abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30574748
Ik heb de minolta DiMage x31

Dit plate en keine cameratje maakt goede fotos mits voldoende licht.
'savonds buiten op een open terras met redelijk wat licht maakt ie ook nog goede foto's
In een tent kun je het wel vergeten. tenzij er een flits optie voor is waardoor het wel lukt.
(iets met 3x f;ash voor de uiteindelijke foto genomen wordt)

Camera is autofocus (wel langzaam), geen instelbare sluitertijd, geen optische zoeker (wel l cd),
Gaat echt heel lang mee op 2 GP 2300Mha batterijen.
De automacro funstie is geweldig en de macros zijn scherp.
pi_30584522
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:09 schreef danni het volgende:
Ik heb de minolta DiMage x31

Dit plate en keine cameratje maakt goede fotos mits voldoende licht.
'savonds buiten op een open terras met redelijk wat licht maakt ie ook nog goede foto's
In een tent kun je het wel vergeten. tenzij er een flits optie voor is waardoor het wel lukt.
(iets met 3x f;ash voor de uiteindelijke foto genomen wordt)

Camera is autofocus (wel langzaam), geen instelbare sluitertijd, geen optische zoeker (wel l cd),
Gaat echt heel lang mee op 2 GP 2300Mha batterijen.
De automacro funstie is geweldig en de macros zijn scherp.
Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?
Kijk eens naar de topictitel

-CRASH- : Ik heb dan wel niet de EOS 350D, maar goed. Ik vind het fijner om met 2x 512 mb te werken, maar ik denk dat dat heel persoonlijk is. Op zich maakt het niet zo heel veel uit.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 14 september 2005 @ 23:40:32 #53
40714 Subhuman
Televised confession
pi_30589716
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:29 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je klinkt tevreden, maar toch op zoek naar een nieuwe camera?
Kijk eens naar de topictitel
Ik vind het leuk dat Danni de informatie geeft! Mensen die op zoek zijn naar een camera hebben er wellicht iets aan. Daarom past het ook juist goed in dit topic!
  donderdag 15 september 2005 @ 12:49:05 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30600038
Helaas, ik ben om.
Deze camera, ik ben er niet te tevreden mee.
Ik kan niet 'en public' met de camera in 1 hand foto's maken. Zo van ik steek me arm recht omhoog, ik mik ergens voor me ongeveer, en dat is dan een scherpe foto. Met de DSC P31 ging dat super, met de DSC S60 is het een ware ramp. Ongeveer de helft van de foto's is bewogen, zoals iemand hier eerder ook zei. Bedankt

Ik heb em zaterdag gekocht, ik heb nog de bonnen, garantiepapieren, verpakking en heel de shit, dus ze kunnen niet moeilijk doen.

En die wil ik omruilen voor dit apparaat, wat mij vorige keer ook opviel, maar omdat ik memorysticks heb, hield dat me een beetje tegen.
Wellicht heb ik die ook te koop: [TK] Sony Memory Stick 128MB (2x) mocht ik echt overstappen.

Ik ga vanmiddag alles meenemen, en weer ff kijken. De volgende lijkt me een leuke, wat jullie?
http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/

3.9 MP lijkt me ook genoeg, nu is het 4.1 maar dat zie je echt niet.
2x optische zoom ipv nu 3x, maar als ik met de sony 3x inzoom is het ook niet altijd helemaal super.

Ik ga dus ff kijken

edit:
http://www.tweakers.net/nieuws/34937
quote:
Toch kan de camera niet meekomen met de compacte camera's van de concurrentie op het gebied van fotokwaliteit, snelheid en levensduur van de accu. De flits, om maar een voorbeeld te noemen, doet er meer dan elf seconden over om te herladen.
Aaaaaaaaaaaaahh kut!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30604271
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
Helaas, ik ben om.
Deze camera, ik ben er niet te tevreden mee.
Ik kan niet 'en public' met de camera in 1 hand foto's maken. Zo van ik steek me arm recht omhoog, ik mik ergens voor me ongeveer, en dat is dan een scherpe foto. Met de DSC P31 ging dat super, met de DSC S60 is het een ware ramp. Ongeveer de helft van de foto's is bewogen, zoals iemand hier eerder ook zei. Bedankt

Ik heb em zaterdag gekocht, ik heb nog de bonnen, garantiepapieren, verpakking en heel de shit, dus ze kunnen niet moeilijk doen.
[afbeelding]

En die wil ik omruilen voor dit apparaat, wat mij vorige keer ook opviel, maar omdat ik memorysticks heb, hield dat me een beetje tegen.
Wellicht heb ik die ook te koop: [TK] Sony Memory Stick 128MB (2x) mocht ik echt overstappen.

Ik ga vanmiddag alles meenemen, en weer ff kijken. De volgende lijkt me een leuke, wat jullie?
http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/
[afbeelding]
3.9 MP lijkt me ook genoeg, nu is het 4.1 maar dat zie je echt niet.
2x optische zoom ipv nu 3x, maar als ik met de sony 3x inzoom is het ook niet altijd helemaal super.

Ik ga dus ff kijken

edit:
http://www.tweakers.net/nieuws/34937
[..]

Aaaaaaaaaaaaahh kut!
Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeft Nee, geen zin om evt. terug te lezen...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  donderdag 15 september 2005 @ 15:45:35 #56
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30604427
quote:
Op donderdag 15 september 2005 15:40 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat wil je van een camera, en wat wil je er mee gaan doen? Misschien dat men hier nog suggesties heeft Nee, geen zin om evt. terug te lezen...
Okey, ik wil een camera die in veel omstandigheden, dus ook schokkende omstandigheden, een scherpe foto produceerd. Op een resolutie van 1024x768 is al genoeg, een tandje hoger mag ook.
Verder wil ik de camera altijd mee kunnen nemen. 3 MP is dus al genoeg.

Ik prefereer heel erg om Penlite accu's te nemen. Mocht ik dan ergens in de nederlandse rimboe zijn, en ik moet foto's maken, en de accu plus de reserve is leeg, kan ik altijd nog nieuw halen.

Een beetje design is verder ook niet mis. Oja ik heb hier die SOny DSC-S60, 4.1 MP, 3x optische zoom.
De kleur is okey, maar ik moet helemaal de camera ijverig stil gaan houden met 2 handen, om een scherpe foto te maken. Ik wil gewoon bijna zwaaiend met 1 arm een heldere foto maken. Scherp vooral. Zoals ik net zei, het hoeft geen denderend hoge resolutie te zijn. Als het op een 17 of 19 inch beeldscherm haarscherp is, en het dus op een half A4-tje makkelijk goed scherp gedrukt kan worden, is het goed.

Die sony die ik nu heb gaat dus weg, daar krijg ik 230 weer voor terug, en ik wil nog max. 20 euro bijleggen. Meer niet.

Thanks

1: meenemen, altijd en overal, weerproof, zoals de bovenstaande olympus is dus leuk
2: scherpe fotos tot 19 inch beeld
3: penlite accu

dawassut
  donderdag 15 september 2005 @ 15:49:22 #57
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30604535
Ik ben in de war... net nu ik besloten heb de Ixus 700 aan te schaffen zie ik dat je ook de Ixus 750 kan kopen. Deze is naar mijn inzien precies hetzelfde maar met een grotere lcd display? Klopt dit?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_30604994
quote:
Op donderdag 15 september 2005 15:49 schreef Chocobo het volgende:
Ik ben in de war... net nu ik besloten heb de Ixus 700 aan te schaffen zie ik dat je ook de Ixus 750 kan kopen. Deze is naar mijn inzien precies hetzelfde maar met een grotere lcd display? Klopt dit?
Volgens mij wel .
quote:
Op donderdag 15 september 2005 15:45 schreef Yildiz het volgende:

1: meenemen, altijd en overal, weerproof, zoals de bovenstaande olympus is dus leuk
2: scherpe fotos tot 19 inch beeld
3: penlite accu

dawassut
Misschien is de Pentax Optio S40 iets?
Of de Canon Digital Ixus 430.

Met een beetje zoeken en invullen ("features search" onder "buying guide") op dpreview kom je een eind, misschien handig om even te kijken daar?
  donderdag 15 september 2005 @ 16:13:20 #59
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_30605226
Kan iemand mij vertellen of de Cannon Ixus 55 een goede camera is? (weinig problemen, snel fotograferen etx. )
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_30607844
offtopic:

Dat lcd schermpje op mijn camera 'freezed' welles,
en dan veranderd het schermpje geleidelijk naar wit!
Ik zie dan dus niks meer met dat schermpje!
weet iemand hier meer vanaf? Wie heeft een zelfde ervaring gehad?
wie weet waar dit aan ligt?

bijna lege batterijen zijn het niet, dat heb ik al gestest
pi_30610582
Ik ben op zoek naar een klein toestel. Zo klein dat ie in je broekzak past zonder dat je er last van hebt, zeg maar. Een minicam, zeg maar.
Moet wel een goed schermpje op zitten.. . Optische zoom is ook een must..
Ik heb zelf al gezocht, maar op plaatjes is het zo verdomt lastig te zien. .
En ik ben niet op zoek naar een crappy Trust-cam of zo. Prijs is ook niet echt relevant .
Als je er maar goede, mooie foto's mee kan maken.
Alvast bedankt .
-
pi_30611092
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben op zoek naar een klein toestel. Zo klein dat ie in je broekzak past zonder dat je er last van hebt, zeg maar. Een minicam, zeg maar.
Moet wel een goed schermpje op zitten.. . Optische zoom is ook een must..
Ik heb zelf al gezocht, maar op plaatjes is het zo verdomt lastig te zien. .
En ik ben niet op zoek naar een crappy Trust-cam of zo. Prijs is ook niet echt relevant .
Als je er maar goede, mooie foto's mee kan maken.
Alvast bedankt .
een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
Dimage van minlota. hij maakt echt hele goeie fotos. prijs is rond 200,-
pi_30611125
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:18 schreef danni het volgende:

[..]

een vriend van mij heeft een canon ixus. ongeveer even groot (ites klainer dan een
Welke Ixus, er zijn er zoveel.. .
En is dat echt een cam formaat pakje sigaretten?
-
  donderdag 15 september 2005 @ 19:26:28 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30611349
quote:

[..]

Zoiets zoek ik wellicht ook
3MP idd, zoom mag, penlite's en design is ook niet weg.
Gewoon een altijd-meenemen-ding idd
alleen dan wel een absolute grens van 250 euro

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 15-09-2005 19:37:22 ]
pi_30611612
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:19 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Welke Ixus, er zijn er zoveel.. .
En is dat echt een cam formaat pakje sigaretten?
Misschien is de Panasonic Lumix DMC FX 7 iets voor je? Of wellicht de broertjes FX 8 of FX 9. Groot LCD-scherm (2,5") en image stabilisation, alleen niet echt goedkoop denk ik.

Of misschien de Pentax Optio S5z, S6 of S60.
Ik ken geen van deze camera's, maar kwam hierop door te zoeken bij dpreview. Verder zien de specificaties er wel oke uit.
pi_30612254
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zoiets zoek ik wellicht ook
3MP idd, zoom mag, penlite's en design is ook niet weg.
Gewoon een altijd-meenemen-ding idd
alleen dan wel een absolute grens van 250 euro
Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.
Heeft iemand hier ervaring mee? .
Die 50 is iets over de 250 euro wel .
-
  donderdag 15 september 2005 @ 20:33:03 #67
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30613503
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor die Ixus 50 of 55 ga.
Heeft iemand hier ervaring mee? .
Die 50 is iets over de 250 euro wel .
Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.

Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:

http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 15 september 2005 @ 20:44:26 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30613965
Ik ga die IXUS-en morgen maar eens checken denk ik
pi_30627408
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ixus 50 is echt heel cool. Vriend van me heeft die. Erg goede foto's. Maar neem mijn advies.... ga voor de 55. Die heeft een 2.5 inch lcd scherm van hoge kwaliteit.

Hier vind je alles over de Ixus 50 en andere Ixussen. Pas het type Ixus in de url aan en je vind alles over de 50, 55, 700, 750 etc. etc. Voorbeeldfoto's features en menu beschrijving hier:

http://web.canon.jp/Imaging/ixus55/index-e.html
!
Ik ga meteen ff kijken .
-
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:32:55 #70
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_30627854
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 09:02 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

!
Ik ga meteen ff kijken .
Ik heb nog wel een camera Daglalalala. Een kodak. 3x optische zoom. Iets groter dan je zoekt waarschijnlijk. een 7630 is het volgens mij.
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:24:57 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30644037
quote:

[..]

Wat voor type ixus als ik vragen mag?
pi_30644289
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 50% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:28:35 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 17:10:36 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30668215
Kijk je eventjes niet en dan komt Olympus met een nieuwe serie camera's .
Ik heb dus een concrete vraag aan mensen met heel veel zoom.
Hoe vaak gebruiken jullie het?
Dat maakt de keuze tussen deze 2 wel makkelijker, ik vind trouwens 6 mil pixels meer dan zat, daar doe ik niet moeilijk over.
Het gaat meer om de creatieve mogelijkheden geloof ik, maar ik vind een externe flitsshoe ook niet echt een pré.
quote:
De Olympus SP-500 UltraZoom

Als u op zoek bent naar een kwaliteitscamera met een indrukwekkende 10x optische zoom, is de SP-500UZ precies wat u zoekt. Dankzij de LCD van 6,4 cm en de 6 miljoen pixels maakt u in een handomdraai mooie, creatieve opnamen. Bovendien worden de vele mogelijkheden nog verder vergroot met een predictive autofocus en een filmopnamefunctie met geluid.
quote:
De Olympus SP-350

Als u op zoek bent naar camera waarmee u creatief aan de slag kunt, is de SP-350 een prima keuze. Deze ergonomisch vormgegeven camera biedt tal van indrukwekkende functies, zoals 8,0 miljoen pixels, een LCD van 6,4 cm en 24 handige scèneprogramma's. Ook is de SP-350 uitgerust met een speciale flitsschoen voor de aansluiting van een externe flitser.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 17 september 2005 @ 17:50:29 #74
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30669228
Nou, jullie zullen me wel vervloeken dat ik naar iets anders ben gestapt, maar ik heb mijn Sony DSC-S60 ingeruild voor een Pentax Optio S45
De foto's zijn tot nu toe aardig (even wat macro's gemaakt)
Dit is em

bron

Over een weekje een volledigere review

Ik zit er serieus over te denken om 'm een leuk lakje te geven. Dit is echt een pauperdesign namelijk

Tot nu toe:
penlites, en toch lekker plat, goedkoop geheugen (SD, 512MB @ 39 euro)
Géén Nederlands menu.
Past wel lekker in de broekzak, zo bij mn mobieltje, zonder te klemmen of wat ook.
De lens zit wat dieper dan de rest van het frontje, dat geeft het gevoel dat ie het wel aankan.

Twijfel posi/negi
Ze maken reclame op de verpakking dat ie 2 jaar benelux garantie heeft, maar alle consumentenelectronica heeft sowieso 2 jaar. Maarja, vertel dat de ganzen maar.
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 17:53:29 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30669326
Ouch!
Niet doehoen!
Gewoon houdeeheeen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: