abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29157123
Ik heb de beelden gezien, via barracuda Ziet er leuk uit..
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:51:04 #152
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29172612
Een kok in dienst van McLaren Mercedes is vanochtend in de Hongaarse hoofdstad Budapest op een tragische wijze om het leven gekomen.

De 29-jarige medewerker van het cateringsbedrijf Absolute Taste viel van een dakterras, dat was gesitueerd op de achtste verdieping van het Marriott hotel.

"De exacte omstandigheden zullen moeten worden onderzocht door de autoriteiten", verklaart een woordvoerder van McLaren. "Hij was een hooggewaardeerde collega en we willen ons medeleven tonen aan zijn familie, vrienden en collega's."
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_29180692
Williams rijdt volgend jaar waarschijnlijk met Cosworth motoren
Calmer than you are
pi_29180836
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:25:32 #155
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29180893
van topteam naar flopteam
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29181057
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op.
Calmer than you are
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:57:31 #157
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29185917
midland vind ik ook een beetje een prive team.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2005 @ 23:03:22 #158
109131 crew  sportfreak
pi_29186119
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op.
Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.
pi_29186850
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:03 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.
pi_29186905
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef TheGHunter het volgende:
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.
pi_29187037
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:25 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.
Precies, Cosworth was toch ook de eerste die klaar was met z'n v8's voor volgend seizoen?
quote:
Cosworth runs at 20,000rpm!
Cosworth Racing says that it regularly runs its 2,4-litre V8 development engine for next year at 20,000rpm, while the current V10 is running to 19,000rpm. While this does not necessarily mean that the new engines will produce more horsepower than the current 3-litre V10s it will mean that power outputs will not be anywhere near as small as the regulations are designed to make them.

In part this is due to the fact that the crankshaft of the new engines are shorter than those being used at the moment and that means that they have less problems with torsional twisting.

The cost of development of the new 2.4-litre V8s has been huge.
GrandPrix.com
pi_29187918
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info

En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich?
Calmer than you are
pi_29188973
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info

En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich?
Minardi is gewoon een privateer team, Stoddart mag dan geld van zn eigen bedrijf in Minardi stoppen (European Aviation), hij hoeft geen verantwoording af te leggen aan iemand mbt het F1 team.

En over Cosworth voor komend seizoen, het bedrijf heeft nooit problemen gehad om een hoge topsnelheid uit hun motoren te krijgen, maar op een of andere manier lukte het nooit om een echte topmotor te fabriceren. Dat ze hun motor op 20.000 toeren laten draaien zegt ook niet veel, want je weet niet wat de andere teams op dit moment met hun eigen V8 halen.


Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_29189188
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Radegast het volgende:

[..]

Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?

Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_29189495
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:46 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?

Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden.
quote:
De deal met Williams betekent dat Cosworth weer verder kan met het ontwikkelen van de nieuwe V8. Dit programma was stilgelegd omdat er geen afnemer voor de motoren kon worden gevonden. Nu dat met het Williams-team wel gelukt is, kan er weer verder worden gegaan met de ontwikkeling. Overigens zal ook Minardi in 2006 gebruik maken van een Cosworth-motor, alleen zullen zij met een 'oude', begrensde, V10 van dit seizoen gaan rijden.
Meer over Minardi en de 'teruggeschroefde v10'
http://www.f1total.com/news/05050306.shtml

Hier trouwens een filmpje van de Cosworth v8
http://www.cosworth.com/downloads/cosworthV8_movie5_medium.mpg
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:56:00 #166
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_29193359
De Minardis doen ook altijd mee met de hoogste snelheid met hun cosworth motoren.
pi_29194383
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:37 schreef TheGHunter het volgende:

[..]
[..]

Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben.
Ben ik geheel met je eens. En het geld dat eventueel bespaart wordt gebruiken de teams dan wel weer voor andere dingen. Dus uiteindelijk levert het niks op.
pi_29194774
En tis om de power te verminderen, maar vervolgens draaien de nieuwe motoren met meer toeren waardoor ze alsnog even hard gaan ... er moet minder ontwikkeld en meer geraced worden!
Where facts are few, experts are many.
pi_29196100
quote:
Sato seat in doubt

Speculation is rife that Takuma Sato will be lucky to retain his BAR seat next year. The Japanese, supported by team co-owner Honda, is frequently and comprehensively outpaced by team mate Jenson Button, and is the only '05 driver except Robert Doornbos to have failed to score a single point. "It's been a tough season, no doubt about it," said Sato, 28.

There are some drivers named in the paddock that could be in the race for a seat at BAR. Rubens Barrichello has been named, but also Christijan Albers might be one of the drivers that could replace Sato. Albers is having a very strong F1 debut at the Minardi F1 team currently.

Albers' management though didn't want to comment on any speculations. "At the moment we are focussing on the 2005 season," Albers' manager Varossieau told F1Racing.net. "We don't want to comment on any speculations concerning next season yet."
Bron
pi_29196227
Dat zou dikke pret zijn
Where facts are few, experts are many.
pi_29196382
Ik zou het een enorme stunt vinden.

Aan de andere kant is het gewoon een schande dat Sato nog in de F1 zit. Ja ik weet het. Hij heeft zich populair gemaakt met zijn kamikaze rijstijl maar het slaat werkelijk waar nergens meer op.
pi_29297884
quote:
Dennis: Géén Bridgestone voor McLaren in 2006

Ron Dennis, teambaas van McLaren, heeft gereageerd op de geruchten omtrent een mogelijke overstap van het Britse team naar Bridgestone. McLaren rijdt momenteel op het Franse rubber van Michelin, maar geruchten gaan dat McLaren één van de vijf Michelin-teams is die wil overstappen op Bridgestone.

Dennis bevestigd gesprekken met Bridgestone, maar wil met klem stellen dat men bij McLaren blij is met de samenwerking met Michelin: “Als je vraagt of we onderhandelen met Bridgestone, zeg ik nee”, zo vertelt de Brit. “We zijn momenteel erg blij met de relatie die we hebben opgebouwd met Michelin”, aldus Dennis.

Van de huidige Michelin-teams heeft alleen Sauber bevestigd ook in 2006 op Michelin te zullen gaan rijden. Red Bull Racing lijkt echter zo goed als rond met Bridgestone te zijn, Williams zal waarschijnlijk het voorbeeld van Red Bull gaan volgen. Michelin is momenteel met al haar andere partnerteams in gesprek om tot een overeenkomst te komen voor het volgende seizoen.
Bron
pi_29298398
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:20 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Hopelijk blijven ze gewoon bij michelin. Ze waren ook een van die eersten die er naar over stapten..
  zondag 31 juli 2005 @ 18:07:32 #174
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_29299146
Bijna officieel, maar nog niet helemaal.
quote:
Das Ferrari-Erfolgsduo Michael Schumacher und Rubens Barrichello wird gesprengt: Der stets im Schatten des siebenmaligen Formel-1-Weltmeisters stehende Brasilianer verlässt die Scuderia nach sechs Jahren frustriert und wechselt zu BAR-Honda. Sein Landsmann Felipe Massa vom Sauber-Team soll in der nächsten Saison Schumachers neuer Teamkollege werden. Mit diesen Paukenschlägen ist das Fahrerkarussell beim Großen Preis von Ungarn nach gewaltig in Schwung gekommen. Der Cockpit-Coup wirkt sich auch auf Nick Heidfelds Grand-Prix-Zukunft aus.

http://sport.rtl.de/formel-1/formel1_57146.php
Rubens => BAR (nieuwe impuls, en dat is wel goed voor hem)
Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..)
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:25:54 #175
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_29364180
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:07 schreef -Hans- het volgende:
Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..)
Nu wel officieel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')