Zieltjes winnen gaat je vast veel beter af in POL waarde BsB.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is echt goed nieuws. Ik ga geheel vrijwillig pamfletten voor ze uitdelen. Ik ga zelfs propageren op Fok!
Ik ben echt blij
Wellicht dat je kan toelichten waar hun partijprogramma uit zou bestaan? Moeten we concluderen dat deze lui een Sharia promoten of in feite weinig meer zijn dan een belangenclub van een stel gelovigen?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is echt goed nieuws. Ik ga geheel vrijwillig pamfletten voor ze uitdelen. Ik ga zelfs propageren op Fok!
Ik ben echt blij
Wat ik uit het stukje in de OP kan opmaken is het gewoon een belangenclubje maar alles kan anders zijn dan het op het eerste gezicht lijkt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wellicht dat je kan toelichten waar hun partijprogramma uit zou bestaan? Moeten we concluderen dat deze lui een Sharia promoten of in feite weinig meer zijn dan een belangenclub van een stel gelovigen?
quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:41 schreef Darklight het volgende:
Huh? AEL Nederland gaat toch ook een partij oprichten die MDP heet? Of gaan ze samenwerken?
quote:Jabri neemt nadrukkelijk afstand van de partij van Abu Jahjah. "De AEL streeft naar segregatie, en dat is een achterhaald idee. Wij willen de totale acceptatie, dat is de norm."
Partij voor jonge Marokkanen in oprichting
Inderdaad. Je weet nog helemaal niets van hun programma.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Kijk, dat bedoel ik.... BSB is een ware Moslim... Ik vind het maar knap om gelijk 100% achter een partij staan die niet eens op een halve A4 hun belangen uiteenzetten.
PvdA gaat stemmen verliezen aan deze partij.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:39 schreef Sidekick het volgende:Laatst was er een enquete waaruit bleek dat zo'n partij op lokaal niveau maximaal zo'n 7% kan halen. Ik zie het wel als een goede ontwikkeling als mensen deze democratische wegen benutten.
Als je het niks vind dan stem je er toch niet op? Ik meende dat onze democratie ongeveer zo werkte.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:23 schreef Stuart het volgende:
Persoonlijk vind ik dat niet nodig en ik zit er ook niet op te wachten![]()
Ja. Waarschijnlijk iets meer stemmen dan andere partijen gaan verliezen. Maximaal gaat het om 2 zetels bij de PvdA, dus het zal geen aardverschuivingen opleveren. Maar het ligt uiteindelijk aan de partij of ze die mensen ook daadwerkelijk kunnen trekken.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:20 schreef rroloff het volgende:
[..]
PvdA gaat stemmen verliezen aan deze partij.
ik ben ook heel blij met dit nieuws en ben bovendien al benaderd.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederlandse moslims richten eigen partij op
Uitgegeven: 13 januari 2005 13:46
AMSTERDAM - Een groep Amsterdamse moslims richt eind mei een nieuwe politieke partij op die opkomt voor de belangen van moslims in Nederland. De Moslim Democratische Partij (MDP) wil in 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, zei woordvoerder M. Jabri donderdag.
De partij heeft ook nog een stad in Noord-Brabant op het oog waar veel moslims wonen.
De initiatoren voeren gesprekken met bekende en onbekende moslims om de partij in de grote steden te gaan trekken. Ook met niet-moslims wordt contact gezocht, "zodat we een balans krijgen binnen het bestuur", zegt Jabri.
"Het gaat om mensen die politiek hetzelfde denken." Op termijn, afhankelijk van de groei van de partij, wil de MDP meedoen aan de landelijke verkiezingen.
Bron:www.nu.nl
-----------------------------------------------------------------------
Ik ben echt blij
Of wellcht zijn mensen het een beetje zat om wetgeving te zien, die mede gebaseerd is op een onbestaand opperwezen en een 2000 jaar oude bestseller.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:45 schreef Alulu het volgende:
Een onderdrukking die vorm wordt gegeven in een ‘vrijheid’ die je dwingt om af te stappen van hetgeen je als persoon vrijwillig voor wilt kiezen om in te geloven. Religie wordt steeds meer een taboe doordat men een bepaalde soort van ‘verlichting’ wil doordrammen.
Liegbeest!quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben ook heel blij met dit nieuws en ben bovendien al benaderd.![]()
nee hoor. ik ben voorstander van democratie, vrijheid van godsdienst, of juist geen godsdienst en bovenal humanist.quote:
dat woord anti-islamisten doet me pijn. ze willen iets bespreekbaar maken wat volgens mij zeer oirbaar is. gelukkig noemt de nieuwe partij zich democratisch en zo zal het hier in europa gaan. gematigd, helaas niet helemaal objectief en bewegende vanuit de slachtofferrol, zo klinkt dit berichtje.quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:48 schreef Meh7 het volgende:
“Momenteel zijn de zogenaamde anti-Islamisten - Verdonk, Hirsi Ali, Wilders en Zalm - alleen maar óver de Islam aan het zeuren en voeren zij een reactiebeleid. Zij hebben geen gesprekspartner van formaat die namens de Moslimgemeenschap kan spreken”
Ik ben overtuigd
Ik hoorde deze dingen ook en er knapte gelijk iets bij me. Ik ben niet blij met die standpuntenquote:Op donderdag 13 januari 2005 20:10 schreef popolon het volgende:
Woordvoerder was op Radio 1 en zelfs rechts zou het op bepaalde gebieden kunnen vinden met deze op te richten partij:
- Verbod op nieuwe imams uit het buitenland.
- Verplicht inburgeren voor imams.
En nog een paar van deze VVD standpunten
Ja nu ik het lees vind ik het ook een stuk minder..quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoorde deze dingen ook en er knapte gelijk iets bij me. Ik ben niet blij met die standpunten
Maar dat telt niet, het zijn Moslims dus steun ik ze :^O^
Ik ga voor Wilders flyeren, maar ik ga ze alleen uitdelen aan mensen waarvan ik aan hun smoelwerk kan zien dat ze hem niet moeten.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederlandse moslims richten eigen partij op
Uitgegeven: 13 januari 2005 13:46
AMSTERDAM - Een groep Amsterdamse moslims richt eind mei een nieuwe politieke partij op die opkomt voor de belangen van moslims in Nederland. De Moslim Democratische Partij (MDP) wil in 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, zei woordvoerder M. Jabri donderdag.
De partij heeft ook nog een stad in Noord-Brabant op het oog waar veel moslims wonen.
De initiatoren voeren gesprekken met bekende en onbekende moslims om de partij in de grote steden te gaan trekken. Ook met niet-moslims wordt contact gezocht, "zodat we een balans krijgen binnen het bestuur", zegt Jabri.
"Het gaat om mensen die politiek hetzelfde denken." Op termijn, afhankelijk van de groei van de partij, wil de MDP meedoen aan de landelijke verkiezingen.
Bron:www.nu.nl
-----------------------------------------------------------------------
Ik ben echt blij
Yep.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Het is toch logisch dat imams op termijn hier uit Nederland komen en de Nederlandse taal spreken. Dat is een nobel streven en daar staan alle andere partijen ook allang achter.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:06 schreef PJORourke het volgende:
Goed nieuws dus, vooral als dit ten koste gaat van de PvdA.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
Juist
heel erg goed
Niemand die voor allochtonen komt
Binnenkort als ik 18 jaar ben - dan begin ik zeker een partij
Dat manifest van de woordvoerder is ook een nobel strevenquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Het is toch logisch dat imams op termijn hier uit Nederland komen en de Nederlandse taal spreken. Dat is een nobel streven en daar staan alle andere partijen ook allang achter.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
Juist
heel erg goed
Niemand die voor allochtonen komt
Bullshit. Nederland is een verderfelijk land? Is het nu ook al de taak van een woordvoorder van een (toekomstige) politieke partij om zo te generaliseren? Zelfs Wilders doet dit niet: 'Ik ben niet tegen de islam, ik ben tegen de uitwassen van de islam" remember? (En ik vind Wilders al een lul) De laaste keer dat in Nederland een politicus een hele samenleving 'verderfelijk' heeft genoemnd, was volgens mij in *denkt na* '40-'45?quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat manifest van de woordvoerder is ook een nobel streven
Waarom zou de Moslim Democratische Partij minder democratisch zijn dan het Christen Democratisch Appèl?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:17 schreef Mobious het volgende:
Is een Moslim niet per definitie uit op een theocratie? Ik snap het woordje democratie namelijk niet helemaal in de Moslim Democratische Partij. Of gaat er op den duur democratisch voor de theocratie gestemd worden?
De MADMP? (Meki-Aan-De-Macht-Partij)quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
Onzin, gewoon 18 jaar (=kiesgerechtigd).quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:54 schreef maartena het volgende:
[..]
De MADMP? (Meki-Aan-De-Macht-Partij)![]()
Helaas, je moet minimaal 21 jaar zijn om een eigen partij op te richten of om een openbare functie te bekleden binnen een partij.
Laat ze toch fijn een partij oprichten, liefst met LPF-achtige taferelen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:11 schreef pberends het volgende:
Die moslims zijn knetterverdeeld.
Qua etniciteit ten eerste: Indo's, Marokkanen, Turken, Surinamers, enz.
Tweede qua gedachtegoed: voor/tegen segregatie, voor/tegen integratie, voor/tegen seculariteit, enz. Zie voor maar de voor en tegens van de sharia.
Nee, dat wordt nog een leuke tour.
Ja, lijkt me prachtig. Die kale voorzitter van de AEL lijkt trouwens verdomd veel op Fortuyn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:14 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Laat ze toch fijn een partij oprichten, liefst met LPF-achtige taferelen.
Ze zitten in de oppositie met een zetel of 4 die ze bij Bos vandaan gekaapt hebben, roepen veel afgunst over zich af met hun standpunten over homosexualiteit en zullen (naar alle waarschijnlijkheid) nimmer serieus genomen worden.
Go,Go,Go!
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:04 schreef rentmeester het volgende:
Prima zaak!
De democratische rechtswegen zijn een prima manier om je politieke mening te uiten.
Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit de PvdA flink veel zteles kosten.
Moslims zorgen voor zo'n 3 zetels van de PvdA. Rest nog de vraag hoeveel % van de 'PvdA-moslims' een moslimpartij zien zitten (dus bij die 51% horen). Daarnaast zijn er ook nog wel een aantal die niets tegen een moslimpartij hebben, maar toch liever bij de PvdA blijven.quote:Iets meer dan de helft (51 procent) van de moslims in Nederland vindt dat er een moslimpartij moet komen. Een op de vijf moslims (20,9 procent) is tegen de oprichting van zo'n partij. Dit blijkt uit representatief onderzoek door het bureau Foquz Etnomarketing onder 488 moslims, in opdracht van het televisieprogramma Nova.
[...]
De moslims in Nederland stemden bij de laatste verkiezingen in januari 2003 vooral op de PvdA (32,4 procent), of stemden niet (31,8 procent). GroenLinks haalde 12,5 procent, CDA 6,8 procent.
Ik geloof niet zo in "etnomarketing".quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
Moslims zorgen voor zo'n 3 zetels van de PvdA. Rest nog de vraag hoeveel % van de 'PvdA-moslims' een moslimpartij zien zitten (dus bij die 51% horen). Daarnaast zijn er ook nog wel een aantal die niets tegen een moslimpartij hebben, maar toch liever bij de PvdA blijven.
Ik wil je enthousiasme niet de kop indrukken, maar ik verwacht niet dat de PvdA meer dan een zetel gaat verliezen aan zo'n partij. Ik zou het al knap vinden als zo'n partij uberhaupt al in de Tweede Kamer komt, hoewel het wel potentieel heeft getuige diverse onderzoeken.
oh ik wel. al was het alleen maar om het ware gezicht boven te krijgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:32 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in "etnomarketing".
Zeg dan niets !quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ga voor Wilders flyeren, maar ik ga ze alleen uitdelen aan mensen waarvan ik aan hun smoelwerk kan zien dat ze hem niet moeten.
ik ben blij dat je inziet dat ook de nieuwe moslimpartij, die zegt democratisch te zijn, ook wat flaws heeft. al bij de ontstaansgeschiedenis gaat het nu al mis. zullen we samen een betere partij oprichten?quote:
zoals de amerikanen zeggen: "bring it on"quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze hebben de potentie de grootste partij van Amsterdam te worden als alle Amsterdamse moslims op hun gaan stemmen.
Best een onprettige gedachte eigenlijk.
We moeten wel eerlijk blijven met ons allen dus ook de moderatoren..... Als men de Sharia wilt invoeren dan moet dat gebeuren het is een democratie, dus..quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze hebben de potentie de grootste partij van Amsterdam te worden als alle Amsterdamse moslims op hun gaan stemmen.
Best een onprettige gedachte eigenlijk.
ja mooie uitspraak was dat, echt een uitspraak van een straatvechterquote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals de amerikanen zeggen: "bring it on"
Mja ik woon in Adam en liever niet zegquote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:12 schreef zoalshetis het volgende:
zoals de amerikanen zeggen: "bring it on"
Als het moet dan word ik een soort Al Sadr van het westen, tegen de tijd dat het uit de klauwen gaat lopen dan zetten wij wel een paar huurmeneertjes op deze en genequote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Mja ik woon in Adam en liever niet zeg![]()
maak ons niet druk, laat de democratie zijn laatste woord hebben, als ze te ver gaan dan wordt er wel ingegrepen. niet door politiek, dan wel door burgers.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:14 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Mja ik woon in Adam en liever niet zeg![]()
Exact.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maak ons niet druk, laat de democratie zijn laatste woord hebben, als ze te ver gaan dan wordt er wel ingegrepen. niet door politiek, dan wel door burgers.![]()
ik sta altijd klaar om onrecht te vergelden met humanitairrecht. who's johnny?quote:
Ik ben een hele relaxte gozer, maar als mensen mij of mijn volk in de maling proberen te nemen, dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik sta altijd klaar om onrecht te vergelden met humanitairrecht. who's johnny?
weet ikquote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben een hele relaxte gozer, maar als mensen mij of mijn volk in de maling proberen te nemen, dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.
quote:
en ik? als we toch besluiten om slowchat te gaan doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:44 schreef Dreamscape het volgende:
lol ik lach me echt verrot aan deze JohnDope meneer. In elke topic heeft ie reacties als typische low iq rednecks. Wat nou bring it on, gast jij zou je blaas niet eens onder controle kunnen houden als je in gevaar bent.
Misschien heb ik geen hoog iq, maar ik heb wel een hoog eq. Misschien ben ik wel een redneckachtigtype, maar onmenselijke dingen zal ik nooit doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:44 schreef Dreamscape het volgende:
lol ik lach me echt verrot aan deze JohnDope meneer. In elke topic heeft ie reacties als typische low iq rednecks. Wat nou bring it on, gast jij zou je blaas niet eens onder controle kunnen houden als je in gevaar bent.
Zullen we even bij de discussie blijven ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
misschien heb ik geen hoog iq, maar ik heb wel een hoog eq. Misschien ben ik wel een redneckachtigtype, maar onmenselijke dingen zal ik nooit doen.
Ik geloof sowieso in hemel en hel, kijk in jullie cultuur is het zo dat wanneer je een martelaar bent jullie in het paradijs komt, maar naar mijn weten is het zo, wanneer je een martelaar bent, dan ga je rechtstreeks naar de hel, niks paradijs!
wow stoer zeg, je gaat gewoon naar de hel, dat zouden veel mensen niet durven. Wat goed van jou zeg!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien heb ik geen hoog iq, maar ik heb wel een hoog eq. Misschien ben ik wel een redneckachtigtype, maar onmenselijke dingen zal ik nooit doen.
Ik geloof sowieso in hemel en hel, kijk bij jullie geloof (de is-lam(synoniem is-bezopen)) is het zo dat wanneer je een martelaar bent jullie in het paradijs komt, maar bij ons is het zo, wanneer je een martelaar bent, dan ga je rechtstreeks naar de hel, niks paradijs!
Als er iemand niet naar de hel gaat ben ik het wel!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:56 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
wow stoer zeg, je gaat gewoon naar de hel, dat zouden veel mensen niet durven. Wat goed van jou zeg!![]()
Vind ik een goede vraag van John Dinges!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:57 schreef JohnDope het volgende:
Maar gozer, geef jij is eerlijk toe ben jij bereid om een martelaar te worden
Vind je dat legitiem ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:05 schreef Dreamscape het volgende:
Weet jij wel hoe een moslim martelaar word? Je word een martelaar als je je geloof verdedigt of je land. De Palestijnen zijn martelaren.
Nederland is dus niet jouw land ?quote:Je vraagt of ik bereid ben om een martelaar te worden. Op wat voor manier dan. Als er ruzie uitbreekt tussen de autochtonen en allochtonen in Nederland ben ik geen martelaar als ik dood ga, want ik ben niet mijn geloof aan het verdedigen noch mijn land.
Diverse zaken zijn menselijk, al te menselijk....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien heb ik geen hoog iq, maar ik heb wel een hoog eq. Misschien ben ik wel een redneckachtigtype, maar onmenselijke dingen zal ik nooit doen.
Zou het kunnen dat je in dit leven al een omgeving rondom je inricht die een voorafspiegeling zal zijn van de vruchten die je voortbrengt? Je kunt dat ongeveer zien als: Een perenboom herken je aan de peren die erin (zullen) groeien....quote:Ik geloof sowieso in hemel en hel,
Synoniem is onderworpen. Moslims worden niet geacht alcohol tot zich te nemen.quote:kijk bij jullie geloof (de is-lam(synoniem is-bezopen))
de vraag blijft staan: wanneer ben je martelaar? Dat oordeelkomt slechts Allah (vzmh) toe en niet een of andere leider die toevallig wat volk inzet om zijn machtspositie te onderbouwen. Ook hier geldt dat de vruchten van sjeitan zichtbaar worden in de daden van zijn kinderen zoals ook de vruchten van Allah de barmhartige erbarmer zichtbaar worden in de daden van zijn kinderen.quote:is het zo dat wanneer je een martelaar bent jullie in het paradijs komt
In het boek van de christenen is het zo dat Isa (Jezus) de losprijs heeft betaald voor toelating tot het koninkrijk der hemelen. Slechts zij die wedergeboren zijn in een nieuw leven uit JHWH door het levende water en de levendmakende geest kunnen worden toegelaten. Wat de gelovige daar verder aan toevoegt is niet noodzakelijk voor de toelating tot dat koninkrijk want anders zou het levensoffer van Isa helemaal geen waarde hebben.quote:, maar bij ons is het zo, wanneer je een martelaar bent, dan ga je rechtstreeks naar de hel, niks paradijs!
Mooi, dan zal je er vast ook geen bezwaren tegen hebben als we je voortaan afrekenen op je Turkse achtergrond, in plaats van je Nederlandse ? Of ben je dan ineens weer Nederlander ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:18 schreef Dreamscape het volgende:
Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less.
Oke, dat vind ik een legitieme opvatting.quote:En ja ik vind dat de Palestijnen in hun recht staan, alleen als ze militaire doelen raken. Want volgens de Islam mag je geen onschuldige mensen vermoorden, vooral de vrouwen en kinderen niet.
Het kan ook gaan om wat verstokte sociaal-democraten die hun electoraat en daarmee hun politieke invloed voelen slinkenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:15 schreef Harry_Sack het volgende:
Goed nieuws inderdaad. De AEL werd toch een beetje te agressief of te vaag bevonden, nu kan een gezicht het aanspreekpunt worden voor de 'allochtonenproblemen' en kunnen we eindelijk eens aan constructieve oplossingen gaan werken.
Degenen die tegen dit idee zijn (waarschijnlijk de pro-wilbersmensen), willen geen democratie![]()
Zolang je toegeeft dat ik dezelfde rechten heb als elk andere persoon met de Nederlandse nationaliteit mag je mij zelfs afrekenen op me kleine stukje albanische achtergrond.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:22 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Mooi, dan zal je er vast ook geen bezwaren tegen hebben als we je voortaan afrekenen op je Turkse achtergrond, in plaats van je Nederlandse ? Of ben je dan ineens weer Nederlander ?
[..]
Oke, dat vind ik een legitieme opvatting.
Daar schort het "em wat mij betreft nou net een beetje aan. Ik ben persoonlijk niet zo bijster gelukkig met Islamitische individuen die een afkeer van de maatschappij hebben en aangeven hier louter en alleen om economische redenen te verblijven. Nee, wat dat aangaat kan ik me wel vinden in de Wilders-aanpak.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:26 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Zolang je toegeeft dat ik dezelfde rechten heb als elk andere persoon met de Nederlandse nationaliteit
een turks/albanische bsb, welkom! niet gaan miepen als je ineens niet meer welkom bent he. met je hele familie...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:18 schreef Dreamscape het volgende:
Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less.
En ja ik vind dat de Palestijnen in hun recht staan, alleen als ze militaire doelen raken. Want volgens de Islam mag je geen onschuldige mensen vermoorden, vooral de vrouwen en kinderen niet.
En wie zegt dat ik een afkeer van de maatschappij heb? Ik zeg alleen maar dat ik me geen Nederlander voel maar Turks. Zo simpel is het, maar ik ben dik tevreden over me leven hier in Nederland.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:29 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Daar schort het "em wat mij betreft nou net een beetje aan. Ik ben persoonlijk niet zo bijster gelukkig met Islamitische individuen die een afkeer van de maatschappij hebben en aangeven hier louter en alleen om economische redenen te verblijven. Nee, wat dat aangaat kan ik me wel vinden in de Wilders-aanpak.
nee je zegt dat je hier louter bent voor economisch voordeel. de rest voeg je er nu snel aan toe. te laat wat mij betreft...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:34 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik een afkeer van de maatschappij heb? Ik zeg alleen maar dat ik me geen Nederlander voel maar Turks. Zo simpel is het, maar ik ben dik tevreden over me leven hier in Nederland.
als jij het zegt zal het wel waar zijn, want jij weet natuurlijk beter wat er door mijn hoofd gaat dan ik.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee je zegt dat je hier louter bent voor economisch voordeel. de rest voeg je er nu snel aan toe. te laat wat mij betreft...
Je bent dik tevreden met alle welvaart, maar verder trek je je terug ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:34 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik een afkeer van de maatschappij heb? Ik zeg alleen maar dat ik me geen Nederlander voel maar Turks. Zo simpel is het, maar ik ben dik tevreden over me leven hier in Nederland.
Als ik het zo hoor geeft hij daar ieder jaar vrolijk zijn in Nederland gekregen geld uit, om hier vervolgens weer te komen vegeteren.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:50 schreef Nickthedick het volgende:
@dreamscape
ben je wel eens in turkije geweest?
Precies, ik ben gewoon opgevoed met de Turkse cultuur en voel me er meer door aangetrokken dan de Nederlandse cultuur(wat je ook verstaat eronder).quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dreamscape, je voelt je een Turk omdat je Turkse ouders hebt? Ik vind dat je het netjes verwoordt hoor.
Heel veel Nederlanders voelen zich ook geen Nederlander, die schamen zich ook voor hun land. Dat vind ik veel kwalijker.
Participeren in de samenleving en je niet als een autist terugtrekken in je eigen wereldje.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef Dreamscape het volgende:
Wat kan ik nog meer doen om jullie tevreden te stellen rentmeester en zoalsheti, behalve het Nederlandse taal perfect beheersen, een normaal leven leiden zonder enige vorm van crimaliteit en met het behouden van me eigen cultuur?
Wat je grotendeels te danken hebt aan onze ruime werkgelegenheid en de kansen die je hier gekregen hebt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:54 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
fout dus, het moet zijn: "In Nederland verdiende geld"
Gaan we generaliseren?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:58 schreef Dreamscape het volgende:
Oh ja hoe moet ik dan nog verder integreren, iedere dag een kroeg pakken, en meteen openen met 1 meter bier, en gezellig met z'n allen zingen op Andre Hazes terwijl we steeds meer zuipen?
Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen mogen wel maar Turkse niet?quote:Wat ik tot slot al helemaal niet in mijn hoofd zou halen is het continue "emmeren" over het , in mijn ogen, superieure vaderland en dat uiten met vlaggen en andere simpele symbolen.
Kijk, dat geeft al een veel beter beeld als hetgeen je eerst schetste.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:05 schreef Dreamscape het volgende:
Ik heb Nederlandse vrienden.
Ik zet me in voor het land zoals ieder andere autochtoon dat ook doet. Door belasting te betalen en aan de regels te houden.
Nee hoor. Of ben je in Turkije pas geheel aangepast als je Moslim bent ?quote:Volledig aanpassen, bedoel je dat je een moslim zou worden? Ik denk het niet dus ik snap niet wat je echt bedoeld hiermee.
Trots is fine, maar weet waar je trots op bent, dat betekent dus ook dat je kritisch naar het land waar je zo trots op bent kan kijken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:07 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen mogen wel maar Turkse niet?
Ik niet. "onze generatie" (wat je daar ook onder verstaat) heeft veel te danken aan haar voorouders. Opa's en oma's in mijn geval, die dit land na de 2e wereldoorlog helemaal opnieuw hebben opgebouwd. Ik als Hollander mag me daar best trots op voelen vind ik!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Onze generatie heeft de verzorgstaat en werkgelegenheid net zo goed in de schoot geworpen gekregen. Ik vind de houding van sommigen hier volledig misplaatst.
Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:11 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik niet. "onze generatie" (wat je daar ook onder verstaat) heeft veel te danken aan haar voorouders. Opa's en oma's in mijn geval, die dit land na de 2e wereldoorlog helemaal opnieuw hebben opgebouwd. Ik als Hollander mag me daar best trots op voelen vind ik!
Dat is de bekende onzin-discussie die ook weleens gevoerd wordt over hoofddoekjes en petjes.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:07 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen mogen wel maar Turkse niet?
Het is helemaal niet beter in Turkije. Als ik nu naar Turkije zou gaan zou ik geen baan hebben dus geen inkomen, dus afhankelijk van anderen. In Nederland ben ik onafhankelijk, ik heb niemands hulp nodig om door de maand te komen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:08 schreef rentmeester het volgende:
Kijk, dat geeft al een veel beter beeld als hetgeen je eerst schetste.
Blijft mijn vraag: waarom niet gewoon vertrekken naar het land waar het in jouw ogen veel beter is ?
Nee natuurlijk niet. Zoals ik al zei, ik begrijp niet wat jij onder volledig aanpassen begrijpt. Het Turks leren en je gedrag aanpassen aan de Turkse wetten? Want dat doe ik al in Nederland.quote:Nee hoor. Of ben je in Turkije pas geheel aangepast als je Moslim bent ?
Ook ik heb op mijn manier weer het nodige bijgedragen aan Nederland. Wat natuurlijk (nu nog) een geen verhouding staat tot hetgeen mijn ,of onze, voorouders gedaan hebben. Overigens, als jouw opmerking betekend dat een en ander inhoud dat ik mijn vaderland niet mag verdedigen en me "wereldburger" moet noemen, vind ik dat je best eens wat aan je redenatievermogen mag doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.
Onze generatie plukt daar niet echt de vruchten van hoor, de babyboomers hebben alles al kaalgevreten. Het lijkt erop dat we zelf weer hard aan de slag moeten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:14 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Het is helemaal niet beter in Turkije. Als ik nu naar Turkije zou gaan zou ik geen baan hebben dus geen inkomen, dus afhankelijk van anderen. In Nederland ben ik onafhankelijk, ik heb niemands hulp nodig om door de maand te komen.
quote:Nee natuurlijk niet. Zoals ik al zei, ik begrijp niet wat jij onder volledig aanpassen begrijpt. Het Turks leren en je gedrag aanpassen aan de Turkse wetten? Want dat doe ik al in Nederland.
Opmerkingen als deze geven blijk van bar weinig verwantschap met de Nederlandse samenleving. Eerder van een bewust gekozen geassimileerd leven waarin je enkel en alleen om de Nederlandse welvaart hier verblijft. Integreren is meer dan je aanpassen aan de wetten, en dat weet je donders goed. Maar goed, hou deze mentaliteit vol, dan komt er vanzelf een keer een tegenbeweging!quote:Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less.
Ik verdedig Nederland ook en ben trots op mijn land. Daarom juist moet je niet polariseren. Je wil toch ook deze hele spiraal een keer omdraaien?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:17 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ook ik heb op mijn manier weer het nodige bijgedragen aan Nederland. Wat natuurlijk (nu nog) een geen verhouding staat tot hetgeen mijn ,of onze, voorouders gedaan hebben. Overigens, als jouw opmerking betekend dat een en ander inhoud dat ik mijn vaderland niet mag verdedigen en me "wereldburger" moet noemen, vind ik dat je best eens wat aan je redenatievermogen mag doen.
Je heeft geen Sjonnie of Tokkie te worden. De nederlandse cultuur kent veel variabelen, zij kent echter één grondwet waaraan de ingezetenen en de goden zijn onderworpen. Deze biedt ingezetenen voldoende ruimte voor een behoorlijke mate van geloofsvrijheid en vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:58 schreef Dreamscape het volgende:
Oh ja hoe moet ik dan nog verder integreren, iedere dag een kroeg pakken, en meteen openen met 1 meter bier, en gezellig met z'n allen zingen op Andre Hazes terwijl we steeds meer zuipen?
Ik niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Als je als jongen in een Turks gezin opgroeit in Nederland, dan heb je twijfels en vragen waar wij helemaal niets van weten, dus ik heb wel begrip voor hoe Dreamscape het een en ander formuleert.
Dreamscape, hoe kom je daar nou toch weer bij ? Je hoeft je helemaal geen Nederlander te voelen als je je daar niet prettig bij voelt. Sterker nog: ik raad je aan gewoon je hart te volgen en in Turklije te gaan wonen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:28 schreef Dreamscape het volgende:
rentmeester, je wilt dus dat ik me meer Nederlander voel?
letterlijke quote van meneer de turk:"Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less."quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:44 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
als jij het zegt zal het wel waar zijn, want jij weet natuurlijk beter wat er door mijn hoofd gaat dan ik.
?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 05:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Logische gang van zaken als je 40 jaar een Nederlands paspoort bij het kopen van een pakje boter geeft.
NOFI, maar wat doe je hier dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef Dreamscape het volgende:
Precies, ik ben gewoon opgevoed met de Turkse cultuur en voel me er meer door aangetrokken dan de Nederlandse cultuur(wat je ook verstaat eronder).
quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoorde deze dingen ook en er knapte gelijk iets bij me. Ik ben niet blij met die standpunten
Maar dat telt niet, het zijn Moslims dus steun ik ze :
en een vraag aan beide heren: wat is er mis met beide standpunten?quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja nu ik het lees vind ik het ook een stuk minder..
Maar ja, bij gebrek aan een beter alternatief en beter iets dan niets![]()
Parasieteren op de Nederlands overheid, wat anders?quote:NOFI, maar wat doe je hier dan?
Net zoals Vlaams belang, Wilders en wijlen Fortuyn?quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:56 schreef SCH het volgende:
Leve de democratie
Juistquote:Op donderdag 13 januari 2005 23:52 schreef pberends het volgende:
MDP krijgt concurrentie van Meki: Meki gaat eigen partij oprichten.
Dat ligt er maar net aan, aangezien er wat "rechtse" standpunten bekend zijn van deze MDP.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor de VVD is een moslimpartij echt geen bedreiging want Islamitische VVD stemmers gaan echt niet naar een Moslim partij.
Voor de CDA en PvdA gaat dit wel op
Hoe meer moslimpartijen hoe beter.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:41 schreef Darklight het volgende:
Huh? AEL Nederland gaat toch ook een partij oprichten die MDP heet? Of gaan ze samenwerken?
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:45 schreef Alulu het volgende:
dit is democratie dus.. een Westerse trots...waar iedereen gebruik van kan maken, mooi heik vind van wel.
Het gaat ook niet alleen om "rechtse" standpunten. Mensen die op de VVD stemmen zien over het algemeen niet graag religieuze partijen ondanks dat ze zelf mischien wel religeus zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan, aangezien er wat "rechtse" standpunten bekend zijn van deze MDP.
Ik zie iemand die het Nederlands goed beheerst, eigen geld verdient en zo via belastingen bijdraagt aan de Nederlandse economie en zich niet bezighoud met criminaliteit of andere overlast.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:45 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Je bent dik tevreden met alle welvaart, maar verder trek je je terug ?
Kort samengevat: wel de lusten, niet de lasten. Sorry, maar daar zitten we in Nederland niet bepaald op te wachten. Ik blijf dan ook opteren voor de Wilders-aanpak.
Helft moslims Nederland wil moslimpartijquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel ongelooflijk en veelzeggend als je de reacties o de FP op deze partij leest, en in veel mindere mate enkele reacties hoor.
Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die zo islamofoboob zijn dat ze zelfs het pure democratische recht om een partij op te richten willen ontzeggen onder het stupide motto: "waar een moslim is, komt de sjaria".
Het zijn deze mensen die een bedreiging voor ons land zijn, ze zijn verwant aan de extremistische moslims.
Ja soms welquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:07 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Ach ja, rot he die democratie?
Volgens mij zitten er geen rechtse extremisten in de regering. Gelukkig maar.quote:Ik zou ook het liefst willen dat er wat minder rechts-extremisten in de regering zaten, maar wat doe je eraan? Dat zijn de nadelen van en democratie. Er zit altijd wel iets tussen wat je niet zint.
Tja, bepaalde mensen houden er bepaalde gedachten op na als ze het woord moslim noemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
Waarom gaat het meteen weer over de sharia?
Heb je daar een bron voor? Ik geloof er namelijk niets van.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat de helft van de moslims die een moslimpartij wensen die willen baseren op de sharia. Niet een te onderschatten aantal lijkt me
Nogmaals: Helft moslims Nederland wil moslimpartijquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:29 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Heb je daar een bron voor? Ik geloof er namelijk niets van.
Misschien ontbreekt het wat mensen aan een wat meer uitgebreid referentiekader?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
Waarom gaat het meteen weer over de sharia?
Je kunt je vasthouden aan dat soort dingen, ik heb bij deze partij niet de indruk dat ze daar naar streven. Jij maakt jezelf zo snel tot slachtoffer hiervan, het is zo defensief en getuigt van weinig goede wil. Moslims mogen toch een partij op richten? Ze wonen en leven hier en gaan de komende 10.000 jaar ook niet meer weg.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat de helft van de moslims die een moslimpartij wensen die willen baseren op de sharia. Niet een te onderschatten aantal lijkt me
Dat zou positief zijn hoewel de achterban er wellicht anders over denkt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:34 schreef SCH het volgende:
Je kunt je vasthouden aan dat soort dingen, ik heb bij deze partij niet de indruk dat ze daar naar streven.
Zonder goed defensief geen goed offensiefquote:Jij maakt jezelf zo snel tot slachtoffer hiervan, het is zo defensief en getuigt van weinig goede wil.
Ze mogen van mij een partij oprichten maar ik mag dan toch ook kritiek hebben op zo'n partij en zeker als ze die eventueel zouden baseren op de sharia.quote:Moslims mogen toch een partij op richten? Ze wonen en leven hier en gaan de komende 10.000 jaar ook niet meer weg.
Ik hou zoiezo niet van politieke partijen die religie op nummer 1 zetten, maakt niet uit of die partij islamitisch of christelijk is. Ik geloof in het gescheiden houden van de staat en kerk.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar om het meer ontopic te krijgen, ben ik benieuwd of Dreamscape iets ziet in zo'n moslimpartij, waar het voornamelijk een Marokkaans getint initiatief is.
Wil jij 100 zweepslagen krijgen als je een keer alcohol neemt? Ik dacht het nietquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Wat is er mis met een op de sjaria gebaseerde partij?
Het onderzoek klinkt nogal zwart wit maar je kan ook zeggen dat de helft het in ieder geval niet wil. Of misschien willen sommige mensen er bepaalde elementen uit. Het lijkt me dat de meeste moslims clever genoeg zijn om te begrijpen dat de sharia nu niet en nooit niet ingevoerd gaat worden dus in die zin is het voor mij niet anders dan dat de SGP wil dat hier een theocratie wordt gevestigd of dat andere partijen er hier een communistische heilsstaat van willen maken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou positief zijn hoewel de achterban er wellicht anders over denkt.
Natuurlijk mag je kritiek hebben maar ik vind het wat voorbarig om er zaken bij te halen die door de oprichters van deze partij helemaal niet naar voren worden gebracht. Je doet net alsof staat voor sharia terwijl de partij veel meer uitstraalt aansluiting te willen zoeken bij de westerse normen en waarden. In die zin zou ik juist heel erg blij zijn met zo'n partij die een bepaalde groep in onze samenleving vertegenwoordigd. Ik kan eigenlijk geen argumenten tegen bedenken behalve dat ze ongetwijfeld programmapunten hebben die mij niet aanstaan, maar dat geldt eigenlijk voor iedere andere partij ook.quote:Ze mogen van mij een partij oprichten maar ik mag dan toch ook kritiek hebben op zo'n partij en zeker als ze die eventueel zouden baseren op de sharia.
Gebaseerd op.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Wil jij 100 zweepslagen krijgen als je een keer alcohol neemt? Ik dacht het niet![]()
Een kwart van de moslims dus. Rest de vraag wat die moslims onder een sharia verstaan, want zo heeft iedereen een eigen beeld van de sharia.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Je spreekt de bron tegen. Het is ten eerste al "gebaseerd op", ten tweede is het percentage helemaal niet 50 %, maar rond de 30 %quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nogmaals: Helft moslims Nederland wil moslimpartij
Dat is correct. De sharia die Iran kent is een andere dan die Pakistan kent. Die is weer anders dan die van Afghanistan. En geen van allen lijkt weer op de sharia zoals die bestond onder het Ottomaanse Rijk, welke als enige emperium bekend stond om haar tolerantie.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een kwart van de moslims dus. Rest de vraag wat die moslims onder een sharia verstaan, want zo heeft iedereen een eigen beeld van de sharia.
Ach, maar dat principe gaat ook op voor het gedachtengoed van Hitler. Er zullen diverse nazi's zijn die er hun eigen versie op nahouden. De vraag rest of een partij, gebaseerd op rassentheorieen, wenselijk is. Wat overigens niet inhoud dat de democratie daarmee in gevaar dient te komen!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een kwart van de moslims dus. Rest de vraag wat die moslims onder een sharia verstaan, want zo heeft iedereen een eigen beeld van de sharia.
Subtiel, subtiel.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:15 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ach, maar dat principe gaat ook op voor het gedachtengoed van Hitler. Er zullen diverse nazi's zijn die er hun eigen versie op nahouden. De vraag rest of een partij, gebaseerd op rassentheorieen, wenselijk is. Wat overigens niet inhoud dat de democratie daarmee in gevaar dient te komen!
Heel grappig, maar waaruit blijkt dat deze partij gebaseerd is op "rassentheorieen"? Je bent een hele partij aan het demoniseren. (deja vu)quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:15 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ach, maar dat principe gaat ook op voor het gedachtengoed van Hitler. Er zullen diverse nazi's zijn die er hun eigen versie op nahouden. De vraag rest of een partij, gebaseerd op rassentheorieen, wenselijk is. Wat overigens niet inhoud dat de democratie daarmee in gevaar dient te komen!
Helemaal nergens uit, maar dat suggereer ik dan ook niet. Het gaat hier om het principe van extremisme waarvan de navolgelingen er nogal eens wisselende intrepretaties op nahouden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel grappig, maar waaruit blijkt dat deze partij gebaseerd is op "rassentheorieen"?
Ik denk dat je gewoon beter moet lezen.quote:Je bent een hele partij aan het demoniseren. (deja vu)
Naja lees je eigen post, dan kan je natuurlijk zelf ook wel begrijpen waarom anderen er iets anders in zien.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:25 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Helemaal nergens uit, maar dat suggereer ik dan ook niet. Het gaat hier om het principe van extremisme waarvan de navolgelingen er nogal eens wisselende intrepretaties op nahouden.
[..]
Ik denk dat je gewoon beter moet lezen.
Ik heb hem nog een keer herlezen en ik snap werkelijk niet wat je er niet aan begrijpt ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Naja lees je eigen post, dan kan je natuurlijk zelf ook wel begrijpen waarom anderen er iets anders in zien.
De sharia zoals jij hem kent is puur en alleen het strafrecht. Die is inderdaad verwerpelijk, maar zoals je weet bevat het ook "normen en waarden" van fatsoen bijv. Het ligt er maar net aan, waar je het accent op legt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:33 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik heb hem nog een keer herlezen en ik snap werkelijk niet wat je er niet aan begrijpt ?
Ik persoonlijk vind de Sharia trouwens niet te vergelijken met het gedachtengoed van Hitler, maar net zo verwerpelijk en extremistisch. Wat niet inhoud dat er wat mij betreft geen partij gebaseerd op de Sharia mag komen omdat dat het democratische proces zou verstoren. Misschien snap je het nu wat beter ?
Oh, maar iets dergelijks geld ook voor het gedachtengoed van Hitler. Dan kun je bijvoorbeeld het accent leggen op de vele autohbanen die hij heeft aangelegt. De vraag is of dat opweegt tegen die andere gestoorde ideeen die Hitler er op nahoud ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De sharia zoals jij hem kent is puur en alleen het strafrecht. Die is inderdaad verwerpelijk, maar zoals je weet bevat het ook "normen en waarden" van fatsoen bijv. Het ligt er maar net aan, waar je het accent op legt.
Je verwijzing naar Hitler m.b.t dit slaat als een lul op een drumstel. Aangezien het strafrecht gedeelte dan gewoon puur komt te vervallen. Het ligt er dus NET aan waar je het accent (als partij) op legt. Pleit je voor invoering van de sharia als strafrecht, dan ben je fout bezig. Wil je je partij slechts baseren op een aantal normen en waarden (die niets te maken hebben met het strafrecht an sich) van de Sharia, dan is dat je goed recht. Een voorbeeld is het CDA, een Christelijke partij, legt het accent op bijbelse normen en waarden (tenminste daar wordt het op gebaseerd), maar zijn niet van plan om de bijbelse wetten te laten gelden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:39 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Oh, maar iets dergelijks geld ook voor het gedachtengoed van Hitler. Dan kun je bijvoorbeeld het accent leggen op de vele autohbanen die hij heeft aangelegt. De vraag is of dat opweegt tegen die andere gestoorde ideeen die Hitler er op nahoud ?
Het CDA is echter niet echt Christelijk meer te noemen ondanks de naam, maar slechts een conservatieve partij. Daarom kunnen ook heel erg veel Moslims zich in het CDA vinden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
Een voorbeeld is het CDA, een Christelijke partij, legt het accent op bijbelse normen en waarden (tenminste daar wordt het op gebaseerd), maar zijn niet van plan om de bijbelse wetten te laten gelden.
Nogmaals: lees eens beter. Zoals ik reeds schreef heeft het geachtengoed van Hitler niks te maken met de sharia. Er is wat mij betreft wel een meer globale overeenkomst: het is allebei gebaseerd op het opdringen van een bepaalde cultuur die onorthodoxe methoden niet schuwt om zulks te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je verwijzing naar Hitler m.b.t dit slaat als een lul op een drumstel. Aangezien het strafrecht gedeelte dan gewoon puur komt te vervallen. Het ligt er dus NET aan waar je het accent (als partij) op legt.
Oh, maar het is wat mij betreft zelfs iemands goed recht om een partij te baseren op het Islamitische strafrecht. Het electoraat is wat mij betreft de enige die dient te bepalen wat goed of niet goed is voor een land.quote:Pleit je voor invoering van de sharia als strafrecht, dan ben je fout bezig. Wil je je partij slechts baseren op een aantal normen en waarden (die niets te maken hebben met het strafrecht an sich) van de Sharia, dan is dat je goed recht.
Goed punt.quote:Een voorbeeld is het CDA, een Christelijke partij, legt het accent op bijbelse normen en waarden (tenminste daar wordt het op gebaseerd), maar zijn niet van plan om de bijbelse wetten te laten gelden.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:59 schreef rentmeester het volgende:
Toch zou ik de bijbel niet willen vergelijken met de fundamentalistiche Islamitische Sharia.
Ik ken hedentendage geen fatsoenlijk democratisch land waar in naam van de bijbel handen worden afgehakt en vrouwen worden gestenigt of vermoord. Jij wel ?
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb min of meer besloten je totaal niet inhoudelijke bijdrages te negeren nadat je reeds eerder allerlei dingen riep die je weigerde te onderbouwen. Ik heb tevens ook niet echt de hoop dat er met jou een fatsoenlijke discussie te voeren valt. Sorry!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:09 schreef SCH het volgende:
[..]Nee, zou dat dan nog een fatsoenlijk democratisch land zijn? Ken jij wel fatsoenlijke democratische landen waar de sharia wordt toegepast? Nee dus. Maar er zijn van beide religies zat voorbeelden van repressie, onderdrukking en intolerantie inderdaad.
Maar kunnen we on-topic blijven en die obsessieve belangstelling voor Hitler kunnen jullie vast wel ergens anders kwijt.
Het is bij elke cultuur/stroming/ideologie/religie van toepassing. Alleen je specifieke verwijzing naar Hitler (Bolkestein heeft daar ook een handje van, maar dat terzijde) gaat een beetje mank, want niemand wijst naar Hitler als grote voorbeeld als diegene voor meer snelwegen pleit.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:15 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik vind het wel bij je passen inderdaad om de discussie uit de weg te gaan zodra het je niet bevalt. Van wie ben je trouwens een kloon?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:13 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb min of meer besloten je totaal niet inhoudelijke bijdrages te negeren nadat je reeds eerder allerlei dingen riep die je weigerde te onderbouwen. Ik heb tevens ook niet echt de hoop dat er met jou een fatsoenlijke discussie te voeren valt. Sorry!
Met anderen ga ik verder graag in discussie!
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:51 schreef Sidekick het volgende:
[
Het is bij elke cultuur/stroming/ideologie/religie van toepassing. Alleen je specifieke verwijzing naar Hitler (Bolkestein heeft daar ook een handje van, maar dat terzijde) gaat een beetje mank,
quote:Ik persoonlijk vind de Sharia trouwens niet te vergelijken met het gedachtengoed van Hitler, maar net zo verwerpelijk en extremistisch.
Sorry, meer smaken heb ik niet!quote:De Sharia heeft niets te maken met het gedachtengoed van Hitler. Er is echter wel een globale overeenkomst: het streeft extremisme na!
De Sharia wordt door grote groepen gebruikt om vrouwen te stenigen en handen af te hakken. Je partij baseren op een deel van deze wetgeving vind ik persoonlijk gewoon nogal omstreden en staat, zoals ik eveneens eerder heb aangegeven, wat mij betreft redelijk gelijk aan de Nazi die roept dat cyclon-gas slecht was, maar andere Hitleriaanse ideeen daarintegen weer prima.quote:Bij de sharia krijg je al gauw het Iraanse beeld van steniging van een misbruikte vrouw of de doodstraf na het nuttigen van alcohol oid, maar stellen dat een kwart van de moslims daarachter staan lijkt mij een volkomen uit de lucht gegrepen vorm van doemdenken.
Dat is een grote groep. Een schokkend grote groep.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Sidekick het volgende:
Maar ondertussen val je wel over het woord deportatie omdat het naar de WOII verwijst??quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:03 schreef rentmeester het volgende:
[..]
De Sharia wordt door grote groepen gebruikt om vrouwen te stenigen en handen af te hakken. Je partij baseren op een deel van deze wetgeving vind ik persoonlijk gewoon nogal omstreden en staat, zoals ik eveneens eerder heb aangegeven, wat mij betreft redelijk gelijk aan de Nazi die roept dat cyclon-gas slecht was, maar andere Hitleriaanse ideeen daarintegen weer prima.
Maar toch gaat de vergelijking mank. Het is daarnaast ook zeer hypocriet van je aangezien je eerder nog het woord 'deportaties' zo erg vond. Die eenzijdigheid is jammer.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:03 schreef rentmeester het volgende:
[..]
[..]
[..]
Sorry, meer smaken heb ik niet!
Dit bedoelde ik dus, je gaat jouw beeld van de sharia zien als de invulling van anderen. Het schrikbeeld van Iran gebruiken als de manier waarop een kwart van de moslims er over denken is nergens op gestaaft.quote:[..]
De Sharia wordt door grote groepen gebruikt om vrouwen te stenigen en handen af te hakken. Je partij baseren op een deel van deze wetgeving vind ik persoonlijk gewoon nogal omstreden en staat, zoals ik eveneens eerder heb aangegeven, wat mij betreft redelijk gelijk aan de Nazi die roept dat cyclon-gas slecht was, maar andere Hitleriaanse ideeen daarintegen weer prima.
Het is niet zwart-wit. Het is gewoon de waarheid. Als je zegt " maar de andere helft wil het niet" bagatelliseer je en kijk je de andere kant op. Iets wat we in dit land erg lang hebben gedaan. Je ziet wat daar van gekomen is, we kunnen beter die fout niet nog eens maken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:53 schreef SCH het volgende:
Het onderzoek klinkt nogal zwart wit maar je kan ook zeggen dat de helft het in ieder geval niet wil. Of misschien willen sommige mensen er bepaalde elementen uit. Het lijkt me dat de meeste moslims clever genoeg zijn om te begrijpen dat de sharia nu niet en nooit niet ingevoerd gaat worden dus in die zin is het voor mij niet anders dan dat de SGP wil dat hier een theocratie wordt gevestigd of dat andere partijen er hier een communistische heilsstaat van willen maken.
Mss ben ik voorbarig met mijn twijfels over deze partij maar we zullen zien.quote:Natuurlijk mag je kritiek hebben maar ik vind het wat voorbarig om er zaken bij te halen die door de oprichters van deze partij helemaal niet naar voren worden gebracht. Je doet net alsof staat voor sharia terwijl de partij veel meer uitstraalt aansluiting te willen zoeken bij de westerse normen en waarden. In die zin zou ik juist heel erg blij zijn met zo'n partij die een bepaalde groep in onze samenleving vertegenwoordigd. Ik kan eigenlijk geen argumenten tegen bedenken behalve dat ze ongetwijfeld programmapunten hebben die mij niet aanstaan, maar dat geldt eigenlijk voor iedere andere partij ook.
Ja, en zo heb ik nog wel meer dingen gezegt. Zo heb ik ook wleeens iets in een topic over koken geschreven waarin de bereiding van "jodenkoeken" centraal stond. Misschien kun je dat voor het gemak ook even aanhalen in deze context ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Maar ondertussen val je wel over het woord deportatie omdat het naar de WOII verwijst??
Laat dingen in hun context staan en misbruik ze niet voor andere doeleinden a.u.b.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar toch gaat de vergelijking mank. Het is daarnaast ook zeer hypocriet van je aangezien je eerder nog het woord 'deportaties' zo erg vond. Die eenzijdigheid is jammer.
quote:Dit bedoelde ik dus, je gaat jouw beeld van de sharia zien als de invulling van anderen. Het schrikbeeld van Iran gebruiken als de manier waarop een kwart van de moslims er over denken is nergens op gestaaft.
Die onderzoeksresultaten (waar ik overigens mijn twijfels bij heb) heb je dus zelf al laten zien.quote:Ik zou liever onderzoeksresultaten zien met vragen als: "Vind u dat overspelige vrouwen gestenigd moeten worden?" etc. Met zulke concrete informatie kunnen we tenminste iets.
Nee, nee, de vergelijking met Hitler gaat niet op. Ga nu eens inhoudelijk erop in, in plaats van deze grootspraak die de plank misslaat. Jij denkt echt dat er mensen met hakenkruis rondlopen om te pleiten voor meer wegen? Hoe bedenk je het?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:48 schreef rentmeester het volgende:
Even een vraag: wat vind jij van mensen die met hakenkruizen op hun arm rondlopen, maar niet voor de volle 100% het gedachtengoed van Hitler delen ?
Ik ben blij dat je het met me eens bent dan.quote:[..]
Nee hoor, die conclusie trek je geheel zelf.
Ik had het over een onderzoek met de vraag of overspelige vrouwen gestenigd moeten worden. Die heb ik zelf niet laten zien, dus het is aan jou om te laten zien hoeveel moslims daadwerkelijk dat soort maatregelen willen. Zoals gezegd, mensen die een Islamitische partij willen gezien gebaseerd op de sharia zijn niet per definitie voor dat soort maatregelen.quote:[..]
Die onderzoeksresultaten (waar ik overigens mijn twijfels bij heb) heb je dus zelf al laten zien.
De vraag blijft gewoon staan: wat vind jij van iemand die een hakenkruis op zijn arm die niet alle opvattingen van hitler onderschrijft maar slechts een bepaald deel ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, nee, de vergelijking met Hitler gaat niet op.
Nee, dat (be)denk ik niet. Maar goed, dat wist je al.quote:Ga nu eens inhoudelijk erop in, in plaats van deze grootspraak die de plank misslaat. Jij denkt echt dat er mensen met hakenkruis rondlopen om te pleiten voor meer wegen? Hoe bedenk je het?
Dat hangt geheel van de persoon en zijn opvattingen af. Desalniettemin zou ik het erg verwerpelijk vinden als iemand zich identificeert met een ideologie die miljoenen slachtoffers heeft geeist en die mensen naar concentratiekampen stuurde om ze daar af te beulen en te vermoorden. Jij niet ?quote:Zoals ik zei, is de vergelijking met het communisme beter; vind jij iemand met een CCCP-shirtje pleiten voor goelag-kampen, of draagt diegene dat shirtje vanwege de gelijkheidsidealen van het communisme?
Dat is in deze context in het geheel niet aan mij. Mocht je onverhoopt toch vinden van wel, dan graag even een onderbouwing over het waarom, inclusief quotes.quote:Ik had het over een onderzoek met de vraag of overspelige vrouwen gestenigd moeten worden. Die heb ik zelf niet laten zien, dus het is aan jou om te laten zien hoeveel moslims daadwerkelijk dat soort maatregelen willen.
Prince Harry bedoel je?quote:Even een vraag: wat vind jij van mensen die met hakenkruizen op hun arm rondlopen, maar niet voor de volle 100% het gedachtengoed van Hitler delen ?
Dat dacht je wel, gezien deze post:quote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:33 schreef rentmeester het volgende:
[..]
De vraag blijft gewoon staan: wat vind jij van iemand die een hakenkruis op zijn arm die niet alle opvattingen van hitler onderschrijft maar slechts een bepaald deel ?
[..]
Nee, dat (be)denk ik niet. Maar goed, dat wist je al.
Niemand gaat zeggen dat hij nazi-sympathieen heeft om zijn pleidooi voor meer wegen te onderbouwen. Je slaat de plank ongelovelijk mis.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:39 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Oh, maar iets dergelijks geld ook voor het gedachtengoed van Hitler. Dan kun je bijvoorbeeld het accent leggen op de vele autohbanen die hij heeft aangelegt.
Zie je hoe goed deze vergelijking is?quote:[..]
Dat hangt geheel van de persoon en zijn opvattingen af. Desalniettemin zou ik het erg verwerpelijk vinden als iemand zich identificeert met een ideologie die miljoenen slachtoffers heeft geeist en die mensen naar concentratiekampen stuurde om ze daar af te beulen en te vermoorden. Jij niet ?
Nou, jij projecteert zeer duidelijk jouw eigen percepties/associaties op anderen. Zie het CCCP-voorbeeld, zie het sharia-voorbeeld, zie ook je opmerking over deportaties gisteren. Ik heb duidelijk vermeld dat ik een verwijzing naar Hitler of de WO2 niet correct vond bij het plan van Wilders om criminele allochtonen te deporteren. Toch bleef je je eigen perceptie van deportatie aan mij opdringen. Dat is wat ik probeer aan te kaarten hier.quote:[..]
Dat is in deze context in het geheel niet aan mij. Mocht je onverhoopt toch vinden van wel, dan graag even een onderbouwing over het waarom, inclusief quotes.
Ben je nou echt zo onwetend of doe je maar alsof ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat dacht je wel, gezien deze post:
Zie mijn eerste opmerking over illustratief.quote:Niemand gaat zeggen dat hij nazi-sympathieen heeft om zijn pleidooi voor meer wegen te onderbouwen. Je slaat de plank ongelovelijk mis.
.quote:Zie je hoe goed deze vergelijking is?
Jij ziet een CCCP-shirtje als identificatie met Goelag-kampen, terwijl dergelijke mensen zich juist willen identificeren met het gelijkheidsideaal van het communisme (of nog minder erg: gewoon omdat ze het mooi/cult vinden). Vraag maar eens aan iemand met zo'n shirtje waarom die hem draagt.
Baseer je partij gewoon op losse onderwerpen die afkomstig kunnen zijn uit de Sharia in plaats van prominent op de Sharia, of onderdelen daarvan.quote:Vraag ook eens aan een moslim die wel een Islamitische partij op basis van een sharia ziet zitten of diegene wil dat misbruikte vrouwen worden gestenigd. Dit zal zeker niet een kwart van de moslims willen.
Je draait het om. Jij neemt al mijn illustraties, waarvan een kind van 3 nog kan zien dat ze niet letterlijk zijn bedoeld, letterlijk en probeert mij zodoende woorden in de mond te leggen. Erg simplistisch van je.quote:Nou, jij projecteert zeer duidelijk jouw eigen percepties/associaties op anderen. Zie het CCCP-voorbeeld, zie het sharia-voorbeeld, zie ook je opmerking over deportaties gisteren. Ik heb duidelijk vermeld dat ik een verwijzing naar Hitler of de WO2 niet correct vond bij het plan van Wilders om criminele allochtonen te deporteren. Toch bleef je je eigen perceptie van deportatie aan mij opdringen. Dat is wat ik probeer aan te kaarten hier.
Sorry Sjun, maar soms ben je echt wereldvreemd. Dat een moslimpartij is opgericht is zeker niet het teken van het zinkende schip van de PvdA. Dat ze onder druk komen staan qua zetels staat buiten kijf, maar dit zal nooit voldoende zijn, zelfs niet op lange termijn om een serieuze inbreuk te maken op de PvdA.quote:Op zondag 16 januari 2005 22:56 schreef sjun het volgende:
Zou de oprichting van de NMP het eerste teken zijn van verlating van het zinkende schip van de amsterdamse PvdA?
Onzin Sjun en dat weet je zelf hopelijk ook wel. Het is standaard voor een moslim, omdat het westen te liberaal is, zijn kroost te exporteren naar het buitenland om het daar in een streng-islamitische cultuur hun bruid te halen. Waarom zou een lid van het NMP-stemvee zich druk maken om zaken die als doodnormaal worden ervaren?quote:Geen rechtgeaarde moslim kan zich immers vinden inmaandenlange handhaving van een politicus die zijn vrouw trachtte te dumpen in het land van herkomst en die bovendien een aanklacht wegens mishandeling tegen zich heeft lopen;
Ik vraag me eerlijk gezegt af waarom de gemiddelde moslim zich druk zou maken om hufterigheid. Het is nog maar de vraag of de gemiddelde moslim correct Nederlands kan en het begrip überhaupt kent. Ook is het maar de vraag of hij diegene is die slachtoffer is van de "hufterigheid" en de kopjes thee.quote:labbekakkerig stadsbestuur dat maatschappelijke misstanden bagetalliseert en hufterigheid op straat tracht te bezweren middels ontkenning, verdichting en nuttiging van een gedeelde kop thee.
Helemaal niets. Vanaf 2006 ook in Nederland?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Wat is er mis met een op de sjaria gebaseerde partij?
Mooi, er zijn dus minder dan 18.000 moslims vorig jaar getrouwd begrijp ik? Nou, dan 'exporteren' we blijkbaar meer moslims als we importeren. Probleem lost zichzelf dan vrij snel op, toch?quote:Op donderdag 20 januari 2005 04:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onzin Sjun en dat weet je zelf hopelijk ook wel. Het is standaard voor een moslim, omdat het westen te liberaal is, zijn kroost te exporteren naar het buitenland om het daar in een streng-islamitische cultuur hun bruid te halen. Waarom zou een lid van het NMP-stemvee zich druk maken om zaken die als doodnormaal worden ervaren?
Psychologiseren van de tegenpartij wegens misbegrip lijkt niet enkel een van de socialistische verworvenheden... Slechts een consequente belichting van dit onzalige fenomeen voorkomt dat het veel navolging krijgt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 04:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Sorry Sjun, maar soms ben je echt wereldvreemd.
Er zijn meer tekens dat de octopus van jarenlang socialistische beleidsvoering in Amsterdam in beeld komt en wordt afgerekend. Oprichting van een moslimpartij zie ik slechts als emancipatoir bereikt doel van vergroting van zelfredzaamheid bij een deel van de nederlandse bevolking. Een uitstekende zaak dat zelfredzamen een partij oprichten om onder de bepampering uit te raken en zichzelf aanspreekbaar op te stellen teneinde via uitruil van inspanningen politieke kredieten op te bouwen.quote:Dat een moslimpartij is opgericht is zeker niet het teken van het zinkende schip van de PvdA.
Het wordt tijd dat je je wat meer bewustzijn ontwikkelt van randstedelijke politiek zodat je vanuit een rugzak aan feitenkennis je politieke mening kunt bijscherpen. Een helder voorbeeld van wat ik bedoel had je bijvoorbeeld kunnen waarnemen in Geuzenveld-Slotermeer te Amsterdam. De greep van de socialistische octopus op de amsterdamse samenleving zoals die via lokale ambtenarij, semi-ambtenarij, lokale pers en reeds gevestigde sociaal-democratische polieke platforms als Felix Merites en De Balie vorm krijgt kan slechts verslappen en worden gebroken door consequente bewustmaking en het aanbieden van een bediscussieerbaar alternatief. Vanaf het begin van de vorige eeuw is de stad AMsterdam al door socialisten bestuurd. Zo'n in ruim een eeuw opgebouwd politiek, sociaal en organisatorisch netwerk breek je niet zomaar af om daadwerkelijke gelijke politieke kansen te scheppen. Nittemin tekent zich de afkalving ervan door toename aan kritische geluiden op stadsregentisme vanuit diverse bevolkingsgroepen. Te Rotterdam heeft dit uiteindelijk geleid tot de oppositie van de PvdA.quote:Dat ze onder druk komen staan qua zetels staat buiten kijf, maar dit zal nooit voldoende zijn, zelfs niet op lange termijn om een serieuze inbreuk te maken op de PvdA.
Ik geloof dat handhaving slechts vreedzaam werkzaam blijft als ook vanuit de diverse bevolkingsgroepen de noodzaak gevoeld wordt tot actieve participatie in het leefbaar houden van de leefomgeving. Zowel volkomen achterlijkheid als volkomen criminaliteit zijn aangezette toeschrijvingen ten opzichte van een deel van de bevolking die een daadwerkelijke aanpak van maatschapelijke misstanden evenzeer in de weg zitten als maatschappelijke taboes. Als een oplossing van rechts moet komen kan rechts die slechts bieden door de vergroting van zelfredzaamheid van iedere burger te stimuleren. Hierdoor krijgen individuen zicht op eigen doelen, maken zij eigen berekeningen, ontwikkelen zij zich eigen aanspreekbaarheid en groeit een eigen besef iets te verliezen te hebben als onaanspreekbaarheid gecultiveerd in een slachtofferrol blijft bestaan.quote:Door het toenemende gevoel van onveiligheid zal de letterlijke oplossing ("oplossing" als die van een zeeptablet) van de PvdA van rechts komen.
Wat vindt jij precies op basis van welke argumenten onzin?quote:Onzin Sjun en dat weet je zelf hopelijk ook wel.
Ik ken niet alle moslims. Degenen die ik ken hebben niet allen hun bruid van elders. Het valt namelijk niet mee om dag in dag uit gedurende een aantal jaren een maatschappelijk gehandicapte te begeleiden. Degenen die sterk genoeg zijn om zich kritische bedenkingen te plaatsen bij tradities maken zich ook deze bedenkingen als zij zichzelf voorstellen een gezin te stichten waarvan de kinderen behoorlijke kansen krijgen in de nederlandse samenleving. Ik geef toe, slechts diegenen houden het in een omgeving van kritisch debat uit en hebben het niet nodig Sjun de deur uit te gooien voor hun eigen gemoedsrust.quote:Het is standaard voor een moslim, omdat het westen te liberaal is, zijn kroost te exporteren naar het buitenland om het daar in een streng-islamitische cultuur hun bruid te halen.
Omdat ook deze mensen fatsoen, eergevoel en idealen hebben die zij nastreven en aan hun nageslacht wensen door te geven.quote:Waarom zou een lid van het NMP-stemvee zich druk maken om zaken die als doodnormaal worden ervaren?
Omdat dit ingaat tegen de geest van Allah en omdat zo'n levenswijze Hem door het slijk haalt. Wat voor indruk moeten buitenstaanders van deze Heer en Zijn hof krijgen als de hofhouding en ambassadeurs nauwelijks aanspreekbaar zijn verslonzen, roven, stelen en moorden?quote:Ik vraag me eerlijk gezegt af waarom de gemiddelde moslim zich druk zou maken om hufterigheid.
Het is evenzeer de vraag of we op soortgelijke golflengte zitten voor wat we op basis van de eigen sociale, culturele en levensbeschouwelijke bagage beschouwen als de gemiddelde moslim in Nederland. Echter vragen kunnen te allen tijde gesteld worden opdat zowel taboes als overdrijvingen fel belicht kunnen worden en aan mensen niet tekort gedaan wordt.quote:Het is nog maar de vraag of de gemiddelde moslim correct Nederlands kan en het begrip überhaupt kent.
Wie toegang wordt geweigerd omdat deze toevallig afkomstig is uit een bepaalde bevolkingsgroep is al slachtoffer van de hufterigheid die sommige mensen met soortgelijke culturele wortels in hun leven van alledag demonstreren.quote:Ook is het maar de vraag of hij diegene is die slachtoffer is van de "hufterigheid" en de kopjes thee.
In tegendeel. Job Cohen heeft slechts de kool en de geit gespaard en daarmee schept hij een klimaat voor eigenrichting. Het is natuurlijk een omgekeerde wereld als een rover voor heilig wordt verklaard omdat deze tijdens zijn klus komt te overlijden door een ongeval. Het is de omgekeerde wereld als een vrouwendumpend gemeenteraadslid maanden de hand boven het hoofd gehouden wordt vanuit een politiek correcte kramp terwijl zijn vrouw die de misstand aankaart wordt neergezet als lasteraarster en maar moet zien hoe ze zich staande houdt. Bij Sreng en Sociaal mist dan toch echt iets als Rechtvaardigheid die slechts door middel van kromspraak buiten de deur gehouden kon worden.quote:Tot nu toe heeft Cohen's gedrag stabiliserend gewerkt, wat op zich goed is, maar wekt niet alleen de schijn van collaberatie op, het is tevens een teken van zwakte en nederigheid naar de moslimgemeenschap. Hier maakt de gemiddelde islamiet c.q. NMP-stemveelid zich uiteraard niet druk om.
Je illustratie slaat simpelweg de plank mis. Dat jij verkeerde illustraties als voorbeeld neemt is idd verspilde moeite van jouw kant.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:29 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo onwetend of doe je maar alsof ?
De voorbeelden zijn overduidelijk i.l.l.u.s.t.r.a.t.i.e.f bedoeld om aan te geven hoe misplaatst het is om je te identificeren met foute opvattingen/regimes of wetgevingen. Ik kan het je 1 keer vertellen, ik kan het je 2 keer vertellen, maar dat is allemaal verspilde moeite. Die riks valt denk ik toch nooit.
[..]
Zie mijn eerste opmerking over illustratief.
Volgens jou ja. Een duidelijkere bevestiging van het projecteren van eigen denkbeelden op anderen kan ik me niet wensen.quote:[..]
.
Bedoeld of onbedoeld, je identificeert je door het dragen van zo'n cccp-shirt ook met de andere aspecten van het communistische regime.
Ach, eerst een illustratieve voorbeeld over sympathieen voor de nazi-doctrine als het gaat om het pleiten voor meer snelwegen neerkwakken, om vervolgens krampachtig anderen van simplisme te beschuldigen. Door te wijzen op je slechte voorbeeld leg ik jouw niet woorden in de mond, en weet jij gewoon niet inhoudelijk mijn tegenargumenten te weerleggen.quote:[..]
Je draait het om. Jij neemt al mijn illustraties, waarvan een kind van 3 nog kan zien dat ze niet letterlijk zijn bedoeld, letterlijk en probeert mij zodoende woorden in de mond te leggen. Erg simplistisch van je.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:23 schreef sjun het volgende:
snip-
In tegendeel. Job Cohen heeft slechts de kool en de geit gespaard en daarmee schept hij een klimaat voor eigenrichting. Het is natuurlijk een omgekeerde wereld als een rover voor heilig wordt verklaard omdat deze tijdens zijn klus komt te overlijden door een ongeval. Het is de omgekeerde wereld als een vrouwendumpend gemeenteraadslid maanden de hand boven het hoofd gehouden wordt vanuit een politiek correcte kramp terwijl zijn vrouw die de misstand aankaart wordt neergezet als lasteraarster en maar moet zien hoe ze zich staande houdt.
Verder schept Job Cohen verwarring door overheidsbemoeienissen via een moskee te willen laten lopen in een samenleving waaruit de polarisatie was gebannen door godsdienst en staat gescheiden te houden.
Pas op voor het flinkse fatsoenspopulisme van de PvdA...quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:33 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
![]()
'Fatsoen 'wordt de nieuwe PvdA slogan ... hoogste tijd dat Cohen vervangen wordt.
Leuk stukje, maar op 1 punt sla je herhaaldelijk, doch consequent, de plank mis. Allah/God is nooit geboren en kan nooit sterven. Daarom kan van "vrede zij met hem" geen sprake zijn. Dit is enkel voorbehouden voor mensen.quote:
Begrijp ik goed dat een toewensing van vrede overbodig is omdat Allah de eeuwige belichaming van vrede zelf is?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Leuk stukje, maar op 1 punt sla je herhaaldelijk, doch consequent, de plank mis. Allah/God is nooit geboren en kan nooit sterven. Daarom kan van "vrede zij met hem" geen sprake zijn. Dit is enkel voorbehouden voor mensen.
Ja belichting van misstanden afdoen als flamen ben je erg goed in SCH, ga vooral door met je stupiditeiten.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:24 schreef SCH het volgende:
Hoe een topic over een nieuwe partij weer in geflame over ons Job uitmondde![]()
![]()
Staat er een taboe op kritische opmerkingen over Job Cohen die er mede toe bijdroeg dat mensen voldoende emancipeerden om zichzelf politiek te gaan vertegenoordigen?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:24 schreef SCH het volgende:
Hoe een topic over een nieuwe partij weer in geflame over ons Job uitmondde![]()
![]()
Ik denk dat je je daarin vergist, mochten zij een sluitend partijprogramma hebben met wat schreeuwende termen (a la SP) en kretologie gaan ze de 5 zetels zeker halen denk ik.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:16 schreef dVTB het volgende:
Persoonlijke levensovertuiging/religie en voor iedereen geldende politiek aan elkaar koppelen is per definitie fout. Lang niet alle moslims zullen op deze nieuwe partij gaan stemmen en niet-moslims al helemaal niet. Ik vraag me af of zo'n moslimpartij überhaupt kamerzetels kan halen. Wellicht 1 of 2. Het wordt een partij met de betekenis van de SGP, kortom niets voorstellend.
Mooi tegenwicht dan voor Wilders, democratieser kan het niet.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:
Ik denk dat je je daarin vergist, mochten zij een sluitend partijprogramma hebben met wat schreeuwende termen (a la SP) en kretologie gaan ze de 5 zetels zeker halen denk ik.
Misschien kun je hier wat mee? Als je wat kritisch leest kom je niet meer bij van het lachen of je raakt zeer droevig gestemd, afhankelijk van de basishouding waarmee je in het leven staat.quote:Op zondag 23 januari 2005 04:51 schreef Prego het volgende:
ik vraag me af wat die partij precies bedoelt met belangen voor moslims..
Als mensen elkaar slechts op één deel van hun menszijn kunnen vinden lijkt het me moeilijk verenigd te blijven. Ik vind het echter prima als mensen zich een bepaald normen en waardenpatroon tot uitgangspunt nemen en zich daarop laten aanspreken. Volgens mij is het ook uitstekend mogelijk om met deze extra bagage vorm te geven aan organiseren van zaken rondom het leven van alledag. Ik vind het echter minder als mensen vooral energie gaan steken in het verspreiden van hun eigen werkelijkheidsbeleving en daarbij opbouwende steken laten vallen. Een blik op de vruchten van diverse religies in de wereld laat zien wat ik bedoel.quote:ik vind het allemaal een beetje overdreven en niet intolerant om op zo'n gebied je te gaan onderscheiden, dat geldt ook voor partijen als de sgp. kunnen we nu nog wachten op een albino-partij, of een homo-partij? get real, houd je bezig met zaken die er toe doen (als: criminaliteit, armoede, intolerantie, economie) das in mijn ogen veeeel belangrijker dan een paar dingetjes waar de hele bevolking rekening mee zou moeten houden.
Wat wil je nog meer zou je zeggen?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi tegenwicht dan voor Wilders, democratieser kan het niet.
Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef sjun het volgende:
[..]
Misschien kun je hier wat mee? Als je wat kritisch leest kom je niet meer bij van het lachen of je raakt zeer droevig gestemd, afhankelijk van de basishouding waarmee je in het leven staat..
Neembijvoorbeeld deze kreet: Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken. Bedenk je vervolgens dat kritische beschouwing van dat leerboek en van diverse interpretaties ervan onmogelijk is op straffe van buitensluiting. Goed beschouwd gaat men uit van een onbediscussieerbaar dictaat en probeert men aan de man te brengen dat dit veel wetenschappelijker is dan een beschouwen in verwondering terwijl men kritisch voortdurend de eigen mening bevraagt en toetst.
Je vraagt je af wiens belang het is de mensen te indoctrineren tot een volgzame massa die het eigen verstand niet scherpt maar lijkt af te stompen door recitatatie. Het lijkt mij sterk dat een eventuele schepper, Allah of JHWH, dit bedoelde als je gelooft dat deze de mens het talent van verstand mee gaf om het in te zetten ter bewerking van groei en vermeerdering met oog en oor voor anderen.
[..]
Als mensen elkaar slechts op één deel van hun menszijn kunnen vinden lijkt het me moeilijk verenigd te blijven. Ik vind het echter prima als mensen zich een bepaald normen en waardenpatroon tot uitgangspunt nemen en zich daarop laten aanspreken. Volgens mij is het ook uitstekend mogelijk om met deze extra bagage vorm te geven aan organiseren van zaken rondom het leven van alledag. Ik vind het echter minder als mensen vooral energie gaan steken in het verspreiden van hun eigen werkelijkheidsbeleving en daarbij opbouwende steken laten vallen. Een blik op de vruchten van diverse religies in de wereld laat zien wat ik bedoel.Hoeveel liefdadigheidsorganisaties leveren deze religies af? Hoeveel schenken deze zelfbenoemde vertegenwoordigers van een schepper aan de noden van een ander? Welke vruchten van verdraagzaamheid bloeien wereldwijd op bijwelke godsdienstige detonaties? Hoe gaat het diverse op religieuze grondslag geënte staten op het gebied van: rechtvaardige verdeling van inkomen, hongerbestrijding, individuele en intellectuele ontwikkeling van burgers?
Aan de vruchten krijg je een beeld van de boom die ze voortbrengt. Aan de aanspreekbaarheid van mensen krijg je een beeld van oog en oor dat zij voor anderen kunnen opbrengen. Wie vlucht in wetticisme en retoriek probeert naar mijn idee tekort aan gezond verstand krampachtig te verbergen. Dat geldt voor mij voor zowel godsdienstige als politieke religieuzen.
Dat is alvast een begin!quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.
Je weet iig dat moslims niet op een AEL look-a-like zullen stemmen, daaruit konden autochtonen eigenlijk al afleiden hoe "radicaal" de moslims hier wel niet warenquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:00 schreef Gia het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het partijprogramma.
Van mij mag zo'n partij er komen. De meerderheid halen ze de eerste 100 jaar zeker nog niet.
In elk geval wordt dan wel duidelijk wat zij willen en hoeveel moslims in Nederland daar achter staan.
radicaliteit kent vele vormen denk ik, maar ik vond het een zeer positief signaal dat de AEL hier niet van de grond kwam wegens een te klein draagvlak.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet iig dat moslims niet op een AEL look-a-like zullen stemmen, daaruit konden autochtonen eigenlijk al afleiden hoe "radicaal" de moslims hier wel niet waren![]()
Ach, dat loopt zo'n vaart niet, in de laatste 25 jaar zijn er exact 5 partijen geweest die geregeerd hebben, de rest laat zich wel horen maar heeft nauwelijks reeele invloed. Of dat nu de SGP is of Groen Links, een moslim partij of 'groep Wilders'.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Elgigante het volgende:
Wat wil je nog meer zou je zeggen?
Wat ik wel een mindere zaak vind is dat het aantal partijen zo langzamerhand de spuigaten uit begint te lopen, wat weer geen basis is voor een snel akkoord of unanieme beleidsbepalingen en het aantal kamervragen zal komend jaar weer recordhoogten aan gaan nemen, is het niet van Wilders, dan van de SP, GL, of de DMP.
Allemaal een grote rem op de dagelijkse bezigheden van de politiek en op dit moment gaan de zaken al zo verschrikkelijk traag.
Onze democratie is haar grootste vijand aan het worden.
Ik doelde meer op het eeuwige kamervragen stelllen, alleen 'om het stellen'.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, dat loopt zo'n vaart niet, in de laatste 25 jaar zijn er exact 5 partijen geweest die geregeerd hebben, de rest laat zich wel horen maar heeft nauwelijks reeele invloed. Of dat nu de SGP is of Groen Links, een moslim partij of 'groep Wilders'.
Ik zie het probleem niet voor onze democratie, de echte bedreiging voor democratie is apathie en populisme imho.
Handig om dan dezelfde naam te kiezenquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.
MDP zelfde naam als die in belgie. Moslim Democratische Partijquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:38 schreef Gia het volgende:
Is het nou MDP of DMP?
Ach, in belgie heb je ook een pvdaquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:37 schreef dVTB het volgende:
[..]
Handig om dan dezelfde naam te kiezen
Gelukkig hebben we hier een democratie waarin we zaken kunnen veranderen aan onze eigen wensen die we kenbaar kunnen maken via verkiezingen. Opvattingen veranderen, mensen veranderen, Nederland is constant in beweging en ik zie niet in waarom het opeens "zo hoort te blijven". Zo'n terughoudende mentaliteit is imho zeker niet goed voor vooruitgang.quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:46 schreef WAI het volgende:
Nederland is een christenland en dat hoort zo te blijven. ( Ja, ik ben zelf ook een buitenlander, maar ik bekijk het eens van de kant hoe het hoort )
Het komt vaker voor (PVDA, SP.A), maar het is niet echt logisch. Vooral omdat de eventuele oprichter eerder heeft gezegd dat "Moslim Democratische Partij" geen goede naam zou zijn:quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:37 schreef dVTB het volgende:
[..]
Handig om dan dezelfde naam te kiezen
quote:Het moet een toegankelijke partij zijn, nadrukkelijk voor Marokkaanse jongeren, maar in principe voor iedereen. En als je je Moslim Democratische Partij noemt, of zoiets, dan word je toch meteen afgebrand. Dan krijg je: 'Daar heb je de AEL deel 2", zegt Mohammed Jabri, woordvoerder van de nog naamloze partij.
Partij voor jonge Marokkanen in oprichting
Dan vraag ik me af hoe je tegen de 'vooruitstrevende Islam" aankijkt in dit perspectief.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier een democratie waarin we zaken kunnen veranderen aan onze eigen wensen die we kenbaar kunnen maken via verkiezingen. Opvattingen veranderen, mensen veranderen, Nederland is constant in beweging en ik zie niet in waarom het opeens "zo hoort te blijven". Zo'n terughoudende mentaliteit is imho zeker niet goed voor vooruitgang.
quote:Manifest MDP
Dit is ons manifest. Het is een verzameling van onze overtuigingen. Enkel de grondlijnen van ons denken zitten hierin vervat, maar deze zijn voor ons essentieel om een menselijke, democratische en solidaire samenleving uit te bouwen volgend op onze principes en plicht als moslims. In deze postindustriële samenleving is het koesteren van overtuigingen en hiervoor ondubbelzinnig uitkomen iets wat indruist tegen de zogenaamde 'postmoderne' overtuiging dat er geen overtuigingen meer zijn, dat er geen zekerheden meer zijn. Wij geloven, wij zijn zeker van onze overtuiging, en wij schamen ons niet om hiervoor uit te komen
Spiritualiteit en geloof in onze Tijd
We kunnen niet accepteren dat de spiritualiteit uit ons leven wordt gezogen en dat die wordt omgezet in een consumptiegericht proces. Wij verwerpen de mythe dat modernisering en secularisatie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, alsook dat de moderne wetenschap een einde heeft gemaakt aan de godsdienst. Als de moderne wetenschap de spirituele dimensie van ons bestaan of het mysterie van het leven en het dilemma van de eerste oorzaak (Wat was er voor de 'big bang'? Wat is de herkomst van de energie waaruit het heelal ontstond: de oorzaak van alle oorzaken?) niet wil benaderen, dan is dat omdat de materiële wetenschap niet in staat is een overtuigend antwoord op die vragen te formuleren en haar beperkingen daarom liever wegstopt door te verklaren hoe dingen functioneren dan te antwoorden op de vraag waaróm ze functioneren en waaróm ze op die specifieke manier functioneren. Wetenschap is volledig gericht op het ontdekken en manipuleren van de wetten die over de natuur heersen, maar faalt als het gaat om antwoord te geven op de vraag waar die wetten vandaan komen. Toen de materialistische wetenschappers dachten dat ze met de chaostheorie een antwoord hadden gevonden op het oude deterministische dilemma (het gegeven dat het heelal wordt geregeerd door deterministische wetten), waren ze algauw teleurgesteld toen ze zich realiseerden dat chaos de uiterste vorm van orde is en extreem regelmatige patronen laat zien. Met andere woorden: de materiële wetenschap vertelt ons hoe een machine werkt, maar niet waarom en wie ervoor gezorgd heeft dat hij op die manier werkt.
Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken. De heilige Koran leert ons dat wetenschappers mensen zijn die God het meest vrezen omdat zij degenen zijn die voortdurend met de bewijzen van zijn bestaan worden geconfronteerd. Sommige wetenschappers weigeren echter voorbij de materiële dogma's te gaan, uit vrees God te ontdekken; de ontdekking van God zou hen confronteren met andere, diepere vragen, die zij niet wensen te beantwoorden, zoals de vraag naar de betekenis van het leven en het doel ervan. Het zijn vragen die niet erg van pas komen voor wie de mythe in stand wil houden dat het enige doel van het leven produceren en consumeren is, of trots te zijn op je met hard werken bereikte productie en te genieten van je consumptie. Maar spiritualiteit is een essentieel onderdeel van ons leven en onze identiteit, en we beschouwen haar als een meer wetenschappelijke benadering van het leven. Voor ons gaat wetenschap over alles wat bestaat, en omdat we in God en in de menselijke ziel geloven, willen we er alles over weten - en willen weten over dingen is wetenschap. Een wetenschap die slechts de materie bestudeert is een materialistische wetenschap en geen totale wetenschap, en daarom beschouwen we ons geloof in God als een wetenschap.
De islam is onze manier om goddelijkheid te begrijpen en de bedoeling van het leven te begrijpen. Het is een zeer wetenschappelijk gerichte religie, die redeneren aan de oorsprong van het geloven zet. Het is de enige religie die mensen niet tot geloven heeft gebracht door middel van fantastische wonderen, maar door argumenten. En samen met onze taal en onze geschiedenis is de islam aan onze kinderen onderwijzen een cruciaal onderdeel van het behoud van een gezonde en rationele identiteit
300.000 stemmen? Lijkt me wat veel. De ChristenUnie haalt die net in de peilingen, en die hebben een behoorlijk grotere achterban dan deze moslimpartij.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:
Ik denk dat je je daarin vergist, mochten zij een sluitend partijprogramma hebben met wat schreeuwende termen (a la SP) en kretologie gaan ze de 5 zetels zeker halen denk ik.
Ik vind religie in het algemeen geen goede basis om politiek te voeren. Ik zie die conservatieve insteek idd niet als een vooruitgang, maar van deelname aan de democratie moet je ze niet uitsluiten. Ik zie die deelname juist als een stap in de goede richting.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe je tegen de 'vooruitstrevende Islam" aankijkt in dit perspectief.
Een religie die zich al 2000 jaar aan dezelfde krampachtige (steeds verder onder druk staande) waarden vasthoudt en op DIE basis politiek wil gaan bedrijven.
2000 jaar?quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe je tegen de 'vooruitstrevende Islam" aankijkt in dit perspectief.
Een religie die zich al 2000 jaar aan dezelfde krampachtige (steeds verder onder druk staande) waarden vasthoudt en op DIE basis politiek wil gaan bedrijven.
Zoiets ja.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:05 schreef SCH het volgende:
Een soort islamitische Christen Unie, daar ziet het naar uit.
enquote:Ik ben tegen een Islamitische partij in Nederland. Het is onmogelijk om als Islamitische partij te functioneren in een parlementaire democratie. Worden we dan een soort CDA, die consessies doet met andere partijen ook al druist dit volledig tegen de wil van Allah en de Islam in? Worden we een constante oppositiepartij?, want geen 1 enkele partij wil meewerken met een partij die de wetten van Allah wil nastreven, maar haaks staan op bijna alle opvattingen van andere partijen in Nederland.
Zoals grote Islamitische 3oulama hebben gezegd, als je meedoet ben je 1 van hun. Je moet als moslim heel hun politieke beleids systeem links laten liggen en je kinderen insha allah volgens de Sounna opvoeden en zelf terug naar onze ware Islam. Laten we zelf eerst goede moslims worden, voordat we een Islamitische partij oprichten! Allah zegt tegen ons dat hij ons "Nassr" (hulp) geeft als we gaan leven volgens de sounna die de profeet heeft achtergelaten. Mensen overtuig je Ahl om je heen, laten we daar eerst mee beginnen!
Dit las ik op het forum van El Qalem, de site van initiatiefnemer Jabriquote:Waarom klinkt segregatie zo negatief? Je kan toch goed samenleven in Nederland en gesegregeerd zijn, ik heb er niks op tegen als er eigen islamitisch onderwijs is, islamitische zorg etc..
En als je zegt dat die 3oulama er zijn om hun eigen agenda's , dat zal ongetwijfeld wel zo zijn, maar ik ken geen enkele hadith waarin zegt dat je beleid mag voeren via een Kafir-systeem. We zitten hier in Nederland en we dienen ons te gedragen en respect te tonen naar onze medeburgers. Als we zelf goede Moslims worden, dan zal Allah ons helpen, en op andere manieren dan een haram-politieke partij, Gods' wegen zijn ondoorgrondelijk.
Een politieke partij, hoe wil Allah ons helpen als we binnen die partij niet de wetten van Allah volgen. Hoe het zou gaan is volkomen duidelijk: tijdens vergaderingen heeft 80% de Salaat a dohr nog niet gebeden terwijl salaat el3asr al aangebroken is. Man en vrouw zitten door elkaar heen: zogenaamde "gtilaat". Je komt op plekken waar alcohol wordt geschonken als je met meerdere partijen in 1 ruimte zit op gelegenheden etc.. Dus zo 'n partij zal vruchtbaar zijn en Allah zou ons helpen? Laten we eerst onszelf eens goed onder de loep nemen en zelf de wetten van de sounna praktiseren, voordat we een beleid gaan bepalen die het zogenaamd voor de Moslims makkelijker gaat maken in Nederland.
En Allah weet het beter!
quote:Infiltreren is noodzaak wil je de islam uitbreiden en verkondigen dus van klein naar groot
Dan moet je het socialisme ook zien als religie. Als zuil opereerden ze ongeveer op dezelfde wijze als de confessionelen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:17 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind religie in het algemeen geen goede basis om politiek te voeren. Ik zie die conservatieve insteek idd niet als een vooruitgang, maar van deelname aan de democratie moet je ze niet uitsluiten. Ik zie die deelname juist als een stap in de goede richting.
Daarin ben ik het met je eens!!!!!!quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind religie in het algemeen geen goede basis om politiek te voeren. Ik zie die conservatieve insteek idd niet als een vooruitgang, maar van deelname aan de democratie moet je ze niet uitsluiten. Ik zie die deelname juist als een stap in de goede richting.
Het socialisme heeft enkele conservatieve elementen dat ik op dezelfde wijze zie ja. Maar enkel conservatisme maakt een stroming nog geen religie.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan moet je het socialisme ook zien als religie. Als zuil opereerden ze ongeveer op dezelfde wijze als de confessionelen.
Grappig. Ook bij de gereformeerden zijn dit soort meningen te vinden. Mensen die niet gaan stemmen omdat ze de SGP veel te meegaand vinden.quote:Ik ben tegen een Islamitische partij in Nederland. Het is onmogelijk om als Islamitische partij te functioneren in een parlementaire democratie. Worden we dan een soort CDA, die consessies doet met andere partijen ook al druist dit volledig tegen de wil van Allah en de Islam in? Worden we een constante oppositiepartij?, want geen 1 enkele partij wil meewerken met een partij die de wetten van Allah wil nastreven, maar haaks staan op bijna alle opvattingen van andere partijen in Nederland.
Dat is iig wél consequent.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:33 schreef freako het volgende:
[..]
Grappig. Ook bij de gereformeerden zijn dit soort meningen te vinden. Mensen die niet gaan stemmen omdat ze de SGP veel te meegaand vinden..
Hoezo zijn dit de ware moslims en niet de moslims die wel meedoen aan het democratisch proces?quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:19 schreef milagro het volgende:
[..]
Zoiets ja.
Bezwaren van de hele fanatieke moslims zijn er echter ook :
[..]
en
[..]
Dit las ik op het forum van El Qalem, de site van initiatiefnemer Jabri
voor de gehele draad klik hier
De zogenaamde 'ware' moslim zit er niet om te springen.
Hoewel een enkeling het als een handige taktiek ziet
[..]
je begrijpt het gebruik van '..' en de betekenis van het woord zogenaamd ?quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo zijn dit de ware moslims en niet de moslims die wel meedoen aan het democratisch proces?
Prima.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:55 schreef milagro het volgende:
Het manifest van de MDP
Manifest MDP
Dit is ons manifest. Het is een verzameling van onze overtuigingen. Enkel de grondlijnen van ons denken zitten hierin vervat, maar deze zijn voor ons essentieel om een menselijke, democratische en solidaire samenleving uit te bouwen volgend op onze principes en plicht als moslims. In deze postindustriële samenleving is het koesteren van overtuigingen en hiervoor ondubbelzinnig uitkomen iets wat indruist tegen de zogenaamde 'postmoderne' overtuiging dat er geen overtuigingen meer zijn, dat er geen zekerheden meer zijn. Wij geloven, wij zijn zeker van onze overtuiging, en wij schamen ons niet om hiervoor uit te komen
Hier wordt gesteld dat het Moslims onmogelijk wordt gemaakt om hun geloof te beleiden. Lijkt me in regelrechte tegenspraak met het feit dat in Nederland moskeeën worden gebouwd. In Nederland heeft iedereen het recht op zijn eigen geloof.quote:Spiritualiteit en geloof in onze Tijd
We kunnen niet accepteren dat de spiritualiteit uit ons leven wordt gezogen en dat die wordt omgezet in een consumptiegericht proces.
Wetenschap is er niet voor om te verklaren waarom iets werkt, maar om te verklaren hoe iets werkt.quote:Wij verwerpen de mythe dat modernisering en secularisatie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, alsook dat de moderne wetenschap een einde heeft gemaakt aan de godsdienst. Als de moderne wetenschap de spirituele dimensie van ons bestaan of het mysterie van het leven en het dilemma van de eerste oorzaak (Wat was er voor de 'big bang'? Wat is de herkomst van de energie waaruit het heelal ontstond: de oorzaak van alle oorzaken?) niet wil benaderen, dan is dat omdat de materiële wetenschap niet in staat is een overtuigend antwoord op die vragen te formuleren en haar beperkingen daarom liever wegstopt door te verklaren hoe dingen functioneren dan te antwoorden op de vraag waaróm ze functioneren en waaróm ze op die specifieke manier functioneren. Wetenschap is volledig gericht op het ontdekken en manipuleren van de wetten die over de natuur heersen, maar faalt als het gaat om antwoord te geven op de vraag waar die wetten vandaan komen. Toen de materialistische wetenschappers dachten dat ze met de chaostheorie een antwoord hadden gevonden op het oude deterministische dilemma (het gegeven dat het heelal wordt geregeerd door deterministische wetten), waren ze algauw teleurgesteld toen ze zich realiseerden dat chaos de uiterste vorm van orde is en extreem regelmatige patronen laat zien. Met andere woorden: de materiële wetenschap vertelt ons hoe een machine werkt, maar niet waarom en wie ervoor gezorgd heeft dat hij op die manier werkt.
Oei, ik voel me beledigd nu! Is dit de manier waarop Moslims met niet gelovigen om willen gaan?!quote:Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken.
Het leven op zicht heeft wat mij betreft geen doel. Er is geen doel waardoor het heelal ooit is ontstaan.quote:De heilige Koran leert ons dat wetenschappers mensen zijn die God het meest vrezen omdat zij degenen zijn die voortdurend met de bewijzen van zijn bestaan worden geconfronteerd. Sommige wetenschappers weigeren echter voorbij de materiële dogma's te gaan, uit vrees God te ontdekken; de ontdekking van God zou hen confronteren met andere, diepere vragen, die zij niet wensen te beantwoorden, zoals de vraag naar de betekenis van het leven en het doel ervan. Het zijn vragen die niet erg van pas komen voor wie de mythe in stand wil houden dat het enige doel van het leven produceren en consumeren is,
Prima. Voor mijn part noem je het geloof in God een kunstvorm. Als Moslims het een wetenschap willen noemen vind ik dat best.quote:Maar spiritualiteit is een essentieel onderdeel van ons leven en onze identiteit, en we beschouwen haar als een meer wetenschappelijke benadering van het leven. Voor ons gaat wetenschap over alles wat bestaat, en omdat we in God en in de menselijke ziel geloven, willen we er alles over weten - en willen weten over dingen is wetenschap. Een wetenschap die slechts de materie bestudeert is een materialistische wetenschap en geen totale wetenschap, en daarom beschouwen we ons geloof in God als een wetenschap.
Leuk manifest al met al. Alhoewel ik me serieus aangevallen voel in een hierboven geciteerde passage. Ik ben benieuwd hoe dit omgezet gaat worden in een politiek programma. Dat komt zeker nog?quote:De islam is onze manier om goddelijkheid te begrijpen en de bedoeling van het leven te begrijpen. Het is een zeer wetenschappelijk gerichte religie, die redeneren aan de oorsprong van het geloven zet. Het is de enige religie die mensen niet tot geloven heeft gebracht door middel van fantastische wonderen, maar door argumenten. En samen met onze taal en onze geschiedenis is de islam aan onze kinderen onderwijzen een cruciaal onderdeel van het behoud van een gezonde en rationele identiteit
Het is goed te vernemen dat het om totaal iets anders gaat. Ik dacht dat het om zusterpartijen ging waarvan het belgische zusje wat verder was in de eigen presentatie. Een naamsverandering zou verdere verwarring kunnen wegnemen. Ik ben benieuwd waar meneer Jabri mee komt en waar zijn moslim zijn verschilt van dat van de moslims achter de belgische MDP.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeer scherpe opmerking. Zijn er criteria vastgesteld waarlangs de oprechtheid van moslims kan worden afgeleid? Zo ja wie bepaalt die op grond waarvan? Gelden die criteria slechts in Nederland of zouden er wereldwijd geldige criteria bestaan waarlangs de waarachtigheid van de moslim meetbaar is, eventueel uitgesplitst naar shi'itische, soennitische wahabitische en alevitische varianten?quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo zijn dit de ware moslims en niet de moslims die wel meedoen aan het democratisch proces?
De bindende factor is religie. Er zit best wel veel overlap tussen het Christendom en de Islam.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
is dit de meesterzet van het CDA om de MDP en andere partijen een stap voor te zijn ?
Islampartij Turkije wordt zuster CDA
BRUSSEL - Het CDA gaat op Europees niveau nauw samenwerken met de Turkse islamitische partij AKP van de Turkse premier Erdogan. De partij is vrijdag als waarnemer toegelaten tot de Europese koepelpartij EVP (Europese Volkspartij), waartoe ook het CDA behoort.
De EVP bestaat voor een groot deel uit partijen met een christendemocratische snit. Het is voor het eerst dat een islamitische partij de waarnemersstatus krijgt.
Het politiek bureau van de EVP heeft volgens een woordvoerder vrijdag eveneens besloten om Ons Oekraïne, de partij van de Oekraïnse president Joesjtsjenko, als waarnemer toe te laten.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ordt_zuster_CDA.html
Wat heeft het CDA in godes naam met een islamitische partij te maken
hmmm...tja, tussen het jodendom en de islam ook !quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De bindende factor is religie. Er zit best wel veel overlap tussen het Christendom en de Islam.
Alles.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
het heeft inderdaad meer met de potentiele kiezers te maken dan met overeenkomsten tussen de moslims en de christenen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles.
Het CDA wil zich poneren als 'De Geloofspartij', op lokaal nivo in gemeentebesturen doet men dit al door bijvoorbeeld tegen een verbod op hoofddoekjes te stemmen. Wat denk je, al die moslims, dat zijn allemaal potentieele stemmen.
Jij eerst.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:31 schreef Koos Voos het volgende:
Tegen de muur.. allemaal.. landverraders.....
Foei! Het gore lef! Krijgt Koos nu strafregels van jou?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
Jij eerst.
Jij pleegt verraad aan de grondbeginselen van dit land en dit soort opmerkingen in een week waarin Auschwitz herdacht wordt is misselijkmakend en toont precies hoe weinig sommigen geleerd hebben van dat oord.
Nee maar wel van mij.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Foei! Het gore lef! Krijgt Koos nu strafregels van jou?
en zo kan je nog wel ff doorgaan wanneer je hun programma leest...quote:
zieltjes winnen die alles perse uit het boek willen hebben naar de interpretatie van hun leider en niet kiezen omdat ze kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
is dit de meesterzet van het CDA om de MDP en andere partijen een stap voor te zijn ?
Islampartij Turkije wordt zuster CDA
BRUSSEL - Het CDA gaat op Europees niveau nauw samenwerken met de Turkse islamitische partij AKP van de Turkse premier Erdogan. De partij is vrijdag als waarnemer toegelaten tot de Europese koepelpartij EVP (Europese Volkspartij), waartoe ook het CDA behoort.
De EVP bestaat voor een groot deel uit partijen met een christendemocratische snit. Het is voor het eerst dat een islamitische partij de waarnemersstatus krijgt.
Het politiek bureau van de EVP heeft volgens een woordvoerder vrijdag eveneens besloten om Ons Oekraïne, de partij van de Oekraïnse president Joesjtsjenko, als waarnemer toe te laten.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ordt_zuster_CDA.html
Dan denk ik dat ze een denkfout maken, aangezien er niet veel moslims op het CDA zullen stemmen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles.
Het CDA wil zich poneren als 'De Geloofspartij', op lokaal nivo in gemeentebesturen doet men dit al door bijvoorbeeld tegen een verbod op hoofddoekjes te stemmen. Wat denk je, al die moslims, dat zijn allemaal potentieele stemmen.
Daar kun je je in vergissen. In de 'christelijke normen en waarden' zien moslims regelmatig het beste alternatief.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ze een denkfout maken, aangezien er niet veel moslims op het CDA zullen stemmen.
Die stemmen GL, PvdA en binnenkort DMP.
Dat lijkt me het beste, zo lang dat niet betekent dat er aan speciaal onderwijs en vrijheid van godsdienst in het algemeen getornd gaat worden.quote:Op maandag 25 april 2005 09:59 schreef Vhiper het volgende:
Tijd dat we kerk en staat nou eens echt van elkaar gaan scheiden. Geloof hoort thuis in een kerk/moskee/tempel/whatever, niet op het binnenhof.
Geloof hoort inderdaad thuis en dus ook niet in een kerk/moskee/tempel of ieder andere georganiseerde vorm.quote:Op maandag 25 april 2005 09:59 schreef Vhiper het volgende:
Tijd dat we kerk en staat nou eens echt van elkaar gaan scheiden. Geloof hoort thuis in een kerk/moskee/tempel/whatever, niet op het binnenhof.
En een thuiskerk dan?quote:Op maandag 25 april 2005 10:04 schreef rayteon het volgende:
[..]
Geloof hoort inderdaad thuis en dus ook niet in een kerk/moskee/tempel of ieder andere georganiseerde vorm.
Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?quote:
Jeetje, wat intolerant. Waar komt die angst vandaan?quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef rayteon het volgende:
[..]
Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?
Als het aan mij ligt, eerste toegestaan, tweede verboden. Geloof is iets persoonlijks en elke georganiseerde vorm is voor mij onwenselijk.
Vrijheid van godsdienst dient uiteraard altijd gewaarborgt te worden, hou het alleen buiten de politiek. Speciaal onderwijs heb ik op zich niet zoveel problemen mee, maar er zitten wat haken en ogen aan, waardoor ik toch zou prefereren aan puur neutraal onderwijs waarin best godsdienstlessen mogen zitten, maar waar deze ook neutraal blijven.quote:Op maandag 25 april 2005 10:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dat lijkt me het beste, zo lang dat niet betekent dat er aan speciaal onderwijs en vrijheid van godsdienst in het algemeen getornd gaat worden.
Nonsense. Laat iedereen daar lekker vrij in. Zolang men anderen niet dwingt en men uit vrije wil naar de kerk/moskee/tempel/etc wil gaan, moet men dat toch gewoon zelf weten?quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef rayteon het volgende:
[..]
Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?
Als het aan mij ligt, eerste toegestaan, tweede verboden. Geloof is iets persoonlijks en elke georganiseerde vorm is voor mij onwenselijk.
Niks intolerant en niks geen angst. Simpelweg puur pragmatisme. Religie veroorzaakt teveel problemen en is daarnaast geestelijke slavernij...die je dus lekker in persoonlijke sfeer mag beleven.quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Jeetje, wat intolerant. Waar komt die angst vandaan?
Geestelijke slavernij? Denk je dat jij de enige bent die zelfstandig kan denken?quote:Op maandag 25 april 2005 10:34 schreef rayteon het volgende:
[..]
Niks intolerant en niks geen angst. Simpelweg puur pragmatisme. Religie veroorzaakt teveel problemen en is daarnaast geestelijke slavernij...die je dus lekker in persoonlijke sfeer mag beleven.
Daar noem je nogal een voorwaarde...quote:Op maandag 25 april 2005 10:35 schreef Tobbes het volgende:
Goed voor de democratie
Waarschijnlijk zullen ze een zeteltje of 10 gaan krijgen als ze uitgroeien tot een aansprekende landelijke partij.
Ik heb er een hard hoofd in. Kan me nauwelijks voorstellen dat er een moslim partij ontstaat die voor een brede groep moslims aansprekend is. Het lukt ze al niet om een eigen omroep op te richten voor 1 groep. Niet zo gek natuurlijk als je het spiegelt aan christenen die ook een stuk of wat omroepjes en partijen hebben.quote:Op maandag 25 april 2005 10:35 schreef Tobbes het volgende:
Goed voor de democratie
Waarschijnlijk zullen ze een zeteltje of 10 gaan krijgen als ze uitgroeien tot een aansprekende landelijke partij.
Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.quote:Op maandag 25 april 2005 10:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Geestelijke slavernij? Denk je dat jij de enige bent die zelfstandig kan denken?
De oorzaak voor de problemen ligt niet bij religie, maar ergens anders. De oorzaak van een vernielde trein in Rotterdam ligt toch ook niet bij voetbal? Al zal jij waarschijnlijk zeggen van wel.
Om dezelfde reden waarom politieke demonstraties nog wel eens willen ontaarden in vernielingen.quote:Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef rayteon het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.
En jij zal natuurlijk wel stellen dat de oorzaak van voetbalvandalisme uitsluitend bij de mensen zelf ligt, maar waarom vind dit soort vandalisme dan alleen plaats bij, of na, een voetbalwedstrijd?
Het een is incidenteel, het ander overduidelijk structureel.quote:Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef sjun het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom politieke demonstraties nog wel eens willen ontaarden in vernielingen.
Dat is toch niet zo lastig te beredeneren? Volkssport nummer 1 biedt de mogelijkheid iedere week in een andere plaats een mini-oorlog uit te lokken in naam van een voetbalclub, die je eigenlijk helemaal niets interesseert. Demonstraties zelf zijn incidenteler dan het gestructureerde van een voetbalcompetitie. De 'veldslagen' kunnen maanden van tevoren gepland worden.quote:Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef rayteon het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.
En jij zal natuurlijk wel stellen dat de oorzaak van voetbalvandalisme uitsluitend bij de mensen zelf ligt, maar waarom vind dit soort vandalisme dan alleen plaats bij, of na, een voetbalwedstrijd?
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou de Moslim Democratische Partij minder democratisch zijn dan het Christen Democratisch Appèl?
In welk opzicht heeft het plegen van 'misdrijven' te maken met de mate en manier van democratisch denken. Jij probeert gewoon allochtonen te bashen en probeert dat kracht bij te zetten door een linkje te plaatsen naar een voor de allochtonen wat minder bericht, waar dat totaal irrelevant is.quote:Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef more het volgende:
[..]
Misschien omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie.
En mischein heeft dit er ook wel mee te maken: Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Wat heeft dat bericht met moslims te maken?quote:Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef more het volgende:
En mischien heeft dit er ook wel mee te maken: Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Daarom staat er ook als eerste :quote:Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef Tobbes het volgende:
[..]
In welk opzicht heeft het plegen van 'misdrijven' te maken met de mate en manier van democratisch denken. Jij probeert gewoon allochtonen te bashen en probeert dat kracht bij te zetten door een linkje te plaatsen naar een voor de allochtonen wat minder bericht, waar dat totaal irrelevant is.
Een crimineel is minder democraat dan een niet-crimineel?quote:Op maandag 25 april 2005 11:39 schreef more het volgende:
[..]
Daarom staat er ook als eerste :
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie
En ja als een groot gedeelte van de allochtone moslim bevolkingsgroep veel crimineler is dan de autochtone bevolking, dan is de kans dat dit tot gevolg heeft dat de moslim partij die deze meer crimineler bevolkingsgroep gaat vertegenwoordigen, ook extremer wordt.
Het zou kunnen. Een ander effect zou kunnen zijn dat meer eigen volksvertegenwoordigers mensen meer aanspreekbaar maakt, de sociale controle en cohesie vergroot en bijgevolg gunstig kan uitwerken op de pogingen tot bestrijding van criminliteit.quote:Op maandag 25 april 2005 11:39 schreef more het volgende:
[..]
Daarom staat er ook als eerste :
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie
En ja als een groot gedeelte van de allochtone moslim bevolkingsgroep veel crimineler is dan de autochtone bevolking, dan is de kans dat dit tot gevolg heeft dat de moslim partij die deze meer crimineler bevolkingsgroep gaat vertegenwoordigen, ook extremer wordt.
Gezien het niet structureel elk weekend bij elke voetbalwedstrijd 'feest' is neem ik aan dat je het hebt over de ontaarding van demonstraties...quote:Op maandag 25 april 2005 11:15 schreef rayteon het volgende:
[..]
Het een is incidenteel, het ander overduidelijk structureel.
een moslim is neit per definitie een ttheocraat !quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:17 schreef Mobious het volgende:
Is een Moslim niet per definitie uit op een theocratie? Ik snap het woordje democratie namelijk niet helemaal in de Moslim Democratische Partij. Of gaat er op den duur democratisch voor de theocratie gestemd worden?
Als je met 'feest' bedoelt de recente massale rellen niet nee. Maar elk weekend is er wel iets aan de hand. Of wou je zeggen dat de ME elk weekend een demonstratie uit elkaar moet breken?quote:Op maandag 25 april 2005 11:53 schreef sjun het volgende:
[..]
Gezien het niet structureel elk weekend bij elke voetbalwedstrijd 'feest' is neem ik aan dat je het hebt over de ontaarding van demonstraties...
Iemand met het hersens zo groot als een walnoot partijvoorzitter maken?quote:
"quote:Op maandag 25 april 2005 13:20 schreef Koos Voos het volgende:
moslim en democratie in 1 zin ..![]()
.. (veel succes en oppsassen dat het geen criminele organisatie wordt natuurlijk.)
Laten we het hopen.quote:Op maandag 25 april 2005 18:40 schreef Sidekick het volgende:
Al een paar maanden niets meer gehoord van deze club. het is weer het zoveelste initiatief dat roemloos ten onder gaat.
Het zal wel!quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:23 schreef DrDentz het volgende:
ik ga er wel op stemmen denk ik, ik ben ook voor de burka enzo
ik vind die meisjes echt te sneu met al die hippe kleren enzo, doe er maar een mooie burka overheen ik hoef ze niet meer te zien
bah!
Ik denk dat daar in een moslimstaat toch minstens 1000 zweepslagen op staan.quote:fuck it, no rules, fuck the system!
anarchie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |