Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 23 zijn:
* Veteranendag krijgt primeur in Den Haag
* Andere Overheid krijgt gestalte
* NRF op de logistieke toer in Noorwegen
* Mariniers op zoek naar nieuwe radio
* Wielrenner Alberts pakt de 'bergprijs's
Briljant trouwens hoeveel mensen wel een mening hebben, maar geen flauw idee waar het over gaat.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
op de frontpage stond gisteren het nieuws dat een eurofighter 2 f15 had neergeschoten tijden een onverwachte oefening
hier dus
Eurofighter 'wint' van Amerikaanse F15's
Dat is de Hr.Ms. Tromp.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:20 schreef HarigeKerel het volgende:
[[url=http://img51.echo.cx/img51/9620/img05242vs.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img51.echo.cx/img51/4858/img05256at.jpg]afbeelding][/URL]
Net gemaakt op de Jan Schaefertbrug (ofzo) in Adam
Weet iemand wel en wat voor een bootje dit is? waarom zou die in Adam liggen?
Ohja mocht 1 van die agenten die op die brug stonden dit lezen: fok jullie!![]()
Nog zoiets ja.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:25 schreef RonaldV het volgende:
Amerikaans spionagevliegtuig neergestort
Namen worden ook wel eens opnieuw gebruikt, "De Zeven Provinciën" was de naam van het schip van Michiel Adriaanszoon De Ruyter. honderden jaren terug, en wordt nog steeds gebruikt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:05 schreef Xenwolfie het volgende:
Huh de Tromp? Ik dacht dat dat ding in de 2de wereld oorlog naar de zeebodem werd gedegradeerd, dat zal dan wel een andere boot geweest zijn.
Tradities, waarvan een aantal ook nog eens bij Koninklijk Besluit zijn vastgelegd.quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:09 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Namen worden ook wel eens opnieuw gebruikt, "De Zeven Provinciën" was de naam van het schip van Michiel Adriaanszoon De Ruyter. honderden jaren terug, en wordt nog steeds gebruikt.
Er moet bijvoorbeeld ten alle tijde een marineschip zijn die de naam "Van Speijk" draagt, geen idee waarom maar ze houden zich er wel aan. Toen het oude Leander fregat Van Speijk verkocht werd werd een uit dienst gestelde mijnenveger tijdelijk "Van Speijk" genoemd om het gat op te vullen.
ik dacht dat die niet meer vlogen eerlijkgezegdquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:25 schreef RonaldV het volgende:
Amerikaans spionagevliegtuig neergestort
Ik neem aan dat je de XB-70 bedoelt? Die vloog eind jaren 60 en was zeer controversieel. Het ding kostte een godsvermogen, en dat in een tijd dat Vietnam een steeds groter deel van het Amerikaanse defensiebudget opvrat. Toen er uiteindelijk één crashte (de schuld van een chase-plane die er tegen aan klapte) was dat het excuus om er mee te stoppen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik dacht dat die niet meer vlogen eerlijkgezegd
even iets anders op die fighter site staat iets dat de vs begin jaren 70 een bommenwerper prototype hadden die mach 3 haalde waarom is dat geschrapt.
Ik weet dat er iets vliegt. Ik heb het in electronische vorm over de Noordzee zien blèren toen ik nog bij de luchtmacht werkte, en de SR-71 was er toen al niet meer. Mijn collega's van destijds hebben het bij andere gelegenheden ook gezien, en een paar weken geleden las ik nog iemand hier die iets gezien heeft bij Noorwegen. Of dat Aurora is/was? Ik heb geen idee. Ik weet wel dat het geen SR-71 geweest kan zijn.quote:en wie gelooft er in de aurora.
You lost me... wattequote:en fransen met een amerikaans vliegtuighad dat nooit verwacht
nu de fransen zijn toch wel het toonbeeld van een te trots volk het leger maakt daar alles in eigenland van de blikopeners tot kut tanks maar ze vliegen wel een amerikaans vrachtvliegtuigquote:
De Fransen vliegen met C-135FR (de franse uitvoering van de KC-135R), met de C-130H Hercules, de E-3F Sentry en met de E-2C. Alle vier zijn aangeschaft omdat het ontwikkelen van eigen toestellen te duur zou gaan worden voor de relatief kleine series die gebruikt zouden gaan worden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu de fransen zijn toch wel het toonbeeld van een te trots volk het leger maakt daar alles in eigenland van de blikopeners tot kut tanks maar ze vliegen wel een amerikaans vrachtvliegtuig![]()
Het gaat beginnen.quote:OVER VIRGINIA -- Lt. Col. James Hecker flies over Fort Monroe before delivering the first operational F/A-22 Raptor to its permanent home at Langley Air Force Base, Va., on May 12. This is the first of 26 Raptors to be delivered to the 27th Fighter Squadron. The Raptor program is managed by the F/A-22 System Program Office at Wright-Patterson AFB, Ohio. Colonel Hecker is the squadron's commander. (U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Ben Bloker)
De opkomst van ICBM'S was toch ook een van de redenen?quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de XB-70 bedoelt? Die vloog eind jaren 60 en was zeer controversieel. Het ding kostte een godsvermogen, en dat in een tijd dat Vietnam een steeds groter deel van het Amerikaanse defensiebudget opvrat. Toen er uiteindelijk één crashte (de schuld van een chase-plane die er tegen aan klapte) was dat het excuus om er mee te stoppen.
Als ik me niet vergis werden de laatste ICBMs ontwikkeld om de buitenspporige kosten van de Valkyrie op te vangen. Een beetje het verhaal van de B-1, al redde die het uiteindelijk wel.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:25 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
De opkomst van ICBM'S was toch ook een van de redenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |