bron: formule1.infoquote:Mosley zinspeelt op zware straffen
FIA-voorzitter Max Mosley dreigt de zeven Michelin-teams zwaar te bestraffen voor de gebeurtenissen in de Grand Prix van Amerika. De coureurs op Frans racerubber stuurden na de opwarmronde en masse de pit in en gaven op.
De Engelsman zegt in het gezaghebbende Britse dagblad The Guardian dat hij het gevoel heeft dat de gebeurtenissen rond de Michelin-banden zijn overdreven, dat het debacle met opzet is gecreëerd en dat hij hiervoor het liefst schorsingen zou uitdelen.
Maar Mosley zegt in de krant te beseffen dat schorsingen het einde van de Formule 1 zouden kunnen betekenen: ,,Zelfs al zou ik schorsingen willen opleggen, dan is het niet waarschijnlijk dat de andere twintig leden daarmee zullen instemmen. Ik kan er niet goed tegen dat er zo met mij wordt gesold.'' Mogelijk besluit het Hof van Beroep komende woensdag tot hoge boetes, of eventueel puntenvermindering bij de constructeurs.
Mosley haalt in The Guardian uit naar Minardi-teambaas Paul Stoddart, die herhaaldelijk op het vertrek van Mosley heeft aangedrongen. ,,Paul is een triest geval. Hij is zeker vergeten om zijn medicijnen te slikken.'' De FIA-voorzitter zegt te verwachten dat de gebeurtenissen van Indianapolis zich niet zo snel weer zullen voordoen. Zo vreest hij geen boycot of staking. ,,Als de teams gaan staken, dan benadelen ze daar vooral zichzelf mee. Ik maak mij geen zorgen.''
Het komt er dus op neer dat ze bocht 13 (met nieuwe asfaltlaag die afgeschraapt is tbv de grip, en dus niet te vergelijken was met die van vorig jaar) helemaal verkeerd hebben ingeschat, maar ook dat ze geen mogelijkheid hebben gehad om er te testen, terwijl al van de Indy 500 bekend was dat die bocht erg extreem was voor de banden.quote:"Michelin has completed its investigations concerning the tyres used at Indianapolis and has communicated the results of these investigations to its partner teams," the statement said. "The tyres were not intrinsically flawed, but were insufficiently suited to the extreme racing conditions encountered through Turn 13 of the Indianapolis circuit this year. Given the evolutions concerning the cars' aerodynamics, the regulations which govern the sport and the nature of the track surfaces etc, Michelin carries out testing in the course of each season with a view to developing the tyres which are the most suited to each event. Two key elements must be known about the Indianapolis circuit: Turn 13, with its severe banking, is the only turn of its kind in a season of 19 races; Testing at Indianapolis was not possible.
"As a consequence, in order to define the specification of its tyres for Indianapolis, Michelin had to carry out simulation work based on the results of less severe testing at other venues and on estimations concerning the specific conditions likely to be met at Indianapolis in 2005. The Michelin investigations have revealed that the loads exerted on the rear left tyre through Turn 13 at Indianapolis were far superior to the highest estimations of Michelin's engineers. This year, the situation through this corner turned out to be altered by the extreme combination of the speed, lateral acceleration and additional dynamic load. The tyres which Michelin took were therefore insufficiently adapted to the extreme conditions of Turn 13 in 2005. This was a problem.
'On the other hand, investigations concerning the materials and construction employed for the tyres produced for Indianapolis have confirmed the absence of any anomaly. The tyres did not have an intrinsic flaw but they were not insufficiently suited to turn 13. Moreover, this analysis confirmed the pertinence of the tyre solutions specified for all the other circuits. In æretrospect, this analysis perfectly validates the pertinence of the precautionary measures requested by Michelin and its partner teams in the interests of driver safety and fully confirms that the addition of a chicane at the entrance of Turn 13, which would have guaranteed lower speeds through Turn 13, would have enabled spectators not to be deprived of a high class competition, while at the same time guaranteeing the safety of the drivers.
"As a consequence: Based on these investigations, Michelin has revised its simulation model for 'banked' corners such as Turn 13 at Indianapolis in view of the special effects caused by this corner; Michelin requests that it be possible in the future to undertake testing at Indianapolis before the Grand Prix; Michelin confirms that it will be present with safe, competitive tyres at the forthcoming Grand Prix races."
Vind het maar een zwak excuus van Michelin, Indianapolis is 1 van de beroemdste circuits ter wereld en dan kunnen zij een bocht niet goed inschatten? michelin heeft gewoon zwaar geblunderd en probeert zichzelf zo een beetje los te maken van alle kritiek. En het feit dat tijdens de indy 500 firestone banden het circuit al hebben bereden lijkt me ook al niet van toepassing vanwege de fundamentele verschillen tussen formule1 en indycar. De wagens zijn heel anders en ook het circuit waar ze op rijden is anders. Daar komt nog bij, voorgaande jaren deden ze het wel dus waarom dan nu niet? michelin heeft geblunderd en zwaar ook.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:00 schreef MonoSynth het volgende:
Persberichtje van Michelin:
http://www.grandprix.com/ns/ns15111.html
[..]
Het komt er dus op neer dat ze bocht 13 (met nieuwe asfaltlaag die afgeschraapt is tbv de grip, en dus niet te vergelijken was met die van vorig jaar) helemaal verkeerd hebben ingeschat, maar ook dat ze geen mogelijkheid hebben gehad om er te testen, terwijl al van de Indy 500 bekend was dat die bocht erg extreem was voor de banden.
Daarnaast heeft Bridgestone/Firestone tijdens de Indy 500 en de voorafgaande kwalificaties enorm veel data kunnen verzamelen (in totaal meer dan 10000 ronden), en heeft zelfs aanpassingen laten maken aan de asfaltlaag om deze beter bij hun banden aan te laten sluiten! Ik vind Michelin dus niet 100% schuldig in deze zaak, en zonder de Indy 500 had Bridgestone ook problemen gehad.
Je kunt mijn reactie bijvoorbeeld ook lezen. De asfaltlaag is compleet veranderd, bleek te glad te zijn (Firestone heeft zich er in April tijdens de kwalificaties voor de Indy 500 ook op verkeken wat erg zware ongelukken opleverde), is opgeruwd, en was qua asfaltlaag dus een compleet andere bocht. Niets 'beroemdste ter wereld', het ging technisch gezien om een nieuwe bocht.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 07:42 schreef erikh het volgende:
[..]
Vind het maar een zwak excuus van Michelin, Indianapolis is 1 van de beroemdste circuits ter wereld en dan kunnen zij een bocht niet goed inschatten?
Als een auto met 350+ door die bocht jakkert dan is echt wel te meten hoeveel druk er op de bandjes komt te staan, en waarschijnlijk had Bridgestone echt wel een replica van een stukje asfalt liggen of in ieder geval genoeg data voor een fatsoenlijke computersimulatie. De verschillen tussen een Indycar en een F1-auto zijn groot, maar de overeenkomsten zijn imo genoeg om de testresultaten van de één te laten dienen voor de ontwikkeling van de banden van de ander.quote:michelin heeft gewoon zwaar geblunderd en probeert zichzelf zo een beetje los te maken van alle kritiek. En het feit dat tijdens de indy 500 firestone banden het circuit al hebben bereden lijkt me ook al niet van toepassing vanwege de fundamentele verschillen tussen formule1 en indycar. De wagens zijn heel anders en ook het circuit waar ze op rijden is anders.
Dan nog kun je mij echt niet wijsmaken dat een bedrijf als Michelin dat zelfs de banden voor vliegtuigen levert geen band zou hebben kunnen maken die het uit zou houden in die bocht.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:19 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Je kunt mijn reactie bijvoorbeeld ook lezen. De asfaltlaag is compleet veranderd, bleek te glad te zijn (Firestone heeft zich er in April tijdens de kwalificaties voor de Indy 500 ook op verkeken wat erg zware ongelukken opleverde), is opgeruwd, en was qua asfaltlaag dus een compleet andere bocht. Niets 'beroemdste ter wereld', het ging technisch gezien om een nieuwe bocht.
Bridgestone heeft kennelijk de data wel gehad want de band hield het uit, er zijn nog meer circuits waar het nodige is aangepast wat dit jaar voor het eerst is maar daar rijdt Michelin toch ook gewoon.quote:Als een auto met 350+ door die bocht jakkert dan is echt wel te meten hoeveel druk er op de bandjes komt te staan, en waarschijnlijk had Bridgestone echt wel een replica van een stukje asfalt liggen of in ieder geval genoeg data voor een fatsoenlijke computersimulatie. De verschillen tussen een Indycar en een F1-auto zijn groot, maar de overeenkomsten zijn imo genoeg om de testresultaten van de één te laten dienen voor de ontwikkeling van de banden van de ander.
Dan starten de Michelin-teams weer niet en wordt de race weer zo'n aanfluiting.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:40 schreef Dos37 het volgende:
ik hoop niet dat ze teams gaan schorsen zeg. Dat word het helemaal een prut
Altijd maar dat gejank van die gast, als... als....quote:Salaris
“Ik stond op de grid voor mijn eerste race en realiseerde dat ik was beetgenomen.Ik denk dat geld toen iets meer voor me betekende dan nu, maar je zou nooit salaris boven prestaties moeten zetten. Dat was een grote fout.”
Wereldkampioen
“Dat jaar won Damon Hill de titel met Williams. Het jaar daarop deed Jacques Villeneuve hetzelfde. Ik kan me niet van de gedachten ontdoen dat als ik was gebleven bij Williams ik ook wereldkampioen zou zijn geworden.”
Het feit dat 'ie geen ruggegraat heeft bedoelt 'ie? Nee hoor, dat was al lang te zien al die jaren dat 'ie niet in durfde te halen. Noch concurrenten, noch achterblijvers, met als klap op de vuurpijl Bernoldi in Monacoquote:Juiste dingen
“Mijn wens om de juiste dingen te doen is tegen mij gaan werken. Ik denk daar vaak aan terug. Ik dacht dat als ik niet zou meewerken dit mijn positie en toekomst bij het team zou ondermijnen. Na de race (Jerez in 1997, red.) had ik een verhitte discussie met Ron Dennis. Hetzelfde gebeurde in de eerste race in 1998 in Australië. Mika werd later dat jaar wereldkampioen.”
Beslissingen
“Dat zijn twee races, die ik kon en had moeten winnen. Ik denk dat deze beslissingen een bepaald beeld bij de mensen heeft gevormd. Ik heb er sindsdien mee moeten leren leven en het achtervolgt me tot op de dag van vandaag.”
F1Racingquote:Red Bull geeft Frankrijk er van langs
Red Bull Racing heeft erg veel zin in de Grand Prix van Frankrijk. In een voorbeschouwing laat het team weten de race in Magny Cours de saaiste van het jaar te vinden. Als je wat leuks wilt doen rond de Grand Prix, kan je maar beter een paar uurtjes rijden naar Parijs, aldus het team.
De ontevredenheid heeft hoogst waarschijnlijk te maken met het verbod op Red Bull in Frankrijk. Het drankje zou volgens de Fransen gevaarlijk kunnen zijn voor de volksgezondheid en mag daarom niet verkocht worden. De stof taurine, de werkende stof in Red Bull, staat volgens Franse medici gelijk aan cocaïne.
"Magny Cours is wel een prachtige plaats om naar koeien te kijken," laat Red Bull weten. Het stadje Nevers krijgt er flink van langs. "Als je het in het Engels uitspreekt, weet je gelijk hoe vaak men terug wil komen. Reisgidsen beschrijven de streek als 'pittoresk'. Misschien staat dat woord hier gelijk aan kapotte toiletten en gevaarlijke electriciteit."
Ook over het land zelf is Red Bull niet echt te spreken. "Schrijver Mark Twain zei ooit dat Frankrijk normaal gesproken bestuurd wordt door prostituees, maar dat is niet helemaal eerlijk. Iedereen weet immers dat Frankrijk bestuurd is door Asterix , zijn zoon Charles de Gaulle, Sacha Distel, Brigitte Bardot, die ene acteur met die grote neus en Johnny Halliday."
DC is een van de meest tragische Formule 1 coureurs in het veld. Dit soort uitspraken bevestigen alleen maar mijn stelling dat hij een grote mond heeft buiten de baan maar op de baan nooit echt prestaties levert. Een typische what if coureur. Hij past in het rijtje van Rubens Barrichello en Eddie Irvine.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:38 schreef -Hans- het volgende:
(Ik plaats het hier maar even, want ik weet zo 1, 2, 3 geen beter topic voor het onderstaande)
Arme David Coulthard, hij had wereldkampioen kunnen worden.... ()
[..]
Altijd maar dat gejank van die gast, als... als....
9 jaar bij McLaren, en als je dan het artikel op RTL Grandprix leest begrijp ik niet waarom hij zolang bij McLaren is gebleven. Schijnbaar was het geld toch wel aantrekkelijk, of had hij de stille hoop dat hij wereldkampioen had kunnen worden? maybe in his dreams..
Montoya gaat aardig dezelfde kant op imo.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
DC is een van de meest tragische Formule 1 coureurs in het veld. Dit soort uitspraken bevestigen alleen maar mijn stelling dat hij een grote mond heeft buiten de baan maar op de baan nooit echt prestaties levert. Een typische what if coureur. Hij past in het rijtje van Rubens Barrichello en Eddie Irvine.
Veel woorden weinig daden.
Daar heb je gelijk in. Als hij niet oppast belandt hij in hetzelfde rijtje.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Montoya gaat aardig dezelfde kant op imo.
op een ander forum riep ik dit al omdat ik dat op ITV gezien had dat ze een nieuw stuk afaltlaag anders dan 2004 reden.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:00 schreef MonoSynth het volgende:
Persberichtje van Michelin:
http://www.grandprix.com/ns/ns15111.html
[..]
Het komt er dus op neer dat ze bocht 13 (met nieuwe asfaltlaag die afgeschraapt is tbv de grip, en dus niet te vergelijken was met die van vorig jaar) helemaal verkeerd hebben ingeschat, maar ook dat ze geen mogelijkheid hebben gehad om er te testen, terwijl al van de Indy 500 bekend was dat die bocht erg extreem was voor de banden.
Daarnaast heeft Bridgestone/Firestone tijdens de Indy 500 en de voorafgaande kwalificaties enorm veel data kunnen verzamelen (in totaal meer dan 10000 ronden), en heeft zelfs aanpassingen laten maken aan de asfaltlaag om deze beter bij hun banden aan te laten sluiten! Ik vind Michelin dus niet 100% schuldig in deze zaak, en zonder de Indy 500 had Bridgestone ook problemen gehad.
laat maarquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja...Monty kwam de F1 in als meer dan een aardig talent. Tot op heden, hoe lullig het ook klinkt, is ie niet veel beter gebleken dan Ralf Schumacher bij Williams en krijgt ie ongelooflijk op zijn ballen van Raikkonen. Ben een fan van die man (geen grote) maar ik hoop dat ie zijn talent snel tot uitdrukking laat komen in resultaten.
Je kunt het toch bijna niet ontkennen JPM? Zijn talent is al jaren duidelijk maar de vervulling daarvan is toch vrij laag.quote:
U slaat den spijker volledig op zijn kop; Onze Joske werd op het laatst volledig uitgekotst door zijn team. Letterlijke quote over de teamradio bij zijn laatste race: "He drove like a fucking wanker".quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:17 schreef MrX1982 het volgende:
Jos heeft zeker mooie acties geleverd en best af en toe goede prestaties in een minderwaardige auto. Zeker in de regen steeg hij boven zichzelf uit. Maar ik vind hem persoonlijk geen groot coureur. Komt wellicht vanwege zijn karakter ofzo en zijn gezeik altijd. Het verliep de laatste jaren altijd hetzelfde. Aan het begin van het seizoen was hij enthousiast maar naarmate het seizoen vorderde begon het gezeur.
En die praatjes na het seizoen van voornamelijk zijn manager dat ze verschillende opties hadden maar uiteindelijk kwam er nooit wat spectaculairs uit. Last but not least die hele show omtrent Trust. Nee ik mis hem niet
Was dat Stoddart himself. Hij gebruikt het woord fuck graagquote:Op woensdag 29 juni 2005 01:25 schreef sooty het volgende:
U slaat den spijker volledig op zijn kop; Onze Joske werd op het laatst volledig uitgekotst door zijn team. Letterlijke quote over de teamradio bij zijn laatste race: "He drove like a fucking wanker".
Ehm, nee. Dit waren zijn Orange-vriendjes bij zij laatste optreden in Aidelaide.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Was dat Stoddart himself. Hij gebruikt het woord fuck graag![]()
...
Ehm, volgens mij was of is Tom Walkinshaw eigenaar van TWR, Tom Walkinshaw Racingquote:Op woensdag 29 juni 2005 01:43 schreef sooty het volgende:
(De renstal van de voormalige eigenaar van TVR, Tom Walkinshaw).
Geen bronvermelding. Onzinverhaal. Morgen komt men tesamen met Max Mosley van de FIA. Laten we daar maar even op wachten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:41 schreef Laton het volgende:
JUNE 28, 2005
Michelin to refund US GP tickets
....
Wat jij denkt of vindt zal mij worst wezen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij was of is Tom Walkinshaw eigenaar van TWR, Tom Walkinshaw Racing
Ah ok daar begon idd zijn teloorgangquote:Op woensdag 29 juni 2005 01:43 schreef sooty het volgende:
Ehm, nee. Dit waren zijn Orange-vriendjes bij zij laatste optreden in Aidelaide.
(De renstal van de voormalige eigenaar van TVR, Tom Walkinshaw).
Met slechte mensen gaat het altijd goed; Ik vermoed dat Tom hierop geen uitzondering maakt,quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah ok daar begon idd zijn teloorgang![]()
Hoe zou het eigenlijk zijn met die cowboy Tom Walkinshaw![]()
Met zijn bedrijf ging het anders niet zo goed dacht ik. Maar ja hij zal zijn kalfjes wel op het droge hebben staan.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:58 schreef sooty het volgende:
Met slechte mensen gaat het altijd goed; Ik vermoed dat Tom hierop geen uitzondering maakt,
Inmiddels met bron; http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4629819.stmquote:Op woensdag 29 juni 2005 01:48 schreef sooty het volgende:
[..]
Geen bronvermelding. Onzinverhaal. Morgen komt men tesamen met Max Mosley van de FIA. Laten we daar maar even op wachten.
Anders hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan...quote:This morning in Paris, the Formula 1 world will make important decisions. The FIA World Council, a gathering of some of the top club officials in the automobile federation, will decide on whether Grand Prix racing should be ruled by commerce or by the book. It will decide whether the F1 teams who pulled off the race track before the start of the United States Grand Prix at Indianapolis did that on the grounds of safety or whether it was a deliberate act of rebellion.
Logic dictates that what the teams did was contrary to their best interest: they alienated not just the tens of thousands of fans in the grandstands at Indianapolis Motor Speedway, but also countless more TV viewers around the world. In addition to that the major competitors in the World Championship allowed Ferrari back into contention for the title. There is rarely anything more important to a racing team than World Championship points and one must ask what motivated such desperate action.
The political argument just does not wash.
Talk to any of the teams and they all say the same thing. They wanted to race, they wanted to put on a show and to grow their business - disjointed and self-defeating as it sometimes is. But on this occasion they could not. Michelin said that it could not guarantee its tyres and, faced by the laws of liability in the United States, the teams were left with no choice.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=90931quote:
bronquote:PARIJS - Michelin heeft aangeboden de ruim 100.000 toeschouwers bij de Grand Prix van de Verenigde Staten schadeloos te stellen door hun de prijs van de tickets te vergoeden. De Franse bandenproducent had het verkeerde materiaal meegenomen naar Indianapolis en adviseerde zijn formule-1-klanten de bolides in de pits te laten uit angst voor ongevallen. Slechts zes wagens gingen van start.
Door dit financiële gebaar van hun leverancier naar de Amerikaanse raceliefhebbers hopen de zeven Michelin-teams op clementie van de internationale autosportfederatie (FIA). Deze stelt de affaire woensdag aan de kaak.
Voorzitter Max Mosley sloot in de aanloop naar het verhoor een schorsing van een of twee GP-wedstrijden wegens 'werkweigering' echter niet uit. " Maar er zijn ook nog andere mogelijkheden: puntenaftrek, een geldboete of een berisping", zei Mosley.
quote:Voorzitter Max Mosley sloot in de aanloop naar het verhoor een schorsing van een of twee GP-wedstrijden wegens 'werkweigering' echter niet uit. "
daar ging het niet overquote:Op woensdag 29 juni 2005 00:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je kunt het toch bijna niet ontkennen JPM? Zijn talent is al jaren duidelijk maar de vervulling daarvan is toch vrij laag.
quote:Word has it that matters are falling apart within the FIA World Council meeting in Paris today. The general hearing has already taken place, and the team principals are now coming out one by one - and are refusing to comment - but the word from within the meeting is that bad news is expected.
BAR principal Nick Fry has just come out of the meeting, with Ron Dennis expected to be the next to come out.
Minardi's Paul Stoddart came to Paris, but was refused entry to the World Council meeting.
An FIA press conference with Max Mosley is planned for 3pm local Paris time, while a press conference of the Manufacturers is expected sometime after - at which Stoddart is expected to be part of.
Rumours are that BAR is facing a ban - in which case it is anticipated that BAT and Honda would announce that they would pull out of the championship.
More as things develop...
BBC Sportquote:Teams found guilty on US fiasco
The seven teams who refused to start the US Grand Prix on 19 June face have been found guilty of bringing the sport into disrepute.
But motorsport's governing body the FIA will not decide their penalty until 14 September, it announced on Wednesday.
More to follow.
Het zal dus wel een zware straf zijn. Leuk racen, met zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Het zou me niet verbazen als een of meer teams zich voor de rest van het seizoen terug zouden trekken om geld te sparen.quote:
De FIA zegt dat het hierom is:quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:35 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Het zal dus wel een zware straf zijn. Leuk racen, met zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Het zou me niet verbazen als een of meer teams zich voor de rest van het seizoen terug zouden trekken om geld te sparen.
Maar in hoeverre ik hier wat van moet geloven.quote:It said the delay was to allow it to assess what efforts had been made to compensate the fans at the race and to repair the image of the Indianapolis Motor Speedway and F1 itself.
bronquote:De Formule 1-wereld kan opgelucht ademhalen. Het World Motor Sport Council in Parijs heeft de Michelin-teams weliswaar schuldig bevonden aan twee van de vijf aanklachten, maar straffen zijn uitgebleven. Dit wil echter niet zeggen dat de teams helemaal geen straf krijgen. In september zal tijdens een extra bijeenkomst de zaak nogmaals onder de loep genomen worden.
De teams van Renault, McLaren, Williams, BAR, Red Bull, Sauber en Toyota zijn op twee punten schuldig bevonden aan de aanklachten van de FIA. Ten eerste waren de teams niet in het bezit van geschikte banden en ten tweede hebben de teams ten onrechte geweigerd om van start te gaan tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten.
Ondanks het feit dat de teams hieraan schuldig bevonden zijn, heeft het World Motor Sport Council geen straffen uitgedeeld. Dit kan echter nog wel gaan gebeuren, bevestigt FIA-president Max Mosley. "Het WMSC wacht tot de buitengewone vergadering op 14 september. Dan zal nogmaals bekeken worden welke strafmaatregelen gebruik kunnen worden om de Formule 1-fans te compenseren."
"Bovendien moeten we kijken hoe we er voor kunnen zorgen dat een dergelijke situatie nooit meer kan voorkomen. Pas als we dat allemaal in kaart gebracht hebben, kunnen we een definitieve beslissing nemen", zegt Mosley.
Ook bandenfabrikant Michelin kreeg geen straf opgelegd van het WMSC, hoewel Mosley dan misschien wel graag gezien had. "Het probleem is dat de FIA geen band heeft met Michelin. Michelin is slechts een leverancier, dus we zijn niet in de positie om Michelin te bestraffen."
Overigens liet Mosley weten enigszins begrip op te kunnen brengen voor het standpunt van de zeven teams. "Na het aanhoren van de verhalen, begrijpen we dat de teams zich in een erg lastige situatie bevonden", aldus de FIA-president.
En het lompste is dat Jean todt op dat fia board zit he...om de belangen van de constructeurs te behartigen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef JPM01 het volgende:
[..]
bron
met straffen uitdelen compenseer je de fans mee
![]()
wat een bulshit van de FIA ze kijken 14 september hoe ver Ferrari achter staat in het kampioenschap en gaan dan de straf geven om Ferrari alsnog kampioen te maken![]()
laat de GPWC maar komen
Niet echt. De teams zijn naar mijn mening al genoeg gestraft.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef JPM01 het volgende:
[..]
met straffen uitdelen compenseer je de fans mee
![]()
wat een bulshit van de FIA ze kijken 14 september hoe ver Ferrari achter staat in het kampioenschap en gaan dan de straf geven om Ferrari alsnog kampioen te maken![]()
laat de GPWC maar komen
Natuurlijk. Maar Ferrari/FIA willen die makkelijk verdiende puntjes wel houden natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:36 schreef McCarthy het volgende:
Het feit dat ze niet konden rijden is toch al de straf.
En wat iedereen vergeet is natuurlijk Joe Consumer; Geen enkele Amerikaan koopt die franse tyre nog.quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:31 schreef Atreidez het volgende:
Het lijkt wel of de FIA ze gezicht niet wil verliezen voor de amerikanen door extra hard op te treden, maar uiteindelijk heeft de sport daar niks aan en de FIA al helemaal niet. Zeker nu Michelin al heeft laten blijken de Indyfans tegemoet te komen door of geld of kaartjes voor volgend jaar. De andere teams hebben een voordeel gehad, dus de michelin team benadelen is eigenlijk nergens meer voor nodig
Dat zou wel gaaf zijn zeg!quote:Robert Doornbos zal in Hockenheim de teamgenoot van Christijan Albers zijn, als Patrick Friesacher niet voor aanstaande zaterdag het sponsorgeld overmaakt aan het team. Dit meldt een anonieme bron van F1Racing.nl.
Doornbos heeft een voorcontract getekend bij het team en moet nu afwachten wat Friesacher doet. Mocht de Oostenrijker niet op tijd betalen, zou een voor Nederland unieke situatie ontstaan, met twee landgenoten bij hetzelfde team.
Dus de Michelin teams zullen wat anders moeten gaan bedenken om alsnog onder de straffen uit te komen.quote:Er zal geen extra race in Indianapolis verreden worden. De baas van het circuit, Tony George, heeft daar helemaal geen zin in. De Michelin-teams kwamen met het idee van een niet voor het kampioenschap meetellende race, om het publiek tevreden te stellen.
F1 Racing
Zou inderdaad leuk zijn. Al heb ik toch wel een wat dubbel gevoel bij. De Minardi is nou niet echt snel te noemen. Dus dan zou die beter bij Jordan kunnen blijven. Maar goed, we wachten afquote:
Ik denk dat jordan er niet wakker van ligt gezien er genoeg rijders zijn die er geld voor over hebben om 3e rijder te mogen zijn , en anders niemand houd ze tegen een mooi tegenbod te doen!quote:Op zondag 3 juli 2005 17:25 schreef Remzz het volgende:
Ik denk alleen dat Jordan daar niet zo heel blij mee zal zijn.
Al heeft Jordan natuurlijk allang alle kans gehad om die Kartikeyan de laan uit te schoppen.
Maar dat zal niet zo snel gebeuren(ass-kicken Albers), want Albers kent de auto door en door en heeft het team helemaal naar zijn hand gezet. Wat blijft er dan nog over voor Doornbos? Achteraan eenzaam zijn rondjes rijden en aan de kant gaan voor snellere auto's. Ook zullen de jordan's verder weglopen van minardi met hun B specificatie.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:18 schreef MrX1982 het volgende:
Robert Doornbos op de zondag
Dat zou zeker cool zijn hoewel Minardi natuurlijk niet top is maar ja kan hij iig de ass kicken van Albers
Race ervaring is wel wat anders als je rondjes rijden op vrijdag hoor.. Ik ben van mening dat hij er juist zichzelf mee ontwikkelt, of je nou bij Minardi of elders rijdt; als ie genoeg talent heeft komt ie er wel.. oh, en een redelijke managerquote:Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef kriele het volgende:
Dit moet Robert NIET doen. Er is meer meee te verliezen dan te winnen.
En wát precies is er dan zo goed aan zijn seizoen? Die paar puntjes die hij cadeau kreeg in Amerika?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef kriele het volgende:
Valt me wel op hoeveel mensen Albers onderschatten. Ik had er ook niet zoveel vertrouwen in aan het begin van dit seizoen, maar hij is duidelijk bezig om een heel goed seizoen neer te zetten. Die jongen verdient gewoon meer krediet.
Achter bijna alle Formule 1-teams staan grote fabrikanten. in het geval van de GPWC zijn dit Williams-BMW (nu nog?), McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Renault-Renault Sauber-BMW (sindskort) en Toyota-Toyota. Naast deze teams/fabrikanten maakt ook Jordan deel uit van de teams die zich in het GPWC verenigd hebben. Wat Minardi wil is onduidelijk, evenals Red Bull dat neigt naar de kant van de FIA.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:03 schreef ShaoliN het volgende:
Wat is nu eigenlijk de GPWC precies?
Aha, thanks. Dat is een duidelijke uitleg. Met dit soort gelazer zal de FIA ook steeds meer zieltjes verliezen denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Achter bijna alle Formule 1-teams staan grote fabrikanten. in het geval van de GPWC zijn dit Williams-BMW (nu nog?), McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Renault-Renault Sauber-BMW (sindskort) en Toyota-Toyota. Naast deze teams/fabrikanten maakt ook Jordan deel uit van de teams die zich in het GPWC verenigd hebben. Wat Minardi wil is onduidelijk, evenals Red Bull dat neigt naar de kant van de FIA.
Deze teams hebben niet al te veel vertrouwen in Max Mosley met zijn regels en Bernie Ecclestone, die het vele geld naar zich toetrekt. Daarom willen ze buiten de FIA (lees: Mosley en Ecclestone) om een nieuw kampioenschap opstarten waarin de teams meer geld krijgen, dat is de achterliggende gedachte.
Ferrari wil hier niks van hebben, met als gevolgd dat het politieke spel op dit moment meer hoogtij lijkt te vieren dan de gevechten op de baan
Nee, niet die punten. Hij heeft veel vooruitgang geboekt in de kwalificaties. De laatste tijd(behalve afgelopen zondag) heeft ie gewoon knappe kwali-ronden neergezet en in de race zet hij ook fatsoenlijke tijden op de klok, voor minardi begrippen. Ook is hij bijna altijd sneller dan Friesacher. Friesachre is zeker geen toekomstig wereldkampioen, maar hij is nu ook weer geen Pedro Diniz ofzo. Hij heeft verdienstelijk gepresteerd in de F3000.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:02 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
En wát precies is er dan zo goed aan zijn seizoen? Die paar puntjes die hij cadeau kreeg in Amerika?
Mmm ik niet.. vind hem een beetje wazig.. vreemd.. niet arrogant maar wel raar.. Doorbos vind ik veel "Normaler"quote:Op maandag 4 juli 2005 23:00 schreef MonoSynth het volgende:
ik begin idd ook steeds meer respect voor Albers te krijgen......
Albers valt bij mij in de catagorie "balletje", net als KImi bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Giem het volgende:
[..]
Mmm ik niet.. vind hem een beetje wazig.. vreemd.. niet arrogant maar wel raar.. Doorbos vind ik veel "Normaler"
Schumi een rebel?quote:Op maandag 4 juli 2005 23:08 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Albers valt bij mij in de catagorie "balletje", net als KImi bijvoorbeeld.
Schumi valt bij mij in de catagorie "rebel" en dat is dan precies de reden dat ik daar fan van ben.
Doornbos lijkt me ook wel een "rebel" type, evenals Alonso, dus als het Schumi niet lukt dit jaar, dan maar Alonso.
Hoe Schumi thuis is zal mij persoonlijk worst wezen.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:38 schreef kriele het volgende:
[..]
Schumi een rebel?Schumi is zo huiselijk als wat. Vreemde uitspattingen zijn de man compleet vreemd. Nee, dan vind ik Villeneuve of een Irvine veel meer rebellen. In hun uitspraken en hun levenswijze.
Ik zeg ook niet dat het een absolute topcoureur is en dat ik hem als persoon mag, maar het verbaast me wel dat hij de laatste tijd vaak sneller is dan zijn teammaat, iets wat ik aan het begin van het jaar niet verwacht had.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Giem het volgende:
[..]
Mmm ik niet.. vind hem een beetje wazig.. vreemd.. niet arrogant maar wel raar.. Doorbos vind ik veel "Normaler"
Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te dankenquote:Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef kriele het volgende:
Maar ik realiseer me ook dat sommige mensen iets tegen hem hebben en hij zal het in hun ogen nooit goed kunnen doen. Hoor jij daar ook bij?
Ferrari heeft ook een bak met geld gehad van de om in de F1 te blijven. Daarnaast zijn ze van oudsher eigenlijk al close met de FIA.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ferrari wil hier niks van hebben, met als gevolgd dat het politieke spel op dit moment meer hoogtij lijkt te vieren dan de gevechten op de baan
Jij bedoelt de HELE F1 in een klap helemaal verneukt..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:09 schreef Tommeh het volgende:
Er komen een HOOP nieuwe regels aan MISSCHIEN :
http://fia1.greencathedra(...)0__04_07_2005_F1.pdf
Vooral pag 5 tm 8.
Dingen zoals koppeling met pedaal en mechanisme, schakelen ook met mechanisme, 1 bandenmerk met slicks ( mechanische grip verhogen, downforce verlagen. ), Fia ECU ( gecontroleerde electronica ) . E.d.
Erg interessant om te lezen dit, het zal misschien weer een rijders sport worden
Nou dat bedoel ik maart. ik vind het zo'n stop gedoe.. we gaan echt terug naar de jaren 70.. alleen dan wel alleen de negative dingen er van..quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef MonoSynth het volgende:
Ik denk dat bij de nieuwe regels in de F1 niet echt wordt gedacht aan de sponsors. Nu de tabaksindustrie niet meer kan adverteren zie je dat, naast de alcoholische industrie, ook de technologie-sector veel geld investeert in de F1. Zie Ferrari met Acer en AMD, Williams/HP, Toyota/Panasonic+Intel, enzovoorts. Als de technologie zo ver wordt teruggebracht (standaard elektronica) dan wordt de F1 geen prestigeobject meer voor deze fabrikanten, en waar wordt het sponsorgeld dan vandaan gehaald?
Ok, dat is een eerlijk antwoord.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:47 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te danken
Al zou ie ooit nog wereldkampioen worden dan zou ik hem zeker wel een goede coureur, maar nog steeds een kwal vinden.
Dan heb ik liever een Doornbos
bron: formule1.infoquote:Er zijn wederom problemen met de Jordan EJ15B, er zijn problemen met de koeling van de Toyota-motor. En dat resulteert wederom in uitstel en misschien zelfs wel afstel van het debuut van de nieuwe bolide. Dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.
,,Er zijn nog steeds problemen met de nieuwe wagen en het team heeft me laten weten dat niet Duitsland, maar Hongarije een reële plek is om de auto te laten debuteren", beklaagt hij zich in de Times of India. ,,Ons aërodynamische pakket is veel beter. Als ik naar de tijden van vrijdagtester Robert Doornbos kijk, die nou niet bepaald de snelste coureur is, denk ik dat we er nog veel meer uit kunnen halen."
Deze uitlatingen van Karthikeyan over Robert Doornbos zijn vrij opmerkelijk. Tijdens de vrijdag in het Grand Prix-weekend in Canada mocht Doornbos niet rijden. Het Jordan-team was gestraft omdat men met het aantal bandensets voor Franck Montagny de fout in was gegaan. Na elke run kwam de Indier steevast naar Doornbos toe om te overleggen en feedback te vragen. Dit tot grote verrassing van de Nederlander zelf, die daarop nog maar eens opperde dat hij zelf graag het hele weekend in actie wilde komen.
Volgens de 28-jarige Indiase coureur moet het mogelijk zijn om met de B-versie aansluiting te krijgen met de toptien. ,,Ik kan niet wachten om eindelijk die auto te mogen besturen. Momenteel ziet het ernaar uit dat ik nog even mijn geduld moet bewaren. Het moet mogelijk zijn om na een goede start in de race met de EJ15B de toptien binnen te dringen."
Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelfquote:die nou niet bepaald de snelste coureur is
en die portugees is sinds monaco ook elke keer sneller.... nee die kartikyan wordt een 3e schumiquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:31 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelf
whaha de grappenmakerquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:28 schreef JPM01 het volgende:
dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.
Bronquote:Minardi presenteert opvolger Friesacher vanmiddag
De verwachting is dat Minardi vanmiddag bekendmaakt wie er komend weekend tijdens de Grand Prix van Duitsland als teamgenoot van Christijan Albers zal fungeren. Patrick Friesacher is zijn stoeltje vanwege achterstallige betalingen definitief kwijt, zo bevestigt teameigenaar Paul Stoddart.
,,We hebben lang gewacht, maar op de Hockenheimring zal er een andere coureur voor Minardi rijden”, aldus de Australiër in de Oostenrijkse Kleinen Zeitung. De opvolger van Friesacher wilde Stoddart echter (nog) niet bij naam noemen. Maar het is vrij aannemelijk dat Robert Doornbos of Zsolt Baumgartner vanaf Duitsland de kleuren van Minardi verdedigt.
Daarnaast wordt er gespeculeerd dat het F1-debuut van de Israëliër Chanoch Nissany, die afgelopen vrijdag nog voor Minardi testte in het Italiaanse Vallelugna en daarbij onder meer pitstops oefende, aanstaande is. Thomas Franck, manager van Friesacher, wil echter nog niet officieel bevestigen dat zijn pupil aan de kant geschoven is.
,,Ik heb met Paul Stoddart gesproken. Zolang er geen persbericht uitgebracht is door Minardi, kan ik niets zeggen”, aldus Franck tegenover persbureau APA. Toch laat de Hongaar tussen neus en lippen door weten dat Friesacher zijn Minardi-zitje kwijt is: ,,We hopen dat Patrick ondanks alles in de Formule 1 kan blijven.”
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Spannend. Zou stoer zijn als Doornbos plaats mag nemen in een Minardi.
Minardi is een begin. Hij kan beter bij Minardi instappen dan eeuwig wachten bij Jordan.
Dat hele Jordan is natuurlijk een groot lachertje. Ze houden hem aan het lijntje en volgens mij gaat dat helemaal niets worden met Midland.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef ElmarO het volgende:
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.
Bronquote:Fight for Button kicks off
A new and ironic tug-of-war between BAR and Williams may be set to emerge over F1 ace Jenson Button. Last year, 25-year-old JB - ultimately thwarted by the contract recognition board - wanted to leave BAR and re-join Sir Frank Williams' ranks.
This time around, though, Williams appears to have the contractual hold on Button for 2006, who - paradoxically - now wants to stay at BAR because Grove lack a works engine.
Part Honda-owned BAR has reportedly offered the English driver a huge salary and five year deal because it cannot meet a performance clause, but Williams appear intent on exercising their option.
The compromise, perhaps, might be a V8 deal between Williams and Honda -- with JB, allowed to stay at BAR, a sweetener. ''Rest assured,'' BAR CEO Nick Fry told the Daily Telegraph last week, ''we will try to give Jenson what he wants -- and what we want.''
If you ask Jenson's F1 mate David Coulthard, though, he senses real goings on between Button and world champion team Ferrari. ''My gut feeling,'' the Scot told Glasgow's Daily Record, ''is something is happening that they are unable to announce for whatever reason.''
Bronquote:Vandaag meer duidelijkheid voor Doornbos
Alles lijkt erop dat we komend weekend een uniek weekend gaan beleven. Minardi Formule 1-teambaas Paul Stoddart is op dit moment de persoon die de beslissing moet gaan maken, maar alles heeft er de schijn van dat Robert Doornbos vrijdag in de Minardi zal stappen.
"Het is heel mooi dat Robert alvast een stoeltje heeft kunnen passen, maar het staat nog niet vast dat hij kan gaan racen. Ik verwacht echter wel dat het (Minardi) team me vandaag laat weten of hij mag racen of niet," liet Doornbos' manager Marco Zecchi F1Racing.nl weten.
Vanmiddag zal hoogstwaarschijnlijk bekendgemaakt worden of Doornbos definitief de nieuwe Minardi-rijder zal zijn, ten koste van de Oostenrijker Patrick Friesacher.
Bronquote:Red Bull's 'Turkey' livery
Red Bull will race a special 'Turkey' livery for the inaugural grand prix in Istanbul. On the bargeboards, instead of normal branding of the energy drink-owner, the 'Turkey' logo will be displayed.
The livery was unveiled on Sunday by the Turkish minister for tourism as Scotland's David Coulthard drove his grand prix machine over the Europe-Asia Bosphorus bridge.
Red Bull's 34-year-old driver also visited the site of next month's grand prix and sampled its curves in a road car. "It really is one of the best facilities I've seen," he said. "The circuit layout looks tough -- there are difficult turns and demanding ups and downs."
Bronquote:Doornbos nieuwe teamgenoot Albers
Het team van Minardi zal komend weekend in Duitsland een volledig Nederlandse rijdersopstelling hebben. Robert Doornbos zal op de Hockenheimring zijn Formule 1-debuut maken als teamgenoot van Christijan Albers. Doornbos vervangt Patrick Friesacher, die zijn financiële verplichtingen aan Minardi niet kon voldoen.
Later meer.
Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
Albers niet. Doornbos weet ik niet. Die krijgt nu de kans om te bewijzen dat hij wel kan rijden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
ja maar zie je Albers of Doornbos ooit zover komen? Sinds Verstappen geloof ik nergens meer in..
Sterker nog, Schumacher is ook bij Jordan begonnenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.
Ja ik vind het ook zo klein stom patsertje... met zijn half nederlands/engels... man hij kan amper normaal praten...quote:Op woensdag 20 juli 2005 02:49 schreef Laton het volgende:
Yes doornbos! en dat ie albers maar over mag rijden..God wat haat ik die albers toch..wat een maloot..
br0nquote:Dat alles zijn prijs heeft blijkt wel uit het feit dat er beweerd wordt dat een mogelijke verkoop van het Williams team aanstaande is. Een Koreaans bedrijf schijnt gesprekken te hebben gehad met het Britse team om tot een overname te komen.
Grote Koreaanse bedrijven zoals Hyundai en Samsung worden in verband gebracht met een eventuele overname. Ook de naam van voormalig B·A·R teambaas David Richards wordt veelvuldig genoemd. Richards heeft dergelijke gesprekken niet bevestigd, maar ontkent het ook niet: “Ik heb nog niet met Frank Williams of Patrick Head gesproken, maar ik houd wel een oogje in het zeil”, zo vertelt Richards.
Op de vraag of Richards iets kan vertellen over de betrokkenheid van Hyundai om in de Formule 1 te stappen, antwoord hij: “Die kans bestaat, maar ik heb geen flauw idee”, aldus Richards. Mocht het tot een overname komen, dan wordt Hyundai geacht de motoren te gaan bouwen voor het team.
Dat is ook het gevoel wat bij mij overheerst. Er valt domweg niets te halen bij -ardi behalve kilometers en een lekkere hap eten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
br0nquote:Kiesa derde Jordan coureur in Duitsland
Nicolas Kiesa zal aankomend weekend de derde Jordan coureur zijn. De Deen heeft voorlopig alleen een contract voor de Grand-Prix van Duitsland. Morgenochtend zal Jordan de 27-jarige coureur officieel presenteren.
Naast Kiesa is ook Patrick Friesacher met Jordan in onderhandeling. De kans is groot dat de Oostenrijker de derde Jordan tijdens de Grand-Prix van Hongarije zal besturen.
Nicolas Kiesa leek aan het begin van dit seizoen Grand-Prix coureur te worden bij Minardi. De onderhandelingen liepen echter op het allerlaatste moment vast omdat Kiesa niet voldoende sponsorgeld op tafel kon leggen, het stoeltje ging toen naar Patrick Friesacher. Kiesa heeft al wel Formule 1 ervaring, de Deen reed in 2003 vijf Grand-Prix' voor Minardi.
De kansen van Nicky Pastorelli, die ook bij Jordan onder contract staat, op het derde stoeltje lijken klein te zijn. Pastorelli heeft momenteel niet voldoende sponsorgeld om aan de eisen van Jordan voor het derde stoeltje te voldoen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:46 schreef JPM01 het volgende:
Vorig week reed niemand minder dan David Coulthard zijn Red Bull bolide over de Turkse Bosporus-brug tijdens een promotie-evenement voor de aanstaande race in Turkije op 21 augustus. Maar zelfs meervoudig Grand Prix-winnaars moeten tol betalen, zo blijkt nu.
Op het moment dat Coulthard met zijn bolide over de brug scheurde werd hij door het automatische surveillance-systeem van de brug opmerkt en wegens het niet betalen van de noodzakelijke tolheffing werd David een boete opgelegd van twintig euro, aldus een Turks persbureau.
Coulthard hoeft overigens niet bang te zijn dat hij vanwege zijn gratis ritje zijn spaarcentjes aan moet spreken. De boete werd namelijk betaald door lokale vertegenwoordigers van Red Bull. In Turkije is alleen de president vrijgesteld van tolheffing, afgezien van de noodzakelijke hulpdiensten en verkeerspolitie.
![]()
![]()
Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op.
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:03 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.![]()
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef TheGHunter het volgende:
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten
Precies, Cosworth was toch ook de eerste die klaar was met z'n v8's voor volgend seizoen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:25 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.
GrandPrix.comquote:Cosworth runs at 20,000rpm!
Cosworth Racing says that it regularly runs its 2,4-litre V8 development engine for next year at 20,000rpm, while the current V10 is running to 19,000rpm. While this does not necessarily mean that the new engines will produce more horsepower than the current 3-litre V10s it will mean that power outputs will not be anywhere near as small as the regulations are designed to make them.
In part this is due to the fact that the crankshaft of the new engines are shorter than those being used at the moment and that means that they have less problems with torsional twisting.
The cost of development of the new 2.4-litre V8s has been huge.
Minardi is gewoon een privateer team, Stoddart mag dan geld van zn eigen bedrijf in Minardi stoppen (European Aviation), hij hoeft geen verantwoording af te leggen aan iemand mbt het F1 team.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info
En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich?
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Radegast het volgende:
[..]
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:46 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?
Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden.
Meer over Minardi en de 'teruggeschroefde v10'quote:De deal met Williams betekent dat Cosworth weer verder kan met het ontwikkelen van de nieuwe V8. Dit programma was stilgelegd omdat er geen afnemer voor de motoren kon worden gevonden. Nu dat met het Williams-team wel gelukt is, kan er weer verder worden gegaan met de ontwikkeling. Overigens zal ook Minardi in 2006 gebruik maken van een Cosworth-motor, alleen zullen zij met een 'oude', begrensde, V10 van dit seizoen gaan rijden.
Ben ik geheel met je eens. En het geld dat eventueel bespaart wordt gebruiken de teams dan wel weer voor andere dingen. Dus uiteindelijk levert het niks op.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:37 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
[..]
Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben.
Bronquote:Sato seat in doubt
Speculation is rife that Takuma Sato will be lucky to retain his BAR seat next year. The Japanese, supported by team co-owner Honda, is frequently and comprehensively outpaced by team mate Jenson Button, and is the only '05 driver except Robert Doornbos to have failed to score a single point. "It's been a tough season, no doubt about it," said Sato, 28.
There are some drivers named in the paddock that could be in the race for a seat at BAR. Rubens Barrichello has been named, but also Christijan Albers might be one of the drivers that could replace Sato. Albers is having a very strong F1 debut at the Minardi F1 team currently.
Albers' management though didn't want to comment on any speculations. "At the moment we are focussing on the 2005 season," Albers' manager Varossieau told F1Racing.net. "We don't want to comment on any speculations concerning next season yet."
Bronquote:Dennis: Géén Bridgestone voor McLaren in 2006
Ron Dennis, teambaas van McLaren, heeft gereageerd op de geruchten omtrent een mogelijke overstap van het Britse team naar Bridgestone. McLaren rijdt momenteel op het Franse rubber van Michelin, maar geruchten gaan dat McLaren één van de vijf Michelin-teams is die wil overstappen op Bridgestone.
Dennis bevestigd gesprekken met Bridgestone, maar wil met klem stellen dat men bij McLaren blij is met de samenwerking met Michelin: “Als je vraagt of we onderhandelen met Bridgestone, zeg ik nee”, zo vertelt de Brit. “We zijn momenteel erg blij met de relatie die we hebben opgebouwd met Michelin”, aldus Dennis.
Van de huidige Michelin-teams heeft alleen Sauber bevestigd ook in 2006 op Michelin te zullen gaan rijden. Red Bull Racing lijkt echter zo goed als rond met Bridgestone te zijn, Williams zal waarschijnlijk het voorbeeld van Red Bull gaan volgen. Michelin is momenteel met al haar andere partnerteams in gesprek om tot een overeenkomst te komen voor het volgende seizoen.
Hopelijk blijven ze gewoon bij michelin. Ze waren ook een van die eersten die er naar over stapten..quote:
Rubens => BAR (nieuwe impuls, en dat is wel goed voor hem)quote:Das Ferrari-Erfolgsduo Michael Schumacher und Rubens Barrichello wird gesprengt: Der stets im Schatten des siebenmaligen Formel-1-Weltmeisters stehende Brasilianer verlässt die Scuderia nach sechs Jahren frustriert und wechselt zu BAR-Honda. Sein Landsmann Felipe Massa vom Sauber-Team soll in der nächsten Saison Schumachers neuer Teamkollege werden. Mit diesen Paukenschlägen ist das Fahrerkarussell beim Großen Preis von Ungarn nach gewaltig in Schwung gekommen. Der Cockpit-Coup wirkt sich auch auf Nick Heidfelds Grand-Prix-Zukunft aus.
http://sport.rtl.de/formel-1/formel1_57146.php
Nu wel officieel.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:07 schreef -Hans- het volgende:
Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..)
Kloptquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:05 schreef mitt het volgende:
Massa zal allang blij zijn dat hij naar Ferrari mag, dus ze kunnen alles op de boeg Schumacher blijven gooien.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Massa heeft een jaartje getest bij Ferrari en blijkbaar is dat beide partijen prima bevallen. Massa rijdt naast Villeneuve toch zeer degelijke races imo.
Doornbos naar Sauber BMW volgend jaar![]()
![]()
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:25 schreef MrX1982 het volgende:
Villeneuve lijkt me ook niet. Die kerel rijdt echt geen deuk in een pakje botor.
Hmm dan kunnen ze beter Doornbos nemen voor minderquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:29 schreef Radegast het volgende:
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...
Bronquote:Sato dreigt F1-stoeltje te verliezen
Takuma Sato moet vrezen voor zijn toekomst in de Formule 1. De Japanner rijdt dit seizoen bij British American Racing, maar lijkt zijn stoeltje te gaan verliezen. Rubens Barrichello zal binnenkort een contract tekenen bij BAR, terwijl ook Jenson Button, Anthony Davidson en Christijan Albers kans maken op een racecontract bij het Britse team.
Vorig seizoen presteerde Sato nog sterk, maar dit seizoen bakt hij er weinig van. Afgelopen weekend pakte hij door zijn achtste plaats in Hongarije pas zijn eerste WK-puntje van het seizoen. Teambaas Nick Fry steekt dan ook niet onder stoelen of banken dat de positie van de Japanner onder druk staat. "Hij zal de rest van het seizoen goed moeten gaan presteren om in aanmerking te komen voor een contract voor 2006", zegt de Brit.
"De deur staat echter nog altijd open voor Takuma, het is niet zo dat het al zeker is dat hij ons team zal gaan verlaten. Maar we moeten als team beschikken over twee coureurs die allebei regelmatig in de punten eindigen", benadrukt Fry.
Zeker weten dat Rossi binnen een paar jaar bij Ferrari zit.quote:Rossi test F2004-wagen op Fiorano
MotoGP-kampioen Valentino Rossi heeft dinsdag voor de tweede keer een Formule 1-wagen bestuurd. De Italiaan reed met een F2004 over het testcircuit van het team uit Maranello. De geruchten over een overstap naar vier wielen laaiden direct weer op.
Rossi liet eerder weten niet te denken aan een overstap naar de Formule 1 in de nabije toekomst. Dinsdag werd bekend dat Rossi ook volgend seizoen voor Yamaha zal racen in de MotoGP. Het Ferrari-team maakte diezelfde dag wereldkundig Felipe Massa te hebben vastgelegd voor 2006. Rossi zei: "Het voelt gewoon goed om nog een jaar bij Yamaha te blijven."
Bron: F1racing.nl
Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:39 schreef mitt het volgende:
Rossi wil toch zelf helemaal niet?
of zegt hij dat voor de schijn.
Echter heeft hij een halfjaartje terug gezegt dat wanneer hij stopt met motogp , zeker geen F1 zal gaan rijden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:40 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.
Bronquote:Karthikeyan opent jacht op F1-stoeltje
Narain Karthikeyan heeft zijn jacht op een F1-stoeltje voor volgend seizoen geopend. Het management van Jordan-Midland zou volgens geruchten de Indiër hebben gezegd dat hij voor volgend jaar een ander team zal moeten zoeken. Manager Piers Hunnisett is naar eigen zeggen al in gesprek met twee teams.
Volgens Hunnisett is het doel van Karthikeyan om races te winnen en op het podium te staan. "We weten niet of we dat doel kunnen realiseren met wat we nu hebben", zei de manager. Karthikeyan zou ook een rol als testrijder bij een van de grotere teams overwegen. Hunnisett: "Je moet op de lange termijn denken." Karthikeyan zelf: "We houden alle opties open."
Nou Button, ik zou nu helemaal bij BAR blijven.quote:Williams volgend jaar met Cosworth
Williams heeft bekend gemaakt volgend jaar met Cosworth-motoren te rijden. Aan het eind van dit seizoen komt er een eind aan de samenwerking met BMW. Cosworth zag tegelijkertijd Red Bull naar Ferrari verhuizen. Williams zal nauw samenwerken met de motorfabrikant.
Beide bedrijven zullen investeren in de ontwikkeling van de V8-motor. Er is een groot programma opgezet om de motor zo goed mogelijk af te stellen op de auto.
Teambaas Frank Williams is blij met de deal. "Cosworth is gespecialiseerd in het maken van V8-motoren. Sommige teams en fabrikanten hebben er geen ervaring mee. We verwachten volgend seizoen veel profijt te hebben van de nieuwe regels."
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95212
Leuke combi!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:06 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Naja, misschien pakt de ervaring die Cosworth met de V8-motoren heeft wel goed uit.
Ik denk dat ze een vermoeden hebben dat ze bij BMW op het tweede plan zouden komen te staan, omdat die zich veel meer zullen gaan focussen op hun eigen team.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:44 schreef -Hans- het volgende:
Cosworth Williams, dat is even wennen.![]()
Williams zal nou ook eens moeten zorgen dat hun aërodynamica pakket in orde is, want anders hebben ze straks een goede motor en weer een slecht aërodynamica pakket. Ik ben wel benieuwd of Williams gaat overstappen op Bridgestone banden, die geruchten doen ook nog altijd de ronde.
Cosworth is in het verleden al erg succesvol gebleken met de V8-motoren, terwijl Toyota, Honda, BMW, Ferrari, Renault en Mercedes pas sinds kort testen met V8-motoren. Natuurlijk moet Cosworth een hele nieuwe Formule1 V8-motor ontwerpen, maar de ervaring die ze al hebben met de V8-motoren (+ software) is wel een voordeel.
Om eerlijk te zijn had ik deze stap van Williams niet verwacht. Ik had verwacht dat Williams nog één jaar (ondanks de slechte onderlinge verhouding) met BMW door zou gaan, en na dat jaar op zoek zou gaan naar een nieuwe motorenleverancier.
Bronquote:Officieel: BAR-richello in 2006
Wat iedereen eigelijk al wist is vanmorgen door het BAR-team officieel bevestigd. Rubens Barrichello heeft een contract voor meerdere seizoenen getekend en zal vanaf 2006 de nieuwe rijder van het Britse team zijn.
Rubens Barrichello maakte zijn Formule 1-debuut in Zuid-Afrika met het Jordan team in 1993. In 1997 vertrok hij naar het nieuwe Stewart Formule 1-team voor drie seizoenen. In 2000 werd hij teamgenoot van Michael Schumacher bij Ferrari en won daar direct de constructeurs titel met het Italiaanse team. Vanaf volgend seizoen zal Rubens de auto van BAR echter gaan besturen.
"Ik ben blij dat ik nu kan bevestigen dat ik in 2006 voor het BAR Honda team zal gaan racen," zei Barrichello. "Ik wil iedereen bij Ferrari bedanken voor zes fantastische seizoenen. Ik heb veel races met hen mogen winnen (negen stuks) en ik ben blij dat ik het team aan vijf constructeurs titels al heb kunnen helpen."
"Mijn doel blijft echter om het Wereldkampioenschap voor rijders te winnen en daarvoor had ik naar mijn idee een nieuwe motivatie nodig. Ik heb de progressie van BAR goed in de gaten gehouden en ik ben onder de indruk van de sfeer binnen het team. Ik kan me niets beters bedenken dan bij BAR racen."
BAR teambaas Nick Fry zei over zijn nieuwe aanwinst: "Het contract met Rubens laat nog maar eens zien dat we hard op weg zijn naar overwinningen en het Wereldkampioenschap. Rubens is niet alleen een fantastische rijder, maar hij heeft ook de ervaring om wereldkampioen te worden met je team."
Niet benieuwd wie die rode rammelbak gaat besturen??quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:18 schreef -Hans- het volgende:
Goh, en wie zal dus moeten moven bij BAR? Zelf verwacht ik dat Button blijft, en dan zou Sato dus een stapje terug moeten doen. Davidson kan bij Midland F1 terecht, dus Sato zou de rol als testrijder van Davidson over kunnen nemen.
Als je de 2de Ferrari bedoeld dan is dat Felipe MAssa is tijdje terug al vastgelegd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet benieuwd wie die rode rammelbak gaat besturen??
Dat zal (zoals HPoi al schreef) Massa worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet benieuwd wie die rode rammelbak gaat besturen??
Beter 2e viool bij ferrari dan bij sauber rijden toch.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Dat zal (zoals HPoi al schreef) Massa worden.
Ferrari: Schumacher & Massa als tweede viool.
Dan liever bij McLaren..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Beter 2e viool bij ferrari dan bij sauber rijden toch.
Dat is duidelijke taal!quote:Een 'insider' zegt dat Sir Frank Williams en Patrick Head de auto's liever zelf zouden duwen, dan nog een jaar afhankelijk te zijn van BMW.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95302
Toch wel jammer dan dat die deal met Cosworth is doorgegaan. Had ze wel willen zien duwen. Kijken of ze dan de Minardi's en Jordans voor kunnen blijvenquote:
Ik zie Doornbos nog wel een jaartje bij Minardi rijden..quote:De kans dat Albers bij Midland rijdt in 2006, is redelijk groot. "We zijn maandag in de fabriek van Midland gaan kijken, vertelde Albers' manager Lodewijk Varossieau aan F1Racing.nl. "Ze hebben ons een contract aangeboden voor volgend seizoen
Die Alex van Midland zet geloof ik iedereen onder contract, dus of er nou wat van waar is....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:29 schreef -Hans- het volgende:
^^ eens is met bovenstaande reacties.![]()
Mogelijke drivers line-up (Jordan) Midland F1
- A. Davidson
- Christijan Albers
Albers in gesprek met Midland
[..]
Ik zie Doornbos nog wel een jaartje bij Minardi rijden..
We zien het wel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Die Alex van Midland zet geloof ik iedereen onder contract, dus of er nou wat van waar is....
Is wel te begrijpen denk ik zo.quote:Felipe Massa mag in het restant van het seizoen geen bandentests meer uitvoeren voor Michelin. De Braziliaan stapt volgend seizoen over naar Ferrari en Michelin wil het risico vermijden dat hij geheime informatie overbrengt naar concurrent Bridgestone.
"Felipe kan op een legale manier informatie doorspelen", verklaart Michelins Pierre Dupasquier het testverbod voor de kleine Braziliaan. "Wij zijn hier niet blij mee. Hij zal dan ook geen bandentests meer uitvoeren voor ons."
De maatregel van Michelin is een gevolg van het feit dat Massa volgende week in Monza voor zowel Ferrari als Sauber wilde gaan testen.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95828
Bronquote:Rijdt Schumacher volgend jaar bij McLaren?
Ferrari-coureur Michael Schumacher zou het gebrek aan snelheid zo zat zijn dat hij het team uit Maranello volgend jaar zou willen verruilen voor McLaren. Dat gerucht deed zondagavond de ronde op de paddock in Turkije. De Duitser viel uit in de Turkse GP.
Volgens de Duitse krant Bild heeft Schumacher twee keer met Mercedes-baas Norbert Haug gesproken in de motorhome van Bernie Ecclestone. De eerste ontmoeting zou in Hongarije zijn geweest. Het tweede gesprek zou in Turkije hebben plaatsgevonden. Haug zei: "Het klopt dat we elkaar hebben ontmoet, maar we hebben alleen gesproken over de toekomst van de Formule 1. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij Ferrari zal verlaten."
Bild beweert verder dat manager Willi Webber de onderhandelingen met Ferrari over een contract voor na het jaar 2006 zou hebben stopgezet.
Zal Doornbos blij mee zijn....quote:Team manager Colin Kolles offered Robert Doornbos a deal in the past already, but Doornbos is no longer an option for Kolles. Who does Kolles rate higher? "Everyone can see that Christijan Albers is the fastest Dutchman in Formula 1. If we sign up Albers there is only one seat available for a Dutchman," said Kolles
Jordan's sport director Johnny Herbert agrees with Kolles: "Christijan Albers' race performance is much better, he is certainly the best Dutchman that we can sign up. He won the F3 championship and did very well in DTM."
quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:49 schreef ElmarO het volgende:
En weer een nieuw gerucht al is de geloofwaardig niet al te hoog aangezien het uit Bild komt.
[..]
Bron
Laat Schumi maar mooi bij Ferrari blijven.quote:"Ik wil niet eens reageren op dit soort geruchten," zegt Schumi. "Iedereen weet hoe nauw ik verbonden ben met Ferrari."
Aldus F1 Racing
Bronquote:Raikkonen naar Ferrari?
Volgens de Duitse roddelkrant Bild, zal Kimi Raikkonen in 2007 Michael Schumacher vervangen bij Ferrari. De Duitser wil volgens diezelfde krant naar Mercedes. Raikkonen zou al in mei een voorcontract hebben getekend bij Ferrari. Bild heeft dit uit 'betrouwbare bron' vernomen.
Eerder dit jaar liet teambaas Jean Todt wel weten interesse te hebben in Raikkonen. Hij ziet meer in hem dan in Alonso. "Ik denk dat die jonge man die voor een Duits-Engels team rijdt, de beste keuze zou zijn," vertelde Todt.
Overigens staat Bild zelf niet bekend als betrouwbare bron.
Mmm ik geloof dat niet zo.. ik vind kimi helemaal niet de persoon om bij ferrari te rijden.. Alonso veel eerder... die past zo bij die arogantie lui.. dat zie ik veel eerder gebeurenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:27 schreef ElmarO het volgende:
En Bild is weer lekker op dreef.
[..]
Bron
McLaren kan een behoorlijk woordje meepraten over arrogantie. Sterker nog, McLaren was het eerste team dat het waagde uitsmijters voor de pits neer te zetten. Wee je gebeente als je daar iets te dicht bij in de buurt kwam zonder toestemming. En dat is eerlijk gezegd nog niet eens zo lang geleden.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:34 schreef Giem het volgende:
[..]
Mmm ik geloof dat niet zo.. ik vind kimi helemaal niet de persoon om bij ferrari te rijden.. Alonso veel eerder... die past zo bij die arogantie lui.. dat zie ik veel eerder gebeuren
En hier staan weer andere tijden voor Dag 3quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:31 schreef HPoi het volgende:
Testen te Monza: Dag 3 Aantal ronden:
[tijden]
Eerste testdag voor B.A.R en Minardi. Alle teams kwamen in actie.
Die kloppen niet, ander zou F1-Live.com het ook fout hebben..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En hier staan weer andere tijden voor Dag 3
Dan zullen die wel kloppen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:06 schreef HPoi het volgende:
Monza - 25/08/05 (Timing results courtesy of McLaren)
[tijden]
McLaren geeft dezelfde als de eerste die van F1World.be kwam.
Bronquote:Monteiro rijdt op Monza met EJ15B
Na een reeks tegenslagen is het dan eindelijk zover: op Monza mag Tiago Monteiro gaan rijden met de Jordan EJ15B. Voor aanvang van het testwerk besloot het team in Turkije door middel van een heuse tos wie er met de B-versie mag gaan rijden. Monteiro is de gelukkige.
Het is voor Jordan niet mogelijk om twee nieuwe auto’s in te zetten. Om eerlijk te bepalen wie er met de nieuwe bolide van start zal gaan, werd er gekozen voor het opgooien van een munt. Dit zou volgens de teamleiding de meest eerlijke manier zijn.
tering joopquote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:47 schreef HPoi het volgende:
3de Testdag MONZA
Juan Pablo Montoya zette niet alleen de snelste tijd neer op de derde testdag in Monza, maar haalde ook nog de hoogste topsnelheid ooit gehaald op het Italiaanse circuit, met 367 kilometer per uur.
..
Ja lijken wel brom mobielen... pff schiet toch niet op zo.. ik mis wel de tijd dat we nog V10 motoren hadden die 1 race mee gingen.. en kwali motoren.. dat was mooi..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
Gaat lekker met die V8. Als dat de toekomst gaat worden
Formule 1 moet dé koningsklasse zijn niet een of andere veredelde zeepkisten klasse.
Ja goede ouwe tijd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:36 schreef Giem het volgende:
Ja lijken wel brom mobielen... pff schiet toch niet op zo.. ik mis wel de tijd dat we nog V10 motoren hadden die 1 race mee gingen.. en kwali motoren.. dat was mooi..
En toen gingen er ook nog veel meer motoren tijdens de race stuk.. soms kwam gewoon minder dan de helft over de finisch.. nu soms iedereen.. saai..
tsja, echt vrolijk wordt je er niet van als je ziet dat die 10 sec. lanzamer is dan JPM. Maar denk wel dat dat ding wel snelller wordt naarmate de testen vorderen, mag ik toch wel hopen..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
Gaat lekker met die V8. Als dat de toekomst gaat worden
Formule 1 moet dé koningsklasse zijn niet een of andere veredelde zeepkisten klasse.
Ik hoop het ook anders is de Formule 1 binnenkort het lachertje in de autosport.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:59 schreef HPoi het volgende:
tsja, echt vrolijk wordt je er niet van als je ziet dat die 10 sec. lanzamer is dan JPM. Maar denk wel dat dat ding wel snelller wordt naarmate de testen vorderen, mag ik toch wel hopen..
Als Schumi nu weer de tijd van test 3 zou hebben gereden zou hij hier op P2 staan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:15 schreef ElmarO het volgende:
Monza* - 26/08/2005
1 . F. Alonso - Renault R25 - 1:20.432 (+ 0.000 ) - 92 laps
2 . G. Fisichella - Renault R25 - 1:21.183 (+ 0.751 ) - 68 laps
3 . A. Davidson - BAR Honda 007 - 1:21.284 (+ 0.852 ) - 103 laps
4 . J. Trulli - Toyota TF105 - 1:21.355 (+ 0.923 ) - 114 laps
5 . T. Sato - BAR Honda 007 - 1:21.415 (+ 0.983 ) - 92 laps
6 . M. Schumacher - Ferrari F2005 - 1:21.418 (+ 0.986 ) - 79 laps
7 . D. Coulthard - Red Bull Racing RB1 - 1:21.608 (+ 1.176 ) - 131 laps
8 . N. Heidfeld - BMW Williams FW27 - 1:21.644 (+ 1.212 ) - 54 laps
9 . C. Klien - Red Bull Racing RB1 - 1:21.669 (+ 1.237 ) - 73 laps
10 . A. Carroll - BAR Honda 007 - 1:21.748 (+ 1.316 ) - 87 laps
11 . F. Massa - Sauber Petronas C24 - 1:22.094 (+ 1.662 ) - 88 laps
12 . L. Badoer - Ferrari F2005 - 1:22.189 (+ 1.757 ) - 81 laps
13 . N. Rosberg - BMW Williams FW27 - 1:22.327 (+ 1.895 ) - 48 laps
14 . N. Karthikeyan - Jordan Toyota EJ15 - 1:22.662 (+ 2.230 ) - 76 laps
15 . C. Albers - Minardi Cosworth PS05 - 1:24.011 (+ 3.579 ) - 96 laps.
*Times courtesy of Sauber Petronas.
Zelfs de coureurs vinden het al een belachelijke regel... slaat toch echt werkelijk nergens op....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook anders is de Formule 1 binnenkort het lachertje in de autosport.
De V8 regel is echt de meest stomme die ze ooit hebben bedacht![]()
Slaat inderdaad nergens op. En kosten besparen doet het ook niet. Aangezien al de fabrikanten er veel geld tegenaan gooien om een zo snel en betrouwbaar mogelijke V8 te krijgen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:24 schreef Giem het volgende:
[..]
Zelfs de coureurs vinden het al een belachelijke regel... slaat toch echt werkelijk nergens op....
Ja en dat ding moet natuurlijk ook nog enige pk's hebben.. ik geloof dat panis het was die het had gezegt na die test van toyota.. zo van dit is een formule een meer.. die auto trek niet meer.. je kunt er niet meer meer spelen... het hele karakter is weg van zo'n f1 autoquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Slaat inderdaad nergens op. En kosten besparen doet het ook niet. Aangezien al de fabrikanten er veel geld tegenaan gooien om een zo snel en betrouwbaar mogelijke V8 te krijgen.
Beetje onzin verhaal. Alsof een V8 opzich zo raar is. Bij mijn weten reed Schumcher in 94 nog met een V8. Alleen gaan ze terug naar 2,5 liter maar of dat nou zo erg is. Het gaat toch om de pk's en geloof me die motoren zullen echt wel snel zijn. Niet vergelijkbaar met wat voor andere klasse dan ook.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:24 schreef Giem het volgende:
[..]
Zelfs de coureurs vinden het al een belachelijke regel... slaat toch echt werkelijk nergens op....
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:20 schreef HPoi het volgende:
Albers in bespreking met Hakkinen omtrend Albers naar McLaren in 2006!
[afbeelding]
Zou toch mooi zijn, Albers naar McLaren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:23 schreef sooty het volgende:
[..]
![]()
Norbert Haug ziet 'm (Albers) aankomen.
Dream on. Albers ligt niet goed; zeker niet (meer) bij McLaren/Haug. Overigens hebben Nederlanders er wel een handje van om eigen glazen in te gooien. Verstappen was wel de grootste klootzak op dit gebied. (Briatore als vijand is een gelopen race.).quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:31 schreef HPoi het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn, Albers naar McLaren.![]()
![]()
bron:newsnowF1quote:zondag 28 augustus 2005 om 11:15 - Een Nederlandse bank heeft toegegeven in onderhandeling te zijn met Paul Stoddart om het noodlijdende Minardi-team over te nemen. ABN-AMRO-man Jean Luc Zeguers sprak tijdens het grandprix-weekeinde in Turkije met zowel Stoddart als F1-supremo Bernie Ecclestone. Ze hadden het daar onder andere over ‘de toekomst’ van motorsport.
“Niemand weet precies wat er zal gaan gebeuren”, zei Zeguers. Het Algemeen Dagblad vertelde dat Ecclestone ook nog met de geïnteresseerde bank sprak in Amsterdam, vorige week. Naast de ABN AMRO-bank zouden ook Greenfield Capital en WP Stewart bij de groep Nederlandse ondernemers horen die de Minardi-renstal willen overnemen, waar nu overigens twee Nederlanders rijden.
verstappen rijdt A1GPquote:Op zondag 28 augustus 2005 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang Verstappen maar niet weer van stal wordt gehaald
Voor de rest eerst zien dan geloven.
Michiel Mol zou er toch ook bij betrokken zijn. Dat stond tenminste al in de Formule1quote:Op zondag 28 augustus 2005 13:01 schreef Klonk het volgende:
wft moeten we hier van denken
[..]
bron:newsnowF1
GHunter maakte toch ook altijd OPs voor de GPs? Hoop dat hij het dan weer doetquote:Op zondag 28 augustus 2005 22:47 schreef JPM01 het volgende:
[..]
verstappen rijdt A1GP![]()
maar ik kan geen voorbeschouwing Italie maken, kan iemand dat ff doen dank u wel.
Ik heb ff een paar dagen vakantie als jullie het niet erg vinden![]()
Ze lijken het volgens dit artikel toch wel te hebben bijgelegd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:42 schreef Klonk het volgende:
Mercedes zal Albers niet zo snel een stoeltje aanbieden, zeker niet zolang Haug daar de baas is.
Bronquote:Haug vol lof over Albers
Zondag gaf Christijan Albers onder luid gejuich van de vele fans op Zandvoort een Formule 1-demonstratie. Niet alleen reed Albers een aantal snelle ronden, waarmee hij de snelste Nederlander ooit werd op het circuit, maar hij draaide tevens een flink aantal donuts. Norbert Haug was ook present namens het Mercedes team in de DTM. Hij is nog altijd onder de indruk van zijn voormalig DTM-rijder. "Christijan is zeer talentrijk en iemand om naar uit te kijken." Aldus Haug.
"Christijan is dit weekeinde onze gast. Hij is een vriend van het huis," aldus Haug in De Telegraaf. "Vorig jaar hebben we een beetje frictie gehad maar dat behoort tot het verleden. Ik volg hem natuurlijk ook in de Formule 1 en hij doet het prima. Ik geef hem ook adviezen als ik hem spreek. In het begin had hij wat probleempjes met de wagen, maar hij heeft een paar opmerkelijk prestaties geleverd. Ik vergeet niet snel zijn kwalificatie en de race in Canada. Van die momenten moet hij het ook hebben."
"Ik weet dat Chris zeer talentrijk is en iemand om naar uit te kijken. Sommigen lachen er misschien om dat hij bij een team als Minardi rijdt, maar vergeet niet dat ook Alonso daar begonnen is."
Italië/Monza is in ieder geval genoeg stof voor een mooie OPquote:Op maandag 29 augustus 2005 09:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
GHunter maakte toch ook altijd OPs voor de GPs? Hoop dat hij het dan weer doet![]()
idd, geen circuit waar mee GP's zijn geredenquote:Op maandag 29 augustus 2005 21:06 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Italië/Monza is in ieder geval genoeg stof voor een mooie OP
Ik ga er morgen ns aan beginnen.
quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:06 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Italië/Monza is in ieder geval genoeg stof voor een mooie OP
Ik ga er morgen ns aan beginnen.
normaal doe ik dat tochquote:Op maandag 29 augustus 2005 09:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
GHunter maakte toch ook altijd OPs voor de GPs? Hoop dat hij het dan weer doet![]()
Bronquote:Massa legt schuld bij Bridgestone
Felipe Massa had afgelopen week de ‘eer’ om een aardige vergelijking te kunnen maken tussen de banden van Michelin en van Bridgestone. De Braziliaan testte namelijk de eerste twee dagen op het circuit van Monza met Ferrari, die gebruik maken van Japans rubber. Op dag drie ging hij echter terug naar zijn huidige werkgever en reed hij weer op Franse banden.
“Het kan niet worden ontkend dat Bridgestone dezer dagen een aantal probleempjes kent”, aldus de Sauber coureur. “Er moet veel beter met het werk om worden gegaan; je kan het ook zien aan Jordan en Minardi, die vaak niet de snelheid hebben die ze moeten hebben als men kijkt naar hun totaalpakket. De banden van Michelin gedragen zich anders in langzame bochten, middellangzame bochten en gedurende het remmen, waardoor je meer stabiliteit krijgt. Maar in de snelle secties ging Ferrari met de Japanse banden zeer goed.”
Hiermee lijkt Ferrari weer een stapje naar de onschuld te hebben gevonden als men kijkt naar de tegenvallende prestaties van dit seizoen. Het leek er al langere tijd op dat Bridgestone de oorzaak was, waar Michael Schumacher het na de testsessie van afgelopen week zeker wist: de prestaties van dit seizoen zijn niet de schuld van zijn Italiaanse werkgever, maar van haar Japanse bandenleverancier.
Dat is waar, maar dat lag natuurlijk ook voor een gedeelte aan het falen van Michelin. Anders zouden ze daar denk ik niet hebben gewonnen.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja..dat was al wel heel duidelijk natuurlijk. Saillant detail is dan wel dat Ferrari hun enige overwinning dit seizoen juist aan die Bridgestones te danken heeft
ja als als als dat telt natuurlijk nietquote:Op donderdag 1 september 2005 12:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat lag natuurlijk ook voor een gedeelte aan het falen van Michelin. Anders zouden ze daar denk ik niet hebben gewonnen.
bron: http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=4231quote:Christijan, de schoonheidsspecialist
Minardi coureur Christijan Albers zal vanaf november zijn eigen huidverzorgingslijn in de winkels hebben liggen. Dat maakte het Noord-Hollands Dagblad vandaag bekend. De huidverzorgingsproducten worden geproduceerd door Philoderm.
Dag- en nachtcrème, scrub, reinigingsmelk en een bodyspray behoren tot het assortiment. Christijan en Philoderm hebben de 'vitale en veeleisende mannen' als doelgroep gesteld. U weet nu wat u moet doen om net zo'n huid als Chris te krijgen.
en ook dankzij de michelin's die niet redenquote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja..dat was al wel heel duidelijk natuurlijk. Saillant detail is dan wel dat Ferrari hun enige overwinning dit seizoen juist aan die Bridgestones te danken heeft
Zou dat er zo uit gaan zien?quote:Op donderdag 1 september 2005 16:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=4231
![]()
En dat was dus mijn puntquote:Op donderdag 1 september 2005 18:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en ook dankzij de michelin's die niet reden![]()
ik kon het ook al niet vindenquote:Op vrijdag 2 september 2005 11:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Hebben we geen monzatopic?
Ik weet niet of ik hier wel zo blij mee moet zijn.... Voorzover er überhaupt wat van komt natuurlijk.quote:
02 september 2005
'Red Bull wil Minardi kopen'
Paul Stoddart heeft morgen (zaterdag) een ontmoeting met Red Bull. Het gesprek zou gaan over een overname van Minardi. Red Bull heeft interesse in Minardi en zou er volgend seizoen een Amerikaans team van willen maken.
Uit betrouwbare bron heeft F1Racing.nl vernomen dat er serieuze gesprekken gevoerd worden over een overname. "Stoddart heeft morgen inderdaad een ontmoeting met Red Bull," vertelde en insider. "Hoe concreet het is, is nog niet duidelijk, maar dat er serieus gepraat wordt is wel zeker."
Red Bull zou volgend jaar dus met twee teams kunnen rijden. Het team dat nu al rijdt en Red Bull Team USA. Scott Speed zou in ieder geval één van de coureurs worden.
De afgelopen 2 jaar (en langer zelfs) al dit soort geruchten. Persoonlijk geloof ik er niet zoveel van. Maar het is wel een goede manier van Minardi om toch weer elke keer in de pers te komen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:14 schreef Klonk het volgende:
Minardi gaat verkocht worden das duidelijk, eerder deze week al de geruchten rond abn amro nu dit.
Bronquote:Mosley: ’In 2008 weer banden wisselen’
Het is eigenlijk iedereen een doorn in het oog en misschien is het ook alleen maar gevaarlijk. Iedereen wil er vanaf en de FIA is bij monde van president Max Mosley inmiddels overstag: vanaf 2008 mogen er tijdens de pitstops weer banden worden gewisseld, zonder dat er een straf wordt opgelegd.
Dit heeft de FIA-president op een persconferentie in Monza bekend gemaakt. ,,De bandenwissels zijn een onderdeel van het spektakel dat de sport biedt. Wat mij betreft mogen er in 2008 weer banden worden gewisseld." Bovendien zal de F1 vanaf 2008 doorgaan met één bandenleverancier en slicks zoals die in 1997 voor het laatst werden gebruikt.
Mosley ging nog verder in over de gedaanteverwisseling die de Formule 1 in 2008 zal krijgen. Zo meldt hij nu al dat hij verwacht dat er een toerentalbegrenzer voor de V8-motor zal komen. Dit terwijl de V8-aandrijving pas volgend seizoen voor het eerst gebruikt wordt. De Brit wil zo voorkomen dat de teams bakken met geld uit gaan geven betreffende de verbetering van de motor. Aangezien hij er rekening mee houdt dat de motoren binnen de kortste keren weer op de 20.000 toeren zullen zitten, is hij voor een maximum van 18.000.
Verder is de rechterhand van Bernie Ecclestone voornemens om vanaf 2008 op elk circuit een maximumniveau wat betreft de downforce in te voeren. Het plan is sowieso al om de downforce tegen die tijd op 50% van de huidige maatstaven te hebben, dit om het inhalen te bevorderen. Dit houdt in dat de auto’s hierop gekeurd zullen worden. Minder downforce mag, meer zeker niet. Allerhande kleine vleugeltjes om extra downforce te generen zullen vrijwel zeker tot de verleden tijd gaan behoren.
Om er zeker van te zijn dat er geen onhaalbare voorstellen op tafel komen te liggen, maakte Mosley in dezelfde persconferentie bekend dat de FIA een overeenkomst heeft gesloten met AMD. AMD zal de FIA gaan voorzien van computers en simulatiemogelijkheden om zodoende de nieuwe regels optimaal te testen. Het is te vergelijken met de simulatiemogelijkheden die de teams nu zelf ook hebben. AMD heeft echter laten weten dat er geen enkel team voorgetrokken zal worden.
Ook blijft de chipfabrikant waarschijnlijk aan als sponsor van Ferrari. Op de persconferentie werd niet gezegd dat deze overeenkomst wordt verbroken, desondanks gaan er al enige tijd geruchten dat een scheiding aanstaande is.
Bronquote:Michelin: “Minder klanten in 2006"
Momenteel gebruiken zeven van de tien huidige teams uit de Formule 1 het rubber van bandenleverancier Michelin. Nick Shorrock, directeur van de Formule 1 activiteiten bij het Franse merk, heeft echter laten weten dat men gedurende de Grand Prix van België met uitleg komt waarin staat dat men aankomend seizoen minder klanten van banden zal voorzien in de koningsklasse.
“Het zal allemaal deel uitmaken van wat we al hebben laten weten; we willen graag wat tijd om alles nogmaals te overzien over hoe de overeenstemming is geregeld met het aantal partners dat we hebben”, aldus Shorrock tegenover een Engels persbureau. “Dus het is zeer zeker dat we met minder klanten door willen gaan voor het seizoen van 2006. In de volgende week zullen we een uitgebreide uitleg geven.”
De geruchten gingen al langer dat de teams van Williams, Toyota en Red Bull nadachten om over te stappen van bandenleverancier, waarmee ze hetzelfde rubber zouden krijgen als de teams van Ferrari, Jordan en Minardi. Ook het feit dat er reglementen aan zitten te komen waarin staat dat er nog maar één bandenleverancier in de Formule 1 mag zijn, kan hier mee te maken hebben. Michelin is dit seizoen echter dominant, met alle races op de Grand Prix van de Verenigde Staten, waar de fiasco ontstond, na die als overwinning genoteerd staan.
Bronquote:’Heidfeld mogelijk pas in 2007 naar BMW’
Al vanaf het moment dat BMW bekend maakte in onderhandeling te zijn met het Sauber-team, wordt Nick Heidfeld gelinkt aan de nieuwe renstal. Inmiddels is de overname rond, maar maakt ’Quick Nick’ mogelijk pas in 2007 deel uit van het team.
Volgens Autosport-Atlas heeft teambaas Frank Williams de optie om zijn contract met één jaar te verlengen gelicht. De teamleider hoopt zo verzekerd te zijn van Heidfelds diensten in het geval Jenson Button daadwerkelijk niet komt.
Mogelijkerwijs heeft Williams – dat financieel laag bij de grond zou zitten – de overeenkomst met de 28-jarige coureurs gelicht om er geld aan te verdienen. Williams wil nog steeds dat Button wel overkomt van BAR. Als het zover komt, dan zou de Duitser verkocht kunnen worden aan BAR of BMW. Mocht dat laatste gebeuren, dan kan hij in 2006 wel voor het Duitse team rijden.
Bron & Bronquote:Gaat McLaren verder waar Ferrari stopt?
Lang leek het er op dat het team van Sauber als een soort satellietteam functioneerde voor de heren van Ferrari. De mannen uit Zwitserland en de Italianen hadden een sterke band met elkaar, die volgend jaar op de klippen loopt. Vooral het team van McLaren was in die tijd boos over de samenwerking, maar nu lijkt het team uit Woking zelf met een soortgelijk idee komen.
Er gaan namelijk geruchten in Duitsland dat het Engelse team er zelf aan werkt om met een satellietteam de Formule 1 te betreden. Dit zou niet het team van DubaiF1 zijn, waar al niets meer van is vernomen sinds ze een jaar geleden bekend maakten tegelijkertijd met Midland de koningsklasse van de autosport te willen betreden, maar een team dat wordt gesteund door het Japanse bedrijf Direvix, wat zich momenteel ook al bezig houdt met de Grand Prix 2-klasse.
Het idee is om een nieuw team op te zetten dat gebruik zal maken van een motor en chassis die één seizoen oud zijn. De FIA en haar directeur Max Mosley zouden hun volle medewerking willen verlenen voor het idee, aangezien ze hier een oplossing in zien voor het probleem van het lage aantal teams in de Formule 1. Daarnaast zullen ook de algemene kosten van de kleinere teams dalen en wordt het gat tussen de voorhoede en achterhoede verkleind.
Ik zou het ook wel zonde vinden. Hoop wel dat Doornbos een kans maakt om daar te rijden.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:18 schreef Googolplexian het volgende:
Ik weet niet of Stoddart's grijze haren het geld waard zijn dat RBR gaat neerleggen.
Ik zou het zelf heel zonde vinden iig. Maar het heeft ook één plus-puntje;
De Midlands worden zeker de rode-lantaarn-rijders en dat is waar Albers gaat rijdenlul vinnik 't
Helaas... RBR gaat waarschijnlijk van de mogelijk gebruik maken om 2 Amerikanen in de F1 te brengen waar ik persoonlijk een beetje op tegen ben. Voetbal en Football, F1 en Cart Series, de Amerikanen vinden alles van zichzelf zo'n beetje beter. Lekker gescheiden houden, die zooi.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zou het ook wel zonde vinden. Hoop wel dat Doornbos een kans maakt om daar te rijden.
Dat is ook gelijk de reden dat ik nou niet echt blij ben dat Red Bull Minardi gaat overnemenquote:Op zaterdag 10 september 2005 11:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Helaas... RBR gaat waarschijnlijk van de mogelijk gebruik maken om 2 Amerikanen in de F1 te brengen waar ik persoonlijk een beetje op tegen ben. Voetbal en Football, F1 en Cart Series, de Amerikanen vinden alles van zichzelf zo'n beetje beter. Lekker gescheiden houden, die zooi.
Ach ... A1GP wordt toch leuker, vrees ik.Opzouten met die financieel onderbouwde beslissingen.
Som ze maar eens op, die nieuwsberichten over Amerikanen in de F1.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:31 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat is ook gelijk de reden dat ik nou niet echt blij ben dat Red Bull Minardi gaat overnemen. Lijkt me een geforceerde poging om F1 daar populair te maken.
bron: RaceFreaks.nlquote:Red Bull neemt Minardi volledig over
De kogel is dan eijndelijk door de kerk: Red Bull koopt Minardi. Na een lange aanzwellende geruchtenstroom over de overname van de noodlijdende renstal is de overname vanmiddag door middel van een persbericht bekendgemaakt. Vanaf 1 november bestaat Minardi niet meer, maar kan gesproken worden over het opleidingsteam van Red Bull.
Later meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |