abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31411449
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef von_manstein het volgende:
Ik twijfel tussen een digitale camera of een compact camere.
Budget is max 250 Euro
Camera moet spatwater dicht zijn en tegen een schok kunnen.
Een optische zoom van 5+ is een must.
Camera moet makkelijk te bedienen zijn en binnen 1 minuut gereed zijn om een foto te kunnen maken.

Tevens langdurige levensduur voor de accu/batterijen omdat niet overal waar ik overnacht netspanning beschikbaar is.

Hebben jullie ideen over welke camera's hier enigsinds voor geschikt zijn ?
Ik zou eerlijk gezegd niet zo gauw voor analoog gaan, en eerder misschien nog even doorsparen zodat je iets meer uit kunt geven. Maar ook voor 250 euro kun je een leuke camera kopen!
Het voordeel van digitaal is dat je meteen ziet wat je (ongeveer) hebt geschoten, dit zal ws een heel aantal mislukte afdrukken voorkomen.
Batterijduur is op zich goed tegenwoordig, ik heb in twee weken vakantie met 2 accu's goed kunnen volstaan; en voortdurend mijn lcd-schermpje aan gehad.
Misschien kun je eens op www.dpreview.com kijken, daar kun je zoeken op de opties die je graag op je camera ziet en bijvoorbeeld budget. Zo komen er een paar camera's uitrollen die misschien iets voor je zijn
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31412137
Heb toch de Fuji S3500 besteld, krijg ik morgen of overmorgen binnen
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_31430706
Nou ik het op kieskeurig.nl wat revies gelezen en wat prijs vergelijkingen gedaan.
Denk dat het de Konica Minolta Dimage Z10 wordt. Aangezien deze ~170 euro kost en een 8x optische zoom heeft. Ben wel benieuwd of de foto's nog te doen zijn als er daadwerkelijk 8x is ingezoomd. Volgens de reviews zijn het goede foto's wat dat ding kan maken.

Alhoewel ik soms wat ??? bij de reviewers zelf zet

Mocht het niks zijn dan verkoop ik hem wel weer door.
pi_31431910
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:27 schreef von_manstein het volgende:
Nou ik het op kieskeurig.nl wat revies gelezen en wat prijs vergelijkingen gedaan.
Denk dat het de Konica Minolta Dimage Z10 wordt. Aangezien deze ~170 euro kost en een 8x optische zoom heeft. Ben wel benieuwd of de foto's nog te doen zijn als er daadwerkelijk 8x is ingezoomd. Volgens de reviews zijn het goede foto's wat dat ding kan maken.

Ik heb een Z2, een voorloper van de Z10, met 10x opt zoom. De zoom doet niets af aan de kwaliteit van de foto, afgezien van een beetje (nauwelijks zichtbare) vervorming. De zoom is optisch, dwz je zoomt door de brandpuntsafstand te veranderen. Je kunt de lens ook zien bewegen. Dat levert geen kwaliteitsverlies, itt digitale zoom.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:00:02 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31432547
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:08 schreef cyberrobin het volgende:
Ik heb de voorloper, de S304. Lekker cameraatje. Ik vraag me alleen af of Fujfilm nou alleen de naam maar steeds verandert (s304 --> s3000 --> s3500), of dat er ook van binnen iets nieuws in zit
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31432602
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:08 schreef cyberrobin het volgende:
Kutcamera. Heb hem ook gehad. Maakt slechte foto's.
pi_31432604
Ik kan maar niet kiezen, tussen een tweedehands D70 (moet ik wel een iets mindere telezoom erbij kopen), een nieuwe D50 of een nieuwe Canon 350D.

Bij de 350D kan ik wel meteen een 80-200 F4/L of 70-300 IS lens kopen.

Ik post om het posten.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:10:29 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31432796
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:27 schreef von_manstein het volgende:

of je ruilt gewoon binnen 8 dagen als je niet tevreden bent, ook weer klaar

(heb ik ook gedaan)

maargoed euh, ik had gezien dat die Olympus Digital Mu Miju (ofzo) ook spatwaterdicht is...
maar die is wss nu nog net ietsjes boven je budget, en net onder je specs
(je betaald ook iets voor het design en het kleine formaat denk ik)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:11:45 #209
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31432833
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:02 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dus de S3500 is van binnen wel een andere camera dan de S304. Want daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Wat was er precies zo kut aan? Wou je dingen doen die de camera niet aan kon misschien?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31433233
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dus de S3500 is van binnen wel een andere camera dan de S304. Want daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Wat was er precies zo kut aan? Wou je dingen doen die de camera niet aan kon misschien?
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik had eergister een Fuji FinePix S3500 gekocht. Maar het beeld viel me zó tegen. ik had goede verwachtigen, maar geen enkele foto was echt goed scherp. Ik had 3 jaar geleden een FinePix A204 gekregen, en die foto's waren echt supermooi, goed scherp. Daarom had ik dus weer een FinePix gekocht, maar vandaag maar weer teruggebracht.

Iemand nog tips voor me? Ik zoek dus een camera die echt goede, scherpe, heldere kleuren foto's maakt.
Ik heb nu een FinePix A345, die een stuk betere foto's maakt.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:31:56 #211
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31436255
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:45 schreef Kimske het volgende:
Nog twee daagjes en dan is het klikkerdekliklik in huize Kimske!!
Goed cameraatje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31446064
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:02 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Echt waar? leek op voorbeeld foto's niet zo! (en in de reviews ook niet!)
pi_31449977
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:50 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Echt waar? leek op voorbeeld foto's niet zo! (en in de reviews ook niet!)
Misschien lag het aan het model van mij, slechte productie ofzo?
pi_31512051
Krijg hem dus vandaag/morgen binnen, maar had nog een vraag, laatst zag op op internet zo'n Telelensconverter staan (en bijv andere als Groothoekconverters, Macro Converters, Lenskappen, Zonnekappen) maar nou vroeg ik me af of (bijna) elke van deze convertels/lenzen/lens-zonnekapper op m'n camera kunnen? of moet ik dat speciaal van Fuji hebben enzo? omdat bijna 80% zijn Canon en Nikon dingen.. zoals van bijv. zo'n zonnekap ben ik er alleen eentje van canon tegengekomen net niet van fuji..

Dus moet ik persee een speciaal type/merk van die dingen hebben om ze op mijn camera te kunnen zetten? (misschien een ietwat domme vraag )
pi_31513330
Beste mensen ik ben op zoek naar een (spiegelreflex) camera met instelbare sluitertijd,
diafragma en een verwisselbaar objectief en een statief.

Zo!

Ik ben op zoek naar een digitale camera, iemand tips/advies?
pi_31513898
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Beste mensen ik ben op zoek naar een (spiegelreflex) camera met instelbare sluitertijd,

Zo!

Dat zijn er heel wat! heb je een maximale prijs enzo?
pi_31514186
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:50 schreef cyberrobin het volgende:
Krijg hem dus vandaag/morgen binnen, maar had nog een vraag, laatst zag op op internet zo'n Telelensconverter staan (en bijv andere als Groothoekconverters, Macro Converters, Lenskappen, Zonnekappen) maar nou vroeg ik me af of (bijna) elke van deze convertels/lenzen/lens-zonnekapper op m'n camera kunnen? of moet ik dat speciaal van Fuji hebben enzo? omdat bijna 80% zijn Canon en Nikon dingen.. zoals van bijv. zo'n zonnekap ben ik er alleen eentje van canon tegengekomen net niet van fuji..

Dus moet ik persee een speciaal type/merk van die dingen hebben om ze op mijn camera te kunnen zetten? (misschien een ietwat domme vraag )
Je kunt niet op elke camera alle lenzen zetten. Dat ligt aan de maat van de lens schroefdraad (?) van je camera; dus waar de lens opgezet moet worden. Je zult snappen dat op een opening van 53 mm geen lens pas van 37 mm
Dat is dus even goed opletten voor je iets koopt, maar meestal heeft elke camera waarbij extra lenzen te gebruiken zijn mogelijkheden (al verschilt het aanzienlijk in hoeveel mogelijkheden er zijn).
Meestal heeft de fabrikant van jouw camera er ook een aantal lenzen bij in het assortiment die passen.
Ook moet je soms met een adapter werken. Het is misschien het makkelijkste om even op de site van de fabrikant te zoeken, daar zal waarschijnlijk het een en ander te vinden zijn hierover
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

Zo!

Heb je verder nog eisen? Er zijn nlk wel érg veel camera's die aan dit signalement voldoen..
Hoeveel zoom zou je willen, welke prijsklasse, hoeveel cm macro, soort geheugen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_31514700
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:31 schreef Elefes het volgende:
Je kunt niet op elke camera alle lenzen zetten. Dat ligt aan de maat van de lens schroefdraad (?) van je camera; dus waar de lens opgezet moet worden. Je zult snappen dat op een opening van 53 mm geen lens pas van 37 mm
Dat is dus even goed opletten voor je iets koopt, maar meestal heeft elke camera waarbij extra lenzen te gebruiken zijn mogelijkheden (al verschilt het aanzienlijk in hoeveel mogelijkheden er zijn).
Meestal heeft de fabrikant van jouw camera er ook een aantal lenzen bij in het assortiment die passen.
Ook moet je soms met een adapter werken. Het is misschien het makkelijkste om even op de site van de fabrikant te zoeken, daar zal waarschijnlijk het een en ander te vinden zijn hierover
Op de site van fuji zelf staan er maar 2, heb de camera zelf nog niet binnen maar volgens de specs is het een:
Lens focal length Equivalent to 39 – 234 mm on a 35mm camera
lens, dus moet op zoek gaan naar 35mm lenzen?

Heb je hier wat voorbeelden van?

[ Bericht 5% gewijzigd door cyberrobin op 17-10-2005 18:20:25 ]
pi_31514708
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:12 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Dat zijn er heel wat! heb je een maximale prijs enzo?
Ik zit niet echt aan een maximum prijs te denken.

Laat ik het zo zeggen, ik wil mij wat meer in fotografie gaan interesseren.
Dit doe ik al lange tijd maar niet op professioneel niveau.

Nu zit ik er aan te denken om mezelf op te geven voor de basiscursis op de Foto vak school, gewoon puur om te oriënteren. Misschien besluit ik mezelf daarna wel op te geven voor de vervolg opleiding. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in pers fotografie.

Maar om toe gelaten te kunnen worden dien je natuurlijk wel te beschikken over een goede camera.

Ik zit te denken aan een bedrag rond de 5 á 600 euro.
pi_31515248
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:57 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Op de site van fuji zelf staan er maar 2, heb de camera zelf nog niet binnen maar volgens de specs is het een:
Lens focal length Equivalent to 39 – 234 mm on a 35mm camera
lens, dus moet op zoek gaan naar 35mm lenzen?
Nee, hier heeft het niets mee te maken. Je moet kijken naar (volgens mij) de lens thread; schroefdraad van de lens (aan het uiteinde) als je geen spiegelreflex hebt (want daar haal je de hele lens er van af, bij compactcamera's zet je er iets extra's voor). Ik ben verder ook geen lenzen-expert Dus ik zou het voor de zekerheid navragen in de fotowinkel of bij iemand die het beter weet.
Er zijn hier mensen die je beter dan ik uit kunnen leggen hoe het ook al weer zat met de 35mm etc., volgens mij is het iets met de afstand van de lens tot de ccd ofzo (maar ik kan er ook helemaal naast zitten ).
Wat voor camera is het precies?
Misschien kun je je vraag beter hier stellen: Het grote lenzentopic deel 8 .
pi_31515291
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:24 schreef Elefes het volgende:

[..]

Nee, hier heeft het niets mee te maken. Je moet kijken naar (volgens mij) de lens thread; schroefdraad van de lens (aan het uiteinde) als je geen spiegelreflex hebt (want daar haal je de hele lens er van af, bij compactcamera's zet je er iets extra's voor). Ik ben verder ook geen lenzen-expert Dus ik zou het voor de zekerheid navragen in de fotowinkel of bij iemand die het beter weet.
Er zijn hier mensen die je beter dan ik uit kunnen leggen hoe het ook al weer zat met de 35mm etc., volgens mij is het iets met de afstand van de lens tot de ccd ofzo (maar ik kan er ook helemaal naast zitten ).
Wat voor camera is het precies?
Misschien kun je je vraag beter hier stellen: Het grote lenzentopic deel 8 .
'k Zal ff naar da topic gaan het is trouwens de Fuji S3500 .

M'n post in 't topic daar: Het grote lenzentopic #8
pi_31515386
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:58 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Nu zit ik er aan te denken om mezelf op te geven voor de basiscursis op de Foto vak school, gewoon puur om te oriënteren. Misschien besluit ik mezelf daarna wel op te geven voor de vervolg opleiding. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in pers fotografie.

Maar om toe gelaten te kunnen worden dien je natuurlijk wel te beschikken over een goede camera.

Kijk anders is of hier wat tussen staat? http://www.camerastore.nl/vshop/default.php?cPath=200 't zijn wel de meest uit een lopende prijzen..
pi_31515722
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:32 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Kijk anders is of hier wat tussen staat? http://www.camerastore.nl/vshop/default.php?cPath=200 't zijn wel de meest uit een lopende prijzen..
Dank je!
pi_31516174
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:58 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Je zou eens hier kunnen kijken. Op die site kun je je voorkeuren in geven en dan kijken wat voor camera daar bij past (buying guide - features search).

Misschien zou je kunnen kijken naar camera's als de Canon powershot G6, Nikon coolpix 8700, Panasonic Lumix DMC-FZ30 of de Olympus C8080 of C7070 camera's.
Deze camera's ondersteunen allemaal externe lenzen en flitser, zijn handmatig in te stellen (sluitertijd, diafragma, scherpstellen, etc.).
Het zijn maar wat voorbeeldjes, en en zijn vast nog veel meer modellen te noemen die geschikt zijn. Ik zou zeggen; ga eens bij de fotowinkel langs, of vraag bijvoorbeeld bij de fotovakschool wat zij aanraden.
Ook zou ik me eerst erg goed inlezen voordat je een beslissing maakt (zodat je achteraf niet toch liever iets anders had).

De laatste van de genoemde camera's heb ik zelf, daar ben ik zeer tevreden over Afgezien van enkele kleine dingetjes (bijv. wat moeilijk autofocussen in het donker) is het een topcamera w.m.b.

Succes!
pi_31516750
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:11 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je zou eens hier kunnen kijken. Op die site kun je je voorkeuren in geven en dan kijken wat voor camera daar bij past (buying guide - features search).

Misschien zou je kunnen kijken naar camera's als de Canon powershot G6, Nikon coolpix 8700, Panasonic Lumix DMC-FZ30 of de Olympus C8080 of C7070 camera's.
Deze camera's ondersteunen allemaal externe lenzen en flitser, zijn handmatig in te stellen (sluitertijd, diafragma, scherpstellen, etc.).
Het zijn maar wat voorbeeldjes, en en zijn vast nog veel meer modellen te noemen die geschikt zijn. Ik zou zeggen; ga eens bij de fotowinkel langs, of vraag bijvoorbeeld bij de fotovakschool wat zij aanraden.
Ook zou ik me eerst erg goed inlezen voordat je een beslissing maakt (zodat je achteraf niet toch liever iets anders had).

De laatste van de genoemde camera's heb ik zelf, daar ben ik zeer tevreden over Afgezien van enkele kleine dingetjes (bijv. wat moeilijk autofocussen in het donker) is het een topcamera w.m.b.

Succes!
Hé bedankt zeg! Hier ben ik echt heel erg mee geholpen!

Ik ga deze week alles eens op mijn gemak bekijken en hou jullie op de hoogte!

Thanx!
pi_31582553
Ik zit te twijfelen tussen de volgende camera's,

Panasonic Lumix DMC-FZ30

Panasonic Lumix DMC-FZ20

Canon PowerShot S2 IS

Sony Cyber-shot DSC-H1

Hm ben er nog niet uit iemand tips ?
pi_31582706
Zelf ga ik denk ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ30 maar ik lees nergens of deze ook een verwisselbaar objectief heeft. Iemand ervaring met dit toestel?
pi_31582838
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:42 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zelf ga ik denk ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ30 maar ik lees nergens of deze ook een verwisselbaar objectief heeft. Iemand ervaring met dit toestel?
Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.
pi_31583059
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Volgens mij wel, een lens thread van 55mm. Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken, daar staat misschien ook nog wat nuttige informatie. En natuurlijk is het altijd handig om wat reviews te lezen, en ook belangrijk; ga eens naar de winkel om wat camera's uit te proberen. Dan weet je of je het wel fijn vindt werken allemaal.
Dat was ik inderdaad van plan!
Volgende week ben ik een paar dagen vrij en ga ik er een paar uitproberen.

De revieuws over dit toestel komen erg lovend over, alleen kon ik niet zo snel ontdekken of er een verwisselbaar objectief aan zat. Ik zoek het uit!
pi_31586065
Heeft iemand ervaring met een Sony cybershot dsc-w7/dsc-w17 (zelfde toestel alleen met een andere kleur)??

Dan meer de na delen dan de voordelen want over de voordelen lees ik genoeg maar niks over nadelen
......Signature-loos......
pi_31597341
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:45 schreef TrentReznor het volgende:
Goedenavond,

Ben op zoek naar een camera met een groothoek van ongeveer 28 mm + de mogelijkheid om de sluitertijd en diafragma handmatig in te kunnen stellen. Maar ik heb niet zo'n zin om met een spiegelreflex te gaan zeulen (en met losse lenzen te gaan werken)....

Panasonic DMC-LX1 Was misschien leuk geweest maar heeft weer veel ruis lees ik... Echt andere opties ben ik nog niet tegengekomen.
Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.

Ik zelf ga wel voor de LX1 van Panasonic, dat nadeel van ruis is enkel volgens die kerel die bij dpreview de recensie geschreven heeft. En hij vergelijkt de camera onterecht met spiegelreflexcamera's met een grotere sensor. Alle andere gebruikersrecensies (o.a. in de fora op dezelfde site) spreken vol lof, en als ik zie wat voor foto's het toestel maakt dan kan ik me dat goed voorstellen.

Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?
En doe mij anders jouw mening maar.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:16:12 #233
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_31614023
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 04:00 schreef Kwaaie_Pief het volgende:

[..]

Een echt andere optie is de Ricoh Digital GR die vandaag of morgen in de winkels ligt. Voldoet aan wat je omschrijft en is sowieso erg interessant.

Ik zelf ga wel voor de LX1 van Panasonic, dat nadeel van ruis is enkel volgens die kerel die bij dpreview de recensie geschreven heeft. En hij vergelijkt de camera onterecht met spiegelreflexcamera's met een grotere sensor. Alle andere gebruikersrecensies (o.a. in de fora op dezelfde site) spreken vol lof, en als ik zie wat voor foto's het toestel maakt dan kan ik me dat goed voorstellen.

Nu alleen nog vinden waar ik de Panasonic DMC-LX1 in het zwart kan krijgen, iemand?
Hmmm.. die Ricoh heeft weer geen optische zoom, of is dat tegenwoordig niet meer nodig met 8 megapixels

Nadeel van beide is ook dat ze geen zoeker hebben, dus als de zon op je schermpje schijnt dan wordt het fotograferen redelijk lastig.. Of hebben ze daar wat op bedacht?
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
pi_31635032
Ik twijfel tussen deze 2:

Sony P200: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp200.asp

Pentax Optio S6: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios6.asp

Punt is dat ik niet kan kiezen omdat ik graag het doorkijkding (ik weet de naam ff niet) van de P200 wil, maar het formaat van de Optio S6. Zit er technisch ergens een groot verschil? Of zijn de ervaringen zeer uiteenlopend? Overtuig mij!

btw de Optio S5z was het eigenlijk, maar die S6 is nieuwer dus dat is dan beter lijkt mij...
pi_31641408
Aangezien jullie relatief gezien de experts zijn...
Tijdenlang is het zo geweest dat digitale camera's een ongelovelijke vertraging hebben, ofwel, drukken en vervolgens een seconde wachten totdat de foto genomen is. Een enorm irritant fenomeen!
Is het zo dat in de huidige generatie camera's die inmiddels is opgelost? Of zijn het bepaalde series die daar geen last van hebben? Suggestie's wat dat betreft?
  zondag 23 oktober 2005 @ 19:18:46 #236
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_31654569
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:28:35 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:30:53 #237
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31668291
ik heb em nog altijd NIET.

Beste mensen, NOOIT bij pixmania bestellen!

De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:50:35 #238
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_31674012
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:

De levertijden kloppen gewoonweg niet er staat 5/6 dagen, dat werd 10 dagen, we zijn nu 14 dagen verder, morgen zou ie moeten komen...
Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!

Ik heb dus 2 weken geleden een fz5 bij digitalstreet gekocht, machtig mooi apperaat is dat zeg
Drop you like an ill, bad habit
pi_31674132
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef Kimske het volgende:

Welke camera heb je besteld ? en hou ons op de hoogte ik ben wel benieuwd.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:15:45 #240
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31680405
fz5 besteld, hij is zojuist binnen gekomen! woeiiiiii

Moet nu weg ( stomme deeltijd opleiding :(:( )
Maar morgen en vanavond al: klikklakklik!
Stem:
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:34:32 #241
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31680779
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:50 schreef pmponer het volgende:

[..]

Dat had je ook kunnen lezen in de shopsurvey van tweakers, daarom heb ik ook besloten om bij digital street de bestellen. Ik hoop voor je dat je de camera snel hebt!

Ik heb dus 2 weken geleden een fz5 bij digitalstreet gekocht, machtig mooi apperaat is dat zeg
Jaja, dat had ik ook wel gedaan, als ik hem zelf besteld zou hebben. Echter heeft mijn lieffie dat gedaan voor mijn verjaardag...
Stem:
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:47:57 #242
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31681026
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:52 schreef BarteS het volgende:
Aangezien jullie relatief gezien de experts zijn...
Tijdenlang is het zo geweest dat digitale camera's een ongelovelijke vertraging hebben, ofwel, drukken en vervolgens een seconde wachten totdat de foto genomen is. Een enorm irritant fenomeen!
Is het zo dat in de huidige generatie camera's die inmiddels is opgelost? Of zijn het bepaalde series die daar geen last van hebben? Suggestie's wat dat betreft?
die reactie ligt idd vaak tussen de 0.1 sec (dure versie) en de 0.3 sec (normale consument)

dat is dus idd bagger, en dat moet je voor lief nemen, digitaal is dus niet altijd beter...

maargoed,, wat anders, ik zag een Olympus Digital Myu Mu 4 megapix (of 5, kan ook) voor 179 ex btw bij de makro!

(staat ook in het foldertje ergens)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 03:04:14 #243
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31715739
`zo wat een geweldig ding zeg!!!
Ben zelf nog maar een beginnertje, dus ikzelf krijg er nog niet echt foto's uit waar ik trots op ben, en laat ze dus ook niet zien
Maar de camera heeft mega veel mogelijkheden en een onwijs goede zoom!! Ben er echt zo blij mee....... Prachtige kleuren ook, volledig natuurgetrouw!!! Zal morgen als ik tijd heb wat fotos maken, die niet uitprobeersels a la, het lichtknopje zijn
Stem:
pi_31730427

Jahhhh.

Ik kon niet meer wachten en ben naar de winkel gereden en heb een Panasonic DMC- FZ5 gekocht
Met kit dus Cameratas extra accu 256 mbSD kaart (er zit standaard een 16 mb kaart bij en nog een 512 mb SD kaart erbij gekocht

Accu is aan't opladen

Ik ga de fucking manual lezen doei
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:53:15 #245
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31745761
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:49 schreef allsystemshalt het volgende:

Jahhhh.

Ik kon niet meer wachten en ben naar de winkel gereden en heb een Panasonic DMC- FZ5 gekocht
Met kit dus Cameratas extra accu 256 mbSD kaart (er zit standaard een 16 mb kaart bij en nog een 512 mb SD kaart erbij gekocht

Accu is aan't opladen

Ik ga de fucking manual lezen doei
Hijs echt zó gaaf!!
Stem:
pi_31746749
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 02:53 schreef Kimske het volgende:

[..]

Hijs echt zó gaaf!!
Ja VET he

Even oefenen nog en dan zal ik en kijken of ik een mooi voorbeeld kan neergooien

Vooral de beeld stabilisatie icm 12 maal zoom is super
pi_31749664
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:27 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2:

Sony P200: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp200.asp

Pentax Optio S6: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios6.asp

Punt is dat ik niet kan kiezen omdat ik graag het doorkijkding (ik weet de naam ff niet) van de P200 wil, maar het formaat van de Optio S6. Zit er technisch ergens een groot verschil? Of zijn de ervaringen zeer uiteenlopend? Overtuig mij!

btw de Optio S5z was het eigenlijk, maar die S6 is nieuwer dus dat is dan beter lijkt mij...
Ik heb gekozen voor de P200. Die is ook erg klein, en is nog fatsoenlijk vast te houden zonder dat je door het kleine formaat nog extra gaat "bibberen". Alternatief was ook nog de Ixus 50 van Canon, maar die is helemaal voor kleuterhandjes gemaakt.

btw: P200 besteld bij www.digitalstreet.nl
pi_31753478
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 08:37 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ja VET he

Even oefenen nog en dan zal ik en kijken of ik een mooi voorbeeld kan neergooien

Vooral de beeld stabilisatie icm 12 maal zoom is super
Voorbeelden vers van de pers

Panasonic DMC-FZ5 mijn eerste foto's ermee
pi_31760430
Ik twijfel nog tussen heel veel modellen, en volgens mij heb ik de helft nog niet gezien.. Ik wil er foto's mee maken voor mijn opleiding, maar ook voor de lol. De kwaliteit van de foto's moet gewoon perfect zijn, 4MP is geen probleem. Ik wil wel veel handmatig kunnen instellen en ik heb een hekel aan afdrukvertraging.. Wie helpt mij effe om mijn lijstje wat in te korten (of aanvullen als ik een goede vergeten ben)? Mijn budget ligt op max 250 euro.

Kodak Z740 -> lekker inzoomen tegen een relatief lage prijs!
Canon Porwershot A520 -> Mooie foto's en erg veel functies!
Olympus FE 5500/D630 -> 5 MP en redelijk groot schermpje..
Kodak CX 7430
Fuji Finepix E510
Nikon Coolpix 4200
Pentax Optio S55
Sony DSC S80
Samsung Digimax A7
Samsung Digimax A402
Kodak LS 755

Dussss..
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:56:33 #250
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_31763116
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.

Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:

http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
Ik heb um zojuist besteld .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')