Heb je dit artikel al gelezen?quote:Op woensdag 7 september 2005 08:01 schreef pmponer het volgende:
Ik ben van plan om de Olympus C765 te gaan halen.
Ik zoek namelijk een camera met groot zoom bereik en die ook leuke macro's kan maken.
Is er ook iemand die deze camera heeft en wat persoonlijke ervaringen kan vertellen?
En wanneer ik hem online zou kopen welk tasje moet ik er dan bij nemen
Canon Powershot A510 (3mp, bij A4 is de kwaliteit goed genoeg, maar niet super de super) is denk ik wel geschikt voor moedersquote:Op donderdag 8 september 2005 20:56 schreef p_iglet het volgende:
Ik ben op zoek naar een digitale camera...
niet voor mezelf (mijn D70s doet het prima en ben ik goed te vreden over)...
maar voor mijn moeder.
Die is absoluut a-technisch dus ik zoek iets met weinig knopjes en een makkelijk menu, maar eventueel wel de mogelijkheid om dingen zoals sluitertijd/diafgragma zelf in te stellen (beetje analoge fotokennis heeft ze dan weer wel)....
Niet te groot en kunnen uitvergroten tot maximaal A4 is groot genoeg.
Wie heeft er tips wat een fijne handige camera zou kunnen zijn...
Deee..... Canon van 179 euro, met 3 megapix, sorry ik kom even niet op het type, werd mij ook aangeraden, maar ik probeer het wel even uit. Ik had inderdaad net een paar bewogen foto'squote:Op zaterdag 10 september 2005 18:59 schreef chrdek het volgende:
hele matige camera de s-60.... koop voor dat geld een camera met minder megapixels.. een olympus 3 of 4 megapixel... ik heb zelf de s-60 na een week weer teruggebracht door:
- groot toestel
- niet zuivere fotos
- rare kleuren op fotos
- batterijen snel op en zwaar
ik heb zelf de pentax optio s5z gekocht, wel een flink stukje duurder, maar veel kleiner, lichter, goedkoper geheugen. en wat voor mij het belangrijkste is: veel mooiere scherpere fotos dan de sony
ik kan wel redelijk fotos maken (geen pro hoor) en ik hou van mooie zuivere fotos. maar met de sony heb ik werkelijk geen een zuivere foto kunnen maken. ik ben naar sail 2005 geweest om fotos te maken en een week in berlijn en ik heb de fotos van berlijn niet eens bewaard..quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Deee..... Canon van 179 euro, met 3 megapix, sorry ik kom even niet op het type, werd mij ook aangeraden, maar ik probeer het wel even uit. Ik had inderdaad net een paar bewogen foto's
Maar dat is gewoon aanleren, denk ik...
Kijk eens in de eerste post van dit topic?quote:Op zondag 11 september 2005 11:18 schreef Tique3 het volgende:
Omdat jullie in dit topic veel kennis hebben (daar ga ik gewoon van uit)...
Ik wil een digitale camera kopen, nou vroeg ik mij af of er niet een site is waar je de prijs, aantal MP etc. kan invullen en hij mogelijke opties geeft.
enig idee?
(Zo nee, misschien wat advies van jullie? Ik zoek een camera met 5 MP, liefst sd-kaarten, compact, redelijk groot display)
Volgens mij maakt het op zich niet zo veel uit welke camera je koopt. Ik heb ook naar deze beide camera's gekeken. De sony viel bij mij al af, omdat hij een macro heeft van 10cm (waar je imho vrij weinig aan hebt) en ik niet zo houd van de kleuren van Sony (al zei de vriendelijke meneer in de fotowinkel dat het bij de V3 wel meeviel, maar het je toch zou gaan vervelen na een tijdje). De G6 lijkt me ook een fijne cameraquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:49 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben tot de conclusie gekomen dat de W7 net een maatje te klein is.Ik zit te twijfelen tussen Sony Cyber-shot DSC-V3 en de Canon PowerShot G6. Beiden zijn goede camera's (heb wat reviews gelezen), wat het kiezen moeilijk maakt. Iemand die me verder kan helpen?
Wil je echt gaan fotograferen of gewoon wat foto's maken op vakantie?quote:Op maandag 12 september 2005 12:16 schreef dynamiet het volgende:
wat is een beter camera een Canon PowerShot A620 of een sony dsc-w17. ik hoor over allebeide camera's hele goede verhalen. ik ga de camera het meest gebruiken voor wat vakantie foto’s etc
Maakt vrij weinig uit.quote:
Nou ik ben als eerste een fan van de Ixus 500... mooi ding, maar zelf nooit gehad. Vrienden van me wel.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Maakt vrij weinig uit.
Als je hem gewoon voor wat fotootjes hier en daar wilt gebruiken zijn de verschillen te verwaarlozen.
Verschillen zitten in aantal mp (7 heb je niet nodig bij gewoon foto's maken) aantal keer zoom, handmatig scherpstellen, sluitertijden en macroafstanden.
Wat wil je er mee gaan doen?
Bedankt voor de feedbackquote:Op zondag 11 september 2005 09:09 schreef chrdek het volgende:
[..]
ik kan wel redelijk fotos maken (geen pro hoor) en ik hou van mooie zuivere fotos. maar met de sony heb ik werkelijk geen een zuivere foto kunnen maken. ik ben naar sail 2005 geweest om fotos te maken en een week in berlijn en ik heb de fotos van berlijn niet eens bewaard..
een aantal voorbeelden van sail:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zou jij voor mij wat voorbeeldjes kunnen plaatsen hier, van wat jij mooi vind? misschien dat ik me vergist heb in het toestel....quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bedankt voor de feedback
Inderdaad, in de automatische stand vind ik de fotos allemaal heel vaag, of ik moet em op de grond zetten, maar dat is geen optie.
Echter, als ik in de P-modus de opties gewoon goed instel, mbv het histogram e.a., zien de fotos er rete-cool uit.
Maargoed, ik ga zeker wel even kijken of ik niet wat anders kan nemen. Zo slecht vind ik em nog niet, maar toch.
De C765 heb ik ook, en ik vind het niet tegenvallen.quote:Op woensdag 7 september 2005 08:01 schreef pmponer het volgende:
Ik ben van plan om de Olympus C765 te gaan halen.
Ik zoek namelijk een camera met groot zoom bereik en die ook leuke macro's kan maken.
Is er ook iemand die deze camera heeft en wat persoonlijke ervaringen kan vertellen?
En wanneer ik hem online zou kopen welk tasje moet ik er dan bij nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |