quote:Toyota confirms tyre switch rumours
Toyota has issued a statement this afternoon confirming rumours in the paddock that it is planning to switch from Michelin to Bridgestone for the 2006 season. "Following recent press speculation, Panasonic Toyota Racing wishes to clarify the situation regarding its tyre supply," the statement began.
"Toyota can confirm that it is in advanced negotiations with Bridgestone over tyre supply for its Formula One team in 2006 but no agreement has been signed. The decision to consider a switch of tyre supplier has been made by Toyota."
Definitief rond dus..quote:Red Bull buys Minardi
Today, at the Spa-Francorchamps circuit, an agreement was reached whereby, from 1st November 2005, Red Bull will take over all the company shares of the Minardi Formula 1 team and will be responsible for running the team. Red Bull will therefore run two Formula 1 teams from the start of the 2006 season onwards.
The second team will be positioned as a "Rookie Team" and this and the current Red Bull Racing will operate independently of one another and compete against one another on the track.
A team statement explained that "The main reasons for Red Bull deciding to enter a second team starting in the 2006 Formula 1 World Championship are:
1. Red Bull has more talented drivers than it has available cockpits. This meant there were only two ways of helping up-coming drivers: either place them in other teams or to increase the number of cockpits available to us. After much careful thought, Red Bull decided to go with the second of these options.
2. Looking at the current state of Formula 1 we feel that the second team will be able to maintain its current assets while also being able to generate its own income in the future, in order to become almost selffinancing.
3. This acquisition also means that Red Bull now has a second vote in any matters raised regarding the future of Formula 1. At the moment, no decisions have been taken as regards the name of the team, its management nor its drivers."
En het zal denk ik ook meespelen dat Bridgestone Japans is.quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:21 schreef Chepke het volgende:
Wat betreft de banden: Bridgetone blijft binnekort over als enige bandenleverancier en daar wilt toyota al op voorbereid zijn ivm het ontwikkelen van de auto.
Bronquote:Bridgestone bevestigt overeenkomst met Williams
Bridgestone heeft bevestigd dat vanaf 2006 het Britse team van Williams gebruik zal maken van het Japanse rubber. De overeenkomst is voor meerdere jaren getekend. In 1999 en 2000 reed Williams destijds al op het Japanse rubber voordat het in 2001 tot heden op Michelin reed.
Uiteraard was Hiroshi Yasukawa, directeur van Bridgestone motorsport, blij in zijn eerste reactie dat Williams terug is bij de Japanse bandenfirma: "Ik bevestig hierbij met groot genoegen dat Williams en Bridgestone een samenwerkingsverband hebben afgesloten, dat na het einde van dit seizoen in zal gaan."
"Williams is een van de meest ervaren en gerespecteerde teams in de Formule 1. Ik wil bij deze gelegenheid gebruik maken om Sir Frank Williams te bedanken voor zijn vertrouwen in de technologische capaciteiten van Bridgestone."
Bronquote:Red Bull verlengt contract met Michelin
Het team van Red Bull heeft vandaag, buiten de overname van het team van Minardi, bekend gemaakt dat men aankomend seizoen wederom gebruik zal maken van de banden van Michelin. Dit is best opmerkelijk te noemen, aangezien het team in 2006 gebruik zal maken van de motoren van Ferrari, die actief zijn op he rubber van de Japanse concurrent Bridgestone.
Bij de overstap van Cosworth-motoren naar de krachtbronnen van het Italiaanse merk liet sportief directeur Christian Horner weten er alles aan te doen om de samenwerking met Ferrari zo goed mogelijk te laten verlopen. Men ging er snel van uit dat Red Bull, net als Williams vandaag bekend maakte, over zou stappen naar de banden van Bridgestone, maar niets is echter minder waar zo blijkt nu. Horner liet namelijk weten erg blij te zijn met het verlengen van de overeenkomst:
“We zijn blij dat we onze overeenkomst met Michelin hebben kunnen verlengen voor het seizoen van 2006, wat een logische stap is in ons totaalpakket voor volgend jaar. De blijvende ontwikkeling bij Michelin is zeer indrukwekkend te noemen en de professionele aanpak van de nieuwe reglementen betreffende de banden heeft ervoor gezorgd dat we dit besluit hebben genomen.” De Franse sportsdirecteur van Michelin, Pierre Dupasquier, voegde hier nog aan toe: “We zijn extreem blij om verder te mogen werken met een partner als Red Bull. Ze hebben dit jaar laten zien zeer competitief te zijn en ik twijfel er niet aan dat 2006 nog beter zal worden.”
quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:29 schreef Zaphod82 het volgende:
Waar haalt Red-Bull dat geld toch allemaal vandaan, toch niet zeker alleen uit de verkoop van hun drankjes? Straks 2 teams in de F1, en ook nog een paar teams in lagere klasses, sponsoring van de Air Race Series, het lijkt wel niet op te kunnen bij de rooie stier.
Ik vind het persoonlijk een erg slimme strategie, die perfect aansluit op hun product.quote:The company's nontraditional marketing has paid off: More than a billion cans of Red Bull are consumed each year, according to the company. The drink's global popularity has surged quickly. It now captures about 70 percent of the worldwide energy drink market, according to Hoover's Inc., an information database of the world's top businesses.
Red Bull spends relatively little on traditional print and TV advertising, instead relying on sponsorships of extreme sports or giving away samples at local events.
Bronquote:Stopt Michelin aan het einde van 2006?
Michelin heeft gewaarschuwd dat ze aan het einde van volgend jaar misschien uit de Formule 1 stappen als de FIA haar plannen om nog maar één bandenleverancier te behouden, voortzet. De voorzitter van Michelin, Edouard Michelin, heeft dit gedurende een persconferentie op de zaterdag van de Grand Prix van België bekend gemaakt.
De FIA is van plan vanaf het seizoen van 2008 met nog maar één bandenleverancier verder te gaan. Michelin liet weten dat de kans groot is dat de bandenleverancier eerder stopt als de FIA haar plannen door zet: “Als de regels op dit vlak aan banden worden gelegd, dan zal Michelin het serieus overwegen om zich terug te trekken uit de competitie van de Formule 1. We zouden ons in 2008 terugtrekken, maar wat dacht u van vóór het begin van 2007? We zullen het zeer nauwkeurig overdenken en de situatie bespreken met onze klanten, de teams.”
Gedurende het weekend van de Italiaanse Grand Prix kwam de Franse leverancier al met het bericht dat ze van mening waren dat het doel wat de FIA wilt bereiken met de enige bandenleverancier, ook bereikt kan worden met een bandenoorlog. Men heeft nog geen antwoord gehad en vraagt nu om een ontmoeting: “We willen graag dat de FIA uitlegt geeft waarom de regel van één bandenleverancier komt. We hebben een gelimiteerd vertrouwen in de transparantie en de regelgeving van de FIA. Soms vragen we ons af of er iets mis is met het winnen bij eerlijke omstandigheden. We willen graag nuttige vragen opwekken.”
Ze zullen allebei op zoek moeten naar een nieuw zitje voor 2006.quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:26 schreef McCarthy het volgende:
benieuwt wat er met albers & doorenbos gaat gebeuren
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:35 schreef Atreidez het volgende:
Dag MichelinHoe eerder hoe beter, weten we tenminste welke auto echt het snelste is..
Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.quote:Op zondag 11 september 2005 10:58 schreef PirE het volgende:
Je kan Michelin niet de schuld geven van de onkunde bij Bridgestone om een snelle band te maken. Michelin zit op het randje en dat gaat weleens mis, maar de band zelf is gewoon veel sneller dan die Bridgestone dingen.
Ik opzich ook. Maar dan moeten ze wel het bandentesten etc verbieden. Laat de FIA maar weer gewoon ieder team een bepaald aantal sets banden leveren per raceweekend. En dan dus allemaal dezelfde banden.quote:Op zondag 11 september 2005 11:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het kan me echt niet schelen welke fabrikant er vertrekt, als er maar 1 gaat. Je hoort mij niemand ergens de schuld van geven, maar t feit dat er zoveel verschil tussen de auto's bestaat doordat er 2 fabrikanten zijn is me al een aantal jaren een doorn in het oog, dus ik zie er graag eentje vertrekken.
Bronquote:Heidfeld voor rest van seizoen uitgeschakeld?
Nick Heidfeld heeft vandaag een ongeluk gehad met zijn crossfiets, waardoor hij wellicht voor de rest van het seizoen is uitgeschakeld. De Duitser zat de Grand Prix van België thuis uit nadat hij twee weken geleden een zware crash meemaakte gedurende een testsessie op het circuit van Monza. Hierdoor miste de coureur van Williams ook al de Italiaanse Grand Prix.
Nu lijkt het er echter op dat ook de laatste races van het seizoen niet zullen worden verreden met Quick Nick. Bij het ongeluk werd hij geraakt door een motor en zou hij een scheur in zijn schouderblad op hebben gelopen. De teamgenoot van Mark Webber werd verzocht zijn conditie op peil te houden, wat verklaard waarom hij een stuk wilde gaan fietsen. Zijn manager zou het team echter hebben verteld over het ongeluk, waarna de Engelsen liet weten te wachten op verder nieuws om te kijken of ze hun coureur voor de rest van het seizoen moeten missen.
Juan Pablo Montoya maakte eerder dit seizoen een soortgelijk ongeluk mee na een potje tennis. Na twee races afwezigheid kwam hij terug gedurende de Grand Prix van Spanje. De Colombiaan gaf achteraf zelf aan dat het te vroeg was. Inmiddels heeft het team van Williams bevestigd dat de testcoureurs Antonio Pizzonia en Nico Rosberg deze week op het circuit van Silverstone zullen testen, waar men de terugkeer van Nick Heidfeld ook gepland had. Mocht Heidfeld niet in staat zijn de laatste drie races te rijden, dan is de kans aanzienlijk dat Jungle Boy, die ook in Italië en België de vervanger was, de laatste drie races zal rijden.
Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.quote:Op zondag 11 september 2005 19:17 schreef HPoi het volgende:
Duitse media berichtten al dat Heidfeld ZEKER NIET gaat racen in Brazil. Heidfeld heeft naar eigen zeggen zelf schuld aan het ongeval. Door een moment onoplettentheid raakte hij met zijn fiets in botsing met een motorrijder.
Bron
Toch raar, zou het niet in scene gezet zijn. Heidfeld mag misschien niet racen voor Williams ivm BMW enzo?
Heidfeld out of action!quote:Op zondag 11 september 2005 19:44 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik zat ook aan een smerig politiek spelletje te denken, maar dat is hier volgens mij toch niet echt aan de orde.
Nee, hij gaat winnen voor zijn thuispubliek.quote:Op zondag 11 september 2005 21:51 schreef Giem het volgende:
Nog langer die Pizzonia flikker in die auto.. gaat hij de volgende race Alonso of Fisi er uit rijden als compensatie![]()
Bron? (m.a.w. hou het een beetje zinvol ipv met lokaas te strooien)quote:Op maandag 12 september 2005 11:06 schreef HPoi het volgende:
Ik heb nieuws voor jullie: Alonso wordt dit seizoen Wereldkampioen!(denk je nou echt dat Kimi dat nog kan worden? No way!
)
Nouja, veel kans heeft Kimi niet meer en tis toch voor 75% zeker dat Alonso in Brazil WK wordt.quote:Op maandag 12 september 2005 11:09 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Bron? (m.a.w. hou het een beetje zinvol ipv met lokaas te strooien)
Nee, Albers heeft een voorcontract getekend. Tenminste volgens het AD en vele sites.quote:Op maandag 12 september 2005 12:06 schreef rubbereend het volgende:
http://sport.fok.nl/sport/nieuws/17930
Albers dus naar Midland
Zo'n zelfde contract als Doornbos had getekend bij Midland?quote:Op maandag 12 september 2005 12:24 schreef kriele het volgende:
[..]
Nee, Albers heeft een voorcontract getekend. Tenminste volgens het AD en vele sites.
Doornbos heeft toch nooit iets getekend? Hij kon tekenen maar stelde dat uit?quote:Op maandag 12 september 2005 12:55 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Zo'n zelfde contract als Doornbos had getekend bij Midland?
k denk dat hij geluk heeft als hij mag gaan testrijden en anders maar met RFH naar Le Mansquote:Op maandag 12 september 2005 13:24 schreef Atreidez het volgende:
Ik had begrepen dat Doornbos een pre (concept)contract had bij Midland om te racen in 2006? Nahja, t komt iig in de buurt.. Vraag me af of hij ook daadwerkelijk er gaat racen
Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.quote:Op maandag 12 september 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:
Doornbos heeft op mij nog geen grote indruk gemaakt, het is een aardige jongen dat wel, maar dat interesseert me niet. Albers heeft de ultieme drive en absoluut talent. Nu maar hopen dat Midland volgend jaar mee kan komen. Minardi kon wel eens flink vooruitschieten met de 2005 auto's van RBR!
k denk dat er volgend jaar bij midland nog al wat te gebeuren staat, iig een hele stapvoorwaardsquote:Op maandag 12 september 2005 19:47 schreef NoXxa het volgende:
Albers naar Midland.. van de regen in de drup? Of zou het wat gaan worden..
Hoop zo dat Doornbos een goede plek weet te bemachtigen.
Werd inderdaad door Olav Mol gesuggereerd. Ben benieuwd waar hij precies gaat racen.quote:Op maandag 12 september 2005 19:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heikki Kovalainen!!!!
Ik hoop dat hij volgend jaar rijdt... werd er niet gesuggereerd dat het misschien zo kan zijn dat hij volgend jaar het zitje van Fisi overneemt?
Oh? ik ben daar nog niet zo zeker van. Minardi krijgt een financiële injectie van Red Bull en ik moet nog maar zien hoe het straks met Jordan gaat. Want welke veranderingen ondergaat Jordan, toch in grote lijnen alleen een verandering van naam? Dezelfde idioten die nu aan het roer staan zien we daar waarschijnlijk ook weer terug, m.u.v. het rijdersduo (godzijdank)quote:Op maandag 12 september 2005 20:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
k denk dat er volgend jaar bij midland nog al wat te gebeuren staat, iig een hele stapvoorwaards
ja maar Minardi is natuurlijk geen optie meer voor volgend jaar. Midland heeft dit jaar nauwelijks wat aan de wagen gedaan. ze zijn gewoon al bezig met de wagen van volgend jaar.quote:Op maandag 12 september 2005 22:11 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Oh? ik ben daar nog niet zo zeker van. Minardi krijgt een financiële injectie van Red Bull en ik moet nog maar zien hoe het straks met Jordan gaat. Want welke veranderingen ondergaat Jordan, toch in grote lijnen alleen een verandering van naam? Dezelfde idioten die nu aan het roer staan zien we daar waarschijnlijk ook weer terug, m.u.v. het rijdersduo (godzijdank)
Met de info die ik nu heb over Midland F1 (en die info is beperkt) verwacht ik geen hele stap voorwaarts.
Zou inderdaad kunnen. Maar ik denk dat Red Bull Junior met een enigszins aangepast chassis van Red Bull Racing gaat rijden. Dus ik denk dat Midland het nog moeilijk genoeg gaat krijgen.quote:Op maandag 12 september 2005 22:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja maar Minardi is natuurlijk geen optie meer voor volgend jaar. Midland heeft dit jaar nauwelijks wat aan de wagen gedaan. ze zijn gewoon al bezig met de wagen van volgend jaar.
Walter, als je iets tegen Albers persoonlijk hebt, dan heeft de discussie natuurlijk geen zin, maar als dit topic over racen gaat wil ik er toch wel wat tegen in brengen.quote:Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welk talent? Het talent dat ervoor zorgde dat hij totaal-maar-dan-ook-totaal verpletterd werd door Marc Webber in de F3000? De drive die ervoor zorgde dat hij in zijn laatste DTM-seizoen geen kampioen werd, omdat ie zich teveel richtte op de Jordan test en een mogelijk Minardi-zitje? Het eerste kun je nalezen in het F3000 seizoen; het tweede zijn de woorden van Norbert Haug himself.
Albers heeft geen talent maar een hypende manager die weinig/geen verstand van F1 heeft. Laat Albers gewoon zijn drive voortzetten in DTM want toereikender is zijn talent niet. Doornbos maakte indruk in de F3000 (Rookie of the year) en is na vijf races al up-to-par met Albers die al een poosje rondtoert met de Minardi.
helemaal mee eens, ben geen fan van hem maar hier zit wel en grote kern van waarheid inquote:Op maandag 12 september 2005 22:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Walter, als je iets tegen Albers persoonlijk hebt, dan heeft de discussie natuurlijk geen zin, maar als dit topic over racen gaat wil ik er toch wel wat tegen in brengen.
Ja, Christiaan verloor vet van Webber in zijn F3000 seizoen, maar hij werd niet verpletterd. CA had nagenoeg geen ervaring op deze circuits en de toenmalige regels (geen training etc) maakten dat tot een grote handicap. Verder had hij (na zijn cart tijd) zo goed als nooit in een single-seater gezeten, terwijl Webber daar al een paar jaar professionele ervaring in had. Hij viel dus vaak uit; maar zijn rondetijden en kwalificaties waren echt zo slecht niet (in bijv. Barcelona en Monaca was hij sneller dan Webber). Het hielp ook niet echt dat Stoddart toen dweepte met Webber en de beperkte middelen dus die kant op gingen.
Kijk, een absoluut toptalent (niet te vergelijken met Albers, Doornbos of Webber) als Schumacher heeft ook wel eens een rotjaar. Je gaat volgens mij al lang mee, dus je herinnert je vast nog wel dat Schumi ooit slaag kreeg van Frentzen en vooral van het toenmalige mega-talent Karl Wendlinger (zo treurig dat hij die crash nooit te boven gekomen is) toen ze nog samen bij Mercedes in dezelfde auto reden. Een jaartje onderdoen voor een teamgenoot is dus niet ongewoon.
Qua 'drive' is het waar dat hij het laatste jaar bij DTM niet compleet gefocussed was op dat kampioenschap. Hij wilde nu eenmaal per se naar de F1 en dat bedoel ik ook met zijn drive. Na jaren DTM wilde hij absoluut de grote stap maken en offerde zijn DTM overwinning. Dat mag je best fout vinden, maar ambitie is ambitie. Schumacher deed overigens hetzelfde toen hij zijn kans bij Jordan kreeg.
Een getalenteerde en gedreven rijder vind ik Albers zeker. Als je zin hebt in de discussie voer ik hem graag, want als gezegd ben ik van niemand 'fan', maar wil ik wel graag de jongens van de mannen scheiden in de F1. Naast de vraag of je iemand aardig vindt of niet kun je ook een meer technische discussie over rijderskwaliteiten voeren en dat boeit me wel.
Volgens mij krijgt Minardi volgend seizoen het chassis dat het Red Bull sr. team nu gebruikt heb ik ergens gelezen. Het Red Bull sr. team zelf krijgt nat. een nw. chassis.quote:Op maandag 12 september 2005 22:39 schreef Murray het volgende:
Wat voor contract heeft Albers nou dan?
Op z'n officiële site staat niks, als het echt zeker was dat 'ie volgend jaar bij Midland rijdt dan hadden ze daar toch wel wat over geschreven? En de site van Jordan is down.
Vraag mij af hoe blij Albers moet zijn met dit zitje, het zal volgend jaar waarschijnlijk het zwakste team zijn, want beide Red Bull teams zullen wel min of meer gelijkwaardige auto's krijgen?
Maar goed, een beter alternatief had Albers toch niet.
Albers was ook Duits Formule 3 kampioen. Dus wat nou geen single-seater ervaring?quote:Op maandag 12 september 2005 22:25 schreef multatuli het volgende:
Ja, Christiaan verloor vet van Webber in zijn F3000 seizoen, maar hij werd niet verpletterd. CA had nagenoeg geen ervaring op deze circuits en de toenmalige regels (geen training etc) maakten dat tot een grote handicap. Verder had hij (na zijn cart tijd) zo goed als nooit in een single-seater gezeten, terwijl Webber daar al een paar jaar professionele ervaring in had. Hij viel dus vaak uit; maar zijn rondetijden en kwalificaties waren echt zo slecht niet (in bijv. Barcelona en Monaca was hij sneller dan Webber). Het hielp ook niet echt dat Stoddart toen dweepte met Webber en de beperkte middelen dus die kant op gingen.
Mooi relaas en duidelijk geschreven, ook over MS, Wendlinger en Frentzen in de sportscars.quote:
Bronquote:De la Rosa teleurgesteld in V8
Rijden met een V8-motor valt niet mee voor Pedro de la Rosa. De testrijder van McLaren moet erg wennen aan de langzamere krachtbron. De Spanjaard testte er gisteren voor het eerst mee in Silverstone.
"Je hebt minder vermogen," vertelde hij. "Daarom is het fysiek minder zwaar. Je moet vooral niet te hard remmen, je kan dan niet meer goed accelereren. Je moet de snelheid in de bocht behouden en je rijstijl aanpassen."
De la Rosa vindt het jammer dat de F1 langzamer gaat worden. "We moeten als coureur twee dingen accepteren. Ten eerste dat het erg langzaam is. Ten tweede moeten we anders rijden. Dat tweede is makkelijk te accepteren, maar het eerste niet."
Nog een aanvulling hierop:quote:Op woensdag 14 september 2005 17:38 schreef Murray het volgende:
HP to end sponsorship of F1 racing team
Woensdag 14 september 2005, 13:30 - Less than a week after Hewlett-Packard Co. (HP) announced plans to lay off 5,900 workers in Europe, the company has decided to end its sponsorship of the BMW Williams Formula One car racing team.
http://www.webwereld.nl/articles/37277
Gaat lekker bij Williams.
Bronquote:Door het vertrek van motorleverancier BMW, die met de opkoop van Sauber een eigen team start, moest er ook op het gebied van de krachtbronnen een nieuwe partner gevonden worden. Niet veel later kwam daarom ook de bekendmaking van Cosworth, die de rol over zal nemen. Vervolgens kwam het bericht dat bandenleverancier Michelin besloot Williams te dumpen, zodat men klant moest worden bij de Japanse concurrent van Bridgestone. Tot slot is het team ook nog nauw betrokken bij Button-Gate, waarmee de veranderingen voor aankomend seizoen steeds hoger oplopen. De geruchten gaan dat HP dankzij deze ontwikkelingen heeft besloten de sponsoring stop te willen zetten.
bron is www.formule1.infoquote:Het Williams-team verliest niet enkel de steun van de Duitse autofabrikant BMW. Ook een andere belangrijke (financiële) steunpilaar verlaat de mannen uit Grove. Computergigant HP heeft vandaag bekendgemaakt na dit jaar een punt te zetten achter de samenwerking met de renstal.
HP (eerst onder de naam Compaq) was sinds 2000 een belangrijke geldschieters én IT-partner van het team. Overigens zijn niet de tegenvallende prestaties de reden van het vertrek. ,,We hebben onze doelen bereikt en het is voor HP een logisch moment om de samenwerking te beëindigen, aldus Cathy Lyons, de grote baas van de Amerikaanse firma.. ,,We wensen Williams alle succes toe komend jaar.
daar dacht ik ook. denk alleen niet dat ze helmaal aan het budget kunnen komen wat HP had voor sponsoring...quote:Op woensdag 14 september 2005 18:58 schreef M.Melandri het volgende:
Trust moet even hoofdsponsor van williams worden met CA en RD als rijders
Bronquote:FIA gaat uit van twaalf teams in ’nieuwe’ F1
Kostenbesparing, kostenbesparing en nog eens kostenbesparing. Dat is zo ongeveer het enige waar de FIA onder leiding van Max Mosley aan kan denken. En aan die toch zeer uiteenlopende criteria voldoen de door de teams voorgestelde reglementen voor 2008 niet, zo laat de autosportfederatie weten.
De FIA en de teams spraken voorafgaand aan de Grand Prix van Italië in Milaan over de nieuwe reglementen en leken dichtbij een regelboek voor ná 2007 te zijn. Inmiddels heeft de autosportfederatie echter laten weten dat de voorstellen van de teams toch niet ver genoeg gaan. De federatie kan zich wat speelruimte permitteren, want de FIA is er zeker van dat er in 2008 twaalf teams meedoen. Mogelijk moet er zelfs ’gevochten’ worden om het beschikbare aantal van twaalf plaatsen.
In een statement laat de FIA weten dat de voorstellen van de teams geen rekening houden met het reduceren van de kosten. ,,Maandag heeft de FIA een antwoord ontvangen van de in Milaan aanwezige teams. Hoewel de gesprekken constructief waren, staat er in het document eigenlijk niets nieuws. Over kostenbesparingen wordt niet gerept. Er zijn enkele nieuwe teams die in 2008 mee willen gaan doen aan het kampioenschap. Onder de voorwaarde dat de sport goedkoper wordt, de huidige teams zijn het daar volledig mee eens."
Dit zou echter niet terug te vinden zijn in het document dat zij maandag bij de FIA hebben aangeboden. ,,Daarom is de FIA nu de voor 2008 ingeleverde regels na aan het pluizen, vooral met het oog op de financiën en technologie." Naar verluidt zou de FIA door drie teams benaderd zijn die hun plannen voor deelname in 2008 bekend hebben gemaakt, zolang de sport maar goedkoper wordt.
Ferrari, Jordan/Midland en Red Bull hebben het nieuwe Concorde-verdrag inmiddels ondertekend, terwijl het slechts een kwestie van tijd lijkt voordat het Red Bull Junior-team haar handtekening zet. Met de drie nieuwe teams zou de F1 verzekerd zijn van de deelname van zeven renstallen in 2008. Bovendien doen er geruchten de ronde dat twee partijen ’van de andere kant’ binnenkort zouden kiezen voor de kant van de FIA. Dit zou betekenen dat er dan nog maar drie vrije plekken zijn voor 2008.
Mede door deze getoonde interesse is de FIA ervan overtuigd dat de F1 ook nog 2007 een sterke klasse blijft, waardoor het spel met de dwarsliggende teams hard gespeeld kan worden. ,,De FIA heeft er alle vertrouwen in dat het binnenkort de regels voor 2008 kan publiceren die garant staan voor realistische budgetten, close racing en interessante, relevante technologie. Het resultaat is een Formule 1-kampioenschap met twaalf teams, 24 coureurs en een grotere interesse van het publiek. Grote fabrikanten kunnen uiteraard gewoon meedoen en we verwachten dat er minstens drie van de partij zullen zijn. Dat is ook de plicht van de FIA, om de sport te ’mixen’. Als de overige teams toch een eigen, duurder kampioenschap willen opzetten dan zullen we hun daarin desondanks steunen, alleen is het niet de weg waar wij voor kiezen."
Bronquote:Jean Alesi mogelijk terug in de Formule 1
De 41-jarige Jean Alesi keert mogelijk terug in de sport waar hij zo van houdt, de Formule 1. Dat schrijft Auto Motor und Sport.
Maar niet als coureur. Het Duitse blad meldt dat de Fransman teambaas wordt, bij het B-team van McLaren-Mercedes. Althans, als het team er komt. Want op het moment is het nog geenszins zeker dat naast Red Bull, ook de ‘zilveren’ met een zogenaamd juniorteam ten tonele verschijnen. (Wel zijn de speculaties over de mogelijke rijders al in volle gang. Mercedes-protegees Lewis Hamilton en Gary Paffett worden gezien als de voornaamste kanshebbers.)
De Japanse investeringsmaatschappij ‘Direxiv’, heden ten dage al actief als sponsor in de GP2-klasse, is nog in onderhandeling met Ron Dennis en de zijnen. De Japanners zouden de tweede McLaren-equipe (vanaf 2007) voor vijf jaar willen bekostigen, maar eisen dan wel dat Alesi de dagelijkse leiding op zich neemt. De Fransman, met Japanse vrouw, is populair in het land van de rijzende zon.
En die interesse lijkt wederzijds. Volgens het magazine voelt Alesi zich niet op zijn gemak in de DTM – waar hij nog tot het einde van 2006 onder contract staat bij Mercedes – en denkt hij er serieus over om zijn helm aan de wilgen te hangen. De voormalig F1-coureur zou de autosport echter niet helemaal willen verlaten en positief tegenover een managementfunctie staan.
Bronquote:Debuut Rosberg in Japan?
Nico Rosberg zou dit jaar wel eens zijn debuut in de F1 kunnen maken. Op dit moment gaat hij aan de leiding in het GP2-kampioenschap en Williams zou hem, na goede testresultaten, een kans willen geven zich te bewijzen.
Na eerst een crash in Monza tijdens een test en daarna een verkeersongeluk, is het seizoen vrijwel zeker voorbij voor Nick Heidfeld. In Monza en Spa verving Antonio Pizzonia hem en naar alle waarschijnlijkheid mag hij ook nog racen in zijn eigen land Brazilië. Maar wie daarna de teamgenoot wordt van Mark Webber, is nog niet helemaal duidelijk.
Williams wil nog niets kwijt over de geruchten. "Het is niet duidelijk hoe het precies met Nick gaat," vertelde een woordvoerder aan ITV. "Ik denk dat het nog niet nodig is om te speculeren wie er gaat rijden in Japan en China, aangezien we nog niet eens een coureur hebben vastgesteld voor de volgende race in Brazilië."
lekker speculatief. geloof er niet veel van. Pizzonia is niet voor niets 3e rijder en doet het helemaal niet zo slecht.quote:
Na afgelopen zondag kan daar een goeie discussie over gevoerd wordenquote:Op donderdag 15 september 2005 12:55 schreef M5 het volgende:
lekker speculatief. geloof er niet veel van. Pizzonia is niet voor niets 3e rijder en doet het helemaal niet zo slecht.
dat vind ik zo zielig, iemand maakt en fout en direct staat ie ter discussie. fouten gebeuren.quote:Op donderdag 15 september 2005 13:02 schreef Atreidez het volgende:
Waarom houden ze maximaal vast aan 12 teams (24 rijders)Vroeger stonden er toch ook 26 auto's op de grid.
[..]
Na afgelopen zondag kan daar een goeie discussie over gevoerd worden
Als ik het me goed herinner dook hij toen voor de Eau Rouge rechts de muur in en stuiterde toen verder door de Eau Rouge.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jezus..wat een dreun. Hij ging er vorig jaar toch ook akelig hard af in Eau Rouge?
en bij de F1 zeuren ze dat de auto's te hard gaan en maar een 2.4l v8 moeten krijgenquote:Op donderdag 15 september 2005 16:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Niet echt een formule 1 nieuwtje, maar het betreft hier wel de ex-toyota testcoureur Ryan Briscoe. Ik weet niet of het al ergens staat op fok en de meesten zullen het al gezien hebben bij RTL Autosport, maar nog een keer omdat hij zo indrukwekkend is:
De crash van Ryan Briscoe op Chicagoland vorige week:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
pff wat gaat dat hard!
Ohjah... hij kwam er vanaf met een gebroken sleutelbeen en gekneusde long![]()
Ik ben het helemaal met je eens. Als ik doornbos zie praten over een race straalt het race genot er gewoon van af. Daarnaast zie vind ik dat Doornbos nu al technisch beter is dan Albers. Dus wordt tijd voor em om bij een grote team te gana racen!quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mooi relaas en duidelijk geschreven, ook over MS, Wendlinger en Frentzen in de sportscars.
Maar goed, ik ben geen grote fan van Albers en zijn rijkunsten compenseren zijn ijdele voorkomen totaal niet. Albers is natuurlijk al jaren ah proberen om in de F1 te komen en nu het hem gelukt is voelt ie zich het mannetje imo. Zijn reactie in Rotterdam, waarin in 5 keer moet zeggen dat zijn helm van 20000 euro in het publiek heeft gegooid, spreekt natuurlijk boekdelen. Het is allemaal te gemaakt en ik vind dat een F1 coureur zich daar niet mee bezig moet houden.
Doornbos staat gewoon echt te genieten van wat ie doet en dat mis ik bij Albers. Hij is teveel bezig zich op randzaken van F1 te richten en dat bedoel ik met de opmerking richting Lodewijk V; die wil Albers alleen hypen in F1 om zo weer werk voor zijn noodlijdende TCC-bedrijf te vergaren. Zelfs medewerkers van zijn bedrijfje versloegen Albers een paar jaar terug naar op de kartbaan; dat kun je je m.i. niet permitteren als je F1 coureur bent.
Doornbos daarentegen reed vorig jaar hele goede solide races in zijn F3000 seizoen als teamgenoot van Liuzzi en stond ineens in een Jordan als testcoureur. Die Jordan rit was zijn eerste contact met een F1 auto en daar raakte hij totaal niet van in paniek. Rustig aanpakken en steeds sneller gaan. Dat ie in vanaf zijn tweede race Albers outqualified (behalve in Turkije vanwege de problemen bij Doornbos) en ook in de race al regelmatig sneller is spreekt boekdelen, zeker gezien het feit dat Albers al het hele seizoen in de Minardi rijdt (goed, de nieuwe pas vanaf Imola but who's counting?). Jammer dat veel mensen die prestaties niet op waarde kunnen schatten, want blijkbaar wordt CA nog steeds als de snellere gezien. Ik ben het daar niet mee eens.
Albers is getalenteerd maar niet zo getalenteerd als Doornbos. Albers is gedreven maar die drive richt zich teveel op randzaken en ijdele vertoning in F1. Just my two cents...
Hiero:quote:Op donderdag 15 september 2005 16:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Blijkbaar ook niets mee aan het handje....
...hier in ieder geval een film van de race.
Let wel...zo'n 300 Mb. Zal kijken of ik ergens een linkje vind van enkel de crash..
Bronquote:Heidfeld naar BMW
Nick Heidfeld rijdt vanaf volgend seizoen voor BMW. De Duitser tekende een driejarig contract. Het slecht bewaarde geheim is nu officieel, waarmee de eerste plaats bij het nieuwe BMW-team vergeven is.
De van een ongeluk herstellende Heidfeld is tevreden met zijn contract. "Ik verheug me er erg op," vertelde hij. "Dit is eigenlijk een grote droom die uitkomt. Ik heb van 2001 tot 2003 voor Sauber gereden en dit jaar heb ik met BMW mogen samenwerken. Natuurlijk hoeven we geen wonderen te verwachten in 2006, maar ik verwacht wel dat het team later succesvol gaat zijn."
De directeur van BMW Motorsport, Mario Theissen, is ook te spreken over de deal. "Voor ons breekt een nieuwe tijd in de F1 aan. We zijn heel blij dat Nick bij ons komt rijden. Hij kent Hinwil (waar de Sauber-fabriek staat) en München (thuisbasis van BMW) al en ook de mensen die er werken zijn niet vreemd voor hem."
BMW neemt vanaf januari Sauber over.
Bronquote:Negen constructeurstitels en zeven rijderstitels prijken er na meer dan vijfhonderd Grand Prix’ op de palmares van de Williams-renstal. Maar de wolken boven het team zijn nog nooit zo donker geweest als vandaag de dag. Niet alleen vertrekt BMW als motorleverancier en verliest het team Hewlett Packard als grote sponsor, ook van het Duitse Allianz lijkt het aanblijven lang niet zeker. Al enige tijd gaan er hardnekkige geruchten dat de sponsor volgend seizoen op de BMW-bolide te zien zal zijn.
Hey ElmarO, had je mijn mailtje nog gekregen ?quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
Er gaan ook geruchten dat Allianz als sponsor gaat vertrekken bij Williams.
[..]
Bron
Heb ik inderdaad nog gekregen, maar ik denk niet dat ik er de tijd voor heb in verband met school. Was al van plan om je er over terug te mailen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:19 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Hey ElmarO, had je mijn mailtje nog gekregen ?
is goed, als je t ooit eens wil uitproberen dan heb je men mailadresquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad nog gekregen, maar ik denk niet dat ik er de tijd voor heb in verband met school. Was al van plan om je er over terug te mailen.
Is goed.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:26 schreef jozef444 het volgende:
[..]
is goed, als je t ooit eens wil uitproberen dan heb je men mailadresjammer dat je nu waarschijnlijk te weinig tijd hebt
maar school gaat wel voor
heb je even bij msn gezet voor we dit topic fijn gaan verbaggerenquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is goed.Is inderdaad wel jammer, want het leek me wel leuk om te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |