goh ....quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef schorriemor het volgende:
Is het iemand anders al opgevallen dat de aanslagen in de VS rond 8:46 waren en in London rond 8:50? (beide lokale tijd)
Tuurlijk moet je kijken naar de oorzaken. Maar die zijn niet zomaar aan te pakken zonder grote globale structurele en economische veranderingen. Deze zullen nooit plaats kunnen vinden omdat het kwaad al is geschiedt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Waar ik het mee eens ben is dat je terrorisme niet kunt uitbannen zonder je kijkt naar de oorzaken. En op dit moment is niemand daar mee bezig... de G8top zoals ik al eerder zei is een aanzet voor een begin van iets goeds... dus is het extra wrang dat het juist vandaag is gebeurd.
Dat komt omdat ze zich volledig laten leiden door een eeuwenoude religie. Dat komt omdat ze nog steeds de scheiding tussen kerk en staat niet snappen. Dat komt omdat ze blind hun leiders volgen en nooit eens iets aan de kaak stellen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:03 schreef roxxe het volgende:
[..]
en hoe komt dat ze onderontwikkeld zijn?![]()
Maar die oorzaken liggen in onoplosbare conflicten tussen de islam en het westen. Hoe denk je die ooit te verenigen? Zelfs gematigde islamtieten worden slachtoffers van AQ. Kijk maar naar Irak en Saoudi Arabië. Moet het westen dan extreem islamitisch worden om aanslagen te voorkomen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja.. sorry, snapte er niks van wat je schreef maar anderen blijkbaar wel en zal het dus wel aan mij liggen.
Ik zou het niet politiekcorrect willen noemen wat sommige mensen zeggen.. volgens jou staan ze immers op een lijn met de terroristen (als in verdedigen).
Waar ik het mee eens ben is dat je terrorisme niet kunt uitbannen zonder je kijkt naar de oorzaken. En op dit moment is niemand daar mee bezig... de G8top zoals ik al eerder zei is een aanzet voor een begin van iets goeds... dus is het extra wrang dat het juist vandaag is gebeurd.
Staat nu op de FP.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:56 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Misschien een idee om dat in de OP te zetten?
[edit]Ook op de FP?[/edit]
terrorisme zal nooit stoppen. Ook al wordt er geen aandacht aan gegeven (wat sowieso geen optie is, want dan moet je zoiets als vandaag niet verslaan) Er blijven altijd mensen bestaan die extreme denkbeelden hebben en die willen vechten voor deze denkbeelden. Ze doen het niet om de aandacht, ze doen het om dichter bij hun eigen idealen te komenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:14 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je kijken naar de oorzaken. Maar die zijn niet zomaar aan te pakken zonder grote globale structurele en economische veranderingen. Deze zullen nooit plaats kunnen vinden omdat het kwaad al is geschiedt.
Een manier om terrorisme uit te bannen is door er totaal geen aandacht meer aan te geven in de media! Zo wordt terrorisme niet verspreidt en zullen ze hun doel niet kunnen bereiken!
Maar ook dit is onmogelijk vanwege mediavrijheid. Media wordt als middel gebruikt door terroristen om hun doelen te bereiken.
Bedenk maar eens als er een aanslag gepleegd zou worden en het zou alleen plaatselijk bekend blijven. Dan heeft het terrorisme geen zin.
Zit inderdaad wat in. En vergeet ook niet dat het bij media ook om geld gaat. Steeds meer ook gezien de vele hypes sinds 11 september. De positie die de terroristen innemen is een gunstige voor henzelf.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:14 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je kijken naar de oorzaken. Maar die zijn niet zomaar aan te pakken zonder grote globale structurele en economische veranderingen. Deze zullen nooit plaats kunnen vinden omdat het kwaad al is geschiedt.
Een manier om terrorisme uit te bannen is door er totaal geen aandacht meer aan te geven in de media! Zo wordt terrorisme niet verspreidt en zullen ze hun doel niet kunnen bereiken!
Maar ook dit is onmogelijk vanwege mediavrijheid. Media wordt als middel gebruikt door terroristen om hun doelen te bereiken.
Bedenk maar eens als er een aanslag gepleegd zou worden en het zou alleen plaatselijk bekend blijven. Dan heeft het terrorisme geen zin.
Natuurlijk. wij zijn slim, wij zijn wel toe aan democratie en daar is nooit geweld voor nodig geweest. Dat bewijst WOII wel...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:13 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Niet en dat is dus het probleem...
Aanslag krijgt een gezicht, denk ook wel dat het niet bij deze beelden zal blijven eerlijk gezegd.. Als je weet dat sommige underground-stations erg diep liggen, zal het aantal gewonden/doden nog zeker verdubbelen.quote:
11 voor 9quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:09 schreef schorriemor het volgende:
Is het iemand anders al opgevallen dat de aanslagen in de VS rond 8:46 waren en in London rond 8:50? (beide lokale tijd)
Je maakt de assumtie dat men volledig op de hoogte was wat er ging gebeuren. Naar alle waarschijnlijkheid was er een sterk vermoede dat er "iets" ging gebeuren, maar had men geen idee wat. Dit is des te aannemelijker omdat het geen aanslag was op Bibi, maar tegen random publiek.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:54 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Het muffe is, is dat hij wel in veiligheid is gebracht, en de rest van Londen is niet op de hoogte gebracht na de mededeling naar Israel/
Volgens een kennis zijn delen platgelegd om eventuele ontstekingsmechanismen uit te schakelen. Bommen die gekoppeld zijn aan een mobieltje en ontploffen als er naar het nummer gebeld wordt. Of het inderdaad zo is weet ik niet, het is niet gek dat een telefoonnet uitvalt als de halve wereld belt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Misschien dat er een paar masten uitliggen ivm het uitvallen wat de electriciteit zo her en der, maar er zijn geen noemenswaardige problemen op het GSM net daar. Ik denk eerder dat je tegen het probleem aanloopt dat de halve wereld naar Engeland probeert te bellen en dat daarom de internationale lijnen wat overbelast zijn.
ja, we kunnen zeggen wat we willen. Maar het feit is dat we niet weten wat er in de hoofden van terroristen omgaat. We zijn geen van alle wetenschappers/onderzoekers die weten hoe ze dit tegen kunnen gaan. Maar dat vergeten nog al wat mensen hierquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:18 schreef CANARIS het volgende:
denk ik zo
zegt Goddes
en dat denk jij heel erg goed, denk ik
ze tellen nu eerst de gewonden omdat ze voor de doden al niets meer kunnen doen, dus het zal nog wel even duren eer we directe tellingen hebbenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:17 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Aanslag krijgt een gezicht, denk ook wel dat het niet bij deze beelden zal blijven eerlijk gezegd.. Als je weet dat sommige underground-stations erg diep liggen, zal het aantal gewonden/doden nog zeker verdubbelen.
Omdat je een redelijke klap van de molen hebt gehad als je nu al dat soort onzin loopt te spuien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef spinor het volgende:
Waarom worden de conspiracy theories weggehaald? Hier zit een complot achter! (Of fok heeft gewoon nazi-moderators)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |