abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 16:55:24 #1
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27219191
Ok, die grondwet komt er niet, stemt Nederland niet nee, dan Frankrijk wel. (Andersom eigenlijk.) En al komt de gronwet er wel; Europa blijft hopeloos verdeeld. Zoasl de geschiedenis uitwijst is er nogal vaak wat af geschemutseld en geoologt op dit kleine stukje wereld.

Daarom hier; place your bets:

Waar en wanneer de volgende oorlog in Europa? En vooral: hoe groot en tussen wie? Op een termijn van 5 jaar lijkt het me nog redelijk rustig, 10 jaar zelfs misschien nog. Maar de eerste slachtingen hebben we er al weer op zitten op de Balkan, gelukkig is niet het vuur in de pan geslagen zoals in 1914.

Of blijft het vanaf nu altijd vrede? Een oorlog is immers ongelofelijk duur, maarja...

Mogelijke conflictegebieden vanuit mijn lekeninzicht

• Duitsland zucht zwaar onder steun-betalingen aan het oosten van het land.
  • Hongarije wil wel eens weten hoe het met die mijoenen Hongaren buiten haar landsgrenzen gaat. Evenzo voor nog tal van andere volken en volkjes in die gebieden.
  • Balkan: iedereen woont overal, en hoe dat zich uit hebben we al eerder gezien.
  • Voormalige Sovjetrepublieken; Afwisselend arme en rijke landen bekijken elkaar met argusogen
  • Turkije; toch nooit echt Europees
  • Miljoenen islamieten in een voorheen christelijk-westers Europa, kan goed gaan, maar dit is wel een nieuw expriment in onze geschiedenis. Met de Moren in Spanje hadden de Romeinen al aardig wat te stellen.

[ Bericht 34% gewijzigd door ThE_ED op 21-05-2005 17:04:10 ]
  • [KNE]-Mod
      zaterdag 21 mei 2005 @ 17:02:37 #2
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27219382
    ik gok op een ex sovjet republiekje binnen nu en pak hem beet 5 jaar
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
    pi_27219447
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 17:02 schreef McCarthy het volgende:
    ik gok op een ex sovjet republiekje binnen nu en pak hem beet 5 jaar
    hebben die geld dan.. maar laten we hopen dat het niet zover komt
    pi_27219472
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 17:05 schreef big_al het volgende:

[..]

hebben die geld dan
    die maken gewoon geld
      zaterdag 21 mei 2005 @ 17:06:40 #5
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27219493
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 17:05 schreef big_al het volgende:

[..]

hebben die geld dan
    Met stokken en stenen kun je ook vechten. Een het feit dat de een net wat armer is dan de ander kan wel voor spanningen zorgen. Overigens hebben ze een enorme stapel aan oud sovjetroest als erfgoed, en dat staat er om bekend dat het zelfs nog werkt als het bijna is weggeroest.

Misschien is dit topic iets meer C&H trouwens...
    [KNE]-Mod
    pi_27219753
    Mijn grootvader zei altijd zorg dat ze aan de andere kant genoeg te eten hebben dan komen ze niet naar ons toe.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 17:18:57 #7
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_27219799
    Mijn oma had het altijd over "het gele gevaar", 20 jaar geleden.
    En ze kon hekserig goed voorspellen... kijk nu 's met dat China.
    Handgemaakt | Doggerland-overlever
    pi_27219850
    Ik denk dat we eerder een revolutie in Nederland hebben (als het zo doorgaat)
    Lijkt me ook wel eer eens wat hebben.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 17:26:28 #9
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_27219985
    De eerste Donneriaanse oorlog.
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
    pi_27220237
    Ik gok op Belgie: de Vlamingen tegen de waloniers.

En anders zou ik denken oost europa....
    pi_27220834
    In juli, hier vooral. Na de Nee-stem tegen de Grondwet, zullen politici de wet toch ondertekenen. Het Nederlandse volk zal massaal in opstand komen. Daar er grote stakingen en ook rellen uitbreken zal de ME en later het leger gesommeerd worden deze rellen en opstandelingen neer te slaan. Velen lopen echter over, en er breekt een burgeroorlog uit. Verschillende legers zullen bijstand bieden, maar het kabinet zal haar ontslag indienen. Uiteindelijk zal er geen regering meer zijn om het leger te bedienen. Er breekt een totale oorlog uit.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:00:25 #12
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27220932
    Laten we het eens proberen in C&H.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_27220946
    De Friezen tegen de rest van Nederland...
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:02:50 #14
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27221007
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 18:00 schreef rekenwonder het volgende:
    De Friezen tegen de rest van Nederland...
    Laten we schermutselingen er buiten houden
    [KNE]-Mod
    pi_27221049
    7augustus 2012..... let op mijn woorden
    Heb je comentaar op mijn spelling/gramatica? hou het lekker voor je! mij boeit het niet
    comentaar via email (ambong[@]gmail)
    dit is een stupide tekstje, waar heel veel mensen 3 seconden van hun leven aan verspillen door het te lezen
    pi_27221065
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 17:57 schreef JohnDDD het volgende:
    In juli, hier vooral. Na de Nee-stem tegen de Grondwet, zullen politici de wet toch ondertekenen. Het Nederlandse volk zal massaal in opstand komen. Daar er grote stakingen en ook rellen uitbreken zal de ME en later het leger gesommeerd worden deze rellen en opstandelingen neer te slaan. Velen lopen echter over, en er breekt een burgeroorlog uit. Verschillende legers zullen bijstand bieden, maar het kabinet zal haar ontslag indienen. Uiteindelijk zal er geen regering meer zijn om het leger te bedienen. Er breekt een totale oorlog uit.
    Whaha het nederlandse volk in opstand?? NOOIT allemaal makke lammetjes. De lafheid zit in onze genen. Waar is het volk gebleven dat de wereldzeeen overging en de wereld veroverde??.
    When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
    pi_27221158
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 18:04 schreef Crazyivan het volgende:

[..]

Whaha het nederlandse volk in opstand?? NOOIT allemaal makke lammetjes. De lafheid zit in onze genen. Waar is het volk gebleven dat de wereldzeeen overging en de wereld veroverde??.
    Geloof ik niks van. Ik denk dat de vlam dan wel eens in de pan kan slaan. Vergeet niet dat vooral extreem-rechts en extreem-links erg tegen de grondwet zijn. Ik denk dat het een grote oorlog wordt hier. Europa en Amerika zullen zich ermee gaan bemoeien.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_27221201
    zuid frankrijk en belgie en Nederland
    Free people own guns! Slaves do not!
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:09:19 #19
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_27221204
    Ik zit aan Rusland tegen Georgië te denken. Georgië herbergt ten eerste een aantal basis van Tsjetsjeense rebellen, ten tweede is de regering van dat land gericht op Europa en de NAVO terwijl Rusland het graag onder eigen invloedssfeer houdt, en ten derde is een aanzienlijk deel van de bevolking Rusland-gezind en zouden die het niet zo erg vinden 'bevrijd' te worden.
    iedereen is uniek behalve ik
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:10:41 #20
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_27221247
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 18:04 schreef Crazyivan het volgende:

[..]

in onze genen?

Ik ben er nog wel voor in hoor om wat Afrikaanse landjes met veel machtsvertoon in te nemen. De diamantvoorraden weg te jatten en verder te trekken

Ik vind het prima als het tussen Vlaanderen en Wallonie eens flink ontploft.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:13:32 #21
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_27221346
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 16:55 schreef ThE_ED het volgende:
  • Miljoenen islamieten in een voorheen christelijk-westers Europa, kan goed gaan, maar dit is wel een nieuw expriment in onze geschiedenis. Met de Moren in Spanje hadden de Romeinen al aardig wat te stellen.
  • De islam begon toch pas nadat het West-Romeinse Rijk al was gevallen

Maar ontopic:
    Niet zo lang geleden heeft de Prins van Liechtenstein de macht weer wat steviger naar zich toegetrokken. Het is maar de vraag hoe dit zal uitwerken... Ik verwacht dan ook dat binnen 10 jaar een deel van Liechtenstein zich onafhankelijk zal verklaren, waarna het land uiteen zal vallen in 6 autonome staatjes.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:17:07 #22
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27221434
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 18:13 schreef Pool het volgende:

[..]

De islam begon toch pas nadat het West-Romeinse Rijk al was gevallen
    Daar zeg je wat. Maar die moren zaten daar toch wel? Maar niet islamitisch dan wellicht..
    [KNE]-Mod
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:20:56 #23
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_27221546
    Mensen de Moren waren toch wel ietsjes later dan de Romeinen
      zaterdag 21 mei 2005 @ 18:23:55 #24
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_27221623
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 18:10 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik vind het prima als het tussen Vlaanderen en Wallonie eens flink ontploft.
    als het ooit zo ver komt zal ik in Antwerpen zitten om die "mislukte duitsers" op te vangen
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 20:20:58 #25
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_27225067
    Turkije komt in een zeer slechte economische situate of een ernstige politieke crisis (waar de laatstgenoemde waarschijnlijker is), vervolgens worden de niet-islamitische elementen in het Turkse leger "geneutraliseerd". Het leger werpt de regering omver en geeft alle Islamieten in Europa de opdracht stennis te schoppen, om het Turkse leger "moeiteloos" Europa te laten overnemen. Tenminste, totdat Amerikaanse troepen wederom via Engeland --> Frankrijk oprukken naar Ankara en tevens de gehele islamitische vloek in Europa en alle collaberateurs met de islam (zoals Geert Mak, Femke Halsema e.d.) respectievelijk te vernietigen en te vervolgen cq. om te brengen.

De rest van de Islamitische wereld en China worden vernietigd met Amerikaanse en Europese kernwapens. Het westen heeft de gehele aarde voor zichzelf en gaat een tijdperk van 1000 jaar vrede tegemoet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')