Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te dankenquote:Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef kriele het volgende:
Maar ik realiseer me ook dat sommige mensen iets tegen hem hebben en hij zal het in hun ogen nooit goed kunnen doen. Hoor jij daar ook bij?
Ferrari heeft ook een bak met geld gehad van de om in de F1 te blijven. Daarnaast zijn ze van oudsher eigenlijk al close met de FIA.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ferrari wil hier niks van hebben, met als gevolgd dat het politieke spel op dit moment meer hoogtij lijkt te vieren dan de gevechten op de baan
Jij bedoelt de HELE F1 in een klap helemaal verneukt..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:09 schreef Tommeh het volgende:
Er komen een HOOP nieuwe regels aan MISSCHIEN :
http://fia1.greencathedra(...)0__04_07_2005_F1.pdf
Vooral pag 5 tm 8.
Dingen zoals koppeling met pedaal en mechanisme, schakelen ook met mechanisme, 1 bandenmerk met slicks ( mechanische grip verhogen, downforce verlagen. ), Fia ECU ( gecontroleerde electronica ) . E.d.
Erg interessant om te lezen dit, het zal misschien weer een rijders sport worden
Nou dat bedoel ik maart. ik vind het zo'n stop gedoe.. we gaan echt terug naar de jaren 70.. alleen dan wel alleen de negative dingen er van..quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef MonoSynth het volgende:
Ik denk dat bij de nieuwe regels in de F1 niet echt wordt gedacht aan de sponsors. Nu de tabaksindustrie niet meer kan adverteren zie je dat, naast de alcoholische industrie, ook de technologie-sector veel geld investeert in de F1. Zie Ferrari met Acer en AMD, Williams/HP, Toyota/Panasonic+Intel, enzovoorts. Als de technologie zo ver wordt teruggebracht (standaard elektronica) dan wordt de F1 geen prestigeobject meer voor deze fabrikanten, en waar wordt het sponsorgeld dan vandaan gehaald?
Ok, dat is een eerlijk antwoord.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:47 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ja. Maar dat heeft ie wel compleet aan zich zelf te danken
Al zou ie ooit nog wereldkampioen worden dan zou ik hem zeker wel een goede coureur, maar nog steeds een kwal vinden.
Dan heb ik liever een Doornbos
bron: formule1.infoquote:Er zijn wederom problemen met de Jordan EJ15B, er zijn problemen met de koeling van de Toyota-motor. En dat resulteert wederom in uitstel en misschien zelfs wel afstel van het debuut van de nieuwe bolide. Dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.
,,Er zijn nog steeds problemen met de nieuwe wagen en het team heeft me laten weten dat niet Duitsland, maar Hongarije een reėle plek is om de auto te laten debuteren", beklaagt hij zich in de Times of India. ,,Ons aėrodynamische pakket is veel beter. Als ik naar de tijden van vrijdagtester Robert Doornbos kijk, die nou niet bepaald de snelste coureur is, denk ik dat we er nog veel meer uit kunnen halen."
Deze uitlatingen van Karthikeyan over Robert Doornbos zijn vrij opmerkelijk. Tijdens de vrijdag in het Grand Prix-weekend in Canada mocht Doornbos niet rijden. Het Jordan-team was gestraft omdat men met het aantal bandensets voor Franck Montagny de fout in was gegaan. Na elke run kwam de Indier steevast naar Doornbos toe om te overleggen en feedback te vragen. Dit tot grote verrassing van de Nederlander zelf, die daarop nog maar eens opperde dat hij zelf graag het hele weekend in actie wilde komen.
Volgens de 28-jarige Indiase coureur moet het mogelijk zijn om met de B-versie aansluiting te krijgen met de toptien. ,,Ik kan niet wachten om eindelijk die auto te mogen besturen. Momenteel ziet het ernaar uit dat ik nog even mijn geduld moet bewaren. Het moet mogelijk zijn om na een goede start in de race met de EJ15B de toptien binnen te dringen."
Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelfquote:die nou niet bepaald de snelste coureur is
en die portugees is sinds monaco ook elke keer sneller.... nee die kartikyan wordt een 3e schumiquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:31 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Whahahaha, lamlul; hij is bijna elke training sneller dan Karthikeyan zelf
whaha de grappenmakerquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:28 schreef JPM01 het volgende:
dit tot grote ontevredenheid van Narain Karthikeyan, die met de update de sprong naar de toptien wil wagen.
Bronquote:Minardi presenteert opvolger Friesacher vanmiddag
De verwachting is dat Minardi vanmiddag bekendmaakt wie er komend weekend tijdens de Grand Prix van Duitsland als teamgenoot van Christijan Albers zal fungeren. Patrick Friesacher is zijn stoeltje vanwege achterstallige betalingen definitief kwijt, zo bevestigt teameigenaar Paul Stoddart.
,,We hebben lang gewacht, maar op de Hockenheimring zal er een andere coureur voor Minardi rijden”, aldus de Australiėr in de Oostenrijkse Kleinen Zeitung. De opvolger van Friesacher wilde Stoddart echter (nog) niet bij naam noemen. Maar het is vrij aannemelijk dat Robert Doornbos of Zsolt Baumgartner vanaf Duitsland de kleuren van Minardi verdedigt.
Daarnaast wordt er gespeculeerd dat het F1-debuut van de Israėliėr Chanoch Nissany, die afgelopen vrijdag nog voor Minardi testte in het Italiaanse Vallelugna en daarbij onder meer pitstops oefende, aanstaande is. Thomas Franck, manager van Friesacher, wil echter nog niet officieel bevestigen dat zijn pupil aan de kant geschoven is.
,,Ik heb met Paul Stoddart gesproken. Zolang er geen persbericht uitgebracht is door Minardi, kan ik niets zeggen”, aldus Franck tegenover persbureau APA. Toch laat de Hongaar tussen neus en lippen door weten dat Friesacher zijn Minardi-zitje kwijt is: ,,We hopen dat Patrick ondanks alles in de Formule 1 kan blijven.”
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Spannend. Zou stoer zijn als Doornbos plaats mag nemen in een Minardi.
Minardi is een begin. Hij kan beter bij Minardi instappen dan eeuwig wachten bij Jordan.
Dat hele Jordan is natuurlijk een groot lachertje. Ze houden hem aan het lijntje en volgens mij gaat dat helemaal niets worden met Midland.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef ElmarO het volgende:
Inderdaad. En van dat debacle met de motorkoeling op het nieuwe chassis zal hij ook wel niet vrolijker worden.
Bronquote:Fight for Button kicks off
A new and ironic tug-of-war between BAR and Williams may be set to emerge over F1 ace Jenson Button. Last year, 25-year-old JB - ultimately thwarted by the contract recognition board - wanted to leave BAR and re-join Sir Frank Williams' ranks.
This time around, though, Williams appears to have the contractual hold on Button for 2006, who - paradoxically - now wants to stay at BAR because Grove lack a works engine.
Part Honda-owned BAR has reportedly offered the English driver a huge salary and five year deal because it cannot meet a performance clause, but Williams appear intent on exercising their option.
The compromise, perhaps, might be a V8 deal between Williams and Honda -- with JB, allowed to stay at BAR, a sweetener. ''Rest assured,'' BAR CEO Nick Fry told the Daily Telegraph last week, ''we will try to give Jenson what he wants -- and what we want.''
If you ask Jenson's F1 mate David Coulthard, though, he senses real goings on between Button and world champion team Ferrari. ''My gut feeling,'' the Scot told Glasgow's Daily Record, ''is something is happening that they are unable to announce for whatever reason.''
Bronquote:Vandaag meer duidelijkheid voor Doornbos
Alles lijkt erop dat we komend weekend een uniek weekend gaan beleven. Minardi Formule 1-teambaas Paul Stoddart is op dit moment de persoon die de beslissing moet gaan maken, maar alles heeft er de schijn van dat Robert Doornbos vrijdag in de Minardi zal stappen.
"Het is heel mooi dat Robert alvast een stoeltje heeft kunnen passen, maar het staat nog niet vast dat hij kan gaan racen. Ik verwacht echter wel dat het (Minardi) team me vandaag laat weten of hij mag racen of niet," liet Doornbos' manager Marco Zecchi F1Racing.nl weten.
Vanmiddag zal hoogstwaarschijnlijk bekendgemaakt worden of Doornbos definitief de nieuwe Minardi-rijder zal zijn, ten koste van de Oostenrijker Patrick Friesacher.
Bronquote:Red Bull's 'Turkey' livery
Red Bull will race a special 'Turkey' livery for the inaugural grand prix in Istanbul. On the bargeboards, instead of normal branding of the energy drink-owner, the 'Turkey' logo will be displayed.
The livery was unveiled on Sunday by the Turkish minister for tourism as Scotland's David Coulthard drove his grand prix machine over the Europe-Asia Bosphorus bridge.
Red Bull's 34-year-old driver also visited the site of next month's grand prix and sampled its curves in a road car. "It really is one of the best facilities I've seen," he said. "The circuit layout looks tough -- there are difficult turns and demanding ups and downs."
Bronquote:Doornbos nieuwe teamgenoot Albers
Het team van Minardi zal komend weekend in Duitsland een volledig Nederlandse rijdersopstelling hebben. Robert Doornbos zal op de Hockenheimring zijn Formule 1-debuut maken als teamgenoot van Christijan Albers. Doornbos vervangt Patrick Friesacher, die zijn financiėle verplichtingen aan Minardi niet kon voldoen.
Later meer.
Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
Albers niet. Doornbos weet ik niet. Die krijgt nu de kans om te bewijzen dat hij wel kan rijden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
ja maar zie je Albers of Doornbos ooit zover komen? Sinds Verstappen geloof ik nergens meer in..
Sterker nog, Schumacher is ook bij Jordan begonnenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hij rijd iig. Alonso is ook bij Minardi begonnen.
Ja ik vind het ook zo klein stom patsertje... met zijn half nederlands/engels... man hij kan amper normaal praten...quote:Op woensdag 20 juli 2005 02:49 schreef Laton het volgende:
Yes doornbos! en dat ie albers maar over mag rijden..God wat haat ik die albers toch..wat een maloot..
br0nquote:Dat alles zijn prijs heeft blijkt wel uit het feit dat er beweerd wordt dat een mogelijke verkoop van het Williams team aanstaande is. Een Koreaans bedrijf schijnt gesprekken te hebben gehad met het Britse team om tot een overname te komen.
Grote Koreaanse bedrijven zoals Hyundai en Samsung worden in verband gebracht met een eventuele overname. Ook de naam van voormalig B·A·R teambaas David Richards wordt veelvuldig genoemd. Richards heeft dergelijke gesprekken niet bevestigd, maar ontkent het ook niet: “Ik heb nog niet met Frank Williams of Patrick Head gesproken, maar ik houd wel een oogje in het zeil”, zo vertelt Richards.
Op de vraag of Richards iets kan vertellen over de betrokkenheid van Hyundai om in de Formule 1 te stappen, antwoord hij: “Die kans bestaat, maar ik heb geen flauw idee”, aldus Richards. Mocht het tot een overname komen, dan wordt Hyundai geacht de motoren te gaan bouwen voor het team.
Dat is ook het gevoel wat bij mij overheerst. Er valt domweg niets te halen bij -ardi behalve kilometers en een lekkere hap eten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:43 schreef Zwansen het volgende:
Yeah! Weer Nederlander die achteraan rijdt...
br0nquote:Kiesa derde Jordan coureur in Duitsland
Nicolas Kiesa zal aankomend weekend de derde Jordan coureur zijn. De Deen heeft voorlopig alleen een contract voor de Grand-Prix van Duitsland. Morgenochtend zal Jordan de 27-jarige coureur officieel presenteren.
Naast Kiesa is ook Patrick Friesacher met Jordan in onderhandeling. De kans is groot dat de Oostenrijker de derde Jordan tijdens de Grand-Prix van Hongarije zal besturen.
Nicolas Kiesa leek aan het begin van dit seizoen Grand-Prix coureur te worden bij Minardi. De onderhandelingen liepen echter op het allerlaatste moment vast omdat Kiesa niet voldoende sponsorgeld op tafel kon leggen, het stoeltje ging toen naar Patrick Friesacher. Kiesa heeft al wel Formule 1 ervaring, de Deen reed in 2003 vijf Grand-Prix' voor Minardi.
De kansen van Nicky Pastorelli, die ook bij Jordan onder contract staat, op het derde stoeltje lijken klein te zijn. Pastorelli heeft momenteel niet voldoende sponsorgeld om aan de eisen van Jordan voor het derde stoeltje te voldoen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:46 schreef JPM01 het volgende:
Vorig week reed niemand minder dan David Coulthard zijn Red Bull bolide over de Turkse Bosporus-brug tijdens een promotie-evenement voor de aanstaande race in Turkije op 21 augustus. Maar zelfs meervoudig Grand Prix-winnaars moeten tol betalen, zo blijkt nu.
Op het moment dat Coulthard met zijn bolide over de brug scheurde werd hij door het automatische surveillance-systeem van de brug opmerkt en wegens het niet betalen van de noodzakelijke tolheffing werd David een boete opgelegd van twintig euro, aldus een Turks persbureau.
Coulthard hoeft overigens niet bang te zijn dat hij vanwege zijn gratis ritje zijn spaarcentjes aan moet spreken. De boete werd namelijk betaald door lokale vertegenwoordigers van Red Bull. In Turkije is alleen de president vrijgesteld van tolheffing, afgezien van de noodzakelijke hulpdiensten en verkeerspolitie.
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |