Bronquote:Officieel: BAR-richello in 2006
Wat iedereen eigelijk al wist is vanmorgen door het BAR-team officieel bevestigd. Rubens Barrichello heeft een contract voor meerdere seizoenen getekend en zal vanaf 2006 de nieuwe rijder van het Britse team zijn.
Rubens Barrichello maakte zijn Formule 1-debuut in Zuid-Afrika met het Jordan team in 1993. In 1997 vertrok hij naar het nieuwe Stewart Formule 1-team voor drie seizoenen. In 2000 werd hij teamgenoot van Michael Schumacher bij Ferrari en won daar direct de constructeurs titel met het Italiaanse team. Vanaf volgend seizoen zal Rubens de auto van BAR echter gaan besturen.
"Ik ben blij dat ik nu kan bevestigen dat ik in 2006 voor het BAR Honda team zal gaan racen," zei Barrichello. "Ik wil iedereen bij Ferrari bedanken voor zes fantastische seizoenen. Ik heb veel races met hen mogen winnen (negen stuks) en ik ben blij dat ik het team aan vijf constructeurs titels al heb kunnen helpen."
"Mijn doel blijft echter om het Wereldkampioenschap voor rijders te winnen en daarvoor had ik naar mijn idee een nieuwe motivatie nodig. Ik heb de progressie van BAR goed in de gaten gehouden en ik ben onder de indruk van de sfeer binnen het team. Ik kan me niets beters bedenken dan bij BAR racen."
BAR teambaas Nick Fry zei over zijn nieuwe aanwinst: "Het contract met Rubens laat nog maar eens zien dat we hard op weg zijn naar overwinningen en het Wereldkampioenschap. Rubens is niet alleen een fantastische rijder, maar hij heeft ook de ervaring om wereldkampioen te worden met je team."
Niet benieuwd wie die rode rammelbak gaat besturen??quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:18 schreef -Hans- het volgende:
Goh, en wie zal dus moeten moven bij BAR? Zelf verwacht ik dat Button blijft, en dan zou Sato dus een stapje terug moeten doen. Davidson kan bij Midland F1 terecht, dus Sato zou de rol als testrijder van Davidson over kunnen nemen.
Als je de 2de Ferrari bedoeld dan is dat Felipe MAssa is tijdje terug al vastgelegd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet benieuwd wie die rode rammelbak gaat besturen??
Dat zal (zoals HPoi al schreef) Massa worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet benieuwd wie die rode rammelbak gaat besturen??
Beter 2e viool bij ferrari dan bij sauber rijden toch.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Dat zal (zoals HPoi al schreef) Massa worden.
Ferrari: Schumacher & Massa als tweede viool.
Dan liever bij McLaren..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Beter 2e viool bij ferrari dan bij sauber rijden toch.
Dat is duidelijke taal!quote:Een 'insider' zegt dat Sir Frank Williams en Patrick Head de auto's liever zelf zouden duwen, dan nog een jaar afhankelijk te zijn van BMW.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95302
Toch wel jammer dan dat die deal met Cosworth is doorgegaan. Had ze wel willen zien duwen. Kijken of ze dan de Minardi's en Jordans voor kunnen blijvenquote:
Ik zie Doornbos nog wel een jaartje bij Minardi rijden..quote:De kans dat Albers bij Midland rijdt in 2006, is redelijk groot. "We zijn maandag in de fabriek van Midland gaan kijken, vertelde Albers' manager Lodewijk Varossieau aan F1Racing.nl. "Ze hebben ons een contract aangeboden voor volgend seizoen
Die Alex van Midland zet geloof ik iedereen onder contract, dus of er nou wat van waar is....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:29 schreef -Hans- het volgende:
^^ eens is met bovenstaande reacties.![]()
Mogelijke drivers line-up (Jordan) Midland F1
- A. Davidson
- Christijan Albers
Albers in gesprek met Midland
[..]
Ik zie Doornbos nog wel een jaartje bij Minardi rijden..
We zien het wel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Die Alex van Midland zet geloof ik iedereen onder contract, dus of er nou wat van waar is....
Is wel te begrijpen denk ik zo.quote:Felipe Massa mag in het restant van het seizoen geen bandentests meer uitvoeren voor Michelin. De Braziliaan stapt volgend seizoen over naar Ferrari en Michelin wil het risico vermijden dat hij geheime informatie overbrengt naar concurrent Bridgestone.
"Felipe kan op een legale manier informatie doorspelen", verklaart Michelins Pierre Dupasquier het testverbod voor de kleine Braziliaan. "Wij zijn hier niet blij mee. Hij zal dan ook geen bandentests meer uitvoeren voor ons."
De maatregel van Michelin is een gevolg van het feit dat Massa volgende week in Monza voor zowel Ferrari als Sauber wilde gaan testen.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95828
Bronquote:Rijdt Schumacher volgend jaar bij McLaren?
Ferrari-coureur Michael Schumacher zou het gebrek aan snelheid zo zat zijn dat hij het team uit Maranello volgend jaar zou willen verruilen voor McLaren. Dat gerucht deed zondagavond de ronde op de paddock in Turkije. De Duitser viel uit in de Turkse GP.
Volgens de Duitse krant Bild heeft Schumacher twee keer met Mercedes-baas Norbert Haug gesproken in de motorhome van Bernie Ecclestone. De eerste ontmoeting zou in Hongarije zijn geweest. Het tweede gesprek zou in Turkije hebben plaatsgevonden. Haug zei: "Het klopt dat we elkaar hebben ontmoet, maar we hebben alleen gesproken over de toekomst van de Formule 1. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij Ferrari zal verlaten."
Bild beweert verder dat manager Willi Webber de onderhandelingen met Ferrari over een contract voor na het jaar 2006 zou hebben stopgezet.
Zal Doornbos blij mee zijn....quote:Team manager Colin Kolles offered Robert Doornbos a deal in the past already, but Doornbos is no longer an option for Kolles. Who does Kolles rate higher? "Everyone can see that Christijan Albers is the fastest Dutchman in Formula 1. If we sign up Albers there is only one seat available for a Dutchman," said Kolles
Jordan's sport director Johnny Herbert agrees with Kolles: "Christijan Albers' race performance is much better, he is certainly the best Dutchman that we can sign up. He won the F3 championship and did very well in DTM."
quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:49 schreef ElmarO het volgende:
En weer een nieuw gerucht al is de geloofwaardig niet al te hoog aangezien het uit Bild komt.
[..]
Bron
Laat Schumi maar mooi bij Ferrari blijven.quote:"Ik wil niet eens reageren op dit soort geruchten," zegt Schumi. "Iedereen weet hoe nauw ik verbonden ben met Ferrari."
Aldus F1 Racing
Bronquote:Raikkonen naar Ferrari?
Volgens de Duitse roddelkrant Bild, zal Kimi Raikkonen in 2007 Michael Schumacher vervangen bij Ferrari. De Duitser wil volgens diezelfde krant naar Mercedes. Raikkonen zou al in mei een voorcontract hebben getekend bij Ferrari. Bild heeft dit uit 'betrouwbare bron' vernomen.
Eerder dit jaar liet teambaas Jean Todt wel weten interesse te hebben in Raikkonen. Hij ziet meer in hem dan in Alonso. "Ik denk dat die jonge man die voor een Duits-Engels team rijdt, de beste keuze zou zijn," vertelde Todt.
Overigens staat Bild zelf niet bekend als betrouwbare bron.
Mmm ik geloof dat niet zo.. ik vind kimi helemaal niet de persoon om bij ferrari te rijden.. Alonso veel eerder... die past zo bij die arogantie lui.. dat zie ik veel eerder gebeurenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:27 schreef ElmarO het volgende:
En Bild is weer lekker op dreef.
[..]
Bron
McLaren kan een behoorlijk woordje meepraten over arrogantie. Sterker nog, McLaren was het eerste team dat het waagde uitsmijters voor de pits neer te zetten. Wee je gebeente als je daar iets te dicht bij in de buurt kwam zonder toestemming. En dat is eerlijk gezegd nog niet eens zo lang geleden.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:34 schreef Giem het volgende:
[..]
Mmm ik geloof dat niet zo.. ik vind kimi helemaal niet de persoon om bij ferrari te rijden.. Alonso veel eerder... die past zo bij die arogantie lui.. dat zie ik veel eerder gebeuren
En hier staan weer andere tijden voor Dag 3quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:31 schreef HPoi het volgende:
Testen te Monza: Dag 3 Aantal ronden:
[tijden]
Eerste testdag voor B.A.R en Minardi. Alle teams kwamen in actie.
Die kloppen niet, ander zou F1-Live.com het ook fout hebben..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En hier staan weer andere tijden voor Dag 3
Dan zullen die wel kloppen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:06 schreef HPoi het volgende:
Monza - 25/08/05 (Timing results courtesy of McLaren)
[tijden]
McLaren geeft dezelfde als de eerste die van F1World.be kwam.
Bronquote:Monteiro rijdt op Monza met EJ15B
Na een reeks tegenslagen is het dan eindelijk zover: op Monza mag Tiago Monteiro gaan rijden met de Jordan EJ15B. Voor aanvang van het testwerk besloot het team in Turkije door middel van een heuse tos wie er met de B-versie mag gaan rijden. Monteiro is de gelukkige.
Het is voor Jordan niet mogelijk om twee nieuwe auto’s in te zetten. Om eerlijk te bepalen wie er met de nieuwe bolide van start zal gaan, werd er gekozen voor het opgooien van een munt. Dit zou volgens de teamleiding de meest eerlijke manier zijn.
tering joopquote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:47 schreef HPoi het volgende:
3de Testdag MONZA
Juan Pablo Montoya zette niet alleen de snelste tijd neer op de derde testdag in Monza, maar haalde ook nog de hoogste topsnelheid ooit gehaald op het Italiaanse circuit, met 367 kilometer per uur.
..
Ja lijken wel brom mobielen... pff schiet toch niet op zo.. ik mis wel de tijd dat we nog V10 motoren hadden die 1 race mee gingen.. en kwali motoren.. dat was mooi..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
Gaat lekker met die V8. Als dat de toekomst gaat worden
Formule 1 moet dé koningsklasse zijn niet een of andere veredelde zeepkisten klasse.
Ja goede ouwe tijd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:36 schreef Giem het volgende:
Ja lijken wel brom mobielen... pff schiet toch niet op zo.. ik mis wel de tijd dat we nog V10 motoren hadden die 1 race mee gingen.. en kwali motoren.. dat was mooi..
En toen gingen er ook nog veel meer motoren tijdens de race stuk.. soms kwam gewoon minder dan de helft over de finisch.. nu soms iedereen.. saai..
tsja, echt vrolijk wordt je er niet van als je ziet dat die 10 sec. lanzamer is dan JPM. Maar denk wel dat dat ding wel snelller wordt naarmate de testen vorderen, mag ik toch wel hopen..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
Gaat lekker met die V8. Als dat de toekomst gaat worden
Formule 1 moet dé koningsklasse zijn niet een of andere veredelde zeepkisten klasse.
Ik hoop het ook anders is de Formule 1 binnenkort het lachertje in de autosport.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:59 schreef HPoi het volgende:
tsja, echt vrolijk wordt je er niet van als je ziet dat die 10 sec. lanzamer is dan JPM. Maar denk wel dat dat ding wel snelller wordt naarmate de testen vorderen, mag ik toch wel hopen..
Als Schumi nu weer de tijd van test 3 zou hebben gereden zou hij hier op P2 staan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:15 schreef ElmarO het volgende:
Monza* - 26/08/2005
1 . F. Alonso - Renault R25 - 1:20.432 (+ 0.000 ) - 92 laps
2 . G. Fisichella - Renault R25 - 1:21.183 (+ 0.751 ) - 68 laps
3 . A. Davidson - BAR Honda 007 - 1:21.284 (+ 0.852 ) - 103 laps
4 . J. Trulli - Toyota TF105 - 1:21.355 (+ 0.923 ) - 114 laps
5 . T. Sato - BAR Honda 007 - 1:21.415 (+ 0.983 ) - 92 laps
6 . M. Schumacher - Ferrari F2005 - 1:21.418 (+ 0.986 ) - 79 laps
7 . D. Coulthard - Red Bull Racing RB1 - 1:21.608 (+ 1.176 ) - 131 laps
8 . N. Heidfeld - BMW Williams FW27 - 1:21.644 (+ 1.212 ) - 54 laps
9 . C. Klien - Red Bull Racing RB1 - 1:21.669 (+ 1.237 ) - 73 laps
10 . A. Carroll - BAR Honda 007 - 1:21.748 (+ 1.316 ) - 87 laps
11 . F. Massa - Sauber Petronas C24 - 1:22.094 (+ 1.662 ) - 88 laps
12 . L. Badoer - Ferrari F2005 - 1:22.189 (+ 1.757 ) - 81 laps
13 . N. Rosberg - BMW Williams FW27 - 1:22.327 (+ 1.895 ) - 48 laps
14 . N. Karthikeyan - Jordan Toyota EJ15 - 1:22.662 (+ 2.230 ) - 76 laps
15 . C. Albers - Minardi Cosworth PS05 - 1:24.011 (+ 3.579 ) - 96 laps.
*Times courtesy of Sauber Petronas.
Zelfs de coureurs vinden het al een belachelijke regel... slaat toch echt werkelijk nergens op....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook anders is de Formule 1 binnenkort het lachertje in de autosport.
De V8 regel is echt de meest stomme die ze ooit hebben bedacht![]()
Slaat inderdaad nergens op. En kosten besparen doet het ook niet. Aangezien al de fabrikanten er veel geld tegenaan gooien om een zo snel en betrouwbaar mogelijke V8 te krijgen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:24 schreef Giem het volgende:
[..]
Zelfs de coureurs vinden het al een belachelijke regel... slaat toch echt werkelijk nergens op....
Ja en dat ding moet natuurlijk ook nog enige pk's hebben.. ik geloof dat panis het was die het had gezegt na die test van toyota.. zo van dit is een formule een meer.. die auto trek niet meer.. je kunt er niet meer meer spelen... het hele karakter is weg van zo'n f1 autoquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Slaat inderdaad nergens op. En kosten besparen doet het ook niet. Aangezien al de fabrikanten er veel geld tegenaan gooien om een zo snel en betrouwbaar mogelijke V8 te krijgen.
Beetje onzin verhaal. Alsof een V8 opzich zo raar is. Bij mijn weten reed Schumcher in 94 nog met een V8. Alleen gaan ze terug naar 2,5 liter maar of dat nou zo erg is. Het gaat toch om de pk's en geloof me die motoren zullen echt wel snel zijn. Niet vergelijkbaar met wat voor andere klasse dan ook.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:24 schreef Giem het volgende:
[..]
Zelfs de coureurs vinden het al een belachelijke regel... slaat toch echt werkelijk nergens op....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |