.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:00:02 #205
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31432547
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 16:08 schreef cyberrobin het volgende:
    Ik heb de voorloper, de S304. Lekker cameraatje. Ik vraag me alleen af of Fujfilm nou alleen de naam maar steeds verandert (s304 --> s3000 --> s3500), of dat er ook van binnen iets nieuws in zit
    - Privacy Matters
    pi_31432602
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 16:08 schreef cyberrobin het volgende:
    Kutcamera. Heb hem ook gehad. Maakt slechte foto's.
    pi_31432604
    Ik kan maar niet kiezen, tussen een tweedehands D70 (moet ik wel een iets mindere telezoom erbij kopen), een nieuwe D50 of een nieuwe Canon 350D.

Bij de 350D kan ik wel meteen een 80-200 F4/L of 70-300 IS lens kopen.

Ik post om het posten.
      vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:10:29 #208
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31432796
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 09:27 schreef von_manstein het volgende:

of je ruilt gewoon binnen 8 dagen als je niet tevreden bent, ook weer klaar

(heb ik ook gedaan)

maargoed euh, ik had gezien dat die Olympus Digital Mu Miju (ofzo) ook spatwaterdicht is...
    maar die is wss nu nog net ietsjes boven je budget, en net onder je specs
    (je betaald ook iets voor het design en het kleine formaat denk ik)
      vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:11:45 #209
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_31432833
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 11:02 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dus de S3500 is van binnen wel een andere camera dan de S304. Want daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Wat was er precies zo kut aan? Wou je dingen doen die de camera niet aan kon misschien?
    - Privacy Matters
    pi_31433233
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 11:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dus de S3500 is van binnen wel een andere camera dan de S304. Want daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Wat was er precies zo kut aan? Wou je dingen doen die de camera niet aan kon misschien?
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:13 schreef skiczukie het volgende:
    Ik had eergister een Fuji FinePix S3500 gekocht. Maar het beeld viel me zó tegen. ik had goede verwachtigen, maar geen enkele foto was echt goed scherp. Ik had 3 jaar geleden een FinePix A204 gekregen, en die foto's waren echt supermooi, goed scherp. Daarom had ik dus weer een FinePix gekocht, maar vandaag maar weer teruggebracht.

Iemand nog tips voor me? Ik zoek dus een camera die echt goede, scherpe, heldere kleuren foto's maakt.
    Ik heb nu een FinePix A345, die een stuk betere foto's maakt.
      Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:31:56 #211
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_31436255
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 14:45 schreef Kimske het volgende:
    Nog twee daagjes en dan is het klikkerdekliklik in huize Kimske!!
    Goed cameraatje
    pi_31446064
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 11:02 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Echt waar? leek op voorbeeld foto's niet zo! (en in de reviews ook niet!)
    pi_31449977
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 20:50 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Echt waar? leek op voorbeeld foto's niet zo! (en in de reviews ook niet!)
    Misschien lag het aan het model van mij, slechte productie ofzo?
    pi_31512051
    Krijg hem dus vandaag/morgen binnen, maar had nog een vraag, laatst zag op op internet zo'n Telelensconverter staan (en bijv andere als Groothoekconverters, Macro Converters, Lenskappen, Zonnekappen) maar nou vroeg ik me af of (bijna) elke van deze convertels/lenzen/lens-zonnekapper op m'n camera kunnen? of moet ik dat speciaal van Fuji hebben enzo? omdat bijna 80% zijn Canon en Nikon dingen.. zoals van bijv. zo'n zonnekap ben ik er alleen eentje van canon tegengekomen net niet van fuji..

Dus moet ik persee een speciaal type/merk van die dingen hebben om ze op mijn camera te kunnen zetten? (misschien een ietwat domme vraag )
    pi_31513330
    Beste mensen ik ben op zoek naar een (spiegelreflex) camera met instelbare sluitertijd,
    diafragma en een verwisselbaar objectief en een statief.

Zo!

Ik ben op zoek naar een digitale camera, iemand tips/advies?
    pi_31513898
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 16:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
    Beste mensen ik ben op zoek naar een (spiegelreflex) camera met instelbare sluitertijd,

Zo!

Dat zijn er heel wat! heb je een maximale prijs enzo?
    pi_31514186
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 14:50 schreef cyberrobin het volgende:
    Krijg hem dus vandaag/morgen binnen, maar had nog een vraag, laatst zag op op internet zo'n Telelensconverter staan (en bijv andere als Groothoekconverters, Macro Converters, Lenskappen, Zonnekappen) maar nou vroeg ik me af of (bijna) elke van deze convertels/lenzen/lens-zonnekapper op m'n camera kunnen? of moet ik dat speciaal van Fuji hebben enzo? omdat bijna 80% zijn Canon en Nikon dingen.. zoals van bijv. zo'n zonnekap ben ik er alleen eentje van canon tegengekomen net niet van fuji..

Dus moet ik persee een speciaal type/merk van die dingen hebben om ze op mijn camera te kunnen zetten? (misschien een ietwat domme vraag )
    Je kunt niet op elke camera alle lenzen zetten. Dat ligt aan de maat van de lens schroefdraad (?) van je camera; dus waar de lens opgezet moet worden. Je zult snappen dat op een opening van 53 mm geen lens pas van 37 mm
    Dat is dus even goed opletten voor je iets koopt, maar meestal heeft elke camera waarbij extra lenzen te gebruiken zijn mogelijkheden (al verschilt het aanzienlijk in hoeveel mogelijkheden er zijn).
    Meestal heeft de fabrikant van jouw camera er ook een aantal lenzen bij in het assortiment die passen.
    Ook moet je soms met een adapter werken. Het is misschien het makkelijkste om even op de site van de fabrikant te zoeken, daar zal waarschijnlijk het een en ander te vinden zijn hierover
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 16:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

Zo!

Heb je verder nog eisen? Er zijn nlk wel érg veel camera's die aan dit signalement voldoen..
    Hoeveel zoom zou je willen, welke prijsklasse, hoeveel cm macro, soort geheugen?
    pi_31514700
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 17:31 schreef Elefes het volgende:
    Je kunt niet op elke camera alle lenzen zetten. Dat ligt aan de maat van de lens schroefdraad (?) van je camera; dus waar de lens opgezet moet worden. Je zult snappen dat op een opening van 53 mm geen lens pas van 37 mm
    Dat is dus even goed opletten voor je iets koopt, maar meestal heeft elke camera waarbij extra lenzen te gebruiken zijn mogelijkheden (al verschilt het aanzienlijk in hoeveel mogelijkheden er zijn).
    Meestal heeft de fabrikant van jouw camera er ook een aantal lenzen bij in het assortiment die passen.
    Ook moet je soms met een adapter werken. Het is misschien het makkelijkste om even op de site van de fabrikant te zoeken, daar zal waarschijnlijk het een en ander te vinden zijn hierover
    Op de site van fuji zelf staan er maar 2, heb de camera zelf nog niet binnen maar volgens de specs is het een:
    Lens focal length Equivalent to 39 – 234 mm on a 35mm camera
    lens, dus moet op zoek gaan naar 35mm lenzen?

Heb je hier wat voorbeelden van?

[ Bericht 5% gewijzigd door cyberrobin op 17-10-2005 18:20:25 ]
    pi_31514708
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 17:12 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Dat zijn er heel wat! heb je een maximale prijs enzo?
    Ik zit niet echt aan een maximum prijs te denken.

Laat ik het zo zeggen, ik wil mij wat meer in fotografie gaan interesseren.
    Dit doe ik al lange tijd maar niet op professioneel niveau.

Nu zit ik er aan te denken om mezelf op te geven voor de basiscursis op de Foto vak school, gewoon puur om te oriënteren. Misschien besluit ik mezelf daarna wel op te geven voor de vervolg opleiding. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in pers fotografie.

Maar om toe gelaten te kunnen worden dien je natuurlijk wel te beschikken over een goede camera.

Ik zit te denken aan een bedrag rond de 5 á 600 euro.
    pi_31515248
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 17:57 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Op de site van fuji zelf staan er maar 2, heb de camera zelf nog niet binnen maar volgens de specs is het een:
    Lens focal length Equivalent to 39 – 234 mm on a 35mm camera
    lens, dus moet op zoek gaan naar 35mm lenzen?
    Nee, hier heeft het niets mee te maken. Je moet kijken naar (volgens mij) de lens thread; schroefdraad van de lens (aan het uiteinde) als je geen spiegelreflex hebt (want daar haal je de hele lens er van af, bij compactcamera's zet je er iets extra's voor). Ik ben verder ook geen lenzen-expert Dus ik zou het voor de zekerheid navragen in de fotowinkel of bij iemand die het beter weet.
    Er zijn hier mensen die je beter dan ik uit kunnen leggen hoe het ook al weer zat met de 35mm etc., volgens mij is het iets met de afstand van de lens tot de ccd ofzo (maar ik kan er ook helemaal naast zitten ).
    Wat voor camera is het precies?
    Misschien kun je je vraag beter hier stellen: Het grote lenzentopic deel 8 .
    pi_31515291
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 18:24 schreef Elefes het volgende:

[..]

Nee, hier heeft het niets mee te maken. Je moet kijken naar (volgens mij) de lens thread; schroefdraad van de lens (aan het uiteinde) als je geen spiegelreflex hebt (want daar haal je de hele lens er van af, bij compactcamera's zet je er iets extra's voor). Ik ben verder ook geen lenzen-expert Dus ik zou het voor de zekerheid navragen in de fotowinkel of bij iemand die het beter weet.
    Er zijn hier mensen die je beter dan ik uit kunnen leggen hoe het ook al weer zat met de 35mm etc., volgens mij is het iets met de afstand van de lens tot de ccd ofzo (maar ik kan er ook helemaal naast zitten ).
    Wat voor camera is het precies?
    Misschien kun je je vraag beter hier stellen: Het grote lenzentopic deel 8 .
    'k Zal ff naar da topic gaan het is trouwens de Fuji S3500 .

M'n post in 't topic daar: Het grote lenzentopic #8
    pi_31515386
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 17:58 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Nu zit ik er aan te denken om mezelf op te geven voor de basiscursis op de Foto vak school, gewoon puur om te oriënteren. Misschien besluit ik mezelf daarna wel op te geven voor de vervolg opleiding. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in pers fotografie.

Maar om toe gelaten te kunnen worden dien je natuurlijk wel te beschikken over een goede camera.

Kijk anders is of hier wat tussen staat? http://www.camerastore.nl/vshop/default.php?cPath=200 't zijn wel de meest uit een lopende prijzen..
    pi_31515722
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 18:32 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Kijk anders is of hier wat tussen staat? http://www.camerastore.nl/vshop/default.php?cPath=200 't zijn wel de meest uit een lopende prijzen..
    Dank je!
    pi_31516174
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 17:58 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Je zou eens hier kunnen kijken. Op die site kun je je voorkeuren in geven en dan kijken wat voor camera daar bij past (buying guide - features search).

Misschien zou je kunnen kijken naar camera's als de Canon powershot G6, Nikon coolpix 8700, Panasonic Lumix DMC-FZ30 of de Olympus C8080 of C7070 camera's.
    Deze camera's ondersteunen allemaal externe lenzen en flitser, zijn handmatig in te stellen (sluitertijd, diafragma, scherpstellen, etc.).
    Het zijn maar wat voorbeeldjes, en en zijn vast nog veel meer modellen te noemen die geschikt zijn. Ik zou zeggen; ga eens bij de fotowinkel langs, of vraag bijvoorbeeld bij de fotovakschool wat zij aanraden.
    Ook zou ik me eerst erg goed inlezen voordat je een beslissing maakt (zodat je achteraf niet toch liever iets anders had).

De laatste van de genoemde camera's heb ik zelf, daar ben ik zeer tevreden over Afgezien van enkele kleine dingetjes (bijv. wat moeilijk autofocussen in het donker) is het een topcamera w.m.b.

Succes!
    pi_31516750
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 19:11 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je zou eens hier kunnen kijken. Op die site kun je je voorkeuren in geven en dan kijken wat voor camera daar bij past (buying guide - features search).

Misschien zou je kunnen kijken naar camera's als de Canon powershot G6, Nikon coolpix 8700, Panasonic Lumix DMC-FZ30 of de Olympus C8080 of C7070 camera's.
    Deze camera's ondersteunen allemaal externe lenzen en flitser, zijn handmatig in te stellen (sluitertijd, diafragma, scherpstellen, etc.).
    Het zijn maar wat voorbeeldjes, en en zijn vast nog veel meer modellen te noemen die geschikt zijn. Ik zou zeggen; ga eens bij de fotowinkel langs, of vraag bijvoorbeeld bij de fotovakschool wat zij aanraden.
    Ook zou ik me eerst erg goed inlezen voordat je een beslissing maakt (zodat je achteraf niet toch liever iets anders had).

De laatste van de genoemde camera's heb ik zelf, daar ben ik zeer tevreden over Afgezien van enkele kleine dingetjes (bijv. wat moeilijk autofocussen in het donker) is het een topcamera w.m.b.

Succes!
    Hé bedankt zeg! Hier ben ik echt heel erg mee geholpen!

Ik ga deze week alles eens op mijn gemak bekijken en hou jullie op de hoogte!

Thanx!
    pi_31582553
    Ik zit te twijfelen tussen de volgende camera's,

Panasonic Lumix DMC-FZ30

Panasonic Lumix DMC-FZ20

Canon PowerShot S2 IS

Sony Cyber-shot DSC-H1

Hm ben er nog niet uit iemand tips ?
    pi_31582706
    Zelf ga ik denk ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ30 maar ik lees nergens of deze ook een verwisselbaar objectief heeft. Iemand ervaring met dit toestel?
    pi_31582838
    quote:
    Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
    Zelf ga ik denk ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ30 maar ik lees nergens of deze ook een verwisselbaar objectief heeft. Iemand ervaring met dit toestel?
    Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.
    pi_31583059
    quote:
    Op donderdag 20 oktober 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.
    Dat was ik inderdaad van plan!
    Volgende week ben ik een paar dagen vrij en ga ik er een paar uitproberen.

De revieuws over dit toestel komen erg lovend over, alleen kon ik niet zo snel ontdekken of er een verwisselbaar objectief aan zat. Ik zoek het uit!
    pi_31586065
    Heeft iemand ervaring met een Sony cybershot dsc-w7/dsc-w17 (zelfde toestel alleen met een andere kleur)??

Dan meer de na delen dan de voordelen want over de voordelen lees ik genoeg maar niks over nadelen
    ......Signature-loos......
    pi_31597341
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef TrentReznor het volgende:
    Goedenavond,

Ben op zoek naar een camera met een groothoek van ongeveer 28 mm + de mogelijkheid om de sluitertijd en diafragma handmatig in te kunnen stellen. Maar ik heb niet zo'n zin om met een spiegelreflex te gaan zeulen (en met losse lenzen te gaan werken)....

Panasonic DMC-LX1 Was misschien leuk geweest maar heeft weer veel ruis lees ik... Echt andere opties ben ik nog niet tegengekomen.
    Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.

Ik zelf ga wel voor de LX1 van Panasonic, dat nadeel van ruis is enkel volgens die kerel die bij dpreview de recensie geschreven heeft. En hij vergelijkt de camera onterecht met spiegelreflexcamera's met een grotere sensor. Alle andere gebruikersrecensies (o.a. in de fora op dezelfde site) spreken vol lof, en als ik zie wat voor foto's het toestel maakt dan kan ik me dat goed voorstellen.

Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?
    En doe mij anders jouw mening maar.
      vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:16:12 #233
    66363 TrentReznor
    pi_31614023
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 04:00 schreef Kwaaie_Pief het volgende:

[..]

Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.

Ik zelf ga wel voor de LX1 van Panasonic, dat nadeel van ruis is enkel volgens die kerel die bij dpreview de recensie geschreven heeft. En hij vergelijkt de camera onterecht met spiegelreflexcamera's met een grotere sensor. Alle andere gebruikersrecensies (o.a. in de fora op dezelfde site) spreken vol lof, en als ik zie wat voor foto's het toestel maakt dan kan ik me dat goed voorstellen.

Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?
    Hmmm.. die Ricoh heeft weer geen optische zoom, of is dat tegenwoordig niet meer nodig met 8 megapixels

Nadeel van beide is ook dat ze geen zoeker hebben, dus als de zon op je schermpje schijnt dan wordt het fotograferen redelijk lastig.. Of hebben ze daar wat op bedacht?
    pi_31635032
    Ik twijfel tussen deze 2:

Sony P200: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp200.asp

Pentax Optio S6: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios6.asp

Punt is dat ik niet kan kiezen omdat ik graag het doorkijkding (ik weet de naam ff niet) van de P200 wil, maar het formaat van de Optio S6. Zit er technisch ergens een groot verschil? Of zijn de ervaringen zeer uiteenlopend? Overtuig mij!

btw de Optio S5z was het eigenlijk, maar die S6 is nieuwer dus dat is dan beter lijkt mij...
    pi_31641408
    Aangezien jullie relatief gezien de experts zijn...
    Tijdenlang is het zo geweest dat digitale camera's een ongelovelijke vertraging hebben, ofwel, drukken en vervolgens een seconde wachten totdat de foto genomen is. Een enorm irritant fenomeen!
    Is het zo dat in de huidige generatie camera's die inmiddels is opgelost? Of zijn het bepaalde series die daar geen last van hebben? Suggestie's wat dat betreft?
      zondag 23 oktober 2005 @ 19:18:46 #236
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_31654569

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:28:35 ]
    Zerg schreef:
      maandag 24 oktober 2005 @ 23:30:53 #237
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31668291
    ik heb em nog altijd NIET.

Beste mensen, NOOIT bij pixmania bestellen!

De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
    Stem:
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:50:35 #238
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_31674012
    quote:
    Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:

De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
    Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!

Ik heb dus 2 weken geleden een fz5 bij digitalstreet gekocht, machtig mooi apperaat is dat zeg
    pi_31674132
    quote:
    Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:

Welke camera heb je besteld ? en hou ons op de hoogte ik ben wel benieuwd.
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:15:45 #240
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31680405
    fz5 besteld, hij is zojuist binnen gekomen! woeiiiiii

Moet nu weg ( stomme deeltijd opleiding :(:( )
    Maar morgen en vanavond al: klikklakklik!
    Stem:
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:34:32 #241
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31680779
    quote:
    Op dinsdag 25 oktober 2005 08:50 schreef pmponer het volgende:

[..]

Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!

Ik heb dus 2 weken geleden een fz5 bij digitalstreet gekocht, machtig mooi apperaat is dat zeg
    Jaja, dat had ik ook wel gedaan, als ik hem zelf besteld zou hebben. Echter heeft mijn lieffie dat gedaan voor mijn verjaardag...
    Stem:
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:47:57 #242
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31681026
    quote:
    Op zaterdag 22 oktober 2005 23:52 schreef BarteS het volgende:
    Aangezien jullie relatief gezien de experts zijn...
    Tijdenlang is het zo geweest dat digitale camera's een ongelovelijke vertraging hebben, ofwel, drukken en vervolgens een seconde wachten totdat de foto genomen is. Een enorm irritant fenomeen!
    Is het zo dat in de huidige generatie camera's die inmiddels is opgelost? Of zijn het bepaalde series die daar geen last van hebben? Suggestie's wat dat betreft?
    die reactie ligt idd vaak tussen de 0.1 sec (dure versie) en de 0.3 sec (normale consument)

dat is dus idd bagger, en dat moet je voor lief nemen, digitaal is dus niet altijd beter...

maargoed,, wat anders, ik zag een Olympus Digital Myu Mu 4 megapix (of 5, kan ook) voor 179 ex btw bij de makro!

(staat ook in het foldertje ergens)
      donderdag 27 oktober 2005 @ 03:04:14 #243
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31715739
    `zo wat een geweldig ding zeg!!!
    Ben zelf nog maar een beginnertje, dus ikzelf krijg er nog niet echt foto's uit waar ik trots op ben, en laat ze dus ook niet zien
    Maar de camera heeft mega veel mogelijkheden en een onwijs goede zoom!! Ben er echt zo blij mee....... Prachtige kleuren ook, volledig natuurgetrouw!!! Zal morgen als ik tijd heb wat fotos maken, die niet uitprobeersels a la, het lichtknopje zijn
    Stem:
    pi_31730427

Jahhhh.

Ik kon niet meer wachten en ben naar de winkel gereden en heb een Panasonic DMC- FZ5 gekocht
    Met kit dus Cameratas extra accu 256 mbSD kaart (er zit standaard een 16 mb kaart bij en nog een 512 mb SD kaart erbij gekocht

Accu is aan't opladen

Ik ga de fucking manual lezen doei
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:53:15 #245
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31745761
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 17:49 schreef allsystemshalt het volgende:

Jahhhh.

Ik kon niet meer wachten en ben naar de winkel gereden en heb een Panasonic DMC- FZ5 gekocht
    Met kit dus Cameratas extra accu 256 mbSD kaart (er zit standaard een 16 mb kaart bij en nog een 512 mb SD kaart erbij gekocht

Accu is aan't opladen

Ik ga de fucking manual lezen doei
    Hijs echt zó gaaf!!
    Stem:
    pi_31746749
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 02:53 schreef Kimske het volgende:

[..]

Hijs echt zó gaaf!!
    Ja VET he

Even oefenen nog en dan zal ik en kijken of ik een mooi voorbeeld kan neergooien

Vooral de beeld stabilisatie icm 12 maal zoom is super
    pi_31749664
    quote:
    Op zaterdag 22 oktober 2005 20:27 schreef DeStedebouwer het volgende:
    Ik twijfel tussen deze 2:

Sony P200: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp200.asp

Pentax Optio S6: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios6.asp

Punt is dat ik niet kan kiezen omdat ik graag het doorkijkding (ik weet de naam ff niet) van de P200 wil, maar het formaat van de Optio S6. Zit er technisch ergens een groot verschil? Of zijn de ervaringen zeer uiteenlopend? Overtuig mij!

btw de Optio S5z was het eigenlijk, maar die S6 is nieuwer dus dat is dan beter lijkt mij...
    Ik heb gekozen voor de P200. Die is ook erg klein, en is nog fatsoenlijk vast te houden zonder dat je door het kleine formaat nog extra gaat "bibberen". Alternatief was ook nog de Ixus 50 van Canon, maar die is helemaal voor kleuterhandjes gemaakt.

btw: P200 besteld bij www.digitalstreet.nl
    pi_31753478
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 08:37 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ja VET he

Even oefenen nog en dan zal ik en kijken of ik een mooi voorbeeld kan neergooien

Vooral de beeld stabilisatie icm 12 maal zoom is super
    Voorbeelden vers van de pers

Panasonic DMC-FZ5 mijn eerste foto's ermee
    pi_31760430
    Ik twijfel nog tussen heel veel modellen, en volgens mij heb ik de helft nog niet gezien.. Ik wil er foto's mee maken voor mijn opleiding, maar ook voor de lol. De kwaliteit van de foto's moet gewoon perfect zijn, 4MP is geen probleem. Ik wil wel veel handmatig kunnen instellen en ik heb een hekel aan afdrukvertraging.. Wie helpt mij effe om mijn lijstje wat in te korten (of aanvullen als ik een goede vergeten ben)? Mijn budget ligt op max 250 euro.

Kodak Z740 -> lekker inzoomen tegen een relatief lage prijs!
    Canon Porwershot A520 -> Mooie foto's en erg veel functies!
    Olympus FE 5500/D630 -> 5 MP en redelijk groot schermpje..
    Kodak CX 7430
    Fuji Finepix E510
    Nikon Coolpix 4200
    Pentax Optio S55
    Sony DSC S80
    Samsung Digimax A7
    Samsung Digimax A402
    Kodak LS 755

Dussss..
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:56:33 #250
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_31763116
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik heb um zojuist besteld .
    -
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:22:31 #251
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31763724
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 18:12 schreef Roolio het volgende:
    Ik twijfel nog tussen heel veel modellen, en volgens mij heb ik de helft nog niet gezien.. Ik wil er foto's mee maken voor mijn opleiding, maar ook voor de lol. De kwaliteit van de foto's moet gewoon perfect zijn, 4MP is geen probleem. Ik wil wel veel handmatig kunnen instellen en ik heb een hekel aan afdrukvertraging.. Wie helpt mij effe om mijn lijstje wat in te korten (of aanvullen als ik een goede vergeten ben)? Mijn budget ligt op max 250 euro.

Kodak Z740 -> lekker inzoomen tegen een relatief lage prijs!
    Canon Porwershot A520 -> Mooie foto's en erg veel functies!
    Olympus FE 5500/D630 -> 5 MP en redelijk groot schermpje..
    Kodak CX 7430
    Fuji Finepix E510
    Nikon Coolpix 4200
    Pentax Optio S55
    Sony DSC S80
    Samsung Digimax A7
    Samsung Digimax A402
    Kodak LS 755

Dussss..
    Ik wilde je de Panasonic FX9 aanpraten maar helaas is je budget niet toereikend.

Wat mischien wel een goede voor je is is de Sony W5/w10 Is een "oud" model dus goedkoper maar is zeker een prima camera.
      zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:05:14 #252
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_31785764
    Iemand ervaringen met de Sony DSC P150? Heb goede verhalen over deze camera gehoord (7.2 MP, uitstekende Carl Zeiss lens, relatief veel instelmogelijkheden) maar ik twijfel of ik niet meteen voor een (semi)prof doe-het-zelf camera moet gaan ipv een snapshotter-deluxe als deze.

Ik ben helemaal geen fotograaf (als ik fotografeer wil ik gewoon klikken&wegwezen) maar ik krijg over een aantal maanden professionele fotografielessen (kunstacademie), dus misschien...

(had eerder de aanschaf van een Nikon Coolpix 5000 overwogen, tweedehands, maar die aanbieding liep ik mis. Deze Sony DSC P150 kan ik, via Marktplaats, voor Ī225 kopen)
    pi_31786760
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 18:05 schreef Ringo het volgende:
    Iemand ervaringen met de Sony DSC P150? Heb goede verhalen over deze camera gehoord (7.2 MP, uitstekende Carl Zeiss lens, relatief veel instelmogelijkheden) maar ik twijfel of ik niet meteen voor een (semi)prof doe-het-zelf camera moet gaan ipv een snapshotter-deluxe als deze.

Ik ben helemaal geen fotograaf (als ik fotografeer wil ik gewoon klikken&wegwezen) maar ik krijg over een aantal maanden professionele fotografielessen (kunstacademie), dus misschien...

(had eerder de aanschaf van een Nikon Coolpix 5000 overwogen, tweedehands, maar die aanbieding liep ik mis. Deze Sony DSC P150 kan ik, via Marktplaats, voor Ī225 kopen)
    Ik zou wachten tot je fotografielessen. Kun je en sparen en je weet of je het wel leuk genoeg vind.

Ik heb trouwens paar dagen terug de Sony P200 besteld, de opvolger van de jouwe. Die komt overal goed door de tests. Ook een vrij simpel ding, maargoed ik heb hem ook alleen voor vakanties, stapavonden enzo.
      zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:48:32 #254
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31786889
      zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:43:21 #255
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31788726
    quote:

Leuke gadget, maar denk eens aan de transfer snelheid die is vrij landzaam is en je batterij is ook zo leeg.

Ik wacht nog even op wireless USB
      zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:51:36 #256
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31788946
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 19:43 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Leuke gadget, maar denk eens aan de transfer snelheid die is vrij landzaam is en je batterij is ook zo leeg.

Ik wacht nog even op wireless USB
    11 MB / s niet rap genoeg? Das toch gauw 0.4 sec / foto ?
      zondag 30 oktober 2005 @ 09:28:33 #257
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31802182
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 19:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

11 MB / s niet rap genoeg? Das toch gauw 0.4 sec / foto ?
    Die snelheid haal je volgens mij nooit in de praktijk
      zondag 30 oktober 2005 @ 09:29:04 #258
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31802186
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Die snelheid haal je volgens mij nooit in de praktijk
    Net zoals met wireless USB denk ik
    pi_31802431
    Ik kwam langs deze set met twee lenzen.
    http://www.camerastore.nl/vshop/product_info.php?cPath=200&products_id=6916

Mijn doel is om zowel portret als vergezichten van vulkanen, bergen, meren e.d. te maken. Zou een dergelijke extra lens (55-200 mm) daarvoor geschikt zijn?

Kan iemand hier zijn licht op werpen of mij vertellen waar ik dit kan 'leren'
      zondag 30 oktober 2005 @ 10:26:29 #261
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31802865
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 09:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Net zoals met wireless USB denk ik
    WUSB performance at launch will provide adequate bandwidth to meet the requirements of a typical user experience with wired connections. The 480 Mbps initial target bandwidth of WUSB is comparable to the current wired USB 2.0 standard. With 480 Mbps being the initial target, WUSB specifications will allow for generation steps of data throughput as the ultra wideband radio evolves and with future process technologies, exceeding limits of 1 Gbps.

Dat zijn toch wel wat hogere snelheden laat het een fractie daarvan zijn dan is dat nog altijd sneller dan wifi

FOK!fotograaf zondag 30 oktober 2005 @ 10:28:17 #262
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_31802894
    de olympus heeft een beeldformaat van 4:3.
    wat eigenlijk zonde van de pixels is omdat je altijd 3:2 afdrukken maakt...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_31810253
    Hoi,

Momenteel heb ik een Nikon 2,1 px digitale camera. De foto's zijn flets en
    weinig gedetailleerd.
    Omdat ik juist schilderijen en zo wil fotograferen denk ik aan een betere
    camera.

Ben wat wezen kijken en zag dat er diverse zijn met goede lenzen. Sony met
    Zeis Ikon bijv. Dus het lijkt erop dat het wat beter gaat worden.

Wat ik dus zoek is een digitale camera voor pakweg 350 euro. Groot lcd
    scherm (heb wat slechte ogen). Zeer geschikt voor kunt fotografie en kunnen
    opnemen van een filmpje met geluid in .wmv extensie dus voor de mediaplayer
    van Microsoft.

Wie kan mij helpen.

Karel
      zondag 30 oktober 2005 @ 15:38:27 #264
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31810835
    fz5 van panasonic? Zit een Leica lens op! en echt hijs goed!
    Stem:
    pi_31811893
    Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie

Die camera vind ik te groot. Bij het lezen van de postings wordt de Panasonic Lumix FX9 nogal eens genoemd. Zou dit dan wat zijn?

Karel
      zondag 30 oktober 2005 @ 16:54:48 #266
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31813116
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 16:12 schreef loek1 het volgende:
    Hoi,

Die camera vind ik te groot. Bij het lezen van de postings wordt de Panasonic Lumix FX9 nogal eens genoemd. Zou dit dan wat zijn?

Karel
    Ja, ik heb hem en hij is echt erg goed.
    De filpje die je er mee maakt zijn wel *.mov (Quicktime) bestanden. Ik ken eigenlijk geen enkele camera die .wmv creëert...
      zondag 30 oktober 2005 @ 17:01:29 #267
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31813321
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 10:26 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

WUSB performance at launch will provide adequate bandwidth to meet the requirements of a typical user experience with wired connections. The 480 Mbps initial target bandwidth of WUSB is comparable to the current wired USB 2.0 standard. With 480 Mbps being the initial target, WUSB specifications will allow for generation steps of data throughput as the ultra wideband radio evolves and with future process technologies, exceeding limits of 1 Gbps.

Dat zijn toch wel wat hogere snelheden laat het een fractie daarvan zijn dan is dat nog altijd sneller dan wifi

mja, specs, specs
    Officieel moet je over n netwerk ook met 100 MB/s bestanden over kunnen sturen, je mag blij zijn met 40. Internet is ook zoiets discutabels. Verder die USB sticks bijv., die halen ook nooit niet eens de helft van de snelheid die ze claimen te halen.

Technisch zal het vast wel mogelijk zijn, als alles goed gebufferd wordt, en nergens gecontroleerd wordt, en door firewalls e.d. gaat.

Daarom is Wifi met n paar MB /s nog wel mooi, maar nu heb ik niet al te hoge verwachtingen van wireless USB eerlijk gezegd, kweenie waarom, misschien omdat USB van nature ook niet zo supersnel is. FireWire is dan weer n ander verhaal, dát gaat snel
    pi_31813812
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 16:54 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

De filpje die je er mee maakt zijn wel *.mov (Quicktime) bestanden. Ik ken eigenlijk geen enkele camera die .wmv creëert...
    Jammer want dan zou ik Quicktime op mijn website moeten zetten en dat vertik ik. Zou je een confersie kunnen doen?

En waar gebruik jij de camera voor?

Karel
      zondag 30 oktober 2005 @ 17:37:21 #269
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_31814382
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 17:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

mja, specs, specs
    Officieel moet je over n netwerk ook met 100 MB/s bestanden over kunnen sturen, je mag blij zijn met 40. Internet is ook zoiets discutabels. Verder die USB sticks bijv., die halen ook nooit niet eens de helft van de snelheid die ze claimen te halen.

Technisch zal het vast wel mogelijk zijn, als alles goed gebufferd wordt, en nergens gecontroleerd wordt, en door firewalls e.d. gaat.

Daarom is Wifi met n paar MB /s nog wel mooi, maar nu heb ik niet al te hoge verwachtingen van wireless USB eerlijk gezegd, kweenie waarom, misschien omdat USB van nature ook niet zo supersnel is. FireWire is dan weer n ander verhaal, dát gaat snel
    USB2: 480Mb/s
    Firewire: 400 Mb/s

zondag 30 oktober 2005 @ 18:01:18 #270
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_31815050
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 16:12 schreef loek1 het volgende:
    Hoi,

Karel
    ik vond em juist erg klein.... maar tis wat je gewend bent natuurlijk
    Stem:
    pi_31818988
    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik wil iets wat zo in mijn zak kan en waarmee ik gemakkelijk in een museum een foto kan maken. Met jouw toestel kom je de controle niet eens door. En ook mijn eigen werk op goede wijze kan fotograferen. Wel mooi toestel hoor!

Groetjes
    Karel
      zondag 30 oktober 2005 @ 20:50:48 #272
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_31820240
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 18:43 schreef DeStedebouwer het volgende:
    Ik zou wachten tot je fotografielessen. Kun je en sparen en je weet of je het wel leuk genoeg vind.
    Me stubborn Heb 'm vandaag gekocht, een Sony DSC-P150. Tweedehands dus, maar van een betrouwbare sjacheraar , incl. doos en alles, + aankoopbon en een halfjaar garantie. Ī225,=

Zo'n compact ding voelt prettig bij mij, lekker doorklikken wanneer ik wil (voel me al snel wat verlegen als ik met zo'n joekel over straat loop) en gewoon uitproberen. Ik kan de sluitertijd instellen, ook het diafragma (hoewel beperkt), ISO-waarden dus voor een beginneling als ik genoeg experiment.

De ultieme spiegelreflex kan altijd nog. Eerst lekker kloten.
    pi_31840810
    Ik ben op zoek naar een nieuwe digicam. Ik heb nu een Olympus mju mini-digital en dat is op zich een leuk camera'tje om makkelijk mee te nemen in je broekzak maar de kwaliteit valt erg tegen.

Dus...ik ben nu aan het kijken naar camera's zoals de Konica Minolta Dimage Z5 en de Panasonic DMG FZ5. Ik wil een 5 of 6 megapixel camera met 10 tot 12x optische zoom. Verder wil ik dat hij niet al te 'traag' is. Het mag best een groot ding zijn, voor het 'makkelijk meenemen' hou ik de olympus. Prijsklasse? Ik wil er eigenlijk niet meer dan 500 euro aan uitgeven.

Zijn er andere camera's vergelijkbaar met bovenstaande 2 waar ik eens naar moet kijken?
    Verder begreep ik dat de Konica Minolta Dimage Z5 best veel beeldruis heeft bij 'donkere' opnames. Is dit bij de Panasonic ook zo?
    She said you can paint your sky any colour
    And you can paint your dark as dark as you need
    And you can paint your light as light as you please
    It's all up to you
    pi_31842904
    @ Traanliedje, Ik heb pas de DMC FZ5 gekocht en ben er zeer teverden mee.
    5 megapixel en 12 *optische zoom met beeld stabilisator.

Ik ben de camera nog aan het ondekken, maar kan nu al zeggen dat deze zeker zijn geld waard is.

ps digitalstreet 481 voor een kit met extra accu 256bm SD kaart en bijpassende tas
    pi_31843118
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 16:30 schreef TearSong het volgende:
    Ik ben op zoek naar een nieuwe digicam. Ik heb nu een Olympus mju mini-digital en dat is op zich een leuk camera'tje om makkelijk mee te nemen in je broekzak maar de kwaliteit valt erg tegen.

Dus...ik ben nu aan het kijken naar camera's zoals de Konica Minolta Dimage Z5 en de Panasonic DMG FZ5. Ik wil een 5 of 6 megapixel camera met 10 tot 12x optische zoom. Verder wil ik dat hij niet al te 'traag' is. Het mag best een groot ding zijn, voor het 'makkelijk meenemen' hou ik de olympus. Prijsklasse? Ik wil er eigenlijk niet meer dan 500 euro aan uitgeven.

Zijn er andere camera's vergelijkbaar met bovenstaande 2 waar ik eens naar moet kijken?
    Verder begreep ik dat de Konica Minolta Dimage Z5 best veel beeldruis heeft bij 'donkere' opnames. Is dit bij de Panasonic ook zo?
    De ruis op de Minolta is zeker erg aanwezig, ik zou daarom ook niet voor die camera gaan. Zeker niet omdat je een cam wilt met wat meer kwaliteit, imho is ruis een van de minst fijne dingen om te hebben bij een camera, omdat je er zo weinig aan kunt doen.
    pi_31844872
    * "Oesie" is op zoek naar een digitale SLR.

Waarom?
    Mijn analoge slr (een Nikon F50) vind ik niet handig om mee te experimenteren. Je raad het al, de kosten. Een dagje foto's schieten met een analoge slr kost gewoon wat extra's.

Budget
    Ik vind ~ Ī1000,- meer dan genoeg.

Gebruik
    De camera is voor persoonlijk gebruik en wil er veel mee gaan experimenteren. Daarnaast lijkt een extra lens me erg handig om objecten dichterbij te kunnen halen (motorsport etc.). De bestanden die uit het de cam komen moeten bruikbaar zijn voor goede prints aangezien ik ook wat foto's wil gebruiken voor flyers/posters etc. Eigenlijk kan ieder onderwerp bij mijn foto's wel aan bod komen. Van portret tot landschap, macro tot nachtfotografie.

Welke dSLR?
    Zelf dacht ik aan de Canon 350D inclusief een filter (om de lens te beschermen) en een extra lens om objecten dichterbij te halen (wat voor?). Wie heeft er ideeen over dit verhaaltje?
      maandag 31 oktober 2005 @ 20:59:16 #277
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_31848847

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:28:36 ]
    Zerg schreef:
    pi_31849290
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 20:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik doe nog een poging
    Als het alleen voor (vakantie)kiekjes is zul je waarschijnlijk nooit toekomen aan het instellen van sluitertijden en diafragma, etc.. Dan is het dus ook niet nodig om de Powershot te kopen, hoewel dit wel fijne camera's zijn. Zo groot is de powershot ook niet, die zijn naar mijn mening al veel te klein om echt fijn mee te fotograferen
    Het hangt er dus een beetje vanaf of je het ding echt in je broekzak wil gaan stoppen als het ware? Of dat je toch wel een tas(je) bij je hebt waar ie in kan (of een cameratasje). En ook hangt het er van af wat je zelf denkt, zul je dingen handmatig in gaan stellen? Dat is iets wat mensen hier moeilijk voor jou kunnen bedenken natuurlijk
    Misschien kun je eens in de winkel gaan kijken en vasthouden om te kijken welke camera je het beste ligt.
    pi_31850669
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 18:53 schreef Oesie het volgende:
    * "Oesie" is op zoek naar een digitale SLR.

Mijn analoge slr (een Nikon F50)
    <knip>
    Zelf dacht ik aan de Canon 350D inclusief een filter (om de lens te beschermen) en een extra lens om objecten dichterbij te halen (wat voor?). Wie heeft er ideeen over dit verhaaltje?
    Heb je nog andere lenzen bij die F50?
    Ik weet het niet hoor, maar ik zou allereerst uitzoeken of je die lenzen op een nikon uit de digitale serie kunt gebruiken.

Mijn vader heeft zelf een tweetal lenzen op zijn digitale camera gezet, die oorspronkelijk op zijn analoge nikon zaten.

Op die manier is het niet onmiddelijk een enorme uitgavepost, maar kun je nu investeren in een body, en later naar een goede extra lens kijken. ik ga er dan wel vanuit dat de lenzen van de F50 goed zijn...
    pi_31851128
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 21:51 schreef BarteS het volgende:

[..]

Heb je nog andere lenzen bij die F50?
    Ik weet het niet hoor, maar ik zou allereerst uitzoeken of je die lenzen op een nikon uit de digitale serie kunt gebruiken.

Mijn vader heeft zelf een tweetal lenzen op zijn digitale camera gezet, die oorspronkelijk op zijn analoge nikon zaten.

Op die manier is het niet onmiddelijk een enorme uitgavepost, maar kun je nu investeren in een body, en later naar een goede extra lens kijken. ik ga er dan wel vanuit dat de lenzen van de F50 goed zijn...
    Nope alleen de standaard lens. Dus daar ga ik me niet druk over maken.
    pi_31937357
    Wie heeft ervaring met Canon PowerShot S80

Dit zou HET toestel zijn om schiderijen mee te fotograferen. En klein is natuurlijk.

Groetjes
    Karel
    pi_31940439
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 20:06 schreef loek1 het volgende:

Dit zou HET toestel zijn om schiderijen mee te fotograferen. En klein is natuurlijk.

Groetjes
    Karel
    je kan hier een uitgebreide reviews lezen van gebruikers
    http://www.dpreview.com/r(...)sp?prodkey=canon_s80
    en wat info over de camera:
    http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s80.asp
    &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”&lt;/a&gt;
    pi_31940977
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 20:06 schreef loek1 het volgende:

Groetjes
    Karel
    Leuke camera, maar wat wil je er mee gaan doen? Wat is het doel van de foto's van de schilderijen, en zul je zelf dingen handmatig in gaan stellen (diafragma, sluitertijd)?

Je kunt nogal veel met de S80 namelijk, en het is zonde om voor dingen te betalen die je toch niet gebruikt
    pi_31952138
    Om te beginnen ben ik helemaal geen fotograaf en boekjes onthouden wij niet. Jullie weten er echt veel meer van. Dus ik doet >> klik >> goede foto.

Doel in het bijzonder: foto's van mijn acryl schilderijen en tekeningen. En snelle (ilegale?) foto's in musea en galleries.

Met mijn huidige Nikon 2,1 vallen de details weg en is alles een beetje flets. Dus om goede foto's te maken neem ik mijn oude Minolta kleinbeeld enz. Daar wil ik vanaf.

Groetjes
    Karel
      maandag 7 november 2005 @ 21:25:12 #285
    66363 TrentReznor
    pi_32069319
    Heb de Sony DSC-H1 gisteren besteld!!

Nou geduldig wachten tot Pieter Post hem langs komt brengen..
    pi_32073898
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 09:44 schreef loek1 het volgende:
    Om te beginnen ben ik helemaal geen fotograaf en boekjes onthouden wij niet. Jullie weten er echt veel meer van. Dus ik doet >> klik >> goede foto.

Doel in het bijzonder: foto's van mijn acryl schilderijen en tekeningen. En snelle (ilegale?) foto's in musea en galleries.

Met mijn huidige Nikon 2,1 vallen de details weg en is alles een beetje flets. Dus om goede foto's te maken neem ik mijn oude Minolta kleinbeeld enz. Daar wil ik vanaf.

Groetjes
    Karel
    Misschien is de HP Photosmart M417 of M517 iets voor je? 5 Megapixel (lijkt me genoeg, of wil je echt grote afdrukken gaan maken ergens van?), beetje zoom en niet zo heel veel handmatige instellingsmogelijkheden.
    Ook de Nikon Coolpix 5600 is misschien leuk, en zo nog heel veel meer camera's.
    Heb je misschien nog wat meer eisen? Op deze manier voldoen namelijk heel veel camera's aan je eisen
      dinsdag 8 november 2005 @ 07:19:52 #287
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_32079167
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 09:44 schreef loek1 het volgende:

Je hebt dus een klein cameraatje nodig.
    Ben zelf erg tevreden over mijn Sony DSC P150. 7.2 megapixels (belachelijk veel). Messcherpe foto's, heldere kleuren. Instelbare sluitertijd, ISO-waarden, duidelijk menu en ook (handig!) een goede volautomatische klik&shoot modus.
    Sony's staan trouwens bekend om hun uitstekende (Carl Zeiss) lenzen.
      FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2005 @ 07:22:44 #288
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_32079188
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 07:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sony's staan trouwens bekend om hun uitstekende (Carl Zeiss) lenzen.
    en Sony's staan ook bekend om hun "over saturation"..
    weet niet of dit altijd zo leuk is bij schilderijen...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_32088622
    Xilantof heeft hier een goed punt; de kleuren van Sony willen nog wel eens wat "onnatuurlijk" zijn. Kan bij schilderijen idd een probleem zijn, zeker wanneer je de kleuren op de foto nodig hebt.
    Verder is Sony zeker niet de enige met goede lenzen.

Maar ach, er zijn zoveel camera's die loek1 uitstekend kan gebruiken voor zijn doel
      woensdag 9 november 2005 @ 21:29:10 #290
    127813 Zombine
    pok, pok, pok, pok
    pi_32129207
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 21:25 schreef TrentReznor het volgende:
    Heb de Sony DSC-H1 gisteren besteld!!

Nou geduldig wachten tot Pieter Post hem langs komt brengen..
    Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?

Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.

Alvast bedankt!
    pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
    pi_32129584
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:

[..]

Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?

Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.

Alvast bedankt!
    Op deze site staan een aantal foto's. Met andere camera's zijn ongeveer dezelfde foto's gemaakt, dus kan je mooi de fotokwaliteit vergelijken.
      woensdag 9 november 2005 @ 21:59:36 #292
    127813 Zombine
    pok, pok, pok, pok
    pi_32130230
    heel erg bedankt Roolio. zal ze ff bekijken
    pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
      woensdag 9 november 2005 @ 22:06:31 #293
    66363 TrentReznor
    pi_32130492
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:

[..]

Alvast bedankt!
    Eerst eens even dat ding onder de knie krijgen, zal over een paar dagen eens wat uploaden.

Naast de al genoemde site kan je ook op zoom.nl kijken: http://gallery.zoom.nl/browse.php?type=camera&id=997 of dpreview.com: http://www.dpreview.com/gallery/?gallery=sonydsch1_samples/

Er zijn er nog wel wat, ook eentje waarbij ie met de Canon S2 wordt vergeleken maar heb het adres nu niet hier..
      vrijdag 11 november 2005 @ 14:15:09 #294
    127112 kayzie
    ongezouten inpeperen
    pi_32178540
    Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
    Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
    Kan iemand mij een goede camera aanraden voor die prijs? Dank je!
    Zwart-wit.
      vrijdag 11 november 2005 @ 14:45:43 #295
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_32179392
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
    Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
    Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
    Zorg voor een camera met gewone AA (penlight) batterijen! (!)
    Koop een goed (waterdicht!) hoesje.
    Neem een imagetank mee en/of laat de foto's ter plekke 2maal op cd-rom branden en stuur 1 op naar huis.
    Neem een compacte camera, geen slr hoe minder gewicht hoe beter.
    Sluit een goede verzekering af.

En veel plezier!

* J.A.N.A. jalours is, wil ook weer op wereldreis

Camera tip: Panasonix FX9 (goed) of zo een (spat) waterdichte Olympus (handig) . Qua budget moeten zelfs beide geen probleem zijn.
    pi_32181561
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
    Heb je ervaring met fotograferen, vind je het leuk om te doen en wil je je er in verdiepen ((deels) handmatige instellingen gebruiken, etc.)? Of wil je gewoon "point and shoot" en dat er dan ook nog wat fatsoenlijke foto's uit komen rollen?

Je budget is in ieder geval voldoende om een goede camera te kopen, houdt er wel rekening mee dat er ook nog dingen bij komen als een fatsoenlijk tasje om hem in te stoppen, batterijen/accu's en geheugen. Eventueel filter of lens als je dat zou willen.
    Ik zou in ieder geval genoeg geheugen meenemen (of een imagetank zoals al eerder wordt gezegd), het is niet leuk om halverwege de reis uitgefotografeerd te zijn
      vrijdag 11 november 2005 @ 16:34:58 #297
    127112 kayzie
    ongezouten inpeperen
    pi_32182643
    Tja, ik wil camera waar je snel mooie foto's mee maakt, maar ook waar bv. sluitertijd en zo mee in te stellen is. Twijfel over een digitale spiegelreflexcamera, in hoeverre zijn die dingen ook automatisch? Of moet je altijd eerst op het gemak scherp stellen?
    Zwart-wit.
      vrijdag 11 november 2005 @ 16:41:14 #298
    34663 SpeedyGJ
    pi_32182802
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef kayzie het volgende:
    Tja, ik wil camera waar je snel mooie foto's mee maakt, maar ook waar bv. sluitertijd en zo mee in te stellen is. Twijfel over een digitale spiegelreflexcamera, in hoeverre zijn die dingen ook automatisch? Of moet je altijd eerst op het gemak scherp stellen?
    Spiegel Reflex zijn ook automatisch hoor alleen hier MOET je door de zoeker heen kijken, het is niet mogelijk om via het LCD foto's te maken
    pi_32183012
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 16:41 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Spiegel Reflex zijn ook automatisch hoor alleen hier MOET je door de zoeker heen kijken, het is niet mogelijk om via het LCD foto's te maken
    Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.
    pi_32183219
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.
    Het lcd scherm op de achterkant van de camera kan je gebruiken om gemaakte foto's te bekijken en je mogelijkheden in te stellen. Ze hebben geen real weergave mogelijkheid omdat je via de zoeker over de spiegel kijkt, zonder electronisch beeld dat naar het display gebracht wordt.
    Die parralax afwijking waar je het over hebt kwam vroeger vaak voor doordat de zoeker hoger (en naast) de lens stond. Je krijgt dan een afwijking als je voorwerpen van een kleine afstand wil fotograferen. Wat je ziet, is niet wat je lens ziet. Digitaal nemen veel camera's gewoon het beeld dat door de lens komt en zetten dat om naar een electronische zoeker (of lcd scherm)
    Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
    pi_32191653
    Mensen ik wordt helemaal gek van al die camera's en heb echt jullie hulp nodig.

Stel je zou 1000 euro hebben voor een goede digitale camera (spiegelreflex) en wilt daarbij ook nog wat accesiores zoals een geheugenkaart (extra), tasje etc hebben. Wat zou JIJ dan aanschaffen!?

Zelf zit ik te denken aan een Canon EOS 350D + Lens en extra geheugen + tas en eventueel een extra flitser ofzo.. (misschien extra batterij?!)

Wat zou jij aanschaffen want ik zie door de bomen het bos niet meer
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')