abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:22:31 #251
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_31763724
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:12 schreef Roolio het volgende:
Ik twijfel nog tussen heel veel modellen, en volgens mij heb ik de helft nog niet gezien.. Ik wil er foto's mee maken voor mijn opleiding, maar ook voor de lol. De kwaliteit van de foto's moet gewoon perfect zijn, 4MP is geen probleem. Ik wil wel veel handmatig kunnen instellen en ik heb een hekel aan afdrukvertraging.. Wie helpt mij effe om mijn lijstje wat in te korten (of aanvullen als ik een goede vergeten ben)? Mijn budget ligt op max 250 euro.

Kodak Z740 -> lekker inzoomen tegen een relatief lage prijs!
Canon Porwershot A520 -> Mooie foto's en erg veel functies!
Olympus FE 5500/D630 -> 5 MP en redelijk groot schermpje..
Kodak CX 7430
Fuji Finepix E510
Nikon Coolpix 4200
Pentax Optio S55
Sony DSC S80
Samsung Digimax A7
Samsung Digimax A402
Kodak LS 755

Dussss..
Ik wilde je de Panasonic FX9 aanpraten maar helaas is je budget niet toereikend.

Wat mischien wel een goede voor je is is de Sony W5/w10 Is een "oud" model dus goedkoper maar is zeker een prima camera.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:05:14 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31785764
Iemand ervaringen met de Sony DSC P150? Heb goede verhalen over deze camera gehoord (7.2 MP, uitstekende Carl Zeiss lens, relatief veel instelmogelijkheden) maar ik twijfel of ik niet meteen voor een (semi)prof doe-het-zelf camera moet gaan ipv een snapshotter-deluxe als deze.

Ik ben helemaal geen fotograaf (als ik fotografeer wil ik gewoon klikken&wegwezen) maar ik krijg over een aantal maanden professionele fotografielessen (kunstacademie), dus misschien...

(had eerder de aanschaf van een Nikon Coolpix 5000 overwogen, tweedehands, maar die aanbieding liep ik mis. Deze Sony DSC P150 kan ik, via Marktplaats, voor ¤225 kopen)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31786760
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:05 schreef Ringo het volgende:
Iemand ervaringen met de Sony DSC P150? Heb goede verhalen over deze camera gehoord (7.2 MP, uitstekende Carl Zeiss lens, relatief veel instelmogelijkheden) maar ik twijfel of ik niet meteen voor een (semi)prof doe-het-zelf camera moet gaan ipv een snapshotter-deluxe als deze.

Ik ben helemaal geen fotograaf (als ik fotografeer wil ik gewoon klikken&wegwezen) maar ik krijg over een aantal maanden professionele fotografielessen (kunstacademie), dus misschien...

(had eerder de aanschaf van een Nikon Coolpix 5000 overwogen, tweedehands, maar die aanbieding liep ik mis. Deze Sony DSC P150 kan ik, via Marktplaats, voor ¤225 kopen)
Ik zou wachten tot je fotografielessen. Kun je en sparen en je weet of je het wel leuk genoeg vind.

Ik heb trouwens paar dagen terug de Sony P200 besteld, de opvolger van de jouwe. Die komt overal goed door de tests. Ook een vrij simpel ding, maargoed ik heb hem ook alleen voor vakanties, stapavonden enzo.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:48:32 #254
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31786889
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:43:21 #255
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_31788726
quote:

Leuke gadget, maar denk eens aan de transfer snelheid die is vrij landzaam is en je batterij is ook zo leeg.

Ik wacht nog even op wireless USB
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:51:36 #256
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31788946
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:43 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Leuke gadget, maar denk eens aan de transfer snelheid die is vrij landzaam is en je batterij is ook zo leeg.

Ik wacht nog even op wireless USB
11 MB / s niet rap genoeg? Das toch gauw 0.4 sec / foto ?
  zondag 30 oktober 2005 @ 09:28:33 #257
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_31802182
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

11 MB / s niet rap genoeg? Das toch gauw 0.4 sec / foto ?
Die snelheid haal je volgens mij nooit in de praktijk
  zondag 30 oktober 2005 @ 09:29:04 #258
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31802186
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Die snelheid haal je volgens mij nooit in de praktijk
Net zoals met wireless USB denk ik
pi_31802431
Ik kwam langs deze set met twee lenzen.
http://www.camerastore.nl/vshop/product_info.php?cPath=200&products_id=6916

Mijn doel is om zowel portret als vergezichten van vulkanen, bergen, meren e.d. te maken. Zou een dergelijke extra lens (55-200 mm) daarvoor geschikt zijn?

Kan iemand hier zijn licht op werpen of mij vertellen waar ik dit kan 'leren'
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:26:29 #261
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_31802865
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Net zoals met wireless USB denk ik
WUSB performance at launch will provide adequate bandwidth to meet the requirements of a typical user experience with wired connections. The 480 Mbps initial target bandwidth of WUSB is comparable to the current wired USB 2.0 standard. With 480 Mbps being the initial target, WUSB specifications will allow for generation steps of data throughput as the ultra wideband radio evolves and with future process technologies, exceeding limits of 1 Gbps.

Dat zijn toch wel wat hogere snelheden laat het een fractie daarvan zijn dan is dat nog altijd sneller dan wifi

FOK!fotograaf zondag 30 oktober 2005 @ 10:28:17 #262
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_31802894
de olympus heeft een beeldformaat van 4:3.
wat eigenlijk zonde van de pixels is omdat je altijd 3:2 afdrukken maakt...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_31810253
Hoi,

Momenteel heb ik een Nikon 2,1 px digitale camera. De foto's zijn flets en
weinig gedetailleerd.
Omdat ik juist schilderijen en zo wil fotograferen denk ik aan een betere
camera.

Ben wat wezen kijken en zag dat er diverse zijn met goede lenzen. Sony met
Zeis Ikon bijv. Dus het lijkt erop dat het wat beter gaat worden.

Wat ik dus zoek is een digitale camera voor pakweg 350 euro. Groot lcd
scherm (heb wat slechte ogen). Zeer geschikt voor kunt fotografie en kunnen
opnemen van een filmpje met geluid in .wmv extensie dus voor de mediaplayer
van Microsoft.

Wie kan mij helpen.

Karel
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:38:27 #264
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31810835
fz5 van panasonic? Zit een Leica lens op! en echt hijs goed!
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_31811893
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie

Die camera vind ik te groot. Bij het lezen van de postings wordt de Panasonic Lumix FX9 nogal eens genoemd. Zou dit dan wat zijn?

Karel
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:54:48 #266
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_31813116
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:12 schreef loek1 het volgende:
Hoi,

Die camera vind ik te groot. Bij het lezen van de postings wordt de Panasonic Lumix FX9 nogal eens genoemd. Zou dit dan wat zijn?

Karel
Ja, ik heb hem en hij is echt erg goed.
De filpje die je er mee maakt zijn wel *.mov (Quicktime) bestanden. Ik ken eigenlijk geen enkele camera die .wmv creëert...
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:01:29 #267
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31813321
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 10:26 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

WUSB performance at launch will provide adequate bandwidth to meet the requirements of a typical user experience with wired connections. The 480 Mbps initial target bandwidth of WUSB is comparable to the current wired USB 2.0 standard. With 480 Mbps being the initial target, WUSB specifications will allow for generation steps of data throughput as the ultra wideband radio evolves and with future process technologies, exceeding limits of 1 Gbps.

Dat zijn toch wel wat hogere snelheden laat het een fractie daarvan zijn dan is dat nog altijd sneller dan wifi

mja, specs, specs
Officieel moet je over n netwerk ook met 100 MB/s bestanden over kunnen sturen, je mag blij zijn met 40. Internet is ook zoiets discutabels. Verder die USB sticks bijv., die halen ook nooit niet eens de helft van de snelheid die ze claimen te halen.

Technisch zal het vast wel mogelijk zijn, als alles goed gebufferd wordt, en nergens gecontroleerd wordt, en door firewalls e.d. gaat.

Daarom is Wifi met n paar MB /s nog wel mooi, maar nu heb ik niet al te hoge verwachtingen van wireless USB eerlijk gezegd, kweenie waarom, misschien omdat USB van nature ook niet zo supersnel is. FireWire is dan weer n ander verhaal, dát gaat snel
pi_31813812
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:54 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

De filpje die je er mee maakt zijn wel *.mov (Quicktime) bestanden. Ik ken eigenlijk geen enkele camera die .wmv creëert...
Jammer want dan zou ik Quicktime op mijn website moeten zetten en dat vertik ik. Zou je een confersie kunnen doen?

En waar gebruik jij de camera voor?

Karel
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:37:21 #269
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_31814382
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

mja, specs, specs
Officieel moet je over n netwerk ook met 100 MB/s bestanden over kunnen sturen, je mag blij zijn met 40. Internet is ook zoiets discutabels. Verder die USB sticks bijv., die halen ook nooit niet eens de helft van de snelheid die ze claimen te halen.

Technisch zal het vast wel mogelijk zijn, als alles goed gebufferd wordt, en nergens gecontroleerd wordt, en door firewalls e.d. gaat.

Daarom is Wifi met n paar MB /s nog wel mooi, maar nu heb ik niet al te hoge verwachtingen van wireless USB eerlijk gezegd, kweenie waarom, misschien omdat USB van nature ook niet zo supersnel is. FireWire is dan weer n ander verhaal, dát gaat snel
USB2: 480Mb/s
Firewire: 400 Mb/s

zondag 30 oktober 2005 @ 18:01:18 #270
56819 Kimske
Juf in wording
pi_31815050
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:12 schreef loek1 het volgende:
Hoi,

Karel
ik vond em juist erg klein.... maar tis wat je gewend bent natuurlijk
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_31818988
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik wil iets wat zo in mijn zak kan en waarmee ik gemakkelijk in een museum een foto kan maken. Met jouw toestel kom je de controle niet eens door. En ook mijn eigen werk op goede wijze kan fotograferen. Wel mooi toestel hoor!

Groetjes
Karel
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:50:48 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31820240
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:43 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik zou wachten tot je fotografielessen. Kun je en sparen en je weet of je het wel leuk genoeg vind.
Me stubborn Heb 'm vandaag gekocht, een Sony DSC-P150. Tweedehands dus, maar van een betrouwbare sjacheraar , incl. doos en alles, + aankoopbon en een halfjaar garantie. ¤225,=

Zo'n compact ding voelt prettig bij mij, lekker doorklikken wanneer ik wil (voel me al snel wat verlegen als ik met zo'n joekel over straat loop) en gewoon uitproberen. Ik kan de sluitertijd instellen, ook het diafragma (hoewel beperkt), ISO-waarden dus voor een beginneling als ik genoeg experiment.

De ultieme spiegelreflex kan altijd nog. Eerst lekker kloten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31840810
Ik ben op zoek naar een nieuwe digicam. Ik heb nu een Olympus mju mini-digital en dat is op zich een leuk camera'tje om makkelijk mee te nemen in je broekzak maar de kwaliteit valt erg tegen.

Dus...ik ben nu aan het kijken naar camera's zoals de Konica Minolta Dimage Z5 en de Panasonic DMG FZ5. Ik wil een 5 of 6 megapixel camera met 10 tot 12x optische zoom. Verder wil ik dat hij niet al te 'traag' is. Het mag best een groot ding zijn, voor het 'makkelijk meenemen' hou ik de olympus. Prijsklasse? Ik wil er eigenlijk niet meer dan 500 euro aan uitgeven.

Zijn er andere camera's vergelijkbaar met bovenstaande 2 waar ik eens naar moet kijken?
Verder begreep ik dat de Konica Minolta Dimage Z5 best veel beeldruis heeft bij 'donkere' opnames. Is dit bij de Panasonic ook zo?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_31842904
@ Traanliedje, Ik heb pas de DMC FZ5 gekocht en ben er zeer teverden mee.
5 megapixel en 12 *optische zoom met beeld stabilisator.

Ik ben de camera nog aan het ondekken, maar kan nu al zeggen dat deze zeker zijn geld waard is.

ps digitalstreet 481 voor een kit met extra accu 256bm SD kaart en bijpassende tas
pi_31843118
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:30 schreef TearSong het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe digicam. Ik heb nu een Olympus mju mini-digital en dat is op zich een leuk camera'tje om makkelijk mee te nemen in je broekzak maar de kwaliteit valt erg tegen.

Dus...ik ben nu aan het kijken naar camera's zoals de Konica Minolta Dimage Z5 en de Panasonic DMG FZ5. Ik wil een 5 of 6 megapixel camera met 10 tot 12x optische zoom. Verder wil ik dat hij niet al te 'traag' is. Het mag best een groot ding zijn, voor het 'makkelijk meenemen' hou ik de olympus. Prijsklasse? Ik wil er eigenlijk niet meer dan 500 euro aan uitgeven.

Zijn er andere camera's vergelijkbaar met bovenstaande 2 waar ik eens naar moet kijken?
Verder begreep ik dat de Konica Minolta Dimage Z5 best veel beeldruis heeft bij 'donkere' opnames. Is dit bij de Panasonic ook zo?
De ruis op de Minolta is zeker erg aanwezig, ik zou daarom ook niet voor die camera gaan. Zeker niet omdat je een cam wilt met wat meer kwaliteit, imho is ruis een van de minst fijne dingen om te hebben bij een camera, omdat je er zo weinig aan kunt doen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')