abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28515043
David Coulthard heeft bijgetekend bij Red Bull voor 2006
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_28516537
Laat me raden, hij zegt dat hij volgend jaar kampioen gaat worden?
Where facts are few, experts are many.
pi_28518139
Nope..hij zegt dat de nieuwe regels F1 een beetje verpest hebben en krijgt een tik op zijn vingers van Ome Max.
Calmer than you are
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:47:02 #104
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28518824
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef kriele het volgende:

Maar ik realiseer me ook dat sommige mensen iets tegen hem hebben en hij zal het in hun ogen nooit goed kunnen doen. Hoor jij daar ook bij?
Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te danken
Al zou ie ooit nog wereldkampioen worden dan zou ik hem zeker wel een goede coureur, maar nog steeds een kwal vinden.

Dan heb ik liever een Doornbos
Met dubbel s; aldus
pi_28527188
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef kevin6188 het volgende:

[..]


Ferrari wil hier niks van hebben, met als gevolgd dat het politieke spel op dit moment meer hoogtij lijkt te vieren dan de gevechten op de baan
Ferrari heeft ook een bak met geld gehad van de om in de F1 te blijven. Daarnaast zijn ze van oudsher eigenlijk al close met de FIA.

Aan de ene kant zou het slecht zijn voor de F1 als er een splitsing kwam. Aan de andere kant is het wel een mooie gelegenheid om Bernie en Mosley d'r eindelijk eens uit te werken.
pi_28531041
Er komen een HOOP nieuwe regels aan MISSCHIEN :

http://fia1.greencathedra(...)0__04_07_2005_F1.pdf

Vooral pag 5 tm 8.

Dingen zoals koppeling met pedaal en mechanisme, schakelen ook met mechanisme, 1 bandenmerk met slicks ( mechanische grip verhogen, downforce verlagen. ), Fia ECU ( gecontroleerde electronica ) . E.d.

Erg interessant om te lezen dit, het zal misschien weer een rijders sport worden
pi_28531609
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:09 schreef Tommeh het volgende:
Er komen een HOOP nieuwe regels aan MISSCHIEN :

http://fia1.greencathedra(...)0__04_07_2005_F1.pdf

Vooral pag 5 tm 8.

Dingen zoals koppeling met pedaal en mechanisme, schakelen ook met mechanisme, 1 bandenmerk met slicks ( mechanische grip verhogen, downforce verlagen. ), Fia ECU ( gecontroleerde electronica ) . E.d.

Erg interessant om te lezen dit, het zal misschien weer een rijders sport worden
Jij bedoelt de HELE F1 in een klap helemaal verneukt..

Zoals ik al vaker zeg. Alles in ons leven gaat vooruit.. Pc worden sneller... auto's zuiniger... enz enz enz.. Maar nee hoor... niet de f1.. die gaan weer terug naar de jaren 70.. of 60..

Wat een belachelijk gedoe... echt dom dom dom... Het is dan ook geen uitdaging meer om een motor te maken... de helft komt van de fia... Nou 1 banden leveransier... dat wordt bridgestone... fia en michelin hebben elkaar al nooit gemogen.. Zelf schakelen met koppelen doen we in onze eigen auto's ook al bijna niet meer... (nieuwe auto's.. of automaat of selespeed)

F1 moet het neusje van de zalm wezen qua snelheid en techniek... nou zo niet meer dus.. jaren 70 auto's..

Echt als het door gaat kijk ik geen F1 meer.. maak als je blieft een GPWC
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:39:57 #108
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_28540179
Ik denk dat bij de nieuwe regels in de F1 niet echt wordt gedacht aan de sponsors. Nu de tabaksindustrie niet meer kan adverteren zie je dat, naast de alcoholische industrie, ook de technologie-sector veel geld investeert in de F1. Zie Ferrari met Acer en AMD, Williams/HP, Toyota/Panasonic+Intel, enzovoorts. Als de technologie zo ver wordt teruggebracht (standaard elektronica) dan wordt de F1 geen prestigeobject meer voor deze fabrikanten, en waar wordt het sponsorgeld dan vandaan gehaald?
pi_28540934
Nee klopt zeker MonoSynth.

Ik weet dat F1 op dit moment kut is, wat maakt iedereen kiezen voor GPWC?
pi_28543974
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef MonoSynth het volgende:
Ik denk dat bij de nieuwe regels in de F1 niet echt wordt gedacht aan de sponsors. Nu de tabaksindustrie niet meer kan adverteren zie je dat, naast de alcoholische industrie, ook de technologie-sector veel geld investeert in de F1. Zie Ferrari met Acer en AMD, Williams/HP, Toyota/Panasonic+Intel, enzovoorts. Als de technologie zo ver wordt teruggebracht (standaard elektronica) dan wordt de F1 geen prestigeobject meer voor deze fabrikanten, en waar wordt het sponsorgeld dan vandaan gehaald?
Nou dat bedoel ik maart. ik vind het zo'n stop gedoe.. we gaan echt terug naar de jaren 70.. alleen dan wel alleen de negative dingen er van..
pi_28544659
Ik vind wel dat de coureur belangrijker moet worden. Zoals bijvoorbeeld in de ChamCar. En het slipstreamen moet mogelijk worden, zodat er meer close-racing komt.
pi_28548943
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:47 schreef DeltaHF het volgende:

[..]

Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te danken
Al zou ie ooit nog wereldkampioen worden dan zou ik hem zeker wel een goede coureur, maar nog steeds een kwal vinden.

Dan heb ik liever een Doornbos
Ok, dat is een eerlijk antwoord.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:28:08 #113
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28808197
onze grote indiaanse vriend heeft weer iets van zich laten horen
quote:
Er zijn wederom problemen met de Jordan EJ15B, er zijn problemen met de koeling van de Toyota-motor. En dat resulteert wederom in uitstel en misschien zelfs wel afstel van het debuut van de nieuwe bolide. Dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.

,,Er zijn nog steeds problemen met de nieuwe wagen en het team heeft me laten weten dat niet Duitsland, maar Hongarije een reėle plek is om de auto te laten debuteren", beklaagt hij zich in de Times of India. ,,Ons aėrodynamische pakket is veel beter. Als ik naar de tijden van vrijdagtester Robert Doornbos kijk, die nou niet bepaald de snelste coureur is, denk ik dat we er nog veel meer uit kunnen halen."

Deze uitlatingen van Karthikeyan over Robert Doornbos zijn vrij opmerkelijk. Tijdens de vrijdag in het Grand Prix-weekend in Canada mocht Doornbos niet rijden. Het Jordan-team was gestraft omdat men met het aantal bandensets voor Franck Montagny de fout in was gegaan. Na elke run kwam de Indier steevast naar Doornbos toe om te overleggen en feedback te vragen. Dit tot grote verrassing van de Nederlander zelf, die daarop nog maar eens opperde dat hij zelf graag het hele weekend in actie wilde komen.

Volgens de 28-jarige Indiase coureur moet het mogelijk zijn om met de B-versie aansluiting te krijgen met de toptien. ,,Ik kan niet wachten om eindelijk die auto te mogen besturen. Momenteel ziet het ernaar uit dat ik nog even mijn geduld moet bewaren. Het moet mogelijk zijn om na een goede start in de race met de EJ15B de toptien binnen te dringen."
bron: formule1.info
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28808256
quote:
die nou niet bepaald de snelste coureur is
Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelf
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:39:45 #115
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28808400
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:31 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelf
en die portugees is sinds monaco ook elke keer sneller.... nee die kartikyan wordt een 3e schumi

de eerste 2 zijn arogant en daar komt hij bij.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28817668
Karthikeyan is toch wel hét lachertje van de F1.

Zeker nu hij ook zo'n grote mond heeft. Hij moet weer terug naar India en gaan racen op koeien
pi_28901809
Ha ha ha. en het allermooiste is dat die Jordan nooit zal rijden... in een race dan.. De koeling is niet goed genoeg van de motor..
  maandag 18 juli 2005 @ 08:29:24 #118
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28901838
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:28 schreef JPM01 het volgende:

dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.
whaha de grappenmaker
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_28907529
quote:
Minardi presenteert opvolger Friesacher vanmiddag

De verwachting is dat Minardi vanmiddag bekendmaakt wie er komend weekend tijdens de Grand Prix van Duitsland als teamgenoot van Christijan Albers zal fungeren. Patrick Friesacher is zijn stoeltje vanwege achterstallige betalingen definitief kwijt, zo bevestigt teameigenaar Paul Stoddart.

,,We hebben lang gewacht, maar op de Hockenheimring zal er een andere coureur voor Minardi rijden”, aldus de Australiėr in de Oostenrijkse Kleinen Zeitung. De opvolger van Friesacher wilde Stoddart echter (nog) niet bij naam noemen. Maar het is vrij aannemelijk dat Robert Doornbos of Zsolt Baumgartner vanaf Duitsland de kleuren van Minardi verdedigt.

Daarnaast wordt er gespeculeerd dat het F1-debuut van de Israėliėr Chanoch Nissany, die afgelopen vrijdag nog voor Minardi testte in het Italiaanse Vallelugna en daarbij onder meer pitstops oefende, aanstaande is. Thomas Franck, manager van Friesacher, wil echter nog niet officieel bevestigen dat zijn pupil aan de kant geschoven is.

,,Ik heb met Paul Stoddart gesproken. Zolang er geen persbericht uitgebracht is door Minardi, kan ik niets zeggen”, aldus Franck tegenover persbureau APA. Toch laat de Hongaar tussen neus en lippen door weten dat Friesacher zijn Minardi-zitje kwijt is: ,,We hopen dat Patrick ondanks alles in de Formule 1 kan blijven.”
Bron

Ik ben benieuwd of Doornbos het word.
pi_28907836
Spannend. Zou stoer zijn als Doornbos plaats mag nemen in een Minardi.
Minardi is een begin. Hij kan beter bij Minardi instappen dan eeuwig wachten bij Jordan.
pi_28907856
Zou wel lachen zijn... 2 nederlanders in de F1..
pi_28907949
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Spannend. Zou stoer zijn als Doornbos plaats mag nemen in een Minardi.
Minardi is een begin. Hij kan beter bij Minardi instappen dan eeuwig wachten bij Jordan.
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.
pi_28907996
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef ElmarO het volgende:
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.
Dat hele Jordan is natuurlijk een groot lachertje. Ze houden hem aan het lijntje en volgens mij gaat dat helemaal niets worden met Midland.

Onbetrouwbare Rus
pi_28912644
quote:
Fight for Button kicks off

A new and ironic tug-of-war between BAR and Williams may be set to emerge over F1 ace Jenson Button. Last year, 25-year-old JB - ultimately thwarted by the contract recognition board - wanted to leave BAR and re-join Sir Frank Williams' ranks.

This time around, though, Williams appears to have the contractual hold on Button for 2006, who - paradoxically - now wants to stay at BAR because Grove lack a works engine.

Part Honda-owned BAR has reportedly offered the English driver a huge salary and five year deal because it cannot meet a performance clause, but Williams appear intent on exercising their option.

The compromise, perhaps, might be a V8 deal between Williams and Honda -- with JB, allowed to stay at BAR, a sweetener. ''Rest assured,'' BAR CEO Nick Fry told the Daily Telegraph last week, ''we will try to give Jenson what he wants -- and what we want.''

If you ask Jenson's F1 mate David Coulthard, though, he senses real goings on between Button and world champion team Ferrari. ''My gut feeling,'' the Scot told Glasgow's Daily Record, ''is something is happening that they are unable to announce for whatever reason.''
Bron
  maandag 18 juli 2005 @ 18:45:36 #125
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28917382
Ik vraag me af of het wel verstandig is voor Button om te gaan rijden bij Wiliams. Beide teams presteren dit seizoen beneden de maat. Maar bij Honda lijkt er weer een stijgende lijn in te zitten.
pi_28937544
quote:
Vandaag meer duidelijkheid voor Doornbos

Alles lijkt erop dat we komend weekend een uniek weekend gaan beleven. Minardi Formule 1-teambaas Paul Stoddart is op dit moment de persoon die de beslissing moet gaan maken, maar alles heeft er de schijn van dat Robert Doornbos vrijdag in de Minardi zal stappen.

"Het is heel mooi dat Robert alvast een stoeltje heeft kunnen passen, maar het staat nog niet vast dat hij kan gaan racen. Ik verwacht echter wel dat het (Minardi) team me vandaag laat weten of hij mag racen of niet," liet Doornbos' manager Marco Zecchi F1Racing.nl weten.

Vanmiddag zal hoogstwaarschijnlijk bekendgemaakt worden of Doornbos definitief de nieuwe Minardi-rijder zal zijn, ten koste van de Oostenrijker Patrick Friesacher.
Bron

Klinkt veelbelovend. Go Doornbos
quote:
Red Bull's 'Turkey' livery

Red Bull will race a special 'Turkey' livery for the inaugural grand prix in Istanbul. On the bargeboards, instead of normal branding of the energy drink-owner, the 'Turkey' logo will be displayed.

The livery was unveiled on Sunday by the Turkish minister for tourism as Scotland's David Coulthard drove his grand prix machine over the Europe-Asia Bosphorus bridge.

Red Bull's 34-year-old driver also visited the site of next month's grand prix and sampled its curves in a road car. "It really is one of the best facilities I've seen," he said. "The circuit layout looks tough -- there are difficult turns and demanding ups and downs."
Bron
pi_28944899
Ik las het ook al ja; ik houd het nieuws in de gaten vanmiddag
Is voor het laatst in 1962 geweest dat er 2 nederlanders aan de start stonden.

Mocht het puur op geld aankomen dan zou ik als balkenende zijnde gewoon zeggen: "Wat? Heeft die stomme hongaar 2 miljoen meer dan onze Robert? Dikke lul, hier Robbie; hebbie 3 mil! "

Maarja, dat zal toch wel niet denk ik
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_28947926
quote:
Doornbos nieuwe teamgenoot Albers

Het team van Minardi zal komend weekend in Duitsland een volledig Nederlandse rijdersopstelling hebben. Robert Doornbos zal op de Hockenheimring zijn Formule 1-debuut maken als teamgenoot van Christijan Albers. Doornbos vervangt Patrick Friesacher, die zijn financiėle verplichtingen aan Minardi niet kon voldoen.

Later meer.
Bron

  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:42:55 #129
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28948108
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:37 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron

To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:40:49 #130
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28949675
Yessss.

Dat ie Albers maar compleet zoek mag rijden.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:43:35 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28949754
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:44:22 #132
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28949767
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:49:22 #133
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28949882
ja maar zie je Albers of Doornbos ooit zover komen? Sinds Verstappen geloof ik nergens meer in..
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:50:02 #134
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28949897
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
ja maar zie je Albers of Doornbos ooit zover komen? Sinds Verstappen geloof ik nergens meer in..
Albers niet. Doornbos weet ik niet. Die krijgt nu de kans om te bewijzen dat hij wel kan rijden.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:56:22 #135
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_28950035
... cool man voor Doornbos

[alleen nu tweemaal zoveel kans dat een nederlander achteraan rijdt ]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_28950186
Leuk voor Robert, ik had het niet meer verwacht dit seizoen.
That's all folks!
pi_28950250
pi_28950497
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:44 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.
Sterker nog, Schumacher is ook bij Jordan begonnen

Ik kijk nu nog meer uit naar komend GP-weekend
Calmer than you are
pi_28950632
Ik vind dat ze die Minardi maar rood-wit-blauw of oranje moeten spuiten
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:46:35 #140
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28951355
Een reden om weer wat actiever F1 te volgen Albers vind ik weinig, Doornbos daarentegen

Nu nog Jan Lammers die zich ermee gaat bemoeien en de eerste stap naar een Racing For Holland team is gezet
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:50:23 #141
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_28951480
Leuk voor Doornbos! en Newey blijft een jaar langer bij McLaren Mercedes, yes!
pi_28951839
En het mooiste van alles is misschien wel dattie het aanbod om in 2006 bij midland te racen gewoon open mag houden van minardi en midland heeft al gezegd dat ze dat aanbod zeker niet in zullen trekken

De bron kan ik ff niet meer vinden tussen al het doornbos nieuws; de sites stromen er over van
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_28965192
Yes doornbos! en dat ie albers maar over mag rijden..God wat haat ik die albers toch..wat een maloot..
underground forever baby
pi_28966431
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 02:49 schreef Laton het volgende:
Yes doornbos! en dat ie albers maar over mag rijden..God wat haat ik die albers toch..wat een maloot..
Ja ik vind het ook zo klein stom patsertje... met zijn half nederlands/engels... man hij kan amper normaal praten...
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:50:57 #145
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_28972294
Interessant. Eerst lees ik op grandprix.com dat Jordan weer te koop staat en dat Hyundai en Samsung interesse hebben, nu lees ik dat deze bedrijven zelfs van plan zijn om Williams te kopen. Op zich wel logisch, want Williams is en blijft een topteam, maar nu ze hun motorleverancier kwijt zijn en er massaontslagen dreigen bij de hoofdsponsor is de beste keuze om het team in de verkoop te doen. En oh ja, die nieuwe teambaas doet het ook niet zo goed, gelukkig is er nog ene Dave Richards beschikbaar:
quote:
Dat alles zijn prijs heeft blijkt wel uit het feit dat er beweerd wordt dat een mogelijke verkoop van het Williams team aanstaande is. Een Koreaans bedrijf schijnt gesprekken te hebben gehad met het Britse team om tot een overname te komen.

Grote Koreaanse bedrijven zoals Hyundai en Samsung worden in verband gebracht met een eventuele overname. Ook de naam van voormalig B·A·R teambaas David Richards wordt veelvuldig genoemd. Richards heeft dergelijke gesprekken niet bevestigd, maar ontkent het ook niet: “Ik heb nog niet met Frank Williams of Patrick Head gesproken, maar ik houd wel een oogje in het zeil”, zo vertelt Richards.

Op de vraag of Richards iets kan vertellen over de betrokkenheid van Hyundai om in de Formule 1 te stappen, antwoord hij: “Die kans bestaat, maar ik heb geen flauw idee”, aldus Richards. Mocht het tot een overname komen, dan wordt Hyundai geacht de motoren te gaan bouwen voor het team.
br0n
pi_28972698
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
Dat is ook het gevoel wat bij mij overheerst. Er valt domweg niets te halen bij -ardi behalve kilometers en een lekkere hap eten.
Voor de mensen die Albers niets vinden; ga er maar niet zomaar vanuit dat Doornbos Albers zomaar verslaat. Voor mij doet Albers het gewoon onverwacht goed en heeft hij het team naar zijn hand gezet.
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:46:33 #147
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_28989247
En Kiesa gaat (voorlopig) Doornbos' plek invullen bij Jordan:
quote:
Kiesa derde Jordan coureur in Duitsland

Nicolas Kiesa zal aankomend weekend de derde Jordan coureur zijn. De Deen heeft voorlopig alleen een contract voor de Grand-Prix van Duitsland. Morgenochtend zal Jordan de 27-jarige coureur officieel presenteren.

Naast Kiesa is ook Patrick Friesacher met Jordan in onderhandeling. De kans is groot dat de Oostenrijker de derde Jordan tijdens de Grand-Prix van Hongarije zal besturen.

Nicolas Kiesa leek aan het begin van dit seizoen Grand-Prix coureur te worden bij Minardi. De onderhandelingen liepen echter op het allerlaatste moment vast omdat Kiesa niet voldoende sponsorgeld op tafel kon leggen, het stoeltje ging toen naar Patrick Friesacher. Kiesa heeft al wel Formule 1 ervaring, de Deen reed in 2003 vijf Grand-Prix' voor Minardi.

De kansen van Nicky Pastorelli, die ook bij Jordan onder contract staat, op het derde stoeltje lijken klein te zijn. Pastorelli heeft momenteel niet voldoende sponsorgeld om aan de eisen van Jordan voor het derde stoeltje te voldoen.
br0n
  donderdag 21 juli 2005 @ 00:36:24 #148
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_28996405
wacht ff, dus Friesacher word bij Minardi weggestuurd omdat ie z'n geld zaken niet op orde had, en dan gaat ie met Jordan in onderhandeling
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:46:16 #149
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29151829
Vorig week reed niemand minder dan David Coulthard zijn Red Bull bolide over de Turkse Bosporus-brug tijdens een promotie-evenement voor de aanstaande race in Turkije op 21 augustus. Maar zelfs meervoudig Grand Prix-winnaars moeten tol betalen, zo blijkt nu.

Op het moment dat Coulthard met zijn bolide over de brug scheurde werd hij door het automatische surveillance-systeem van de brug opmerkt en wegens het niet betalen van de noodzakelijke tolheffing werd David een boete opgelegd van twintig euro, aldus een Turks persbureau.

Coulthard hoeft overigens niet bang te zijn dat hij vanwege zijn gratis ritje zijn spaarcentjes aan moet spreken. De boete werd namelijk betaald door lokale vertegenwoordigers van Red Bull. In Turkije is alleen de president vrijgesteld van tolheffing, afgezien van de noodzakelijke hulpdiensten en verkeerspolitie.

To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_29153806
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:46 schreef JPM01 het volgende:
Vorig week reed niemand minder dan David Coulthard zijn Red Bull bolide over de Turkse Bosporus-brug tijdens een promotie-evenement voor de aanstaande race in Turkije op 21 augustus. Maar zelfs meervoudig Grand Prix-winnaars moeten tol betalen, zo blijkt nu.

Op het moment dat Coulthard met zijn bolide over de brug scheurde werd hij door het automatische surveillance-systeem van de brug opmerkt en wegens het niet betalen van de noodzakelijke tolheffing werd David een boete opgelegd van twintig euro, aldus een Turks persbureau.

Coulthard hoeft overigens niet bang te zijn dat hij vanwege zijn gratis ritje zijn spaarcentjes aan moet spreken. De boete werd namelijk betaald door lokale vertegenwoordigers van Red Bull. In Turkije is alleen de president vrijgesteld van tolheffing, afgezien van de noodzakelijke hulpdiensten en verkeerspolitie.

pi_29157123
Ik heb de beelden gezien, via barracuda Ziet er leuk uit..
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:51:04 #152
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29172612
Een kok in dienst van McLaren Mercedes is vanochtend in de Hongaarse hoofdstad Budapest op een tragische wijze om het leven gekomen.

De 29-jarige medewerker van het cateringsbedrijf Absolute Taste viel van een dakterras, dat was gesitueerd op de achtste verdieping van het Marriott hotel.

"De exacte omstandigheden zullen moeten worden onderzocht door de autoriteiten", verklaart een woordvoerder van McLaren. "Hij was een hooggewaardeerde collega en we willen ons medeleven tonen aan zijn familie, vrienden en collega's."
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_29180692
Williams rijdt volgend jaar waarschijnlijk met Cosworth motoren
Calmer than you are
pi_29180836
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:25:32 #155
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29180893
van topteam naar flopteam
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29181057
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op.
Calmer than you are
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:57:31 #157
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29185917
midland vind ik ook een beetje een prive team.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2005 @ 23:03:22 #158
109131 crew  sportfreak
pi_29186119
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Williams is toch eigenlijk nog steeds de enige 'privateer', nu Sauber door BMW en Jordan door Midland wordenovergenomen? Inderdaad heel jammer, want elke deal die Williams in het verleden is aangegaan met een grote motorleverancier leverde toch vaak een aantal jaren dominantie op.
Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.
pi_29186850
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:03 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Minardi is toch ook een prive team? Maar als Williams cosworth motoren krijgen gebruiken ze volgend jaar dus dezelfde motor als Minardi, dat kan nog een spannende strijd worden dan.
Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.
pi_29186905
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef TheGHunter het volgende:
Als dat zo is hunnen ze hun auto's net zo goed meteen achteraan op de grid zetten
Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.
pi_29187037
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:25 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Je vergeet dat Cosworth nogal wat ervaring op V8 gebied heeft.
Precies, Cosworth was toch ook de eerste die klaar was met z'n v8's voor volgend seizoen?
quote:
Cosworth runs at 20,000rpm!
Cosworth Racing says that it regularly runs its 2,4-litre V8 development engine for next year at 20,000rpm, while the current V10 is running to 19,000rpm. While this does not necessarily mean that the new engines will produce more horsepower than the current 3-litre V10s it will mean that power outputs will not be anywhere near as small as the regulations are designed to make them.

In part this is due to the fact that the crankshaft of the new engines are shorter than those being used at the moment and that means that they have less problems with torsional twisting.

The cost of development of the new 2.4-litre V8s has been huge.
GrandPrix.com
pi_29187918
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info

En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich?
Calmer than you are
pi_29188973
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...dat maakt de keuze voor Cosworth toch niet zo vreemd als ik dacht. Thanks voor die info

En Minardi; is dat nog wel een privateer? Jordan heeft/had Eddie J, Sauber heeft/had Peter S maar wat heeft Giancarlo Minardi nog in de pap te brokkelen? Heeft Stoddart geen bedrijf oid achter zich?
Minardi is gewoon een privateer team, Stoddart mag dan geld van zn eigen bedrijf in Minardi stoppen (European Aviation), hij hoeft geen verantwoording af te leggen aan iemand mbt het F1 team.

En over Cosworth voor komend seizoen, het bedrijf heeft nooit problemen gehad om een hoge topsnelheid uit hun motoren te krijgen, maar op een of andere manier lukte het nooit om een echte topmotor te fabriceren. Dat ze hun motor op 20.000 toeren laten draaien zegt ook niet veel, want je weet niet wat de andere teams op dit moment met hun eigen V8 halen.


Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_29189188
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Radegast het volgende:

[..]

Minardi rijd volgend jaar niet met dezelfde Cosworth motoren als Williams. Williams rijd met v8 motoren, en Minardi met teruggeschoefde v10's, dacht ik.
En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?

Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_29189495
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:46 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

En hoe stel je je dat dan voor, hakken ze 2 cilinders van de huidige V10?

Reglement zegt V8, dan mag je niet met teruggeschroefde V10's gaan rijden.
quote:
De deal met Williams betekent dat Cosworth weer verder kan met het ontwikkelen van de nieuwe V8. Dit programma was stilgelegd omdat er geen afnemer voor de motoren kon worden gevonden. Nu dat met het Williams-team wel gelukt is, kan er weer verder worden gegaan met de ontwikkeling. Overigens zal ook Minardi in 2006 gebruik maken van een Cosworth-motor, alleen zullen zij met een 'oude', begrensde, V10 van dit seizoen gaan rijden.
Meer over Minardi en de 'teruggeschroefde v10'
http://www.f1total.com/news/05050306.shtml

Hier trouwens een filmpje van de Cosworth v8
http://www.cosworth.com/downloads/cosworthV8_movie5_medium.mpg
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:56:00 #166
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_29193359
De Minardis doen ook altijd mee met de hoogste snelheid met hun cosworth motoren.
pi_29194383
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:37 schreef TheGHunter het volgende:

[..]
[..]

Feit blijft dat dit weer zon onzinnige onnodige geldverslindende regel is. Juist wanneer de FIA zegt dat ze de sport goedkoper willen maken, komen ze weer met zoiets totaal onzinnigs. Een nieuwe motor ontwikkelen kost gruwelijk veel geld en dat past totaal niet in het plaatje dat ze zelf voor ogen hebben.
Ben ik geheel met je eens. En het geld dat eventueel bespaart wordt gebruiken de teams dan wel weer voor andere dingen. Dus uiteindelijk levert het niks op.
pi_29194774
En tis om de power te verminderen, maar vervolgens draaien de nieuwe motoren met meer toeren waardoor ze alsnog even hard gaan ... er moet minder ontwikkeld en meer geraced worden!
Where facts are few, experts are many.
pi_29196100
quote:
Sato seat in doubt

Speculation is rife that Takuma Sato will be lucky to retain his BAR seat next year. The Japanese, supported by team co-owner Honda, is frequently and comprehensively outpaced by team mate Jenson Button, and is the only '05 driver except Robert Doornbos to have failed to score a single point. "It's been a tough season, no doubt about it," said Sato, 28.

There are some drivers named in the paddock that could be in the race for a seat at BAR. Rubens Barrichello has been named, but also Christijan Albers might be one of the drivers that could replace Sato. Albers is having a very strong F1 debut at the Minardi F1 team currently.

Albers' management though didn't want to comment on any speculations. "At the moment we are focussing on the 2005 season," Albers' manager Varossieau told F1Racing.net. "We don't want to comment on any speculations concerning next season yet."
Bron
pi_29196227
Dat zou dikke pret zijn
Where facts are few, experts are many.
pi_29196382
Ik zou het een enorme stunt vinden.

Aan de andere kant is het gewoon een schande dat Sato nog in de F1 zit. Ja ik weet het. Hij heeft zich populair gemaakt met zijn kamikaze rijstijl maar het slaat werkelijk waar nergens meer op.
pi_29297884
quote:
Dennis: Géén Bridgestone voor McLaren in 2006

Ron Dennis, teambaas van McLaren, heeft gereageerd op de geruchten omtrent een mogelijke overstap van het Britse team naar Bridgestone. McLaren rijdt momenteel op het Franse rubber van Michelin, maar geruchten gaan dat McLaren één van de vijf Michelin-teams is die wil overstappen op Bridgestone.

Dennis bevestigd gesprekken met Bridgestone, maar wil met klem stellen dat men bij McLaren blij is met de samenwerking met Michelin: “Als je vraagt of we onderhandelen met Bridgestone, zeg ik nee”, zo vertelt de Brit. “We zijn momenteel erg blij met de relatie die we hebben opgebouwd met Michelin”, aldus Dennis.

Van de huidige Michelin-teams heeft alleen Sauber bevestigd ook in 2006 op Michelin te zullen gaan rijden. Red Bull Racing lijkt echter zo goed als rond met Bridgestone te zijn, Williams zal waarschijnlijk het voorbeeld van Red Bull gaan volgen. Michelin is momenteel met al haar andere partnerteams in gesprek om tot een overeenkomst te komen voor het volgende seizoen.
Bron
pi_29298398
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:20 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Hopelijk blijven ze gewoon bij michelin. Ze waren ook een van die eersten die er naar over stapten..
  zondag 31 juli 2005 @ 18:07:32 #174
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_29299146
Bijna officieel, maar nog niet helemaal.
quote:
Das Ferrari-Erfolgsduo Michael Schumacher und Rubens Barrichello wird gesprengt: Der stets im Schatten des siebenmaligen Formel-1-Weltmeisters stehende Brasilianer verlässt die Scuderia nach sechs Jahren frustriert und wechselt zu BAR-Honda. Sein Landsmann Felipe Massa vom Sauber-Team soll in der nächsten Saison Schumachers neuer Teamkollege werden. Mit diesen Paukenschlägen ist das Fahrerkarussell beim Großen Preis von Ungarn nach gewaltig in Schwung gekommen. Der Cockpit-Coup wirkt sich auch auf Nick Heidfelds Grand-Prix-Zukunft aus.

http://sport.rtl.de/formel-1/formel1_57146.php
Rubens => BAR (nieuwe impuls, en dat is wel goed voor hem)
Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..)
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:25:54 #175
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_29364180
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:07 schreef -Hans- het volgende:
Massa => Ferrari (goede coureur, en een nieuw slaafje voor Schumacher..)
Nu wel officieel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_29364859
yup
Calmer than you are
pi_29365043
Stoer Massa is okay! , jammer dat ook hij weer zoek gereden gaat worden door schumi.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:05:30 #178
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29365118
Massa zal allang blij zijn dat hij naar Ferrari mag, dus ze kunnen alles op de boeg Schumacher blijven gooien.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_29365356
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:05 schreef mitt het volgende:
Massa zal allang blij zijn dat hij naar Ferrari mag, dus ze kunnen alles op de boeg Schumacher blijven gooien.
Klopt gewoon een nieuwe buffer voor schumacher
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_29365448
Werd ook wel tijd

Barrichello zit in de nadagen van zijn carriere. Het is niets en zal nooit iets worden. Voor Massa zie ik ook weinig mogelijkheden zolang Michael nog bij Ferrari is
pi_29365475
Massa heeft een jaartje getest bij Ferrari en blijkbaar is dat beide partijen prima bevallen. Massa rijdt naast Villeneuve toch zeer degelijke races imo.

Doornbos naar Sauber volgend jaar
Calmer than you are
pi_29365509
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Massa heeft een jaartje getest bij Ferrari en blijkbaar is dat beide partijen prima bevallen. Massa rijdt naast Villeneuve toch zeer degelijke races imo.

Doornbos naar Sauber BMW volgend jaar


Ik acht de kans klein
pi_29365544
Volgend jaar bestaat Sauber niet meer.

Bij BMW dus waarschijnlijk Villeneuve & Heidfeld. Ook leuk.
pi_29365562
Villeneuve lijkt me ook niet. Die kerel rijdt echt geen deuk in een pakje botor.
pi_29365666
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:25 schreef MrX1982 het volgende:
Villeneuve lijkt me ook niet. Die kerel rijdt echt geen deuk in een pakje botor.
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...
pi_29365842
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:29 schreef Radegast het volgende:
Toch schijnt hij goede kans te maken als het aan BMW ligt, bovendien hebben ze geen zin om z'n contract af te kopen...
Hmm dan kunnen ze beter Doornbos nemen voor minder

Maar ja we zien het wel
pi_29371854
En de kans dat Sato weggaat lijkt ook wat groter.
quote:
Sato dreigt F1-stoeltje te verliezen

Takuma Sato moet vrezen voor zijn toekomst in de Formule 1. De Japanner rijdt dit seizoen bij British American Racing, maar lijkt zijn stoeltje te gaan verliezen. Rubens Barrichello zal binnenkort een contract tekenen bij BAR, terwijl ook Jenson Button, Anthony Davidson en Christijan Albers kans maken op een racecontract bij het Britse team.

Vorig seizoen presteerde Sato nog sterk, maar dit seizoen bakt hij er weinig van. Afgelopen weekend pakte hij door zijn achtste plaats in Hongarije pas zijn eerste WK-puntje van het seizoen. Teambaas Nick Fry steekt dan ook niet onder stoelen of banken dat de positie van de Japanner onder druk staat. "Hij zal de rest van het seizoen goed moeten gaan presteren om in aanmerking te komen voor een contract voor 2006", zegt de Brit.

"De deur staat echter nog altijd open voor Takuma, het is niet zo dat het al zeker is dat hij ons team zal gaan verlaten. Maar we moeten als team beschikken over twee coureurs die allebei regelmatig in de punten eindigen", benadrukt Fry.
Bron
pi_29410479
quote:
Rossi test F2004-wagen op Fiorano

MotoGP-kampioen Valentino Rossi heeft dinsdag voor de tweede keer een Formule 1-wagen bestuurd. De Italiaan reed met een F2004 over het testcircuit van het team uit Maranello. De geruchten over een overstap naar vier wielen laaiden direct weer op.

Rossi liet eerder weten niet te denken aan een overstap naar de Formule 1 in de nabije toekomst. Dinsdag werd bekend dat Rossi ook volgend seizoen voor Yamaha zal racen in de MotoGP. Het Ferrari-team maakte diezelfde dag wereldkundig Felipe Massa te hebben vastgelegd voor 2006. Rossi zei: "Het voelt gewoon goed om nog een jaar bij Yamaha te blijven."

Bron: F1racing.nl
Zeker weten dat Rossi binnen een paar jaar bij Ferrari zit.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:39:43 #189
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29410551
Rossi wil toch zelf helemaal niet?

of zegt hij dat voor de schijn.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_29410571
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:39 schreef mitt het volgende:
Rossi wil toch zelf helemaal niet?

of zegt hij dat voor de schijn.
Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_29417178
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:40 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Rossi heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij t ooit nog wel ns op 4 wielen wil gaan proberen.
Echter heeft hij een halfjaartje terug gezegt dat wanneer hij stopt met motogp , zeker geen F1 zal gaan rijden.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_29421753
quote:
Karthikeyan opent jacht op F1-stoeltje

Narain Karthikeyan heeft zijn jacht op een F1-stoeltje voor volgend seizoen geopend. Het management van Jordan-Midland zou volgens geruchten de Indiėr hebben gezegd dat hij voor volgend jaar een ander team zal moeten zoeken. Manager Piers Hunnisett is naar eigen zeggen al in gesprek met twee teams.

Volgens Hunnisett is het doel van Karthikeyan om races te winnen en op het podium te staan. "We weten niet of we dat doel kunnen realiseren met wat we nu hebben", zei de manager. Karthikeyan zou ook een rol als testrijder bij een van de grotere teams overwegen. Hunnisett: "Je moet op de lange termijn denken." Karthikeyan zelf: "We houden alle opties open."
Bron
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:35:54 #193
75507 BIiebIie
Born to be Wilders
pi_29435768
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:06:57 #194
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_29655776
quote:
Williams volgend jaar met Cosworth

Williams heeft bekend gemaakt volgend jaar met Cosworth-motoren te rijden. Aan het eind van dit seizoen komt er een eind aan de samenwerking met BMW. Cosworth zag tegelijkertijd Red Bull naar Ferrari verhuizen. Williams zal nauw samenwerken met de motorfabrikant.

Beide bedrijven zullen investeren in de ontwikkeling van de V8-motor. Er is een groot programma opgezet om de motor zo goed mogelijk af te stellen op de auto.

Teambaas Frank Williams is blij met de deal. "Cosworth is gespecialiseerd in het maken van V8-motoren. Sommige teams en fabrikanten hebben er geen ervaring mee. We verwachten volgend seizoen veel profijt te hebben van de nieuwe regels."

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95212
Nou Button, ik zou nu helemaal bij BAR blijven.

Naja, misschien pakt de ervaring die Cosworth met de V8-motoren heeft wel goed uit.
pi_29655861
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:06 schreef -Hans- het volgende:

[..]


Naja, misschien pakt de ervaring die Cosworth met de V8-motoren heeft wel goed uit.
Leuke combi!!
pi_29656052
Williams heeft nu door Cosworth motoren te nemen lekker veel voorsprong!! Cosworth is al heel lang bezig met deze V8 en noteerde op de testbank al 20.000 toeren. Ja, ik denk dat Williams een grote sprong voorwaarts gaat maken in 2006.
pi_29656133
Hmm ik denk eerlijk gezegd dat Williams volgend jaar weinig progressie boekt. Ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in Cosworth.

Waarom komt er niet een nieuwe autofabrikant bij. VAG
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:44:11 #198
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_29656755
Cosworth Williams, dat is even wennen.

Williams zal nou ook eens moeten zorgen dat hun aėrodynamica pakket in orde is, want anders hebben ze straks een goede motor en weer een slecht aėrodynamica pakket. Ik ben wel benieuwd of Williams gaat overstappen op Bridgestone banden, die geruchten doen ook nog altijd de ronde.

Cosworth is in het verleden al erg succesvol gebleken met de V8-motoren, terwijl Toyota, Honda, BMW, Ferrari, Renault en Mercedes pas sinds kort testen met V8-motoren. Natuurlijk moet Cosworth een hele nieuwe Formule1 V8-motor ontwerpen, maar de ervaring die ze al hebben met de V8-motoren (+ software) is wel een voordeel.

Om eerlijk te zijn had ik deze stap van Williams niet verwacht. Ik had verwacht dat Williams nog één jaar (ondanks de slechte onderlinge verhouding) met BMW door zou gaan, en na dat jaar op zoek zou gaan naar een nieuwe motorenleverancier.
pi_29658446
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:44 schreef -Hans- het volgende:
Cosworth Williams, dat is even wennen.

Williams zal nou ook eens moeten zorgen dat hun aėrodynamica pakket in orde is, want anders hebben ze straks een goede motor en weer een slecht aėrodynamica pakket. Ik ben wel benieuwd of Williams gaat overstappen op Bridgestone banden, die geruchten doen ook nog altijd de ronde.

Cosworth is in het verleden al erg succesvol gebleken met de V8-motoren, terwijl Toyota, Honda, BMW, Ferrari, Renault en Mercedes pas sinds kort testen met V8-motoren. Natuurlijk moet Cosworth een hele nieuwe Formule1 V8-motor ontwerpen, maar de ervaring die ze al hebben met de V8-motoren (+ software) is wel een voordeel.

Om eerlijk te zijn had ik deze stap van Williams niet verwacht. Ik had verwacht dat Williams nog één jaar (ondanks de slechte onderlinge verhouding) met BMW door zou gaan, en na dat jaar op zoek zou gaan naar een nieuwe motorenleverancier.
Ik denk dat ze een vermoeden hebben dat ze bij BMW op het tweede plan zouden komen te staan, omdat die zich veel meer zullen gaan focussen op hun eigen team.
pi_29659386
Is Cosworth een op zichzelf staand bedrijf? Het was toch van Ford, of heeft het hier niks meer mee te maken?

laat maar wikipedia biedt uitkomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')