abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30461899
Hier verder dan maar...

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=97864
quote:
Toyota confirms tyre switch rumours

Toyota has issued a statement this afternoon confirming rumours in the paddock that it is planning to switch from Michelin to Bridgestone for the 2006 season. "Following recent press speculation, Panasonic Toyota Racing wishes to clarify the situation regarding its tyre supply," the statement began.

"Toyota can confirm that it is in advanced negotiations with Bridgestone over tyre supply for its Formula One team in 2006 but no agreement has been signed. The decision to consider a switch of tyre supplier has been made by Toyota."


Toyota ook op Bridgestone volgend jaar Vraag me af waarom.. ze willen er zeker van zijn dat ze Indy kunnen rijden zeker

en

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=97892
quote:
Red Bull buys Minardi

Today, at the Spa-Francorchamps circuit, an agreement was reached whereby, from 1st November 2005, Red Bull will take over all the company shares of the Minardi Formula 1 team and will be responsible for running the team. Red Bull will therefore run two Formula 1 teams from the start of the 2006 season onwards.

The second team will be positioned as a "Rookie Team" and this and the current Red Bull Racing will operate independently of one another and compete against one another on the track.

A team statement explained that "The main reasons for Red Bull deciding to enter a second team starting in the 2006 Formula 1 World Championship are:

1. Red Bull has more talented drivers than it has available cockpits. This meant there were only two ways of helping up-coming drivers: either place them in other teams or to increase the number of cockpits available to us. After much careful thought, Red Bull decided to go with the second of these options.

2. Looking at the current state of Formula 1 we feel that the second team will be able to maintain its current assets while also being able to generate its own income in the future, in order to become almost selffinancing.

3. This acquisition also means that Red Bull now has a second vote in any matters raised regarding the future of Formula 1. At the moment, no decisions have been taken as regards the name of the team, its management nor its drivers."
Definitief rond dus..

Vorige deel : http://forum.fok.nl/topic/719844/1/50
Where facts are few, experts are many.
pi_30463156
Liuzzi en Speed naar Red Bull/Minardi

Vitantonio Liuzzi en Scott Speed rijden komend seizoen Grand Prix? voor het door Red Bull overgenomen Minardi. De cockpits van de Red Bull-Ferrari zijn voor David Coulthard en Christian Klien.

Dat stelt althans Dr. Helmut Marko, rechterhand van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz, tegenover onze Engelse Formule1.info-medewerker Adam Cooper. Eerder vandaag bevestigden Red Bull en Minardi de overname van het Italiaanse achterhoede team door de pepdrankjes-gigant uit Oostenrijk. Daarmee staat zo goed als zeker vast dat Robert Doornbos en Christijan Albers in het nieuwe seizoen uit moeten zien naar een nieuwe werkgever.

Vorige week nog werd de Amerikaan Scott Speed op Monza bevestigd als test- en reservecoureur van Red Bull Racing per 2006, naast Coulthard en Klien danwel Liuzzi. Kennelijk is die mededeling nu niets meer waard. Of er een andere vrijdagcoureur aangesteld zal worden is vooralsnog onbekend.


Volgend jaar dus bijna wel zeker geen 2 nederlanders meer in de F1
pi_30463204
Wat betreft de banden: Bridgetone blijft binnekort over als enige bandenleverancier en daar wilt toyota al op voorbereid zijn ivm het ontwikkelen van de auto.
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:26:44 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30463345
benieuwt wat er met albers & doorenbos gaat gebeuren
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30463460
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:21 schreef Chepke het volgende:
Wat betreft de banden: Bridgetone blijft binnekort over als enige bandenleverancier en daar wilt toyota al op voorbereid zijn ivm het ontwikkelen van de auto.
En het zal denk ik ook meespelen dat Bridgestone Japans is.
quote:
Bridgestone bevestigt overeenkomst met Williams

Bridgestone heeft bevestigd dat vanaf 2006 het Britse team van Williams gebruik zal maken van het Japanse rubber. De overeenkomst is voor meerdere jaren getekend. In 1999 en 2000 reed Williams destijds al op het Japanse rubber voordat het in 2001 tot heden op Michelin reed.

Uiteraard was Hiroshi Yasukawa, directeur van Bridgestone motorsport, blij in zijn eerste reactie dat Williams terug is bij de Japanse bandenfirma: "Ik bevestig hierbij met groot genoegen dat Williams en Bridgestone een samenwerkingsverband hebben afgesloten, dat na het einde van dit seizoen in zal gaan."

"Williams is een van de meest ervaren en gerespecteerde teams in de Formule 1. Ik wil bij deze gelegenheid gebruik maken om Sir Frank Williams te bedanken voor zijn vertrouwen in de technologische capaciteiten van Bridgestone."
Bron

En Red Bull gaat wel verder met Michelin.
quote:
Red Bull verlengt contract met Michelin

Het team van Red Bull heeft vandaag, buiten de overname van het team van Minardi, bekend gemaakt dat men aankomend seizoen wederom gebruik zal maken van de banden van Michelin. Dit is best opmerkelijk te noemen, aangezien het team in 2006 gebruik zal maken van de motoren van Ferrari, die actief zijn op he rubber van de Japanse concurrent Bridgestone.

Bij de overstap van Cosworth-motoren naar de krachtbronnen van het Italiaanse merk liet sportief directeur Christian Horner weten er alles aan te doen om de samenwerking met Ferrari zo goed mogelijk te laten verlopen. Men ging er snel van uit dat Red Bull, net als Williams vandaag bekend maakte, over zou stappen naar de banden van Bridgestone, maar niets is echter minder waar zo blijkt nu. Horner liet namelijk weten erg blij te zijn met het verlengen van de overeenkomst:

“We zijn blij dat we onze overeenkomst met Michelin hebben kunnen verlengen voor het seizoen van 2006, wat een logische stap is in ons totaalpakket voor volgend jaar. De blijvende ontwikkeling bij Michelin is zeer indrukwekkend te noemen en de professionele aanpak van de nieuwe reglementen betreffende de banden heeft ervoor gezorgd dat we dit besluit hebben genomen.” De Franse sportsdirecteur van Michelin, Pierre Dupasquier, voegde hier nog aan toe: “We zijn extreem blij om verder te mogen werken met een partner als Red Bull. Ze hebben dit jaar laten zien zeer competitief te zijn en ik twijfel er niet aan dat 2006 nog beter zal worden.”
Bron
pi_30465669
Waar haalt Red-Bull dat geld toch allemaal vandaan, toch niet zeker alleen uit de verkoop van hun drankjes? Straks 2 teams in de F1, en ook nog een paar teams in lagere klasses, sponsoring van de Air Race Series, het lijkt wel niet op te kunnen bij de rooie stier.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_30466283
Ik vind het wel een slimme zet van Red Bull. Ze zitten toch al wat jaren in de F1. Hopelijk krijgen we weer 2 auto's erbij met een mooie kleurstelling .

Ik kijk persoonlijk geen F1 voor Christijan Kwalbers en zal hem ook echt niet missen. Vandaag ook weer een topstaaltje van SBS, 2x een interview met de heren Kwalbers en Doornbos (hem gun ik wel een zitje trouwens) terwijl je net onboard zit bij een wagen die door Eau Rouge heengaat. Dan wil ik dus horen of ze flat-out gaan en niet naar dat gebral van Jack "die dikke tandarts" Plooij.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30466709
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:29 schreef Zaphod82 het volgende:
Waar haalt Red-Bull dat geld toch allemaal vandaan, toch niet zeker alleen uit de verkoop van hun drankjes? Straks 2 teams in de F1, en ook nog een paar teams in lagere klasses, sponsoring van de Air Race Series, het lijkt wel niet op te kunnen bij de rooie stier.
quote:
The company's nontraditional marketing has paid off: More than a billion cans of Red Bull are consumed each year, according to the company. The drink's global popularity has surged quickly. It now captures about 70 percent of the worldwide energy drink market, according to Hoover's Inc., an information database of the world's top businesses.

Red Bull spends relatively little on traditional print and TV advertising, instead relying on sponsorships of extreme sports or giving away samples at local events.
Ik vind het persoonlijk een erg slimme strategie, die perfect aansluit op hun product.

Meneer Mateschitz is trouwens zelf ook goed voor ongeveer $2 billion.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30466850
Ik begrijp nu ook waarom Red Bull altijd zo duur is.

Dat bedrijf heeft echt enorm veel geld.
pi_30467064
En we gaan lekker met het bandennieuws vandaag.
quote:
Stopt Michelin aan het einde van 2006?

Michelin heeft gewaarschuwd dat ze aan het einde van volgend jaar misschien uit de Formule 1 stappen als de FIA haar plannen om nog maar één bandenleverancier te behouden, voortzet. De voorzitter van Michelin, Edouard Michelin, heeft dit gedurende een persconferentie op de zaterdag van de Grand Prix van België bekend gemaakt.

De FIA is van plan vanaf het seizoen van 2008 met nog maar één bandenleverancier verder te gaan. Michelin liet weten dat de kans groot is dat de bandenleverancier eerder stopt als de FIA haar plannen door zet: “Als de regels op dit vlak aan banden worden gelegd, dan zal Michelin het serieus overwegen om zich terug te trekken uit de competitie van de Formule 1. We zouden ons in 2008 terugtrekken, maar wat dacht u van vóór het begin van 2007? We zullen het zeer nauwkeurig overdenken en de situatie bespreken met onze klanten, de teams.”

Gedurende het weekend van de Italiaanse Grand Prix kwam de Franse leverancier al met het bericht dat ze van mening waren dat het doel wat de FIA wilt bereiken met de enige bandenleverancier, ook bereikt kan worden met een bandenoorlog. Men heeft nog geen antwoord gehad en vraagt nu om een ontmoeting: “We willen graag dat de FIA uitlegt geeft waarom de regel van één bandenleverancier komt. We hebben een gelimiteerd vertrouwen in de transparantie en de regelgeving van de FIA. Soms vragen we ons af of er iets mis is met het winnen bij eerlijke omstandigheden. We willen graag nuttige vragen opwekken.”
Bron
pi_30467966
Tsja, eerst bandenregel opheffen en dan weer invoeren, wordt je dan niet vrolijk van als Michelin zijnde die er toen bij gekomen is.
pi_30468362
Dag Michelin Hoe eerder hoe beter, weten we tenminste welke auto echt het snelste is..
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:26:03 #13
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30470207
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:26 schreef McCarthy het volgende:
benieuwt wat er met albers & doorenbos gaat gebeuren
Ze zullen allebei op zoek moeten naar een nieuw zitje voor 2006.
Misschien dat één van beiden een testzitje kan krijgen bij het Red Bull Ferrari team Of zullen ze Liuzzi en Speed ook zo vaak in de auto's van Coulthard en Klien laten rijden dat een testcoureur helemaal niet nodig is
  zondag 11 september 2005 @ 10:58:57 #14
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_30477676
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:35 schreef Atreidez het volgende:
Dag Michelin Hoe eerder hoe beter, weten we tenminste welke auto echt het snelste is..
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30479132
quote:
Op zondag 11 september 2005 10:58 schreef PirE het volgende:
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.
Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.
Where facts are few, experts are many.
pi_30479606
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.
Ik opzich ook. Maar dan moeten ze wel het bandentesten etc verbieden. Laat de FIA maar weer gewoon ieder team een bepaald aantal sets banden leveren per raceweekend. En dan dus allemaal dezelfde banden.
pi_30480447
Albers zou weleens terug kunnen gaan naar het Mercedes DTM team.
Voor Doornbos wordt het moeilijk om een race stoel te krijgen, op RTLGrandPrix.nl stond dat ie zich mssn gaat richten op ChampCar.
pi_30490968
quote:
Heidfeld voor rest van seizoen uitgeschakeld?

Nick Heidfeld heeft vandaag een ongeluk gehad met zijn crossfiets, waardoor hij wellicht voor de rest van het seizoen is uitgeschakeld. De Duitser zat de Grand Prix van België thuis uit nadat hij twee weken geleden een zware crash meemaakte gedurende een testsessie op het circuit van Monza. Hierdoor miste de coureur van Williams ook al de Italiaanse Grand Prix.

Nu lijkt het er echter op dat ook de laatste races van het seizoen niet zullen worden verreden met Quick Nick. Bij het ongeluk werd hij geraakt door een motor en zou hij een scheur in zijn schouderblad op hebben gelopen. De teamgenoot van Mark Webber werd verzocht zijn conditie op peil te houden, wat verklaard waarom hij een stuk wilde gaan fietsen. Zijn manager zou het team echter hebben verteld over het ongeluk, waarna de Engelsen liet weten te wachten op verder nieuws om te kijken of ze hun coureur voor de rest van het seizoen moeten missen.

Juan Pablo Montoya maakte eerder dit seizoen een soortgelijk ongeluk mee na een potje tennis. Na twee races afwezigheid kwam hij terug gedurende de Grand Prix van Spanje. De Colombiaan gaf achteraf zelf aan dat het te vroeg was. Inmiddels heeft het team van Williams bevestigd dat de testcoureurs Antonio Pizzonia en Nico Rosberg deze week op het circuit van Silverstone zullen testen, waar men de terugkeer van Nick Heidfeld ook gepland had. Mocht Heidfeld niet in staat zijn de laatste drie races te rijden, dan is de kans aanzienlijk dat Jungle Boy, die ook in Italië en België de vervanger was, de laatste drie races zal rijden.
Bron
pi_30492189
Duitse media berichtten al dat Heidfeld ZEKER NIET gaat racen in Brazil. Heidfeld heeft naar eigen zeggen zelf schuld aan het ongeval. Door een moment onoplettentheid raakte hij met zijn fiets in botsing met een motorrijder.

Bron

Toch raar, zou het niet in scene gezet zijn. Heidfeld mag misschien niet racen voor Williams ivm BMW enzo?
pi_30492720
Strafen für Sato und Pizzonia
11. September 2005 - 18:57 Uhr (Autor kontaktieren)

(F1Total.com/sid) - Zehn Startplätze Abzug für Takuma Sato beim nächsten Rennen, 8.000 Dollar (rund 6.500 Euro) Strafe für Antonio Pizzonia: So ahndeten die Rennkommissare des Großen Preises von Belgien die Unfälle im 16. von 19 WM-Läufen, die Rekordweltmeister Michael Schumacher und Juan-Pablo Montoya aus dem Rennen geworfen hatten.
pi_30492998
Heidfeld van z'n crossfietsje gevallen,

Die wordt gewoon door Williams gepiepeld omdat 'ie voor BMW gaat rijden...
  zondag 11 september 2005 @ 19:44:06 #22
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_30493037
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:17 schreef HPoi het volgende:
Duitse media berichtten al dat Heidfeld ZEKER NIET gaat racen in Brazil. Heidfeld heeft naar eigen zeggen zelf schuld aan het ongeval. Door een moment onoplettentheid raakte hij met zijn fiets in botsing met een motorrijder.

Bron

Toch raar, zou het niet in scene gezet zijn. Heidfeld mag misschien niet racen voor Williams ivm BMW enzo?
Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.
pi_30493079
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:44 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.
Heidfeld out of action!

As the Formula 1 teams were packing up at Spa on Sunday afternoon word came from Switzerland that Nick Heidfeld has injured his shoulder while riding a mountain bike in the town of Stafa in Switzerland. It seems that Nick was in collision with a motorcycle. According to a statement from Heidfeld's management Nick may not be fit to race in the weeks ahead, having torn the ligaments of his shoulder and suffered an injuries to his finger and cuts and grazes.

The timing of the whole incident is most bizarre given what is happening in the contractual negotiations between Williams and Heidfeld. There were rumours during the weekend that suggested that the team might be thinking of dropping Nick for the rest of the year because of his decision (yet to be made public) that he has signed for BMW for 2007 and 2008. This being the case, it is logical for Heidfeld to try to get out of his Williams arrangements for 2006 and then sign a three-year deal with BMW. The crux on the problem is the option date which is on September 15. If Williams takes up the option, Heidfeld's BMW future is in difficulties but at the same time the team is not quite sure whether or not it needs Heidfeld next year and that will not be known until there is resolution of the Jenson Button problem.

And into the middle of all this comes a second medical incident which looks like keeping Nick out of the car in Brazil.

http://www.grandprix.com/ns/ns15580.html
pi_30497387
Nog langer die Pizzonia flikker in die auto.. gaat hij de volgende race Alonso of Fisi er uit rijden als compensatie
pi_30497547
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:51 schreef Giem het volgende:
Nog langer die Pizzonia flikker in die auto.. gaat hij de volgende race Alonso of Fisi er uit rijden als compensatie
Nee, hij gaat winnen voor zijn thuispubliek. Maar als compensatie wil hij best wel even Alonso aantikken hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')