bronquote:Telefoonnummer crisisteam
07-07-2005 | Naar aanleiding van de explosies in Londen op donderdagochtend heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken een crisisteam opgericht. Nederlanders die familieleden of andere bekenden hebben die momenteel in Londen verblijven, kunnen contact opnemen met het volgende telefoonnummer: 070-3487770 of mailen naar crisiscentrum@minbuza.nl. Voor journalisten die meer informatie willen, geldt het reguliere telefoonnummer van de afdeling Persvoorlichting.
He? Wat hebben die er mee te maken dan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Misschien is het handig hier in de OP wat te zetten over Scotalnd Yard, Mossad en Netanyahu. In ieder topic vraagt men weer om opheldering daarover.
Alleen die onderste regel getuigd al van een hoog IQ ja.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:40 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Maar ik blijf proberen.... hehehe...![]()
kijk dat is nog is interresant ipv al het gescheld op mekaar over wie er het meest achterlijke en wat niet al is...quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:41 schreef cygnusx het volgende:
voor mensen die famillie/vrienden niet kunnen berijken die in london zitten o.i.d.
je kunt bellen naar : 070 348 77 70
voor informatie over de slachtoffers daar.
net komt kijken?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:41 schreef Deadre het volgende:
[..]
Jij bent net zo iemand die net is komen kijken, blijf liever eff achter de zijlijn baggertje
[..]
Als jij nou eerst ff tracht voor de trein te springen misschien dan dat ik overweeg jouw bericht serieus te nemen eikel
Ik vind dat toch wel degelijk belangrijk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:42 schreef Orcaman1984 het volgende:
Damn beurzen gaan ook hard omlaag! Niet dat dat erg belangrijk is hoor
Dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
He? Wat hebben die er mee te maken dan?![]()
![]()
@Canaris, ik weet niet wat je probleem is, maar waarom onderken je dat er ook dagelijks onschuldige mensen in Irak en Afghanistan omkomen? Je bekijkt het van een kant. De plegers van aanslagen zijn in en in slecht, omdat ze als doel hebben onschuldige mensen te doden. Je vergeet echter dat in een oorlog ook onschuldige mensen omkomen en dat dat ook niet goed te praten is. Je kan het idd niet vergelijken, want het een heeft als doel mensen om te brengen en het ander heeft als doel mensen te bevrijden. Maar dat maakt het niet minder erg dat er aan BEIDE (dus niet alleen in het westen) kanten, onschuldige mensen dood gaan door geweld!!! Denk daar maar eens over na, voordat je weer begint te schelden enz.quote:Tief op man. Heb jij echt niet in de gaten wat voor een braakmiddel jij bent ?
KOm in een paar jaar met je gezwavel over Waarom , en hoezo en door wie
In London .(does that ring a bell) kreperen op dit moment mensen. Mensen als jij en ik.
En jij wilt een Boom opzetten????????????
TIEF OP
is dat geen bloed?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:42 schreef Marsepein het volgende:
Even een herhaling van mijn vorige post:
[afbeelding]
Als alle explosies in bussen en metro's zijn geweest, wat zit hier dan op de muur?
Dit lijkt toch verdacht veel op een zelfmoordaanslag BUITEN de metro en BUITEN de bus....
zijn dat bloedspatten?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:42 schreef Marsepein het volgende:
[afbeelding]
Als alle explosies in bussen en metro's zijn geweest, wat zit hier dan op de muur?
Dit lijkt toch verdacht veel op een zelfmoordaanslag BUITEN de metro en BUITEN de bus....
Die gasten die aanslagen plegen in het Westen hebben genoeg te vreten, hebben genoeg educatie kunnen krijgen (en de planners hebben dit meestal ook gevolg), arm zijn ze ook niet aangezien wij zo'n mooie verzorgingsstaat hebben. Allemaal flauwekulargumenten van jouw zijde dus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:37 schreef roxxe het volgende:
leer es LEZEN votary, ik bedoelde, om de oorzaken van terrorisme op te lossen dwz: minder armoede, voedsel voor iedereen, en belangrijker: EDUCATIE voor iedereen
Ja, maar het is toch een beetje egoïstisch om hier nu op dit moment over te zeuren. Vind ik!quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:43 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel degelijk belangrijk.
die dat meemaken door dezelfde soort "mensen" die dit op hun geweten hebben?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:41 schreef roxxe het volgende:
en waar blijft jullie medeleven met de irakezen die dit alle dagen meemaken?
wat maakt het uit wie er voorloopt op een andere en wie er ouder / slimmer is?!?!?!quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:43 schreef SolidArt het volgende:
[..]
net komt kijken?
Ik loop al zeker 8 jaar op jou voor manneke
idd, het gaat dus niet "uit naam van allah" doordat ze ook medemoslims naar de eeuwige jachtvelden helpen, maar "doodgewone" psychopatenquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:44 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Die gasten die aanslagen plegen in het Westen hebben genoeg te vreten, hebben genoeg educatie kunnen krijgen (en de planners hebben dit meestal ook gevolg), arm zijn ze ook niet aangezien wij zo'n mooie verzorgingsstaat hebben. Allemaal flauwekulargumenten van jouw zijde dus.
Owh nee nu ga jij het natuurlijk gooien over de boeg gooien dat deze moslims op deze manier sympathiseren met hun medebroeders in islamitische landen waar hun eigen eigen corrupte leiders de boel hardgrondig al jarenlang de vernielenis in helpen. Daarom helpen ze ook hun medebroeders om die wat sneller de eeuwige jachtvelden te laten bereiken in Irak.![]()
Het lijkt mij juist wel bloed ... En meer dan dat, het is een vrij lugubere foto, maar van een bloedneus of een snee krijg je het bloed niet 5 meter hoog op de muur...quote:
Elke dinsdag en donderdag vliegen er hier boven Enschede F16's rond.quote:MaLo - donderdag 7 juli 2005 @ 15:15
Ik denk dat de straaljagers in Twente gewoon ff vanuit de lucht de brand bij Thales wilden bekijken. Stelletje sensatiezoekers .
gheees, relax eens..quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:46 schreef tuumke het volgende:
[..]
wat maakt het uit wie er voorloopt op een andere en wie er ouder / slimmer is?!?!?!
ER GAAN MENSEN DOOD DOOR TERRORISTEN!!!! DOE IS NORMAAL?!?!?!
ppppfff.. zijn er terreur aanslagen en dan gaan ze hier op het forum mekaar nog bijna de hersensinslaan ook..
get a life?!?
DEZELFDE soort mensen, we kijken hier toch niet meer op als er daar 50 mensen sterven door een bomaanslag?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
die dat meemaken door dezelfde soort "mensen" die dit op hun geweten hebben?
Amenquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:45 schreef Chadi het volgende:
Ach dit heeft echt niks meer met een punt maken te maken. London was een stad die massaal tegen de oorlog op kwam. Het treft de mensen die tegen die oorlog waren.
Ja, dat heb ik gezien. Het lijkt me dan ook beter verder niet meer op de bewuste posting in te gaan, en gewoon verder te discusiëren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:46 schreef VivaLaRevolution het volgende:
@kLowJow
Heb je wel vanaf het begin gevolgd hoe er hier gereageerd word op mijn mening? ?? ???
Ik hoop het wel...
Vriend , geloof mij, je kunt met mij een goede boom opzetten over Oorzaak en Gevolg. Over Religieuse vrijheid versus Theokratie , over Islam versus Christendom. Over de Usa en haar buitenlandse beleidquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:43 schreef maniack28 het volgende:
[..]
@Canaris, ik weet niet wat je probleem is, maar waarom onderken je dat er ook dagelijks onschuldige mensen in Irak en Afghanistan omkomen? Je bekijkt het van een kant. De plegers van aanslagen zijn in en in slecht, omdat ze als doel hebben onschuldige mensen te doden. Je vergeet echter dat in een oorlog ook onschuldige mensen omkomen en dat dat ook niet goed te praten is. Je kan het idd niet vergelijken, want het een heeft als doel mensen om te brengen en het ander heeft als doel mensen te bevrijden. Maar dat maakt het niet minder erg dat er aan BEIDE (dus niet alleen in het westen) kanten, onschuldige mensen dood gaan door geweld!!! Denk daar maar eens over na, voordat je weer begint te schelden enz.
valt nog mee, als je bedenkt dat er miljoenen met de metro gaanquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:40 schreef ShaoliN het volgende:
45 al. Begint nu toch aardig op te lopen.
Mhoaaa kan me voorstellen dat het moelijk is om niet emotioneel te reageren. Zeker niet als er van die leeghoofden van die domme recactie geven als: weet je wat er elke dag in Irak gebeurt enzo. En dus zelf geen idee hebben dat hun eigen geloofgenoten onschuldige burgers en soldaten die ze bevrijdt hebben opblazen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:45 schreef ImTheBase het volgende:
Iedereen die hier elkaar zit te bashen moeten een keiharde ban voor 48 uur krijgen hier op NWS, jezus discuseer nou eens normaal over dit onderwerp stelletje kleine kleuters!
Volgens mij is dat gebouw vlakbij waar de bus staat. Kijk maar op deze foto achter dat witte bestelbusje. Dezelfde bogen, dezelfde blauwe deur, hetzelfde halve balkonnetje.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:42 schreef Marsepein het volgende:
hoezo is dat egoistisch? het is iets wat de mensen in londen (ook de slachtoffers) zal treffen. Dit is vaak hét probleem wat volgt op een aanslag of oorlog.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:44 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ja, maar het is toch een beetje egoïstisch om hier nu op dit moment over te zeuren. Vind ik!![]()
Je moet niet beginnen over die 100.000'en onschuldigen die omkwamen in Irak of Afrika, dit soort mensen kunnen daar niet mee omgaan en zien alleen datgene wat naast de deur is. Ze maken onderscheid in belang van leed, en zijn derhalve tot opz ekere hoogte racistisch aangelegd omdat ze een prioriteitenlijstje erop nahouden over wat erg is en wat niet. Men is gevoelig voor het ene leed dichtbij, en het ander onschuldige leed laat hen koud. Je triggert dus hiermee hun afgesloten geweten en dat resulteert in aggressieve lompe reactie's.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:43 schreef maniack28 het volgende:
[..]
@Canaris, ik weet niet wat je probleem is, maar waarom onderken je dat er ook dagelijks onschuldige mensen in Irak en Afghanistan omkomen? Je bekijkt het van een kant. De plegers van aanslagen zijn in en in slecht, omdat ze als doel hebben onschuldige mensen te doden. Je vergeet echter dat in een oorlog ook onschuldige mensen omkomen en dat dat ook niet goed te praten is. Je kan het idd niet vergelijken, want het een heeft als doel mensen om te brengen en het ander heeft als doel mensen te bevrijden. Maar dat maakt het niet minder erg dat er aan BEIDE (dus niet alleen in het westen) kanten, onschuldige mensen dood gaan door geweld!!! Denk daar maar eens over na, voordat je weer begint te schelden enz.
Wij horen ze normaal alleen op dinsdag, ik vind ze toch wel opvallend veel vliegen. Maar nu let ik er natuurlijk ook meer op dan anders.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:46 schreef Cici het volgende:
[..]
Elke dinsdag en donderdag vliegen er hier boven Enschede F16's rond.
Heb niet gemerkt of het er meer zijn dan normaal.
(Campus Enschede waar ze altijd overheen vliegen en je geen tv of radio fatsoenlijk kunt beluisteren door het lawaai).
Zo.. Eerste volwassen reactie die ik lees vandaagquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je moet niet beginnen over die 100.000'en onschuldigen die omkwamen in Irak of Afrika, dit soort mensen kunnen daar niet mee omgaan en zien alleen datgene wat naast de deur is. Ze maken onderscheid in belang van leed, en zijn derhalve tot opz ekere hoogte racistisch aangelegd omdat ze een prioriteitenlijstje erop nahouden over wat erg is en wat niet. Men is gevoelig voor het ene leed dichtbij, en het ander onschuldige leed laat hen koud. Je triggert dus hiermee hun afgesloten geweten en dat resulteert in aggressieve lompe reactie's.
Net zoals in Irak en Afghanistan, zijn het waarschijnlijk helemaal geen Irakis of Afghanen die deze aanslagen plegen. Maar gestoorde religieuze fanaten. Deze religieuze idioten maken misbruik van onze westerse vrijheden. Laten we ze die maar gauw ontnemen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:43 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kijken wij nog op omdat er mensen dood gaan door honger?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:48 schreef roxxe het volgende:
[..]
DEZELFDE soort mensen, we kijken hier toch niet meer op als er daar 50 mensen sterven door een bomaanslag?
PEOPLE THIS IS YOUR WAKE UP CALL![]()
De israelische ambassadeur was met Nethanyahu op een conferentie in het Great Eastern hotel, niet ver van Liverpool Street station...quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
He? Wat hebben die er mee te maken dan?![]()
![]()
Klopt. En de bus is dat punt op de 1e foto gepasseerd, immers op de 2e foto kijk je tegen de voorkant van de bus aan, en is hij dus die deur al voorbij gereden (de deur zie je op de 2e foto niet, die zit 'in'het gebouw.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gebouw vlakbij waar de bus staat:
[afbeelding]
Het muffe is, is dat hij wel in veiligheid is gebracht, en de rest van Londen is niet op de hoogte gebracht na de mededeling naar Israelquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:52 schreef remlof het volgende:
[..]
De israelische ambassadeur was met Nethanyahu op een conferentie in het Great Eastern hotel, niet ver van Liverpool Street station...
zie http://www.totallyjewish.com/news/national/?content_id=1053
Daar lijkt het iig wel op, maar de hoek van fotograferen is zo raar, net alsof er vanuit een zijstraat is gefotografeerd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gebouw vlakbij waar de bus staat:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:50 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij horen ze normaal alleen op dinsdag, ik vind ze toch wel opvallend veel vliegen. Maar nu let ik er natuurlijk ook meer op dan anders.
(Oldenzaalse woonwijk waar ze altijd langs vliegen en je geen tv of radio fatsoenlijk kunt beluisteren door het lawaai, ik leef dus enorm met je mee.)
Ten eerste, kan je iets normaler Nederlands typen? Dat leest wat makkelijker, mijn dank is grootquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:49 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Vriend , geloof mij, je kunt met mij een goede boom opzetten over Oorzaak en Gevolg. Over Religieuse vrijheid versus Theokratie , over Islam versus Christendom. Over de Usa en haar buitenlandse beleid
maar niet op basis van jouw polemiek. Niet op deze dag. Niet onder deze omstandigheden
Het is namenlijk absoluut niet belangrijk wat er in afganistaan of Irak gebeurt, waarom , en wanneer.
Vandaag hebben een psychopatische pleuris hufters onschuldige mensen in de dood en ondergang gedreven.
Vandaag hebben een paar lafaards zonder enige legitimatie, mensen vermoord en verminkt.
Kinderen, vrouwen , mannen.
Denk daar maar aan, voordat je weer met je zinloze polemiek komt
juist wel, dat is de oorzaak van dit soort aanslagenquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:49 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Vriend , geloof mij, je kunt met mij een goede boom opzetten over Oorzaak en Gevolg. Over Religieuse vrijheid versus Theokratie , over Islam versus Christendom. Over de Usa en haar buitenlandse beleid
maar niet op basis van jouw polemiek. Niet op deze dag. Niet onder deze omstandigheden
Het is namenlijk absoluut niet belangrijk wat er in afganistaan of Irak gebeurt, waarom , en wanneer.
Vandaag hebben een psychopatische pleuris hufters onschuldige mensen in de dood en ondergang gedreven.
Vandaag hebben een paar lafaards zonder enige legitimatie, mensen vermoord en verminkt.
Kinderen, vrouwen , mannen.
Denk daar maar aan, voordat je weer met je zinloze polemiek komt
ik dacht dat olieprijzen altijd stegen onder invloed van oorlog en dreigen uit het verre oosten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Onder invloed van de aanslag is de olieprijs van $62 (dankzij Hurricane Dennis) naar $57 gegaan.
Hear, hear. Een haarfijna analyse waar ik het gheel mee eens ben.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:44 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Die gasten die aanslagen plegen in het Westen hebben genoeg te vreten, hebben genoeg educatie kunnen krijgen (en de planners hebben dit meestal ook gevolg), arm zijn ze ook niet aangezien wij zo'n mooie verzorgingsstaat hebben. Allemaal flauwekulargumenten van jouw zijde dus.
Owh nee nu ga jij het natuurlijk gooien over de boeg gooien dat deze moslims op deze manier sympathiseren met hun medebroeders in islamitische landen waar hun eigen eigen corrupte leiders de boel hardgrondig al jarenlang de vernielenis in helpen. Daarom helpen ze ook hun medebroeders om die wat sneller de eeuwige jachtvelden te laten bereiken in Irak.![]()
Misschien een idee om dat in de OP te zetten?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:41 schreef cygnusx het volgende:
voor mensen die famillie/vrienden niet kunnen berijken die in london zitten o.i.d.
je kunt bellen naar : 070 348 77 70
voor informatie over de slachtoffers daar.
Daar ben ik zelf ook al achter.... en dat zijn dus de zwakke punte in onze samenlevingquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Je moet niet beginnen over die 100.000'en onschuldigen die omkwamen in Irak of Afrika, dit soort mensen kunnen daar niet mee omgaan en zien alleen datgene wat naast de deur is. Ze maken onderscheid in belang van leed, en zijn derhalve tot opz ekere hoogte racistisch aangelegd omdat ze een prioriteitenlijstje erop nahouden over wat erg is en wat niet. Men is gevoelig voor het ene leed dichtbij, en het ander onschuldige leed laat hen koud. Je triggert dus hiermee hun afgesloten geweten en dat resulteert in aggressieve lompe reactie's.
dan graag wel zonder spelfoutenquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:56 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Misschien een idee om dat in de OP te zetten?
Meestal wel, maar gelukkig is dat niet de enige invloed op de prijs.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ik dacht dat olieprijzen altijd stegen onder invloed van oorlog en dreigen uit het verre oosten.
het is niet zozeer dat we er niet meer van op kijken. Ik denk dat iedereen geshockeerd is wanneer hij/zij hoort van de hongersnoden, de tientalen/honderden/duizenden doden die sterven in een oorlog. Dat een aanslag voor een grotere shock zorgt heeft simpelweg te maken met de inbreuk op ons veilig leventje in het westen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kijken wij nog op omdat er mensen dood gaan door honger?
Maar moeten er dus aanslagen komen om "ons" wakker te maken? Dit is gewoon niet goed te praten, net zo min als de aanslagen in de rest van de wereld. Ik had liever een LiveAid concert van de extremisten gezien om hun problemen onder de aandacht te brengen...
quote:
ze doen het al stukken beter dan vanochtend. Ging eerst met 180 punten omlaag tov gisteren, nu is dat meer rond de 100quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:42 schreef Orcaman1984 het volgende:
Damn beurzen gaan ook hard omlaag! Niet dat dat erg belangrijk is hoor
Je vergeet een hoofdletter aan het begin van de zin en een punt aan het eind van de zin.quote:
Nee hoor, de oorzaak zit in het extremisme dat helaas nog bij de onderontwikkelde moslims zegeviertquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:55 schreef roxxe het volgende:
[..]
juist wel, dat is de oorzaak van dit soort aanslagen
Nee hoor, ik kan gewoon smsen met m'n vrienden in Londen en gelukkig zijn ze okquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:56 schreef cygnusx het volgende:
het hele GSM Netwerk ligt er in london/england uit. vandaar dat vrienden en famillie niet te berijken zijn.
Dit moet even herhaald worden. Ode.quote:Je moet niet beginnen over die 100.000'en onschuldigen die omkwamen in Irak of Afrika, dit soort mensen kunnen daar niet mee omgaan en zien alleen datgene wat naast de deur is. Ze maken onderscheid in belang van leed, en zijn derhalve tot opz ekere hoogte racistisch aangelegd omdat ze een prioriteitenlijstje erop nahouden over wat erg is en wat niet. Men is gevoelig voor het ene leed dichtbij, en het ander onschuldige leed laat hen koud. Je triggert dus hiermee hun afgesloten geweten en dat resulteert in aggressieve lompe reactie's.
Dit soort aanslagen zouden bedoeld moeten zijn voor mensen die tegen de Islam zijn ( dát is de motivatie die ik begrepen heb dat deze groepering(en) hebben ).quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:55 schreef roxxe het volgende:
[..]
juist wel, dat is de oorzaak van dit soort aanslagen
De ongelovige varkens, zoals zij zouden zeggen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:01 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit soort aanslagen zouden bedoeld moeten zijn voor mensen die tegen de Islam zijn ( dát is de motivatie die ik begrepen heb dat deze groepering(en) hebben ).
En dat is aangeboren... opeens was het er omdat mensen daar niks te doen hadden?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:59 schreef STHAJONG het volgende:
[..]
Nee hoor, de oorzaak zit in het extremisme dat helaas nog bij de onderontwikkelde moslims zegeviert![]()
Quot erat demonstrandum dat soort soort zoekt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:00 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Dit moet even herhaald worden. Ode.
en hoe komt dat ze onderontwikkeld zijn?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:59 schreef STHAJONG het volgende:
[..]
Nee hoor, de oorzaak zit in het extremisme dat helaas nog bij de onderontwikkelde moslims zegeviert![]()
Zag die beelden ook net voorbij komen. Inderdaad schokkend om te zien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:57 schreef Ambrosius het volgende:
Schokkende beelden dat reanimeren op Ned.2 net van die man.
dat komt omdat al die hedgefondsen hun aantallen aan het verkopen zijn. De enige reden dat olie zo hoog staat op het moment is door Hedge fondsenquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Onder invloed van de aanslag is de olieprijs van $62 (dankzij Hurricane Dennis) naar $57 gegaan.
Dat is nog maar de vraag. Je creert zo ook een tweestrijd in landen zelf. Je ziet dat ook in dit topic. Je hebt een groep die vrij hardlijnig reageert en die een sterke tegenactie willen. Daarnaast heb je de mensen die stiekem wel mee-sympathiseren en die eigenlijk een heel ander Westen willen dan zoals die nu is. Daarbij vergeten ze wel even dat de vrijheid die ze nu hebben ze wel vergeten kunnen wanneer deze 'broeders' het hier voor het zeggen zouden krijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:53 schreef AirRaid het volgende:
wanneer snapopen die kutmongolen van een terroristen eens dat aanslagen en degelijke geen zin hebben.
Tegen het westen is de motivatie. Ze zetten zich af tegen het westerse beleid en het voeren van oorlogen met Islamitische landen. Als ze goed opgelet hadden, dan hadden ze gezien dat miljoenen mensen in de landen die deze acties ondernemen juist TEGEN een oorlog zijn. Maar die zijn nu (en in het verleden) dus het slachtoffer!!quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:01 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit soort aanslagen zouden bedoeld moeten zijn voor mensen die tegen de Islam zijn ( dát is de motivatie die ik begrepen heb dat deze groepering(en) hebben ).
Sla je nu door of ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:02 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Quot erat demonstrandum dat soort soort zoekt.
Wurg
Uiteraard merken wij daar niets van. 1,385 euro per liter vinden de oliebazen een prima prijs. Maar dat is zwaar offtopic, er zijn doden en veel gewonden gevallenquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Jo kLowJow, mijn berichten worden godverredomme verwijdert terwijl deze zieligerd gewoon doorbleert...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:02 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Wurg
Ophouden nu. Als je geen andere meningen kan tollereren wacht je maar tot je wat bedaard bent.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:02 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Wurg
Dat is ook wel een van de kenmerken van een oorlog he? Dat onschuldigen er slachtoffer van worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:03 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Tegen het westen is de motivatie. Ze zetten zich af tegen het westerse beleid en het voeren van oorlogen met Islamitische landen. Als ze goed opgelet hadden, dan hadden ze gezien dat miljoenen mensen in de landen die deze acties ondernemen juist TEGEN een oorlog zijn. Maar die zijn nu (en in het verleden) dus het slachtoffer!!
Misschien dat er een paar masten uitliggen ivm het uitvallen wat de electriciteit zo her en der, maar er zijn geen noemenswaardige problemen op het GSM net daar. Ik denk eerder dat je tegen het probleem aanloopt dat de halve wereld naar Engeland probeert te bellen en dat daarom de internationale lijnen wat overbelast zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:56 schreef cygnusx het volgende:
het hele GSM Netwerk ligt er in london/england uit. vandaar dat vrienden en famillie niet te berijken zijn.
Nee ik sla niet dorquote:
het is razend druk, we zitten er bovenop, al sinds 11 uur deze ochtend, in de snelheid kunner er inderdaad ook berichten verwijderd worden die konden blijven staan, alvast excusesquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:04 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Jo kLowJow, mijn berichten worden godverredomme verwijdert terwijl deze zieligerd gewoon doorbleert...
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. De mensen die op dit moment tegen het beleid van oorlog e.d. zijn, die willen niet dat het westen wordt overgenomen door de moslims. Die willen vrijheid en gelijkheid, die mensen zijn idealistisch en geloven in een toekomst waarin iedereen met elkaar kan samenleven. Dit idealistische beeld zal echter nooit uitkomen, omdat er altijd mensen zullen zijn die alleen maar om hun eigen "kamp" geven en dus haat en woede in de wereld brengen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:03 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Je creert zo ook een tweestrijd in landen zelf. Je ziet dat ook in dit topic. Je hebt een groep die vrij hardlijnig reageert en die een sterke tegenactie willen. Daarnaast heb je de mensen die stiekem wel mee-sympathiseren en die eigenlijk een heel ander Westen willen dan zoals die nu is. Daarbij vergeten ze wel even dat de vrijheid die ze nu hebben ze wel vergeten kunnen wanneer deze 'broeders' het hier voor het zeggen zouden krijgen.
In Amerika zie je een tegenstelling tussen de bevolking, Spanje heb je het zien gebeuren. Terwijl die vriendelijke broeders wel een sterk front vormen, bestaan wij uit een kamp hard-liners en aan de andere kant een kamp 'softies'. Je zult het zo in Engeland ook gaan zien dat mensen Blair indirect de schuld gaan geven, mocht blijken dat AQ eracht zat. Het ware gevaar wordt zo vermeden en dat is ook wel zo makkelijk. Want zeg nou zelf een discusssie over de vraag hoe de islam zijn plaats kan innemen in de Westerse wereld dat is ook een no-go area. Voor je het weet lig je met een mes op de straat te genieten van het zonnetje....
Bovendien creer ze ook angst onder de bevolking en dat is never nooit goed. Niet goed voor de economie, maar ook niet voor het dagelijkse leven.
.
Onzin! Het is helemaal niet zo simpel als het "ver van mijn bed" principe. Ikzelf vind het net zo erg als onschuldige mensen hier of in Irak doodgaan. Maar in beide landen gaat het vaak om terroristische aanslagen. En het is gewoon dom om te zeggen dat de oorzaak hiervan ligt bij de aanwezigheid van Amerika en bondgenoten in Irak. Zowel in Irak als in Engeland zijn er misdadigers aan het werk die denken een rechtvaariging te vinden voor het vermoorden van onschuldige burgers.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:00 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Dit moet even herhaald worden. Ode.
Misschien omdat ze schijnbaar geen capabele leiders aan de macht kunnen krijgen die hun eigen belangen goed kunnen vertegenwoordigen. Ga nu alsjeblieft niet zo zielig doen dat, dat de schuld van het Westen zou zijn. Komop zegquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:03 schreef roxxe het volgende:
[..]
en hoe komt dat ze onderontwikkeld zijn?![]()
Ja ja, net zoals ze irak binnen zijn gevallen! Hebben het voor het volk kunnen rechtvaardigen door te zeggen dat de wereld moet samenleven en hier democratie voor nodig is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. De mensen die op dit moment tegen het beleid van oorlog e.d. zijn, die willen niet dat het westen wordt overgenomen door de moslims. Die willen vrijheid en gelijkheid, die mensen zijn idealistisch en geloven in een toekomst waarin iedereen met elkaar kan samenleven. Dit idealistische beeld zal echter nooit uitkomen, omdat er altijd mensen zullen zijn die alleen maar om hun eigen "kamp" geven en dus haat en woede in de wereld brengen.
Gelukkig ben ik een idealist![]()
Ja.. sorry, snapte er niks van wat je schreef maar anderen blijkbaar wel en zal het dus wel aan mij liggen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:06 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee ik sla niet dor
Ik wurg ,van de poltike correcte eikels hier, die een Reden , een excuus voor deze daad zoeken .
Pseudo Intelektuele posters, die als Pro Deo Advokaat optreden vor mensen die met de kn ip van hun vinger, hun hele familie uitmoorden.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
niet.... Zij zijn ervan overtuigd dat ze iets goeds doen, zien zelf geen kwaad in hun daden. Probeer iemand die geen kwaad in zijn daden ziet duidelijk te maken dat er daadwerkelijk iets mis met hem is....quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:53 schreef AirRaid het volgende:
wanneer snapopen die kutmongolen van een terroristen eens dat aanslagen en degelijke geen zin hebben.
Madrid ook zoiets. Spitstijd, hè, zoveel mogelijk slachtoffers.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef schorriemor het volgende:
Is het iemand anders al opgevallen dat de aanslagen in de VS rond 8:46 waren en in London rond 8:50? (beide lokale tijd)
Jah alle moslims zijn voor de aanslagen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:03 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Je creert zo ook een tweestrijd in landen zelf. Je ziet dat ook in dit topic. Je hebt een groep die vrij hardlijnig reageert en die een sterke tegenactie willen. Daarnaast heb je de mensen die stiekem wel mee-sympathiseren en die eigenlijk een heel ander Westen willen dan zoals die nu is. Daarbij vergeten ze wel even dat de vrijheid die ze nu hebben ze wel vergeten kunnen wanneer deze 'broeders' het hier voor het zeggen zouden krijgen.
In Amerika zie je een tegenstelling tussen de bevolking, Spanje heb je het zien gebeuren. Terwijl die vriendelijke broeders wel een sterk front vormen, bestaan wij uit een kamp hard-liners en aan de andere kant een kamp 'softies'. Je zult het zo in Engeland ook gaan zien dat mensen Blair indirect de schuld gaan geven, mocht blijken dat AQ eracht zat. Het ware gevaar wordt zo vermeden en dat is ook wel zo makkelijk. Want zeg nou zelf een discusssie over de vraag hoe de islam zijn plaats kan innemen in de Westerse wereld dat is ook een no-go area. Voor je het weet lig je met een mes op de straat te genieten van het zonnetje....
Bovendien creer ze ook angst onder de bevolking en dat is never nooit goed. Niet goed voor de economie, maar ook niet voor het dagelijkse leven.
.
Mee eens. Ook als er geen oorlog in irak was geweest, waren er aanslagen geweest. Bedenk maar eens dat de eerste grote aanslag in de VS plaatsvond vóór de inval in afganistan en irak.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:07 schreef justinkayes het volgende:
[..]
Onzin! Het is helemaal niet zo simpel als het "ver van mijn bed" principe. Ikzelf vind het net zo erg als onschuldige mensen hier of in Irak doodgaan. Maar in beide landen gaat het vaak om terroristische aanslagen. En het is gewoon dom om te zeggen dat de oorzaak hiervan ligt bij de aanwezigheid van Amerika en bondgenoten in Irak. Zowel in Irak als in Engeland zijn er misdadigers aan het werk die denken een rechtvaariging te vinden voor het vermoorden van onschuldige burgers.
Is het jou opgevallen dat dat geen vreemd TRU-complot is, maar dat dat gewoon spitsuur is en dus de tijd dat je de meeste mensen "raakt"quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef schorriemor het volgende:
Is het iemand anders al opgevallen dat de aanslagen in de VS rond 8:46 waren en in London rond 8:50? (beide lokale tijd)
Niet en dat is dus het probleem...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Ja ja, net zoals ze irak binnen zijn gevallen! Hebben het voor het volk kunnen rechtvaardigen door te zeggen dat de wereld moet samenleven en hier democratie voor nodig is.
Maar hoe kun je in godsnaam een democratie door middel van oorlog opleggen???
Krom heel krom!!
het moet verwarrend zijn geweest want klojo begreep mijn post ook niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja.. sorry, snapte er niks van wat je schreef maar anderen blijkbaar wel en zal het dus wel aan mij liggen.
Ik zou het niet politiekcorrect willen noemen wat sommige mensen zeggen.. volgens jou staan ze immers op een lijn met de terroristen (als in verdedigen).
Waar ik het mee eens ben is dat je terrorisme niet kunt uitbannen zonder je kijkt naar de oorzaken. En op dit moment is niemand daar mee bezig... de G8top zoals ik al eerder zei is een aanzet voor een begin van iets goeds... dus is het extra wrang dat het juist vandaag is gebeurd.
goh ....quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef schorriemor het volgende:
Tuurlijk moet je kijken naar de oorzaken. Maar die zijn niet zomaar aan te pakken zonder grote globale structurele en economische veranderingen. Deze zullen nooit plaats kunnen vinden omdat het kwaad al is geschiedt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Waar ik het mee eens ben is dat je terrorisme niet kunt uitbannen zonder je kijkt naar de oorzaken. En op dit moment is niemand daar mee bezig... de G8top zoals ik al eerder zei is een aanzet voor een begin van iets goeds... dus is het extra wrang dat het juist vandaag is gebeurd.
Dat komt omdat ze zich volledig laten leiden door een eeuwenoude religie. Dat komt omdat ze nog steeds de scheiding tussen kerk en staat niet snappen. Dat komt omdat ze blind hun leiders volgen en nooit eens iets aan de kaak stellen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:03 schreef roxxe het volgende:
[..]
en hoe komt dat ze onderontwikkeld zijn?![]()
Maar die oorzaken liggen in onoplosbare conflicten tussen de islam en het westen. Hoe denk je die ooit te verenigen? Zelfs gematigde islamtieten worden slachtoffers van AQ. Kijk maar naar Irak en Saoudi Arabië. Moet het westen dan extreem islamitisch worden om aanslagen te voorkomen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja.. sorry, snapte er niks van wat je schreef maar anderen blijkbaar wel en zal het dus wel aan mij liggen.
Ik zou het niet politiekcorrect willen noemen wat sommige mensen zeggen.. volgens jou staan ze immers op een lijn met de terroristen (als in verdedigen).
Staat nu op de FP.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:56 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Misschien een idee om dat in de OP te zetten?
[edit]Ook op de FP?[/edit]
terrorisme zal nooit stoppen. Ook al wordt er geen aandacht aan gegeven (wat sowieso geen optie is, want dan moet je zoiets als vandaag niet verslaan) Er blijven altijd mensen bestaan die extreme denkbeelden hebben en die willen vechten voor deze denkbeelden. Ze doen het niet om de aandacht, ze doen het om dichter bij hun eigen idealen te komenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:14 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je kijken naar de oorzaken. Maar die zijn niet zomaar aan te pakken zonder grote globale structurele en economische veranderingen. Deze zullen nooit plaats kunnen vinden omdat het kwaad al is geschiedt.
Een manier om terrorisme uit te bannen is door er totaal geen aandacht meer aan te geven in de media! Zo wordt terrorisme niet verspreidt en zullen ze hun doel niet kunnen bereiken!
Maar ook dit is onmogelijk vanwege mediavrijheid. Media wordt als middel gebruikt door terroristen om hun doelen te bereiken.
Bedenk maar eens als er een aanslag gepleegd zou worden en het zou alleen plaatselijk bekend blijven. Dan heeft het terrorisme geen zin.
Zit inderdaad wat in. En vergeet ook niet dat het bij media ook om geld gaat. Steeds meer ook gezien de vele hypes sinds 11 september. De positie die de terroristen innemen is een gunstige voor henzelf.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:14 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je kijken naar de oorzaken. Maar die zijn niet zomaar aan te pakken zonder grote globale structurele en economische veranderingen. Deze zullen nooit plaats kunnen vinden omdat het kwaad al is geschiedt.
Een manier om terrorisme uit te bannen is door er totaal geen aandacht meer aan te geven in de media! Zo wordt terrorisme niet verspreidt en zullen ze hun doel niet kunnen bereiken!
Maar ook dit is onmogelijk vanwege mediavrijheid. Media wordt als middel gebruikt door terroristen om hun doelen te bereiken.
Bedenk maar eens als er een aanslag gepleegd zou worden en het zou alleen plaatselijk bekend blijven. Dan heeft het terrorisme geen zin.
Natuurlijk. wij zijn slim, wij zijn wel toe aan democratie en daar is nooit geweld voor nodig geweest. Dat bewijst WOII wel...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:13 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Niet en dat is dus het probleem...
Aanslag krijgt een gezicht, denk ook wel dat het niet bij deze beelden zal blijven eerlijk gezegd.. Als je weet dat sommige underground-stations erg diep liggen, zal het aantal gewonden/doden nog zeker verdubbelen.quote:
11 voor 9quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef schorriemor het volgende:
Je maakt de assumtie dat men volledig op de hoogte was wat er ging gebeuren. Naar alle waarschijnlijkheid was er een sterk vermoede dat er "iets" ging gebeuren, maar had men geen idee wat. Dit is des te aannemelijker omdat het geen aanslag was op Bibi, maar tegen random publiek.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:54 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Het muffe is, is dat hij wel in veiligheid is gebracht, en de rest van Londen is niet op de hoogte gebracht na de mededeling naar Israel/
Volgens een kennis zijn delen platgelegd om eventuele ontstekingsmechanismen uit te schakelen. Bommen die gekoppeld zijn aan een mobieltje en ontploffen als er naar het nummer gebeld wordt. Of het inderdaad zo is weet ik niet, het is niet gek dat een telefoonnet uitvalt als de halve wereld belt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Misschien dat er een paar masten uitliggen ivm het uitvallen wat de electriciteit zo her en der, maar er zijn geen noemenswaardige problemen op het GSM net daar. Ik denk eerder dat je tegen het probleem aanloopt dat de halve wereld naar Engeland probeert te bellen en dat daarom de internationale lijnen wat overbelast zijn.
ja, we kunnen zeggen wat we willen. Maar het feit is dat we niet weten wat er in de hoofden van terroristen omgaat. We zijn geen van alle wetenschappers/onderzoekers die weten hoe ze dit tegen kunnen gaan. Maar dat vergeten nog al wat mensen hierquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:18 schreef CANARIS het volgende:
denk ik zo
zegt Goddes
en dat denk jij heel erg goed, denk ik
ze tellen nu eerst de gewonden omdat ze voor de doden al niets meer kunnen doen, dus het zal nog wel even duren eer we directe tellingen hebbenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:17 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Aanslag krijgt een gezicht, denk ook wel dat het niet bij deze beelden zal blijven eerlijk gezegd.. Als je weet dat sommige underground-stations erg diep liggen, zal het aantal gewonden/doden nog zeker verdubbelen.
Omdat je een redelijke klap van de molen hebt gehad als je nu al dat soort onzin loopt te spuien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef spinor het volgende:
Waarom worden de conspiracy theories weggehaald? Hier zit een complot achter! (Of fok heeft gewoon nazi-moderators)
dat had volgens mij ook meer te maken met de hoeveelheid puin....quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef tazmanian het volgende:
[..]
ze tellen nu eerst de gewonden omdat ze voor de doden al niets meer kunnen doen, dus het zal nog wel even duren eer we directe tellingen hebben
Kijk maar naar 9-11 toen wisten we maanden later pas concrete cijfers (en daar zijn ze nog niet zeker over)
In New York was het letterlijk een puinhoop...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef tazmanian het volgende:
[..]
ze tellen nu eerst de gewonden omdat ze voor de doden al niets meer kunnen doen, dus het zal nog wel even duren eer we directe tellingen hebben
Kijk maar naar 9-11 toen wisten we maanden later pas concrete cijfers (en daar zijn ze nog niet zeker over)
Omdat we daar TRU voor hebben. Dit zijn gewoon feiten....quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef spinor het volgende:
edit: Ophouden met dat gezeik.
Nee tuurlijk plegen ze geen terrorisme om aandacht te krijgen. Media aandacht is niet hun doel, maar een middel om hun doel te bereiken, dus een middel om hun idealen te behalen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:16 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
terrorisme zal nooit stoppen. Ook al wordt er geen aandacht aan gegeven (wat sowieso geen optie is, want dan moet je zoiets als vandaag niet verslaan) Er blijven altijd mensen bestaan die extreme denkbeelden hebben en die willen vechten voor deze denkbeelden. Ze doen het niet om de aandacht, ze doen het om dichter bij hun eigen idealen te komen
denk ik zo
Jammer alleen dat de tegenpartij zo sterk overtuigd is van hun gelijk en je zult met zo'n houding dan ook gigantisch overlopen worden. Dan ben ik maar geen idealist. Al denk ik dat je idealisme ook op een hele andere manier kunt beleven. Iemand die een land zou willen met alleen maar ongelovigen zou je ook een idealist kunnen noemen. Niet dat ik hier naar streef ofzo, maar het is een voorbeeld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. De mensen die op dit moment tegen het beleid van oorlog e.d. zijn, die willen niet dat het westen wordt overgenomen door de moslims. Die willen vrijheid en gelijkheid, die mensen zijn idealistisch en geloven in een toekomst waarin iedereen met elkaar kan samenleven. Dit idealistische beeld zal echter nooit uitkomen, omdat er altijd mensen zullen zijn die alleen maar om hun eigen "kamp" geven en dus haat en woede in de wereld brengen.
Gelukkig ben ik een idealist![]()
Neh dat is onzin. Ik denk dat alle metrostations allang zijn doorzocht. Daar liggen echt niet nog dik 50 doden ofzo. Je moet soms inderdaad een stukje lopen om boven te komen, maar we zijn inmiddels 5/6 uur verder. Daarbij liggen er geen gewonden of eventueel doden op de trappen enz, maar bij de metro's.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:17 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Aanslag krijgt een gezicht, denk ook wel dat het niet bij deze beelden zal blijven eerlijk gezegd.. Als je weet dat sommige underground-stations erg diep liggen, zal het aantal gewonden/doden nog zeker verdubbelen.
tief eens opquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:21 schreef kenz het volgende:
Misschien
Amsterdam,
Den Haag of
Rotterdam en dan weer
In de bus of
De metro
Wees gewaarschuwd!
en we weten nog niet hoe het in die tunnels is wie weet zijn er wel een paar aan het instorten of staan op instortenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat had volgens mij ook meer te maken met de hoeveelheid puin....
Kleine kans.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:24 schreef tazmanian het volgende:
[..]
en we weten nog niet hoe het in die tunnels is wie weet zijn er wel een paar aan het instorten of staan op instorten
Ja want de enige die hier beter van worden zijn de terroristen. Want hoe zou het komen dat er nu over heel de wereld steeds meer aftakkingen uit de grond ontpoppen van Al-Quaida?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zit inderdaad wat in. En vergeet ook niet dat het bij media ook om geld gaat. Steeds meer ook gezien de vele hypes sinds 11 september. De positie die de terroristen innemen is een gunstige voor henzelf.
Tot nu toe is de boodschap enkel geweest "opzouten uit Irak en Afghanistan". Geloof je werkelijk dat mensen die dit soort logistieke acties op kunnen zetten denken dat met het opblazen van een bus en wat metro's de wereld islamitisch wordt?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:22 schreef -beyond- het volgende:
Nee tuurlijk plegen ze geen terrorisme om aandacht te krijgen. Media aandacht is niet hun doel, maar een middel om hun doel te bereiken, dus een middel om hun idealen te behalen.
Zij willen dat de hele wereld islamitisch wordt net als zij, dat ieder ander denkbeeld uitgeroeid moet worden. En daarvoor moeten ze de aandacht van de hele wereld krijgen.
Laat niets zien op nieuws op radio, en ze blijven radicaal in hun eigen groepje
Ik mag hopen dat degene (terroristen ) die hier bij betrokken waren idd het loodje gelegd hebbenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:25 schreef Des het volgende:
Wat een ellende
Mijn medeleven aan alle gewonden, familie en vrienden van overledenen
Terroristen ga is dood!
Tuurlijk, maar feit is dat je terrorisme nooit zal kunnen uitroeien. Er zullen altijd onderwerpen zijn waarmee bepaalde groeperingen tegen zijn, of idealen die groeperingen hebben. Door de heksenjacht die nu is ontstaan (war against terrorists) maak je het volgens mij alleen maar erger.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:22 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Nee tuurlijk plegen ze geen terrorisme om aandacht te krijgen. Media aandacht is niet hun doel, maar een middel om hun doel te bereiken, dus een middel om hun idealen te behalen.
Zij willen dat de hele wereld islamitisch wordt net als zij, dat ieder ander denkbeeld uitgeroeid moet worden. En daarvoor moeten ze de aandacht van de hele wereld krijgen.
Laat niets zien op nieuws op radio, en ze blijven radicaal in hun eigen groepje
Je verdeelt het erg bekrompen in 2 kampen. Zo zit de wereld echter niet in elkaar. Alleen omdat iemand niet aan de kant staat die om harde tegenmaatregelen en wraak, doet hem nog lang niet staan aan de radicale kant van AQ. Ik heb persoonlijk bijzonder weinig sympathie met religeuzen extremisten die op deze manier te werk gaan, eenzelfde afkeer heb echter ook voor diegene die jaren geleden om wraakoorlog riepen in het M.O. en dit nog steeds als ultieme oplossing zien. Diegene snappen totaal niet dat er geen oorlog te winnen is op deze manier, en als ze mij niet geloven moeten ze rapporten van inlichtingendiensten maar eens bekijken over de werving en de bloei van terreur.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:03 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Scotland yard beweerde van wel dacht ikquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:26 schreef SHERMAN het volgende:
Engelse agent zegt dat ze geen waarschuwing hebben gehad.
Het is net op rtlz in een persvoorlichting.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:27 schreef tazmanian het volgende:
[..]
Scotland yard beweerde van wel dacht ik
Vast niet, als dit via zelfmoord aanslagen gedaan is is er wat dom voetvolk dood. Degene die dit verzonnen hebben zit echt lekker ergens veilig hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:26 schreef tazmanian het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat degene (terroristen ) die hier bij betrokken waren idd het loodje gelegd hebben![]()
Nog zo'n fijne symphatisant. Jou lijkt het wel lekker om onder een moslim-regime te leven? Mag ik Iran aanraden? Vet gezelligquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:23 schreef Pinobot het volgende:
You Shall Reap What You Sow
Bronnen graag?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:25 schreef robh het volgende:
[..]
Tot nu toe is de boodschap enkel geweest "opzouten uit Irak en Afghanistan". Geloof je werkelijk dat mensen die dit soort logistieke acties op kunnen zetten denken dat met het opblazen van een bus en wat metro's de wereld islamitisch wordt?
maar de hoeveelheid puin zal zeer ws minder zijn dan bij 2 gebouwen van .... hoe hoog waren ze?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:24 schreef tazmanian het volgende:
[..]
en we weten nog niet hoe het in die tunnels is wie weet zijn er wel een paar aan het instorten of staan op instorten
wat zou je denken dat hier geen puin ligt? het is natuurlijk een en al beton qua metro-stations..quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat had volgens mij ook meer te maken met de hoeveelheid puin....
Maar 'dankzij' de puinhoop aldaar is men toch wat beter gaan opletten. We zullen niet alles weten wat er besproken wordt om de veiligheid te vergroten en dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
In New York was het letterlijk een puinhoop...
Ben ik eens met je! maar dan nog elke 1 dode burger is er 1 teveelquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:28 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
maar de hoeveelheid puin zal zeer ws minder zijn dan bij 2 gebouwen van .... hoe hoog waren ze?
ik denk dat we het daar allemaal over eens zijnquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:29 schreef tazmanian het volgende:
[..]
Ben ik eens met je! maar dan nog elke 1 dode burger is er 1 teveel
Precies: Een grote parkeerplaats van Islamabad tot Casablanca en van Instanbul tot Jemen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:23 schreef Pinobot het volgende:
You Shall Reap What You Sow
Terorristisch geweld valt niet te bestrijden door met de plegers te onderhandelen. Willen ze ook helemaal niet. Als ze van de Afghanistan/Irak smoes af zijn, verzinnen onze Bin Ladens wel weer iets anders om onschuldigen te vermoorden.quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:28 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Nog zo'n fijne symphatisant. Jou lijkt het wel lekker om onder een moslim-regime te leven? Mag ik Iran aanraden? Vet gezelligKijken hoelang jij het daar met je Westerse levenswijze volhoudt.
Dit geblaat hebben we al genoeg had in de voorgaande aflevering van dit topic... ik zou graag zien dat deze haatdragende nonsens wordt aangepakt...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:30 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Precies: Een grote parkeerplaats van Islamabad tot Casablanca en van Instanbul tot Jemen.![]()
Dan gaan ze met terugwerkende kracht alle gestorven mensen wreken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:31 schreef klez het volgende:
[..]
Terorristisch geweld valt niet te bestrijden door met de plegers te onderhandelen. Willen ze ook helemaal niet. Als ze van de Afghanistan/Irak smoes af zijn, verzinnen onze Bin Ladens wel weer iets anders om onschuldigen te vermoorden.
dat hebben ze toch geprobeerd?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:29 schreef Kaalhei het volgende:
Alle moslims terug naar hun landen, hekje erom. Klaar, geen problemen meer.
Ik snap je onderbouwing en respecteer jouw meningquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:22 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de tegenpartij zo sterk overtuigd is van hun gelijk en je zult met zo'n houding dan ook gigantisch overlopen worden. Dan ben ik maar geen idealist. Al denk ik dat je idealisme ook op een hele andere manier kunt beleven. Iemand die een land zou willen met alleen maar ongelovigen zou je ook een idealist kunnen noemen. Niet dat ik hier naar streef ofzo, maar het is een voorbeeld.
En natuurlijk geef ik zo af en toe een zwart-wit beeld, maar soms is dat gewoon nodig om de problemen onder de aandacht te krijgen. Je kunt wel alles kapot gaan nuanceren, maar dan is het enigste wat overblijft verwarring en daar heeft niemand wat aan.
mee eens. Ze zullen pas stoppen wanneer ze in hun ogen hun doel hebben bereikt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:31 schreef klez het volgende:
[..]
Terorristisch geweld valt niet te bestrijden door met de plegers te onderhandelen. Willen ze ook helemaal niet. Als ze van de Afghanistan/Irak smoes af zijn, verzinnen onze Bin Ladens wel weer iets anders om onschuldigen te vermoorden.
Dat is iets wat jij maar wat graag wil geloven in alle dramatiek. De verklaring die gegeven is van die website (die AQ-Europa subgroep die door de NOS en Spiegel qequote is) maakt echter expliciet de wens van terugtrekking uit Afghanistan en Irak kenbaar, zoals dit ook al zo vaak door Bin Laden geeist is (net zoals een oplossing voor Israel/Palestina), zonder iets van een Islamitische dominantie aan te halen die in het Westen voltooid moet worden. Die praat komt vooral uit de koker van Bush&co en een enkeling met een Islam-kuisvaart-missie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:28 schreef klez het volgende:
[..]
Bronnen graag?
Geweld door moslimextremisten is iets waar bijna alle werelddelen last van hebben. Ten tijde van 9-11was Irak noch Afghanistan bevrijd. Ze verklaren zelf luid en duidelijk vernietiging van het westen op het oog te hebben.
Dat lijkt me ook iets te makkelijk vind je niet. Je kunt niet mensen die hier hun best doen om mee te draaien zomaar het land uitschoppen. Ik wil best met je meegaaan op strengere maatregelen tegen individuen die het hier verpesten. Ben ook voor afschaffing van het dubbele paspoort. Je zult toch moeten kiezen: Nederlander of Marokkaan/Turk etc.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:29 schreef Kaalhei het volgende:
Alle moslims terug naar hun landen, hekje erom. Klaar, geen problemen meer.
Denk niet dat het smoezen zijn... het zijn alleen directe bewijzen (in hun ogen) dat het westen uit is op vernietiging van hun ideaal. Als zij hun zin krijgen met Irak en Afghanistan dan zullen ze gewoon doorgaan waar ze daarvoor mee bezig waren.. Amerika aanvallen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:31 schreef klez het volgende:
[..]
Oh ze lopen dus met een etiket op hun hoofd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:34 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dit gaat niet om moslims. dit gaat om terroristen.
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:37 schreef mic_forever het volgende:
is er nou ook aan aanslag in Schotland? bij dat G8 gebeuren?
hoezo?>quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:37 schreef mic_forever het volgende:
is er nou ook aan aanslag in Schotland? bij dat G8 gebeuren?
djeezquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:35 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh ze lopen dus met een etiket op hun hoofd.
wat jij doet is:quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:35 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh ze lopen dus met een etiket op hun hoofd.
Die strijd is een farce, symboliek en contraproductief. Wanneer gaan jullie dat eens begrijpenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:37 schreef flutterbye het volgende:
En ik hoop dat er mensen zijn die de moed niet opgeven in de strijd tegen het terrorisme.
inderdaad. de war against terrorists van bush is alleen maar voor zijn ego. want hij weet zelf ook dat het niets uithaalt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Die strijd is een farce, symboliek en contraproductief. Wanneer gaan jullie dat eens begrijpen
jawel... in de ogen van mensen als Lionguy en Kaalhei wel. Dat delen ze met de extremisten.. dat ze een bepaalde overtuiging hebben waar ze diep in geloven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
wat jij doet is:
deze terrorist is moslim
een moslim is een terrorist.
dat klopt natuurlijk niet
dat vind ik toch wel erg mooi gezegdquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat betreft de slachtoffers, nabestaanden maar eigenlijk heel het land, veel sterkte.
Al-Qaeda en zijn aanhang zijn allemaal geestesziek. Dat je een geloof belijdt, ok, maar probeer niet andere mensen naar de andere wereld te helpen omdat ze een andere cultuur/geloof hebben. Maar het schijnt Al-Qaeda niet te deren: hun doel is om zoveel mogelijk mensen naar de andere wereld te helpen en ze bereiden aanslagen voor om ze uit te voeren op een tijdstip waarop het niet hoefde (de ochtendspits).![]()
![]()
![]()
Juist op het moment dat de wereld denkt dat Al-Qaeda teruggedrongen wordt, wordt er weer een aanslag gepleegd. Het blijft maar een gebed zonder einde.
Ja, prachtig die westerse domheid.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Juist op het moment dat de wereld denkt dat Al-Qaeda teruggedrongen wordt, wordt er weer een aanslag gepleegd.
Omdat de IRA dit nooit zou doen. Alleen in naam van de Islam kan zoiets gedaan worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:41 schreef BaajGuardian het volgende:
ooit eraangedacht dat het net zo goed niet al qaeda kan zijn , waarom is alles altijd af te schuifen op een niet bestaande organisatie , lekker intelligent iedereen , schaapjes anyone?
en nu iedereen snel instemmen met veiligheid voor privacy he
yeah sure. Bush deed het allemaal zelf zekerquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:41 schreef BaajGuardian het volgende:
ooit eraangedacht dat het net zo goed niet al qaeda kan zijn , waarom is alles altijd af te schuifen op een niet bestaande organisatie , lekker intelligent iedereen , schaapjes anyone?
Kan een mod dit soort uitspraken a.u.b. wegeditten en de posters ervan permanent van Fok bannen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:42 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Ja, prachtig die westerse domheid.
Is wel te zien aan welke kant jij staat, vuile hond.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Die strijd is een farce, symboliek en contraproductief. Wanneer gaan jullie dat eens begrijpen
Ja, daar dacht ik aan... totdat meerdere bronnen begonnen te melden dat het toch waarschijnlijk uit die hoek kwam.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat is er mis mee knul.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:43 schreef Jalu het volgende:
[..]
Kan een mod dit soort uitspraken a.u.b. wegeditten en de posters ervan permanent van Fok bannen?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:40 schreef goddess-in-heaven het volgende:
inderdaad. de war against terrorists van bush is alleen maar voor zijn ego. want hij weet zelf ook dat het niets uithaalt.
Dat is jouw mening, die overigens nergens op gebaseerd is omdat het niet in de praktijk gebracht is. Terreur valt in ieder geval ook niet op jouw manier met geweld te bestijden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:31 schreef klez het volgende:
[..]
Mooi.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Retorische vragen wens ik niet te beantwoorden.
Uiteindelijk draait het om ego. Dat iedereen zegt: 'Nou, die Bush is een goeie. Zo'n president hebben we nog nooit gehad.'quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
![]()
He ja, daar gaat het om. Niet om geld, macht, of andere praktische voordelen, maar om hoe blij hij is als hij in de spiegel kijkt.
Nee hoor. Ik heb geen holmaat, in tegenstelling tot jij, vieze Osama adept.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:45 schreef Internationalist het volgende:
[..]
'You're either with or against us ' Probeer jij nu ook al je holmaat na te blaten![]()
Wat mij betreft is de tijd ook rijp voor een breed offensief tegen alle vormen van (moslim)extremisme.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:46 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik voorzie een nieuwe oorlog tegen Iran... Dit keer met veel meer steun dan bij Irak
We zijn inmiddels al in een stadium beland dat élke zichzelf respecterende terroristengroep roept dat het gelieerd is aan al-qaeda. En de mensen die dat zeggen geloven we dan meteen op hun woord.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:44 schreef Tarot het volgende:
Ja, daar dacht ik aan... totdat meerdere bronnen begonnen te melden dat het toch waarschijnlijk uit die hoek kwam.
En dan te bedenken dat Nederland ook nog een berg van dit soort mensen wonen, al dan niet in de illigaliteitquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Al-Qaeda en zijn aanhang zijn allemaal geestesziek.
Niet doen. Ergens bang voor zijn is niet nodig.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef Halinalle het volgende:
Ik ben bang dat iets op deze schaal ook vroeg of laat in Nederland gaat gebeuren.
offensief is extremismequote:Op donderdag 7 juli 2005 16:47 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de tijd ook rijp voor een breed offensief tegen alle vormen van (moslim)extremisme.
Ja dat roepen ze in alle landen sinds 9/11quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef Halinalle het volgende:
Ik ben bang dat iets op deze schaal ook vroeg of laat in Nederland gaat gebeuren.
Nee, niet elke moslim is terrorist. Maar tegenwoordig is wel zowat elke terrorist moslim. Dat geeft ook te denken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
wat jij doet is:
deze terrorist is moslim
een moslim is een terrorist.
dat klopt natuurlijk niet
Alleen in naam van de Islamquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat de IRA dit nooit zou doen. Alleen in naam van de Islam kan zoiets gedaan worden.
Zie, mensen zeggen wel, als religie er niet was, dan hadden die beste mensen wel iets anders gevonden om over te zeuren en bomaanslagen te plegen, maar FEIT blijft dat religie een van de grootste aanwakkeringen van haat is in de historie van de wereld.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:47 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de tijd ook rijp voor een breed offensief tegen alle vormen van (moslim)extremisme.
Fear is the path to the dark sidequote:Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef Halinalle het volgende:
Jij bent echt ... ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb geen holmaat, in tegenstelling tot jij, vieze Osama adept.
Vraagje; Ruk je je ook af bij de beelden van opgeblazen westerlingen?
Onzin. Het opblazen van onschuldige burgers op weg naar hun werk in de metro, DAT is extremisme. Het opruimen van alle extremisten is gerechtigheid.quote:
Bron?quote:en dit is precies wat de G8 willen , toeval?
jah, de ETA is ook moslim geworden was gister op het nieuws.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:49 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, niet elke moslim is terrorist. Maar tegenwoordig is wel zowat elke terrorist moslim. Dat geeft ook te denken.
Daarom ga ik uit van moslims. Die hadden nog een appeltje te schillen met GB vanwege de Irak oorlog. Niet dat ik dat snap want in Irak gaan Britten wel degelijk over het algemeen erg goed om met de Iraakse bevolking.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De Ira heeft toch ook geen echte aanleiding op dit moment.
Immer die Judenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:45 schreef BaajGuardian het volgende:
waarom IRA? , wat dacht je van Mossad.
Ach, deze die 10 broekpoepers met rotjes in Spanje. Voornamlijke slapende tegenwoordig, net als IRA.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, de ETA is ook moslim geworden was gister op het nieuws.![]()
Omdat ik mij afvraag hoe ver zijn liefde voor anti westerse aanslagen gaat?quote:
Het is verrekte jammer dat ik hier geen mod of fa ben, wmb had je een enkele reis richting Allah mogen krijgen . Idioot.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Alleen in naam van de Islamsukkel
in naam van Amerika of het germaanse rijk zijn veel ergere dingen gebeurt om maar even wat te noemen.
Kijk eens in de moskeeen.....quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:53 schreef delphiro het volgende:
en hoe stel je je een breed offensief voor??
er is geen oorlog tegen terrorisme mogelijk dat is nu wel bewezen. Dit soort aanslagen kan je met de beste wil niet voorkomen. Er blijven altijd laffe malloten rondlopen en anoniem blijven ze ook wel. Probeer ze maar eens te vinden tussen de 7.000.000 inwoners van bv Londen.
Dus moeten we maar niets meer doen? Als Iran aantoonbaar een broeinest is voor extremisme, heb ik er geen enkele moeite mee als de bevolking daar bevrijd wordt van dat extremistische regime.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:53 schreef delphiro het volgende:
en hoe stel je je een breed offensief voor??
er is geen oorlog tegen terrorisme mogelijk dat is nu wel bewezen. Dit soort aanslagen kan je met de beste wil niet voorkomen. Er blijven altijd laffe malloten rondlopen en anoniem blijven ze ook wel. Probeer ze maar eens te vinden tussen de 7.000.000 inwoners van bv Londen.
aan je reactie te zien , wie is hier nu de idioot?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is verrekte jammer dat ik hier geen mod of fa ben, wmb had je een enkele reis richting Allah mogen krijgen . Idioot.
Ik ga er niet eens op in.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Omdat ik mij afvraag hoe ver zijn liefde voor anti westerse aanslagen gaat?
Goh en aan wie ligt dat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat wordt 'leuk', na deze dag zal iedereen met meer vooroordelen komen over islamieten.![]()
Dat extremistische regime daar is net democratisch gekozen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:54 schreef Jalu het volgende:
Dus moeten we maar niets meer doen? Als Iran aantoonbaar een broeinest is voor extremisme, heb ik er geen enkele moeite mee als de bevolking daar bevrijd wordt van dat extremistische regime.
alleen de terroristen die in het nieuws komen. Er zijn genoeg christelijke terroristen, alleen worden die niet gelijk als zodanig bestempeld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:49 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, niet elke moslim is terrorist. Maar tegenwoordig is wel zowat elke terrorist moslim. Dat geeft ook te denken.
Idd, het heeft alle kenmerken daarvanquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:56 schreef dont_do_llamas het volgende:
stelletje k*****lijers hier die deze aanslagen goed proberen te praten.
vuile honden.
het is gewoon een laffe (typisch islamitisch dus) daad.
Het is ziek om te verwijzen naar dingen die andere landen ooit hebben gedaan..quote:en dan ook nog er begrip voor tonen en dingen zeggen van "westerse domheid" enzo. gvd. wat leven er toch een hoop randdebielen op deze wereld. het zijn gewoon onschuldigen die er totaal nix mee te maken hebben hier.
Er zijn er ook genoeg hier die denken dat het zielige mensen zijn, deze terorristen, en dat alle ellende waar zij tegen "protesteren" de schuld van het westen is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar wat ik bedoel is dat je niet de islam de schuld moet geven, maar de echte daders. Er zijn genoeg moslims die deze actie meteen af zullen keuren.
De kortzichtigheid van sommige mensen.quote:
Iran is geen democratie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:57 schreef robh het volgende:
[..]
Dat extremistische regime daar is net democratisch gekozen.
Trek lering uit Irak en Afghanistan, kijk hoe geweldig het daar nu gaat en stoot je geen 3e keer aan dezelfde steen lijkt me.
dit tel ik mee als een reden om extremistische moslim te worden. Stel jezelf eens voor als moslim, altijd weer die vooroordelen om een paar `geloofsgenoten' van >1 miljard?? zo laf zijn om dit soort aanslagen te plegen. Als ik jou telkens vertel dat je niks waard bent, dat je soortgenoten terorristen zijn dan ga je in geloven (zeker in de puberteit) en is de drempel naar extremisme veel lager. Ik vind dit soort generaliserende uitspraken ook erg dom. Het wakkert de oorlog eerder aan dan dat het werkt aan een oplossing.quote:Nee, niet elke moslim is terrorist. Maar tegenwoordig is wel zowat elke terrorist moslim. Dat geeft ook te denken.
En waarom niet?quote:
Haha inderdaad, mooi antwoordquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
De kortzichtigheid van sommige mensen.
Dat ligt aan de moslimextremisten en niet aan de moslims zelf!!! Zelfde met Lonsdale-jongeren. Een bepaalde groep met Lonsdale-kleding is extreem-rechts en nu is ineens iedere jongere met Lonsdale-kleding extreem rechts. Alles wordt altijd zo gegeneraliseerd zeg...quote:
Er zijn er ook genoeg die vanavond een feestje hebben. Het zal wel weer dolle pret zijn onder de NLse moslims. Anders kijk maar eens op de fora van Maroc.nl en van Maghreb.nl dan krijg je een goed beeld hoe men erover denkt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar wat ik bedoel is dat je niet de islam de schuld moet geven, maar de echte daders. Er zijn genoeg moslims die deze actie meteen af zullen keuren.
Niet als daar honderduizenden onschuldige doden bij vallen die niet in het hokje extremisme passen. Dan is er sprake van moord of genocide die schrikbarend veel raakvlakken hebben met burgerterreur van religieus fanatisme.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:51 schreef Jalu het volgende:
Het opruimen van alle extremisten is gerechtigheid.
Noem er eens een paar die nu op het moment flink bezig zijn?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:57 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
alleen de terroristen die in het nieuws komen. Er zijn genoeg christelijke terroristen, alleen worden die niet gelijk als zodanig bestempeld.
Nee jongetje, het zijn extremistische moslims die er voor zorgen dat de islam straks wereldwijd een bedreigde godsdienst zal worden. Of dat terecht is, is een tweede, maar het zal wel gebeuren...quote:
erg gezellig , maar het is ook wel te zien wie hier extremistisch van wordenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:58 schreef TheVotary het volgende:
Je ziet hier op Fok wel mooi die tweespalt waar ik het eerder voor had. Terrorisme speelt dus ook de eigen bevolking tegen elkaar op. Het wordt hier immer met de post steeds gezelliger!![]()
Er al eens aan gedacht dat terrorisme misschien wel eens inherent zou kunnen zijn aan de religie?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:58 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat ligt aan de moslimextremisten en niet aan de moslims zelf!!! Zelfde met Lonsdale-jongeren. Een bepaalde groep met Lonsdale-kleding is extreem-rechts en nu is ineens iedere jongere met Lonsdale-kleding extreem rechts. Alles wordt altijd zo gegeneraliseerd zeg...![]()
toch heeft hij wel een beetje gelijk. Hoeveel procent van de wereldbevolking is moslim? Volgens mij een groot deel. Dus de kans dat een terrorist (die terroriseert vanwege zijn geloofsovertuiging) een moslim is. Daarentegen zullen er netzoveel christelijke terroristen zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:58 schreef delphiro het volgende:
[..]
dit tel ik mee als een reden om extremistische moslim te worden. Stel jezelf eens voor als moslim, altijd weer die vooroordelen om een paar `geloofsgenoten' van >1 miljard?? zo laf zijn om dit soort aanslagen te plegen. Als ik jou telkens vertel dat je niks waard bent, dat je soortgenoten terorristen zijn dan ga je in geloven (zeker in de puberteit) en is de drempel naar extremisme veel lager. Ik vind dit soort generaliserende uitspraken ook erg dom. Het wakkert de oorlog eerder aan dan dat het werkt aan een oplossing.
de G8quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:00 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Noem er eens een paar die nu op het moment flink bezig zijn?
Trap daar nu niet in..ik wilde een soortgelijke reactie posten. Zij gaat nu zeggen Bush&co of iets in die geest.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:00 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Noem er eens een paar die nu op het moment flink bezig zijn?
ik meen toch regelmatig iets op het nieuws te zien van zelfmoord aanslagen in Irak op iraakse burgers/politieagenten die in de meeste gevallen gewoon moslim zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:59 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die vanavond een feestje hebben. Het zal wel weer dolle pret zijn onder de NLse moslims. Anders kijk maar eens op de fora van Maroc.nl en van Maghreb.nl dan krijg je een goed beeld hoe men erover denkt.
Is het misschien aan je voorbij gegaan dat er alleen grote aanslagen op mensenmassa's door moslims worden gepleegd in de Westerse wereld? Om nog maar te zwijgen van het vermoorden van van Gogh en het bedreigen van NLse politici door moslims...
Dan krijg je een goed beeld hoe de mensen op het forum daar denken, niet hoe de gehele islamitische bevolking erover denkt.... weer een generalisatie...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:59 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die vanavond een feestje hebben. Het zal wel weer dolle pret zijn onder de NLse moslims. Anders kijk maar eens op de fora van Maroc.nl en van Maghreb.nl dan krijg je een goed beeld hoe men erover denkt.
Is het misschien aan je voorbij gegaan dat er alleen grote aanslagen op mensenmassa's door moslims worden gepleegd in de Westerse wereld? Om nog maar te zwijgen van het vermoorden van van Gogh en het bedreigen van NLse politici door moslims...
Deze Islamitische groep heeft niet alleen de aanslagen gereclameerd maar heeft gedreigd om meerdere landen doelwit te laten worden, als ze niet hun troepen uit Irak en Afghanistan terugtrekken, in het bijzonder Denemarken en Italie.quote:....Ce groupe islamiste a non seulement revendiqué en ces termes les attentats, mais a menacé de s'attaquer à d'autres pays européens, s'ils ne retiraient pas leurs troupes d'Irak et d'Afghanistan, citant notamment le Danemark et l'Italie.
De IRA heeft elke betrokkenheid in welke mate dan ook ontkend.quote:l'IRA (Armée républicaine irlandaise) a affirmé n'avoir «aucun rapport quel qu'il soit» avec les explosions.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |