Bull. Auschwitz is vanaf het begin een vernietigingskamp geweest. In eerste instantie door de gevangenen dood te werken, vanaf 1941/42 door systematische uitroeiing door middel van Einsatzgruppe-technieken en gaskamers.quote:Op maandag 31 januari 2005 07:32 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ik wil bij deze toch even melden dat ik het werkelijk een schandelijke vertoning vind om notabene in een topic over auschwitz, een kamp wat primair opgericht was om politieke dissidenten op te sluiten danwel mensen met een andere mening uit de samenleving te verwijderen
Oooh, de slachtofferrol. Je wijze van "discussiëren" (en ik gebruik het woord in de meest losse betekenis denkbaar) leek gewoon nergens op. Je sleept overal Joden en Joodse samenzweringen bij (tot en met Michael Moore toe), je negeert duidelijke posts over bronnen, je gaat niet in op vragen naar je eigen bronnen en bovgendien ruk je de discussie totaal off-topic met je gebazel. In het topic word je nadrukkelijk uitgenodigd je eigen topic te openen. (Ik raad het je niet aan, want de oprechte C&H'ers maken verbaal totaal gehakt van je, maar je bent vrij om het te proberen).quote:, mijn replies verwijderd worden omdat mijn mening ( omtrend de hypocrisie van de herdenkers ) e fok authoriteiten niet bevalt.
Welke stelling? Dat de Joden zelf de schuld zijn van de Holocaust?quote:en dan ook nog door degene die het hardst roept "nooit meer auschwitz"
waarmee ironisch genoeg mijn stelling bewezen word.
Dat forum is er al. Het heet 'Stormfront'.quote:misschien zouden jullie een nieuw subforum naar auschwitz kunnen vernoemen waar mensen met ongewenste opinies heen verbannen kunnen worden ?
bull zeg je ? wat heeft de vraag of het wel of niet een vernietigingskamp was te maken met de stelling dat het primair bedoeld was voor politieke gevangenen ? kunnen die niet vernietigd worden dan ?quote:Op maandag 31 januari 2005 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bull. Auschwitz is vanaf het begin een vernietigingskamp geweest.
om maar eens wat "officiele bronnen" te gebruiken..quote:Auschwitz was originally intended to serve as a concentration camp and a place of slow death for Polish political prisoners and other Poles.
http://www.deathcamps.org/occupation/auschwitz.html
A former army barracks located near the town of Oswiecim, or Auschwitz in German, the main camp received its first transport of 728 Poles in June 1940. These were political prisoners, usually affiliated with resistance movements. In most cases, they were Catholics, since the deportations of Jews had not yet begun.
http://www.writing.upenn.edu/~afilreis/Holocaust/auschwitz.html
Auschwitz I, the main camp, was the first camp established near Oswiecim. Construction began in May 1940 in a suburb of Oswiecim, in an artillery barracks formerly used by the Polish army. [..] The first prisoners were German criminal prisoners deported from the Sachsenhausen concentration camp in Germany and Polish political prisoners from Tarnow.
http://www.ushmm.org/wlc/article.php?lang=en&ModuleId=10005189
quote:Soviet investigators declared in May 1945 that 4 million people had died in Auschwitz, and the Polish Communist authorities stuck to this inflated figure until they lost power in 1989. Since then the number has heen revised to between 1.1 million and 1.5 million, which most historians now believe is accurate.
moore's boek spreekt voor zich.. Neocons lijkt me een duidelijke zaak. maar natuurlijk.. als een groep politici die voor 90% bestaat uit joden de meest bizarre leugens verspreid om een oorlog te starten valt dat natuurlijk niet onder samenzwering door joden .. hoe had ik zoiets kunnen denkenquote:Je sleept overal Joden en Joodse samenzweringen bij (tot en met Michael Moore toe),
zie boven .. bij deze dusquote:je negeert duidelijke posts over bronnen, je gaat niet in op vragen naar je eigen bronnen
lol dan moeten ze toch echt van goede huizen komen hoorquote:In het topic word je nadrukkelijk uitgenodigd je eigen topic te openen. (Ik raad het je niet aan, want de oprechte C&H'ers maken verbaal totaal gehakt van je, maar je bent vrij om het te proberen).
nee dat de kreet "nooit meer auschwitz " zo hypocriet als de nete is.quote:Welke stelling? Dat de Joden zelf de schuld zijn van de Holocaust?
Waarom is dat zo ?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 07:00 schreef Fonkmeistah het volgende:
nee dat de kreet "nooit meer auschwitz " zo hypocriet als de nete is.
Donequote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Raad je plaatje voor kusjesvragende filatelisten zou eigenlijk nr 194 moeten hebben ipv de 193 die er nu staat
quote:Op zondag 6 februari 2005 01:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Raad je Plaatje voor Mannen met Snorren # 196
Dit keer heb ik het verkloot en de nummering geheel en al vergeten. Zou iemand #196 kunnen toevoegen aan de TT?
Anti Semitisme, waarom?quote:Op zondag 6 februari 2005 23:41 schreef Scandum het volgende:
[..]
Voor de oplettende fokkers, dit is nou een typisch voorbeeld van een manipulerende jood![]()
Seconded.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Anti Semitisme, waarom?
euhhhh ik heb de behoefte te gaan schelden en het waaromdat zal duidelijk worden als je de voorgaande postings van Golfer leest..
Vriendelijk verzoek aan de fokcrew iets te doen..
Ik wil voorstellen om het te laten staan. Het citaat zegt wat mij betreft alles over de vraagstelling in het topic.quote:Op maandag 7 februari 2005 07:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Seconded.
Noem het zo : Anti-semiet met fascistische neigingen ?quote:Op maandag 7 februari 2005 09:56 schreef pyl het volgende:
hoofd, dan de gedachtenkronkels van een ....tja, hoe zal ik het noemen....[/sub]
Dicht.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat doet Circumcision with the mouth!!!! in C&H?
Anti Semitisme, waarom?quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:23 schreef Scandum het volgende:
Negeer die jongen maar, hij is vooral goed in het iriteren van mensen met zijn brutale en arrogante houding. Volgens mij is hij een jood
Kan iemand is een keer iets doen aan dat constante "anti-semiet" geblèr jegens mensen die het niet met hun dogma's eens zijn. ik word er een beetje anti-mietjes van.quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
Als de crew deze antisemiet direct verbannen had de vorige keer toen ik hier postte was dit niet geschreven..
Valt anti-semitisme nu in de categorie "moet kunnen" net zoals allochtonenhaat op Fok..
Hebben ze een werkster nodig?quote:Op maandag 14 februari 2005 11:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
wanneer er serieuze informatie word gepost die niet strijkt met hun geconditioneerde wereldbeeld
Wat nu?... wil je gaan liegen over je antisemitisme?quote:Op maandag 14 februari 2005 11:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
Kan iemand is een keer iets doen aan dat constante "anti-semiet" geblèr jegens mensen die het niet met hun dogma's eens zijn. ik word er een beetje anti-mietjes van.
kijk dat bedoel ik nou.. ik begin toch ook niet gelijk te huilen over anti-fonkyisme omdat je het niet met me eens bent en kritiek levert op mijn argumenten ? word je zelf dan niet moe van dat eeuwige gedrein wanneer iemand kritiek heeft op joden, hun daden of mentaliteitquote:Op maandag 14 februari 2005 12:23 schreef Bluesdude het volgende:Wat nu?... wil je gaan liegen over je antisemitisme?
jij hebt ook een aardig dikke duim hè.quote:als jij een jood ontdekt in het china van Mao dan is dat voor jou het bewijs dat Joden inferieur zijn en schuldig zijn aan de fouten van Mao.
Ik ben wel degelijk benieuwd naar wat de wetenschappelijk onderbouwing is van die stelling.quote:To begin with, a few definitions: Who is a Jew? A Jew is anyone who has a Jewish mother or who converted to Judaism in conformity with Halacha, Jewish religious law.
quote:This definition alone excludes racism. Judaism does not seek converts, but those who do convert are accepted on a basis of equality. Let us see how far this goes. Some of the most eminent and respected rabbis were converts to Judaism. Jewish parents throughout the world bless their children every Sabbath and holiday eve, and they have done it in the same way for millennia. If the children are girls, the blessing is, "May G-d let you be like Sarah, Rebecca, Rachel and Leah." Not one of these matriarchs was born a Jewess; they were all converts to Judaism. If the children are boys, the blessing is, "May G-d let you be like Ephraim and Manasseh." The mother of these two was an Egyptian woman who became Jewish and had married Joseph. Moses himself, the greatest Jew who ever lived, married a Midianite woman who became Jewish. Finally, the Tanach, the holy writings of the Jew, contains the book of Ruth. This woman was not only not Jewish by birth, but she came from the Moabites, traditional enemies of the Jewish people. This book describes Ruth's conversion to Judaism and is read annually on the holiday commemorating the giving of the Torah, the "Law," i.e. the Pentateuch. At its very end, the book of Ruth traces the ancestry of King David, the greatest king the Jews ever had, to Ruth, his great-grandmother.
http://www.nkusa.org/AboutUs/Zionism/greatgulf.cfm
Welke onzin?quote:Op maandag 14 februari 2005 15:25 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
vervolgens kun je roepen dat je mij verknipt vind, maar je zou er goed aan doen om te onderzoeken hoever ze jouw verknipt hebben met die onzin.
Ahum...quote:Op maandag 14 februari 2005 18:11 schreef _The_General_ het volgende:
open een topic. Plaats je stelling en verdedig hem.
Ah. Maar je beschouwt ze niet als minderwaardig. Met andere woorden: Jij bent ook een gehersenspoeld mens door het één of ander? Zo niet, dan is die beschrijving zoals je die net gaf al een aanwijzing, dat jij jezelf als beter beschouwt omdat je naar je eigen zeggen niet gehersenspoeld bent.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:25 schreef Fonkmeistah het volgende:
Haal anders even een quote aan waarin ik beweer dat joden inferieur zijn.. ik beschouw joods niet als een ras maar als een mentale status van gehersenspoelde mensen door bijeengeraapte sectarische ideologien.
Leuk. Atheistische gelovigen. Hint: Ga geen logica studeren, maar je zou een aardige kans maken op een carrière als stand up comedian.quote:en dat geld met name voor de atheistische, communistische en zionistische joden.
Goh, wat toevallig. Hetzelfde gaat op voor jou. Je vertoont alle kenmerken van een pathologisch anti-semiet dus neem ik de vrijheid je ook als zodanig te beschouwen. Ik heb je al eerder vergeleken met Julius Streicher en ik moet zeggen dat je weinig doet om die vergelijking te logenstraffen.quote:mensen zoals jij zijn level 2 van die hersenspoeling omdat jij de waanideeen van die eerste groep serieus neemt en zelfs verdedigt. en omdat je waggelt als een eend en kwaakt als een eend beschouw ik je voor het gemak als een eend..
Zijn wat verknipt?quote:vervolgens kun je roepen dat je mij verknipt vind, maar je zou er goed aan doen om te onderzoeken hoever ze jouw verknipt hebben met die onzin.
Het katholicisme is niet mater-lineair. Het judisme is dat wel. Appels en peren, dus.quote:[..]
Ik ben wel degelijk benieuwd naar wat de wetenschappelijk onderbouwing is van die stelling.
het is net zo loos als dat ik zeg dat ik katholiek ben omdat mijn ouders dat zijn. slechts een folkloristische bewering dus zonder enig wetenschappelijke rechtvaardiging
ik doe uiteraard niets liever ware het niet dat we gehinderd worden door een aantal emotioneel instabiele fokkers die bij de combinatie joden en kritiek als overspannen huisvrouwen hysterisch rond beginnen te rennen en allerlei wanhoopskreten slaken.. dat gedrag is blijkbaar aanstekelijk en slaat vervolgens over op moderators en administratices. ( iets wat middels sociologie wel verklaarbaar is ) en die op hun beurt vervolgens paniekerig de topics weer sluiten..quote:Op maandag 14 februari 2005 18:11 schreef _The_General_ het volgende:
Mannen toch, is dit een onderwerp waar jullie nog uitkomen zonder ruzie?
Zo ja, open een topic. Plaats je stelling en verdedig hem.
Zo nee, stop er dan mee ........
Zeg... ik vind jouw geblaat over joden behoorlijk hysterisch aandoen.quote:Op maandag 14 februari 2005 23:12 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
ik doe uiteraard niets liever ware het niet dat we gehinderd worden door een aantal emotioneel instabiele fokkers die bij de combinatie joden en kritiek als overspannen huisvrouwen hysterisch rond beginnen te rennen en allerlei wanhoopskreten slaken.. dat gedrag is blijkbaar aanstekelijk en slaat vervolgens over op moderators en administratices. ( iets wat middels sociologie wel verklaarbaar is ) en die op hun beurt vervolgens paniekerig de topics weer sluiten..
ja dan komen we niet veel verder natuurlijk..![]()
lol .. FYI mijn logica scoort in het 99ste percentiel,.. apart daarvan heb ik het over atheistische joden, en dat is bovendien de meerderheid van de huidige joden.quote:Op maandag 14 februari 2005 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leuk. Atheistische gelovigen. Hint: Ga geen logica studeren,
want ? doe eens wetenschappelijk onderbouwen waarom joden wel mater linear zijn ? is hun religie gekoppeld aan een y chromosoom ?quote:Het katholicisme is niet mater-lineair. Het judisme is dat wel.
Klopt, was mij (en meerderen) ook al opgevallen.quote:Op woensdag 16 maart 2005 10:46 schreef du_ke het volgende:
Het forum heet Cultuur en Historie maar boven in mijn explorerschermpje staat als afkorting momenteel C&a.
Is het een kledingzaak geworden?
Gewoon harig in blijven posten, zakt het ook niet wegquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:48 schreef HarigeKerel het volgende:
C&H SC voor HK
Kan iemand hier ff het vaste SC topic van maken? dan kan het niet wegzakken![]()
Kan 'm wel sticky maken, maar denk niet dat het nodig is. Volgens mij blijft deze wel standaard ergens bovenaan de C&H index hangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:48 schreef HarigeKerel het volgende:
C&H SC voor HK
Kan iemand hier ff het vaste SC topic van maken? dan kan het niet wegzakken![]()
Jeps, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom antisemitisme los van discriminatie?
Legitieme OP, bagger reacties.
Alleen foto's noem ik geen OP.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:23 schreef Chriz2kloon het volgende:
Beetje matig dat mijn topic op slot is.
De menselijke kant van A. Hitler?quote:Op donderdag 21 april 2005 18:19 schreef Fonkmeistah het volgende:
En de atoombom is een joodse uitvinding.. het is dus maar de vraag of hitler die werkelijk in zou zetten
of zou walgen van de moordzucht van joden.
Waarschuwing geven, geen edits gedaan. Als 't op deze manier doorgaat dan grijp ik wel in.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:55 schreef Bluesdude het volgende:
De menselijke kant van A. Hitler?
Valt dit in de categorie "moet kunnen" ?
Gezien in de context van de postgeschiedenis van Fonkmeistah dus en niet als geisoleerd incident.
Wel vlug dan, hoor. Lang geleden dat we zo'n vermakelijk topic hadden in C&H. Ik hoop ook niet dat je een ban aanvraagt voor Fonkmeistah. Ik lach me helemaal de krampen om zijn redenatiesquote:Op donderdag 21 april 2005 19:45 schreef Natalie het volgende:
[..]
Waarschuwing geven, geen edits gedaan. Als 't op deze manier doorgaat dan grijp ik wel in.
-edit-
Oké, hij is tijdelijk dicht. Morgen gaat ie weer open.
Ik ga iig wel vegen, L_V, dus weet niet of je nog veel van die redenaties terug zal zien.quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wel vlug dan, hoor. Lang geleden dat we zo'n vermakelijk topic hadden in C&H. Ik hoop ook niet dat je een ban aanvraagt voor Fonkmeistah. Ik lach me helemaal de krampen om zijn redenaties
Aaah, toeoeoeoeoe! Niet te rigoreus vegen, hoor. Ik wil wel weten hoe hij zich uit zijn onzin wil reddenquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:27 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ga iig wel vegen, L_V, dus weet niet of je nog veel van die redenaties terug zal zien.
Gemeen mannetje ben je ookquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aaah, toeoeoeoeoe! Niet te rigoreus vegen, hoor. Ik wil wel weten hoe hij zich uit zijn onzin wil redden![]()
Ikke?quote:
* Nuongirl kijkt sneaky om zich heen of ze geen mods zietquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ikke?Nee hoor, ik ben de
zelve.
?
Mwuhahahahahahahaha! Je ergste nachtmerrie zal bewaarheid worden, Nataliequote:Op vrijdag 22 april 2005 12:41 schreef Natalie het volgende:
Oh nee, hè.... geen Nuon/L_V verbintenis
*bibber*quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mwuhahahahahahahaha! Je ergste nachtmerrie zal bewaarheid worden, Natalie![]()
Nachtmerries komen er voor in de plaatsquote:Op zaterdag 23 april 2005 10:18 schreef Natalie het volgende:
[..]
*bibber*
Weg zijn mijn schone dromen!!!
C&H is bedoeld voor alle soorten discussies en ja ook mbt Hilter, ongeacht de inslag. Iedereen mijn zag of haar mening verkondigen. Word hierbij over de scheef gegaan dan kan je alhier of via topicnotes een melding geven, bijvoorkeur met een directe link, en dan kijken we of het inderdaad nodig is om in te grijpen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het misschien een idee om dit subforum C&H om te dopen in Cultuur&Hitler?
De laatste dagen is er weer eens een overdaad aan Hitler- en Holocausttopics waar erg onfrisse users hun eveneens onfrisse en verwerpelijke meningen verkondigen. Zo heb ik vandaag o.a. mogen lezen dat de Tweede Wereldoorlog door de Joden gestart is en dat de oorlog ook voor Hitler niet gemakkelijk geweest moet zijn, het arme schaap moet erg geleden hebben van de aanblik van zijn gedesillusioneerde en afgepeigerde soldaten.
Het is maar een idee en, wat mij persoonlijk betreft, geen begin van een discussie.
Het hier verwoorde ongenoegen wordt door mij volledig gedeeld. Fok! verwordt jammerlijk tot een vrijplaats voor spuiers van de meest stuitende gedachten. Domheid is al gevaarlijk genoeg, maar kan op een forum als dit misschien nog hier en daar worden bestreden. Voor de kwaadaardigen echter zou hier geen plaats moeten zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:19 schreef Scrutinizer het volgende:
De laatste dagen is er weer eens een overdaad aan Hitler- en Holocausttopics waar erg onfrisse users hun eveneens onfrisse en verwerpelijke meningen verkondigen. Zo heb ik vandaag o.a. mogen lezen dat de Tweede Wereldoorlog door de Joden gestart is en dat de oorlog ook voor Hitler niet gemakkelijk geweest moet zijn, het arme schaap moet erg geleden hebben van de aanblik van zijn gedesillusioneerde en afgepeigerde soldaten.
Het is maar een idee en, wat mij persoonlijk betreft, geen begin van een discussie.
Die onfrisse users verdwijnen zelf wel als ze te ver gaan >>>> ban.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor de kwaadaardigen is hier ook geen plaats. Zodra dit wordt opgemerkt door een moderator wordt er of een waarschuwing gegeven of een ban. En ja soms duurt het iets langer voordat er wat gebeurt, maar modjes hebben ook een levenquote:Op zaterdag 23 april 2005 16:31 schreef pyl het volgende:
[..]
Het hier verwoorde ongenoegen wordt door mij volledig gedeeld. Fok! verwordt jammerlijk tot een vrijplaats voor spuiers van de meest stuitende gedachten. Domheid is al gevaarlijk genoeg, maar kan op een forum als dit misschien nog hier en daar worden bestreden. Voor de kwaadaardigen echter zou hier geen plaats moeten zijn.
natalie@fok.nlquote:Op woensdag 27 april 2005 08:52 schreef _The_General_ het volgende:
Nathalie, zou je me eventuele sollicitatie's voor C&H kunnen sturen? Zou ze graag lezen als dat kan..
Kan je mailadres ff niet vinden
Staat gewoon in m´n profiel, hoor. Hahahaha!quote:Op woensdag 27 april 2005 08:52 schreef _The_General_ het volgende:
Nathalie, zou je me eventuele sollicitatie's voor C&H kunnen sturen? Zou ze graag lezen als dat kan..
Kan je mailadres ff niet vinden
quote:Op woensdag 27 april 2005 15:42 schreef Natalie het volgende:
Ik lek eens per maand, en dat heeft niets met FOK! te maken
En daar hoef je me ook niet over te mailenquote:Op woensdag 27 april 2005 15:42 schreef Natalie het volgende:
Ik lek eens per maand, en dat heeft niets met FOK! te maken
De 'edit van je gesloten topic'quote:Op zondag 1 mei 2005 12:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Kan iemand de edit van mijn gesloten topic mailen naar: drwolffenstein[@]gmail.com?
Nee, als moderator kun je het topic nog editten nadat het gesloten is. Ik wil graag dat jij op die edit knop drukt en die code, die je dan anders zou wijzigen, naar mij mailt.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:23 schreef Natalie het volgende:
[..]
De 'edit van je gesloten topic'
Je topic is gesloten, niet ge-edit.
Dus wat bedoel je?
Het masker van Erdogan. Zeg me, waar zie jij een edit?
Jij wil?quote:Op zondag 1 mei 2005 12:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, als moderator kun je het topic nog editten nadat het gesloten is. Ik wil graag dat jij op die edit knop drukt en die code, die je dan anders zou wijzigen, naar mij mailt.
Alsjeblieft?
Ontkennen holocaust? Er wordt alleen verteld dat de Joden Duitsland economisch hebben geboycot wat tot dramatische gebeurtenissen heeft geleid.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat is al enige tijd de gewoonte op fok, eens in de zoveel weken duiken al die figuren/klonen op en spuien hun Stormfront haat en verstoppen zich dan weer een tijdje.
Opmerkelijk is wel dat Fok niet de moeite neemt deze mensen te bannen, de logische conclusie is dus dat Fok niet zo zwaar tilt aan het ontkennen van de holocaust etc.
En dat is best triest.
Of je leest alleen wat je wil lezen, 1 blik op je post historie is wat dat betreft genoeg.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:08 schreef Absurdistan_ het volgende:
[..]
Ontkennen holocaust? Er wordt alleen verteld dat de Joden Duitsland economisch hebben geboycot wat tot dramatische gebeurtenissen heeft geleid.
Hoe willen we disussieren over bepaalde zaken als elk kritieke opvatting over de Joden of Israel meteen wordt bestempeld als anti-semitisme of holocaust-ontkenner?
Zie je het zelf niet in? NIEMAND ontkent hier de holocaust-ontkenning. Maargoed, anti-semitisme is dan ook een ruim begrip (alleen maar voordelen) en word dan ook te onpas gebruikt.
En voor de duidelijk; ik ontken dus niks, voordat ik dadelijk word gebanned.
Doet mijn voorkeur voor de 2de Wereldoorlog ter zaken?quote:Op zondag 1 mei 2005 17:12 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Of je leest alleen wat je wil lezen, 1 blik op je post historie is wat dat betreft genoeg.
http://forum.fok.nl/user/history/118929
De menselijke kant van A. Hitler?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:24 schreef Natalie het volgende:
Eigen mening mag idd gegeven worden. Daarom edit ik ook niets weg; ik geef een waarschuwing. Dat soort opmerkingen verzanden meer dan eens in geflame, en dat zie ik in dit topic -wat toch goed loopt- liever niet gebeuren.
Wat niet wil zeggen dat iedere andersdenkende ook meteen met een holocaustslachtoffer vergeleken kan worden natuurlijk. Ik snap waar je heen wilt maar je zet het erg vet aan.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:11 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ik wil bij deze gelegenheid graag iedereen die meent of wenst dat andersdenkenden ( wel of niet in relatie tot discussies over hitler ) uit de Fok gemeenschap verwijdert dienen te worden even herinneren aan het feit dat de eerste gevangenen in Auschwitz de dissidenten waren.
Immers, als de verdediging schromelijk faalt, is een veroordeling op zijn plaats.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:35 schreef OllieA het volgende:
Een C&H-ban voor Fonkmeistah lijkt me anders ook wel een goed idee.
Thans is dat nog steeds geen reden om iemand tijdelijk het recht tot posten te ontnemen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Het kan mij op zich niet schelen of iemand ''op het randje'' zit of niet, als er maar meer te discussieren valt. Maar de bronvermelding is zo wanhopig selectief en daarbij extra-slecht in de gevallen dat hij wel gegeven wordt, dat dat haast ondoenlijk is.
Vind je dit op het randje?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Thans is dat nog steeds geen reden om iemand tijdelijk het recht tot posten te ontnemen.
We houden het in de gaten. Gaat het naar jouw idee mis dan kun je altijd een topicreport geven. Dan kieken we meteen effies.
Wat mij betreft gaat het er drie keer overheen in deze ene post.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:39 schreef Fonkmeistah het volgende:
waarom probeert men toch steeds allerlei excuses te zoeken voor hitlers afkeer van joden zoals oedipus complexen om maar om de werkelijke reden heen te draaien. Hitler hield Joden verantwoordelijk voor de 1e wereldoorlog en als gevolg daarvan de teringzooi in duitsland en de opkomst van het bloedige communisme in rusland. en als je de feiten bestudeerd kan je hem daar moeilijk ongelijk in geven. dat zijn oplossing iets te rigoreus was is een ander verhaal. maar in vergelijking met andere krijgsheren uit die tijd ( Stalin, Churchill, Rosenfelt, Truman ) was hitler nog redelijk fatsoenlijk.
Bovendien bestaat de motivatie uit een geknutsel met bronnen en feiten waar ik niet goed van word.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vind je dit op het randje?
(In: De menselijke kant van A. Hitler?
[..]
Wat mij betreft gaat het er drie keer overheen in deze ene post.
Overigens geef ik nooit topicreports. Dat is mij een te schimmige manier van doen.
Inderdaad, en dat is misschien nog wel het ergste. C&H wordt er een soort TRU van. Laat ie die flauwekul over de Grote Joodse Samenzwering daar uitsmeren...quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Bovendien bestaat de motivatie uit een geknutsel met bronnen en feiten waar ik niet goed van word.
Idd, en daar is ook voor voor gewaarschuwd. Meerdere malen in dat topic zelfs. Het geval wil wel dat als we teveel gaan editten, dat hele topic op zeep wordt geholpen. Nee, ik ben niet blij met bepaalde uitspraken en nee, ik zie het ook liever niet aldaar.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vind je dit op het randje?
(In: De menselijke kant van A. Hitler?
[..]
Wat mij betreft gaat het er drie keer overheen in deze ene post.
Je mag het ook altijd hier doen. Is geen probleem.quote:Overigens geef ik nooit topicreports. Dat is mij een te schimmige manier van doen.
Goed. Weet je wat we doen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:27 schreef OllieA het volgende:
Inderdaad, en dat is misschien nog wel het ergste. C&H wordt er een soort TRU van. Laat ie die flauwekul over de Grote Joodse Samenzwering daar uitsmeren...
Daarom pleit ik ook niet voor een holocaustban oid, maar voor een C&H ban. Er is lang genoeg geprobeerd om redelijk met deze meneer te discussiëren, maar daar is hij duidelijk niet op uit.
Forumvervuiling, dat is het.
Ik vind het uitstekend. En begrijp me goed, voor mij hoeft dat topic niet dicht, en hoeven zijn posts daarin niet geëdit - we weten wel wat voor vlees we in de kuip hebben - maar ik heb wel genoeg van zijn 'bijdragen' aan C&H.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Goed. Weet je wat we doen?
Als Dagonet er vanavond weer is dan gaan we even overleggen over wat we hiermee aanmoeten.
Reactie volgt.
Agreed?
Hier vind je wel aardige voorbeelden van het knutselen met bronnen waar Johan op doelt, denk ik.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:01 schreef yvonne het volgende:
Ik lees me even in, ok?
hmmmquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hier vind je wel aardige voorbeelden van het knutselen met bronnen waar Johan op doelt, denk ik.
Anti Semitisme, waarom?
Ja, ik ken dat topic nog, veel posts weggehaald toenquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hier vind je wel aardige voorbeelden van het knutselen met bronnen waar Johan op doelt, denk ik.
Anti Semitisme, waarom?
Precies, Fok is/was nog altijd geen Stormfront.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:55 schreef RaisinGirl het volgende:
Helemaal mee eens, Ollie.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Precies, Fok is/was nog altijd geen Stormfront.
De laatste tijd niet in NWS/POL geweest zeker?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
valt best mee en de verwijten zijn over en weer. niet zo dramatisch.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De laatste tijd niet in NWS/POL geweest zeker?
quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Mwoch, zo moeilijk lijkt het me niet als één van de NWS-mods tijd genoeg over heeft om ook C&H te gaan modden...quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
valt best mee en de verwijten zijn over en weer. niet zo dramatisch.
edit: het blijft een publiek forum en de mods doen best wel goed hun werk. het is gewoon een moeilijk onderdeel van fok!
En daarom zitten er daar ook 4 modsquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
valt best mee en de verwijten zijn over en weer. niet zo dramatisch.
edit: het blijft een publiek forum en de mods doen best wel goed hun werk. het is gewoon een moeilijk onderdeel van fok!
quote:
Ik rond naar boven afquote:
Dat deed ik ook al, hoor...quote:
je kan ook moeilijk doen. het valt allemaal wel mee voor anonieme mensen en fok is actief. ik denk dankzij moderators en overigen dat het te overzien is. vergelijken kan soms geen kwaad. wel eens gevoicechat op yahoo rond een uur of 4-5 in de ochtend?quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, zo moeilijk lijkt het me niet als één van de NWS-mods tijd genoeg over heeft om ook C&H te gaan modden...
MDI: 3 strafbare uitlatingen op FOK! in 2004quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:58 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
en buiten dat kan jij het er alleen maar mee eens zijn. ik ook dus.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
MDI: 3 strafbare uitlatingen op FOK! in 2004
Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) heeft vorig jaar 27 klachten over FOK! gekregen. Bij drie van die klachten ging het om strafbare uitlatingen, en kwam het MDI in actie. FOK! werd gevraagd de uitlatingen te verwijderen, wat ook in alle gevallen is gebeurd. Dat zei directeur Marco Hughes van het MDI vanavond in FOK!radio. "Qua meldingen valt het mee."
Van de 27 meldingen kreeg het MDI in vier gevallen 'niet eens de kans om te kijken', omdat de uitlatingen al weggehaald waren. Hughes noemde de moderatie op FOK! dan ook goed.
De meeste meldingen over FOK! die bij het MDI binnenkomen gingen over het forum. Toch ziet Hughes het als een 'hartstikke goed en populair forum'. "Het niveau van de discussies is redelijk goed, er wordt niet zomaar wat in de rondte geroepen." Hij zegt er wel bij dat hij FOK! zelf niet vaak bekijkt. "Dingen die op het randje zitten zullen er dus wel veel zijn. Wij scannen niet standaard alle sites af." Het MDI komt alleen maar kijken als er een melding is.
Werkwijze
Het MDI is puur een meldpunt, en speurt dus niet zelf actief het internet af naar strafbare uitlatingen. Uit het jaarverslag bleek al dat er vorig jaar zo'n 1800 meldingen binnenkwamen. In 547 gevallen stuurde het MDI een verzoek tot verwijdering van de uitlatingen, waar de websites in 97% van de gevallen ook gehoor aan gaven. Als de strafbare uitlatingen niet werden verwijderd, deed het MDI aangifte.
Er wordt puur gekeken naar strafbare uitlatingen, en dus niet naar uitlatingen die op het randje van de wet balanceren. Hierbij let het MDI niet op de doelgroep van een site of op de bevolkingsgroep die wordt aangesproken; sites voor allochtone jongeren worden dus net zo hard aangepakt als die voor autochtone jongeren.
Wel is het zo dat sommige websites niet aangepakt kunnen worden, omdat ze in het buitenland zijn gehost. Die websites - zoals Stormfront - vallen daardoor niet onder het Nederlandse strafrecht. Het MDI realiseert zich dan ook dat verzoeken tot verwijdering van uitlatingen bij dergelijke sites geen zin hebben.
Bij Nederlandse websites hebben strafrechtelijke zaken echter wel zin. Volgens het OM is het op internet vaak moeilijk om de persoon achter de uitlating te vinden. Hughes stelt echter dat dit soms best mogelijk is. In ieder geval kan de eigenaar van Nederlandse sites achterhaald worden, die gewoon verantwoordelijk is voor de uitlatingen van bezoekers op zijn site.
Bron: FP
Ik kijk heus kritisch en van een afstand, en ben ook heel vaak bezorgd, het is niet een imago wat ik ambieer.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en buiten dat kan jij het er alleen maar mee eens zijn. ik ook dus.
ik wil niet de softe user gaan uithangen, maar ik vind fok! juist ultiem opgeruimt en toch vrij. en de excessen...daar wordt wel door users op gewezen. de moderators en crew hebben gewoon een topforum.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kijk heus kritisch en van een afstand, en ben ook heel vaak bezorgd, het is niet een imago wat ik ambieer.
Maar wel ben ik van mening dat we alles en alles qua moderatie er aan doen.
Tuuk schiet er iets door,
en zijn mods weleens met r priveleven bezig, maar, je moets eens weten hoeveel tijd mods in hun hobby steken!
Ik jok niet als ik zeg dat mensen soms meer dam 5 uur per dag aan hun hobby/FOK! besteden!
En dat 7 dagen per week, en dat is veel, voor niets, gewoon, voor FOK!, en dat wordt weleens vergeten.
Het is inderdaad een interessant onderwerp, maar niet eentje die in C&H hoort te staan. Zoals je weet gaat het hier vooral over Cultuur en Historie, niet over sollicitatieprocedures. Toch heb je een punt met je in het topic gegeven suggestie. Ik stel voor dat je dit mailt naar forum@fok.nl. Wellicht dat we er iets mee kunnen doenquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
_The_General_ stopt, nieuwe moderator gezocht
Beetje flauw om hem op die manier dicht te gooien. Ik vind de discussie wel degelijk relevant. Ik ben namelijk erg benieuwd waarom Dagonet de voorkeur heeft gekregen. Ik kan me namelijk indenken, dat een NWS mod het druk genoeg heeft. Een mod erbij is altijd beter, dan bestaande mods uitsmeren over meer fora. Welke criteria zijn er op de sollicitaties toegepast, bijvoorbeeld? Welke kwalificaties heeft Dagonet die andere(n) niet hebben?
We hebben een hele mondige usergroep!quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil niet de softe user gaan uithangen, maar ik vind fok! juist ultiem opgeruimt en toch vrij. en de excessen...daar wordt wel door users op gewezen. de moderators en crew hebben gewoon een topforum.
Verplaats hem dan naar FB.quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:06 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is inderdaad een interessant onderwerp, maar niet eentje die in C&H hoort te staan. Zoals je weet gaat het hier vooral over Cultuur en Historie, niet over sollicitatieprocedures.
Niet alleen daarom. Ook vanwege het feit, dat ik in C&H mensen zie posten, die naar mijn mening beter geschikt zijn als mod voor dat specifieke forum. Dago is prima op NWS, maar dat maakt hem niet direct prima op C&H.quote:Daarnaast snap ik dat Dagonet voor velen een verrassende keuze is zeker omdat hij tevens mod op NWS is.
Er is de laatste tijd veel te doen geweest over NWS. Zoveel zelfs, dat Verbal als een soort submod is toegevoegd om het maar modbaar te houden. Ik begrijp dus niet dat een paar weken later een NWS mod ineens wel de tijd kan vinden om op C&H te gaan meemodden. Bovendien: was Dago niet een paar weken helemaal gestopt met modden en is hij teruggekomen om de tijdelijke verdwijning van Mutant op te vangen? Beetje raar dat hij van 0 fora (vrijwillig, uiteraard, maar hij had er vast zijn reden(en) voor..) ineens 2 fora aan het modden is.quote:Verder zul je -de index bekijkende- zien dat er ook andere mods zijn die meer dan 1 forum modden. Dus heel ongebruikelijk is het niet.
Zijn die overwegingen dan wel aan de andere sollicitanten medegedeeld? Of is het zo'n kwestie als je tegenwoordig bij alle sollicitaties hebt, dat er alleen wordt gemeld dat je het niet bent geworden, zonder enige motivatie? Dat is namelijk uitermate frustrerend.quote:De verdere inhoud van de sollicitatie en de precieze punten waarom Dagonet uiteindelijk gekozen is kan ik je helaas niet melden.
Jij bent geestelijk wel het hoekje om gegaan he!quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
We hebben een hele mondige usergroep!
Die elkaar heus wel corrigeert indien nodig
Zonder deze usersamenstelling had FOK noot zo groot kunnen worden en zijn!
Jep, ik ben dementerend, en wat was jou excuus ook weer?quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:33 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Jij bent geestelijk ook wel het hoekje om gegaan he!
Ik ben me wat meer met mezelf gaan bezighouden,quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:36 schreef yvonne het volgende:
Jep, ik ben dementerend, en wat was jou excuus ook weer?
Ah, er is dus niks veranderd voor je.quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:41 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik ben me wat meer met mezelf gaan bezighouden,.
Zeg, hoeveel heb jij gedronken, vriend?quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:04 schreef Dagonet het volgende:
Fonkmeistah gedoe lees ik me morgen over in, ik ben er nu even als een tusesnpauze in zo ogneveer mijn eerste echt vrije dagen in het afgelopen half jaar en dat ben ik even aan het viern
Hemelvaartsdag ookquote:Op donderdag 5 mei 2005 22:14 schreef yvonne het volgende:
5 mei is blijkbaar een oké feest
Morgen weer een dag mensen
Nee hoor. Er stond geen reden in.quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:46 schreef Natalie het volgende:
Zover ik weet is naar alle sollicitanten een bericht uitgegaan met daarin de reden waarom de persoon is afgewezen.
Hmmm, maar je hebt dus wel een mail gehad, begrijp ik hierut?quote:
Ja, ik wel. Een zeer kmorte van 1 regel, zonder uitleg en toen ik daar op reageerde kwam er helemaal geen reactie meer. En je zult dus begrijpen dat ik de gang van zaken helemaal niet koosjer vind. Ik vind dat Julius dan ook gelijk heeft als hij om uitleg vraagt.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:06 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hmmm, maar je hebt dus wel een mail gehad, begrijp ik hierut?
Ik begrijp je. Geef me even om dit te checken voor je.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ik wel. Een zeer kmorte van 1 regel, zonder uitleg en toen ik daar op reageerde kwam er helemaal geen reactie meer. En je zult dus begrijpen dat ik de gang van zaken helemaal niet koosjer vind. Ik vind dat Julius dan ook gelijk heeft als hij om uitleg vraagt.
Als het goed is heb je mail, L_V.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:45 schreef Natalie het volgende:
Ik begrijp je. Geef me even om dit te checken voor je.
Ja. Niet bevredigend, maar goed, laat verder maar.quote:
En, zijn jullie allemaal ingelezen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:04 schreef Dagonet het volgende:
Fonkmeistah gedoe lees ik me morgen over in, ik ben er nu even als een tusesnpauze in zo ogneveer mijn eerste echt vrije dagen in het afgelopen half jaar en dat ben ik even aan het viern
quote:MacDonald says the downside of the Jewish evolutionary strategy, with its intense resource competitiveness, lies in its provocation of anti-Semitism. He points out that Jewish reliance on the power of the state especially has led to anti-Semitic reactions. Jews acted as intermediaries in traditional societies, serving the ruler, while "behaving in a purely instrumental manner, including exploitation, toward the rest of the population."
In: waarom de joden???quote:by weakening the solidarity of other groups, Jews enhance the relative strength of their own unified group, which can more easily prevail in a deracinated society.
Ja, nu we het daar toch over hebben:quote:
Gedaan maar ik ga niet alle taalfouten eruit halen hoor tenzij het uit de hand loopt qua opmerkingen, al is het alleen maar omdat het vreemd is als bjivoorbeeld de OP vol taalfouten staat en de TT is correct.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, nu we het daar toch over hebben:
6 Miljoen Joden, Eichmann bekent het zelf,
Kan iemand de ultieme fout in die TT even verbeteren?
Ik zou even goed de naam van dit subforum bekijken en dan nogmaals je geciteerde post lezen en je heel stil in een hoekje ervoor gaan zitten schamen... De basis van een cultuur is de taal.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Gedaan maar ik ga niet alle taalfouten eruit halen hoor tenzij het uit de hand loopt qua opmerkingen, al is het alleen maar omdat het vreemd is als bjivoorbeeld de OP vol taalfouten staat en de TT is correct.
Hmmm, is dat zo? Ik meen wel iets in die richting gelezen te hebben, dat taal idd een enorme invloed heeft op de cultuur van de bevolking die haar gebruikt. Was een wikipedia artikel, ik ben nog op zoek naar een boek of studie daarnaar.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zou even goed de naam van dit subforum bekijken en dan nogmaals je geciteerde post lezen en je heel stil in een hoekje ervoor gaan zitten schamen... De basis van een cultuur is de taal.
Inderdaad. Zelfs als je hem noemt in een mailwisseling m.b.t. een ban, is dat genoeg om onmiddellijk geen antwoord meer te krijgen...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 03:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Het lijkt mij van niet, de situatie rondom Fonkmeistah speelt al wat langer en hij lijkt een carte blanche op fok te hebben.
Het had van normaal fatsoenlijk gedrag getuigd om dan ook te reageren, maar laat maar dan.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Goed. Weet je wat we doen?
Als Dagonet er vanavond weer is dan gaan we even overleggen over wat we hiermee aanmoeten.
Reactie volgt.
Agreed?
ik zie jou tegenwoordig vaker op de klaagbank dan op het podium. is het zo erg gesteld met fok!?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het had van normaal fatsoenlijk gedrag getuigd om dan ook te reageren, maar laat maar dan.
![]()
OllieA heeft wel gelijk. Ookal is die Fonkmeistah maar een bijfiguur, juist dan lees je denk ik als mod te makkelijk over dingen heen. Wat die Fonkblaat postte kan niet. Ik begrijp niet zo erg dat Nathalie Dagonet nodig heeft om zelf eens inhoudelijk te gaan lezen en te oordelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie jou tegenwoordig vaker op de klaagbank dan op het podium. is het zo erg gesteld met fok!?
Of het erg gesteld is met Fok weet ik niet. Wel vind ik het vreemd dat men mij een reactie toezegt en vervolgens negeert. Wat is dan de zin van een Feedback-topic?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie jou tegenwoordig vaker op de klaagbank dan op het podium. is het zo erg gesteld met fok!?
Banverzoeken bespreek je met je duo e.a. in bepaalde gevallen, Stali. Zeker in dit soort gevallen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:57 schreef Stali. het volgende:
OllieA heeft wel gelijk. Ookal is die Fonkmeistah maar een bijfiguur, juist dan lees je denk ik als mod te makkelijk over dingen heen. Wat die Fonkblaat postte kan niet. Ik begrijp niet zo erg dat Nathalie Dagonet nodig heeft om zelf eens inhoudelijk te gaan lezen en te oordelen.
Jeps, dat vind ik nu ook van die hele vertoning alhier.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:12 schreef HarigeKerel het volgende:
Triest, meer wil ik er niet over kwijt nu.
Een banverzoek heb ik niet gedaan en ook heb ik niet op Fok! gelezen dat OllieA dit wel zou hebben gedaan. Maar ik heb wel een mening en wat Fonkmeistah heeft gepost dat kan gewoon niet en verder vroeg ik me slechts af of jij dat zonder Dagonet ook niet kon zien. Inhoudelijk modden is niet makkelijk maar het is wel nodig, het gaat in C&H niet allemaal over mooie oude kastelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Banverzoeken bespreek je met je duo e.a. in bepaalde gevallen, Stali. Zeker in dit soort gevallen.
Overigens L_V, ik heb geen mail van je gezien.
Mijn mail was aan die onbeschofte Cynix, n.a.v. mijn ban in WFL, waarin ik werd beschuldigd van trollen. Ik heb vervolgens enigszins mijn gemoed gelucht en verwezen naar het getroll waar FM mee weg komt in C&H, zelfs rondom 4 & 5 mei.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Banverzoeken bespreek je met je duo e.a. in bepaalde gevallen, Stali. Zeker in dit soort gevallen.
Overigens L_V, ik heb geen mail van je gezien.
Een week lang?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:09 schreef Natalie het volgende:
En OllieA, dat we niet meteen reageren op een FB reactie kan ook betekenen dat we het achter de schermen aan het bespreken zijn.
1 - Ik heb niet gevraagd om bans te bespreken op het forum.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:09 schreef Natalie het volgende:
Mensen, eventuele bans worden niet op het forum besproken. Ik wilde jullie een mailtje sturen erover, maar goed, dan doe ik het maar hier. Yvonne, Dagonet hebben het geheel besproken en 't antwoord is nee. Wij zien geen reden om hem de toegang te ontzeggen momenteel.
Da's meteen het laatste erover.
En OllieA, dat we niet meteen reageren op een FB reactie kan ook betekenen dat we het achter de schermen aan het bespreken zijn.
Of je leest je even in voordat je klakkeloos kwalificaties overneemt. Zoals ik al zei:quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:22 schreef Reya het volgende:
Mij valt direct op dat L_V een vergelijking erbij haalt met het WFL, waar hij zelf na trolls is geband.
Als jij dat trollen noemt, voel je vrij dat te doen. Mijn perceptie is een klein beetje anders. Om de reden zoals hierboven aangegeven, pas ik ervoor, voor nazi en fascist te worden uitgemaakt. Ik ben ook van mening, dat mijn postings over het onderwerp WO2, nazisme en fascisme van de laatste jaren, duidelijk hebben gemaakt, waar ik op dat gebied sta. En ik stoor me er vreselijk aan, dat een user ermee weg komt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Blijkbaar is het 'getroll' als je een klacht indient in FB van WFL over het feit dat iemand je in 1 post een nazi en een fascist noemt en vervolgens bij de Fa's gaat klagen als de enige reactie van een WFL mod hierop is 'Wat moet ik daaraan doen?' Als je vervolgens in de mail uitlegt, dat dit rond 4 & 5 mei erg vervelend kan aankomen als je familieleden hebt verloren aan de nazi's en in de kampen en je verwijst ter vergelijking naar de uitspraken van FM in o.a. dit topic waar we nu over spreken, kiest men ervoor je te negeren.
Dank je voor het vertrouwenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
Vreemde zaak idd, misschien is C&H een subforum dat toch beter inhoudelijk gemodereerd kan worden en misschien moeten ze daar dan L_V voor nemen.
Ik snap sowieso niet voor wie jij denkt te spreken, maar als je een overtuigd anti-semiet als Fonkmeistah hier laat posten en in zijn uitspraken geen reden voor een ban ziet is het eind zoek. Gooi die mafketel d'r af, niemand zit op z'n mening te wachten en het frustreert de boel alleen maar.quote:
als je me daar voor wil laten bannen ben je dus echt niet wijs..quote:Kevin MacDonald received his Ph.D. in Biobehavioral Sciences at the University of Connecticut and is Professor of Psychology at California State University-Long Beach. His research focuses on evolutionary psychology and on ethnicity and ethnic group conflict.
Ik denk voor niemand te spreken...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet voor wie jij denkt te spreken, maar als je een overtuigd anti-semiet als Fonkmeistah hier laat posten en in zijn uitspraken geen reden voor een ban ziet is het eind zoek. Gooi die mafketel d'r af, niemand zit op z'n mening te wachten en het frustreert de boel alleen maar.
Even recapitulerend je argumentatie beslaat ongeveer dit:quote:Op zaterdag 14 mei 2005 04:59 schreef Fonkmeistah het volgende:
Nou nou. het is weer gezellig zie ik..
Het lijkt het ADL wel![]()
opmerkingen over "deze tijd van het jaar" waarin men zogenaamd oorlogsleed herinnert terwijl de dode irakezen in fallujah langs de weg liggen vanwege leugens gesteund door onze overheid en dezelfde enthusiaste fokkers die hier over mij klagen komen werkelijk m'n reet uit..
terwijl notabene George W. Bush hier de doden komt (ont)eren terwijl hij nog geen enkele begrafenis van gedode amerikaanse soldaten van de irak oorlog heeft bijgewoond.
Opmerkingen over hoe dat wel niet moet voelen voor oorlogsslachtoffers en nabestaanden daarvan komen twee keer zo hard m'n reet uit.
Er zijn familieleden van mij niet teruggekeert van de Arbeitseinzats. Mijn Opa moest onderduiken, Mijn vader woog 30 kilo op zijn 14e vanwege de hongerwinter, zij zijn oorlogsslachtoffers en ik ben daarvan een directe nabestaande dus STFU stelletje egocentrische dramaqueens..
Er is geen alleenrecht op de slachtofferrol en eenieder die toch probeert de exclusiviteit danwel een bijzonderheidspositie te verkrijgen door de aandacht puur en alleen op zichzelf te richten en daarmee andere slachtoffers te schofferen door ze te negeren zal ik van repliek bedienen zoals men van mij gewend is.
bovendien heeft iedereen recht op verdediging dus ook de nazis.
Maar zoals Moskowicz zijn verdediging van Bouterse hem nog geen surinamer maakt, maakt het mij geen Nazi, Taliban, Al Qaeda, linkse boomknuffelaar, rechtse hippie of wat dan ook.
En zoals je over racisme door blanken mag zeiken, mag je dat zeker ook over racisme door Joden zeker als ze naar buiten de schijn ophouden tegen racisme te zijn.
Ik kan slechts de mods complimenteren over het laten staan van mijn replies, of ze nou wel of niet over het randje zijn.
af en toe een "can of worms" open trekken maakt de eenheids worst weer levendig..
voor de liefhebbers nog wat boeken.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/185984488X/qid=1116038907/sr=8-2/ref=pd_csp_2/102-9921941-6086532?v=glance&s=books&n=507846
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0520245989/qid=1116038907/sr=8-1/ref=pd_csp_1/102-9921941-6086532?v=glance&s=books&n=507846
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0595228380/qid=1116039000/sr=8-1/ref=pd_csp_1/102-9921941-6086532?v=glance&s=books&n=507846
En OllieA de quotes die jij aanhaalt komen uit bovenstaand boek geschreven door professor Kevin MacDonald
[..]
als je me daar voor wil laten bannen ben je dus echt niet wijs..
Ik wacht nog even op antwoord van hem, maar het heeft er alles van weg dat hij duidelijk inzicht kan geven waardoor -ontkenners worden gemotiveerd. Echter zulks past niet in C&H, maar hoogstens in R&P wat mij betreft. Het laat weer duidelijk uitkomen waarom af en toe toch echt inhoudelijk gemodereerd moet worden...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:01 schreef pyl het volgende:
Tja, en het tuig dat de opa van Fonkmeistah deed onderduiken en zijn familie tot de Arbeitseinsatz dwong is hetzelfde tuig wier misdaden tegen de menselijkheid Fonkmeistah hier al maandenlang verzacht, verdedigt of ontkent.![]()
![]()
Wij citeren:quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:01 schreef pyl het volgende:
Tja, en het tuig dat de opa van Fonkmeistah deed onderduiken en zijn familie tot de Arbeitseinsatz dwong is hetzelfde tuig wier misdaden tegen de menselijkheid Fonkmeistah hier al maandenlang verzacht, verdedigt of ontkent.![]()
![]()
Bandopnamen uit de mond van meneer Eichmann zelf zijn dus niet betrouwbaar?quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:16 schreef Fonkmeistah het volgende:
Sassen stond op de loonlijst van de Mossad. zoals je in de documentaire kon zien.. hoe betrouwbaar zijn dan nog de door hem geproduceerde bewijsstukken ?
Nee, historici hebben het getal bijgesteld naar iets lager. Van 6 naar ca. 4,5 tot 5 miljoen. "veel lager" zou zijn 2 miljoen of zoiets.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:16 schreef Fonkmeistah het volgende:
Historici hebben al aangetoond dat het getal van 6 miljoen niet klopt en veel lager ligt..
Höss getuigenverklaring, direct na de oorlog, blijkt dus voor meneer FM 'nutteloos' te zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:16 schreef Fonkmeistah het volgende:
Eichmann's eventuele bewering is dan net zo nutteloos als die van Hoss..
Je doet nu precies hetzelfde, heb je dat wel door? Jij wijst nu ook op je slachtofferstatus als een rechtvaardiging van je revisionisme waarmee je Joodse slachtoffers en nebastaanden schoffeert en ze als blanke racisten afschildert. Geen enkele Joodse nabestaande zou over een andere nabestaande zeggen dat diegene misbruik maakt van zijn slachtofferstatus, dus de enige met een exclusiviteit ben jij.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 04:59 schreef Fonkmeistah het volgende:
Er zijn familieleden van mij niet teruggekeert van de Arbeitseinzats. Mijn Opa moest onderduiken, Mijn vader woog 30 kilo op zijn 14e vanwege de hongerwinter, zij zijn oorlogsslachtoffers en ik ben daarvan een directe nabestaande
[...]
Er is geen alleenrecht op de slachtofferrol en eenieder die toch probeert de exclusiviteit danwel een bijzonderheidspositie te verkrijgen door de aandacht puur en alleen op zichzelf te richten en daarmee andere slachtoffers te schofferen door ze te negeren zal ik van repliek bedienen zoals men van mij gewend is.
Ik quote even het hierboven staande.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:09 schreef Natalie het volgende:
Mensen, eventuele bans worden niet op het forum besproken. Ik wilde jullie een mailtje sturen erover, maar goed, dan doe ik het maar hier. Yvonne, Dagonet hebben het geheel besproken en 't antwoord is nee. Wij zien geen reden om hem de toegang te ontzeggen momenteel.
Ik kijk wel uit. de laatste keer dat ik over een mod-actie naar een FA mailde werd ik geband. Bovendien, zoals eerder gezegd, ben ik uitermate benieuwd naar de reden waarom er niet geband zou worden. Er zijn namelijk users van mening dat de policy overtreden wordt en de mods menen van niet. Nou, dan mogen de mods uitleggen, open en bloot ion FB, waarom de users het verkeerd zien.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:23 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Ik quote even het hierboven staande.
Waarom gaan jullie er over door als er al gezegd is dat er momenteel geen reden is om FM te bannen ? Mail dan naar de mods of fa`s. Nu lijkt het erop alsof jullie je zin proberen door te drijven.
Huh? Er zijn redenen te over om hem te bannen... Als je dat niet op je klompen aanvoelt, ben je als mod voor Cultuur & Historie incompetent.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:23 schreef Nuongirl het volgende:
Waarom gaan jullie er over door als er al gezegd is dat er momenteel geen reden is om FM te bannen ?
Ja zeg, ik ben geen aangever.quote:Mail dan naar de mods of fa`s.
Het lijkt er wat mij betreft meer op dat 'wij' lucht geven aan 'onze' ontevredenheid over de wijze van modereren hier. Het komt erop neer dat jullie je werk niet goed doen. Maar enfin, het zij zo.quote:Nu lijkt het erop alsof jullie je zin proberen door te drijven.
Een groot deel van hetprobleem ligt in het feit, dat de meeste users hier al eerder zich hebben opgewonden over FM's manier van posten en de inhoud ervan. Ik heb een beetje de indruk dat zijn reacties waar Ollie over valt, 'de druppel in de emmer' zijn. Hij heeft gewoon net een keer te vaak de verkeerde posts geplaatst en mensen accepteren dat gewoon niet. En dan kan FM wel heel denigrerend gaan zitten doen als iemand wijst op de tijd van het jaar waarin dat gebeurt, maar ik vermoed dat dat toch wel degelijk een rol heeft gespeeld in de felheid waarmee hierop gereageerd wordt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:22 schreef yvonne het volgende:
Pffff, ik ga me voorzichtig in deze slangenkuil begeven, en baseer me op de post hier in FB en waar ik aangeef het ook niet precies te weten en wil overleggen met de mods.
En op dat punt is het klaarblijkelijk misgegaan, want er niet meer teruggekoppeld naar de users toe en daar kunnen jullie ons terecht op aanspreken.
Nu is werkelijk de vlam in de pan geslagen en wordt er bijna van ons of meer direct van mij geeist FM te bannen uit dit onderdeel.
Dat ik van zeer gewaardeerde users moet lezen dat we blijkbaar ons werk niet goed doen steekt.
Ik heb in admin gepost: " Het vervelende is dat er op dit moment weinig gronden zijn om Fonk van deelname uit te sluiten"
Ik begrijp jullie ergernis, combinatie van uitblijven van reactie, en de posts van FM, die ik zeer zeker goed gelezen heb.
Nu richt de discussie zich OOK nog eens op een ban, terwijl die discussie helemaal niet in dit FB thuishoort.
Ik ken jullie posts en ik ken FM's posts en ik weet bij God niet waar ik hem op zou moeten bannen.
Dit is een uiterst onfortuinlijke zaak, omdat, wat ik ook doe, niemand tevreden kan stellen nu.
Ten eerste: zonder andere meningen is er geen discussie.quote:Vasthouden aan de letter van de policy en elke discussie over de holocaust en WO2 gaat in de toekomst volledig de mist in, of je gaat werken naar de geest van de policy, neemt maatregelen en er kan normaal gediscussieerd worden
Correctie; zonder andere feiten is er geen discussie.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Ten eerste: zonder andere meningen is er geen discussie.
Ach, zoals ik hierboven al opmerkte (volgens mij is die reactie verwijderd...) stoort mij vooral het geknoei met bronnen. Zoals bijv. het testament van Hitler aanhalen ter ''staving'' van de bewering dat het zo'n schatje was. Voorts kan ik mij nog een of twee discussies herinneren waarin jij kritiek afdeed als ''ouwehoeren'' of domweg reageerde erop in te gaan omdat het ''beneden jouw niveau'' was of iets dergelijks. Laten we elkaar geen (antise)mietje noemen,quote:Ten tweede word de discussie verziekt door mensen die te pas en te onpas iedereen die een andere mening is toebedeeld voor "nazi, antisemiet" en "holocaustontkenner" uitmaken..
mensen met een andere mening in hun waarde laten is blijkbaar een beleefdheidsvorm die deze personen niet kennen, en dat nog wel door dezelfde mensen die beweren normaal te willen discussieren..
Wij wel dan? Maar dwangmatig de ''andere'' versie prijzen is evenzeer een vorm van ''conditionering''.quote:En als nabestaande van oorlogsslachtoffers wil ik graag weten en begrijpen wat er werkelijk gebeurt is en waarom , daarom neem ik nou eenmaal geen genoegen met de simplistische "officiele" versie van de geschiedenis geschreven door de overwinnaars..
Wrot.quote:Zoals dagonet als zei . "de slachtofferrol siert je niet" en daar ben ik het mee eens , helaas moet je sommige mensen er aan herinneren dat ze niet de enigste zijn.
Het is opvallend dat je in jouw oeuvre niet spugen kunt zonder er het woord ''Jood'' te raken, doorgaans een op nogal bruuske wijze ten tonele gevoerd personage. Voorts begint je eigen slachtofferrol tamelijk banaal te worden. Dit uit zich in slechte voorlichting over Holocaustonderzoek (''dat mag niet! dan krijg je de Inquisitie op je dak! de spoorwegen werden gebruikt voor goederenvervoer!''), geloof aan de Protocollen van Zion (als je die afdoet als een vervalsing ben je geconditioneerd:, ') ) en dom algemeen gebazel over de geweldige voornemens van Hitler die het zo goed voorhad met het geschiedenisonderwijs, waar de kindertjes meer zouden moeten leren dan alleen jaartallen. Dat de Duitsers het strafbaar stelden om te onderwijzen dat Europa aan de Romeinen zijn beschaving dankte en dat ze dachten dat ''joodsheid'' invloed had op de natuurkunde4, dat zul je bij jou niet merken.quote:Blijkbaar is het in deze tijden nog steeds de gewoonste zaak van de wereld om overal de "blanken" de schuld van te geven, van kruistochten en slavernij tot wereldoorlogen , maar wee de "blanke"die het waagt om de joodse rol in die foute zaken te belichten..
Hoe dit zo?quote:dat is dus net zo goed discriminatie
quote:Iedereen, met de joodse lobby voorop, mag steen en been klagen over een Jorg Haider die de grenzen wil sluiten voor immigranten , terwijl Israel de oorspronkelijke palestijnse bewoners pertinent het recht op terugkeer weigert..
hoezo hypocrisie ?
Goh, een professor. Nou, ik ben onder de indruk.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 04:59 schreef Fonkmeistah het volgende:
En OllieA de quotes die jij aanhaalt komen uit bovenstaand boek geschreven door professor Kevin MacDonald
[..]
als je me daar voor wil laten bannen ben je dus echt niet wijs..
Ik niet. Ik heb wat lager gescrolled op de pagina waar het door meneer FM geciteerde boek wordt vermeld op Amazon en een paar recensies gelezen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
Goh, een professor. Nou, ik ben onder de indruk.
Dit is wat mij betreft duidelijk en ik kan er wel mee leven. Zoals gezegd zal ik zelf wel op gepaste wijze en aangepast niveau op Fonkmeistah reageren.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:22 schreef yvonne het volgende:
Pffff, ik ga me voorzichtig in deze slangenkuil begeven, en baseer me op de post hier in FB en waar ik aangeef het ook niet precies te weten en wil overleggen met de mods.
En op dat punt is het klaarblijkelijk misgegaan, want er niet meer teruggekoppeld naar de users toe en daar kunnen jullie ons terecht op aanspreken.
Nu is werkelijk de vlam in de pan geslagen en wordt er bijna van ons of meer direct van mij geeist FM te bannen uit dit onderdeel.
Dat ik van zeer gewaardeerde users moet lezen dat we blijkbaar ons werk niet goed doen steekt.
Ik heb in admin gepost: " Het vervelende is dat er op dit moment weinig gronden zijn om Fonk van deelname uit te sluiten"
Ik begrijp jullie ergernis, combinatie van uitblijven van reactie, en de posts van FM, die ik zeer zeker goed gelezen heb.
Nu richt de discussie zich OOK nog eens op een ban, terwijl die discussie helemaal niet in dit FB thuishoort.
Ik ken jullie posts en ik ken FM's posts en ik weet bij God niet waar ik hem op zou moeten bannen.
Dit is een uiterst onfortuinlijke zaak, omdat, wat ik ook doe, niemand tevreden kan stellen nu.
Oh dus ik ben niet de enige?quote:Op zondag 15 mei 2005 19:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Ondanks de toch wel uitgebreide posts van mods ben ik toch wel teleurgesteld in fok.
Ik citeer even (zonder quoten want ik heb iets anders onder mijn CTRL-V zitten):quote:Op zondag 15 mei 2005 20:56 schreef Natalie het volgende:
Kom pyl, overdrijf niet zo.Wij doen ook nog andere dingen dan de hele dat volledig hier aanwezig zijn. Als we dingen willen bespreken dan is dat niet altijd binnen een weekendje tot een goed einde gebracht.
Nogmaals: Ik vind dat niet zo raar, gezien het feit, dat er 7 dagen tussen vraag en antwoord zaten. Maar die kritische noten had je kunnen voorkomen door op het moment dat je achter de schermen sprong, even hier een kattenbelletje te plaatsen, dat je dat ging doen en zo.quote:Toen ik zag dat OllieA antwoord verlangde ben ik direct achter de schermen gesprongen om dit aan te geven. Wil ik vervolgens -later die dag- antwoorden, staan er een aantal replies met kritische noten.
Ongetwijfeld niet. Maar de indruk is wel gewekt. En in andere FB topics had het echt geen 7 dagen geduurd voordat er iemand 'kritische' vragen was gaan stellen.quote:Mag ik dan van mijn kant ook pissed zijn omdat we het er wel degelijk over hadden en ik hier verwijten moet lezen dat we dat niet zouden doen, de boel lieten versloffen, mensen aan het lijntje zouden houden?
Dat is absoluut niet de bedoeling noch het geval geweest!
En hier komt mijn CTRL-V van pas:quote:Dat velen van jullie niet kunnen begrijpen dat FM gewoon door mag posten op de manier waarop hij dat doet, begrijp ik prima.
Ik lees hieruit een rechtstreeks papegaaien van Hitler's woorden, dat het de Joden zijn geweest die zowel de Eerste als de Tweede Wereldoorlog hebben veroorzaakt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Blijkbaar is het in deze tijden nog steeds de gewoonste zaak van de wereld om overal de "blanken" de schuld van te geven, van kruistochten en slavernij tot wereldoorlogen , maar wee de "blanke"die het waagt om de joodse rol in die foute zaken te belichten..
Mja. Het ontgaat mij enigszins, waarom de bovengenoemde punten erbij gesleept worden, anders dan vanuit een antisemitische frustratie ergens over. Alle slechts in de wereld is blijkbaar de schuld van 'een Joodse lobby' en in alle slechte zaken zit blijkbaar een 'Joodse rol'. Deze punten hebben, m.i. geen fluyit met de lopende discussie te maken en zijn alleen maar een terugtrekken in de slachtofferrol, maar dan op lagere schoolplein niveau: "Ja, maar hunnie doen het wel (of niet)"quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
Iedereen, met de joodse lobby voorop, mag steen en been klagen over een Jorg Haider die de grenzen wil sluiten voor immigranten , terwijl Israel de oorspronkelijke palestijnse bewoners pertinent het recht op terugkeer weigert..
Jij beschouwt je geschuimbek over De Grote Joodse Samenzwering dus als liflafjes.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:33 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
dat tuig bestond uit voornamelijk NSB-ers, jeweetwel van die loosers die voor elk liflafje naar de authoriteiten rennen om personen te laten verwijderen.
Overigens begrijp ik voornamelijk dát jullie een en ander niet banwaardig vinden. Wáárom jullie het niet banwaardig vinden, snap ik eerlijk gezegd nog steeds niet. Yvonne constateert dat ze bij God niet zou weten waarop ze hem zou moeten bannen.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:08 schreef Natalie het volgende:
De volgende keer zullen we jullie beter op de hoogte houden van hoe het er voor staat. Communicatie van onze kant had beter gekund. Da's waar.
Is dergelijk postgedrag niet banwaardig? Wat is dan wel banwaardig?quote:Fonkmeistah echter is van geheel ander kaliber. Achter elk probleem in de wereld ziet hij een joods complot; hij verdraait de geschiedenis zo, dat de joden de holocaust over zichzelf hebben afgeroepen; hij verdedigt het nazisme en Hitler ten koste van Roosevelt en Churchill. Wie ook maar het geringste gevoel voor geschiedenis heeft, herkent in Funkmeistahs redeneringen en argumentaties meteen het geluid van het meest rabiate antisemitisme dat in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw furore maakte.
Gevleid en zo, maar dat zou betekenen, dat Natalie min of meer de zak zou moeten krijgen en daar is geen enkele reden of aanleiding voor.quote:Op maandag 16 mei 2005 01:29 schreef Stali. het volgende:
Zomaar een idee, want eigenlijk zouden Dagonet en Lord_Vetinari samen in C&H goede mods zijn.
Dagonet inhoudelijk op personages en postinhoudelijk een Lord_Vetinari. Hoe je het wendt of keert, Lord_Vetinari, al is hij snel persoonlijk snel te fel, kan wel heel erg goed inhoudelijk modereren. In een aardig forum als C&H zouden Dagonet en Lord_Vetinari prima kunnen samenwerken.
Het zou goed zijn maar om allerlei redenen vast niet kunnen en dat vind ik jammer.
Ge-edit.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:14 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat onze grote vriend een aantal posts geleden nog even vrolijk de users in dit topic uitmaakt voor NSB-ers kan ook gewoon? Dat is volstrekt normaal in dit feedback topic?
Geef je mening, maar ga geen mensen lopen aanvallen, JoZzephus. Dat doe je maar ergens andersquote:Op maandag 16 mei 2005 12:07 schreef JoZzephus het volgende:
god man wat een stel zeikerts zijn jullie.
modje kijk eens wat FM schrijft huil huil.
je kunt wel de hele tijd lopen te miauwen naar de mods hoe schandalig jullie het wel niet vinden,
je kunt ook gewoon reageren op een post die je niet zint zonder je mammie te roepen.
discussieren heet dat, van mijn part lekker fel..dat leest oa voor mij ook lekkerder
en als het you niet aanstaat dan reageer je toch niet.
ben you de verstandigste moet je maar denken.
a) Wie ben jij dan?quote:Op maandag 16 mei 2005 12:07 schreef JoZzephus het volgende:
god man wat een stel zeikerts zijn jullie.
modje kijk eens wat FM schrijft huil huil.
je kunt wel de hele tijd lopen te miauwen naar de mods hoe schandalig jullie het wel niet vinden,
je kunt ook gewoon reageren op een post die je niet zint zonder je mammie te roepen.
discussieren heet dat, van mijn part lekker fel..dat leest oa voor mij ook lekkerder
en als het you niet aanstaat dan reageer je toch niet.
ben you de verstandigste moet je maar denken.
ok mijn mening dan.quote:
o ja Natalie, vertel eens wie ik aanval danquote:maar ga geen mensen lopen aanvallen, JoZzephus. Dat doe je maar ergens anders
zo zo ferme taal Natalie...quote:Dat doe je maar ergens anders
gewoon een user die onderwerpen lees als ik eens tijd en zin heb.quote:
nou en wat is daar dan mis mee om er zo'n ophef over te maken?quote:b) Zo zijn we begonmnen. Maar als alles wat je terugkrijgt op hetzelfde neerkomt ( "Het is allemaal een groot Joods Complot, jadajadajada, geschreven door overwinnaars, jadajadajada, ik denk liever zelf na, jadajadajada, het blanke ras krijgt van alles de schuldm, de joden mogen alles, jadajadajada") dan hou je daar wel mee op, hoor
Ik koop hier eigenlijk vrij weinig voor. Mbt die slotjes, mwa, twee per twee weken. Wist niet dat dat zoveel was. Jij mag het veel vinden.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:52 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
ok mijn mening dan.
wat ik tot nu toe van jou gelezen heb moet ik zeggen dat je niet geschikt bent als mod...ja misschien 1 of andere barbiesite maar niet hier.
als het een beetje warm wordt gooi je een topic op slot en als het anders loopt dan jij wilt moet je al overleggen met je baasjes wat te doen, kortom zelfstandig denken is moeilijk voor je..je laat je dus te veel beinvloeden door de yvonne's "zeer gewaardeerde users"
[..]
o ja Natalie, vertel eens wie ik aanval dan
het enige wat ik lees is dat some users bepaalde users aanvallen, zeg daar dan ook wat van.
[..]
zo zo ferme taal Natalie...
now you're talking
Onzin, als dat zo zou zijn dan was FM allang gebanned geweest, net als een zooi andere users. En luisteren naar de users is nooit verkeerd.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:52 schreef JoZzephus het volgende:
je laat je dus te veel beinvloeden door de yvonne's "zeer gewaardeerde users"
Met het verschil dat dit jouw tweede post in C&H is. De users die hier komen klagen over een poststijl waar ze niets mee kunnen, die op het randje loopt maar niet geïnteresseerd lijkt te zijn in discussie zijn mensen die hier wél veel nuttige bijdragen hebben geleverd. Dat zijn users die we kennen.quote:o ja Natalie, vertel eens wie ik aanval dan
het enige wat ik lees is dat some users bepaalde users aanvallen, zeg daar dan ook wat van.
Zij was nog rustig.quote:zo zo ferme taal Natalie...
now you're talking
Zeg tegen je vriendjes dat ze in TRU blijven.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:59 schreef JoZzephus het volgende:
ik moet nu weg dus reageer je maar lekker op mij af.
dan reageer ik later wel weer
kusje![]()
Yvonne, kun jij vertellen wanneer Lucida precies terugkomt? Dan checken wij onze agenda.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:59 schreef yvonne het volgende:
Zo, genoeg is genoeg, Fonkmeistah is bij deze weg uit C&H, maar daar krijgen jullie van de week dan Lucida voor terug, die z'n ban zit er bijna op
quote:Op maandag 16 mei 2005 17:09 schreef NoSigar het volgende:
Ehm, in dat geval, kan dat nog teruggedraaid worden misschien?
dan wacht je nog even met kopenquote:Op maandag 16 mei 2005 12:57 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik koop hier eigenlijk vrij weinig voor
nou ja, sorry dan wat dat betreft..dan heb ik toevallig net de post gelezen waarbij jij wat topics op slot gooide of waarschuwde met slotjes.quote:Mbt die slotjes, mwa, twee per twee weken. Wist niet dat dat zoveel was.
ik heb geen vriendjes op fok.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zeg tegen je vriendjes dat ze in TRU blijven..
heb zo'n gevoel dat hij op eigen initiatief is vertrokken, of maybe in overleg ...netjes achter de schermen zoals het hoort.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:59 schreef yvonne het volgende:
Zo, genoeg is genoeg, Fonkmeistah is bij deze weg uit C&H,
Jammer dat deze post verwijderd is. Nu kan niemand meer uit eerste hand vernemen wat FM geschreven heeft en vervolgens zelf concluderen wat hieraan schort.quote:
eens, ik volg ze wel van beide kanten. maar ik vind het eigenlijk wel leuk geweest. persoonlijk dan. nu begint het op een kloonhetze te lijken. als je een kloon nodig hebt om je standpunt duidelijk te maken ben je wel heel zielig.quote:Op maandag 16 mei 2005 23:52 schreef NoSigar het volgende:
Eens, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen FM, en eigenlijk nog meer JoZzephus, die een ongearticuleerde, hele nare variant van FM is en bij wiens postings ik soms redelijk over mijn nek ga, liever in TRU houden, waar hij zich naar hartelust belachelijk kan maken.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Waar zien jullie die kloons dan?
Ik zie geen kloons eigenlijk, maar er wil mij nog wel eens het een en ander ontgaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Waar zien jullie die kloons dan?
ja zo reageerde ik ook. nu heb ik een program laten maken waarmee ik zie wie bij wie hoort. helaas ip gebonden. maar toch leuk!quote:
Oh wat leuk, ik ben geen kloon, en als ik dat wel zou zijn dan zou het origineel net zo harig zijn als ik zelfquote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:20 schreef zoalshetis het volgende:
ja zo reageerde ik ook. nu heb ik een program laten maken waarmee ik zie wie bij wie hoort. helaas ip gebonden. maar toch leuk!
En BHFH blijkt een robot te zijn die ad random topics opent...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:11 schreef Dagonet het volgende:
Klonen jagen lijkt me nu niet echt het meest ideale wat men kan doen. Is nergens voor nodig en na veel speurwerk kom je erachter dat eigenlijk iedereen een kloon van BHFH is.
Dan ontdekken we dat Fok eigenlijk slechts bestaat uit jou, mij en Dagonet-met-een-miljoen-kloonsquote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:14 schreef zoalshetis het volgende:
geleid door de hand van god. hoezo is het eigenlijk "nergens voor nodig" dagonet?
ik dacht dat dagonet een kloon van jou was... dus we hebben het eigenlijk constant tegen elkaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan ontdekken we dat Fok eigenlijk slechts bestaat uit jou, mij en Dagonet-met-een-miljoen-kloons![]()
Shit, dat vergeet ik nou steeds...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik dacht dat dagonet een kloon van jou was...
Nuquote:Op maandag 16 mei 2005 17:17 schreef Stali. het volgende:
[..]
Yvonne, kun jij vertellen wanneer Lucida precies terugkomt? Dan checken wij onze agenda..
Neuh, zoiets schrijft zich vanzelf.quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:06 schreef yvonne het volgende:
Heeft Ryan z'n topic al klaarstaan over werkelijkheidsbeleving?
duo. zo van, alleen kan je het niet af? of zijn jullie zo'n bereklef stel? dat het ook niet zonder elkaar af kan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:51 schreef chanter het volgende:
'Wie is die blauwe vlegel met de naam 'chanter' en wat doet-ie in C&H?' zullen sommigen van jullie misschien denken. Welnu, chanter is een duo-account van Dagonet en Natalie. Dus niet schrikken, niets aan de hand', 't wordt vaker gedaan op FOK!. Maar het leek ons wel zo beleefd om het even aan te kondigen.
Als jullie daarmee gaan modden, vind ik het niet zo handig. Dan weet je nl. niet met wie je te doen hebt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:51 schreef chanter het volgende:
'Wie is die blauwe vlegel met de naam 'chanter' en wat doet-ie in C&H?' zullen sommigen van jullie misschien denken. Welnu, chanter is een duo-account van Dagonet en Natalie. Dus niet schrikken, niets aan de hand', 't wordt vaker gedaan op FOK!. Maar het leek ons wel zo beleefd om het even aan te kondigen.
Okee.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:31 schreef Natalie het volgende:
Alleen in sticky topics. Anders krijgen we ruzie met de FA's
Ja, en dat is totaal geen gezicht. Bovendien is de "Europeesche" een verzekeringsmaatschappij, dus je maakt nog reclame ook..quote:
Dat is censuur. En, om in Historie te blijven, daar hebben we zo'n 60 jaar geleden voldoende van gehad.quote:
Ik heb, ik meen in een topic over William en Harry, al eens geroepen, dat dit soort onzin m.b.t. elke scheet van het Koninklijk Huis (van welk land dan ook) niet thuishoort in C&H. Zeker een 'glamour-gebeurtenis'quote:Het topic hoeft toch niet in zo'n 'ik ben het er niet mee eens' topic te verzanden? Kaart het eens aan in Feedback. Geef daar aan waarom je vindt dat het hier niet hoort. Opper waar je vindt dat het wel hoort en waarom. Dán zijn we constructief bezig.
Op de manier waarop het nu gaat is dat niet het geval.
Ah, dan kunnen we hier ook gaan schrijven over politiek, want politici hadden vroeger veel macht in dit land. Of over schrijvers, want vroeger hadden we hele grote schrijvers.quote:Adel past hier prima omdat het de edelen van vroeger veel macht hadden in hun land/streek.
En wat heeft dat te maken met de adel van vandaag de dag? Geen bal. Als de enige link tussen een dergelijk Privé-bericht als een geboorte en Historie ligt in het feit, dat een verre voorvader van de vader ooit misschien wel iets dappers gedaan heeft, vind ik dat een uitermate zwak lijntje om het hele topic maar in C&H te dumpen.quote:Oorlogen zijn gevochten met edelen aan het roer. Landen zijn gevormd, verovererd, ingenomen. Mensen kroonden zichzelf heerser. Ga zo maar door.
Ja, vandaar dat adel-topics zo hard lopen?quote:Jij vindt dit misschien geen C&H, maar anderen wel.
Oh, asjeblieft zeg. Dit kun je niet serieus menen.quote:Het was een apart slag volk, die edelen, en aan de topics te zien die momenteel lopen in C&H vinden meer mensen dat. Daarnaast is Nederland nog steeds een monarchie. Nee, dit meisje zal nooit op die troon komen, maar is wel nazaat van de personen die dit land gemaakt hebben tot wat het nu is. Nederland, oranje, Beatrix, tulpen, molens. Het staat allemaal in hetzelfde rijtje.
Ik heb het, meen ik, 2x gedaan. 1x in een topic over die Britse pubers en nu in dit topic. Overige adeltopics blijf ik ver van weg. Dus dat 'steeds' vind ik een ietwat (understatement) overdreven.quote:breekt de discussie en ik vind dat erg zonde. Zie het je nu telkens doen en verkies er meestal voor er niets van te zeggen, maar L_V, het is tevens mijn taak om te zorgen dat de boel hier soepel verloopt. En dat zie ik hier niet gebeuren. Inhoudelijk heeft je reactie niets met het onderwerp te maken en is daardoor eigenlijk offtopic.
Ja, en jij gelooft dat?quote:Overigens, de enige mensen die geld van het rijk krijgen zijn Beatrix, Willem-Alexander en Máxima. Felicia's ouders moeten netjes werken voor hun poen. Moesten ze altijd al.
Nee, ik doe niet aan achterkamertjespolitiek.quote:Weet je, mail me anders.
En dat is dus weer een mooi argument om geen mods op 2 fora tegelijk te hebben. Uiteraard wil NWS dit niet hebben, want de NWS posters fikken het helemaal af. Het geeft, opnieuw, aan, dat er veel meer te zeggen is voor mods op 1 forum en dat er dus opnieuw een tweede C&H mod dient te worden gezocht.quote:Btw, deze geboortemelding had idd ook wel in SHO of NWS gekund, maar daar er nog geen topic over liep in overleg met NWS én C&H mod Dago besloten hem hier te plaatsen.
Zwaktebod. Een mail van mijn kant had precies hetzelfde aan argumenten bevat. Ik ben echter van mening dat deze discussie in FB gevoerd moet worden, omdat ik klip en klaar wil hebben wat er ten grondslag ligt aan dit soort topics. Mijn post bevat voldoende argumenten, die aangeven waarom dit soort geneuzel naar mijn mening niet in C&H hoort. Het is aan jou om die argumenten dan te weerleggen. Niet om de discussie te sluiten als ie te moeilijk voor je wordt. Ik vind het onnodig om een dergelijke discussie, die toch over de inhoud van het subforum gaat, te gaan voeren in mail.quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:15 schreef Natalie het volgende:
L_V, ik heb geprobeerd om hier op een normale manier over te praten. Voorgesteld om te mailen er wellicht een oplossing te zoeken zodat we hier niet steeds tegenaan lopen. Jij noemt dat achterkamertjespolitiek. Ik noem wat jij doet onnodig doorhameren over iets wat toch geen effect heeft op deze manier. Schijnbaar wil je niet meewerken aan iets van een oplossing van dit probleem. Dan ben ik van deze kant ook niet langer bereid er serieus op in te gaan.
Van nu af aan weer je offtopic mening over wat wel in niet in C&H hoort posten in een thread die inhoudelijk niet over dat onderwerp gaat, wordt een edit.
Discussie gesloten wat mij betreft.
Ja, en wat hebben wij in C&H aan een expert die in SHO blijft hangen?quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:05 schreef Dagonet het volgende:
Weet je wat het ook is L_V? Zo'n simpel nieuwtje als dit verschijnt wel in de AT en trekt misschien weer mensen die hier anders nooit komen, niets mis met vers bloed natuurlijk. Voor hetzelfde geld loopt er een koninklijk huis expert rond die in SHO blijft hangen.
Dus je precieze probleem is...quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens verschijnt zo'n topic precies 10 minuten in de AT. Dan is iedereen erover uitgepraat en zie je het nooit meer terug.
Mwa, het ligt ook aan het topic zelf waar hij geplaatst dient te worden. Mbt het Felicia-topic kan ik je standpunt wel begrijpen en het daar ook reeds aangeven dat hij in SHO of NWS had gekund.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zwaktebod. Een mail van mijn kant had precies hetzelfde aan argumenten bevat. Ik ben echter van mening dat deze discussie in FB gevoerd moet worden, omdat ik klip en klaar wil hebben wat er ten grondslag ligt aan dit soort topics. Mijn post bevat voldoende argumenten, die aangeven waarom dit soort geneuzel naar mijn mening niet in C&H hoort. Het is aan jou om die argumenten dan te weerleggen. Niet om de discussie te sluiten als ie te moeilijk voor je wordt. Ik vind het onnodig om een dergelijke discussie, die toch over de inhoud van het subforum gaat, te gaan voeren in mail.
Ik heb duidelijk de oplossing aangegeven, zoals ik die zie: Topics over hedendaagse koninklijke huizen in SHO (of vraag een nieuw subforum aan: RODdel of K(oningshuis) & A(del)) of in NWS en topics over geschiedenis waarbij adel betrokken is in C&H.
Je komt enigszins aanvallend op me over, L_V. Dat voornamelijk. Eisend, ontevreden en redelijk pissed off mbt wat er wel en niet in C&H zou mogen naar jouw idee. Ik stel een vriendelijke post op en krijg een -naar mijn idee- aanvallende terug van jou hier in FB. Nu ken ik je manier van posten en weet dat je vrij direct bent als het op dit soort dingen aankomt, maar 't komt niet altijd even prettig over.quote:Waarom jij dat beschouwt als "Schijnbaar wil je niet meewerken aan iets van een oplossing van dit probleem." is mij een lichtgevend raadsel, maar daar kun je vast en zeker een heel goed antwoord op geven.
Inderdaad, maar dan wel graag op een manier waarop we allebei tot iets kunnen komen.quote:Overigens roep je in het betreffende topic ZELF dat ik dit moet opnemen in FB OF mail. Ik heb gekozen voor FB.
Dank je. post verwijderd.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is Fortuyn de nieuwe Jezus?
Nutteloze topickick
Ik zeg niks...quote:Op maandag 6 juni 2005 21:13 schreef Natalie het volgende:
Om het toch maar eens aan de snijden: het draagvlak van C&H.
In de FAQ staat het volgende vermeld:Oorlogen (WO I, WO II & e.d.) Verzameling van bijv. historische en militaire objecten Genealogie (stamboom) Koningshuizen & Adel Volkeren Alles m.b.t. cultuur (normen, waarden etc) Architectuur Archeologie Geloofsovertuiging
Toevoegingen, opmerkingen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom. Dus als je ideetjes hebt, laat het weten
Is dat zo raar, gezien het feit dat er in SHO zelfs een topic voor is?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:10 schreef Natalie het volgende:
Je had al wat aangedragen.
Alle het Koninklijk Huis-nieuws (geboortes e.d.) in SHO
Ja, maar die vertel ik nietquote:of NWS en alles mbt historie e.d. in C&H.
Had je nog meer ideetjes over hoe en wat mbt het draagvlak?
Hierop was al reeds geantwoord.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is dat zo raar, gezien het feit dat er in SHO zelfs een topic voor is?
Koninklijk nieuws vandaag
C&H is van iedereen die er post. Dus als er leuke ideetjes of suggesties zijn om het forum een oppepper of enige vernieuwing te geven, dan is dat altijd welkom. Of het nu van een user is of van een mod.quote:Ja, maar die vertel ik niet![]()
Daar zijn jullie moderators voor..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |