Opvallend dat er wordt gesproken over ZW-Azie en niet over een specifiek land, bv. Afghanistan. Zou het gaan om Iran, dan zou het een behoorlijke rel kunnen betekenen, zeker als het neergeschoten is.....quote:U.S. spy plane crashes in southwest Asia
Wednesday, June 22, 2005; Posted: 2:29 a.m. EDT (06:29 GMT)
WASHINGTON (CNN) -- A U.S. U-2 spy plane has crashed in southwest Asia, but the military has not disclosed the location of the crash or any of the circumstances.
The U.S. Air Force, in a short written statement, said the cause of the crash and the fate of the U-2 pilot was not known.
The U-2, a single-seat jet able to fly at high altitudes on surveillance missions, has been flown by the U.S. Air Force for over 50 years.
Officials said the plane went down Tuesday evening.
quote:Amerikaans spionagevliegtuig neergestort
Uitgegeven: 22 juni 2005 13:49
WASHINGTON - Een Amerikaans spionagevliegtuig van het type U-2 is in Zuidwest-Azië neergestort. Dat meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN woensdag. Het Pentagon wil de plaats of de omstandigheden van de crash niet bekendmaken. Volgens een verklaring van de luchtmacht is de oorzaak nog onduidelijk evenals het lot van de piloot.
De U-2 is al meer dan vijftig jaar in dienst van de Amerikaanse luchtmacht. Het toestel vliegt op grote hoogte tijdens verkenningsmissies. Volgens Amerikaanse functionarissen geciteerd door CNN stortte het toestel dinsdagavond neer.
Volgens het bericht is het deze, al vraag ik mij af of die nog in dienst zijn....quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:06 schreef Libris het volgende:
De SR-71 U-2 Blackbird
[afbeelding]
en nog een
[afbeelding]
De SR-71 Blackbird en de U2 zijn 2 verschillende toestellen. De SR-71 vliegt al jaren niet meer, dat is het vliegtuig op je foto's.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:06 schreef Libris het volgende:
De SR-71 U-2 Blackbird
[afbeelding]
en nog een
[afbeelding]
Ach, de Russen haalden deze al in 1960 neer ......quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:08 schreef Libris het volgende:
Neerschieten lijkt me niet waarschijnlijk. Deze vliegtuigen vliegen zo hoog dat de meeste raketten dat niet halen. Ik gok op een technisch probleem
(meer info en foto's van het vliegtuigtype: http://www.flygplan.info/spaning.htm)
De U-2S is nog steeds in dienst, maargoed: de B52 is nog ouder.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:10 schreef Kaalhei het volgende:
Volgens het bericht is het deze, al vraag ik mij af of die nog in dienst zijn....
Alleen voor research door NASA (http://www.nasa.gov/centers/dryden/home/index.html)quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:23 schreef Ronhui het volgende:
De blackbird, de Sr-71 vliegt zeker nog wel!
U2 is stealth, en ik denk dat het een betere precisie heeft dan een sat. Las ergens dat de camera een golfbal kan spotten vanaf 16 mijl hoogte...quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Spionage met een U2, is dat in het Sat en stealth tijdperk niet een beetje achterhaald trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |