Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?quote:Op woensdag 14 september 2005 16:09 schreef danni het volgende:
Ik heb de minolta DiMage x31
Dit plate en keine cameratje maakt goede fotos mits voldoende licht.
'savonds buiten op een open terras met redelijk wat licht maakt ie ook nog goede foto's
In een tent kun je het wel vergeten. tenzij er een flits optie voor is waardoor het wel lukt.
(iets met 3x f;ash voor de uiteindelijke foto genomen wordt)
Camera is autofocus (wel langzaam), geen instelbare sluitertijd, geen optische zoeker (wel l cd),
Gaat echt heel lang mee op 2 GP 2300Mha batterijen.
De automacro funstie is geweldig en de macros zijn scherp.
Ik vind het leuk dat Danni de informatie geeft! Mensen die op zoek zijn naar een camera hebben er wellicht iets aan. Daarom past het ook juist goed in dit topic!quote:Op woensdag 14 september 2005 21:29 schreef Elefes het volgende:
[..]
Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?
Kijk eens naar de topictitel![]()
Aaaaaaaaaaaaahh kut!quote:Toch kan de camera niet meekomen met de compacte camera's van de concurrentie op het gebied van fotokwaliteit, snelheid en levensduur van de accu. De flits, om maar een voorbeeld te noemen, doet er meer dan elf seconden over om te herladen.
Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeftquote:Op donderdag 15 september 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
Helaas, ik ben om.
Deze camera, ik ben er niet te tevreden mee.
Ik kan niet 'en public' met de camera in 1 hand foto's maken. Zo van ik steek me arm recht omhoog, ik mik ergens voor me ongeveer, en dat is dan een scherpe foto. Met de DSC P31 ging dat super, met de DSC S60 is het een ware ramp. Ongeveer de helft van de foto's is bewogen, zoals iemand hier eerder ook zei. Bedankt
Ik heb em zaterdag gekocht, ik heb nog de bonnen, garantiepapieren, verpakking en heel de shit, dus ze kunnen niet moeilijk doen.
[afbeelding]
En die wil ik omruilen voor dit apparaat, wat mij vorige keer ook opviel, maar omdat ik memorysticks heb, hield dat me een beetje tegen.
Wellicht heb ik die ook te koop: [TK] Sony Memory Stick 128MB (2x) mocht ik echt overstappen.
Ik ga vanmiddag alles meenemen, en weer ff kijken. De volgende lijkt me een leuke, wat jullie?
http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/
[afbeelding]
3.9 MP lijkt me ook genoeg, nu is het 4.1 maar dat zie je echt niet.
2x optische zoom ipv nu 3x, maar als ik met de sony 3x inzoom is het ook niet altijd helemaal super.
Ik ga dus ff kijken
edit:
http://www.tweakers.net/nieuws/34937
[..]
Aaaaaaaaaaaaahh kut!
Okey, ik wil een camera die in veel omstandigheden, dus ook schokkende omstandigheden, een scherpe foto produceerd. Op een resolutie van 1024x768 is al genoeg, een tandje hoger mag ook.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:40 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeftNee, geen zin om evt. terug te lezen...
Volgens mij welquote:Op donderdag 15 september 2005 15:49 schreef Chocobo het volgende:
Ik ben in de war... net nu ik besloten heb de Ixus 700 aan te schaffen zie ik dat je ook de Ixus 750 kan kopen. Deze is naar mijn inzien precies hetzelfde maar met een grotere lcd display? Klopt dit?
Misschien is de Pentax Optio S40 iets?quote:Op donderdag 15 september 2005 15:45 schreef Yildiz het volgende:
1: meenemen, altijd en overal, weerproof, zoals de bovenstaande olympus is dus leuk
2: scherpe fotos tot 19 inch beeld
3: penlite accu
dawassut
een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan eenquote:Op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben op zoek naar een klein toestel. Zo klein dat ie in je broekzak past zonder dat je er last van hebt, zeg maar. Een minicam, zeg maar.
Moet wel een goed schermpje op zitten... Optische zoom is ook een must..
Ik heb zelf al gezocht, maar op plaatjes is het zo verdomt lastig te zien..
En ik ben niet op zoek naar een crappy Trust-cam of zo. Prijs is ook niet echt relevant.
Als je er maar goede, mooie foto's mee kan maken.
Alvast bedankt.
Welke Ixus, er zijn er zoveel..quote:Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:
[..]
een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
Dimage van minlota. hij maakt echt hele goeie fotos. prijs is rond 200,-
Zoiets zoek ik wellicht ookquote:Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:
[..]
een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
Misschien is de Panasonic Lumix DMC FX 7 iets voor je? Of wellicht de broertjes FX 8 of FX 9. Groot LCD-scherm (2,5") en image stabilisation, alleen niet echt goedkoop denk ik.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Welke Ixus, er zijn er zoveel...
En is dat echt een cam formaat pakje sigaretten?
Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zoiets zoek ik wellicht ook
3MP idd, zoom mag, penlite's en design is ook niet weg.
Gewoon een altijd-meenemen-ding idd
alleen dan wel een absolute grens van 250 euro
Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.
Heeft iemand hier ervaring mee?.
Die 50 is iets over de 250 euro wel.
quote:Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.
Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:
http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
Ik heb nog wel een camera Daglalalala. Een kodak. 3x optische zoom. Iets groter dan je zoekt waarschijnlijk. een 7630 is het volgens mij.quote:
Wat voor type ixus als ik vragen mag?quote:Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:
[..]
quote:De Olympus SP-500 UltraZoom
Als u op zoek bent naar een kwaliteitscamera met een indrukwekkende 10x optische zoom, is de SP-500UZ precies wat u zoekt. Dankzij de LCD van 6,4 cm en de 6 miljoen pixels maakt u in een handomdraai mooie, creatieve opnamen. Bovendien worden de vele mogelijkheden nog verder vergroot met een predictive autofocus en een filmopnamefunctie met geluid.
quote:De Olympus SP-350
Als u op zoek bent naar camera waarmee u creatief aan de slag kunt, is de SP-350 een prima keuze. Deze ergonomisch vormgegeven camera biedt tal van indrukwekkende functies, zoals 8,0 miljoen pixels, een LCD van 6,4 cm en 24 handige scèneprogramma's. Ook is de SP-350 uitgerust met een speciale flitsschoen voor de aansluiting van een externe flitser.
Nee, ik bedoel, je moet hem niet pimpenquote:Op zaterdag 17 september 2005 17:55 schreef Yildiz het volgende:
Wat, die Sony houden? Ik vond em eerlijk gezegd echt kut foto's maken. Macro's zagen er wel strak uit, maar het was geen ready-to-go camera naar mijn idee.
De meeste foto's waren goed bewogen, terwijl ik nou niet zo'n triller ben.
Had ik em moeten houden dan?
Okey, maar dan haal ik wel die stickers erafquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel, je moet hem niet pimpen![]()
Zonder de flits hoort een macroquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Okey, maar dan haal ik wel die stickers eraf
Mooi scherpe macro's maakt ie, mits gewoon goed belicht, met flits is het uien, maar dat is normaal denk ik.
Even een puntenslijper (moet ik voor dinsdag goed tekenen, dus die lag alvast op me bureau.)quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zonder de flits hoort een macro![]()
Laat eens een paar zien dan?
Mja, of niet goed genoeg gefocused, zoals ik zei, ik moet nog oefenen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:25 schreef Renesite het volgende:
Béétje bewogen misschien, verder wel okay mijns inzien!
Ik gebruik altijd het woord bijsnijden... Vind crop maar een lelijk woord, waarom overgaan op Engels als er een goed Nederlands woord voor is?quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:
en crop: (ik dacht eerst, waarom niet gewoon snijden noemen, maar in FOT gebruikt men die term meer, volgens mij, dus ja)
Omdat velen een engels software programma hebben is het woord Cropquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:38 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd het woord bijsnijden... Vind crop maar een lelijk woord, waarom overgaan op Engels als er een goed Nederlands woord voor is?
Allround hequote:Op donderdag 22 september 2005 13:40 schreef Faux het volgende:
Euhm, lieve mensen - 'zoom' is niets meer dan de vermenigvuldigingsfactor van je minimale focale afstant tov. je hoogste focale afstand...
Een 100-400mm telelens heeft een 'zoom-factor' van x4, terwijl een 18-200mm een 'zoom-factor' van 11x heeft. Toch zal de 100-400 het beeld véél dichterbij halen...
Mijn advies aan Renesite: vraag jezelf af wat voor foto's je wilt gaan maken en besluit aan de hand van dat, welke focale afstanden daar het beste bijhoren: Wildlife gaan schieten met een groothoek, da's net zo slim als landschapfotografie met een telelens...
Succes!
Voor allround is veel zoom wel heel fijn, het biedt je heel veel flexibiliteit zonder dat je iedere keer een lens moet wisselen. Ik gebruik mijn KM Dimage Z2 (4.1 MP, 10x zoom) veel om foto's van mijn dochter te maken. Die flexibiliteit sluit ideaal aan bij de beweeglijkheid van een kind.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Allround he
Oftewel, van alles wat.
Jammer dat 5 x zoom camera's neit veel gemaakt worden
Dat wordt dan dus een Fuji of een Olympus.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:17 schreef Renesite het volgende:
Wil het liefste een XD happer hebben.., scheelt me een dikke 100 euro aan geheugenkaartjes![]()
Ook volautomatisch, binnen, met flits, maakt het apparaat naar mijn gevoel niet 100% scherpe foto's. Of niet zoals die A204 die ik had.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:30 schreef RonaldV het volgende:
De FinePix serie heeft goede camera's maar ik heb gemerkt (ik heb de S304, de voorganger van jouw 3500, en de S7000) dat ze op de automagiese stand enorm gevoelig zijn voor licht, wat resulteert in een lichte bij- en/of verziendheid. Zet bij twijfel je flits aan, of schiet halfautomatisch, dan heb je nergens last van.
Ik heb nog een kaartje van 128 mb liggen, en omdat ik dus een goede ervaring hád met de FinePix, leek het me een verstandige keuze om opnieuw voor een 'xD-happer' te kiezen. Nu is het echter niet meer een pré, nee.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:39 schreef Renesite het volgende:
Skic, is het bij jou een pré om XD happende camera te hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |