abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30461899
Hier verder dan maar...

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=97864
quote:
Toyota confirms tyre switch rumours

Toyota has issued a statement this afternoon confirming rumours in the paddock that it is planning to switch from Michelin to Bridgestone for the 2006 season. "Following recent press speculation, Panasonic Toyota Racing wishes to clarify the situation regarding its tyre supply," the statement began.

"Toyota can confirm that it is in advanced negotiations with Bridgestone over tyre supply for its Formula One team in 2006 but no agreement has been signed. The decision to consider a switch of tyre supplier has been made by Toyota."


Toyota ook op Bridgestone volgend jaar Vraag me af waarom.. ze willen er zeker van zijn dat ze Indy kunnen rijden zeker

en

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=97892
quote:
Red Bull buys Minardi

Today, at the Spa-Francorchamps circuit, an agreement was reached whereby, from 1st November 2005, Red Bull will take over all the company shares of the Minardi Formula 1 team and will be responsible for running the team. Red Bull will therefore run two Formula 1 teams from the start of the 2006 season onwards.

The second team will be positioned as a "Rookie Team" and this and the current Red Bull Racing will operate independently of one another and compete against one another on the track.

A team statement explained that "The main reasons for Red Bull deciding to enter a second team starting in the 2006 Formula 1 World Championship are:

1. Red Bull has more talented drivers than it has available cockpits. This meant there were only two ways of helping up-coming drivers: either place them in other teams or to increase the number of cockpits available to us. After much careful thought, Red Bull decided to go with the second of these options.

2. Looking at the current state of Formula 1 we feel that the second team will be able to maintain its current assets while also being able to generate its own income in the future, in order to become almost selffinancing.

3. This acquisition also means that Red Bull now has a second vote in any matters raised regarding the future of Formula 1. At the moment, no decisions have been taken as regards the name of the team, its management nor its drivers."
Definitief rond dus..

Vorige deel : http://forum.fok.nl/topic/719844/1/50
Where facts are few, experts are many.
pi_30463156
Liuzzi en Speed naar Red Bull/Minardi

Vitantonio Liuzzi en Scott Speed rijden komend seizoen Grand Prix? voor het door Red Bull overgenomen Minardi. De cockpits van de Red Bull-Ferrari zijn voor David Coulthard en Christian Klien.

Dat stelt althans Dr. Helmut Marko, rechterhand van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz, tegenover onze Engelse Formule1.info-medewerker Adam Cooper. Eerder vandaag bevestigden Red Bull en Minardi de overname van het Italiaanse achterhoede team door de pepdrankjes-gigant uit Oostenrijk. Daarmee staat zo goed als zeker vast dat Robert Doornbos en Christijan Albers in het nieuwe seizoen uit moeten zien naar een nieuwe werkgever.

Vorige week nog werd de Amerikaan Scott Speed op Monza bevestigd als test- en reservecoureur van Red Bull Racing per 2006, naast Coulthard en Klien danwel Liuzzi. Kennelijk is die mededeling nu niets meer waard. Of er een andere vrijdagcoureur aangesteld zal worden is vooralsnog onbekend.


Volgend jaar dus bijna wel zeker geen 2 nederlanders meer in de F1
pi_30463204
Wat betreft de banden: Bridgetone blijft binnekort over als enige bandenleverancier en daar wilt toyota al op voorbereid zijn ivm het ontwikkelen van de auto.
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:26:44 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30463345
benieuwt wat er met albers & doorenbos gaat gebeuren
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30463460
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:21 schreef Chepke het volgende:
Wat betreft de banden: Bridgetone blijft binnekort over als enige bandenleverancier en daar wilt toyota al op voorbereid zijn ivm het ontwikkelen van de auto.
En het zal denk ik ook meespelen dat Bridgestone Japans is.
quote:
Bridgestone bevestigt overeenkomst met Williams

Bridgestone heeft bevestigd dat vanaf 2006 het Britse team van Williams gebruik zal maken van het Japanse rubber. De overeenkomst is voor meerdere jaren getekend. In 1999 en 2000 reed Williams destijds al op het Japanse rubber voordat het in 2001 tot heden op Michelin reed.

Uiteraard was Hiroshi Yasukawa, directeur van Bridgestone motorsport, blij in zijn eerste reactie dat Williams terug is bij de Japanse bandenfirma: "Ik bevestig hierbij met groot genoegen dat Williams en Bridgestone een samenwerkingsverband hebben afgesloten, dat na het einde van dit seizoen in zal gaan."

"Williams is een van de meest ervaren en gerespecteerde teams in de Formule 1. Ik wil bij deze gelegenheid gebruik maken om Sir Frank Williams te bedanken voor zijn vertrouwen in de technologische capaciteiten van Bridgestone."
Bron

En Red Bull gaat wel verder met Michelin.
quote:
Red Bull verlengt contract met Michelin

Het team van Red Bull heeft vandaag, buiten de overname van het team van Minardi, bekend gemaakt dat men aankomend seizoen wederom gebruik zal maken van de banden van Michelin. Dit is best opmerkelijk te noemen, aangezien het team in 2006 gebruik zal maken van de motoren van Ferrari, die actief zijn op he rubber van de Japanse concurrent Bridgestone.

Bij de overstap van Cosworth-motoren naar de krachtbronnen van het Italiaanse merk liet sportief directeur Christian Horner weten er alles aan te doen om de samenwerking met Ferrari zo goed mogelijk te laten verlopen. Men ging er snel van uit dat Red Bull, net als Williams vandaag bekend maakte, over zou stappen naar de banden van Bridgestone, maar niets is echter minder waar zo blijkt nu. Horner liet namelijk weten erg blij te zijn met het verlengen van de overeenkomst:

“We zijn blij dat we onze overeenkomst met Michelin hebben kunnen verlengen voor het seizoen van 2006, wat een logische stap is in ons totaalpakket voor volgend jaar. De blijvende ontwikkeling bij Michelin is zeer indrukwekkend te noemen en de professionele aanpak van de nieuwe reglementen betreffende de banden heeft ervoor gezorgd dat we dit besluit hebben genomen.” De Franse sportsdirecteur van Michelin, Pierre Dupasquier, voegde hier nog aan toe: “We zijn extreem blij om verder te mogen werken met een partner als Red Bull. Ze hebben dit jaar laten zien zeer competitief te zijn en ik twijfel er niet aan dat 2006 nog beter zal worden.”
Bron
pi_30465669
Waar haalt Red-Bull dat geld toch allemaal vandaan, toch niet zeker alleen uit de verkoop van hun drankjes? Straks 2 teams in de F1, en ook nog een paar teams in lagere klasses, sponsoring van de Air Race Series, het lijkt wel niet op te kunnen bij de rooie stier.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_30466283
Ik vind het wel een slimme zet van Red Bull. Ze zitten toch al wat jaren in de F1. Hopelijk krijgen we weer 2 auto's erbij met een mooie kleurstelling .

Ik kijk persoonlijk geen F1 voor Christijan Kwalbers en zal hem ook echt niet missen. Vandaag ook weer een topstaaltje van SBS, 2x een interview met de heren Kwalbers en Doornbos (hem gun ik wel een zitje trouwens) terwijl je net onboard zit bij een wagen die door Eau Rouge heengaat. Dan wil ik dus horen of ze flat-out gaan en niet naar dat gebral van Jack "die dikke tandarts" Plooij.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30466709
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:29 schreef Zaphod82 het volgende:
Waar haalt Red-Bull dat geld toch allemaal vandaan, toch niet zeker alleen uit de verkoop van hun drankjes? Straks 2 teams in de F1, en ook nog een paar teams in lagere klasses, sponsoring van de Air Race Series, het lijkt wel niet op te kunnen bij de rooie stier.
quote:
The company's nontraditional marketing has paid off: More than a billion cans of Red Bull are consumed each year, according to the company. The drink's global popularity has surged quickly. It now captures about 70 percent of the worldwide energy drink market, according to Hoover's Inc., an information database of the world's top businesses.

Red Bull spends relatively little on traditional print and TV advertising, instead relying on sponsorships of extreme sports or giving away samples at local events.
Ik vind het persoonlijk een erg slimme strategie, die perfect aansluit op hun product.

Meneer Mateschitz is trouwens zelf ook goed voor ongeveer $2 billion.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30466850
Ik begrijp nu ook waarom Red Bull altijd zo duur is.

Dat bedrijf heeft echt enorm veel geld.
pi_30467064
En we gaan lekker met het bandennieuws vandaag.
quote:
Stopt Michelin aan het einde van 2006?

Michelin heeft gewaarschuwd dat ze aan het einde van volgend jaar misschien uit de Formule 1 stappen als de FIA haar plannen om nog maar één bandenleverancier te behouden, voortzet. De voorzitter van Michelin, Edouard Michelin, heeft dit gedurende een persconferentie op de zaterdag van de Grand Prix van België bekend gemaakt.

De FIA is van plan vanaf het seizoen van 2008 met nog maar één bandenleverancier verder te gaan. Michelin liet weten dat de kans groot is dat de bandenleverancier eerder stopt als de FIA haar plannen door zet: “Als de regels op dit vlak aan banden worden gelegd, dan zal Michelin het serieus overwegen om zich terug te trekken uit de competitie van de Formule 1. We zouden ons in 2008 terugtrekken, maar wat dacht u van vóór het begin van 2007? We zullen het zeer nauwkeurig overdenken en de situatie bespreken met onze klanten, de teams.”

Gedurende het weekend van de Italiaanse Grand Prix kwam de Franse leverancier al met het bericht dat ze van mening waren dat het doel wat de FIA wilt bereiken met de enige bandenleverancier, ook bereikt kan worden met een bandenoorlog. Men heeft nog geen antwoord gehad en vraagt nu om een ontmoeting: “We willen graag dat de FIA uitlegt geeft waarom de regel van één bandenleverancier komt. We hebben een gelimiteerd vertrouwen in de transparantie en de regelgeving van de FIA. Soms vragen we ons af of er iets mis is met het winnen bij eerlijke omstandigheden. We willen graag nuttige vragen opwekken.”
Bron
pi_30467966
Tsja, eerst bandenregel opheffen en dan weer invoeren, wordt je dan niet vrolijk van als Michelin zijnde die er toen bij gekomen is.
pi_30468362
Dag Michelin Hoe eerder hoe beter, weten we tenminste welke auto echt het snelste is..
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:26:03 #13
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30470207
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:26 schreef McCarthy het volgende:
benieuwt wat er met albers & doorenbos gaat gebeuren
Ze zullen allebei op zoek moeten naar een nieuw zitje voor 2006.
Misschien dat één van beiden een testzitje kan krijgen bij het Red Bull Ferrari team Of zullen ze Liuzzi en Speed ook zo vaak in de auto's van Coulthard en Klien laten rijden dat een testcoureur helemaal niet nodig is
  zondag 11 september 2005 @ 10:58:57 #14
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_30477676
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:35 schreef Atreidez het volgende:
Dag Michelin Hoe eerder hoe beter, weten we tenminste welke auto echt het snelste is..
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_30479132
quote:
Op zondag 11 september 2005 10:58 schreef PirE het volgende:
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.
Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.
Where facts are few, experts are many.
pi_30479606
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.
Ik opzich ook. Maar dan moeten ze wel het bandentesten etc verbieden. Laat de FIA maar weer gewoon ieder team een bepaald aantal sets banden leveren per raceweekend. En dan dus allemaal dezelfde banden.
pi_30480447
Albers zou weleens terug kunnen gaan naar het Mercedes DTM team.
Voor Doornbos wordt het moeilijk om een race stoel te krijgen, op RTLGrandPrix.nl stond dat ie zich mssn gaat richten op ChampCar.
pi_30490968
quote:
Heidfeld voor rest van seizoen uitgeschakeld?

Nick Heidfeld heeft vandaag een ongeluk gehad met zijn crossfiets, waardoor hij wellicht voor de rest van het seizoen is uitgeschakeld. De Duitser zat de Grand Prix van België thuis uit nadat hij twee weken geleden een zware crash meemaakte gedurende een testsessie op het circuit van Monza. Hierdoor miste de coureur van Williams ook al de Italiaanse Grand Prix.

Nu lijkt het er echter op dat ook de laatste races van het seizoen niet zullen worden verreden met Quick Nick. Bij het ongeluk werd hij geraakt door een motor en zou hij een scheur in zijn schouderblad op hebben gelopen. De teamgenoot van Mark Webber werd verzocht zijn conditie op peil te houden, wat verklaard waarom hij een stuk wilde gaan fietsen. Zijn manager zou het team echter hebben verteld over het ongeluk, waarna de Engelsen liet weten te wachten op verder nieuws om te kijken of ze hun coureur voor de rest van het seizoen moeten missen.

Juan Pablo Montoya maakte eerder dit seizoen een soortgelijk ongeluk mee na een potje tennis. Na twee races afwezigheid kwam hij terug gedurende de Grand Prix van Spanje. De Colombiaan gaf achteraf zelf aan dat het te vroeg was. Inmiddels heeft het team van Williams bevestigd dat de testcoureurs Antonio Pizzonia en Nico Rosberg deze week op het circuit van Silverstone zullen testen, waar men de terugkeer van Nick Heidfeld ook gepland had. Mocht Heidfeld niet in staat zijn de laatste drie races te rijden, dan is de kans aanzienlijk dat Jungle Boy, die ook in Italië en België de vervanger was, de laatste drie races zal rijden.
Bron
pi_30492189
Duitse media berichtten al dat Heidfeld ZEKER NIET gaat racen in Brazil. Heidfeld heeft naar eigen zeggen zelf schuld aan het ongeval. Door een moment onoplettentheid raakte hij met zijn fiets in botsing met een motorrijder.

Bron

Toch raar, zou het niet in scene gezet zijn. Heidfeld mag misschien niet racen voor Williams ivm BMW enzo?
pi_30492720
Strafen für Sato und Pizzonia
11. September 2005 - 18:57 Uhr (Autor kontaktieren)

(F1Total.com/sid) - Zehn Startplätze Abzug für Takuma Sato beim nächsten Rennen, 8.000 Dollar (rund 6.500 Euro) Strafe für Antonio Pizzonia: So ahndeten die Rennkommissare des Großen Preises von Belgien die Unfälle im 16. von 19 WM-Läufen, die Rekordweltmeister Michael Schumacher und Juan-Pablo Montoya aus dem Rennen geworfen hatten.
pi_30492998
Heidfeld van z'n crossfietsje gevallen,

Die wordt gewoon door Williams gepiepeld omdat 'ie voor BMW gaat rijden...
  zondag 11 september 2005 @ 19:44:06 #22
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_30493037
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:17 schreef HPoi het volgende:
Duitse media berichtten al dat Heidfeld ZEKER NIET gaat racen in Brazil. Heidfeld heeft naar eigen zeggen zelf schuld aan het ongeval. Door een moment onoplettentheid raakte hij met zijn fiets in botsing met een motorrijder.

Bron

Toch raar, zou het niet in scene gezet zijn. Heidfeld mag misschien niet racen voor Williams ivm BMW enzo?
Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.
pi_30493079
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:44 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.
Heidfeld out of action!

As the Formula 1 teams were packing up at Spa on Sunday afternoon word came from Switzerland that Nick Heidfeld has injured his shoulder while riding a mountain bike in the town of Stafa in Switzerland. It seems that Nick was in collision with a motorcycle. According to a statement from Heidfeld's management Nick may not be fit to race in the weeks ahead, having torn the ligaments of his shoulder and suffered an injuries to his finger and cuts and grazes.

The timing of the whole incident is most bizarre given what is happening in the contractual negotiations between Williams and Heidfeld. There were rumours during the weekend that suggested that the team might be thinking of dropping Nick for the rest of the year because of his decision (yet to be made public) that he has signed for BMW for 2007 and 2008. This being the case, it is logical for Heidfeld to try to get out of his Williams arrangements for 2006 and then sign a three-year deal with BMW. The crux on the problem is the option date which is on September 15. If Williams takes up the option, Heidfeld's BMW future is in difficulties but at the same time the team is not quite sure whether or not it needs Heidfeld next year and that will not be known until there is resolution of the Jenson Button problem.

And into the middle of all this comes a second medical incident which looks like keeping Nick out of the car in Brazil.

http://www.grandprix.com/ns/ns15580.html
pi_30497387
Nog langer die Pizzonia flikker in die auto.. gaat hij de volgende race Alonso of Fisi er uit rijden als compensatie
pi_30497547
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:51 schreef Giem het volgende:
Nog langer die Pizzonia flikker in die auto.. gaat hij de volgende race Alonso of Fisi er uit rijden als compensatie
Nee, hij gaat winnen voor zijn thuispubliek. Maar als compensatie wil hij best wel even Alonso aantikken hoor.
pi_30508775
Ik heb nieuws voor jullie: Alonso wordt dit seizoen Wereldkampioen! (denk je nou echt dat Kimi dat nog kan worden? No way! )
pi_30508855
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:06 schreef HPoi het volgende:
Ik heb nieuws voor jullie: Alonso wordt dit seizoen Wereldkampioen! (denk je nou echt dat Kimi dat nog kan worden? No way! )
Bron? (m.a.w. hou het een beetje zinvol ipv met lokaas te strooien)
Where facts are few, experts are many.
pi_30509327
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:09 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Bron? (m.a.w. hou het een beetje zinvol ipv met lokaas te strooien)
Nouja, veel kans heeft Kimi niet meer en tis toch voor 75% zeker dat Alonso in Brazil WK wordt.

1 F. Alonso (Renault) 111
2 K. Räikkönen (McLaren) 86
3 M. Schumacher (Ferrari) 55

Ik bedoel een achterstand van 25 punten maak je dus echt niet goed in drie races. En als Alonso geen WK wordt in Brazil dan wordt hij dat wel in Japan of China.
  maandag 12 september 2005 @ 11:35:08 #29
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30509403
Inderdaad.. als die Renault heel blijft, hoeft Alonso zich niet veel zorgen te maken komende races.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 12:06:51 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30510134
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30510568
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:06 schreef rubbereend het volgende:
http://sport.fok.nl/sport/nieuws/17930

Albers dus naar Midland
Nee, Albers heeft een voorcontract getekend. Tenminste volgens het AD en vele sites.
pi_30511327
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:24 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, Albers heeft een voorcontract getekend. Tenminste volgens het AD en vele sites.
Zo'n zelfde contract als Doornbos had getekend bij Midland?
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 13:03:31 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30511516
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:55 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Zo'n zelfde contract als Doornbos had getekend bij Midland?
Doornbos heeft toch nooit iets getekend? Hij kon tekenen maar stelde dat uit?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30512084
Ik had begrepen dat Doornbos een pre (concept)contract had bij Midland om te racen in 2006? Nahja, t komt iig in de buurt.. Vraag me af of hij ook daadwerkelijk er gaat racen
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 13:26:04 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30512145
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:24 schreef Atreidez het volgende:
Ik had begrepen dat Doornbos een pre (concept)contract had bij Midland om te racen in 2006? Nahja, t komt iig in de buurt.. Vraag me af of hij ook daadwerkelijk er gaat racen
k denk dat hij geluk heeft als hij mag gaan testrijden en anders maar met RFH naar Le Mans
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30512600
Ik denk dat Doormbos maar eens contacten aan moet gaan met de champcars. Ik zie voor hem geen race zitje in de F1 in het verschiet.
pi_30512873
Zijn al dan niet bestaande contract bij Midland kan Doornbos ook wel vergeten. Zie onderstaande tekst.

Teammanager Colin Kolles hatte zwar Albers' aktuellen Teamkollegen Robert Doornbos einen Vertrag angeboten, der Landsmann Albers' ist aber keine Option mehr. "Jeder kann sehen, dass Albers der schnellste Holländer in der Formel 1 ist. Wenn wir Albers unter Vertrag nehmen, gibt es für einen Holländer nur einen Platz", so der Brite.

Albers durfte in der letzten Woche schon die Jordan-Fabrik in England besuchen. "Wir wollten ihn von unseren Plänen für die nächste Saison überzeugen. Ich lese viel Negatives über unser Team, und ich wollte ihm all das Positive zeigen", erklärte Kolles anschließend.

Bereits jetzt ein Nationalheld?
Auch Jordans Sportdirektor Johnny Herbert lobt den 'fliegenden Holländer'. "Christijan Albers' Rennperformance ist viel besser, er ist mit Sicherheit der beste Holländer, den wir kriegen können. Er hat die Formel-3-Meisterschaft gewonnen und hat sich in der DTM sehr gut geschlagen."

Het is duidelijk dat zij van mening zijn dat Albers veel beter is, ook al wil de Nederlandse pers en fans daar niets van weten. Zelf ben ik alleen maar 'fan' van goede rijders, maar dweep ik met niemand. Het maakt mij ook niet uit dat bijvoorbeeld een Schumacher of een Heidfeld nu laag staat, het zijn goede rijders. Goed kijken naar de beelden (en sinds gisteren langs de baan), opletten bij regenraces en je weet gewoon wie er werkelijk getalenteerd zijn.

Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_30513780
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:

Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.

Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Calmer than you are
pi_30516053
... sluit zich aan bij Walter_Sobchak
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_30517352
Dit is volgens mij het overzicht van de bezette stoeltjes van 2006:

Renault: Alonso Fisichella
McLaren: Raïkkonen Montoya
Ferrari: M. Schumacher Massa
Toyota: Trulli R. Schumacher
Williams: Webber ...
BAR: Barichello ...
Red Bull: Coulthard Klien
BMW: ... ...
Midland: ... ...
Red Bull 2: Liuzzi Speed

Er zijn dus nog 6 plaatsen open.
Button en Heidfeld zullen sowieso een plaatsje krijgen, alleen is nog niet bekend waar.
Er blijven er dus nog 4 over. Genoeg goede coureurs die op een contract hopen/rekenen. Albers, Doornbos, Monteiro en Villeneuve lijken nog wel in de race voor een plekje bij één van de teams.
Voor Sato en Kartikheyan lijkt het huidige Formule 1 seizoen het laatste te zijn.
Coureurs die dit seizoen geen race plek hebben in de Formule 1, maar volgend jaar wel willen rijden zijn o.a: Wurz, De La Rosa, Zonta, Heiki Kovalainen, Franck Motagny en misschien Sebastien Bourdais...
Welke coeureurs maken volgens jullie de meeste kans?
pi_30520320
Heikki Kovalainen!!!!

Ik hoop dat hij volgend jaar rijdt... werd er niet gesuggereerd dat het misschien zo kan zijn dat hij volgend jaar het zitje van Fisi overneemt?
Tralalalaaa
pi_30521189
Albers naar Midland.. van de regen in de drup? Of zou het wat gaan worden..

Hoop zo dat Doornbos een goede plek weet te bemachtigen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 20:22:45 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30522268
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:47 schreef NoXxa het volgende:
Albers naar Midland.. van de regen in de drup? Of zou het wat gaan worden..

Hoop zo dat Doornbos een goede plek weet te bemachtigen.
k denk dat er volgend jaar bij midland nog al wat te gebeuren staat, iig een hele stapvoorwaards
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30524934
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heikki Kovalainen!!!!

Ik hoop dat hij volgend jaar rijdt... werd er niet gesuggereerd dat het misschien zo kan zijn dat hij volgend jaar het zitje van Fisi overneemt?
Werd inderdaad door Olav Mol gesuggereerd. Ben benieuwd waar hij precies gaat racen.
pi_30524936
Probleem van Midland is dat ze er met geld alleen niet komen. Ervaring en technische kennis heb je ook hard nodig. De huidige teammanger vind ik niet echt de persoon om er een succes vol team van te maken. Maar we zullen zien. Als er maar ergens een Nederlander in de F1 rond rijdt vind ik het best. Liefst in een snelle wagen, maar ja.
V10
pi_30525487
Bourdais wil wel, maar die zal echt wel bij een goed team willen dan. Die zie ik trouwens nog eerder in die Renault dan Kovalainen, aangezien bourdais een fransman is
Where facts are few, experts are many.
  maandag 12 september 2005 @ 22:11:15 #47
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_30525622
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

k denk dat er volgend jaar bij midland nog al wat te gebeuren staat, iig een hele stapvoorwaards
Oh? ik ben daar nog niet zo zeker van. Minardi krijgt een financiële injectie van Red Bull en ik moet nog maar zien hoe het straks met Jordan gaat. Want welke veranderingen ondergaat Jordan, toch in grote lijnen alleen een verandering van naam? Dezelfde idioten die nu aan het roer staan zien we daar waarschijnlijk ook weer terug, m.u.v. het rijdersduo (godzijdank)

Met de info die ik nu heb over Midland F1 (en die info is beperkt) verwacht ik geen hele stap voorwaarts.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 22:18:38 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30525840
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:11 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Oh? ik ben daar nog niet zo zeker van. Minardi krijgt een financiële injectie van Red Bull en ik moet nog maar zien hoe het straks met Jordan gaat. Want welke veranderingen ondergaat Jordan, toch in grote lijnen alleen een verandering van naam? Dezelfde idioten die nu aan het roer staan zien we daar waarschijnlijk ook weer terug, m.u.v. het rijdersduo (godzijdank)

Met de info die ik nu heb over Midland F1 (en die info is beperkt) verwacht ik geen hele stap voorwaarts.
ja maar Minardi is natuurlijk geen optie meer voor volgend jaar. Midland heeft dit jaar nauwelijks wat aan de wagen gedaan. ze zijn gewoon al bezig met de wagen van volgend jaar.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30526027
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja maar Minardi is natuurlijk geen optie meer voor volgend jaar. Midland heeft dit jaar nauwelijks wat aan de wagen gedaan. ze zijn gewoon al bezig met de wagen van volgend jaar.
Zou inderdaad kunnen. Maar ik denk dat Red Bull Junior met een enigszins aangepast chassis van Red Bull Racing gaat rijden. Dus ik denk dat Midland het nog moeilijk genoeg gaat krijgen.
pi_30526045
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.

Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
Walter, als je iets tegen Albers persoonlijk hebt, dan heeft de discussie natuurlijk geen zin, maar als dit topic over racen gaat wil ik er toch wel wat tegen in brengen.

Ja, Christiaan verloor vet van Webber in zijn F3000 seizoen, maar hij werd niet verpletterd. CA had nagenoeg geen ervaring op deze circuits en de toenmalige regels (geen training etc) maakten dat tot een grote handicap. Verder had hij (na zijn cart tijd) zo goed als nooit in een single-seater gezeten, terwijl Webber daar al een paar jaar professionele ervaring in had. Hij viel dus vaak uit; maar zijn rondetijden en kwalificaties waren echt zo slecht niet (in bijv. Barcelona en Monaca was hij sneller dan Webber). Het hielp ook niet echt dat Stoddart toen dweepte met Webber en de beperkte middelen dus die kant op gingen.

Kijk, een absoluut toptalent (niet te vergelijken met Albers, Doornbos of Webber) als Schumacher heeft ook wel eens een rotjaar. Je gaat volgens mij al lang mee, dus je herinnert je vast nog wel dat Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon.

Qua 'drive' is het waar dat hij het laatste jaar bij DTM niet compleet gefocussed was op dat kampioenschap. Hij wilde nu eenmaal per se naar de F1 en dat bedoel ik ook met zijn drive. Na jaren DTM wilde hij absoluut de grote stap maken en offerde zijn DTM overwinning. Dat mag je best fout vinden, maar ambitie is ambitie. Schumacher deed overigens hetzelfde toen hij zijn kans bij Jordan kreeg.

Een getalenteerde en gedreven rijder vind ik Albers zeker. Als je zin hebt in de discussie voer ik hem graag, want als gezegd ben ik van niemand 'fan', maar wil ik wel graag de jongens van de mannen scheiden in de F1. Naast de vraag of je iemand aardig vindt of niet kun je ook een meer technische discussie over rijderskwaliteiten voeren en dat boeit me wel.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 september 2005 @ 22:31:21 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30526209
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:25 schreef multatuli het volgende:

[..]

Walter, als je iets tegen Albers persoonlijk hebt, dan heeft de discussie natuurlijk geen zin, maar als dit topic over racen gaat wil ik er toch wel wat tegen in brengen.

Ja, Christiaan verloor vet van Webber in zijn F3000 seizoen, maar hij werd niet verpletterd. CA had nagenoeg geen ervaring op deze circuits en de toenmalige regels (geen training etc) maakten dat tot een grote handicap. Verder had hij (na zijn cart tijd) zo goed als nooit in een single-seater gezeten, terwijl Webber daar al een paar jaar professionele ervaring in had. Hij viel dus vaak uit; maar zijn rondetijden en kwalificaties waren echt zo slecht niet (in bijv. Barcelona en Monaca was hij sneller dan Webber). Het hielp ook niet echt dat Stoddart toen dweepte met Webber en de beperkte middelen dus die kant op gingen.

Kijk, een absoluut toptalent (niet te vergelijken met Albers, Doornbos of Webber) als Schumacher heeft ook wel eens een rotjaar. Je gaat volgens mij al lang mee, dus je herinnert je vast nog wel dat Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon.

Qua 'drive' is het waar dat hij het laatste jaar bij DTM niet compleet gefocussed was op dat kampioenschap. Hij wilde nu eenmaal per se naar de F1 en dat bedoel ik ook met zijn drive. Na jaren DTM wilde hij absoluut de grote stap maken en offerde zijn DTM overwinning. Dat mag je best fout vinden, maar ambitie is ambitie. Schumacher deed overigens hetzelfde toen hij zijn kans bij Jordan kreeg.

Een getalenteerde en gedreven rijder vind ik Albers zeker. Als je zin hebt in de discussie voer ik hem graag, want als gezegd ben ik van niemand 'fan', maar wil ik wel graag de jongens van de mannen scheiden in de F1. Naast de vraag of je iemand aardig vindt of niet kun je ook een meer technische discussie over rijderskwaliteiten voeren en dat boeit me wel.
helemaal mee eens, ben geen fan van hem maar hier zit wel en grote kern van waarheid in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30526451
Wat voor contract heeft Albers nou dan?

Op z'n officiële site staat niks, als het echt zeker was dat 'ie volgend jaar bij Midland rijdt dan hadden ze daar toch wel wat over geschreven? En de site van Jordan is down.

Vraag mij af hoe blij Albers moet zijn met dit zitje, het zal volgend jaar waarschijnlijk het zwakste team zijn, want beide Red Bull teams zullen wel min of meer gelijkwaardige auto's krijgen?
Maar goed, een beter alternatief had Albers toch niet.
pi_30526698
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:39 schreef Murray het volgende:
Wat voor contract heeft Albers nou dan?

Op z'n officiële site staat niks, als het echt zeker was dat 'ie volgend jaar bij Midland rijdt dan hadden ze daar toch wel wat over geschreven? En de site van Jordan is down.

Vraag mij af hoe blij Albers moet zijn met dit zitje, het zal volgend jaar waarschijnlijk het zwakste team zijn, want beide Red Bull teams zullen wel min of meer gelijkwaardige auto's krijgen?
Maar goed, een beter alternatief had Albers toch niet.
Volgens mij krijgt Minardi volgend seizoen het chassis dat het Red Bull sr. team nu gebruikt heb ik ergens gelezen. Het Red Bull sr. team zelf krijgt nat. een nw. chassis.
pi_30533775
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:25 schreef multatuli het volgende:

Ja, Christiaan verloor vet van Webber in zijn F3000 seizoen, maar hij werd niet verpletterd. CA had nagenoeg geen ervaring op deze circuits en de toenmalige regels (geen training etc) maakten dat tot een grote handicap. Verder had hij (na zijn cart tijd) zo goed als nooit in een single-seater gezeten, terwijl Webber daar al een paar jaar professionele ervaring in had. Hij viel dus vaak uit; maar zijn rondetijden en kwalificaties waren echt zo slecht niet (in bijv. Barcelona en Monaca was hij sneller dan Webber). Het hielp ook niet echt dat Stoddart toen dweepte met Webber en de beperkte middelen dus die kant op gingen.
Albers was ook Duits Formule 3 kampioen. Dus wat nou geen single-seater ervaring?
V10
pi_30540134
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:25 schreef multatuli het volgende:

[..]

Te lang om te quoten
Mooi relaas en duidelijk geschreven, ook over MS, Wendlinger en Frentzen in de sportscars.

Maar goed, ik ben geen grote fan van Albers en zijn rijkunsten compenseren zijn ijdele voorkomen totaal niet. Albers is natuurlijk al jaren ah proberen om in de F1 te komen en nu het hem gelukt is voelt ie zich het mannetje imo. Zijn reactie in Rotterdam, waarin in 5 keer moet zeggen dat zijn helm van 20000 euro in het publiek heeft gegooid, spreekt natuurlijk boekdelen. Het is allemaal te gemaakt en ik vind dat een F1 coureur zich daar niet mee bezig moet houden.
Doornbos staat gewoon echt te genieten van wat ie doet en dat mis ik bij Albers. Hij is teveel bezig zich op randzaken van F1 te richten en dat bedoel ik met de opmerking richting Lodewijk V; die wil Albers alleen hypen in F1 om zo weer werk voor zijn noodlijdende TCC-bedrijf te vergaren. Zelfs medewerkers van zijn bedrijfje versloegen Albers een paar jaar terug naar op de kartbaan; dat kun je je m.i. niet permitteren als je F1 coureur bent.

Doornbos daarentegen reed vorig jaar hele goede solide races in zijn F3000 seizoen als teamgenoot van Liuzzi en stond ineens in een Jordan als testcoureur. Die Jordan rit was zijn eerste contact met een F1 auto en daar raakte hij totaal niet van in paniek. Rustig aanpakken en steeds sneller gaan. Dat ie in vanaf zijn tweede race Albers outqualified (behalve in Turkije vanwege de problemen bij Doornbos) en ook in de race al regelmatig sneller is spreekt boekdelen, zeker gezien het feit dat Albers al het hele seizoen in de Minardi rijdt (goed, de nieuwe pas vanaf Imola but who's counting?). Jammer dat veel mensen die prestaties niet op waarde kunnen schatten, want blijkbaar wordt CA nog steeds als de snellere gezien. Ik ben het daar niet mee eens.

Albers is getalenteerd maar niet zo getalenteerd als Doornbos. Albers is gedreven maar die drive richt zich teveel op randzaken en ijdele vertoning in F1. Just my two cents...
Calmer than you are
pi_30541859
mee eens Walter_Sobchak
pi_30573223
quote:
De la Rosa teleurgesteld in V8

Rijden met een V8-motor valt niet mee voor Pedro de la Rosa. De testrijder van McLaren moet erg wennen aan de langzamere krachtbron. De Spanjaard testte er gisteren voor het eerst mee in Silverstone.


"Je hebt minder vermogen," vertelde hij. "Daarom is het fysiek minder zwaar. Je moet vooral niet te hard remmen, je kan dan niet meer goed accelereren. Je moet de snelheid in de bocht behouden en je rijstijl aanpassen."

De la Rosa vindt het jammer dat de F1 langzamer gaat worden. "We moeten als coureur twee dingen accepteren. Ten eerste dat het erg langzaam is. Ten tweede moeten we anders rijden. Dat tweede is makkelijk te accepteren, maar het eerste niet."
Bron
pi_30573262
Het begin van het einde
pi_30573459
Hoeveel seconde scheelt het per rondje?
pi_30573482
Komt heus wel goed hoor, tijd van Panis was al bijna hetzelfde als de Jordan.
pi_30573525
zal wel mee vallen, die dingen rijden nog maar net. komt wel meer snelheid in. snelheid maakt me niet zo uit. zolang het maar de moeite is om naar te kijken.
V10
pi_30573539
Fernando Alonso Renault 1:17.104
Alexander Wurz McLaren 1:17.109
Ricardo Zonta Toyota 1:18.138
Heikki Kovalainen Renault 1:18.714
Vitantonio Liuzzi Red Bull 1:19.401
Christian Klien Red Bull 1:19.906
Anthony Davidson Jordan 1:21.011
V8 - Olivier Panis Toyota 1:21.610
V8 - Pedro de la Rosa McLaren 1:24.477

Testen te Silverstone
pi_30575077
Die Zonta moet snel een kans krijgen om te racen, hij is razend snel...
pi_30576276
laat hem maar lekker 3e coureur blijven gaat hem beter af dan racen.
pi_30576534
Zonta is een goede coureur. hij moet alleen eens een fatsoenlijke kans krijgen om wat neer te zetten.
V10
pi_30577298
HP to end sponsorship of F1 racing team

Woensdag 14 september 2005, 13:30 - Less than a week after Hewlett-Packard Co. (HP) announced plans to lay off 5,900 workers in Europe, the company has decided to end its sponsorship of the BMW Williams Formula One car racing team.

http://www.webwereld.nl/articles/37277

Gaat lekker bij Williams.
pi_30577346
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:38 schreef Murray het volgende:
HP to end sponsorship of F1 racing team

Woensdag 14 september 2005, 13:30 - Less than a week after Hewlett-Packard Co. (HP) announced plans to lay off 5,900 workers in Europe, the company has decided to end its sponsorship of the BMW Williams Formula One car racing team.

http://www.webwereld.nl/articles/37277

Gaat lekker bij Williams.
Nog een aanvulling hierop:
quote:
Door het vertrek van motorleverancier BMW, die met de opkoop van Sauber een eigen team start, moest er ook op het gebied van de krachtbronnen een nieuwe partner gevonden worden. Niet veel later kwam daarom ook de bekendmaking van Cosworth, die de rol over zal nemen. Vervolgens kwam het bericht dat bandenleverancier Michelin besloot Williams te dumpen, zodat men klant moest worden bij de Japanse concurrent van Bridgestone. Tot slot is het team ook nog nauw betrokken bij Button-Gate, waarmee de veranderingen voor aankomend seizoen steeds hoger oplopen. De geruchten gaan dat HP dankzij deze ontwikkelingen heeft besloten de sponsoring stop te willen zetten.
Bron
pi_30577407
ander gerucht is:
quote:
Het Williams-team verliest niet enkel de steun van de Duitse autofabrikant BMW. Ook een andere belangrijke (financiële) steunpilaar verlaat de mannen uit Grove. Computergigant HP heeft vandaag bekendgemaakt na dit jaar een punt te zetten achter de samenwerking met de renstal.

HP (eerst onder de naam Compaq) was sinds 2000 een belangrijke geldschieters én IT-partner van het team. Overigens zijn niet de tegenvallende prestaties de reden van het vertrek. ,,We hebben onze doelen bereikt en het is voor HP een logisch moment om de samenwerking te beëindigen, aldus Cathy Lyons, de grote baas van de Amerikaanse firma.. ,,We wensen Williams alle succes toe komend jaar.
bron is www.formule1.info
V10
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 september 2005 @ 18:47:51 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30578945
Frank Williams zal wel iets minder goed slapen 's nachts nu
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30579258
Trust moet even hoofdsponsor van williams worden met CA en RD als rijders
pi_30579935
quote:
Op woensdag 14 september 2005 18:58 schreef M.Melandri het volgende:
Trust moet even hoofdsponsor van williams worden met CA en RD als rijders
daar dacht ik ook. denk alleen niet dat ze helmaal aan het budget kunnen komen wat HP had voor sponsoring...
V10
pi_30586316
quote:
FIA gaat uit van twaalf teams in ’nieuwe’ F1

Kostenbesparing, kostenbesparing en nog eens kostenbesparing. Dat is zo ongeveer het enige waar de FIA onder leiding van Max Mosley aan kan denken. En aan die toch zeer uiteenlopende criteria voldoen de door de teams voorgestelde reglementen voor 2008 niet, zo laat de autosportfederatie weten.

De FIA en de teams spraken voorafgaand aan de Grand Prix van Italië in Milaan over de nieuwe reglementen en leken dichtbij een regelboek voor ná 2007 te zijn. Inmiddels heeft de autosportfederatie echter laten weten dat de voorstellen van de teams toch niet ver genoeg gaan. De federatie kan zich wat speelruimte permitteren, want de FIA is er zeker van dat er in 2008 twaalf teams meedoen. Mogelijk moet er zelfs ’gevochten’ worden om het beschikbare aantal van twaalf plaatsen.

In een statement laat de FIA weten dat de voorstellen van de teams geen rekening houden met het reduceren van de kosten. ,,Maandag heeft de FIA een antwoord ontvangen van de in Milaan aanwezige teams. Hoewel de gesprekken constructief waren, staat er in het document eigenlijk niets nieuws. Over kostenbesparingen wordt niet gerept. Er zijn enkele nieuwe teams die in 2008 mee willen gaan doen aan het kampioenschap. Onder de voorwaarde dat de sport goedkoper wordt, de huidige teams zijn het daar volledig mee eens."

Dit zou echter niet terug te vinden zijn in het document dat zij maandag bij de FIA hebben aangeboden. ,,Daarom is de FIA nu de voor 2008 ingeleverde regels na aan het pluizen, vooral met het oog op de financiën en technologie." Naar verluidt zou de FIA door drie teams benaderd zijn die hun plannen voor deelname in 2008 bekend hebben gemaakt, zolang de sport maar goedkoper wordt.

Ferrari, Jordan/Midland en Red Bull hebben het nieuwe Concorde-verdrag inmiddels ondertekend, terwijl het slechts een kwestie van tijd lijkt voordat het Red Bull Junior-team haar handtekening zet. Met de drie nieuwe teams zou de F1 verzekerd zijn van de deelname van zeven renstallen in 2008. Bovendien doen er geruchten de ronde dat twee partijen ’van de andere kant’ binnenkort zouden kiezen voor de kant van de FIA. Dit zou betekenen dat er dan nog maar drie vrije plekken zijn voor 2008.

Mede door deze getoonde interesse is de FIA ervan overtuigd dat de F1 ook nog 2007 een sterke klasse blijft, waardoor het spel met de dwarsliggende teams hard gespeeld kan worden. ,,De FIA heeft er alle vertrouwen in dat het binnenkort de regels voor 2008 kan publiceren die garant staan voor realistische budgetten, close racing en interessante, relevante technologie. Het resultaat is een Formule 1-kampioenschap met twaalf teams, 24 coureurs en een grotere interesse van het publiek. Grote fabrikanten kunnen uiteraard gewoon meedoen en we verwachten dat er minstens drie van de partij zullen zijn. Dat is ook de plicht van de FIA, om de sport te ’mixen’. Als de overige teams toch een eigen, duurder kampioenschap willen opzetten dan zullen we hun daarin desondanks steunen, alleen is het niet de weg waar wij voor kiezen."
Bron
quote:
Jean Alesi mogelijk terug in de Formule 1

De 41-jarige Jean Alesi keert mogelijk terug in de sport waar hij zo van houdt, de Formule 1. Dat schrijft Auto Motor und Sport.

Maar niet als coureur. Het Duitse blad meldt dat de Fransman teambaas wordt, bij het B-team van McLaren-Mercedes. Althans, als het team er komt. Want op het moment is het nog geenszins zeker dat naast Red Bull, ook de ‘zilveren’ met een zogenaamd juniorteam ten tonele verschijnen. (Wel zijn de speculaties over de mogelijke rijders al in volle gang. Mercedes-protegees Lewis Hamilton en Gary Paffett worden gezien als de voornaamste kanshebbers.)

De Japanse investeringsmaatschappij ‘Direxiv’, heden ten dage al actief als sponsor in de GP2-klasse, is nog in onderhandeling met Ron Dennis en de zijnen. De Japanners zouden de tweede McLaren-equipe (vanaf 2007) voor vijf jaar willen bekostigen, maar eisen dan wel dat Alesi de dagelijkse leiding op zich neemt. De Fransman, met Japanse vrouw, is populair in het land van de rijzende zon.

En die interesse lijkt wederzijds. Volgens het magazine voelt Alesi zich niet op zijn gemak in de DTM – waar hij nog tot het einde van 2006 onder contract staat bij Mercedes – en denkt hij er serieus over om zijn helm aan de wilgen te hangen. De voormalig F1-coureur zou de autosport echter niet helemaal willen verlaten en positief tegenover een managementfunctie staan.
Bron
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 september 2005 @ 22:18:05 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30586506
juniorteams
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30600117
quote:
Debuut Rosberg in Japan?

Nico Rosberg zou dit jaar wel eens zijn debuut in de F1 kunnen maken. Op dit moment gaat hij aan de leiding in het GP2-kampioenschap en Williams zou hem, na goede testresultaten, een kans willen geven zich te bewijzen.

Na eerst een crash in Monza tijdens een test en daarna een verkeersongeluk, is het seizoen vrijwel zeker voorbij voor Nick Heidfeld. In Monza en Spa verving Antonio Pizzonia hem en naar alle waarschijnlijkheid mag hij ook nog racen in zijn eigen land Brazilië. Maar wie daarna de teamgenoot wordt van Mark Webber, is nog niet helemaal duidelijk.

Williams wil nog niets kwijt over de geruchten. "Het is niet duidelijk hoe het precies met Nick gaat," vertelde een woordvoerder aan ITV. "Ik denk dat het nog niet nodig is om te speculeren wie er gaat rijden in Japan en China, aangezien we nog niet eens een coureur hebben vastgesteld voor de volgende race in Brazilië."
Bron
pi_30600177
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:52 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
lekker speculatief. geloof er niet veel van. Pizzonia is niet voor niets 3e rijder en doet het helemaal niet zo slecht.
V10
pi_30600355
Waarom houden ze maximaal vast aan 12 teams (24 rijders) Vroeger stonden er toch ook 26 auto's op de grid.
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:55 schreef M5 het volgende:
lekker speculatief. geloof er niet veel van. Pizzonia is niet voor niets 3e rijder en doet het helemaal niet zo slecht.
Na afgelopen zondag kan daar een goeie discussie over gevoerd worden
Where facts are few, experts are many.
pi_30600480
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:02 schreef Atreidez het volgende:
Waarom houden ze maximaal vast aan 12 teams (24 rijders) Vroeger stonden er toch ook 26 auto's op de grid.
[..]

Na afgelopen zondag kan daar een goeie discussie over gevoerd worden
dat vind ik zo zielig, iemand maakt en fout en direct staat ie ter discussie. fouten gebeuren.
V10
  donderdag 15 september 2005 @ 16:24:50 #78
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30605520
Niet echt een formule 1 nieuwtje, maar het betreft hier wel de ex-toyota testcoureur Ryan Briscoe. Ik weet niet of het al ergens staat op fok en de meesten zullen het al gezien hebben bij RTL Autosport, maar nog een keer omdat hij zo indrukwekkend is:

De crash van Ryan Briscoe op Chicagoland vorige week:









pff wat gaat dat hard!

Ohjah... hij kwam er vanaf met een gebroken sleutelbeen en gekneusde long
pi_30606194
Jezus..wat een dreun. Hij ging er vorig jaar toch ook akelig hard af in Eau Rouge?
Calmer than you are
  donderdag 15 september 2005 @ 16:50:31 #80
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30606301
en de andere coureur?
pi_30606646
Blijkbaar ook niets mee aan het handje....

...hier in ieder geval een film van de race.

Let wel...zo'n 300 Mb. Zal kijken of ik ergens een linkje vind van enkel de crash..
Calmer than you are
  donderdag 15 september 2005 @ 17:20:34 #82
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30607380
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jezus..wat een dreun. Hij ging er vorig jaar toch ook akelig hard af in Eau Rouge?
Als ik het me goed herinner dook hij toen voor de Eau Rouge rechts de muur in en stuiterde toen verder door de Eau Rouge.

thx voor de link
pi_30609058
dat was echt een gruwelijke crash van briscoe
pi_30610014
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Niet echt een formule 1 nieuwtje, maar het betreft hier wel de ex-toyota testcoureur Ryan Briscoe. Ik weet niet of het al ergens staat op fok en de meesten zullen het al gezien hebben bij RTL Autosport, maar nog een keer omdat hij zo indrukwekkend is:

De crash van Ryan Briscoe op Chicagoland vorige week:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

pff wat gaat dat hard!

Ohjah... hij kwam er vanaf met een gebroken sleutelbeen en gekneusde long
en bij de F1 zeuren ze dat de auto's te hard gaan en maar een 2.4l v8 moeten krijgen
V10
pi_30626812
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Mooi relaas en duidelijk geschreven, ook over MS, Wendlinger en Frentzen in de sportscars.

Maar goed, ik ben geen grote fan van Albers en zijn rijkunsten compenseren zijn ijdele voorkomen totaal niet. Albers is natuurlijk al jaren ah proberen om in de F1 te komen en nu het hem gelukt is voelt ie zich het mannetje imo. Zijn reactie in Rotterdam, waarin in 5 keer moet zeggen dat zijn helm van 20000 euro in het publiek heeft gegooid, spreekt natuurlijk boekdelen. Het is allemaal te gemaakt en ik vind dat een F1 coureur zich daar niet mee bezig moet houden.
Doornbos staat gewoon echt te genieten van wat ie doet en dat mis ik bij Albers. Hij is teveel bezig zich op randzaken van F1 te richten en dat bedoel ik met de opmerking richting Lodewijk V; die wil Albers alleen hypen in F1 om zo weer werk voor zijn noodlijdende TCC-bedrijf te vergaren. Zelfs medewerkers van zijn bedrijfje versloegen Albers een paar jaar terug naar op de kartbaan; dat kun je je m.i. niet permitteren als je F1 coureur bent.

Doornbos daarentegen reed vorig jaar hele goede solide races in zijn F3000 seizoen als teamgenoot van Liuzzi en stond ineens in een Jordan als testcoureur. Die Jordan rit was zijn eerste contact met een F1 auto en daar raakte hij totaal niet van in paniek. Rustig aanpakken en steeds sneller gaan. Dat ie in vanaf zijn tweede race Albers outqualified (behalve in Turkije vanwege de problemen bij Doornbos) en ook in de race al regelmatig sneller is spreekt boekdelen, zeker gezien het feit dat Albers al het hele seizoen in de Minardi rijdt (goed, de nieuwe pas vanaf Imola but who's counting?). Jammer dat veel mensen die prestaties niet op waarde kunnen schatten, want blijkbaar wordt CA nog steeds als de snellere gezien. Ik ben het daar niet mee eens.

Albers is getalenteerd maar niet zo getalenteerd als Doornbos. Albers is gedreven maar die drive richt zich teveel op randzaken en ijdele vertoning in F1. Just my two cents...
Ik ben het helemaal met je eens. Als ik doornbos zie praten over een race straalt het race genot er gewoon van af. Daarnaast zie vind ik dat Doornbos nu al technisch beter is dan Albers. Dus wordt tijd voor em om bij een grote team te gana racen!
pi_30629223
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Blijkbaar ook niets mee aan het handje....

...hier in ieder geval een film van de race.

Let wel...zo'n 300 Mb. Zal kijken of ik ergens een linkje vind van enkel de crash..
Hiero:
http://www.stuntcook.com/index.php?p=f&i=10559
pi_30631365
quote:
Heidfeld naar BMW

Nick Heidfeld rijdt vanaf volgend seizoen voor BMW. De Duitser tekende een driejarig contract. Het slecht bewaarde geheim is nu officieel, waarmee de eerste plaats bij het nieuwe BMW-team vergeven is.

De van een ongeluk herstellende Heidfeld is tevreden met zijn contract. "Ik verheug me er erg op," vertelde hij. "Dit is eigenlijk een grote droom die uitkomt. Ik heb van 2001 tot 2003 voor Sauber gereden en dit jaar heb ik met BMW mogen samenwerken. Natuurlijk hoeven we geen wonderen te verwachten in 2006, maar ik verwacht wel dat het team later succesvol gaat zijn."

De directeur van BMW Motorsport, Mario Theissen, is ook te spreken over de deal. "Voor ons breekt een nieuwe tijd in de F1 aan. We zijn heel blij dat Nick bij ons komt rijden. Hij kent Hinwil (waar de Sauber-fabriek staat) en München (thuisbasis van BMW) al en ook de mensen die er werken zijn niet vreemd voor hem."

BMW neemt vanaf januari Sauber over.
Bron

Er gaan ook geruchten dat Allianz als sponsor gaat vertrekken bij Williams.
quote:
Negen constructeurstitels en zeven rijderstitels prijken er na meer dan vijfhonderd Grand Prix’ op de palmares van de Williams-renstal. Maar de wolken boven het team zijn nog nooit zo donker geweest als vandaag de dag. Niet alleen vertrekt BMW als motorleverancier en verliest het team Hewlett Packard als grote sponsor, ook van het Duitse Allianz lijkt het aanblijven lang niet zeker. Al enige tijd gaan er hardnekkige geruchten dat de sponsor volgend seizoen op de BMW-bolide te zien zal zijn.
Bron

[ Bericht 25% gewijzigd door ElmarO op 16-09-2005 12:14:43 ]
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:49:01 #88
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30639376
Niet echt een verassing dat Allianz als Duitse sponsor graag meegaat naar BMW, maar voor Williams ziet het sponsorplaatje er niet zo gaaf uit voor volgend jaar.
HP weg, Allianz mogelijk weg... misschien dat Budweiser titelsponsor wil worden
pi_30639515
ik denk dat met williams hetzelfde gaat gebeuren als met jordan gebeurt is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 september 2005 @ 16:55:09 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30639596
Frank Williams moet zich nu toch een beetje zorgen beginnen maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30641169
Williams komt er wel. Cosworth is geen slecht bedrijf en het team heeft genoeg naamsbekendheid om wat grote sponsors aan te trekken.
V10
pi_30641572
Ik denk dat Williams volgend jaar gaat verrassen. Verwacht zelfs dat Williams ook verrast is dat seizoen, je wilt niet weten hoeveel voorsprong ze hebben met die Cosworth V8!! Als de aero goed is kunnen ze weer in de top 3 meedraaien. (mijn verwachting)
pi_30642331
ja volgend seizoen kan nog wel goed gaan maar daarna.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:19:53 #94
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_30669920
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron

Er gaan ook geruchten dat Allianz als sponsor gaat vertrekken bij Williams.
[..]

Bron
Hey ElmarO, had je mijn mailtje nog gekregen ?
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_30670033
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:19 schreef jozef444 het volgende:

[..]

Hey ElmarO, had je mijn mailtje nog gekregen ?
Heb ik inderdaad nog gekregen, maar ik denk niet dat ik er de tijd voor heb in verband met school. Was al van plan om je er over terug te mailen.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:26:34 #96
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_30670065
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:25 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Heb ik inderdaad nog gekregen, maar ik denk niet dat ik er de tijd voor heb in verband met school. Was al van plan om je er over terug te mailen.
is goed, als je t ooit eens wil uitproberen dan heb je men mailadres jammer dat je nu waarschijnlijk te weinig tijd hebt maar school gaat wel voor
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_30670149
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:26 schreef jozef444 het volgende:

[..]

is goed, als je t ooit eens wil uitproberen dan heb je men mailadres jammer dat je nu waarschijnlijk te weinig tijd hebt maar school gaat wel voor
Is goed. Is inderdaad wel jammer, want het leek me wel leuk om te doen.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:34:56 #98
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_30670253
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Is goed. Is inderdaad wel jammer, want het leek me wel leuk om te doen.
heb je even bij msn gezet voor we dit topic fijn gaan verbaggeren
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:44:30 #99
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30679168
CA is nog lang niet zeker over een kontrakt bij Midland; Anthony Davidson lijkt zeker van een stoeltje. De rest staat nog open.

Wat RedBull met (voorheen) Minardi gaat doen, is ook niet duidelijk. Bernie Ecclestone stuurt aan op twee Amerikaanse rijders. Het schijnt dat 'm dat wel majorbucks mag kosten... ( ).
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30682368
klien misschien naar bmw? http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=11672_0_2_0_C
kan liuzzi naar red bull team en red bull light met 2 amerikaanse rijders.
wie gaat er bij bar naast barrichello rijden?
  zondag 18 september 2005 @ 00:47:32 #101
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30684180
Heidfeld gaat voor zeker naar BMW.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')