abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30461899
Hier verder dan maar...

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=97864
quote:
Toyota confirms tyre switch rumours

Toyota has issued a statement this afternoon confirming rumours in the paddock that it is planning to switch from Michelin to Bridgestone for the 2006 season. "Following recent press speculation, Panasonic Toyota Racing wishes to clarify the situation regarding its tyre supply," the statement began.

"Toyota can confirm that it is in advanced negotiations with Bridgestone over tyre supply for its Formula One team in 2006 but no agreement has been signed. The decision to consider a switch of tyre supplier has been made by Toyota."


Toyota ook op Bridgestone volgend jaar Vraag me af waarom.. ze willen er zeker van zijn dat ze Indy kunnen rijden zeker

en

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=97892
quote:
Red Bull buys Minardi

Today, at the Spa-Francorchamps circuit, an agreement was reached whereby, from 1st November 2005, Red Bull will take over all the company shares of the Minardi Formula 1 team and will be responsible for running the team. Red Bull will therefore run two Formula 1 teams from the start of the 2006 season onwards.

The second team will be positioned as a "Rookie Team" and this and the current Red Bull Racing will operate independently of one another and compete against one another on the track.

A team statement explained that "The main reasons for Red Bull deciding to enter a second team starting in the 2006 Formula 1 World Championship are:

1. Red Bull has more talented drivers than it has available cockpits. This meant there were only two ways of helping up-coming drivers: either place them in other teams or to increase the number of cockpits available to us. After much careful thought, Red Bull decided to go with the second of these options.

2. Looking at the current state of Formula 1 we feel that the second team will be able to maintain its current assets while also being able to generate its own income in the future, in order to become almost selffinancing.

3. This acquisition also means that Red Bull now has a second vote in any matters raised regarding the future of Formula 1. At the moment, no decisions have been taken as regards the name of the team, its management nor its drivers."
Definitief rond dus..

Vorige deel : http://forum.fok.nl/topic/719844/1/50
Where facts are few, experts are many.
pi_30463156
Liuzzi en Speed naar Red Bull/Minardi

Vitantonio Liuzzi en Scott Speed rijden komend seizoen Grand Prix? voor het door Red Bull overgenomen Minardi. De cockpits van de Red Bull-Ferrari zijn voor David Coulthard en Christian Klien.

Dat stelt althans Dr. Helmut Marko, rechterhand van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz, tegenover onze Engelse Formule1.info-medewerker Adam Cooper. Eerder vandaag bevestigden Red Bull en Minardi de overname van het Italiaanse achterhoede team door de pepdrankjes-gigant uit Oostenrijk. Daarmee staat zo goed als zeker vast dat Robert Doornbos en Christijan Albers in het nieuwe seizoen uit moeten zien naar een nieuwe werkgever.

Vorige week nog werd de Amerikaan Scott Speed op Monza bevestigd als test- en reservecoureur van Red Bull Racing per 2006, naast Coulthard en Klien danwel Liuzzi. Kennelijk is die mededeling nu niets meer waard. Of er een andere vrijdagcoureur aangesteld zal worden is vooralsnog onbekend.


Volgend jaar dus bijna wel zeker geen 2 nederlanders meer in de F1
pi_30463204
Wat betreft de banden: Bridgetone blijft binnekort over als enige bandenleverancier en daar wilt toyota al op voorbereid zijn ivm het ontwikkelen van de auto.
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:26:44 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30463345
benieuwt wat er met albers & doorenbos gaat gebeuren
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30463460
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:21 schreef Chepke het volgende:
Wat betreft de banden: Bridgetone blijft binnekort over als enige bandenleverancier en daar wilt toyota al op voorbereid zijn ivm het ontwikkelen van de auto.
En het zal denk ik ook meespelen dat Bridgestone Japans is.
quote:
Bridgestone bevestigt overeenkomst met Williams

Bridgestone heeft bevestigd dat vanaf 2006 het Britse team van Williams gebruik zal maken van het Japanse rubber. De overeenkomst is voor meerdere jaren getekend. In 1999 en 2000 reed Williams destijds al op het Japanse rubber voordat het in 2001 tot heden op Michelin reed.

Uiteraard was Hiroshi Yasukawa, directeur van Bridgestone motorsport, blij in zijn eerste reactie dat Williams terug is bij de Japanse bandenfirma: "Ik bevestig hierbij met groot genoegen dat Williams en Bridgestone een samenwerkingsverband hebben afgesloten, dat na het einde van dit seizoen in zal gaan."

"Williams is een van de meest ervaren en gerespecteerde teams in de Formule 1. Ik wil bij deze gelegenheid gebruik maken om Sir Frank Williams te bedanken voor zijn vertrouwen in de technologische capaciteiten van Bridgestone."
Bron

En Red Bull gaat wel verder met Michelin.
quote:
Red Bull verlengt contract met Michelin

Het team van Red Bull heeft vandaag, buiten de overname van het team van Minardi, bekend gemaakt dat men aankomend seizoen wederom gebruik zal maken van de banden van Michelin. Dit is best opmerkelijk te noemen, aangezien het team in 2006 gebruik zal maken van de motoren van Ferrari, die actief zijn op he rubber van de Japanse concurrent Bridgestone.

Bij de overstap van Cosworth-motoren naar de krachtbronnen van het Italiaanse merk liet sportief directeur Christian Horner weten er alles aan te doen om de samenwerking met Ferrari zo goed mogelijk te laten verlopen. Men ging er snel van uit dat Red Bull, net als Williams vandaag bekend maakte, over zou stappen naar de banden van Bridgestone, maar niets is echter minder waar zo blijkt nu. Horner liet namelijk weten erg blij te zijn met het verlengen van de overeenkomst:

“We zijn blij dat we onze overeenkomst met Michelin hebben kunnen verlengen voor het seizoen van 2006, wat een logische stap is in ons totaalpakket voor volgend jaar. De blijvende ontwikkeling bij Michelin is zeer indrukwekkend te noemen en de professionele aanpak van de nieuwe reglementen betreffende de banden heeft ervoor gezorgd dat we dit besluit hebben genomen.” De Franse sportsdirecteur van Michelin, Pierre Dupasquier, voegde hier nog aan toe: “We zijn extreem blij om verder te mogen werken met een partner als Red Bull. Ze hebben dit jaar laten zien zeer competitief te zijn en ik twijfel er niet aan dat 2006 nog beter zal worden.”
Bron
pi_30465669
Waar haalt Red-Bull dat geld toch allemaal vandaan, toch niet zeker alleen uit de verkoop van hun drankjes? Straks 2 teams in de F1, en ook nog een paar teams in lagere klasses, sponsoring van de Air Race Series, het lijkt wel niet op te kunnen bij de rooie stier.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_30466283
Ik vind het wel een slimme zet van Red Bull. Ze zitten toch al wat jaren in de F1. Hopelijk krijgen we weer 2 auto's erbij met een mooie kleurstelling .

Ik kijk persoonlijk geen F1 voor Christijan Kwalbers en zal hem ook echt niet missen. Vandaag ook weer een topstaaltje van SBS, 2x een interview met de heren Kwalbers en Doornbos (hem gun ik wel een zitje trouwens) terwijl je net onboard zit bij een wagen die door Eau Rouge heengaat. Dan wil ik dus horen of ze flat-out gaan en niet naar dat gebral van Jack "die dikke tandarts" Plooij.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30466709
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:29 schreef Zaphod82 het volgende:
Waar haalt Red-Bull dat geld toch allemaal vandaan, toch niet zeker alleen uit de verkoop van hun drankjes? Straks 2 teams in de F1, en ook nog een paar teams in lagere klasses, sponsoring van de Air Race Series, het lijkt wel niet op te kunnen bij de rooie stier.
quote:
The company's nontraditional marketing has paid off: More than a billion cans of Red Bull are consumed each year, according to the company. The drink's global popularity has surged quickly. It now captures about 70 percent of the worldwide energy drink market, according to Hoover's Inc., an information database of the world's top businesses.

Red Bull spends relatively little on traditional print and TV advertising, instead relying on sponsorships of extreme sports or giving away samples at local events.
Ik vind het persoonlijk een erg slimme strategie, die perfect aansluit op hun product.

Meneer Mateschitz is trouwens zelf ook goed voor ongeveer $2 billion.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30466850
Ik begrijp nu ook waarom Red Bull altijd zo duur is.

Dat bedrijf heeft echt enorm veel geld.
pi_30467064
En we gaan lekker met het bandennieuws vandaag.
quote:
Stopt Michelin aan het einde van 2006?

Michelin heeft gewaarschuwd dat ze aan het einde van volgend jaar misschien uit de Formule 1 stappen als de FIA haar plannen om nog maar één bandenleverancier te behouden, voortzet. De voorzitter van Michelin, Edouard Michelin, heeft dit gedurende een persconferentie op de zaterdag van de Grand Prix van België bekend gemaakt.

De FIA is van plan vanaf het seizoen van 2008 met nog maar één bandenleverancier verder te gaan. Michelin liet weten dat de kans groot is dat de bandenleverancier eerder stopt als de FIA haar plannen door zet: “Als de regels op dit vlak aan banden worden gelegd, dan zal Michelin het serieus overwegen om zich terug te trekken uit de competitie van de Formule 1. We zouden ons in 2008 terugtrekken, maar wat dacht u van vóór het begin van 2007? We zullen het zeer nauwkeurig overdenken en de situatie bespreken met onze klanten, de teams.”

Gedurende het weekend van de Italiaanse Grand Prix kwam de Franse leverancier al met het bericht dat ze van mening waren dat het doel wat de FIA wilt bereiken met de enige bandenleverancier, ook bereikt kan worden met een bandenoorlog. Men heeft nog geen antwoord gehad en vraagt nu om een ontmoeting: “We willen graag dat de FIA uitlegt geeft waarom de regel van één bandenleverancier komt. We hebben een gelimiteerd vertrouwen in de transparantie en de regelgeving van de FIA. Soms vragen we ons af of er iets mis is met het winnen bij eerlijke omstandigheden. We willen graag nuttige vragen opwekken.”
Bron
pi_30467966
Tsja, eerst bandenregel opheffen en dan weer invoeren, wordt je dan niet vrolijk van als Michelin zijnde die er toen bij gekomen is.
pi_30468362
Dag Michelin Hoe eerder hoe beter, weten we tenminste welke auto echt het snelste is..
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:26:03 #13
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30470207
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:26 schreef McCarthy het volgende:
benieuwt wat er met albers & doorenbos gaat gebeuren
Ze zullen allebei op zoek moeten naar een nieuw zitje voor 2006.
Misschien dat één van beiden een testzitje kan krijgen bij het Red Bull Ferrari team Of zullen ze Liuzzi en Speed ook zo vaak in de auto's van Coulthard en Klien laten rijden dat een testcoureur helemaal niet nodig is
  zondag 11 september 2005 @ 10:58:57 #14
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_30477676
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:35 schreef Atreidez het volgende:
Dag Michelin Hoe eerder hoe beter, weten we tenminste welke auto echt het snelste is..
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30479132
quote:
Op zondag 11 september 2005 10:58 schreef PirE het volgende:
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.
Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.
Where facts are few, experts are many.
pi_30479606
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.
Ik opzich ook. Maar dan moeten ze wel het bandentesten etc verbieden. Laat de FIA maar weer gewoon ieder team een bepaald aantal sets banden leveren per raceweekend. En dan dus allemaal dezelfde banden.
pi_30480447
Albers zou weleens terug kunnen gaan naar het Mercedes DTM team.
Voor Doornbos wordt het moeilijk om een race stoel te krijgen, op RTLGrandPrix.nl stond dat ie zich mssn gaat richten op ChampCar.
pi_30490968
quote:
Heidfeld voor rest van seizoen uitgeschakeld?

Nick Heidfeld heeft vandaag een ongeluk gehad met zijn crossfiets, waardoor hij wellicht voor de rest van het seizoen is uitgeschakeld. De Duitser zat de Grand Prix van België thuis uit nadat hij twee weken geleden een zware crash meemaakte gedurende een testsessie op het circuit van Monza. Hierdoor miste de coureur van Williams ook al de Italiaanse Grand Prix.

Nu lijkt het er echter op dat ook de laatste races van het seizoen niet zullen worden verreden met Quick Nick. Bij het ongeluk werd hij geraakt door een motor en zou hij een scheur in zijn schouderblad op hebben gelopen. De teamgenoot van Mark Webber werd verzocht zijn conditie op peil te houden, wat verklaard waarom hij een stuk wilde gaan fietsen. Zijn manager zou het team echter hebben verteld over het ongeluk, waarna de Engelsen liet weten te wachten op verder nieuws om te kijken of ze hun coureur voor de rest van het seizoen moeten missen.

Juan Pablo Montoya maakte eerder dit seizoen een soortgelijk ongeluk mee na een potje tennis. Na twee races afwezigheid kwam hij terug gedurende de Grand Prix van Spanje. De Colombiaan gaf achteraf zelf aan dat het te vroeg was. Inmiddels heeft het team van Williams bevestigd dat de testcoureurs Antonio Pizzonia en Nico Rosberg deze week op het circuit van Silverstone zullen testen, waar men de terugkeer van Nick Heidfeld ook gepland had. Mocht Heidfeld niet in staat zijn de laatste drie races te rijden, dan is de kans aanzienlijk dat Jungle Boy, die ook in Italië en België de vervanger was, de laatste drie races zal rijden.
Bron
pi_30492189
Duitse media berichtten al dat Heidfeld ZEKER NIET gaat racen in Brazil. Heidfeld heeft naar eigen zeggen zelf schuld aan het ongeval. Door een moment onoplettentheid raakte hij met zijn fiets in botsing met een motorrijder.

Bron

Toch raar, zou het niet in scene gezet zijn. Heidfeld mag misschien niet racen voor Williams ivm BMW enzo?
pi_30492720
Strafen für Sato und Pizzonia
11. September 2005 - 18:57 Uhr (Autor kontaktieren)

(F1Total.com/sid) - Zehn Startplätze Abzug für Takuma Sato beim nächsten Rennen, 8.000 Dollar (rund 6.500 Euro) Strafe für Antonio Pizzonia: So ahndeten die Rennkommissare des Großen Preises von Belgien die Unfälle im 16. von 19 WM-Läufen, die Rekordweltmeister Michael Schumacher und Juan-Pablo Montoya aus dem Rennen geworfen hatten.
pi_30492998
Heidfeld van z'n crossfietsje gevallen,

Die wordt gewoon door Williams gepiepeld omdat 'ie voor BMW gaat rijden...
  zondag 11 september 2005 @ 19:44:06 #22
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_30493037
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:17 schreef HPoi het volgende:
Duitse media berichtten al dat Heidfeld ZEKER NIET gaat racen in Brazil. Heidfeld heeft naar eigen zeggen zelf schuld aan het ongeval. Door een moment onoplettentheid raakte hij met zijn fiets in botsing met een motorrijder.

Bron

Toch raar, zou het niet in scene gezet zijn. Heidfeld mag misschien niet racen voor Williams ivm BMW enzo?
Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.
pi_30493079
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:44 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.
Heidfeld out of action!

As the Formula 1 teams were packing up at Spa on Sunday afternoon word came from Switzerland that Nick Heidfeld has injured his shoulder while riding a mountain bike in the town of Stafa in Switzerland. It seems that Nick was in collision with a motorcycle. According to a statement from Heidfeld's management Nick may not be fit to race in the weeks ahead, having torn the ligaments of his shoulder and suffered an injuries to his finger and cuts and grazes.

The timing of the whole incident is most bizarre given what is happening in the contractual negotiations between Williams and Heidfeld. There were rumours during the weekend that suggested that the team might be thinking of dropping Nick for the rest of the year because of his decision (yet to be made public) that he has signed for BMW for 2007 and 2008. This being the case, it is logical for Heidfeld to try to get out of his Williams arrangements for 2006 and then sign a three-year deal with BMW. The crux on the problem is the option date which is on September 15. If Williams takes up the option, Heidfeld's BMW future is in difficulties but at the same time the team is not quite sure whether or not it needs Heidfeld next year and that will not be known until there is resolution of the Jenson Button problem.

And into the middle of all this comes a second medical incident which looks like keeping Nick out of the car in Brazil.

http://www.grandprix.com/ns/ns15580.html
pi_30497387
Nog langer die Pizzonia flikker in die auto.. gaat hij de volgende race Alonso of Fisi er uit rijden als compensatie
pi_30497547
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:51 schreef Giem het volgende:
Nog langer die Pizzonia flikker in die auto.. gaat hij de volgende race Alonso of Fisi er uit rijden als compensatie
Nee, hij gaat winnen voor zijn thuispubliek. Maar als compensatie wil hij best wel even Alonso aantikken hoor.
pi_30508775
Ik heb nieuws voor jullie: Alonso wordt dit seizoen Wereldkampioen! (denk je nou echt dat Kimi dat nog kan worden? No way! )
pi_30508855
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:06 schreef HPoi het volgende:
Ik heb nieuws voor jullie: Alonso wordt dit seizoen Wereldkampioen! (denk je nou echt dat Kimi dat nog kan worden? No way! )
Bron? (m.a.w. hou het een beetje zinvol ipv met lokaas te strooien)
Where facts are few, experts are many.
pi_30509327
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:09 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Bron? (m.a.w. hou het een beetje zinvol ipv met lokaas te strooien)
Nouja, veel kans heeft Kimi niet meer en tis toch voor 75% zeker dat Alonso in Brazil WK wordt.

1 F. Alonso (Renault) 111
2 K. Räikkönen (McLaren) 86
3 M. Schumacher (Ferrari) 55

Ik bedoel een achterstand van 25 punten maak je dus echt niet goed in drie races. En als Alonso geen WK wordt in Brazil dan wordt hij dat wel in Japan of China.
  maandag 12 september 2005 @ 11:35:08 #29
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30509403
Inderdaad.. als die Renault heel blijft, hoeft Alonso zich niet veel zorgen te maken komende races.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 12:06:51 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30510134
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30510568
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:06 schreef rubbereend het volgende:
http://sport.fok.nl/sport/nieuws/17930

Albers dus naar Midland
Nee, Albers heeft een voorcontract getekend. Tenminste volgens het AD en vele sites.
pi_30511327
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:24 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, Albers heeft een voorcontract getekend. Tenminste volgens het AD en vele sites.
Zo'n zelfde contract als Doornbos had getekend bij Midland?
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 13:03:31 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30511516
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:55 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Zo'n zelfde contract als Doornbos had getekend bij Midland?
Doornbos heeft toch nooit iets getekend? Hij kon tekenen maar stelde dat uit?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30512084
Ik had begrepen dat Doornbos een pre (concept)contract had bij Midland om te racen in 2006? Nahja, t komt iig in de buurt.. Vraag me af of hij ook daadwerkelijk er gaat racen
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 13:26:04 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30512145
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:24 schreef Atreidez het volgende:
Ik had begrepen dat Doornbos een pre (concept)contract had bij Midland om te racen in 2006? Nahja, t komt iig in de buurt.. Vraag me af of hij ook daadwerkelijk er gaat racen
k denk dat hij geluk heeft als hij mag gaan testrijden en anders maar met RFH naar Le Mans
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30512600
Ik denk dat Doormbos maar eens contacten aan moet gaan met de champcars. Ik zie voor hem geen race zitje in de F1 in het verschiet.
pi_30512873
Zijn al dan niet bestaande contract bij Midland kan Doornbos ook wel vergeten. Zie onderstaande tekst.

Teammanager Colin Kolles hatte zwar Albers' aktuellen Teamkollegen Robert Doornbos einen Vertrag angeboten, der Landsmann Albers' ist aber keine Option mehr. "Jeder kann sehen, dass Albers der schnellste Holländer in der Formel 1 ist. Wenn wir Albers unter Vertrag nehmen, gibt es für einen Holländer nur einen Platz", so der Brite.

Albers durfte in der letzten Woche schon die Jordan-Fabrik in England besuchen. "Wir wollten ihn von unseren Plänen für die nächste Saison überzeugen. Ich lese viel Negatives über unser Team, und ich wollte ihm all das Positive zeigen", erklärte Kolles anschließend.

Bereits jetzt ein Nationalheld?
Auch Jordans Sportdirektor Johnny Herbert lobt den 'fliegenden Holländer'. "Christijan Albers' Rennperformance ist viel besser, er ist mit Sicherheit der beste Holländer, den wir kriegen können. Er hat die Formel-3-Meisterschaft gewonnen und hat sich in der DTM sehr gut geschlagen."

Het is duidelijk dat zij van mening zijn dat Albers veel beter is, ook al wil de Nederlandse pers en fans daar niets van weten. Zelf ben ik alleen maar 'fan' van goede rijders, maar dweep ik met niemand. Het maakt mij ook niet uit dat bijvoorbeeld een Schumacher of een Heidfeld nu laag staat, het zijn goede rijders. Goed kijken naar de beelden (en sinds gisteren langs de baan), opletten bij regenraces en je weet gewoon wie er werkelijk getalenteerd zijn.

Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_30513780
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:

Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.

Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Calmer than you are
pi_30516053
... sluit zich aan bij Walter_Sobchak
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_30517352
Dit is volgens mij het overzicht van de bezette stoeltjes van 2006:

Renault: Alonso Fisichella
McLaren: Raïkkonen Montoya
Ferrari: M. Schumacher Massa
Toyota: Trulli R. Schumacher
Williams: Webber ...
BAR: Barichello ...
Red Bull: Coulthard Klien
BMW: ... ...
Midland: ... ...
Red Bull 2: Liuzzi Speed

Er zijn dus nog 6 plaatsen open.
Button en Heidfeld zullen sowieso een plaatsje krijgen, alleen is nog niet bekend waar.
Er blijven er dus nog 4 over. Genoeg goede coureurs die op een contract hopen/rekenen. Albers, Doornbos, Monteiro en Villeneuve lijken nog wel in de race voor een plekje bij één van de teams.
Voor Sato en Kartikheyan lijkt het huidige Formule 1 seizoen het laatste te zijn.
Coureurs die dit seizoen geen race plek hebben in de Formule 1, maar volgend jaar wel willen rijden zijn o.a: Wurz, De La Rosa, Zonta, Heiki Kovalainen, Franck Motagny en misschien Sebastien Bourdais...
Welke coeureurs maken volgens jullie de meeste kans?
pi_30520320
Heikki Kovalainen!!!!

Ik hoop dat hij volgend jaar rijdt... werd er niet gesuggereerd dat het misschien zo kan zijn dat hij volgend jaar het zitje van Fisi overneemt?
Tralalalaaa
pi_30521189
Albers naar Midland.. van de regen in de drup? Of zou het wat gaan worden..

Hoop zo dat Doornbos een goede plek weet te bemachtigen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 20:22:45 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30522268
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:47 schreef NoXxa het volgende:
Albers naar Midland.. van de regen in de drup? Of zou het wat gaan worden..

Hoop zo dat Doornbos een goede plek weet te bemachtigen.
k denk dat er volgend jaar bij midland nog al wat te gebeuren staat, iig een hele stapvoorwaards
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30524934
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heikki Kovalainen!!!!

Ik hoop dat hij volgend jaar rijdt... werd er niet gesuggereerd dat het misschien zo kan zijn dat hij volgend jaar het zitje van Fisi overneemt?
Werd inderdaad door Olav Mol gesuggereerd. Ben benieuwd waar hij precies gaat racen.
pi_30524936
Probleem van Midland is dat ze er met geld alleen niet komen. Ervaring en technische kennis heb je ook hard nodig. De huidige teammanger vind ik niet echt de persoon om er een succes vol team van te maken. Maar we zullen zien. Als er maar ergens een Nederlander in de F1 rond rijdt vind ik het best. Liefst in een snelle wagen, maar ja.
V10
pi_30525487
Bourdais wil wel, maar die zal echt wel bij een goed team willen dan. Die zie ik trouwens nog eerder in die Renault dan Kovalainen, aangezien bourdais een fransman is
Where facts are few, experts are many.
  maandag 12 september 2005 @ 22:11:15 #47
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_30525622
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

k denk dat er volgend jaar bij midland nog al wat te gebeuren staat, iig een hele stapvoorwaards
Oh? ik ben daar nog niet zo zeker van. Minardi krijgt een financiële injectie van Red Bull en ik moet nog maar zien hoe het straks met Jordan gaat. Want welke veranderingen ondergaat Jordan, toch in grote lijnen alleen een verandering van naam? Dezelfde idioten die nu aan het roer staan zien we daar waarschijnlijk ook weer terug, m.u.v. het rijdersduo (godzijdank)

Met de info die ik nu heb over Midland F1 (en die info is beperkt) verwacht ik geen hele stap voorwaarts.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 22:18:38 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30525840
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:11 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Oh? ik ben daar nog niet zo zeker van. Minardi krijgt een financiële injectie van Red Bull en ik moet nog maar zien hoe het straks met Jordan gaat. Want welke veranderingen ondergaat Jordan, toch in grote lijnen alleen een verandering van naam? Dezelfde idioten die nu aan het roer staan zien we daar waarschijnlijk ook weer terug, m.u.v. het rijdersduo (godzijdank)

Met de info die ik nu heb over Midland F1 (en die info is beperkt) verwacht ik geen hele stap voorwaarts.
ja maar Minardi is natuurlijk geen optie meer voor volgend jaar. Midland heeft dit jaar nauwelijks wat aan de wagen gedaan. ze zijn gewoon al bezig met de wagen van volgend jaar.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30526027
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja maar Minardi is natuurlijk geen optie meer voor volgend jaar. Midland heeft dit jaar nauwelijks wat aan de wagen gedaan. ze zijn gewoon al bezig met de wagen van volgend jaar.
Zou inderdaad kunnen. Maar ik denk dat Red Bull Junior met een enigszins aangepast chassis van Red Bull Racing gaat rijden. Dus ik denk dat Midland het nog moeilijk genoeg gaat krijgen.
pi_30526045
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.

Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Walter, als je iets tegen Albers persoonlijk hebt, dan heeft de discussie natuurlijk geen zin, maar als dit topic over racen gaat wil ik er toch wel wat tegen in brengen.

Ja, Christiaan verloor vet van Webber in zijn F3000 seizoen, maar hij werd niet verpletterd. CA had nagenoeg geen ervaring op deze circuits en de toenmalige regels (geen training etc) maakten dat tot een grote handicap. Verder had hij (na zijn cart tijd) zo goed als nooit in een single-seater gezeten, terwijl Webber daar al een paar jaar professionele ervaring in had. Hij viel dus vaak uit; maar zijn rondetijden en kwalificaties waren echt zo slecht niet (in bijv. Barcelona en Monaca was hij sneller dan Webber). Het hielp ook niet echt dat Stoddart toen dweepte met Webber en de beperkte middelen dus die kant op gingen.

Kijk, een absoluut toptalent (niet te vergelijken met Albers, Doornbos of Webber) als Schumacher heeft ook wel eens een rotjaar. Je gaat volgens mij al lang mee, dus je herinnert je vast nog wel dat Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon.

Qua 'drive' is het waar dat hij het laatste jaar bij DTM niet compleet gefocussed was op dat kampioenschap. Hij wilde nu eenmaal per se naar de F1 en dat bedoel ik ook met zijn drive. Na jaren DTM wilde hij absoluut de grote stap maken en offerde zijn DTM overwinning. Dat mag je best fout vinden, maar ambitie is ambitie. Schumacher deed overigens hetzelfde toen hij zijn kans bij Jordan kreeg.

Een getalenteerde en gedreven rijder vind ik Albers zeker. Als je zin hebt in de discussie voer ik hem graag, want als gezegd ben ik van niemand 'fan', maar wil ik wel graag de jongens van de mannen scheiden in de F1. Naast de vraag of je iemand aardig vindt of niet kun je ook een meer technische discussie over rijderskwaliteiten voeren en dat boeit me wel.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')