Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op.
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:03 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.![]()
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef TheGHunter het volgende:
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten
Precies, Cosworth was toch ook de eerste die klaar was met z'n v8's voor volgend seizoen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:25 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.
GrandPrix.comquote:Cosworth runs at 20,000rpm!
Cosworth Racing says that it regularly runs its 2,4-litre V8 development engine for next year at 20,000rpm, while the current V10 is running to 19,000rpm. While this does not necessarily mean that the new engines will produce more horsepower than the current 3-litre V10s it will mean that power outputs will not be anywhere near as small as the regulations are designed to make them.
In part this is due to the fact that the crankshaft of the new engines are shorter than those being used at the moment and that means that they have less problems with torsional twisting.
The cost of development of the new 2.4-litre V8s has been huge.
Minardi is gewoon een privateer team, Stoddart mag dan geld van zn eigen bedrijf in Minardi stoppen (European Aviation), hij hoeft geen verantwoording af te leggen aan iemand mbt het F1 team.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info
En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich?
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Radegast het volgende:
[..]
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:46 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?
Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden.
Meer over Minardi en de 'teruggeschroefde v10'quote:De deal met Williams betekent dat Cosworth weer verder kan met het ontwikkelen van de nieuwe V8. Dit programma was stilgelegd omdat er geen afnemer voor de motoren kon worden gevonden. Nu dat met het Williams-team wel gelukt is, kan er weer verder worden gegaan met de ontwikkeling. Overigens zal ook Minardi in 2006 gebruik maken van een Cosworth-motor, alleen zullen zij met een 'oude', begrensde, V10 van dit seizoen gaan rijden.
Ben ik geheel met je eens. En het geld dat eventueel bespaart wordt gebruiken de teams dan wel weer voor andere dingen. Dus uiteindelijk levert het niks op.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:37 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
[..]
Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben.
Bronquote:Sato seat in doubt
Speculation is rife that Takuma Sato will be lucky to retain his BAR seat next year. The Japanese, supported by team co-owner Honda, is frequently and comprehensively outpaced by team mate Jenson Button, and is the only '05 driver except Robert Doornbos to have failed to score a single point. "It's been a tough season, no doubt about it," said Sato, 28.
There are some drivers named in the paddock that could be in the race for a seat at BAR. Rubens Barrichello has been named, but also Christijan Albers might be one of the drivers that could replace Sato. Albers is having a very strong F1 debut at the Minardi F1 team currently.
Albers' management though didn't want to comment on any speculations. "At the moment we are focussing on the 2005 season," Albers' manager Varossieau told F1Racing.net. "We don't want to comment on any speculations concerning next season yet."
Bronquote:Dennis: Géén Bridgestone voor McLaren in 2006
Ron Dennis, teambaas van McLaren, heeft gereageerd op de geruchten omtrent een mogelijke overstap van het Britse team naar Bridgestone. McLaren rijdt momenteel op het Franse rubber van Michelin, maar geruchten gaan dat McLaren één van de vijf Michelin-teams is die wil overstappen op Bridgestone.
Dennis bevestigd gesprekken met Bridgestone, maar wil met klem stellen dat men bij McLaren blij is met de samenwerking met Michelin: “Als je vraagt of we onderhandelen met Bridgestone, zeg ik nee”, zo vertelt de Brit. “We zijn momenteel erg blij met de relatie die we hebben opgebouwd met Michelin”, aldus Dennis.
Van de huidige Michelin-teams heeft alleen Sauber bevestigd ook in 2006 op Michelin te zullen gaan rijden. Red Bull Racing lijkt echter zo goed als rond met Bridgestone te zijn, Williams zal waarschijnlijk het voorbeeld van Red Bull gaan volgen. Michelin is momenteel met al haar andere partnerteams in gesprek om tot een overeenkomst te komen voor het volgende seizoen.
Hopelijk blijven ze gewoon bij michelin. Ze waren ook een van die eersten die er naar over stapten..quote:
Rubens => BAR (nieuwe impuls, en dat is wel goed voor hem)quote:Das Ferrari-Erfolgsduo Michael Schumacher und Rubens Barrichello wird gesprengt: Der stets im Schatten des siebenmaligen Formel-1-Weltmeisters stehende Brasilianer verlässt die Scuderia nach sechs Jahren frustriert und wechselt zu BAR-Honda. Sein Landsmann Felipe Massa vom Sauber-Team soll in der nächsten Saison Schumachers neuer Teamkollege werden. Mit diesen Paukenschlägen ist das Fahrerkarussell beim Großen Preis von Ungarn nach gewaltig in Schwung gekommen. Der Cockpit-Coup wirkt sich auch auf Nick Heidfelds Grand-Prix-Zukunft aus.
http://sport.rtl.de/formel-1/formel1_57146.php
Nu wel officieel.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:07 schreef -Hans- het volgende:
Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..)
Kloptquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:05 schreef mitt het volgende:
Massa zal allang blij zijn dat hij naar Ferrari mag, dus ze kunnen alles op de boeg Schumacher blijven gooien.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Massa heeft een jaartje getest bij Ferrari en blijkbaar is dat beide partijen prima bevallen. Massa rijdt naast Villeneuve toch zeer degelijke races imo.
Doornbos naar Sauber BMW volgend jaar![]()
![]()
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:25 schreef MrX1982 het volgende:
Villeneuve lijkt me ook niet. Die kerel rijdt echt geen deuk in een pakje botor.
Hmm dan kunnen ze beter Doornbos nemen voor minderquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:29 schreef Radegast het volgende:
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...
Bronquote:Sato dreigt F1-stoeltje te verliezen
Takuma Sato moet vrezen voor zijn toekomst in de Formule 1. De Japanner rijdt dit seizoen bij British American Racing, maar lijkt zijn stoeltje te gaan verliezen. Rubens Barrichello zal binnenkort een contract tekenen bij BAR, terwijl ook Jenson Button, Anthony Davidson en Christijan Albers kans maken op een racecontract bij het Britse team.
Vorig seizoen presteerde Sato nog sterk, maar dit seizoen bakt hij er weinig van. Afgelopen weekend pakte hij door zijn achtste plaats in Hongarije pas zijn eerste WK-puntje van het seizoen. Teambaas Nick Fry steekt dan ook niet onder stoelen of banken dat de positie van de Japanner onder druk staat. "Hij zal de rest van het seizoen goed moeten gaan presteren om in aanmerking te komen voor een contract voor 2006", zegt de Brit.
"De deur staat echter nog altijd open voor Takuma, het is niet zo dat het al zeker is dat hij ons team zal gaan verlaten. Maar we moeten als team beschikken over twee coureurs die allebei regelmatig in de punten eindigen", benadrukt Fry.
Zeker weten dat Rossi binnen een paar jaar bij Ferrari zit.quote:Rossi test F2004-wagen op Fiorano
MotoGP-kampioen Valentino Rossi heeft dinsdag voor de tweede keer een Formule 1-wagen bestuurd. De Italiaan reed met een F2004 over het testcircuit van het team uit Maranello. De geruchten over een overstap naar vier wielen laaiden direct weer op.
Rossi liet eerder weten niet te denken aan een overstap naar de Formule 1 in de nabije toekomst. Dinsdag werd bekend dat Rossi ook volgend seizoen voor Yamaha zal racen in de MotoGP. Het Ferrari-team maakte diezelfde dag wereldkundig Felipe Massa te hebben vastgelegd voor 2006. Rossi zei: "Het voelt gewoon goed om nog een jaar bij Yamaha te blijven."
Bron: F1racing.nl
Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:39 schreef mitt het volgende:
Rossi wil toch zelf helemaal niet?
of zegt hij dat voor de schijn.
Echter heeft hij een halfjaartje terug gezegt dat wanneer hij stopt met motogp , zeker geen F1 zal gaan rijden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:40 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.
Bronquote:Karthikeyan opent jacht op F1-stoeltje
Narain Karthikeyan heeft zijn jacht op een F1-stoeltje voor volgend seizoen geopend. Het management van Jordan-Midland zou volgens geruchten de Indiër hebben gezegd dat hij voor volgend jaar een ander team zal moeten zoeken. Manager Piers Hunnisett is naar eigen zeggen al in gesprek met twee teams.
Volgens Hunnisett is het doel van Karthikeyan om races te winnen en op het podium te staan. "We weten niet of we dat doel kunnen realiseren met wat we nu hebben", zei de manager. Karthikeyan zou ook een rol als testrijder bij een van de grotere teams overwegen. Hunnisett: "Je moet op de lange termijn denken." Karthikeyan zelf: "We houden alle opties open."
Nou Button, ik zou nu helemaal bij BAR blijven.quote:Williams volgend jaar met Cosworth
Williams heeft bekend gemaakt volgend jaar met Cosworth-motoren te rijden. Aan het eind van dit seizoen komt er een eind aan de samenwerking met BMW. Cosworth zag tegelijkertijd Red Bull naar Ferrari verhuizen. Williams zal nauw samenwerken met de motorfabrikant.
Beide bedrijven zullen investeren in de ontwikkeling van de V8-motor. Er is een groot programma opgezet om de motor zo goed mogelijk af te stellen op de auto.
Teambaas Frank Williams is blij met de deal. "Cosworth is gespecialiseerd in het maken van V8-motoren. Sommige teams en fabrikanten hebben er geen ervaring mee. We verwachten volgend seizoen veel profijt te hebben van de nieuwe regels."
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95212
Leuke combi!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:06 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Naja, misschien pakt de ervaring die Cosworth met de V8-motoren heeft wel goed uit.
Ik denk dat ze een vermoeden hebben dat ze bij BMW op het tweede plan zouden komen te staan, omdat die zich veel meer zullen gaan focussen op hun eigen team.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:44 schreef -Hans- het volgende:
Cosworth Williams, dat is even wennen.![]()
Williams zal nou ook eens moeten zorgen dat hun aërodynamica pakket in orde is, want anders hebben ze straks een goede motor en weer een slecht aërodynamica pakket. Ik ben wel benieuwd of Williams gaat overstappen op Bridgestone banden, die geruchten doen ook nog altijd de ronde.
Cosworth is in het verleden al erg succesvol gebleken met de V8-motoren, terwijl Toyota, Honda, BMW, Ferrari, Renault en Mercedes pas sinds kort testen met V8-motoren. Natuurlijk moet Cosworth een hele nieuwe Formule1 V8-motor ontwerpen, maar de ervaring die ze al hebben met de V8-motoren (+ software) is wel een voordeel.
Om eerlijk te zijn had ik deze stap van Williams niet verwacht. Ik had verwacht dat Williams nog één jaar (ondanks de slechte onderlinge verhouding) met BMW door zou gaan, en na dat jaar op zoek zou gaan naar een nieuwe motorenleverancier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |