quote:Voorzitter Max Mosley sloot in de aanloop naar het verhoor een schorsing van een of twee GP-wedstrijden wegens 'werkweigering' echter niet uit. "
daar ging het niet overquote:Op woensdag 29 juni 2005 00:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je kunt het toch bijna niet ontkennen JPM? Zijn talent is al jaren duidelijk maar de vervulling daarvan is toch vrij laag.
quote:Word has it that matters are falling apart within the FIA World Council meeting in Paris today. The general hearing has already taken place, and the team principals are now coming out one by one - and are refusing to comment - but the word from within the meeting is that bad news is expected.
BAR principal Nick Fry has just come out of the meeting, with Ron Dennis expected to be the next to come out.
Minardi's Paul Stoddart came to Paris, but was refused entry to the World Council meeting.
An FIA press conference with Max Mosley is planned for 3pm local Paris time, while a press conference of the Manufacturers is expected sometime after - at which Stoddart is expected to be part of.
Rumours are that BAR is facing a ban - in which case it is anticipated that BAT and Honda would announce that they would pull out of the championship.
More as things develop...
BBC Sportquote:Teams found guilty on US fiasco
The seven teams who refused to start the US Grand Prix on 19 June face have been found guilty of bringing the sport into disrepute.
But motorsport's governing body the FIA will not decide their penalty until 14 September, it announced on Wednesday.
More to follow.
Het zal dus wel een zware straf zijn. Leuk racen, met zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Het zou me niet verbazen als een of meer teams zich voor de rest van het seizoen terug zouden trekken om geld te sparen.quote:
De FIA zegt dat het hierom is:quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:35 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Het zal dus wel een zware straf zijn. Leuk racen, met zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Het zou me niet verbazen als een of meer teams zich voor de rest van het seizoen terug zouden trekken om geld te sparen.
Maar in hoeverre ik hier wat van moet geloven.quote:It said the delay was to allow it to assess what efforts had been made to compensate the fans at the race and to repair the image of the Indianapolis Motor Speedway and F1 itself.
bronquote:De Formule 1-wereld kan opgelucht ademhalen. Het World Motor Sport Council in Parijs heeft de Michelin-teams weliswaar schuldig bevonden aan twee van de vijf aanklachten, maar straffen zijn uitgebleven. Dit wil echter niet zeggen dat de teams helemaal geen straf krijgen. In september zal tijdens een extra bijeenkomst de zaak nogmaals onder de loep genomen worden.
De teams van Renault, McLaren, Williams, BAR, Red Bull, Sauber en Toyota zijn op twee punten schuldig bevonden aan de aanklachten van de FIA. Ten eerste waren de teams niet in het bezit van geschikte banden en ten tweede hebben de teams ten onrechte geweigerd om van start te gaan tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten.
Ondanks het feit dat de teams hieraan schuldig bevonden zijn, heeft het World Motor Sport Council geen straffen uitgedeeld. Dit kan echter nog wel gaan gebeuren, bevestigt FIA-president Max Mosley. "Het WMSC wacht tot de buitengewone vergadering op 14 september. Dan zal nogmaals bekeken worden welke strafmaatregelen gebruik kunnen worden om de Formule 1-fans te compenseren."
"Bovendien moeten we kijken hoe we er voor kunnen zorgen dat een dergelijke situatie nooit meer kan voorkomen. Pas als we dat allemaal in kaart gebracht hebben, kunnen we een definitieve beslissing nemen", zegt Mosley.
Ook bandenfabrikant Michelin kreeg geen straf opgelegd van het WMSC, hoewel Mosley dan misschien wel graag gezien had. "Het probleem is dat de FIA geen band heeft met Michelin. Michelin is slechts een leverancier, dus we zijn niet in de positie om Michelin te bestraffen."
Overigens liet Mosley weten enigszins begrip op te kunnen brengen voor het standpunt van de zeven teams. "Na het aanhoren van de verhalen, begrijpen we dat de teams zich in een erg lastige situatie bevonden", aldus de FIA-president.
En het lompste is dat Jean todt op dat fia board zit he...om de belangen van de constructeurs te behartigen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef JPM01 het volgende:
[..]
bron
met straffen uitdelen compenseer je de fans mee
![]()
wat een bulshit van de FIA ze kijken 14 september hoe ver Ferrari achter staat in het kampioenschap en gaan dan de straf geven om Ferrari alsnog kampioen te maken![]()
laat de GPWC maar komen
Niet echt. De teams zijn naar mijn mening al genoeg gestraft.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef JPM01 het volgende:
[..]
met straffen uitdelen compenseer je de fans mee
![]()
wat een bulshit van de FIA ze kijken 14 september hoe ver Ferrari achter staat in het kampioenschap en gaan dan de straf geven om Ferrari alsnog kampioen te maken![]()
laat de GPWC maar komen
Natuurlijk. Maar Ferrari/FIA willen die makkelijk verdiende puntjes wel houden natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:36 schreef McCarthy het volgende:
Het feit dat ze niet konden rijden is toch al de straf.
En wat iedereen vergeet is natuurlijk Joe Consumer; Geen enkele Amerikaan koopt die franse tyre nog.quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:31 schreef Atreidez het volgende:
Het lijkt wel of de FIA ze gezicht niet wil verliezen voor de amerikanen door extra hard op te treden, maar uiteindelijk heeft de sport daar niks aan en de FIA al helemaal niet. Zeker nu Michelin al heeft laten blijken de Indyfans tegemoet te komen door of geld of kaartjes voor volgend jaar. De andere teams hebben een voordeel gehad, dus de michelin team benadelen is eigenlijk nergens meer voor nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |