quote:Voorzitter Max Mosley sloot in de aanloop naar het verhoor een schorsing van een of twee GP-wedstrijden wegens 'werkweigering' echter niet uit. "
daar ging het niet overquote:Op woensdag 29 juni 2005 00:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je kunt het toch bijna niet ontkennen JPM? Zijn talent is al jaren duidelijk maar de vervulling daarvan is toch vrij laag.
quote:Word has it that matters are falling apart within the FIA World Council meeting in Paris today. The general hearing has already taken place, and the team principals are now coming out one by one - and are refusing to comment - but the word from within the meeting is that bad news is expected.
BAR principal Nick Fry has just come out of the meeting, with Ron Dennis expected to be the next to come out.
Minardi's Paul Stoddart came to Paris, but was refused entry to the World Council meeting.
An FIA press conference with Max Mosley is planned for 3pm local Paris time, while a press conference of the Manufacturers is expected sometime after - at which Stoddart is expected to be part of.
Rumours are that BAR is facing a ban - in which case it is anticipated that BAT and Honda would announce that they would pull out of the championship.
More as things develop...
BBC Sportquote:Teams found guilty on US fiasco
The seven teams who refused to start the US Grand Prix on 19 June face have been found guilty of bringing the sport into disrepute.
But motorsport's governing body the FIA will not decide their penalty until 14 September, it announced on Wednesday.
More to follow.
Het zal dus wel een zware straf zijn. Leuk racen, met zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Het zou me niet verbazen als een of meer teams zich voor de rest van het seizoen terug zouden trekken om geld te sparen.quote:
De FIA zegt dat het hierom is:quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:35 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Het zal dus wel een zware straf zijn. Leuk racen, met zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Het zou me niet verbazen als een of meer teams zich voor de rest van het seizoen terug zouden trekken om geld te sparen.
Maar in hoeverre ik hier wat van moet geloven.quote:It said the delay was to allow it to assess what efforts had been made to compensate the fans at the race and to repair the image of the Indianapolis Motor Speedway and F1 itself.
bronquote:De Formule 1-wereld kan opgelucht ademhalen. Het World Motor Sport Council in Parijs heeft de Michelin-teams weliswaar schuldig bevonden aan twee van de vijf aanklachten, maar straffen zijn uitgebleven. Dit wil echter niet zeggen dat de teams helemaal geen straf krijgen. In september zal tijdens een extra bijeenkomst de zaak nogmaals onder de loep genomen worden.
De teams van Renault, McLaren, Williams, BAR, Red Bull, Sauber en Toyota zijn op twee punten schuldig bevonden aan de aanklachten van de FIA. Ten eerste waren de teams niet in het bezit van geschikte banden en ten tweede hebben de teams ten onrechte geweigerd om van start te gaan tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten.
Ondanks het feit dat de teams hieraan schuldig bevonden zijn, heeft het World Motor Sport Council geen straffen uitgedeeld. Dit kan echter nog wel gaan gebeuren, bevestigt FIA-president Max Mosley. "Het WMSC wacht tot de buitengewone vergadering op 14 september. Dan zal nogmaals bekeken worden welke strafmaatregelen gebruik kunnen worden om de Formule 1-fans te compenseren."
"Bovendien moeten we kijken hoe we er voor kunnen zorgen dat een dergelijke situatie nooit meer kan voorkomen. Pas als we dat allemaal in kaart gebracht hebben, kunnen we een definitieve beslissing nemen", zegt Mosley.
Ook bandenfabrikant Michelin kreeg geen straf opgelegd van het WMSC, hoewel Mosley dan misschien wel graag gezien had. "Het probleem is dat de FIA geen band heeft met Michelin. Michelin is slechts een leverancier, dus we zijn niet in de positie om Michelin te bestraffen."
Overigens liet Mosley weten enigszins begrip op te kunnen brengen voor het standpunt van de zeven teams. "Na het aanhoren van de verhalen, begrijpen we dat de teams zich in een erg lastige situatie bevonden", aldus de FIA-president.
En het lompste is dat Jean todt op dat fia board zit he...om de belangen van de constructeurs te behartigen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef JPM01 het volgende:
[..]
bron
met straffen uitdelen compenseer je de fans mee
![]()
wat een bulshit van de FIA ze kijken 14 september hoe ver Ferrari achter staat in het kampioenschap en gaan dan de straf geven om Ferrari alsnog kampioen te maken![]()
laat de GPWC maar komen
Niet echt. De teams zijn naar mijn mening al genoeg gestraft.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef JPM01 het volgende:
[..]
met straffen uitdelen compenseer je de fans mee
![]()
wat een bulshit van de FIA ze kijken 14 september hoe ver Ferrari achter staat in het kampioenschap en gaan dan de straf geven om Ferrari alsnog kampioen te maken![]()
laat de GPWC maar komen
Natuurlijk. Maar Ferrari/FIA willen die makkelijk verdiende puntjes wel houden natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:36 schreef McCarthy het volgende:
Het feit dat ze niet konden rijden is toch al de straf.
En wat iedereen vergeet is natuurlijk Joe Consumer; Geen enkele Amerikaan koopt die franse tyre nog.quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:31 schreef Atreidez het volgende:
Het lijkt wel of de FIA ze gezicht niet wil verliezen voor de amerikanen door extra hard op te treden, maar uiteindelijk heeft de sport daar niks aan en de FIA al helemaal niet. Zeker nu Michelin al heeft laten blijken de Indyfans tegemoet te komen door of geld of kaartjes voor volgend jaar. De andere teams hebben een voordeel gehad, dus de michelin team benadelen is eigenlijk nergens meer voor nodig
Dat zou wel gaaf zijn zeg!quote:Robert Doornbos zal in Hockenheim de teamgenoot van Christijan Albers zijn, als Patrick Friesacher niet voor aanstaande zaterdag het sponsorgeld overmaakt aan het team. Dit meldt een anonieme bron van F1Racing.nl.
Doornbos heeft een voorcontract getekend bij het team en moet nu afwachten wat Friesacher doet. Mocht de Oostenrijker niet op tijd betalen, zou een voor Nederland unieke situatie ontstaan, met twee landgenoten bij hetzelfde team.
Dus de Michelin teams zullen wat anders moeten gaan bedenken om alsnog onder de straffen uit te komen.quote:Er zal geen extra race in Indianapolis verreden worden. De baas van het circuit, Tony George, heeft daar helemaal geen zin in. De Michelin-teams kwamen met het idee van een niet voor het kampioenschap meetellende race, om het publiek tevreden te stellen.
F1 Racing
Zou inderdaad leuk zijn. Al heb ik toch wel een wat dubbel gevoel bij. De Minardi is nou niet echt snel te noemen. Dus dan zou die beter bij Jordan kunnen blijven. Maar goed, we wachten afquote:
Ik denk dat jordan er niet wakker van ligt gezien er genoeg rijders zijn die er geld voor over hebben om 3e rijder te mogen zijn , en anders niemand houd ze tegen een mooi tegenbod te doen!quote:Op zondag 3 juli 2005 17:25 schreef Remzz het volgende:
Ik denk alleen dat Jordan daar niet zo heel blij mee zal zijn.
Al heeft Jordan natuurlijk allang alle kans gehad om die Kartikeyan de laan uit te schoppen.
Maar dat zal niet zo snel gebeuren(ass-kicken Albers), want Albers kent de auto door en door en heeft het team helemaal naar zijn hand gezet. Wat blijft er dan nog over voor Doornbos? Achteraan eenzaam zijn rondjes rijden en aan de kant gaan voor snellere auto's. Ook zullen de jordan's verder weglopen van minardi met hun B specificatie.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:18 schreef MrX1982 het volgende:
Robert Doornbos op de zondag
Dat zou zeker cool zijn hoewel Minardi natuurlijk niet top is maar ja kan hij iig de ass kicken van Albers
Race ervaring is wel wat anders als je rondjes rijden op vrijdag hoor.. Ik ben van mening dat hij er juist zichzelf mee ontwikkelt, of je nou bij Minardi of elders rijdt; als ie genoeg talent heeft komt ie er wel.. oh, en een redelijke managerquote:Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef kriele het volgende:
Dit moet Robert NIET doen. Er is meer meee te verliezen dan te winnen.
En wát precies is er dan zo goed aan zijn seizoen? Die paar puntjes die hij cadeau kreeg in Amerika?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef kriele het volgende:
Valt me wel op hoeveel mensen Albers onderschatten. Ik had er ook niet zoveel vertrouwen in aan het begin van dit seizoen, maar hij is duidelijk bezig om een heel goed seizoen neer te zetten. Die jongen verdient gewoon meer krediet.
Achter bijna alle Formule 1-teams staan grote fabrikanten. in het geval van de GPWC zijn dit Williams-BMW (nu nog?), McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Renault-Renault Sauber-BMW (sindskort) en Toyota-Toyota. Naast deze teams/fabrikanten maakt ook Jordan deel uit van de teams die zich in het GPWC verenigd hebben. Wat Minardi wil is onduidelijk, evenals Red Bull dat neigt naar de kant van de FIA.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:03 schreef ShaoliN het volgende:
Wat is nu eigenlijk de GPWC precies?
Aha, thanks. Dat is een duidelijke uitleg. Met dit soort gelazer zal de FIA ook steeds meer zieltjes verliezen denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Achter bijna alle Formule 1-teams staan grote fabrikanten. in het geval van de GPWC zijn dit Williams-BMW (nu nog?), McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Renault-Renault Sauber-BMW (sindskort) en Toyota-Toyota. Naast deze teams/fabrikanten maakt ook Jordan deel uit van de teams die zich in het GPWC verenigd hebben. Wat Minardi wil is onduidelijk, evenals Red Bull dat neigt naar de kant van de FIA.
Deze teams hebben niet al te veel vertrouwen in Max Mosley met zijn regels en Bernie Ecclestone, die het vele geld naar zich toetrekt. Daarom willen ze buiten de FIA (lees: Mosley en Ecclestone) om een nieuw kampioenschap opstarten waarin de teams meer geld krijgen, dat is de achterliggende gedachte.
Ferrari wil hier niks van hebben, met als gevolgd dat het politieke spel op dit moment meer hoogtij lijkt te vieren dan de gevechten op de baan
Nee, niet die punten. Hij heeft veel vooruitgang geboekt in de kwalificaties. De laatste tijd(behalve afgelopen zondag) heeft ie gewoon knappe kwali-ronden neergezet en in de race zet hij ook fatsoenlijke tijden op de klok, voor minardi begrippen. Ook is hij bijna altijd sneller dan Friesacher. Friesachre is zeker geen toekomstig wereldkampioen, maar hij is nu ook weer geen Pedro Diniz ofzo. Hij heeft verdienstelijk gepresteerd in de F3000.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:02 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
En wát precies is er dan zo goed aan zijn seizoen? Die paar puntjes die hij cadeau kreeg in Amerika?
Mmm ik niet.. vind hem een beetje wazig.. vreemd.. niet arrogant maar wel raar.. Doorbos vind ik veel "Normaler"quote:Op maandag 4 juli 2005 23:00 schreef MonoSynth het volgende:
ik begin idd ook steeds meer respect voor Albers te krijgen......
Albers valt bij mij in de catagorie "balletje", net als KImi bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Giem het volgende:
[..]
Mmm ik niet.. vind hem een beetje wazig.. vreemd.. niet arrogant maar wel raar.. Doorbos vind ik veel "Normaler"
Schumi een rebel?quote:Op maandag 4 juli 2005 23:08 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Albers valt bij mij in de catagorie "balletje", net als KImi bijvoorbeeld.
Schumi valt bij mij in de catagorie "rebel" en dat is dan precies de reden dat ik daar fan van ben.
Doornbos lijkt me ook wel een "rebel" type, evenals Alonso, dus als het Schumi niet lukt dit jaar, dan maar Alonso.
Hoe Schumi thuis is zal mij persoonlijk worst wezen.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:38 schreef kriele het volgende:
[..]
Schumi een rebel?Schumi is zo huiselijk als wat. Vreemde uitspattingen zijn de man compleet vreemd. Nee, dan vind ik Villeneuve of een Irvine veel meer rebellen. In hun uitspraken en hun levenswijze.
Ik zeg ook niet dat het een absolute topcoureur is en dat ik hem als persoon mag, maar het verbaast me wel dat hij de laatste tijd vaak sneller is dan zijn teammaat, iets wat ik aan het begin van het jaar niet verwacht had.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Giem het volgende:
[..]
Mmm ik niet.. vind hem een beetje wazig.. vreemd.. niet arrogant maar wel raar.. Doorbos vind ik veel "Normaler"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |