Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te dankenquote:Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef kriele het volgende:
Maar ik realiseer me ook dat sommige mensen iets tegen hem hebben en hij zal het in hun ogen nooit goed kunnen doen. Hoor jij daar ook bij?
Ferrari heeft ook een bak met geld gehad van de om in de F1 te blijven. Daarnaast zijn ze van oudsher eigenlijk al close met de FIA.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ferrari wil hier niks van hebben, met als gevolgd dat het politieke spel op dit moment meer hoogtij lijkt te vieren dan de gevechten op de baan
Jij bedoelt de HELE F1 in een klap helemaal verneukt..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:09 schreef Tommeh het volgende:
Er komen een HOOP nieuwe regels aan MISSCHIEN :
http://fia1.greencathedra(...)0__04_07_2005_F1.pdf
Vooral pag 5 tm 8.
Dingen zoals koppeling met pedaal en mechanisme, schakelen ook met mechanisme, 1 bandenmerk met slicks ( mechanische grip verhogen, downforce verlagen. ), Fia ECU ( gecontroleerde electronica ) . E.d.
Erg interessant om te lezen dit, het zal misschien weer een rijders sport worden
Nou dat bedoel ik maart. ik vind het zo'n stop gedoe.. we gaan echt terug naar de jaren 70.. alleen dan wel alleen de negative dingen er van..quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef MonoSynth het volgende:
Ik denk dat bij de nieuwe regels in de F1 niet echt wordt gedacht aan de sponsors. Nu de tabaksindustrie niet meer kan adverteren zie je dat, naast de alcoholische industrie, ook de technologie-sector veel geld investeert in de F1. Zie Ferrari met Acer en AMD, Williams/HP, Toyota/Panasonic+Intel, enzovoorts. Als de technologie zo ver wordt teruggebracht (standaard elektronica) dan wordt de F1 geen prestigeobject meer voor deze fabrikanten, en waar wordt het sponsorgeld dan vandaan gehaald?
Ok, dat is een eerlijk antwoord.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:47 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te danken
Al zou ie ooit nog wereldkampioen worden dan zou ik hem zeker wel een goede coureur, maar nog steeds een kwal vinden.
Dan heb ik liever een Doornbos
bron: formule1.infoquote:Er zijn wederom problemen met de Jordan EJ15B, er zijn problemen met de koeling van de Toyota-motor. En dat resulteert wederom in uitstel en misschien zelfs wel afstel van het debuut van de nieuwe bolide. Dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.
,,Er zijn nog steeds problemen met de nieuwe wagen en het team heeft me laten weten dat niet Duitsland, maar Hongarije een reėle plek is om de auto te laten debuteren", beklaagt hij zich in de Times of India. ,,Ons aėrodynamische pakket is veel beter. Als ik naar de tijden van vrijdagtester Robert Doornbos kijk, die nou niet bepaald de snelste coureur is, denk ik dat we er nog veel meer uit kunnen halen."
Deze uitlatingen van Karthikeyan over Robert Doornbos zijn vrij opmerkelijk. Tijdens de vrijdag in het Grand Prix-weekend in Canada mocht Doornbos niet rijden. Het Jordan-team was gestraft omdat men met het aantal bandensets voor Franck Montagny de fout in was gegaan. Na elke run kwam de Indier steevast naar Doornbos toe om te overleggen en feedback te vragen. Dit tot grote verrassing van de Nederlander zelf, die daarop nog maar eens opperde dat hij zelf graag het hele weekend in actie wilde komen.
Volgens de 28-jarige Indiase coureur moet het mogelijk zijn om met de B-versie aansluiting te krijgen met de toptien. ,,Ik kan niet wachten om eindelijk die auto te mogen besturen. Momenteel ziet het ernaar uit dat ik nog even mijn geduld moet bewaren. Het moet mogelijk zijn om na een goede start in de race met de EJ15B de toptien binnen te dringen."
Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelfquote:die nou niet bepaald de snelste coureur is
en die portugees is sinds monaco ook elke keer sneller.... nee die kartikyan wordt een 3e schumiquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:31 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelf
whaha de grappenmakerquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:28 schreef JPM01 het volgende:
dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.
Bronquote:Minardi presenteert opvolger Friesacher vanmiddag
De verwachting is dat Minardi vanmiddag bekendmaakt wie er komend weekend tijdens de Grand Prix van Duitsland als teamgenoot van Christijan Albers zal fungeren. Patrick Friesacher is zijn stoeltje vanwege achterstallige betalingen definitief kwijt, zo bevestigt teameigenaar Paul Stoddart.
,,We hebben lang gewacht, maar op de Hockenheimring zal er een andere coureur voor Minardi rijden”, aldus de Australiėr in de Oostenrijkse Kleinen Zeitung. De opvolger van Friesacher wilde Stoddart echter (nog) niet bij naam noemen. Maar het is vrij aannemelijk dat Robert Doornbos of Zsolt Baumgartner vanaf Duitsland de kleuren van Minardi verdedigt.
Daarnaast wordt er gespeculeerd dat het F1-debuut van de Israėliėr Chanoch Nissany, die afgelopen vrijdag nog voor Minardi testte in het Italiaanse Vallelugna en daarbij onder meer pitstops oefende, aanstaande is. Thomas Franck, manager van Friesacher, wil echter nog niet officieel bevestigen dat zijn pupil aan de kant geschoven is.
,,Ik heb met Paul Stoddart gesproken. Zolang er geen persbericht uitgebracht is door Minardi, kan ik niets zeggen”, aldus Franck tegenover persbureau APA. Toch laat de Hongaar tussen neus en lippen door weten dat Friesacher zijn Minardi-zitje kwijt is: ,,We hopen dat Patrick ondanks alles in de Formule 1 kan blijven.”
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Spannend. Zou stoer zijn als Doornbos plaats mag nemen in een Minardi.
Minardi is een begin. Hij kan beter bij Minardi instappen dan eeuwig wachten bij Jordan.
Dat hele Jordan is natuurlijk een groot lachertje. Ze houden hem aan het lijntje en volgens mij gaat dat helemaal niets worden met Midland.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef ElmarO het volgende:
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.
Bronquote:Fight for Button kicks off
A new and ironic tug-of-war between BAR and Williams may be set to emerge over F1 ace Jenson Button. Last year, 25-year-old JB - ultimately thwarted by the contract recognition board - wanted to leave BAR and re-join Sir Frank Williams' ranks.
This time around, though, Williams appears to have the contractual hold on Button for 2006, who - paradoxically - now wants to stay at BAR because Grove lack a works engine.
Part Honda-owned BAR has reportedly offered the English driver a huge salary and five year deal because it cannot meet a performance clause, but Williams appear intent on exercising their option.
The compromise, perhaps, might be a V8 deal between Williams and Honda -- with JB, allowed to stay at BAR, a sweetener. ''Rest assured,'' BAR CEO Nick Fry told the Daily Telegraph last week, ''we will try to give Jenson what he wants -- and what we want.''
If you ask Jenson's F1 mate David Coulthard, though, he senses real goings on between Button and world champion team Ferrari. ''My gut feeling,'' the Scot told Glasgow's Daily Record, ''is something is happening that they are unable to announce for whatever reason.''
Bronquote:Vandaag meer duidelijkheid voor Doornbos
Alles lijkt erop dat we komend weekend een uniek weekend gaan beleven. Minardi Formule 1-teambaas Paul Stoddart is op dit moment de persoon die de beslissing moet gaan maken, maar alles heeft er de schijn van dat Robert Doornbos vrijdag in de Minardi zal stappen.
"Het is heel mooi dat Robert alvast een stoeltje heeft kunnen passen, maar het staat nog niet vast dat hij kan gaan racen. Ik verwacht echter wel dat het (Minardi) team me vandaag laat weten of hij mag racen of niet," liet Doornbos' manager Marco Zecchi F1Racing.nl weten.
Vanmiddag zal hoogstwaarschijnlijk bekendgemaakt worden of Doornbos definitief de nieuwe Minardi-rijder zal zijn, ten koste van de Oostenrijker Patrick Friesacher.
Bronquote:Red Bull's 'Turkey' livery
Red Bull will race a special 'Turkey' livery for the inaugural grand prix in Istanbul. On the bargeboards, instead of normal branding of the energy drink-owner, the 'Turkey' logo will be displayed.
The livery was unveiled on Sunday by the Turkish minister for tourism as Scotland's David Coulthard drove his grand prix machine over the Europe-Asia Bosphorus bridge.
Red Bull's 34-year-old driver also visited the site of next month's grand prix and sampled its curves in a road car. "It really is one of the best facilities I've seen," he said. "The circuit layout looks tough -- there are difficult turns and demanding ups and downs."
Bronquote:Doornbos nieuwe teamgenoot Albers
Het team van Minardi zal komend weekend in Duitsland een volledig Nederlandse rijdersopstelling hebben. Robert Doornbos zal op de Hockenheimring zijn Formule 1-debuut maken als teamgenoot van Christijan Albers. Doornbos vervangt Patrick Friesacher, die zijn financiėle verplichtingen aan Minardi niet kon voldoen.
Later meer.
Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
Albers niet. Doornbos weet ik niet. Die krijgt nu de kans om te bewijzen dat hij wel kan rijden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
ja maar zie je Albers of Doornbos ooit zover komen? Sinds Verstappen geloof ik nergens meer in..
Sterker nog, Schumacher is ook bij Jordan begonnenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.
Ja ik vind het ook zo klein stom patsertje... met zijn half nederlands/engels... man hij kan amper normaal praten...quote:Op woensdag 20 juli 2005 02:49 schreef Laton het volgende:
Yes doornbos! en dat ie albers maar over mag rijden..God wat haat ik die albers toch..wat een maloot..
br0nquote:Dat alles zijn prijs heeft blijkt wel uit het feit dat er beweerd wordt dat een mogelijke verkoop van het Williams team aanstaande is. Een Koreaans bedrijf schijnt gesprekken te hebben gehad met het Britse team om tot een overname te komen.
Grote Koreaanse bedrijven zoals Hyundai en Samsung worden in verband gebracht met een eventuele overname. Ook de naam van voormalig B·A·R teambaas David Richards wordt veelvuldig genoemd. Richards heeft dergelijke gesprekken niet bevestigd, maar ontkent het ook niet: “Ik heb nog niet met Frank Williams of Patrick Head gesproken, maar ik houd wel een oogje in het zeil”, zo vertelt Richards.
Op de vraag of Richards iets kan vertellen over de betrokkenheid van Hyundai om in de Formule 1 te stappen, antwoord hij: “Die kans bestaat, maar ik heb geen flauw idee”, aldus Richards. Mocht het tot een overname komen, dan wordt Hyundai geacht de motoren te gaan bouwen voor het team.
Dat is ook het gevoel wat bij mij overheerst. Er valt domweg niets te halen bij -ardi behalve kilometers en een lekkere hap eten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
br0nquote:Kiesa derde Jordan coureur in Duitsland
Nicolas Kiesa zal aankomend weekend de derde Jordan coureur zijn. De Deen heeft voorlopig alleen een contract voor de Grand-Prix van Duitsland. Morgenochtend zal Jordan de 27-jarige coureur officieel presenteren.
Naast Kiesa is ook Patrick Friesacher met Jordan in onderhandeling. De kans is groot dat de Oostenrijker de derde Jordan tijdens de Grand-Prix van Hongarije zal besturen.
Nicolas Kiesa leek aan het begin van dit seizoen Grand-Prix coureur te worden bij Minardi. De onderhandelingen liepen echter op het allerlaatste moment vast omdat Kiesa niet voldoende sponsorgeld op tafel kon leggen, het stoeltje ging toen naar Patrick Friesacher. Kiesa heeft al wel Formule 1 ervaring, de Deen reed in 2003 vijf Grand-Prix' voor Minardi.
De kansen van Nicky Pastorelli, die ook bij Jordan onder contract staat, op het derde stoeltje lijken klein te zijn. Pastorelli heeft momenteel niet voldoende sponsorgeld om aan de eisen van Jordan voor het derde stoeltje te voldoen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:46 schreef JPM01 het volgende:
Vorig week reed niemand minder dan David Coulthard zijn Red Bull bolide over de Turkse Bosporus-brug tijdens een promotie-evenement voor de aanstaande race in Turkije op 21 augustus. Maar zelfs meervoudig Grand Prix-winnaars moeten tol betalen, zo blijkt nu.
Op het moment dat Coulthard met zijn bolide over de brug scheurde werd hij door het automatische surveillance-systeem van de brug opmerkt en wegens het niet betalen van de noodzakelijke tolheffing werd David een boete opgelegd van twintig euro, aldus een Turks persbureau.
Coulthard hoeft overigens niet bang te zijn dat hij vanwege zijn gratis ritje zijn spaarcentjes aan moet spreken. De boete werd namelijk betaald door lokale vertegenwoordigers van Red Bull. In Turkije is alleen de president vrijgesteld van tolheffing, afgezien van de noodzakelijke hulpdiensten en verkeerspolitie.
![]()
![]()
Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op.
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:03 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.![]()
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef TheGHunter het volgende:
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten
Precies, Cosworth was toch ook de eerste die klaar was met z'n v8's voor volgend seizoen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:25 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.
GrandPrix.comquote:Cosworth runs at 20,000rpm!
Cosworth Racing says that it regularly runs its 2,4-litre V8 development engine for next year at 20,000rpm, while the current V10 is running to 19,000rpm. While this does not necessarily mean that the new engines will produce more horsepower than the current 3-litre V10s it will mean that power outputs will not be anywhere near as small as the regulations are designed to make them.
In part this is due to the fact that the crankshaft of the new engines are shorter than those being used at the moment and that means that they have less problems with torsional twisting.
The cost of development of the new 2.4-litre V8s has been huge.
Minardi is gewoon een privateer team, Stoddart mag dan geld van zn eigen bedrijf in Minardi stoppen (European Aviation), hij hoeft geen verantwoording af te leggen aan iemand mbt het F1 team.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info
En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich?
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Radegast het volgende:
[..]
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:46 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?
Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden.
Meer over Minardi en de 'teruggeschroefde v10'quote:De deal met Williams betekent dat Cosworth weer verder kan met het ontwikkelen van de nieuwe V8. Dit programma was stilgelegd omdat er geen afnemer voor de motoren kon worden gevonden. Nu dat met het Williams-team wel gelukt is, kan er weer verder worden gegaan met de ontwikkeling. Overigens zal ook Minardi in 2006 gebruik maken van een Cosworth-motor, alleen zullen zij met een 'oude', begrensde, V10 van dit seizoen gaan rijden.
Ben ik geheel met je eens. En het geld dat eventueel bespaart wordt gebruiken de teams dan wel weer voor andere dingen. Dus uiteindelijk levert het niks op.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:37 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
[..]
Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben.
Bronquote:Sato seat in doubt
Speculation is rife that Takuma Sato will be lucky to retain his BAR seat next year. The Japanese, supported by team co-owner Honda, is frequently and comprehensively outpaced by team mate Jenson Button, and is the only '05 driver except Robert Doornbos to have failed to score a single point. "It's been a tough season, no doubt about it," said Sato, 28.
There are some drivers named in the paddock that could be in the race for a seat at BAR. Rubens Barrichello has been named, but also Christijan Albers might be one of the drivers that could replace Sato. Albers is having a very strong F1 debut at the Minardi F1 team currently.
Albers' management though didn't want to comment on any speculations. "At the moment we are focussing on the 2005 season," Albers' manager Varossieau told F1Racing.net. "We don't want to comment on any speculations concerning next season yet."
Bronquote:Dennis: Géén Bridgestone voor McLaren in 2006
Ron Dennis, teambaas van McLaren, heeft gereageerd op de geruchten omtrent een mogelijke overstap van het Britse team naar Bridgestone. McLaren rijdt momenteel op het Franse rubber van Michelin, maar geruchten gaan dat McLaren één van de vijf Michelin-teams is die wil overstappen op Bridgestone.
Dennis bevestigd gesprekken met Bridgestone, maar wil met klem stellen dat men bij McLaren blij is met de samenwerking met Michelin: “Als je vraagt of we onderhandelen met Bridgestone, zeg ik nee”, zo vertelt de Brit. “We zijn momenteel erg blij met de relatie die we hebben opgebouwd met Michelin”, aldus Dennis.
Van de huidige Michelin-teams heeft alleen Sauber bevestigd ook in 2006 op Michelin te zullen gaan rijden. Red Bull Racing lijkt echter zo goed als rond met Bridgestone te zijn, Williams zal waarschijnlijk het voorbeeld van Red Bull gaan volgen. Michelin is momenteel met al haar andere partnerteams in gesprek om tot een overeenkomst te komen voor het volgende seizoen.
Hopelijk blijven ze gewoon bij michelin. Ze waren ook een van die eersten die er naar over stapten..quote:
Rubens => BAR (nieuwe impuls, en dat is wel goed voor hem)quote:Das Ferrari-Erfolgsduo Michael Schumacher und Rubens Barrichello wird gesprengt: Der stets im Schatten des siebenmaligen Formel-1-Weltmeisters stehende Brasilianer verlässt die Scuderia nach sechs Jahren frustriert und wechselt zu BAR-Honda. Sein Landsmann Felipe Massa vom Sauber-Team soll in der nächsten Saison Schumachers neuer Teamkollege werden. Mit diesen Paukenschlägen ist das Fahrerkarussell beim Großen Preis von Ungarn nach gewaltig in Schwung gekommen. Der Cockpit-Coup wirkt sich auch auf Nick Heidfelds Grand-Prix-Zukunft aus.
http://sport.rtl.de/formel-1/formel1_57146.php
Nu wel officieel.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:07 schreef -Hans- het volgende:
Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..)
Kloptquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:05 schreef mitt het volgende:
Massa zal allang blij zijn dat hij naar Ferrari mag, dus ze kunnen alles op de boeg Schumacher blijven gooien.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Massa heeft een jaartje getest bij Ferrari en blijkbaar is dat beide partijen prima bevallen. Massa rijdt naast Villeneuve toch zeer degelijke races imo.
Doornbos naar Sauber BMW volgend jaar![]()
![]()
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:25 schreef MrX1982 het volgende:
Villeneuve lijkt me ook niet. Die kerel rijdt echt geen deuk in een pakje botor.
Hmm dan kunnen ze beter Doornbos nemen voor minderquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:29 schreef Radegast het volgende:
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...
Bronquote:Sato dreigt F1-stoeltje te verliezen
Takuma Sato moet vrezen voor zijn toekomst in de Formule 1. De Japanner rijdt dit seizoen bij British American Racing, maar lijkt zijn stoeltje te gaan verliezen. Rubens Barrichello zal binnenkort een contract tekenen bij BAR, terwijl ook Jenson Button, Anthony Davidson en Christijan Albers kans maken op een racecontract bij het Britse team.
Vorig seizoen presteerde Sato nog sterk, maar dit seizoen bakt hij er weinig van. Afgelopen weekend pakte hij door zijn achtste plaats in Hongarije pas zijn eerste WK-puntje van het seizoen. Teambaas Nick Fry steekt dan ook niet onder stoelen of banken dat de positie van de Japanner onder druk staat. "Hij zal de rest van het seizoen goed moeten gaan presteren om in aanmerking te komen voor een contract voor 2006", zegt de Brit.
"De deur staat echter nog altijd open voor Takuma, het is niet zo dat het al zeker is dat hij ons team zal gaan verlaten. Maar we moeten als team beschikken over twee coureurs die allebei regelmatig in de punten eindigen", benadrukt Fry.
Zeker weten dat Rossi binnen een paar jaar bij Ferrari zit.quote:Rossi test F2004-wagen op Fiorano
MotoGP-kampioen Valentino Rossi heeft dinsdag voor de tweede keer een Formule 1-wagen bestuurd. De Italiaan reed met een F2004 over het testcircuit van het team uit Maranello. De geruchten over een overstap naar vier wielen laaiden direct weer op.
Rossi liet eerder weten niet te denken aan een overstap naar de Formule 1 in de nabije toekomst. Dinsdag werd bekend dat Rossi ook volgend seizoen voor Yamaha zal racen in de MotoGP. Het Ferrari-team maakte diezelfde dag wereldkundig Felipe Massa te hebben vastgelegd voor 2006. Rossi zei: "Het voelt gewoon goed om nog een jaar bij Yamaha te blijven."
Bron: F1racing.nl
Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:39 schreef mitt het volgende:
Rossi wil toch zelf helemaal niet?
of zegt hij dat voor de schijn.
Echter heeft hij een halfjaartje terug gezegt dat wanneer hij stopt met motogp , zeker geen F1 zal gaan rijden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:40 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.
Bronquote:Karthikeyan opent jacht op F1-stoeltje
Narain Karthikeyan heeft zijn jacht op een F1-stoeltje voor volgend seizoen geopend. Het management van Jordan-Midland zou volgens geruchten de Indiėr hebben gezegd dat hij voor volgend jaar een ander team zal moeten zoeken. Manager Piers Hunnisett is naar eigen zeggen al in gesprek met twee teams.
Volgens Hunnisett is het doel van Karthikeyan om races te winnen en op het podium te staan. "We weten niet of we dat doel kunnen realiseren met wat we nu hebben", zei de manager. Karthikeyan zou ook een rol als testrijder bij een van de grotere teams overwegen. Hunnisett: "Je moet op de lange termijn denken." Karthikeyan zelf: "We houden alle opties open."
Nou Button, ik zou nu helemaal bij BAR blijven.quote:Williams volgend jaar met Cosworth
Williams heeft bekend gemaakt volgend jaar met Cosworth-motoren te rijden. Aan het eind van dit seizoen komt er een eind aan de samenwerking met BMW. Cosworth zag tegelijkertijd Red Bull naar Ferrari verhuizen. Williams zal nauw samenwerken met de motorfabrikant.
Beide bedrijven zullen investeren in de ontwikkeling van de V8-motor. Er is een groot programma opgezet om de motor zo goed mogelijk af te stellen op de auto.
Teambaas Frank Williams is blij met de deal. "Cosworth is gespecialiseerd in het maken van V8-motoren. Sommige teams en fabrikanten hebben er geen ervaring mee. We verwachten volgend seizoen veel profijt te hebben van de nieuwe regels."
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95212
Leuke combi!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:06 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Naja, misschien pakt de ervaring die Cosworth met de V8-motoren heeft wel goed uit.
Ik denk dat ze een vermoeden hebben dat ze bij BMW op het tweede plan zouden komen te staan, omdat die zich veel meer zullen gaan focussen op hun eigen team.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:44 schreef -Hans- het volgende:
Cosworth Williams, dat is even wennen.![]()
Williams zal nou ook eens moeten zorgen dat hun aėrodynamica pakket in orde is, want anders hebben ze straks een goede motor en weer een slecht aėrodynamica pakket. Ik ben wel benieuwd of Williams gaat overstappen op Bridgestone banden, die geruchten doen ook nog altijd de ronde.
Cosworth is in het verleden al erg succesvol gebleken met de V8-motoren, terwijl Toyota, Honda, BMW, Ferrari, Renault en Mercedes pas sinds kort testen met V8-motoren. Natuurlijk moet Cosworth een hele nieuwe Formule1 V8-motor ontwerpen, maar de ervaring die ze al hebben met de V8-motoren (+ software) is wel een voordeel.
Om eerlijk te zijn had ik deze stap van Williams niet verwacht. Ik had verwacht dat Williams nog één jaar (ondanks de slechte onderlinge verhouding) met BMW door zou gaan, en na dat jaar op zoek zou gaan naar een nieuwe motorenleverancier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |